SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

17 Januari 2014

KAD PEGAWAI KERAJAAN DIPERKENALKAN

Utusan Malaysia
16/1/2014


PUTRAJAYA 16 Jan. - Inisiatif memperkenalkan kad pegawai kerajaan merupakan usaha transformasi sektor awam yang bertujuan mewujudkan keseragaman identiti kakitangan awam bersekuriti tinggi di negara ini.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Joseph Entulu Belaun berkata, penggunaan kad tersebut akan mengelakkan masalah pemalsuan identiti dan penyamaran menerusi pengesahan maklumat secara berpusat.
Katanya, penggunaan kad itu akan diperluaskan untuk urusan perniagaan dan perbankan serta keistimewaan perkhidmatan awam pada masa akan datang.
"Kad ini bukan sahaja menyimpan data peribadi penjawat awam tetapi dilengkapi jaminan keselamatan melalui penggunaan teknologi ID (identiti) Forensik bagi mengelak pemalsuan identiti oleh pihak tidak bertanggungjawab.
"Menggunakan tiga teknologi terkini iaitu NexCode, Contactless Chip dan biometrik untuk mengesahkan identiti pemegang kad menerusi kaedah pengecaman dan pengesahan maklumat yang diuji keberkesanannya sebelum ini," katanya ketika berucap dalam majlis Pelancaran Kad Pegawai Kerajaan di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

😍😍😍😍😍

Tanpa Nama berkata...

ape punye barua betui le menteri menteri parti bn ni org citer pasal kos hidup dh tk sesuai dgn pendapatAN kakitangan ni sibuk buat projek kayakan anak bini dn kroni tak de kad ni ke atau ade kad kad oengenalan yg dh ade skrg pun mcm hampeh slalu je rosak lepas tu cipta lg kad konon nk upgrade la tu,bangang betul kamu pikir hal skim baru tu pun lg bgus ade ke patut org yg keje dh kame bleh hilang senioriti dn same level dgn org yg bru masuk,bodo betul sape yg buat skim baru tu mmg tk skolah dn tk mengaji dulu sblum buat

Tanpa Nama berkata...

Kalau kad pengenalan berlatarbelakangkan bunga raya , kad ID ni berlatarbelakangkan imej kangkung keh... ? kalau YA... tolong kecilkan lagi imej tu kalau boleh siap hologram lagi . Bukan apa takut salah faham nanti orang ingat PEMBORONG SAYUR .

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi cara utk nak membazirkn duit rakyat. Tak abis2 buat sesuatu yg merugikn rakyat. Bukan kad tu boleh meringankn keperitan hidup rakyat pun. Cubalah cari jln utk meringankn kos hidup skrg yg mendesak. Kad pengenalan xcukup ke?

Tanpa Nama berkata...

ahaks..aku nk jdi pemborong sayur jenis "tu" je bleh?kna ada lesen x?muahahaha

Tanpa Nama berkata...

XDA DEGREE, KEPANDAIAN MENDESAK DAN MEMINTA-MINTA KERAJAAN NAIKKAN.GRED DAN GAJI ADAAAAAAAA........N.

Tanpa Nama berkata...

inilah akibatnya ambil P&P dari kalangan graduan yg hingus masih belum kering & menteri IQ rendah yang dipilih oleh PM paling lawak dalam sejarah malaysia. idea merepek2 yang dikeluarkannya.

lepas ni apa pula? seluar dalam khas untuk penjawat awam?

Tanpa Nama berkata...

Ya lah kenapa PM tak pilih ko jd menteri atau KSU hah? Rugi besar PM tak lantik ko ni, kalau dipilih sudah tentu keadaan tak spt skrg. Presiden ceupacs patut kenalpasti ahli yg berpotensi utk mengambilalih tampuk kepimpinan negara. Nampak gayanya ramau dikalangan PA ni.

Tanpa Nama berkata...

Haha dr PM, KSN sampai ke Presiden Cuepacs yg ada lani bangang2 belaka! Semua tak leh pakai... pttuuiiii

Tanpa Nama berkata...

air kat rakyat buat niaga,letrik buat niaga,ic buat niaga,semua untung kjaan.rakyat tanggong hutang atas perniagaan kjaan.menteri kasih abis duit joli kat qatar n dubai.kang kong punya menteli....

MalaysianMan berkata...

satu lagi projek merabis??????