SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

18 September 2008

PERJUANGAN HAK


Saya adalah salah seorang kakitangan kerajaan, ingin supaya pihak Cuepac terus memperjuangkan perkara-perkara berikut :

1. Perbaiki skim KWSP Saya telah memilih skim tersebut kerana salah maklumat yang diberi semasa kursus. Saya tidak mengetahui kesan kerana memilih skim tersebut antaranya tidak mendapat wang ganjaran pencen.Saya tidak faham kenapa mereka yang memilih KWSP tidak dapat ganjaran tersebut sedangkan mereka adalah kakitangan kerajaan sebagaimana yang memilih pencen.- Apalah sangat nilai yang kita dapat melalui skim KWSP jika kaikatangan itu bergaji rendah. Saya khuwatir mereka akan menjadi orang atau golongan miskin kerana tidak mempunyai pendapatan kerana kita tidak mengetahui keadaan hidup pada masa akan datang. Apa lagi yang menerima nasib itu adalah mereka yang sakit dan tidak mempunyai pendapatan lain.Jadi saya harap pihak Cuepac dan pihak berwajib memperjuangkan hak untuk memilih semula sama ada skim pencen atau kwsp.

2. Kerajaan hanya memberi kelebihan dan pembelaan kepada guru-guru kakitangan bukan siswazah berbanding kami yang belajar bertahun-tahun di universiti dan perlu membayar balik pinjaman berbanding yang tidak melanjutkan pelajaran ke Universiti dari segi kenaikan gaji dan pangkat...Oleh itu saya sangat sangat berharap pihak kesatuan akan menagambil perhatian dan memohon apa yang saya katakan tadi menjadi kenyataan.

Terima kasih.

Yang benar
Shidatulaida