SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

23 Julai 2008

KAEDAH PELARASAN GAJI KENAIKAN PANGKAT (SURAT PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 9 TAHUN 2008)

Petikan dari pekeliling JPA

TUJUAN

1. Surat Pekeliling Perkhidmatan ini bertujuan untuk menjelaskan kaedah pelarasan gaji gred kenaikan pangkat dengan Elaun Pemangkuan supaya pelaksanaannya lebih cekap, teratur dan seragam.

LATAR BELAKANG

2. Pada umumnya seorang pegawai akan diluluskan pemangkuan ke gred yang lebih tinggi sebelum dinaikkan pangkat kecuali Lembaga Kenaikan Pangkat memutuskan pegawai dinaikkan pangkat tanpa pemangkuan. Kenaikan pangkat pegawai akan dimaklumkan melalui surat penyiaran kenaikan pangkat yang dikeluarkan pada tarikh semasa dengan tarikh kuat kuasa kenaikan pangkat sama ada dikebelakangkan pada tarikh pemangkuan atau pada mana-mana tarikh yang ditetapkan oleh Lembaga Kenaikan Pangkat.

3. Jabatan ini dari semasa ke semasa masih menerima pertanyaan daripada jabatan dan agensi mengenai pelarasan gaji kenaikan pangkat dengan Elaun Pemangkuan bagi pegawai yang memangku yang mana tarikh kenaikan pangkat pegawai adalah pada tarikh yang dikebelakangkan.

Untuk keterangan lanjut sila klik sini

Tiada ulasan: