SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

18 Januari 2013

Send more MOs to Kapit, Cuepacs urges govt

Borneo Post
17/1/2013

KAPIT: The Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Services (Cuepacs) has called on the government to immediately recruit and assign more medical officers (MOs) to Kapit Hospital.Cuepacs Malaysia deputy president Azih Muda announced this yesterday during a press conference after meeting with civil servants here.

“Cuepacs calls on the government and the relevant agency and ministry – Public Services Commission and the Ministry of Health Malaysia and the Sarawak Health Department – to immediately recruit and deploy more medical officers to Kapit Hospital in line with the government under Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak’s slogan 1Malaysia: People First, Performance Now,” he said.Azih said Cuepacs members here had complained that there are not enough MOs to look after the people’s needs.
“There are only six or seven MOs but there are more than 120,000 people. It is definitely not enough to provide for the healthcare of the people.“Can you imagine the very heavy responsibility of the MOs serving here? Cuepacs is concerned and we call on the government and the relevant agencies to act immediately,” he said.He added that Cuepacs hopes the government will announce a new salary scheme to replace the New Civil Service Remuneration Scheme (SBPA), which was rejected in 2011.Cuepacs met with civil servants to get their feedback on various issues faced by those serving in Kapit.
The congress also explained the status of current issues affecting civil servants.Among those present were Cuepacs Sarawak chairperson Cecilia Yong, Cuepacs Malaysia secretary Jaapar Mansor and Cuepacs Sarawak secretary Ahmad Malie.The session was attended by heads of all government departments and agencies.

45 ulasan:

ICT Di Hujung Jari berkata...

Woi BHAI2 semua... AKU FIRST LA WEIII BHAI2!!! KORANG SUMER MMG BHAI!!! FIRST LA WEIIIIIIIII!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yes i'am the 1st.... hahaha

ex goverment hospital AMO berkata...

“There are only six or seven MOs but there are more than 120,000 people. It is definitely not enough to provide for the healthcare of the people.“Can you imagine the very heavy responsibility of the MOs serving here?

I AM VERY SURE THAT ALL THIS WHILE,ASSISTANT MEDICAL OFFICER ALSO CONTRIBUTED MUCH TO COPE UP WITH THIS PROBLEM....HOPE CEUPACS WILL ALSO RAISELACK OF ASSISTANT MEDICAL PROBLEM,AND RAISE THEIR ALLOWANCE.HOPE CEUPACS WILL ALSO GO TO HEALTH CENTRE ESPECIALLY IN RURAL AREA AND KLINIK 1 MALAYSIA,SEE THEMSELVES WHAT THE ASSISTANT MEDICAL OFFICER DUTY THERE,THEY ARE "THE DOCTOR" IN CASE OF NO MEDICAL OFFICER AVAILABLE.

OH MY ENGLISH....

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Nampak sahabat kitalah tiap2 kali 1st, 2nd..Apapun persoalannya apakah selama ini kerajaan zalim??

Saya suka kata2 mantan PM Melayu mudah lupa??. Kenapa bila sebut PA majoriti kalangan Melayu?? Adakah bangsa lain belajar tak pandai??? tak juga tetapi lebih hebat dari bangsa melayu.. Dahulu mereka kuli dan melayu tuan..Lihatlah kini melayu kuli mereka tuan..

Melayu perlu bersyukur kerana ketua pemerintahnya dari kalangan melayu. Ingatlah jika bangsa lain, nescaya tempias seperti Penang..Melayu dipinggirkan bangsa lain majoriti PA. Amat setuju mantan Perdana Menteri Tun Mahathir menjelaskan kepada bangsa lain daripada melayu Win2 atau menang-menang. Kontraktor melayu dapat kontrak..tetapi pembekal bahan binaan bangsa cina. Kesimpulannya semua dapat.

PA harus sedar jangan leka dan dibuai mimpi terlalu indah dan tidak selamanya pemerintah sentiasa memihkan kepada PA. Biarlah dalam keadaan sederhana..Ingatlah..


