SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

21 Januari 2014

KERAJAAN JIMAT RM400 JUTA HASIL PERBELANJAAN BERHEMAT SEKTOR AWAM - KSN

Bernama
21/1/2014



PUTRAJAYA, 20 Jan (Bernama) -- Kerajaan mampu menjimatkan perbelanjaan kira-kira RM400 juta tahun ini hasil pelaksanaan 11 langkah perbelanjaan berhemat sektor awam.

Ketua Setiausaha Negara (KSN) Tan Sri Dr Ali Hamsa berkata penjimatan itu juga dilihat sebahagian daripada sumbangan penjawat awam untuk negara.

"Langkah-langkah itu mencerminkan penjawat awam turut berkongsi impak pengurangan perbelanjaan bersama rakyat, selaras konsep 'Merakyatkan Perkhidmatan Awam'," katanya semasa menyampaikan amanat KSN 2014 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini, Isnin.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan langkah mengurangkan perbelanjaan sektor awam pada akhir tahun lepas selaras dengan hasrat kerajaan untuk mengamalkan perbelanjaan berhemat pada 2014.

Langkah itu termasuk pemotongan elaun tol dan keraian bagi menteri dan timbalan menteri, pengurangan penggunaan tenaga elektrik di semua premis kerajaan serta pengurangan hidangan pada majlis rasmi.

Dalam sidang berita kemudian, Ali berkata kerajaan juga akan mempertimbang beberapa cadangan lain sebagai langkah berjimat.

"Kita akan kaji dari semasa ke semasa. Kementerian Kewangan dan kementerian lain akan membawa cadangan ini kepada Jawatankuasa Perancang dan Pembangunan Negara," katanya yang memberi jaminan langkah-langkah itu tidak mengetepikan kebajikan penjawat awam.

Beliau berkata hasil makluman balas penjawat awam, kerajaan mendapati mereka tidak mempersoal langkah penjimatan itu kerana menyedari ia mampu menjimatkan perbelanjaan kerajaan.

Hadir sama dalam sidang berita itu ialah Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal dan Ketua Setiausaha Perbendaharaan Tan Sri Dr Mohd Irwan Siregar Abdullah.

Beliau berkata Kementerian Kewangan juga telah mengeluarkan pekeliling berhubung langkah penjimatan dalam sektor awam itu termasuk panduan menjimatkan elektrik sebanyak lima peratus.

Berhubung laporan Ketua Audit Negara 2012, Ali berkata tindakan yang akan dikenakan kepada pihak terlibat akan diumumkan dalam masa terdekat.

Laporan Ketua Audit Negara 2012 antara lain mengandungi 378 teguran termasuk 111 teguran untuk perkhidmatan awam persekutuan, 229 teguran untuk negeri-negeri dan 38 teguran badan berkanun.

Terdahulu, dalam amanatnya Ali turut menyentuh peranan penjawat awam untuk memperjelas dasar kerajaan kepada rakyat serta menangkis dakyah dan persepsi negatif pihak tidak bertanggungjawab.

Beliau turut menasihatkan penjawat awam supaya tidak mudah terpengaruh dengan isu yang disebarkan dalam media sosial.

Ali kemudian melancarkan buku 'Merakyatkan Perkhidmatan Awam' bagi memperjelas prinsip dan nilai-nilai yang digariskan dalam usaha merakyatkan perkhidmatan awam.

-- BERNAMA

134 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau BR1M dan bantuan persekolahan rm100 serta baucer buku rm250 xda lg banyak kerajaan dpt jimat. Ini antara punca kerajaan kehilangan banyak dana. Ketara dan jelas semoga pd thn hadapan kerajaan membuat pertimbangan baru yg lebih realistik dan praktikal.

Tanpa Nama berkata...

400 juta dari bajet berjumlah 250++ bilion cuma 0.0016% je.

Amran Pekida berkata...

BR1M wajib ditambah ke RM2000. Penerima pula haruslah dipilih dari kalangan ahli BN sahaja. amat tidak adil bila pembangkang merasa sama. Duit UMNO, utk yg setia sajalah. mudah kan?

Kononnya BR1M banyak bagi rugi kerajaan, ada aku kesah? pi mampos pembangkang. mcm la pandai ekonomi sgt. PM da ijazah, isterinya ada master tahulah diorg perintah Malaysia.

poyo la pembangkang ni. rasa nak bagi makan kasut jew sekor2

Tanpa Nama berkata...

"Amran Pekida berkata...

BR1M wajib ditambah ke RM2000. Penerima pula haruslah dipilih dari kalangan ahli BN sahaja. amat tidak adil bila pembangkang merasa sama. Duit UMNO, utk yg setia sajalah. mudah kan?

Kononnya BR1M banyak bagi rugi kerajaan, ada aku kesah? pi mampos pembangkang. mcm la pandai ekonomi sgt. PM da ijazah, isterinya ada master tahulah diorg perintah Malaysia.

poyo la pembangkang ni. rasa nak bagi makan kasut jew sekor2..."


Statement BANGANG.. mcm la orang UMNO/ BN je yg bayar cukai dalam negara ni..

poyo la amran Pekida ni.. nak jadi MACAI pon jgn la buat statement BANGANG...

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan pelaksana berijazah dan berpengalaman menyokong langkah dan tindakan kerajaan melaksanakan perbelanjaan berhemah.....Taransformasi Perkhimatan Awam dengan Merakyatkan Perkhidmatan Awam...

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong 100% tapi ape cite pulak, group think-tank najib dari razak school gaji sampai RM60 ribu sebulan, ape kejadahnya, dia org ingat dia org jea yg berfikir, org lain tak berfikir, handal sgt kea, perhabis duit rakyat adalah.. kami protes...!!! wahai teman-teman diblog cuepacs lihatlah inikah langkah berjimat-cermat yg diwar-warkan.. semua pembohongan belaka..!!!

Tanpa Nama berkata...

KALAU MACAM TU TAHUN NI KITA SEMUA PA DAPAT 2 BULAN BONUS YEAAAH

Tanpa Nama berkata...

Agak2 dah dapat berjimat boleh tak naikkan bantuan khas kewangan sebanyak minimum rm1000... Rm500 nowadays macam susut nilai...

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi kenyataan kangkung...!

Tanpa Nama berkata...

sudahnya banyak keperluan pejabat yang terpaksa dipotong, takda stok, guna yang dah lama/usang disebabkan 'penjimatan' ni. syabas!

Haji Bakhil Jimat-Cermat berkata...

toner kat pejabat aku ni dah lama tak ada stok oooiii..., dah dekat setahun lebih dah...tak boleh nak print dah oooiii...segala kerja tergendala oooiii..., sebab nak berjimat-cermat punya pasallah oooiii...banyak pelaksanaan program untuk rakyat tergendala oooiii...rakyat dah merungut tak dapat perkhidmatan yg memuaskan hooiii!

Tanpa Nama berkata...

PEROLEHAN KERAJAAN DIPUSATKAN SELESAI CERITA....

SISTEM E-PEROLEHAN BELUM POWER UNTUK MONITOR PERBELANJAAN KERAJAAN...HANYA LEBIH KEPADA PEMBELIAN...

SATU AGENSI PEROLEHAN PERLU WUJUD...AGAR SETIAP DOKUMEN PERBELANJAAN PERLU MENDAPAT KELULUKAN MELALUI AGENSI INI BARU PEMBELIAN BOLEH DIBUAT...

MAKA KETIRISAN DAN PEMBELIAN PEMBAZIRAN DAPAT DIELAKKAN...


JABATAN HANTAR DOKUMEN KELULUSAN PERBELANJAAN KEPADA AGNESI PEROLEHAN-----> DAPAT KELULUSAN, MAKA PEMBELIAN DIBUAT---->SISTEM E-P PROSES MEMBUAT PEMBAYARAN

Tanpa Nama berkata...

patut barang kepeluan pejabat tak usahlah dikacau! kalau nak kacau, kacaulah duit "entertainment" orang2 besar tu dok main golf, makan sana sini, hiburan sana sini. tu yang patut dipotong!

barang keperluan macam kerusi meja, pewangi, pen kertas toner katrij semua tu benda pakai habis & perlu ada bekalan secukupnya.

inilah masalahnya apabila anda ambil si bodoh jadi pakar kewangan, pakar itu dan ini dalam membuat dasar kerajaan.

Azli bin Ahmad Dasuki berkata...

mohon CUEACS dan SPRM siasat semua penjawat awam, dimana ada mereka yang tak mahu jadi ahli UMNO. Logiknya mereka menentang ketuanan Melayu, menolak gaji yang dicetak oelh BN, dan pasti tiada potret kepimpinan parti dan negara di rumah mereka.

Biadap sekali penjawat awan yang percaya fitnah pembangkang kononnya barang naik harga, susulan minyak yang hanya naik 20 se adakah habis semua bangkrap? FITNAH ANWAR!!

Tanpa Nama berkata...

Barang naik ni semua salah anwar...
Kerajaan terpaksa berjimat...

Tanpa Nama berkata...

Kemungkinan ramai penjawat awam kontrak akan diberhentikan kerja akibat jika hutang negara mencapai 55 peratus daripada keluaran dalam negara kasar (KDNK), kerajaan tidak akan mampu menggaji penjawat awam kontrak serta mengecilkan jumlah pehjawat awam akan datang. Begitu juga berkemungkinan 100 skim penjawat awam yg dikaji semula akan ditangguhkan hingga ke tahun berikutnya sehingga diberitahu kelak akibat krisis ekonomi yg semakin meruncing sekarang. Selain itu akan berlakunya pengurangan penjawat awam termasuk pemotongan gaji. Kini peningkatan mendadak keperluan dan perkhidmatan akan berterusan sehinggalah kewangan negara diuruskan dengan cara berhemah.

Tanpa Nama berkata...

hentikan pemberian elaun kepada sultan dan raja. banyaaaaaaaaak boleh jimat tu.

Tanpa Nama berkata...

Claim perjalanan aku yang tahun lepas pun tak bayar lagi. Ingat minyak free ke.

Tanpa Nama berkata...

kepada Azli bin Ahmad Dasuki :

apasal la ko nie... klu ye pun nak bodek agak2 la...

kakitangan awam tidak boleh terjebak memberi keutamaan kepada mana2 parti politik...

kalau nak utama parti BN sahaja...
kenapa kerajaan perlu bayar pencen kepada wakil rakyat pembangkang...

kalau ko tu tak tahu, jangan buat2 macam tahu.... sebab nampak macam bengong jer...

Tanpa Nama berkata...

suruh rakyat je berjimat.....mangkuk

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan/sektor awam diminta berjimat...pemerintah/pemimpin ada berjimat?...buang duit sana sini..berbelanja kat Dubai...huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

Hahaha ade sape2 kerja tnb x...nak tanya ni....TNB UNTUNG BERBILION2 TP KNP NAK NAIK TARIFF LETRIK YERK.......

Dh try tanya kat facebook TNB tp jawapan x lengkap just dia jawab kerajaan yang tetapkan naik tp knp xbgtau....

Tanpa Nama berkata...

BERJIMAT CERMAT....RAKYAT PERLU BERJIMAT CERMAT.....ape maksudnye...adakah xperlu ada rumah...anak xperlu sekolah...xperlu mkan...xperlu beli barang harian....atau ape yerk....ATAUPUN MENAMBUNG....bkn ker kalo rakyat itu berbelanja...lagi elok...supaya transaksi duit dapat dilakukan....kerajaan dapat percukaian....kalo duit utk kegunaan kerajaan rasenya perlu lah berjimat...tp pusing2 dapat balik jgak ke kerajaan dgn goverment tax....cukai perkhidmatan,lembaga hasil dsb....

Tanpa Nama berkata...

Bagus amalan berjimat tu... sekurang2 kita berbelanja mengikut kemampuan.... BRIM tu bagus untuk rakyat ... sekurang2 ada juga rezeki dari kerajaan... yg melalak kutuk kerajaan ni para PA yg berlagak lebih je... suka mengada2.. last2 kocak seluar koyak.... huuuuu

maal berkata...

apa yg penting adalah cara penggunaan peruntukan kerajaan tu diguna dengan amanah dan bertanggungjawab, kalau agensi kerajaan berjimat dan tak berbenja tak betul jugak, sebab peruntukan dah diberi....

Tanpa Nama berkata...

Berjimat betul tapi masa buat majlis perpisahan JUSA A kutip RM5-RM10 dari kakitangan, PENIPU........

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kerana kerajaan berjaya jimat RM400 juta hasil perbelanjaan berhemat sektor awam. Bagaimana pula dengan ketirisan perbelanjaan kerajaan yang melibatkan kehilangan wang yang lebih besar di dalam perolehan peralatan untuk kegunaan kerajaan yang dilapor dalam Laporan Audit Negara?

Tanpa Nama berkata...

betul ke dapat jimat 400 juta..kemukakan bukti dulu..bukan main cakap dan anggok je untuk membodek pm.

Tanpa Nama berkata...

Meting bt d hotel,bt plk d pulau peranginan mkn kdarah nk sdp pastu claim lg,tk boleh ke meeting bt d tempat sndiri bangunan krajaan kn bnyk transport jbtn lain pun ade

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Claim perjalanan aku yang tahun lepas pun tak bayar lagi. Ingat minyak free ke.

Khamis, Januari 23, 2014 7:01:00 PG

-------------------------

ko kerja telus tak? pernah tak masuk lambat balik awal? pernah keluar makan sampai 2-3 jam? pernah keluar awal ambil anak, urusan peribadi, pegi bank itu ini? kalau ada, takyah la heboh pasal claim tu. anggap la tu gantian untuk masa2 yang ko dah curi tu.

tapi kalau ko tak pernah buat macam di atas tu, ko memang layak claim & pejabat wajib bayar.

Tanpa Nama berkata...

Mane ade jimatnye .... Di agensi getah terulung di kota tinggi...... Kerani eksperimen dan mando eksperimen dok hentam ot buta je.... Membuta kt rumah pun ot bayar penuh.... Rupa2nye pagawai yang suruh..

Tanpa Nama berkata...

9.585 bilion bg suku tahun pertama keuntungan tnb....tp tetap tariff letrik naik...cmner nak jimat...kalo dh mahal....dh tentu rumah kne pkai api......kalo pkai pelita karang ckp lak malaysia xmaju...xke malu malaysia...hahahaha lol

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan kos sara hidup yang meningkat....ini disebabkan...harga barang dan perkhidmatan yang meningkat termasuk minyak....isunya kenaikan harga...ape kaitan berjimat....berjimat bermaksud membeli sesuatu benda yang dilakukan secara boros dalam berbelanja....tp kalo dh setiap keperluan harian yang naik cmne nak jimat....kalo selama ni membelanja barangan dapur bg 1 keluarga seramai 3 orang sebulan sbnyak 300 meningkat kpd 500 cmne nak jimat tang mane nk jimat....bkn ker keluar lbih wang lagi namanye....ISUNYA KENAIKAN KOS SARA HIDUP HARGA MENINGKAT BKNNYA ISU JIMAT.....DULU SEWA RUMAH BLH DALAM 350 SKRNG SEKDAR BILIK AJE CMNER NAK JIMAT TAKKAN SATU KELUARGA
3 ORANG NAK DDK SATU BILIK....SEWA BILIK....xbetul2...cadangan tu....INGAT SIKIT ISU TU ULANG SEMULA....KOS SARA HIDUP MENINGKAT...BRIM PN XBLEH COVER XMASUK LAGI YANG KNE BANJIR....NAK COVER CMNER....TANG MANE NAK JIMAT....

Tanpa Nama berkata...

KEPALA HOTAK HEMPA JIMAT NAK JIMAT KAK MAH DOK PERABIS DUIT BELI CINCIN BERJUTA-JUTA GELANG BERATUS RIBU HAND BAG BERPULUH RIBU NAK JIMAT KONON KAT RAKYAT NAK KENA JIMAT KAT ORANG ATASAN TAK PERMAH JIMAT PUN

Tanpa Nama berkata...

ORANG SUSAH NI DAH GAJI KECIK NAIK HARGA MACAM-MACAM MATI LAH MACAM NI SEMENJAK BN MENANG BUKAN MAKIN SENANG MAKIN SUSAH LAGI ADALAH.

Tanpa Nama berkata...

orang atasan ni banyak metekadarah duit rakyat,cekik darah rakyat depa senang rakyat merana.

Tanpa Nama berkata...

APA CERITA TOPIK NI DAH DILAKSANAKAN KE BELUM ATAU HANYA HANGAT2 TAHI AYAM SAJA???

Arijal berkata...

Cari Homestay atau ingin Iklankan homestay anda. Jom cari atau iklan disini.

www.pakejhomestay.com

www.negonego.com

Tanpa Nama berkata...

diorang suruh kita jimat tapi yang perabis duit rakyat. kereta perdana elok2 dah tukar jadi perhonda accord ,bakar duit untuk bunga api tahun baru saja dah berapa juta kalau nak berjimat depa dulu yang kena mula jgn jadi macam bapak ketam.

fairuz.mohammad.12 berkata...

Lantak korang lah labuuu,

Dorg boros korang yg kna berjimat, nurse kurang ajar korang yg dia suruh jgn hantar hospital kerajaan,
Cikgu upsr pun x skor, korang plak yg kena marah suruh ajar sendiri.
suruh belajar pandai2 senang dapat kerja tup2 bodo pun diberi degree last2 berebut kerja.
Pastu korang diminta bersyukur mesia masih aman.

Tanpa Nama berkata...

SEMALAM PI BELI IKAN PASAR MALAM HARGA IKAN KEMBONG DAH HARGA RM 12.00 SEKILO.BELI 5 EKOR JE HARGA DAH RM5.00.BALIK RUMAH GORENG MAKAN 5 ORG DPT LE SEEKOR SORANG.BELUM KIRA SAYUR LAGI,BERAS LAGI.MAU MAMPUS KALAU MCM NI BARANG DAH JADI MAHAL.

Tanpa Nama berkata...

Jimat tetap jimat. Tapi kami penjawat awam kategori sokongan tersepit..BRIM tak layak dan kos sara hidup makin meningkat.

Nak tunggu elaun naik bila lagi...Lebih-lebih lagi penambahbaikkan skim belum tentu lagi..

Tanpa Nama berkata...

Kalau semua org spt ko dunia aman damai, kaya raya dan maju. Susah nak cari org spt ko yg hebat segalanya. Elok ko jd PM spya negara kita maju kerana ko bijak/mahir. Disuruh ko jg nurse semua pesakit sembuh dgn senyum je. Disuruh ko jd guru; semua murid ko akan skor UPSR 5A, SPM 20A+. Tapi malanygnya kenapa ko tak pilih menjawat jawatan nurse atau guru supaya ko menjadi model pekerja cemerlang.

Tanpa Nama berkata...

XDA DEGREE, KEPANDAIAN MENDESAK DAN MEMINTA-MINTA KERAJAAN NAIKKAN GRED DAN GAJI ADAAAAA......

-penyokong tegar kump pelaksana selamanya.

Tanpa Nama berkata...

sabarlah korang PA ... doa2 ja elaun kena naikkan... mahu hutang kat bank pun ketat sgt.... berbuih le liur korang kali ni.... ada yg mati duduk nanti... heeeeee

Tanpa Nama berkata...

Jangan harap ler kerajaan nk naikkan elaun dn seumpamanya...
Kerajaan skrg ni bukn duk fikir nk bagi apa2 untuk rakyat, tapi duk kaji apa lg yg dpt diambik dr rakyat....
Pakar2 kajian memerah otak n bg brmacam2 cdgn kpd PM....juga cdg gula2 bg redakn kemarahan rakyat...contohnya pngumumn pm penurunn harga kangkung baru2 ni...itu mungkin kerja ahli2 pemikir n penasihat pm lh tu

fairuz.mohammad.12 berkata...

Sye cikgu le bang

Tanpa Nama berkata...

Orang malas tak pernah berusaha memperbaiki diri ketana terlalu dibuat memerhati kelemahan pihak lain. Maka tak hairan susah nak naik gred dan gaji. Petani dan pekebun pun boleh kaya raya; yg penting rajin berusaha. Kerajaan dah tak boleh diharap skrg. Org kaya nak terus kaya mana ada masa utk nak fikir tentang org lain yg hidup susah. Para peniaga misalnya cuma nak fikir berapa banyak duit masuk setiap hari.

Tanpa Nama berkata...

org yg makan cili dah rase pedas, oiii!!!!....

wawawawawawawawawa!!!!....


~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

Tanpa Nama berkata...

kite dok merintih pasal harga ikan mahal,
yg kelompok degree ada, kepandaian xda kata, " kalau nak murah berhenti kerja, pegi jadi nelayan....ikan boleh tangkap sendiri dilaut, x perlu beli dipasar"....
dengan ini, harga ikan akan jadi murah....
mudahkan????....

kite buat aduan pasai jalan berlobang....
bukan dia nak repair jalan,
dia suruh kite pi jadi jurutera jalan plakkk....

Tanpa Nama berkata...

sepatutnye kata-kata seperti "muhasabah diri", sebenaqnya sesuai utk org yang dah kaya nak kaya lagi, tak pernah cukup dengan apa yang dia ada....
menyebabkan dia lalai dengan kemewahan dunia....
hingga dia lupa amanah/tanggungjawab kpd agama....

Tanpa Nama berkata...

~DEGREE XDA, KEPANDAIAN XDA~
HIDUP MEMINTA2, MERENDAH2 ORG LAIN LAK 2....HEMPEHHH!

Tanpa Nama berkata...

Betul...org xda degree dh lm terasa pedas nyer...kesiannnnn...
Sama2 le kita jaga makan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

SEMALAM PI BELI IKAN PASAR MALAM HARGA IKAN KEMBONG DAH HARGA RM 12.00 SEKILO.BELI 5 EKOR JE HARGA DAH RM5.00.BALIK RUMAH GORENG MAKAN 5 ORG DPT LE SEEKOR SORANG.BELUM KIRA SAYUR LAGI,BERAS LAGI.MAU MAMPUS KALAU MCM NI BARANG DAH JADI MAHAL.

Jumaat, Januari 24, 2014 8:48:00 PG

-------------------------

yang ko pi menyalak dlm nih wat pe? pi le komplen dgn kpdnkk. kan ade portal aduan kt web kpdn tuh?? ckp bangang kang marah lak!

Tanpa Nama berkata...

SEBENAQNYA BUKAN DALAM BLOG NI SAJA KITA ON9.
AWAT HANG INGAT DLM NI SAJA KA ADA FORUM?

Tanpa Nama berkata...

buat baik cukuplah...jangan mengatah org tak baik...

Tanpa Nama berkata...

penafian sekerasnya.
kita tidak pernah sama sekali meratah orang.

Tanpa Nama berkata...

APA CERITA TOPIK NI DAH DILAKSANAKAN KE BELUM ATAU HANYA HANGAT2 TAHI AYAM SAJA???

Tanpa Nama berkata...

BANYAKAN BERSABAR..SETIAP PERKARA ADA HIKMAHNYA...YANG BERSABAR..REZEKI PASTI DATANG

arhani66@yahoo.com.my/Aain@jkr.gov.my berkata...

BANTAHAN KE ATAS PELAKSANAAN PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 11 TAHUN 2013 MENGENAI CADANGAN PENJUMUDAN SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK DAN PINDAAN SKIM PERKHIDMATAN PELUKIS PELAN, PENOLONG JURUTERA, PENOLONG PEGAWAI SENI BINA DAN PENOLONG JURUUKUR BAHAN

Tanpa Nama berkata...

Begitulah sepatutnya; kalau pandai komplain mesti dia sendiri boleh buat. Biar ko sendiri buatlah. Jgn cakap tak serupa bikin. Nak dpt harga sayur, ikan murah tanam sendiri, pancing sendiri. Mudah je. Kat belakang ada kolam/tanah taman kangkung, bela ikan keli/talapia beri keluarga makan. Nak beli rumah dan.kereta memang susah sikitlah.

Tanpa Nama berkata...

Org xda degree lah yg spt cacing kepanasan skrg. Juga spt anjing menyalak sana sini minta kerajaan bantu pecuma naikkan.gaji spm kpd jusa. Hampehhhhh.

Tanpa Nama berkata...

Angin Sejuk Hingga Hujung Februari

KUANTAN – Penurunan suhu di beberapa daerah di Pahang secara relatifnya disebabkan beberapa faktor termasuk bulan Januari dan Februari yang merupakan tempoh di mana suhu minimum agak rendah berbanding bulan-bulan lain.

Pengarah Pejabat Meteorologi Negeri Pahang, Azmi Daud berkata, suhu udara sejuk daripada biasa yang dirasai di kebanyakan tempat, terutamanya di kawasan Pantai Timur dan Utara Semenanjung pada minggu ini adalah disebabkan tiupan angin Timur Laut yang agak kencang.

“Tiupan angin ini datangnya dari tanah besar China yang pada ketika ini sedang mengalami musim sejuk.

“Disebabkan tiupan angin ini sangat kuat dan mengenai keseluruhan negeri Pantai Timur Semenanjung Malaysia jadi kerana ini negeri-negeri ini berkeadaan lebih sejuk berbanding negeri di Pantai Barat Semenanjung Malaysia,” katanya, semalam.

Jelas Azmi, dalam keadaan kedinginan ini keadaan cuaca masih berada di tahap yang baik.

“Keadaan yang tidak berawan di seluruh Semenanjung Malaysia terutama di Pahang, Terengganu dan Kelantan sepanjang minggu ini turut menjadi faktor membantu merendahkan suhu pada waktu malam dan awal pagi.

“Keadaan atmosfera tanpa awan boleh disamakan dengan keadaan di mana tiadanya selimut untuk memanaskan badan kita, di mana selimut adalah awan dan badan kita adalah Bumi.

“Oleh kerana itu, keadaan kita lebih sejuk berikutan terdedah kepada keadaan angin Timur Laut yang bertiup kencang dan diramalkan ia berlaku sehingga penghujung Februari ini sahaja,” katanya.

Jabatan Meteorologi semalam, mencatatkan suhu di Cameron Highlands antara 12.3 darjah Celsius hingga 22 darjah Celsius.

Suhu di Kuantan pula turun kepada 20.8 darjah Celsius berbanding kelmarin, iaitu 21 darjah Celsius, manakala suhu maksimum ialah 28 darjah Celsius.

Stesen Temerloh merekodkan 20 darjah Celsius hingga 28.1 darjah Celsius.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/angin-sejuk-hingga-hujung-februari-1.244139

Tanpa Nama berkata...

lepasni salji turun le kt m'sia. baru ler bleh 'merangkak di atas salji'

p/s: hanya org yg beriman jer yg tau. yg sibuk cintakan dunia cm majoriti dlm nih (mintak gaji naik le, mintak free itu ini le) xkan paham nyer apa maksud merangkak kt atas tuh ;)

Tanpa Nama berkata...

dan mereka yg dah berada di zon selesa x kan paham nyer, ape itu erti kesusahan....

mereka x kan dapat menyelami perasaaan/penderitaan insan-insan yg x senasib dgn mereka....

mereka hanyer hidup dlm dunia mereka sahaje seperti katak dibawah tempurung....

mereka x kan ambil tahu/kisah, yg sebenarnye saudara-saudara/jiran mereka sedang bergelut utk mencukupkan keperluan diri/anak/keluarga....

segalenyer terpaksa dicatu
demi meneruskan kesinambungan hidup mereka....

mengapa agak nyer mereka bersikap demikian????....

kerana mereka x pernah kenal kesusahan dan kerena itu juge mereka x akan bercakap tentang realiti semasa....

mereka akan cuba sehabis daya menjadikan agama sebagai benteng
utk mengalihkan perhatian kite terhadap isu-isu/realiti semasa....

azuan berkata...

baca bebetul wei. dia kata 400j DALAM TAHUN NI. bukan sekarang ni dah jimat 400j. pendek kata dari bulan januari-disemberi 2014 ni DIJANGKA akan jimat 400j.

ikut bajet 2014, 217.7b diperuntukkan untuk belanja mengurus manakala 46.5b untuk belanja pembangunan.

jadi 400j ni dijimatkan pada belanja mana satu? katakanlah dari 217.7b, cuma 0.002% saja dapat dijimatkan. kalau 400j dari 46.5b pula setakat 0.009% saja dapat dijimatkan. tapi kalau 400j daripada 217.7b+46.5b=264.2b pula cuma 0.0015% je dapat dijimatkan. keh keh keh. "BANYAK" tu dapat dijimatkan!

Tanpa Nama berkata...

dan mereka yg dah berada di zon selesa x kan paham nyer, ape itu erti kesusahan....

mereka x kan dapat menyelami perasaaan/penderitaan insan-insan yg x senasib dgn mereka....

mereka hanyer hidup dlm dunia mereka sahaje seperti katak dibawah tempurung....

mereka x kan ambil tahu/kisah, yg sebenarnye saudara-saudara/jiran mereka sedang bergelut utk mencukupkan keperluan diri/anak/keluarga....

segalenyer terpaksa dicatu
demi meneruskan kesinambungan hidup mereka....

mengapa agak nyer mereka bersikap demikian????....

kerana mereka x pernah kenal kesusahan dan kerane itu juge mereka x akan bercakap tentang realiti....

mereka akan cuba sehabis daya menjadikan agama sebagai benteng
utk mengalihkan perhatian kite terhadap realiti isu-isu semasa....

Tanpa Nama berkata...

Serba salah pula dibuatnya. Pilih org kaya/pandai mereka pula xda pengalaman dan perasaan ttg hidup susah yg rakyat majoriti alami. Nak pilih org miskin/tak berpendidikan pun masalah juga; mudah pula ikut telunjuk pihak yg lebih bijak menipu. Hidup ni memang banyak halangan.

Tanpa Nama berkata...

kite adalah musafir yang berjalan menuju ke suatu arah/destinasi yg sama....
tetapi kite akan menghadapi rintangan/halangan/kekangan yang pelbagai dan berbeza....

so, jgn samakan takdir/hidup anda dgn org lain....

WAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWA!!!!....


~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam Semua

Masih teringat apabila kata-kata seorang kawan berbunyi : APAKAH SELAMA INI ENGKAU TAK MAKAN?. Jawapannya Alhamdulillah Rumah ada, kereta ada, motosikal ada, basikal ada. Bukan itu sahaja MPV ada dan kereta sport lagi. Syukran Alalwajib… tetapi apabila mendegar lagu TEGAR menitis air mata mengenangkannya.

Hakikatnya apabila kita diuji nescaya setiap kesabaran dan mencari jalan penyelesaiannya Insyaallah akan mendapat nikmatNya. Kerana mengejar nikmat dunia kita lupa bahawa islam kini kian terancam dan seolah-olah kalangan kita merestuinya dan menanggapkan hanyalah remeh temeh dan mempersedakannya. Mereka sanggup memilih untuk dugaan dunia yang terlalu ringan bahkan mereka mereestui serangan keatas hak manusia yang syumul iaitu islam.

La Takhaf Wa La Tahzan. Innallaha Ma’ana “Janganlah kamu takut dan janganlah kamu bersedih hati. Sesungguhnya Allah ada bersama kita”

Ya Allah, Aku mohon kepadaMu agar Kau catatkan siapa pun yang membaca blog ini, menjadi orang-orang yang Engkau angkat kerajaannya. Engkau ampuni seluruh dosa-dosanya. Engkau buka hati yang tertutup. Engkau lembutkan hati yang keras membatu. Engkau cahayai hati yang gelap gelita. Ya Allah jadikan perkongsian ilmu ini membuatkan sisa umur kami penuh berkah. Terpelihara dari fitnah dan musibah. Amin.

Salam hamba yang hina flower..

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan boleh berjimat lebih jika di agensi getah terulung di stesen kota tinggi ini mengambil langkah berjimat cermat ..... Antaranya mengawal ot pengawal yang tidak munasabah... 2. mengawal ot mandur dan penyelia yang kerja hanya beberapa jam dan balik rumah ... Ini semua duit rakyak.... 3. penolong pengurus yang tunduk kepada desakan pra supaya ot diwujudkan untuk membantu masalah kewangan mereka jikatidak mereka akan membuat kacau.... Mereka bergerak secara subbersif menentang dasar kerajaan termasuk melanggar perintah sultan untuk terus bekerja pada hari jumaat...

Tanpa Nama berkata...

XDA DEGREE LAGI BERGANDA BODOH SPT ANJING CUMA PANDAI MENYALAK MINTA GAJI NAIK. PADANLAH TAK NAIK GAJI DEGREE XDA KEPANDAIAN LANGSUNG XDA. MINTA GAJI NAIK SETIAP SAAT PANDAI.

Tanpa Nama berkata...

MAKA TERBUKTILAH BAHAWA GOLONGAN "DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA" MEMANG WUJUD....
ANDA PERCAYA ATAU TIDAK????....
PERCAYA LAAA....
DIATAS ADALAH BUKTINYA....


WAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWA!!!!....


Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

MAKA TERBUKTILAH BAHAWA GOLONGAN "DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA" MEMANG WUJUD....
ANDA PERCAYA ATAU TIDAK????....
PERCAYA LAAA....
DIATAS ADALAH BUKTINYA....


WAWAWAWAWAWAWAWAWAWAWA!!!!....


Sabtu, Januari 25, 2014 3:11:00 PTG

---------------------------

betul! dan yang malangnya kebanyakannya sudah pun berada di dalam pengurusan & profesional, pengurusan tertinggi, dan yang paling malang, menjadi ahli politik dan menjadi menteri kabinet!

fairuz.mohammad.12 berkata...

Bang kne rakam dan dedahkan juga kerja haram ini. Jgn biarkan perkara mungkar terus bermaharaja lawak. Lihat saje degree yang dilacurkan oleh kerana tiada org bersuara. Sekarang degree seolah2 tiada nilai lagi.

Tanpa Nama berkata...

DULU SUHU NAIK, SEKARANG DAH TURUN... BILA SUHU TURUN, KENAPA TAK PUJI KERAJAAN???

Tanpa Nama berkata...

Yg buat komen kat atas ni antara orang2nya. Ada degree tapi tak laku hingga terpaksa menyalak menjadi anjing kurap dan gila.

Tanpa Nama berkata...

Yg banyak dah menyalak spt anjing gila diatas adalah kump pelaksana yg ada degree yg tak laku hingga terpaksa menyalak setiap hari mints dinaikkn ke gred 41. Ada degree tapi tak laku jadilah hingga pencen PTN17. Aps citer? Menyalaklah hingga kerongkong pecah.

Tanpa Nama berkata...

Mereka adalah bekas2 kump pelaksana yg dpt ijazah ehsan dan skrg dicemburui oleh bekas rakan yg tidak bernasib baik kerana ada degree tapi tak dinaiikan ke gred 41. Skrg mereka cemburui yg berjaya naik 41. Gila punya kump pelaksana.

Tanpa Nama berkata...

Siapa orang2nya? Keturunan dan darah daging sama dgn ko juga kan...kan....kan.....???!
Penjajah pernah kata org kita pemalas. Betulkan?

Tanpa Nama berkata...

Diminta supaya kump.pelaksana yg suka menyalak untuk menyanyi pula lagu bangau oh bangau sbb mereka sgt suka salahkn org lain apabila gred dan gaji tak naik. DEGREE ADA TAPI GRED DAN GAJI TAK NAIK-NAIK. Salahkn dirilah kerana tak ada majikan ko org janji naikkan gaji jika ada degree.

Tanpa Nama berkata...

Kata penjajah memang betul. Bangsa kita adalah bangsa pemalas (majoriti). Buat sekian lama datuk nenek kita telah menjadi hamba abdi kepada penjajah. Malah dikatakan bahawa bangsa kita adalah bangsa terbaik untuk dijadikan hamba lalu di bawa sehingga ke Sicily, Kepulauan jauh ke Afrika. Lihatlah bangsa kita suka bekerja di bawah orang. Contoh terbaik adalah bangsa kita suka kerja di bawah arahan kerajaan sebagai penjawat awam. Memang tidak salah. Tapi mentaliti itu tidak berubah walaupun setelah sekian lamanya, berabad-abad lamanya. Kemungkinan besar atas sebab faktor cuaca kerana Malaysia berada di garisan khatulistiwa yang menjadikan orang kita malas apabila matahari telah tegak atas kepala. Nak berubah mentaliti perlu keluar dari kebiasaan. Mengapakah bangsa lain berani tanggung risiko dan buka perniagaan sendiri. Lebih sanggup berhutang daripada menjadi kuli. Pahit ditelan melihat bangsa kita sendiri begini.

Ini analoginya mentaliti kita. Jika A jumpa B, masing-masing rasa lain. Tapi bila A hanya jumpa A, lama-lama A akan bergaduh sesama A. Kerana itulah sikap kita. Anda tafsirkan sendiri apa dia.

Tanpa Nama berkata...

jgn ada double standard bila nk jimatkan perbelanjaan. kalu bole gred naik kapal AK saje, asyik2 mesyrt tu tolong dikurangkan. Menteri2 jgn guna kenderaan jabatan utk kepentingan politik, pantau semua tender, harga pembelian yg melampau tggi, cth: penyelenggeraan kenderaan,komputer,peralatan aset dsb. Mampukah KSN memantau perkara sedemikian?

Tanpa Nama berkata...

kurangkan penjawat awam. ikut saranan yg dibuat oleh dap suatu masa dulu. baru leh jimat belanja, baru leh naikkan gaji penjawat awam.

kumpulan sasaran yg bleh ditamatkan perkhidmatannya:

1. pra
2. par
3. atendan
4. penghantar notis
5. tukang
6. 60% daripada p&p terutamanya ptd
7. 60% daripada pt(p/o) & pt(kew)

dan tak lupa juga 60% daripada menteri/timbalan, exco, ahli parlimen & dun.

elaun diraja juga potong 60%

bukan takat 400 juta tapi boleh save 40 bilion kalau camtu gayanya. :)

Tanpa Nama berkata...

Ya memang disebabkan mentaliti yg sukar diubah dan.jika dpt diubah akan membawa kpd kebaikan rakyat dan negara. Masy. kita skrg majoriti lebih selesa bekerja dan bergaul dgn kaum sendiri kerana banyak manfaat jangka pendek yg tak baik utk negara dpt dinikmati oleh mereka. Perasaan perkauman tetap tebal dlm soal pemilihan pengambilan pegawai baru, kenaikan pangkat, pemberian tender, soal transfer dsbnya. Jika kita amat sendiri atau berdasarkn pengalaman pihak lain perkara diatas memang tak dpt dinafikn; ada saja yg tak kena tapi masy kita seolah2 dah lali dan tak nak ambil kisah meskipun ia satu gejala yg menanam bibit2 kehancuran dan kebencian dikalangan masy/kaum.Baik dlm sektor awam maupun swasta; ada banyak jawatan tertinggi jabatan yg seolah2 hanya kaum tertentu sahaja yg boleh sandang sehingga dunia kiamat katakan. Kenapa kaum lain tak boleh?? Jawapannya pasti ada yg tak masuk akal. Inilah mentaliti kita dan salah siapa jika ada yg buat kerja sambil lewa kerana boss adalah orgnya maka tak perlu ada rasa takut utk buat salah. Ataupun ada pula yg berfikir jika buat terbaik pun dia tak akan dpt apa2 sebagai org minoriti dan terpinggir; mentaliti majority win. Banyak ketidakikhlasan berlaku dgn membuat sesuatu sekadar lepaskn batuk ditangga saja. Tiada siapa yg tak tahu benda2 spt ini sudah lama menjadi budaya yg seolah2 telah diperakukan. Justeru itu, slogan 1msia tinggal slogan kerana gagal mengambarkan keadaan sebenar yg berlaku diperingkat pelaksanaan dan pengamalannya. Cuba buat renungan dan lihat sendiri keadaan yg sebenarnya ataupun sengaja membutakan mata dan memekakkan telingga.

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa membuang terlebih dahulu mereka2 yg masuk dgn menggunakan kabel. Mereka senang dikesan berdasarkn pelbagai faktor yg boleh digunapakai. Mereka ini biasanya ego; sering kata hak utk dpt itu dan ini dgn mudah walaupun kelayakan dan prestasi kerja teruk. Mereka juga akan sentiasa beritahu kenal org2 atasan dan tak segan melakukn kesalahan semasa bertugas. Dtg lambat pun mereka tak takut sebab datuk nenek; bapa emak adalah boss mereka. Dlm kata lain jabatan telah dikuasai oleh satu kroni yg tak gentar melakukan sesuatu mengikut selera mereka. Besok apabila salah seorang ahli nak pencen drpd jawatan pengarah suku sakat/ipar duai pula ambilalih dgn begitu mudah seolah2 mereka saja yg pandai.

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya banyak lagi perlu kerajaan kurangkan perbelanjaan dalam sektor awam.

dalam penggunaan alat tulis khasnya penggunaan kertas. terlalu banyak dokumentasi dengan menggunakan kertas, ink (katrij) bagi printer. walaupun mmg ia penting dalam pejabat... namun penggunaan yang terlampau... dan ada pihak menggunakan kesempatan yang ada untuk bisnes peribadi.

kalau nak list down... banyak... dan ada pihak yang akan sentap nanti...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa NamaAhad, Januari 26, 2014 12:44:00 PG
-anda bodoh sangat la, donke, barua

Tanpa NamaAhad, Januari 26, 2014 8:31:00 PG
-anda cerdik la pulok

Tanpa Nama berkata...

Sila isi borang online br1m :

https://ebr1m.hasil.gov.my/

kalau rezeki insyaAllah dapat...

Tanpa Nama berkata...

Yg diatas ni patut dibuang kerana membazirkan wang rakyat; buat kerja malas; dpt kerja guna kabel sebab tu prasan: sapa makan cili rasa pedas. Msia tak kan maju selagi spesis manusia spt ini mentadbir negara. Terlalu kolot spt katak dibawah tempurung dgn dunianya sendiri saja. Langsung tak hirau kewujudan org lain.

Tanpa Nama berkata...

alaaahhhh ..... di tempat saya anak pengarah lagi dapat jadi kakitangan .... duduk goyang kaki .... tak dapat projek yang boleh buat tuntutan ..... report ayah dia .... tak dapat buat ot .... report ayah dia ... orang tak layan ... report ayah dia .... rupa-rupanya cuma nak jadi penyebok dalam sistem tunggu ayah dia guna kuasa sekali lagi untuk kenaikan pangkat ....

Tanpa Nama berkata...

PM & menteri patut contohi President Uruguay (José Mujica)yang hanya mengambil 10% daripada gajinya dan selebihnya didermakan. Beliau digelar presiden paling miskin dan paling dermawan di dunia.

Tanpa Nama berkata...

BILA NAK NAIK ELAUN RUMAH,ITK DAN COLA NIII?????PA TERHIMPIT SANGAT DAH NI!!! SAMPAI YANG TERPAKSA CAGAR GERAN KERETA, MOTOSIKAL DAN BARANG EMAS!!APA SEMUA NI!!!!
SAMPAI BILA NAK KAJI? TAKKAN SAMPAI MATAHARI TERBIT SEBELAH BARAT KOTTT!! APA DAAAA...

Tanpa Nama berkata...

Bapak punya lui sudah abis lo. Apa lu ni tak paham kah? Lu pegi maket beli itu kangkung lo; bikin sambal belacan makan sama anak bini. Sikarang idup mantak susah ho; sapa pandea bulih idup tapi jgn utang sama along nanti manyak besat susah.

Tanpa Nama berkata...

Kasi tembak sama dia pakai senapang gajah....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa NamaAhad, Januari 26, 2014 10:10:00 PG
-emosi mcm beruk, siapa lah yg temuduga dia ni. Mungkin bapa beruk kot

Tanpa Nama berkata...

"Lebih memeranjatkan kami, Guru Besar sekolah juga mengaku mengetahui mengenai hukuman menggantung loceng dileher sudah beberapa kali dijalankan terhadap beberapa pelajar sekolah berkenaan sebagai denda jika tidak membuat kerja sekolah,"

dasar guru bahalul !
tolol !
spesis penakut .. berani dengan bebudak 12 tahun ke bawah ???

aq berkata...

ruangan komen blog cuepacs dipenuhi dengan fitnah, cari kesalahan orang lain sahaja... itu sahaja yang pandai...

condemn, cari salah org lain...

Tanpa Nama berkata...

Sistem komunis

Tanpa Nama berkata...

Ha... ini dia orgnya dah spt cacing kepanasan kerana merupakan hasil drpd kerja penyelewengan dpt mcm2 kelebihan tanpa kelulusan yg sepatutnya. Cili dah masuk mulut tentu pedas. Spesis anjing kurap ini patut dhapuskan kerana akan menjahanamkan rakyat dan negara. Prasan!!!

Tanpa Nama berkata...

Komen2 membina xsalah kerana bertujuan memberi kesedaran dan harap agar penambahbaikan dpt dibuat. Banyak komen yg berasas tetapi pihak terlibat buat tak kisah kerana mereka tahu jika bertindak takut ada pihak lain akan mengambil ksempatan dan keadaan pasti akan menyusahkan mereka akhirnya. Contohnya pengambilan kerja mengguna kabel memang wujud, begitu juga dgn kroni. Mereka ni semacam dah kebal dan halal tindakan mereka. Hanya mereka yg terlibat saja yg marah membaca komen ini kerana mereka memang hasilnya.

Tanpa Nama berkata...

Setuju....guru bahalol...
Ajar budak yg mak bapak nya bahalol tk pandai didik anak...
Sesuai...

sayur berkata...

komen dengan cara kritik ok...

komen dengan cara kutuk adalah tak ok...

Tanpa Nama berkata...


KEPADA

Amran Pekida berkata...
BR1M wajib ditambah ke RM2000. Penerima pula haruslah dipilih dari kalangan ahli BN sahaja. amat tidak adil bila pembangkang merasa sama. Duit UMNO, utk yg setia sajalah. mudah kan?

Kononnya BR1M banyak bagi rugi kerajaan, ada aku kesah? pi mampos pembangkang. mcm la pandai ekonomi sgt. PM da ijazah, isterinya ada master tahulah diorg perintah Malaysia.

poyo la pembangkang ni. rasa nak bagi makan kasut jew sekor2

Rabu, Januari 22, 2014 1:23:00 PG


NAK BODEK PUN PADA PADA LA... JANGAN SAMPAI LANGGAR TIANG ELEKTRIK... HUAHUAHUA...

TAK KISAH ADA IJAZAH BACHELOR, MASTER ATAU PHD SKALIPUN... TAPI PASAL KANGKUNG PUN DAH RIUH 1MALAYSIA...

Tanpa Nama berkata...

Janji CUEPACS untuk menyelaraskan perbezaan isu GAJI masih tidak ditunaikan??? sehingga sekarang sudah 2 Tahun senyap begitu saja? mana perjuangan yang di uar2 kan... kadang2 masih tak faham konses CUEPACS.. yang patut di dahulukan tetapi di pinggirkan...

Tanpa Nama berkata...

kenaikan elaun rumah didahulukan

Tanpa Nama berkata...

kurangkan penjawat awam. ikut saranan yg dibuat oleh dap suatu masa dulu. baru leh jimat belanja, baru leh naikkan gaji penjawat awam.

kumpulan sasaran yg bleh ditamatkan perkhidmatannya:

1. pra
2. par
3. atendan
4. penghantar notis
5. tukang
6. 60% daripada p&p terutamanya ptd
7. 60% daripada pt(p/o) & pt(kew)

dan tak lupa juga 60% daripada menteri/timbalan, exco, ahli parlimen & dun.

elaun diraja juga potong 60%

bukan takat 400 juta tapi boleh save 40 bilion kalau camtu gayanya. :)
.................................
wa setuju sama lu bro mari kita langgar sama dia

Tanpa Nama berkata...

Kerana 5s sanggup buang harta kerajaan tanpa melalui pelupusan. Mampu tu bukan sama jabatan. Ksn tolong pantau.

Tanpa Nama berkata...

MOHON KERAJAAN HAPUSKAN SUBSIDI LAGI 80%... KECUALI DALAM PERUBATAN..SELEPAS ITU KENAIKAN HARGA BARANG TIDAK BERLAKU SETELAH GST DILAKSANAKAN...

Tanpa Nama berkata...

kurangkan penjawat awam. ikut saranan yg dibuat oleh dap suatu masa dulu. baru leh jimat belanja, baru leh naikkan gaji penjawat awam.

kumpulan sasaran yg bleh ditamatkan perkhidmatannya:

1. pra
2. par
3. atendan
4. penghantar notis
5. tukang
6. 60% daripada p&p terutamanya ptd
7. 60% daripada pt(p/o) & pt(kew)

dan tak lupa juga 60% daripada menteri/timbalan, exco, ahli parlimen & dun.

elaun diraja juga potong 60%

bukan takat 400 juta tapi boleh save 40 bilion kalau camtu gayanya. :)
---------------------------------
untuk menyahut saranan DAP ni org yg komen diatas harus menawarkan diri untuk berhenti kerja dahulu

Tanpa Nama berkata...

kurangkan penjawat awam. ikut saranan yg dibuat oleh dap suatu masa dulu. baru leh jimat belanja, baru leh naikkan gaji penjawat awam.

kumpulan sasaran yg bleh ditamatkan perkhidmatannya:

1. pra
2. par
3. atendan
4. penghantar notis
5. tukang
6. 60% daripada p&p terutamanya ptd
7. 60% daripada pt(p/o) & pt(kew)

dan tak lupa juga 60% daripada menteri/timbalan, exco, ahli parlimen & dun.

elaun diraja juga potong 60%

bukan takat 400 juta tapi boleh save 40 bilion kalau camtu gayanya. :)
---------------------------------
untuk menyahut saranan DAP ni org yg komen diatas harus menawarkan diri untuk berhenti kerja dahulu

Tanpa Nama berkata...

Ada sesiapa dpt info kata tahun 2014 ada naik 2 kgt lg?
Ptd2 yg ada info sila share.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ada sesiapa dpt info kata tahun 2014 ada naik 2 kgt lg?
Ptd2 yg ada info sila share.

Selasa, Januari 28, 2014 12:54:00 PTG


ADA ADA... BULAN FEBRUARI ADA DUA KGT...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ada sesiapa dpt info kata tahun 2014 ada naik 2 kgt lg?
Ptd2 yg ada info sila share.

Selasa, Januari 28, 2014 12:54:00 PTG

ADA ADA... BULAN FEBRUARI ADA DUA KGT...

Selasa, Januari 28, 2014 1:15:00 PTG
..................................
mana ada 2...salah info tu. yang sebenornya akan ada 4 kgt lagi tahun 2014 ni. huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan tidak berhasrat melanjutkan tempoh permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang akan berakhir 31 Januari ini.

Daftar Isi Buat Semakan Online Borang Permohonan BR1M 3.0 2014 :

https://ebr1m.hasil.gov.my/

Cara Semak Keputusan Terima BR1M 3.0 :

http://rfm2u.blogspot.com/2014/01/info-cara-semak-keputusan-terima-br1m-30.html

Sehubungan itu, pemohon yang layak perlu segera mengemukakan permohanan sebelum atau pada tarikh berkenaan. Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan, berkata pemohon lama yang belum lagi mengemaskini maklumat mereka juga diminta berbuat demikian.

Tanpa Nama berkata...

2 KE...4 KE..6 KE.
JANJI ADA KENAIKAN,BOLEH LAH TAMPUNG SKIT2 MANA HARGA BARANGAN YANG DAH NAIK TU.
SYUKUR DAN SEGALA PUJI BG ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM.

Tanpa Nama berkata...

memang ada lihat pekeliling 36/13 penambahbaik ssm

Tanpa Nama berkata...

KEPADA SAPER-SAPER YG TIDAK FAHAM PEKELING 36/13 ITU.
SILA BACA DENGAN TELITI.

PEKELILING ITU CUMA UNTUK MENGABURI MATA KITA...

DIA TIADA APER2 KENAIKAN PUN...

SILA AMBIL PERHATIAN.... JANGAN BACA IKUT SEDAP SAHAJA...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ada sesiapa dpt info kata tahun 2014 ada naik 2 kgt lg?
Ptd2 yg ada info sila share.

Selasa, Januari 28, 2014 12:54:00 PTG

ADA ADA... BULAN FEBRUARI ADA DUA KGT...

Selasa, Januari 28, 2014 1:15:00 PTG

------------------------------

kalau bukan ptd, tapi ada info, takleh share ke? kenapa mesti ptd je?

Tanpa Nama berkata...

mana pekeliling pemegang masters dan Phd dapat kenaikan 2 dan 3 kenaikan gaji..dah hampir sebulan...takkan PM cakap kosong je kot.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

mana pekeliling pemegang masters dan Phd dapat kenaikan 2 dan 3 kenaikan gaji..dah hampir sebulan...takkan PM cakap kosong je kot.

Selasa, Januari 28, 2014 8:31:00 PTG

------------------------------

biasala jpa kalau bab mengarang pekeliling ni memang lembab. tengok jela pekeliling sebelum2 ni berapa bulan baru keluar? bubuh ptd kat situ, itulah jadinya. serba serbi lembab. dahla buat pekeliling lembab, lepastu ayat semua tunggang langgang, maksud tak jelas, mengelirukan.

Tanpa Nama berkata...

so camne skg ni.. info bgtaw 3 kapal perang china mceroboh perairan di Sarawak.. jwpan selamat kpd media cuma bgtaw tldm memantau pgerakan mereka cuma buat latihan perang je n sambot raya china di perairan swak.. tldm kena tegas before jadi mcm2 tuntutan dr china mcm Filipina jepun Vietnam dah kena dr china.. pls sedara semua.. ini isu serius.. china kuasa ketenteraan dunia. cuma panda bakal dihtr ke msia. sila urus dan bincang. adoi kalu perang camne nak buat ye.. bukti robot

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kerana 5s sanggup buang harta kerajaan tanpa melalui pelupusan. Mampu tu bukan sama jabatan. Ksn tolong pantau.
Isnin, Januari 27, 2014 3:58:00 PTG

------------------

SEPATUTNYA KAMU BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH KEPADA JABATAN 'MAMPU'. KERANA KAMU BOLEH MENGAMBIL ASET ALIH KERAJAAN TANPA ADA PELUPUSAN. MANA-MANA PERALATAN YANG KAMU MAHU AMBIL, KLASIFIKASIKAN SEBAGAI ROSAK.

DI SABAH BANYAK BERLAKU TERUTAMANYA DI SEKOLAH-SEKOLAH. SEKOLAH MEMBUAT 5S, MEMBUANG KOMPUTER DAN PERALATAN BENGKEL YANG LAMA. KE MANA LAGI NAK DIBUANG, SIAPA MAHU AMBIL SAJA. BOLEH JUAL DAPAT RM$$$$$$$.

SEKALI LAGI IA MENUNJUKKAN ASET ALIH KERAJAAN DIGUNAKAN SECARA SALAH. KSN NAK BERTANGGUNGJAWAB?

Tanpa Nama berkata...

amran pekida memang bangang

Tanpa Nama berkata...

apa ni blog ni !
dah lama tajuk ni.

Tanpa Nama berkata...

tak boleh, kan Poyo Tahap Dewa.

Tanpa Nama berkata...

so camne skg ni.. info bgtaw 3 kapal perang china mceroboh perairan di Sarawak.. jwpan selamat kpd media cuma bgtaw tldm memantau pgerakan mereka cuma buat latihan perang je n sambot raya china di perairan swak.. tldm kena tegas before jadi mcm2 tuntutan dr china mcm Filipina jepun Vietnam dah kena dr china.. pls sedara semua.. ini isu serius.. china kuasa ketenteraan dunia. cuma panda bakal dihtr ke msia. sila urus dan bincang. adoi kalu perang camne nak buat ye.. bukti robot.. xde respon ape2 pon dr p.a psl hal armada tentera china.. xpela Malaysia maseh aman..

Tanpa Nama berkata...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&***************..............KAPLA BUT................<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tanpa Nama berkata...

kalau malaysia diserang oleh china, kita harus buat cina di malaysia sebagaimana amerika buat jepun di hawaii.

ada paham? kalau tak paham, bukak buku sejarah. jangan asyik baca komik je!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kalau malaysia diserang oleh china, kita harus buat cina di malaysia sebagaimana amerika buat jepun di hawaii.

ada paham? kalau tak paham, bukak buku sejarah. jangan asyik baca komik je!

Rabu, Januari 29, 2014 7:43:00 PTG


bro ni racist la... bro kena tanya diri bro balik... bro pun ditakdirkan lahir sbg bumiputra... jadi bro tak bleh justification begitu...

Tanpa Nama berkata...

kerajaan skrg bohong kuat tipu sana sini makan duit rakyat hidup mewah diorang makan ayam rakyat makan kangkung last2 muka jd macam kangkung goreng belacan kata nak bantu rakyat tapi mennyusahkan rakyat byk sgt lepas ni aku tak nak undi dah parti mana pun semua kaki penipu besr.

KHAIRUL NIZAM berkata...

inilah dia mentaliti penjawat awam malaysia. macam budak-budak main kutuk mengutuk, gelar menggelar.

tak silap aku last aku main macam ni masa zaman sekolah dulu je.

inilah padahnya apabila kerajaan memanjakan sangat penjawat awam. elok buang je spesis macam ni.

kalau nak transformasi sangat, ikut budaya yang diterapkan oleh sektor swasta. tak berdaya saing, buang je. perangai macam budak-budak, buang je.

siap main ejek-ejek bagai. hahaha. kelakar la penjawat awam ni. nasib baik semuanya masuk guna anonymous, kalau ada nama siap bin bapak, mesti main ejek-ejek nama bapak macam budak sekolah rendah.

inilah dia penjawat awam di malaysia, mempunyai pemikiran kelas rendah!

nak jadi negara maju 2020 konon. berhenti la berangan kalau masih ada lagi simpan penjawat awam yang berperangai seperti dalam blog ni.

Tanpa Nama berkata...

Siapa mereka yg berperangai buruk tu? PT....

Tanpa Nama berkata...

EH..BUKAN KO KE tanpa Nama 05 FEB 3.10 Ptg