SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

30 Januari 2014

CUEPACS GESA KERAJAAN PERCEPATKAN SEMAKAN SEMULA 100 SKIM KHIDMAT AWAM

Bernama 
20/1/2014




Kakitangan awam melayan pelanggan - Gambar HiasanIPOH, 29 Jan (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) menggesa kerajaan mempercepatkan perundingan dengan kesemua kesatuan pekerja terutama pembantu tadbir supaya penambahbaikan 100 skim yang diumumkan dapat diselesaikan segera.

Presidennya Azih Muda berkata kajian semula 100 skim perkhidmatan awam seperti yang diumumkan pada November lepas perlu diselesaikan dalam tempoh enam bulan dari sekarang kerana ia tidak melibatkan banyak implikasi kewangan.

"Cuepacs mahu kerajaan memberi perhatian serius dan ia perlu dipercepatkan kerana gambaran yang ada kepada penjawat awam berkenaan seolah-olah mereka terpinggir kerana semakan skim dibuat secara berasingan," katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan anggota Gabungan Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Kerani dan Bersekutu Kerajaan (AUEGCAS) di sini Rabu.

Beliau berkata Cuepacs akan mencadangkan kepada kerajaan supaya kesemua skim yang dikaji semula diberi penambahbaikan secara serentak supaya tiada isu berbangkit kerana ia boleh menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan penjawat awam.

Golongan pembantu tadbir dalam perkhidmatan di peringkat persekutuan, negeri, badan berkanun dan pihak berkuasa tempatan berjumlah kira-kira 200,000 orang telah menunggu terlalu lama untuk skim mereka diberi penambahbaikan, katanya.

"Kita tidak mahu lama sangat untuk ia diselesaikan kerana jurang dengan skim yang lain nanti akan lebih luas. Kita mahu kerajaan dan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) selesaikan perkara ini sebelum Jun tahun ini dan tidak perlu menunggu sehingga pembentangan Bajet 2015," katanya.

Azih berkata Cuepacs juga mencadangkan supaya nama jawatan pembantu tadbir ditukar seperti kepada pegawai khidmat tadbir sejajar dengan inisiatif transformasi kerajaan serta sumbangan besar golongan itu dalam pentadbiran negara.

Pada 13 Jan lepas, Ketua Pengarah JPA Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata pihaknya sedang mengadakan rundingan dan mendapatkan maklum balas daripada pihak berkepentingan bagi kajian semula 100 skim perkhidmatan awam.

Katanya kajian penambahbaikan skim itu meliputi kumpulan penguatkuasa dan perkeranian dalam penyelarasan tangga gaji, syarat kemasukan dan juga kebajikan.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata Cuepacs akan mengadakan lawatan ke semua hospital kerajaan selepas mendapati institusi kesihatan awam itu sudah tidak mampu menampung jumlah pesakit yang kian bertambah pada masa sekarang.

"Kami mendapat maklumat ada pesakit terpaksa ditempatkan di laluan keluar masuk serta di kaki lima selain difahamkan penjawat dan orang awam terpaksa menunggu bagi tempoh yang amat panjang untuk mendapatkan rawatan hemodialisis," katanya.

Azih berkata terdapat penjawat awam sebagai pesakit luar pergi ke hospital pada pukul 6 pagi semata-mata untuk mendapat nombor giliran yang mula dibuka pada 8 pagi, keadaan itu sekaligus merugikan masa perkhidmatan penjawat awam itu kepada kerajaan kerana beliau perlu bekerja selepas menerima rawatan.

Situasi yang dialami hospital kerajaan akan bertambah membebankan apabila hospital swasta hanya mengutamakan pesakit yang mempunyai insurans perubatan serta kad kredit, katanya.



-- BERNAMA

164 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada sape- sape tau 100 skim tu secara detail

Tanpa Nama berkata...

Macam mana ni... surat opsyen tak terima lagi untuk ditandatangani juruteknik j17 ..cuepacs sila ambil maklum..

Tanpa Nama berkata...

Kami pembantu Pertanian gred 17/22/26 dah sain opsyen terima jawatan baru gred 27 pada minggu pertama bulan disember 2013.Kenaikan pun sgt sikit je sbb di kira dari tangga gaji pada bulan Jun 2013.Semua dpt kenaikan baru RM20 ke RM30 je.bukan bnyak sgt naik.

Tanpa Nama berkata...

Di jabatan kami gred j sudah sain baru-baru ini..

Tanpa Nama berkata...

Bila ada perubahan skim mesti pembantu tadbir ketingalan atau dilupakan...kenapa?sedangkan sekiranya ada kesilapan dalam kerja pembantu tadbir inilah yang akan bertanggungjwab dan kena. Contohnya kalau ada kesilapan dalam kewangan pembantu tadbir akan ditegur oleh audit sampaikan ada yang kena tindakan tatertib walaupun bukan di sengajakan.tetapi malangnya seorang guru dilatih selama beberapa tahun untuk mengajar masih juga banyak murid yang gagal dalam mata pelajaran.apa tindakan kementerian kepada guru?tidak ada tindakan malah guru diberi peluang naik pangkat sampai ke gred dga38 atau dg54 dan tempok kup di pendekkan kepada 8 tahun.

POLIS BANTUAN KP11 AADK-PERSADA berkata...

begitu juga pengawal keselamatan gred kp11@kp14 yang telah lama tertinggal/ketingggalan/ditinggalkan setiap kali skim saraan baru di perkenalkan.
diharap juga selepas ini tiada lagi gred 11 dalam anggota beruniform.

Tanpa Nama berkata...

bukan ada kenaikan gaji pon .. jangan dok mengharap pada kerajaan . kerajaan dah benrap atas pemerintahan si najib nie . harap ubah nama jawatan ja .. cuepacs pon jagan dok sembang ja . elaun Perumahan dan elaun khidmat awam patutnya naik . tangpong kos sara barang yang naik gila babi ...

Tanpa Nama berkata...

Wujud lg manusia yg hanya tahu nak menilai kesilapan org lain dan butakan mata terhadap kelemahan diri. Elok lg PT yg buat komen diatas menyanyikan lagi 'Bangau Oh Bangau' setiap hari. Nampak jelas sgt tak sanggup menerima kekurangan yg dimilikinya. Pihak lain pula tempat dia alih perhatian utk menutup kelemahan diri. Doktor berlatih hingga 7 tahun tetapi setiap hari ada pesakit yg mati. Ini salah doktorkah? Murid gagal nak salah guru bulat2? Nyata sgt PT yg buat komen ini memang layak dpt gaji dan gred 17 hingga pencen sebab tak tahu berfikir secara rasional. Andaikan semua pesakit yg mendapat rawatan daripada doktor akan 100% hidup dan semua murid lulus cemerlang 100% dlm semua peperiksaan yg diduduki. Adakah masih nak cari lagi alasan utk menidakkan kebolehan dan kekurangan pihak lain? Selagi kita manusia tiada yg sempurna; murid yg disekolah punyai pelbagai latarbelakang; kebolehan dari segi fizikal dan mental dan tak pernah ada mana2 negara di dunia ini yg boleh melahirkan semua murid lulus 100% setiap kali peperiksaan. Kegagalan dan kelulusan adalah adik beradik kerana ia tetap istilah yg sentiasa wujud dlm.apa jua yg kita lakukan. PT yg berurusan dgn kertas dan.komputer setiap hari harus akur dgn kesilapan diri dan menerimanya dgn hati terbuka dan jadikannya pengajaran utk bertugas dgn lebih cekap bukan menyalahkn pihak lain. Anda mohon jawatan PT bukan dipaksa maka harus terima seadanya nasib sbg PT. Jgn sesekali cuba nak mengalihkan perhatian terhadap kelemahan diri anda dgn mengungkitkn kelemahan pihak lain yg sama sekali tidak sama skop tugasnya dgn anda.

