SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

15 September 2010

CUEPACS MAHU PENJAWAT AWAM DIBENAR BERKHIDMAT SEHINGGA USIA 60 TAHUN

Bernama
15/9/2010
Oleh Alan Ting




KUALA LUMPUR, 14 Sept (Bernama) -- Kerajaan diminta menaikkan umur persaraan daripada 58 kepada 60 tahun bagi 1.2 juta penjawat awam di Malaysia supaya seragam dengan amalan negara lain di rantau ini.Presidennya, Omar Osman berkata sehingga kini, Malaysia masih ketinggalan di belakang negara jiran yang mempunyai umur persaraan antara 60 dan 62 tahun.Beliau berkata sehubungan itu, Cuepacs berharap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Menteri Kewangan, akan meluluskan cadangan itu dan mengumumkannya ketika pembentangan Bajet 2011 bulan depan.

"Kami telah meminta supaya umur persaraan dinaikkan kepada 60 tahun sejak beberapa tahun lepas, dan pada 2006, kami menyerahkan satu memorandum berhubung perkara itu, namun kerajaan hanya bersetuju menaikkannya sehingga 58 tahun."Justeru, kami harap kerajaan boleh mempertimbangkannya kerana ia satu opsyen dan bukan wajib, seperti juga apabila umur persaraan dinaikkan daripada 56 kepada 58 tahun, ia satu opsyen, bukannya automatik," katanya kepada Bernama dalam satu temubual.Kerajaan juga, katanya, perlu memastikan bahawa umur persaraan di Malaysia seragam dengan apa yang diamalkan di negara jiran seperti Brunei, Singapura, Thailand dan Indonesia.Umur persaraan bagi Thailand, Brunei dan Indonesia ialah 60 tahun, manakala di Singapura 62 tahun.Kali terakhir isu mengenai umur persaraan dibangkitkan di negara ini ialah pada 2008, iaitu sebelum ia dinaikkan kepada 58 tahun.

Omar berkata, baru-baru ini, pemain industri perbankan tempatan telah bersetuju menaikkan umur persaraan pekerjanya dan ini membuktikan bahawa rakyat Malaysia masih mampu menyumbang kepada ekonomi negara meskipun umur persaraan dinaikkan kepada 60 tahun."Graduan baru atau mereka yang masih mempunyai tahun perkhidmatan yang panjang sebagai penjawat awam tidak perlu bimbang. Kita perlu bersikap terbuka kerana ia satu opsyen dan bukannya wajib," katanya.Beliau berkata ini kerana kepakaran serta pengalaman penjawat awam masih diperlukan, dan dengan menaikkan umur persaraan, ia mampu memberi pilihan kepada mereka yang berpengalaman untuk terus berkhidmat kepada negara."Kami tidak pasti jika kerajaan akan menerima cadangan ini, namun kami berharap ia akan dipertimbang dan diputuskan secepat mungkin," katanya.-- BERNAMA

154 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

udah-udahlah tu Pak Omar..dah sambung kontrak sampai bulan 10 ni cukuplah..tak payah mohon lagi untuk sambung sampai umur 60 tahun..bagi orang lain pulaklah teraju cuepacs tu..Semenjak dua menjak ni banyak kata-kata Pak Omar mempunyai maksud tersirat daripada tersurat...Dua dalam satu..Serampang dua mata...

Tanpa Nama berkata...

60 tahun? bagus2!! tapi bagaimana pulak dengan nasib 60,000 pegawai dan kakitangan kontrak kerajaan? majoriti mereka adalah melayu beragama islam.

Tanpa Nama berkata...

Saya sangat sokong cadangan CUEPACS mahu PA dibenarkan berkhidmat sehingga usia 60 tahun tu ideal yg bagus.

Nasib 60,000 pegawai & k/tangan kontrak kerajaan jangan bimbang pasti ada pembelaan perkara kecil ni, kamu diserapkan ke jawatan tetap nanti ataupun ditamatkan perkhidmatan habis kontrak.

Tanpa Nama berkata...

tuntutan ini hanya nak malangsungkan agenda presiden cuepacs dan pegawai tertinggi kerajaan sahaja.harap kerajaan tak pertimbangkan permohonan ini.banyak keburukan dari kebaikan.

Tanpa Nama berkata...

"ditamatkan perkhidmatan habis kontrak" - hanya itukah pilihan terakhir yg ada? anak bini mak bapak nk makan apa? bayar hutang kereta, rumah...

kerajaan pasti bg pampasan yg tak seberapa yg hanya mampu bertahan sebulan sahaja. kesian mereka yg kontrak nih.

cuepacs kata menjelang 2010 kontrak kerajaan semua takde lagi. mungkin inikah yg dimaksudkan oleh cuepacs supaya semua yg kontrak diberhentikan...

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar ni manusia yg paling bagus sebab ia pembela kita PA banyak perkara yg telah dikemukakan kpd kerajaan terutama mengenai gaji PA dan bonus kita dan umur bersara PA kpd 60 tahun kita patut puji kpd perjuang mereka sebab ia boleh membela nasib PA sendiri kpd mereka yg tahu menilai apa tu syurga atau neraka. Jangan kita asyik mengutuk saja tapi tidak dpt bela semua nasib org lain hanya bersikap mementingkan diri sendiri dan satu bangsa saja kita rakyat malaysia kita mestikan mementingkan semua bangsa yg ada di malaysia kalau mahu wujudkan keamanan dan kedamaian.

Terima kasih Pak Omar kerana ada manusia yg dpt membela semua nasib PA di negara ini. Satu lagi Pak Omar saya mahu kita minta naikan lagi Gred gaji PA kpd 30% dan selaraskan semua gajikan sektor PA sama rata dan jangan ada yg tercicir.

Yg terakhir minta dikurangkan faedah pinjaman perumahan PA kpd 1% supaya semua PA dpt memiliki rumah sendiri dan dpt membayarnya.

Terima kasih CUEPAS

Tanpa Nama berkata...

saya tak setuju umur bersara 60 tahun
sepatutnya 45 tahun.

Tanpa Nama berkata...

mmm...eloklah tu keja sampai umur 60 th. mkn pencen 2 bulan ... pastu.......k.o..!!! Jimat duit kerajaan byr pencen 2 bulan ja.. PK la benda lain yg mendtgkan manfaat untk PA..

Tanpa Nama berkata...

Banyak lagi isu2 kenaikan gaji serta komentar2 dari penjawat awam sila layari di Berita Semasa.com

Tanpa Nama berkata...

Pasal naik umur persaraan tu pada saya itu cuma persaraan secara ofsyen siapa nak sambung ke tidak itu hak mereka, tapi cuma saya nak ingatkan kpd Pak Omar kita jgn lupa dan terlepas pandang usaha pula kenaikan gaji seragam juga dengan negara jiran kita Singapura dan Brunai.
Kesian sikitlah kpd ramai kalangan penjawat awam ini yang rata2 gaji mereka diparas kemiskinan bilakah k'jaan nak bela kebajikan PA ini.
Dahlah gaji kecil barangan pula mahal nak makan apa mereka sekeluarga, tinjaulah sikit kalau kurang info lihat nasib-nasib mereka ni.
Kalau Pak Omar dah dpt sambung tu yg pastinya semangat lagi tinggi buat tuntutan utk kami ni."Slmt Berjaya Pak Omar"

cikgu Nizar berkata...

usia persaraan 60 tahun sepatutnya diberi secara opsyen bukannya diwajibkan.. rata2 PA mnolak cadangan ini

Tanpa Nama berkata...

Thank you Pak Omar kerana beri cadangan yg baik utk kebaikan PA umur bersara 60 tahun saya sokong cadangan tersebut tambahan pula persaraan PA tersebut bukannya secara wajib kpd umur tersebut PA diberi opsyen.

Kalau PA awal bersara dahlah gaji rendah kalau bersara awalk nanti tentulah pendapatan mereka semakin susah sukar utk mereka menyara keluarga mereka dgn pendapatan yg diaras kemiskinan ini. Kalau dah bersara kita pun tahu tidak dpt buat apa2 kerja dahlah gaji rendah.

Tanpa Nama berkata...

lepas ni ada cadangan lagi..kerja sampai mampos

Tanpa Nama berkata...

mentaliti orang malaysia tak sampai tahap 60 tahun lagi utk bekerja walaupun itu hanya pilihan (opsyen). mungkin bagi jawatan kritikal memang perlu. sewaktu kerja pun masa kualiti utk keluarga tak de.. tetiba mati... kecian anak2

manaf Jeli berkata...

bagaimana pula jika kita hanya benarkan ahli Umno sahaja sampai 60 tahun? mereka yang bukan ahli 50 tahun je cukup, buat apa BN bayar gaji mahal2 padahal x sokong kerajaan??

untuk kawasan org duduk atas pokok macam di kuching tu padanlah 60 tahun, dah la berlagak xnak terima kemasukan Umno padahal itulah pilihan terbaik untuk mereka

Tanpa Nama berkata...

Bagi saya tak sesuai dah nak kerja sampai umur 60 tahun..udah udah la tu..fikir-fikir kan la jugak waktu nak beribadat di waktu senja ni..bagilah peluang dekat orang muda yang masih lagi mengganggur diluar sana untuk bekerja..kalau bagi opsyen pun dah tak sesuai..bos bos atas semuanya akan ambil opsyen punya sedangkan idea dan sumbangan mereka dah tak berapa bernas..tak sedar lagi ke bahawa orang dibawah asyik dok doakan mereka semua pencen cepat..dah la tu..bagilah peluang dekat orang muda pula..

Tanpa Nama berkata...

Pada pilihanraya akan datang saya selaku org kucing akan kempem agar BN akan kalah teruk di kucing, agar penjawat awam dan org diserawak tidak lagi dimomok2an serta digula2kan oleh pemimpin2 BN yg korup tu.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong saudara/saudari diatas PA sarawak kempen & sokong pembangkang pd pilihan negeri sarawak yg bakal diadakan bila2 masa saja. Harap BN kalah supaya membuka mata org UMNO macam manaf Jeli tu yg sentiasa mementingkan UMNO saja kami bangsa cina pun benci dan berpakat utk sokong pembangkang nanti terutama sekali di sarawak ni. Kami org cina tak payah kerja dgn kerjaan pun kaya dpt buat perniagaan sendiri malahan kami lebih kaya buat perniagaan sendiri di sarawak ni tidak macam saudara manaf tu harapkan saja kerja dgn kerajaan.

Hidup semangat org sarawak dan sabah

Tanpa Nama berkata...

Tulah budaya org malas tidak dapat maju negara bekerja dgn harapkan pencen cepat dan terima duit pecen makan tidur saja yg dimahukan segelintir budaya PA kita. Banyak cakap org kasih kerja tidak mahu buat kerja org tidak bagi macam anjing menyalak bukit minta mahu diberi kerja sudah diberi macam2 cakap. Kalau mahu maju contohilah budaya kami org cina sehingga umur 80 tahun masih lagi buat kerja bersungguh2 dan lebih maju pula kami pula tidak mengharapkan kerja dgn kerajaan saja otak geliga tidak mahu macam anjing sentiasa meminta tulang dpd tuan punya.

manaf Jeli berkata...

mmg org sarawak x tahu bersyuku, sama mcm org di kelantan ni, xde otak asyik pangkah pas masa pilihanraya. org pas tu dah la semua kaki rasuah pun nak sokong lg, susah kami org sini nak tengok wayang pun payah, ambo kesal betul dengan org negeri ambo no yang menolak pembangunan dengan enggan menerima Umno

Tanpa Nama berkata...

sokong bn sarawak! kelantan haram jadah!

Tanpa Nama berkata...

Ape hal kau org melalut dok cerita politik ni..kita cerita benda lain bkn politik..buat masa skrg kita wajib menyokong kerajaan yg memerintah krn mereka menang pilihanraya..kalau nak cerita hal politik..tunggulah masa mengundi nanti..gunakanlah sebaik2nya peluang yg diberi...tak payah nak berpolitik kat sini..yang penting PA mendapat apa yg telah diperjuangkan..Adios

Tanpa Nama berkata...

sarawak baik, kelantan pun baik. kita sama2 dalam 1negara, 1malaysia. kita bermaafan sesama kita dalam suasana yg harmoni dan aman. suka makan umai sarawak, suka makan budu kelantan.

Tanpa Nama berkata...

jangan la dibangkitkn hal2 politik...
kat sini bukan untuk tujuan berkempen...kutuk-mengutuk dan sewaktu dgnya..xda guna nya...buang karen je..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan tolong bantu kami yang masih kontrak nih.. keja dah lebih tiga tahun. anak ramai, bersekolah pulak tu. nk buat pinjaman rumah melalui pinjaman rumah kerajaan tak layak. pinjam bank, bank tak kasi sebab kami pegawai kontrak jer.. rasa nk nangis ler...

Tanpa Nama berkata...

jgn nangis, sabaq nooo..pak najib tengah dok pikeq nk toolong depa semua.. isu kontrak ni dh dilupakan, kupeks tolomh bangkitkan semula.

Tanpa Nama berkata...

