SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

30 Januari 2014

PERCEPATKAN KENAIKAN GRED

Utusan Malaysia
29/1/2014



IPOH 29 Jan. - Kerajaan digesa mempercepatkan kenaikan gred kira-kira 200,000 pembantu tadbir di seluruh negara yang didakwa tidak disemak oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) lebih 40 tahun lalu.Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Azih Muda berkata, golongan pembantu tadbir kini ternanti-nanti akan pelaksanaan skim tersebut setelah Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa menyatakan persetujuan kerajaan untuk mengkaji semula 100 lagi skim perkhidmatan pada November tahun lalu.

"Kita tidak mahu perkara ini menyebabkan rasa ketidakpuasan hati yang berterusan. Mereka berasa kecewa, sebab itu CUEPACS minta perkara ini dipercepat sebelum Jun tahun ini. Tidak perlu tunggu sehingga pengumuman Bajet akan datang. "Hari ini pun kita dapat meredakan rasa kesal mereka untuk berhimpun di setiap negeri serta di Kuala Lumpur. Kita harap perhimpunan besar-besaran ini tidak berlaku dan mengesyorkan mereka supaya menyerahkan perkara ini kepada CUEPACS untuk berunding dengan kerajaan," katanya sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan bersama Gabungan Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Kerani (AUEGCAS), di sini hari ini.

Dalam pada itu, Azih berkata, CUEPACS turut mencadangkan agar semua semakan semula skim perkhidmatan awam dijalankan secara serentak, justeru tiada lagi isu berbangkit seumpama itu selepas ini.Malah, katanya, kerajaan harus memberikan pertimbangan khusus dalam hal tersebut kerana semakan skim itu tidak menyebabkan banyak implikasi kewangan. "Kalau boleh biarlah tiada lagi gelaran pembantu tadbir di Gred 17. Berilah nama baharu yang lebih bersesuaian selari dengan program transformasi negara seperti pegawai khidmat tadbir," katanya

124 ulasan:

abi berkata...

tukar gred tukar nama baru ada transformasi...

Tanpa Nama berkata...

Bila cerita tentang naik Gred semua pekerja memang seronok...
Tetapi,
Jika naik gred tapi gaji ditakuk lama...buat apa? Tiada gunanya.
Cuepacs diminta buat perancangan terlebih dahulu sebelum buat sebarang hebahan kepada media. Ini kerana bila hebahan dibuat tanpa maklumat terperinci akan mengundang spekulasi kepada ahli-ahli.
Contohnya;
Sekiranya Pembantu Tadbir dinaikkan ke gred yang lebih tinggi mengikut kelayakan baru seperti STPM, apa akan jadi kepada senior yang tiada memiliki kelayakan tersebut?

Ini berlaku kepada Pembantu Am Pejabat yang dinaikkan gred N1 ke H11. Pekerja senior yang tidak mempunyai kelayakan minimun yang baru kekal digred N1, manakala pekerja baru masuk kerja dapat ke gred H11.
Jadi, siapa yang jadi mangsa nanti?

Yang ada kelayakan seronok... yang tiada melopong...

Tanpa Nama berkata...

http://www.theweeklypay.com/index.php?share=383396
apakah ini......... tlg tengok kejap... tipu tak?

Tanpa Nama berkata...

Para peniaga pun seronok naikkan harga barang walaupun yg mendpt kenaikan gred dan gaji hanta segelintir kump PA saja. Beban kenaikan harga barang hasil drpd kenaikan gaji dan gred itu terpaksa ditanggung oleh semua rakyat. Sudah perkara automatik pd mindset para peniaga di negara; gaji naik maka harga barang akan turut naik. Kesimpulannya: Tiada guna gaji naik jika harga barang pun turut naik - memburukkan lagi keadaan khasnya kpd rakyat yg tidak mempunyai pendapatan tetap.

Tanpa Nama berkata...

Naikkan gaji dan gred PTN17 setaraf dgn gaji menteri kewangan kerana mereka yg mengurus dan membayar gaji semua PA. Apa mcm PT-PT semua? PT semua hebat dan pasti layak kankankankankan.......?

Tanpa Nama berkata...

Pembantu tadbir mempunyai sijil stpm boleh mohon ke skim penolong pegawai tadbir.

Tanpa Nama berkata...

Kalau N 17 dah jadi Pegawai Khidmat Tadbir........N 27/N N32 / N 36 mau jadi apa agak - agak nya....?

Tanpa Nama berkata...

Heran - heran dalam PA ni.... yang Skim rendah dia naikkan skimnya....yang Skim tinggi lagi ditinggikan Skim nya......tapi Skim yang ditengah - tengah tetap juga ditengah - tengah.

Tanpa Nama berkata...

Kawan - kawan Cuepacs tengok - tengok ,jengok - jengok , tanya - tanyalah la khabar pada kumpulan yang dikata sebagai supervisor tu terutama yang N tu.....macam tak pernah dipeduli je.....macam terpinggir je......macam terbiar je.....

Tanpa Nama berkata...

Sebab yg setengah-tengah tu org setengah gila; org gila tak layak apa tapi layak tinggal kat tanjung rambutan.

Tanpa Nama berkata...

Gomen buat tu dah elok dh...
Jawatan seperti:

Pembantu..SPM
Penolong..STPM/Sijil POLI/DIPLOMA
Pegawai...DEGREE/MASTER/PhD

Tanpa Nama berkata...

Tambahan:
PT : SPM = JUSA C spya tidak menyalak lagi lepas ni.

Tanpa Nama berkata...

Boleh silakan PT-PT sekalian. Jgn malu jgn segan lepas ni jgn menyalak lagi. Pemalas Tegar.

Tanpa Nama berkata...

PTuiiiii mmg hebat...mmg hebat! Sekali lg kah hak PTuiiiiiiiiiiiiiii....

Tanpa Nama berkata...

Jgn alang2, tukar nama dan gred PT(Pembantu Tadbir) kpd PT(Pegawai Tadbir) spya layak gred 41 dan seterusnya ke jawatan jusa dan Turus. Inilah harapan dan angan2 mereka sebab tu mereka siang malam menyalak sambil memperlekehkan pihak lain. Kump PA yg paling jahanam dan pengkhianat di kalangan PA. Langsung tak hormat org lain seolah2 mereka saja yg pandai buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

hapuskan je semua nama jawatan, seragamkan semuanya supaya takda berlaku perbalahan dan berpuak2 serta ada kasta2.

kemahiran mereka boleh diasing2kan mengikut kelulusan dan pengalaman mereka. sebagai contoh seseorang yang gred 17(takda huruf di depan) sekiranya ada spm sahaja, buatlah dia kerja perkeranian/kewangan/pentadbiran biasa. tetapi sekiranya dia ada sijil2 kemahiran lain seperti baikpulih kenderaan/perkakasan, bolehlah ditempatkan sebagai mekanik/juruteknik dan sebagainya.

di sektor swasta ada amalkan cara sebegini. tak hairan sekiranya seseorang yang ada kelulusan kewangan tetapi ditugaskan untuk buat kerja selenggara rangkaian disebabkan dia ada kemahiran tersendiri dalam bidang itu. sijil/diploma/ijazah yang dia ada tu sebagai prasyarat untuk dia dilantik ke gred2 tertentu saja. kemahiran yang dia ada tu menentukan apa kerja yang dia boleh buat.

