SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

26 November 2009

CUEPACS BIMBANG SIASATAN SPRM TERJEJAS

Berita Harian
26/11/2009




PUTRAJAYA: Produktiviti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dari segi siasatan kes akan terjejas berikutan had masa ditetapkan untuk menyiasat di antara jam 8.30 pagi hingga jam 5 petang. Presiden Cuepacs, Omar Osman, berkata ia kerana suruhanjaya berkenaan kini berdepan dengan masalah kekurangan kakitangan terutama pegawai penyiasat dan had masa itu menyebabkan kes tertangguh. “Dengan had masa itu, agak sukar siasatan diselesaikan cepat kerana kes rasuah tidak sama seperti jenayah lain, kadangkala berlaku kes surat layang menyebabkan setiap dakwaan perlu diselidik mendalam dan menemubual banyak saksi.
“Had masa yang ditetapkan akan menyebabkan siasatan kes lembab dan akhirnya SPRM yang akan menerima kecaman orang ramai,” katanya kepada Berita Harian, semalam. Di MELAKA, Bahagian Siasatan SPRM sudah menyusun semula jadual waktu tugasan anggotanya yang terbabit dalam sesi menyoal siasat saksi kes rasuah di seluruh negara. Pengarahnya, Datuk Shukri Abdull berkata, sesi berkenaan dilakukan pada jam 8.30 pagi hingga 5.30 petang dan dijangka memberi kesan dalam tempoh dua hingga empat bulan akan datang.

Tiada ulasan: