SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

17 Januari 2013

Kira-kira 20 peratus pembantu am pejabat tidak pernah hadiri kursus: CUEPACS

Utusan Malaysia
16/1/2013



PUTRAJAYA: Kira-kira 20 peratus daripada 32,000 pembantu am pejabat bagi perkhidmatan awam di seluruh negara didapati tidak pernah menghadiri sebarang kursus walaupun sudah lebih 10 tahun bertugas.

Setiausaha Agung CUEPACS, Lok Yim Pheng, berkata jumlah itu adalah hasil kajian yang dijalankan Kesatuan Pembantu Am Pejabat, Perkhidmatan Awam Semenanjung Malaysia dari 2009 hingga 2011. 

15 ulasan:

ICT Di Hujung Jari berkata...

Woi BHAI2 semua... AKU FIRST LA WEIII BHAI2!!! KORANG SUMER MMG BHAI!!! FIRST LA WEIIIIIIIII!!!!

PAP Tunggak Pentadbiran berkata...

aku setuju la pasal PAP2 ni... umpama bela biawak hidup yg dh tua gayut... masuk pejabat kalau x mcm ni, bukan PAP MELAYU la:
i. pakai minyak wangi satu tong;
ii. pakai spek hitam letak atas kepala;
iii. handphone bagai (walhal duit x de)
iv. gelang besi kt tangan
v. hisap rokok
vi. berjalan lembab sambil bersiul2 24 jam sehari
vii. suka lepak kt parking / basement atas moto org
viii. suka minum2, sukan2, makan2, maksak, makswip, yg dpt t-shirt atau baju melayu FREE
ix. pegi mana2 khasnya minum pagi / 10.30 pagi / makan tengahari 12.30 atau pegi bank, WAJIB Pakai jaket hitam dgn JATA KERAJAAN dgn muka berlagak
x. suka pakai myvi atau kereta yg diubahsuai dgn ekzos besar, hifi dan lampu lip lap mcm hindu
xi. sampai opis atau nk bangun tpt duduk atau nk pegi mana2, WAJIB sikat dulu rambut sambil bersiul2
xii. selalu xde kat tempat keje
xiii. nk cr utk soh buat keje, kena telefon dulu
xiv. kebanyakkan perasan hensem walaupun rupa mcm biawak

AntiJTK berkata...

Buat pengetahuan pihak atasan,

Pap di pej kami dtg sekejap lps tu hilang. Setiap hari.

Jtk 2x5 dtg menyorok dlm lab tolak semua kerja berpasukan. Stp hri.

Knp bazirkan wang rakyat utk bayar gaji mereka, elaun, claim, pinjaman perumahan dll kemudahan? Jgn smpi rakyat tahu hal ini.

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua PAP macam tu..,ada yang rajin macam kat pejabat saya ini..,apa yang diarahkan semua setel...(potostat penyata, menjaga kebersihan pej,tolong kerani menaip dan sebagainya),patut mereka diberi peluang macam jawatan lain..kursus,taklimat dan sebagainya untuk meningkatkan mutu kerja dan peluang kenaikan pangkat sekurang-kurangnya ke jawatan pembantu tadbir N17.. drp,org Muo, Johor

p.a berkata...

Kakitangan awam layari laman lucah dipecat

Cardif: Berpuluh-puluh kakitangan awam kini menghadapi masalah selepas didapati melayari laman sesawang lucah ketika waktu bekerja, lapor media semalam.

Setakat ini, 55 kakitangan Pejabat Kerajaan Wales disahkan memuat turun gambar serta video lucah di meja masing-masing. Ekoran penemuan itu, pihak berkuasa mengenakan tindakan disiplin ke atas kakitangan terbabit, malah seorang daripada mereka - berjawatan pengurus kanan - diarah bersara kerana menikmati gambar lucah kanak-kanak pada 2008. Dua tahun kemudian, polis dipanggil apabila seorang kakitangan kerajaan didapati melihat gambar lucah ekstrem.

Media melaporkan, dia juga dipecat kerajaan. Justeru, kerajaan dicadangkan supaya mengharamkan capaian laman sesawang lucah itu dari pejabat kerana ia menghalang kakitangan awam untuk menjalankan tugas mereka. Peguam pekerja, Leanne Thomas, berkata lebih seorang daripada empat pekerja mengaku menonton kandungan lucah di Internet di tempat kerja. “Apabila ia membabitkan kandungan lucah, sesebuah pertubuhan itu seperti berada di atas bom jangka,” katanya. - TS


sumber:http://www.hmetro.com.my/myMetro/art...cle/index_html

abd halim Ahmad berkata...

cara kau bagi ulasan macam kau sakit otak je, mungkin kau masuk kerja pakai sijil palsu kot, atau pun kau terlalu banyak makan wang haram, sebab tu cara kau menulis macam orang gila,atau kau tak dapat macam kita orang dapat,kau jangan borong kami semua macam tu, cakap tu pakai lah otak, jangan cakap macam babi,dalam penamatan aku kau ni jatuh dalam golongan dengki macam BABI ha ha ha

abd halim Ahmad berkata...

jawapan pada pap tongak pentadbiran, kalau tulis tu pakai otak,kau telah menyaKITKAN HATI SEMUA GOLONGAN PAP, KAU PATUT D AJAR CARA MENULIS,JANGAN MENGURIS HATI SEMUA GOLONGAN PAP,WAHAI PAP SELURUH MALAYSIA, KAU KESAN MAMAT NI, KITA AJAR DIA CUKUP2,WALAU PUN KAMI GOLONGAN BAWAHAN KAMI JUGA ADA MARUAH, NANTI KAU.

abd halim Ahmad berkata...

jawapan pada pap tongak pentadbiran, kalau tulis tu pakai otak,kau telah menyaKITKAN HATI SEMUA GOLONGAN PAP, KAU PATUT D AJAR CARA MENULIS,JANGAN MENGURIS HATI SEMUA GOLONGAN PAP,WAHAI PAP SELURUH MALAYSIA, KAU KESAN MAMAT NI, KITA AJAR DIA CUKUP2,WALAU PUN KAMI GOLONGAN BAWAHAN KAMI JUGA ADA MARUAH, NANTI KAU.

Tanpa Nama berkata...

encik halim ahmad... agak agak la kata org... dah la expose identiti...

[url]https://plus.google.com/106897140368604281032/posts[/url]

AntiJTK berkata...

Ada maruah konon.

Igt kami xtahukah perangai pap. Mkn gaji haram bila d tegur melenting.

Insafla sblm msk kubur.

Tanpa Nama berkata...

NAK MENGARAH JADI PEGAWAI LA SEDARA KALAU TAKAT N17 SEDOR DIRI LA
ANTIJTK KO TU DAHLA PEMALAS KEJE KO SURUH PAP BUAT, MAKAN GAJI BUTA JE KERAH KERINGAT ORG. BELAJAR LA TINGGI2...

Tanpa Nama berkata...

kepada pap tunggak pentadbiran..hang jangan sedap2 mulut ja kata semua pap mcm tu...aku pap juga...semua senarai tu aku tak buat pun...hang jangan dok pembohong sangat...ke semua tu hang yang buat..lepas tu salah kan pap...hampa pun sama la...pi keja rehat 2..3 kali..waktu keja gosip sana gosip sini...bodek ja pandai buat keja haram..tak tahu..alih-alih suruh PAP juga yang buat...makan gaji buta....MAKAN GAJI BUTA JA HARI -HARI...

Kelab PAP UTM berkata...

Don't jugde the book from the cover kata org putih tak semua mcm tu,...mungkin segelintir yg kepala dah mendak....tapi kita kena lihat secara keseluruhan....tanpa PAP kerja pun tak jalan BRO!...kena ikut arahan mengikut gred lah BRO! tapi arah secara berhemah jgn berlagak je!!!....org bawah ada yg tak betul,or atasan pun sama...jadi kena cari silapnya kat mana....O.K BRO!!!!

Tanpa Nama berkata...

slm 1malaysia wahai penjawat Awam semua..untuk perhatian korang2 smua kat dlm laman ni jgn pandai2 nk memandai nilai PAP atau jawatan apa sekali pun buat keja xbetul..manusia di anugerahkan bermacam2 ragam so nilai diri sendiri lebih baik drpd korang menilai orang lain..part ni untuk penjawat awam yg bukan PAP,fotostat,alih fail2,hantar fail sana sini,jaga kebersihan,pos surat n mcm2 lg keja PAP selain bkn golongan PAP ada ke yang nk buat?? N17 keatas pun tetap akan tggu PAP smpi sanggup call untuk suh buat keja PAP tu,so PAP mmg ada kepentingan..klu korang nk sgt PAP ni di lucutkan n xd guna pakai,keja2 PAP tu ko nk suh mak bpk ko yang buat ke?? fikir sblum brckp,apapun jawatan yg ada kat dlm perkhidmatan awam mmg masing2 punya ragam trsendiri,ada jawatan yang brgelar dato' skalipun, ada juga yg xbtul cara n krjanya...fikir2kn la wahai penjawat awam seluruh malaysia..lebih baik ko bermuhasabah diri drpd ko mengutuk n mngata org lain..pemungut sampah pun kita hrus hrgai khidmat mereka,klu x apa akan jd?? kwsn rumah,kwsn pejabat,kedai2 mkn semuanya busuk n ada ulat,klu xhrap pemungut sampah so korang nk ke suh mak bapak korang p bergelumang ngan sampah2 tu?? apa jenis jawatn n apa jenis kerja skalipun,harus kita pikul bersama dan tengok pada skop kerja..aq pun PAP juga tp kat jbtn aq,ASET pun aq yg handle..fikir2kn la HORMATI YG TUA, SAYANGI YG MUDA..JAGA N HORMATI PERASAAN ORANG LAIN SEBELUM DIRI KO SENDIRI INGIN DI HORMATI N DI SENANGI..KALAU TAK NAK ORANG LAIN KURANG AJAR DENGAN DIRI KITA SO BELAJAR UNTUK TAK JADI KURANG AJAR DENGAN ORANG LAIN..

Tanpa Nama berkata...

segelintir ja PAP yg bsikp mcmtu.nobody perceft.kita ni sapa nk hakimi depa keja ikhlas.dpt gj berkt ka dak...Kita cermin diri sdri, jg diri.jgn dengki mdengki. depa pon buat keja gk..berbakti jugk pd negara.ada juga sumbgn..
tp ada gk PAP yg sgup jtuhkn sesama sdri.kipaih bos..tkplh Allah sj yg balas.gj kita pon cukup2 mkn ja.yg gj bnyk mcm bos2, ketua jbtn tuh lg mcm2 skndal.jahat.zalim.
kita yg org bwh ni jgn dok kalut aih...kita bukn ramai mn.sampai masa kita ni kembali juga tgl hrta.saudara.pangkat mgdap Ya Rabb.renung2kn