SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

25 Julai 2013

IKLAN JAWATAN KOSONG PENOLONG PENGURUS KOPERASI ( KOPERASI PENJAWAT AWAM 1 MALAYSIA)




KOPERASI PENJAWAT AWAM 1 MALAYSIA

Wisma CUEPACS, 34 A, Jalan Gajah Off Jalan Yew
Pudu 55100 Kuala Lumpur.
Tel : 03 9285 6110, 9285 0281 Fax : 03 9285 9457



IKLAN JAWATAN KOSONG

Warganegara Malaysia terutamanya Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur atau yang berdekatan dengannya yang berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh iklan ditutup adalah dipelawa memohon untuk mengisi kekosongan jawatan di Ibu Pejabat Koperasi Penjawat Awam 1 Malaysia sepertimana yang dinyatakan dibawah ini

A.   PERIHAL JAWATAN :

NAMA JAWATAN
TARAF JAWATAN
GAJI PEMULAAN
PENOLONG PENGURUS KOPERASI
TETAP
RM 1,200.00

B.   SYARAT LANTIKAN

1. PENOLONG PENGURUS KOPERASI

(a)       Diploma dalam bidang Pentadbiran Awam / Pengurusan dan Perakaunan Koperasi / Pengurusan Perniagaan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi  Pengajian Tinggi Tempatan atau  Maktab Koperasi Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya,

(b)       Mempunyai ilmu dan pengalaman koperasi

(c)        Mempunyai kebolehan bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia / Bahasa
Inggeris .

          (d)         Keutamaan diberi kepada calon-calon yang mempunyai pengetahuan dalam
            gerakan koperasi .

(e)       Kepujian Bahasa Malaysia / Bahasa Melayu ( termasuk lulus Ujian Lisan ) pada     
peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan,
( Keutamaan diberikan kepada calon yang berkebolehan mengendalikan komputer ),

(f)        Calon yang memiliki kelayakan di perenggan (a)(i) atau (ii) diatas hendaklah lulus Bahasa Malaysia / Bahasa Melayu termasuk lulus ujian lisan pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

C : UMUR

1.         Calon bagi lantikan hendaklah berumur

a) Tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh iklan ditutup.

b) Tidak lebih dari 54 tahun pada tarikh lantikan.

D : CARA PERMOHONAN

Tiada borang disediakan. Permohonan hendaklah menghantar terus resume kepada:

Setiausaha Kehormat
KOPERASI PENJAWAT AWAM 1 MALAYSIA BERHAD
Wisma CUEPACS, 34 A, Jalan Gajah Off Jalan Yew
Pudu 55100 Kuala Lumpur.

E : TARIKH TUTUP PERMOHONAN

Resume yang telah lengkap hendaklah dihantar ke alamat di atas sebelum atau pada 5 Ogos 2013. Permohonan yang diterima selepas dari tarikh tutup iklan tidak akan diberi pertimbangan.

F : DOKUMEN SOKONGAN

Semua dokumen sokongan yang dilampirkan hendaklah disahkan salinannya. Salinan Asal dokumen sokongan hanya perlu dibawa semasa menghadiri temuduga sahaja.

66 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kepujian Bahasa Malaysia / Bahasa Melayu ( termasuk lulus Ujian Lisan ) pada peringkat SPM.

Mana yang betul : GAJI PERMULAAN atau GAJI PEMULAAN seperti dalam iklan.

Tanpa Nama berkata...

1st yesyesyes....heeeheee

Tanpa Nama berkata...

The Red BURET said :

UMPAMA MIMPI DLM MIMPI KALAU BONUS 2 1/2 BULAN..lamo sungguh tak masuk dlm blog cuepec ni...mano kawe kawe dulu sila perkenalkan diri bohhh...kita kasi gegar balik depa bohhhh....

Tanpa Nama berkata...

The Red BURET said :

UMPAMA MIMPI DLM MIMPI KALAU BONUS 2 1/2 BULAN..lamo sungguh tak masuk dlm blog cuepec ni...mano kawe kawe dulu sila perkenalkan diri bohhh...kita kasi gegar balik depa bohhhh....

