SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

01 Februari 2010

PENGUATKUASAAN PERATURAN BERKAITAN PEMATUHAN WAKTU BEKERJA PEGAWAI AWAM

JPA
1/2/2010


Untuk makluman Tuan/Puan Jabatan ini sering menerima aduan orang ramai berkenaan sikap egelintir pegawa awam yang tidak mematuhi waktu bekerja dan berada di tempat-tempat akan seperti kantin atau kafeteria mahu pun di tempat-tempat awam lain seperti pusat membeli-belah masa wktu bekerja.Ketidakpatuhan waktu bekerja ini adalah bertentang dengan perintah Am 5 Perintah-Perintah Am Bab G Waktu Bekerja dan Lebih Masa 1974 dan Peraturan 24, Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib)1993 serta Tatakelakuan Pegawai Awam di bawah Peraturan 4 , peraturan-peraturan yang sama.


Untuk Keterangan lanjut (
sila klik disini)

8 ulasan:

Konstabel Muniandy berkata...

Lihatlah ini kakitangan kementerian lain suka tak kerja buang masa dan pemalas. kami hari-hari tangkap jahat dan ronda biar aman negara, tetapi tidak pernah ada polis yang ponteng kerja seperti lain-lain kementerian

Tanpa Nama berkata...

pi minum mengambil lebih dari 1 jam.
hantar istri lebih dari 1 jam
hantar anak lebih dari 1 jam
waktu makan .......

2bz4money berkata...

Inilah yg berlaku kiranya hal rumahtangga dibawa ke tempat kerja..Apasal tak isi borang keluar pejabat?

Alamanda! Alamanda!

ikmal3425 berkata...

aku setuju..amik anak,hantar anak mcm2 lh..kalo ikutkn keje tk sampai pun 8 jam..ngulor jer tau..

joseph stalin berkata...

lawak siot hari tu tan sri sidek tangkap org kementerian kusyuk main bowling dgn pakai tag kementerian pukul 10 pagi

JPPMBMB BACHANG berkata...

Assalamualaikum

Tuan Presiden,
Saya rasa pihak CEUPACS mesti tolong saya. Saya rasa seperti ditipu oleh pihak majikan saya. Tolong rujuk ANULAE Melaka... Norman Taib....MOHD NASRI ALI...kena tolong sahabat kita ni.
kesian dia....

JPPMBMB BACHANG berkata...

Sahabat kita ni pernah PKS S27... PNM. skrg...4 tahun lebih berkhidmat..N17....dia ni....
ada diploma dan sarjana muda....
tapi tahla....takde rezeki ke....atau dizalimi.....sila bantu...sahabat kita ni...

JPPMBMB BACHANG berkata...

Tolong fight hak pekerja sahabat kita ni....hal jadual waktu anjal....GCR...cuti rehat....cuti sakit.....pertukaran tugas....lantikan semula...kes tatatertib....penamatan perkhidmatan pada 1 Mei 2014...kontrak perkhidmatan....sahabat kita sekarang dah macam nak gila...
tolong sahabat kita....