SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

17 Mei 2011

SIKAP KEBERSAMAAN PEMIMPIN, PENJAWAT AWAM PENTING DALAM MENJAYAKAN PROGRAM KERAJAAN

Bernama
16/5/2011



KOTA KINABALU, 16 Mei (Bernama) -- Sikap kebersamaan antara pemimpin dengan penjawat awam merupakan faktor penting dalam menjayakan pelaksanaan program dan dasar kerajaan untuk rakyat.

Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata biarpun pemimpin membuat perancangan, pelaksanaannya perlu dilakukan secara berpasukan dengan kakitangan di semua peringkat.

"Realitinya, kami (pemimpin) tidak mampu bekerja sendiri tanpa anda (penjawat awam).

"Kita bukan sahaja bekerja untuk sesebuah jabatan, tetapi untuk kesejahteraan rakyat dan kemajuan negeri," katanya pada Majlis Makan Malam Jabatan Ketua Menteri Sabah di sini malam Isnin.

Musa berkata Jabatan Ketua Menteri itu merupakan nadi kepada agensi kerajaan yang lain dalam merealisasikan program pentadbiran dan pembangunan negeri.

Beliau turut melahirkan perasaan bangga terhadap pencapaian jabatan itu dalam melaksanakan perancangan dengan teratur dan cemerlang.

-- BERNAMA

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dulu mungkin ya.. tapi sekarang tak penting dah... kalo penting tak la kami terabai..

Tanpa Nama berkata...

tun M.... tolong la tun M.... kembali la memerintah... masa tun M memerintah.... kami PA dan rakyat semua hidup dalam tenang.... dulu kerajaan mengambil berat soal kebajikan PA dan rakyat semua... harga barang pada masa tu walaupun naik tapi sekurang2nya tak la sampai membebankan atau mengianyaa rakyat... tapi sekarang.... kami PA semua merasakan kebajikan kami terabai....tolong la tun M..... kembali la memimpin negara ini...

Tanpa Nama berkata...

hahahaha... staf awam dgn peminpin negara umpama aur dgn tebing hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

ckap je senang..tranformasi..heheh..anak2 sya suka tengok cartoon Tranformer..