Tanpa Nama berkata...

Perbalahan dimulakan oleh puak2 PT: Kump Pemalas Tegar; sejak dulu lagi asyik menyamakan diri mereka setanding dgn semua peringkat gred dan jawatan. Hairan sungguh sdgkn jawatsn.PT cuma guna SPM tapi boleh sama dgn kump pnp pula. Tiada kump gred lain yg seangkuh mereka ni.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan lembab mcm kura2....mcm style lama...naikkan harga minyak pastu baru naikkan gaji...
bodoh

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Saye bekerja sebagai PT dan mempunyai diploma n sedang menyambung pengajian ijazah di uitm.saye kecewa dengan segelintir sikap PT yg meroyan dan mengeluarkan statement yg memalukan.harap PT jadi la seorang yg profesional dan tunjukkan lah sikap yg positif.supaya mentaliti dan pemikiran kita tidak dipandang hina.kerana segelintir PT org lama terlalu malas dan menyebabkan jawatan PT dipandang buruk.sy sebagai org muda bg jawatan PT harap kita generasi baru dan muda berubah.jgn contohi PT yg lama.

Sekian.terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Saye bekerja sebagai N41 menerima cadangan Cuepacs sekiranya kenaikan gred PT diberikan kepada generasi yg mempunyai diploma n ijazah.kerana golongan ini mempunyai pelajaran n kepakaran melakukan tugasan dan dapat membantu kami.berbanding PT yg lama dan hanya mempunyai spm tidak banyak membantu kami dan sikap mereka masih di takuk lama.tq

Tanpa Nama berkata...

Itulah sikap buruk segelintir PT yg stres dan kecewa kerana gred dan gaji tak membantu mereka hidup mewah. Ukurlah baju dibadan sendiri dan sentiasa mencari jln memperbaiki diri bukan sibuk pula komen dan memburukkan pihak lain. Jgn sesekali melibatkan pihak lain jika segelintir PT berkenaan terlampau stres, elok pergi berjumpa pakar jiwa bukan alih perhatian dgn membuat komen2 utk menidakkan kebolehan dan pencapaian pihak lain. Jika mereka terus bersikap sedemikian akan membuatkan kerjaya PT sbg kerjaya yg hanya tahu menilai kelemahan org lain meskipun hakikatnya mereka tak payah nak menjaga tepi kain pihak lain kerana di peringkat jabatan pun PT cuma kakitangan bawahan dan tak akan ada kuasa utk menilai pegawai2 lain. Jawatan lain pun menghadapi masalah berkaitan gaji tak cukup tetapi mereka tak buat spt PT yg seolah2 dah gila. Gaji cukup salahkan majikan, harga barang naik salahkan peniaga, tak pandai sekolah salahkan guru, mati ahli keluarga salahkan doktor, boros berbelanja salahkan peniaga. Barang kena curi salahkan polis. Mereka tak pernah nak selesaikan masalah mereka tanpa melibatkan org lain. Memang benar bahawa mereka ni adalah pencipta dan penyanyi lagu popular 'Bangau oh bangau'. Hari isnin nanti sama2 kita tengok muka PT ditempat kerja masing2 dan memerhati percakapan mereka berkaitan gaji, jika dia lantang bersuara secara negatif maka sah dia orgnya yg sering buat komen2 provokasi.
-Semoga kerajaan tidak menaikkan gaji mereka kerana tidak menghormati pihak lain tambahan pula ekonomi kerajaan semakin gawat skrg. No way PT: PENGKHIANAT TEGAR

Tanpa Nama berkata...

Muka PT di tempat kerja aku monyok 24 jam. Buat kerja sambil lewa sbg tanda protes gaji kecik. Hairan kenapa tak letak jawatan dan mohon jawatan bergaji besar. Dasar hidup manusia tamak tetapi Pemalas Tegar.

Tanpa Nama berkata...

Hormatilah PT oiiiii..... Spm sama, kepandaian sama. Gaji kita semua dibayar oleh PT sebab tu mereka harus dihormati dan layak mendpt gaji CEO. Dlm kata lain mereka adalah boss dan majikan kita. Tanpa mereka gaji kita tidak akan dibayar. Tapi yg menghairankan boss/ majikan dpt gred dan gaji rendah.

Tanpa Nama berkata...

Bagi lah kami PT N17 ni naik gred ke N19 jer, N22 ker N24, N26 tak perlu naik tapi naik gji sikit....kami memang sedih sebab ramai yg ckp kami ni suka mengampu dan membodek jer kat temoat kerja

Tanpa Nama berkata...

Tambahan bodoh....huhuhu

Tanpa Nama berkata...

PT ni jd pening ni sebab bidang tugas nyer....
Dia org urus pasal gaji.....kalau pt tk buat gaji seolah2 pa2, bos sndiri pn tk dpt gaji...
Mereka rs diri trsangat penting, seoalah mereka punye duit...itu sbb tuntut mcm....
Kdg2 bos pulak manjakn pulak...hari2 brgelumng dgn big bos. Kalau kt pejabt k/tngan lain kecut kt pt....

Tanpa Nama berkata...

Naikkan PT yg hanya ada diploma n ijazah sahaja.yang SPM tidak perlu.supaya ada daya saing utk generasi akan datang supaya belajar ke universiti.

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan golongan PT adalah penyokong pakatan rakyat.sebab tu perangai semua nak free & nak gaji beso.

Tanpa Nama berkata...

Saye setuju dengan kenaikan gred PT.same mcm j17 yg mane ade diploma naik ke j29.so, kalo PT yg ade diploma naik ke n27 n buat je keje n27.sebab kelayakan n27 adalah diploma.

Tanpa Nama berkata...

pernah berlaku kt aku tersalah tulis kt sijil berhenti sekolah budak..aku minta maaf,tp cc aku kata kalu kitaorang wat salah gaji cikgu boleh? ....hmm....entahahlah...

Tanpa Nama berkata...

Aku stres kerana gaji tak pernah cukup maka utk hilangkan stres dan kenyangkan perut aku kacau org lain pastu katau mereka marah aku sebut agama dan akhirat. Aku adalah manusia yg tak boleh salah dlm kata lain super hebat. Cuma masalahnya gaji aku sentiasa tak.cukup makan. Itu yg buat aku tak dpt beli rumah banglo, kereta camry, gelang emas berkoyan2.