Tanpa Nama berkata...

The Red BURET said :

UMPAMA MIMPI DLM MIMPI KALAU BONUS 2 1/2 BULAN..lamo sungguh tak masuk dlm blog cuepec ni...mano kawe kawe dulu sila perkenalkan diri bohhh...kita kasi gegar balik depa bohhhh....

Tanpa Nama berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/236614

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH KEPADA KERAJAAN SELANGOR KERANA TELAH MEMBERI BONUS 1 BULAN KEPADA KAKITANGAN NEGERI SELANGOR. INI LAH KERAJAAN YANG MEMENTINGKAN SEJETERAAN

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Khalid dlm mengantuk2 pun bg jugak Bonus..yg lain???????hampehhh

Tanpa Nama berkata...

kjaan selangor dh umu bonus.......
kjaan pusat masih dok pikir lg..?
mcm nk x nk je umum bonus??

betul x PA ?

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS delete post berkaitan bonus dari kerajaan Selangor

Tanpa Nama berkata...

boleh lihat disini:-

http://cuepacs.blogspot.com/2012/07/kakitangan-awam-selangor-dapat-bonus.html

Tanpa Nama berkata...

Harakahdaily, 24 Jul 2013, KUALA LUMPUR: Kerajaan Negeri Selangor mengumumkan pemberian bonus Hari Raya sebulan gaji kepada seluruh kakitangan awam di negeri itu. Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) hari ini bersetuju memperuntukkan sebanyak RM30 juta untuk pemberian bonus tersebut. [INILAH MASANYA].

Tanpa Nama berkata...

Kenapa xupdate selangor bg bonus...emm..

Tanpa Nama berkata...

Status bonus ade ke x buat semua PA ttgu...last2 bg Rm 500..
Untung pjwat awam selangor..

banggoi petai berkata...

itu laa namanya pemimpin prihatin. .. bukan setakat melolong 1 malaysia tapi tak tahu buat kerjaaa. .. macam macam tohmahan terhadap kerajaan PR Selangor dari pemimpin Barang Naik Bonus Nyileeek namun dah terbukti yg PR d Selangor mampu urus negeri dgn berkhemah. .. bukan macam ah jib ngokkk. .. tokey lembu bleh pinjam 250 juta dgn interest 2 % tp penjawat beli rumah pakai gov loan pun sampai 4 % ... apa citeee punya bodoohhhhhh. ... mo lg sokong nie Barang Naikkkk. ...

Tanpa Nama berkata...

apa fungsi koperasi penjawat awal 1 malaysia ni...

Tanpa Nama berkata...

itu bonus tala ada maa...mali-mali sini pinjam sama saya manyak mulah inteles....

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya bagi pandangan saya tindakan bank negala memberi syarat pinjaman 10 tahun lebih menggalakkan golongan PA membuat pinjaman dengan ceti @ haram..bukankah tindakan bnk negala nak membenteras ceti haram..tetapi tindakan memendekkan tahun pinjaman seolah-olah lebih menggalakkan PA membuat pinjaman luar yg tidak berdaftar dengan bnk negala...

sekadar pandangan..renung2 kanlah

Tanpa Nama berkata...

Ya betul tu saya sokong.
un dgh

Tanpa Nama berkata...

Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ayam, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah minum kopi-teh tanpa gula, tak payah isi santan masak rendang raya nie.. itu belum lagi keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, keperluan pakaian dsbnya.. Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R3-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah.. inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah Rasullah SAW..

Tanpa Nama berkata...

Najib umum bantuan raya 500 ..
tu die bagi kite....

Selangor sebulan..jauh beza tu..

Sumber - bernama

Tanpa Nama berkata...

ha..!!ha..!! padan muka 1.42 juta PA, ibarat punguk menunggukan bulan, ape cite bonus..!! Jom pinjam ceti, along pun boleh..ada berani..!!!

Tanpa Nama berkata...

dpt bantuan khas kewangan bagi penjawat awam dan pesara...oleh kita tak dpt bonus kerna dh dpt kgt di awalkan..

Tanpa Nama berkata...

PA selangor pun dapat KGT juga.

Tanpa Nama berkata...

bantuan khas jea, mcm fakir-miskin bunyinya untuk khas 1.42 juta PA.. kah..!! Kah..!! tempat kami bank rakyat ramai penjawat awam buat pinjaman utk raya nie, kelulusan segera 2 hari jea, tempoh had pinjaman 10 thn jea, , apa tunggu lagi, jomlah datang beramai-ramai.. dptlah kami bonus 6-7 bulan tahun nie..

Tanpa Nama berkata...

Johor luaskan kuasamu, luaskan selama 1 bulan bonus..gaaauuummm..!!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Najib mengecewakan. RM 500 untuk apa? Jelas ekonomi dan negara menghadapi masalah kewangan yg kritikal.

Tanpa Nama berkata...

aku PA federal kerja kat selangor...telan air liur je tengok PA selangor dpt bonus satu bulan gaji...RM500 je la....utk PA federal..

Tanpa Nama berkata...

Bonus tahun ni...

RM80.00 X 2 = RM160.00

+

RM500.00

------------------------
RM660.00
------------------------

Memang terbaiklah Najib. Inilah bonus yang tertinggi dalam sejarah perkhidmatan awam.

Tanpa Nama berkata...

Sedang Selangor bersedia untuk tambah lagi 1/2 bulan, Federal hanya mampu rm500. Memalukan !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku masih mengharapkan bonus 2 bulan untuk hujung tahun nanti. Biarpun orang cakap bersyukur jerlah. Kenapa RM500? Kenapa tak RM2,000 untuk semua gred? Masih lagi memperkatakan tentang implikasi kewangan negara?

Tanpa Nama berkata...

klu bantuan khas pandai lak najib bagi 500 ikut pukul rata..tp bila duit kerajaan byk bole lak bg bonus ikut gred..klu cmtu rakyat atasan la yg didahulukan...xnk lak guna ikut pukul rata...ermm najib,najib

Tanpa Nama berkata...

klu bantuan khas pandai lak najib bagi 500 ikut pukul rata..tp bila duit kerajaan byk bole lak bg bonus ikut gred..klu cmtu rakyat atasan la yg didahulukan...xnk lak guna ikut pukul rata...ermm najib,najib

Tanpa Nama berkata...

Najib hanya ada 2 option sahaja.
Sama ada

RM500 sama rata semua gred

atau

1/2 bulan gaji

Ulasan aku
----------

Sama ada RM500 atau 1/2 bulan gaji, kami PA gred rendah tetap tak merasa bonus lumayan. Kenapa sukar sangat nak kasi minima RM2,000 untuk semua gred?

Opss sebelum terlupa, selepas ni mungkin ada PA yang mengingatkan pasal kepentingan bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

PM umum bantuan Raya RM500
kepada penjawat awam
KUALA LUMPUR 24 Julai - Perdana Menteri, hari ini
mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan
RM500 sebagai persiapan Hari Raya kepada penjawat
awam bagi Gred 1 hingga Gred 54.
Perdana Menteri turut mengumumkan Bayaran
Bantuan Khas Kewangan RM250 kepada 660,000 pesara
kerajaan bagi menghargai jasa bakti mereka.
Katanya, pembayaran bagi bantuan khas itu akan
dibuat pada 31 Julai ini.
Bayaran Bantuan Khas Kewangan kepada penjawat
awam dan pesara kerajaan itu masing-masing
membabitkan peruntukan kewangan RM670 juta dan
RM165 juta, katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Di samping bayaran bantuan khas itu, penjawat awam
menikmati dua Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) pada
tahun ini, katanya.
"Pertama, kenaikan gaji tahunan biasa dan kedua
adalah pemberian faedah pemindahan gaji yang
diawalkan bersamaan dengan amaun 1KGT mengikut
gred gaji masing-masing yang akan diterima esok,
sebagaimana yang diumumkan oleh saya dalam Majlis
Perdana Perkhidmatan Awam (MAPPA) ke-13,"
katanya.
Najib berkata, langkah itu berikutan kajian
penambahbaikan skim perkhidmatan dan pembetulan
struktur gaji yang akan diselesaikan pada Disember ini
dalam Sistem Saraan Transformatif.
Katanya, pembayaran KGT ini melibatkan peruntukan
kewangan RM1.3 bilion bagi 1.4 juta penjawat awam
bagi tempoh enam bulan atau RM3.9 bilion untuk
setahun.
"Faedah ini akan diperoleh sepanjang tempoh
perkhidmatan. Mereka juga akan menerima faedah
pencen yang lebih tinggi berikutan kenaikan dua KGT
pada tahun ini," katanya.
Najib berkata, kerajaan memperuntukkan RM4.7 bilion
bagi pembayaran KGT dan Bayaran Bantuan Khas
Kerajaan bagi penjawat awam dan pesara bagi
membantu meringankan beban kewangan bagi
persiapan hari raya. - BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

