SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

14 Januari 2014

TAMBAH BAIK 100 SKIM: KAKITANGAN AWAM DIMINTA BERSABAR

Utusan Malaysia
13/1/2014




PUTRAJAYA 13 Jan. - Semua penjawat awam diminta bersabar menunggu keputusan kerajaan terhadap usaha menambah baik 100 lagi skim perkhidmatan melibatkan kira-kira 800,000 penjawat awam seluruh negara.
Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Azih Muda berkata, kakitangan awam sebaliknya perlu meningkatkan daya saing serta memberikan khidmat terbaik sejajar dengan matlamat menjadikan Malaysia sebagai negara berpendapatan tinggi.
Beliau berkata, pada masa ini proses penambahbaikan tersebut masih di peringkat penelitian.
"Kita berjaya membuat penambahbaikan bagi 81 skim melibatkan seramai 613,782 kakitangan tahun lalu dan tidak mustahil 100 skim lagi yang dicadangkan akan diluluskan.
''Justeru, saya minta semua ahli supaya bersabar dan menumpukan kepada usaha memberikan perkhidmatan yang terbaik," katanya dalam sidang akhbar di pejabat JPA di sini hari ini.
Beliau berkata demikian selepas mengetuai rombongan Exco CUEPACS mengunjungi Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal.
Kunjungan pertama kali itu dibuat selepas Azih dilantik sebagai presiden yang baharu pada Disember lalu menggantikan Datuk Omar Osman yang mengambil keputusan untuk tidak mempertahankan jawatan tersebut.
Pada 22 November tahun lalu, Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa menyatakan sebanyak 100 skim perkhidmatan sudah dikenal pasti untuk dikaji mulai awal tahun depan.
Sementara itu, Mohamad Zabidi di dalam sidang akhbar yang sama berkata, pihak JPA ketika ini sedang mendapatkan maklum balas daripada CUEPACS berhubung penelitian semula 100 skim perkhidmatan berkenaan.
Beliau berkata, penelitian itu melibatkan beberapa perkara yang terkandung di dalam skim perkhidmatan antaranya syarat kemasukan ke dalam perkhidmatan, tangga gaji serta faedah.
Dalam perkembangan berkaitan, beliau berkata, secara keseluruhan, kerajaan mempunyai 249 skim melibatkan 1.4 juta penjawat awam.
"Sebanyak 81 skim telah pun selesai melalui proses penambahbaikan (tahun lalu) antaranya membabitkan perkeranian dan penguat kuasa manakala 100 skim lagi sedang diteliti," ujar beliau.
Dalam pertemuan itu juga, beliau berkata, kedua-dua pihak bersetuju untuk mengeratkan lagi kerjasama bagi memperjuangkan hak-hak kakitangan awam.
Selain itu, kata Mohamad Zabidi, mereka juga akan bersama-sama turun padang bagi memberi penerangan mengenai pelbagai isu termasuk kenaikan harga barang yang hangat diperkatakan ketika ini.

88 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kaji jangan tak kaji...janji tetap janji...harap-harap ka yang nak pencen rasa juga penambahbaikan ini..

Tanpa Nama berkata...

Ambillah masa sebanyak mana yg kerajaan nak.. sampai kiamat pun tak pa.. rakyat dah ok sekarang ni sbb KANGKUNG dah turun harga..

Tanpa Nama berkata...

Ari tu juruteknik dpt gred 29, lepas ni jangan cemburu kalau-kalau kerani dpt gred 41...

Tanpa Nama berkata...

SAYA TAKUT ADA SKIM YG TERCICIR TIDAK TERMASUK DLM 100 SKIM YG DITAMBAHBAIKKAN. HARAPAN SEMUA SKIM KATEGORI KEWANGAN "W" DIBERI PENAMBAIKKAN

Tanpa Nama berkata...

Biar betul beb..tahun depan baru kaji, bila nak siapnya, kami ramal dekat-dekat PRU-14 baru siap dan diumumkan nak raih undi penjawat awam, jgn haraplah, lingkuplah be end sebelum PRU-14, skg nie pun penjawat awam dah mengamuk sebab harga barang dah melambung tinggi, segala keperluan sudah naik, itu belum gst diumumkan tahun 2015, nak sabar mcmana dah meletup nie, siaplah kau org, JPA, KERAJAAN DAN CUEPACS, duit bajet dah hangus da, cair pun, nak top-up dgn apa, takan nak naikkan harga minyak lagi.. nak mampus, cubalah..!! dah lama sgt sistem gred, elaun dan pangkat bagi golongan sokongan tak di kaji-kaji, tiada perubahan langsung..ape kebendannya.. kirim salam kami buat group think-thank dari Razak School.. tanya dia org cukup tak gaji tue RM 60,000..sebulan..

Tanpa Nama berkata...

galemer sungguh KANGKUNG akhir2 ni...he,he.he

Tanpa Nama berkata...

Kami sabar, kami tunggu, kami tahu tahun ini belum tentu jpa akan umum...sambil2 tu sila la ratah kangkung mentah sambil minum kopi o panas.

AHLI KESATUAN PEMBANTU MAKMAL VETERINAR DAN GRED BERSEKUTU SEMENANJUNG MALAYSIA berkata...

Persatuan Pembantu Makmal Dan Gred Bersekutu Semenanjung Malaysia besetuju dan menyokong penuh atas cadangan penambaikan 100 skim kakitangan kerajaan yang belum dinaik taraf, diharap CUEPACS terus melangkah dalam memajukan Institusi Perkihdmatan Awam....

Tanpa Nama berkata...

Kau nie ape hal pembantu makmal, menyemak jea, jawatan kau tue tak glamour langsung, kau nie ada persatuan kea, tak pernah dengar pun, dah gie main jauh-jauh, tak standard langsung jawatan kau tue..

Tanpa Nama berkata...

elok le tu dikaji dan diselesaikan..kalau x silap sebelum bulan 6 ni selesai..

cuma tolong beri perhatian gak kepada 81 skim yg telah ditambahbaik dan dikeluarkan pekeliling pada 6.11.2013 ritu..masih banyak agensi2 belum pun laksanakannya..nak tunggu sampai 100 skim ni pulak lulus ke?..kalau camtu nanti jadi bertindih ,lagi banyak le masa yang diperlukan untuk selesaikan semua..sedangkan yang 81 skim tu pun banyak lagi yang tak terima opsyen..harap dipantau juga pelaksanaannya..

pepun didoakan moga2 100 skim penjawat awam yg mungkin melibatkan rakan2, sedara2, muslimin n muslimat ni juga cepat2 di pertimbangkan dan diluluskan..seterusnya pelaksanaannya juga seperti dirancangkan..



Tanpa Nama berkata...

Semoga Jasa datuk omar. Tidak di lupakan..

Tanpa Nama berkata...

kenapa takde langsung kenaikan gaji selaras perubahan skim dari N1 ke N11 sekarang...

bukankah pengumuman BAJET oleh PM tahun lepas mengatakan 2 KENAIKAN GAJI TAHUNAN (KGT) diberikan.

sejajar dengan harga barang naik..sangat wajar gaji turut naik.ini saya pk harapan semua pihak yang berpendapatan rendah.

Tanpa Nama berkata...

Harap ade jugak untuk jawatan pembantu makmal dan semua skim terlibat dalam penambahbaikan itu nanti.jika tidak akan berlaku ketidakadilan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

kenapa takde langsung kenaikan gaji selaras perubahan skim dari N1 ke N11 sekarang...

bukankah pengumuman BAJET oleh PM tahun lepas mengatakan 2 KENAIKAN GAJI TAHUNAN (KGT) diberikan.

sejajar dengan harga barang naik..sangat wajar gaji turut naik.ini saya pk harapan semua pihak yang berpendapatan rendah.

Rabu, Januari 15, 2014 9:57:00 PG

---------------------------

waahhh wah wahhhhhh.. senangnya hidup lu ye. sekolah malas, masuk keje pakai pmr, lepastu dapat naik gred free dari 1 ke 11, demand lagi gaji ni. sedar la diri tu sikit wei.. ukur baju badan sendiri la.

orang yang ada degree/master pun susah nak naik p&p, lu senang2 je mintak naik gaji ha. lemak la lu!

Tanpa Nama berkata...

sparTransformasikan kumpulan pelaksana berijazah dan pengalaman 20 tahun lebih yg sedang berkhidmat d perkhidmatan sokongan dan teknikal ke P&P 41..TK

Tanpa Nama berkata...

Naik gred konon,penambahbaikan konon,yang gred 1 hingga 10 ok la.. kepala hotak hang yang kaji penambahbaikan bagi penyandang gred 12 turun ke gred lantikan gred 11..pulak tu buat sedap hati pada penyandang gred 12, diberi lantikan gred 11 atas gaji KUP gred 12.tapi yang banggang sangat gaji gred 12 sama dengan gaji gred 11..kan elok jika penyandang gred 12 diberi opsyen terus ke gred 14...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Naik gred konon,penambahbaikan konon,yang gred 1 hingga 10 ok la.. kepala hotak hang yang kaji penambahbaikan bagi penyandang gred 12 turun ke gred lantikan gred 11..pulak tu buat sedap hati pada penyandang gred 12, diberi lantikan gred 11 atas gaji KUP gred 12.tapi yang banggang sangat gaji gred 12 sama dengan gaji gred 11..kan elok jika penyandang gred 12 diberi opsyen terus ke gred 14..

------------

Betul tu bos..

Kesian kat mereka ni saya pun sudah tengok PP 17/2013 dan PP 19/2013 yang ada penyandang gred 12..
Memang JPA banggangnya tahap dewa.ini dinamakan turun pangkat, sepatutnya yang kaji penambahbaikan ni dinaikan pangkat ni ada pulak yang turun pangkat..

Tanpa Nama berkata...

Puih...

Penyandang Gred 12 macam kangkung la turun harga...

abi berkata...

mana sistem saraan transformatif (SST)yang kata nak diumumkan sebelum akhir tahun 2012????ganti SSM katanya

Tanpa Nama berkata...

apa la... juruteknik naik ja29 tapi pelukis pelan x naik hanya dari j17 ke ja17 je...ini semua pembaziran kertas aje..heheheh

Tanpa Nama berkata...

Naik lah tu, J17 naik JA17. Tambah A, cukuplah, naik juga nama nya. Tahniah BE END

Tanpa Nama berkata...

DULU KANGKUNG BESAR KAT LONGKANG ARNAB JAK SELALU MAKAN

OLEH KERANA HARGA BRG NAIK DAN BYAK KESEMPITAN WANG, PAKSA JUGA MANUSIA YG PEDAL

HARAP KERAJAAN FIKIR LAH!!!

Tanpa Nama berkata...

staff kontrak dapat kenaikan gred tak.

Tanpa Nama berkata...

KAMI WAKIL PENGEDAR SAYURAN KANGKUNG MENCARI STOKIS BAGI WILAYAH TENGAH SEMENANJUNG MALAYSIA.

SAYURAN KANGKUNG DARIPADA KAMI ADALAH YANG TERBAIK. HARGA YANG KOMPETITIF.

SAPA BERMINAT BOLEH LIST DOWN NAMA DI BAWAH :

Tanpa Nama berkata...

KUMPULAN SOKONGAN YG MEMPUNYAI IJAZAH DAN BERPENGALAMAN BERTUGAS 15 TAHUN KE ATAS DINAIKKAN KPD P&P W41

Tanpa Nama berkata...

Bukankah sebelum PRU13 tempoh hari, diumumkan bahawa kajian penambaikan akan selesai sebelum 2014?!!

Tanpa Nama berkata...

Lu org dah kena kencing sampai basah, ha3...

Kangkung Tumis Belacan berkata...

Kangkung Tumis Belacan

Bahan-bahannya :

1) 1 ikat kangkung segar (dah turun harga)

2) 1 tangkai cili merah(nak pedas,bubuh la cili padi ikut citarasa)*

3) 2 ulas bawang merah*

4) 1 ulas bawang putih*

5) Segenggam ikan bilis/udang kering*(guna ikan bilis)

6) 1 sudu makan(atau lebih) belacan* (belacan tu kasi bakar sikit)

7) Garam dan perasa(ajinomoto) secukup rasa

8) Minyak masak secukupnya untuk menumis

Cara-cara :

1. Potong kangkung mengikut citarasa (sebab harga dah turun),bersihkan dan toskan.Bahan2 yg bertanda * ditumbuk hingga hampir lumat

2. Bila minyak sudah panas,tumis bhn2 yg dah ditumbuk tadi dan kacau hingga naik bau atau sedikit kekuningan.

3. Masukkan garam dan perasa. Kacau jap then masukkan kangkung.

4. Gaul rata dan kacau sehingga masak(jgn terlampau masak,x sedap plak) Bagi yg suka berkuah tu,leh bubuh sedikit air dan bila kuah dah mendidih padamkan api..

5. Hidangkan segera dengan nasi panas.

Tanpa Nama berkata...

adalah lebihbaik semua skim ditambahbaik.. tak pyah pilih-pilih semuanya kerja masih ditakuk lama.. kalau kaki ponteng, pengampu, penipu, perasuah, penyeleweng x akan berubahnya.. anjing kalau tahi tu tak boleh makan di ciumnya juga. Kalau asas dalaman rapuh jng harap.. yang ditimpa malang masa bekerja.. di intip oleh sprm dan macam-macam musibah pun makin tidak berubah juga malah kerja makin bercelaru.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah masih ada kerja...gaji sikit yg penting berkat, anak2 membesar dgan rezeki halal...rezeki halal jika kerja kita iklas n tdak curi masa smasa bkerja...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah masih ada kerja...gaji sikit yg penting berkat, anak2 membesar dgan rezeki halal...rezeki halal jika kerja kita iklas n tdak curi masa smasa bkerja...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah masih ada kerja...gaji sikit yg penting berkat, anak2 membesar dgan rezeki halal...rezeki halal jika kerja kita iklas n tdak curi masa smasa bkerja...

Tanpa Nama berkata...

mana sistem saraan transformatif (SST)yang kata nak diumumkan sebelum akhir tahun 2012????ganti SSM katanya

------------------------------
gunapakai sistem saraan kangkung yg diumumkan pak ajib baru2 nih

Tanpa Nama berkata...

tu lah kerja persatuan kangkung ni asyik kaji...kaji..kaji..lame2 jadi kanji...dah lak pak jib dgn kangkung buat kerja pun lengang kangkung...pru14 ini ingat nk cantas kangkung pulak...nk mkn bayam blh jadi poepy

Tanpa Nama berkata...

SAMPAI KIAMATLAH KAMU PA SEMUA DIPERANJINGKAN DAN DIPERBABIKAN OLEH PUAK PTD NI RASALAH KAMU SEMUA

Tanpa Nama berkata...

SKIM S JUGAKLAH YANG TERCICIR.SKIM S NI TAK PENTINGKAH CUBA PTD PTD NGOK NI JAWAB SIKIT

Tanpa Nama berkata...

KANGKUNG KANGKUNG KANGKUNG MARI BELI KANGKUNG KANGKUNG SATU LINGGIT SATU IKAT.MALI BELI KANGKUNG KANGKUNG KANGKUNG KANGKUNG

Tanpa Nama berkata...

MACAM SAYA DAH TUA NI MANA DAPAT LAGI KUNYAH KANGKONG...NANTI KALAU MAKAN, LENGOH TULANG

PENJAWAT AWAM SOKONGAN YG BERIJAZAH & DAH 20 TAHUN BERTUGAS PATUT DINAIK KE P&P W41 BAGI MENGENANG JASA & PENGALAMAN MEREKA

Tanpa Nama berkata...

Naikkan skim kami N17 kpd N41..tolong semak dengan segera. Kami mahu naik N41.

Tanpa Nama berkata...

Wahai org org ceupac yg hebat hebat
elaun rmh apa cerita pastikan dapat dulu kenaikan elaun rmh dari 180 kpd
300 drpd gov,ini cakap berdengung dengung tapi hampeh,,..dah berapa tahun wahai en.cuepacs...cerita ni kalau sampai thn 2020 x de jga perubahan entahlah...

N tahla..... berkata...

kami gred N17 memang patut diberi layanan VIP dan patut diupgradekan gred kami. N17 kpd N27. kalau nak bagi N41 pun boleh juga.

Tanpa Nama berkata...

GRED N17 SUDAH LAMA TIDAK MERASA NAIK GRED. HARAP KERAJAAN MENAIKAN GRED KAMI KPD N27 WALAUPUN KAMI TIADA DIPLOMA.

PEMBANTU MAKMAL C17 berkata...

Sebagaimana yang dinyatakan oleh Menteri Pendidikan Malaysia, Tan Sri Muhyidin tahun lepas Pembantu Makmal C17 akan dinaikkan gred C29 Penolong Pegawai Sains dpt direalisasikan demi Negara Berteknologi Tinggi melahirkan pelajar cemerlang sains dan teknologi. Kami Pembantu Makmal, Kementerian Pendidikan Malaysia menanti dgn sabar.

Tanpa Nama berkata...

N17 ada hati nak pi N41............ha.....ha......ha. Masuk guna spm Yeop oiiiiiiiii. Buat kerja kerani tu elok2 yer.........

