SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

24 November 2016

MAHU KERAJAAN PERKENALKAN EKK

Harian Metro
Hamzah Osman
am@hmetro.com.my24/11/2016
 
 
 

Langkawi: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan kerajaan memperkenalkan Elaun Kesulitan Khas (EKK) untuk penjawat awam yang tinggal di pulau ini bagi menghadapi kenaikan kos sara hidup.
Timbalan Presiden II CUEPACS Mohd Shaman Jaes berkata, EKK jika dilaksanakan dapat mengurangkan bebanan kewangan lebih 2,000 penjawat awam khususnya kakitangan sokongan II yang tinggal di Langkawi.
"CUEPACS menerima banyak keluhan dan rintihan penjawat awam yang berkhidmat di pulau ini berkaitan bebanan kewangan masing-masing selepas terpaksa menyewa rumah dan perbelanjaan harian yang tinggi.
"Kesukaran mendapat rumah sewa di Langkawi amat ketara, malah kalau ada pun kadar sewanya tinggi antara RM500 hingga RM1,000 sebulan sekali gus membebankan penjawat awam," katanya selepas menghadiri Dialog Penjawat Awam Teknikal, di sini, hari ini.
Mohd Shaman berkata, sudah tiba masanya kerajaan memperkenalkan elaun itu kerana jika kakitangan awam tidak dibantu, tumpuan kerja mereka akan terganggu dan sesetengahnya memilih melakukan pekerjaan sampingan untuk mendapat pendapatan tambahan.
"Elaun dicadangkan ini setara atau lebih tinggi daripada Bayaran Insentif Wilayah yang diberikan kepada penjawat awam berasal dari Sabah dan Sarawak yang ditempatkan di Semenanjung atau sebaliknya.
"Kira-kira 10 tahun lalu, isu ini pernah disebut tetapi tiada tindakan susulan sehingga ia tenggelam begitu sahaja dan kini CUEPACS tampil sekali lagi untuk mengangkatnya bagi perhatian kerajaan," katanya.
Beliau berkata, kerajaan perlu lebih proaktif membantu kakitangan awam yang berkhidmat di kepulauan kerana bebanan kewangan ditanggung mereka menyamai masalah dihadapi penjawat awam di bandar metropolitan seperti Kuala Lumpur, Johor Bahru, Pulau Pinang dan Ipoh.

3 ulasan:

Ky darsa berkata...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [1638] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 690 JUTA , wassalam.

RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS berkata...

Apakah Anda memerlukan keuangan cepat dengan A.P.R yang relatif rendah? Kami menawarkan keuangan bisnis, keuangan pribadi, keuangan rumah, pembiayaan mobil, keuangan pelajar, keuangan konsolidasi utang, mis. tidak peduli skor kredit Anda. Kami dijamin memberikan layanan keuangan kepada banyak klien kami di seluruh dunia. Dengan paket pinjaman fleksibel kami, keuangan dapat diproses dan ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin, hubungi spesialis kami untuk saran dan perencanaan keuangan.

Salam:
Perusahaan: PINJAMAN RAMADHAN ISLAMIYAT
email: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)
PIN BB: (e32ddf1e)

Mohammad Ismali berkata...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com