SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

29 Mac 2012

KEDUDUKAN SIDEK, ABU BAKAR CETUS PERSOALAN

Utusan Malaysia
29/3/2012



PUTRAJAYA 28 Mac - Spekulasi bertiup kencang di Pusat Pentadbiran Persekutuan di sini berhubung kedudukan kepimpinan tertinggi perkhidmatan awam.

Mereka yang dimaksudkan ialah Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd. Sidek Hassan dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah.

Kedua-duanya dikaitkan dengan kontroversi dalam menggubal skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang mencetuskan bantahan banyak pihak sehingga akhirnya dibatalkan.

SBPA yang diperkenalkan 1 Januari lalu mengundang kritikan terutama daripada Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yang mewakili 1.4 juta kakitangan awam di negara ini.

Abu Bakar ketika dihubungi hari ini tidak menafi atau mengesahkan spekulasi kedudukan perkhidmatan beliau.

619 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   601 – 619 daripada 619
Tanpa Nama berkata...

last

N17 yang bukan babi berkata...

Tanpa Nama berkata...

semua penipu..pelukis pelan yg dijumudkan sepatutnya dapat kelebihan ditipu hidup2..celaka betul korang mainkan perasaan kami yang seronok dengan perubahan dalam sbpa!!!

bayangkan ada yang dah buat kenduri kesyukuran,tapi sebab ada segelintir gred yang tak puas hati terutama gred N babi dan FT anjing!!!

Selasa, April 03, 2012 9:47:00 PM

-----------------------

kesiannnn!!! bergenang air mata aku baca kisah sedih kau ni. siap dah buat kenduri tu. nasib baik belum buat loan kereta baru lagi, kan kan? warkhhh kah kah kah

yang benar

N17, tapi bukan babi :D

Tanpa Nama berkata...

ada yg dpt notis letak jawatan...

TUKANG K2 R11 berkata...

ada yang dapat nota bunuh diri. terutama skim J27 tak kesampaian.

wakakaka kakaka kuku kiki

J17 Tak Bangang berkata...

Tanpa Nama berkata...
J berkata.

J 22 naik ke J26 (lihat bhg contoh penggiraan)..J 17 tak tahu macam mana pula.. apa pun syukur..naik mula 1.1.2012..dapat tiga kenaikan pada tarikh tersebut..Alhamdullah..

J 22 dah langgar dinding.

Sabtu, Mac 31, 2012 12:50:00 PM
--------------------------------
Itu contoh pengiraan untuk semua Pa yang dapat kenaikan pangkat dari J22 ke J26 ke atau S22 ke s26ke pada 1jan 2012! Bukan Semua J22 di naikkan pangkat jadi J26!. itu contoh pengiraan saja.
Apalah punya BANGANG J22 sorang nih!

Tanpa Nama berkata...

gaji baru pun da release, apa lagi ????

penambahbaikan SSM yg belum, kita tgk gred mana yg dpt manfaat???

Tanpa Nama berkata...

tak perlulah KSN dan KPPA letak jawatan,
Kenakan tindakan tatatertib dan surcharge je kepada orang yang bertanggungjawab..sebab kesalahan yang paling ketara kenaikan gaji PA ikut SBPA tidak mengikut pengumuman yang telah dibuat oleh PM pada pembentangan baget 2012..sekian

DG22 berkata...

--------------------------------
Itu contoh pengiraan untuk semua Pa yang dapat kenaikan pangkat dari J22 ke J26 ke atau S22 ke s26ke pada 1jan 2012! Bukan Semua J22 di naikkan pangkat jadi J26!. itu contoh pengiraan saja.
Apalah punya BANGANG J22 sorang nih!

Rabu, April 04, 2012 3:51:00 PM

------------------------------

bukan setakat j22 je bangang. semua skim J memang bangang.

tq. no offence ok? \o/

Tanpa Nama berkata...

sokong .. kereta tua banyak dah rosak.. spare part pun mahal... lebih baik tukar kereta baru. 5 tahun tak ada masalah.. 10 tahun masih ok. 15 tahun masih maintanee...kereta baru naik pun sedap..jom ..ubah... sure heboh...

Tanpa Nama berkata...

Jgn tukar pemandu di tengah jalan tapi boleh tukar di tepi jalan. he...he...!!! Kami mau cuba pemandu baru juga???? Apa salahnya???

Tanpa Nama berkata...

Ini blog cuepacs la lol...ini bukan blog pulitik..lol ngon lollllllllllllll he he he

Tanpa Nama berkata...

t

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang dok sebuk-sebuk maki perkeliniling tak keluar...sekarang dah keluar...abis nak buat sop ke perkeliking itu. Bersyukur lah kepada allah...jangan asik nak maki orang...bukan senang tugasan diaorang..Dulu sibuk SBPA tak adil le...PTK tak adil le...Sekarang menyesal. Aku seronok sebab PTK dapat aras 4...gaji naik berganda-ganda. Sekarang tak ada PTK.....rugi le...

Tanpa Nama berkata...

Kita buat undian dalam talian.
Semua kakitangan kerajaan ambil bahagian didalam mengundi.

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Mac 29, 2012 7:21:00 PM
Tanpa Nama berkata...
Yeahhh, lantik KSN dan KPPA dikalangan DG pulak. Bagi peluang la kat DG pulak naik jadi JUSA jadi Turus.Baru kelass..Hidup Cikgu.Selamat Pagi Cikguu..!!


----------------------------------------------

maaf sahabat... ambe dop setuju 100%... nanti bertambah pulak beban tugas guru... never trust a teacher (pentadbir) to be KSN or KPPA ... guru hanya bagus bila mengajar tapi very "out" bila jadi pentadbir...


----------------------------------------------


Betul2! setuju betul aku. tugas guru mengajar tu dh kira byk tu..nti msuk pentadbiran bising pulak beban tugas tak tertanggung...dah nama pun GURU, tugasnya mengajar, mendidik,dan membimbing anak2 jd org yg berguna...jadi pentadbir memang langsung x boleh harap...

Tanpa Nama berkata...

kalau aku lah,lama dah letak jawatan. malu ooo..orang ramai dah tak suka kat 2 2 tu. semoga pengganti mereka tak perangai mcm mereka..

Tanpa Nama berkata...

jangan benci sangat ptd tu..berhujah la guna akal.

sampai maki hamun!!ingat org2 ptd tu joined ptd senang2 ke..pikir la depa kena tapis kaw2 punya baru lepas tau..

hangpa nak rasa sgt jadi ptd pi apply and test tengok boleh pegi x????????? jgn melalut laaa pastu he he

otak perah abis bile kejer, yg biasa2 ni main sedap mulut je terjah..mengalahkan die yg paling hebat ha ha ha ha..

bawa2 mengucap.. kalau xda rezeki mungkin ada hikmah..

utamakan kerja, rezeki InsyaAllah ada dimana-mana.

jgn politik sgt dalam organisasi boleh jadi pecah belah, lagi2 dalam kerajaan.

amalkan perpaduan untuk semua.

saya bkn pegawai ptd atau kerja kerajaan, tapi saya pernah jumpa dan lihat..sambil tu kaji, kebanyakkan pegawai ptd yg berpengalaman (senior), otak depa bukan mcm yg biasa2.. die punya pikir perah abis..

hebat.. kalau nak dibandingkan mereka lagi hebat dari orang politik..tu pasal dasar2 dlm kerajaan byk yg kukuh.. buat bukan untuk main terjah..tapi untuk masa depan..

masalah ramai yg muda2, berbeza pendapat, and nak ambil mudah jadi punca dlm kerajaan..

timba pengalaman biar ikhlas dan istiqomoh..

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya jawatan tertinggi dalam perkhidmatan awam spt KSN itu patutnya hanya untuk 5 tahun sahaja dan WAJIB ada orang baru untuk mentadbir perkhidmatan awam Malaysia ini ......kalau puluh-puluh tahun asyik dia sahaja yg memegang jawatan itu sebab itu berlaku perkara yg begitu memalukan itu .....tamatkan sahaja perkhidmatan dia tuh !!!

hopticman berkata...

LETAK JAWATAN MCM SHAHRIZAT ADE BRAN SIDEK? ------------------------------------

mmg cam bangang rply kaw tu. shahrizat x letak jawatan la, tapi senatorship abis tempoh. tu la xblaja tinggi2 utk paham undang2 eksekutif >.<
Khamis, Mac 29, 2012 10:49:00 PG
------------------------------------------------------------------------------

anda pun xpaham undang-undang, senator adalah ahli dewan negara yang mana merupakan part legislatif, boleh rujuk perlembagaan persekutuan Bahgian 4, bab 4, perundangan. perkara 45.

«Lebih lama ‹Lebih lama   601 – 619 daripada 619   Terbaru› Baru»