SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

17 Januari 2013

elaun tetap rumah panjawat awam naik kepada 480?

Bernama
16/2/2013


OMAR OSMAN... Presiden CUEPACS
   

MELAKA 17 Jan. - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta kerajaan menyegerakan kelulusan permohonan kenaikan elaun tetap perumahan penjawat awam daripada RM180 kepada RM480.Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, kesatuan itu sudah pun memohon kenaikan elaun terbabit sejak lima tahun lalu."Jadi, saya berharap elaun itu dapat dinaikkan pada kadar RM480 daripada RM180 sebulan. Jumlah itu pun sebenarnya masih rendah jika mengambil kira dengan kos hidup sekarang kerana sewa rumah di kawasan bandar memang membebankan termasuk golongan muda yang baru bekerja.

"Jika diluluskan (elaun tetap perumahan RM480), sudah tentu tahap perkhidmatan anggota dapat dipertingkatkan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan Gaza daripada penjawat awam Kementerian Pertahanan Melaka di Dewan Perwira, Kem Terendak di sini hari ini.Omar berkata, pihaknya juga memohon kerajaan segera mempertimbang dan meluluskan permohonan penurunan faedah pinjaman perumahan daripada empat peratus kepada satu peratus. - UTUSAN

185 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Asyik bermimpi je la...RM180 kepada RM480????? nak jadi RM200 pun tak dapat, kerajaan mana mampu...

Tanpa Nama berkata...

Gred 1-40 dari 180 ke 480....Gred 41-JUSA? berganda-ganda lagi la naiknya...barangan keperluan? berganda x 10 le gamaknya.

Tanpa Nama berkata...

Samakan elaun tetap rumah dengan penjawat awam seperti askar dan polis...baru adil.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan banyak membazir...bina kuaters guru tapi kosong...jika cikgu taknak tinggal...beri pada penjawat awam lain...

Tanpa Nama berkata...

Datuk Osman...Ini cerita basi, dah bosan dengar...Datuk tak rasa malu ke...dah lama isu ni diperjuangkan.

Tanpa Nama berkata...

bukan x mampu...takut gaji pegawai atasan dan menteri x dapat naik banyak.....yang bawah x naik x pe... yang atas naik 1500 setahun pun x cukup....inikan pula nak naikan rm480.00..... kiamat la klu nak naikkan.... ataupun gula2 pilihanraya nanti..... yang dah mati x dapat la rasa....puiiiiii

Tanpa Nama berkata...

mintak je dato.. jgn peduli org nk kata apa...
kerajaan ni payah.... yg minta pn susah nk bg, kalu tk minta jgn hrp la
saja2 nk bg...
tp kalau minta kena fokus sikik la, jgn minta bnyk benda sngt dlm satu2 masa...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu..jangan peduli apa orang nak kata...kita kena minta..kalau tak minta dia takkan bagi...jadi kena minta jugalah ....

Tanpa Nama berkata...

WAKTU NI BAGUS KTA MOHON DARI KERAJAAN!!MEMPERJUANGKAN NASIB AHLI YG DLM DILEMA MENGHADAPI KOS SARA HIDUP YG TINGGI DI BANDAR2 BESAR...SEKARANG SEMUA BANDAR2 BESAR MENGHADAPI KOS SARA HIDUP YG TINGGI, BUKAN HANYA DI KL, PENANG, SELANGOR JE..

Tanpa Nama berkata...

Kalau diluluskan, syukurla... sekarang ni ramai yang terpaksa menyewa rumah jauh dari tempat kerja sebab sewa rumah lebih mahal dekat tempat kerja. bila elaun tetap rumah ni diluluskan bolehla difikirkan untuk mencari rumah sewa yang dekat degan tempat kerja. dapat lah datang kerja lebih awal. :)

Tanpa Nama berkata...

Betoi apa yg hang cakap! Saya setuju seratus peratus

penyokong kerajaan berkata...

apa yang nak dikecohkan lagi la.....benda ni dah lulus cuma ditangguhkan dulu.Duit yang ada nak diguna untuk BRIM dulu,rebat talifon dan bantuan sekolah

orang lama gred 40 berkata...

jika elaun perumahan diluluskan

RM 480 gred 17-32
RM 500 gred 34-40
RM 750 gred 41
RM 1200 gred 44
RM 1500 gred 48
RM 1850 gred 52
RM 2500 gred 54

Ini adalah kerana bilangan pegawai yang gred 41 keatas hanya 35 % dari keseluruhan jumlah kakitangan.

Tanpa Nama berkata...

Janji naik.. Janji di tepati..
PAP N1 tuntut RM500 sahaja..

Tanpa Nama berkata...

Baik bagi semua RM 1000 flat rate ! Kan bagus !

Tanpa Nama berkata...

em........jng terlalu mengharap la.... dah bnyk kali dah,cukup2 la 2...masa bajet 2013 pun tak di layan,suda2 la dato omar,klau nak perjuangkan..buktikan....PRU13 dah nak dekat ni...jng nak sakiti perasaan PA...nyesal nanti

Tanpa Nama berkata...

ngam....sangat sokong,susah nak cari sewa rumah yg murah skrg ni,setakat RM180 mana cukup,sekrg ni menyewa bilik je dah rm290,kena tambah lg rm110....harap dapat dilaksanakan dengan kadar segera...semoga PM prihatin dengan nasib penjawat awam,kami sentiasa menyokong YB Dato PM....

Pegawai Am Pentadbiran (PAP) berkata...

Jika elaun perumahan diluluskan

RM 480 gred 17-32
RM 500 gred 34-40
RM 750 gred 41
RM 1200 gred 44
RM 1500 gred 48
RM 1850 gred 52
RM 2500 gred 54

Ini adalah kerana bilangan pegawai yang gred 41 keatas hanya 35 % dari keseluruhan jumlah kakitangan.

Jumaat, Januari 18, 2013 8:18:00 PG
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

statement bangsat... nampak sgt nk ketepikan para tonggak pentadbiran negara iaitu Pegawai Am Pentadbiran (PAP)... di mana pula hak kami? x de sapa2 perjuangkan ke? sedap bapak korang je kutuk PAP ye! setakat gaji brp ribu tu x payah la... aku senang2 je dpt 5-6k sebulan dan bila2 masa je boleh berhenti... itu pon aku x kecoh tp ada je yg dengki dgn bisnes part time aku... sapa ckp aku biawak? aku usaha sendiri la

Tanpa Nama berkata...

wajar dinaikkan elaun rumah,sekarang mana ada sewa rumah rm180.penjawat awam bawahan melarat sekarang,atasan hidup mewah.tugasan makin bertambah,harap Dato Presiden CUEPACS terus perjuangkan hal isu elaun rumah hingga dapat.undian pru13 kekal milik bn

Tanpa Nama berkata...

Mana untuk n1 hingga n17

Tanpa Nama berkata...

salam 1 SARAWAK..jgn sentuh ITP sahaja..EPW(ELAUN PERUMAHAN WILAYAH) kena ambik kira jugak.Harap Dato Presiden Cuepacs ambik maklum....

PAP Tonggak pentadbiran negara berkata...

aku setuju la pasal PAP2 ni... umpama bela biawak hidup yg dh tua gayut... masuk pejabat kalau x mcm ni, bukan PAP MELAYU la:
i. pakai minyak wangi satu tong;
ii. pakai spek hitam letak atas kepala;
iii. handphone bagai (walhal duit x de)
iv. gelang besi kt tangan
v. hisap rokok
vi. berjalan lembab sambil bersiul2 24 jam sehari
vii. suka lepak kt parking / basement atas moto org
viii. suka minum2, sukan2, makan2, maksak, makswip, yg dpt t-shirt atau baju melayu FREE
ix. pegi mana2 khasnya minum pagi / 10.30 pagi / makan tengahari 12.30 atau pegi bank, WAJIB Pakai jaket hitam dgn JATA KERAJAAN dgn muka berlagak
x. suka pakai myvi atau kereta yg diubahsuai dgn ekzos besar, hifi dan lampu lip lap mcm hindu
xi. sampai opis atau nk bangun tpt duduk atau nk pegi mana2, WAJIB sikat dulu rambut sambil bersiul2
xii. selalu xde kat tempat keje
xiii. nk cr utk soh buat keje, kena telefon dulu
xiv. kebanyakkan perasan hensem walaupun rupa mcm biawak

Tanpa Nama berkata...

mmg x kan dapat nyer ...

Tanpa Nama berkata...

Alang alang naik elaun rumah, baik cadangkan elaun kereta sebanyak RM400. Kalau JUSA dpt keta dan minyak free, tak kan org bawah tak dapat rasa sikit. Yang naik bas ke opis, bole gak beli viva sekurang - kurangnya, anak beranak bole join sekali. Ok tak cadangan aku Pak Omar?

Pak agus pesara ahli umno... berkata...

Saya pernah berkhidmat selama 32 tahun dalam kerajaan.Saya bersara pada tahun 1997.

Semasa saya berkhidmat cuma ada elaun khidmat awam.Saya rasa kalau PA tak puas hati tentang jumlah Eluan Perumahan lebih baik kerajaan mansuh kan elaun ni.Saya boleh berkhidmat selama 32 tahun tanpa elaun rumah namun masih boleh membeli 2 rumah dengan gaji yang diberi oleh kerajaan.

Kerajaan sepatutnya tarik balik elaun rumah dan duit yang digunakan untuk membayar elaun rumah boleh digunakan untuk faedah rakyat seperti kenaikan pencen pesara,BRIM 3 kali setahun ,rebat talipon dan disumbangkan kepada orang yang memerlukan.

Kakitangan awam sepatutnya mesti pandai agihkan duit gaji untuk diri sendiri.saya lihat sekarang mereka suka berbelanja besar terhadap gaya seperti membeli kereta,handphone.Ini tak sepatutnya menjadui keutamaan kerana mereka boleh guna bas dan teksi ,untuk talifon pula mereka sepatutnya gunakan talifon awam...kesimpualnnya saya rasa gaji yang dibayar oleh kerajaan sangat mencukupi,tetapi mereka boros.

Tanpa Nama berkata...

Pak agus buat kenyataan tak profesional...tahniah dpt beli rumah sampai 2 sekali
. Harga rumah dulu dan sekarang samakah?....kos sara hidup sudah jauh berbeza...fikir-fikirkanlah...kerajaan dah bagi kemudahan & elaun utk kebaikan penjawat awam...buat apa nak ditarik balik...sesekali tu bila nak komen cuba jgn nk membandingkan dulu & sekarang...

apek tala suka itu zaidi punya budak berkata...

Pak agus pesara ahli umno... berkata...
Saya pernah berkhidmat selama 32 tahun dalam kerajaan.Saya bersara pada tahun 1997.

Semasa saya berkhidmat cuma ada elaun khidmat awam.Saya rasa kalau PA tak puas hati tentang jumlah Eluan Perumahan lebih baik kerajaan mansuh kan elaun ni.Saya boleh berkhidmat selama 32 tahun tanpa elaun rumah namun masih boleh membeli 2 rumah dengan gaji yang diberi oleh kerajaan.

Kerajaan sepatutnya tarik balik elaun rumah dan duit yang digunakan untuk membayar elaun rumah boleh digunakan untuk faedah rakyat seperti kenaikan pencen pesara,BRIM 3 kali setahun ,rebat talipon dan disumbangkan kepada orang yang memerlukan.

Kakitangan awam sepatutnya mesti pandai agihkan duit gaji untuk diri sendiri.saya lihat sekarang mereka suka berbelanja besar terhadap gaya seperti membeli kereta,handphone.Ini tak sepatutnya menjadui keutamaan kerana mereka boleh guna bas dan teksi ,untuk talifon pula mereka sepatutnya gunakan talifon awam...kesimpualnnya saya rasa gaji yang dibayar oleh kerajaan sangat mencukupi,tetapi mereka boros.

Jumaat, Januari 18, 2013 12:29:00 PTG

itu dulu la pakcik bukan sekarang dulu barang br bepa ja harga minyak keta seliter pun muah skrg ni dah mahal kena bandingkan dulu dan skrg

Tanpa Nama berkata...

Pak agus pesara ahli umno... berkata...
Saya pernah berkhidmat selama 32 tahun dalam kerajaan.Saya bersara pada tahun 1997.

Semasa saya berkhidmat cuma ada elaun khidmat awam.Saya rasa kalau PA tak puas hati tentang jumlah Eluan Perumahan lebih baik kerajaan mansuh kan elaun ni.Saya boleh berkhidmat selama 32 tahun tanpa elaun rumah namun masih boleh membeli 2 rumah dengan gaji yang diberi oleh kerajaan.

Kerajaan sepatutnya tarik balik elaun rumah dan duit yang digunakan untuk membayar elaun rumah boleh digunakan untuk faedah rakyat seperti kenaikan pencen pesara,BRIM 3 kali setahun ,rebat talipon dan disumbangkan kepada orang yang memerlukan.

Kakitangan awam sepatutnya mesti pandai agihkan duit gaji untuk diri sendiri.saya lihat sekarang mereka suka berbelanja besar terhadap gaya seperti membeli kereta,handphone.Ini tak sepatutnya menjadui keutamaan kerana mereka boleh guna bas dan teksi ,untuk talifon pula mereka sepatutnya gunakan talifon awam...kesimpualnnya saya rasa gaji yang dibayar oleh kerajaan sangat mencukupi,tetapi mereka boros.

Jumaat, Januari 18, 2013 12:29:00 PTG

ckp pki akal la

Tanpa Nama berkata...

Pak agus pesara ahli umno... berkata...
Saya pernah berkhidmat selama 32 tahun dalam kerajaan.Saya bersara pada tahun 1997.

Semasa saya berkhidmat cuma ada elaun khidmat awam.Saya rasa kalau PA tak puas hati tentang jumlah Eluan Perumahan lebih baik kerajaan mansuh kan elaun ni.Saya boleh berkhidmat selama 32 tahun tanpa elaun rumah namun masih boleh membeli 2 rumah dengan gaji yang diberi oleh kerajaan.

Kerajaan sepatutnya tarik balik elaun rumah dan duit yang digunakan untuk membayar elaun rumah boleh digunakan untuk faedah rakyat seperti kenaikan pencen pesara,BRIM 3 kali setahun ,rebat talipon dan disumbangkan kepada orang yang memerlukan.

Kakitangan awam sepatutnya mesti pandai agihkan duit gaji untuk diri sendiri.saya lihat sekarang mereka suka berbelanja besar terhadap gaya seperti membeli kereta,handphone.Ini tak sepatutnya menjadui keutamaan kerana mereka boleh guna bas dan teksi ,untuk talifon pula mereka sepatutnya gunakan talifon awam...kesimpualnnya saya rasa gaji yang dibayar oleh kerajaan sangat mencukupi,tetapi mereka boros.
___________________________

PAK AGUS NI DAH PENCEN, BUAT LA CARA PENCEN, TAK PERLU CAKAP APA2 PUN PASAL POLISI KERAJAAN DAN TAK PERLU PUN NAK BAGI APA2 PENDAPAT HAL EHWAL KERAJAAN, ZAMAN PAK AGUS DAH PUN BERLALU, MAKAN JE LA DUIT PENCEN YG PAK AGUS TERIMA TU SAMPAI MATI NANTI..

ZAMAN MILLENIUM NI TAK SAMA MCM MANA ZAMAN PAK AGUS DULU, PENCEN PUN DAH TAHUN 1997..MASA PAK AGUS KERJA SERBA SERBI MURAH..MMG LE PAK AGUS BOLEH BELI DUA BUAH RUMAH SBB MASA TU RUMAH SEMI D KAT KL BARU HARGA SEKITA 300K...SKG NI SEMI D DAH CECAH RM 1.6 - 3 JUTA..SO, TAK PAYAH LE NAK BAGI PENDAPAT LAPOK, KETINGGALAN ZAMAN, ORG PENCEN MCM PAK AGUS NI DUDUK JE LA DALAM MUZIUM...KALAU DALAM ZOO NANTI BANYAK BUNYIK PULAK..

Kakitangan Awam Bekas UMNO berkata...

Naik atau tidak, yang pasti kerajaan UMNO kena turun untuk PRU-13!!

Kakitangan awam sudah loya dan bosan dengan kerajaan zaman dinasour yang sepatutnya sudah lama pupus.

Tanpa Nama berkata...

Pak Agus cakap macam budak tadika.

Kerajaan sepatutnya tarik balik pemberian pencen. Membazir duit kerajaan sahaja. Kerja takde, melepak kedai kopi dari pagi sampai ke malam. Masa kerja dulu pun sama jugak, kat opis selalu hilang. Melakat tabiat tu sampai ke mati kot..

pak agus pesara ahli umno berkata...

Kenapa orang muda sekarang tak tahu hormat orang tua seperti Pak Agus....ramai pula yang tak berterima kasih kepada kerajaan.Ramai yang sokong Pembangkang..Perangai makin teruk orang muda sekarang.Mreka lupa kepada jasa kerajaan terdahulu,bila dah diberi elaun rumah nak minta lagi....syukurlah .Rasanya kalau tak ada elaun pun boleh hidup juga,terbukti saya dapat beli 2 rumah tanpa elaun rumah..

Tanpa Nama berkata...

kenapa la pulak gaduh dgn org nyanyuk.... org lain 1malaysia mintak naik elaun, dia 1malaun mintak hapus elaun..

Tanpa Nama berkata...

susah jugak, bukan kita tk nk hormat org tua....kita hormat.
kalau org tua tiba2 cdng benda2 yg nk nyusahkn anak cucu...
ank cucu rs nk mrh jugak. dh la ank cucu tk brp nk ckup mkn zmn skrg ni.
org tua2 ni lain, skrg ni tk perlu bnyk dh blanja. sonang je liht ank cucu susah....

Tanpa Nama berkata...

kerajaan dh buat bnyk jasa...pa ni memg tidak kenang jasa.....

Tanpa Nama berkata...

orang pencen yang perhabis duit kerajaan. Jangan beri pendapat yang menjatuhkan penjawat awam yang lain. Karang tak dapat pencen susuh la pula.penjawat awam yang buat pencen tu. Di masa akhir zaman nanti, tiada orang yang nak terima sedekah, Orang yang nak beri sedekah itu ramai. Biarlah umat islam yang kakitangan kerajaan ini dapat elaun lebih... nanti bayar zakat pun lebih.. untuk kebajikan umat islam...

Tanpa Nama berkata...

yang aku tak puas hati, kenapa perlu tolak cola PA yg duduk kuarters? cola tu kan kos sara hidup, byk lg kos sara hidup selain sewarumah.. lgpun dah tolak elaun tetap rumah, sudahla....

Tanpa Nama berkata...

Patut diselaraskan ITP tu sama rata tanpa mengikut pangkat & gred, barulah adil namanya...biar adil untuk semua pihak....kos sara hidup meningkat, sewa rumah mahal giler sekarang ni...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa orang muda sekarang tak tahu hormat orang tua seperti Pak Agus....ramai pula yang tak berterima kasih kepada kerajaan.Ramai yang sokong Pembangkang..Perangai makin teruk orang muda sekarang.Mreka lupa kepada jasa kerajaan terdahulu,bila dah diberi elaun rumah nak minta lagi....syukurlah .Rasanya kalau tak ada elaun pun boleh hidup juga,terbukti saya dapat beli 2 rumah tanpa elaun rumah..
__________________________________

INI LAH PADAHNYA KALAU ORG TUA NYANYUK NI DIBERI PELUANG UNTUK BEBAS KE SANA KE MARI..KALAU DAH TUA TU, SEDARLAH DIRI TUA, TOKSAH CAMPUR HAL2 ORG MUDA, GI MAIN JAUH2, KAU TAK DIPERLUKAN LAGI, KALAU KAU DUK DEPAN AKU, AKU DAH LAMA SEPAK TERAJANG, PEDULI APA KAU NAK NAK KATA KURANG AJAR, SBB ORG TUA MCM KAU MENYUSAHKAN JE, SILAP HARIBULAN NANTI ANAK KAU HANTAR KE RUMAH ORG TUA SBB MALAS NAK LAYAN KERENAH ORG NYANYUK MCM KAU..

Tanpa Nama berkata...

Elaun rmh bg flate rate la tak kira gred ,,lagipun gred 41 keatas dah dpt gaji pokok dgn kenaikan tahunan yg sgat banyak berbanding 40 kebawah,,jadi mengikut akal yg waras adalah sesuatu yg adil elaun rmh dpt flate rate untk semua gred sbb jika nk sewa atau beli rmh tuan rmh tak tanya gred untuk letak harga rmh

fower horm,,orang muda bergaya berkata...

Kenapa orang muda sekarang tak tahu hormat orang tua seperti Pak Agus....ramai pula yang tak berterima kasih kepada kerajaan.Ramai yang sokong Pembangkang..Perangai makin teruk orang muda sekarang.Mreka lupa kepada jasa kerajaan terdahulu,bila dah diberi elaun rumah nak minta lagi....syukurlah .Rasanya kalau tak ada elaun pun boleh hidup juga,terbukti saya dapat beli 2 rumah tanpa elaun rumah..
+++++++++++++++++++++++++

WOI )))))))))))pergi da.....,bangga sangat ada 2 rumah tu.Jangan la nak bagi komen ynag nak melingkupkan orang lain...

salam,fower horn

Tanpa Nama berkata...

salam pak agus..

mflh kalo apa yg sy nk katakan ini mnyinggung perasaan pak agus..pak agus kata pjwt awm sokong pembangkang..mn ada pkeliling kn sokong kerajaan..cuma kta kn berkhidmat utk kerajaan..1 lg yg pak agus mrh kita sbb kte nk mx naikkan elaun perumahan yg sah2 semua org perlukan knp?..habis np pak agus mx naik elaun pencen?..sm jugak kan?..pak agus, kalo nk ckp biar ikut akal waras jgn ikut amarah..bkn x hormat tp pak agus ckp ikut sdp ht je..dulu RM50 pak agus leh penuhkan 1 troly tp skrg cuber bwk g hypermarket amaun tu?..masih nmpk lubang troly pak..x slh mx kan?..bkn kter benci kerajaan pon..cuma mx..pak agus fkrkan lh..

Tanpa Nama berkata...

BUAT PE BELAJAR TINGGI-TINGGI KALAU ELAUN PERUMAHAN GRED 41 SAMA DENGAN SOKONGAN...BETUL TAK....

ELAUN PERUMAHAN MESTI IKUT GRED MAKIN TINGGI GRED MAKIN TINGGILAH ELAUN PERUMAHAN...


HEEEEEEHAAAAAAAA...SEDAR2LAH

Tanpa Nama berkata...

hahha poyo sungguh korangnyer komen.. puiihhhhhhhh sembang lebat la korg ni smua.. komen2 smua cam hampeh... berenti keje kerajaan la korg ni... cam bangang je komen

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Elaun rmh bg flate rate la tak kira gred ,,lagipun gred 41 keatas dah dpt gaji pokok dgn kenaikan tahunan yg sgat banyak berbanding 40 kebawah,,jadi mengikut akal yg waras adalah sesuatu yg adil elaun rmh dpt flate rate untk semua gred sbb jika nk sewa atau beli rmh tuan rmh tak tanya gred untuk letak harga rmh
=================================

heheheh komen lucuh bangat...itu urusan ko dengan dengan tuan rumah...ape kaitan pulak dengan kerajaan..nak flate rate...sedar2lah....hahahha...

Tanpa Nama berkata...

elaun dinaikkan tapi gaji dipotong 50 peratus baru adil,kerajaan dah nak bankrap,yeeeeeeeeeeeee

Tanpa Nama berkata...

ELAUN RUMAH TIDAK BOLEH DIKIRA PADA KADAR RATA ATAU FLAT RATE KERANA SETIAP PANGKAT DAN GRED ADA KELEBIHAN DAN KEMUDAHAN TERTENTU..TAKKN PEGAWAI GRED 54 KALAU DUK KUARTERS BANGLO KENE TOLAK ELAUN RUMAH RM480 JUGA SAMA DENGAN PAP YG DUDUK RUMAH KUARTERS APARTMENT? MESTI LAGI TAK ADIL, TUJUAN ELAUN RUMAH DIBERI TINNGGI KEPADA GRED TINGGI SBB GAJI TINGGI DAN DAPAT KEMUDAHAN BESAR JD POTONGNYA PUN BESAR LAH, TAKKAN GAJI PAP NAK DUDUK RUMAH KUARTERS APARTMENT NAK TOLAK ELAUN RM480 JUGA, CADANGAN TU JGN TENGOK PADA DIRI YG SEWA RUMAH JE, YG DUK KUARTERS PUN KENA KIRA JUGA,

Tanpa Nama berkata...

Pak agus ni nak menunjuk nunjuk bangga dpt beli 2 buah rmh tanpa dpt elaun rmh..tak baik riak pas agus oooiii j
Dah tua tua buat cara org tua toksah dok campur urusan PA

Tanpa Nama berkata...

Ko cakap mcm ko tak akan tua! Cakap tu biar berlapik cikit jgn jd mcm org tepi jalan yg bercakap. Tu la byk sgt dpt input dr pembangkang... demo sana demo sini. Pak Agus tu sempat gak merasa duit pencen, ko tu kot2 tak sempat kang jd arwah pulak!

Tanpa Nama berkata...

Belajar tinggi tinggi bodoh melantun lantun hahaha woii pa ni waktu kerja x habis lg dh buka intertet ni memang nak pelingkup kerajaan beom lg kul lima sibuk buka blog cupek,,aku takpelah sbb cuti rehat harini

wawa berkata...

Kenapa orang muda sekarang tak tahu hormat orang tua seperti Pak Agus....ramai pula yang tak berterima kasih kepada kerajaan.Ramai yang sokong Pembangkang..Perangai makin teruk orang muda sekarang.Mreka lupa kepada jasa kerajaan terdahulu,bila dah diberi elaun rumah nak minta lagi....syukurlah .Rasanya kalau tak ada elaun pun boleh hidup juga,terbukti saya dapat beli 2 rumah tanpa elaun rumah

'''''''''''APO MASALAH PAK AGUS NI?

Tanpa Nama berkata...

Allhamdullilah....tapi bagaimana nk dimanfaatkan kpd k/tanggan....saya ada cadangan!!!!!!RM480.00 tu di tolak kpd yg masih berhutang pinjaman perumahan.Cth:Kalu bayaran balek Rm1000.00/sebulan maka beliau hanya perlu bayar pinjaman tersebut RM520.00 saja dan kalu ada yg balek pijaman RM250.00 sebulan maka beliau dapat baki RM230.00 dan semua urusan hendaklah melalui Gaji.Bagi yg sudah langsai pinjaman perumahan maka kerajaan boleh memberi rebet insentif dari jumlah purata kegunaan Letrik,Air,Talipon talian Tetap,Internet,cukai pintu dan cukai tanah dari jumlah RM480. tersebut.Bermakna semua k/tanggan Awam mendapat manfaat dari Elaun Perumahan ini..

Tanpa Nama berkata...

Entahlah kesian jugak kat Cuepac tuntutan tu dah jadi angan mat jenin, kerajaan memang sebenarnya tak perihatin langsung jalan terbaik berhijrah pada kerajaan yg boleh memberikan yg ter baik








Tanpa Nama berkata...

Pak Agus..dah tua dok surau je lah buat ibadat..otak dah berkarat

Tanpa Nama berkata...

Ni sorang bangang...prndapatan kerajaan berbilion2 tu nak habiskan kat sapa? Nak bagi kat pekerja krj pun bising..kau tahu dia orang yang kat atas tu dah lama mskan hasil titik peluh kita.sudah menjadikan tanggungjswsb mak bspak jaga kebsjikan kpd.anak2.

Tanpa Nama berkata...

cupek tk kesiam mn pn, cupek dh tau dh dpt ke tk apo yg d minta tu.....
aku kesian kt PA je....duk berangan memanjang....

Tanpa Nama berkata...

melantun lantun kt engkau la tu....

PAK PUNG PAK MUSTAPHE berkata...

INI LAH PADAHNYA KALAU ORG TUA NYANYUK NI DIBERI PELUANG UNTUK BEBAS KE SANA KE MARI..KALAU DAH TUA TU, SEDARLAH DIRI TUA, TOKSAH CAMPUR HAL2 ORG MUDA, GI MAIN JAUH2, KAU TAK DIPERLUKAN LAGI, KALAU KAU DUK DEPAN AKU, AKU DAH LAMA SEPAK TERAJANG, PEDULI APA KAU NAK NAK KATA KURANG AJAR, SBB ORG TUA MCM KAU MENYUSAHKAN JE, SILAP HARIBULAN NANTI ANAK KAU HANTAR KE RUMAH ORG TUA SBB MALAS NAK LAYAN KERENAH ORG NYANYUK MCM KAU..


===================

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

PAK PUNG PAK MUSTAPHE berkata...

INI LAH PADAHNYA KALAU ORG TUA NYANYUK NI DIBERI PELUANG UNTUK BEBAS KE SANA KE MARI..KALAU DAH TUA TU, SEDARLAH DIRI TUA, TOKSAH CAMPUR HAL2 ORG MUDA, GI MAIN JAUH2, KAU TAK DIPERLUKAN LAGI, KALAU KAU DUK DEPAN AKU, AKU DAH LAMA SEPAK TERAJANG, PEDULI APA KAU NAK NAK KATA KURANG AJAR, SBB ORG TUA MCM KAU MENYUSAHKAN JE, SILAP HARIBULAN NANTI ANAK KAU HANTAR KE RUMAH ORG TUA SBB MALAS NAK LAYAN KERENAH ORG NYANYUK MCM KAU..


===================

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna
kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)

AN AN AN
tottemo daisuki
DORAEMON

Tanpa Nama berkata...

KEPALA HANGGUK KORANG LAA...!

NAK NAIK KE NAK TURUN KE......
DUIT SETINGGI GUNUNG PUN TAK PERNAH CUKUP KALAU TAK TAHU NAK BERPADA DAN BERSYUKUR..... SUDAHLAH.....BOLEH JALAN DAAA......!

Tanpa Nama berkata...

elaun ITP NAIK KE RM480.00... IYE KE
MACAM BODOH JE BUNYINYA...SEBAB KORANG CUBA AMBIK CALCULATOR KIRA DAN CARI SEBAB KENAPA AKU KATA KORANG NI BETUL2 BODOH2 BELAKA....!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa orang muda sekarang tak tahu hormat orang tua seperti Pak Agus....ramai pula yang tak berterima kasih kepada kerajaan.Ramai yang sokong Pembangkang..Perangai makin teruk orang muda sekarang.Mreka lupa kepada jasa kerajaan terdahulu,bila dah diberi elaun rumah nak minta lagi....syukurlah .Rasanya kalau tak ada elaun pun boleh hidup juga,terbukti saya dapat beli 2 rumah tanpa elaun rumah..
__________________________________

INI LAH PADAHNYA KALAU ORG TUA NYANYUK NI DIBERI PELUANG UNTUK BEBAS KE SANA KE MARI..KALAU DAH TUA TU, SEDARLAH DIRI TUA, TOKSAH CAMPUR HAL2 ORG MUDA, GI MAIN JAUH2, KAU TAK DIPERLUKAN LAGI, KALAU KAU DUK DEPAN AKU, AKU DAH LAMA SEPAK TERAJANG, PEDULI APA KAU NAK NAK KATA KURANG AJAR, SBB ORG TUA MCM KAU MENYUSAHKAN JE, SILAP HARIBULAN NANTI ANAK KAU HANTAR KE RUMAH ORG TUA SBB MALAS NAK LAYAN KERENAH ORG NYANYUK MCM KAU.

__________________________________

jika benar le org yang nick name pak agus ni org tua,
jika kamu yg nak terajang pak agus ni org muda, aku juga org muda seperti kamu..tetapi komen kamu sungguh memalukan dan amat
memilukan..

Anti Biawak Hidup berkata...

Pak Agus,

saya salute tuan! Tahniah dpt melaksanakan tanggungjawab sbg penjawat awam dahulu tanpa menyusahkan kerajaan dgn tuntutan yg x abis2... berkat usaha dapat pula harta dan tunai haji, alhamdulillah.

pak agus jgn kisah la kata2 biawak2 hidup dlm PA skang ni. Nasihat pak x akan diterimanya melainkan disertai dgn kelulusan tuntutan naik gaji. lagipun pak agus dah selesai tanggungjawab... jgn amik hati biawak2 hidup ni yg x akan tenang dan berjaya melaksanakan agenda kerajaan.

PRU berkata...

camni je...kite tunggu PRU nnti..buatlah pilihan yg tepat..isu elaun perumahan ni sampai kiamat pn x habis...rm300 is reasonable..

Tanpa Nama berkata...

cuepacs minta tp smua pun gimik ja nak bg nampak mcm ada buat keja minta tak pdi dpt jgn harap la nak dpt elaun rumah tu kena tukar kerajaan gak br leh ada perubahan

Tanpa Nama berkata...

biawak mampus, ape cerita?
tanam jerrrrrr.......

Tanpa Nama berkata...

KAU YG BODOH..... BUAT APE YG BODOH SNGT KAU SMPAI AMBIL CLCLATOR KIRA ELAUN TU.... DH MMG KERJAAN TKKAN BAGI....
CUPEK MAIN2. KAU INGT BETUL2.... HIHIHI....LAWAK BODOH. KAU KIRA BETUL2...HIHI

Tanpa Nama berkata...

mana2 pa yg rasa2 x pueh ati bole berenti le..x payah dok bising2 org bg kita ambik..org x bg nak wat mcm mana..bersyukur je le dgn apa yg ada...cuma adjust part time je le....

p/s:dlm ramai2 yg antar komen, pemandu r3 je yg x byk bising.padahal drebar2 ni le yg menaikkan imej dan status jusa2 dan pegawai2 atasan pentadbiran kerajaan..nasib aku la jd drebar,x de sape yg nak memperjuangkan nasib2 drebar ni.yg depa tau bila ada keperluan peribadi baru kelam kabut cari drebar minta anta sana sini,nak drive sndiri jln jam,parking kena bayar,kalu bwk drebar senang,x payah byr parking pas tu siap suruh pegi 2-3 tempat lg...pastu belanja makan pun haram..lepas batuk kat tngga..kalu drebar menolak akan di katakan drebar x nak bg kerjasama...siap masuk dlm meeting lg dok tibai drebar..x ikut peraturan la.x ikut arahan la dan mcm2 lg la..kalu lambat nak pegi meeting suruh drebar bw laju2...saman drebar juga kena bayar...siap ckp lg apasal yg diaorang bwk laju,tanggung le sndiri..kadang2 kalu outstation pegawai2 dok tido kat hotel..drebar dlm hotel waja...x kesian kat drebar...drebar bukan byk duit pun..kalu pakai duit sndiri..hujung bulan baru bole claim tu pun siap bersoal jawab lg...aduh..tu la nasib drebar x de sape nak BELAAAA.....

p.a berkata...

Kakitangan awam layari laman lucah dipecat

Cardif: Berpuluh-puluh kakitangan awam kini menghadapi masalah selepas didapati melayari laman sesawang lucah ketika waktu bekerja, lapor media semalam.

Setakat ini, 55 kakitangan Pejabat Kerajaan Wales disahkan memuat turun gambar serta video lucah di meja masing-masing. Ekoran penemuan itu, pihak berkuasa mengenakan tindakan disiplin ke atas kakitangan terbabit, malah seorang daripada mereka - berjawatan pengurus kanan - diarah bersara kerana menikmati gambar lucah kanak-kanak pada 2008. Dua tahun kemudian, polis dipanggil apabila seorang kakitangan kerajaan didapati melihat gambar lucah ekstrem.

Media melaporkan, dia juga dipecat kerajaan. Justeru, kerajaan dicadangkan supaya mengharamkan capaian laman sesawang lucah itu dari pejabat kerana ia menghalang kakitangan awam untuk menjalankan tugas mereka. Peguam pekerja, Leanne Thomas, berkata lebih seorang daripada empat pekerja mengaku menonton kandungan lucah di Internet di tempat kerja. “Apabila ia membabitkan kandungan lucah, sesebuah pertubuhan itu seperti berada di atas bom jangka,” katanya. - TS


sumber:http://www.hmetro.com.my/myMetro/art...cle/index_html

Valentino Rossi berkata...

apasal gambar dato omar mcm kenal jer... mcm DR ISMAIL THAMBY pakar sakit tuan dan puan.

ada betul ka...

pakpandir berkata...

mcm sial je kerajaan nak bagi naik elaun perumahan rm480 tu. mmg la rm180 tu dah tk relevan dh. kerajaan pun dah tk relevan. Aku tunggu PRU saja, dh la susah2 sgt.. kertas undi saja boleh ajar depa.

Bg rebet tefon rm200 buleh (aku tak layak - umur 31), brim bolh (aku tak layak sbb pendapatan laki bini byk sgt), bantuan sekolah tu.. xdpt la sbb anak aku kecik2 lg..

beli rumh mampu milik - pun xblh, gaji lebih.. Apa nikmat yg orang mcm aku ni boleh dapat??...apa yang aku boleh nikmati? tkdak apa, hrga brg makin hari makin naik sbb kerajaan bagi semua tu (peniaga amik kesempatan)..

hahaha... mcm ni la maksud kekayaan negara dikongsi bersama..Pui!!!

satu lg, pasal pak Agus tu ade ke patut nk suruh naik bas atau teksi? pak agus pun dah tk waras.. huhu... baik pak agus dok diam sajalah!!! takpa la pak agus ada 2 rumah boleh bagi dkt anak2, tp PA mcm kami ni, apa yang kami nak tinggalkan untuk anak2 kami dgn keadaan ekonomi mcm ni???? cer criteerr..





Juruteknik berkata...

Skim J kami macam mana pulak?

Tanpa Nama berkata...

Tak payah banyak songehlah nak minta ETP naik. Tu Cola tu bagi sama rata yg duduk luar dan duduk rumah gomen. Kenapa dibezakan? Apakah org duduk rumah gomen makan sikit dari org duduk sewa rumah luar. Untung lagi yg duduk rumah sendiri dapat ETP dan cola penuh.Lepas tuh beza lagi ikut kawasan. Apa bezanya kos sara hidup di KL,JB,Ipoh dengan KB, Perlis KT? Apa susu, beras dan lain-lain brg makanan murah ke di KB,KT Perlis dari KL,JB, Ipoh?Jgn duduk KL beri kelebihan org KL aje. Apa Kelantan Trengganu Perlis dan seangkatan dgnnya bukan dalam Malaysia ke????Fikirlah baik-baik. Jangan dah terantuk baru .......

Tanpa Nama berkata...

tak abis2 kakitangan KERAjaan dok minta mcm2,udah la pak omaq henti saja,selagi pak omaq tak henti kos barang akan naik nanti KERAjaan dilabel sebagai Barang Naik(BN)

Tanpa Nama berkata...

Apa bising bising kalau nk elaun rmh naik tunggu lps pilihan raya ..itunpun kalau BN menang..oleh itu pastikan BN menang

Tanpa Nama berkata...

AKU TERBACA:
Berpuluh-puluh kakitangan awam kini menghadapi masalah selepas didapati melayari laman sesawang lucah ketika waktu bekerja, lapor media semalam.Setakat ini, 55 kakitangan Pejabat Kerajaan Wales disahkan memuat turun gambar serta video lucah di meja masing-masing.

PENDAPAT AKU:

Tengok 'orang punya anu' buat apa.
Tengok sendiri punya lagi bagus. Buat apa tengok gambar 'orang main'
lebih baik nikah lagi satu atau yang masih bujang cepat2 nikah.
Takde maknenya tengok gambar dan video 'orang main' sebab aku masa bujang dulu tertonton 'orang main' tapi aku cool je tak lah gelabah.

Boleh tengok sebagai bahan ilmiah dan saintifik, bukan tengok saja2 akhirnya dapat apa. Kalau nak juga tengok lah kat laman sesawang sendiri jangan salah guna harta gomen.

Bagi akulah pasal benda ni macam mercun dan bunga api. Orang awam dan budak2 tak bagi main mercun hatta bunga api. Tapi bila ada acara dan majlis rasmi jabatan ada pulak bakar mercun dan bunga api.

Macam ni lah contoh. AJK kat kariah bukan main hebat cakap benda haram dan halal dan tak bagi pulak jalan penyelesaian. Kemudian buat lawatan luar negara. Bukan main ligat dan pantas berjalan mencari 'anu' untuk dikerjakan. Manusia paling susah nak ngaku salah sendiri, dan hanya cerdik dan bijak untuk menuding jari orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Ada yg gred tinggi tu bkn Nya pandai buat main cakap jek...
Kadang-kala org bawahan yg n17 buatkan semua...
Ada punya cc ambil gaji gred 22 tp kerja semua n17 buatkan.... N22 buatkan kerja sapu2 n asyik hilang tiada kat pej...
Kerajaan sepatutnya tolakkan gaji mrk ni...
Ambil gaji x halal...
Tp itu cuma segelintir punya org, bkn maksud semua n22 yer... Jgn salah faham...
:)

Tanpa Nama berkata...

Zaman skrg ni gaji ikut kelulusan,,tak kiralah kerja mcm hampeh kalau ada dgree gaji tetap mahal..org yg x de dgree kerja camana baik pun tetap x leh lwn org yg ada dgree..SORRY jgn jeles nasibla

Tanpa Nama berkata...

PAP Tonggak pentadbiran negara berkata...

aku setuju la pasal PAP2 ni... umpama bela biawak hidup yg dh tua gayut... masuk pejabat kalau x mcm ni, bukan PAP MELAYU la:
i. pakai minyak wangi satu tong;
ii. pakai spek hitam letak atas kepala;
iii. handphone bagai (walhal duit x de)
iv. gelang besi kt tangan
v. hisap rokok
vi. berjalan lembab sambil bersiul2 24 jam sehari
vii. suka lepak kt parking / basement atas moto org
viii. suka minum2, sukan2, makan2, maksak, makswip, yg dpt t-shirt atau baju melayu FREE
ix. pegi mana2 khasnya minum pagi / 10.30 pagi / makan tengahari 12.30 atau pegi bank, WAJIB Pakai jaket hitam dgn JATA KERAJAAN dgn muka berlagak
x. suka pakai myvi atau kereta yg diubahsuai dgn ekzos besar, hifi dan lampu lip lap mcm hindu
xi. sampai opis atau nk bangun tpt duduk atau nk pegi mana2, WAJIB sikat dulu rambut sambil bersiul2
xii. selalu xde kat tempat keje
xiii. nk cr utk soh buat keje, kena telefon dulu
xiv. kebanyakkan perasan hensem walaupun rupa mcm biawak

======================================

wehhh 100% ni..hehehehe..

Tanpa Nama berkata...

PA malaysia bukan utamakan kerja TAPI "Biar mati action jgn mati accident". Poket kosong belakang kira yg penting dok pejabat berhawa dingin dan dpt suasana kerja yg 'glamour' giler. Pasal minta gaji naik PA malaysia memang hebat, kalau dpt tiap2 bulan gaji naik...... Hairan...

Tanpa Nama berkata...

apa nak hairan... bukan pa di malaysia je mcm tu, seluruh dunio mcm gitu.
satu lg, yg bukan pa pn duk sibuk jugak, apa hal....

Tanpa Nama berkata...

Kepada pakpandir 18 Jan 23 9.56pm
Saya berpendapat yang saudara seorang yang tidak bersyukur dgn nikmat Tuhan yang telah saudara perolehi. Saudara dengki bila orang lain dapat bantuan kerana mereka lebih memerlukan dari saudara. Kalau saudara nak bantuan sangat, pastikan pendapatan bulanan rumah turun seperti suruh isteri berhenti kerja supaya layak terima BR1M tu. Sepatutnya bersyukur kerana pendapatan saudara lebih dari yang di lain, tambahan isteri pula bekerja, boleh bantu. Tapi kalau berangan kereta besar n gajet canggih, gaji sentiasa tak cukup. Ikutlah kemampuan diri di samping menambah pendapatan melalui cara lain , tidak bergantung kepada gaji bulanan semata2.

Tanpa Nama berkata...

Korg marah Pak Agus knp? Zaman Pak Agus mana ada komuter, monorel, handphone, iphone, ipad dan mcm-mcm lagi lah. Memang harga brg murah tapi kena naik beskal 10-20 batu kalau nak beli beras. Teksi kurang yg byk naik becha.

Jgn samakan sara hidup dulu dgn skrg. Sara hidup dulu rendah tapi kehidupan diorg susah dgn kemudahan asas yg tak lengkap. Sara hidup skrg tinggi tapi sesuai dgn kemajuan dan kemudahan yg kita terima.

Cuba korg tanya Pak Agus kalau-kalau dia sempat surf internet masa dia kat opis dulu. Masa tu apa binatang internet pun diorg tak tau. Kita skrg 24 jam layan fb, twitter, whasssup dan mcm-mcm lagi lah.

Jadi sesuai la sara hidup dia dulu yg rendah dgn taraf kemudahan yg dia terima. Sara hidup kita tinggi dgn kemudahan yg kita terima.Esok anak cucu kita plak akan cakap benda yg sama kt kita sbb sara hidup diorg mesti lebih tinggi dr kita.

Tanpa Nama berkata...

potong saja gaji pak menteri gan jusa2 itu, 10% beri kat kenaikan elaun perumahan, cuma mintak RM 480 sahaja. bagi gred 1-40. gred lain jgn naik la.Golongan ini yang banyak sokong kerajaan dan perlu sangat bantu perumahan itu.

Tanpa Nama berkata...

kau ni nk nasihat pak agus yg pencen tu ke @ nk nasihat org muda zamn moden ni..... tolong fokus ckit bila berhujah....

Tanpa Nama berkata...

The Pursuit of Happyness

Christopher Paul Gardner (born February 9, 1954 in Milwaukee, Wisconsin) is an American entrepreneur, investor, stockbroker, motivational speaker, author, and philanthropist who, during the early 1980s, struggled with homelessness while raising his toddler son, Christopher, Jr.[1] Gardner's book of memoirs, The Pursuit of Happyness, was published in May 2006.[2]
As of 2012, he is CEO of his own stockbrokerage firm, Gardner Rich & Co, based in Chicago, Illinois, where he resides when he is not living in Toronto. Gardner credits his tenacity and success to the "spiritual genetics" handed down to him by his mother, Bettye Jean Triplett, née Gardner,[2][3][4] and to the high expectations placed on him by his children, son Chris Jr. (born 1981) and daughter Jacintha (born 1985).[1] Gardner's personal struggle of establishing himself as a stockbroker while managing fatherhood and homelessness is portrayed in the 2006 motion picture The Pursuit of Happyness, directed by Gabriele Muccino, starring Will Smith.[4][5]


The Pursuit of Happyness

http://542e52e6.linkbucks.com/

bukan komplot berkata...

usaha itu tangga kejayaan,minta sampai dapat.....

Tanpa Nama berkata...

Anda semua yang menyokong pembangkang ni.mmg yakinkah jika pakatan jadi kerajaan akan memenuhi apa yang anda mahukan..hehe..mmg lucu..janganlah anda menjadi orang yang tertipu oleh fatamorgana(pembangkang)..

SKIM KP berkata...

FATA MORGANA

Album : Rindu
Munsyid : Hijjaz

Sudah menjadi lumrah kehidupan di dunia
Cabaran dan dugaan mendewasakan usia
Rintangan dilalui tambah pengalaman diri
Sudah sunnah ketetapan ilahi

Deras arus dunia menghanyutkan yang terleka
Indah fatamorgana melalaikan menipu daya
Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
Tiada sudahnya dunia yang dicari

Begitu indah dunia siapa pun tergoda
Harta pangkat dan wanita melemahkan jiwa
Tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai
Syaitan nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi

Pulanglah kepada tuhan
Cahaya kehidupan
Keimanan ketaqwaan kepadanya
Senjata utama

Sabar menempuh jalan tetapkan iman di hati
Yakinkan janji tuhan syurga yang sedia menanti
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal selamanya..

Tanpa Nama berkata...

Kalau PA nakkan semua perkara berkaitan gaji disama-ratakan, elok tak perlu sekolah tinggi2, musnahkan sahaja kolej2 dan IPTA/IPTS. Wujudkan sekolah rendah dan menengah saja. Langsung xmasuk akal apabila elaun perumahan hanya diperjuangkan utk kumpulan 1 - 40. Jgn salahkan org lain jika anda memilih utk menjawat jawatan gred 17, harus akur bukan berjuang utk mendapat gaji dan elaun setaraf gred 41 dan ke atas.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

kau ni nk nasihat pak agus yg pencen tu ke @ nk nasihat org muda zamn moden ni..... tolong fokus ckit bila berhujah....
........................................................

Kawan x nak nasihat sesapa. Cuma kawan betul2 x suka kalau ada org zaman skrg cakap sara hidup dulu rendah, sara hidup skrg tinggi. Seolah-olah mahukan kemajuan, tetapi x mahu terima kesan negatif akibat kemajuan tu.

Contoh beras dulu memang la sekilo harganya 2-3 sen, tapi dulu mana ada penyelidikan dr MARDI ke Jab. Pertanian ke utk hasilkan beras klon ke beras tahan kulat ke beras wangi special ke mcm skrg.

Harga beras sekrg memang la mahal sesuaila dgn taraf penyelidikan bioteknologi ke apa istilah lagi le.

Cuba tnya Pak Agus dulu pernah ke dia dengar istilah kultur tisu, efektif mikroorganisma, bioteknologi dan segala mcm istilah lagi mcm skrg?

Tanpa Nama berkata...

sembng berabuk habuk pn x dak tgu sam5 setnggi pn nononoiii

Ada Nama berkata...

Berkata kepada

Tanpa Nama berkata...

Kalau PA nakkan semua perkara berkaitan gaji disama-ratakan, elok tak perlu sekolah tinggi2, musnahkan sahaja kolej2 dan IPTA/IPTS. Wujudkan sekolah rendah dan menengah saja. Langsung xmasuk akal apabila elaun perumahan hanya diperjuangkan utk kumpulan 1 - 40. Jgn salahkan org lain jika anda memilih utk menjawat jawatan gred 17, harus akur bukan berjuang utk mendapat gaji dan elaun setaraf gred 41 dan ke atas.

Sabtu, Januari 19, 2013 7:05:00 PTG


sebenarnya bukanlah bermaksud untuk sama rata, akan tetapi JURANG ekonomi terlalu ketara.

saya follow citer THE PURSUIT OF HAPPYNESS tu. dan dapat rasa bagaimana seorang ayah yang berjuang untuk keluarganya sebagai salesman. namun ujian demi ujian menimpanya. base on true story... seorang lelaki bekeluarga jobless & homeless... bayangkan... nak sara anak kecilnya...

jadi kenangkan lah insan yang tak bernasib baik mcm anda...

Tanpa Nama berkata...

yg pasti kerajaan skrng tidak memenuhi kemahuan puak2 ni...
harapkn pembangkng, belum tentu.....

Tanpa Nama berkata...

kerajaan sebenarnya mampu,kekayaan negara harus dibahgi secara adil, potong gaji pak menteri gan jusa sedikit, beri kenaikan elaun pada penjawat Awam yang lain agar dapat menikmati kekayaan ini. Beri kenaikan agar golongan bawahan terkeluar dari paras kemiskinan. Dimana taraf kajian kata bawah RM3000 adalah miskin.

Tanpa Nama berkata...

skrg ni gred 1-40 pn da ade degree.segelintir ade master.cuma nsib x brape baik utk naik pgkt gred kump profesional keatas sbb x pndai kipas bos.bdk2 fresh u pn x bole nk menghrp gred 41 je sbb sush nk dpt keje skrg.klu dpt 17 pn sapu jer yg pntg dpt keje.so yg gred 41 keatas tu jgn igt korg je yg blaja tinggi bole dpt elaun tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Gara-gara harga minyak dinaikkan. Semua harga barang dan perkhidmatan melambung...Pak Lah ketika menaikkan harga minyak, dia kata khusus kepada peniaga jangan naikkan harga barang. Inilah seorang pemimpin yang buta ekonomi...pasal dialah BN kalah teruk pilihanraya ....sampai sekarang lebih teruk kos hidup tinggi walaupun harga minyak diturunkan ...sepatutnya kerajaan tarik lesen berniaga kepada mereka yang menaikkan harga. Persatuan pengguna dan KPDNHEP pun tiada guna kerana tiada kuasa. Sebab tu orang makin bosan dengan parti politik di malaysia ni...buat dasar tak kesian pada rakyat miskin...pemimpin yang dipilih rakyat makin kaya-raya ...

Tanpa Nama berkata...

hormatlah sket org tua, tak perlula kurang ajar mentang2 kau komen dlm ni org tak kenal kau,ORG TUA TU TUA SBB DIA PERNAH MUDA, ORG MUDA BELUM TENTU SEMPAT TUA LG. Yg muda ni pun akan tua juga, akan pencen klu sempat.

Tanpa Nama berkata...

hehe... kadang funny gak pendapat (short-thinking), makcik-makcik yang tinggal di luar bandar (kampung).

Makcik A : jangan lupa yer vote orang kita (cap x). tgk la kg kita ada jalan TAR, Lampu letrik. sapa yang buat...

Makcik B : tgk negara kita skrg, dah tak mcm dulu... sekolah sapa yang buat, universiti, dan mcm mcm lagi...

Makcik C : minggu depan ada mesyuarat peringkat cawangan, jangan lupa dtg yer, kalau suruh angkat tangan, angkat tau... meehoon dan iar mineral disediakan untuk yang hadir.

No 100 berkata...

yeah... no. 100

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

No 100 pun nak masuk ranking jugak. Aduss.. Donia... Donia... Apa pun tahniah...

Tanpa Nama berkata...

Komen yg paling sesuai utk PA zaman moden: Hanya berjuang utk mendpt gaji yg lumayan' tapi prestasi kerja langsung tak berubah. Sepatutnya gaji naik diikuti dgn kenaikan prestasi kerja. Pekerja jenis ini jika bekerja dgn sektor swasta dah lama kena 'fire'.

Tanpa Nama berkata...

sy sokong, datuk. elaun tetap rumah panjawat awam rm180 dah x sesuai lagi utk zaman skrg. Kalau kuarters kerajaan dpt menampung jumlah kakitangan awam yg berkhidmat di sesebuah kwsn, x jadi mslh kalau rm180. tp perkara sebaliknya yg terjadi apabila kuarters kjaan x cukup menampung bilangan k/tgn kjaan & trpaksa menyewa rmh sewa luar yg blh mencecah rm300-rm600 sebln mengikut kwsn.

Tanpa Nama berkata...

saya wakil dr sarawak utk mengadu dgn datuk. seperti yg sedia maklum, kebanyakan kuarters JKR di bwh kjaan negeri swak dah uzur smpai berumur puluhan thn tanpa diselenggara dgn cekap.Bila kita suruh pihak yg b'wajib selenggara rmh yg uzur, diorg ckp xda duit. apa guna kita byr rm180 sebln seolah2 pihak kjaan menjana pendapatan melalui elaun tetap perumahan tanpa m'ambil kira hak penjawat awam itu sendiri utk mendiami rmh yg selesa. Sy penjawat awam persekutuan, tp prnh tinggal di berek JKR. apa yg sy perhatikan elaun tetap perumahan, msh dipotong rm180 tanpa mengira tahap kualiti rmh kuarters.. tgu nak roboh lagi.

Tanpa Nama berkata...

PA zaman moden, PA zaman dulu?

Tanpa Nama berkata...

ada ketua stesen suka mengumpat dan mempedajal anak buah sendiri....staff tu elok baik buat kerja...tapi si ketua phd ni punya mulut mcm bangkai...hq org sekeliling dan pengarah pun percaya...ingat tak ada ke org mcm ni...ada hanya dia daerah mxxsxng...cuba teka siapa dia....tengok muka dan gg je...muntah....mulut kalo mengumpat staff no.1....cerita busuk sendiri diam2

Tanpa Nama berkata...

Tiba masanya strategi lautan biru diluaskan kpd sistem kuarters.PA bole mnduduki mana2 kuarters kosong walaupn bebeza kementrian atau jbtn,negeri atau persekutuan.sukar utk PA memohon kuarters yg bukn jbtn yg sama walaupn dekat dgn tmpt btugas.pengkhususan kuarters mengikut gred PA pn perlu dihapuskan.bnyk yg terjadi skrg kuarters kosong yg lama tdk diduduki hinggakn jd sarg penagih dadah.-cuepacs tlg beri phatian isu ini-

Tanpa Nama berkata...

Cakap byk tak guna lah....SELARASKAN GAJI DAN TIME BASED SYSTEM IKUT GURU DAN POLIS....SEMUA PA AKAN HAPPY...JANJI TINGGAL JANJI DAN SEMUA YG KERAJAAN BUAT PILIH KASIH...PUIIIIIIIIIIII!!!!

Pak agus pesara ahli umno... berkata...

maafkan pak agus wahai penjawat awam semua. pak agus memang tersilap dalam membuat penilaian terhadap permintaan P.A.

pak agus buat kajian, betul la hidup di bandar zaman sekarang memang beza dengan zaman pak agus dulu.

maafkan pak agus.

PA Sedar berkata...

Tiada kerajaan yg baik dan buruk...TETAPI...tengok apa yg berlaku kpd PA 1 Malaysia sekarang!!!!Ramai yg tidak puas hati dgn kerajaan@org yg mendpt mandat dr rakyat jadi ketua negara.
Kerajaan hebet bukan kerana Partinya tetapi pada perkara yg dibuat@diimplementasi kpd PA semua!!!
Tengok!!! Sehingga sekarang PTK utk tujuan anjakan gaji P1 ke P2 dan ke P3 sudah dimansuhkan pada awal tahun 2011....kononnya di ganti dgn skim yg baru....Mana dia???
Dalam 2 tahun yg lepas 2011 hingga sekarang...kita semua PA telah hilang peluang untuk anjakan gaji malah ramai yg sudah bersara...!!!
Kerajaan sekarang buat apa sebenarnya...tepuk dada dan tanya minda anda semua PA 1 Malaysia!!!Ini kehebatan atau kelemahan kerajaan BN??? Anda ada jawapan nya kan???
Benda@ Isu yg penting dibuat main2 pulak...betulkah kerajaan sekarang JANJI DITEPATI IM4U ATAU MONEY FOR ME???

Tanpa Nama berkata...

JANGANLAH KUTUK PAP N1...BOS KAMI ADALAN PAP N1...DIA DIBERI KUASA UTK MENYELIA DAN MEMANTAU KAMI PEKERJA AWAM R1...WALAU PUN DUDUK DALAM GRED YANG SAMA, TAPI DIA SKIM (N)...BOS ( PAP N1 ) KATA SKIM (N) LEBIH TINGGI DARI SKIM LAIN SBB SKIM (N) ADALAH PENTADBIRAN...TU PASAL DIA BOLEH JAGA KAMI PEKERJA AWAM R1...

Sharifah Zohra Jabeen berkata...

LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN...

Tanpa Nama berkata...

Aku jd pertama...

Tanpa Nama berkata...

lu brenti la..... bg orang lain ganti tmpat ko... pegi jahanam lu punya 4rd time ko

Tanpa Nama berkata...

Kalau betullah nak dinaikkan elaun rmh tu,...bgs lah..sekurang2nyaa..da jg perubahan....tp jgn cuma cakap sj Presiden Cuepacs.....semua PA DH tunggu PRU-13 NIEEE...TAK SBR NAK MEMANGKAH PILIHAN HATI..JIKA KERAJAAN BELUM JG MEMBERI KENYATAAN TENTANG PENGGANTIAN SBPA TU.....SIAPLAH.....FAHAM2 SAJALAH KERAJAAN.....BIAR SAMA2 KITA RUGI....
DAN UNTUK PAK AGUS...SAYA MAAFKAN PAK AGUS...TP LAIN KALI JGN NAKAL2 OK.....DOK RMH DIAM2,BAWA2 LAH SOLAT DAN MAIN DGN ANAK CUCU KAT RMH...TAK PERLU SIBUK DGN HAL2 PA SKRG NIE....ZAMAN PAK AGUS DH LAMA BERLALU....HARAP FAHAM...

SALAM,
SWAMP PEOPLE

Tanpa Nama berkata...

i suka je kalau ITP dinaikkan utk dg44 ..hihi..boleh shopping lagi

Tanpa Nama berkata...

Buang sja PA,swastakan perkhidmatan awam,dapt jimat duit gaji n pencen,kerja sikit minta melampau2 megalahkan gred JUSA...POOODAAAAHHHHHHH...ELAUN MELEPAK KAT KEDAI KOPI SEMASA KERJA XMAU MINTAK KAH???????????

Tanpa Nama berkata...

Buang sja PA,swastakan perkhidmatan awam,dapt jimat duit gaji n pencen,kerja sikit minta melampau2 megalahkan gred JUSA...POOODAAAAHHHHHHH...ELAUN MELEPAK KAT KEDAI KOPI SEMASA KERJA XMAU MINTAK KAH???????????

PT AWAM berkata...

KALAU NAIK ELAUN RUMAH DENGAN COLA COMFIRM AKU PANGKAH BN LO

kje kilang berkata...

klu xsokong gov watpe berebut2 mintak kje gov.. apela komey ni.. benti je g swasta gaji bnyak skit,,

Tanpa Nama berkata...

aku keje dgn jepun...aku tk sokong jepun....
kau keje kilang kerajaan ke?

to 12.23

Tanpa Nama berkata...

setuju, swastakan.... dpt lerr rs gaji naik.
elaun dengki org pn nk jg

promethius likxx berkata...

bagus juga tapi minta mendadak tak boleh..minta puratala dulu dan setiap gred patutnya yang gred tinggi rendahlah sikit elaun tu kan..supaya tak membebel buat keja..nanti mengumpat pulak jadinya.

Tanpa Nama berkata...

x yah la ikut gred bagi purata rm1000 sebulan komfom lepas ni BN terlingkup PRU ni....

Tanpa Nama berkata...

Mohon Ceupacs masukkan skali elaun dengki mendengki sesama PA

Tanpa Nama berkata...

Yg penting org ISLAM HARAM undi DAP & PKR yg terang2 merosakkan dan memecah belahkan umat ISLAM....

Tanpa Nama berkata...

yeh yeh yeh ari rabu gaji

Tanpa Nama berkata...

Jauhilah daripada penyakit hati (batin) seperti:
1) Mengumpat
2) Amalan untuk mendapat keuntungan dunia
3) Takabbur
4) Ujub (Bangga diri sendiri)
5) Hasad dengki
6) Merasa senang apabila orang mendapat bala'
7) Sum'ah (Ingin masyhur)
8) Riak, amalan yang tidak ikhlas kepada Allah subhanahu wa ta`ala

aku suka baca komen berkata...

Saya suka baca komen2 di sini. Ia amat menghiburkan. X perlu membeli majalah lawak. Entry2 kat sini memang sungguh melucukan yang saya percaya telah disumbangkan oleh gred kump bawahan sehinggalah atasan. Yang membuat penyamaran pun apa kurangnya. Yg mungkin menyamar jd orang pencenlah, jadi PAP jadi PNP lepas tu buat komen bagi pihak gred lain. Sabotaj pun ada. Saya rasa elok Pak Omar cadangkan utk tambahan elaun pencetus idea, kreatif dan inovatif serta pengkritis.

Tanpa Nama berkata...

asbk...
kau bukn hanya suka baca komen org je....
kau juga amat suka komen dan kondem org...
kau juga suka jd ahli nujum pak belalang, dgn mcm2 ramalan kau gmbrkan tu..
sy cadangkan pm sendiri bg anugerah khas untuk kau.....

Tanpa Nama berkata...

bagi je gaji PA malaysia ni same ngan PA singapore.korg smua tau ke bape gji PA singapore gred pling rndh.cari sndiri..jgn tkejut berok sudah.

Tanpa Nama berkata...

anon Selasa, Januari 22, 2013 12:17:00 PG

Kamu tau x brpa kos sara hidup kat singapura? cari sdiri...jgn terkejut berok sudah...

Tanpa Nama berkata...

kalau gaji macam singapore kena tukar gov dulu,baru bleh dapat,tapi pekerja melayu yang dok mengular,masuk pakai kabel dah tak da harapan nak kerja gov kot,semua akan dibolot oleh CINA saja....yeeeehaaaaa IDUP DAP PKR PAS...

Tanpa Nama berkata...

xabis2 mgada2 penjawat awam ni...
ngulor je kejenye......

Tanpa Nama berkata...

tali barut pak agus...
elaun hapus semua tapi..........????
bagi laa lebih lebih skit

Tanpa Nama berkata...

kawan kenal tali barut pak agus.....

Tanpa Nama berkata...

BUAT PE BELAJAR TINGGI-TINGGI KALAU ELAUN PERUMAHAN GRED 41 SAMA DENGAN SOKONGAN...BETUL TAK....

ELAUN PERUMAHAN MESTI IKUT GRED MAKIN TINGGI GRED MAKIN TINGGILAH ELAUN PERUMAHAN...


HEEEEEEHAAAAAAAA...SEDAR2LAH
--------------------------------
Betul tue..tapi Xsalah kalo certain2 part kita sharekan bersama..Gaji basic dh lebih dah ikut gred,elaun pelbagai yg lenpun dh lebih ikut gred gk..Xkan nak setarakan elaun rumahpun nk lebih g kot???3-4 iterm elaun yg dah berubah ikut gred..so rasanya,mike Xperlulah nk terlalu demand..4surela tiap tahun KGT gred bwh mike Xkan dapat income lebih dari miker..bagilah deme seronok ckit..

Tanpa Nama berkata...

BUAT PE BELAJAR TINGGI-TINGGI KALAU ELAUN PERUMAHAN GRED 41 SAMA DENGAN SOKONGAN...BETUL TAK....

ELAUN PERUMAHAN MESTI IKUT GRED MAKIN TINGGI GRED MAKIN TINGGILAH ELAUN PERUMAHAN...


HEEEEEEHAAAAAAAA...SEDAR2LAH
--------------------------------
Betul tue..tapi Xsalah kalo certain2 part kita sharekan bersama..Gaji basic dh lebih dah ikut gred,elaun pelbagai yg lenpun dh lebih ikut gred gk..Xkan nak setarakan elaun rumahpun nk lebih g kot???3-4 iterm elaun yg dah berubah ikut gred..so rasanya,mike Xperlulah nk terlalu demand..4surela tiap tahun KGT gred bwh mike Xkan dapat income lebih dari miker..bagilah deme seronok ckit..
---------------------------------
gred 27/29 pun belajar tinggi jugak..kelayakkan stpm pun tinggi jugak dari SPM..manakala SPM pulak tinggi gak dri PMR&UPSR..ater ngaper dr gred diploma sampai upsr elaun rumahnya samajer???Ater Xbolehke dri gred atas tupun disamakan jugak rate elaunnya??mike ckp besor pasal boarder kupm adelah degree..cer kalo boarder kump master pulak???dah tentu miker yg degree tu akan merasa mcmna org yg diploma itu rasa pulak...ader btul???pk2kanlah yer....

Tanpa Nama berkata...

Salam...

harap Cuepacs cadangkan agar dikurangkan PA dari 'Pantai Timur' terutamanya dari Kelantan! Kerana selama berkhidmat hampir 20 tahun di banyak agensi dilihat puak2 ni:

1. Tak campur dgn org lain..
2. Asyik memikirkan bisnes... semua berkaitan duit dipulun habis2 an seperti bajet untuk buat program, mencetak bahan, membekal alat tulis.
3. Tidak fasih berbahasa Inggeris... memalukan agensi. Kalau cakap pun keluar bau budu!
4. Hal kerja tak efisyen kecuali kerja berkaitan dengan DUIT!
5. Kuat memonteng dan mengular..

Mohon JPA/SPA teliti terdahap perkara ini atau tubuhkan J/kuasa pemerhati....

Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Omar osman tipu pa .tahun lepas tipu dah ,tahun ni tipu lg...aku nak sokong pr pru ni.omar osman, aku tak bodoh...PA jgn percaye la kt dia ni..

Tanpa Nama berkata...

Macam maner dengan Gred G.....kater nak upgrade ...dah lah SBPA dimansuhkan.....apalah nasib kami warga gred G...

Tanpa Nama berkata...

lawak pak cik ni, melalut...
kerja hmpir 20 thun tp lebih teruk drp pa p.timur yg pak cik cerita tu...
pak cik kena kerja 20 thun lg kot bru cerdik ckit.....

Tanpa Nama berkata...

bru ade degree nk blgk.zmn skrg senang je nk dpt degree.ko igt gred 41 je ade degree.gred 17 pn rmai de degree.diorg pn kne byr ptptn jgk.bg je sama rata elaun tu.x baik mmbeza-bezakn taraf.dr gred 1 hingga 54 smua mkn nasi.

pak asparagus pesara berkata...

lepak tepi, ngetea n baca komen dulu.

bukan komplot berkata...

23hb jan dapat gaji+bonus,bantuan awal persekolahan pun dah dapat,lain bulan br1m pulak,syukur alhamdulillah,terima kasih kerajaan Malaysia.

anti tuan besar berkata...

tau tak kenapa mutu perkhidmatan awam payah nak berubah? sebab yang dok buat kerjanya budak budak spm gred 3 je (kerani n17) yang pangkat 41 ke atas sibuk nak jadi TUAN BESAR.tengok doktor je la dah ade pembantu perubatan, jurutera dah lama tak jadi jurutera jadi penolong pengarah dah. m41 memang dah jadi tuan besar. nk ada kuli kat bawah. keje suruh budak spm pangkat 3 buat.kat swasta mana ada ambik budak spm pangkat 3 lagi jadi kerani. nak jadi kerani kat swsta pun kene fasih bercakap english.

Tanpa Nama berkata...

memang sepatut nyer macm tu lh.... ni tidak, gred bwah nk jd bos n tk boleh diarah.
gaji n elaun nk sm dgn bos...

Tanpa Nama berkata...

Kalo semua nk jadi tuan besar tk guna la wujud jawatan 41 44 48 54 tu. biar pengarah je la mengarah.dah tu arahan diberi bukan bidang tugas atau melebihi kelayakan dia na dia nak ikut? kadang kadang suatu jawatan ijazah tu diwujudkan sebab keperluan profesional bukanya nk jadikan tuan besar. ko ni asyik asyik dok ungkit elaun dgn gaji nk sama dgn bos je. bkn sama tp biar adil

Tanpa Nama berkata...

Mana gred 1-16 bro tak tengok org bawah kah?

Tanpa Nama berkata...

Kalau mcm ni susah sgt nak naikkan elaun perumahan yang dah berkurun lama suara PA duk mintak, tidak mustahil nanti Parlimen Putrajaya akan tumbang kat tangan pembangkang dek rasa muak PA2 kat kjaan.

Tanpa Nama berkata...

confirm ke klu tukar kerajaan elaun@gaji dinaikkan?silap aribulan habuk pon xdpt,bonus lgi xnmpak bayang...bersyukurlah dengan seadanya..

Penjawat Awam Kecewa berkata...

Cuepacs kene ingat kakitangan awam mempunyai hak mengundi..berapa jumlah kakitangan yg ade 1.4 juta????????????Sampai kene merayu....cuepacs kene ingat jawatan tertinggi yg anda sandang tue dilantik dikalangan ahli ahli cuepacs...ahli ahli cuepacs tue siape...bukan penjawat awam ker....kami dah muak dgn cuepacs asyik mengungkit ape yg telah dibuat dari tahun 2007....itu kan tanggungjawab cuepacs untuk membela penjawat awam........?????DAMN..

kje kilang berkata...

tggu jela... dapat, dapatla... xdapat, xdapatla..

ini semua poyoooo....
(kate johan mlm 2012)

Tanpa Nama berkata...

Perlu kaji apabila mahu selaraskan ITP/BSR.Tidak adil utk PA yg berada / berkhidmat di bandar berbanding di kwsan kampung.COLA luar bandar bru d naikan mengikut gred kwasan yg kami d bandar ne melopong je.Hbis nt klu smua nk mintak tukar blik kg sebab kos sara hidup murah sapa plak yg nk berkhidmat d kawasan bandar? PK2 KAN LAH. KERANA AKU MAHU KAN KEADILAN !!!!

Tanpa Nama berkata...

Elaun ITP/BSR & COLA bagi PA di kawasan bandar perlu di semak dan di transformasikan. Kami keluar je nk pergi kerja kena byar tol,sewa rumah mahal,nak sewa rumah murah kena sewa di pinggiran bandar.Faktor ini semua kena ambil kira,sekaligus dapat mempengaruhi produktiviti PA yang berkhidmat di kawasan bandar. KERANA AKU MAHU KAN KEADILAN.

Tanpa Nama berkata...

kerajaan mampu bayar elaun rumah 480......pakai pusing ekonomi.....jarang ada yang simpan duit bawah bantal......tolonglah pm, naikkan elaun rumah....mahal sangat....tak larat nak bayar....

Tanpa Nama berkata...

seperkara yang kerajaan perlu tahu, gaji kakitangan kerajaan amat rendah....kami sebenarnya miskin....banyak yang nampak kaya sebab bergadai diri dengan bank.....maka jika ada apa-apa yang dinaikkan, ini berita amat baik untuk kami semua...

Tanpa Nama berkata...

naikkan gaji kakitangan bawahan takpe, aliran tunai dalam negara.....jika naik gaji pegawai atasan dan pak menteri,.....maka aliran keluar duit...sebab mereka yang suka shopping dan melancong luar negara....kita kakitangan biasa bayar sewa dah susah....mereka pegawai atasan siap boleh beli hartanah luar negara....bagus naikkan elaun kami yang susah ni...kami menjana ekonomi negara

Tanpa Nama berkata...

Orang malaysia mana budi bahasa anda. Emosi berlebihan

ANONYMOUS berkata...

ya betul!!! cari makan menyeberang laut mesti mau tengok jugak!!

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur pada yang ada. Terima kasih kerana rezeki yang ada datang kerana Allah SWT.

Khairul Muzzamir Alias berkata...

Sepanjang tahun 2006 sehingga 2012, saya mendapati penjawat awam telah menjalankan tugas dengan sangat berhemat dan bersungguh-sungguh. Saya gembira melihat banyak perubahan di bawah pentadbiran kerajaan sedia ada. Malahan Kejayaan banyak dikecapi sepanjang pentadbiran Najib Tun Razak. Syabas semua Penjawat Awam :-)

DG 44 berkata...

Tahniah PM

Tanpa Nama berkata...

MUNGKIN PAK AGUS TAK SEDAR MASA SEKARANG NI TAK HIDUP CARA MEWAH PUN NAMPAK MCM MEWAH PA TAK SEMUA HARGA PUN MAHAL NAK HIDUP SEKARANG NI PERLU GUNA DUIT MGKN CADANGAN PAK AGUS KURANG TEPAT NAK TARIK ELAUN UNTUK NAIK KN PENCEN MCM TAK CUKUP JA PENCEN YG D TERIMA UNTK TAMPUNG KOS MASA KINI EMMM

Tanpa Nama berkata...

dengan RM180, jangankan rumah, bilik pun takdapat sewa bulanan. tu d bndar tawau ja bilik yg luas sikit dari saiz kubur pun dah rm250 sebulan......kerajaan buka mata la sikit

Tanpa Nama berkata...

saya nak tanya satu soalan. bolehkah pihak atasan memaksa staf bawahan buat kerja lebih masa dalam pekara yang bukan kritikal? contohnya menghantar/mengambil orang atasan ke lapangan terbang? sedangkan orang atasan tersebut telah diberi kenderaan jabatan? lagi pun bukannya tidak boleh mengambil teksi dan claim kemudian.kerja lebih masa bukan waktu kerja biasa. orang bawahan pun perlukan masa untuk keluarga sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Kalau sesiapa dapat sewa rumah dengan harga RM480.00 di Miri tolong bagitau saya.

Tanpa Nama berkata...

Alahai..pak agus..sdh2la mencarut..sy penyokong kerajaan juga tp tdkla bodoh smpai hak sy pendamkan kononnya setia dgn umno...Smua org memerlukan kenaikan elaun ni la sbb sara hdup smakin meningkat..

Tanpa Nama berkata...

naik kan segera elaun perumahan...gaji PA gred 17 diparas kemiskinan buktinya semak berapa ramai PA gred 17 layak terima BR1M....180 tak releven......mana ada sewa rumah 180....nak harap kauters.....hemmmmmm

Tanpa Nama berkata...

Satu jerr.. Pesan saya pada kerajaan.. JANJI MESTILAH DITEPATI, DAN HARGAILAH PENJAWAT AWAM, TANPA MEREKA AGENDA KERAJAAN TIDAK AKAN TERLAKSANA... APA BILA HATI PENJAWAT AWAM TERGURIS, JGN SALAHKAN MEREKA APABILA BERUBAH ANGIN.. :-D

Tanpa Nama berkata...

Setuju... kaji EPW terutama PA dari Sabah/Sarawak yang bertugas di Sem. Malaysia... TK

Tanpa Nama berkata...

SUDAH-SUDAH LA TU PA-PA SEMUA....GEDAK GEDUK, GEDAK GEDUK....HABUK PUN TAKDE ....PAK AGUS PERGI ISAP KOTE OMAR....

Tanpa Nama berkata...

Bikin panas la pak agus

Tanpa Nama berkata...

KAJI...KAJI...DAN KAJI....LEPAS ITU...SELARAS...SELARAS...DAN SELARAS....LEPAS TU UMUM NAK KURANGKAN BEBAN KERJA GURU....NICE...

Tanpa Nama berkata...

salam semua penjawat awam
bagi saya kenaikan ini amat bagus cuba bayangkan kerja disekitar lembah kelang dengan elaun 180 zaman sekarang,mana dapat.......sewa bilik pun belum tentu......saya harap pihak berwajib fikir2kan pekara ini......dah lama sangat pekara nie terpendam......cuba bayangkan kalau elaun perumahan semua diselaraskan, dari A to D dan kebawah.jangan asyik group yang tertentu ja naik, kami nie takda sumbangkan apa2 ke? ke kami nie dok goyang kaki?????
saya percaya kalau semua diselaraskan sama rata kehidupan akan lebih baik dan takda lah isu miss budget bulan bulan.......TQ

Tanpa Nama berkata...

sewa bilik d bintulu rm450.cukupkah?
kuaters penuh...sewa rumah kecil rm2000.rumah kampung rm1000..

Tanpa Nama berkata...

ko dengki pe hal...nampak sangat hati ko tu dari keturunan orang bangsat...hati kotor dari tahi babi...x semua PAP cam tu la...kalo semua cam tu alamatnya anak-anak ko tak de nyer soalan periksa kat sekolah...x dak nnyer borang-borang dari kerjaan...cakap pakai otak jangan pakai hati ko yg penuh hasad dengki...hihi

Tanpa Nama berkata...

Mohon semua vote utk tamatkan pencen pak agus, dia mmg pandai berjimat x boros... lg pun rumah dah ada 2....

Tanpa Nama berkata...

Diminta elaun perumahan jg diberikan kpd guru gred dc41..skrg elaun prumahan kmi tiada dan elaun2 lain jg sdikit bbnding gred dg41...cuti tahunan jg kmi tiada.sdgkn kmi tlh lm menunggu namun spt dipinggirkn apb kmi tdk mdpt elaun perumahan sdgkn kmi telah lama bkhidmat utk menunggu lantikan tetap ke dg41..minta cuepacs usulkn spy gred dc juga menikmati kelebihan yg sm spt dg krn kmi jg bkhidmat spt mrk..tq

Tanpa Nama berkata...

xdapat ponnnnnnn

Tanpa Nama berkata...

Disini Saya amat berharap eluan perumahan di naikkan seperti di beritahu presiden cuapecs gred 1-10 tu tp saya dgr P.M tdk umum eluan perumahan tu dgn keadaan ekonomi mgkn naik belanja pon tggi saya sebagai pejawat awam berharap PM mempertimbangkan bergred R-3 ni dgn sorg bekerja dgn hidup kos belanja tggi

Tanpa Nama berkata...

Dia anggap kita lalat je bro,,padahal kita la orang yang paling banyak bawak benda penting dan sulit untuk diorang2 ni,,pastu gred kita ni diowang wat xtau je la,,gj kita ni kan cukup untuk sewa rumah,,bayar kete je,,untik keperluan hidup,,makan,,pakaian,,beli je la baju bundle bro,,jangan bermimpi dengan sribu mimpi nyata ni..

Tanpa Nama berkata...

Lu ada otak ka???lu pikir dulu sebelum cakap la,,lu ingat,suma pap ala itu macam ka??? lu tau ini suma mungkin lu sendili yang buat semua benda ini,,betul ka?? Tapi lu xda mengaku,,btol???lu cakap jangan selupa komunis ma,,mungkin lu sendili yang tikam kelajaan,,mana tau meh,,kitaolang ha,,xkisah punyerrr,,tapi ha itu duit ha lu kasi makan sama lu punya anak bini lor,,nanti blakang lu kasi jawab sama tuhan..apa lu kasi makan sama ank bini??

Tanpa Nama berkata...

Betol betol,,sy pn org krajaan jgk,,dlu lain la harga brg murah duit nilai besau,,sakang ni gj 2 k sbulan cuba tengok,,brapa jam leh lingkup,,dulu gj 3 rat je cukup sbulan,,skang xda dah,,jgn kata nak beli rumah,,nak mnyewa pun xcukup,,

Tanpa Nama berkata...

pak agus..hang punya pndpt da tk relevan lg.hg zaman bila.la zamn apa.hang da pencen dok diam sudhla.