SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

15 Julai 2013

KERAJAAN BELUM BINCANG PEMBERIAN BONUS AIDILFITRI - KSN

Bernama
15/7/2013


PUTRAJAYA, 15 Julai (Bernama) -- Kerajaan masih belum berbincang mengenai pemberian bonus kepada 1.4 juta penjawat awam sempena Hari Raya Aidilfitri tahun ini, kata Ketua Setiausaha Negara (KSN) Tan Sri Dr Ali Hamsa.
Bagaimanapun, beliau berkata kerajaan sebelum ini telah mengumumkan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak dua kali untuk tahun ini sahaja.

"Itu juga boleh dianggap bonus, namun terpulang kepada kerajaan tetapi selalunya pemberian bonus pada hujung tahun dan bergantung kepada output, sekarang terlalu awal untuk membincangkan perkara itu," katanya kepada pemberita di sini Isnin.

Ali berkata untuk tahun ini sahaja kerajaan telah memperuntukkan sejumlah RM2 bilion bagi pemberian KGT selain penyelarasan gaji untuk skim-skim tertentu.

"Bagi bulan ini sahaja sebanyak enam skim akan ditambah baik dan 81 skim lagi pada November nanti," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas permintaan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) untuk pemberian bonus setengah bulan gaji sebelum Adilfitri yang dijangka disambut pada 8 Ogos ini.

Terdahulu, Ali merasmikan seminar bertajuk 'Meningkatkan Kualiti Kawal Selia dan portal 'Dasar Nasional Mengenai Pembangunan dan Pelaksanaan Kenyataan Impak Hubungan dan Kawal Selia'.

Seminar sehari itu dianjurkan oleh Perbadanan Produktiviti Malaysia (MPC).

Minggu lepas, Cuepacs memohon kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus dua setengah bulan kepada seluruh penjawat awam tahun ini.

Pada 9 Ogos tahun lepas, kerajaan membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam dan bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan bagi membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri.



-- BERNAMA

256 ulasan:

1 – 200 daripada 256   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

first.....yayayaya



nampaknya, selepas pru 13, BN sudah tiada masa dan tenaga nak layan PA.
tahun ini, PA akan menyambut hari raya tanpa bonus.


harap maklum

Tanpa Nama berkata...

aku second......


padaM MUKA. DAH naik gaji julai, nak bonus lagi..........


tamak betul PA malaysia

Tanpa Nama berkata...

Da xda bonus la tuu...gaji pun mggu depan masuk..

Tanpa Nama berkata...

dah menang camtu la.....

Tanpa Nama berkata...

knp ea skim pembantu tadbir tidak di buat semakan semula. ingt kami kerja goyang kaki ke. kalau betul la skim lain dibuat semakan semula dan ada kenaikan gred, suruh diorg buat gaji sendiri lah.. kami semua pembantu tadbir ni da macam anak tiri. ingat kami xde perasaan ke. cuepacs sekadar jual idea je, tindakan xde pon..

Tanpa Nama berkata...

salam,
adakah kgt sama dengan bonus
bonus adalah bonus,jgn samakan dgn kgt...

Tanpa Nama berkata...

alaa.. cuepacs toksah duk main silap mata lagi laaa.. janji naik gred bulan ni, habuk pun tarak.. masih berjanji lagi.. jadi tauke ayam lagi bagusla.. ayam!! ayam!! murah murah.. baik jadi ayam la, dia xmungkir janji.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimanapun, beliau berkata kerajaan sebelum ini telah mengumumkan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak dua kali untuk tahun ini sahaja.
"Itu juga boleh dianggap bonus

budak sekolah lagi tahu apa perkataan bonus....kenaikan gaji tahunan boleh dianggap bonus,kgt diberi berdasarkan prestasi tahunan bagi melayakkan mendapat kgt tahunan, yang bermaksud bersusah payah setahun kerja bagi bos puas hati utk bagi markah yg baik.....
bonus adalah bonus ya....jgn samakan dgn kgt

Tanpa Nama berkata...

teka teki.

dia ayam,tp kepala dia bapak dia. siapakah dia???



p/s; jwpn:: ˙ǝɾ ɐɯɐs ɯɐʎɐ ɐʞnɯ qɐqǝs ɯɐʎɐ ʞɐdɐq

Tanpa Nama berkata...

hahahhaha pandai. ramai dah meroyan. kerja tak buat

Tanpa Nama berkata...

kami yg gaji kecik kenaikan kgt berapa la sgt....kalau dpt bonus lega teramat banyak...
Yg gaji dh tinggi ok la

Tanpa Nama berkata...

napok gayo...raya tahun ni x merasa bonus kerajaan bagi tiap2 tahun. sempat lg masuk bonus skali dgn gaji mggu depan sabor2222 WAHAI PA SEMUA....!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Kgt xblh nk dsamakn dgn bonus...kgt adalah kgt n bonus adalah bonus...klu xda bonus nmpknya btl ler ekonomi malaysia merundum...org swasta jgk untng klu dpt bonus 2, 3bln ada lg lbh..PA klu dpt pun xlyk dipanggil bonus..kira mcm saguhati jer...pun payah nk dpt kena mntk mcm org mntk sedekah....

Tanpa Nama berkata...

Salam
Kalau boleh bagi, bagilah Bonus. Tapi tak payah Cuepacs merayu sangat, jatuh air muka PA.
Sebenarnya ramai PA berhutang, 60% gaji bayar hutang.
Nampaknya kuasa PA akan berkurangan selepas pihihanraya.
Orang macam kita ni, sebenarnya miskin kerana mengharap makan gaji kerajaan,cukup bulan habis gaji, berhutang lagi....
kecuali kita bernaiga.
Ayuh, ubahlah nasib kita sendiri.
Sekian, wasalam selamat berpuasa.

siti amran berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Btl 2...org yg gaji bsr jer yg untung dpt bonus..kta skdr ckup utk tmpng keluarga..2 punnk dpt payah..kna meminta2..yg kta dpt xlayak dipnggil bonus blh kira mcm bntuan perayaan..klu bonus mcm swasta dpt 3, 4 bln gaji bru blh snym...

Tanpa Nama berkata...

Bukan kira menang cuba ingat balik pa malaysia ni di layan mcm2 bagi kuaters itu ini bagi naik gaji tu pun dlm diam2 protes itu ini mcm budak2 tak bersukur langsung di putra jaya dah lah kerajaan bagi kuaters untuk di diami ada jugak yg tak pandai nak jaga kebersihan baral betul tu pun ada yg sokong pembangkang jugak puiiiii........mcm ni kerajaan nak layan banyak lagi rakyat yg susah selain pa malaysia dah lah kerja malas

Tanpa Nama berkata...

cupec mmg berat sebelah. skim j,g je naik???? skim lain yang teknikal juga tak naik ke???? kalau kata bangang you marah pulak . you bangang,you ulang, you ulang,you bangang. tension betul kepala otak i.

Tanpa Nama berkata...

Contoh kgt tahunan ikut gred
Gred 1 = RM80.00
Gred 17 = RM95.00
Gred 41 = RM225.00
Gred 54 = RM320.00

Kalau yang gred 1-11 tu dpt 2 kgt
jadi RM160 boleh ke dikira bonus..
itulah alasan yang bijaksana di alam semestar masa kini...... RM 160 boleh ke dikira bonus ???? tak patut2

Tanpa Nama berkata...

Awat yg dengki sangat dgn pa ni????...cuba pikiaq...gaji pa ngan swasta beza bnyk walaupun kelayakan dan skop tugas sama!!!...swasta pun kalu dpt bonus...bukan 1/2 bulan mcm pa..dpt sampai 2-4 bulan!!!..kami bukan meminta..kami cuba menuntut hak kami juga!!..kalau pa malas mcm yg hangpa dok kata...lama dah malaysia melingkup wei!!!..cukup la dengki x sudah2 tu..rezeki masing2 dpt..diam2 dah la..

Tanpa Nama berkata...

1 KGT mmg akan dapat setiap tahun. bonus yg sebenar tu adalah 1 KGT je.

kalu gred 17 cuma rm95 je lah.. bonus tu.. banyak tu. setahun tak habis lg rm95.
kalau setiap bulan mkn rm7.

ada tak org ingat yang kata brim rm500 buleh tahan setahun untuk belanja.

Tanpa Nama berkata...

Hj Shuib ooo..Hj Shuib mana awok
tak nak komen ke..
biasanya bab bonus nih awok lah paling handal bg komen

Tanpa Nama berkata...

biadap....PA....asyik minta bonus,,,,je...

kerja malas

Tanpa Nama berkata...

mmg dah malas pun. cupec pun berat sebelah je.

Tanpa Nama berkata...

Dengki tahap gaban hang ni naa..

Tanpa Nama berkata...

Kalau berkira sangat, pilihan raya tganu pun kt berkira lah..biar ganu jd politik pasir dua butir..kuasa rakyat bonus..

Tanpa Nama berkata...

ok la 2..xsmua org kj swasta dpt bonus, kenaikan pn aku pernah dpt rm65 hinggit je..company gah 'YTL' lg..tp kedekut ya amat...

Tanpa Nama berkata...

dpt bonus ke x dpt ke x pa,. janji BN dah Menang ha ha ha ha HIDUP BN..

Tanpa Nama berkata...

sokongan kgt rendah + bantuan raye xdpt + brim pn xdpt....apakah yang tinggal?

Tanpa Nama berkata...

Xbleh..besot tue kampung...mst bn menang..orang dok kg minded lain sket...bg makan.moreh lebih sket dh gossip cik timah kata bn bagus...drang xrau bn bg moreh rm2.00 tp dia kaut minyak rm2 juta...pastu bg cronisme habis kan...projek gajah putih sluruh mlesia melambak...cuba kengkwan kaji projek incinerator...sudah siap...tp xberfungsi...projek berjuta2...apa cerita semua tue...orang besut jgn sempit kan pemikiran anda...open sket...suruh anak2 yg dpt laptop 1 malaysia tue..buka internet...baca isu global sket...bru celik it....oh my English.....

Tanpa Nama berkata...

bagi amek .... tk bg nk wt cm ner .... nangis air mata drh pn tk gune .... raye alah kadar je lh ...

