SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

27 Jun 2010

PERTUKARAN 5,000 STAF DITERUSKAN

Utusan Malaysia
27/6/2010



KUANTAN 26 Jun – Kerajaan negeri akan tetap meneruskan proses pertukaran pegawai dan kakitangannya antara jabatan di negeri ini walaupun ada pihak tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Muhammad Safian Ismail menegaskan, langkah pertukaran tersebut bertujuan meningkatkan mutu perkhidmatan pegawai dan kakitangan terbabit.

Menurutnya, pertukaran itu juga merupakan prosedur biasa bagi kakitangan awam dalam mana-mana jabatan kerajaan negeri atau Pusat.

‘‘Pertukaran ini adalah untuk kebaikan mereka juga kerana bukan sahaja boleh memperbaiki kelemahan diri tetapi dapat mempertingkatkan mutu kerja masing-masing serta menimba pengalaman baru,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis penyampaian Sijil Amalan Persekitaran Berkualiti MS ISO 900: 2008 dan anugerah perkhidmatan cemerlang Majlis Daerah Bera (MDB) serta Pejabat Tanah dan Daerah Bera di sini hari ini.

Turut hadir, Pegawai Daerah Bera, Datuk Ahmad Daud, Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Mohd. Zahid Mohd. Noor Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kemayan, Mohd. Fadil Osman dan ADUN Guai, Norol Azali Sulaiman.

Pada 19 Jun lalu, Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa kerajaan negeri menangguhkan arahan pertukaran kira-kira 5,000 pegawai dan anggota perkhidmatan awam di negeri ini.

Tiada ulasan: