SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

18 Mei 2012

KERAJAAN SEDIA TIMBANG BERI IMBUHAN KEPADA PENSYARAH - MUHYIDDIN

Bernama
17/5/2012
KUALA LUMPUR, 17 Mei (Bernama) -- Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan sedia menimbang untuk memberi imbuhan kepada pensyarah-pensyarah di institusi pengajian tinggi di seluruh negara.

Bagi tujuan itu, katanya, beliau akan menyemak semula situasi dan masalah yang dihadapi oleh para pensyarah dengan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

"Saya akan semak apakah kes gaji dan gred jawatan pensyarah telah dikemukakan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA). (Jika ada) apa respons JPA, saya tidak tahu."Tapi kalau dianggap perkara ini penting dan perlu diberi perhatian, kita percaya kita akan beri pertimbangan yang sewajarnya," katanya dalam sesi soal jawab dengan peserta pada majlis Wacana Intelek dan Acara (Wira) anjuran Persatuan Alumni Universiti Teknologi MARA (UiTM) Malaysia di sini, Khamis.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata beliau menyedari keluhan ramai pensyarah bahawa mereka tidak menerima imbuhan seperti yang dinikmati para guru. "Ada yang kata lebih baik jadi guru biasa sebab skim tidak setara. Kalau betul dan ada asasnya, kita harap kementerian (Pengajian Tinggi) boleh bawa dan kerajaan akan beri pertimbangan," katanya.

Terdahulu, Muhyiddin menyampaikan ucaptama yang menerangkan perjalanan kesemua program transformasi negara dalam usaha Malaysia mencapai status negara maju berpendapatan tinggi pada 2020 serta pencapaian program-program tersebut sehingga kini. Menjawab soalan lain berhubung sistem demokrasi, Muhyiddin berkata kerajaan lebih suka untuk menjelaskan sesuatu isu atau perkara kepada rakyat secara profesional berbanding mengadakan debat dengan pembangkang.

"Kerajaan tidak bertindak atas dasar emosi tapi rasional untuk jelaskan. Ada yang kata tak cukup penjelasan, maka adalah tanggapan yang kerajaan tak laksanakan apa yang dikehendaki oleh rakyat. Tapi, itu kita boleh perbaiki," katanya. Beliau menekankan apa yang penting adalah hubungan dengan rakyat agar mereka dapat sama-sama berbincang tentang sesuatu perkara.

Menyifatkan sistem demokrasi negara sebagai "terbatas berlandaskan Perlembagaan dan undang-undang negara", beliau berkata ia penting dalam memastikan Malaysia kekal aman. "Bukan kita tak sedia untuk berbahas tapi bila perbahasan dengan pembangkang ini mereka sudah tetapkan di fikiran... apa yang kita buat tak berfaedah. "Kita tak takut, tapi lebih baik kita buat secara rasional sebab sebahagian besar rakyat bersikap matang dan boleh menilai," katanya.

Pada majlis yang sama, Timbalan Perdana Menteri turut melancarkan dua buah buku terbitan Wira iaitu Pemasaran Politik di Malaysia dan Malaysiaku.

-- BERNAMA

102 ulasan:

Komen First berkata...

first komeng....hehe

Tanpa Nama berkata...

wira juang 27 berkata...
tahniah kpd semua cikgu yg mdpt kenaikkan sempena hr guru.. gred cikgu bwh ptadbiran tpm cepat dan senang je naik.. tp gred j dpt naik skejap da dibatalkan.. inilah sistem yg sangat adil.. kpd dato omar cuepacs, awal feb 2012 dato janji skim baru yg mgantikan sbpa adala lebih baik or no less favour,, tapi gred j yg terima padah apabila diturunkan semula gred.. ini mnyebabkan motivasi juruteknik gred j hancur musnah.. rasa mcm x percaya pd mulanya beriya2 sign pd option sbpa utk bsara 60 n kenaikkan gred tetapi x sampai 3 bulan hancur bkecai.. inila satu2nya sistem yg mpermainkan gred juruteknik.. selain itu menteri kkr dato shaziman langsung nampak tak bsuara mngenai isu gred juruteknik.. semoga ALLAH SWT mberikan kesedaran kpd semua pegawai2 di JPA yg telah memalukan gred juruteknik ini.. aminnnn.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

wira juang 27 berkata...
tahniah kpd semua cikgu yg mdpt kenaikkan sempena hr guru.. gred cikgu bwh ptadbiran tpm cepat dan senang je naik.. tp gred j dpt naik skejap da dibatalkan.. inilah sistem yg sangat adil.. kpd dato omar cuepacs, awal feb 2012 dato janji skim baru yg mgantikan sbpa adala lebih baik or no less favour,, tapi gred j yg terima padah apabila diturunkan semula gred.. ini mnyebabkan motivasi juruteknik gred j hancur musnah.. rasa mcm x percaya pd mulanya beriya2 sign pd option sbpa utk bsara 60 n kenaikkan gred tetapi x sampai 3 bulan hancur bkecai.. inila satu2nya sistem yg mpermainkan gred juruteknik.. selain itu menteri kkr dato shaziman langsung nampak tak bsuara mngenai isu gred juruteknik.. semoga ALLAH SWT mberikan kesedaran kpd semua pegawai2 di JPA yg telah memalukan gred juruteknik ini.. aminnnn.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

wira juang 27 berkata...
tahniah kpd semua cikgu yg mdpt kenaikkan sempena hr guru.. gred cikgu bwh ptadbiran tpm cepat dan senang je naik.. tp gred j dpt naik skejap da dibatalkan.. inilah sistem yg sangat adil.. kpd dato omar cuepacs, awal feb 2012 dato janji skim baru yg mgantikan sbpa adala lebih baik or no less favour,, tapi gred j yg terima padah apabila diturunkan semula gred.. ini mnyebabkan motivasi juruteknik gred j hancur musnah.. rasa mcm x percaya pd mulanya beriya2 sign pd option sbpa utk bsara 60 n kenaikkan gred tetapi x sampai 3 bulan hancur bkecai.. inila satu2nya sistem yg mpermainkan gred juruteknik.. selain itu menteri kkr dato shaziman langsung nampak tak bsuara mngenai isu gred juruteknik.. semoga ALLAH SWT mberikan kesedaran kpd semua pegawai2 di JPA yg telah memalukan gred juruteknik ini.. aminnnn.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

wa support j berkata...
wira juang 27 berkata...
tahniah kpd semua cikgu yg mdpt kenaikkan sempena hr guru.. gred cikgu bwh ptadbiran tpm cepat dan senang je naik.. tp gred j dpt naik skejap da dibatalkan.. inilah sistem yg sangat adil.. kpd dato omar cuepacs, awal feb 2012 dato janji skim baru yg mgantikan sbpa adala lebih baik or no less favour,, tapi gred j yg terima padah apabila diturunkan semula gred.. ini mnyebabkan motivasi juruteknik gred j hancur musnah.. rasa mcm x percaya pd mulanya beriya2 sign pd option sbpa utk bsara 60 n kenaikkan gred tetapi x sampai 3 bulan hancur bkecai.. inila satu2nya sistem yg mpermainkan gred juruteknik.. selain itu menteri kkr dato shaziman langsung nampak tak bsuara mngenai isu gred juruteknik.. semoga ALLAH SWT mberikan kesedaran kpd semua pegawai2 di JPA yg telah memalukan gred juruteknik ini.. /////////////// wa sokong lu 1000 persen bro.. lu punya opinion kasi hati wa sedih.. pasal la wa bole amik engineering kat u dulu.. dahler belajar susah gler.. last2 time keje gomen mamat2 yg amik kusus senang etc art, law, sains social je bos kt semua dept gov.. rasanya mmg bidang engineering, doktor, ni kerajaan x pdg pon

Bekas Pensyarah Muda berkata...

Terima kasih kepada Pemimpin Agung kami iaitu Tan Sri Haji Muhyiddin Yassin kerana memberi imbuhan kepada pensyarah. Sesungguhnya golongan pensyarah dan penyelidik lah yg menyumbang kepada ekonomi negara melalui ciptaan2 baru melalui paten2, hasil2 projek penyelidikan, inovasi dsb.... Selain itu, utk mengelak mereka yg bijak pandai ini lari ke Xinjiapo, maka perlu la kita perkenal pelbagai insentif imbuhan kpd mereka supaya mereka terus stay di sini bukannya Xinjiapo

janji27 berkata...

CUEPACS MAHU GRED KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN DIKEKALKAN DI BAWAH SSM

Bernama
9/3/2012


KUALA LUMPUR, 9 Mac (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu gred kira-kira 70,000 penjawat awam dalam kumpulan teknikal, sains dan pertanian, yang dinaik taraf di bawah pelaksanaan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), dikekalkan walaupun skim itu telah dibatalkan.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata ini kerana tuntutan kenaikan gred kumpulan itu, yang melibatkan jawatan juruteknik, pembantu pertanian, pembantu veterinar serta pembantu renjer hutan, telah dilakukan kira-kira 15 tahun lepas dan hanya dilaksanakan selepas SBPA diperkenalkan.

Beliau berkata di bawah Sistem Saraan Malaysia (SSM), jawatan juruteknik adalah mengikut Gred J17 manakala pembantu pertanian dan renjer hutan pula G17.

"Kita hendak mereka dikekalkan di bawah penambahbaikan SSM. Kita tidak mahu mereka diturunkan gred sebab perkara tuntutan ini sudah lama dibuat," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat khas CUEPACS.

Omar berkata selepas pelaksanaan SBPA, jawatan juruteknik Gred J17 dinaik taraf kepada Gred J27 manakala jawatan pembantu pertanian dan renjer hutan Gred G17 dinaik taraf kepada Gred G27.

Beliau berkata Cuepacs akan mengajukan perkara itu kepada Ketua Setiausaha Negara pada pertemuan yang dijadual diadakan minggu depan.

Selain itu, katanya, Cuepacs meminta jawatan yang dijumudkan di bawah kelayakan Penilaian Menengah Rendah dikekalkan dan bagi yang tidak cukup syarat, dikecualikan..
...................................
apecter skg ni dato omar.. yang lu p sibuk hal lain apsal.. wa tawla lu nak joint politik.. tapi jgnla amik kesempatan bagi mcm2 janji kt j27.. lu jgn lupa k.. psl lu najib cancel sbpa.. lu kena ingat janji no less favor yg bkn main lg lu bising bln mac lps..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS, JPA DAN SPA buktikan kesungguhan anda semua menjaga kebajikan kepada 1.4 juta PA, jgn menjadi seorang fasik, penipu, pengkhianat kepada agama, bangsa dan negara, sesungguhnya anda semua akan dihumban neraka jahaman, di dunia kehidupan anda semua dilaknat Allah s.w.t dan kerajaan sekarang akan tumbang pada PRU-13 nie..

Tanpa Nama berkata...

BEGINILAH NASIB GRED J DARI DAHULU SAMPAI SEKARANG MANA JPA AMBIL PEDULI, TAPI KALAU GRED BUKAN J CEPATLAH TINDAKAN NYA.MTSU PULA JANJI MACAM2 BILA BUAT ROADSHOW SEDIKIT MASA DAHULU KATA GRED J AKAN DI UPGREDKAN..SAMPAI BILA MAU TUNGGULAHHHH....

Tanpa Nama berkata...

Guru-guru dapat kenaikan biasa - timebased. Hanya diperbesar-besarkan sahaja pada Hari Guru. Pensyarah lebih cepat naik gred. Cuma tidak diuar-uar secara besar-besarkan pada Hari Pensyarah. Perkara kecil yang diperlihatkan secara besar-besaran akan nampak besar pada pandangan orang lain.

Tanpa Nama berkata...

GURU NAIK 2KALI 13 PERATUS DAPAT NAIK PANGKAT,GURU-GURU SAHAJA BEKERJA,KAKITANGAN AWAM LAIN DIPULAU OLEH PM DAN TPM,KALAU TAK PULAU GRED GRED SUDAH DAPAT,GURU DIUTAMAKAN,BUKAN SEMUA KAKITANGAN DIUTAMAKAN.

PT N17 berkata...

Harap kurangkan lagi time based N17 dari 15 tahun ke 10 tahun.

Tanpa Nama berkata...

yg sebenonyer mmg kami dah cukup tempoh pun tuk naik pangkat..takyah tunggu hari guru pun kami mmg naik, mcm skim yg lain2. aku ingat pasni, tak yah buat hari guru ler, supaya kome tak mengate cecikgu..bila diumum secara nasional dlm hari guru yg mcm ni, jadi le roper ini. yg skim lain silap paham (group tertentu je yg tak paham tu sebenonyer, yg heboh lelebih sebab tak reti nk selidik dulu, kalo reti pun saja suka meriuhkan diri..huhu..)eloknyer umum secara dalaman mcm skim lain dalam kemeterian memasing jer. aku cuma ngingatkan jer sbb dulu pun aku suka ngate, lagi aku kate, ada jer rezeki aku tersangkut2, terugi sana sini dan memcm lagi..jadi aku berenti buat kojer mazmumah ni..percaye le ckp aku kome weh, lagi kome mengate, lagi ler benda tak elok jadi..aku ngingatkan jer..
cikgu biasa..

Tanpa Nama berkata...

Semua tahu asal Juruteknik SPM je, JPA kesian banyak sijil poly tak laku maka bagi sijil semua poly boleh pakai J17. Lepas tu mentang2 ade saudara kat JPA mula gigit balik kat saudara dia yg tolong masuk kerja gomen. Kami yg SPM nganga je dan meleleh air lior tak dapat jadi mandor JKR lagi. Kalau semua skim ade 17 tiba2 ade skim gaib cuma ade gred 27 dekat2 dgn gred 29 je maka JPA jangan lupa walau pun kami tak ade saudara kat JPA yg lain2 pun patut pergi ke 27 lak. Jangan tiba2 gaib je nanti pak saudara engkau akan gaib juga lepas PRU 13. Saya tengok geng J yg ramai menggangkang kat Bersih tu sedangkan gred lain dok tunggu FRU balik untuk melambai lambai tangan ucap tahniah. Harap turunkan balik skim J kepada SPM je tu baru adil. Skim2 lain elok ade diploma je kalau sapa2 ade ijazah sila tolak nanti saudara hang akan gigit balik, padam muka.

Tanpa Nama berkata...

JPA diminta kalau kaji skim kaji skim semua jangan kaji skim saudara dia je. Kalau J boleh tukar dari SPM ke Poly apa pasal skim N1 lulus berpelajaran di peringkat sekolah rendah bantuan penuh kerajaan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan tak boleh tukar ke sijil Poly. Ape kelebihan kerje Juruteknik, kerje jadi mandur JKR je. Setakat tengok orang buat kerja kami N1 apa kurangnya. Kami kerja ikut perintah ketua PTD kami sepatutnya antar surat je tapi bagi komputer suroh buat kerje itu nie. Kalau nak salahkan salahkan PTD kerana buli kami buat kerja tak sepadan dgn gaji, kalau bantah kena tukar dan macam2 ancaman. Lat2 tak sampai 4 tahun dia jadi 44/48/52/54. Kami duduk lah jadi PAR di pergunakan orang je,....Harap KPPA kaji.

Tanpa Nama berkata...

Kalau yg lulus tahap 4 tahun 2010 boleh dah dapat anjakkan diharap yg lulus tahap 3 diberi peluang untuk naik gred. Kami susah2 belajar sampai berjegang biji mata dan tergolek2 kiri kanan masa belajar sehingga berkali kali ambil baru lulus. Lat2 bila lulus tak boleh pakai pula, punyalah frust menonggeng. Harap KPPA berilah kami peluang terakir menggunakannya sebelum PROSPEK dapat diterima oleh PA sekelian sebagaimana permintaan PM. Kami golongan pelaksana/sokongan ramai yg dah lulus PTK tapi tak naik gred kerana jawatan ciput dan yg atas tu tak ambil peduli. Berbanding dgn PTD ramai yg pencen turun pangkat kerana tak lulus/tak ambil PTK. Nampaknya kumpulan pelaksana ramai yg pandai2 tapi diperbodohkan/dipergunakan orang yg berlagak lagi pandai.

Tanpa Nama berkata...

Ini yg pensyarah dengki kat kami kenapa. Skim Unibersiti dapat panel doktor swasta, kami PA semua beratur macam nak mati kat klinik kerajaan belum lagi kira kena maki kat doktor gomen. Nasib baik ade klinik satu Malaysia dapat berbual mesra dgn messi tu. Udah lah tu dah tua umur 70 tahun terhoyong hayang berjalan jadi pensyarah lagi sedangkan PA lain umur 60 semua dah bersara. Kesian anak2 yg dah ade Phd pun tak ade kerja kerana sifat tamak pensyarah nie. Kami belajar unibersiti kat Malaysia je anda belajar sampai kat London, seronok tu. Kesian la kat Che gu anak murid dia umur 30 tahun dah M54 sedangkan dia masih DG41, udah lah tu jadi kuli antar anak murid nak pergi berkelah je. Semua kerja dia buat jadi Pekerja Am, Pembantu Pejabat, Kerani, Dreber dsbnya tak boleh sebut lagi macam2. Pensyarah senang je anak muridnya semua dah besar2 dah lebih pandai. Che Gu aduh, anak muridnya ramai yg bodoh2 nak diajar supaya jadi pandai.

Pekida Setia berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

UALA LUMPUR: Sejak akhir-akhir ini berlaku suatu fenomena menarik di mana bukan sahaja ahli dan pemimpin Umno malah golongan cerdik pandai juga mula tidak percaya kepada Umno.

Terbaru kelmarin, Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin mengisytiharkan dirinya keluar parti dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti itu.

Zamhuri yang juga Ketua Cawangan Umno Changkat Tin menyatakan bahawa lebih 100 ahli di cawangannya akan mengikut jejak langkah beliau.

Akan datang ini pula bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM iaitu orang nombor 3 dalam pasukan polis akan menyerahkan borang menyertai PAS.

Beliau dijangka akan menyerahkan borang ahli PAS kepada Presiden PAS pada satu majlis di Batu Kurau, Perak malam esok.

Sebelum ini bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Abdul Kadir Syeikh Fadzir juga turut mengumumkan keluar parti dan menyokong Pakatan Rakyat selepas kecewa dengan Umno sekarang yang didakwa terpesong dari landasan perjuangan.

Bagi Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Mohd Suhaimi Abdul Aziz, beliau melihat perkembangan terbaru itu menunjukkan Umno tidak lagi mendapat kepercayaan orang Melayu sendiri.

"Kita mengingatkan bahawa Umno bukan lagi sebuah parti tempat berpaut umat Melayu di negara ini.

"Umno adalah untuk suku sakat golongan elit pemerintah sahaja. Mereka yang terus berkuasa akan mendapat habuan, manakala ahli bawahan yang bekerja bertungkus lumus sejak dahulu sehingga sekarang tidak dipedulikan," katanya.

Menurutnya, jika suatu ketika dulu, tanda-tanda pilihan raya umum berlangsung adalah dengan ahli PAS atau Pakatan Rakyat ‘keluar’ beramai-ramai dengan menyertai BN, namun sekarang ini sudah terbalik pula.

"Kita menyeru pemimpin-pemimpin Umno serta komponen BNdi Wilayah Persekutuan agar berhijrah segera ke Pakatan Rakyat sebelum kapal BN tenggelam sepenuhnya menjelang PRU 13.

"Kita bersedia menerima kemasukan pemimpin-pemimpin UMNO ke dalam PAS dengan hati terbuka asalkan mereka ikhlas menerima prinsip perjuangan PAS," katanya.

Tanpa Nama berkata...

PULAU PINANG: Kemarahan terhadap akhbar Umno, New Strait Times (NST) ekoran tindakannya menuduh Mursyidul Am PAS sebagai 'Bapak Kafir' merebak ke Pulau Pinang pula.

Semalam Dewan Ulamak dan Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang mengadakan demonstrasi dan 'sanggup ke titisan darah terakhir' untuk mempertahankan maruah ulamak daripada dipermainkan oleh golongan yang jahil tentang agama.


(Akhbar NST dibakar oleh penunjuk perasaan)

Kata-kata perangsang diluahkan pimpinan kedua-dua sayap PAS di Pulau Pinang itu ketika berdemontrasi secara aman di hadapan Masjid Jamek Permatang Janggus, Permatang Pauh selepas solat Jumaat tengahari semalam.

Antara yang berucap ialah Ketua Dewan Ulamak PAS Negeri, Ustaz Soid Mohd Amin, Yang Dipertua PAS Permatang Pauh, Haji Omar Hasan, Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamuden, Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Negeri, Ustaz Zakaria Hamzah.

Turut serta adalah Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri, Ust Hasbul Nizal Zakaria, Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Permatang Pauh, Mohd Redwan Ramli, Timbalan Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Shafirol Rozali, Ketua Penerangan PAS Permatang Pauh, Jamsari Samad serta Ketua PAS Cawangan Guar Perahu, Ustaz Abu Bakar Bakalani.

Tanpa Nama berkata...

kepada pensyarah-pensyarah, jangan tertipu dgn janji manis yg realitinya hampeh. kami cikgu2 dah terpedaya beberapa kali. Setiap kali hari guru, macam2 pengumuman dibuat menyebabkan PA lain cemburu dan seterusnya menghentam cikgu. Hakikatnya, apa yg diumumkan hanya untuk segelintir kumpulan pengurusan sahaja di mana kebanyakan mereka dah pun masuk zon untuk dinaikkan pangkat. jadi apa mau heboh....masalah elaun guru kanan SMK gred B pun tak leh nak selesai semenjak tahun 2008 lagi. Tapi bila pemimpin bercakap... gegak gempita dengan tranformasi... apanya tranformasi kalau elaun RM 120.00 pun tak leh nak selesai... Fikirlah semua PA.... perlukah kita dipermainkan....

Tanpa Nama berkata...

UNTUK MAKLUMAN PEMBACA :
1. Datok Omar bin Osman ialah Presiden Cuepacs. Jawatan beliau di UPM ialah Juruteknik Kanan Gred J22 di Pusat Sukan UPM.
2. Puan Lok Yim Pheng ialah Setiausaha Cuepacs dan Cikgu Gred DG48, juga S/Usaha Agung NUTP, Wakil Pekerja KWSP dan Ahli Yayasan Guru Malaysia Berhad.

Fakta: Dari segi ilmiah dan pemikiran antara kedua2nya sangatlah berbeza.

Tanpa Nama berkata...

Selamanya semua PA kena tipu seolah-oleh percaya cikgu-cikgu naik pangkat. Sebenarnya memang patut cikgu naik pangkat sbb "time-bases" dah sampai masanya untuk naik. Kenaikan untuk pengurusan (penolong-penolong kanan) ke gred DG48 hanya wayang belaka sbb hampir kesemua penolong kanan sudah time-bases DG48, jadi cuma dihakikikan jawatan sahaja, body masih sama memang gred dia dah DG48. Kesian PA lain kena tipu, cikgu-cikgu kena main dan peniaga siap sedia nak naikkan barang...padan muka

Tanpa Nama berkata...

Jadi cikgu zaman sekarang ni tanggungjawah berat dan hidup tertekan. Sekarang ni pelajar ramai yang bermasalah. Datang ke sekolah pun kerana terpaksa. Cikgu juga dibeban dengan operasi memasukan data secara online, bukan 1, macam2 ada. Kalau dulu, pelajar kena marah biasa tapi kalau sekarang pelajar maki guru bila dimarahi, lepas tu ada parent pulak marah guru balik sebab marah anak dia.
Pensharah tu kalau nak jadi cikgu sebab cemburu silalah berbuat demikian. Lagipun cikgu sekarang ni ramai yang ada master. Ataupun kita tukar, kami pun nak ajar pelajar u lah senang sikitlah sebab yg pelajar yg bagus saja masuk u. Lagi pun jumlah jam mengajar siki.
Jadi Jangan jeles.

Tanpa Nama berkata...

Memang betui

Tanpa Nama berkata...

Guru-guru dapat kenaikan biasa - timebased. Memang dah cukup tempoh. Hanya diperbesar-besarkan sahaja pada Hari Guru. Pensyarah lebih cepat naik gred. Cuma tidak diuar-uar secara besar-besaran pada Hari Pensyarah. Perkara biasa yang diperlihatkan secara besar-besaran akan nampak besar pada pandangan orang lain. Penjawat awam lain akan cemburu dan peniaga ada peluang naikkan harga barang.

Tanpa Nama berkata...

