SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

16 Januari 2013

HAMPIR 20 PERATUS PEMBANTU AM PEJABAT TIDAK PERNAH IKUTI KURSUS - CUEPACS

Bernama
16/1/2013



PUTRAJAYA, 16 Jan (Bernama) -- Hampir 20 peratus daripada 32,000 Pembantu Am Pejabat sektor awam di seluruh negara tidak pernah mengikuti sebarang kursus meskipun telah lama berkhidmat.

Fakta ini berdasarkan Data Kajian Hadir dan Tidak Hadir Kursus (2009-2011) yang dilakukan Kesatuan Pembantu Am Pejabat Perkhidmatan Awam Semenanjung Malaysia.

Menurut Setiausaha Agung Cuepacs Loke Yim Pheng, sepatutnya golongan itu diberi peluang mengikuti kursus sebagaimana penjawat lain.

"Peluang perlu diberikan untuk meningkatkan kemahiran mereka kerana sumbangan mereka juga penting kepada sesebuah jabatan, bukan hanya mereka yang berjawatan tinggi sahaja," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis dialog bersama Pembantu Am Pejabat di sini Rabu.

Beliau berkata kajian turut mendapati ada di kalangan mereka telah berkhidmat hampir 10 tahun, tetapi tidak pernah berkursus sedangkan dalam perkhidmatan awam, penjawat diperlukan menghadiri kursus selama tujuh hari dalam setahun.



-- BERNAMA

41 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

First.....

Tanpa Nama berkata...

Macam mana nak pergi...kena bayar minyak moto, kena bayar hotel...mana mampu. Jika pergi Claim pulak lambat masuk. Lebih baik duit tu buat bayar susu anak.

antiJTK berkata...

kepada orang atasan, dengarlah suara kami,

PAP dan FT17 tiada fungsi lansung!

PAP dan FT17 tiada fungsi lansung!

PAP dan FT17 tiada fungsi lansung!

Ada pun tak untung tak ada pun tak rugi!

Tolonglah, kenapa bazirkan duit rakyat kepada mereka.

Kalau tak percaya sila turun padang dan buat sisatan PAP ramai yang tak ada sebab buat bisnes luar datang sekejap pastu hilang, FT17 pula jadi penunggu lab, datang menyorok dalam lab tolak sebarang kerja berpasukan.

Ikhlas,
tidak akan undi BN lagi.

PAP Cemerlang berkata...

PAP penggerak seluruh kerajaan. PAP juga penyokong kuat UMNO dan BN. Kami akan undi BN sampai bila2. minta pertimbangkan eknaikan semua PAP ke N41 untuk melonjakkan kecemerlangan kami. kami ikrar akan lebih rajin dan cekap. N41 paling sesuai kerana bidang kerja kami semakin rumit. Barulah kerani tiak lagi dapat mengarah kami sesuka hati

PAP Tunggak Pentadbiran berkata...

aku setuju la pasal PAP2 ni... umpama bela biawak hidup yg dh tua gayut... masuk pejabat kalau x mcm ni, bukan PAP MELAYU la:
i. pakai minyak wangi satu tong;
ii. pakai spek hitam letak atas kepala;
iii. handphone bagai (walhal duit x de)
iv. gelang besi kt tangan
v. hisap rokok
vi. berjalan lembab sambil bersiul2 24 jam sehari
vii. suka lepak kt parking / basement atas moto org
viii. suka minum2, sukan2, makan2, maksak, makswip, yg dpt t-shirt atau baju melayu FREE
ix. pegi mana2 khasnya minum pagi / 10.30 pagi / makan tengahari 12.30 atau pegi bank, WAJIB Pakai jaket hitam dgn JATA KERAJAAN dgn muka berlagak
x. suka pakai myvi atau kereta yg diubahsuai dgn ekzos besar, hifi dan lampu lip lap mcm hindu
xi. sampai opis atau nk bangun tpt duduk atau nk pegi mana2, WAJIB sikat dulu rambut sambil bersiul2
xii. selalu xde kat tempat keje
xiii. nk cr utk soh buat keje, kena telefon dulu
xiv. kebanyakkan perasan hensem walaupun rupa mcm biawak

Tanpa Nama berkata...

aku setuju la pasal PAP2 ni... umpama bela biawak hidup yg dh tua gayut... masuk pejabat kalau x mcm ni, bukan PAP MELAYU la:
i. pakai minyak wangi satu tong;
ii. pakai spek hitam letak atas kepala;
iii. handphone bagai (walhal duit x de)
iv. gelang besi kt tangan
v. hisap rokok
vi. berjalan lembab sambil bersiul2 24 jam sehari
vii. suka lepak kt parking / basement atas moto org
viii. suka minum2, sukan2, makan2, maksak, makswip, yg dpt t-shirt atau baju melayu FREE
ix. pegi mana2 khasnya minum pagi / 10.30 pagi / makan tengahari 12.30 atau pegi bank, WAJIB Pakai jaket hitam dgn JATA KERAJAAN dgn muka berlagak
x. suka pakai myvi atau kereta yg diubahsuai dgn ekzos besar, hifi dan lampu lip lap mcm hindu
xi. sampai opis atau nk bangun tpt duduk atau nk pegi mana2, WAJIB sikat dulu rambut sambil bersiul2
xii. selalu xde kat tempat keje
xiii. nk cr utk soh buat keje, kena telefon dulu
xiv. kebanyakkan perasan hensem walaupun rupa mcm biawak

Jumaat, Januari 18, 2013 8:15:00 PG
#########################################################################################################

AKU SETUJU HABIS..!!!!!!!!!! "PAP" DAN "PRA" SEKARANG DAH JADI PEGAWAI...TAK LEH SURUH BUAT KERJA...SAMA ADA HILANG ATAU DIA PULAUKAN ORANG YANG SURUH BUAT KERJA... ADA KETUA PUN HAMPEH BUAT TAK TAHU .... "PAP" DAN " PRA" BUKAN KERJA DENGAN KERAJAAN TAPI KERJA DENGAN KETUA KETUA....JADI TUKANG BAYARKAN BIL BIL ..... INI HAKIKAT!!!!!!!!! PASAL TU KETUA KETUA TAK NAK TEGUR...SEMUA KEBANYYAKANNNYA KERJA DENGAN KETUA......NANTI DUDUK KAT KEDAI KOPI BERJAM JAM.... DATANG LAMBAT.... MACAM SETAN !!!!!!!!!!!m MUNGKIN TAK SEMUA MACAM NI TAPI 98 % SAMA KEPALA...

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PAP MALAYSIA..HA HA HA..

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua PAP macam tu..,ada yang rajin macam kat pejabat saya ini..,apa yang diarahkan semua setel...(potostat penyata, menjaga kebersihan pej,tolong kerani menaip dan sebagainya),patut mereka diberi peluang macam jawatan lain..kursus,taklimat dan sebagainya untuk meningkatkan mutu kerja dan peluang kenaikan pangkat sekurang-kurangnya ke jawatan pembantu tadbir N17.. drp,org Muo, Johor

Tanpa Nama berkata...

pap N1 pun ada kesatuan......... pengawal kp11 hancik takdak kesatuan? patut lah ketinggalan.

p.a berkata...

Kakitangan awam layari laman lucah dipecat

Cardif: Berpuluh-puluh kakitangan awam kini menghadapi masalah selepas didapati melayari laman sesawang lucah ketika waktu bekerja, lapor media semalam.

Setakat ini, 55 kakitangan Pejabat Kerajaan Wales disahkan memuat turun gambar serta video lucah di meja masing-masing. Ekoran penemuan itu, pihak berkuasa mengenakan tindakan disiplin ke atas kakitangan terbabit, malah seorang daripada mereka - berjawatan pengurus kanan - diarah bersara kerana menikmati gambar lucah kanak-kanak pada 2008. Dua tahun kemudian, polis dipanggil apabila seorang kakitangan kerajaan didapati melihat gambar lucah ekstrem.

Media melaporkan, dia juga dipecat kerajaan. Justeru, kerajaan dicadangkan supaya mengharamkan capaian laman sesawang lucah itu dari pejabat kerana ia menghalang kakitangan awam untuk menjalankan tugas mereka. Peguam pekerja, Leanne Thomas, berkata lebih seorang daripada empat pekerja mengaku menonton kandungan lucah di Internet di tempat kerja. “Apabila ia membabitkan kandungan lucah, sesebuah pertubuhan itu seperti berada di atas bom jangka,” katanya. - TS


sumber:http://www.hmetro.com.my/myMetro/art...cle/index_html

Tanpa Nama berkata...

trima kasih pada yg menghina pap tu ye... hanya tuhan saja membalasnya..fikir2kan lah esok lusa anak2 cucu cicit awak nti kena juga jadi pap carik makan... okey...

Tanpa Nama berkata...

X akal ingat lab2 sapa yg seting seme tu, repair seme tu... takkan n41 yg buat.. tara sekoloh punya org

Tanpa Nama berkata...

Patutnya ko tu belajar la tinggi2 supaya boleh jadi n41, ini tidak spm pn lepas x lepas, dapat jd kerani tu dah mujur, dah jd kerani jgnlah nak suka2 mengarah org. Jd la pegawai. Sedo la diri jgn nak tindas pap je

Tanpa Nama berkata...

Kat pejabat ko n41 ke yg photostat n anto surat, pengarah ke yg baiki pc n setting makmal. Ko ni kalau x bodoh, bahlul or bebal kul

Tanpa Nama berkata...

Yang ko pegi suruh buat keje ko pap mana nak buat, dia buat keje dia la. Ni tidak ko spm je ntah n17 je tapi nak belagak pegawai seme keje ko ko nak past kak pap. Keje ko buat sendiri la, apa hal nal marah pap x nak buat keje ko. KO TAU NAK MAKAN GAJI BUTA JE, KEJE X NAK BUAT SEME NAK SERAH PAP SAMPAI TAIP SURAT PUN NAK SUH PAP, PI BELI SARAPAN PAGI KO X DLM TUGAS PAP.

Tanpa Nama berkata...

PAP dan FT17 tiada fungsi lansung!
HABISTU KO KE YG ANTO SURAT N BAIKI PC KAT LAB.. KO TU DAHLA BUTA KOMPUTER, BEBAL PLAK.

i. pakai minyak wangi satu tong;
KAU TU DAH LA PENGOTOR BUSUK SATU PEJABAT, APA HAL NAK MARAH ORG PAKAI MYAK WANGI.

ii. pakai spek hitam letak atas kepala;
DIA NAK LETAK ATAS MANA PUN KO PEDULI APA DAH HIDUNG KO KEMEK X BOLEH PAKA SPEK JGN DENGKI

iii. handphone bagai (walhal duit x de)
APALA PUNYA BANGANG KO NI DIA ADA DUIT SUKA ATI DIA LA NAK PAKA SEDOZEN PN HP. KO X DUOT DIAM... KO BAYOR HUTANG KO KAT PAP YG BELAMBAK TU DAHLA.. NI ASYIK PANDA KIRIM NASI LEMAK AIR BAYARNYA TIDAK

MALAS AKU NAL ULAS PASAL KO NI BEBAL

KUCCIR


Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Ahad, Januari 20, 2013 8:35:00 PTG

PAP dan FT17 tiada fungsi lansung! HABISTU KO KE YG ANTO SURAT N BAIKI PC KAT LAB.. KO TU DAHLA BUTA KOMPUTER, BEBAL PLAK.

i. pakai minyak wangi satu tong; KAU TU DAH

MARAH ORG PAKAI MYAK WANGI.

ii. pakai spek hitam letak atas kepala; DIA NAK LETAK ATAS MANA PUN KO PEDULI APA DAH HIDUNG KO KEMEK X BOLEH PAKA SPEK JGN DENGKI

iii. handphone bagai (walhal duit x de) APALA PUNYA BANGANG KO NI DIA ADA DUIT SUKA ATI DIA LA NAK PAKA SEDOZEN PN HP. KO X DUOT DIAM... KO BAYOR HUTANG KO KAT PAP YG BELAMBAK TU DAHLA.. NI ASYIK PANDA KIRIM NASI LEMAK AIR BAYARNYA TIDAK

MALAS AKU NAL ULAS PASAL KO NI BEBAL

KUCCIR

klewe berkata...

wahai semua penjawat awam..jaga mulut bila berkata2 ..jgn nila setitik rosak susu sebelanga..setandang pisang tidak semuanya elok..semua penjawat awam menpunyai masalah disiplin bukan pap sahaja..

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa anti JTK tuu tertekan laa pasal berangan angan nok jd pegawai tak kesampaian....... PAP gak jd mangsa utk memerintah nya.. Bodoh punya anti JTK.. BLAJAR LAA TINGGI2 supaya jd org berakal...
Sebelum tuu tuu baca spek tanggung jawab masing2..
Tugas PAP mcm mn...

Woofer

Tanpa Nama berkata...

Aku sebagai pap di sebuah jabatan kerajaan,aku tak puas hati KETUA PEMBANTU TADBIR W22 @ CC dan KETUA UNIT yg menilai markah sasaran kerja tahunan SKT tahun 2012 yang terlalu rendah sehingga markah yg di beri mereka ialah 61.80,mereka yg berjawatan tinggi ni mengagap jawatan pap ini adalah jawatan yg remeh temeh dan boleh tindas sesukahati mak bapak kau. Aku rasa CC dgn KETU UNIT aku ni dah bangga dgn jawatan mereka.

AntiJTK berkata...

Ko rasa ko layak x dpt markah tggi? Dri sendiri mkn gaji buta nk salahkn org.

Tanpa Nama berkata...

klu kau tmpt aku,kau pun mesti marah,bt keje mcm kita ni tak buat keje dapat markah yg rendah. Setiap jawatan ada tugasnya sendiri ada masanya pun pap kena buat keje pt17..Aku bukan nak salahkan org tapi pakara ni berlaku dgn betul........Tapi jawatan pap dalam ejensi kerajaan ni blh di katakan megah jg kan,asalkan jawatan pap aje semua pap mkn gaji buta,Kalan pap yg bt keje dari pagi smpi ptg mcm mana? adakah pap itu jg mkn gaji buta?

Tanpa Nama berkata...

Kalan pap yg bt keje dari pagi smpi ptg mcm mana?

Yeke?

Ko nak tipu siape?

Pihak atasan boleh datang buat intipan, aci kerat jari takdenye PAPbuat kerja dri pagi sampai petang, hilang dri pgi sampai petang banyak.

Tanpa Nama berkata...

salam...
Saya rasa terpanggil bila terbaca komen si "Tanpa nama" (pengecut) mengeluarkan 14 kenyataan yang kurang ajar menghina PAP.

Orang yang selalu komen PAP adalah kerani dan keatas...
berlagak mcm pegawai bodoh...
Belajar setakat SPM.... itu pun nasib baik BM kredit..subjek lain belum tentu kredit sekadar hanya lepas syarat jeaaa... mohan kerja guna kuasa politik & orang dalaman anak beranak. Kerja tak ada pengalaman & selalu nak kerja mudah. selalu mengungkit gaji tak setimpal yang dilakukan... sehingga nak makan pagi & tengah hari pun mengarah PAP belikan.. itu laa kerja hari2 org dengki menjadikan PAP sebagai kulinya. Ini penyakit hati yang susah hendah diubati kalu tak dengan ketaqwaan. Nasihat kami selalu laa kemasjid cari ilmu dan berdampin ngam org soleh kalu nak diri diubati penyakit hati.

Macam PAP setengah pelajarannya sampai keperingkat stpm, politeknik & ada juga menpunyai diploma dari ipt walau kelayakan kerjanya sekarang hanya peringkat pmr.
Jangan fikir PAP tiada ilmu & tiada maruah walau gred nya serendah N1.
PAP bukan tempat melepaskan geram anda utk kepuasan hati anda untuk mencapai sesuatu yang bukan haq anda.
Sedar la diri.. jadi lah org bersyukur dan berilmu, beriman dan tawaduk.

woofer

Tanpa Nama berkata...

aku tau sape woofer..

Tanpa Nama berkata...

Sokong 100%...

Tanpa Nama berkata...

Yes yes yes saya sokong, kerani dan ke atas ni memang belagak mcm pegawai bodoh,pegawai-pegawai bodoh ni memang tak ada otak langsung tak fikir ke kerani-kerani ke atas ni dpt naik pangkat dari sapa klu tak dari org bawahan seperti pap dan pra.

AntiJTK berkata...

Yaaaa dah kne atas btg hidung die dtg lepak dlm lab lbh dri kerja sbb tu melenting sakan.

Insaf la woofer.

Bila kta masuk satu jabatan kiter kne kerja bpasukan. Klu nk bkira kerja baik buka bisnis sendiri.

Ko x rsa bsalah ke dtg tggu gaji setiap hri?

Tanpa Nama berkata...

Jgn jadi kan pap sebagai pencacai org atasan, org yg level pap dan juga jawatan yg rendah sama dgn org atasan kita sama-sama cari makan。

Tanpa Nama berkata...

AntiJTK apake bodo dan bangang la ko ni... apa ko ingat ji main bola ke apa bahlul, tak habis2 berpasukan, ko nak keje ke nak main antiJTK. Masing2 ada tugas masing2 buatla tugas sdiri yg ko nak lambak tugas ko kat org lain apasal. Ko tu yg pemalas suka makan gaji buta. Kalau tugas pap or ft17 ade ke dorg mtak tolong dengan ko. Bodo beno ko ji antiJTK

KUCCIR

Tanpa Nama berkata...

AntiJTK nanti ko nak buat keje ko, sebab dlm jbatan kena leje bpasukan ,macam main bola.. tu jakla pengarah, tim pengarah, pendaftar, ketua2 jabatan sekali lepas tu ko serah keje ko kat dia...
Tengok macam mana.. apake bebal dan bahlul ko AntiJTK
KUCCIR

Tanpa Nama berkata...

Kerja berpasukab atau teamwork bukan utk main bola sepak saje.

Belajar x habis bdk ni.

Sure klu hntr repair komputer die asyik format sbb die bukan tahu ape masalah komputer tu. Klu dah bnyk kali format msh xboleh sure die tampal kertas pastu die sambung main internet dlm lab smpi pulang. Hujung bulan die ambil gaji kan.

Wahai org2 atasan dtg dan siasatlah temuramah semua kaki tangan utk tahu perangai jtk ni.

Tanpa Nama berkata...

Ramai betul yg komen pasal pap, menyokong jawatan pap................Yg memberi sokongan dan mempertahankan jawatan pap alhamdullilah mudah-mudahan jawatan anda itu akan dilindungi oleh allah.

Tanpa Nama berkata...

Allah menyuruh kpd keadilan dan kebaikkan bukan curi tulang mengular lpk kantin kerja sikit komplein bnyk berkira kerja.

Jgn fitnah Allah krn Allah tidak akan bsetonggkol dgn pemakan gaji haram.

Tanpa Nama berkata...

kalau stkt lepak kantin dri pgwi atasan smpai kebwah sma je jgn nk memburukkn PAP je nk2 n17 dh jmpa kroni brjam2 dok mngumpat sbnrnya PAP le yg byk mmbntu aku dlm krja seharian tq PAP cikgu JB

Tanpa Nama berkata...

kalau stkt lepak kantin dri pgwi atasan smpai kebwah sma je jgn nk memburukkn PAP je nk2 n17 dh jmpa kroni brjam2 dok mngumpat sbnrnya PAP le yg byk mmbntu aku dlm krja seharian tq PAP cikgu JB

Tanpa Nama berkata...

mana atikel last pasal PAP yanh dedah rasuah kena buang kerja tuuu.. apa tindakan CUEPACS tentang kes ahli kesatuan ni kata cuepacs mata dan telinga kerajaan perangi rasuah.. dato omar sebab kementeran KPT bawah dato takut nak bersuara keee... dah kena ugut dgn KSU KPT ke atau dapat someting kena lapor PM patut pap KPT yang kena buang tu.. suka suka mak bapak KPT buang penjawat awam tu.. patut dapat anugewrah datok kat pap tu ...heheada ke patut..

Tanpa Nama berkata...

layari vedio ini tentang rasuah yang di sebut kan tuuu PAP kena pecat KPT.aku dapat d youtube http://www.youtube.com/watch?v=mJ1CidWxPDA

Tanpa Nama berkata...

PAP tugas dia membantu tugas Pembantu Tadbir tapi lama kelamaan segala tugas tu jadi tanggungjawab PAP pulak..terbalik. Pembantu Tadbir asyik tunjuk itu ini buat..akhirnya PAP jugak yang berpengalaman buat kerja.Kalau Pergi Kursus, yang bertanggungjawab saja yang wajib pergi...tapi balik kursus yang buat semua PAP. PAP buat niaga sana sini sebab sosio ekonomi tak cukup..duduk di opis, pegawai tak tengok langsung pnat lelah PAP ni bantu buat kerja...nak naik pangkat pun susah walaupun ada kelulusan Ijazah...

Tanpa Nama berkata...

Jawatan aku PAP saja tapi aku ada SPM/Dploma. Dalam opis aku lah yang kena kerja keras draft surat untuk pegawai, bantu dia buat itu ini..pembantu tadbir dan cc ada jugak tapi tugas dia cuma angkat telepon aja..Draft surat pun tunggang langgang, Hingga aku kerja non-stop masa rehat pun kena buat jugak kerja semata mata kerana mengikut arahan. Tugas lain Membantu Pembantu Tadbir buat kemaskini dokumen dan fail..tapi bila ada audit Aku yang PAP ni jugak yang kena tanya semua hal sebab lebih tahu dari Pembantu Tadbir, tapi aku sabar jugak walaupun kadang kala ada rasa marah sebab kena tanggung kerja...jadi kalau boleh tengok tengoklah juga PAP ya..beri pertimbangan.

Tanpa Nama berkata...

Aku jg pap yg mmang xpuas hti dkt pt dan keatas..yg bnyk menindas dari segala macam..duit claim mmang susah nk byr balik..sengaja bg pap hidup lagi susah..klu byr pn 3 bulan skali..psal elaun menanggung pulak..buat2 lmbat nk seatle kn smpai lajak 3-4 bln lamanya..bru nk buat,bg salah pulak..lajak lg laa..setakat nak mendengki dkat pap2 aku mendoakan Allah s.w.t yg membalas sebab menyusahkan segala urusan aku..ingatlah..Allah Taala makbul doa hambanya yang teraniaya..bg pt yg terbaca dan terasa..ingat lah rencana ini..dan ubahlah sikap yg kebudakan walhal sudah tua berjanggut..didlm organisasi perlu mnjga keharmonian..jgnlah mengangkat diri sendiri smpai mnjadi pegawai atasan..walhal ada spm sj...