Tanpa Nama berkata...

Minta PT-PT nyanyikan lagu bangau oh bangau dan.disusuli dgn salakan anjing yg sedang mengawan.

Tanpa Nama berkata...

Minta PT semua nyanyikan lagu bangau oh bangau setiap hari disusuli dgn salakan spt anjing mengawan. PT: PUKEK TUA

Tanpa Nama berkata...

PT memang majikan PA sebab mereka yg bayar gaji. Cuba tanya PT kat tempat kerja masing2 pasti mereka kata mereka yg bayar gaji semua PA. Sebab tu mereka nakkan.gaji sekurang2nya 10k sebulan. Jgn kita nak main PT kita nanti mereka tak nak bayar gaji kita. Berbilion duit gaji dan bonus ditangan PT-PT. Gaji KSU, semua YB dibayar oleh PT. So anda tak takut ke dgn PT? Justeru itu aku sokong penuh gaji dan elaun bulanan PT dinaikkan kpd 100 ribu ringgit sebulan. Beri tepukan gemuruh para PT sekalian. Terima kasih semoga bulan depan dpt gaji baru tu.

Tanpa Nama berkata...

PT muda dan tua sama2 2x5. Semua bagaikan anjing kerana sentiasa menyalak. Hanya buat kerja kerani dan lulusan SPM tapi nak gaji besar. Adilkah?

Tanpa Nama berkata...

Bodoh apa? Itulah yg menjadi idaman PT-PT. Jika tidak mereka tak nak bayar gaji kita. PT majikan dan boss kita semua tau...?

Tanpa Nama berkata...

Tak pe; gaji dibuat salah dpt claim balik. Tak perlu minta maaf. Kesilapan boleh dibetulkan bila2 masa. Kalau terlebih bayar pun wajib dikembalikn, kesilapan dpt dikesan. Takde apa yg dirisaukan. Kalau PT ambil gaji cijgu senang je; lapor kpd polis; dibuang kerja dan penjara lah hujungnya. Cubalah kalau berani....

Tanpa Nama berkata...

Skrg jawatan PT ditukarkan kpd Penjenayah Terancang kerana mereka merancang utk sengaja sabotaj gaji guru. Pastikan guru2 menyemak gaji masing2 dan jika ada bukti jgn teragak2 membuat laporan polis. Biar PT berkenaan dibuang kerja dan dipenjarakan. huhuhuhuhahahaha....

Tanpa Nama berkata...

Hancur dan lumat pukek tua kena hentam bertubi2 bagai serangan red bean army ke atas BN semasa PRU13.

Tanpa Nama berkata...

Ramai PA tak tahu bahawa PT adalah majikan mereka. Apa sebabnya? Kerana merekalah yg mengeluarkan duit utk membayar gaji dan elaumn bulanan semua PA. Dlm kata lain mereka tu towkay besar dlm kementerian dan jabatan hingga gaji PM pun PT yg bayar. Justeru semua
mesti hormat dan patuh arahan PT. Kalau mereka suruh pamerkan keputusan mesti patuh nanti gaji tak dibayar. Kalau mereka suruh score goal ke mana saja, mesti patuh nanti gaji tak dibayar. Besar kuasa PT hingga boleh buat dapur tak berasap kalau gaji tak dibayar. Kalau mereka suruh berbogel pun tak boleh bantah; mesti bogel juga takut gaji tak kena bayar.

Tanpa Nama berkata...

SEMAKAN SEMULA 100 SKIM BUKAN SAHAJA MELIBAT PEMBANTU TADBIR , IANYA JUGA MELIBAT PENOLONG PEGAWAI TADBIR DAN PENOLONG JURUAUDIT SKIM N DAN W

TEMPOH 6 BULAN TERLALU LAMA. SEPATUTNYA 4 BULAN DAH BOLEH BUAT KEPUTUSAN PENAMBAHBAIKKAN. DAN JIKA LULUS IANYA HENDAKLAH DIKUATKUASA MULAI JANUARI 2014

Tanpa Nama berkata...

NAIKKAN SEMUA GELARAN DAN PANGKAT PA TANPA MELIBATKAN GAJI, BAHARULAH KERAJAAN OMNO BETUL-BETUL PRIHATIN. BENAR-BENAR SESUAI DIHUMBAN KE LAUT DALAM PRU KE-14...! HA...HA...HA...

Tanpa Nama berkata...

PT tak perlu heboh pasal gaji sebab mereka boleh naikkan gaji sendiri. Mereka pegang banyak duit utk membayar gaji dan elaun bulanan semua PA. Takkan PT-PT selaku towkey/majikan nak suruh pihak lain pula utk menaikkan gaji. Duit di tangan mereka lo...Untung besar mendpt jawatan PT ni. hehahehahehawaaakkaaaaaabuuuummmmkokokoko

KHAIRUL NIZAM berkata...

inilah dia mentaliti penjawat awam malaysia. macam budak-budak main kutuk mengutuk, gelar menggelar.

tak silap aku last aku main macam ni masa zaman sekolah dulu je.

inilah padahnya apabila kerajaan memanjakan sangat penjawat awam. elok buang je spesis macam ni.

kalau nak transformasi sangat, ikut budaya yang diterapkan oleh sektor swasta. tak berdaya saing, buang je. perangai macam budak-budak, buang je.

siap main ejek-ejek bagai. hahaha. kelakar la penjawat awam ni. nasib baik semuanya masuk guna anonymous, kalau ada nama siap bin bapak, mesti main ejek-ejek nama bapak macam budak sekolah rendah.

inilah dia penjawat awam di malaysia, mempunyai pemikiran kelas rendah!

nak jadi negara maju 2020 konon. berhenti la berangan kalau masih ada lagi simpan penjawat awam yang berperangai seperti dalam blog ni.

Tanpa Nama berkata...

PT=Pembantu Tadbir @ Pemalas Tegar yg rendah mentaliti. Cuma pandai menyalahkan pihak lain. Mentaliti lagu popular kegemaran mereka "Bangau oh bangau" yg akan dinyanyikan oleh PT berkenaan selagi dia belum mampus dari muka bumi ini. Menyalahkan dan mencabar pihak lain adalah skop tugas utama PT yg terkini oleh JPA.

Tanpa Nama berkata...

Jika kita lihat dan kaji keadaan negara2 maju; salah satu punca negara2 berkenaan cepat maju adalah disebabkan penguatkuasaan dasar dan undang2 secara serius, jitu dan berterusan. Mereka kurang membeli peluang utk segala bentuk aktiviti atau cubaan.yg boleh menggagalkan rancangan mereka. Kita ambil contoh negara singapura yg dah maju dan negara terbersih. Singapura wujud sebagai negara paling bersih kerana penguatkuasaan undang2/peraturan kebersihan yg amat tegas sehingga dpt merubah mentaliti setiap rakyat mereka dan warga asing bahawa kebersihan itu penting dan harus dijadikan amalan hidup tidak kira dimana berada bukan menjaga kebersihan kerana takut didenda oleh majlis prbandaran. Justeru itu, mentaliti dan perangai segelintir PA yg suka membuat komen2 nakal terhadap profesyen lain harus dihapuskan kerana tujuan kewujudan blog ceupacs ini bukan untuk dijadikan gelanggang hina menghina, fitnah memfitnah tapi utk memberi pandangan dan buah fikiran yg bertujuan utk membuat penambahbaikan kpd gred dan gaji PA serta yg sewaktu dgnnya.

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti bangau oh bangau pun wujud dikalangan PA skrg. 24 jam menyalahkan pihak lain dgn memberi pelbagai alasan kolot dan kafir.

Tanpa Nama berkata...

Sy xperlu degree utk bgtau yg skrg ni kenaikan kos sara hidup meningkat dan sesuatu hrs di rencanakn utk tgani isu ini. Sy x perlu ada master utk ktkn yg kenaikan gj akn menyebabkan penawaran brgn pd nilai kuasa beli pelanggan yg tinggi jd yg xbrapa nak tinggi kuasa tu trpks menadah tgn menghrpkn BRIM jelah. Aku xperlukn PHD utk ktkn yg aku seorang PT bercita2, berusaha nk tingkatkn karier sekaligus pendapatan seberapa tinggi yg boleh utk sara family sekaligus bg cnth dn teladan yg baik pd isteri dan anak2 tnp meminta2 namun belum kesampaian. Aku hny seorang bp kpd anak2 &suami pd isteriku.

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti cabar mencabar dan bangau oh bangau tidak akan memajukan sesiapa malah semakin menyusahkan kerana banyak masa yg sepatutnya utk akt berfaedah telah dibuang begitu sahaja. Kenapa harus kita terlalu ego tentang kelebihan diri sedangkan sehebat mana pun kita pasti ada yg lebih hebat lagi daripd kita. Rugikah kita jika merendahkan diri? Apabila ada kemalangan dan bekalan darah diperlukan; tidak ada pun kita hendak pilih darah keluarga sendiri; darah org kaya, darah org yg pintar/bijak... Ini realiti yg perlu disedari agar kita menghormati org lain tanpa mengira latarbelakang kehidupan mereka. Harus sentiasa ingat bahawa jika kita mahu dihormati maka kita harus menghormati org lain. Pada masa yg sama jgn marah jika org lain bertindak balas diatas perbuatan jahat kita terhadap mereka.

Tanpa Nama berkata...

Sy masih tidak berpuas hati dgn keputusan jpa dlm memberi keistimewaan sijil poli skim j tapi tidak pada skim lain

Tanpa Nama berkata...

SEMAKAN SEMULA 100 SKIM BUKAN SAHAJA MELIBAT PEMBANTU TADBIR , IANYA JUGA MELIBAT PENOLONG PEGAWAI TADBIR DAN PENOLONG JURUAUDIT SKIM N DAN W

TEMPOH 6 BULAN TERLALU LAMA. SEPATUTNYA 4 BULAN DAH BOLEH BUAT KEPUTUSAN PENAMBAHBAIKKAN. DAN JIKA LULUS IANYA HENDAKLAH DIKUATKUASA MULAI JANUARI 2014

Tanpa Nama berkata...

SEMAKAN SEMULA 100 SKIM BUKAN SAHAJA MELIBAT PEMBANTU TADBIR , IANYA JUGA MELIBAT SKIM SOKONGAN PENOLONG PEGAWAI TADBIR DAN PENOLONG JURUAUDIT SKIM N DAN W

TEMPOH 6 BULAN TERLALU LAMA. SEPATUTNYA 4 BULAN DAH BOLEH BUAT KEPUTUSAN PENAMBAHBAIKKAN. DAN JIKA LULUS IANYA HENDAKLAH DIKUATKUASA MULAI JANUARI 2014

Tanpa Nama berkata...

dan kita juga tidak perlu degree untuk usulkan supaya mereka PAMER. pamerlah, itu saja. aku hanya semut merah.
PAMERLAH, PLEASEEEEEEEEEEEEE.

Tanpa Nama berkata...

rasanya jika kerajaan setuju naikkan gred golongan kerani ni, kemungkinan syarat utamanya adalah mereka perlu memiliki kelayakan STPM atau diploma..mcm H11 kena ada PMR baru naik..so bagi yg ada SPM saja, sambunglah belajar..jika anda malas nak sambung belajar rasanya kerajaan pun malas nak layan..

Tanpa Nama berkata...

teruk...mcm la bagus semua.. padahal yang byk mgomen tu lg hampeh. banyak cakap... tapi kalau dinilai dari segi percakapan tak lah pintar mana ko org nie... protes jak keja... relex laaa....

Tanpa Nama berkata...

Spm = Pembantu
Stpm/Sijil Kej Poli/Diploma = Penolong Pegawai
Ijazah/Master/PhD = Pegawai

Mak Jemah berkata...

kalau Pembantu Tadbir N17 bercuti haru hara jadi ofis ye, masing-masing harapkan PT je buat kerja , ada PT berkelulusan Diploma yang buat kerja N41, mmg patut dinaikkan gred N27 ye, mmg sokong 100%,,cepat ler jangan pikir banyak lagi,,cepat cepat cepat cepat cepat cepat

azura najib berkata...

mansuhkan jawatan PTN17 , gantikan dengan penolong pegawai tadbir N27 dan syarat wajib utk jadi PPTN27 adalah STPM/Diploma dan gaji mengikut kelayakan akademi, apa susahnya. Mana2 PTN17 yang dilantik tetap sebelum pelaksaanaan tersebut secara automatik N27 macam J29 yang diluluskan tu, apa susah sangatnya,,jangan diabaikan cadangan ini, sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Telur Ayam pun ada GRED

Gred AAA telur no. 1, sebijik 40 sen.

Gred A sebijik 36 sen .

Tanpa Nama berkata...

Telur - telur juga....

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya yang ade kelulusan + pengalaman je yg dinaikkan pangkat dan bukannya secara BORONG. Sekarang dh jadi mcm pasar borong... Setompok,angkat semua, satu skim...,, baik, buruk, busuk, gila, masalah mental dll. Sebab itulah perkhidmatan awam makin celaru skrg ini. BORONG, BORONG, BORONG

Tanpa Nama berkata...

PTD, Sila fikir..... Hang, muda-muda pun dh melucut ke hadapan, mungkin anda hebat, ataupun skim perkhidmatan anda, yg menjadikan anda untung....Anda buat

Tanpa Nama berkata...

Memang pun. Tapi jika ada pihak yg mempersendakan atau memperlekehkan maka berduyun2 pergi buat laporan polis atas alasan menghasut... Pelik bin ajaib dibuatnya hingga prestasi dan kualiti pekerja tidak lagi penting. Kita nak kejar negara berpendapatan tinggi sdgkn harga pun naik tinggi sama. Adakah kita nak gaji berpuluh ribu ringgit utk jwtan PTN17 sdgkn harga sekilo gula rm100? Maka jadilah nilai ringgit sama dgn nilai rupiah. Inikah yg menjadi negara kita maju menjelang 2020? Budak pun tahu jawapannya..

Tanpa Nama berkata...

SPM=Pembantu gred 17,22,26
STPM/Sijil Kej POLI/DIPLOMA=Penolong Pegawai gred 27,29,32,36,38
DEGREE/MASTER/PhD=Pegawai gred 41 ke atas

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya , sekiranya peluang utk kenaikan pangkat atau laluan kerjaya yg dinikmati oleh PTD2 hari ini, dipanjangkan juga kpd peg.2 lain, termasuk dr kump pelaksana...Saya rasa, semakan skim yg makin bercelaru ini, tidak diperlukan lagi. Semakin semak, ade skim yg makin tertinggal dan ade skim perkhidmatan yg terlalu ke hadapan.. SPY PA

Tanpa Nama berkata...

PT merupakan tulang belakang sesebuah organisasi, tanpa PT bolehkah seseorang pegawai menguruskan lantikan, memproses gaji, mengira gaji, membuat pengesahan jawatan, pencen, dan mcm2 lg dengan sendiri. jadi hormat lah PT2, jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga, tohmahan dan cacian yang dilemparkan oleh kalian semua akan kembali kepada kalian semula ingatlah. kalau kalian tidak berpuas hati dengan pt2 di tempat kalian tidak perlu mencaci semua PT2 di Malaysia. kerana semua profesion ada yang betul dan ada juga yang corrupt.

Tanpa Nama berkata...

Tulang belakanglah sgtnyer..........tulang belakang ko jagalah sendiri............ kerrja ko tak payah buat........tp nanti kene buang kerje

Tanpa Nama berkata...

Jgn diwujudkan jawatan pt 17 lg.......wujud jawatan baru......jawatan n11....tak boleh gak nanti komen benda yg sama ngan n17.........kita bakor je

Tanpa Nama berkata...

Elok kutut sama2 segelintir PT kurang ajar berkenaan jika tidak org akan anggap semua PT sama. Tak guna cabar mencabar sebab 1 sen pun gaji mereka naik. Belajarlah menghormati org lain sebelum kita mengharap org lain menghormati diri kita. Jgn sesekali tunjuk diri hebat sebab sehebat mana pun anda tetap ada org lain yg lebih hebat.

Tanpa Nama berkata...

Tak malu ker mengaku jd tulang belakang pa......pirah....jgn anggap ko hebat lah.....pirah

Tanpa Nama berkata...

PT memang hebat tetapi mereka tak sedar tanpa jawatan lain PT pun tak wujud takkan mereka nak sediakan gaji utk anjing dan beruk. Samalah spt sekolah tanpa murid guru tiada, tanpa pesakit doktor/jururawat pun tiada dan banyak lagi.Justeru itu hakikat kita semua penting dan saling memerlukan pada tahap2 tertentu. Skrg PT kata mereka tulang belakang itu inilah, tapi sebenarnya mereka terlalu tertekan dan kecewa serta menyesal dgn keadaan mereka skrg. Dlm kata lain terdesak hingga mengeluarkan kenyataan yg seolah2 mereka yg paling utama maka paling layak mendpt apa saja yg mereka hajatkan. Tapi tak pe kerana mereka cuma tahu dunia mereka sahaja hingga buta dan pekak terhadap kelebihan yg jauh lebih hebat pada jawatan2 lain. Dulu org cuma kenal kerani sbg budak pejabat dan setelah peredaran masa skop tugas mereka bertambah spt juga jawatan2 lain. Kesimpulannya: jika terlalu kecewa dan marah pun berhemahlah semasa membuat kenyataan; elak menyakiti hati pihak lain kerana anda bukan tinggal keseorangan di sebuah pulau. Sentiasa ingat bahawa sehebat mana pun anda tetap ada lagi org yg lebih hebat daripada anda. Saling hormat menghormati adalah amalan yg amat baik; berkawan biar seribu tapi musuh jgn dicari.

Tanpa Nama berkata...

yg duk marah PT tu kenape..ape kejadahnya..gaji ak naik singgit je kot..SPM jer..yg duk kutuk2 tu ingat yg atasan tu bagus sgt ke?,keja mcm kambing kna hujan jugak..ingat!!..xder bawahan xguna yg atasan tu..xder atasan yg bawahan still boleh keja lagi la..berapa ekor sgt yg atasan tu..

Tanpa Nama berkata...

Di tempat kerja aku cuma PT sahaja yg buat segala tugas dari pagi hingga petang. Boss dan pegawai2 lain ada yg melepak, tidur, membaca surat khabar, melayari internet dan apa saja kerja yg bukan tugas utama mereka. Tapi yg menghairankan banyak kerja berskala besar dpt dibuat tanpa kelihatan kelibat PT pun. Tapi memang patut pun keangkuhan PT yg mengganggap dirinya tulang belakang sesebuah organisasi/jabatan/syarikat sebab mereka jarang sekali meninggalkan pejabat maka sudah tentu dilihat paling utama. Apakah itu menjadikan mereka ego/hebat hingga menidakkan peranan penting jawatan lain. PT lebih hebat daripada doktor, jurutera, pensyarah? Adakah jika PT sakit mereka tak perlukan pihak perubatan, dan mcm lagi hingga kiamat pun tak habis kalsu hendak dinyatakan.

Tanpa Nama berkata...

Komen PT diatas mengingatkan aku kepada sebuah cerita dongeng berjudul "Ibu katak dan seekor lembu". Ia mengisahkan seekor ibu katak yg marah melihat seekor lembu mencerobohkan kawasannya. Si ibu katak yg merasa terancam telah cuba melawan dgn cuba menunjukkan dirinya boleh membesarkan badan kononnya utk menandingi badan lembu telah gagal berbuat demikian sebaliknya ada diantara anaknya mati dipijak oleh lembu tersebut. The moral of the story is: ..............

Tanpa Nama berkata...

Itu macam kah? PT oh PT kalau tak ada pegawai/jawatan yg atas daripada PT mcmmana PT masih wujud? Mana ada jabatan yg dipimpin atau diurus oleh PT? Elok PT ini mengambil cuti rehat takut terlalu stres, gila pula jadinya. Nampak gayanya semakin pelik2 komen yg dibuatnya. Sungguh kasihan.... apalagi apabila mendengar dan melihat harga barang semakin naik esok lusa.

Tanpa Nama berkata...

PT tidak tertakluk dgn cadangan di atas sebab mereka adalah tulang belakang semua kementerian, jabatan dll. Tanpa PT gaji tak dibayar, pencen tak diurus dan dibayar, lantikan dan pengrsahan tak diurus. Justeru itu, keistimewaan diberi kpd PT utk dinaikkan pangkat ke gred JUSA C. Tahniah kpd PT hebat bekenaan.

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti bangau oh bangau. Gaji dan gred tak naik maka tak habis2 marah dan memfitnah pihak lain. Bab utk meningkatkan prestasi dan produktiviti langsung tidak diendahkan. 24 jam hanya berfikiran tentang gaji, elaun, pangkat dll. Nyata sekali mentaliti org kita yg terkenal dgn sikap malasnya. GAJIGAJIGAJIGAJIGAJI hingga ke lubang kubur.

Tanpa Nama berkata...

Akhir2 ini pabila kerajaan sebut sahaja gaji naik, elaun naik, bonus, naik pangkat aku dah fobia mendengar. Mengapa tidaknya? Ambil contoh: PM umum gaji PA akan dinaikkan berkuatkuasa bulan Mei. Besok para peniaga dah mula menaikkan harga barang maka gaji atau bonus yg bakal diterima sudah habis dikaut oleh para peniaga awal2 lagi. Memang angka gaji yg tertera di dlm slip gaji menampakkan kenaikan tetapi kuasa beli kita masih ditakuk lama.Kita hanya boleh berbangga dgn gaji yg kita terima itu jika kuasa beli kita meningkat drpd sebelum ini. Dlm kata lain kenaikan harga barang tidak terlalu mendadak selari kenaikan gaji.

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT DIDAHULUKAN ATAU RAKYAT DIBAHULUKAN GAJI DGN ELAUN TAKDAK APA YANG NAIK. BIL ELEKTRIK,AYAM IKAN,MINYAK KERETA LA YG NAIK MEMANG BETUL LA ORG KATA BN NI BARANG NAIK.SELAGI PM JENIS KAKI TEMBERANG NI ADA PA LAGI SUSAH BUKAN MAKIN SENANG.

Tanpa Nama berkata...

kalau orang yg komen tak fikir pasal gaji pasal elaun apakata kenaikan gaji tahunan awak tiada. kena sekat selama 5 tahun macamana ada berani.kalu tak berani jgn sembang la semua nak hidup perlukan duit bknnya blh kutip daun kat tepi jalan.

Tanpa Nama berkata...

Peduli apa jika pegawai senior tiada kelulusan setaraf sprt gred yg diminta..pergi lh ambik test balik.

Tanpa Nama berkata...

Sebab kenaikan tahunan dah adalah kita tak terlalu menyalak sangat seolah2 gaji langsung tak naik. Takkan nak minta gaji naik dua tiga kali setahun. Gaji tu memang perlu dan diberi kenaikan berdasarkan kemampuan negara dan prestasi kerja yg baik. Bukan pemalas pun dpt juga. Jika main tangkap muat bankrap lah kerajaan. Itu idea kau bukan? Ikut rasa binasa ikut hati mati...

Tanpa Nama berkata...

PT tulang belakang dlm segala hal? Oh baru PT mempunyai terlalu banyak kehebatan jawatan2 lain. Tapi yg menghairankan, gaji dan elaun mereka amat rendah. Maka berhiburlah mereka dgn menyanyi lagu bangau oh bangau.

Tanpa Nama berkata...

amat kesian dengan org2 yg duk mengata..agk2nye ank beranak pinak diorg sume keje hebat2..alhamdulillah..kenapa la korang ni nk gaduh2...xde faedah pun..kenapa nk sakit hati...biar lah pt nk mintak pe pun..hak die..yang korang duk mengata bagai ni nape?heran aku..

Tanpa Nama berkata...

jgn ada sifat iri hati...kita tgu j ape kate jpa nnt..

Tanpa Nama berkata...

Sebab ada PT yg sentiasa berlagak hebat sehingga membuat komen melaga2 kan kehebatan diri seolah2 jawatan lain hina sangat. Apa sebenarnya kehebatan PT? Pencarut Tetap!!!

Tanpa Nama berkata...

Keputusan dah ada pun. PT akan dinaikkan gred dan gaji dgn tambahan kerja berbanding sebelumnya. Jgn merungut dan menjadi pengemis lagi lepas ni.

Tanpa Nama berkata...

Tak sangka pemikiran anda serendah ni...dengan hasad dengki tak habis2...memalukan..

Tanpa Nama berkata...

Sama jugak dgn jawatan lain yg pada asalnya mmg spm pun..tapi dah diberi peluang utk naik taraf..golongan pt baru saja nak usul agar disama ratakan..tp puak2 dengki ni dah meroyan tak sudah2...

Tanpa Nama berkata...

mmg pn..blm usul yang lain lg..baru mntk skt dh meroyan..klau lbh lg..mau mati berdiri dorang nie semua..hidup berdengki..yg jth dipjk..yg tinggi dijunjung..sudah2lh..rezeki msg2, kalau berilmu..buatlh cr berilmu..berilah komen secara berhemah..jgn samakn mnsia dan haiwan..dan menggunakn perkataan2 negatif..

Tanpa Nama berkata...

siapa anjing kurap yang heboh nak pertikaian hak PT. kami hanya menuntut hak kami. kami tak masuk campur hak kau orang. jangan nak cakap pt mcm-mcm. perjuangkan hak jawatan kau orang masing-masing. faham.

Tanpa Nama berkata...

Mentang2 ko sdri PT maka sengaja butakan mata utk tidak membaca komen2 rakan PT yg mempersendakan pegawai2 digred lain. Jika ko adil bacalah komen2 sblm ini. Komen2 yg dibuat terhadap PT sekadar utk memberi riaksi terhadap komen2 liar dan angkuh yg telah PT berkenaan buat. Oleh itu sblm mengeluarkn komen pastikn jgn cuba nak memperlekeh pihak lain. Biar PT komen apa saja utk kebaikan PT tapi jgn buat komen2 yg menampakkan seolah2 PT sahaja jawatan yg paling hebat dan perlu diberi gaji dan elaun yg tinggi. Tulang belakang utama lah dan mcm2 komen angkuh.

Tanpa Nama berkata...