KISAH BENAR :
PENJAWAT AWAM KITA TERDIRI DARI ORANG KITA MELAYU. DARI SEJARAH MELAKA HINGGA KINI JADI MALAYSIA, ORANG MELAYU DARI DULU SAMPAI SEKARANG ADALAH BEROTAK BEBAL DAN LEMBAB WALAU PUN BERKELULUSAN TINGGI, TERMASUKLAH AKU. SEBAB TRADISI HIDUP KITA SUKA MENIRU DAN MENGIKUT APA ORANG LAIN BUAT. Dan satu lagi suka bergaduh dan membunuh sesama sendiri, sejak sejarah dahulu kala sampai sekarang. ORANG KITA MELAYU TAK TAHU BERFIKIR DARI HATI DAN CAHAYA PETUNJUK YANG ALLAH BERI. TAK KIRA DIA ADA KELULUSAN LUAR NEGERI MAUPUN DALAM NEGERI. TAK KIRA KELULUSAN KONVENSIONAL ATAU AGAMA. SEMUANYA TIDAK BIJAK CARA BERFIKIR DAN CARA BERTINDAK DALAM APA JUA SITUASI PUN. SEMADA CARA MENTADBIR, BISNES ATAU BIDANG AGAMA TIADA BEZA.APA YANG NYATA ORANG LAIN YANG MENANGGUK DI AIR KERUH.ORANG LAIN AMBIL KESEMPATAN KETIKA ORANG KITA MELAYU BERGADUH.
DIA ORANG BERSORAK TUNGGU MASA AMBIL ALIH PEMERINTAHAN.DIA ORANG YANG DAPAT UNTUNG KITA DAPAT SUSAH.
TIDAK MUSTAHIL KALAU NEGARA KITA HANCUR DIA ORANG TINGGALKAN NEGARA JADI PADANG JARAK PADANG TEKUKUR DAN BALIK NEGARA MASING2.JAWA BALIK KE JAKARTA, INDIA BALIK KE NEW DELHI DAN CHINA BALIK KE SHANGHAI. DAN SEKARANG NI RAMAI DAH YANG KERAP KELUAR NEGARA2 ITU KONONYA ATAS URUSAN BISNES DAN KELUARGA ASAL DISANA. KORANG FIKIRLAH BAIK2. ADA KEBENARANNYA.

Tanpa Nama berkata...

MINTA PINJAM DARI GURU-GURU ATAU S/U AGONG CUEPACS MEREKA DAPAT NAIK GAJI BANYAK,SEKOLAH TAK CEMERLANG, GURU CEMERLANG,PENGETUA CEMERLANG,PRESTASI PMR,SPM TERCOROT,JPN NILAI MACAM MANA?GURU CEMERLANG MENGAJAR BUDAK BUDAK PUN TAK PANDAI,DULU MASA MULA TRAINING GURU,ADA PENYELIA MENILAI,SEKARANG PENGETUA,PENOLONG KANAN ASYIK NAIK ,TETAPI DISEKOLAH ASYIK MENGHILANGKAN DIRI,ADAKAH ITU DIKATAKAN CEMERLANG.

Tanpa Nama berkata...

MINTA PINJAM DARI GURU-GURU ATAU S/U AGONG CUEPACS MEREKA DAPAT NAIK GAJI BANYAK,SEKOLAH TAK CEMERLANG, GURU CEMERLANG,PENGETUA CEMERLANG,PRESTASI PMR,SPM TERCOROT,JPN NILAI MACAM MANA?GURU CEMERLANG MENGAJAR BUDAK BUDAK PUN TAK PANDAI,DULU MASA MULA TRAINING GURU,ADA PENYELIA MENILAI,SEKARANG PENGETUA,PENOLONG KANAN ASYIK NAIK ,TETAPI DISEKOLAH ASYIK MENGHILANGKAN DIRI,ADAKAH ITU DIKATAKAN CEMERLANG.

2. Puan Lok Yim Pheng ialah Setiausaha Cuepacs dan Cikgu Gred DG48, juga S/Usaha Agung NUTP, Wakil Pekerja KWSP dan Ahli Yayasan Guru Malaysia Berhad.

ROCK WARRIOR berkata...

PERJUANGAN KITA, PERJUANGAN SUCI
MENUNTUT HAK YG TELAH DIJANJI
WIRA JUANG 27 TERUS MENGABDI
TANPA JEMU, WALAU MASA BERSILIH GANTI

HAMPIR 30 TAHUN MENAGIH JANJI
HARAPAN DIBERI, SEKELIP MATA RANAP DIBADAI TSUNAMI
TENTANGAN DR TAULAN SENDIRI, DR SKIM LAIN YG DIANAK TIRI
HAMPA MERANA NESTAPA MERATAP MENANTI
ADAKAH PENAMBAHBAIKAN JELMA KEMBALI

GENDANG PERJUANGAN TERUS DIPALU, AYUH! 1, 2, 3 LAUNGKAN PERJUANGAN! PERJUANGAN! PERJUANGAN!
JURUTEKNIK J17, SIJIL POLY, PEKELILING PERKHIDMATAN JD TERAS TUNTUTAN
SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN
SEMANGAT WARRIOR TETAP WIRA JUANG 27 SEMATKAN

HATI BATU KEPALA BATU
HARAPAN NAN SATU
SIJIL POLY, GRED 17 ENGGAK MAU
MENDAKI TURUS DUA SUKU ITULAH IMPIAN HATI KU.

ROCK WARRIOR berkata...

INI SKIM PERKHIDMATAN KITA
MENGAPA SEPI TANPA BERITA
ENGGAK BISA DONG TUNGGU LAMA LAMA
MAKIN TUA DIMAMAH USIA

MENGHARAP SULUH SEMENTARA SINAR KEMBALI
HINGGA SANGGUP MENGABDI DIRI
DIPERHAMBA JANJI YG TAK KUNJUNG PASTI
SANGGUP BINASA DIRI JIWA DILUKAI

BERARAK MEGA MELIPUTI LEMBAYUNG
LAMA BANGAT AHH! DONG, HINGGA MENENE HIDUNG
WIRA JUANG 27, AKU TAK PAHAM LANSUNG
MENIUP SEMBOYAN PERJUANGAN HINGGA KE HUJUNG

BIAR SUKAR DIMENGERTI PERJUANGAN SUCI
SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK J17 INGIN DIHORMATI
SIJIL POLY VS DEGREE, MASTER, PHD
DARJAT SAMA, KELAYAKAN TERTINGGI
GRED 17 TAK BERGUNA LAGI
KINI TURUS 3 SUKU INGIN DIMILIKI
BISA DONG, MIKIRIN YA MAS OMAR YA, KAMI DAH TAK SABAR LAGI

Tanpa Nama berkata...

MINTA JURUTEKNIK LAWAN BAGI DAPAT GRED TURUS 1 SAMA TARAF BARU STANDARD,PAP MINTA NAIK TURUS III,BARU HEBAT,GRED BAWAHAN NAIK GRED BARU BAGUS,LEPAS ITU ORANG ATAS JADI OFFICE BOY DAN LAIN LAIN,PEON DAN JURUTEKNIK BAGI ARAHAN,ITULAH YANG BERLAKU HARI INI DIJABATAN KERAJAAN,JADI KULI BERLAGAK BOSS,INGATLAH SIKIT ENGKAU.

Tanpa Nama berkata...

kau org nie apalah susah sgt nak fikir.. skim tak naik-naik, mudah jea tukar kerajaan sedia ada,kalau o.kea teruskan, kalau tak o.kea sepenggal jealah jawabnye, kita rakyat menentukan turun-naiknye sesebuah kerajaan.. kita rakyat berkuasa.. kami rakyat memimpin..!!

ROCK WARRIOR berkata...

PERJUANGAN KITA, PERJUANGAN SUCI
MENUNTUT HAK YG TELAH DIJANJI
WIRA JUANG 27 TERUS MENGABDI
TANPA JEMU, WALAU MASA BERSILIH GANTI

HAMPIR 30 TAHUN MENAGIH JANJI
HARAPAN DIBERI, SEKELIP MATA RANAP DIBADAI TSUNAMI
TENTANGAN DR TAULAN SENDIRI, DR SKIM LAIN YG DIANAK TIRI
HAMPA MERANA NESTAPA MERATAP MENANTI
ADAKAH PENAMBAHBAIKAN JELMA KEMBALI

GENDANG PERJUANGAN TERUS DIPALU, AYUH! 1, 2, 3 LAUNGKAN PERJUANGAN! PERJUANGAN! PERJUANGAN!
JURUTEKNIK J17, SIJIL POLY, PEKELILING PERKHIDMATAN JD TERAS TUNTUTAN
SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN
SEMANGAT WARRIOR TETAP WIRA JUANG 27 SEMATKAN

HATI BATU KEPALA BATU
HARAPAN NAN SATU
SIJIL POLY, GRED 17 ENGGAK MAU
MENDAKI TURUS TIGA SUKU ITULAH IMPIAN HATI MEREKA ITU.

INI SKIM PERKHIDMATAN KITA
MENGAPA SEPI TANPA BERITA
ENGGAK BISA DONG TUNGGU LAMA LAMA
MAKIN TUA DIMAMAH USIA

MENGHARAP SULUH SEMENTARA SINAR KEMBALI
HINGGA SANGGUP MENGABDI DIRI
DIPERHAMBA JANJI YG TAK KUNJUNG PASTI
SANGGUP BINASA DIRI JIWA DILUKAI

BERARAK MEGA MELIPUTI LEMBAYUNG
LAMA BANGAT AHH! DONG, HINGGA MENENE HIDUNG
WIRA JUANG 27, AKU TAK PAHAM LANSUNG
MENIUP SEMBOYAN PERJUANGAN HINGGA KE HUJUNG

BIAR SUKAR DIMENGERTI PERJUANGAN SUCI
SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK J17 INGIN DIHORMATI
SIJIL POLY VS DEGREE, MASTER, PHD
DARJAT SAMA, KELAYAKAN TERTINGGI
GRED 17 TAK BERGUNA LAGI
KINI TURUS 3 SUKU INGIN DIMILIKI

Tanpa Nama berkata...

ha..!!ha..!! berpantunlah sampai ke tua, berakar jawabnye.. pegi jahanamlah, org tak layan kau nie mcm org gila bunyinye.. persatuan yg di dengar kerajaan, ialah guru,polis,askar, ptd dan ptn, juruteknik tarak..hampas, pencaicai angkat najis..!! ha..ha..!!

Tanpa Nama berkata...

kesian TPM....
sape ntah yg jd penasihat TPM tu, TPM kena umum kenaikan pangkat guru yg mmemang dh nk naik,,cukup tempoh/syarat, kalau tk umum pn mmg guru ni akn naik pngkat. bukan nyer benda baru!
bnyk kali TPM buat pengumumn pasl guru2 mcm TPM tk tau ape2 jer....kesian TPM, bukan salah diyerrrr....pegawai kanan kiri diye tk buat kerja kerrr

Tanpa Nama berkata...

sedar laa sikit..sbl ni time based 10 thn, diumumkan masa belanjawan jadi 8 tahun (under sbpa)...kenaikan dibekukan sbb kaji sbpa..last2 SBPA cancel...sepatutnya time based 8 thn tu pun cancel sbb dia under sbpa..tapi terima kasih PM sebab teruskan jugak time based 8 tahun tu..org bebal yang asyik membangkang aje mmg mcm tu laa..buat laaa apa pun semua tak betul dan tak reti nak bersyukur....

ROCK WARRIOR berkata...

PERJUANGAN KITA, PERJUANGAN SUCI
MENUNTUT HAK YG TELAH DIJANJI
WIRA JUANG 27 TERUS MENGABDI
TANPA JEMU, WALAU MASA BERSILIH GANTI

HAMPIR 30 TAHUN MENAGIH JANJI
HARAPAN DIBERI, SEKELIP MATA RANAP DIBADAI TSUNAMI
TENTANGAN DR TAULAN SENDIRI, DR SKIM LAIN YG DIANAK TIRI
HAMPA MERANA NESTAPA MERATAP MENANTI
ADAKAH PENAMBAHBAIKAN JELMA KEMBALI

GENDANG PERJUANGAN TERUS DIPALU, AYUH! 1, 2, 3 LAUNGKAN PERJUANGAN! PERJUANGAN! PERJUANGAN!
JURUTEKNIK J17, SIJIL POLY, PEKELILING PERKHIDMATAN JD TERAS TUNTUTAN
SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN
SEMANGAT WARRIOR TETAP WIRA JUANG 27 SEMATKAN

HATI BATU KEPALA BATU
HARAPAN NAN SATU
SIJIL POLY, GRED 17 ENGGAK MAU
MENDAKI TURUS TIGA SUKU ITULAH IMPIAN HATI MEREKA ITU.

INI SKIM PERKHIDMATAN KITA
MENGAPA SEPI TANPA BERITA
ENGGAK BISA DONG TUNGGU LAMA LAMA
MAKIN TUA DIMAMAH USIA

MENGHARAP SULUH SEMENTARA SINAR KEMBALI
HINGGA SANGGUP MENGABDI DIRI
DIPERHAMBA JANJI YG TAK KUNJUNG PASTI
SANGGUP BINASA DIRI JIWA DILUKAI

BERARAK MEGA MELIPUTI LEMBAYUNG
LAMA BANGAT AHH! DONG, HINGGA MENENE HIDUNG
WIRA JUANG 27, AKU TAK PAHAM LANSUNG
MENIUP SEMBOYAN PERJUANGAN HINGGA KE HUJUNG

BIAR SUKAR DIMENGERTI PERJUANGAN SUCI
SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK J17 INGIN DIHORMATI
SIJIL POLY VS DEGREE, MASTER, PHD
DARJAT SAMA, KELAYAKAN TERTINGGI
GRED 17 TAK BERGUNA LAGI
KINI TURUS 3 SUKU INGIN DIMILIKI

Tanpa Nama berkata...

salam...maaf le. mungkin ada kekeliruan di sini. sebagai seorang guru saya ingin memaklumkan bahawa kenaikan pangkat yang disebut oleh TPM bukan untuk semua guru. Kenaikan pangkat itu adalah perkara yang telah disebut oleh PM di dalam belanjawan dan saya ulangi bukan untuk semua guru. Guru2 yang yang telah memenuhi syarat perkhidmatan dan diperakukan sahaja naik pangkat. Yang belum cukup syarat kena tunggu 5- 8 tahun lagi untuk naik pangkat. This is nothing new. Sebenarnya tidak ada berita gembira pun untuk kami warga guru. Cakap saja tetapi kosong belaka. Kalau hendak bagi imbuhan untuk pensyarah jangan lupa pensyarah politeknik yang gajinya sama taraf dengan cikgu sekolah. Tak percaya, pegi cari kawan yang kerja kat politeknik dan tanya mereka tentang skel gaji DH yang sama dengan skel gaji guru DG.

Tanpa Nama berkata...

Oklah tu, TPM nak umum itu ini buat cikgu2. Janji masyuk! Kami penjawat awam juga, tapi takde pun menteri yang berkaitan nk umum perkara2 mcm yg cikgu dapat. Itu sebab kami cam bising je. Al maklum takde tempat mengadu. Jadi, cikgu2 janganlah ingat kami dengki ye...

Tanpa Nama berkata...

TPM juga bekas Menteri Pertanian dan Asas Tani sebelum ini...TAPI tak pernah support kenaikan gred Pembantu Pertanian/Veterinar G.17 ke G.27 malah sekarang dah jadi TPM...jangan lupa siap anda terdahulunya dan anda adalah TPM Malaysia bukan TPM untuk guru sahaja jadi jangan buat golongan PA tertentu tak puas hati angkara tindakan yg tidak seragam dan adil anda.

Tanpa Nama berkata...

Apalah bodohnya Omar rojak. Kami dah lulus PTK susah2 belajar dah tak boleh pakai untuk naik pangkat. Sedangkan kami kumpulan pelaksanalah yg ramai lulus tapi tak naik gred kerana gred naik pangkat tak banyak berbanding dgn gred M, tak lulus pun dapat naik. Apa lah nasib kumpulan pelaksana/sokongan nie. Asyik kena tipu je memanjang.

KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN G.17 berkata...

Seramai 70,000 orang PA dari Kumpulan Teknikal, Sains dan Pertanian dimalukan dalam SBPA yg lalu..gara2 pembatalan SBPA yg langsung tidak berkenaan dengan kenaikan kami...SIAPA YG BERTANGGUNGJAWAB???..SUDAH PASTI PRESIDEN CUEPACS DATUK OMAR ORANGNYA DAN JUGA PM KITA DATUK SERI NAJIB.
Dimanakah kreadibiliti dan kepimpinan anda di mana isu yg sebesar ini sengaja diabaikan/tak di ambil tindakan drastik.
PERNAH kah anda fikir perasaan PA yg teraniaya dalam perkara ini sekiranya kerajaan BN adalah terbaik dan patut disokong dalam Pilihan Raya yg bakal menjelang.
Tepuk dada tanya minda wahai rakan2 sekalian...KUP/time based guru dari 10 tahun dikurangkan ke 8 tahun diluluskan sekelip mata saja tanpa perjuangan selama 15 tahun yg dibuat oleh kumpulan Juruteknik dan Pertanian.
Kita bukan budak kecil yg tidak berpendidikan malah kita orang ramai yg lebih hebat dan bertanggungjawab berbanding dengan guru2 yang ada.
Tanpa kami siapakah yg akan membantu anda membaiki kenderaan, pendawaian lektrik di rumah...KALAU BUKAN JURUTEKNIK, setiap santapan pagi, tengahari dan petang...SEMUANYA DARI HASIL PERTANIAN/VETERINAR.
Kalau bukan atas pengorbanan semua pihak guru dapat pergi ke pendalaman jika kereta atau enjin bot rosak...DAN jika tak makan nasi, telur, sayuran, daging...PARA CIKGU DAPAT MENGAJAR??? Cikgu makan tanah atau baju..MALAH PM,TPM,KSN DAN SEMUA DAPAT HIDUP TANPA SUMBER MAKANAN YG SENTIASA ADA DAN DIPANTAU OLEH WARGA PERTANIAN SELAMA INI???
KESIMPULAN DI SINI ADALAH BAHAWA ISU YG SEPATUTNYA DIBERI PENARAFAN SEMULA DALAM KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN ADALAH MUNASABAH MEMANDANG SIJIL 2-3 TAHUN YG MEREKA MILIKI DI POLITEKNIK/INSTITUT PERTANIAN/VETERINAR...disamping Sijil SPM yg sudah sedia ada.
HARAPAN KAMI AGAR DATUK OMAR JUMPA PM DATUK SERI NAJIB ATAU TPM TAN SRI MUHIDDIN YASSIN UNTUK SELESAIKAN PERKARA INI SECEPAT YG MUNGKIN SEBELUM PILIHAN RAYA KE 13 UNTUK MENDAPAT SOKONGAN PATUT DARI 70,000 ORANG PA YANG TERANIAYA...
SEKIAN..WASSALAM.

gred J dan G 17 berkata...

gred J dan G 17 yg sepatutnya dah naik gred 27 mmg dah kena tipu mentah2 atas darat kering....sampai sekarang habuk pun tarak....walha kenaikkan dari gred 17 ke gred 27 adalah di luluskan dalam masa SSM 2011, kenapa bila SBPA mansuh , dimansuhkan juga kenaikan gred tu.......MMG KE TIPU DAN DI PERMAINKAN...tunggulah PRU 13 ni taulah gred J17 dan G17 memilih apa yg patut....

Tanpa Nama berkata...

WALAUAPAPUN TERJADI PERJUANGAN GRED J TETAP DITERUSKAN..

Tanpa Nama berkata...

MTSU DAH BERJUMPA DENGAN KPPA TEMPOH HARI BERKENAAN KENAIKAN GRED JURUTEKNIK TAPI TAK TAHU APA KEPUTUSANYA. MTSU PULA SENYAP JE TANPA SEBARANG PENGUMUMAN PADA AHLI MTSU..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
UNTUK MAKLUMAN PEMBACA :
1. Datok Omar bin Osman ialah Presiden Cuepacs. Jawatan beliau di UPM ialah Juruteknik Kanan Gred J22 di Pusat Sukan UPM.
2. Puan Lok Yim Pheng ialah Setiausaha Cuepacs dan Cikgu Gred DG48, juga S/Usaha Agung NUTP, Wakil Pekerja KWSP dan Ahli Yayasan Guru Malaysia Berhad.

Fakta: Dari segi ilmiah dan pemikiran antara kedua2nya sangatlah berbeza.

Sabtu, Mei 19, 2012 11:29:00 PM

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Tambahan :

Bro., info ini ngko orang perlu tanya Omar sendiri .. betul ke tidak ! aku tak dapat ngesah, tanggongjawab sendiri baca. Aku tak mau tanggongjawab ...

Omar Kupek :
1) Presiden KupekMas (Pesara Kerajaan).
2) Presiden Koperasi Kupek (ditubuhkan oleh Kupek).
3) Umur dah 62 tahun.
4)Dah jadik pekerja Kontrak dgn UPM sejak 6 tahun lalu. (Pencen wajib 56 tahun).

tlg ngesah dgn dia .. betul atau tidak info ini.

ROCK WARRIOR berkata...

PERJUANGAN KITA, PERJUANGAN SUCI
MENUNTUT HAK YG TELAH DIJANJI
WIRA JUANG 27 TERUS MENGABDI
TANPA JEMU, WALAU MASA BERSILIH GANTI

HAMPIR 30 TAHUN MENAGIH JANJI
HARAPAN DIBERI, SEKELIP MATA RANAP DIBADAI TSUNAMI
TENTANGAN DR TAULAN SENDIRI, DR SKIM LAIN YG DIANAK TIRI
HAMPA MERANA NESTAPA MERATAP MENANTI
ADAKAH PENAMBAHBAIKAN JELMA KEMBALI

GENDANG PERJUANGAN TERUS DIPALU, AYUH! 1, 2, 3 LAUNGKAN PERJUANGAN! PERJUANGAN! PERJUANGAN!
JURUTEKNIK J17, SIJIL POLY, PEKELILING PERKHIDMATAN JD TERAS TUNTUTAN
SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN
SEMANGAT WARRIOR TETAP WIRA JUANG 27 SEMATKAN

HATI BATU KEPALA BATU
HARAPAN NAN SATU
SIJIL POLY, GRED 17 ENGGAK MAU
MENDAKI TURUS TIGA SUKU ITULAH IMPIAN HATI MEREKA ITU.

INI SKIM PERKHIDMATAN KITA
MENGAPA SEPI TANPA BERITA
ENGGAK BISA DONG TUNGGU LAMA LAMA
MAKIN TUA DIMAMAH USIA

MENGHARAP SULUH SEMENTARA SINAR KEMBALI
HINGGA SANGGUP MENGABDI DIRI
DIPERHAMBA JANJI YG TAK KUNJUNG PASTI
SANGGUP BINASA DIRI JIWA DILUKAI

BERARAK MEGA MELIPUTI LEMBAYUNG
LAMA BANGAT AHH! DONG, HINGGA MENENE HIDUNG
WIRA JUANG 27, AKU TAK PAHAM LANSUNG
MENIUP SEMBOYAN PERJUANGAN HINGGA KE HUJUNG

BIAR SUKAR DIMENGERTI PERJUANGAN SUCI
SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK J17 INGIN DIHORMATI
SIJIL POLY VS DEGREE, MASTER, PHD
DARJAT SAMA, KELAYAKAN TERTINGGI
GRED 17 TAK BERGUNA LAGI
KINI TURUS 3 SUKU INGIN DIMILIKI

Tanpa Nama berkata...

Krjaan bagi penimbang BN jeh kat Pensyarah2 , tengok Guru naik depa pun nak naik jugak .
Puak Pensyarah geng lain Menterinya Pengajian Tinggi buat pa nak menyibuk , Muhyiddin dah Menteri Pelajaran dah tentu tunnjukkan Kementeriannya Hebat .
Nak mengundi katakan bagi Guru dikaburi dgn harta Duniawi yg lain telan ayoq lioq ja lah.

ROCK WARRIOR berkata...

TERSEBUT AL KISAH SATU CERITA
MULA BERLAKU DI NUSANTARA
GEGAK GEMPITA SELURUH BUANA
HIKAYAT WIRA JUANG 27 GERANGAN WARRIORNYA

GUNDAH GULANA NESTAPA MERAUNG MERANA
ANGKARA MEGAT ALANG SENGKETA SIPEMBAWA KHABAR DUKA
J27 UMPAMA SIREH PULANG KE GANGGANG JAWABNYA
ENGGAK MAU DONG! ENGGAK MAU! ENGGAK MAU! ENGGAK BISA!

SHI BIDI BIDI SHI BIDI POOON POOOOON, SEBOYAN JUANG TERUS DILAUNG
WIRA JUANG 27 WARRIOR AGUNG
SITU SANA SINI, SEANTERO NUSANTARA NAMA DISANJUNG
IA DIANGGAP SEBAGAI PAYUNG

Tanpa Nama berkata...

cikgu sekarang anak emas kerajaan
8 tahun je boleh kanan.
kumpulan lain tunggulah 15 tahun.
apa lagi guru ni nak tak tau lah.

juruteknik j17 nak naik j27 kenalah ada diploma dulu atau pun lulus peperiksaan jabatan. kalau terus naik je aku tak setuju

w32

Tanpa Nama berkata...

KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN G.17 Isnin, Mei 21, 2012 11:58:00 AM berkata...
"KESIMPULAN DI SINI ADALAH BAHAWA ISU YG SEPATUTNYA DIBERI PENARAFAN SEMULA DALAM KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN ADALAH MUNASABAH MEMANDANG SIJIL 2-3 TAHUN YG MEREKA MILIKI DI POLITEKNIK/INSTITUT PERTANIAN/VETERINAR...disamping Sijil SPM yg sudah sedia ada."

Lawak ..... sijil SPM nak gaji selori.