Tanpa Nama berkata...

PT yg buat komen diatas adalah diantara beberapa PT bermasalah di beberapa buah jabatan. Dapat dinilai bahawa PT ini adalah seorang yg suka buat provokasi, befikiran tidak rasional, tidak pernah nak melihat kelemahan dirinya, gemar membuat fitnah dan cuma tahu menyalahkn pihak lain jika menghadapi tekanan. Layakkah dia dinaikkan gred dan gaji dgn buat komen sebegini rupa?

Tanpa Nama berkata...

PT yg frust menonggeng kerana gaji dan gred tak naik ke gred JUSA.

Tanpa Nama berkata...

Komen ketinggalan drpd seorang PT yg malas dan mengaku dirinya hebat drpd org lain. Gaji tak cukup salahkn org lain pula.

Tanpa Nama berkata...

kami memohon jasa baik mahaguru-mahaguru yang mengajar subjek utk peperikasaan penting supaya dapat kiranya pamer result di papan kenyataan sekolah....
suruh pelajar score upsr-pmr-spm, tapi malangnya mahaguru yang mengajar bukan scorer....

hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Jika PT diatas membuka kelas tuisyen sudah pasti ramai ibubapa yg akan menghantar anak2 mereka belajar dgnnya memandangkn dia tahu mengajar murid2 utk lulus dlm.peperiksaan. Tak usah ibubapa hantar anak2 ke sekolah. Mengajar dan membentuk murid2 menjadi pandai adalah kerja yg amat mudah bg PT tersebut.

Tanpa Nama berkata...

sekali lagi diumumkan kepada mahaguru-mahaguru yg mengajar subjek utk exam penting, diminta mahaguru-mahaguru pula pamerkan result di papan kenyataan sekolah.
ini sebagai motivasi kpd para pelajar anda utk mereka berjaya dlm exam yg bakal mereka lalui.
krn mahaguru-mahaguru ini adalah pencetus resolusi dan revolusi dlm bidang pendidikan.

Tanpa Nama berkata...

kepada mahaguru-mahaguru yg ikhlas mendidik anak bangsa supaya menyahut seruan ini. buktikan keikhlasan anda,
pleaseeeeeeeeeeee....
hahahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Kalau x percaya pd guru yg mengjr carilah guru yg top scorer mengjr anak anda. Hormat guru ilmu berkat. Kalau ibu bapa dh nk perlekeh guru anak nk dpt keberkatan ilmu???

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS tahu x bila DBKL nak buat sign opsyen?? Saudara Azih Muda kata di auditorium DBKL 81 skim confirm naik.. Itu kata beliau, DBKL x kata apa2..Senyum x perlu kata apa2.. :-) J17.

Tanpa Nama berkata...

guru2 banyak malas harapkan gaji besar tapi tak ada apa2 pun....pendidikan di malaysia semakin merosot....di jerman sistem kup sudah di hapuskan bagi guru kerana banyak merugikan negara mereka.sepatutnya di malaysia pun sama.kenaikan pangkat cuma di beri kepada guru yang layak sahaja.ini tidak guru yang malas pun dapat naik pangkat.

Tanpa Nama berkata...

PT:Pemalas Tegar gelaran jawatan baru dgn gred JUSA C.

Tanpa Nama berkata...

Elok sgt jika ramai ibubapa yg sgt prihatin spt ko ini buka sekolah persendirian saja dan pasti dpt sambutan sebab ko tahu apa kaedah yg mujarab utk mendidik anak2 hingga semua berjaya. Kenapa tak memohon daripd TPM spya ko dilantik sbg perunding mengurus menyelesikn masalah pendidikn sekurang2 utk masy melayu sbb kaum lain rasanya masih lebih maju dan tak merunggut spt ko.

Tanpa Nama berkata...

bila ditegur, bukannya dia naik baiki kelemahan....kita pula disuruhnya cari guru top scorer utk hantar anak....
alamatnya revolusi pendidikan kearah kehancuran....
hahuhahuhahuhahu

Tanpa Nama berkata...

Hang buat cadangan ditempat yg salah. Kenapa hang tak pi jumpa TPM atau JPA dan ubah dasar spya semua Pemalas Tegar (PT) turut sama baru ada umphhhh. Dasar mesti adil dan lantiklah diri hang menjadi PM baru hang boleh keluar arahan gila spt tu... Jgn kerana stress gaji tak cukup makan hang cuba nak libatkn pihak lain. Mungkin kerana sikap hang yg sebegini rupalah yg menyebabkn hang cuma pandai menjadi anjing..kurap.. menyalak membabi buta.

Tanpa Nama berkata...

bila ditegur, bukannya dia nak baiki kelemahan....kita pula disuruhnya cari guru top scorer utk hantar anak....
alamatnya revolusi pendidikan kearah kehancuran....
hahuhahuhahuhahu

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg sanggup mematuhi cadangan manusia yg bertopengkan anjing ni? Anjing gila dan kurap menyalak siang malam elok diracun spya mampus.

Tanpa Nama berkata...

Elok saudara menjadi PM atau Menteri Pelajaran supaya saudara dpt mengubah dasar. Tapi sayang sekali kenapa saudara hanya Pemalas Tegar.

Tanpa Nama berkata...

Org yg buat teguran tu hebat sgtkah? Pemalas Tegar hebatkah? Elok buat tegur terhadap diri dan keluarga spya berjimat cermat dgn gaji yg ciput je tu. Jgn kerana stress gaji tak cukup kacau pula org lain yg tak ganggu anda. Inilah cara org kita yg pemalas ni berfikir. Ingat penjajah pernah melabel org kite pemalas cuma petah berbual kosong kat kaki lima dan kantin pejabat tapi nak gaji lebih. Dasar pemalas.

Tanpa Nama berkata...

Stress kerana gaji tak cukup makan ye? Salah gunakn kemudahan internet kat pejabat utk buat kerja gila. Sorilah gaji ko org tak akan naik dgn buat komen gila spt ni. Anjing kurap hanya tau menyalak minta gaji naik.

Tanpa Nama berkata...

bukan patuh. itu bukan akpektasi kita, tapi lebih kpd pembuktian terhadap keikhlasan mahaguru-mahaguru kita dan juga sbg motivation dlm proses pembelajaran kpd pelajar utk lebih berjaya, krn mereka adalah kesinambungan kpd para ilmuan, cendiakawan dll kelak.
huhahuhahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

so, sahutlah cabaran ini....pamerkan result exam di papan kenyataan sekolah....
semoga usaha murni ini mendapat respon positive dari mahaguru-mahaguru kita....spt drug yang saling bertindak balas dengan reseptor yg menyebabkan suatu respon....

Tanpa Nama berkata...

Gomen buat tu dah elok dh...
Jawatan seperti:

Pembantu..SPM
Penolong..STPM/Sijil POLI/DIPLOMA
Pegawai...DEGREE/MASTER/PhD

Tanpa Nama berkata...

rakyat tidak boleh mengubah dasar? rakyat adalah perkara wajib bukan aksesori....
aksesori hanya diperlukan apabila yag wajib itu ada....
jika yg wajib sudah tiada, maka aksesori sudah tidak diperlukan lagi....
huhahuhahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

PT: PEMALAS TEGAR

Tanpa Nama berkata...

bawa byk bersabar PA sekalian... jgn harap sgt pada gaji tu... memang tak cukup.. rajin2 le berusaha... berniaga kecil2 dulu seperti jual kuih atau apa2 ja... janji rezeki halal...

Tanpa Nama berkata...

Minta PEMALAS TEGAR pamerkan. Gaji tak cukup makan kerana keputusan tidak melayakkan mendpt gaji dan gred tinggi. Anjing kurap minta gaji naik siang malam.

Tanpa Nama berkata...

Anjing kurap Pemalas Tegar layak jd budak pejabat sepanjang zaman. Padan muka ko. Ilmu paras hidung nak menjajar org lain; siapa yg nak ikut arahan org bodoh spt ko. Elok ko jd pengemis kat dataran merdeka kerana pasti ramai pelancong akan derma kpd ko. Jgn jd anjing kurap...

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu berusaha buat je spt PT - Pemalas Tegar; rajin buat komen terdesak kerana gaji tak cukup. Dgn hanya buat komen buruk terhadap pihak lain gaji dan gred PT dpt naik. Hanya buat mcm tu pun cukup makan.

Tanpa Nama berkata...

Mohon agar PM lantik PTN17 menjadi menteri di jabatan perdana menteri supaya dpt memenuhi segala hajat kump mereka. Maka diharap dah matilah anjing kurap yg asyik menyalak pd sesuatu yg tak ganggu mereka.

Tanpa Nama berkata...

Ini dia idea daripd seorang pakar pembuat dasar. Rakyat tak boleh mengubah dasar katanya. Entahlah pemimpin tu siapa yg pilih? Tanpa rakyat ADUN dan Ahli Parlimen tak wujud. Tanpa ahli yg berhormat di kabinet/parlimen; dasar kerajaan tak akan wujud.

Tanpa Nama berkata...

kita minta jasa baik mahaguru-mahaguru utk pamer result itu saja....
huhahuhahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

Idea kutu anjing kurap yg hebat tapi dibayar gaji rendah.

Tanpa Nama berkata...

Minta anjing kurap dan PT; pemalas tegar dibayar gaji rendah selamanya. PT = Pemalas Tegar meminta sedekah kat lorong haji taib kerana ramai pengunjung akan beri derma.

Tanpa Nama berkata...

rakyat tidak boleh mengubah dasar? rakyat adalah perkara wajib bukan aksesori....
aksesori hanya diperlukan apabila yg wajib itu ada....
jika yg wajib sudah tiada, maka aksesori sudah tidak diperlukan lagi....
huhahuhahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

kpd mahaguru....
anda diminta pamer result,
kebanyakannya tidak memberi jawapan, hanya pamer kebodohan....
huhahuhahuhahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

PT=PEMALAS TEGAR
PT=PEROGOL TETAP
-layak dibuang kerja dan mengemis, tak payah menjadi anjing kurapn

Tanpa Nama berkata...

Buat kerja gila pun dpt gred dan gaji naikkah? Cuma PT saja yg layak kan? Sungguh menyesal menjadi PT sebab gaji tak pernah cukup.

Tanpa Nama berkata...

Sebagai PT aku berangan2 nak hidup kaya raya tapi malangnya aku tetap Perogol Tetap selamanya.

Tanpa Nama berkata...

Cikgu2 nak hormati Pemalas Tegar? Hampeh!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku sgt menyesal menjadi PT......

Tanpa Nama berkata...

Menyesal aku menhadi PT...

Tanpa Nama berkata...

PT... PTuuuuiiiii... hak hak PTuuuuiiiiiiiiiii.... kerja malas sebang lebih. Mkn pg kt pantri dr kul 8.30 - 9.30 hari2 lg mau naik gaji?

Tanpa Nama berkata...

harapan mahaguru kpd pelajar, harapan pelajar kpd mahaguru dan
harapan ibubapa kpd mahaguru, pamerlah result di papan kenyataan sekolah....
itu saja....jika permintaan ini dianggap sbg kesalahan oleh mahaguru, kami menyusun sepuluh jari memohon jutaan kemaafan daripada pihak mahaguru....tq.

huhahuhahuhahuhahuhawakakakakakakahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku tahu gaji PT tak cukup makan aku tak akan memohon menjadi PT. Skrg aku irihati lihat jawatan lain menikmati gred dan gaji yg jauh lebih baik. Sbg PT aku memang cemburu dan sakit hati melihat org lain hidup lebih baik. Sebab aku pun sama pandai dan hebat cuma gaji tak cukup besar.

Tanpa Nama berkata...

PT: Pelacur Tegar sila terus lacurkan diri utk dpt pendapatan tambahan.

Tanpa Nama berkata...

Aku menyesal menjadi PT..... Gaji tak cukup.makan.

Tanpa Nama berkata...

Elok PT sekalian menyanyikan lagu bangau oh bangau spya gaji dan gred naik.

Tanpa Nama berkata...

PT...pengampu tegar

Tanpa Nama berkata...

dia sendiri pun tak score, mcm mn nak ajar student jadi top scorer.

Tanpa Nama berkata...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

Yg top scorer hanyalah para Pelacur Tegar dan Pemalas Tegar saja. Yg lain tengok je anjing kurap dan gila menyalak pd PM.spya naikkaj gaji.

Tanpa Nama berkata...

PT: Pengamput Tegar.... lacur

Tanpa Nama berkata...

Ketawakan pelacur tegar atau pemalas tegar kat depan pejabat tu? Pekerja yg duduk kat depan tu monyok je muka kenapa? Stres gaji tak cukup ke? Bunuh diri je lah mun terlampau stresn

Tanpa Nama berkata...

Semasa saya berkunjung ke sebuah jabatan kerajaan kelihatan PT sdg sibuk telefon dan bersms dgn menggunakn smartphone berharga ribuan ringgit. Pd masa yg sama timbul persoalan kenapa mereka masih merungut pasal gaji tak cukup sdgkn mereka mampu beli aksesori/gadget dan pakaian berharga setanding dgn pegawai yg bergaji tinggi? Kekadang silap pandang ada yg berlagak spt boss. Mungkin itu yg menyebabkn mereka selalu berangan2 spt mat jenin.

Tanpa Nama berkata...

Dipersilakn semua PT menyanyikan lagu kegemaran mereka yg berjudul 'Bangau Oh Bangau'. Sekian, semoga terhibur.

Tanpa Nama berkata...

Gaji tak cukup makan, prestasi kerja rendah nak salahkan org lain ya? Barang kena curi salahkn polis, ahli keluarga meninggal salahkan doktor, tidak pandai sekolah salahkn guru, boros berbelanja salahkan peniaga. Inilah kump manusia yg suka menyanyikan.lagu bangau oh bangau.

Tanpa Nama berkata...

kalau lambat mesti bersyarat. Kuat kuasa pekeliling tersebut mestilah pada 1 Jan 2014 iaitu sama dengan pekeliling yang sebelumnya. Barulah adil.

Tanpa Nama berkata...

buang jer sume PT(P/O) PT(KEW) nih. keje perkeranian/kewangan tu sume skim bleh buat ler weh. takat wat surat, masuk fail, buat lo/bq/sebutharga & banyak keje yang pt dok buat tu bleh dibuat oleh skim lain.

core business perkhidmatan awam nih adalah pentadbiran & kewangan. jadi semua skim mmg kena belajar & tau benda ni. jadi xperlu le ada gred2 pentadbiran & kewangan nih. membazir jer.

pd kerajaan, dah start bleh terminate dah sume jawatan PTpo/ptkew/ppt/ptd sume nih. membazir jer.

Tanpa Nama berkata...

