SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

11 Januari 2014

PERKEMASKAN SOP PENGAMBILAN RELA

Berita Harian
11/1/2014


Kuala Lumpur: CUEPACS menggesa kerajaan memperkemaskan Prosedur Operasi Standard (SOP) pengambilan anggota Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) bagi memastikan tiada lagi kes jenayah membabitkan anggota ini.
Presidennya, Azih Muda, berkata pihak yang bertanggungjawab dalam pengambilan anggota RELA ini perlu menetapkan syarat supaya mereka yang diterima masuk tidak mempunyai sebarang rekod jenayah.

Tiada rekod jenayah


“Kita jangan melihat isu terlalu enteng kerana ini membabitkan soal keselamatan orang ramai. Selain polis, masyarakat juga bergantung kepada RELA bagi menjaga keselamatan mereka tetapi apa yang terjadi adalah sebaliknya..harapkan pagar, pagar makan padi.

“Kita mahu mereka yang benar-benar bersih saja menjadi anggota RELA. Penapisan anggota tidak boleh dibuat tergesa-gesa tetapi diteliti rekodnya terlebih dulu.

“Semakan terhadap rekod anggota lama juga perlu dilakukan dan tidak ada faedahnya menyimpan mereka yang mempunyai rekod jenayah kerana dikhuatiri menjejaskan keselamatan orang ramai,” katanya.

82 ulasan:

Awangkuazmi berkata...

Setiap anggota RELA wajib ditapis semula bagi memastikan tiada yang mencemari kepercayaan masyarakat terhadap anggota RELA...

KERANA NILA SETITIK ROSAK......

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan harga barang mengila diantaranya:
1. Beras
2.Gula
3. Garam
4. Susu
5. Gandum
6. Kicap
7. Sos
8. Mentega
9. Biskut
10. Makanan bayi (Nesley)
11. Ayam
12. Daging
13. Ikan
14. Udang
15. Sotong
16. Tiram
20. Sayur-sayuran
21. Buah-buahan
4.

Tanpa Nama berkata...

abang RELA bertugas cukup didikasi.. kalau nak kira pasal elaun tu apalah sangat nilainya... teruskan semangat anda abang2 RELA..

abc123 berkata...

tengok posting pertama takda permainan bodoh 1st 2nd 3rd yang datang dari beruk2 yang suka main benda tu, kesimpulannya, beruk2 1st 2nd 3rd tu hanya tau guna talian internet pejabat saja. bila hari cuti semuanya duduk atas pokok makan pisang sebab takda internet atas pokok.

back to the topic: aku rasa RELA ni perlu kembali kepada tujuan asalnya ditubuhkan supaya ianya tidak bertindih antara polis, pertahanan awam dan sewaktu dengannya. sekian pendapat aku.

Tanpa Nama berkata...

Beruk2 kump pelaksana tengah duduk boring kat rumah skrg, haha... nak main internet tapi internet xde kat rumah, tunggu je hari isnin baru bertungkus lumus merebut 1st, 2nd sbb kat pejabat beruk2 ni xde kerja lain selain salahguna internet pejabat. Membuang masa.... mengular... pastu minta gred dan.gaji naik, tu je kerja dan fikiran beruk2 ini.

NO.6 berkata...

AKU NO 6 WEI... NO 6... WEI...

Tanpa Nama berkata...

3 juta anggota RELA...adakah ia membantu mengurangkan jenayah?

Tanpa Nama berkata...

UMPAMA SEEKOR ULAR,
KEPALA YANG MENENTUKAN ARAH/DESTINASI/HALATUJU/TUJUAN SESUATU PERJALANAN....
SEDANG EKOR HANYA BERGERAK MENGIKUT ARAH KEPALANYA PERGI....

JIKA ANDA TERJUMPA ULAR, KETUKLAH DIBAHAGIAN KEPALANYA....
BUKAN EKORNYA....

BEGITU JUGA APABILA SEKUMPULAN TENTERA YANG JUMLAHNYA LEBIH BESAR TEWAS KEPADA TENTERA MUSUH YG LEBIH KECIL BILANGANNYA....
TENTULAH PANGLIMA PERANG AKAN DIPERSALAHKAN....
SEBAB TUGAS MENYELIA/MEMANTAU/ MENYUSUN STRATEGI PERANG ADALAH TERLETAK DIBAHU BELIAU....

Tanpa Nama berkata...

