SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

14 Julai 2015

CUEPACS MINTA TAMBAH BAIK KAEDAH PINJAMAN PERUMAHAN

Harian Metro
13/7/2015

 Kuala Lumpur: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta kerajaan menangguhkan sementara cadangan menjadikan Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan (BPPP) sebagai badan berkanun.
Ia bagi membolehkan penambahbaikan semula kaedah yang digunakan berkaitan proses permohonan pinjaman perumahan penjawat awam sekali gus membantu mereka untuk memiliki kediaman sendiri pada harga mampu milik.
Presidennya Datuk Azih Muda berkata, pihaknya menerima banyak aduan penjawat awam daripada pelbagai peringkat yang kesal dengan kelemahan kaedah memproses pinjaman berkaitan ketika ini.
“Adalah penting kerajaan melihat semula kaedah digunapakai dalam memproses permohonan pinjaman perumahan penjawat awam menjelang cadangan menjadikan BPPP sebagai badan berkanun.
“Kami (kakitangan awam) kecewa kerana ada pinjaman perumahan mengambil masa setahun setengah untuk diluluskan. Bayangkan dalam tempoh itu, harga rumah meningkat kepada beberapa peratus, dalam masa menunggu itu mereka juga perlu menyewa rumah,” katanya pada sidang media selepas meninjau anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) melakukan pemeriksaan di Hentian Bas Pudu Raya, di sini, semalam.
Turut hadir, Ketua Pengarah JPJ Datuk Seri Ismail Ahmad dan Setiausaha Agung CUEPACS Datuk Lok Yim Pheng.

1 ulasan:

Instant Loan within 24hrs berkata...

Saya ingin menggunakan medium ini untuk mengucapkan terima kasih kepada perkhidmatan Direct Access Online untuk memenuhi janjinya dengan memberi saya pinjaman, saya terjebak dalam keadaan kewangan dan perlu membiayai semula dan membayar bil saya serta memulakan Perniagaan. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik organisasi swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya dan kebanyakan bank menolak permintaan kredit saya. "jika anda perlu menghubungi mana-mana firma dengan merujuk kepada mendapatkan pinjaman dalam talian dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 3% dan pelan / jadual pembayaran balik yang lebih baik. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel di {directaccesservice @ gmail.com} atau whatsapp @ +15754148400