Beri gaji rm10 pun sebulan tetap tidak berpuashati; nak tambah lg maklumlah nafsu manusia sukar dibendung. Dah mampu beli kereta viva nak pula beli kereta vios, dah ada rumah teres setingkat nak pula rumah teres 2 tingkat. Begitu jugalah pemikiran para peniaga yg setiap hari nakkan harga barang dinaikkan spya cepat kaya raya. Yg pasti lazimnya apabila gaji dinaikkan harga barang pun turut naik maka kenaikkan gaji nampak tak bermakna langsung. Entahlah Labu mungkin dunia dah nak kiamat sebab manusia tak abis2 menyusahkan sesama sendiri. Jgn salahkan takdir kerana masalah ditimbulkan oleh manusia yang tamak haloba.

Tanpa Nama berkata...

Ooo.... buat komen terhadap pihak lain boleh tapi kena komen tak boleh pula. Adillah sikit.
Gi mampuslah....

Tanpa Nama berkata...

DULU KUTUK DAN HINA PIHAK LAIN, SEKARANG TERIMALAH BALASANNYA PULA.APA MACAM OK KE..

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH KERANA PT TERUS MENERUS DIKUTUK DIATAS KOMEN2 ANGKUH MEREKA SELAMA INI. PT ADALAH MAJIKAN KERANA MEMBAYAR GAJI SEMUA PA. PT MEMANG KAYA RAYA KERANA MAMPU BAYAR GAJI PA.

Tanpa Nama berkata...

SUKAHATILAH NK CAKAP APAPN TTG PT...KORANG 2 PN 2X5 JUGAK...BANYAK NEGATIF DARI POSITIFNYA..SAMA JE...XPYHLH NK BNYK BUNYI..

Tanpa Nama berkata...

Prasan ye? baguslah.... jgn hina org lain lg lepas ni.

Rie Kis berkata...

Sebab kamu semua bukan PT. Kalau kamu PT apa akan kamu suara kan ?

Rie Kis berkata...

Apa kata kalau awak ditakdirkan seorang PT ?

Tanpa Nama berkata...

Emh... pegawai khidmat tadbir???? Abis tu yang 27 nak jadi apa pulak??? agak2la kalau nak buat kajian pasal penjawatan pun.. kalau boleh semua nak jadi pegawai??? lepas ni pembantu am pejabat pun jadi pegawai am pejabat??.. ceupacs kalau boleh jadi la organisasi yang berketerampilan... jangan nak ugut kerajaan ajer... mentang2la kerajaan dah tak kuat macam dulu.. tolong kerajaan majukan negara.. jadi organisasi yang boleh ubah minda penjawat awam supaya berbudaya cemerlang... ini tak cemerlang mana pun...

Tanpa Nama berkata...

Diharap tuan2 & puan2 semua bertenang. Dalam istilah yang senang difahami, anggaplah PT ni sebagai suri rumahtangga yang menjaga makan pakai serta kebajikan keseluruhan keluarga. PT bukan sekadar menguruskan penempatan kakitangan, pengesahan jawatan, kemasukan ke skim pencen, urusan peperiksaan, urusan gaji/perjawatan, urusan kenaikan pangkat, urusan disiplin/tatatertib, perisytiharan harta, pemprosesan dokumen2 kakitangan untuk keluar negara (umrah/haji/lawatan), urusan cuti rehat/sakit/bersalin, urusan kemajuan kerjaya (kursus/bengkel/seminar), urusan mesyuarat, urusan kakitangan sambung belajar sehinggalah ke urusan persaraan kakitangan. Hargailah pengorbanan PT dan hentikanlah tohmahan yang bukan-bukan. T/kasih.

Tanpa Nama berkata...

PT harus terlebih dulu menghormati pihak lain. Jgn jdkan amalan apabila stress merungut tak abis2 hingga memperkecilkan jawatan lain. Jgn fikir PT saja yg amat penting hingga keluarkan komen2 angkuh. Kalau PT sakit tentu cari pihak perubatan. Kalau takde guru gred yg tertera pd sijil SPM anda tak mungkin wujud. Takde jurutera tak mungkin akan wujud jambatan yg kukuh, lebuhraya yg cantik dan selamat. Semua penting dan menyumbang utk faedah bersama. Petani, nelayan, pemungut sampah jgn sesekali dipandang rendah. Tanpa petani tak akan ada nasi utk kita makan, tiada nelayan ikan tak akan ada dijual di pasar, tiada pemungut sampah tak mungkin kawasan tempat tinggal kita bersih. PT sebut berapa banyak pun senarai tugas tapi harus diingat pihak lain pun apa kurangnya. Doktor kerjaya profesional bukan sekadar beri pesakit ubat panadol begitu juga guru bukan sekadar mengajar ABC tapi yg mengajar di sekolah menengah adakah guru yg tidak cemerlang boleh mengajar subjek2 kritikal spt math tambahan, fizik, kimia, biologi, bahasa inggeris dll. Adakah PT yg boleh mengajar itu semua? Maka jgn cuma nak tonjolkan kehebatan tugas yg dibuat saja tanpa memikirkan skop tugas pihak lain yg jauh lebih kritikal drpd yg PT buat. Jgn sesekali dgn angkuh mengatakan PT adalah yg paling penting hingga layak mendapat gaji yg lumayan. Adakah negara membangun di dunia ini yg memberi PT mereka gaji gred 41 ke atas?

Tanpa Nama berkata...

Rupa2nya takdir juga yg menentukan utk menjadi PT ye? Aku ingatkan seseorang itu memohon jawatan PT selama ini. Oh... itu mcm baru tahu. Rupa2nya takdir yg menentukan aku menjawat jawatan kastam. Tapi bapa aku kata aku sendiri yg memohon lepas tu pegawai kastam menemuduga aku dan berjaya. Takut juga aku dibuatnya; rupa2nya takdir yg memberi aku menjadi pegawai kastam. Mungkin kalau aku tak mohon pun takdir tetap lantik aku ke jawatan kastam. Pelik juga ye....

Tanpa Nama berkata...

PT nak angkat bakul sendirilah tu..Hehehe.....

Tanpa Nama berkata...

Jika kita benar-benar faham bahawasanya Allah ketahui apa yang terbaik buat kita...maka hati kita semua akan tenang dan tak perlu marah-marah @ tak puas hati.

Tanpa Nama berkata...

Yg peliknya kump pelaksana ni tak habis2 tak puas hati dgn gaji yg ditawarkan kpd mereka. Seolah2 gaji mereka mahu disamakan dgn gaji kump pnp. Siapa yg mahu belajar bersungguh jika yg lulus cukup makan pun dpt gaji sama dgn yg pandai dan berpelajaran tinggi. Itulah rasionalnya dan jika masih kata diri tu pun sama pandai memohonlah jawatan berkenaan spya dpt gaji yg sama dgn mereka dlm gred berkenaan. Dgn hanya membuat fitnah dan komen2 liar tak akan membantu. Kena ada usaha, jika ada kelulusan yg baik memohon segera jawatan yg anda layak dan idamkan tu. Habis cerita dan tutup mulut.

Tanpa Nama berkata...

PT lah jawatan yg paling 'top'/teratas berbanding ratusan jawatan yg wujud di dunia ini jika kita amati komen atau kenyataan yg PT buat di atas. Saya pun hairan bin ajaib dgn kenyataan tersebut. Sdgkn jika kita mengkaji hasil kajian tentang pekerjaan yg paling mulia/baik/disanjungi, jawatan PT langsung tak wujud pun.

Tanpa Nama berkata...

SEJAK 1979 SEBAGAI PA TDK PERNAH DENGAN PERKATAAN UPGRADE.....LEBIH LAGI 29 TAHUN SEBAGAI PA BARU DPT 22 DARI 17...KJA BERMATIAN..KRG LAIN...TUNGGU ARAH JER.

Tanpa Nama berkata...

BELAJAR JA TINGGI....NAK BUAT TUNTUTAN PUN TANYA KERANI 30 TAHUN YG BERTUGAS.

KELAYAKAN JA ADA..KERJA TAK TAU.

Tanpa Nama berkata...

Cuma kerna tak tau buat claim dah label tak pandai. Senangnya buat komen... Kerana PT tahu buat claim maka terus hebat dan layak dpt gaji dan gred tinggi? Entahlah ini rupanya mentaliti PA alaf baru yg tak de sijil pun menutut utk dilayan spt org2 punyai kepakaran tersendiri. Nampak sgt kumpulan PA yg paling menonjol diri hebat dlm blog ni ialah PT. Apa sebenarnya kehebatan PT hingga mereka suka menegakkan benang yg basah. Tak tau bersyukur langsung. Esok lusa jika gaji dan.gred dinaikkan pun tetap merungut. Kenapa tak memohon jawatan idaman yg bergaji lumayan drpd cuma buat bandingan remeh temeh. Pandang lihat kelemahan pihak lain terus jadikan isu utk meendah2kan pihak lain. Benariah jika PT tiada kerajaan akan goyah/hancur. Pekerjaan lain teruk drpd PT kah? C lah lu.....

Tanpa Nama berkata...

Kesian PT...Kenapa kerajaan tak bayar gaji mereka tinggi walaupun PT pandai buat tuntutan? Membuat tuntutan tu perlu latihan bertahun2 sblm layak mendpt ijazah kepakaran membuat tuntutan maka oleh itu wajar PT dibayar gaji tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Marah benar ya anons 6:35. Hehe..hang ni memang lawak la

Tanpa Nama berkata...

Percaya x kalau aku kata si anon 4:42 ni kurang cerdik? Berjaya menjawab tp agak bo.doh. Ntah2 jd PA guna kabel. Ckp punya la berapi..apa pn tarak. Jenis berkepit celah ketiak mak bapak lg kot ni..calon terbaik utk gegurl d luar sana. Mai la masuk meminang pak tam ni. Pisang panas ni

Tanpa Nama berkata...

Sungguh menghairankan kenapa hanya PT sahaja yg sering menonjolkan diri? Jawatan lain tak wujudkah? PT jawatan paling glamour dan berprestijkah? Tapi mengapa dibayar gaji rendah? Aku tak lah Labi....

Tanpa Nama berkata...

Oh... semua yg belajar tinggi tu tak pandai kerja hah????? Yg cuma ada sijil SPM tu lagi hebat dan pandai hah???? C la lu....

Tanpa Nama berkata...

Kesimpulan daripd komen PT diatas:
=jika ada ijazah tak boleh tanya apa2 pd org bawahan, begitu juga PT; mereka tak boleh tanya apa soalan pd pegawai gred R3, N1. Adilkan... Minda PT.

Haresue berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Haresue berkata...

Mcm mane dgn juruteknik komputer ft17.name pon juruteknik tp xnaik (tercicir).xdpt mcm juruteknik j17 dah naik ja29.kami pon kelayakan masuk jawatan sijil politeknik same mcm j17.cuepacs pon terlepas pandang ke?

ismail Norhazwani berkata...

saya ingin bertanya mengenai 100 skim perkhidmatan yg akan dikajj jpa.adakah juruteknik komputer tersenarai? Kami tidak mahu tercicir lagi.sudah 2 kali tercicir iaitu pd pertukaran skim spba dan terbaru naiktaraf 81 skim perkhidmatan. Mcm mane dgn juruteknik komputer ft17.name pon juruteknik tp xnaik (tercicir).xdpt mcm juruteknik j17 dah naik ja29.kami pon kelayakan masuk jawatan sijil politeknik same mcm j17.kami tidak mahu jpa pon terlepas pandang lg?kami telah byk hantar memorundum.ke cuepacs ke jpa dan hantar juga cadangan ke jawatankuasa penyemakkan penambahbaikan skim ssm dikelola oleh jpa dan di anggotai presiden cuepacs tp masih gagal tersenarai.kami harap kali nilah tersenarai hendaknya.jgn anggap juruteknik komputer jawatan kelas bawahan yg xsetanding j17.selama ni j17 dipandang dan diambil berat oleh ramai pihak.adakah disbbkan bekas presiden dahulu j17?kami harap tidak begitulah.harap jpa perihatin dgn hak kami iaitu naikkan kami ke gred 29 sama spt j17.jgn dibeza2kan jawatan yg kelayakan masuk same iaitu sijil politeknik.sekian tq.

ZMZ DMAS NURSERY berkata...

Setiap org samada di peringkat atas mahupun bawah, semuanya ada tugas dan tanggungjawab masing2.. PT nakkan kenaikan taraf jawatan,, yang atas sikit nak kemana kalau PT dah naik??? PPT N27 takkan nak disamakan dgn PT... Mereka belajar hga masuk U.. PT yang hanya lulus SPM nak sama naik ke taraf PPT, Yang setakat lulus SPM u dulu belajar malas, bila dapat kja, nak tinggi... cermin diri... zaman sklh dulu tak nak fikir jauh.. oorg lain belajar,, kau asyik nak ngurat...

Awanis Nordin berkata...

Assalamualaikum...cuma nak tanya tak ada ke peluang untuk pegawai sokongan gred B yang ada ijazah utk naik ke N41. Berkhidmat melebihi 20 tahun, dengan pengalaman yang ada tak boleh ke dipertimbangkan.

Awanis Nordin berkata...

Assalamualaikum...cuma nak tanya tak ada ke peluang untuk pegawai sokongan gred B yang ada ijazah utk naik ke N41. Berkhidmat melebihi 20 tahun, dengan pengalaman yang ada tak boleh ke dipertimbangkan.

Awanis Nordin berkata...

Assalamualaikum...cuma nak tanya tak ada ke peluang untuk pegawai sokongan gred B yang ada ijazah utk naik ke N41. Berkhidmat melebihi 20 tahun, dengan pengalaman yang ada tak boleh ke dipertimbangkan.