SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 Mac 2011

PESARA KWSP DAPAT PERUBATAN PERCUMA

Bernama
22/03/2011 12:13pm


PUTRAJAYA 22 Mac - Penjawat awam skim Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang bersara pada umur wajib atau mengikut Seksyen 6A (6), Akta 227/239 termasuk anggota keluarga tanggungan mereka layak menerima kemudahan rawatan perubatan percuma.

Keputusan kerajaan yang berkuat kuasa mulai tarikh semasa itu diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa berucap pada Majlis Perdana Perkhidmatan Awam Ke-12, di sini, hari ini.

"Ia sebagai tanda penghargaan kepada penjawat awam yang telah berjasa,” katanya.

Najib berkata, pelaksanaan pemanjangan kemudahan rawatan perubatan percuma kepada pesara skim KWSP itu, hanya diberi kepada anggota perkhidmatan awam di bawah skim KWSP yang dibersara wajib oleh Kerajaan Persekutuan, atau Negeri atau Pihak Berkuasa Berkanun dan Tempatan.

Ia bagaimanapun tidak merangkumi mereka yang meletak jawatan atau meninggalkan perkhidmatan atas kehendak sendiri, kata Najib. - Bernama

34 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rugila plak xamik skim kwsp...klu ku tahu begini...

Tanpa Nama berkata...

hari tu riuh 1 Malaysia nunggu tarikh keramat hari ni (22 Mac 2011) di PICC, ingat PM nak umum kenaikan gaji / Pelarasan Gaji / Elaun COLA naik ke, elaun Khas PA ke , elaun kerjo malam ko, apo-apo bendo utk faedah dan RM untuk PA ke ......
rupanya ....... PM umum PERKARA KWSP sahaja. (kih.. kiih ..kiih ..)

habih boreh den nunggu saja.......

Tanpa Nama berkata...

ek eleee Pok jib

Tanpa Nama berkata...

ini dikatakan mimpi dalam sedar

mail... berkata...

melayu memang selalu kena tipu.....

Tanpa Nama berkata...

Perdana Menteri yang tidak bertimbangrasa...Sudah nasib kami warga kakitangan kerajaan. Tidak pernah mengenang budi,

Tanpa Nama berkata...

inilah dikatakan menunggu guruh dilangit harapkan hujan..rupa2nya tsunami yg muncul....kah..kah..kah semua kena tipu..agaknya pok jit tumbuh tandukpun tak bulih lagi

Tanpa Nama berkata...

ini satu lagi taktik supaya yang baru kerja pilih skim kwsp daripada pencen... kerajaan nak guna duit... Herm2...

Botol kicap berkata...

Aku dah cakap...terjemahkan rasa hati kita dalam pilihanraya. Baru padan muka puak-puak ni.

85 Territories berkata...

mengenai pngumumzn pencen 100% tu langsung x kluar berita punn..

halim Jempol berkata...

bukti BN dan umno amat prihatin, terima kasih PM, kami para PA gembira dgn pengumuman ini yg nyata meringankan beban kami, kalo nk harap anwar byr gaji kami pn x mampu

Tanpa Nama berkata...

relaks2,kta tngu dlm buln 7 ni tngok ape cer..

Tanpa Nama berkata...

dulu 22hb.mac...lepas tu bln 6 kemudian bln 7 lepas sampai unta boleh terbang

2bz4money berkata...

Harap pesara EPF juga dpt menikmati 'kad pesara' utk diskaun pengangkutan awam etc.

Tanpa Nama berkata...

ye ye saya tengok tv1 9pm tadi.. ingatkan ada berita baik.. hampe.. hanya terima kasih dan banga diucapkan.. mana ada kenaikan gaji. PM tak reti reti nak naikkan gaji.. tapi cakap negara berpendapatan tinggi.. memang tarak otak ..

Che Gayah binti Senapi berkata...

akak sokong mmg PA sedmua patut diwajibkan menyokong Umno, dan wajib menggantung gambar semua pimpinan Umno di rumah masing2 sebagai syarat mendpat kenaikan gaji.

akak sedih sebab ramai anak2 muda yg masuk U dan jadi guru/pegawai berijazah tertipu dengan pembangkang, adakah mereka menyangka akan masuk syurga? hanya pemimpin BN dan Umno yg benar2 menegakkan sunnah dan agama

akak gembira sangat sebab PM sendiri ucapkan terima kasih kpd kita, mmg PRU nanti wajiblah kita mebalas kemuliaan dan keprihatinan beliau dengan memangkah BN

Kulub berkata...

Anak2 muda masuk U, guru/pegawai kerajaan berijazah tertipu dengan pembangkang...yang tak masuk U dan berijazah tertipu dengan BN...hahaha.

Tanpa Nama berkata...

Sokong sama kulup..kesian tengok akk gayah tu..

Tanpa Nama berkata...

Keh keh keh keh PA dah kena tipu mengharapkan 22 Mac bawa khabar kegembiraan tapi rupa2 nya malam yg suram muncul.

Harapkan bulan yg gugur dari langit para PA tu janji barbagia janji tinggal janji CUEPACS saja dgn PM mana PM mahu beri muka pada PA yg lain melainkan guru2, tentera, polis dan pegawai2 di jab. kesihatan saja yg diutamakan jabatan lain jangan haraplah, sekarang kerajaan tak ada wang digunakan utk pilihan ke 10 DUN sarawak ke 10. Kalau PM tidak buang duit dan menunaikan janji BN akan kalah nanti. Di sarawak PR sudah semakin kuat silap2 BN tumbang nanti sebab sekarang rakyat di N. Sarawak kebanyakkan mereka genarasi baru tidak buta huruf dah tahu menilai mereka yg dipilih.

Tanpa Nama berkata...

BN dan Umno benar2 menegakkan agama dan sunnah???ahahahahahhaa kelakar sungguh..buta ke apa..

JEBAT BANGKIT berkata...

CERAMAH POLITIK LA PULA SEMALAM...

Tanpa Nama berkata...

Banyaknyer bagi free...kalaulah saya boleh kerja gomen..alangkah syukurnyer

tarabas berkata...

cik gayah cik gayah, kalau aku kata hang boda hang nk marah... tak geti2 ka hak mengundi masing2 la... apa kena megena gantung gambaq bangsat2 2 dlam rumah plak.... biaq aku gantung ayat2 al-quran ada faedah jgak... harap najib nak umum naik gaji tunggu la rosmah tumbuh tanduk.. hahahahahaha jom pakat-pakat kalih!!! ini saja cara kita yang berguna pun....

manaf Jeli berkata...

pemimpin UMNO ikutan mulia,
rakyat maju makmur di tangannya,
semua jalan air api dibuat olehnya,
sokong hanya BN untuk akhirat jua

Pemimpin Umno amatlah mulia,
agama dijulang bangsa digenggam,
anti rasuah itulah akadnya,
pemimpin yg BN sentiasa dijulang

tarabas berkata...

geli la pantun hang 2 manaf....

Tanpa Nama berkata...

Orang kuat sembahyang atau beragama tu yg banyak dosa cuba kamu kira yg beragama tu yg banyak melakukan jenayah/kena masuk penjara yg tak ada agama mana ada kamu kiralah berapa orang masuk penjara wahai kakak2, abang2 adik2 semua jangan cakap orang beragama tu semuanya baik belaka agama tu sebagai payungnya utk buat jahat.

Tanpa Nama berkata...

tul...rasa rugi lak tak amik KWSP dulu...

Tanpa Nama berkata...

sekurang2nya orang yang ade agama tu orang yang ada panduan bukannya mcm orang yg takde agama.orang xde agama ni bertuhankan hawa nafsu.Ini bukan soal agama dolll...yang xde agama pun melambak-lambak dalam penjara nu...tak caya tanya la warden penjara...kau jangan nak babitkan agama pulak dkt sini...kalau kau xde agama baik kau beragama kalau tak kau mamposs nanti takde kubor nak di tanam...Agama Islam adalah agama yang paling tinggi tidak ada agama setinggi agama islam...

"Tiada Tuhan Yang Di Sembah Melainkan ALLAH"

kassim baharum berkata...

BN lah yg tertinggi.

aku merasakan punca bala di jepun dan indonesia ialah kerana mereka tidak diperintah oleh BN

agama? org agama tidak boleh dipercayai. lebih elok kita berimamkan Chua Soi Lek, beliau ikhlas dan mulia kerana sanggup mengaku, anwar x berani nak ngaku. mmg jelas pemimpin BN jauh lebih bertawaduk

Tanpa Nama berkata...

ngahahahaha...!!!!

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu la 12/12/2012
Tungguuuuuuuu

wan pekan berkata...

Syaitan pernah berkata"akan aku sesatkan ksemua keturunan adam kecuali segelintirnya (seco'et) sj (yakni) org-org yg Bersyukur..."

Tanpa Nama berkata...

org yg tak pueh hati tuh pendek fikiran....bangang

Tanpa Nama berkata...

saya dipencenkan mengikut seksyen 10 (5) (b) akta pencen 1980, apa kah saya layak mendapat kemudahan spt itu?

Harap dpt penjelasan dr cuepecs

sekian, terima kasih:
din
dean.amin@gmail.com