Tanpa Nama berkata...

korg xpela KGT 7% 8% 9% pada gaji. kami ni KGT RM80 je. kira bonus la kan kan kan kan. banyak giler bonus ni. rase2 cukup sapai raya haji ni

Tanpa Nama berkata...

Langkah BNM mengetatkan pinjaman adalah petanda awal ekonomi akan gawat.

Tanpa Nama berkata...

Hang kerja malas dok asyik mengulat aje mcmmana YTL nak bg hang gaji naik tinggi2 n bonus byk2. Aku pernah kerja ngan YTL tahun 1990 hingga 1993 kerja aku sbg site supervisor aje n kelulusan sijil politeknik aje. Kenaikan tahunan aku rm300 n bonus aku dpt 3bulan iaitu campur 13month salary yg dibayar sbln gaji pd setiap bln julai. Manakala bonus slalu dpt masa nk raya cina tiap2 awal tahun. Kerja memang ler kata org nk ngulatpun tak boleh. Tetapi berbaloi dgn gaji yg dterima. Aku bekerja dgn YTL selama 3tahun last2 aku nk kena tukar ke Sipitang Sabah sbb nk kena jaga projek hospital Nukleus n YTL naik gaji aku lg rm1000.Tp masa tu aku tgh bertunang n tunang aku nangis tk bg aku pergi Sabah n suruh aku minta kerja kerajaan. Sbb sygkan tunang aku yg skrg ni dah pun jd isteri aku n aku minta kerja kerajaan. Alhamdulillah... masa temuduga dan penemuduga tengok surat garenti later dr YTL tmpt aku bkerja n aku terus dpt kerja dgn kerajaan sampai skrg ni. Walaupun masa temuduga aku gagal nk jwb soalan2 am. Tp soalan teknikal yg di tanya semua aku boleh jwb. Itu lah kelebihan bkerja dgn YTL sbb kita boleh jd pandai. Dan aku masih ingat MOTO YTL iaitu 3M

Management
Man power
Money

Sbb itulah bila aku bkerja sbg juruteknik JKR n menjaga projek2 n aku tengok knp kontraktor kebanyakan gagal utk menyiapkan projek tsbt.

Dan barulah aku teringat kontraktor kalau tiada 3M tidak akan berjaya n bgtulah jgk kita ini sbg PA kalau tk ada 3M pun n kita akan menjadi murung mcm ayam berak kapur. Iaitu 3M PA ialah....

M... MONEY
M....MONEYY
M....MONEYYYYYY

Tak ada money sy pun tak lalu nk mkn. Huhuhuuuuu nk lalu mkn mcmmana... duit pun tak ada nk beli lauk utk berbuka nanti... huhuhuuuuuu nangis sob sob sob...

Tanpa Nama berkata...

yahooooo...dapat bonus sebnayak RM115 tahun ni ..yahooooo...boleh beli baju anak,isteri,beli kuih raya,bagi duit raya anak sedara,balik kampong jumpa mak ayah sedara mara...sekali lagi yahoooo....terima kasih di atas bonus sebanyak RM115..(Seratus lima belas ringgit) yang diberikan kepada saya tahun ini..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan tolong la perihatin ckit..bkan PA ni x bersyukur tp tgk la...harga ayam pn dah naik nk raya ni pakai duit byk...

Tanpa Nama berkata...

Yang tinggal ialah SELUAR DALAM KOYAK yg dipakai selama 5tahun tanpa ganti sbb pakai ddlm siapa yg nampak n tahu. Bgtulah jgk nasib PA mkn ke tidak ke siapa yg tahu... hutang keliling pinggang 60% n tinggal 40% byr utang kereta n segala bil2 mak nenek apa lg yg tertinggal? Siapalah yg tahu... harap kerajaan? Huhuhuuuuu.... kita nangis ler kalau raya ini tahun kerajaan tk bg duit raya.. compommmm aku n bini aku n 8org anak aku tak beraya ler ini tahun.... huhuhuuuuu nangis....

Tanpa Nama berkata...

sape suruh ko berhutang sampai 60% gaji ko?? org lain berhutang pun berhutang jugak.

Tanpa Nama berkata...

Bkn kerajaan kaut minyak rm2juta ler bang... dia kaut rm20billion lah bang.... sy kerja ngan PETRONAS sy tahu ler brp depa kaut... rm20billion bersamaan dgn rm2000 ribu juta.

Tanpa Nama berkata...

raya tanpa bonus ok pe.....xkan harap gaji n bonus baru dpt nk hidup....

Tanpa Nama berkata...

SALAHHHHH tu bang!!!!! Tanda2 awal org2 atas yg jd bos kat jabatan kerajaan nk tengok org2 PA mcm kita kumpulan sokongan ni p kerja naik motor ataupun naik kancil aje. Semenjak kump sokongan boleh pinjam 20 hingga 25 tahun hari tu n ada PA kumpulan sokongan naik Perdana .. honda accord .. bmw beli cash dtg pejabat. Depa bos2 ni pun pakai perdana honda accord n bmw jgk... itu yg bos2 ni rasa tergugat... sampai org awam pun dah tak kenal siapa bos n siapa kerani dah.. kt jabatan aku kerja kerani pakai bmw makala cc naik proton iswara aje.. manakala big bos aku terpaksa jual perdana dia n ambik merc sbb kat pej aku kump sokongan yg pakai perdana kt 10org. Yg pakai EK EG tu tak terkira. Dgn kuatkuasa cadangan org2 atas ni kpd BNM lg 10 tahun akan dtg n PA yg kump sokongan ni akan naik viva n motor aje.. sbb pada masa itu bos2 ni akan pakai VW Passat... dunia dunia...

Tanpa Nama berkata...

Apa2 jelah... TAPI PRU14 nampak mcm gelap ja.

Tanpa Nama berkata...

Begini la klu bn dah menang.janji tinggal janji..smuanya habuk

Tanpa Nama berkata...

Tlg la jgn dok dengki dgn pa yg kgt tinggi...berbaloi la kl dia dpt kgt bnyk...belajar pn berbelas thn...kl stakat spm syukur la tu dpt kgt rm95 cz blajar smpai tahap tu ja...tu la dulu mak ayah suruh mengaji rajin2 xmau...la ni bl dpt gj dkit nk marah plak...syukur la tu...

Nana Haslynna berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

mcm ni ke kite nk sokong kerajaan skang ni?
PR dah la nk mansuhkan tol, PTPTN, dan mcm2 lagi korang xnk..
skang ni dah xde bonus, baru nk nyesal pangkah BN..korang ni memang suke hidup susah kot...

Tanpa Nama berkata...

ASK SYUKUR DENGAN APA YANG ADA....KERAJAAN BELUM UMUM LAGI SABAR SAJA KALAU X ADA JANGAN HARAP BUT KERJAAN PART TIME...OK

Tanpa Nama berkata...

aloh xpayah bincang lagi. bukan urgent pon bonus PA ni. penting lagi PRK besut. banyak perlu tindakan segera. kelulusan xpayah tunggu KP KSU. menteri direct lulus n umum. untung org besut. PA sengih jelh korg

Tanpa Nama berkata...

padan muke..syukurlah negara kite masih aman.. hidup melayu! hidup BN! -macai-

Tanpa Nama berkata...

bagi yang bergaji besar seperti ksn memang mengangap kgt itu satu bonus kerana kenaikan mereka mencecah rm600 ke atas.kalau n17 baru rm95 sahaja.apa yang ada dengan kenaikan rm95 berbanding dengan kenaikan harga barang?kalaulah harga barang di pasaran mengikut gred jawatan ok juga.sbgi cth gred VU1 oleh kerana bergaji besar dan kgt besar ayam skg rm60 dan gred 17 kebawah hrga ayam skg rm5.

Tanpa Nama berkata...

Masaklah makanan sendiri, jangan beli. Bini malas masak ke?

Tanpa Nama berkata...

Apa kena mgena dengan KGT,ngan BONUS.kta orang bkn budak baru bljar larr..halloouuu.."ayah tahun ni, krjaan bagi bonus dengan ayah keee????..tak tau la syg???!!!!

anggap aku ni bapak kau berkata...

salam...
omar....omar....
ko ckp la dgn najib tu sruh dia fikir la sikit pasal PA ni..
jgn la kira tengkok korang je..
igt la akhirat sama..
apa la nak jadi dgn dunia ni..
cakap janji ditepati, tapi apa yang korang buat??
STOP TALKING NONSENSE!!!!

Tanpa Nama berkata...

Allah kurniakan akal fikiran untuk kita mencari rezeki yang terbentang luas. Jangan harapkan bonus saja. Memalukan PA yang asyik memikirkan tentang wang. Gaya Mercedes, duit Kancil.

Tanpa Nama berkata...

Masih belum berbini ler.... tak mampu nk berbini sbb duit gaji tinggal 40% aje mana ada pompuan mau woooooooo

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Klu x puas ati brhenti kerja la....bagi peluang org lain yg inginkn kerja klu x mau buat kerja....diluar sana banyak lg yg mau kerja....

Tanpa Nama berkata...

kata2 KSN sama mcm skrip pada tahun 2007 zaman Pak Lah. tapi situasi tak sama sebab skrg dah lepas PRU.

bonus tahun ni KGT RM90 (gred N17. gred lain kira sendiri

Tanpa Nama berkata...

tunggu dan lihat... kalau ada alhamduillah.. kalau xdepun alhamdulillah... jgn bandingkan diri kita dgn org yg lebih tp bandingkan dgn org yg kurang dari kita... jgn buruk sangka dgn org yg byk hutang sbb kita xtau apa yg dia lalui... bonus xsemestinya dibyr bersama gaji.....

Tanpa Nama berkata...

Di suatu kawasan pedalaman di Kedah, seorang penternak yang mempunyai ladang ternak yang luas dan berjaya telah meninggal dunia dengan meninggalkan seorang balu yang masih muda dan cantik, namanya Minah.
Minah membuat keputusan untuk meneruskan kerjaya suaminya dengan mengambil alih ladang ternakan tersebut, tetapi dia tidak mempunyai kemahiran yang cukup untuk mengendalikan ladangnya.

Jadi dia pun membuat keputusan untuk mengiklankan di dalam akhbar untuk mencari seorang pembantu yang akan mengerjakan ladang ternaknya dengan menawarkan gaji dan sebuah bilik di rumahnya sebagai tempat kediaman memandangkan ladang yang dimaksudkan hanya berada di belakang rumahnya.