"Hai orang-orang yang beriman bertaubatlah kepada Allah, dengan taubat yang semurni-murninya, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapus kesalahan-kesalahanmu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, pada hari ketika Allah tidak menghinakan para nabi dan orang-orang beriman yang bersama dengan dia, sedang cahaya mereka memancar di hadapan dan di sebelah kanan mereka, sambil mereka mengatakan : Ya Tuhan kami, sempurnakanlah bagi kami cahaya kami, dan ampunilah kami, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu."
At Tahriim (66) : 8

Secebis Peringatan untuk kita renungkan bersama
" Hiduplah kamu sebagaimana yang kamu kehendaki, tetapi ingat bahawa kamu akan mati, dan cintailah sesiapa yang kamu kehendaki, tetapi ingat bahawa engkau akan berpisah dengannya, buatl apa sahaja yang engkau kehendaki, tetapi awas, kamu akan dbalas atas apa yang kamu lakukan itu dan ketahuilah bahawasanya kemuliaan orang beriman itu terletak pada Qiamulailnya, kehebatannya bila dia tidak bergantung kepada orang lain"
Riwayat al-HAKIM dan Abu Naim

Salam Flower

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

And they witnessed (all) that they were doing against the Believers.

And they ill-treated them for no other reason than that they believed in Allah, Exalted in Power, Worthy of all Praise.

Him to Whom belongs the dominion of the heavens and the earth! And Allah is Witness to all things.

Salam Flower

Tanpa Nama berkata...

TO SOLVE THE PROBLEM, JPA SHOULD INCREAS LOCAL SARAWAKIAN FOR ANY PROFESIONAL POST..WHAT HAPPEN NOW WAS THAT ONLY FEW SARAWAKIAN WAS CHOSEN FOR PROFESIONAL POST IN FEDERAL CIVIL SERVCE

Tanpa Nama berkata...

I AGREED PRESENT GOVT SHOULD INCRASE LOCAL SARAWAKIAN FOR PROMOTION IN FEDERAL CIVIL SERVICE EITHER IN PROFESSIONAL OR SUPPORTED GROUP. THIS IS FAIR SINCE SARAWAK CONTRIBUTE MUCH IN MSIA REVENUE EARNER

Tanpa Nama berkata...

I agreed with you sir!! The govt should know about that and unquestional about swak contribution

Tanpa Nama berkata...

Relevantparties should check on real percentage of sarawakian given opportunity in federal civil service for new intact & promotion wise so that sarawakian has a clear picture on whether they are left out in federal civil service

Sarawak Forever berkata...

we need to change federal capital from putrajaya to Kuching... that shows how important Sarawak is to Malaysia. Maybe change the name of Malaysia while we are at it... the United Sarawak Social Republic (USSR)... anyway if u change the federal capital to Kuching, the pakatan rakyat will have to replan their plan to take over the government...

Tanpa Nama berkata...

hope the government will consider salary increase in the allowance

p.a berkata...

Kakitangan awam layari laman lucah dipecat

Cardif: Berpuluh-puluh kakitangan awam kini menghadapi masalah selepas didapati melayari laman sesawang lucah ketika waktu bekerja, lapor media semalam.

Setakat ini, 55 kakitangan Pejabat Kerajaan Wales disahkan memuat turun gambar serta video lucah di meja masing-masing. Ekoran penemuan itu, pihak berkuasa mengenakan tindakan disiplin ke atas kakitangan terbabit, malah seorang daripada mereka - berjawatan pengurus kanan - diarah bersara kerana menikmati gambar lucah kanak-kanak pada 2008. Dua tahun kemudian, polis dipanggil apabila seorang kakitangan kerajaan didapati melihat gambar lucah ekstrem.

Media melaporkan, dia juga dipecat kerajaan. Justeru, kerajaan dicadangkan supaya mengharamkan capaian laman sesawang lucah itu dari pejabat kerana ia menghalang kakitangan awam untuk menjalankan tugas mereka. Peguam pekerja, Leanne Thomas, berkata lebih seorang daripada empat pekerja mengaku menonton kandungan lucah di Internet di tempat kerja. “Apabila ia membabitkan kandungan lucah, sesebuah pertubuhan itu seperti berada di atas bom jangka,” katanya. - TS


sumber:http://www.hmetro.com.my/myMetro/art...cle/index_html

Tanpa Nama berkata...

Masalah yg tidak pandai sesesai. Hairan kenapa rakyat malaysia khasnya para pemimpin suka timbulkan isu, kecoh, riuh tapi lepas tu menyepi tanpa sebarang keputusan positif. Adakah ini budaya dan pemikiran rakyat malaysia? Masing2 hendak menunjukkan kehebatan yg sekadar "hangat2 tahi ayam".

Tanpa Nama berkata...

I AGREED WITH DR JENIRI AMIR COMMENT ON ASTRO AWANI LATELY WHEREBY HE SRESSED THAT FEW SARAWAKIAN WERE EMPLOYED IN BIG GOVT GLC'S LIKE PETRONAS,SIME DERBY ETC FOR BOTH HIGHER & LOWER CATEGORY STAFF. THIS INCLUDE IN THE FEDERAL CIVIL SERVICE..SO WAKE UP SWAK GOVT REPRESENTATIVE, MEMBER OF PARLIAMENT & YB'S. DO FIGHT FOR SARAWAKIAN RIGHTS & OPPORTUNITIES

Tanpa Nama berkata...

I hope although i hv no degree but i can get at least an senior officer post in the federal service. malaysia need sarawakians as KSU n KSN then PM and TPM also... then u all will see how Malaysia under Sarawakians will prosper!

Tanpa Nama berkata...

Bukan tak ramai anak negeri masing2 dalam bidang profesional tetapi ramai tidak mahu berkhidmat di tempat yang terpencil atau bandar2 kecil, mereka lebih suka dan selesa berkhidmat di bandar-bandar besar. Ramai anak orang kampung yg dah berjaya, ramai tak nak balik kampung berkhidmat di sana. Kalau balik pun waktu perayaan, itupun tak lama. Inilah kenyataannya.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Memang perlu anak jati kawasan balik berkhidmat di kawasan itu sendiri. Kalau pegawai yg di letak dihantar dr kawasan lain lebih-lebih lagi dr semenanjung, ia tetap tidak selesaikan masalah krn mereka ini pasti akan memohon utk bertukar bila cukup tempohnya.

UMS dan UNIMAS perlu diperkukuhkan utk menwawarkan lebih byk kursus-kursus perubatan kpd lebih ramai anak tempatan. Tawarkan lebih ramai pelajar ini dgn biasiswa atau pinjaman dr kementerian kesihatan supaya lebih ramai boleh diikat utk berkhidmat dgn kerajaan ditempat-tempat sasaran sesudah tamat pengajian.

Ada Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bukan tak ramai anak negeri masing2 dalam bidang profesional tetapi ramai tidak mahu berkhidmat di tempat yang terpencil atau bandar2 kecil, mereka lebih suka dan selesa berkhidmat di bandar-bandar besar. Ramai anak orang kampung yg dah berjaya, ramai tak nak balik kampung berkhidmat di sana. Kalau balik pun waktu perayaan, itupun tak lama. Inilah kenyataannya.

Sabtu, Januari 19, 2013 10:31:00 PG


statement ni tak betul... sapa yang tak nak balik kg. isunya boss and bigboss yang tak lepaskan...

cuba tanya cikgu cikgu... semua nak balik kg halaman sendiri untuk khidmat di tempat sendiri... TAPI...

staff kat jabatan lain pun sama... semua nak balik khidmat di negeri masing masing... cuba buat survey... anda dapat jawapannya...

Tanpa Nama berkata...

Org semenanjung harus mengiktitaraf kepakaran anak2 sabah dan sarawak. Jgn double standard, peluang sama rata harus diberi kpd rakyat sabah dan sarawak. jika peluang terus tidak diberi bagaimana rakyat sabah dan sarawak dpt menunjukkan kemampuan memimpin dan mengurus di peringkat tinggi? Belum cuba belum tau, jgn buat keputusan tak afil berasaskan andaian.

Tanpa Nama berkata...

btiuiii4

Tanpa Nama berkata...

Gred N17 bersyarat telah bertugas genap 15 tahun baru dapat KUP 22 , N22 nak ke N 26 berapa tahun ? Tiada pembelaan ......

Ahad, Januari 13, 2013 3:48:00 PTG
....................................
Mmg sial JPA ni.Aku pun dah dekat 10 tahun gred 22.Dulu masa naik pangkat dari gred 17 ke 22,20 tahun servis.Pastu kena tukar pulak.Patutnya ramai PA mcm aku ni,kerajaan kena bayar backdated tunggakan gaji.Kami tak mintak lebih tapi berlaku adil lah.JPA mmg otak taruh kepala lutut,otak udang.Jom ramai-ramai sokong pembangkang PRU 13.Sokong BN bertambah sial jadinya.PA skrg yang bergred tinggi bertambah tambah gaji dan elaun.Mudah naik pangkat lagi.Kerja byk goyang kaki tak sepadan dengan gaji besar.Bukan aku dengki tapi itulah hakikatnya.Ini menunjukan kerajaan Najib skrg lemah tak seperti era Tun Mahathir dulu.Masa Tun Mahathir tak ramai PA yg merungut psl gaji tinggi rendah.Skrg macam-macam.Dah ler banyak isu PA yang masih "hang".SBPA batal menunjukan kelemahan ketara JPA PTD dan pimpinan Najib.

Tanpa Nama berkata...

Zaman skrg ni gaji ikut kelulusan,,tak kiralah kerja mcm hampeh kalau ada dgree gaji tetap mahal..org yg x de dgree kerja camana baik pun tetap x leh lwn org yg ada dgree..SORRY jgn jeles nasibla
.....................................

Yer la memang nasib pun.Tapi aku tengok ramai yang ada degree hampeh betul.Ramai ketua-ketua jabatan sekarang langsung tak fasih Bahasa Inggeris.Setakat tahu yes,no,alright,tq.Dapat naik pangkat pun atas sebab kroni.Kalau sesuatu jabatan itu ada connection dengan foreigner,habis ler mereka itu,terkebil-kebil...terketar-ketar.Yang kena settel pastu PA bawah.Kelayakan sijil LCE jer.Ini aku lihat sendiri...

Tanpa Nama berkata...

SEJARAH KENEGARAAN PALING AKU SUKA:
Yang diingati Tun Abdullah Ahmad Badawi merupakan Bapa Pembangunan Modal Insan.

Tun Abdullah bin Haji Ahmad Badawi dilahirkan pada 26 November 1939, di Kampung Perlis Bayan Lepas, Pulau Pinang. Beliau merupakan anak pertama daripada empat orang adik beradik hasil daripada perkahwinan Haji Ahmad Bin Sheikh Abdullah Fahim yang lebih dikenali sebagai Haji Ahmad Badawi dengan Datuk Khailan Binti Hassan. Bapanya berketurunan Arab manakala ibunya berketurunan Cina Islam yang berasal dari Guandong, China. Dato' Seri Abdullah dibesarkan dalam suasana kampung di Kepala Batas dalam keadaan negara yang masih dijajah. Ketika itu masyarakat kampung di Kepala Batas hidup di dalam serba kekurangan dan kemiskinan.Pendidikan awal beliau bermula di Sekolah Kebangsaan Permatang Bertam. Beliau kemudiannya melanjutkan pelajaran peringkat Menengah di Sekolah Tinggi Bukit Mertajam dan Penang Methodist Boys School, Pulau Pinang. Pendidikan agamanya bermula di rumah melalui datuk dan ayahnya Sheikh Abdullah Fahim dan Haji Ahmad Badawi. Beliau meneruskan pengajian diperingkat ijazah kepujian dalam bidang Pengajian Islam pada tahun 1964. Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi telah mengahwini Datin Seri Endon Dato' Mahmod pada tahun 1965 dan dikurniakan dua orang anak iaitu Kamaluddin dan Nori.Setelah keseorangan kerana Allahyarhamah Datin Seri Dato' Endon telah kembali ke Rahmatullah pada Khamis iaitu 16 Ramadan 1426, bersamaan 20 Oktober 2005. Tun Abdulah telah melangsungkan akad nikah dengan Tun Jeanne Abdullah pada 9 Jun 2007. Pak Lah telah bersara pada umaat 3 hb April 2008 dengan tenang dan berjanji tidak akan mencampuri urusan kerajaan yang telah dimanahkan kepada YAB Datuk Seri Najib Tun Razak, Inilah kehebatan Pak Lah yang harus kita kenang sentiasa.Lagu 'Ku cari Damai Abadi'sesuai dijadikan lagu peniup semangat kenegaraan untuk anak2 kita di PLKN dari segi modul integriti nasional.

Semoga Tun Abdullah beroleh kerahmatan dari Allah di dunia dan akhirat. Sekian.

Tanpa Nama berkata...

Tapi aku tak puashati dan tak nak sanjung tun abdullah kerana beliau tak prihatin gaji PA mulai julai 2007 menjadi haru biru tanpa penghujng hingga skrg. Kenaikan gaji yg tidak dibuat secara profesional oleh para PTA jahanam dibawah pimpinannya punca PA tak puas2 pasal gaji skrg.

Abu berkata...

Agreed.
Too many malay in civil service need more sarawakian. Malay not interested to serve sarawak people. Including mo, teachers etc. Once got into civil service and posted to sarawak they start applying to be transfered to their mother's armpit or their spouses private part.

Need to change government also, so that lazy and 'only wanted to transfer' civil servant may be retrench.

Tanpa Nama berkata...

Dgree..pong keja mcm sial cakap org putih pong tak reti ..mcm sial lagak je lebih oi....

Tanpa Nama berkata...

Dgree..pong keja mcm sial cakap org putih pong tak reti ..mcm sial lagak je lebih oi....

Isnin, Januari 21, 2013 12:03:00 PG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam semua

Maklumlah tuan dari kampung mana tau cakap orang putih.Nanti tuan ajar lee..terjun sungai tahu leee..
Tapi saya setuju dengan tuan agak merimaskan suasana di Kota Raya. Sungguh aman dan tenteram di kampung...

For those who believe and do righteous deeds, will be Gardens beneath which rivers flow: That is the great Salvation, (the fulfilment of all desires),

Setiap amal bergantung pada niat. Niat dan tujuan orang beriman lebih baik dan bernilai pada pandangan Allah daripada amalannya. Niat orang yang tidak beriman lebih buruk daripada apa yang nyata dengan amalannya. – Nabi SAW

Lisan yang didorong dan dikendalikan oleh kekuatan iman akan menghasilkan mutiara-mutiara kata yang elok didengar dan memancarkan kebenaran.

Salam Flower

staff bawahan berkata...

klu xda pape yg naik seblum PRU13..aku xkan undi BN..dah la sistem gaji sekarang lebih byk menguntungkan gred 41 ke atas..elauan rumah, cola, kenaikan gaji 13%, kenaikan tahunan, semuanya jauh lebih tgi dr kumpulan sokongan, kumpulan sokongan ni, naik sekadar cukup mkn je..gred 41 ke atas ni padahal kerja tahu mengarah je, kertas kerja or apa-apa kerja suruh kumpulan sokongan 1 je yg buat..

Tanpa Nama berkata...

LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTENLISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN LISTEN...

................................

Kita Wajib Mahir Bahasa di atas ...

Tanpa Nama berkata...

BAHASA ORG PUTIH BUKANLAH TERAS ILMIAH....BAHASA HANYA DIGUNAKAN SEBAGAI ALAT KOMUNIKASI GLOBAL....HEHEH..

SAYA HANYA KELULUSAN PMR PUN BOLEH CAKAP ORG PUTIH....TUKANG KEBUN KAT SEKOLAH PUN BOLEH CAKAP ORG PUTIH....

SO APA YANG NAK DIBANGGAKAN HANYA DENGAN BAHASA ORG PUTIH....

ORG JEPUN TAK BANGGAKAN DENGAN BAHASA ORG PUTIH..MEREKA NASIONALISM DENGAN BAHASA SENDIRI...

HANYA ORG BARU KELUAR KAMPUNG DAN MENGADAH2 BERLAGAK PANDAI JE BANGGA DGN BAHASA ORG PUTIH...

WHY NAK BANGGA BAHASA ORG PUTIH...KENAPA TAK AGUNGKAN BAHASA ARAB, RUSIA,FRANCIS ATAU BAHASA MALAYU...

KALAU NAK BANGGA JGN LE HANYA 1 BAHASA...FASIH PELBAGAI BAHASA BARU HEBAT....PALING PENTING SAYANG BAHASA IBUNDA ANDA...

Tanpa Nama berkata...

tuan..sy ni takde degree..sape nak percaya sy pandai klu tak fasih bahasa inggeris...

Tanpa Nama berkata...

Sorong papan tarik papan.
Buah keranji dalam perahu.
Suruh makan dia makan.
Suruh mengaji dia tak mahu.

Tanpa Nama berkata...

Gaji minimum swasta RM 900 termasuk kepada warga asing ?

Warga negara yang ada surat beranak Malaysia yang kerja dengan gomen masih ada terima gaji P1 T1 di antara RM 800 - RM 850 ?

Betulkah ?

Tanpa Nama berkata...

Ramalan PRU 13

Akan berlaku pada minggu ke 13

dalam tahun 2013 kah ?


Pembubaran akan berlaku pada 13 . 03 . 2013 kah ?

Tanpa Nama berkata...

pilihanraya dijangka akan dikeluarkan selepas pengumuman hasil kajian dari SKMTPA.


memang dah sifat azali orang malaysia, apabila dah diberi gula-gula, mereka akan senyap dan senyum, lantas terus berterima kasih kepada yang memberi, lantas terus kembali menyokong dan memuji si pemberi.

tunggu saja la nanti. malaun-malaun yang menyalak2 dalam ni nak pangkah PR la nak tumbangkan kerajaan la bla bla bla pasti akan jinak lepas diberi gula-gula


kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

tunggu saja la nanti. malaun-malaun yang menyalak2 dalam ni nak pangkah PR la nak tumbangkan kerajaan la bla bla bla pasti akan jinak lepas diberi gula-gula


kah kah kah.

Isnin, Januari 21, 2013 3:24:00 PTG
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam Semua

"Sesiapa yang taat kepada Ku, beerti ia taat kepada Allah, sesiapa yang derhaka kepadaKu bermakna dia derhaka kepada Allah; sesiapa yang taat kepada pemerintah bermakna ia taat kepadaKu, dan sesiapa yang derhaka kepada pemerintah bermakna ia derhaka kepadaKu." (Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, An-Nasa'i dan Ibnu Majah).

Wajib ke atas setiap Muslim patuh dan taat kepada pemerintah samada ia suka atau tidak, selama mana ia tidak diperintah melakukan maksiat; sekiranya ia diperintah melakukan maksiat, maka janganlah patuh dan taat."

Semperna Rabilul Awal marilah sama2 berselawat ke atas Jujungan Nabi Muhamad SAW
Tingkat-tingkat selawat
1. Selawat daripada Allah kepada Nabi dan Rasul-Nya terutama Nabi Muhammad SAW
2. Selawat daripada malaikat kepada para Nabi dan Rasul.
3. Selawat manusia kepada Nabi Muhammad
SOLLOLAH HUALAA MUHAMMAD SOLLOLAH HUALLAA HI WASALLAM 2X
YA NABI SALAM ALAIKA, YA RASUL SALAM ALAIKA
YAHABISALAMMUALAIKA, SOLAWATULLAHHIALAIKA

Allahumma salli `ala muhammadin wa’ali muhammad, kama sallayta `ala ali ibrahim, innaka hamidun majid, Allahumma barik `ala muhammadin wa’ali muhammad, kama barakta `ala ali ibrahim, innaka hamidun majid

[An-Nasa'iy/ 1289, sahih]

Salam hormat Flower

Tanpa Nama berkata...

