SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

11 Mac 2013

SST - SISTEM SARAAN BARU PERKHIDMATAN DIUMUM

11/3/2013
PUTRAJAYA 11 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan sistem saraan baru perkhidmatan awam yang dikenali sebagai Sistem Saraan Transformatif (SST).
Pelaksanaan SST, kata beliau, adalah berdasarkan kepada perubahan-perubahan yang sedang dilaksanakan dan input daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.
Antara perubahan di bawah SST, kata Perdana Menteri ialah persetujuan kerajaan semua struktur gaji maksimum dalam Jadual Gaji Minimum-Maksimum diperuntukkan tambahan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak tiga kali berkuat kuasa 1 Januari lalu.
Perdana Menteri berkata, hal yang demikian diputuskan kerana sebanyak 182,434 penjawat awam berada di paras gaji maksimum pada 2013 dan tidak dapat menikmati kenaikan gaji tahunan.
Kerajaan juga, kata Perdana Menteri, bersetuju memberi semua penjawat awam faedah pemindahan gaji sebanyak satu KGT diawalkan pada 1 Julai ini.
"Ini bermakna setiap penjawat awam mendapat antara RM80 dan RM320 yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion," katanya ketika berucap sempena Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-13 (MPPA XIII) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), di sini hari ini.
Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr. Ali Hamsa; Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Pembangunan), Datuk Farida Mohd. Ali; dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman serta menteri-menteri Kabinet.
MPPA XIII yang bertemakan 'Transformasi Perkhidmatan Awam, Merealisasikan Wawasan 2020' dihadiri hampir 8,700 penjawat awam dari pelbagai sektor dan agensi.
Menurut Perdana Menteri, kerajaan juga bersetuju menyambung kontrak 50,000 pegawai kontrak yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember ini setahun lagi, sementara kajian menyeluruh dilaksanakan.
Selain itu, beliau turut mengumumkan seramai 166,541 kakitangan dalam gred gaji 1 hingga 10 akan dinaik taraf ke gred setaraf kelayakan masuk Penilaian Menengah Rendah (PMR).
Menurut beliau, perubahan itu akan memberi manfaat dari segi laluan kerjaya dan peningkatan sewajarnya dalam gred gaji kumpulan berkenaan.
Perdana Menteri berkata, kenaikan pangkat kumpulan pelaksana pula akan dipendekkan berdasarkan tempoh perkhidmatan daripada 15 tahun kepada 13 tahun yang akan memberi manfaat kepada 17,000 penjawat yang layak.
"Kerajaan juga secara prinsip bersetuju meluaskan kaedah pelaksanaan kenaikan pangkat iaitu Kenaikan Pangkat Laluan Pantas, Kenaikan Pangkat Laluan Pakar Bidang dan Kenaikan Pangkat Laluan Kemahiran Tinggi.
"Kesemuanya ini dalam menambah baik laluan kemajuan kerjaya penjawat awam dalam jangka masa panjang," katanya.
Menurut Najib, sebanyak 81 skim perkhidmatan yang telah ditambah baik tetapi tidak dapat dilaksanakan sebelum ini akan dirunding semula iaitu bagi skim perkhidmatan bakat, juruteknik, pegawai atau penolong pegawai dan pembantu galian serta skim perkhidmatan Tukang K1 serta K2.
Dalam ucapannya itu, Perdana Menteri mahu penjawat awam menguasai teknologi agar mereka kekal relevan dengan peredaran semasa kerana kemahiran komunikasi baru perlu menjadi teras kepada tugas berhadapan dengan rakyat secara langsung.
"Kehidupan hari ini dipacu oleh kepantasan, ketepatan, ketelusan dan keluasan maklumat yang diterima.
"Justeru penjawat awam perlu bersifat proaktif melakukan penyebaran maklumat bersandarkan ketetapan tanpa melanggar peraturan agar sistem pentadbiran tidak dikompromi keabsahannya," katanya.
Perdana Menteri turut mengingatkan penjawat awam supaya memelihara integriti bagi memastikan ketirisan wang atau maklumat yang menjejaskan keutuhan perkhidmatan awam tidak berlaku.
Katanya, setiap tindakan dan keputusan penjawat awam hari ini diperhatikan, diperhalusi, diperiksa dan dianalisis serta dikritik. - UTUSAN1

753 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 400 daripada 753   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Apa cerita ni??????? Ini ke berita yang menggembirakan penjawat awam yang diheboh2kan........ Kejap2 Polis dan Askar....... Kejap2 Polis dan Askar....... Penjawat awam lain yang menjalankan keselamatan memang dianaktirikan ke?


"PM sebut kesetaraan dalam perkhidmatan awam" ?????????????
Mana kesetaraan yang dilaungkan ......cuba tengok elaun rumah polis dan tentera sama dak ngan PA yang laeng.....!!!!!!!!!!!!!
.....nan bo ti nan, kui bo ti kui.....

Swasta berkata...

Nak undi pembangkang gi la undi takde sape nak heran..setakat ugut2 mcm budak tak matang tu takde kesan apa apa pun..haha..sian..ingat undi dia tu penting sgt ke padahal org tak peduli pun.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
komen sahaja yang pandai, tak ambil maklumat dahulu, Presiden cuepacs itu, dah bersara, jawatan yang dia pegang itu adalan NGO, tahu ke tidak, sila dapatkan maklumat yang betul, jika mahu komen, bukan main hentam saja.

Selasa, Mac 12, 2013 8:42:00 PG

________________________________

1 malas nak komen ! cakap berdegar taik busuk punya ...

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur dengan apa yang ada dan diri sebagai PA. Yang kat luar 70,000 yang menganggur belum pasti jadi PA. Kalau lain pucuk pimpinan yang memerintah, jangan2 sendiri kena jadi mangsa dibuang kerja oleh mereka nanti. Bini dengan anak nak makan apa? Sendiri nak cari kerja lagi? Fikir secara logik, jangan secara emosi.

Tanpa Nama berkata...

Think thanker najib sume bodoh2 belaka..bgla buah fikiran yg membuatkn PA sama rasa dhargai.jgn jadikan sesuatu kelompok sbg ank emas...sume ktgn krjn sama buat kerja.rasa frust dgn pemimpin bn yg x fkir kehendak PA....
X sabar nk tgk bn jd pmbangkang

Swasta berkata...

nama pun elaun..lagipun.byk lagi benefit lain yg PA dapat..jgn fokus kat sewa rumah je.

Org lain pun dpt elaun yg sama..tapi tak pernah dengar lagi PA hidup merempat tepi jalan..pandai2 lah adjust.

Tanpa Nama berkata...

tipah tertipu bang .. ooh PM!

Tanpa Nama berkata...

Syukur dengan rezeki yg diterima dan lebih bersyukur sebab ada peluang gantikan kerajaan yg lebih baik dalam masa terdekat

Tanpa Nama berkata...

Sebagai kakitangan awam kita tidak boleh berpihak mana2 parti poltik semasa dalam urusan kerajaan, kerana sebagai penjawat awam kita kena memberi perkidmatan dalam sistem penyampaian yg adil, lebih2 lagi setelah parlimen dibubarkan hak2 kerajaan tidak boleh digunakan sewaktu tempuh berkempen oleh mana2 parti.

Sementara diwaktu pilihanraya umum kita dibenarkan dlm perlembagaan berhak untuk memilih parti mana yg kita anggap terbaik.

Kita perlu bijak membezakan antara parti politik dan kerajaan.
Sebagaimana dijelaskan dalam kursus BTN kerajaan adalah adanya wilayah kedaulatan, warga negara, perlembagaan,Parlimen, sistem undang2, jabatan2 kerajaan, kuasa eksekutif dan tunggaknya kebawah duli Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung yg telah dilantik oleh Majlis Raja-raja (Sebabtulah disebut kerajaan) dalam system raja berpelembagaan, sebagaimana juga yang tetera disampuil2 surat urusan resmi kerajaan (Urusan Sri Paduka Baginda)

Parti yg diberi mandat hanya selama 5 tahun sekali dan rakyat berhak menentukanya dalam sistem amalan demokrasi spt juga di negara2 barat, parti itu boleh silih berganti sementara kerajaan tetap kekal, yg mana memberi perkidmatan yg terbaik kpd negara dan rakyat amnya ia akan menjadi pilihan.

Tanpa Nama berkata...

TAK FAHAM FAHAM BUDAK OTAK UDANG NI ..

SST Sedang diperkamas lagi dan akan dibentang pada bajet 2014 pada Sept 2013 nanti.

PM umumkan tadi pon dah syukur kerana ada juge harapan

1. 3 MATA GAJI KGT TAMBAHAN
2. Semua dapat 1 KENAIKAN KGT DIAWALKAN pada 1 Julai 2013.
3. Penyelarasan Gred PDRM dan ATM

No 1. itu untuk lebih kurang 182k yang dah 'cecah dinding' .. janganlah cemburu.

No 2. Semua PA dapat rasa, apa nak di dengkikan kau dapat lebih aku dapat kurang? Pekliling akan dikeluarkan oleh JPA. CUEPACS akan terlibat dalam deraf pekeliling ini.

No 3. PDRM dan ATM naik gaji .. ada siapa sanggup nak pikul senjata dan berada di baris hadapan ? silakan. Jangan sibuk nak mengata aje. Bukan mudah tugas PDRM dan ATM.
-----------------------------------
w/pun skim aku x dpt apa2 kenaikan dlm pengumuman PM ni namun aku setuju sgt kenaikan kenaikan kpd PDRM dgn ATM kerana risiko tinggi yg diorg hadapi. Dlm ni ramai PA yg berhasad dengki bila sesuatu skim dpt lebih dr skim yg lain. PA yg x puas hati tuh korg bleh minta tukar skim dan cuba buat kerja anggota PDRM dgn ATM ni. belajarlah bersyukur, ada ramai lg org yg x bekerja atau kerja berstatus kontrak (bkn shj kjaan tp swasta pun dh mula aplikasikan benda ni). kdg2 kita hanya npk yg material shj. mungkin gaji kita perolehi dan hy cukup2 smp ke hujung bulan dan kita cemburu dgn PA yg dpt gaji tinggi. tp mungkin kita x sdr wpn gaji kita kecil Allah kurniakan kesihatan yg baik, ank2 yg soleh serta isteri yg bertanggungjwb kepada kita. wpun ini bukan nikmat material secara lgsung adakah sesiapa pernah terfikir kalo tetiba kita didiagnose menghidap kanser? adakah kenaikan gaji 1-2k itu dapat mengganti kesakitan yg bakal kita hadapi? fikir2kanlah sbb mmg fitrah manusia wpun dilonggokkan dengan segunung emas permata de akan meminta satu gunung lagi. Wallahuallam...

Tanpa Nama berkata...

sewa bilik pn sekarang ni dah rm 300....

Swasta berkata...

PR elaun2 palsu yg dulu pun banyak tak selesai lagi..DAP pun pas x Xleh nak control..Camna nak mentadbir..investor hilang confident - cukai kurang - elaun kena potong @ kena buang krje = lagi padan muka

azrin berkata...

kalau gred j kaji saja, sabar saja la.

Tanpa Nama berkata...

rumah sewa rm180 masih ada di sungai petani,rumah kos rendah,kalau pandai bleh dapat rm150 sja,elaun COLA untuk apa ye wahai kakitangan KERA??????????????kalau tukar kerajaan pun bagus juga makin ramai kakitangan KERA yang kuat mengular akan dibuang kerja,harap2 ada peluang orang yang xda kabel untuk masuk PA ni,AMIN..

Tanpa Nama berkata...

Yg pelik nye....nak bagi kepada tentera dan polis...macam2 kenaikan dan keistimewaan....boleh pulak...
Tak payah nak kaji lama2 pulak....terus bagi jer...dlam beberpa tahun kebelakangan ni dh brp kali dh dpat....
Kalau nk bg kpd PA lain...lepas kaji, kaji lg, lepas tu tangguh....kaji...
ANTARA BENDA PELIK KERAJAAN BN BUAT.

Tanpa Nama berkata...

lain kali jgn ckp "berita baik utk kakitangan awam" dah tu CUEPACS asyik dok kta ttg elaun perumahan, bila diumumkan SATU BENDA PUN TAK ADA YG TERBAIK...mcm ni, ni kalilaaaaaaaaah Tukar sume kepimpinan..

Tanpa Nama berkata...

Swasta berkata...
Setau aku PA yang paling ramai suka buat hutang peribadi, hutang kereta, hutang perabot..kalo gaji kecik adjust la lifestyle..ni tak..gaji kecik selera KSU..apadaa...


:aku sokong yg nih...betol betol betol....tiap2 tahun buat overlap...gaji naek je..mula wat loan peribadi...lps tuh gaji da cket..bising kate x dpt beli rumah...bingai dorng nih..saye pon PA gred rendah je kot....jdik kene ler rendah selera tuh....xkn asyik nak pkai bonia je...huhuhu...ukur baju dibadan sendiri laaarrrrrrrr....:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah:) Kontrak sambung setahun lagi tapi saya berharap pihak kerajaan memberi kata putus (muktamad) tentang perkhidmatan kontrak ini (ditamatkan atau diserap) secepat mungkin supaya golongan seperti saya ini tidak begitu berharap dan lebih bersedia untuk mencari perkerjaan baru.

PS: Kalau boleh naklaa serap ;)

Tanpa Nama berkata...

dari skop kerajaan...memang patut kerajaan menghormati pengorbanan anggota keselamatan...tapi dari kacamata ahli2 politik yang nak tumbang...ini insuran nyawa mereka untuk melindungi mereka dari jatuh dan melawan kebangkitan rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Rafizi: Pakatan ada tawaran lebih baik bagi kakitangan awam
SHAH ALAM - Susulan pengumuman sembilan perkara 'berita baik' sektor awam yang diumumkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak semalam, Pakatan Rakyat (PR) menegaskan ,pihaknya ada "tawaran lebih baik" untuk 1.4 juta anggota perkhidmatan awam.kakitangan awam boleh membezakan antara tawaran PR dan Barisan Nasional,(Rafizi Ramli)

Tanpa Nama berkata...

bagi kami yang masih lagi kekal bergaji hari sementara kerajaan ini sampai bila? kami juga mahu mendapatkan faedah yang diberikan kepada kakitangan kerajaan yang berjawatan tetap...kerja yang diberikan kepada kami juga sama seperti kakitangan yang lain berjawatan tetap..adakah kami ini kekal sehinggakn pencen?

Tanpa Nama berkata...

Bini kita pun kuat belanja. Bini najib pun kuat belanja juga. Tapi dia belanja guna duit sapa?

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur tetap bersyukur....... Tapi perjuangan untuk membela perlu ada jugak........ Bersyukur itu adalah tuntutan......... Kalau rasa diri perlu diperjuangkan apa salahnya untuk mengemukakan ketidakpuashatian.........

Tanpa Nama berkata...

berdasarkan pengumuman najib kelmarin dan isu2 berbangkit sebelum ni,aku bertekad akan undi PAS-PR

Tanpa Nama berkata...

Penjawat Awam sekarang masih berhadapan kos sara hidup yg tinggi dan cukup menekan hidup mereka, terutama kanaikan kos sewa rumah, nak beli rumah kos harga rumah tinggi, kos barangan dipasaran pun masih tak menentu khususnya barang2 keperluan, kenaikan mendadak ini disebabkan kos harga minyak yg naik mendadak berapa tahun yg lalu menyebabkan harga yg masih lagi tinggi.
Kerajaan disarankan agar menkaji kenaikan kos sara hidup menggunakan kadar indek pengguna bagi menjamin kebajikan penjawat awam terus dijaga.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong buku jingga....tentang ptptn..cikgu baru bljr oum percuma. Cikgu dah lama bljr kena byr...hahaha...

Tanpa Nama berkata...

syukur 21..walaupun tak dapat apa yg di harapkan..tapi syukur 21..syukur 21...nanti lepas PRU 13 kita tengok sapa plak yg handle kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

Masyallah.... ramainya tukang komen yang sekolah tinggi... kalau dah setakat SPM dan PMR takkan nak sama dengan orang JUSA. Kalau nak tukar hijau ke parti haprak ke, lantaklah korang. Korang ni bising je, lepas PRU, BN tetap menang, dan korang masih lagi dalam kerajaan. Pergi berambus lah kerja dengan Lim Guan Eng. Kau orang tau tak Tony anak Puaka nak buang penjawat awam, bila dia orang menang (nauzubillah), dan koranglah yang pertama akan dibuang. Tengok markah SKT korang, ada lebih 90? haaa.. memanglah korang yang pertama kena buang tau!

Lepas tu nak merayu balik masuk BN, ko kiram salam.

Memang betullah rakyat luar sana cakap, kerja sikit, mintak lebih, minum berejam, rasuah manjang.

Berambuslah keluar dari JPA, pergi cuci telur anwar ibrahim dan Lim guan eng. Boleh jual kalimah Allah sekali, sama dengan Pork Nik, Mahfuz. Otak sama dengan parti hijau si geng Mahfuz, maklumlah kelulusan SRP dan kerja angkat barang kat Lapangan Terbang Pulau Pinang, masuk politk, dengan izin Allah dapat pegang jawatan Naib Presiden, tapi bodoh macam korang ni lah...

Oi penjawat awam termasuk lah PA nak tukar sangat tu, tukar jelah, jangan tunggu lagi. Kami penyokong BN tak hengen pun dengan korang ni. Bikin malu JPA je.

Untuk kawan kawan lain, mari kita bersyukur dengan pemberian Allah ini sebsb percayalah, rezeki telah ALLAH TENTUKAN sejak azali lagi, hatta sebelum kita lahir lagi di loh mahfuz (bukan Mahfuz orang Pas mengong tu). Kita tingkatkan mutu perkhidmatan kita kerana ALLAH, kerana setiap yang baik itu, akan mendapat redha Allah. Percayalah, jangan campur puak puak tak sekolah ini. Biar mereka dengan dunia mereka. Dan biar mereka tidak bersyukur, mudah mudahan mereka segera keluar dan kerja dengan orang yang boleh memberikan apa yang mereka mau.

Amin.

Yang baik tu dari Allah, yang tidak hanyalah kelemahan saya sebagai hambaNya yang mengharapkan keredhaan Allah juga, dunia akhirat.

Maaf zahir batin dan wassalam.

Hafiz berkata...

Kesian kepada siapa yang tidak bersyukur nie. malu bila orang swasta baca. Asyik tak cukup ja. Kat sabak bernam kerja gaji rm500 pun orang berebut nak. korang yang dah tetap gaji melebihi rm800 tanpa elaun tu pun nak merungut. gaji sikit hidup cara sikit.
1. Ini tidak semua nak kena beli kereta. takde kereta bukan boleh mati pun.
2. semua nak pasang astro. takde astro bukan mati pun.
3. semua nak makan sedap. makan sedap bawak penyakit.
4. semua nak beli rumah. apa salahnya menyewa.
5. banyak dah faedah kkakitangan awam nie. faedah kesihatan, faedah perumahan.

Nampak sangat ramai yang tak anggap kerja nie satu ibadah. lebih kepada setiap apa yang dibuat perlu dibayar dengan wang. GILA

Tanpa Nama berkata...

mengecewakan,.gred ppk u3 akan terus begini je la smpi tua,trm kasih la cuepack,najib,anda semua sial,tranformasi abah kau la,gaji pun rendah,dah pencen pun ktaowg tak mampu beli rumah lg,kali ni tukar la biar barisan jadi pembangkang pulak br dia tau sensara golongan pekerja awam yg pgkat rendah,tp keja bos ktaowg laksanakn,pada cuepack takyah duk ugut kami utk tak campur politik,anda tidak ade hak,mengundi hak kami utk tentukn pemerintah yg ambik tau kesusahan kami

Tanpa Nama berkata...

tukar tu tukar ni..apasal x tukar negara jer senang hahaha

Tanpa Nama berkata...

masih tiada kenaikan elaun bagi GPK hakiki yang hanya menerima RM 60 tetapi kerja mati- matian

Tanpa Nama berkata...

azliayub

Sangat setuju dengan anda!

Tapi tengoklah, berapa kerat yang berfikiran sebegini. Yang lain? Memang dasar tak bersyukur dan tak de pelajaran. Nak buat macamana.. belah jelah dari JPA. Pi lah undi sapa pun, ADA AKU KESAH?

Tanpa Nama berkata...

Mari kita nyanyi lagu ini sama-sama....

Macam malam ikut siang
macam bulan ikut matahari
1Malaysia terus berjuang
Janji Kita ditepati
Kata Kita dikota
Janji Kita ditepati
Hidup Rakyat Dibela
Masa Depan Diberkati
Janji sudah ditepati
Kini masa balas budi

Chorus)
Janji siapa? Janji kita
Janji APa? Janji 1Malaysia
Janji Siapa? Janji kita
Janji Apa? Janji 1Malaysia

Ini janji kita BR1M 1Malaysia
Ini janji 1Malaysia
BR1M 1Malaysia
Kata kita dikota
Kini 1Malaysia Janji kita ditepati
Kedai 1Malaysia

Tanpa Nama berkata...

MANIFESTO BUKAN JANJI.... HAHAHA GI MAMPOSSSS SAMA LU!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku dalam ketegri keselamatan kp11pun tak puas kenapa cuepacs tak pernah sebut pun skim kami. sedangkan kami bertugas siang malam mengawal aset kerajaan dan orang awam, bertugas pula sentiasa utk dipersalahkan risiko sendiri tanggungn la. kami seolah-olah dianaktirikan duduk dibawah cgso,janji cgso dulu nak jumudkan skim kp11 ke kp17, skim 11 lain semua telah dijumudkan kami bila lagi,sepatutnya kerajaan memprofesionalkan skim kami setaraf pengawal keselamatan di negara2 maju lain,ini dengar2 gred 1-10 nak setara kami gred 11 patut disetarakan ke gred 17 atas juga

Tanpa Nama berkata...

kta gred rendah mengundi ni kta sama2 bg tukar kerajaan baru,bg peluang pada pakatan,jgn blm bg peluang dah ckp mcm owg banggang,yg ckp tu sb gaji nak naik byk dah angan2 nak tukar kereta baru,lawan tetap lawan,ingat kwn2,smpi bila kta nak tgu najib bela kta penjawat awam gred rendah ni,jahanam la kamu BN ini kali

Unknown berkata...

Wahai geng al juburi!!!

Kamu memalukan JPA dan kebanyakan pejawat awam. Tak suka, SILA BERAMBOS!!!

INGATLAH KERJA ITU SATU IBADAH!!!
SATU IBADAH!!!
SATU IBADAH!!!!!
PEHAL BODOH SANGAT NI????

Tanpa Nama berkata...

SST - super special tempatan.
mentang-mentangla PA banyak makan beras..

Unknown berkata...

hahahaha....

MANIFESTO BUKAN JANJI!!!
BUKAN JANJI!!!
BUKAN JANJI!!!!!!!!!!!

AWALAH BODOH PIANG PUAK PUAK NI HAH?

Tanpa Nama berkata...

Puak2 yg bising nk tukar ni la puak2 paling sial dlm PA. Kerja mcm sial, mau gaji tinggi... ramai PAR yg banyak bunyik dlm blog ni... lu bising gi jd despatch kt swasta la. Mcm haram kul 10 pun turun minum lg. Sembang, hisap rokok mcm baguz kt kantin tu.... kalau kjaan tak kutip lu org dlm PA, jd pizza maker, rider, mat rempit la yg lu layak!! Gaji bising ciput, tp handfon mau canggih, kasut branded... mcm sial lu org semua ni!!!

Tanpa Nama berkata...

jahanam la BN,tgu pru ni kami tkr kamu jd pembangkan pulak

Tanpa Nama berkata...

Rezeki tuu dari Allah , manusia sebagai perantaraan Nya. Bersyukur dan berterima kasih dengan apa yang diberikan dan tambahkan usaha anda setimpal dengan upah yang diberikan. Biasanya yang sibuk complaint tak cukup gaji nii yang tak tahu mengurus kewangan. Mungkin PA lupa siapa yang minta kerja, ada kerajaan paksa anda mohon kerja?.. anda yang minta kerja , merayu nak kerja. Jadi Gaji Upah diberikan tu ikut kemampuan Kerajaan. Kerajaan mana tak nak tengok rakyat kaya raya? Negara Mewah,Semua orang nak!. Jadi minta dengan berhemah dan jang mementing diri sendiri sahaja. atau kalau tak puashati anda bersara dari perkhidmatan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

kami pembantu perawatan yg duk menyelamatkn pesakit amat kecewa.gred masih lg sama u3,sial pya cuepack,

Tanpa Nama berkata...

kepada pembuat dasar zaman sekarang bukan zaman pa dahulu, pa sekarang kebanyakan sudah mempunyai kelulusan yang lebih baik dari gred atas, yg dudk kat gred atas jangan pandang kami gred bawah kelulusan tak seberapa cuma nasib kami memegang jawatan bawahan,dan anda gred atas2 nasib anda juga dapat menjawat jawatn atasan kalau anda ditakdirkan jadi orang bawahan seperti kami mungkin anda juga berasa tak puas hati dengan gaji yg anda terima,bukan nak meminta lebih tapi gaji yg pa malaysia dapat sepatutnya sepadan dengan kos kehidupan di negara ini, bukanya hanya memikirkan makan pakai saja, pa malaysia bukan pendatang hanya pikir makan saja,sebagainya najib pun tak puas hati dengan decoration mahligainya tiap2 tahun tapi kami pa bawahan hanya mengharapkan dapat membeli rumah yg selesa shj dgn pendapatan yg terhad ini

Tanpa Nama berkata...

Cuba terangkan pasukan keselamatan yang diketengahkan selama ni??????? Penjawat awam yang melakukan kawalan keselamatan lain pun dikategorikan sebagai apa?

olai berkata...

rungutan sna sini....mekak kat sni xlej jd ape....ape dorang nk kisah, yg penting kebangkitan rakyat!!! undilah PR yg akn melaksanakn kewajipan mereka utk merealisasikn kebajikan rakyat....meliputi keseluruhan...ubahlah kuasa pemerintahan yg ade skrg ni!!!!

demokrasi tulen berkata...

tukarkn pemerintahan!!! BN dh berkuasa lama da...semua ni gula2 politik utk pancing PA, tentera dan pdrm....

Tanpa Nama berkata...

PA TETAP PA WALAU KERAJAAN DARI PARTI MANA SEKALIPUN MEMERINTAH JGN KOMEN MENGIKUT KEBODOHAN PATI IC SABAH,KALAU ANDA MENGATAKAN PA SKRG MAKAN GAJI DARI DUIT BN, ANDA JUGA DIPERSILAKAN HENTI KEJA KALAU PR MEMRINTAH

Tanpa Nama berkata...

“Dan ingatlah tatkala Tuhan kamu memberitahu : “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya aku akan tambahi nikmatku kepada kamu dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amat pedih”. (Ibrahim : 7)

Dan Ia telah memberi kepada kamu sebahagian dari tiap-tiap apa jua yang kamu hajati. Dan jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya lemahlah kamu menentukan bilangannya. Sesungguhnya manusia (yang ingkar) sangat suka menempatkan sesuatu pada bukan tempatnya lagi sangat tidak menghargai nikmat Tuhannya. (Ibrahim: 34)

Dan jika kamu menghitung nikmat Allah (yang dilimpahkannya kepada kamu), tiadalah kamu akan dapat menghitungnya satu persatu; sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Al-Nahl: 18)

Sesungguhnya Allah sentiasa melimpah-limpah kurniaNya kepada manusia (seluruhnya), tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur.(Al- Baqarah: 243)

Dan apakah sangkaan orang-orang yang mengada-adakan kata-kata dusta terhadap Allah, (tidakkah mereka akan diazabkan) hari kiamat kelak? Sebenarnya Allah jualah yang melimpahkan kurnia kepada manusia (meliputi rezeki pemberianNya dan hukum-hukum Syarak yang diturunkanNya), tetapi kebanyakan mereka tidak bersyukur. (Yunus: 60)

Dan demi sesungguhnya! Jika Kami rasakan manusia sesuatu pemberian rahmat dari Kami kemudian Kami tarik balik pemberian itu daripadanya, mendapati dia amat berputus asa, lagi amat tidak bersyukur. (Hud: 9)

Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur. (Al-Hajj: 38)

Dan Dia lah yang menghidupkan kamu, kemudian Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu semula. Sesungguhnya manusia sangatlah tidak bersyukur. (Al-Hajj: 66)

Dan sesungguhnya Tuhanmu (wahai Muhammad) sentiasa melimpah-ruah kurniaNya kepada umat manusia seluruhnya tetapi kebanyakan mereka tidak bersyukur. (An-Naml: 73)

Dan berapa banyak Kami binasakan negeri-negeri yang penduduknya telah berlaku sombong dan tidak bersyukur dalam kehidupannya (yang serba mewah dan senang lenang). Maka itulah dia tempat-tempat tinggal mereka terbiar tidak didiami orang sesudah mereka (dibinasakan), kecuali sedikit sahaja dan sesungguhnya Kamilah yang mewarisi mereka. (Al-Qasas: 58)

Allah yang menjadikan malam untuk kamu supaya kamu berehat padanya, dan menjadikan siang terang-benderang (supaya kamu berusaha). Sesungguhnya Allah sentiasa melimpah-limpah kurniaNya kepada manusia seluruhnya, akan tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur. (Ghaffir: 61)

Tanpa Nama berkata...

pukimak la kau anjing najib,kau najib bg jilat boleh la jd pengampu,dasar babi lu

pemerhatipolitik berkata...

korang p tnye kat bebudak u.....nilai dn buat rumusan seNdiri!!! apa jwb depa....TUKARKAN CORAK PEMERINTAHAN, JGN JADI PAK TURUT JA ASYIK2 SYUKUR, BAGI NI BAGI TU,RUNGUT SNA SNI...KUASA YG ADE PD KAMU SEMUA....LAKUKAN TERBAIK, CARA POLITIK PROFESIONAL, BUKAN POLITIK KOTOR, POLITIK FITNAH, DN MCM2 LG...TUKARKAN KUASA PEMERINTAHAN!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...


Kami sebagai kakitangan awam di Putrajaya sangat2 merasa terkilan di atas pengumumam Dato Najib di PICC semalam..lndah khabar dari rupa bagi kami kalangan PA.

Tanpa Nama berkata...

off topic >>> apesal org swasta menyibuk kat blog CUEPACS ek? pegi la blog kesatuan sekerja kau wei..aduh..

RUQyah berkata...

syukur rezki pemberian Allah...tp syukur kita kepadanye yg maha ESA.....zaman skrg zaman hampirnya turunnye DAJJAL AL FITNASI...Pemimpin yg adil disanjungi rakyat, malah disayangi tuhan!!! pemimpin yg zalim,tidak mengamal ajaran islam,HUDUD dan seumpamanye wajar kita jatuhkan....pemimpin yg ditindas, didalmnye ade cahaya kebenaran yg akn membongkarkan kejahilan....baca sejarah2 org2 terdahulu dr kita....byk pedoman dan kebaikan yg kite bole dpt drnya....Lakukan perubahan demi bangsa,agama dan seumpamanya.

Tanpa Nama berkata...

Xpyh la nk hipokrit sgt.. semua org kt ci nj luah hati je.. msing2 ad perkara yg terbuku kt hati

aku pun gaji kecik jugak! berkata...

MENTALITI PENJAWAT AWAM MMM...BILA DIBERI KITA CAKAP GULA-GULA POLITIK..BILA TAK DIBERI TERUS NK TUKAR KERAJAAN..SEMUA KEPUTUSAN KERAJAAN ADA ASAS DAN PERTIMBANGAN TERUTAMA KEMAMPUAN KEWANGAN SEMASA.. PEMBANGKANG BISING KATA MALAYSIA NK MUFLIS..ABIS TU KALAU KERAJAAN NK BAGI SEMUA APA YANG TINGGAL?? TAK KE MUFLIS

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan 17 Selepas 13 tahun dapat KUP 22 . Yang 22 selapas 7 tahun naik 26 ?

Tanpa Nama berkata...

Jgn kata nk sewa reban ayam.. nk bli kayu nk uat reban pon xlpas.. xyah bnyk naek elaun rumah 350 pon org dh bersyukur la bukn nk mintak ribu2

Tanpa Nama berkata...

Saya pun bersetuju dengan pendapat saudara/saudari tu.

Dahlah tu pelaksanaanya pun ada yang masih dalam perincian untuk dilaksanakan dan dalam kajian.

Peliknya kata Suruhanjaya dah siap melengkapkan laporan penambahbaaikan perkhidmatan awam.Dah tu nak kaji lagi.
Tak habis-habis dengan kajian.

Memang patut kita tukar aja pimpinan yang ada.

Janji dicapati kata .........

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK TGK PULA TAWARAN DARI PR MANA YG LEBIH BAIK AKU SOKONG

Tanpa Nama berkata...

ape yang najib umum tu semuanya untuk polis ,askar n omar osman...
kgt diawalkan bermaksud thun dpan kgt xde,dia awalkan tahn ni pada julai nanti..ape bangang la..agak2 la nak jaga kepentingan sesetgh pihak je

ROSMAH berkata...

simpati dengan trajedi di Lahad Datu, kita bergembira dgn pengumuman ,,

Tanpa Nama berkata...

Bila najib nak umum PRU ni tak sabar aku nak merasa gaji mininum pr RM1100 NI

Tanpa Nama berkata...

Jgn dilayan provokasi bodoh dari si swasta tu...saje je dia tu mcm org2 swasta lain punye mentaliti yang perasan ingat semua gaji PA ni dari cukai pendapatan yg diorg bayar. Ape dia ingat hasil kerajaan ni semata-mata cukai pendapatan diorg tu je..tak sekolah punye swasta.
Lagi satu jgn lupa, PA pun bayor cukai pendapatan juga...bahkan mungkin bayar lebih banyak dari org swasta yg suka tipu masa declare kat e-filing tu....jgn tipu le org swasta....ckp mcm bagus.

Tanpa Nama berkata...

lihat dan nilai sendiri kakitangan awam yang beri komen2 diatas... langsung tiada rasa bersyukur dengan apa yang diterima yang tahu nak komplen jer memanjang + nk berpolitik... woiii semua kerja gaji nak banyak tapi asyik dok komplen 24jam..

pas46 berkata...

Cadangan PAS untuk membela pegawai kerajaan

PAS Pusat yang bersidang pada hari ini mengambil ketetapan, mana-mana pengumuman yang dilakukan oleh Perdana Menteri untuk perkhidmatan awam akan diteruskan jika sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir Putrajaya.

Tanpa Nama berkata...

Kami yang telah dilantik berkhidmat dengan kerajaan Malaysia membuat ikrar di sini bahawa semasa dan selagi kami berkhidmat dengan Kerajaan, kami akan patuh dengan mengamalkan teras-teras perkhidmatan semasa menjalankan tugas. Ke arah ini kami:

Berazam meningkatkan mutu perkhidmatan;
Bekerja dengan penuh tanggungjawab;
Berusaha mengikis sikap mementingkan diri sendiri;
Berkhidmat dengan penuh muhibah dan kemesraan;
Bekerja ke arah memajukan pemikiran rakyat dan pembangunan negara;
Bekerjasama dalam membanteras kelemahan dan musuh-musuh negara; dan
Berpegang teguh kepada ajaran agama.

(KALO RASA NK BERPOLITIK TAK PAYAH KERJA LAH BODOHHHHHHHHHHHHH)

Tanpa Nama berkata...

memang berharaplah PR akan memerintah negara ini, supaya lebih banyak PA yang kerja sambil lewa diberhentikan. buang duit rakyat sahaja mengumpat di sini! kalau di swasta, jangan haraplah dapat faedah yang sedang dinikmati ini. kalo bijak sangat keluarlah dari perkhidmatan. kerajaan dan rakyat tidak berhutang dengan kita.

Tanpa Nama berkata...

skim j - kaji lagi sebab kajian belum mencukupi mungkin 30 tahun lagi. Tukar saja yang kerajaan baru........tak payah rayu gunakan kuasa anda pada pru13 ni.Dah lama kena kencing......pikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

mtsu . apa tunggu lagi piket la...

Tanpa Nama berkata...

lagi2 kaji...

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
osmanjewa berkata...

politik penting demi keharmonian keadilan sejagat!!! Undilah PR..

Tanpa Nama berkata...

ha...ha...ha..kena lagi .........

tampa nama berkata...

takpa. penjawat awam ramai boleh ucap selamat bersara kat pm.

Tanpa Nama berkata...

mcm ni perangai penjawat awam ea..bersyukurlah dgn kerja anda skrg....klu anda x suka kerja dgn gvmen henti je....kami ramai yg mahu kerja.....belum tentu kerajaan lain mcm skrg ni...tiap2 tahun dpt bonus..kami ni hanya.degar je....bersyukurlah PA.....

osmanzailani berkata...

Sokong aniq kiko...

Tanpa Nama berkata...

skim j melukut tepi gantang. Bravo jib. kaji jangan tak kaji.....bagi mereka harapan..

Tanpa Nama berkata...

Lahad Datu selesai....
BN ke Liang Lahad

syabas berkata...

tumbangkan BN.....dasar BN...yg asalnye diciptan oleh mahadey kutey...berbesan ngn samy vellu ni yg hancurkn org2 melayu.....undi PR!!!

Tanpa Nama berkata...