Saya menyokong PT d atas...wahai manusia yg beri komen pd PT d atas sila jgn menghina kami pt2 klu xtahu beban kerja yg kmi tanggung selama ni terutama pt2 yg berkhidmat d sekolah...kmi d arah melakukn tugas kew adakh itu tugas kmi? gred kmi cuma N17..

Tanpa Nama berkata...

Cadangan disokong kerana kerja2 perkeranian bukan kerja profesional, boleh dibuat oleh pegawai sendiri dgn.syarat gaji mereka dibayar setimpal beban tugas.. Hapuskan.saja jawatan PT tu spya kerajaan dpt jimat ratusan ribu ringgit setiap tahun. Biar PTD menanggung beban tugas itu spya PTD tidak lagi menjadi kambing hitam dlm setiap jabatan.

Tanpa Nama berkata...

Teruskanlah menghina golongan PT wahai bos2 sekalian kerana anda adalah yang terbaik seperti yang tuan tulis pada komen2 seperti di atas dan teruskanlah membuat nota 'PT A - sila urus'. Saya menurut perintah tuannnnn.

Tanpa Nama berkata...

PT: PUKEK TUT= PUKEK YANG KENTUT

Tanpa Nama berkata...

PT: PUKEK TUT = PUKEK YANG KENTUT.
PAMERKANLAH ANU ANDA SEKALIAN

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg mula buat komen jahanam? Skrg pandai nak nasihatkan org lain spya tak menghina pula. Kalau tak mahu dihina jangan hina org lain. Seolah2 PT saja boleh hina org lain dan org lain tak boleh hina mereka. Sah mereka memang dah gila.

Tanpa Nama berkata...

Senang je, jika tak nak dihina jgn menghina. Buatlah apa yg anda mahu org lain buat terhadap anda. Jika anda menghina org lain maka salahkah pula anda dihina? Cuba anda baca komen2 daripada awal, siapa yg memulakan komen2 penghinaan utk merendah2kn pihak lain yg tidak mengganggu pihak anda? Tidak salah utk pihak lain yg kena hina membalas. Blog ini bukan utk hina menghina tetapi jika ada pihak yg memulakannya maka ia akan menjadi tempat utk menghina sesama manusia yg sama2 ada kekuatan dan kelemahan. Justeru itu jgn terlalu angkuh dan buta akal fikiran, sentiasa berfikir tentang keburukan mengeluarkan komen2 liar terhadap pihak lain. Elok cari jln baik utk mengatasi masalah kewangan yg dihadapi yg menyebabkan anda stres dan gila. Boleh pergi jumpa pakar sakit jiwa bukan buat komen utk menyakitkan hati org lain.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Semasa saya berkunjung ke sebuah jabatan kerajaan kelihatan PT sdg sibuk telefon dan bersms dgn menggunakn smartphone berharga ribuan ringgit. Pd masa yg sama timbul persoalan kenapa mereka masih merungut pasal gaji tak cukup sdgkn mereka mampu beli aksesori/gadget dan pakaian berharga setanding dgn pegawai yg bergaji tinggi? Kekadang silap pandang ada yg berlagak spt boss. Mungkin itu yg menyebabkn mereka selalu berangan2 spt mat jenin.

Khamis, Januari 30, 2014 10:35:00 PTG

----------------------------

biasa yg wat lagak cenggini pap jer. nko xpi tnya dia tuh ape gred jwtn dia. lengkali pi tgk kt carta organisasi dulu.

Tanpa Nama berkata...

Kpd rakan2 PT sekalian, kalau benar terlalu stres dgn tugas dan kewangan tolong jgn menghina pihak lain yg tidak mengganggu kita. Carilah jalan berhemah dan efektif utk menyelesaikannya bukan mencari kelemahan pihak lain pula. Banyak komen2 balas sblm.ini memang wajar dan patut kerana mereka diprovokasi oleh rakan PT yg tidak bertanggungjawab. Salahkan nyamuk kelambu yg dibakar. Kalau masih stres dan tak nak lagi tanggung beban tugas letak jawatan, mohon jawatan baru yg lumayan gajinya. Dgn menghina pihak lain tidak akan menaikkan gaji anda; menambahkan lagi stres adalah.

Tanpa Nama berkata...

Tugas kerani kewangan utk cikgu? Semakin hari semakin gila PT ni. Nak dpt gaji buta kah?

wisma confidence berkata...

memalukan
aku tak hairan sebab kite melayu, tapi aku kesal sebab kite adalah muslim

Tanpa Nama berkata...

Sbg Pelacur Tegar teruskan lacur diri anda.

Tanpa Nama berkata...

Sebagai Pelacur pamerkan lah tubuh badan ada kat lorong2 gelap. Dpt juga duit tambahan.

Tanpa Nama berkata...

Yg pandai2 sebut scorer diatas tu, scorer kah? Jgn2 UPSR pun hancur pastu jdlah PT.... Hehehe..

Tanpa Nama berkata...

Cadangan utk cikgu2 pamerkan sijil tu tak dak masalah utk dibuat .. tapi semasa pendaftaran anak wajib disertakan sijil ibubapa sama. Baru adil !!!!

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa semakan skim jawatan PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN N17...TUKARKAN KEPADA SKIM JAWATAN PEMBANTU TADBIR(PT/PO)....KMI NAK MELAKUKAN TUGAS MULTI PURPOSE...TAK LE DOK ANGKAT TELEPON JER...bagaimana PKP nak jawab soalan KPSL kalau takde pengalaman dlm bhgn pentadbiran...mohon cuepacs dan jpa mendengar rintihan kmi sebagai PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN N17....

Tanpa Nama berkata...

Yeahhhh..sokonggg...Tukar kan skim jawatan PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN KE PEMBANTU TADBIR(PT/PO)...yg sesuai duduk dekat kaunter dan angkat telepon adalah pembantu operasi n11...kenapa pulak n17 yg kene duduk kat kaunter dan jawab phone..

Tanpa Nama berkata...

tak score, tapi niat di hati nakmelahirkan scorer.

Tanpa Nama berkata...

Tak habis-habis nak kaji dan bincang, habuk pun tarak, kos sara hidup semakin tinggi, stress punya hal hingga ada cikgu suruh anak murid makan rumput, tak lehlah kambing-lembu cari makan, dah lagi sebab manusia pun dah pandai makan rumput.. he..he..he..

Tanpa Nama berkata...

Hari2 kita makan rumput tak mati sebab bukan racun. Tengok lembu yg kita makan dagingnya tu pun makan rumput; tentu zat daging lembu tu ada khasiat rumput. Manusia berbagai ragam lebih2 yg hadapi stres melampau. Yg rogol anak kandung pun ada, anak sumbang mahran dgn ibu kandung pun ada. Dah lumrah dan tak payah nak pertikaikan biar yg melakukan kesalahan menerima hukuman di dunia dan akhirat.

Matkomputer berkata...

Salam tuan Presiden...mungkin terlepas pandang,masalahnya saya yg telah 38tahun berkhidmat dlm kumpulan perlaksana atau KUP F22 dlm skim Sistem Maklumat akan bersara pada November tahun ini.
Yang pelik pada tahun persaraan saya dijangka gaji saya RM3340.55 setelah naik satu increment pada Julai ini insyallah.Agak pelik gelar saja gred F22 tapi gaji saya lebih rendah dari F17 dengan maksimum gaji RM3490.90,Jadi apa makna nya gred tinggi tapi hakikatnya gaji kecil dari gred yang di bawah .Minta tuan Presiden tolong buat lah sesuatu pada kami yang mangsa keadaan pada penambahbaikan KUP yang lepas.

Tanpa Nama berkata...

Dah semestinya nak skor; sama juga dgn yg suka berangan nak naik gred dan gaji. Kalau bukan kerana nak skor sudah pasti mereka tak kan menjadi anjing gila menyalak sana sini. Niat dihati spya gaji PT N17 naik ke gred jusa.

Tanpa Nama berkata...

Tamatkan sahaja jawatan PT spya gaji mereka boleh digunakan menaikkan gaji pegawai sedia ada yg menanggung tugas perkeranian. PT ramai yg hidupnya diselubungi hasad dengki kerana terlalu mata duitan dan asyik salahkn org lain.

Tanpa Nama berkata...

Terlebih dahulu majlis dimulakan dgn nyanyian lagu bangau oh bangau. Lagu kegemaran para PT sejak sekian lama.

Tanpa Nama berkata...

Kan elok jika scorer diatas ajar anak sendiri; pasti anaknya score kankankan......?

Puaat Aris berkata...

Penolong jurutera asal J29 kelayakkan Diploma.. tak dikaji semula ke?

Tanpa Nama berkata...

pelik tp benar.
tak score, tapi nak suruh org supaya score atau jadi top scorer.
huhahuhahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

perkataan sekolah bermula dari perkataan score.
ceritanya bermula disini.
mereka nak ajar org supaya score, tp mereka sendiri pun tak score.
sepatutnya mereka dulu yang kena scorelah.
kesimpulannya mereka kena scorelah.
maka terciptalah perkataan sekolah.
huhahuhahuhahuhahuhawakakakakakakakakakahuhahuhahuha

Tanpa Nama berkata...

hehehehehehehehewakakakakakakakakakakahuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya sejak kecik aku ada budak yg bermasalah baik dlm.keluarga maupun semasa bersama org lain. Aku budak nakal dan degil, berani melawan walaupun aku salah. Didikan dan asuhan ibubapa aku menjadikan aku manusia yg tidak tahu menghormati org lain. Aku tak mau melihat kelemahan ku sendiri. Mudah cari kelemahan pihak lain drpd urus diri yg sudah sempurna. Masa sekolah aku seorang pembuli hingga berkali2 digantung sekolah, mujur aku dpt lulus SPM dan 2 thn lepas tu dpt pula jawatan PUKEK TUA(PT) di salah sebuah jabatan kerajaan. Namun aku menyimpan angan2 yg amat tinggi; nak beli rumah mewah; kereta mewah, smartphone berjenama dan mewah, aku nak segala2nya hebat umpama kehidupan yg dinikmati oleh para jutawan. Tetapi malangnya dgn gaji PT yg tak cukup makan aku tak mampu penuhi impian tu semua. Maka utk mengalih perhatian dan menghiburkan hati yg luka lara ini aku sentiasa menyanyikan lagu yg paling digemari berjudul 'BANGAU OH BANGAU' Dengan nyanyian lagu itu aku rasa puas dan hilang tekanan. Maka setiap hari aku akan menyanyi lagu tersebut wpun ada yg marah dan bosan mendengarnya. 'Bangau oh bangau mengapa gaji ku tak cukup, ......... PT-PT sekakian sambungkan nyanyian ni.

Tanpa Nama berkata...

Ketawakan pukek tua yg sedang berjalan terkedek-kedek menuju pejabatnya kah? kuang.....kuang.....kuang

Tanpa Nama berkata...

Oooo... baru aku tahu.... terima kasih, esok dpt naik gaji dan gred kerana memberi info terkini dan jgn masukkan ke dlm kamus DBP. Pandai2 budak skrg ye.....Dpt enjoyyyyyy sakaannnnn

Tanpa Nama berkata...

Ya PT semua rajin....

Tanpa Nama berkata...

Mujur anak aku tak dihantar ke sekolah sebab isteriku PT, dialah yg ajar anak2 kami kat depan pejabat tu. Aku geli dgn nama sekolah maka semua keturunan aku tak akan dihantar ke sekolah, nanti tak skor last2 perut bini aku pula yg kembang dimasuki bola aku skor setiap mlm.

Tanpa Nama berkata...

Aku adalah Pelacur Tegar yg suka menyanyikan lagu bangau oh bangau. Kenapa aku Pelacur Tegar? Sebab aku adalah juga dikenali sebagai Pemalas Tegar. PT gred A super.

Tanpa Nama berkata...

Beberapa kali aku cuba nak score tapi tak juga masuk kedlm slip gaji aku. Sebab tu lah aku tak henti2 menyalak utk score lebih banyak gaji masuk ke dlm slip gaji aku. Kenapa tak berjaya score masuk slip gaji ni? Tapi tak pe aku akan terus berusaha tanpa henti semoga satu hari nanti akan berjaya aku score banyak2 masuk slip gaji aku. Aku mesti nyanyikan lagu bangau oh bangau baru dpt score.

Tanpa Nama berkata...

Skrg aku dah ada idea utk score. Pertama aku mesti menyanyikan lagu bangau oh bangau pasal aku manusia hebat. Kedua, aku mesti menyalak spt anjing gila tanpa henti. Ketiga, aku akan score banyak2 gaji masuk slip gaji aku setiap bulan. Kesimpulannya: Aku menyanyi lagu bangau oh bangau dan menyalak adalah satu usaha keras aku utk sore gaji besar masuk ke dlm slip gaji bulanan aku. Apa mcm Labu dan Labi?

Tanpa Nama berkata...

Yang dah sain opsyen pun nie cam rasa tk puas hati..sebab gred naik tapi gaji sama tak naik..sedangkan peniaga dan tauke kedai dengar jer kita p.a dah ada kenaikan ..maka mereka pun tak kira la naik gred atau naik gaji..harga barang makin melambung...walhal gaji kita tak naik pun....susahla kami yg gred u11 nie..atau saya rasa gred2 yg lain pun rasa ape yg saya rasa

Tanpa Nama berkata...

Nyaman kalau dpt score masuk ke dlm.PT ni... Kan...kan...kan?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Yang dah sain opsyen pun nie cam rasa tk puas hati..sebab gred naik tapi gaji sama tak naik..sedangkan peniaga dan tauke kedai dengar jer kita p.a dah ada kenaikan ..maka mereka pun tak kira la naik gred atau naik gaji..harga barang makin melambung...walhal gaji kita tak naik pun....susahla kami yg gred u11 nie..atau saya rasa gred2 yg lain pun rasa ape yg saya rasa

Sabtu, Februari 01, 2014 12:48:00 PG

-----------------------------

nko sorang jer yg rasa cenggitu. org lain dok ucap syukur, nko jer yg xabih2 lg nak berbunyik!

THE REAL J29 WITH DIPLOMA berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Macam mana ni... surat opsyen tak terima lagi untuk ditandatangani juruteknik j17 ..cuepacs sila ambil maklum..

Khamis, Januari 30, 2014 8:44:00 PG

---------------------------------

saba ler jongosss! lu dh ler dpt naik pree, demand lg tuh xsaba2 nk sign cpat!

regards
THE REAL J29 WITH DIPLOMA

Tanpa Nama berkata...

Hoi mamat ker minah yg konon2nya Jombloh nn goblok nn pengor J29 Diplomatik konon....aku punya pasal lah dpt upgred skim J29...yg lu sakit hati a
lpa pasal....

Tanpa Nama berkata...

SEMAKAN SEMULA 100 SKIM BUKAN SAHAJA MELIBAT PEMBANTU TADBIR , IANYA JUGA MELIBAT PENOLONG PEGAWAI TADBIR DAN PENOLONG JURUAUDIT SKIM N DAN W

KHAIRUL NIZAM berkata...

inilah dia mentaliti penjawat awam malaysia. macam budak-budak main kutuk mengutuk, gelar menggelar.

tak silap aku last aku main macam ni masa zaman sekolah dulu je.

inilah padahnya apabila kerajaan memanjakan sangat penjawat awam. elok buang je spesis macam ni.

kalau nak transformasi sangat, ikut budaya yang diterapkan oleh sektor swasta. tak berdaya saing, buang je. perangai macam budak-budak, buang je.

siap main ejek-ejek bagai. hahaha. kelakar la penjawat awam ni. nasib baik semuanya masuk guna anonymous, kalau ada nama siap bin bapak, mesti main ejek-ejek nama bapak macam budak sekolah rendah.

inilah dia penjawat awam di malaysia, mempunyai pemikiran kelas rendah!

nak jadi negara maju 2020 konon. berhenti la berangan kalau masih ada lagi simpan penjawat awam yang berperangai seperti dalam blog ni.

Tanpa Nama berkata...

perlu jelas dgn maksud/makna mentaliti....
ia berbeza dgn sikap/perangai/tabiat....

-mentaliti = kaedah atau cara berfikir/kebolehan berfikir....

-tabiat = sifat batin yg mem­pengaruhi
perbuat­an/perangai/budi pekerti/watak....

Tanpa Nama berkata...

Bila mentaliti macam budak2...perangai pun macam budak2 la.

Tanpa Nama berkata...

PT kat tempat kerja aku memang punyai mentaliti dan perangai yg amat rendah.Setiap hari asyik merungut pasal gaji, tugas lah; sentiasa nak salahkan lain yg tak kena mengena dgn masalah dia. Kadang2 rasa nak beritahu dia supaya letak jawatan dan cari kerja2 yg sesuai dgn keinginannya.

Tanpa Nama berkata...

Bacalah komen2 awal dan lihat pihak mana yg memulakan idea mentaliti dan sikap rendah dlm isu ini. Pastinya kump PA yg bergaji rendah yg cuba menidakkan dan memperkecilkan pihak lain yg langsung tak ganggu mereka. Wajar dihentam habis-habisan kerana mentaliti sebegini membawa kesan yg amat negatif kpd PA keseluruhannya. Mungkin inilah mereka2 yg masuk melalui laluan mudah spt penggunaan KABEL.

Tanpa Nama berkata...

ini macam sketsa raja lawak. tak score nak suruh org score atau jadi top scorer.
kita hanya usulkan saja, pamer result di papan kenyataan. langkah ini utk meningkatkan motivation dan jelaskan dari mana bermulanya perkataan score lah itu saja.

huhahuhawakakakakakakakakakakaaukauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukwakakakakakahuhahaha.

Tanpa Nama berkata...

Mari..mari.... baca idea PT(PELACUR TEGAR) yg mempunyai mentaliti babi. Sepatutnya sbg pencadang dia sendiri yg memulakannya spya jd contoh kpd org lain. Mungkin kerana dia seorang pelacur maka hanya tahu tempat2 melacur bersama2 dgn anjing kurap yg tak henti2 menyalak diikuti dgn nyanyian lagu bangau oh bangau. Elok dia ni pamer tubuh badan didepan pejabat spya pelanggan mudah melayani dia. Pelacur PA sebab tu tempat terletak di kaunter depan pejabat.Amat malang sekali dia ni kerana terlalu stres dan cemburu melihat gaji org lain jauh lebih baik maka dibuatnya kerja2 gila utk nak tunjukkan dirinya tiada masalah. Sebagai pelacur elok cari idea utk menambah pendapatan dgn berbogel di depan pejabat sambil bergaya dgn smartphone mewah yg penuh dgn nama2 pelanggan setia.

Tanpa Nama berkata...

Awas di pejabat anda akan ada pegawai baru yg akan mengarahkan anda membuat sesuatu yg pelik tapi benar. Tiada siapa boleh menghalang; apa saja arahannya mesti dipatuhi. Kalau dia arah berbogel di depan pejabat pun mesti dipatuhi. Ini adalah bidang tugas utama pegawai ini yg baru saja dlwujudkan oleh JPA utk mengurangkan kadar penggangguran. Utk makluman cikgu2 sekalian pegawai ini mudah dikenali sebab tempat duduknya adalah yg paling hadapan utk memudahkan dia memberi arahan. Maka jgn hairan dan terjejut jika cikgu2 diarah mempamerkan keputusan spm cikgu2 sekalian. Guru besar dan pengetua pun dibawah kuasa pegawai ini oleh itu hormatilah dia ni. Cuma yg sedihnya gaji pegawai ini terlalu rendah hingga dia kadang2 nak gila kerana terlalu tertekan melihat gaji guru lebih baik dari gajinya. Inilah virus yg telah merosakkan pemikiran pegawai ini.

Tanpa Nama berkata...

Skrg ada penyakit baru yg menjejaskan perlakuan pejawat awam. Penyakit itu adalah berkaitan dgn mental iaitu mentaliti bangau oh bangau. Apa pula mentaliti bangau oh bangau? Mana2 pegawai awam yg suka menyalahkan pihak lain apabila menghadapi tekanan atau permasalahan dlm kehidupan telah dijangkiti oleh mentaliti bangau oh bangau. Penyakit ini membuatkan PA berkenaan sentiasa melihat dirinya tiada masalah kerana semua masalah ada pada org lain.sahaja. Cuba anda baca beberapa komen sebelum ini, maka anda akan mendapati beberapa org PA ini yg amat sempurna hingga dia sanggup mencabar dan memperlekehkan org lain tanpa melihat dirinya siapa. Wpun realitinya org tau/nampak pegawai berkenaan adalah yg paling bermasalah ditempat kerjanya. Harap2 penyakit mental ini tidak menjangkiti PA lain.

Tanpa Nama berkata...

SEMAKAN SEMULA 100 SKIM BUKAN SAHAJA MELIBAT PEMBANTU TADBIR , IANYA JUGA MELIBAT KATEGORI SOKONGAN PENOLONG PEGAWAI TADBIR DAN PENOLONG JURUAUDIT SKIM N DAN W

TEMPOH 6 BULAN TERLALU LAMA. SEPATUTNYA 4 BULAN DAH BOLEH BUAT KEPUTUSAN PENAMBAHBAIKKAN. DAN JIKA LULUS IANYA HENDAKLAH DIKUATKUASA MULAI JANUARI 2014

Tanpa Nama berkata...

ini semua poyo...

Tanpa Nama berkata...

SPM=Pembantu gred 17,22,26
STPM/Sijil Kej POLI/DIPLOMA=Penolong Pegawai gred 27,29,32,36,38
DEGREE/MASTER/PhD=Pegawai gred 41 ke atas

Tanpa Nama berkata...

kita tidak mengharapkan lebih, cukuplah sekadar PAMER. pamerlah, pleaseeeeeeeeeeee.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

PAMERLAH, ITU SAJA. TQ.
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE

Tanpa Nama berkata...

patut buat macam ni
gred 11-20 =pmr
gred 21-30 =spm
gred 31-40 =diploma
gred 41-50 =degree

baru ok

Tanpa Nama berkata...

ok ke tu bro..macam tak ok je

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya yang ade kelulusan + pengalaman je yg dinaikkan pangkat dan bukannya secara BORONG. Sekarang dh jadi mcm pasar borong... Setompok,angkat semua, satu skim...,, baik, buruk, busuk, gila, masalah mental dll. Sebab itulah perkhidmatan awam makin celaru skrg ini

Tanpa Nama berkata...

Pengambilan pekerja baru pun guna sistem lakonan skrg sekadar utk menampakkan telus dan adil. Tapi sebenarnya sblm temuduga diadakan sudah ada calon2 istimewa wpun tak layak tapi dipilih. Penggunaan kabel oleh calon2 istimewa nampaknya tidak dpt dibendung hingga ada calon yg paling layak diketepikan pada saat2 akhir utk memberi laluan kpd calon kabel. Bagaimana nak realisasikan konsep 1msia jika pihak tertentu saja yg mengaut segala peluang yg ada?

Tanpa Nama berkata...

baik tak payah kaji langsung, yang dah dikaji pun tak dapat apa2 lagi. Gaji bulan jan dah abis puuuun

Tanpa Nama berkata...

SEMAKAN SEMULA 100 SKIM BUKAN SAHAJA MELIBAT PEMBANTU TADBIR , IANYA JUGA MELIBAT PENOLONG PEGAWAI TADBIR DAN PENOLONG JURUAUDIT SKIM N DAN W

Tanpa Nama berkata...

MRSM Alor Gajah antara 10 sekolah terbaik dunia

Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Alor Gajah, Melaka telah mengharumkan nama negara apabila tiga pelajarnya berjaya melayakkan diri dalam pertandingan Tournament of Champions World Scholar's Cup di Universiti Yale, New Haven, Connecticut, Amerika Syarikat baru-baru ini.
Tiga pelajar itu yang terdiri daripada Arisya Umaira Azaiddin, Ellesya Myra Faredz Mohamad dan Raslan Abdul Rahman berjaya menewaskan 70 buah sekolah dari seluruh dunia bagi setiap kategori utama yang dipertandingkan iaitu debat berpasukan, cabaran cendekiawan, cabaran bowling dan kerjasama dalam penulisan.
Pertandingan World Scholar's Cup yang merupakan acara tahunan di Amerika Syarikat itu bagi mengenal pasti potensi dalam bidang kajian dalam pendidikan di sekolah-sekolah di seluruh dunia.
Menurut guru pengiring, Normahyatur Mas Mohd Abas, pasukan MRSM Alor Gajah telah menunjukkan pencapaian membanggakan.
"Mereka berjaya menduduki tempat 10 tertinggi menewaskan 70 buah sekolah antarabangsa lain dalam empat kategori yang dipertandingkan," katanya.

Tanpa Nama berkata...

Bukan 10 terbaik Di dunia, tetapi terbaik dalam kategori yang dipertandingkan sebagaimana yang tuan sebut tu. MRSM memang mewakili Malaysia (segala-galanya disediakan) sedangkan sekolah-sekolah lain itu diuruskan di peringkat Komuniti sahaja, bukan mewakili negara pun.

Tanpa Nama berkata...

pekeliling 81 skim perkhidmatan ditambahbaik yang keluar pada 6.11.2013 banyak lagi agensi/jabatan/PBT yang belum keluarkan opsyen..cuepac tolong ambil perhatian jugak..kalau tak sia2 je penambahbaikan tapi pelaksanaannya tak menyeluruh..nanti keluar pula 100 skim ni lagi banyak le yang tertangguh..harap diberi tempoh kpd semua agensi kerajaan/badan berkanun dsb untuk selesaikan perkara ni..bila bab kerja kami diberi tempoh perlu siap, kenapa bila tiba tentang kebajikan pekerja bawahan ni tiada pula tempoh siap (pelaksanaan pekeliling) kepada pihak atasan?..

Tanpa Nama berkata...

SPM=Pembantu gred 17,22,26
STPM/Sijil Kej POLI/DIPLOMA=Penolong Pegawai gred 27,29,32,36,38
DEGREE/MASTER/PhD=Pegawai gred 41 ke atas

Gomen buat dh elok dah....

Tanpa Nama berkata...

Dulu, Inspektor Polis, = setaraf gred 27, Sarjan = Gred 17. Konstabel = Gred 11. ... Sekarang

Inspektor Polis, = setaraf gred 41, Sarjan = Gred 27. Konstabel = Gred 17....

Sebenarnya x pyh naik skim sbb akan menimbulkan kecelaruan.. ade skim yg naik dan ade skim yg tak naik, taraf dh berubah... Ade kelulusan, berilah keutamaan utk naik pangkat, itu baru betul. GLC atau private comp buat mcm tu.. comp akan jadi lebih kuat

Tanpa Nama berkata...

Klau korang yang mengata PT 2 rasa diri 2 bagus sgt...berilmu sgt..beragama sgt..kaya sgt..baik sgt..beriman sgt..berhati bersih sgt..knpa mesti mengata org dgn menggunakan perkataan yang kurang sopan..kenapa mesti ada ketidakpuasan hati..bukankah anda dari kategori yang mulia sgt2..

Tanpa Nama berkata...

klau otak ko bagus..ko xkan samakan manusia dan anjing..dah sah2 x sama kategori...biol ke apa ko nie!!!!

Tanpa Nama berkata...

klu bleh mintak pihak cuepacs untuk panjangkan ke JPA berkenaan elaun BITK utk tugas2 kewangan. rasa2nya elaun RM40 tu xmemadai dgn tugas dan beban yg terpaksa kita tanggung.tambah2 lagi bila time AKB & penutupan akaun. mohon pihak yg bkenaan untuk semak balik.

xmuckx berkata...

GRED 17..27..41 DAN SEBAGAINYA TAK PAYAH NAK BERLAGAK SANGAT LAA..TAK KEMANA PUN BENDA TU..REZEKI MASING-MASING..BERSYUKUR DENGAN APA YANG ADA DAN BERUSAHA LAGI UNTUK MEMAJUKAN DIRI..KEPADA PT TU..SABARLAH DENGAN SEGALA CACI MAKI DAN HINAAN..AKU TAK PRO OR CON MANA-MANA..SEBAGAI PENJAWAT AWAM..KORANG SEMUA INGATLAH BAHAWA AMANAH YANG ANDA PIKUL AMAT BERAT. JALANKAN AMANAH TERSEBUT DENGAN SEBAIKNYA..IN SHAA ALLAH..MAAF MENCELAH..

**semua poyo jek..sembang pun pakai "TANPA NAMA".."ANONYMOUS"..hmm..

Tanpa Nama berkata...

PT kan towkey/majikan utk semua PA tanpa mengira ged dan pangkat. Oleh itu, sebagai majikan/boss PT layak dinaikkan ke gred JUSA C dgn gaji melebihi 10k sebulan. Tolong jgn pertikaikan kehebatan PT yg menjadi tulang belakang jabatan kerajaan di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

nie .. bising-bising kat dalam nie pon x guna .. kita kumpulkan gred 1-26 satu kumpulan . gred 27- 38 satu kumpulan . gred 39 sampai menteri satu kumpulan .. meh lawan , sapa gagah dan macho . mati kita tanam ...ha2 ... bising2 pon x guna . buat dosa ja .

Tanpa Nama berkata...

PT Senior tempat aku di kem tentera berpangkat Sarjan tapi kalau deraf surat mesti suruh PT Awam yang buat.. Kalau Sarjan/PO tu setaraf PT 22 atau Chief Clerk(CC ). kalau CC Awam, deraf surat mantap beb... Kalau dah CC, mesti lah pandai deraf surat macam CC awam yang lain. bukan pandai suruh Pembantu Tadbir Gred 17 lain buatkan bila diminta oleh PPTN27. Nama pun Chief Clerk/ PO, memang kena pandai deraf surat!!!

Tanpa Nama berkata...

Macam mana pulak keputusan semakan kenaikan gred gaji PENYELIA KEMAS seperti yg di war2kn di surat khabar september 2013 yg lalu. Apa cerita? Balik2 kerani lg yg nk naik gred n ditmbh baik . Mintak sngt2 lh supaya Penyelia Jbtn KEMAS yg masih dgn S17 sejak berbelas tahun lamanya dan wjrlh dinaikkan ke gred S22, S27 or S32.Dari org KEMAS ..

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan Insurans Kenderaan (Kereta, Motor) naik 2014 : Tidak kedengaran berita kenaikan insurans kenderaan naik, tetapi dijangka tidak lama lagi harga insurans kenderaan akan naik sebanyak 15% bermula 15 Februari 2014 ini yang Berita Semasa perolehi daripada kalangan kakitangan insurans sendiri. Berita….

Tanpa Nama berkata...

feb.2014 dah masuk minggu ke 2.
percepatkan semakan semula 100 skim?
mungkinkah terjadi? sabar sabar sabar sabar......
Kos hidup makin tinggi.. mampus kalau macam ni. Jom semua PA bersatu.
buat laa apa pun asalkan kita mampu servive.. yng penting kerja kerja kerja.. di samping berdoa.

Tanpa Nama berkata...

Dunia kaum kita buat kerja memang sering pelik. Yg tak pandai pun boleh naik pangkat. Patut banyak wang rakyat dibazirkan.

Tanpa Nama berkata...

Nak balik ke zaman batu ye? Memang patut pun sebab dah ada yg menjadi beruk dan anjing.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah.....

Tanpa Nama berkata...

yang dok kata anjing kat orang tu dia tak tau ka dia pun spesies yang sama macam ludah ke langit jatuh atas hidung sendiri allah cipta semua manusia sama ja dia tak suruh pun kita panggil anjing dekat sesama manusia jgn dok sedap sgt pgl kat orang anjing takut nanti berbalik kat diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Anjing menyalak bukit yg tak pernah runtuh.
Lagu bangau oh bangau; tak abis2 menyalahkan org lain.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS kena kenalpasti SIAPA di JPA yang menjalankan kerja semakan tersebut kalau tidak sangap je laa, sepatutnya JPA ambil inisiatif sendiri tanpa digesa.

Tanpa Nama berkata...

kenapa mengeluh? kenapa merungut? jika ana rasa jawatan itu tidak sesuai dgn ana, maka berhenti lah.. cari lah kerja yg menyenangkan hati ana.. sifat manusia mmg xpernah puas.. hari nie bg betis.. esok nak peha.. lusa nak apa pula.. please.. just do ur job..

Tanpa Nama berkata...

nak tanya ceupecs.

kenapa jawatan laen tidak diberi keistimewaan spt guru dpt???

skim guru,asal ada ijazah je naik 41.. xikut kouta jabatan..(alasan bebanan kerja & nak tingkat profesionalisme guru)

bukan setakat itu aje. post asal 41 pon tp sampai 48 pon masih duduk di post tu.. jika skim laen dah kena keluar..

adakah kerana ramai kalangan guru merupakan politician tegar..?

skim laen,berhabis puluh ribu utk segulung ijazah tp usah kata nak 41, nak dpt 27/29 pon mimpi je..

adakah skim laen tidak sepenting skim guru???

tiap2 tahun mesti klua paper 'cerita gebang' guru terbeban..

Tanpa Nama berkata...

http://jpnperak.moe.gov.my/jpn/index.php?option=com_content&view=article&Itemid=102&id=1263

Tanpa Nama berkata...

Inilah kerja kaum kita.... Usah tanya pun, kau dah tau jawapannya. Ini yg membuat sesuatu jawatan tu berbeza dgn yg lain. Tengok pula PTD, mula dgn M41 dan 3 thn kemudian naik ke M44 dan hinggalah ke jawatan turus dlm masa yg paling singkat. Rujuk pula pegawai kesihatan, ada gred yg hanya memerlukan pengalaman dan kursus peningkatan tanpa ijazah tetapi gaji setaraf gred 44 dan 48. Memang kepentingan dan keistimewaan setiap jawatan memang ada dan tidak harus dipertikaikan kerana yg penting kita lihat dari sudut positif keseluruhan bukan membuat andaian negatif berdasarkan contoh2 atau bukti2 terpencil. Pegawai kesihatan amat penting dan perlu ada dan dibayar gaji setimpal kerana jika ada masalah kesihatan jarang sekali kita merujuk bomoh utk bantuan. Namun demikian kematian tetap berlaku kerana pihak doktor cuma berusaha membantu pesakit yg belum pasti akan sembuh. Begitu juga guru, berperanan utk mendidik tetapi akan ada juga murid yg tidak lulus dgn cemerlang kerana adalah agak mustahil utk semua pandai sdgkn di kalangan adik beradik pun ada perbezaan dari segi fizikal dan mental.Isu kecelaruan dlm soal gred dan gaji bermula apabila 'kenaikan pangkat secara time based' dilaksanakan. Melalui kaedah yg main 'tangkap muat' lah yg menyebabkan PA yg senior kerugian. Jika tiada time based gaji PA tidak terlalu banyak bezanya.

Tanpa Nama berkata...

Jom kita ramai2 nyanyikan lagu 'bangau oh bangau'. Kita mahu cari kelemahan pihak lain sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Entahlah labu... Ada tak negara di dunia ini yg membayar gaji guru mereka sama spt gaji PT, PAR, PAP, PPM, Penyelia Asrama? Jika gaji guru sama dgn gaji PT, elok memohon jawatan PT. Bermatian mengajar math tambahan, fizik, biologi, kimia utk tingkatan 4,5 dan 6 serta membuat tugasan selain mengajar dlm kelas tapi cuma dibayar gaji N17. Baik aku menjadi pekebun.

Tanpa Nama berkata...

Nak pertikai apa lagi lepas ni? Bersihkanlah rumah masing2 dulu sblm mempersoalkan kelemahan rumah jiran.

Tanpa Nama berkata...

Nasib ahli fotografi mcna..kesian..skim yg terpinggir

Tanpa Nama berkata...

Nasib ahli fotografi mcna..kesian..skim yg terpinggir

Tanpa Nama berkata...

kami ni anggota bomba tugas dah semakin bertambah macam - macam keja kanmi kena buat sepatutnya gred gaji kami dah sama taraf dengan polis dan tentera tapi sering dianaktirikan oleh kerajaan dah berpuluh tahun gaji dan elaun masih di takuk lama mana kebajikan kami.kenapa ada sikap berat sebelah pulak diantara jabatan. ingat nanti diakhirat allah akan soal balik dekat pemimpin adakah bersikap adil terhadap pekerja bawahan anda.

Tanpa Nama berkata...

nak tggu semak lama2 dah naik semak macam kat dalam hutan takpa gaji dan elaun tak naik nanti tahu lah 5 tahun lagi bulan cerah ke dacing yg gelap. dacing pun dah naik berkarat dah kot pasal lama sgt dah.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gred H11 tiada kenaikan gaji...
dalam sejarah perhidmatan awam.. cuma tambah 2 tangga gaji... bawah 9 tahun kenaikan kup restart 0 balik... kalau x cemerlang pd tahun ke 13 x buleh naik kup.. betul ke... kalau betul pejadah kenaikan gred..

Haresue berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Haresue berkata...

Mcm mane dgn juruteknik komputer ft17.name pon juruteknik tp xnaik (tercicir).xdpt mcm juruteknik j17 dah naik ja29.kami pon kelayakan masuk jawatan sijil politeknik same mcm j17.cuepacs pon terlepas pandang ke?