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi dan kedudukan kewangan negara semakin parah diikuti pula dgn cadangan ceupacs/PA yg semakin gila. Ada cadangan utk naikkan gred dan gaji pegawai yg selalu lewat dtg bekerja????? Semua dah tak dpt berfikir secara normal. ADA DREGREE XDA KEPANDAIAN; XDA DEGREE LAGI BERTIMBUN2 KEBODOHAN.... kuang... kuang.... kenyataan!

Pejawat Awam Veteran. berkata...

Hoiiiiiiiiuuiiiiii banggang, kalau tak ada komitmen penjawat awam semua peringkat takkan maju dan makmur Malaysia sekarang ni, jgnlah dibutakan mata dan hati kamu tu. Tak dinafikan ada kambing hitam, tapi peratusnya tak ramai.

Tanpa Nama berkata...

PT yg ada degree tu elok gantung je degree pd dinding pejabat/rumah. Jgn harap nak buat kerja kerani dgn gred 41. Tak layak langsung dah lah ekonomi semakin merudum nak layan pula permintaan yg merugikan kerajaan. Elok beri peluang kpd pengganggur di luar sana. Syukur dan cukur kerana dpt jd kerani berbanding tukang sapu pejabat.

Perdana Hitam berkata...

http://perdanahitam.blogspot.com/2014/01/kakitangan-di-zalimi-ksn-alihamsa55.html

Tanpa Nama berkata...

Berita yg baik utk penjawat awam, namun jgn hnya hnya setakat kaji, tp pelaksanaannya mestilah betul, cepat supaya penjawat awam tidak ternanti-nanti dengan janji yang diumumkan..hanya semata-mata ambil sokongan penjawat awam, semuanya janji politik..patutnya selesaikan dlu janji sebelum ni SST (sis saraan Tranformatif)..kenaikan elaun cola, perumahan..sdhlh SPBA lps sign borang opsyen dimansuhkan balik, mohon jgn memperbodohkan penjawat awam..

Tanpa Nama berkata...

Yang kamu semua PA bergaduh dan merayu nak kenaikan gred pasal apa . Kalau setakat naik gred tapi gaji naik cipun untuk apa yang upgrade cuma gaji mati jah tu pun kalau umur panjang . Alasan kalau gaji mati naik sebab prihatin kat masa depan semua PA . Pekeliling SST TIADA , tangga gaji 81 penambaikan gred jawatan TIADA dan yang pastinya isu kenaikan ETP dan COLA belum selesai-selesai lagi . Korang tau tak kamu semua ni dah kena kencing . Penambahbaikan gred semua tu saja di adakan untuk mengalihkan perhatian korang semua tentang isu ETP dan COLA .

Tanpa Nama berkata...

Isu ETP dan COLA tak pernah selesainya walaupun dah masuk tahun 2014 . Fikir masa depan konon... ptuiihh... Masa sekarang pun tak lepas ada hati nak fikir masa depan . Yang dapat manfaat dan faedahnya dalam penambaikan skim jawatan ni cuma kakitangan yang baru di lantik berkhidmat .

Tanpa Nama berkata...

Harap Cuepacs dapat bantu tambah satu elaun baru buat semua PA yang terlibat dalam penambaikan skim jawatan . ELAUN KANGKUNG ......

Tanpa Nama berkata...

Tahun Depan maksudnya isu skim penambaikan ni MUNGKIN... akan selesai dalam tempoh 365 hari lagi . Sabar menanti semua PA , kalau takde penyelesaian hingga masuk tahun 2015 dalam erti kata lain cuepacs TIPU harap semua PA UPGRADE lagi kesabaran tu . Harap semua PA dapat memanfaatkan bantuan yang kerajaan bagi BANTUAN KANGKUNG 1 MALAYSIA untuk meringankan beban ( BK1M ) .

Tanpa Nama berkata...

harap sesangat bantuan cuepacs agar dapat mengantikan ETP dan COLA yang memang tiada khabar berita tu di gantikan dengan ELAUN KANGKUNG .

Tanpa Nama berkata...

wa ibaratkan lu seperti dajjal yang buta mata sebelah kanannye....
dia hanya mampu melihat apa yang berlaku disebelah kirinye sahaja....
yakni perlakuan salah yang disangkanya benar....
mindanya telah diasak daripada kecil untuk menyokong kebatilan dan menentang kebenaran....
lu mesti x paham, ape wa cakapkan kan kan????....

lu tau sebabnye????....

~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

Tanpa Nama berkata...

Skim PA 249, skim yang sudah disemak 81 dan yang sedang dibelek-belek 100 yang selebih 68 skim lagi diperam ke..? Tahi Palat...! Itulah PA, PR dah cadang beri yang terbaik, tapi ditolak. Sebaliknya undi omno/bn, inilah padahnya memilih kerajaan yang PENIPU...!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam 1kangkung... Gred N1 Ke N11... indah kbr dari rupa..... N4(KUP) pula tersadai ... tertipu dibagi Gred gaji N12... sama ja dgn N11... baik le korang PA fikir... tukarkan ja le... BN ni... Ganti dgn adik kembarnya PR... Rupa berbeza tp perangai tetap sama... lihat ja di selangor apa dah jadi... melayu hancurkan melayu... lg le bengang

Tanpa Nama berkata...

PENJAWAT AWAM DIGALAK MAKAN KANGKONG UTK MENGHADAPI KENAIKKAN HARGA SAYUR YG LAIN. ASAL JANGAN JADI HANTU JERANGKONG JE...

NI PASAL PENAMBAHBAIKKAN SKIM JANGAN LAMA2 SANGAT NAK BUAT KEPUTUSAN..KEADAAN PENJAWAT AWAM TERUTAMA GOLONGAN SOKONGAN DAH KRITIKAL NI MENGHADAPI KOS SARA HIDUP

Timun daun berkata...

Harga kangkung turun tapi harga diri naik.. Sebab Malaysia tidak muflis sebagaimana sesetengah negara eropah lain yg muflis. Tahniah PM kerana kebijaksanaan mentadbir negara yg lebih imune terhadap inflasi.

Tanpa Nama berkata...

Boleh ke N17 naik N27. Kelayakan masuk N17 hanya spm jer. Cer citer sikit.

Tanpa Nama berkata...

Apa salahnya N17 naik ke N27 bagi kelulusan SPM asalkan mereka sudah berpengalaman sekurang-kurangnya 10 tahun keatas dan pengambilan baru mestilah berkelulusan STPM.

Mengapa harus disusahkan kerana semuanya itu manusia yang rencanakannya.

Tanpa Nama berkata...

Lenggang lenggang kangkung
Kangkung dari cimanggis
Lenggang lenggang lenggang kangkung
Kangkungnya dari cimanggis

Memang nasib yang paling beruntung
Dapat pacar tak punya kumis
Memang nasib yang paling beruntung
Dapat pacar tak punya kumis

Lenggang lenggang lenggang lenggang kangkung
Kangkung dari jakarta
Lenggang lenggang lenggang lenggang kangkung
Kangkung dari jakarta

Memang nasib paling tak beruntung
Punya ayah suka main mata
Memang nasib pa
Ing tak beruntung
Punya ayah suka main mata

Lenggang lenggang lenggang lenggang kangkung
Kangkung di atas peti
Lenggang lenggang lenggang lenggang kangkung
Kangkunya di atas peti

Memang nasib tak beruntung
Punya nenek suka main tali
Memang nasib tak beruntung
Punya nenek suka main tali

Tanpa Nama berkata...

Klau setakat nak ubah nama dengan angka tak payah dok tambah baik la buat menyakitkan hati.

Tanpa Nama berkata...

N17 biar saja... Tak perlu dinaikn sebab mereka ni lah yg paling banyak buat komen buruk dlm blog ni. Mereka sewenang2nya mengaku diri mereka sama pandai dgn gred jawatan lain yg ada latihan tambahan sblm dilantik ke jawatan tetap. Mereka sering buat pertikaian bahawa mereka punyai kepandaian dan kelulusan SPM yg sama hebat dgn jawatan tapi mereka tak sedar bahawa PTN17 begitu mudah proses pelantikannya. Hari ini hadir temuduga, jika lulus bln depan terus turun.kerja dan siap dilantik. Sedangkn mereka buta kerana tak nampak gred lain yg jga guna SPM tapi perlu lulus temuduga seblm.layak menjalani latihan 3 ke 4 tahun dan jika berjaya perlu lagi menjalani proses temuduga sekali lg sblm boleh dilantik. Maka sebab itulah mereka layak dpt gred dan gaji yg jauh lebih baik drpd PTN17. Harap para PT N17 jelas dgn hal ini dan trima hakikat; bukan mempertikaikan. Utk layak jawatan PTN17 cuma perlu lulus SPM bukan perlu lagi ada latihan dan sijil tambahan pun.Salahkan diri anda kerana buat pilihan yg tidak bijak dan xusah mengemis minta gred dan.gaji naik dgn sebegitu mudah. Baca dan fahami skim perkhidmatan sejelas2nya.

Tanpa Nama berkata...

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

kangkong dulu naik,
sekarang dah turun.

Tanpa Nama berkata...

kenape tak puji kerajan
ini tidak adil

kenapa tak puji kerajaan
ini tidak adil

kenapa tak puji kerajaan
ini tidak adil

kenapa tak puji kerajaan
ini tidak adil

knapa tk puji krjaan
ini tidak adil

knapa tk puji krajaan
ini tidak adil

knapa tk puji krajaan
ini tidak adil

knapa tak puji krajaan
ini tidak adil

Tanpa Nama berkata...

Mansuhkan jawatan Pegawai Khidmat Pelanggan dan gantikan dengan Pembantu Tadbir (P/O) kerana lebih flexible

Tanpa Nama berkata...

Apa bangsat lah bahasa kau ni bai...

Bukan dia malas sekolah atau tak. Mungkin dulu ada masalah lain yang kau pun tak tahu kau ingat semua orang dulu senang ke.

Ada yang pandai tapi terpaksa kerja tak dapat sambung belajar sebab nak sara keluarga.

Kau ni tak payah tunjuk sangat bodoh kau tu. Kau ada ijazah ke??? Master ke??? Kalau taraf macam ni pemikiran kau dan bahasa kau. Maknanya kau ni belajar aja lebih tapi still bodoh. Harap ada kertas ijazah ajalah ilmu zero.

Bangkai punya bahasa... Takde adap...
Sesiapa pun berhak mintak naik gaji biarkan aja. Itu dia nak mintak dapat tak dapat cerita lain. Jangan nak kau halang rezeki orang.

Dan lain kali baca apa dia tulis tu betul2. Dia bercakap pasal benda yg dah dijanji.

Dan tak salah dia mintak gaji naik seratus pun dikira naik jugak. Sepuluh pun naik jugak yang kau dengki sangat kenapa.

Ini lah dia baru ada ijazah lupa diri anggap diri lebih mulia dari orang lain.

Orang macam kau lah yang buat anak bangsa tak maju dengki nak halang rezeki orang.

Tukang sapu pun hamba Allah pm pun hamba Allah cuma rezeki kita berbeza.
Jangan hidup berkasta sangat, nak berjuang berjuang utk semua.

Dengan keadaan ekonomi skg kerajaan patut ambik kira kadar inflasi dan kenaikan gaji penjawat awam.

Ketirisan dan kehilangan wang rakyat wang negara harus diambil tindakan agar duit itu kembali semula.

Kaji semula semua projek yang dirancang.
Gunakan tqm dalam perancangan

Balik kepada dasar negara apa misi dan visi negara.

Bodoh punya orang memalukan aja kalau ini standard lepasan universiti tapi langsung takde kelas.
Sijil tinggi tapi pemikiran bawah tong sampah

Tanpa Nama berkata...

. Gred N1 Ke N11 indah kbr dari rupa..... N4(KUP) pula tersadai ... TERTIPU HIDUP2 dibagi Gred gaji N12 sama ja dgn N11... baik le korang PA fikir....

Tanpa Nama berkata...

MMG BANGKAI PUNYA MANUSIA PANDAI SGT KE KO 2...HATI BUSUK OTAK TEPU NILAH ORANGNYA..KONON HEBAT..BIARLH N17 NK MTK APA PN..YG KO MINTAK 2 XNMPK..CAM HBT JE CITE KO BLJR YE..KO IGT N17 NI SEMUANYA SPM JE KE..MASTER PN ADA TAU..KO JGN BUTE HATI..CKPLH BUTE MATE,,BAI

N41 berkata...

Dia yang buta kut, yang hang bodoh banggang pohon kerja N17 tu buat apa, masa mohon tu pakailah otak.

N41 berkata...

Yang Hang bahalol minta kojer N17 tu buat apa, mintalah N41 kalau ada digree dan master. Ini idak salahkan org plak. Berlambaklah yg ada master kat Malaysia ni......usahlah bangga sangat.

Tanpa Nama berkata...

Mintak tunggakan dari tahun 2011

Tanpa Nama berkata...

SABAR- SABAR SAMPAI BILA. DAH LAMA SABAR NI DAH MELETUP DAH NI.NAK TUNGGU SAMPAI MINYAK PETROL NAIK SELITER 5 RGT BARU NAK NAIK GAJI PA KA.TAK GUNA PUNYA BN CEKIK DARAH RAKYAT PRU AKAN DATANG SIAP LAH HEMPA SEMUA.

Tanpa Nama berkata...

yang gred 41 keatas hempa jangan dok cakap hebat sangat sebab hempa gaji besar. hempa tak rasa pahit maung orang yang gred 17 kebawah hidup sengsara kerana pilih pm yang salah yang tak patut bagi dia jadi pemimpin negara.bagi seringgit kat rakyat ambik balik beribu.

Tanpa Nama berkata...

skim bomba dah lama dok di takuk lama kerja sentiasa dalam bahaya elaun apa pun tak pernah naik dah berapa lama dah harap ketua jabatan ,menteri ,dan perdana menteri bela nasib anggota bomba bagi lah sama rata jangan pilh kasih.kami kerja 12 jam sehari ada yang 24 jam jangan lah pandang sebelah mata dekat bomba ni.

Tanpa Nama berkata...

kajian teliti harus dilakukan..selalunya GRED S26 ke bawah x dapat ape2 pun....nak kaji biar sume dapat..baru adil namanya..
mentang2 lah GRED S ni SOSIAL.....jangan da dekat2 PRU14 baru nak umum macam2...elaun rumah pun da lama janji tinggal janji..klu nk dikirakan lamanya mcm lahirnya baby smpai umur dia dah nak ambik PBSMR pun x de pe2...

Tanpa Nama berkata...

Kaji, kaji jugak .. Tapi mana penambahbaikan elaun seperti yang telah dijanjikan dulu (terutamanya elaun perumahan) ??? Janji penghujung tahun 2013, ni dah masuk tahun 2014 dah .. Janji tinggal janji ...

Tanpa Nama berkata...

janji bn ni mcm nmpak ular dgn keling jgn pkl ular pkl keling dulu sebab ckp lidah bercabang mennyusahkan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

u ni ckap psai pembantu makmal mcm tu mcm org xdak peljran.baik p msk sek blik

Tanpa Nama berkata...

Pemegang sijil naik dr J17/22 ke JA29.
Pemegang Diploma apa cerita???

Tanpa Nama berkata...

tak pyh kaji apa2 kalau pelaksanaannya tidak apa2..hnya utk mengambil hati penjawat awam..bnyk penambahbaikan yg diumumkan sebelum ni pn belum ada terlaksana..yg terlaksana hanya kenaikan kos sara hidup, dn kesannya penjawat awam diminta berjimat..ertinya kerajaan tak ada duit nak bg apa2..

Tanpa Nama berkata...

skim bomba dah lama dok di takuk lama kerja sentiasa dalam bahaya elaun apa pun tak pernah naik dah berapa lama dah harap ketua jabatan ,menteri ,dan perdana menteri bela nasib anggota bomba bagi lah sama rata jangan pilh kasih.kami kerja 12 jam sehari ada yang 24 jam jangan lah pandang sebelah mata dekat bomba ni.Selasa, Januari 21, 2014 1:42:00 PG

Sokong sangat kenyataan tersebut..dengarlah luahan kami..bila ada kecemasan, kami snggup berkorban demi masyarakat, tanpa mengira pangkat dan bangsa, atau politik.adakah sesuai gaji semasa bomba dengan keadaan sekarang dan adakah sesuai tugas kerja 12 jam dan 24 jam bomba sekarang sesuai.elaun risiko tiada cuma elaun bersedia..sangat sedih..




Tanpa Nama berkata...

Konstabel orang asli dan konstabel sokongan dlm pdrm selalu ketinggalan dlm... perahatin lah nasib kami kami pun ada anak utk disuapkan setiap hari..segala kenaikan gaji dan elau hany untuk konstabel dan keatas sahaja...kami yg bawah ni makan pasir ke atau makan kangkung hari2.

Haresue berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Haresue berkata...

Mcm mane dgn juruteknik komputer ft17.name pon juruteknik tp xnaik (tercicir).xdpt mcm juruteknik j17 dah naik ja29.kami pon kelayakan masuk jawatan sijil politeknik same mcm j17.cuepacs pon terlepas pandang ke?

rozila8728 berkata...

Jawatan ko glamer Sgt..

rozila8728 berkata...

Agree! Selaras 60:40