Saya amat setuju sekali jika pasukan RELA di siasat latar belakangnya . Ini akan menambahkan lagi keyakinan orang awam terhadap RELA khususnya dalam aspek keselamatan dan kalau boleh siasat sekali kewarganegaraannya . Kat sabah RAMAI pemilik I/C tapi tiada sijil kelahiran ? . Pegang kad pengenalan warganegara tapi bila minta kemukakan sijil lahir TIADA...!!! , ibubapa pula langsung tiada dokumen yang ada hanya ditunjukkan resit pengenalan dari pendaftaran entah dari tahun bila pun aku tak tahu tapi masih di simpan bila dah dapat I/C resit tak di buang tapi siap laminate lagi . PELIK YEA..... tapi inilah senario yang terjadi kat SABAH . Cuba kerajaan minta sertakan selagi bukti kelahiran ( Sijil Lahir ) selain I/C ketika proses pemberian BR1M 2.0 nanti , saya confirm banyak duit BR1m 2.0 yang tidak dapat dituntut . Boleh lah duit tu di gunakan kerajaan untuk menjana ekonomi negara . Tak caya cuba siasat penduduk Sabah khususnya kawasan perairan Tawau , Semporna , Kunak , Lahad Datu , Sandakan etc . Berapa orang yang benar-benar ada sijil lahir . Atau cubaurcruc ntnLNrt tanya PA yang pernah bertugas kat sana .

PST... Pengalaman Pernah Bertugas Selama 7 Tahun Di Sana .

Tanpa Nama berkata...

Saya amat setuju sekali jika pasukan RELA di siasat latar belakangnya . Ini akan menambahkan lagi keyakinan orang awam terhadap RELA khususnya dalam aspek keselamatan dan kalau boleh siasat sekali kewarganegaraannya . Kat sabah RAMAI pemilik I/C tapi tiada sijil kelahiran ? . Pegang kad pengenalan warganegara tapi bila minta kemukakan sijil lahir TIADA...!!! , ibubapa pula langsung tiada dokumen yang ada hanya ditunjukkan resit pengenalan dari pendaftaran entah dari tahun bila pun aku tak tahu tapi masih di simpan bila dah dapat I/C resit tak di buang tapi siap laminate lagi . PELIK YEA..... tapi inilah senario yang terjadi kat SABAH . Cuba kerajaan minta sertakan selagi bukti kelahiran ( Sijil Lahir ) selain I/C ketika proses pemberian BR1M 2.0 nanti , saya confirm banyak duit BR1M 2.0 yang tidak dapat dituntut . Bolehlah duit tu di gunakan kerajaan untuk menjana ekonomi negara . Tak caya cuba siasat penduduk Sabah khususnya kawasan perairan Tawau , Semporna , Kunak , Lahad Datu , Sandakan etc . Berapa orang yang benar-benar ada sijil lahir . Atau cuba tanya kat PA yang pernah bertugas kat sana benar atau tidak cerita saya ni .

PST... Pengalaman Pernah Bertugas Selama 7 Tahun Di Sana .

Tanpa Nama berkata...

UMPAMA SEEKOR ULAR,
KEPALA YANG MENENTUKAN ARAH/DESTINASI/HALATUJU/TUJUAN SESUATU PERJALANAN....
SEDANG EKOR HANYA BERGERAK MENGIKUT ARAH KEPALANYA PERGI....

JIKA ANDA TERJUMPA ULAR, KETUKLAH DIBAHAGIAN KEPALANYA....
BUKAN EKORNYA....

BEGITU JUGA APABILA SEKUMPULAN TENTERA YANG JUMLAHNYA LEBIH BESAR TEWAS KEPADA TENTERA MUSUH YG LEBIH KECIL BILANGANNYA....
TENTULAH PANGLIMA PERANG AKAN DIPERSALAHKAN....
SEBAB TUGAS MENYELIA/MEMANTAU/ MENYUSUN STRATEGI PERANG ADALAH TERLETAK DIBAHU BELIAU....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

salah panglima yang gagal memantau, menyelia dan menyusun strategi perang walaupun ada degree

Tanpa Nama berkata...

nyata sekali orang yang memanggil orang seperti binatang...mengalami masalah mental yang kronik...kesian sungguh..

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg menyalak pasal gaji tak cukup tu lah binatang/beruk sbb pentingkan gaji dan diri masing2.

Tanpa Nama berkata...

Lu nie dengki, ape hal..bangkai lu..

Tanpa Nama berkata...



Beruk2 kump pelaksana tengah duduk boring kat rumah skrg, haha... nak main internet tapi internet xde kat rumah, tunggu je hari isnin baru bertungkus lumus merebut 1st, 2nd sbb kat pejabat beruk2 ni xde kerja lain selain salahguna internet pejabat. Membuang masa.... mengular... pastu minta gred dan.gaji naik, tu je kerja dan fikiran beruk2 ini.


***********************************

UMPAMA SEEKOR ULAR,
KEPALA YANG MENENTUKAN ARAH/DESTINASI/HALATUJU/TUJUAN SESUATU PERJALANAN....
SEDANG EKOR HANYA BERGERAK MENGIKUT ARAH KEPALANYA PERGI....

JIKA ANDA TERJUMPA ULAR, KETUKLAH DIBAHAGIAN KEPALANYA....
BUKAN EKORNYA....

BEGITU JUGA APABILA SEKUMPULAN TENTERA YANG JUMLAHNYA LEBIH BESAR TEWAS KEPADA TENTERA MUSUH YG LEBIH KECIL BILANGANNYA....
TENTULAH PANGLIMA PERANG AKAN DIPERSALAHKAN....
SEBAB TUGAS MENYELIA/MEMANTAU/ MENYUSUN STRATEGI PERANG ADALAH TERLETAK DIBAHUNYA....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

salah panglima yang gagal memantau, menyelia dan menyusun strategi perang walaupun ada degree

----------------------------------

WAAWAWAWAWAWAW....

~DEGREE ADA, KEPANDANDAIN XDA~

Tanpa Nama berkata...

WAWAWAWAWAWAWAWA....

~ DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA ~

Tanpa Nama berkata...

patut yang perlu diperkemaskan adalah SOP RELA itu sendiri. dari situ baru bleh tau berapa ramai yang perlu diambil dan berapa kekuatannya.

dulu rela ni sekadar keje part time je. bila kerajaan malaysia membuat polisi membela makhluk asing (pendatang asing), jadi rela ni diperbesarkan semata-mata untuk menjaga depoh tahanan asing.

ibarat kera di hutan disusukan, anak sendiri mati kelaparan.

Tanpa Nama berkata...

Aku ada kad kuasa anggota Rela tapi tak pernah di panggil utk kursus.. lepas ni perketatkan pengambilan angota rela ...sebab aku staf gomen....

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg menyalak pasal gaji tak cukup tu lah binatang/beruk sbb pentingkan gaji dan diri masing2.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

CUEPACS CADANG GAJI MINIMUM PENJAWAT AWAM RM1,200
Bernama
9/1/2014

KUALA LUMPUR, 9 Jan (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan kerajaan menaikkan kadar gaji minimum penjawat awam kepada RM1,200 bagi mengimbangi kos sara hidup yang semakin meningkat.
Presidennya Azih Muda berkata berdasarkan analisis CUEPACS, kos sara hidup yang meningkat antara lapan dan 10 peratus sekarang memberi tekanan kepada penjawat awam khususnya yang tinggal di kawasan bandar besar, memandangkan kenaikan gaji sektor awam hanya sekitar dua hingga 2.5 peratus.
Kumpulan yang paling merasai tekanan ini ialah 54 dan ke bawah, katanya dalam sidang media selepas sesi taklimat kepada warga kerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, di sini.
Beliau berkata CUEPACS juga menggesa kerajaan menyelaraskan Elaun Sara Hidup (COLA) bagi seluruh negara manakala Imbuhan Tetap Khidmat Awam dinaikkan kepada minimum RM250.
Pada 2011, CUEPACS mencadangkan kepada kerajaan agar memperkenalkan gaji minimum RM900 untuk membantu kelompok kumpulan pelaksana seperti pekerja am rendah, pembantu pejabat dan pemandu yang menerima gaji asas bawah RM700 sebulan.
-- BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

ramai penjawat awam ni materialistik. tu pasal gaji yang ada tak pernahnya cukup.

dan makin ramai graduan sarjana/diploma/lepasan spm yang berebut nak masuk kerja kerajaan disebabkan berjiwa materialistik sebab mereka tahu keselesaan kerja kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Itu lah istimewanya org kita - pemalas melampau. Nak bergaya lebih tapi sebut nak buat kerja paling malas.Waka....wakakaka....

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik rm10 tapi harga barang naik rm20 apa faedahnya? Fobia pasal naik gaji yg takde kesudahan ni. Benar 2 kasihan kpd org/rakyat yg takde kerja tetap ni. Apakah kita terlalu mementngkan diri?

Tanpa Nama berkata...

TAK DE DEGREE, LAGI LAH XDE KEPANDAIAN - MAKAN TAHI ANJING

Tanpa Nama berkata...

TAKDE DEGREE, LAGI LAH TAKDE KEPANDAIAN - MAKAN TAHI ANJING ADE LAHN

Tanpa Nama berkata...

Sebab lu ni anjing, suka menyalak siang malam minta gaji naik lo.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan kata nak berjimat cermat dlm perbelanjaan mulai tahun.ini. Maka banyak perkara penting terpaksa dihentikan/kurangkn. Dlm kata lain duit kerajaan tinggak cukup makan je. Tapi PA dlm blog ni xfaham2, masih spt biasa mendesak kerajaan naik gred, gaji dan pelbagai elaun. Kebodohan mereka ni terlalu nyata umpama budak2 kecik umur 2 tahun menangis minta bapa emak beli keropok atau barang mainan. Mereka langsung xfaham bahawa jika gaji naik maka harga semua barang akan turut naik. Maka kenaikan gaji xde makna langsung, kerana nilai ringgit semakin merosot dan inflasi akan berlaku. Bahasa mudah pun mereka xfaham. XDE DEGREE,KEBODOHAN BERTIMBUN2....

Tanpa Nama berkata...

MACAM HARAM JADAH ORG YG RAJIN DOK TULIS DLM BLOK NI,OTAK DH DUNGU TAK KIRA SPESIS KERA KERA MANA, HNYA 3,4 ORG SAJA YG AKU RASA DOK ULANG SKRIP YG MACAM YG MACAM BANGKAI,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...



Kerajaan kata nak berjimat cermat dlm perbelanjaan mulai tahun.ini. Maka banyak perkara penting terpaksa dihentikan/kurangkn. Dlm kata lain duit kerajaan tinggak cukup makan je. Tapi PA dlm blog ni xfaham2, masih spt biasa mendesak kerajaan naik gred, gaji dan pelbagai elaun. Kebodohan mereka ni terlalu nyata umpama budak2 kecik umur 2 tahun menangis minta bapa emak beli keropok atau barang mainan. Mereka langsung xfaham bahawa jika gaji naik maka harga semua barang akan turut naik. Maka kenaikan gaji xde makna langsung, kerana nilai ringgit semakin merosot dan inflasi akan berlaku. Bahasa mudah pun mereka xfaham. XDE DEGREE,KEBODOHAN BERTIMBUN2....


Sebab lu ni anjing, suka menyalak siang malam minta gaji naik lo.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

CUEPACS CADANG GAJI MINIMUM PENJAWAT AWAM RM1,200
Bernama
9/1/2014

KUALA LUMPUR, 9 Jan (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan kerajaan menaikkan kadar gaji minimum penjawat awam kepada RM1,200 bagi mengimbangi kos sara hidup yang semakin meningkat.
Presidennya Azih Muda berkata berdasarkan analisis CUEPACS, kos sara hidup yang meningkat antara lapan dan 10 peratus sekarang memberi tekanan kepada penjawat awam khususnya yang tinggal di kawasan bandar besar, memandangkan kenaikan gaji sektor awam hanya sekitar dua hingga 2.5 peratus.
Kumpulan yang paling merasai tekanan ini ialah 54 dan ke bawah, katanya dalam sidang media selepas sesi taklimat kepada warga kerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, di sini.
Beliau berkata CUEPACS juga menggesa kerajaan menyelaraskan Elaun Sara Hidup (COLA) bagi seluruh negara manakala Imbuhan Tetap Khidmat Awam dinaikkan kepada minimum RM250.
Pada 2011, CUEPACS mencadangkan kepada kerajaan agar memperkenalkan gaji minimum RM900 untuk membantu kelompok kumpulan pelaksana seperti pekerja am rendah, pembantu pejabat dan pemandu yang menerima gaji asas bawah RM700 sebulan.
-- BERNAMA

Tanpa Nama berkata...



Kerajaan kata nak berjimat cermat dlm perbelanjaan mulai tahun.ini. Maka banyak perkara penting terpaksa dihentikan/kurangkn. Dlm kata lain duit kerajaan tinggak cukup makan je. Tapi PA dlm blog ni xfaham2, masih spt biasa mendesak kerajaan naik gred, gaji dan pelbagai elaun. Kebodohan mereka ni terlalu nyata umpama budak2 kecik umur 2 tahun menangis minta bapa emak beli keropok atau barang mainan. Mereka langsung xfaham bahawa jika gaji naik maka harga semua barang akan turut naik. Maka kenaikan gaji xde makna langsung, kerana nilai ringgit semakin merosot dan inflasi akan berlaku. Bahasa mudah pun mereka xfaham. XDE DEGREE,KEBODOHAN BERTIMBUN2....

======================================================================

puncanya?
suka tengok tv dgn surat khabar ni.
hihihi.

Tanpa Nama berkata...

i-DENGAR/BACA HUJAH DARIPADA KEDUA BELAH PIHAK
ii-RUMUSAN
iii-ANALISIS/PERBANDINGAN
iv-KESIMPULAN
v-JAWAPAN


WAWAWAWAWAWA

~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

Tanpa Nama berkata...



Sbg langkah berjimat cermat mulai tahun ini, kerajaan.patut tidak menaikkan gred kumpulan pelaksana yg ada degree ke gred pnp. Elok sgt kerajaan beri peluang kpd para pengganggur kat luar sana drpd mengambil mereka yg dah ada pekerjaan tetap. Dgn berbuat demikian kerajaan dpt berjimat wang dan menggurangkn penggsngguran. Yg dah ada kerja tetap harus bersyukur dan bercukur.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

tidak sama sekali, bukan begitu.
anda sudah kerja bandingkan dengan penganggur.
penganggur bandingkan dengan gelandangan.
gelandangan bandingkan dengan pelarian.
gelandangan akan berkata,
"x mengapa jika terus-terusan menjadi gelandangan daripada menjadi pelarian".
xkan ada kemajuan, akan selamanya begitu.

Tanpa Nama berkata...

TAKDE DEGREE, LAGI LAH TAKDE KEPANDAIAN - MAKAN TAHI ANJING ADE LAHN

&&&&&&&&&&&&&&

MARAH TIDAK AKAN MAMPU MENYELESAIKAN MASALAH........
SO, BERCUKURLAH, BERCUKURLAH, BERCUKUUUUUUUUURLAH KALIAN........

Tanpa Nama berkata...

Rela pun macam polis @ tentera juga.

Ada pegawai , Komander , ....

ada LLP , Sarjan , Koperal , Lans Koperal ,

biasa lah .....ragam manusia macam

macam ada .

Siang kerja Rela, malam kerja

Guard.

Siang kerja Guard, malam jadi

Rela.

Naik idup , naik duit untuk bergerak .........

Rela semuanya warganegara ...

Guard Nepal ada, lain2 pun ada ....

Tanpa Nama berkata...

Sila baca Sinar Harian .... Isu Harga Barang Naik .

Tanpa Nama berkata...

i-DENGAR/BACA HUJAH DARIPADA KEDUA BELAH PIHAK
ii-RUMUSAN
iii-ANALISIS/PERBANDINGAN
iv-KESIMPULAN
v-JAWAPAN


WAWAWAWAWAWA

~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}

KENA WAT MCM NIW KEW, U TAKDEW MENTION POWN KAHN.......

BUWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

masa PRU last year... bukan nak turunkan harga keter ker...

Tanpa Nama berkata...

TAK ADA DEGREE, KEBODOHAN LAGI BERGANDA-GANDA. DUIT DAH TAK DA LAGI MINTA GAJI NAIK. BETUL2 BODOH PUNYA BERUK.

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya menjadi penjenayah: "harapkan pagar, pagar makan padi."

Tanpa Nama berkata...

ELOK LAGI BERCUKUR BULU KEMALUAN KALIAN...

Tanpa Nama berkata...

PUNCANYA KERANA MALAS TAPI BERANGAN2 MELANGIT.

Tanpa Nama berkata...

YANG XDA DEGREE, KEBODOHAN BERTIMBUN-TIMBUN. KERAJAAN DAH NAK MUFLIS TAPI BERUK BODOH MASIH NAK MINTA GAJI NAIK. TERSERLAH KEBODOHAN ORG XDA DEGREE, CUMA NAK GAJI TAPI MALAS BEKERJA.

Tanpa Nama berkata...

Memang kerja gila kump pelaksana yg cuma tahu 'copy paste'. Teruk drpd pekerja bangladesh...

Tanpa Nama berkata...

i-DENGAR/BACA HUJAH DARIPADA KEDUA BELAH PIHAK
ii-RUMUSAN
iii-ANALISIS/PERBANDINGAN
iv-KESIMPULAN
v-JAWAPAN


WAWAWAWAWAWA

~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~

}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}

KENA WAT MCM NIW KEW, U TAKDEW MENTION POWN KAHN.......

BUWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

yew lahn kahn, takkan tuw pown i nak mention youw

Tanpa Nama berkata...

yang di 'copy paste' tu ulasan dia sendirilah.......gaya bahasanya sama.....

Tanpa Nama berkata...

elokla perkemaskan SOP perbelanjaan PM sendiri dulu...tahun lepas 180 juta digunakan untuk selenggara JET pm dan bini..berani ajih ni bersuara tentang perkara ni..dalau dulu bekas presiden kupek cuma lulusan spvm..apa pulak lulusan ajih ni..ada orang nak dengar ke cakap ko dengan kelulusan yang ko ada tu.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat fikir mereka memerintah, sebenarnya mereka diperintah!

BEGITULAH tegas William Penn, dalam kurun 17, biar rakyat fikir mereka memerintah melalui demokrasi yakni pilihan raya maka mereka akan diperintah! - dalam bahasa asal: “Let the people think they govern and they will be governed!”. Kebijaksanaan Penn nyata. Sungguhpun begitu demokrasi nampaknya dalam bahaya di merata, hatta di negara yang demokrasi sudah lama established apa lagi lah di negara demokrasi sedang muncul dan membangun.

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT >>> DEMOKRASI >>> DEMO >>> DEMONTRASI ?

Tanpa Nama berkata...

KEMAMAN - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata adalah tidak adil menyalahkan kerajaan semata-mata apabila berlaku kenaikan harga barangan.

Tanpa Nama berkata...

Beruk2 kump pelaksana tengah duduk boring kat rumah skrg, haha... nak main internet tapi internet xde kat rumah, tunggu je hari isnin baru bertungkus lumus merebut 1st, 2nd sbb kat pejabat beruk2 ni xde kerja lain selain salahguna internet pejabat. Membuang masa.... mengular... pastu minta gred dan.gaji naik, tu je kerja dan fikiran beruk2 ini.

BUKAN BERUK berkata...

Tanpa Nama berkata...

Beruk2 kump pelaksana tengah duduk boring kat rumah skrg, haha... nak main internet tapi internet xde kat rumah, tunggu je hari isnin baru bertungkus lumus merebut 1st, 2nd sbb kat pejabat beruk2 ni xde kerja lain selain salahguna internet pejabat. Membuang masa.... mengular... pastu minta gred dan.gaji naik, tu je kerja dan fikiran beruk2 ini.

Ahad, Januari 12, 2014 3:18:00 PTG

---------------------------


tak juga kau kena ingat bahawa beruk2 lenjan internet pejabat harini bekerja di negeri2 yang kerja hari ahad macam kelantan, terengganu, kedah dan sekarang ni johor.

ingat tu. dikala beruk2 pengguna internet pejabat bercuti jumaat, ada yang bekerja, tatkala mereka bercuti ahad, ada yang bekerja.

ingat tu beruk2 sekalian!

Tanpa Nama berkata...

mereka yang memanggil org lain dengan gelaran beruk adalah dtg dari species beruk dan
kerana mereka dari species beruklah,
maka mereka menganggap org lain juga beruk seperti mereka....

kite adalah manusia
dan kerana kita manusialah, maka kita kena bantu manusia lain....

wawawawawawawawawa

~degree ada, kepandaian xda~

Tanpa Nama berkata...

xkan larw hawi-hawi i nak mention dgn youw kahn....
letew dowh....

ingat tuw, pesanan i....
jumpew ulawr ketuk kepala nyew bukan ekowr nyew....

buwahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

KERANA XDA DEGREE, KEBODOHAN TERSERLAH... CUMA FIKIR PASAL GAJI TAPI BUAT KERJA TAK NAK. INILAH KEHIDUPAN BERUK DAN ANJING TANPA DEGREE; CUMA HARAP BANTUAN PERCUMA DAN EHSAN DRPD KERAJAAN. ADA DEGREE PUN DEGREE ATAS ANGIN(TAKDA NILAI) . KEKAL JAK JD PT.

Tanpa Nama berkata...

tengok cara komen/reply komen/merapu kita dah tau tahap pendidikan mereka ni macam mana. jadi jangan dihairankan sangat.

ada juga yang memang 'berpendidikan tinggi', malangnya sakit jiwa. tu yang meroyan tak sudah tu.

muhasabahlah diri.

Tanpa Nama berkata...

BAIK LAYAN THR GEGAR LAGI BEST...

http://gegar.thr.fm/Dengar.aspx

Tanpa Nama berkata...

KEMAMAN - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata adalah tidak adil menyalahkan kerajaan semata-mata apabila berlaku kenaikan harga barangan.

---------------------------------

bodoh benar ...dah naikkan harga minyak dan elektrik..tindakan berangkai terhadap barang lain akan berlaku..semua harga barang akan naik..apa punya mentaliti..bagaimana boleh dapat ijazah agaknya dulu.

Tanpa Nama berkata...

tengok cara komen/reply komen/merapu kita dah tau tahap pendidikan mereka ni macam mana. jadi jangan dihairankan sangat.

ada juga yang memang 'berpendidikan tinggi', malangnya sakit jiwa. tu yang meroyan tak sudah tu.

muhasabahlah diri.



YANG INI LAGI MERAPU...............

Tanpa Nama berkata...

Do not solely blame government for price hike, says Najib – Bernama

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said it is unfair to solely blame the government on the hike in the price of goods.

He said the government is implementing transformation of the economy and the outcome will benefit the people.

"The government is always with the people. Don't solely blame the government for the price hikes. When prices went up, the Barisan Nasional government was labelled as 'Barang Naik'.

"When prices dropped, the government was not praised but when prices shot up, the government was condemned," he said today at a ceremony to present aid to floods victims and to thank volunteers, in Kemaman, Terengganu.

The Prime Minister said price hikes were caused by factors such as the global economy and extreme weather conditions that led to shortage of supply.

"Not all price hikes were caused by the government. The price of fish rose because of reduced catch by fishermen while the price of vegetables shot up due to lack of supply."

Najib said the government is aware that the cost of living is rising and has taken various measures to reduce the burden of the people.

At the event, the government presented aid in the form of television sets, refrigerators, pillows, mattresses and stoves worth RM5,000 to flood victims.
The contributions were made by political parties, government agencies and non-governmental organisations.

Over 19,205 families in Terengganu also received cash aid of RM500 from the federal government and RM1,500 from the state government. – Bernama, January 12, 2014.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..
ini post first dan maybe yang last aku kat cuepacs.blogspot.com sebab lepas ni maybe aku tak on dah..

memandangkan harga barang dan tarif elektrik dah naik melambung-lambung, aku tak mampu nak bayar bil letrik dan internet.

pasni rumah aku bergelap la.

aku nak minta maaf pada member² di cuepacs.blogspot.com andai ader buat salah dengan korang.

terima kasih kat korang sebab banyak info yang aku dapat kat sini.

kalau ade rezeki... dapat BR1M nanti ke... InsyaALLAH kite jumpe lagi...

terima kasih MALAYSIA
terima kasih cuepacs.blogspot.com
terima kasih semua

wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Najib berkata kerajaan sedar bahawa kos sara hidup semakin meningkat dan telah mengambil pelbagai langkah untuk mengurangkan beban rakyat.

Tanpa Nama berkata...

tengok cara komen/reply komen/merapu kita dah tau tahap pendidikan mereka ni macam mana. jadi jangan dihairankan sangat.

ada juga yang memang 'berpendidikan tinggi', malangnya sakit jiwa. tu yang meroyan tak sudah tu.

muhasabahlah diri.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Najib berkata kerajaan sedar bahawa kos sara hidup semakin meningkat dan telah mengambil pelbagai langkah untuk mengurangkan beban rakyat.

Tanpa Nama berkata...

tengok cara komen/reply komen/merapu kita dah tau tahap pendidikan mereka ni macam mana. jadi jangan dihairankan sangat.

ada juga yang memang 'berpendidikan tinggi', malangnya sakit jiwa. tu yang meroyan tak sudah tu.

muhasabahlah diri.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''


bodoh macam keldai

Tanpa Nama berkata...

Habis..kalau berjaya gaji naik..lu cakap kat bos lu..ambo nak kekal gaji lamo..kalu lu setuju ambik kenaikan gaji yg org perjuangkan..lu anjing la bai..

Tanpa Nama berkata...

mereka yang memanggil org lain dengan gelaran beruk adalah dtg dari species beruk dan
kerana mereka dari species beruklah,
maka mereka menganggap org lain juga beruk seperti mereka....

kite adalah manusia
dan kerana kita manusialah, maka kita kena bantu manusia lain....

wawawawawawawawawa

~degree ada, kepandaian xda~

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

sokong 100%

Tanpa Nama berkata...

kuliah maghrib hari ini di masjid tempat aku:

diriwayatkan oleh anas r.a, Rasulullah S.A.W. bersabda, sekiranya anda telah cukup makan pakai, tapi masih lagi bersikap meminta-minta, maka dia telah meminta(booking) bara dari neraka.

maksud cukup makan tu, anda cukup makan sehari paling bangsat pun sekali makan (biasa dapat makan siang & malam), ada tempat tinggal, ada pakaian untuk menutup aurat, itu maksudnya adalah MAMPU. sebaliknya sekiranya dia masih lagi meminta-minta seperti kebanyakan penjawat awam dalam ni yang suka minta naik gaji tak memasal sebab nak penuhkan keinginan nafsu, maka sesuaikanlah diri anda mengikut hadis di atas. selain daripada itu, maksud meminta di atas juga adalah meminta sesuatu yang melebihi kemampuan/kelulusan/hak seseorang. sebaliknya sekiranya dia meminta sesuatu berdasarkan pra-syarat yang dia ada dalam masa yang sama dia berusaha, maka tidaklah tergolong dalam golongan tersebut.

golongan yang ditimpa musibah sampai hilang tempat tinggal, tempat bergantung, makan pakai, mahupun memang miskin papa kedana dibolehkan meminta-minta sekadar untuk keperluan hariannya sahaja seperti pakaian untuk menutup aurat, tempat berteduh dari panas hujan dan untuk beribadah, serta makan minum untuk meneruskan hidupnya.

renung2kanlah, selamat beramal

Tanpa Nama berkata...

XDA DEGREE, BODOH BAGAIMANA PULA NAK TLG ORG LAIN. ASYIK MELALAK MINTA GAJI DAN GRED NAIK. NAK TLG DIRINYA PUN TAK MAMPU.

Tanpa Nama berkata...

MAHKLOK CIPTAAN TUHAN SEPERTI MANUSIA,HAIWAN, POKOK,DLL ....MANUSIA YG TERBAIK ADA AKAL UTK BERFIKIR ...RENUNG RENUNGKAN, SELAMAT BERAMAL...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
KEMAMAN - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata adalah tidak adil menyalahkan kerajaan semata-mata apabila berlaku kenaikan harga barangan.

---------------------------------

bodoh benar ...dah naikkan harga minyak dan elektrik..tindakan berangkai terhadap barang lain akan berlaku..semua harga barang akan naik..apa punya mentaliti..bagaimana boleh dapat ijazah agaknya dulu.

Ahad, Januari 12, 2014 4:17:00 PTG

...............................

SAYUR KANGKUNG TURUN HARGA HARI INI !

Tanpa Nama berkata...

Dah makin teruk la ruangan ulasan ini..ingatkan boleh dapat info tapi lebih banyak caci maki dan kata-kata kesat..

Tanpa Nama berkata...

nak buat camana. yang banyak masuk dalam ni.

1. pra
2. drebar
3. par
4. juruteknik bakal jadi pen. jurutera
5. cikgu

tengok gaya bahasa mereka je dah tau dah. itulah standard mereka.

Tanpa Nama berkata...

YANG KOMEN DIATAS NI PASTI BENGONG PUNYA ORANG..

Tanpa Nama berkata...

...dan yang komen di atas pastinya salah seorang dari 5 di atas. kah kah kah.

sentap ker baiiii???

Tanpa Nama berkata...

ye makin teruk ruangan ulasan ini yang dipenuhi dgn golongan degree ada kepandaian takda....... menganggap dirinya intelek dalam semua bidang.........
sejak kemasukan mereka dalam ruangan ini, forum kita sudah jadi cacamerba.......


p/s: komen ini hanya ditujukan kpd golongan degree ada, kepandaian takda sahaja........
kepada yg ada degree, ada kepandaian ulasan ini bukan utk kalian.......
tq........

Tanpa Nama berkata...

PENDENGAR KULIAH YG DIHORMATI LAGI DIKASIHI,
SALAH JUGALAH PIHAK SWASTA MINTA GAJI MINIMUM TU.
TAPI YANG PELIKNYA DILULUSKAN PULA.
MEREKA BUKAN PAPA KEDANA, TIDAK MAKAN, SEHELAI SEPINGGANG DAN TIADA TEMPAT TINGGAL.

Tanpa Nama berkata...

DEGREE ADA, KEPANDAIAN XDA PUN TAK BOLEH TOLONG ORANG LAIN JUGA.......



-ADA DEGREE DAN ADA KEPANDAIAN-

Tanpa Nama berkata...

tengok gaya bahasa mereka je dah tau dah. itulah standard mereka.
-----
ini bukan jawapan terhadap komen yg diberikan. ini yg dikatakan ada degree tiada kepandaian, faham3.

Tanpa Nama berkata...

Pembantu tadbir N17 adalah dalang/batu api. Mereka suka buat komen provokasi.

Tanpa Nama berkata...

Ko adalah PTN17 yg dah nak mampus. Lsyak masuk hospital tanjung rambutan.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan jawapan.
tapi ini kebodohan.
inilah akibatnya jika,
cuma ada degree sahaja, tidak disertai dengan kepandaian.

Tanpa Nama berkata...

Lebih baik pengambilan anggota RELA dan JPAM di tapis secara telus melalui tapisan keselamatan . Dan kalau boleh siasat latarbelakang dan taraf kewarganegaraan pemohon samaada dokumen diri lengkap atau tidak termasuk ibubapa sekali ( sertakan sekali kad pengenalan dan sijil lahir ) .

Tanpa Nama berkata...

SAYA SOKONG 100%....... klu bleh smua anggoat rela dan jpam ni di tapis setapis tapisnya sekali lagi.

Tanpa Nama berkata...

apasal golongan anggota RELA ni kebanyakannya warga emas kalau senyum boleh di kira tinggal berapa batang gigi yang masih lekat kat depan tu. Apa yang boleh dibuat oleh golongan SENJA ni untuk mengawal keselamatan negara khususnya orang awam. Nak tangkap pencuri confirm semput, nak leraikan pergaduhan.... sekali tolak terbongkang kat lantai pengsan, kalau setakat round satu bandar naik turun supermarket saya pun boleh buat. Kesimpulannya pada pendapat saya lebih baik anggota RELA di kurangkan sebab KURANG FUNCTION . Lebih elok tambah anggota PDRM dan JPAM .

Tanpa Nama berkata...

Semua anggota rela di Sabah ni rata-rata pilih bulu. Sebab bila ada operasi semua orang dia suruh tunjuk ic kecuali yang satu ni... PATI yang tengah lepak ramai-ramai sambil menghadap rokok seludup depan mata. Langsung tak tanya pun walaupun PATI tu duduk disebelah dia siap offer rokok dengan orang yang lalu di depan. Ni sebab TAKUT atau ada SHARE dengan pemegang saham rokok seludup.