Selang beberapa hari kemudian ada dua orang pemuda yang memohon pekerjaan tersebut. Seorang pondan, dan seorang kaki mabuk..

Memandangkan tiada sesiapa lagi yang memohon jawatan tersebut selain dari dua orang pemuda tadi, Minah terpaksa memilih salah seorang dari mereka.

Setelah menimbangkan semasak-masaknya, Minah memilih si pondan bernama Leman untuk bekerja dengannya, dengan anggapan bahawa dia berasa lebih selamat tinggal bersama seorang pondan daripada tinggal dengan seorang pemabuk.

Minggu demi minggu berlalu. Leman telah melakukan tugasnya dengan penuh tekun dan rajin.

Leman kerap kali menghabiskan waktunya sehingga malam untuk membuat kerja-kerja di ladang ternakan. Ladangnya menjadi semakin berjaya dan ternakan semakin banyak membiak dan sihat-sihat belaka.Gembiralah si Minah ni tadi.

Kerana ingin menghargai kerajinan si Leman ni, Minah pun berkata kepada Leman, "Leman, kau telah melakukan kerja dengan baik dan ladang ternakan pun kulihat semakin bagus, kau sepatutnya ambil cuti pergi ke pekan berjalan-jalan untuk melegakan tekanan kerja…"

Gembiralah Leman, dan pada suatu malam minggu, dia pun pergi ke pekan.

Sampailah ke tengah malam, Leman tak pulang-pulang ke rumah. Pukul 1 tak pulang, pukul 2 tak pulang. Pukul 2.30 pagi barulah Leman pulang kerumah..

Sampai ke rumah, di dapati Minah sedang menunggunya sambil duduk di sofa berhampiran unggun api.

"Buka butang bajuku dan tanggalkannya." Kata Minah.Leman dengan tangan yang terketar-ketar dan perasaan yang terkejut,melakukan apa yang diarahkan.

"Sekarang, buka kasut but ku."Leman buat, perlahan sekali.

"Buka, setokin ku.."Dia buat juga.

"Sekarang, buka skirt ku."Dia buat juga.

"Sekarang buka coliku."Dengan tangan yang menggigil, dia buat apa yang disuruh.

"Sekarang….buka seluar dalamku…"Dengan perlahan, dia melucutkannya ke bawah dan menanggalkannya.

Kemudian, Minah pun memandang Leman, sambil berkata…

"Sekali lagi kau pergi pekan dengan memakai pakaian aku, aku pecat kau on the spot.

Tanpa Nama berkata...

Cek habaq dah ari tu awai2 lg waktu budget 2012, awat kerajaan nk bg 1 KGT lg bulan Julai?? Sebab takmau bg bonus la tu, lebih2 lg duit byk dah abis lps PRU.. Hangpa x percaya. Tunggu je la 5 tahun lg nak pilihanraya nanti dia bg la BONUS 2.5 bulan

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini dari putrajaya .Bonus mungkin tiada tahun ini tapi kenaikan di gandakan x2 on 25 july 2013 dan kenaikan seterusnya utk semua PA on 23 January 2014 ...Insyaallah ada kenaikan elaun perumahan 50% yg di perbincangkan sekarang ni utk semua PA dan akan dilaksanakan pada january 2014 juga...mengenai COLA pula mungkin diselaraskan atau add on sahaja ++100rm ke ++200rm ...Jadi bersyukurlah dah ada jalan dah tu,malahan gaji pun dah dipercepatkan sehingga 2015 ...Jadi tahun ni tak perlu pikir BONUSlah,yg perlu hanya bersyukur dan berusaha lebih atas apa yg diberikan oleh kerajaan iaitu PM kita ..Dah banyak dah tu .Cuma jika ada durian runtuh manalah tahu ,Jgn mengharap cuma berdoah manalah tau dapat rm 500 atau lebih itupun dah kira cukuplah hehehe..Tapi jangan risau PA semua,jika tiada bonus BRIM RM1200 Tetap ada utk berpendapatan bawah 3k.Itu pun dah dikira bonus kerajaan pada rakyatnya merasa juga.Sekian terima kasih...

Tanpa Nama berkata...

yang jumlah isi rumah rm 3001.00 amacam?memey xdptla walau sekelumit

Tanpa Nama berkata...

Kalau lah betul bagaikan dikata, Syukur Alhamdulillah, kgt akan dapat jadi apa lagi, moh le kita keroje yob...

Tanpa Nama berkata...

Sumber mane dapat ni bang? gempak betul bikin skrip ek..

tapi...

Tanpa Nama berkata...

Ayat2 penyedap hati ... sabo je lah yeop ... ada terima xdek terima gak ..

Tanpa Nama berkata...

Ala,xtau bersyukur.nak sangat bonus, tolak la kgt tu. ini nak dua-dua.tamak la PA.xreti bersyukur. Bonus tu bukan hak PA.kerajaan bagi,ambil, xbagi diam2 dah la. tamak.

Tanpa Nama berkata...

zaman sekarang orang tamak selalu untung bro..huhu

Tanpa Nama berkata...

Harap xde bonus...

Tanpa Nama berkata...

Dengki sb mintok gov x dpt....hahahhaa...bulan puasa pon nak dengki mendengki.....

Tanpa Nama berkata...

Dah agak x dpt bonus....br lepas PRU...klu dkt PRU br dpt bonus....hope PA buka mata la ek....

Tanpa Nama berkata...

Berita terkini...semua pnjawat awam mendapat bonus sebanyak rm1000...bonus akan dimasukkan pd pagi raya....bonus ini diberikan kerana Penjawat Awam telah kehabisan duit untuk perayaan...jika ada baki dlm akaun anda...bonus tidak akan diberikan....

Tanpa Nama berkata...

Keratan akhbar tahun 2007....

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0909&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Adakah peristiwa lepas akan berulang kembali? Angkara KSN yang segan nak mintak lagi memandangkan kenaikan gaji telah diberi pada bulan Julai. Akibatnya BN hilang majoriti 2/3 dalam PRU-12 gara-gara tiada bonus untuk kakitangan awam.

Tanpa Nama berkata...

apa punya statement. kerjaan xbagi bonus,suruh buka mata.baghal namanya. ko ingat setiap pekerja kat dunia ni wajib terima bonus tiap2 tahun ke?dapat gaji pun dah bersyukur.ini la sikap org melayu.mana x ramai indon keja malaysia.melayu sendiri memilih.haha

Tanpa Nama berkata...

dah 13 thn keje gomen, tiap2 thn nk raya dgn sesi baru prsklhn mmg perit sbb byk belanja yg nak diguna....apa blh buat redha je ketentuan sbg PA...

Tanpa Nama berkata...

Betul2....sb 2 bonus kn bagi jgn ikot gaji...yg gaji tinggi dpt bonus tinggi...cuba selaraskan bonus kepada rm500 seorang...x kira gred gaji...bantulah pnjawat awam bergred rndah ini

Tanpa Nama berkata...

Ko kije gaji mahal xpela...klu yg gaji ciput????ko x pikir ke....klu anak x dpt bj raya...ape perasaan dia...klu ko pegawai atasan x de masalah....gj dah belambak2...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah Syukur.. Kenaikan KGT juga amatlah berharga lebih2 lg kpd PA yg gred rendah spt km ni.. Wlau bgaimanapn, utk sambutan Hari Raya ni sukacitalah kiranya pihak kerajaan mmberikan sedikit imbuhan atau buah tangan kpd PA supaya dpt menampung perbelanjaan yg meningkat sempena hari Raya.. Ye la.. wlaupun ada yg ckp ckup sekadar berbelanja ala kadar je. mmg betul.. tetapi wlaupn ala kadar ianya tetap melebihi sdikit prbelanjaan di bulan-bulan lain berbanding ketika nk menyambut hari raya. contohnya spt sy yg ada isteri dan sorang anak, ni kira ala kadar la ni..ckup sorang sepasang saja.. Baju Isteri Sepasang RM80.00 + Baju Anak Sepasang RM50.00 + Tudung Isteri (Yang biasa2 ja RM25.00 + Kasut Anak RM35.00 = RM190.00(Bersamaan dengan Kenaikan KGT semasa RM95.00 + Kenaikan KGT Khas lagi RM95.00 = RM190.00)bg gred 17 mcm sy ni.. Wlaupun secara ala kadarnya sy hanya dapat membelanjakn RM190.00 trsebut utk isteri dan sorang anak sy sahaja. Belum Pakaian utk sy sndiri wlupn sy xkisah baju utk sy ada ke x sbb yg penting isteri dan anak didahulukan. tp utk benda2 lain pn perlukan duit. kuih raya (sekurang-kurangnya utk raya pertama je..),Duit Raya untuk Ibu + Pak Mertua + Mak Mertua + utk anak + untuk anak2 sedara + anak2 kawan + anak2 org kampong yg ziarah dr satu rumah ke rumah (biasa la kat kampong..lg pun bdk2 kan..itu yg menggembirakan mereka). Jd bknkah semua itu memerlukan perbelanjaan yg lebih dr kebiasaannya.. Jd sukacitalah kiranya ada sedikit imbuhan bonus yg diberikan kerajaan kpd PA sempena hari Raya ini.. jika kt lihat Syarikat Swasta pun kebanyakkannya akan memberi bonus kpd stafnya Setiap kali ketika Tahun Baru cina kerana ketika perayaan lazimnya memerlukan duit yg byk.. itu contoh saya yg ada isteri dan sorang anak je..bgaimana pula yg ada 2, 3, 4 dan lebih anak.. berganda la jgk perbelanjaannya.. harap dapat la dipertimbangkan..

Tanpa Nama berkata...

Jgn ckp mcm tu.tapis dulu apa yg ada dlm hati dgn akal. naik gaji @ bonus sbenarnya duit ringgit tu beredar di kalangan kita juga. amaun yg dpt tu bkn hak milik kita sorg sj. ia pn hak milik penjual kuih pemandu teksi stesen mnyk dll yg kita gunakan seharian. pa naik gaji smua pihak dpt nikmat jgk.pikirkan teori domino. 1 jatuh semua rebah

Tanpa Nama berkata...

Untuk adil dan menjimatkan prbelanjaan kerajaan, bonus seharusnya dibahagi sama sume orang dpt bonus rm2000 dari KSN Mamak sampai PAP. Kecoh la KSN haprak ni ko xpe la KGT ko ribu2 same ngan bonus PAP..Cube pikir geng2 bawah mcm PAP cukup ke KGT Rm80..Haprak punya mamak jgn nnti jd mcm mesir..PR nyer penyokong lg ramai dr BN ooo..

Tanpa Nama berkata...

Sedapnye cakap...klu Allah nak tarik balik yg dia bg senang jer...kn ko lumpuh camne....klu ko pgwai pon...xyah nak menghina org bawahan...yg wat kije lebih org bawah ni jer...ko stakat g meting,yg lain sume org bawah yg buat...

Tanpa Nama berkata...

spm pangkat 3 sibuk je memekak geng2 17 ni.. tgk aku br 2 tahun dh naik 44.. dah bodoh tu bodoh jugak..

Tanpa Nama berkata...

Btol...sgt3 stuju..

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang kata PA ni tamak dan sebagainya.. tolong la pandang ada org yg kurang kemapuannya dr kita.. mgkin yg kata PA tamak dan yg kata xdak bonus pun xpa ni dr golongan yg bergaji besar.. tiada komitmen yg besar.. tiada tanggungan yang besar.. jd cubalah fikir dan bayangkan bahawa byk lagi orang yang mempunyai masalah kesempitan kewangan dan kurang bernasib baik seperti kita yg kemungkinannya bergaji besar.. pernah x korang fikir mengapa ada yg mengharapkan bonus diberikan oleh kerajaan. mngkin mereka mempunyai masalah tertentu.. jgn ingt semua PA cuma pndai berjoli dan bergaya sehingga berhutang keliling pinggang.. ada x yg terfikir bhw ada sesetengahnya trpaksa memikul tanggungjwb yg berat.. terpaksa menyara keluarga, ibu bapa dan mungkin juga ada yg terpaksa menyara adik2 yg masih belajar kerana ibu bapa tidak lg mampu menyara kerana sakit.. kita x prnah cuba fikir tentang kesusahan org lain kerana diulit dgn kemewahan yg kita miliki.. malah kita menyindir pula mereka tatkala mereka mengharapkn sesuatu imbuhan diberikan kpd mereka..kita xtahu mngkin mereka ini sgt memerlukannya. sbb itu mereka sgt mngharapknnya.. Sama la spt makan.. org gila pun xkan makan kalau dia xrasa lapar.. Jd anda yg mungkin sentiasa kenyang dan tidak pernah ketandusan makanan fikir-fikirknlah sama org mgkin kelaparan tetapi ketandusan makanan.. Jd jgn ingt semua org yg mengharapkn bonus tu tamak krn mgkin ada yg btl2 memerlukannya..

Tanpa Nama berkata...

Klu dpt syukur. klu xdpt pn kita kna syukur dgn apa yg ada. rezeki yg diberi klu xpandai urus bnyk mna pn xcukup. bab raya ni mcm byr roadtax insurance kereta.beringat awal simpan sikit2.tgk2 sama kalendar hijrah bila masuk bulan muharam.benda blh rancang. rasa2 yg byk bersungut psl bonus ni bangsa melayu yg ramai.org bangsa lain yg sambut lain2 perayaan ok sj.

Tanpa Nama berkata...

Yg Gred 44 di atas tu jgnlah terlalu bongkak sgt.. pangkat dan gred tu hanya pd pandangan manusia saja.. dr pandangan Allah.. kita semua sama ja.. wlaupn gred 44 di atas tu kata geng2 17 ni bodoh.. tp geng2 17 ni la jgk yg byk membantu menggerakkan kerja. klau harapkn otak geliga yg fikir itu ini tp xmampu nk buat kerja sendiri pn xguna jgk. klau geng2 17 ni xdak jwbnya gred 44 di atas ni jgn bermimpi la boleh dtg kerja lambat dan balik kerja awal.. sbb yg menggerakkan kerja di semua pejabat kerajaan adalah geng 17.. gred 44 di atas hanya tahu mengarah.. suruh buat sendiri setahun pun xsiap.. jgn fkir semua yg geng 17 ni bodoh dan jgn ingt yg gred 44 semua pandai2.. Allah cipta manusia ada kelebihan dan kekurangan masing2.. kalau gred 44 di atas ni trjatuh di lantai, xkan nak harapkn gred 44 juga yg tolong angkatkan.. jd cakap tu berfikir dulu.. kerana kalau kita bercakap tanpa berfikir dulu sama la seperti ada otak tapi xdak akal.. jd sama je la mcm org2 bodoh mcm yg gred 44 di atas ni ckp. Klau betullah gred 44 di atas ni berani.. jika kerajaan betul2 bg bonus raya ni.. gred 44 ni jgn la terima duit bonus tu..sbb duit bonus tu utk geng2 17 yg duk bising dan bodoh2 ni ja.. (gred 44 di atas bkn merujuk kpd semua yg gred 44, tetapi hanya khas utk gred 44 yg lantang menghina geng2 17 spt di atas)

Tanpa Nama berkata...

org bangsa2 lain nk bersungut pasai pa sbb tiap kali raya cina diorang dah tentu dpt bonus 3-4 bln gaji.. dah xtentu la diaorang x bising.. syarikat swasta byk dimonopoli oleh org cina..jd mereka lebih menjaga kebajikan bangsa2 mereka.

Tanpa Nama berkata...

salam..kpd PM, diharap dpt bertimbang rasa kpd sume PA agar dpt timbgkn bonus utk raye ni..kami hrp bonus je utk raye..klau gaji almaklum je la..tolong la timbng2 kan..KGT tak sama dgn bonus bos!

Tanpa Nama berkata...

KGT BUKAN BONUS..KGT BUKAN BONUS..SEKIAN..

Tanpa Nama berkata...

Gred 44 tu hebat sgtkah? Hormatlah sikit gred lain yg jg manusia biasa spt anda.

Tanpa Nama berkata...

salam buat semua,sebenarnya kita ni nak braya lebih drp sepatut,dlm islam tak ada pulak suruh kita belanja lebih2 sampai nak mintak bonus itu,bonus ini,tgk bulan ramadan aje,mcm bukan bulan ramadan dah jadi bulan pesta makan sdgkan dlm islam di bulan ramadan ini kita disuruh lebih berjimat,kalau pakai,apa yg ada dan sederhana,tak payahle nak ikut org lain,raya ni sehari dua je,pastu tak ada apa2 pun,di bulan ramadan ni jgk mengajar kita erti redha dan bersyukur dgn nikmat yg diberi oleh Allah swt,klau dah tak ada rezeki bonus,redha aje,kita pun tak mati klau tak dpt bonus,sdgkan ada org yg lebih susah dr kita,jgn asyik kita tgk yg kaya,tgkle yg miskin dan susah, sesungguhnya Allah tak izinkan pmberian bonus tu ada sbbnya,mgkin dgn duit yg byk tu kita lupa diri,belanja brlebih2,nak keluar zakat payah lebih2 lagi zakat pendapatan,nak brsedekah byk sgt brkira,tunggu dpt bonus baru nak sdekah,gaji tiap bulan,sedekah tak jgk.dibulan yg mulia ni marile kita sama2 mendidik jiwa sprti Rasullullah dan para sahabat yg brlumba mencari akhirat,bukan brlumba mencari dunia,byk sedekah,byk amal.Rasullullah pernah bersabda ,akhir zaman ramai manusia takut akan mati dan cintakan dunia..renung2le kita ni di sebelah mana....

Tanpa Nama berkata...

Ko mati sok mmg la org suka.setakat 44 munkar nankir xtanya la bingai..jangan nak bangga dengan 44 ko 2..mampus lg bagus orang yg berlagak mcm ni.puiiiihh..

Tanpa Nama berkata...

Minta jgn x minta sampai negara malaysia muflis spt negara greece. Blh jga share pengalaman. Kehendak manusia xde had selagi bernyawa, inikan yg bergaji kecil sdgkan yg dah hidup mewah pun xabis2 menambah rezeki. Xsalah kita minta terpulang kpd kerajaan samada melayan atau x.

Tanpa Nama berkata...

Betul2, disokong 100%. Kesian juga dgn lepasan spm yg menganggur kat luar sana ye.

Tanpa Nama berkata...

Sehari dua pun mau pakai duit balik kampung bro..sehari dua pun kena standby duit budak2 dtg beraya bro..silap2 anak bro yg asyik minta duit raya kt penjawat awam yg xdpt bonus,naya bro

Tanpa Nama berkata...

Ade org hanya pentingkan duniawi je kwn. Perkataan bersyukur tu jauh sekali nak disandarkan. Kena faham dgn ragam manusia yg bermcm2.

Tanpa Nama berkata...

44 ni cina kata mati dua kali mati.. si si mati mati. Sbb tu lah bos aku dulu 41 dpt 44 dia takmau n dia tunggu sampai dpt 48 baru dia mau. Sbb 48 mati kaya.. cina kata dah mati baru kaya... mcm kami ni 17 tetap kaya sbb 1+7=8 sbb cina kata 8 tu kaya... heheheeeee

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
spm pangkat 3 sibuk je memekak geng2 17 ni.. tgk aku br 2 tahun dh naik 44.. dah bodoh tu bodoh jugak..

Selasa, Julai 16, 2013 5:19:00 PTG
_____________________________________
spm pangkat 3 gigi rumpang kau la!! bukan semua dapat pangkat 3.tu orang yang terima kau jawatan 44 tu mak bapak mentua ipar kau bodoh!!kalau tiada wayar sebesar leher kau tu belum tau lagi kena terima atau tidak. cam aku ne ada sukan,spm dan stpm pure science cemerlang xdpat jawatan lg bagus.da banyak kali da apply jawatan diploma xkena pandang pun.sekali terselit jawatan kelayakan sijil sangut pula.tu dikira bersukur la tu kan??? syukurrrrrrrrrrr....

Tanpa Nama berkata...

160 x 6bulan =rm 960 byk tu

Tanpa Nama berkata...

Kgt rm80 smpai pencen dpt cer drab 12 dpt brapa stahun klo bonus 1thn skali kgt tiap2 bln smpai pencen cer pikir ceredik skit

kzam berkata...

Kalau dapat bonus raya bagi semua sama rm500 jangan beza beza baru adil kerana bagi golong gaji dah rm300 separuh bonus dia rm1500 ini tidak adil .yg kaya lagi kaya yg miskin di tindas ini kah satu malaysia.

kzam berkata...

Gred 44 yg buat kerja dia pembantu tadbir.

kzam berkata...

Gred 44 ada yg kena maki dgn KP sebab tak tahu buat kerja sampai baling fail.

Tanpa Nama berkata...

kalu lepas mati malaikat tak tanya gred, apa kata sebelum mati jangan tanya bonus. Nampak je gomen bagi RM90 tp bleh pakai sepanjang zaman. Cuba bayangkan RM90 X 12 bulan = RM1080. Kan sama cam bonus tuuuuu.
cuba bayangkan kalu 10 tahun, kan dah jadi RM10800. Bersyukur lah wahai PA2 sekaliannnnnnn

Tanpa Nama berkata...

Mcm2 komen.. ada yg marah, ada yg kesal, dan yg pling bgus pada yg brsyukur.. kalau diberi bonus kita trima... klau x diberi pun kita terima... trima kenyataan...

Tanpa Nama berkata...

Cuba pndang diskeliling anda... yg tamak, yg x puas hati.. itu slah stu sifat buruk mnusia... tp pndang diri anda sndiri... anda juga mmpunyai sifat buruk iaitu bongkak dgn apa yg anda miliki iaitu gred 44...sifat anda juga boleh mndatangkn riak pda diri anda... bertmbh lgi sifat buruk anda... cermin2kn diri kita sndiri...

Tanpa Nama berkata...

yg gred 44 klu bangga sgt dgn 44 ko tu.meh kenalkan diri sikit.nak tgk gak muka org gred 44 tu.ada berani.aku rasa ramai nak tgk muka ko tu.

Khairul Muzzamir Alias berkata...

Bersyukur pada apa yang telah diberikan dan bersyukur atas limpahan rezeki oleh Allah SWT.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. Segala rezeki dari-Nya.

Tanpa Nama berkata...

slm..skang ni kite nk mintk pm bg bonus raya bukannye isu gred..x sume 44 yg belagak, sombong..rezeki dr Allah..jgn persoalkn isu gred di sini..jgn tunjukkan kebodohan kite sbg PA..sume same je..skang kite nk perjuangkn hak dn suara kite utk dptkn bonus raya..hrp sume leh komen baik2 la..bulan pose boh..

Tanpa Nama berkata...

Hehe mcm2 kome ye

Tanpa Nama berkata...

Harapnya ada berita seronok sblm aidilfitri...rezeki tak siapa tahu..sdgkan nasi nk msk ke mulut pun leh jatuh kalu dah mmgnye bkn rezeki kita..fikir2 kan ler

Tanpa Nama berkata...

Aku dr dulu x mgharapkn bonus..kalu dpt aku amik...tp aku musti simpan separuh dr bonus tu...dah taget raya bulan8.dr bulan 1 dah stat simpan utk raya...bukan aku sokong krajan x bg bonus.kdg2 kena standby duit sdiri gak...

Tanpa Nama berkata...

Sombongnyer..dpt 44.syukurlah.jgn oadang rendah golongn bawahn..x der depe saper yg nk tolong itu ini..semya saling memerlukan..jdlah cam padi semakin berisi semakin tunduk...gaji mahal je kecik ker kberkatan tu penting...

Tanpa Nama berkata...

Sinar msh ada lg..pak omar dah gesa pm hadiahkn bonus..kata2 KSN psl kgt itu bonus pun dah pak omar counter balik..hrp bonus bulih dpt sblm raya nih..Alhamdulillah..peduli apa kata org..minta2 ke, muka xmalu ke..apa2 ayat yg sengkatan dngnya..yg nyata poket kite brbeza..yg senang lenang tuh xush la duk remehkn yg xbrp snang nih..kelak klu nikmat kesenangn di tarik blk olehNya..bru laa sedara sekalian sedar..trm ksh presiden cuepacs krn memahami golongn yg segelintir ini..

Tanpa Nama berkata...

44 tahi kambing ..perangai bongkak mcm setan,(khas untuk 44 diatas sahaja) berlambak gred 44 kt malaysia nih..aku pun
insyaallah akn naik 44 tak lama lg..tapi aku tahu gred sokonganlah yg banyak membantu melaksanakan kerja untuk kami dpt cemerlang.syabass kepda kump sokongan yg sentiasa bekerja dengan tekun untuk jabatan..

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 malaysia..mohon kerajaan mempertimbangkan permintaan cuepacs supaya memberikan bonus bagi menyambut perayaan aidilfitri ni, untuk meringankan beban perbelanjaan PA..kerana KGT dan bonus adalah perkara yang berbeza..mdh2hn dipertimbangkan..syukur..

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah kau kaki mengampu,menjilat.. si cuepacs nie satu hal mintak bonus 1/2 bulan pulak, mangkuk-hayun betul, awal-awal mintak 2 1/2 bulan, lepas tue 1/2 bulan pulak, ada akaiii kea..nie mesti kena tekanan dari pihak atasan, pengecut betul kau org nie, baik bubar jea cuepacs, tak payah berpesatuan, tiada nampak pembelaan terhadap 1.42 jut PA, kenaikan gred untuk semua kumpulan sokongan tidak dilakukan, gred sokongan yg sepatutnya naik spt gred J,NP,NT,N,S,U dsbnya telah diabaikan, kami memprotes sekeras-kerasnya tindakan cuepacs yg tiada pendirian, harap mesyuarat agong cuepacs, jawatan presiden hingga ke bawahnya dipertandingkan, kami anak-anak muda pulak yg akan memimpin, kami akan mengegarkan apa yg masih belum ditunaikan oleh kerajaan. Kami tak memerlukan pemimpin cuepacs yg dicucuk hidungnya, mengikut jea tanpa berfikir dan takut dengan ugutan-ugutan.. sekiranya anda semua tak berpuas hati lakukan sesuatu pada PRU-14 nanti.. undi adalah hak mutlak anda..

Tanpa Nama berkata...

Ilmu hisab kiraan bonus 1/2 bulan
GAJI TURUS-RM 15,000-1/2 BULAN RM 7,500
GAJI JUSA - RM 10,000 - 1/2 BULAN RM 5,000
GAJI GRED 41 - 54 - RM 4,000- RM 9,000 1/2 BULAN - RM 2,000 - RM 4,500
GAJI GRED R3 - 32- RM 900 - RM 2,500, 1/2 BULAN BONUS, RM 450 - RM 1,250..
SAPE YANG UNTUNG BESAR DAN BERAYA-SAKAN DI AIDILFITRI NIE.
SAPE YG BERKERJA BERTUNGKUS-LUMUS DAN BERHUJAN PANAS..
JADI FIKIR-FIKIRKANLAH..
UNDI DITANGAN ANDA PRU-14 NIE..

Tanpa Nama berkata...

Mmg setiap tahun PA ada kgt..tp tahun ni diberi tambahan lg 1..ko ni xfaham ke ape?so btulla ayat dia kgt yg dpt bulan ni tu sbg bonus..apa daaa..

Tanpa Nama berkata...

nyesal aku undi bn.....
klau aku tau undi pas lg bagus,,,,bonus pon kedekut nk bg,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

klau dpt rm500 pun dah syukur alhamdulilah dr xdpt,,,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah aku dpt bonus, kalau stengah bulan rm3000 aku dpt, ha..!! ha..!!

Tanpa Nama berkata...

nyesal aku undi bn.....
klau aku tau undi pas lg bagus,,,,bonus pon kedekut nk bg,,,,,,

klau dpt rm500 pun dah syukur alhamdulilah dr xdpt,,,,,,,,,,

alhamdulillah aku dpt bonus, kalau stengah bulan rm3000 aku dpt, ha..!! ha..!!
KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

nASI DAH JADI BUBUR, KAU TELAN JE LAAAA UN TUK 5 TAHUN, PAS NI KAU UNDI BN JUGA........ AKU PUN SAMA...........

jANGAN RISAU, JAMJI DITEPATI.....

Tanpa Nama berkata...

bila rakyat utamakan kemajuan bila nk pangkah PRU13 br2 nie..ni la akibatnya..alhamdullilah aku pangkah pas...xterasa sgt..dh bajet akan blaku cm nie. kt besut nie insyaallah akan menang pas..klu la xde sabotaj cm PRU13 lalu.. Dato' Omar blh ambik calin BN nanti..

Tanpa Nama berkata...

adakah KGT sama dengan bonus?
bonus adalah bonus,jgn samakan dgn KGT...
korg yg gred jusa n professional xpela KGT 7% 8% 9% pada gaji. kami ni yg dr gred 1-17, KGT RM80/RM95 je. bila dikira 2 KGT maka dptlah RM 160/RM190...je..kira bonus la kan kan kan kan. banyak giler bonus ni. rase2 cukup sapai raya haji ni..
KGT xblh nk dsamakn dgn bonus...KGT adalah KGT n bonus adalah bonus...klu xda bonus nmpknya btl ler ekonomi malaysia merundum...org swasta jgk untng klu dpt bonus 2, 3bln ada lg lbh..PA klu dpt pun xlyk dipanggil bonus..kira mcm saguhati jer...pun payah nk dpt kena mntk mcm org mntk sedekah....
pastu... bgmana lak PA yg agama hindu nak sambut Deepavali 2 November thn ni.....parah sbb gaji bln Oktober di bayara pd 8hb Oktober sblm raya haji...pastu gaji Bln November lak di bayar mcm biasa pd 25 November...so bgmana PA hindu nak sambut Diwali..harap2 pihak yg mohon/minta k'rajaan timbang pemberian bonus pd thn ni..

Tanpa Nama berkata...

salam adakah KGT sama dengan bonus?
bonus adalah bonus,jgn samakan dgn KGT...
korg yg gred jusa n professional xpela KGT 7% 8% 9% pada gaji. kami ni yg dr gred 1-17, KGT RM80/RM95 je. bila dikira 2 KGT maka dptlah RM 160/RM190...je..kira bonus la kan kan kan kan. banyak giler bonus ni. rase2 cukup sapai raya haji ni..
KGT xblh nk dsamakn dgn bonus...KGT adalah KGT n bonus adalah bonus...klu xda bonus nmpknya btl ler ekonomi malaysia merundum...org swasta jgk untng klu dpt bonus 2, 3bln ada lg lbh..PA klu dpt pun xlyk dipanggil bonus..kira mcm saguhati jer...pun payah nk dpt kena mntk mcm org mntk sedekah....
pastu... bgmana lak PA yg agama hindu nak sambut Deepavali 2 November thn ni.....parah sbb gaji bln Oktober di bayara pd 8hb Oktober sblm raya haji...pastu gaji Bln November lak di bayar mcm biasa pd 25 November...so bgmana PA hindu nak sambut Diwali..harap2 pihak yg mohon/minta k'rajaan timbang pemberian bonus pd thn ni..

Unknown berkata...

aku dapt bonos 160 je....2 pn pgil bonos ke ali hamsa..bangang btol...

hamba kecewa berkata...

Yang cakap 44 tu bukannya betul2 44. Dia kerja tukang pencacai najis saja.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
tunggu dan lihat... kalau ada alhamduillah.. kalau xdepun alhamdulillah... jgn bandingkan diri kita dgn org yg lebih tp bandingkan dgn org yg kurang dari kita... jgn buruk sangka dgn org yg byk hutang sbb kita xtau apa yg dia lalui... bonus xsemestinya dibyr bersama gaji.....
___________________________________

bagus2 sejuk perut ibu mengandung..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa bg bonus? Belanja dpt dirasai jg oleh peniaga dan persiapan bg yg berkeluarga lebh rapi..jika x diberi bonus apa yg di takutkan ialah kecurian atau samun menjadi jadi kerana kesan kpd kos yg tingi pd hr perayaan ini..kemalangan juga akan lebih tinggi kerana aspek penyelengaraan kenderaan tidak lg dititikberatkan oleh pemandu..keselamatan dijalan raya jg bahaya,kerana ramai yg mengambil kesempatan untung lebh dgn menuang minyak atau paku di jalan raya..boleh tdk diberi bonus,kerajaan mesti mengawal harga brg dgn serius supaya x berlaku kejadian seperti di atas..

Tanpa Nama berkata...

spm pangkat 3 sibuk je memekak geng2 17 ni.. tgk aku br 2 tahun dh naik 44.. dah bodoh tu bodoh jugak..

.................................

wei jgn nk meghina r org spm 17.... ko tw ker diorg semue pgkt 3 de gak pgkt 1 cm aq tp x kesampaian blajr dpt keje ni... nk x nk terima jer.. nk ikutkan aq bukn gred cm ko skg lg up..ala stakat 44 ape barang...

Tanpa Nama berkata...

keje bank gaji RM3000 x bonus 6 bulan=RM18,000..best nya beraya tahun ni..haha..padam muka penjawat awam, nk bonus pun kena minta cam pengemis..keje swasta x minta pun memang dpt 2 3 bulan gaji ke atas..

Jigeduk berkata...

Tu la pasal, ambil mamak Jadik k es en, kan dah kena belit

sixpenditagila berkata...

kalau jumpa ksn kat tepi jalan , luku kepala dia .

Tanpa Nama berkata...

Biasalah kalau dh menang, 2 tahun nak dekat pilihan raya sibuk nk bg bonus balik.

Tanpa Nama berkata...

Poyo gila,nk menunjuk gaji. Org mcm k ni xberkat hidup.bongkaktuihhhhh

Tanpa Nama berkata...

aku rasa lah, gomen tak bagi bonus sbb dah menang, tunggu lah 3 - 4 tahun lagi kalau nak merasa bonus. pakai baju 2 tahun lepas, duit raya bagi singgit jer.

kuih raya, tak perlu, start keta, raya umah org lain, bedal byk2 kuih raya, pi open house, sebat byk2.

kalu bg bonus pun bagi RM100 jer, nnti harga ayam naik, pastu daging pun naik, pastu petrol naik, tak nak lah

Tanpa Nama berkata...

tak yah bg lah, bn dh menang, nak pujuk sape? tunggu la 4 tahun, baru pujuk balik,

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah klu btui la gred J dinaikan....terima kasih pada smua yg telah bertungkus lumus memohon selama 30 tahun ni...wlupn pakcik2 smua dh pencen, kami yg dpt merasa kenaikan gred j27 ni mengucapkan terima kasih atas perjuangan anda...tak siap2 permohonan selama 30 tahun ni...

Tanpa Nama berkata...

tak sia2 permohonan selama 30 tahun ni...

Tanpa Nama berkata...

KGT tahun 2013 cuma RM95 x 2 = RM180.00. Fikir2kan sama tak dengan bonus.

Asmar berkata...

KGT 2013 RM95 x 2 = RM180. Sama nyek dengan bonus.

Tanpa Nama berkata...

Org bodoh cam ko ni pun bole jd PA..patut ler servis jd lembab sbb ada PA cam ko..!

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..kita sebagai umat islam semestinya memohon kepada allah.banyak2kan berdoa mohon allah makbulkan hajat kita ni..yakin pada allah.mintak pada allah insyaallah allah xkan kecewakan kita.kalau mimta pada manusia kita akan kecewa..amin..

Tanpa Nama berkata...

Kalau alasan kenaikan dua kali tahun ini dalah tidak logik sangat dan tidak boleh diterima..Sudahlah kerajaan tumpu pada POLIS danTENTERA sahaja seolah2 jabatan lain tidak pernah berjasa kepada kerajaan. Memang dapat kenaikan bermula bulan tujuh tapi sampai sekarang surat kenaikan tidak dapat. Kenaikan pun blum. Sudahlah kalau dapat bonus KWSP potong pastu gaji potong lagi. Menang KWSP nie tamak nak makan duit orang saja. TOLONGLAH KERAJAAN BERSIKAP ADIL DAN SAKSAMA KEPADA SEMUA PENJAWAT AWAM KERANA BUKAN POLIS DAN TENTARA SAHAJA BERJASA TETAPI KAMI SEMUA JUGA BERJASA CUMA DARI SUDUT DAN SPEK BERBEZA.....KALAU KEADAAN TERUS MACAM NI...FIKIRLAH APA AKAN BERLAKU DI MASA HADAPAN. MAHUKAH KERAJAAN MELIHAT 1.4 JUTA P.A BERMOGOK DAN MALAYSIA JADI SEPERTYI MESIR JUGA.....MINTA MAAF JIKA ADA YG TERSA TETAPI HANYA LUAHAN HATI YG DISIMPAN...UNTUK BERSAMA....MOHON MAAF DAN SALAM RAMDHAN......

Tanpa Nama berkata...

yang pangkah dapat abu, yang tak pangkah dapat arang... bersyukurlah malaysia masih aman.

Tanpa Nama berkata...

tiap2 thn PA minta bonus mcm pengemis.org atas apa tau.gaji dia dh tinggi.blk2 statement suruh bersyukur apa yg ada.klu mcm ni gayanya apakata demi kerajaan yg prihatin iaitu rakyat didahulukan....boleh tak gaji pegawai tinggi ni termasuk KSN(ahli politik trmsk PM) ditukarkan kepada gaji kumpulan sokongan dan kumpulan sokongan pula menikmati gaji pegawai atasan(KSN,PM,AHLI POLITIK) sempena hari yg mulia ni.CUMA SEBULAN JE BRO...BOLE TAK??dgn cara tu br boleh dikatakan kerajaan yg perihatin.sebulan je...takkan tak mampu..duit simpanan pegawai atasan byk lg..jimat2 la pula

Tanpa Nama berkata...

Idea bagus cuma cara perlaksanaan aje nak kena kaji n kaji n lepas tu kaji lg n kaji lagi sehalus2nya dan pastupun kena kaji lg dan sehalus2 drp kaji yg dah halus tu td n pastu nk kena kaji lg sampailah PA mkn nasi kanji aje... pastu baru dpt jawapan yg idea bro ni tak boleh pakai sbb dicampur ditolak n dibahagi sama rata n didarab2pun jawatan pm tpm yb2 ksn ksu baru ada tak sampaipun 2000 jawatan mcmmana nak bg PA yg 1.42juta ni nak merasa gaji depa ni selama sebulan. Cohhhh citer cohhhh citer nk dengaqqqqq sat...

Tanpa Nama berkata...

gilooooooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

Kalau satu lagi kenaikan KGT yang di maksudkan BONUS raya..!! Cukupkah RM80.00 tu . Nak wat isi minyak pergi balik kampung pun tak lepas ? Sebelum ni kata bagi satu kenaikan KGT kat PA sebab menghargai usaha PA menyokong dasar kerajaan . Kenapa pula berubah p bonus raya pula...?? Pelik... Pelik...

Tanpa Nama berkata...

Salam..aku rasa orang yg mengaku 44 tu rasanya bukan orang PnP. Orang PnP tak akan memperbodohkan diri mcmtu...tapi btul jugak x semua yg cerdik..apa pun kita tunggu jelah pengumuman kerajaan nanti.Jangan buat spekulasi awal..kalau ada, alhamdullilah. Kalau x de..nak buat mcmana, ekonomi dan perbelanjaan negara yang lain pun kena ambil kira jugak..Kerajaan kene pertimbangkan untuk bantu mereka yang bergaji kecil dan kumpulan sokongan.Pada mereka yang sibuk canag agar bagi bonus samarata tu, kena fikir juga. Kita ada sistem gred jawatan. Biasalah, mereka yang gred tinggi dapat gaji dan elaun tinggi kerana pendidikannya. Tetapi jangan lupa, tanpa kumpulan sokongan yang buat kerja, Setinggi mana gred di atas pun tetap x boleh jalan. So, dua-dua sama penting...ok.

Tanpa Nama berkata...

macam mana bagi staf yang tdk terlibat dengan kgt? KGT dh la xdpt. Bonus pun gayanya mcm tiada ni. Habuk pun tak der la.

Tanpa Nama berkata...

macam mana bagi staf yang tdk terlibat dengan kgt? KGT dh la xdpt. Bonus pun gayanya mcm tiada ni. Habuk pun tak der la.

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar akan akur...akur....akuurrrrrr.....aaakkkuuurrrrrr!!!!!

Tanpa Nama berkata...

KGT mmg KGT, takleh nak anggap bonus. Tapi KGT diawalkan tu boleh la dianggap bonus. Paling kurang pon RM80 x 6 bulan, bukan ke dapat RM480. Ok la tu

Tanpa Nama berkata...