Hahaha... Bodoh punya PA yg undi BN dpt RM500 saja. Kami di negeri pembangkang dapat bonus 1 bulan gaji. Selangor dah confirm... Penang & Kelantan bakal menyusul. HIDUP PR...HIDUP PR...HIDUP PR. PR MENDAHULUKAN RAKYAT...!!!!

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar akuurrrrrrrr.... Akuurrrrrrrrrr.... Akuuurrrrrr!!!

Tanpa Nama berkata...

Najib terlupa yg memenangkn dia pd pru13 adalah org melayu..yg majoritinya kerja kerajaan...dan inilah balasan....najib tidak pernah sedar....umno x pernah sedar...

Tanpa Nama berkata...

Setakat RM500 henget Cupek tadak pun tak pa. Mcm haprak. Elaun rumah pun tak nampak bayang. Belum PRU 13 mcm2 laa yg diwar2 kan. Kaji berpuluh elaun... Tp habuk pun x nmpk... Mcm sial! Bajet 2014 dpt la bonus 1/2 bulan gaji. Mcm tu laa tiap2 tahun sampai nk PRU 14 dpt la lebih sikit. Kalihamput punya kera jaan.

Tanpa Nama berkata...

MASA UNTUK BERUBAH..PAKATAN TELAH MEMBUKTIKAN MEREKA MAMPU MEMERINTAH DGN LEBIH BAIK...

Tanpa Nama berkata...

Yahoo..!! dpt bonus, tq najib di atas keprihatinan mu, engkaulah PM pujaan kami, tempat kami bergantung.. PM terbaik era kini, 1.42 juta mestilah bersyukur,.. syukur, syukur, syukur ya Allah, syukur Alhamdulillah.. rezeki di bulan ramadan, dptlah kami sekeluarga balik penang, lepas lah duit tol, minyak, makan-minum, baju raya sekeluarga, tukar langsir, tukar sofa, tukar tayar kereta, tukar kasut sekeluarga..

PT(P/O) N17 berkata...

alhamdulillah, rezeki..

Tanpa Nama berkata...

selagi hidup anda suka meminta-minta, tak puas hati dengan apa yang ada, selagi itulah jiwa anda tidak akan tenang.


bersihkan hati. bulan puasa ni hati kalau tak jugak bersih, jiwa masih lagi tak tenang, memang ada sesuatu yang tak kena dengan anda

renung-renungkan lah...

Tanpa Nama berkata...

ooii, mana cukup RM 500 nak balik penang, temberang punya org, tol jea dah RM 250, tak masuk minyak lagi RM 400, pergi balik, lainlah kau duduk dekat kedah, perlis, kalau kau duduk johor, pahang mana lepas tue semua, tak tau ilmu hisab kea, nak klentong agak-agaklah, nak beli kasut konon, paling murah pun RM 70, itu jenis rubber, poorraahh..!! bulan ramadan pun nak menipu jugak,.. muslim jenis ape nie..

Tanpa Nama berkata...