Tanpa Nama berkata...

juruteknik j17 nak naik j27 kenalah ada diploma dulu atau pun lulus peperiksaan jabatan. kalau terus naik je aku tak setuju

w32

===============================================================================
BODOH TAK TAU HAL.......KALAU DAH ADE DIPLOMA TERUS GRED 29 BUKANNYA GRED 27....UNTUK GRED TEKNIKAL LULUSAN DIPLOMA DUK PD GRED 29 BUKAN GRED 27 MCM PENTADBIRAN...BAHALUL, LAHABAU...DENGKI NAK MAMPUS PUNYA ORGGGG

Tanpa Nama berkata...

WOW...DENGKI LAH TUUUUUUU

Tanpa Nama berkata...

Dekat USM ada yang kerja sampai 30 tahun pon tak pernah naik pangkat....kerja ok...semua ok....kalau stakat 10-25 tahun tu, ramai yang lagi masih tak merasa.....nasib baik PM bagi KUP.....pakat semua merasa naik kanan.....alang2 nak bagi "time base"....bagi la kat semua Kakitangan Awam baru adil......Asyik2 Cikgu....polis...askar....jururawat......Kakitangan Awam lain tak penting kaaaa....awat ingat kami PA lain tak teringin nak naik pangkat ka....ingat Cikgu ja yang buat kerja.....Mana keadilan untuk semua kakitangan awam.....

Tanpa Nama berkata...

ROCK WARRIOR berkata...
PERJUANGAN KITA, PERJUANGAN SUCI
MENUNTUT HAK YG TELAH DIJANJI
WIRA JUANG 27 TERUS MENGABDI
TANPA JEMU, WALAU MASA BERSILIH GANTI

HAMPIR 30 TAHUN MENAGIH JANJI
HARAPAN DIBERI, SEKELIP MATA RANAP DIBADAI TSUNAMI
TENTANGAN DR TAULAN SENDIRI, DR SKIM LAIN YG DIANAK TIRI
HAMPA MERANA NESTAPA MERATAP MENANTI
ADAKAH PENAMBAHBAIKAN JELMA KEMBALI

GENDANG PERJUANGAN TERUS DIPALU, AYUH! 1, 2, 3 LAUNGKAN PERJUANGAN! PERJUANGAN! PERJUANGAN!
JURUTEKNIK J17, SIJIL POLY, PEKELILING PERKHIDMATAN JD TERAS TUNTUTAN
SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN
SEMANGAT WARRIOR TETAP WIRA JUANG 27 SEMATKAN

HATI BATU KEPALA BATU
HARAPAN NAN SATU
SIJIL POLY, GRED 17 ENGGAK MAU
MENDAKI TURUS TIGA SUKU ITULAH IMPIAN HATI MEREKA ITU.

INI SKIM PERKHIDMATAN KITA
MENGAPA SEPI TANPA BERITA
ENGGAK BISA DONG TUNGGU LAMA LAMA
MAKIN TUA DIMAMAH USIA

MENGHARAP SULUH SEMENTARA SINAR KEMBALI
HINGGA SANGGUP MENGABDI DIRI
DIPERHAMBA JANJI YG TAK KUNJUNG PASTI
SANGGUP BINASA DIRI JIWA DILUKAI

BERARAK MEGA MELIPUTI LEMBAYUNG
LAMA BANGAT AHH! DONG, HINGGA MENENE HIDUNG
WIRA JUANG 27, AKU TAK PAHAM LANSUNG
MENIUP SEMBOYAN PERJUANGAN HINGGA KE HUJUNG

BIAR SUKAR DIMENGERTI PERJUANGAN SUCI
SKIM PERKHIDMATAN JURUTEKNIK J17 INGIN DIHORMATI
SIJIL POLY VS DEGREE, MASTER, PHD
DARJAT SAMA, KELAYAKAN TERTINGGI
GRED 17 TAK BERGUNA LAGI
KINI TURUS 3 SUKU INGIN DIMIL

==================
Juruteknik J17 yg buat sajak kat atas nih Mat Indon ke ape..???? hehe

Tanpa Nama berkata...

DEKAT USM JASA PM HARUS DIHARGAI MEMBERI 15 KEATAS NAIK KUP,KALAU TIDAK,TIDAK DAPAT MERASAI NIKMATNYA KERANA PENOLONG PENDAFTAR KANAN DAN CC PILIH BULU,KAWAN KAWAN IKUT CAKAP MEREKA DIBERI MARKAH LEBIH,HAKIKAT SEBAGAI ORANG ISLAM AKAN MENJAWAB DIAKHIRAT,BELAJAR AGAMA TAPI DIPRAKTIK,PAKAI TUDONG LABUH PERGI MEKAH SEPATUT IMEJ HAJAH PERLU DIJAGA BUKAN MENCEMARKANNYA,BUKAN CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

Tanpa Nama berkata...

GUA MUSANG: Impian Umno mahu menawan Kelantan semakin tergugat apabila 100 lagi ahli dan penyokong parti itu mengisytiharkan keluar parti dan menyertai PAS.

Malam tadi seramai 100 bekas ahli dan penyokong Umno di Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Kesedar Chalil dekat sini menyerah borang menyertai PAS yang diketuai bekas anggota jawatankuasa Umno Cawangan Chalil, Mat Ali Ibrahim, 62.

Mat Ali yang menyertai RKT Chalil pada 1983 mewakili rakan-rakan menyerah borang kepada Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah.

Hadir sama pada ceramah Selamat Tinggal Umno, Ketua Pemuda PAS Negeri, Abdul Latiff Abdul Rahman, Yang Dipertua PAS Gua Musang, Abdullah Husin, Penyelia Dun Galas, Dr Zulkifli Muhamad dan Penyelia Dun Paloh, Saharudin Mustafa.

Mat Ali yang pernah mempunyai hubungan rapat dengan Adun Paloh, Datuk Nozula Mat Diah berkata, beliau berjuang bersama Umno selama 40 tahun.

“Saya melihat dan merasai sendiri apa yang berlaku dalam Umno sepanjang tempoh tersebut. Sebelum ini saya diam sahaja terhadap banyak penyelewengan yang berlaku.

“Namun sekarang saya tidak mampu pendam lagi. Sebab itulah saya dengan sokongan kawan-kawan mengisytiharkan keluar Umno beramai-ramai malam ini,” katanya ketika ditemui selepas ceramah tersebut.

Beliau juga mengakui berlaku perbezaan yang jauh di antara PAS dan Umno, di mana rakyat boleh merasai sendiri program berkebajikan yang dilaksanakan di Kelantan sekarang.

Manakala rakannya, Che Ghani Che Mat, 60 yang masih memiliki nombor keahlian Umno berkata, dasar perjuangan Umno tidak sesuai dengan perkembangan semasa yang berlaku sekarang.

Katanya, perjuangan Umno sudah jauh ketinggalan zaman kerana ia hanya sesuai pada zaman menuntut kemerdekaan sahaja.

“Sebab itulah sekarang mereka melakukan apa sahaja bagi menarik sokongan rakyat termasuk umpan wang ringgit.

“Namun peneroka sekarang sudah celik. Kami sebagai peneroka sudah lama merasai ditipu pemimpin Umno. Nasib peneroka masih di tahap lama dan tidak berubah,” ujarnya.

Tanpa Nama berkata...

Ntah lah...aku rasa mcm dah terlambat je nk bagi imbuhan kat golongan pensyarah IPT ni...sbb aku as a student perhatikan semasa sesi pembelajaran, majoriti pensyarah (golongan ilmuan dan cerdik pandai) master dan phd x support gomen pun...(kbnykan contoh pelajaran yg diberi) suma berat kat pembangkang je...kikiki. Nasib-nasib laaa...mmg aku stuju pun ngan pensyarah ni...pasal tu la student pun ikut sama...

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK TANYA JPA, MENTERI DAN MANA2 YG PATUT...
APA NAK JADI DGN PENJAWAT GRED 27 (DIPLOMA) SEKIRANYA 70,000 GRED 17 DIJADIKAN GRED 27??
NAK DINAIKKAN KEMANA MEREKA ATAU NAK DIBIARKAN DISITU SAHAJA KE?
ATAUPUN NAK BAGI PAS/PKR/DAP PIKIR ??
BUAT KERJA TU BIAR PIKIR HABIS2, JGN BUAT SPT ORG X ABIS BELAJAR.
RAMAI GRED 27 YG BERPENGARUH UTK MEMINDA PEMERINTAHAN NEGARA...

Tanpa Nama berkata...

jpa..kena tengok juga gred 27 yg sedia ada sebelum naikkan 17 kpd 27 tu.
Apa perasaan 27 sedia ada?
apa yg mereka akan buat utk negara?
Tunggulkah mereka?
Mereka tu berdiploma spt PPPenilaian, PPPerikanan,PPPertanian,PPSains dll lg.
Boleh dinaikkan 17 tu tetapi jgn dianaktirikan 27 sediaada tu..nanti boleh rosak macam2 baik pada pru 13 nanti ataupun cara kerja di masa depan.
Ke mana 27 sediaada nak pergi jika org bawah selama ini dah jadi sama taraf?
Banyak kena pikir wooo...bukan sekadar senangkan hati satu pihak sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Patut Kaji semula Skim DH pensyarah Politeknik/ Kolej Komuniti. Ada ke patut gaji mula sama dengan cikgu je. Ajar budak2 diploma dengan advance diploma. Cikgu tanya gaji berapa, macam malu je nak bagi tahu. dah la macam2 nak kena buat, MS ISO, Research, tulis buku, buat pembentangan, kolabrasi dengan industri, sumbangan masyarakat. Tu belum kira buat kerja sampingan seperti tukang fotostat soalan peperiksaan, tugas penyelia makmal, buat perolehan, jaga aset petugas sempena pendaftaran pelajar, petugas konvokseyen. Cikgu memang kena jaga diorang ramai. tapi cuti panjang, kami masa skim dg dulu pun cuti panjang, skarang ni skim dh masuk kul 8 pagi balik kul 5 petang. cuti dah jadi cuti tahunan. memang ramai yang menyesal tak pilih opsyen Skim DG dulu. tapi dah terlambat terpaksa layan jela. tapi kerajaan BN dah bagi banyak faedah kepada PA ni. Terima kasih.

K.E berkata...

Ha baru tau takpe....tu baru skim DH.....ni skim DS ni dh lama terpinggir....gaji mula DS52 & DS54 lebih rendah compared to gred 52 & 54 yang lain.....workload academic lebih hebat & penat compared to skim DG & DS....cth ketara perlu selia pelajar2 master & phd smpai graduate.....klu x de jgn mimpi naik pangkat.....kerja lain x pyh citer....lebih berlambak kat univ compared to sekolah/poli/k.komuniti.....time based? jgn mimpi ler....mmg takde....

K.E berkata...

DS45 pun sama....lebih rendah compare to DG/DS44....:(

K.E berkata...

ralat...DG44/DH44

Tanpa Nama berkata...

TPM patut kaji semula struktur pentadbiran KPT... dah lama sngat diorg ni makan gaji buta.. nasib pensyarah tak terbela dah lama dah. untuk pensyarah perubatan pun sama.. klu banding KKM, duduk KKm gaji lg tinggi dalam gred yang sama. dahle KKM dah start time base 2010.. kpt plak baru terhegeh2 nak tukar gred pensyarah pelatih... tu pun dengar kata bukannya nak start dari 2010..tak pikir ke benda ni akan effect sampai ke pencen...

Tanpa Nama berkata...

pa..kena tengok juga gred 27 yg sedia ada sebelum naikkan 17 kpd 27 tu.
Apa perasaan 27 sedia ada?
apa yg mereka akan buat utk negara?
Tunggulkah mereka?
Mereka tu berdiploma spt PPPenilaian, PPPerikanan,PPPertanian,PPSains dll lg.
Boleh dinaikkan 17 tu tetapi jgn dianaktirikan 27 sediaada tu..nanti boleh rosak macam2 baik pada pru 13 nanti ataupun cara kerja di masa depan.
Ke mana 27 sediaada nak pergi jika org bawah selama ini dah jadi sama taraf?
Banyak kena pikir wooo...bukan sekadar senangkan hati satu pihak sahaja.

SEPATUTNYA J17 dh naik ke J27 20 tahun yg lalu.

Tanpa Nama berkata...

TIADA YANG BETUL MELAINKAN BETUL BELAKA. HIDUP GRED JJJJJJJJJ

mdzufri berkata...

Betul kata K.E (Selasa, Mei 22, 2012 1:56:00 AM)

Itulah realiti DS...kalau DH sama ngan gaji cikgu ok lah tu...DS utk makluman lebih rendah dari DG..ada PhD pun skrg ni kat U tertentu layak utk DS45 je dgn status kontrak/sementara...dulu aku marah...tapi skrg tdk lagi...ikut mung lah nok buat mende pong...rezeki tuhan bagi...ini aje rezeki aku setakat ni...

Setara Tapi TakSetaraf berkata...

Gred 17 "SPM sahaja" tak naik pun. Gred 17 "Sijil Politek dan sijil2 selepas SPM lain" je yang naik 27 setara STPM dan bukannya setaraf Diploma pun.

Tanpa Nama berkata...

Itu belum masuk hal paramedik kat hospital universiti lagi...contoh Juruteknologi makmal Perubatan (kalu xtau dia buat keje ape, buleh google...btw, kami sering dipanggil sebagai Juruteknik makmal atau Pembantu makmal[misnomer]), dah le keje diagnostik lab kene buat, kena mengajar amali budak lagi, jaga budak praktikal lagi, research lagi tapi gaji sama je dengan JTMP KKM yang buat diagnostik jer...keje lebih,gaji sama..huhu...malah JTMP ni kasta paling rendah dalam semua paramedik..elaun kritikal ilek pocit..keje dengan risiko biohazard, chemical, infectious disease etc...on other note, gaji paramedik(selain jururawat) adalah yang paling rendah dalam semua perjawatan berkelulusan diploma..gaji gred U32 (RM 2200+) hampir sama dengan gaji N22(SPM) iaitu RM 2163+ sedangkan semua gred 32 lain gaji mula RM 2.7k+ (J- RM 3k+)...begitulah rendahnya kasta paramedik...

Tanpa Nama berkata...

Dulu mak-bapak suruh berlajar, kau org main lebih, jadi bodoh, keje skim sokongan jea, lepas tue memekak nak naik gaji la, gred la, lulus spm lapuk jea, tgk mcm kami ada kerja ptd,ptn,cikgu,doktor gred mencanak naik, dari M,U,DG, 41 ke 52, gaji ribu-ribu, pakai kereta BMW,MERCEDES, rumah banglo RM500 ribu, anak hantar berlajar kat international school, pakai peralatan terkini iphone4 jenama apple, jam rolex, kasut jenama clarks, pakai baju jenama umbrella, melancong ke europe,us,uk, indonesia,china dsbnye.. tak da masalah kewangan langsung, relax jea tak memekak dan buat keje bodoh mcm kau org, skim j lah, w,n,np,u mcm-mcm lah, kau org mangkuk-hayun..!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Selasa, Mei 22, 2012 6:47:00 PM berkata .....
"Dulu mak-bapak suruh berlajar, kau org main lebih, jadi bodoh, keje skim sokongan jea, lepas tue memekak nak naik gaji la, gred la, lulus spm lapuk jea, tgk mcm kami ada kerja ptd,ptn,cikgu,doktor gred mencanak naik, dari M,U,DG, 41 ke 52, gaji ribu-ribu, pakai kereta BMW,MERCEDES, rumah banglo RM500 ribu, anak hantar berlajar kat international school, pakai peralatan terkini iphone4 jenama apple, jam rolex, kasut jenama clarks, pakai baju jenama umbrella, melancong ke europe,us,uk, indonesia,china dsbnye.. tak da masalah kewangan langsung, relax jea tak memekak dan buat keje bodoh mcm kau org, skim j lah, w,n,np,u mcm-mcm lah, kau org mangkuk-hayun..!!"

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Heh heh ..... terasa pulak aku.

Tanpa Nama berkata...

Ulasan Tanpa Nama - Selasa, Mei 22, 2012 6:47:00 PM

MUNGKIN KAMU INI GURU BELUM TENTU KAMU BAHAGIA DIDUNIA BERSAMA KESENANGAN HIDUP DGN KEMEWAHAN , DIAKHIRAT ?
REZEKI BOLEH DITERJEMAHKAN DENGAN PELBAGAI CARA , REZEKI DILAHIRKAN ZURIAT ANAK YG SOLEH ,KEBAHGIAAN RUMAH TANGGA , KELAPANGAN HIDUP , DIPERMUDAHKAN CARA , KESIHATAN YG BAIK BUKANNYA SEKADAR TINGGI DARJAT DIDUNIA YG DIANGKAT OLEH MANUSIA . BIAR MISKIN HARTA DAN JANGAN MISKIN AGAMA .
RENUNG2KANLAH WAHAI YG BERNAMA GURU YG MENDIDIK ANAK BANGSA MU JUGA .

Tanpa Nama berkata...

BETUL TU BRO.APA NAK DIMEGAH HIDUP DI DUNIA INI DGN HARTA, PANGKAT N DARJAT.MATI SEMUANYA ITU BUNGKUS.SOMBONG,ANGKUH,BONGKAK HANYA SANDIWARA DAN MAINAN DUNIA SAHAJA.INGATLAH WAHAI ANAK ADAM..

Tanpa Nama berkata...

KESIANNNN!!!!..... SUNGGUH.... PARA P.A ASYIK KENA TINDAS AJE.... MACAM MANA NI P.M DAN T.P.M...????? ADA IDEA TAK...???? UNTUK KERAJAAN MENANGANI MASALAH NI.... JIKA DAPAT HAL-HAL SEBEGINI PERLU DITANGANI SECEPAT MUNGKIN SEBELUM MENJELANGNYA PILIHANRAYA UMUM KE-13 INI NANTI.
P.M DAN T.P.M PERLU MEMBANTU DAN BERI PIHAK P.A PERTIMBANGAN YANG SEWAJARNYA DEMI KESAHJETERAAN RAKYAT SEPERTI DALAM SLOGAN P.M "RAKYAT P.A DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN". KITA SOKONG P.A!!!!.... 1MALAYSIA!!!!....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Rabu, Mei 23, 2012 11:58:00 AM berkata .....
"MUNGKIN KAMU INI GURU BELUM TENTU KAMU BAHAGIA DIDUNIA BERSAMA KESENANGAN HIDUP DGN KEMEWAHAN , DIAKHIRAT ?
REZEKI BOLEH DITERJEMAHKAN DENGAN PELBAGAI CARA , REZEKI DILAHIRKAN ZURIAT ANAK YG SOLEH ,KEBAHGIAAN RUMAH TANGGA , KELAPANGAN HIDUP , DIPERMUDAHKAN CARA , KESIHATAN YG BAIK BUKANNYA SEKADAR TINGGI DARJAT DIDUNIA YG DIANGKAT OLEH MANUSIA . BIAR MISKIN HARTA DAN JANGAN MISKIN AGAMA .
RENUNG2KANLAH WAHAI YG BERNAMA GURU YG MENDIDIK ANAK BANGSA MU JUGA."
-----------------------------------------------------------

Apasal GURU pulak yg kena attack? Oh ... MUNGKIN sahaja. Buat le posting lagi, attack le doktor, PTD, askar, polis pulak.

Tanpa Nama berkata...

Omar Kupek :
Patutle skim sekarang jadi skim huru hara, nie kerja Presiden Kupek le. Dia tu Juruteknik pakai SPM je kemudian paksa JPA tukar ke Poly. Sedangkan skim N1 dari zaman dulu lagi kami ade SPM, kini tak ade ape2 cerita. Tengok Presiden suruh batal PTK sapa untung, kejab2 dia orang senang je naik pangkat baru 4 tahun dah 44- tak payah ambil periksa. Ramai kumpulan sokongan dah lulus PTK kena tipu. Ini semua kerja presiden Kupeks entah ape2, perjuangan sebenarnya untuk diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Tak kan orang dah kerje 15 tahun, kerje pun tak reti dan asyik ponteng je disuruh naik gred. Orang muda2 kerja rajin, lulus PTK kenapa tak diberi peluang.

Tanpa Nama berkata...

Apasal GURU pulak yg kena attack? Oh ... MUNGKIN sahaja. Buat le posting lagi, attack le doktor, PTD, askar, polis pulak.
---------------------------------
kepala ko maseh ok ke? watpe nk libatkan ptd. ptd yg akan paling rugi dlm 10tahun akan dtg dgn "penambahbaikan" kpd skim ptd. tunggu dan lihat la bgaimana ptd2 muda m41/44 akan dianaktirikan.

vgt berkata...

Itu belum masuk hal paramedik kat hospital universiti lagi...contoh Juruteknologi makmal Perubatan (kalu xtau dia buat keje ape, buleh google...btw, kami sering dipanggil sebagai Juruteknik makmal atau Pembantu makmal[misnomer]), dah le keje diagnostik lab kene buat, kena mengajar amali budak lagi, jaga budak praktikal lagi, research lagi tapi gaji sama je dengan JTMP KKM yang buat diagnostik jer...keje lebih,gaji sama..huhu...malah JTMP ni kasta paling rendah dalam semua paramedik..elaun kritikal ilek pocit..keje dengan risiko biohazard, chemical, infectious disease etc...on other note, gaji paramedik(selain jururawat) adalah yang paling rendah dalam semua perjawatan berkelulusan diploma..gaji gred U32 (RM 2200+) hampir sama dengan gaji N22(SPM) iaitu RM 2163+ sedangkan semua gred 32 lain gaji mula RM 2.7k+ (J- RM 3k+)...begitulah rendahnya kasta paramedik...

___________________________________

Betol tu..aku tak tahu la sapa yg gubal pasal elaun dan gaji kakitangan hospital di jpa.. kenapa diberi elaun kritikal pada sesetengah jawatan jer.aku cakap bg gred sokongan bukan pnp..doktor aku tak kisah la sbb bukan senang nak jadi doktor tapi jururawat dan pembantu perubatan pun dapat 15% daripada gaji pokok..bayangkan kalo gaji pokok dia 2000 depa dah dapat 300 sebulan free2 yg kakitangan gred lain yg sama level u29 dpt setakat gaji hakiki biasa jer..mmg tak adil betol..aku tak kisah dan dengki dengan doktor atau pegawai farmasi sbb mmg depa pandai..tp jururawat dan ma ni tak ler asalnya pandai pun..sesetengah mnyer spm setakat 3 kredit jer dibandingkan dengan kami drp juruxray,juruteknlogi makmal, physioterapi, pembantu farmasi dan lain2 rata ada spm dan kelayakan yg lagi tinggi daripada jururawat dan ma ni..mmg tak dil langsung..aku tahu la, jururawat dan ma adalah kakitangan paling ramai di hospital dan malaysia sama cm cikgu, polis dan tentera.seaba tu la kerajaan sayang sngt kat depa ni..aku rasa juruteknologi makmal perubatan mmg paling hina la dalam kasta kakitangan di hospital..kalo kata kerja sebagai jururawat kotor dan berisiko penyakit berjangkit.juruteknologi makmal pun sama jugak terdedah kepada penyakit. kalo kata kami kerja dengan sample jer tu salah sebab ada jer juruteknologi makmal yg kerja di unit2 perubatan seperti sebagai cardiac technician, echokardiografer, buat ultarsound, technian dekat perubatan nuclear dll lagi. tapi aku sedih sebab ni jer yg kami dapat dan kerja kami seperti tidak dihargai oleh kerajaan. so aku menyeru bagi kakitangan kerajaan yg rasa tertindas dan teraniya seperti aku. kita buka mata diorg ni. tgk agaknya oraganisasi leh survive ke kalo jawatan kita takder..mcm sekerang ni aku dah tak der motivasi lagi nak kerja..kalo pergi kursus anjuran hospital pun cuma masuk angin kuar kentut jer.cuma setakat cukup point..mampus la semua tu nak memotivasikan aku selagi elaun kritikal dan keadilan tidak ditegakkan..so mcm aku kerja bodoh2 jer..datang lambat balik awal lah..dah depa ingat kerja kita tak penting. kta .bagi depa rasa..hahha

Tanpa Nama berkata...

GRED GRED BERDIPLOMA SEPERTI GURU DAN LAIN PERJAWATAN HENDAK KE GRED 41 MESTILAH MELALUI TEMUDUGA SUPAYA JABATAN TERSEBUT/KERAJAAN DAPAT PEGAWAI PEGAWAI KERAJAAN YANG BETUL BETUL BERKUALITI BUKAN NAIK TANPA MELALUI TANPA TEMUDUGA,KEMENTERIAN MAU GURU BERKUALITI AKHIR TANPA INTERVIEW DAPAT PEMALAS,TIDAK AMANAH DAN SEBAGAINYA.

Tanpa Nama berkata...

NI KERAJAAN MAHYUDIN WOI JANGAN DOK ASYIK NAIK GAJI ORG BESAR JER NAIKAN ELAUAN RUMAH DULU 180 JER NAK MAKAN APA KAU ORG TAKPE LA GAJI BERPULUH RIBU KAMAI SOKONGAN NAK BELI UMAH 140K PUN X LEPAS FIKIR LAH SIKIT HAMPA DOK KAYA KAMI PPA KEDANA

bol berkata...

lama dah aku tak tengok komen komen dalam blog ceupacs ni selepas 13% dah masuk akaun tiap tiap bulan.tak sangka masih ada suara tak puas hati.....aku hormati hak masing masing untuk perjuangan hak masing masing spt gred J dan G.Lebih lebih lagi benda yang dah diumum dapat tiba tiba dibatalkan.

Kenapa pula harus ada yang merendahkan kerjaya orang lain,merendah kan kelulusan orang lain.

Dan macam biasa....seperti tahun tahun yang dulu,jika ada apa apa...guru juga.lagi lag guru.....tak penah pula aku dengar bomba,walaupun kerja teruk...malah ada yang mati masa bertugas spt kes penyelam bomba yang hilang kat port klang beberapa bulan lepas.hairan aku dengan menteri bomba ni ....tak ada ke fikir pasal kakitangan dia? tak terasa ke denyut nadi bomba?

Gua simpati ada bomba ,,,sebab gua tahu macam mana teruknya training bomba...

HA gred spm 3 je... berkata...

ini adalah contoh komen yang merendah rendahkan kerjaya lain....

"..mmg tak adil betol..aku tak kisah dan dengki dengan doktor atau pegawai farmasi sbb mmg depa pandai..tp jururawat dan ma ni tak ler asalnya pandai pun..sesetengah mnyer spm setakat 3 kredit jer dibandingkan dengan kami drp juruxray,juruteknlogi makmal, physioterapi, pembantu farmasi dan lain2 rata ada spm dan kelayakan yg lagi tinggi daripada jururawat dan ma ni.....

KOMEN SAYA.....SEKARANG NI GRED 17PUN ADA YANG ADA IJAZAH....CUMA TAK ADA REZEKI NAK JADI RED 27 ATAU 41.

BEGITU JUGA DENGAN MA DAN SN,RAMAI YANG ADA DIPLOMA,MALAH ADA BUDAK MATRIK KELUAR DARI PROGRAM MATRIK MASUK MA DAN SN.RAMAI JUGA YANG BEKAS STUDENT UTM YANG KENA REJECT...ITUPUN DAH FINAL YEAR.

PASAL ELAUN KRITIKAL TU...JANGAN LA SUSAH HATI...KAMIPUNYA ELAUN PUN DAH ADA URA URA NAK DITAIK BALIK SEBAB DULU MASA KERAJAAN BAGI ELAUN TU SEBAB NAK MENGEKANG JURURAWAT TERUTAMANYA YANG KELUAR KE PRIVATE SECTOR.SEKARANG DAH TERBALIK....RAMAI SN PRIVATE NAK MASUK KERAJAAN DAN LAMBAKAN JURURAWAT DARI KOLEJ SWASTA BERLAKU.

JANGAN LA BURUK KAN SN DAN MA, KALIAN TAHU AK KAMI NI FRONT LINER,KENA MAKI,KENA KOMPLEN DENGAN PUBLIC ADALAH RUTIN.BUKAN SENANG NAK PUAS HATI ORANG APA LAGI KALAU PESAKIT TERLALU RAMAI,SEMUA NAK CEPAT DAN MEMERLUKAN PERHATIAN .

BERTUAH KERJA KAT LAB,X RAY,FISIO TA KENA MAKI MACAM KAMI....JADI JANGAN LA BURUK KAN KAMI KALAU TAK TAHU KERJA KAMI MCM MANA...PASAL ELAUN KRITIKAL TU....KALAU MENYAKITKAN HATI KALIAN KAMI RELA ELAUN KAMI DITARI BALIK...BIAR KUMPULAN PROFESIONAL SPT DOKTOR DAN FARMASI SAJA YANG DAPAT.KELULUSAN MEREKA TINGGI...KITA YANGGOLONGAN BAWAH NI...KITA TINGKATKAN MEMBURUKAN SESAMA SENDIRI.....

Tanpa Nama berkata...

Setengah Pegawai kerajaan yang berkelulusan diploma cakap pandai buat kerja budak darjah satu,kerja kerja standard.

Tanpa Nama berkata...

ramai pegawai kerajaan yang berkelulusan darjah 6 suka jadi batu api kepada rakan rakan yang lain misalnya minta rakan buat kerja lambat,ajak berbual dan lain-lain.

Tanpa Nama berkata...

Mr / Mrs. Khamis, Mei 24, 2012 5:17:00 PM

Pun berkata ,

Lihatlah Skim Perjawatan kritikal di JPA . Skim itulah patut diberi keutamaan didalam Perkhidmatan Krjaan .

MA SEKOLAH AGAMA. berkata...

ini adalah contoh komen yang merendah rendahkan kerjaya lain....

"..mmg tak adil betol..aku tak kisah dan dengki dengan doktor atau pegawai farmasi sbb mmg depa pandai..tp jururawat dan ma ni tak ler asalnya pandai pun..sesetengah mnyer spm setakat 3 kredit jer dibandingkan dengan kami drp juruxray,juruteknlogi makmal, physioterapi, pembantu farmasi dan lain2 rata ada spm dan kelayakan yg lagi tinggi daripada jururawat dan ma ni.....

KOMEN SAYA.....SEKARANG NI GRED 17 PUN RAMAI YANG ADA IJAZAH....CUMA TAK ADA REZEKI NAK JADI GRED 27 ATAU 41.

BEGITU JUGA DENGAN MA DAN SN,RAMAI YANG ADA DIPLOMA,MALAH ADA BUDAK MATRIK KELUAR DARI PROGRAM MATRIK MASUK MA DAN SN.RAMAI JUGA YANG BEKAS STUDENT UTM YANG KENA REJECT...ITUPUN DAH FINAL YEAR.

PASAL ELAUN KRITIKAL TU...JANGAN LA SUSAH HATI...KAMIPUNYA ELAUN PUN DAH ADA URA URA NAK DITARIK BALIK SEBAB DULU MASA KERAJAAN BAGI ELAUN TU SEBAB NAK MENGEKANG JURURAWAT TERUTAMANYA YANG KELUAR KE PRIVATE SECTOR.SEKARANG DAH TERBALIK....RAMAI SN PRIVATE NAK MASUK KERAJAAN DAN LAMBAKAN JURURAWAT DARI KOLEJ SWASTA BERLAKU.PENAWARAN HAMPIR BERLEBIHAN.

JANGAN LA BURUK KAN SN DAN MA, KALIAN TAHU TAK KAMI NI BEKERJA DI FRONT LINER,KENA MAKI,KENA KOMPLEN DENGAN PUBLIC ADALAH RUTIN.BUKAN SENANG NAK PUAS HATI ORANG APA LAGI KALAU PESAKIT TERLALU RAMAI,SEMUA NAK CEPAT DAN MEMERLUKAN PERHATIAN .

BERTUAH KALAU DAPAT KERJA KAT LAB,X RAY,FISIO TAK KENA MAKI MACAM KAMI....JADI JANGAN LAH BURUK KAN KAMI KALAU ANDA TAK TAHU KERJA KAMI MCM MANA...

PASAL ELAUN KRITIKAL TU....KALAU MENYAKITKAN HATI KALIAN KAMI RELA ELAUN KAMI DITARI BALIK...BIAR KUMPULAN PROFESIONAL SPT DOKTOR DAN FARMASI SAJA YANG DAPAT.KELULUSAN MEREKA TINGGI...KITA YANG GOLONGAN BAWAH NI...KITA TINGKATKAN MEMBURUKAN SESAMA SENDIRI.

MA DULUPUN 10 TAHUN KETINGGALAN BARU DAPAT ELAUN KRITIKAL TU,SEHINGGKAN RAMAI DAH MA YANG TAK ADA MOTIVASI PERGI SAMBUNG BELAJAR DAN BERTUKAR SKIM PERKHIDMATAN.ITULAH BUKTINYA MA NI BUKAN SETAKAT 3 CREDIT SPM JE...

PASAL NASIB JURUTEKNOLOGI TU MEMANG SAYA SIMPATI...SAYA FAHAM BUAT MASA INI KALIAN BELUM ADA SKIM BERSEPADU,MEMANG KALIAN BERHAK RASA TAK PUAS HATI.

KALAU BEGITU CARA KALIAN MEMANDANG SN DAN MA CUMA DENGAN 3 CREDIT SPM DAN KELULUSAN KALIAN LEBIH HEBAT,TAK APALAH.....KAMI REDHA.

SEMOGA INI MENJADI MOTIVASI BAGI KAMI UNTUK BERUSAHA MENINGKATKAN TARAF HIDUP.

Tanpa Nama berkata...

Bekerjalah kerana Allah .
Pekerjaan anda adalah mulia yg kerana membantu sesama manusia , mudah-mudahan dinilai oleh Allah jika kita ikhlas bekerja .
Sungguh pun tidak dpt dinilai oleh Manusia ataupun diangkat ataupun dimartabatkan oleh manusia juga , maka rezeki itu boleh diterjemahkan dgn pelbagai cara .
Yakinlah Allah itu Maha mengetahui . Rezeki itu datangnya dari Allah & bukannya oleh Manusia , yg sekadar merancang .

Teruskanlah usaha anda walaupun dimaki ataupun dipandang hina oleh sekumpulan yg lain , yg mempunyai hasad dengki & Irihati keatas Profesion anda .
AMIN

Tanpa Nama berkata...

Adoi malu aku baca blog nie. ini ke orang-orang kerajaan. buat la keja dengan ikhlas. mintak tanpa guna ayat-ayat yang kasar. tulis ayat-ayat yang baik bahasa yang baik.

Tanpa Nama berkata...

MELAKA: Vateran Umno, Tamrin Ghafar kesal dengan tindakan partinya itu yang sejak kebelakangan ini menggunakan samseng untuk mengganggu ceramah Pakatan Rakyat.

"Malulah sikit dengan tindakan samseng baling batu, telur dan lain-lain, kita sudah merdeka lebih dari 54 tahun, takkan masih nak mengamalkan politik macam ini".

"Saya seru pemimpin Umno supaya bertindak matang dan bukan kebudak-budakan macam ini" tegasnya yang merupakan anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba.

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran Majlis Tindakan Dun Ayer Molek di sini malam tadi.

Sementara itu Tamrin berkata, beliau rela dipecat dari Umno demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan.

"Saya masih ahli Umno, saya rela dipecat dari Umno demi rakyat, demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan," ujarnya yang juga bekas Pengerusi MARA.

"Umno ibarat kereta yang rosak dan buruk, saya seorang mekanik baiki yang mana skru longgar dan goyang," katanya.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Walaupun debat berlangsung antara Mohd Rafizi Ramli dengan Khairy Jamaludin namun yang paling tertekan dengan debat malam tadi adalah Datuk Seri Najib Razak.

Ini ekoran, kesimpulan yang dibuat oleh moderator debat itu, Dr Maszlee Malik yang mendesak debat diadakan pula antara Datuk Seri Najib dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Maszlee (gambar kanan) membuat kesimpulan itu di akhir debat dengan mendesak agar debat itu pula diadakan selepas debat semalam berjalan dengan baik dan penuh kematangan.

Anwar sejak sekian lama mengajak Najib berdebat namun pelbagai alasan diberikan oleh pimpinan BN dan Najib sendiri.

Debat antara Khairy dengan Rafizi semalam merupakan kali kedua berlangsung antara mereka.

Yang pertama kali dibuat di London di depan pelajar dan rakyat Malaysia di sana.

Debat malam tadi pula dianjurkan oleh akhbar Sinar Harian dengan kerjasama Astro Awani yang membuat siaran langsung dalam medianya.

Bagi Dr Dzulkefly Ahmad, anggota Parlimen Kuala Selangor yang bersama-sama penonton untuk kedua-dua debat itu, Khairy lebih berjaya dalam pusingan pertama di London.

Namun malam tadi jelas Rafizi lebih berjaya dan mendapat sokongan umum ekoran pendekatan yang dibawanya.

"Saya berada di London ketika debat mereka. Saya mengaku ketika itu Khairy di depan. Tetapi malam tadi, hujjah Rafizi jauh lebih baik. Jadi 1-1 lah," kata Dr Dzul.

Ramai penonton debat malam tadi memberikan pujian kepada Rafizi kerana berjaya membawa hujjahnya dengan baik.

"Rafizi jauh lebih baik pada persepsi awam kerana Khairy terlalu defensif," kata salah seorang dari pengulas politik.

Bagi Astro Awani dalam berita mereka, debat semalam disifatkan pembukaan kepada sikap kematangan dalam politik negara.

Laporan sebegini memberikan tekanan yang lebih berat kepada Najib agar menerima cabaran berdebat dengan Anwar.

Tambahan lagi, kesimpulan yang dibuat oleh moderator malam tadi menyebabkan para penyokong Umno di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf benar-benar marah kepada kesimpulan Dr Maszlee itu.

Menurut penonton yang berada di dewan itu, sekumpulan penyokong Umno marah kepada pihak penganjur yang membenarkan Dr Maszlee menekan Najib sebegitu rupa.

Tanpa Nama berkata...

TQ TPM

Kenaikan pangkat pensyarah IPTA/IPG
asal nama pensyarah perlu disemak
semula. Sekurang-kurangnya ikut gaya macam guru DG, ikut time-based. Jelas. Tapi ambil kira juga prestasi
jika baik-baik benar.Terima kasih
harap ada perubahan lebih baik dari kini
yang kurang jelas untuk DS.
tk

Tanpa Nama berkata...

Jadi cikgu zaman sekarang ni tanggungjawah berat dan hidup tertekan. Sekarang ni pelajar ramai yang bermasalah. Datang ke sekolah pun kerana terpaksa. Cikgu juga dibeban dengan operasi memasukan data secara online, bukan 1, macam2 ada. Kalau dulu, pelajar kena marah biasa tapi kalau sekarang pelajar maki guru bila dimarahi, lepas tu ada parent pulak marah guru balik sebab marah anak dia.
Pensharah tu kalau nak jadi cikgu sebab cemburu silalah berbuat demikian. Lagipun cikgu sekarang ni ramai yang ada master. Ataupun kita tukar, kami pun nak ajar pelajar u lah senang sikitlah sebab yg pelajar yg bagus saja masuk u. Lagi pun jumlah jam mengajar siki.
Jadi Jangan jeles

1. Waktu mengajar pensyarah 28-32 waktu seminggu. 1 waktu = 1 jam. Jadi 32 waktu = 32 jam/mimggu. Ini belum masuk lagi waktu untuk membuat research, present paper, inovasi dsbnya.

2. Cikgu mengajar 24-28 waktu. 1 waktu = 45 minit. Jadi 28 waktu x 60 minit = 1680minit. Bersamaan dgn 28 jam/minggu. Ini belum masuk lagi memeriksa buku latihan, aktiviti kelab, sukan dsbnya.

3. Kalau berani cikgu ajarlah pelajar-pelajar universiti yang dah pandai ni. Jangan takut bila student tanya soalan atau student ajak berbincang.

4. Murid di sekolah, cikgu pegang rotan, buat garang sikit takutlah murid tu.

anak pondok berkata...

dicadang HANYA siswa/siswi 2nd class upper keatas yang sedang belajar kat U/maktab dilantik sebagai guru sekolah harini. walaupun ada yang pertikai keputusan perperiksaan tidak menjamin personaliti yang baik, tapi keputusan yang baik setidak tidaknya menunjukkan usaha yang gigih. tak main2 belajar. termasuk la kepada pensyarah.

atenden berkata...

Betol tu..aku tak tahu la sapa yg gubal pasal elaun dan gaji kakitangan hospital di jpa.. kenapa diberi elaun kritikal pada sesetengah jawatan jer.aku cakap bg gred sokongan bukan pnp..doktor aku tak kisah la sbb bukan senang nak jadi doktor tapi jururawat dan pembantu perubatan pun dapat 15% daripada gaji pokok..bayangkan kalo gaji pokok dia 2000 depa dah dapat 300 sebulan free2 yg kakitangan gred lain yg sama level u29 dpt setakat gaji hakiki biasa jer..mmg tak adil betol..aku tak kisah dan dengki dengan doktor atau pegawai farmasi sbb mmg depa pandai..tp jururawat dan ma ni tak ler asalnya pandai pun..sesetengah mnyer spm setakat 3 kredit jer dibandingkan dengan kami drp juruxray,juruteknlogi makmal, physioterapi, pembantu farmasi dan lain2 rata ada spm dan kelayakan yg lagi tinggi daripada jururawat dan ma ni..mmg tak dil langsung..aku tahu la, jururawat dan ma adalah kakitangan paling ramai di hospital dan malaysia sama cm cikgu, polis dan tentera.seaba tu la kerajaan sayang sngt kat depa ni..aku rasa juruteknologi makmal perubatan mmg paling hina la dalam kasta kakitangan di hospital..kalo kata kerja sebagai jururawat kotor dan berisiko penyakit berjangkit.juruteknologi makmal pun sama jugak terdedah kepada penyakit. kalo kata kami kerja dengan sample jer tu salah sebab ada jer juruteknologi makmal yg kerja di unit2 perubatan seperti sebagai cardiac technician, echokardiografer, buat ultarsound, technian dekat perubatan nuclear dll lagi. tapi aku sedih sebab ni jer yg kami dapat dan kerja kami seperti tidak dihargai oleh kerajaan. so aku menyeru bagi kakitangan kerajaan yg rasa tertindas dan teraniya seperti aku. kita buka mata diorg ni. tgk agaknya oraganisasi leh survive ke kalo jawatan kita takder..mcm sekerang ni aku dah tak der motivasi lagi nak kerja..kalo pergi kursus anjuran hospital pun cuma masuk angin kuar kentut jer.cuma setakat cukup point..mampus la semua tu nak memotivasikan aku selagi elaun kritikal dan keadilan tidak ditegakkan..so mcm aku kerja bodoh2 jer..datang lambat balik awal lah..dah depa ingat kerja kita tak penting. kta .bagi depa rasa..hahha
-----
KESIAN..LETAK JAWATAN PI PRIVATE.DAPAT BAYAR BERIBU-RIBU MAKAN TAK HABIS. KERAJAAN TAK RAYU PUN JANGAN TINGGALKAN HOSPITAL. YANG NAK MASUK NI RAMAI TAK DAK TEMPAT DAH. TAPI SEBELUM LETAK JAWATAN JANGAN BUAT PERANGAI MACAM SESETENGAH JTMP YANG ASYIK SALAH BACA SLIDE. DARAH TERCEMAR KATA OK, DARAH OK TULIS TERCEMAR.

turut mendoakan semua berkata...

KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN G.17 berkata...
Seramai 70,000 orang PA dari Kumpulan Teknikal, Sains dan Pertanian dimalukan dalam SBPA yg lalu..gara2 pembatalan SBPA yg langsung tidak berkenaan dengan kenaikan kami...SIAPA YG BERTANGGUNGJAWAB???..SUDAH PASTI PRESIDEN CUEPACS DATUK OMAR ORANGNYA DAN JUGA PM KITA DATUK SERI NAJIB.
Dimanakah kreadibiliti dan kepimpinan anda di mana isu yg sebesar ini sengaja diabaikan/tak di ambil tindakan drastik.
PERNAH kah anda fikir perasaan PA yg teraniaya dalam perkara ini sekiranya kerajaan BN adalah terbaik dan patut disokong dalam Pilihan Raya yg bakal menjelang.
Tepuk dada tanya minda wahai rakan2 sekalian...KUP/time based guru dari 10 tahun dikurangkan ke 8 tahun diluluskan sekelip mata saja tanpa perjuangan selama 15 tahun yg dibuat oleh kumpulan Juruteknik dan Pertanian.
Kita bukan budak kecil yg tidak berpendidikan malah kita orang ramai yg lebih hebat dan bertanggungjawab berbanding dengan guru2 yang ada.
Tanpa kami siapakah yg akan membantu anda membaiki kenderaan, pendawaian lektrik di rumah...KALAU BUKAN JURUTEKNIK, setiap santapan pagi, tengahari dan petang...SEMUANYA DARI HASIL PERTANIAN/VETERINAR.
Kalau bukan atas pengorbanan semua pihak guru dapat pergi ke pendalaman jika kereta atau enjin bot rosak...DAN jika tak makan nasi, telur, sayuran, daging...PARA CIKGU DAPAT MENGAJAR??? Cikgu makan tanah atau baju..MALAH PM,TPM,KSN DAN SEMUA DAPAT HIDUP TANPA SUMBER MAKANAN YG SENTIASA ADA DAN DIPANTAU OLEH WARGA PERTANIAN SELAMA INI???
KESIMPULAN DI SINI ADALAH BAHAWA ISU YG SEPATUTNYA DIBERI PENARAFAN SEMULA DALAM KUMPULAN TEKNIKAL DAN PERTANIAN ADALAH MUNASABAH MEMANDANG SIJIL 2-3 TAHUN YG MEREKA MILIKI DI POLITEKNIK/INSTITUT PERTANIAN/VETERINAR...disamping Sijil SPM yg sudah sedia ada.
HARAPAN KAMI AGAR DATUK OMAR JUMPA PM DATUK SERI NAJIB ATAU TPM TAN SRI MUHIDDIN YASSIN UNTUK SELESAIKAN PERKARA INI SECEPAT YG MUNGKIN SEBELUM PILIHAN RAYA KE 13 UNTUK MENDAPAT SOKONGAN PATUT DARI 70,000 ORANG PA YANG TERANIAYA...
SEKIAN..WASSALAM.
-----------------

MASYA ALLAH, REZEKI BAGI MAKAN ,POKOK HIDUP MATI ,BUNGA JADI BUAH, SAMPAI AYAM BERTELOR SEMUA KUMPULAN TEKNIKAL BUAT KA? SILAP2 BOLEH LARI AKIDAH TU....

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 Malaysia

Jangan terlalu retorik dalam persoalan kebajian / gaji pekerja...SBPA pun tunggang langgang...ini nak bela gaji pensyarah pula...janji dah lama dah...tapi habuk pun tak ada...!!!!

Tanpa Nama berkata...

To : Selasa, Mei 29, 2012 10:47:00 AM

KESIAN..LETAK JAWATAN PI PRIVATE.DAPAT BAYAR BERIBU-RIBU MAKAN TAK HABIS. KERAJAAN TAK RAYU PUN JANGAN TINGGALKAN HOSPITAL. YANG NAK MASUK NI RAMAI TAK DAK TEMPAT DAH. TAPI SEBELUM LETAK JAWATAN JANGAN BUAT PERANGAI MACAM SESETENGAH JTMP YANG ASYIK SALAH BACA SLIDE. DARAH TERCEMAR KATA OK, DARAH OK TULIS TERCEMAR.

____________________

Cakap guna akal dan otak..bukan kepala lutut..guna fakta...mana ada slaid darah tercemar ke idak..jangan nak busukkan nama JTMP atau lebih korang kenali sebagai org lab/juruteknik makmal/pembantu makmal...slaid darah apa yang kau hantar tu? Nak check apa? Dari cara penulisan anda, saya rasa awak tidak bijak(kata lainnya b*d*h)...

mezut ozil berkata...

KESIAN..LETAK JAWATAN PI PRIVATE.DAPAT BAYAR BERIBU-RIBU MAKAN TAK HABIS. KERAJAAN TAK RAYU PUN JANGAN TINGGALKAN HOSPITAL. YANG NAK MASUK NI RAMAI TAK DAK TEMPAT DAH. TAPI SEBELUM LETAK JAWATAN JANGAN BUAT PERANGAI MACAM SESETENGAH JTMP YANG ASYIK SALAH BACA SLIDE. DARAH TERCEMAR KATA OK, DARAH OK TULIS TERCEMAR.

==================================
bengong la ko ni..dalam kerja jtmp tak der istilah slaid tercemar ke tak..kalo tak tahu kerja kami baik jgn cakap..tak ke nampak bodoh nya sgt wahai SN/MA..patut la yg sengal2 jer jadi MA dengan nurse ni..

Tanpa Nama berkata...

segini jek moral penjawat awam ...pentingkan diri memasing...menjatuhkan dan merendahkan status yang lain ..hasad dengki...memang realitinya jawatan guru banyak dapat manfaaatnya setiap tahun...samada mengaku atau tidak ajer...HARAP KERAJAAN /CUEPEC SAMAKAN manfaat apayang diberi oleh guru dapat dan dirasai oleh semua penjawat yang lain...tak ader yang kurang dan tak ader yang lebih..walaupun sesama gred..untuk gred J ..sabar lah ..rezki anda akan sampai nanti....memang tak patut jika gred yang tidak diambil teliti..kementerian patut adakan imbuhan untuk semua perjawatan ..tidak untuk satu perjawatan sahaja ..kalau nak bagi imbuhan..untuk JMTP berkenaan ..daripada anda dengki ..hina pekerjaan orang lain ..baiklah anda BERMUHASABAH DIRI SENDIRI..tingkatkan ideal dan cara untuk pertingkatkan perjawatan anda dari cara merendahkan jawatan lain..nampak sangat moral anda rendah...berfikiran positif...dalam satu jabatan kita kena collaboration dgn jawatan lain untuk memberi perkhidmatan ...masing-masing tugas da tersenarai..jgn perkecilkan hak masing-masing dan jawatan lain..tulah penjawat sekarang ..ramai yang belajar pandai dari spm banyak credit dan distinction..kononnya..ke degre .master dan PHd and so on..tapi sahsiahnya hampehhhh...kepada Ma dan Sn sabarlah ..buat lah kerja anda sebaik mungkin...biarlah org yang tak bermorakl terus tak bermoral..dah berumor susah nak diubah ...