SEGALA PERSIAPAN UTK PILIHANRAYA.. TELAH DIATUR SEMPURNA. PELBAGAI BANTUAN TELAH DIBERI .. HANYA DISEBABKAN INGIN MENJAGA " UNDI POS" YANG LAIN DI ABAI.. KAN BAIK JIKA IA DIBERI SAMA RATA.. NAIKKAN ELAUN COLA / PERUMAHAN BIAR SEMUA PERINGKAT GRED GAJI RASA PUAS HATI DAN INILAH KEADILAN YANG SAKSAMA.. UNTUK RAKYAT FIKIRLAH SEDALAMNYA... SST OHH SST

Tanpa Nama berkata...

tengok pd fakta le weeiiiii.....mahadey kutey org ke2 tekaya didunia.....apa ni!!!!ank branak ade lesen tody arak....ape ni wooiii..

Tanpa Nama berkata...

SEGALA PERSIAPAN UTK PILIHANRAYA.. TELAH DIATUR SEMPURNA. PELBAGAI BANTUAN TELAH DIBERI .. HANYA DISEBABKAN INGIN MENJAGA " UNDI POS" YANG LAIN DI ABAI.. KAN BAIK JIKA IA DIBERI SAMA RATA.. NAIKKAN ELAUN COLA / PERUMAHAN BIAR SEMUA PERINGKAT GRED GAJI RASA PUAS HATI DAN INILAH KEADILAN YANG SAKSAMA.. UNTUK RAKYAT FIKIRLAH SEDALAMNYA... SST OHH SST

Tanpa Nama berkata...

tukang masak lulusan SRP @ PMR Gred 17.
penbantu tadbir lulusan SPM Gred 17

Tanpa Nama berkata...

masuk persatuan tak mau gaji mau lebih.

tampa nama berkata...

awat orang lain tak buat kerja. klu umum pun bulan sept ni merti polis n atm lg. kakitangan awam lain tengok ja la. pergi mmpus la ngan kaji kaji kaji n kaji.

xsukeBN berkata...

berbalik dn renungkn sejarah si pencetus kemarahan org2 melayu pd si mahadey kutey...cri fakta die org mana......nape le si melayu tengin dok nk sokong sgt si pembawa dasar BN ni......

benciumno berkata...

tula yg xadilnye pasal tukang masak ni.....dr N1 ke N17....korang fikirla....haaahhaaaa sokong-sokong lg umgok..

benci BN berkata...

hidup PR.....

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata kami melepak tak tentu hala? Tentera sentiasa bersedia nak mati. Ada kamu berani mati?

Yang mati di Lahad Datu kawan kami yang berani mempertahankan negara.

Kalau nak harapkan korang, koranglah orang nombor satu yang paling awal sembunyi bila nampak musuh.

Pegi dah nak gaji je lebih. Bila tentera dapat naik, guru dapat naik, kutuk je pandai.

Kalau pandai sangat pegi la ambik master dengan pHD. Tunjuk pandai saja pun tak guna kalau diri sendiri tak diupgrade.

Jangan nak hina tentera lagi kalau tak semua aku sebat..

-----------------------------------

Alo kawan,

lu ingat lu org saja ka yang bertarung nyawa. apa lu ingat PA lain tak ada risiko kerja ka? kami pon hari2 masok hutan/ladang/sungai.... tangkap ular, buaya n etc... apa lu ingat yang tu tak ada risiko... lu jangan ingat pengganas ajer yang boleh bunuh orang... tu belom lagi kira yang kerja dalam makmal... hidu bahan kimia bertahun2. boleh jadik mutasi gak tu nanti...
kalu tak ada PA lain yang bertrung nyawa mencarik duit..takkan bergaji la korg. tapi yang pg carik duit ni yang dilupakan...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulliah... semua itu rezeki dari Allah Taala. Syukur dengan pemberian rezeki ini. Sedikit sebanyak dapat membantu insan yang kekurangan

osmanjewa berkata...

politik penting demi keharmonian keadilan sejagat!!! Undilah PR..

Tanpa Nama berkata...

ala....NK UNDI PEMBANGKANG KONON...AMPA TNGK LA APE DIE WAT KAT PENANG.....AZAN PUN TAK BOLEH DAH....NAK LG PILIH DEPA???PAKATAN KONON...DL CKP BN NI KAFIRR LA APE BENDE LA....TP BERGABUNG DENGAN CINA TU TAK KAFIR PLAK....POLITIK JE SEMUA NI.....

Tanpa Nama berkata...

tak payah marah2.....pru13 dah dekat...........tak payah piket........pru13 dah dekat. tak payah kaji..pru13 dah dekat.Kuasa di tangan anda gunakanlah sebaik mungkin.

Tanpa Nama berkata...

apa le korang ni.kalu najib nak umum satu2 sampai minggu dpn xhabis.tunggu le pekeliling.yg duk sokong pembangkang tu bila pkr jd kerajaan tup2 yg kene buang keje dulu diorg br padan muka.

Tanpa Nama berkata...

ala....NK UNDI PEMBANGKANG KONON...AMPA TNGK LA APE DIE WAT KAT PENANG.....AZAN PUN TAK BOLEH DAH....NAK LG PILIH DEPA???PAKATAN KONON...DL CKP BN NI KAFIRR LA APE BENDE LA....TP BERGABUNG DENGAN CINA TU TAK KAFIR PLAK....POLITIK JE SEMUA NI....

=================
Hehehehe...sian nye orang di atas ini, sepanjang hidupnya cuma baca utusan dan tengok tv3 aje...sian org ini

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.. Syukur Atas nikmat Allah...

xarmy berkata...

Siapa kata kami melepak tak tentu hala? Tentera sentiasa bersedia nak mati. Ada kamu berani mati?

Yang mati di Lahad Datu kawan kami yang berani mempertahankan negara.

Kalau nak harapkan korang, koranglah orang nombor satu yang paling awal sembunyi bila nampak musuh.

Pegi dah nak gaji je lebih. Bila tentera dapat naik, guru dapat naik, kutuk je pandai.

Kalau pandai sangat pegi la ambik master dengan pHD. Tunjuk pandai saja pun tak guna kalau diri sendiri tak diupgrade.

Jangan nak hina tentera lagi kalau tak semua aku sebat..
weh mangkok aku pun bekas tentera...kang ngn kamu2 aku BOM...bab tentera jgn dok pertikai kat sini...polis xpa!! kang ngn kamu2 aku potrol sekali!!! sial

Tanpa Nama berkata...

jangan marah kat polis n tentera depa jaga keselamatan.memang patut dapat lebeh.kita tidur lena,boleh meniaga,boleh mcm depa yang jaga.Tapi yang lain patut dapat bagi la juga..

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan berita baik untuk penjawat awam tetapi berita baik untuk polis dan atm sahaja....pengumuman dari PM yang tamat tempoh

sokongPR berkata...

negeri yg ditakbir pakatan rakyat...telah dilabel oleh ketua Juruaudit Negara sebagai negeri mguruskan perbelanjaan secara berhemah.....bukan mcm BN...hutang keliling pinggang....bab si najib ni...pm yg paling byk utang!!!!kah3

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada siapa yang hina tentera atau polis tetapi kepada PM nak umum sesuatu biarlah adil sikit jangan asik poli dan tentera saja.ELAUN RUMAH BILA NAK NAIK?dah betahun menunggu umpama munungu bila peliman nak bubar.tak sabar2 nak mengundi...

Tanpa Nama berkata...

ala....NK UNDI PEMBANGKANG KONON...AMPA TNGK LA APE DIE WAT KAT PENANG.....AZAN PUN TAK BOLEH DAH....NAK LG PILIH DEPA???PAKATAN KONON...DL CKP BN NI KAFIRR LA APE BENDE LA....TP BERGABUNG DENGAN CINA TU TAK KAFIR PLAK....POLITIK JE SEMUA NI....
Adakah awak tinggal di Penang? Saya tinggal dan bekerja di Penang, tiba masuk waktu samada subuh, zohor, asar, maghrib & ishak di merata-rata masjid surau di seluruh pelusuk negeri Pulau Pinang kedengaran azan tak ada masalah tak boleh azanpun. Cerita di atas adalah karut.

Tanpa Nama berkata...

SST (Sistem Saraan Teruk) telah di umumkan dimana Polis dan ATM akan mendapat manafaat yang lebih dari penjawat awam yang lain.ini adalah hakikat.....bye PM....tq...

ikhlas tapi jauh berkata...

Betul tu syukur..tp dlm hati terkesan sapa tau..

Tanpa Nama berkata...

ala....NK UNDI PEMBANGKANG KONON...AMPA TNGK LA APE DIE WAT KAT PENANG.....AZAN PUN TAK BOLEH DAH....NAK LG PILIH DEPA???PAKATAN KONON...DL CKP BN NI KAFIRR LA APE BENDE LA....TP BERGABUNG DENGAN CINA TU TAK KAFIR PLAK....POLITIK JE SEMUA NI....

=================
Hehehehe...sian nye orang di atas ini, sepanjang hidupnya cuma baca utusan dan tengok tv3 aje...sian org ini

=================

ko pun apa kurangnya... baca blog politik je sepanjang hidup.

ROSMAH berkata...

Heeiiiiiii Bang Najib ni....ari tu kan Mah dah pesan....bagi je apa semua permintaan mereka tu...ini Bang Najib tahan dan kaji....sekarang apa dah jadi, tak pasal-pasal mereka ungkit2 balik pasal blanje shopping Mah yg berjuta-juta tu, sanggul Mah yang tinggi ni kena ungkit sekali...

Tanpa Nama berkata...

Elaun.COLA,Elaun Rumah tengah dok kaji.bawa bersabor..Skim j pun dok kaji depa tak marahpun 30tahun sabor.Takkan tak boleh sabor sikit lagi.Kalu tukar jamin boleh dapat ka.Jangan la dengar guruh di langit air dalam tempayan dicurahkan..

Tanpa Nama berkata...

tulah anda suka sangat baca utusan dan tengok tv3 sebab tu bodoh kata pembangkang itu ini.cuba cari berita yang lebih nutrel....dalam sejarah tahun 2012 utusan dan tv3 tak pernah menang dalam kes makamah lawan dengan pembangkan.dua protol berita ini memang pencacai.

husin lempoyang berkata...

SEGALA PERSIAPAN UTK PILIHANRAYA.. TELAH DIATUR SEMPURNA. PELBAGAI BANTUAN TELAH DIBERI .. HANYA DISEBABKAN INGIN MENJAGA " UNDI POS" YANG LAIN DI ABAI.. KAN BAIK JIKA IA DIBERI SAMA RATA.. NAIKKAN ELAUN COLA / PERUMAHAN BIAR SEMUA PERINGKAT GRED GAJI RASA PUAS HATI DAN INILAH KEADILAN YANG SAKSAMA.. UNTUK RAKYAT FIKIRLAH SEDALAMNYA... SST OHH SST

ikhlas tapi jauh berkata...

Betulah syukur syukur.tp dlm hati terkesan sapa tau..

Tanpa Nama berkata...

boleh dapat...PAKATAN RAKYAT ADIL DN SAKSAMA....

Tanpa Nama berkata...

silap2 PR memerintah lagi best ngn BN memerintah!!!! aduuihhh

Tanpa Nama berkata...

Orang kalu suka kentot pun wangi.Kalu tak suka wangi pun kata busuk...Gunakan kewarasan bukan perasaan.

Tanpa Nama berkata...

KPD MANE2 JAWATAN PA YG NK NAIK PANGKAT ATAU UPGRADE SKIM MASING2.. KENA LA GI LAHAD DATU.. KERANA LAHAD DATU ADALAH UKURAN SEGALA-GALANYA... LEPAS TU KENA ADA AHLI2 YG TERBUNUH, BARU DIAMBIL KIRA.. ITU JE UKURANNYA... SUMBANGAN LAIN TAK DIPERLUKAN..

Tanpa Nama berkata...

janji capati......kurang kelestrol.

Tanpa Nama berkata...

kesimpulannya ada 2 pandangan. satu yang terima keputusan. kedua yang masih tidak puas dengan keputusan. sekiranya anda punya anak-anak yang sihat fizikal dan mental, pastikan mereka diberi pendidikan yang paling baik. buatlah pengorbanan. biar berkereta dan rumah biasa2 tetapi anak-anak kelak berjaya dalam hidup.walau siapa kita ketika ini, masa tua kita, kita akan bergantung juga kepada anak2. ambil peluang sementara masih punya.sekian

Tanpa Nama berkata...

banyak yang dah dia bagi.macam2 ada.yang lain tengah dok kaji bukan tak bagi...itupun payah nak faham.Jangan kerana sekor nyamuk habis kelambu dibakar.......Bersyukurlah.....

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam tertipu..mane elaun perumahan? rumah dahla mahal sekarang

petanda kerajaan sekarang ni bakal jatuh

Tanpa Nama berkata...

SARDIN PUN DAH 6 RNGGIT SETIN, KICAP KIPAS UDANG PUN 9 RINGIT SEBOTOL SEMUA BARANG DAH NAIK TAK KESAH TENTERA & POLIS DAPAT ITU REZEKI DIORANG TP PA YANG LAIN TAK KAN DAPAT 1 KGT JE...

Tanpa Nama berkata...

PEMBETULAN STRUKTUR GAJI
9. Memahami permasalahan struktur dan anomali gaji yang dihadapi dalam SSM, antaranya kadar KGT Gred 1 hingga Gred 11 yang sama, dan gaji gred naik pangkat tidak dapat tampung kenaikan pangkat, secara prinsipnya Kerajaan bersetuju penambahbaikan dilaksanakan sebelum akhir tahun 2013 berpandukan kepada prinsip-prinsip saraan sejagat iaitu kadar upah untuk kerja, relativiti dan pariti perkhidmatan serta pay for performance----HARAP SANGAT .....DAH 7 TAHUN AKU RUGI. KAWAN AKU YG GRED 32 GAJI LEBIH TINGGI DARI AKU YG DULU GRED 32 NAIK PANGKAT KE 41.. TAPI GAJI KAWAN AKU YANG 32 LEBIH BESAR DARI AKU YG 41.

pakcik kerani berkata...

Alahmdulillah, kalau najib tak bagi tpun Allah tetap bagi rezeki bila dia kata rezeki tu milik kita. yang herannya, keja gome ni mmg gaji kecik, dah tau dalam surat tu tulis gred R3/U3/N11/N17/R1/R3 dok terima buat apa? tak kan melompat dari gred 3/6/11/17/27/41 terus pi A/B/C. baik tolak jer. keja swasta yang kono gaji beribu2 ni. pakcik keja swasta tak der pun gaji macam gaji pakcik terima skarag ni. lain la kalau pakcik ni doktor ke jurugali minyak . kalau tak mau boleh tulis surat
" saya dengan ini letak jawatan 24 jam" . boleh anak pakcik dan anak pakcik2 lain masuk keja kerajaan . dok mintak 8 tahun dah tak dapat2 lagi.

pakcik kerani berkata...

Alahmdulillah, kalau najib tak bagi tpun Allah tetap bagi rezeki bila dia kata rezeki tu milik kita. yang herannya, keja gome ni mmg gaji kecik, dah tau dalam surat tu tulis gred R3/U3/N11/N17/R1/R3 dok terima buat apa? tak kan melompat dari gred 3/6/11/17/27/41 terus pi A/B/C. baik tolak jer. keja swasta yang kono gaji beribu2 ni. pakcik keja swasta tak der pun gaji macam gaji pakcik terima skarag ni. lain la kalau pakcik ni doktor ke jurugali minyak . kalau tak mau boleh tulis surat
" saya dengan ini letak jawatan 24 jam" . boleh anak pakcik dan anak pakcik2 lain masuk keja kerajaan . dok mintak 8 tahun dah tak dapat2 lagi.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...sian korang yg jd Pembantu tadbir dan juruteknik semua.....pangkat korang dh jadi lebih rendah dari Lan Koperal dan Koperal.....

Tanpa Nama berkata...

tak payahlah makan sadin tin kurang zat makan telor baguih.Kicap cap lain banyak lagi.........takkan tak boleh.

Tanpa Nama berkata...

Susu dugro beli bln 2, rm20.80. 7/3 beli plk dah rm 21.80.

Tanpa Nama berkata...

hidup najib hidup omar....bravo........cayalah.

Tanpa Nama berkata...

Anggota awam yang bekerja dengan TENTERA berasa dukacita dengan pelarasan skim baru ni..ini kerana PA dah sama level dengan prebet sahaja..tp gaji mereka lebih lagi..mereka yang baru masuk perkhidmatan tentera, dah lebih gaji berbanding PA yang dah bekerja 8 tahun..dulu PA sama level ngan SARJAN..tp skarang..dah sama ngan PREBET..hanya mereka yang bekerja ngan TENTERA dan POlIS jer terasa ngan pelarasan ini..

Tanpa Nama berkata...

apa dah jadi ngan persetujuan 4hb.dis.1985?apo mtsu buat?
ngorok je la ngko ....dah dekat
30 tahun menunggu....hampeh!

Tanpa Nama berkata...

Yg dapat tu advance gaji tahun 2013, tahun 2014 agak2 naik gaji tak?

tampa nama. berkata...

gula2 pilihan raya untuk polis dan atm. apa2 hal pilihan raya ni senang la pm. hehehe.........

Tanpa Nama berkata...

Kupek nk piket 5/4/2013.... siapa nk join????

Tanpa Nama berkata...

korang dok kutuk najib tu buat po,kalo gaji tu ciput buat la cara ciput.sekolah hang pa malas nak gaji beso,bodo,kalo nak duit byk pi tonggeng punggung hang pa kat nuarbrahim,1miggu jd jutawan,

Tanpa Nama berkata...

Dapat xbersyukur.. Allah tarik nikmat baru tau

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Yg dapat tu advance gaji tahun 2013, tahun 2014 agak2 naik gaji tak?

Selasa, Mac 12, 2013 12:32:00 PTG
_____________________________________

Nama pun DIAWALKAN. Maknanya KGT 2014 diawalkan ke Julai 2013. So 2014 xde kenaikan gaji la. Next kenaikan gaji 2015.

Tanpa Nama berkata...

Ini cerita aku dan diriku

Masa temuduga kerja kerani tahun 1981,tunjuk muka sedih,merayu kata makpak kat kampung orang susah,noreh getah dan tangkap ikan. Maka dapatlah jawatan tu,dengan izin Allah swt. Kini dah 32 tahun,Alhamdulillah,dapatlah 2 biji kereta,dua buah rumah,kecil,sederhana tapi aman bahagia. Anak pun dah kerja,lepasan universiti tempatan.Ni umur dah 54 tahun(sain 60),aku mohon pencen pilihan. Bulan 8hb Februari 2013,tamatlah perkhidmatan aku. Sebab-sebab persaran: pertama,sikap ketua aku yang pilih kasih,tidak menghargai jasa kami orang lama,pentingkan pegawai yang muda yang begitu aktif dengan tugasan bukan hakiki,contoh KIK,5S,sukan dan NGO.Maka tinggilah markah prestasi mereka dan perolehlah pangkat mereka melompati kami orang lama. Kedua sikap jabatan aku yang bercirikan sama dengan bos aku. Sebenarnya bos aku yang mewarisi tradisi tersebut. Kesian dialah pulak. Kedua-dua faktor ini telah melemahkan semangat aku untuk bekerja kerana orang lama lebih mengutamakan kerja hakiki dan kepuasan hati pelanggan/rakyat yang memerlukan perkhidmatan jabatan aku tanpa perlu banyak prosedur yang remeh temeh. Jadi,pada yang tidak puashati dengan apa juga dasar kerajaan dan jabatan,pencenlah secara terhormat supaya kita tidak mengumpul dosa. Malah kita boleh mengumpul pahala dengan menggunakan masa tua yang ada dengan berbakti kepada masyarakat sekeliling dan saudara mara yang memerlukan bantuan kita. Insyaallah,kita akan mendapat ketenangan dan kebahagian yang telah lama kita tidak nikmati.
Amin.

penjawat awam berkata...

penjawat awam dpt habuk ja...yg untg polis askar
dpt kenaikan kita nk dpt elaun cola pun tk diselaraskan elaun rumah...ingt polis askar ja yg keja...kita nk kna tnggu jawatan dlm kajian2 smpi bila nk kaji...bg pun sebab nk ingt jasa piolis dan askar ja...

Tanpa Nama berkata...

Manifesto PKR : Ekonomi Rakyat

Ekonomi yang mampan dijana oleh rakyat. Rakyat yang makmur dan berkemahiran menyumbang kepakaran dan melonjakkan produktiviti. Kuasa ekonomi yang berpusat di tangan rakyat dilaburkan kembali ke dalam ekonomi negara.

Pakatan Rakyat yakin potensi ekonomi negara dihadang oleh kepentingan elit kekuasaan dan kroni mereka. Kumpulan ini mengaut sejumlah besar kekayaan negara melalui konsesi dan monopoli yang
dianugerahkan sedang rakyat terbanyak menanggung bebanan hutang negara.

Kenaikan gaji terbantut. Kos sara hidup dan harga rumah naik mencanak. Yang kaya semakin kaya yang miskin terus miskin. Menjelang tahun 2020, golongan miskin di Malaysia akan mencecah 8 juta orang
walaupun ekonomi negara kononnya berkembang sihat. Di bawah pengurusan ekonomi yang sama, setiap generasi Malaysia akan menjadi lebih miskin berbanding
generasi ibu bapa mereka.

Makanya, cara kekayaan negara ditadbir memerlukan reformasi radikal. Kembalikan kuasa ekonomi kepada rakyat, tumpukan usaha menaiktaraf ekonomi di peringkat
rakyat terbanyak, bukannya menyelamatkan kroni dan syarikat korporat.

Pendekatan ekonomi rakyat yang dibawa oleh Pakatan Rakyat berteraskan satu sasaran yang paling penting: setiap keluarga di Malaysia akan membawa pulang pendapatan isi rumah sekurang-kurangnya RM4,000 sebulan selepas
penggal pertama pemerintahan Pakatan Rakyat di Putrajaya.

Ini dapat dicapai dengan dasar-dasar yang memfokuskan kepada usaha menguatkan tapak ekonomi rakyat.

Gaji minima diperkenalkan agar tiada rakyat Malaysia yang dibayar upah di bawah keperluan kos hidup. Lebih ramai rakyat Malaysia yang bekerja bermakna lebih tinggi
pendapatan setiap isi rumah.

Peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan diutamakan dengan mengurangkan pergantungan kepada buruh asing. Tumpuan membina kemahiran berganda kepada lepasan sekolah akan membolehkan mereka
menyertai sektor pekerjaan dan membawa pulang gaji minima.

Reformasi pendidikan wajib menggandingkan tanggungjawab mendidik dan mengembangkan ilmu dengan keperluan ekonomi negara.

Kekayaan dan dana bantuan ditumpukan kepada golongan rakyat terbanyak – baik dari kalangan pesara tentera, usahawan muda dan kecil sehinggalah kepada industri
kecil dan sederhana – kerana laba ekonomi yang dijana mereka membawa kesan terus kepada kesejahteraan rakyat terbanyak.

Pakatan Rakyat percaya apabila rakyat kaya, negara pun kaya. Apabila rakyat kukuh ekonominya, ekonomi negara pun berganda.

Pendekatan ekonomi rakyat akan
mengembalikan kuasa ekonomi ke tangan rakyat bukannya di tangan kroni.

p/s : Ini kalilah!...

Tanpa Nama berkata...

Masyallah.... ramainya tukang komen yang sekolah tinggi... kalau dah setakat SPM dan PMR takkan nak sama dengan orang JUSA. Kalau nak tukar hijau ke parti haprak ke, lantaklah korang. Korang ni bising je, lepas PRU, BN tetap menang, dan korang masih lagi dalam kerajaan. Pergi berambus lah kerja dengan Lim Guan Eng. Kau orang tau tak Tony anak Puaka nak buang penjawat awam, bila dia orang menang (nauzubillah), dan koranglah yang pertama akan dibuang. Tengok markah SKT korang, ada lebih 90? haaa.. memanglah korang yang pertama kena buang tau!

Lepas tu nak merayu balik masuk BN, ko kiram salam.

Memang betullah rakyat luar sana cakap, kerja sikit, mintak lebih, minum berejam, rasuah manjang.

Berambuslah keluar dari JPA, pergi cuci telur anwar ibrahim dan Lim guan eng. Boleh jual kalimah Allah sekali, sama dengan Pork Nik, Mahfuz. Otak sama dengan parti hijau si geng Mahfuz, maklumlah kelulusan SRP dan kerja angkat barang kat Lapangan Terbang Pulau Pinang, masuk politk, dengan izin Allah dapat pegang jawatan Naib Presiden, tapi bodoh macam korang ni lah...

Oi penjawat awam termasuk lah PA nak tukar sangat tu, tukar jelah, jangan tunggu lagi. Kami penyokong BN tak hengen pun dengan korang ni. Bikin malu JPA je.

Untuk kawan kawan lain, mari kita bersyukur dengan pemberian Allah ini sebsb percayalah, rezeki telah ALLAH TENTUKAN sejak azali lagi, hatta sebelum kita lahir lagi di loh mahfuz (bukan Mahfuz orang Pas mengong tu). Kita tingkatkan mutu perkhidmatan kita kerana ALLAH, kerana setiap yang baik itu, akan mendapat redha Allah. Percayalah, jangan campur puak puak tak sekolah ini. Biar mereka dengan dunia mereka. Dan biar mereka tidak bersyukur, mudah mudahan mereka segera keluar dan kerja dengan orang yang boleh memberikan apa yang mereka mau.

Amin.

Yang baik tu dari Allah, yang tidak hanyalah kelemahan saya sebagai hambaNya yang mengharapkan keredhaan Allah juga, dunia akhirat.

Maaf zahir batin dan wassalam.
----------------------

Kesian org yg bg komen ni..sebut nama Allah bnyk kali, tp bahasa masyaAllah.. Klu x suka tuan guru nik aziz pun, x perlu nk guna bahasa kesat..

Klu mcm ni lah bahasa tuan hamba, Allah turun kan bala pada tuan hamba semula sbg ganti dgn penghinaan yg melampau pada seorang ulama..

Biar lah kelulusan srp pun, janji pemerintahan nyer tidak menyalahi hukum Allah..zaman2 dahulu pun, pemerintah ada kelulusan ke wahai tuan hamba?

Klu ada phd sekali pun klu pemerintahan tidak menggunakan kitab AlQuran sbg panduan, tidak ke mana jua..baiklah lulusan SRP, tp ilmu agama penuh di dada..

Tuan hamba, isteri pemerintah kita x pakai tudung..tu satu cukup menggambarkan kegagalan dlm pimpinan..tuan hamba fikir lah sendiri..

Atau mungkin tuan hamba juga seorang munafik yg tidak tahu bhw sehelai rambut di lihat oleh lelaki bkn mahram dgn sengaja, maka 70000 thn dlm neraka sbg balasannya..

So agak hamba tuan hamba kategori ini lah, mensyiarkan yg haram...

Nauzubillah..

Hamba dan yg lain berdoa agar pemerintahan bertukar tgn..jikalu Allah mengizinkannya, saya minta tuan hamba berenti lah kerja kerajaan pada ketika itu kerana tuan hamba kan bekerja dgn bn..bkn bekerja dgn kerajaan..

Sbb tu org kata, manusia yg tak berilmu yg sentiasa lebih sudu dari kuah..


umie berkata...

thanks PM.
tpi bgi sy,elaun perumahan yg bertahun tahun lamanya tidak pernah diberi perhatian diharap dapat dikaji.mahalnya rumah sekarang bah.rm180.00 sgt tidak menampung keperluan..tq.

Tanpa Nama berkata...

anggota bomba yang bertungkus lumus ni dipandang sepi...

Tanpa Nama berkata...

tempoh hari hampa kata belajar main2 atau lawan ckp cikgu tak boleh dapat gaji besar, tapi skrg tengok apa jadi, askar dgn polis pakai kelulusan SPM jerrrr tapi gaji dah sama dgn graduet diploma....hmmmmm apa pulak alasan hampa......adakah ini adil?

Tanpa Nama berkata...

"He said this was evident as between 2007 and last year, the basic salary of those in Grade 1 to 40 was increased by 48 per cent, while those in Grades 41 to 54 were increased to 28 per cent."

Antara tahun 2007 hingga sekarang gaji Gred 1 hingga Gred 40 dah meningkat sehingga 48% secara puratanya. Apa yang tak puas-puas hati lagi ni? Yang sakit hati kat orang lain tu pasal apa? tak pernah dengar konsep "rezeki di tangan tuhan"?

Kerja malas, claim kononnya rajin, lepas tu buang masa kat sini komplen tak habis-habis. Bukan aku tak tau, komen-komen ni datang dari segelintir kecil PA yang sama saja, komen ulangx.

Nak undi pembangkang, undilah. Lantak lah kau macam kau sorang je boleh mengundi. Bila DAP memerintah besok dengan perangai macam ni kompom kau tu yang first sekali kena buang.

Yang komplen pasal elaun rumah RM180 tu pun jangan la jadi bangang, siapa cakap majikan kau (kerajaan) kena tanggung sewa rumah kau? aku bayar cukai bukan nak tangggung rumah kau. Ada gaji, sewalah rumah ikut kemampuan masing-masing pakai duit gaji. Sejak bila kerja je kena disediakan rumah? Aku kerja swasta tak adapun elaun rumah?

ANTI PA BANGANG DAN MANJA
***************************

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Masyallah.... ramainya tukang komen yang sekolah tinggi... kalau dah setakat SPM dan PMR takkan nak sama dengan orang JUSA. Kalau nak tukar hijau ke parti haprak ke, lantaklah korang. Korang ni bising je, lepas PRU, BN tetap menang, dan korang masih lagi dalam kerajaan. Pergi berambus lah kerja dengan Lim Guan Eng. Kau orang tau tak Tony anak Puaka nak buang penjawat awam, bila dia orang menang (nauzubillah), dan koranglah yang pertama akan dibuang. Tengok markah SKT korang, ada lebih 90? haaa.. memanglah korang yang pertama kena buang tau!

Lepas tu nak merayu balik masuk BN, ko kiram salam.

Memang betullah rakyat luar sana cakap, kerja sikit, mintak lebih, minum berejam, rasuah manjang.

Berambuslah keluar dari JPA, pergi cuci telur anwar ibrahim dan Lim guan eng. Boleh jual kalimah Allah sekali, sama dengan Pork Nik, Mahfuz. Otak sama dengan parti hijau si geng Mahfuz, maklumlah kelulusan SRP dan kerja angkat barang kat Lapangan Terbang Pulau Pinang, masuk politk, dengan izin Allah dapat pegang jawatan Naib Presiden, tapi bodoh macam korang ni lah...

Oi penjawat awam termasuk lah PA nak tukar sangat tu, tukar jelah, jangan tunggu lagi. Kami penyokong BN tak hengen pun dengan korang ni. Bikin malu JPA je.

Untuk kawan kawan lain, mari kita bersyukur dengan pemberian Allah ini sebsb percayalah, rezeki telah ALLAH TENTUKAN sejak azali lagi, hatta sebelum kita lahir lagi di loh mahfuz (bukan Mahfuz orang Pas mengong tu). Kita tingkatkan mutu perkhidmatan kita kerana ALLAH, kerana setiap yang baik itu, akan mendapat redha Allah. Percayalah, jangan campur puak puak tak sekolah ini. Biar mereka dengan dunia mereka. Dan biar mereka tidak bersyukur, mudah mudahan mereka segera keluar dan kerja dengan orang yang boleh memberikan apa yang mereka mau.

Amin.

Yang baik tu dari Allah, yang tidak hanyalah kelemahan saya sebagai hambaNya yang mengharapkan keredhaan Allah juga, dunia akhirat.

Maaf zahir batin dan wassalam.
___________________________________

Sedap2 cakap tuan guru nik aziz "pork". Kalau aku cakap bapak mu pork cik ko marah tak? mmg dasar keturunan babi

Tanpa Nama berkata...

kalu nak wat perubahan gred.....kena buat perubahan utk semo PA.... jange pilih2.....baru tak jadi geger

banyok pakat2 kongsi..sikit pn pakat2 kongsi samarata.

Timo kasih lah demo wat gini

Tanpa Nama berkata...

tak semua tentera yang suka melepak,jahat,rasuah dll..waktu aman mcm ni memanglah tak nampak tugas tentera..takkan nak tunggu perang baru nak naikkan gaji tentera,masa tu satu sen pun dah tak guna,apa akan jadi dengan anak/isteri yg ditinggalkan? setakat sorg dua bolehlah kerajaan bagi macam2,klu dah 100 org yg terkorban,macammana?..kepada semua PA,jgnlah kutuk n hina org lain..

Hang2 Jamban berkata...

SEGALA PERSIAPAN UTK PILIHANRAYA.. TELAH DIATUR SEMPURNA. PELBAGAI BANTUAN TELAH DIBERI .. HANYA DISEBABKAN INGIN MENJAGA " UNDI POS" YANG LAIN DI ABAI.. KAN BAIK JIKA IA DIBERI SAMA RATA.. NAIKKAN ELAUN COLA / PERUMAHAN BIAR SEMUA PERINGKAT GRED GAJI RASA PUAS HATI JANGAN HANYA BIJAK BERBICARA.. KALAU NAK BAGI TU BIAR SAMA RATA.. BIARLA ADIL SEBAIKNYA JADILAH SEORANG YANG ADIL INILAH KEADILAN YANG SAKSAMA.. UNTUK RAKYAT FIKIRLAH SEDALAMNYA... SST OHH SST

kak Ani resah nak tunggu berita gembira berkata...

cerita kak ani...

pada 31 disember 2012,kak Ani tunggu kat tv 3 ,kak ani beli utusan nak tahu apa keputusan laporan Suruhanjaya Khas Perkhidmatan Awam sebab katanya laporan perlu siap selewat lewatnya 31 dis 2012.

Masuk bulan Januari kak ani dapat tahu lebih 80 elaun sedang dikaji..Gembira hati Kak Ani...tak kan dari 80 elaun elaun rumah dan cola tak terlibat...

Bulan February .TPM jumpa penjawat awam di CIDB,Kuala Lumpur,Kak ani ambil cuti dan naik bas dari Seremban ke kuala Lumpur nak dengar sendiri dari TPM.TPM kata tunggu berita naik...gembira hati kak ani."Sabar lah sikit masa je lagi"kak ani pijuk hati masa perjalanan balik naik bas.

Bulan Mac,pada 8 Mac kak ani dapat tahu PM nak jumpa pada 11 Mac,mula dari malam tu kak ani dah tak boleh tido...kak ani tahu laporan suruhanjaya akan diumum,kenaikan gaji atau elaun akan diumum...gembira hati kak ani...kak ani dah tak peduli pasal lahad datu atau apa pun kisah bapa saiful minta maaf dengan anwar.

pagi 11 mac,kak ani pakai lawa lawa,kak ani dah cakap dengan mat driver bas kalau kak ani lambat tunggu ....kak ani nak ikut gi PICC.Kak ani nak dengar sendiri dari mulut PM, berita baik apa yang akan mengubah hidup kak ani bermula hari ini...kak ani melangkah dengan bangga,kak ani lupa kak ani belum sarapan.

Bila PM umum ,kak ani tengok sekeliling..kak ani rasa macam majlis ni majlis perhimpunan askar,tapi kak ani datang ke tempat yang betul.Kak ani ingatkan laporan suruhanjaya perkhidmatan awam yang dibentang,tapi kak ani rasa macam laporan penambahbaikan polis dan tentera yang PM cakapkan.kak ani tengok ramai orang tepuk tangan.yang kak ani ingat dengan jelas PM ada sebut kaji,sedang dikaji,belum siap kaji....ntah apa yang dikajipun kak ani tah faham.sekali lagi kak ani tengok ramai orang tepuk tangan ka ani pun tepuk.Bila pulang kak ani tanya mat driver bas apa yang dia faham,mat driver bas kata "ntah,rasanya askar dan polis je...."

kak ani dah tak boleh mengharap.cukuplah sejak dari SBPA dibatal jiwa kak ani tak tenang sebab menunggu berita baik,dan bila berita baik diumumpun kak ani masih tak jumpa apa yang kak ani harapkan...kak ani tak mahu lagi menaruh harapan macam lagu zaiton sameon....kak ani rasa kak ani tertipu....padan muka kak ani.

(ketika kak ani menulis ini kak ani tengah rehat....)

Tanpa Nama berkata...

Yang komplen pasal elaun rumah RM180 tu pun jangan la jadi bangang, siapa cakap majikan kau (kerajaan) kena tanggung sewa rumah kau? aku bayar cukai bukan nak tangggung rumah kau. Ada gaji, sewalah rumah ikut kemampuan masing-masing pakai duit gaji. Sejak bila kerja je kena disediakan rumah? Aku kerja swasta tak adapun elaun rumah?

=======================
Ini sekor lagi org swasta yg perasan dia ingat cukai yg dia bayor tu menanggung semua penjawat awam...declare pun blum tentu betul...menipu je lebih

Tanpa Nama berkata...

MAAF SBB KENA MENYELIT..SAYA INGIN MEMBETULKAN KENYATAAN "AZAN TIDAK DIBENARKAN DI PENANG"..kepada semua penyokong BN..
Seorang ahli jemaah di sebuah surau di Dun Ayer Molek terkejut dengan fitnah yang disampaikan oleh Ahli Parlimen Bukit Katil, Md Sirat Abu yang menuduh bahawa azan tidak dibenarkan di Pulau Pinang.

Selain itu Md Sirat juga menyatakan bahawa jika kerajaan yang ada sekarang tewas pada Pilihanraya Umum ke 13 akan datang sudah tentu bangsa lain akan menjadi pemimpin kerajaan dan ianya amat merbahaya kepada agama Islam dan orang Melayu.

Ahli jemaah itu yang tidak mahu namanya disiarkan kesal kerana Ahli Parlimen tersebut secara terang-terang berpolitik di dalam surau sedangkan merekalah yang sering menuduh pihak lain berpolitik di dalam surau dan masjid.

"Ramai ahli jemaah yang tersenyum sinis bila mendengar ucapan tidak cerdik Ahli Parlimen tersebut".

"Kenyataan beliau itu sebenarnya menyerlahkan lagi sikap pemimpin BN yang sentiasa menggunkan fitnah dan fakta songsang untuk menarik sokongan rakyat khususnya orang Melayu" ujar seorang ahli jemaah lain yang ditemui selepas majlis di surau tersebut malam tadi.

Menurutnya kalau betul kerajaan Pulau Pinang tidak membenarkan azan dikumandangkan di Pulau Pinang sudah tentu ianya menjadi isu besar dan akan ada penentangan hebat dari umat Islam di Pulau Pinang tidak kira fahaman politik.

"Rakyat sebenarnya sudah cerdik hari ini, mereka mendapat maklumat dari pelbagai sumber, pembohongan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen ini benar-benar menggelikan hati".

"Rakyat tahu bahawa kerajaan Pulau Pinang meningkatkan peruntukan untuk Hal Ehwal Islam sehingga RM64juta pada bajet 2012 berbanding dengan peruntukan di zaman kerajaan BN hanya RM12.5 juta sahaja".

"Semua orang tahu kerajaan Pulau Pinang menaikkan elaun guru-guru Kafa, memberikan elaun kepada para Hafiz dan Hafizah" tambah Ahli Jemaah tersebut.

Menurutnya selain itu orang Melayu jangan risau kerana jika Umno kalah yang menang ialah pemimpin Melayu dari PAS dan PKR kerana semua kerusi yang ditandingi Umno juga ditandingi oleh pemimpin Melayu PAS dan PKR. Maknanya jika calon Umno kalah yang menang ialah calon Melayu PAS dan PKR.

"Kalau Umno kalah bukannya pemimpin Cina DAP yang menang, sebaliknya yang menang ialah pemimpin Melayu PAS dan PKR, mana logiknya pemimpin Cina yang akan jadi ketua"

"Malah DAP hanya bertanding paling banyak 48 kerusi dari 222 kerusi Parlimen di seluruh negara, jadi tidak mungkin mereka akan akan jadi Perdana Menteri, bahkan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sudah berkali-kali menyatakan bahawa Perdana Menteri mestilah pemimpin Melayu, jangan buat fitnah" tambahnya.

Beliau juga kesal kerana di saat umat Islam hendak menyambut bulan Ramadhan yang mulia, pemimpin Umno sanggup menipu dan membuat pembohongan yang nyata, malah tindakannya yang berkempen politik secara terang-terangan dalam surau merupakan tindakan yang tidak wajar dan tidak cerdik.

Tanpa Nama berkata...

Kak Ani...OHHH Kak Ani, kesian sungguh dgn Kak Ani ni. Kak Ani sampai 3 mlm tak tidor menunggu benda naik tu yee Kak Ani..?? Sudahnye benda yg dalam kain je yg naik Kak Ani oooiiii. Kak Ani jgn susah hati yee...lepas ni tidor nyenyak-nyenyak sambil peluk laki Kak Ani, lagi berpekdah dan lagi naik punye dari mengharapkan kenaikan-kenaikan tu semua...ok Kak Ani

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

TAK FAHAM FAHAM BUDAK OTAK UDANG NI ..

SST Sedang diperkamas lagi dan akan dibentang pada bajet 2014 pada Sept 2013 nanti.

PM umumkan tadi pon dah syukur kerana ada juge harapan

1. 3 MATA GAJI KGT TAMBAHAN
2. Semua dapat 1 KENAIKAN KGT DIAWALKAN pada 1 Julai 2013.
3. Penyelarasan Gred PDRM dan ATM

No 1. itu untuk lebih kurang 182k yang dah 'cecah dinding' .. janganlah cemburu.

No 2. Semua PA dapat rasa, apa nak di dengkikan kau dapat lebih aku dapat kurang? Pekliling akan dikeluarkan oleh JPA. CUEPACS akan terlibat dalam deraf pekeliling ini.

No 3. PDRM dan ATM naik gaji .. ada siapa sanggup nak pikul senjata dan berada di baris hadapan ? silakan. Jangan sibuk nak mengata aje. Bukan mudah tugas PDRM dan ATM.

Isnin, Mac 11, 2013 11:38:00 PTG


__________________________________

sokong...mereeka tak tahu bersyukur, kalau brani cakap kau org kerjalah dgn PDRM dan ATM..Jgn cakap sedap mulut je...bagi yang swasta, yang tak dak kena mengena boleh blah...yang hang tu jadi batu api kat sini buat apoo...yang mcm swasta naik bonus sampei 4-5 bulan tak de pun PA nak merungut....cemburu pula kat kita org..yang jadi batu api pun boleh blah...

Tanpa Nama berkata...

Pening, Pening, Pening!!!!!!! Kesian tengok semua PA tak puas hati. Harap Datuk Najib, Presiden Ceupacs tolonglah ambil perhatian dan memberi keadilan kepada semua pihak. Semua PA banyak berjasa kepada pihak kerajaan. Kita semua tak nak tengok semasa PRU ramai penjawat awam yang berpaling tadah dan mengundi pembangkang. Harap sangat Dato Omar sebagai Presiden mengambil tindakan dan menyuruh Dato Seri Najib membaca blog ini, JANGANLAH MENGANAK TIRIKAN PENJAWAT AWAM.... SELALUNYA KERAJAAN HANYA PENTINGKAN GURU, PDRM DAN ATM SAHAJA. Mana laungan dan slogan RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. FIKIRKANLAH, JANGAN SAMPAI KEADAAN MENJADI TERUK LAGI,

Unknown berkata...

jom kita pakat2 masuk tentera...kita tengok langit 2 rendah ke tinggi

Tanpa Nama berkata...

MMg takde berita gembira pun... selagi BN pegang, selagi tu la PDRM akan naik gaji... sijil je, tapi gaji diploma.... patut ke... Kes lahad datu di jadikan alasan... yang g bejuang ke lahad datu segelintir je.. selebihnya dok menebeng kat kedai kopi.. cari mangsa nak powww orang.. G mampos la... UMnongok punya cakap, mmg x boleh pakai langsung...itulah JANJI DICAPATI..... HAKKKKPUIHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

jgn la ade dengki mendengki..bersyukurlah dgn ape yg ALLAH bagi..klu korang dok kutuk org ni kutuk org tu..ape yg korang dapat..DOSA dapat la..ingatlah kita kui berumur..jgn tambah dosa tapi tmbah la pahala..rezeki ade d mana2..cari dan berusahalah..in.syaa Allah..jgn diporak peranda negara kita yg aman ni..tu yg nk berpiket tu apehal..gung akal yg Allah bagi..ape faedahnye klu negara kucar-kacir..hidup dlm serba kepayahan..ce jawab...

Tanpa Nama berkata...

seharusnya presiden cuepacs beri penjelasan kenapa tiada berita seperti yang digembar gembur sebelum ini...jika tidak, kita tukar orang lain la..

Tanpa Nama berkata...

Salah tu pakcik.....kalau 2014 tk ada kenaikan....tk de guna lah kenaikan awal.. Balik asal semula..2

S0Lse7en berkata...

yang ni x payah kaji pun boleh umum, tapi kalau skim perkhidmatan bakat, juruteknik, pegawai atau penolong pegawai dan pembantu galian serta skim perkhidmatan Tukang K1 serta K2 dok kaji punya kaji, x umum2 lagi.. x tau bila nak jadi, yg pasti jwapan misti sedang mengkaji.. kasihan kpd penjawat skim2 berkenaan…

Tanpa Nama berkata...

le.ramai pula yang marah2. jgn terlalu stress. nak pencen umur 60 thn.byk lg komitmen tu. personal loan dh settle ke belum?hutang rumah mcm mana pula?anak2 dah bekerjaya ke belum?

Tanpa Nama berkata...

TPM KAN DAH CAKAP....PA TUNGGULAH BERITA GEMBIRA DARI PM.
BELUM TIBA MASA LG NI... TUNGGU N SABAR PA SEMUA

Tanpa Nama berkata...

sampai hati ko najib............
xnk pangkah bn
xnk pangkah pkr
aku nk jd pemberontak sultan sulu......
sape2 yg nk berkorban utk kenaikn gaji org lain meh aku tembak....

Tanpa Nama berkata...

Ni bongok.... mmg DAP bertanding 44 kerusi, tetapi lebih 60% kerusi PKR adalah cina/india! Kalau sesuatu usul dicadangkan... boleh kah pak lebai bahlol dgn pecacai PKR nk lawan??? Malah kalau Lim Kit Siang nk jd PM pun dgn senang boleh jadi....

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama berkata...
Kumpulan 17 Selepas 13 tahun dapat KUP 22 . Yang 22 selapas 7 tahun naik 26 ?

..................................

Senior aku dah 15 tahun 22 tak naik pun 26 .... alasan tiada pos / kekosongan ?

Tanpa Nama berkata...

Kami bukan dengki polis n tentera....kami cuma nk dapat keistemewaan sama dengan polis n tentera.
Mentang2 la polis tentera bantu dlm pru...undi. ...pos...bagi macam2

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu & islam HARAM sokong DAP & PKR.. JOM TOLAK DAP & PKR!!!!

S0Lse7en berkata...

janji ditetapi??

Tanpa Nama berkata...

najib suruh kaji..........
setelah di kaji....
dacing memang senget sebelah

S0Lse7en berkata...

tuggu lama mana lagi.. dh nak pencen dh pun.. dulu dgn la sama saja.. masih mengkaji sampai rambut aku bertukar warna,,,

Tanpa Nama berkata...

Fikir lah: Setiausaha Bahagian Penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, Pakatan akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah.


“Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan iaitu membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara lebih cepat

Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negera China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi

Tanpa Nama berkata...

elaun rumah RM180.. Bila nak naik nie..RM180 tu sekarang rumah pelacur adaa..mana ada rumah sewa RM180 sebulan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ni bongok.... mmg DAP bertanding 44 kerusi, tetapi lebih 60% kerusi PKR adalah cina/india! Kalau sesuatu usul dicadangkan... boleh kah pak lebai bahlol dgn pecacai PKR nk lawan??? Malah kalau Lim Kit Siang nk jd PM pun dgn senang boleh jadi....

....................................

Tak kan semua calon UMNO akan kalah ? Mesti ada yang menang dan akan jadi pengimbang ?

Tanpa Nama berkata...

APA YANG DITANAM ITULAH DITUAI,SAYA BERPENDAPAT PENJAWAT AWAM MERUNGUT KERANA SOAL KEADILAN DALAM PEMBERIAN KADAR UPAH, SAYA MELIHAT ISU KADAR UPAH ADALAH ISU UNIVERSAL KERANA IANYA MERANGKUMI PEKERJA DI SEKTOR SWASTA. KADAR UPAH DI MALAYSIA PADA HARI INI TIDAK BERSANDARKAN REALITI SEMASA DIMANA KOS SARA HIDUP ASAS MELEBIHI PENDAPATAN YANG DITERIMA. ISU GAJI AKAN SENTIASA DIANGKAT MENJADI ISU PERJUANGAN SEMUA KESATUAN SEKERJA DI MALAYSIA PADA HARI MENDATANG. SAYA INGIN MENCADANGKAN KERAJAAN MENGADAKAN SATU KAJIAN TERHADAP KADAR UPAH DAN KOS SARA HIDUP DI MALAYSIA. YANG KEDUA DAPATAN DARI KAJIAN TERSEBUT KERAJAAN BN ATAU PR HENDAKALAH MELAKSANAKAN MEKANISMA UPAH BERDASARKAN KADAR PRODUKTIVITI DAN KOS SARA HIDUP SEMASA. MEMANG BETULAH KADAR ELAUN PERUMAHAN RM180 TIDAK DAPAT MENAMPUNG KOS SEWA RUMAH TERUTAMANYA DI BANDAR BESAR. KESANYA SEKIRANYA ISU KADAR UPAH YANG TIDAK SETARA DENGAN KOS SARA HIDUP IANYA AKAN MENYEBABKAN NEGARA MALAYSIA TIDAK IDEAL UNTUK DIDIAMI OLEH RAKYAT MALAYSIA, PADA MASA SEKARANG PUN RAMAI RAKYAT MALAYSIA TELAH BERHIJRAH KE LUAR NEGARA. KADAR UPAH YANG TIDAK SETIMPAL JUGA MENYEBABKAN RAKYAT TIDAK LAGI BERSUSAH MAHU MELAKUKAN KERJA SEBALIKNYA MEREKA AKAN MELAKUKAN JENAYAH SEBAGAI JALAN PINTAS UNTUK MENDAPATKAN WANG.KERAJAAN PERLU MERANGKA SISTEM GAJI YANG PRAGMATIK SELARAS DENGAN MALAYSIA YANG AKAN MENUJU NEGARA MAJU PADA TAHUN 2020. PADA TAHUN 2020 BERAPAKAH KADAR GAJI MINIMUM GOLONGAN PELAKSANA, JJAWAPAN INI KITA AKAN DAPAT 7 TAHUN DARI SEKARANG. JUMPA LAGI TAHUN 2020
Pertanyaan- Siapa yang menjadi kerajaan pada tahun 2020

Tanpa Nama berkata...

cakap biar berbudi bahasa..jgn ikut nafsu semata..biar la apa org nk kata..ALLAH kan ada..bersabar la..yg dapat tu habuan depa..yg x dapat mungkin belum ketikanya..

Tanpa Nama berkata...

KGT diawalkan 80 - 320 x 1.4 juta penjawat awam...tak sampai 1.4 billion melainkan semua penjawat awam di beri kenaikan RM1k....hem mungkin ada penyelarasan gaji n ditambah dengan KGT kot.....baru dapat 1.4 billion.... x kan Pm main sebut jerrr yerr x.....Insya Allah adalah tu.....lepas gak bagi org tua or bawa anak bini makan kat luar setiap kali gaji......klu dulu oder tom yam jerrr...Insa allah kenaikan ni...dapat lah tambah siakap....ok lah tu syukurrrrr.....klu betul lah!!!!!

AHLI FORUM YANG MASIH BINGUNG berkata...

Ramai yang pening dengan KGT diawalkan pada 1 julai ,soalan yang dikumpulkan dari peserta forum kali ini adalah.

1.Apakah ini bererti KGT tahun 2014 dah tak naik gaji?

2.Kenapa skim tentera dan polis dikuatkuasa 1 januari sedangkan KGT yang diawalkan utk skim lain pada 1 julai?

3.Kenapa tak habis habis lagi kaji,jadi apakah yang dikaji oleh Suruhanjaya Khas Penambahbaikan Perkhidmatan Awam yang perlu memngemukakan laporan selewat lewatnya 31 Disember 2012.

4.adakah sebenarnya tiada pelarasan bagi pertikaran SSM ke SST?jika ada bagaimana?

Mohon penjelasan secara akedemik,..

Tanpa Nama berkata...

KGT diawalkan 80 - 320 x 1.4 juta penjawat awam...tak sampai 1.4 billion melainkan semua penjawat awam di beri kenaikan RM1k....hem mungkin ada penyelarasan gaji n ditambah dengan KGT kot.....baru dapat 1.4 billion.... x kan Pm main sebut jerrr yerr x.....Insya Allah adalah tu.....lepas gak bagi org tua or bawa anak bini makan kat luar setiap kali gaji......klu dulu oder tom yam jerrr..."Insya Allah" kenaikan ni...dapat lah tambah siakap....ok lah tu syukurrrrr.....klu betul lah!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hampeh...mampus lah....kaji...kaji...kjai....elaun perumahan tak naik juga...elaun-elaun lain tak naik juga...kaji lagi...mau aku taji kepala hang pa baru tau....bye bye najib...bye bye BN....

Tanpa Nama berkata...

Ni sorang lagi bebal..byk sangat baca utusan syaitan ngan tengok tv3suku..mesti kerja ko goyang telur je hari2 tu sebab ko takut pakatan memerintah..takut kene buang..fikir-fikirkanlah....

Tanpa Nama berkata...

Bro...terutama J,tolong jangan jadikan ruang ni medan politik hentam menghentam.Aku faham ,J41 tak lulus PTK (dpt aras 1 je )pun dapat naik pangkat 44 acting 48 lagi RM6200 sebulan tuh...Kita J yg kecik2 ni tak de sape nak bela.Diorang senang je note haa J17/22/26 utk tindakan.Kita yg buat semua.Diorang tau siap nak sain,ponteng gi main golf.Biasa la tu.SABO JE LAA,InsyaAllah ada rezeki.

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM - Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman mengakui menerima maklum balas kurang menyenangkan daripada kakitangan awam berikutan insentif saraan baru yang diumumkan oleh kerajaan semalam tetapi mahu pihak terbabit bersabar menanti pengumuman susulan akhir tahun ini.

Beliau berkata, ramai yang keliru dengan pengumuman yang dibuat kerana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hanya menyentuh kepada dasarnya sahaja.

Tambah beliau, kakitangan kerajaan perlu bersyukur dan menanti pengumuman yang bakal dibuat oleh kerajaan tidak lama lagi kepada 1.4 juta kakitangan awam.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama

Assamualaikum
Kakitangan yang telah berada lebih 20 tahun dalam Gred 22 berilah peluang naik J26 secara KUP kebanyakanya dua tiga tahun lagi nak pencen dan telah berkhidmat lebih 35 tahun bukan banyak perbezaan gaji sekian.t.k


Tanpa Nama berkata...

Korang tak nampakkah kali ini prestasi BN menjadi lebih teruk dari wktu Pak Lah dulu.Negeri yang majoriti menang hanyalah N.sembilan,Melaka,Sabah dan Sarawak....lain negeri menang 2,3 kerusi SAHAJA...Johor dah goncang..Pahang memang jatuh dah kecuali Pekan aku sendiri hanya boleh jangkakan kemenangan kerajaan hanya 50-50....jadi apa di Julai tuh cakap2 sajalah....janji tinggal janji

Tanpa Nama berkata...

Tahun depan 2014 KGT dpt ke idak?

Tanpa Nama berkata...

bersyukur padanya atas segala nikmat..tq PM atas segala keprihatinan..terima kasih ku ucapkan padamu atas nikmat yg d beri padaku..janji ditepati..sekurang2nya ada sesuatu drp tiada...betul tak teman2 seperjuanganku...thanks PM...

POKET SENDIRI berkata...

SEGALA PERSIAPAN UTK PILIHANRAYA.. TELAH DIATUR SEMPURNA. PELBAGAI BANTUAN TELAH DIBERI .. HANYA DISEBABKAN INGIN MENJAGA " UNDI POS" YANG LAIN DI ABAI.. KAN BAIK JIKA IA DIBERI SAMA RATA.. NAIKKAN ELAUN COLA / PERUMAHAN BIAR SEMUA PERINGKAT GRED GAJI RASA PUAS HATI DAN SENYUM X MEMBANTAH.. JANGAN HANYA BIJAK BERBICARA.. KALAU NAK BAGI TU BIAR SAMA RATA..FAHAM!!! BIARLA ADIL SEBAIKNYA JADILAH SEORANG YANG ADIL .. UNTUK RAKYAT FIKIRLAH SEDALAMNYA... SST OHH SST

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang orang luar dan swasta marah2 PA tak puas hati,korang tak faham apa yg sepatutnya berlaku 11 mac lalu......11 mac lalu sepatutnya untk menyelesaikan beberapa perkara yang dibangkitkan Cuepacs sejak beberapa tahun lalu dan PM berjanji untuk menyelesaikan 11 mac lalu...ditambah dengan sokongan dan kenyataan dimedia Jaminan oleh KSN dan TPM di surat2 khabar.Bila lain yang diumum sememang ramai yang tak puas hati.Ramai tak puas hati bila PM memberi alasan TIDAK MASUK AKAL mengatakan apa yang cuepacs mintak mengambil banyak kos...bayangkan gred tentera 22 ke 36 JPA bermakna kenaikan adalah rm1000-1200!!!....17 ke 22 rm500!!...22 ke 29 rm700!! Kos Kenaikan gaji tentera dan polis (212k ahli) 10 KALI GANDA PERBELANJAAN berbanding kos kenaikan elaun perumahan rm 200 SETIAP KAKITANGAN AWAM (1.4m ahli)...pikir2lah

Tanpa Nama berkata...

UNTUNGLE SAPE YANG KAWIN NGAN ABANG ASKAR NGAN POLIS... NAIK SAHAM LEPAS NIE"" ABANG POLIS/ASKAR NAK KAWIN...

Tanpa Nama berkata...

kenaikan KGT 80-320 di awalkan 1 julai 2013? maksudnya apa? macam bunyi nak temberang saja. Mungkin Gaji KGT bagi tahun 2014 di awalkan julai 2013. KGT bagi tahun 2014 tak ada.. itu bukan kenaikan .. itu di awalkan .. temberang namanya tuh .. alamak kena buyukk pa kali nihhh .. adeiiiii sedeyyy

Tanpa Nama berkata...

Selain naik 1 kenaikan tambahan,ada upgred skim perkdhmatan,juga...dan penambahbaikan utk penyandang...ada juga 81 skim prkdhmatan yg akn dpt penambahbaikan dilaksanakan sblum akhir tahun.....kelayakan KUP juga dah pendek dr 15 ke 13 tahun...wwoooowww...gaji maksimum bertambah 3 KGT tuuuuu....yahooooo

Tanpa Nama berkata...

Kgt diaealkan, apa maksudnya? Kgt mmg sentiasa naik tiap tahun. Kalau diawalkan mana ada penambahan , serupa jg. Lgpun diawalkan mcmana? Kenaikan mang ada yang naik bulan januari, ada bulan april. Kalau julai, mana ada awal?yang PA nak adalah kaji elaun. Fan kenaikan gred juruteknik. Hr tu sbpa dan tipu.sekarang nak kaji lg. Oklah PR juga pilihan ku.

irma berkata...

cube baca manifesto Pakatan Rakyat dulu....lepas bc buatlah perubahan. Malaysia adalah negara yg mengamalkan demokrasi...kite sendiri kena berubahkn diri kite, Allah tidak akn ubahkan sesuatu kaum melainkan dirinye sendri.

Tanpa Nama berkata...

mari kita mengundi.mari la mari..

Tanpa Nama berkata...

balik balik kena kencing, nasiblah jadi PA kat malaysia nih.. telaga gas dan minyak punyalah banyak, nak bagi naik Cola dan ITP serta kadar faedah 1 peratus pinjaman perumahan pun kemut.. takut bangkrap.. projek bilions bilions .. pendapatan bilions bilionss .. apa cerita nihh .. malulah dah 55 tahun memerintah .. bubarlah parlimen. menggegar tangan tak sabar nak mengundi .. ini kalilahhh..

Tanpa Nama berkata...

kenaikan KGT 80-320 di awalkan 1 julai 2013? maksudnya apa? macam bunyi nak temberang saja. Mungkin Gaji KGT bagi tahun 2014 di awalkan julai 2013. KGT bagi tahun 2014 tak ada.. itu bukan kenaikan .. itu di awalkan .. temberang namanya tuh .. alamak kena buyukk pa kali nihhh .. adeiiiii sedeyyy

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Salah tu pakcik.....kalau 2014 tk ada kenaikan....tk de guna lah kenaikan awal.. Balik asal semula..2

Selasa, Mac 12, 2013 1:48:00 PTG
___________________________________

Kamu tu yang salah. Paham maksud "DIAWALKAN", bukannya "DITAMBAH" atau "DINAIKKAN". Maknanya KGT tahun depan diawalkan saja.
Bukannya takda guna langsung. Kira dapat la untung 6 bulan gaji 2014. Gaji 2013 6 bulan, gaji 2014 18 bulan (setahun setengah). Kenapa bg Julai?? Sebab Ogos tu RAYA!! So, jgn beri harapan tinggi la ada bonus raya tahun ni...

irma berkata...

cube baca manifesto Pakatan Rakyat dulu....lepas bc buatlah perubahan dn nilaikan sendiri. Malaysia adalah negara yg mengamalkan demokrasi...kite sendiri kena berubahkn diri kite, Allah tidak akn ubahkan sesuatu kaum melainkan dirinye sendri.

Kera yg malang berkata...

KESIAN KERANI YANG BUAT GAJI/ PERKHIDMATAN ... ASYIK TENGOK GAJI ORG LAIN NAIK MELANTUN" SENDIRI PUNYE ASIK GRED 17 JE..

Tanpa Nama berkata...

Sst...atm dan polis dpt lebih.??..semua bekerja untuk negara..misi ke cikgu..dr..penjara atau mana pihaj yg berstatus P.A berkhidmat utk negara..macam keluarga la.. along angah acik..mentang-mentang acik pikul kayu api lebih takkan lauk ayam special untuk acik aje..berkerja bersama..makan pun sama la..cuma silap..ayah umum dah depan along dan angah..acik akan dapat lebih..mau angin yg lain nie..nak kasi lebih x yah umum laa...senyap2 kasi dalam semak..cakap jea ..semua anak ayah dpt sama aje...haru la...

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 400 daripada 753   Terbaru› Baru»