Ada bonus ke x de bonus ke sama je. Kalau ada bonus pun brapa sangat la yg dpt, kalau stakat pembantu tadbir ke bawah. Gred yg slalu diketepikan. Dh x kisah pasal kgt, bonus dan apa-apa pun. Kerja je la selagi boleh.

Tanpa Nama berkata...

Mcm mana aku & geng aku pekerja CFS?? Ade ke tak kenaikan gaji? Bila? Bila kta org nk diTETAPkan dlm kerajaan??? Aku nie keja ikut skel dploma tp gaji pakai skel spm.bkerja pula sbgai Juruteknik, J17 (KONTRAK). Bkn tak bsyukur..cuma ambil perhatian la juga.. Harga barang sekarang bkn nya murah. Bila gaji naik barang pun naik harga juga. mcm mana nak nikmati gaji tu. Hal bonus tu harap kerajaan prihatin. minta tlg sangat bonus untuk Aidilfitri nie nanti ada.Harap dgn gaji minta maaf la. kalau pergi ke site brapa kali da pakai duit..pls la phm..

Tanpa Nama berkata...

KGT=BONUS?

Bonus xde tapi harga barang melambung2..apa la sgt dgn KGT rm95..org atasan x pk org bawahan..sedih btl.

Tanpa Nama berkata...

bayang2 kuar dah... http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130717/dn_34/Aidilfitri-PM-bayangkan-berita-gembira-penjawat-awam

Tanpa Nama berkata...

Cantikkkkk. .. rm1000@1500 minima bg gaji bwh rm3000 dan 1/2 bulan gaji bg yg bergaji lebih rm3000.... fuhhhhhh beraya jgk aku pd 8.8.2013 ni... ibu ayahhhh n jgk adik2ku abg balik beraya jgk di kampung tahun ni.. msj smlm yg abg hantar kata tak jadi balik kampung sbb tak ada bonus tu terbatal dgn sendirinye yer... tak ada surat menyurat n dakwa dakwi yer... abg tetap balik kampung... walaupun tiket bas abis dari Pudu Raya ke Kampung Pandan abg sanggup tempah satu teksi semata2 nak beraya dgn ibu n ayah n adik2ku di kampung... heheheeeee

fiqrie fiqrie berkata...

KGT RM95
Julai ke Disember - 6 bulan
RM95 x 6 bulan = 570.00
byk la tu, daripada xde kan...

Tanpa Nama berkata...

Huh..mna cukop...duit.minyak.20billion mna drang letak...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, KGT aku dgn kenaikan gaji bulan julai total RM 450, lega noh kalau dapat 1/2 bulan bonus-RM 3,000 dicampur kenaikan KGT= RM3,000 + RM 450 = 3,450..aku nak tukar tayat kereta mercedes aku, tukar handphone baru samsung S4 baru, beli-belah kat butik, beli baju isteri n anak-anak, order kuih raya 15 jenis, buka puasa kat hotel 5 star bersama keluarga, itu baru dpt kgt dan bonus, gaji RM 6,000 dan elaun perjalanan RM 2,500 tak cuit lagi, untungnya jadi pegawai profesional ni, pnp.. sponsor dari member-member dekat raya nie, ingat nak ganti sofa dan kerusi antik baru..

Tanpa Nama berkata...

Ada berita baik ttg bonus..cube tengok Malaysia kini

Tanpa Nama berkata...

Seorang peladang mempunyai 15 ekor lembu betina dan seekor lembu Jantan Tua. Oleh kerana lembu jantan Tua sudah tidak efektif lagi membiakkan bakanya peladang itu membeli seekor lagi lembu jantan Muda untuk jadi pembaka.
Selepas lembu Muda sampai dia disapa oleh lembu Tua.
Tua: Selamat datang, Kita boleh bekerjasama membuntingkan semua lembu betina ni agar tuan kita gembira.
Muda: Kerjasama?? Kamu sudah tua dan patut bersara biar aku uruskan semua kerja pembiakan ini.
Tua: Kamu bagilah aku tolong seekor betina pun jadi laa....
Muda: Tak boleh, aku gagah dan mampu melaksanakan kerja pembiakan tanpa bantuan kamu orang tua.
Tua: Ok kalau kamu gagah perkasa esok kita lumba lari kalau kamu menang aku tak akan ganggu walau seekorpun lembu betina.
Muda: Ok aku setuju esok pagi kita lumba.

Keesokannya.
Tua: oleh kerana aku dah tua kamu kena bagi aku lari dulu lepas sepuloh langkah baru kamu mula berlari.
Muda: ok lah Tua apa lagi lari lah..


Lembu Tua berlari dengan perlahan kemudian dikejar oleh lembu muda... dalam 10 meter lembu muda mengejar lembu tua dan sudah hampir di bontot lembu Tua.. tiba tiba bam..  bam.. lembu muda tersungkur rebah.

Tuan lembu telah menembak lembu muda sambil menyumpah Chiss !!! Sudah tiga ekor lembu jantan yang aku beli ni Gay... tak boleh beli lagi lembu jantan dari pasir bedengun. huh....

Moral of story...
Jangan sombong dengan orang lama. Respek la otai dia banyak taktik yang tidak disangka....��������

Tanpa Nama berkata...

Senang cerita mcm ni la.....semua PA dapat samarata RM2,000 tanpa mengira gred untuk bonus raya dan RM2,000 lagi untuk bonus hujung tahun. Adil kan. Semua orang dapat merasa.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...senyum semua PA raya tahun ni nampak gayanya..ingat jgn sakan sgt...nanti msk keje pening lak..

Tanpa Nama berkata...

agaknya kalau orang yg dok dlm ceupacs tak bergaji, rasanya nak ke depa gila2 keje memperjuangkan nasib kita. ceupacs asyik memenangkan kakitgn awam kategori sederhana je yang lebih. agaknya orang bergaji besar tak dok tanggungan agaknya. kita orang belajar susah2. sapa suruh hangpa malas blajar

Tanpa Nama berkata...

Korang kira ok lagi,driver lagi haru siang malam kerja bertaruh nyawa atas jalan jgn ckp bonus,overtime pun kena potong,mengadu kat majikan terus kena mark,lagi x ada pembelaan,tapi x pe,rezeki tuhan yang bagi,alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Naik gaji rm180...dulu kata nak bayar back date..rupa2 nya rm180 jer bonus tahun....

Tanpa Nama berkata...

Apa yg di khabarkan tak sama apa yg dpt..naik rm180..itu lah bonus..x ada sampai beribu riban pun.awal tahun kata bayar backdate dari jan hingga jul..rupa rm180 jer bonus dapat tahun nie....nasib 2

Tanpa Nama berkata...

Maner leh x dgn 6..cuma 1 kali jer julai..tak ada back date dari bulan jan pun.bohong jer

Tanpa Nama berkata...

kah..!!kah..!! Kau org kena kencing jealah, dahlah buruh, driver, pengali parit, bodoh nak mampos, diperbodohkan oleh golongan PnP, mcm aku, aku selalu bodohkan org mcm kau org nie, selalu jea kena tengking dan kena ugut oleh aku.. kalau melawan aku ugut buat markah rendah prestasi, yg mengampu aku, aku buat dia org mcm pencaicai aku, mcm lembu bodoh kena cucuk hidung.. golongan nie mcm kucing kurap, tak layak dpt bonus.. pegi mampos.. menyusahkan kerajaan, sebab bodoh tak boleh di ajar..

Tanpa Nama berkata...

Gred 44 u memang anak ampang....aku rasa mak bapa kau salah bikin kau.....sepatutnya kau anak kepada setan....kau tak layak diberi gred 44 kerana kau lupa daratan kalau tidak allah yang beri kau rezeki jangan kau harap.....pasti kau dilaknat allah kelak kau sombong angkoh dgn pemberian allah kepada kau...aku berdoa kepada allah semoga apa yang diberi nya kepada kau...akan memakan diri kau sendiri...aaaaaaamin....

Tanpa Nama berkata...

Sokong dengan pendapat KSN, KGT julai ni merupakan bonus kepada P A. Ramai yang nampak bonus hanya bila kerajaan beri satu jumlah bayaran yang besar dalam bulan tertentu. Tapi masih ramai yang belum faham KGT bulan julai ni LEBIH BESAR NILAINYA dari bonus. Bermula bulan Julai ni semua penjawat awam akan dapat pergerakan KGT seperti yang djanjikan. Bagi yang telah dapat kgt pada januari dan april, julai ini merupakan PERGERAKAN KENAIKAN GAJI KEDUA untuk tahun ni. Bagi yang akan menerima kgt pada oktober, tetap akan dapat pergerakan KGT PERTAMA pada julai ni dan KGT KEDUA pada oktober.

KGT = increment tahunan yang akan dibayar untuk tempoh setahun (sehingga tahun depan). Bukan bayaran untuk satu bulan sahaja. Harap penerangan ini memberi pencerahan kpd P A yang suka mengkritik tanpa ilmu di kepala.

Tanpa Nama berkata...

porah!!!!
mcm aku tak tau gamaknya begitu,
pandey lh engko ni.....KGT utk satu thn.
KGT aku naik rm80 je nampaknye beraya dlm rmh ajalah thn ni,
close house lh namapaknya thn ni.
hoho... org kat atas ni mesti specis sambut syawal tiap2 bulan gaji 10k keatas ni,
tak ada masalah tak perlukan bonus kut.
puih,puih!!!!

ki ko berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

As salam,

rilek brade..brade rilek
bonus dapat la jgn risau
insya allah

http://www.malaysiakini.com/news/235950

esk drg kaji, minggu dpn umum la 2
dah2.. tingkatkan prestasi kurangkan kontrovesi :)

Tanpa Nama berkata...

Ni yg banyak komen ni mesti x penah amik tau pasal hal service. Bersyukurlah dengan rezeki yg Allah bagi. Selamat berpuasa.

Tanpa Nama berkata...

PR sebelum PRU-13 akan memberikan bonus 3 bulan gaji dan mengkaji balik kenaikan gred dan terma perkhidmatan bagi semua 1.42 juta PA sekiranya menang PRU-13 tapi tak menang, jadi tak adalah, kau org dapatlah bonus dengan pemberian 1 KGT saja.
kira o.k tue..jangan merungut pulak..

Tanpa Nama berkata...

Alah bang.. Nape kgt kecik sangat? Berusahalah bang oi kalau nk ubah nasib diri dan keluarga. Jangan asek mengutuk jer dan harapkan bantuan. Dapat bonus sebulan pun abis gak nnt. Berusahalah cari duit lebih skit sambung belajar. Ada kelulusan akademik tinggi sikit lps tu mohon lah jawatan lagi tinggi di s.p.a. Sesungguhnya Allah x kan mengubah nasib seseorg melainkan disertakan dengan usaha dan doa.

Tanpa Nama berkata...

Lawak aku bila dok baca ada orang dapat kgt sebulan jer. Korang ni kerja dgn kerajaan malaysia ke korg keje dgn kerajaan zimbabwe wei??

Tanpa Nama berkata...

2 1/2 MONTHS? WONT AND DONT PUT HIGH HOPES,

CRASH AND BURN.

SAMA-SAMA KITA REDAH KENAIKAN HARGA BARANG.

Tanpa Nama berkata...

Berlagak,bongkak,sombong,tu le yg ada pafa diri ko menunjuk . Ko mkn gaji je bodoh.org berniaga juta juta diam je. Kalautuhan tarik balik nikmat ko baru ko sedar bongok. Ko mati pun bawak kain putih je. Insaf lah. Bagang btol ak dgn org bongkak.

JUSA A berkata...

jadah Nye nk bonus... keja malas.. asyik nk pegi minum je... ni le perangai PA gred bawah...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Senang cerita mcm ni la.....semua PA dapat samarata RM2,000 tanpa mengira gred untuk bonus raya dan RM2,000 lagi untuk bonus hujung tahun. Adil kan. Semua orang dapat merasa.

*******
Mana boleh bagi sama rata..kenalah ikut gred dan tangga gaji..kononya adillah..tapi x adil bagi mereka yang gred tinggi...mereka belajar dulu teruk2..buat macam2 sumbangan..kursus sana sini..PTK sana sini..memang kenalah dengan gred dan gaji mereka...x usahlah nak dengki dengan gaji orang ni..kalau nak bergaji tinggi, usahalah, pergi sambung study lepas tu mohon jawatan yang berkelayakan dengan kelulusan..tak usah nak merungut lebih2..

Tanpa Nama berkata...

jgn duk kata gred bwh ja..gred atas perfect sgt ka.. ke nak sy upload gambar pegawai2 gred atas yg duk lepak minum berjam2 kat cafe.. dan jgn ingt PA ja duk lepak minum.. pkerja swasta pn byk yg lepak minum di kdai.. biasa la tu.. kt minum skejap utk restkn minda dan tambahkn tenaga utk sambung kerja.. jd brenti minum kejap apa salahnya.. apa la.. bab ni pn nk dijadikn isu..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Berlagak,bongkak,sombong,tu le yg ada pafa diri ko menunjuk . Ko mkn gaji je bodoh.org berniaga juta juta diam je. Kalautuhan tarik balik nikmat ko baru ko sedar bongok. Ko mati pun bawak kain putih je. Insaf lah. Bagang btol ak dgn org bongkak.

Khamis, Julai 18, 2013 7:59:00
*****
Orang yang bodoh saja yang mengatakan orang lain bodoh..jagalah bahasa bro..jangan tunjuk kau tak matang..sini adalah blog CUEPACS..bincang elok2...cakap biar nampak kita cerdik..jangan nampak kebodohan diri..kalau nak sangkal pandangan orang rujuk dengan fakta..bukan emosi..buat apa nak ikut kebodohan orang lain bro...fikir2 kanlah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

jgn duk kata gred bwh ja..gred atas perfect sgt ka.. ke nak sy upload gambar pegawai2 gred atas yg duk lepak minum berjam2 kat cafe.. dan jgn ingt PA ja duk lepak minum.. pkerja swasta pn byk yg lepak minum di kdai.. biasa la tu.. kt minum skejap utk restkn minda dan tambahkn tenaga utk sambung kerja.. jd brenti minum kejap apa salahnya.. apa la.. bab ni pn nk dijadikn isu..

Khamis, Julai 18, 2013 8:58:00
****
Dan jangan pula kau pndang orang gred atas tu mcm tu..yang ko tengok tu segelintir je..jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga..tak adil ko judge semua orang Pnp macam tu...aku pun boleh cakap ada jugak orang sokongan yang teruk..minum juga sana sini..mengular...tapi aku x cakap sebab x semua orang sokongan mcm tu...fikir2 lah bro..tak usah cakap ikut emosi...

Tanpa Nama berkata...

JUSA A berkata...

jadah Nye nk bonus... keja malas.. asyik nk pegi minum je... ni le perangai PA gred bawah...

Khamis, Julai 18, 2013 8:17:00 PG

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

JUSA A kepala hotak ko.. klu dh pencacai, pencacai jelah.. sibuk nak menyamar JUSA A konon..
Ape jadahnye JUSA A nak sibuk2 kat blog ni..xde maknenye..

Tanpa Nama berkata...

JUSA A berkata...

jadah Nye nk bonus... keja malas.. asyik nk pegi minum je... ni le perangai PA gred bawah...

Khamis, Julai 18, 2013 8:17:00 PG

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

JUSA A kepala hotak ko.. klu dh pencacai, pencacai jelah.. sibuk nak menyamar JUSA A konon..
Ape jadahnye JUSA A nak sibuk2 kat blog ni..xde maknenye..

***********************************
Aku sokong dengan kau bro...JUSA A takde maknanya nak mengutuk mcm tu..die pun banyak kerje nak buat..meeting sana sini..program sana ni..ini kerja orang sokongan yang nak burukkan orang JUSA dan gred atas..Ayat pun tak nampak macam orang kelulusan tinggi...so tak baik buat macam tu..tak payan nak provoke..ini adalah orang2 yang kecewa sebab tak boleh tengok orang lain lagi tinggi..rezeki masing2 lah..apa nak bising2..tunggu jelah DS Najib..kalau ada alhamdullilah..kalau x de tak payahlah nak merungut..aduhai..manusia2..manusia..tak pernah kenal erti cukup dan puas...

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama berkata...

kah..!!kah..!! Kau org kena kencing jealah, dahlah buruh, driver, pengali parit, bodoh nak mampos, diperbodohkan oleh golongan PnP, mcm aku, aku selalu bodohkan org mcm kau org nie, selalu jea kena tengking dan kena ugut oleh aku.. kalau melawan aku ugut buat markah rendah prestasi, yg mengampu aku, aku buat dia org mcm pencaicai aku, mcm lembu bodoh kena cucuk hidung.. golongan nie mcm kucing kurap, tak layak dpt bonus.. pegi mampos.. menyusahkan kerajaan, sebab bodoh tak boleh di ajar..
Rabu, Julai 17, 2013 10:22:00 PTG

*****

Wei..ko ingat orang Pnp ni boleh buat sesuka hati..that why kerajaan ni ada pekeliling nak bagi orang markah prestasi rendah kau ingat senang ke.?..sebab tu ada penilai pertama dan kedua...tak usahlah nak tunjukkan ko tu orang Pnp...benda2 cmni pun tak tahu...aku rasa ko tu orang sokongan...sebab kau dengki dengan orang Pnp..tu pasal ko buat ayat rubbish kat sini...tak usah nak provoke orang lah...

Tanpa Nama berkata...

sy bknnya nk judge org atasan.. tp sy hanya menjawab kenyataan ini :-

Tanpa Nama berkata...
JUSA A berkata...

jadah Nye nk bonus... keja malas.. asyik nk pegi minum je... ni le perangai PA gred bawah...

Khamis, Julai 18, 2013 8:17:00 PG

maksud sy sama la mcm encik..bkn semua gred bawahan yg mcm tu..

Tanpa Nama berkata...

Putrajaya: “Nantilah... kita akan menelitinya, ada masa lagi.” Hanya itu reaksi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika ditanya kemungkinan terdapat berita gembira yang akan diumumkan kerajaan kepada 1.4 penjawat awam sempena Aidilfitri tahun ini.

Sambil tersenyum beliau tidak mengulas lanjut, tetapi hanya meminta semua pihak menunggu (sebarang pengumuman daripada kerajaan berhubung perkara itu).


Sebelum ini, Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Dr Ali Hamsa dipetik berkata, kerajaan belum berbincang mengenai pemberian bonus kepada penjawat awam.

Bagaimanapun, beliau dilaporkan berkata, kerajaan sebelum ini sudah mengumumkan Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) sebanyak dua kali untuk tahun ini saja, dan ia boleh dianggap bonus oleh penjawat awam.


Namun, Ali juga dipetik berkata, terpulang kepada kerajaan kerana biasanya pemberian bonus hanya dilakukan pada hujung tahun dan bergantung kepada output perkhidmatan awam.

Tanpa Nama berkata...

Ape laaaa u all ni di bulan2 Ramadhan mcm ni pun nak gaduh2... I benci I benciiii I benciiii tauuuu auuuwww.. alaaaaaa jangan ler mcm ni bang... bang oooo banggg... banggg oooiiii poeee lo mondi... hari dah tinggi ni aaaaaaa...

Tanpa Nama berkata...

Ko ni Bodoh tau tak

Peon N1 berkata...

Hampir kesemua pencacai kat sini adalah kumpulan sokongan. kalu adapun PnP kat sini adalah sekor dua, itu pun yang bangang tahap bahlol.

affiz79 berkata...

syukurlah nikmat yang diberikan oleh Allah s.w.t,dapat kerjapun satu bonus dari-Nya seumur hidup,jadilah PA yang pandai bersyukur..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

sy bknnya nk judge org atasan.. tp sy hanya menjawab kenyataan ini :-

Tanpa Nama berkata...
JUSA A berkata...

jadah Nye nk bonus... keja malas.. asyik nk pegi minum je... ni le perangai PA gred bawah...

Khamis, Julai 18, 2013 8:17:00 PG

maksud sy sama la mcm encik..bkn semua gred bawahan yg mcm tu..

Khamis, Julai 18, 2013 9:39:00 PG
************************

Terima kasih...mmg maksud kita sama..kalau PnP takda sokongan pun hancur..so kita saling memerlukan satui sama lain...tak usah layan penama JUSA A tu..dia tu aku rasa bukan PnP..itu adalah orang yang kecewa yang berniat jahat dan bacul untuk membuat provokasi...sengaja dia meningkat kebencian kumpulan sokongan pada Pnp...jangan dilayan..

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 256   Terbaru› Baru»