Jahanam kerajaan be and pru 14..amin....duit hanya penting untuk projek2 kroni....alahamdullilah kerajaan najib dato sri dan cronisme.....

Tanpa Nama berkata...

ko tu yg bodoh.. komen tu perli la mangkuk.. ko tu yg bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut...

Tanpa Nama berkata...

Read between the lines..... Cause and effect ... Pakat2 muhasabah diri blk lps ni... What you pay is what you get... Hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Entahlah....... aku pun dah tak terkata ape2 dah.... bila Perdana Menteri, hari ini
mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan
RM500 sebagai persiapan Hari Raya kepada penjawat
awam bagi Gred 1 hingga Gred 54. Lidah ku kelu nak berkata dgn anak2 dan isteriku pun dah tak tahu nak berkata mcmmana lg... Sedangkan aku berjaanji kpd isteri dan anak2ku yg seramai 8 org utk membeli baju raya mereka pada Sabtu ini, Bila PM umum dpt RM500 dan campur baki 40% gaji ku yg tinggal hanya RM600 + RM500 yg PM bg dan adalah dlm RM1100. RM1100 itu lah nak beli baju raya utk anak2ku dan jgk isteriku, dan duit sebyk itu jgklah utk nak byr sewa rumah, bil api air dan jgk ansuran bulanan kereta.... dan duit sbyk itulah jgk nak balik kampung minyak tol lg... FUHHHHHH!!!! sedih sungguh memikirkan nasib diri ku yg PA bawahan ni... Nak berhutang, hutang dah keliling pinggang. Nak harap anak bekerja, anak yg sulung baru tingkatan 4 manakala anak yg bongsu baru umur 6bulan. Dgn susu dan pampers lg yg makin mahal...

Aku rasalah.... lg 10 tahun akan datang comformmmm org melayu yg berkahwin hanya mampu menghasilkan 2org anak shj. sbb segala2nya mahal skrg ini. Kalau harap suami bekerja dan isteri tidak bekerja memang perit hidup ini dgn gaji PA spt aku yg gaji bersih dah tinggal 40% ni...

Bila fikir2 balik kenapa arwah ayah ku hanya mampu menyekolahkan kami adik beradikku seramai 10 org setakat tingkatan 3 shj dulu. Dan kini baru ku sedar tentang nasib2 anak2ku yg seramai 8org ini mungkinlah hanya mampu bersekolah setakat tingkatan 5 shj.

Jadi sesiapa2 yg suka mengutuk DULU KENAPA TAK BELAJAR TINGGI2 SAMPAI MASUK UNIVERSITI UTK MENDAPATKLAN JAWATAN YG TINGGI DAN GAJI YG TINGGI. Jadi renung2kanlah kalau rezeki hanya secupak dan mana bisa kami anak beranak boleh mkn segantang.... EHHHH EHHHH Cakap Indon pulak aku ni..... Heheheheheeee

Tanpa Nama berkata...

Jom PA sekelian kita pakat2 monteng arini sampai cuti raya. Kerja ala kadar dgn bantuan ehsan RM500 tu. Paduli apa pada kerajaan yg tak tahu balas jasa! Tabur duit tempat lain boleh. Tp untuk PA mcm celaka punya kedekut. Jahanam punya PM!

Tanpa Nama berkata...

Kalau setakat rm500 nak buat apa pada zaman serba mahal ni. tak kaji ker.kalau setakat kenaikan gaji tak sampai pun rm200.bukannya kenaikan gaji 2 kali rm2000. Fikirkan lah kami yng berpendapatan kecil. Jangan duk fikir untk diri sendiri. Kami pa tersilap pilih agaknya.

Tanpa Nama berkata...

Keji dan hina lah politik kerajaan sekarang ni. Tak berkat..

Tanpa Nama berkata...

PA dpt 500 je..lg byk BRIM yg naik 1200 thun ni...SHIT BN

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya pegawai yg gred 41 dan ke bawah beri 1 bulan gaji dan gred 44 hinnga 54 setengah bulan jer..... Jusa ke atas x perlu...

shaifful sani berkata...

Najib najib dah lepas menang PRU. Tapi tak apalah syukur lah, kenaikan awal tahunan tu untung masa mendatang, syukur lah rm500 pun jadi lah,dari x ada langsung.tp kalau hujung tahun ni skim tramfomatif tak jalan juga tak tahu lah.harap elaun rumah dan cola ada perubahan.amin.

Tanpa Nama berkata...

Pokcik nengok dari jauh je ghodong slmt berpose.

Tanpa Nama berkata...

johor nk luaskan kuasa? hampeh ada la lg makan suap punya kerajaan tu ko tahu..

Tanpa Nama berkata...

w/pun KGT awal tapi tetap x mengubahkan apa2 pun keadaan. Brgan tetap makin meningkat naik dan naik lagi.. KPDNKK makin untung jika x pun yg menteri2 makin byk yg jadi jutawan2 tahap melampau lah katakan...

Tanpa Nama berkata...

tu la korang bila pilihan raya x mau pakat2 sokong pembangkang
skg ni dh melalak terpekik terlolong
marah sana marah sini
ckp sana ckp sini
bila pilihan raya tu pakat ramai2 sokong pembangkang kita tgk thn ni mcm mana.
korang semua takut & still masih x percaya yg perubahan idup itu perlu.

mentang2 50 thn BN pegang korang sokong je.. ingat mrk tu bagiuh sgt ke? mrk paling byk menipu & ckp x bole pakai la...

wang masuk kocek sendiri ada la.. yg bwhan ni mcm PA ni terganga je la..

Tanpa Nama berkata...

marah2 pun korang tetap sokong BN..tgk Besut..punya laa banyak duit ditaburkan...sekrang terima la apa yang ada k..sok2 nak dekat pru 14 dia kasi laa lebih..then lepas tu kena tipu lagi..sepatutnya kita dah deal dgn gomen utk gaji 13 bulan setahun sebelum pru 13 dulu..dah kita suka untung yang sekejap...beratur nak amik 200 mcm di Besut tu...sekali sekala cuba juai mahai sikit..

Satu lagi geng nun kan dah cakap lepas PRU kalau BN menang semua naik harga..harga keta tak turun..tol tak turun n len2..tapi korang tak caya..skong jugak..camna tu..

Aku takdak nak complain..pasai bagi aku semua keperluan aku alhamdulillah Allah dah cukupkan..jadik jgn kita jadik miskin dunia n akhirat...

Sesiapa yang undi bn n amik 200 beratur tu..jgn complain k..inilah pilihan anda yang menyusahkan org lain..bagi selain itu kin ada hikmah geng nun tak menang..

HANYA KITA MAMPU MENGUBAH NASIB KITA..USAHA N TAWAKAL KPD ALLAH..

Tanpa Nama berkata...

Cara nk mengguna duit rm500 yg lebih eficien..1. Yg dok JOHOR BAHRU nak balik ke Utara Alor Setaq Pendang Sintok Baling Yan Changlon Arau Perlis... tips.. tanggal 6.8.2013 isi minyak keta penuh2 n touch n go jgn reload lg. Tunggu lg 2hr nk raya n sms kat abah mak abg kakak adik2 kata keta kena tarik sbb 4bln tak byr.. dlm sms tu jgn lupa pesan kalau mak ayah abg kakak n adik2 nk suruh balik kampung jgk tolonglah bankin duit sorg cikit sbb nk ambik keta tumpang bank buka lg.. bg no akaun bank sekali dlm msj tu...Pastu anda isteri n anak2 anda bertolaklah ke Utara ... percayalah anda sampai di HENTIAN GURUN ada ATM CIMB mungkin perjalanan anda ambik masa dlm 12jam.. berhenti di hentian Gurun n cubalah check duit d ATM CIMB tsbt... nescaya ada duit yg masuk drp ayah atau ibu atau kakak atau abg.. pengalaman aku yg lepas2 bila check adalah dlm rm1000Kesimpulannya rm500 yg PM bg ni anda boleh simpan utk blk kampung raya tahun depan pulak. Sbb kelentong utk kali ke dua selalunya tidak berjaya.. sbb kelentong kali pertama shj yg berjaya... Slmt mencuba... heheheeeee. .

Tanpa Nama berkata...

Bukan kerajaan selangor yg beri pelarasan gaji sbpa tahun lepas, kgt setiap tahun dan pencen. Kerajaan yg beri.

Tanpa Nama berkata...

Tak berkat duit hasil menipu. Masuk neraka

Tanpa Nama berkata...

Alaaaaaaaa... menipu pun bknnya duit org lainpun... duit mak bapak ko jgk.... heheeeee... takkanlah mak bapak ko nk tengok anak dia masuk neraka kot psl tipu duit depa rm1000 akai ada ka.... yg paling penting di hari raya nanti mak bapak kita dpt tengok kita n peluk cium kita dah tak terbalas dah dgn duit yg dia bankin kt anak dia rm1000 tu sayangggggg oooooiiiiii...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

w/pun KGT awal tapi tetap x mengubahkan apa2 pun keadaan. Brgan tetap makin meningkat naik dan naik lagi.. KPDNKK makin untung jika x pun yg menteri2 makin byk yg jadi jutawan2 tahap melampau lah katakan...

Khamis, Julai 25, 2013 9:18:00 PG

------------------------

orang yang tak reti bersyukur macam kau ni memang takkan nampak apa apa perubahan kalau diberi 30x kenaikan gaji sekalipun. dah tau barang mahal, berbelanjalah ikut kemampuan. apa yang susah sangat nak faham?


ukur baju di badan sendiri. bulan puasa ni seharusnya kita merenung erti kehidupan, mengingati tentang ramai lagi orang yang tak makan dan tak minum sepanjang tahun, takda tempat berteduh, hidup dalam keadaan huru hara, perang sana sini dan sebagainya. bukannya asyik mengomel duit tak cukup, bonus tak cukup, barang itu mahal barang ini tak cukup!

Tanpa Nama berkata...

Sy xberani nak caci ke kutuk ke..takot bonus yg diberi xberkat sbb nak bg saudara2 kita..berdoa lebihb baik dari mencaci sebegitu..sy pn penjawat awam jwtn R1,Tolong jgn rosak kn org2 muda semata-mata bonus rm500...aku muda ni pn dh dpt drh tggi bile senior cerita mcm2...bnda ni xkn sudah kecuali mati..Islam itu suci jgn rugi kn pahala di bln ramadhan ni ok,krn xlnsg ia akn ditransfer kpd siapa yg dicaci..renung2kan lah..jgn mengeluh mana tau lepas ni ade berita gmbira lain kerajaan umumkn..lnsg xjd sbb pikiran2 yg sempit ni ada..
Mengucap syahadah n istifar sblm nk memberi komen ye..kalo suke bazir beli bkn kperluan mmg la habis..ukur belanje dgn gaji..bkn ikut hati..maaf jika nasihat sy agak kasar..utk kebaikan umat islam semua..mane pegi nya semangat perjuangan Islam kita..jgn mampu menyalahkan org lain shj..cermin diri n sedarlah..
Allah beri akal n pikiran utk bnda ni jeke..mcm mne Islam nk maju kalo ada sifat sebegini..sedarlah..hidup ni xselalu nya Indah..syukurlah ape yg ade..jgn kufur nikmat..assalamualaikum..renung2kan Slmt beramal..

sepupu ksn berkata...

bodoh punya ksn...adeke kenaikan tahunan dah dikira cam bonus...jangan kelirukan orang awam ksn oiii...mereka tidak faham kenaikan berapa? cakap biarlah bagi orang faham dan kalau x nak bg bonus pun x kisah....RM 500.00 amat bagus...barulah reti pegawai atas2 tu ...selalu mereka yang dpt bnyk...bukan nak mendengki atau x bersyukur....realiti orang yang buat keputusan ni x tau langsung menilai......lain x jangan pangkah BN.....pasni minyak pasti naik....