MENGULAS kepada :
Tanpa Nama berkata...
Tapi aku tak puashati dan tak nak sanjung Tun Abdullah kerana beliau tak prihatin gaji PA mulai julai 2007 menjadi haru biru tanpa penghujng hingga skrg. Kenaikan gaji yg tidak dibuat secara profesional oleh para PTA jahanam dibawah pimpinannya punca PA tak puas2 pasal gaji skrg.
Ahad, Januari 20, 2013 12:26:00 PTG

REAKSI SAYA:
Anda pada masa tu masih belum lagi habis belajar. Sebab pada masa Tun Abdullah jadi YAB PM, beliau telah meluluskan kenaikan gaji 35%, 25%, 15%, 10% dan 5% kepada semua PA dari Gred 1 - JUSA A termasuk elaun2 yang ada. Anda perlu BACA Pekeliling Perkhidmatan, Surat Pekeliling Perkhidmatan dan Arahan2 yang ada sekitar tahun 2007 hingga kini.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Yes, No, Orait, Tengkiu...

Tanpa Nama berkata...

AKU ADA SOALAN BONUS:

1. Siapa TAHU iaitu KACA dibuat dari apa ?
2. Siapa TAHU iaitu CERMIN dibuat dari apa?
3. Siapa TAHU iaitu TAUHU dibuat dari apa?
4. Siapa TAHU iaitu TEMPE dibuat dari apa?

ANDA tentu tak dapat jawab dengan tepat sebab ANDA seorang yang MALAS berfikir dan tidak RAJIN membaca ?

Tanpa Nama berkata...

5. Mana kau tahu seseorg tu tidak dapat jawab?
6. Mana kau tahu seseorg malas brfikir dan tk rajin membaca?

Tanpa Nama berkata...

terima kasih pak lah...
gaji isteri aku dg32 lebih tinggi dr gaji aku dg44. mula keja sama dga29 ms tu.

Tanpa Nama berkata...

berhenti saja,sesama PA banyak hasad dengki...cuba kerja swasta plak ada epf,side income pun banyak....

Tanpa Nama berkata...

N 22 KUP sampai bila nak sandang jawatan KUP ini , 5 tahun @ 10 tahun ?

Tanpa Nama berkata...

Parlimen bubar antara 17 dan 28 Feb?

Wartawan Sinar Harian

22 Januari 2013

Menjelang PRU 13
Menjelang PRU 13
SHAH ALAM - Penganalisis politik menjangkakan tarikh terdekat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membubarkan Parlimen adalah sekitar 17 hingga 28 Februari ini.

Pensyarah Sains Politik, Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Dr Shamsul Adabi Mamat berkata, bahang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sudah dirasai.

“Ramai meramalkan sekitar 17 hingga 28 Februari ini perdana menteri akan bubar Parlimen, dan PRU13 berlangsung selepas itu iaitu awal Mac.

“Hal ini dilihat sesuai kerana banyak perkara sudah sudah diselesaikan seperti hal persekolahan dan banjir juga sudah pulih. Apatah lagi tempoh matangnya juga sudah berada di penghujung,” katanya.

Menurutnya, PRU13 adalah pilihan raya paling sengit pernah dihadapi BN dan menjadi cabaran besar juga kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk mengekalkan kemenangan mereka di negeri yang telah dimenangi pada 2008.

Sementara itu, Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan, Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian juga berpendapat sama iaitu PRU13 sudah hampir.

Katanya, semua pihak sudah membuat persediaan akhir dalam menghadapi PRU13.

“Seperti mana kita tahu, PRU13 adalah paling sengit dan sudah pastinya semua parti politik akan membuat persediaan sebaik mungkin.

“Begitu juga dengan anggota keselamatan, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan agensi lain,” katanya.

Bagaimanapun, beliau percaya BN masih ada kelebihan untuk menang dan mentadbir kerajaan masa hadapan.

“Bagaimanapun, PRU13 ini beri cabaran getir buat mereka, berapa jumlah kerusi dan kawasan mana yang mampu dimenangi,” katanya.

Tanpa Nama berkata...

BN cuma mampu menang di kerusi kawasan kampung saja la. sebab orang kampung senang digula-gulakan, senang dijumudkan pemikirannya.

di kawasan bandar jangan harap la. ramai sudah celik mata. mereka bukan nak sangat parti alternatif, tapi mereka sudah MUAK dan JIJIK dengan BN yang makin hari makin kotor.