SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

02 September 2010

CUEPACS SAYS NO TO PERKASA

The Star
By FLORENCE A. SAMY
newsdesk@thestar.com.my
2/9/2010


PETALING JAYA: Cuepacs has distanced itself from Perkasa.

Its president Omar Osman said he had declined an invitation last month to become the Federal Territory Perkasa deputy chairman after they decided it went against the organisation’s principle.

“I was supposed to be appointed in September but I turned down the offer as it goes against our Constitution.

“We had an internal discussion and we agreed that I should not take up the post.

“We realise that Perkasa’s race-based cause goes against what we stand for, which is to fight for the well-being and unity of all workers, including retirees regardless of race or religion,” he said recently.

The union previously came under fire especially by veteran unionists for endorsing the Malay Consultative Council during its launch in February.

Cuepacs was among 76 non-governmental organisations that joined the council, whose spokesman is Perkasa founder Datuk Ibrahim Ali.

Their presence at the council’s launch drew the ire of many who felt that Cuepacs was betraying its purpose to represent all civil servants, regardless of race or religion.

Omar said they went to the launch as invited observers and claimed that they were not aware that the union should not join the council.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perkasa ni cuepacs jgn campur nanti nama kita serta organisasi kita pulak rosak elakan dari mereka spt lari dikejar anjing

mati katak berkata...

perkatak berahim ali si katak lompat !!

Tanpa Nama berkata...

cuepacs dan kakitangan awam tak payahlah terjeromos dengan politik kampungan ibrahim ali tu.

ibrahim ali mungkin sedang mencari tapak untuk terus hidup dalam dunia politik semata2.

mungkin perkasa merupakan tapak yg sedang dibina bagi tujuan tersebut, maklumlah umno dan pas sudah semacam confirm untuk tidak menerima beliau sebagai anggota mereka.

pengundi pasir mas sendiri mungkin jemu dengan telatah beliau dan hanya menunggu PRU13 untuk menggantikan dengan orang lain.

kakitangan awam perlu bijak dan jangan mudah terperangkap dengan politik kampungan begitu.

biarlah ibrahim ali terjun dengan labu-labunya...

pandangan....

Tanpa Nama berkata...

perlu kita berwaspada dgn perkasa ini, ini semua jenis oputernis yg sering mencari jln menangguk diair yg keruh cuepacs dingatkan jgn terlibat langsung dgn mereka ini kelak rakyat akan melihat ketempangan sektor awam, kita perlu profesional sebagai sektor awam yg taat setia kepada k'jaan serta kebawah duli yg di pertuan agung, krana itu sampul2 surat2 ditulis urusan seri paduka

Rahman Nanyan berkata...

salah tu, sepatutnya wakil cuepacs sudah lama berada sebagai MT Umno, kerana pekerja kerajaan buka sekadar setia dengan YDP Agong dan PM, tetapi juga kepada BN. hanya Umnolah yang membuat kerajaan cekap amanah dan efisien sperti hari ini, jadi amat memalukan, tidak bermoral, tidak bertamadun dan mengaibkan apabila ada kalangan PA yang masih termakan hasutan pembangkang kononnya ada harga barang dinaikkan dan juga lebih teruk, yang menjadi ahli pembangkang juga ada...

Nauzubillah

simpang malaikat 44 daripada terpedaya dengan pembangkang

Tanpa Nama berkata...

kenapa mesti takut dengan malaikat 44?

wajib tahu 10 je kan? 44 malaikat datang dari mana?

jahat ke malaikat 44 tu?

ishhh...confused le...

Tanpa Nama berkata...

Di nasihatkan supaya cuepac juga tidak terlibat dgn parti politik krana kita badan kerajaan perlu bebas dari pengaruh politik dan kita perlu sentiasa sikap profesional sebagai peneraju pembangunan negara khidmat kita adalah kepada semua warga negara dan bertanggungjawab peraturan khidmat awam dan sistem undang2, pemimpin2 politik ini dia boleh datang dan pergi maknanya boleh bertukar mengikut kehendak rakyat ia hanya diputuskan oleh pilihanraya dalam sebuah negara demokrasi berpalimen

Tanpa Nama berkata...

Please make comment in English ok....since the article is in English...thank you.

Tanpa Nama berkata...

kita sebagai bangsa Malaysia dan bangsa Melayu perlu mendaulat dan memertabatkan bahasa kita sebagai bahasa yg diiktiraf dunia, kerana saya sebagai alhi UMNO yg berjiwa melayu semangat melayu serta parti yg akan kekal memertabatkan org Melayu serta bahasa Melayu, hidup Melayu, hidup UMNO, saya rasa awak diatas ni berjiwa sircular agaknya jgn marah, kena sergah sikit

Tanpa Nama berkata...

memang benar kita nak agungkan bahasa Melayu tapi kadang2 kita org melayu bila berada dlm majlis2 kat hotel2 mewah masih nak gunakan bahasa ing dan sebutan2 bahasa in walaupun gunakan bahasa melayu,krana seolah2 macam tak ada klass gunakan basa melayu ni