Sdr. Omar Kupek, saya tau la hang nak umur 60 thn sebab hang harta pun tiada.
dapat aje 60 tahun, hang nak kumpul duit nak buat harta.
jangan tak tau, saya tau rahsia hang ...
cuma nak bagi nasihat, jika sambung keja pun hang tak dapat kumpul harta sebabnya hang spesis penjual ubat kaki lima.

Tanpa Nama berkata...

saya kontrak gred 41 pun dh kerja 3 tahun. masih tinggal rumah sewa lagi. nk beli rumah bank tak lulus bila tahu saya kontrak. pinjaman perumahan kerajaan takde. nk cakap lebih takut kontrak tak sambung.

Tanpa Nama berkata...

salam satu malaysia....
saya berterima kasih kepada cuepacs kerana memberi opsyen kepada kakitangan kerajaan untuk melanjutkan tempoh persaraan kepada 60 tahun. Tetapi saya minta juga pihak cuepacs mengkaji berapa ramai graduan yang masih mengganggur kerana masih ramai lagi pegawai atau kakitangan kerajaan yang masih belum bersara kerana opsyen ini. Jika diteliti, ia adalah antara faktor kepada menyumbangnya penggangguran dikalangan graduan. Tidak terkecuali juga mereka yang berjawatan kontrak. Setiap tahun setiap IPTA mahupun IPTS melahirkan ribuan graduan, dan mereka saling berlumba-lumba untuk mendapatkan pekerjaan walaupun peluang untuk mereka mungkin tipis. Sedangkan PTPTN sentiasa memburu para graduan yang sedang menganggur. Malahan pula jika diteliti lebih mendalam lagi apa nasib yang akan menimpa kepada semua graduan kita pada satu hari nanti. Sedangkan mereka juga ingin menabur bakti dan jasa kepada negara tetapi tiada ruang buat mereka kerana pakej opsyen yang disyorkan. Adakah idea dan revolusi pelapis muda hanya perlu dibiarkan begitu sahaja? Ramai graduan dikempen supaya menjadi usahawan dan petani moden, apa akan jadi bila terlalu ramai usahawan dan petani sedangkan pada masa itu negara kita tiada pelapis bagi menerajui kepimpinan dan pentadbiran negara? Diharapkan kita dapat fikirkan bersama.....salam aidilfitri...ampun dan maaf dipinta...

Tanpa Nama berkata...

Tuan2 tunggu aja bajet yg akan datang ada perubahan atau tidak tak kan kita pa ni telah ditekan dalam kemelut ekonomi yg tinggi masakini sedangkan gaji dan kedudukan kita disektor awam ini masih belum stabil dan berada di takok yg lama, bagi org yg bijak dia akan membuat perhitungan nanti di peti undi PRU yg akan datang

siswa menggangur berkata...

tak setuju langsung..byk keburukan & xde kebaikan..ape nasib pd penganggur di malaysia??penganggur makin bertambah...sepatutnye kurangkan usia pencen supaya pengangur dpt mgantikan pekerja yg tua...tiba masenye mereka berehat dan anak mereka sara mereka.. cuepacs pentingkan diri sendiri

Tanpa Nama berkata...

kalau kita lihat di Laman Utama Cuepacs megajak kita sama2 boycot atau kenaikan harga barangan, Cuepacs perlu sedar peniaga2 ini sentiasa berkembang dan menjana keuntongan mereka pada setiap tahun, spt syarikat2 utama di malaysia ni mereka berlumba mencapai sasaran keuntongan tahunan mereka.

Sedangkan kita sebagai penjawat awam masih menerima kadar gaji lama, bagaimana mungkin kita dapat hidup bersesuaian dengan kadar kenaikan ekonomi semasa, sedangkan barang2 keperluan itu perlu digunakan untuk kita hidup saban hari, inilah perlu dipikirkan oleh cuepac agar kerajaan mempertimbangkan membuat pelarasan gaji penjawat awam ini dengan bersesuain kadar kos sara hidup masa kini.

Tanpa Nama berkata...

Peningkatan Kos Sara Hidup
Kalau 10 tahun dahulu RM 15 cukup untuk beli ikan dan sayur dalam keluarga seramai 3 orang tapi masa kini sebanyak rm35 untuk kelurga yang sama ini belum lagi keperluan lain spt minyak masak, sabun basuh, bawang, tepung, susu, gula, gas memasak, boleh dikatakan semuanya telah meningkat hampir 75 hingga 85% ini belum kira tambang bus sekolah, yuran tadika, bagi anak yg menuntut di IPTA mereka perlu diselenggara sara hidup sebelum dpt pinjaman dari PTPTN ini belum termasuk kos IT dan kerja assigmentnya.
Begitu juga penjawat awam ini masih lagi terikat dgn hutang rumah, kenderaan, hutang peribadi(bagi membiyaai pendaftaran anak ke IPT)bagaimana sekiranya anak seramai 5 orang, keperluan2 inilah yg sering menganggu prestasi penjawat awam.

Rayuan kami
kami dari kumpulan sokongan ini berharap cuepacs berani menyuarakan kelohan kami ini pasal umur persaraan ini kami tak ambil kesah sangat, tp untuk sara hidup perlulah ada pelarasan baru yang bersesuian dgn kos sara hidup masa kini, dan kami bukan untuk hidup bermewah2 sekadar keperluan diri dan keluarga.

Tanpa Nama berkata...

sapa-sapa yg sain opsyen ni nanti hanya "pentingkan diri sendiri" je.. cukup-cukup la, bagi org-org muda pulak berkhidmat. Keutamaannya PELARASAN & KENAIKAN GAJI bukannya umur persaraan..

Tanpa Nama berkata...

gaji dah dinding... sambung sampai umur 60.. dtg pejabat punch masuk... kerja x buat.. punch balik..

Sooriamurthy Thanabalan berkata...

biarlah kekosongan pengetua dan di ppd/jpn diisi oleh org India sahaja, kerana org India terkenal dengan kerja kuat dan cakap kurang, hasil pun amat tinggi. Malahan mana2 sepatutnya KSU KPM juga perlu diambil dari org India, agar kebajikan kami terbela. satu peraturan yang menetapkan nisbah guru India kepada bukan India juga haruslah 50%-50%. Ini penting untuk keadilan sosial. SJKT juga harus dibuka besar-besaran dan gurunya diberi elaun lebih

ikhlas: Guru Pulau Pinang

Tanpa Nama berkata...

kenapa tidak minta SEUMUR HIDUP sahaja.Bukankah itu lebih baik????? PENTING DIRI,TIDAK MAHU FIKIR NASIB ANAK2 MUDA YANG BERKELULUSAN UNTUK MENERAJUI NEGARA. HANGPA MEMANG TAMAK HARTA DUNIA.INILAH YANG AKAN MEMBUAT NEGARA MALAYSIA KITA HANCUR. 1 MALAYSIA HANYA UNTUK DEPA YANG DUDUK DI ATAS !!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Alang-alang tu...naikkanlah sampai 75 tahun umur persaraan tu...siapa yang nak sambung,sambunglah. Kalau yang tak nak sambung tu bagi bersara 45 tahun dahlah..tak yah tunggu 60 macam sekarang ni....kan adil..

Tanpa Nama berkata...

Hoi...Sooriamurthy Thanabalan...tak semua india rajin buat kerja....takat nak mengulat banyak la oii.....saya rasa pengambilan PPD lebih kepada merit dan pengalaman dalam perkhidmatan seperti pernah menjadi pengetua, guru dan pemimpin guru di instutsi pengajian......bukan pasai berlakon rajin atau bangsa ....memang banyak PPD dari india dan cina.....itu dinilai melaui hasil kerja mereka...bukan taik bodek...kalau semua ppd india aja...jadi cikgu...dalam 2 tahun...ngaji lagi Phd terus jd PPD..bial masa nak jadi pendidik...sibuk makan gaji la tuh...satu lagi india nih bila jadi bos suka mengarah lebih-lebih terutama kat geng melayu nih

Tanpa Nama berkata...

kat malaysia nih semua orang diberi hak sama rata...jangan pertikai bila temuduga tak dapat kerja...aku yang kontrak dekat 5 tahun nih bakal dibuang pasal kami dibawah projek kementerian projek khas perpustakaan desa.....bakal meringkuk kat rumah pasai kami dihina sebagai kakitangan kontrak...tak gitu encik omar cuepacs....kakitangan kontrak akan dihapuskan dengan kata lain...DIBUANG kesemuanya...mari kita buat union kakitangan Kontrak bernaung bersama CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

Kepada sesiapa yg sain opsyen umur bersara tu bukan mementingkan diri org tu patut dicontohi kerana dia masih mampu berbakti kpd negara dan bangsa dia masih sihat dan masih boleh menymbangkan tenaga utk majukan negara. Peluang pekerjaan utk genarasi muda masih banyak lagi bakal ditawarkan oleh kerajaan.

Cuba kita baca UTUSAN BORNEO keluaran 17 Sept,. 2010 JUMAAT ini 3.3 juta peluang kerja baru 60% tawarkan gaji sederhana dan tinggi ke arah negara berpendapatan tinggi disediakan oleh kerajaan kdp golongan belia @ muda yg belum ada pekerjaan janganlah pilih kerja dan mohonlah jawatan yg disediakan tu. Peluang kerja bukan sedikit saudara/saudari utk diisi oleh anak2 kita.

Kepada PA yg kontrak tu kita kerja masih baru 3 tahun bukan lama tu sudah bekerja dgn kerajaan masih muda mintalah kerja tersebut jangan merungut peluang sama rata diberi oleh kerajaan tidak ada sesiapa yg terpinggir kata PM kita.

Tanpa Nama berkata...

aku faham dan mengerti rintihan pekerja kontrak kerana aku dulu pekerja kontrak selama 10 tahun sebelum aku dapat jawatan tetap untuk ditempat lain.di negeri lain..aku dulu dijanjikan kalau aku terima kerja ni hanya untuk kontrak 2 tahun sahaja lepas itu diserap sebagai pekerja tetap tetapi sehingga 10 tahun aku masih lagi kontrak.rupanya aku ditipu..tak boleh buat pinjaman apa2.sekarang ni bila boleh pinjaman rumah kerajaan..bayaran balik tinggi kerana umur aku dah meningkat..2 bulan sebelum pencen baru habis bayar.nampaknya seumur hidup aku bekerja..aku berhutang..harap2 pekerja kontrak yang lain lebih bernasib baik daripada aku

Tanpa Nama berkata...

Kalau cam tu telah lama kita semua dijanjikan akan diserap kejawatan tetap tapi masih belum ada apa perubahan kali ini kita akan cuba pula beralih kpd pilihan yg baru iaitu pilihan melalui peti undi faham2lah

Tanpa Nama berkata...

KALI INI KERAJAAN BOLEH BAGI SATU BULAN BONUS........ 250 JUTA

Tanpa Nama berkata...

Bagi menjimatkan wang kerajaan saya berpendapat umur PA tanpa had sehingga PA seniri yg pilih berhenti dpd kerja. Saya pula cadangkan semua PA tik payah terima wang pencen dan bayaran bulan pencen pun tak perlu supaya ianya dapat menjimatkan wang kerajaan kerajaan patut beri gaji kepada mereka yg bekerja saja itu baru dpt jimat wang kerajaan kepada mereka yg mahu bersara awal dibenarkan tapi pencen tiadalah sama dgn org kerja kontrak.

hatiwangi berkata...

dengki sungguh kakitangan kontak ni sampai sanggup mencadangkan pencen org yg tetap ditarik, busuk sungguh hati anda

Tanpa Nama berkata...

memang best kerajaan bagi orang malaysia kerja seumur hidup...lepas nie tunggang langgang semua kerja pasal lepas umur 50 tahun performance diorang dah down and slow..lepas 2 3 tahun ko..x sempat nak rase pencen....dah2 la tu bagi pulak kat orang muda kerja...lepas nie ramai lagi graduan mengangur...

Tanpa Nama berkata...

Apa plak 60..seumur idup la..

Tanpa Nama berkata...

lari tajuk nampak...

gaji bro...gaji....mesti mau naik....

Tun Samy Vellu a/l Kalimuthu berkata...

saya cadangkan, untuk ahli Umno agar bila berpencen, gaji dan elaun terus dibayar seperti biasa sehingga meninggal dunia agar rakyat semakin menyokong kita.

Tanpa Nama berkata...

kita yang kontrak jangan dengki kat PA tetap....mana nak tau...kalau kita dok doa depa tak dapat pencen...bila kita tetap esok pencen tak dak macam mana...tapi kalau kerajaan setuju...saya syorkan kerajaan jadikan KWSP dan pencen sebagai simpanan tak kira tetap atau kontrak, sekurang-kurangnya bila pencen beban yang ditanggung kurang dan pencen tak perlu naik melebihi 50% gaji akhir seperti yang diminta...bagi ada kedua-dua ni sama ada 1:2 dan 2:2 sekali bagi yang nak.....tak rugi pun...saya kerja gred 17 baru 5 tahun dah ada KWSP semasa kontrak dekat 25k dah.....tu belum 10 tahun berkhidmat lagi tuh

Tanpa Nama berkata...

ok...kakitangan kontak kalau boleh dihadkan sekadar 5 tahun sahaja dan diserap ke tetap mengikut NPT kualiti kerja...dan yang tak berjaya lanjut lagi kontrak mereka sekiranya diperlukan...saya rasa perkara ini harus diwajibkan oleh setiap jabatan terutama untuk kakitangan kontrak bergred bawah 41 kerana mereka inilah menjadi nadi kerajaan....geng 41 ke atas diberi opsyen bila sampai umur 48, diberi pencen dan diserap sebagai kontrak sahaja...bukan lebih idealisme gitu unutk mengelakkan rasuah dan jenayah dalaman

Tanpa Nama berkata...

perkhidmatan melebihi 60 tahun tak digalakkan dan menyamai kakitangan tetap...saya rasa lanjutan 60 sesuai untuk instructor dan pengajar bagi kakitangan baru sahaja misalannya...Penolong Pengawai Perubatan atau Jururawat yang berpencen pada umur 58, dilantik secara kontrak sekiranya mereka mahu untuk menjadi instructor dibawah gred gaji U29 semula tapi gaji mati U29....bukan U32 atau 38.......jawatan mereka ini perlu kerana pengalaman mereka sebagai kakitangan kesihatan perlu unutk yang baru....ini orang panggil professionalisme....bukan lantik yang tua...tapi mengulat dekat tempat kerja dengan gaji dekat 4 ribu

Nurul Fazly Ahmad Sobry, N17 Kedah berkata...

aku merasakan seeloknya semua kakitngan kontrak dipecat serta merta kerana sumber risikan dalaman menyatakan mereka golongan yang kuat menentang dasar2 parti. selain itu ini adalah niat murni untuk mengurangkan perbelanjaan kerajaan.

dengan memecat semua pekerka kontrak, wang jimat itu boleh diguna utk mmbayar bonus. bekas kontrak itu juga perlu diserap ke sektor pembinaan untuk menggantikan 2 juta Indognesia yang bakal dihantar pulang selaras dengan tuntutan BENDERA dan GEMPAR.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan agar umur persaraan 60 tahun hanya ditawarkan kepada PA bermula dari 2-3 tahun sebelum tahun mereka pencen.Mereka perlu memohon untuk perlanjutan perkhidmatan dan menjalani pemeriksaan tahap kesihatan dulu. Di samping itu, permohonan mereka hendaklah diperakukan oleh ketua jabatan mereka berdasarkan prestasi kerja pada waktu itu.

Dengan itu, kerajaan dapat menapis PA yang benar-benar layak, berkualiti, sihat tubuh badan dan fikiran dan diperlukan dalam perkhidmatan untuk meneruskan perlanjutan perkhidmatan mereka hingga ke umur 60 tahun.

Saya berharap opsyen ini tidak diberikan terlalu awal bagi setiap PA kerana setiap kebolehan manusia berbeza antara satu sama lain.Diharap dengan cara ini, pihak kerajaan dapat menyekat PA yang ingin bekerja lama tetapi dalam masa yang sama suka mengulat.Selain itu, masih memberi peluang kepada PA yang benar-benar berkualiti untuk melanjutkan perkhidmatan mereka.

Tanpa Nama berkata...

cadangan di atas tu patut disokong. Ideal yg bagus boleh lanjutkan usia bersara PA ke 60 tahun dgn syarat 2 seperti yg diutarakan di atas

Tanpa Nama berkata...

saya sebagai penjawat awam tak setuju akan cadangan cuepact tu untuk bersara pada usia 60 tahun ...usulkanlan tentang elaun ke...cola ke..pada saya ianya menyekat anak anak muda unttuk menjawat jawatan dlm perkhidmatan awam kerana tiada kekosongan...masih orang lama lagi yg pegang jawatan tu ..tak reti nak pencen .. asik sambung je...umur makin tua keje belum tentu bagus jika dibandingkan dgn tenaga muda betul tak..merepek betuk si omar ni lah ..

Tanpa Nama berkata...

Bagus idea di atas.PA senior yang berkualiti perlu dikekalkan dalam perkhidmatan untuk membentuk, mendidik dan menasihat PA yang junior.Belum tentu lepasan graduan yang ingin masuk ke dalam PA ni semuanya yang bagus-bagus.Why not kekalkan senior yang berkualiti? Negara masih memerlukan perkhidmatan mereka.

Bagi senior yang tidak berkualiti, permohonan perlanjutan mereka tidak perlu diluluskan untuk memberi ruang kepada generasi baru.Ini baru adil.Takde la kes-kes yang nak dapat gaji buta.Yang malas nak kerja tu, baik pencen aje.Save sikit duit kerajaan.

So, bagi mereka yang ingin lanjutkan usia persaraan..kena kekalkan prestasi sepanjang masa dan sihat tubuh badan.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan mcm ni semuanya datang dari PTD sendiri...yang hanya memikirkan kepada kepentingan diri sendiri...

lihat saja dasar2 kerajaan skrg..semuanya memihak kepada golongan PTD berbanding dengan pegawai dari Kumpulan Sokongan..

Pegawai2 kontrak N41, semua jawatan tersebut di wujudkan hanya utk memudahkan PTD naik pangkat..bila di serapkan ke jawatan tetap, post baru akan di wujudkan, dan PTD lama naik pangkat..kalau kita bandingkan dgn KUMPULAN SOKONGAN..ada ke Kump Sokongan boleh naik pangkat dalam 4-5 tahun dari N17 ke N22? jawapannye TIADA..

TAPI!!!!!!! PTD M44 dalam 4-5 tahun dah boleh pegi M48, atau lebih cepat lagi M52.. memangku @ di pangku @ tanggung kerja...itu semua hanya sandiwara...

terbaru lagi, PTK... dasar apa yg di buat.. kenapa perlu sekat org utk ambil PTK? mcmn di katakan sekat??

mana yg dah dapat Aras 3, hanya ada peluang SEKALI je lagi utk ambil PTK..kalau masih dapat Aras 3 juga pada percubaan terakhir..beliau akan di senarai hitam terus dan tak layak lagi ambil PTK...ADIL ke tu??
jadinye peluang utk dapat Aras 4 TERTUTUP RAPAT..dan takde chance nak dapat kenaikan gaji sbb syaratnye adalah ARAS 4..

dah la nak tunggu naik pangkat berpuluh tahun baru dapat (kalu dapat la...) bg Kumpulan Sokongan ni.. depa PTD takpe la...cepat je naik pangkat..Hampeh tul..

adil ke dasar tu semua??? dasar menyekat peluang Kakitangan Kumpulan Sokongan naik gaji ada la... gaji dah kecil..cuba utk dapat PTK aras 4 (chance naik gaji) pun ada chance sekali jer... SAKITTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!

Dasar Pentingkan PTD je Macam...

Tanpa Nama berkata...

cukup-cukuplah tu pak omar hoi, kejolah kehidupan akhirat yg kekal abadi. Bila nak beribadat dan berkhidmat kepada masyarakat dgn sempurna. Bagilah peluang pada orang lain. Tak banyak yg pak omar boleh lakukan. Jujur dikatakan bahawa pak omar tak ada karisma dan keterampilan sebagai seorang pemimpin kesatuan. Tutur katapun tak ada umph. Jujur juga kalau dikatakan pak omar nie macam badut sarkis. Tolonglah pencen awal. Nyampah

Tanpa Nama berkata...

~ hidup Malaysia!..... saya sbg. rakyat 1malaysia menyokong penuh dgn apa yg. dilakukan oleh Pak Omar kita sebab beliau begitu prihatin dgn. membela nasib PA Malaysia, sila teruskan perjuangan PA kita Pak Omar, Malaysia boleh!.... hidup Malaysia!....

Lady Mia berkata...

Selamat Tahun Baru semuanya,

Nama saya Mia.S. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah scammed oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 JUTA) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena aku berjanji padanya bahwa aku akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apapun, silahkan hubungi dia melalui emailnya: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya ladymia383@gmail.com dan miss Sety yang saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia dia juga mendapat pinjaman dari Ibu Cynthia baru Anda juga dapat menghubungi dia melalui email nya: arissetymin@gmail.com Sekarang, semua yang saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening bulanan.

Lady Jane berkata...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 1,5%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

Widya Okta berkata...

Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Theresa loan berkata...

Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Jika dalam apa-apa masalah kewangan atau memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Jika anda membayar bil-bil atau hutang untuk menyelesaikan, atau adakah saya memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan ia sukar bank-bank tempatan / modal mencari untuk mendapatkan gadai janji daripada institusi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab, jika anda suka,

* Pinjaman Kenderaan
* Pinjaman Harta Tanah
* Pinjaman Perniagaan
* Lain-lain Pinjaman
* Kredit
* MasterCard

Sila hubungi kami melalui e-mel: Saya Theresaloancompany@gmail.com
Nota: Pinjaman menyediakan kadar faedah tahunan sebanyak hanya 2%. Harap anda akan diberi kredit dalam mana-mana negara di dunia harus kediaman.

Apa-apa keperluan pelanggan, kami perlu menyediakan maklumat berikut untuk membuka fail pemprosesan pinjaman.

1. NAMA PENUH: ...............................
2. ALAMAT: .............................. .. ...
3. KERJA: .....................
4. NEGERI: ........................
5. SYARAT: ........................ ..
6. Bandar: ...........................
7. SEX: ............................
8. Umur ........................... ..
9. BILANGAN TELEFON BIMBIT: ............ ..
10. BILANGAN KREDIT DIKEHENDAKI: ..........
Pendapatan 11.Monthly ..................
12.DURATIO daripada: ..................... ..
13. PINJAMAN TUJUAN ...............

Terima kasih atas kerjasama anda
Theresa SYARIKAT PINJAMAN
ALAMAT E-MEL: Saya Theresaloancompany@gmail.com

Unknown berkata...

Nama saya Puan Omar Zainab, Saya seorang pemberi Pinjaman uang Peribadi Yang Didaftar sah Dalam Memberikan Pinjaman Kepada Individu, perniagaan lelaki, Wanita Dan Juga Untuk Syarikat-syarikat yang membutuhkan Bantuan Kewangan di Indonesia dan di Seluruh dunia ini. Kami di here for Memberikan Baik Jangka Panjang Atau Jangka Pendek Pinjaman, Peribadi Atau hipotek, Pinjaman anda yang boleh membebaskan ditransfer Melalui kertas kerja Atau daftar Kami Akan Memberikan Yang Terbaik kompilasi Anda menghubungi Perusahaan Kami. Di Bawah INI ADALAH e-mel kenalan kami
(Zainabomarloanfirm@gmail.com) Atau (omarzainabloanfirm@outlook.com)

maryan sani berkata...

Hello, Saya Puan Maryan sani pemberi pinjaman pinjaman peribadi. Syarikat kami menyediakan pinjaman pada kadar rendah sebanyak 2% anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda, atau anda
memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil dan menambah kemudahan syarikat anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? perkhidmatan
Ini akan memberikan kedua-dua individu, syarikat-syarikat, lelaki dan wanita perniagaan peluang untuk meneroka dalam perniagaan varoius mereka dan kami tidak tergesa-gesa costomers kami untuk membayar pinjaman mereka sebaliknya kita memberi mereka lebih masa untuk membayar laon mereka telah yang mereka telah dikumpulkan. Walau bagaimanapun, peluang kewangan di muka pintu anda dan kemajuan anda adalah peroity kami, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: maryansaniloancompany@gmail.com

Zenith Loan Limited berkata...

Hello,
Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda?
telah anda telah ditolak oleh
bank-bank dan agensi kewangan yang lain?
Adakah Anda perlu Jaminan Bank?
Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji?
mencari lagi kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Kami memberi pinjaman tabungan kepada individu
yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau yang memerlukan wang
untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: zenithloanlimited@gmail.com

Herman Kamil berkata...

Halo kawan-kawan, saya Agus daripada Indonesia. Saya di sini untuk berkongsi beberapa maklumat penting tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada organisasi pinjaman islamic, saya tidak percaya bahawa saya boleh mendapatkan pinjaman dari mana-mana pemberi pinjaman dalam talian atau internet kerana saya sentiasa fikir mereka semua penipuan. Tetapi cerita ini berubah dua minggu lalu apabila rakan memberitahu saya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman perniagaan daripada mereka. Walaupun saya merasa sukar untuk percaya, tetapi saya memberitahu diri saya terpaksa mengambil risiko kerana saya serius memerlukan pinjaman. Saya telah mendaftar untuk pinjaman sebanyak $ 70,000 USD. Saya menghubungi mereka di Itali. Yang mengejutkan saya, pinjaman saya telah diluluskan dan saya menerima pinjaman selepas 3 hari. Satu perkara yang saya suka tentang mereka adalah bahawa semua pinjaman mereka adalah sangat mudah untuk memproses dan jelas. Tiada kos tersembunyi. Tidak ada jaminan yang diperlukan daripada saya kerana saya memfailkan pinjaman tanpa jaminan. Mereka mempunyai takut akan Tuhan Yang Maha Kuasa. Saya akan menasihati sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi mereka dengan segera melalui e-mel (frb228813@gmail.com) dan salah satu kakitangan mereka akan segera bertindak balas kepada anda. Sila berkongsi maklumat ini dengan saudara-saudara Islam yang kuat, mereka akan mengetahui bahawa organisasi wujud dan mendapatkan pinjaman dari them.May maha kuasa Allah memberkati tahun baru ini untuk kita.

Sulis Susanti berkata...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

Siti Aryati berkata...

Saya dan suami saya, mahu menggunakan media ini untuk memberi keterangan tentang kerja yang baik Ibu Jennifer Brown Pinjaman Syarikat.
Kami tidak fikir kita akan berada dalam kehidupan untuk bertemu dengan seseorang seperti Puan Jennifer, dia adalah permata yang jarang berlaku dan Tuhan menghantar.

Saya Siti mengambil masa saya untuk memberi keterangan mengenai Jennifer Brown, kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain boleh menawarkan dalam beberapa jam.
Suami saya dan saya pergi ke dalam hutang besar-besaran dengan penghutang dan bank, dan kita akan mendapat pinjaman daripada dua syarikat pinjaman yang berbeza, tetapi semua datang ke apa-apa, sebaliknya mereka membawa kami ke dalam hutang yang lebih dan akhirnya meninggalkan kita sehingga saya datang dalam hubungan dengan Puan . Jennifer, dia menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya takut ia akan berakhir seperti syarikat-syarikat lain yang saya telah memohon, dia itu tidak seperti orang-orang lain syarikat pinjaman penipuan. Sekarang kita telah akhirnya dibayar hutang kami dan kami telah memulakan perniagaan baru dengan wang yang ditinggalkan daripada pinjaman.
Hubungi Puan Jennifer melalui e-mel berikut:
jenniferbrownloancompany atau anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya untuk maklumat lanjut sitiaryati075@gmail.com

Unknown berkata...

Hai semua,

Saya Miller Porter pemberi pinjaman pinjaman persendirian dengan Reputasi baik Kerja,
millerporter102@yahoo.com Memohon hari ini jika anda memerlukan kecemasan
pinjaman dari sebuah syarikat terkemuka, dengan keadaan yang baik dan hubungan buruh,
maka anda perlu menghubungi kami kerana kami menawarkan pinjaman pada
Kadar faedah yang berpatutan sebanyak 3% dan kerja anda dengan kami
akan menjadi satu pengalaman yang baik. Jika anda berminat, hubungi
kami melalui e-mel: millerporter102@yahoo.com

+2349057519652
millerporter102@yahoo.com
http://millerporter102.wix.com/potterfirms

Saya menunggu jawapan pantas anda
Encik Miller Porter

merit hope berkata...

KELEBIHAN HOPE LOAN FIRM COMPANY

                    merithope6@gmail.com)

Hello saya sedang Puan, Merit. pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai kepada pemberi pinjaman, er menawarkan pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman hotel, tawaran komersial, yang mesti mengemas kini semua keadaan kewangan dalam dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar wang lendears pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, pinjaman pembinaan , kadar faedah yang rendah sebanyak 2% yang lain-lain modal, pinjaman perniagaan dan pinjaman kredit buruk kerja, memulakan. Kami membiayai projek di tangan dan firma / rakan kongsi anda dan saya ingin menawarkan pinjaman peribadi kepada pelanggan mereka dari USD $ 12,000 kepada $ 8000000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. kalau awak
memerlukan pinjaman yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
In: (merithope6@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: merit Hope
E-mel: (merithope6@gmail.com)

Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (merithope6@gmail.com). hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lanjut

Lady Jane berkata...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Nurliana Novi berkata...

Halo,
Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
 Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Axis Capital Holdings Limited berkata...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

Widya Okta berkata...

Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dapat diandalkan yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Lady Jane berkata...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

Unknown berkata...

Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (fredmanti@gmail.com)

danisy arizana berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Bank itu telah menafikan anda pinjaman, kami berada di sini untuk membantu anda dari segi kewangan, untuk mendapatkan pinjaman segera apa-apa amaun di mana-mana destinasi. kebahagiaan anda adalah keutamaan kami. Kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah pada 2% untuk maklumat lanjut sila hubungi kami melalui e-mel (danisyarizanaloancompany@gmail.com) untuk mengambil langkah ini dan memecahkan kesusahan kewangan dalam hidup anda dan keluarga jadi tergesa-gesa dan hubungi kami

WAHYUNI ELVIN berkata...

Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu dalam laman web ini, saya mempunyai berita baik untuk berkongsi. sila menyertai saya untuk menjadi gembira dan berterima kasih kepada syarikat pinjaman. Saya hanya mendapat pinjaman daripada yang sah ELINA JOHNSON LOAN FIRM. Ini adalah bagaimana saya mendapat hubungan mereka. Saya melihat keterangan Puan Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia telah memberikan e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" mereka supaya saya segera melalui e-mel mereka dan mereka bertindak balas kepada e-mel saya, jujur, pada mulanya saya begitu banyak takut kerana saya telah kehilangan wang saya jadi bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang daripada 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, i digunakan untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya. Keseluruhan proses adalah mudah. dan pinjaman segera pada kadar 2% saya dapat cepat ada caj. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. sehingga kini, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya telah bermimpi apabila saya mendapat amaran dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan kegembiraan. Nasihat saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari keinginan yang ikhlas untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau untuk membiayai projek adalah untuk e-mel mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya hendak mengucapkan terima kasih Nuliana novi untuk memberikan sentuhan mereka dalam forum ini. Dan kendatipun kamu menyeru mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya adalah Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: Semua yang penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah satu penipuan. Semoga Allah memberkati anda semua
Terima kasih

Unknown berkata...

Hai semua,

Saya adalah seorang pinjaman pemberi pinjaman swasta, boleh dipercayai, pemberi pinjaman yang boleh dipercayai; Saya memberi pinjaman kepada perniagaan dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. Jika anda telah ditolak bank atau institusi kewangan untuk satu lagi sebab untuk pinjaman. Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, hutang penyatuan pinjaman, pinjaman tanpa cagaran dan modal teroka? Anda di tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda Jika anda berminat dalam tawaran pinjaman, sila hubungi kami melalui e-mel (divineloanfirm622@gmail.com)
salam,

Ilahi.

Nurliana Novi berkata...

Hello,
Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
 Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Unknown berkata...

Memerlukan pinjaman segera? jingl meng syarikat pinjaman swasta adalah di sini untuk membantu anda, Kami telah diluluskan oleh kerajaan dan kredit peminjam disahkan, syarikat kami menawarkan pinjaman antara peribadi untuk industri, kepada pengguna yang berminat atau syarikat yang ingin mendapatkan bantuan kewangan dalam kadar faedah dirundingkan sebagai 2% peluang untuk membersihkan dept., Mulakan atau meningkatkan perniagaan anda dengan pinjaman daripada pinjaman syarikat kami diberikan pada Pounds (£), dolar ($) dan Euro. Supaya memohon pinjaman sekarang orang yang berminat sila hubungi kami untuk maklumat lanjut. Hubungi kami sekarang melalui: mengjingofficial@gmail.com

Annisa Ahmad berkata...

Halo

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan jumlah yang Anda butuhkan (Annisa Ahmad) ke sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami menginvestasikan Di properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah anda ditolak oleh bank lain atau kreditor? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau, kami juga memerlukan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

Annisa Ahmad berkata...

Halo

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan jumlah yang Anda butuhkan (Annisa Ahmad) ke sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami menginvestasikan Di properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah anda ditolak oleh bank lain atau kreditor? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau, kami juga memerlukan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

Unknown berkata...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

Unknown berkata...

Kesaksian pinjamanKU
Nama saya Muhammad, Beberapa tahun yang lalu, saya kehilangan banyak dan banyak hutang, saya sangat takut, saya melarikan diri untuk sementara waktu karena hutang yang saya miliki. Klien dan pelanggan saya mengancam akan menangkap dan membunuh saya jika saya tidak membayar atau menangkap keluarga saya. Saya mencoba mendapatkan pinjaman tetapi kondisinya terlalu banyak karena saya tidak memiliki agunan untuk menyesuaikan pinjaman. Saya mencoba mendapatkan pinjaman melalui cara lain dan akhirnya saya jatuh ke tangan yang salah dan kehilangan banyak uang dan properti terakhir yang saya miliki. Saya benar-benar menyerah dan memutuskan untuk bunuh diri tetapi kemudian seorang teman saya memberi tahu saya tentang Dana Kredit Dunia dan itu cukup asli dan saya memutuskan untuk mencobanya dan percayalah bahwa itu adalah keputusan terbaik yang pernah saya buat. Saya mengajukan pinjaman senilai Rp900.000,00 dan setelah mengisi formulir dan hal-hal lain, pinjaman saya dikirimkan kepada saya dalam 24 jam ke depan. Pinjaman diberikan kepada saya dengan bunga 2% dan jangka waktu 10 tahun (jangka waktu pinjaman), saya tidak pernah percaya bahwa saya akan dibayar untuk memungkinkan saya membayar semua hutang saya dan memulai bisnis saya lagi.
Saya masih berterima kasih kepada mereka atas ketulusan dan transparansi mereka. Saya hanya ingin membantu siapa pun di grup atau laman ini, yang ingin mendapatkan pinjaman tidak perlu takut menghubungi dengan Dana Kredit Dunia melalui, email: - (worldcreditfunds@gmail.com).
kontak di whatsapp: +16318578905
Mereka adalah geniune dan bersedia membantu mengamankan pinjaman Anda tanpa banyak tekanan atau keterlambatan. Jika Anda memerlukan bantuan selama proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui alamat email saya muhammadkhann83@gmail.com. Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah mengecewakannya dalam melakukan pembayaran cicilan bulanan. Saya memutuskan untuk membagikan karya Allah yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

ROBBI berkata...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Unknown berkata...

Halo,
Nama saya Marcia Retnawati dari Batan Miroto kota Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda wang saya, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY

 Saat ini kami menawarkan pinjaman tanpa jaminan tanpa jaminan yang diperlukan untuk suku bunga 1% hingga 1,60% untuk jangka waktu 1 hingga 15 tahun. Dana Investasi dapat digunakan untuk pembiayaan perdagangan, konstruksi, peningkatan kredit, pendanaan pemerintah, investasi properti dan semua kisaran pendanaan. Kami fokus pada start-up, tahap awal, pendanaan Proyek, pendanaan bisnis, batas kredit dan semua kisaran investasi yang membutuhkan pendanaan. Kami telah menyediakan lebih dari $ 1 Miliar dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 17.000 pemilik bisnis seperti Anda.

SYARAT:

1% hingga 1,60% BUNGA BUNGA
1 hingga 15 tahun TAHUN DURASI
$ 50,000.00 (Lima Puluh Ribu USD) hingga $ 500 Juta USD / EUR PERSYARATAN:

Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tetapkan untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat mengembangkan bisnis Anda. Layanan kami cepat dan dapat diandalkan, pinjaman disetujui dalam 24 jam setelah aplikasi berhasil. Kami menawarkan pinjaman dari kisaran minimum $ 50.000,00 hingga maksimum $ 500 juta.

Tolong beri tahu saya jika Anda tertarik dengan layanan kami sehingga dapat memberi Anda lebih banyak informasi.

JANGAN JANGAN BALAS JIKA ANDA TIDAK TERTARIK.

Yours Service.
Mrs Iskandar Lestari
Iskandar Lestari Loan Company
Calls Only ::{+16264653418}
WhatsApp Only::{+33753893351}
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Nazley Van berkata...

Saya adalah Puan Kesby Karen dan ia memberi saya sukacitaku menulis artikel ini mengenai kesaksian saya tentang bagaimana saya menjadi stabil dari segi kewangan dan ringkasan peringkat kewangan saya sebelum ini. Saya percaya tiada siapa yang tidak suka wang, apabila seseorang itu mempunyai kewangan, ada kegembiraan dalam diri anda dan saya adalah antara mereka yang mempunyai kegembiraan sekarang dan saya akan melalui artikel ini menjimatkan anda yang sedang membaca sekarang dalam kesusahan kewangan bagaimana untuk menjadi stabil dari segi kewangan dengan Williams Jeffery Loan Company Sebelum ini, saya membuat sedikit pendapatan dengan satu syarikat pengangkutan yang saya bekerjasama dan tidak membawa saya ke mana-mana sahaja, saya hidup dalam perjuangan dan apa yang paling menyakitkan saya adalah keluarga saya kerana gaji suami saya sedikit tidak dapat menolong dan menjaga saya dan keperluan anak-anak kita tetapi saya tidak mempunyai pilihan tetapi untuk menguruskan perniagaan dan perkara lain yang menyebabkan saya kesedihan adalah saya tidak selalu mempunyai masa untuk keluarga saya dan saya mahu perniagaan untuk diri sendiri tetapi saya tidak dapat mampu seratus dolar untuk membuatnya berfungsi. Tetapi apabila saya fikir semua harapan dan aspirasi untuk pelan perniagaan saya tidak sah maka seorang kawan saya kini bersara di syarikat pengangkutan yang sama di mana saya bekerja menasihatkan saya dan merujuk saya ke Institut Kewangan dalam talian yang lebih baik untuk peringkat kewangan saya dan beliau menegaskan bahawa dia hidup dengan baik dan baik hari ini kerana badan kewangan dan saya menghubungi mereka untuk mendapatkan bantuan dan saya terkagum-kagum, saya telah ditawarkan pinjaman sebanyak 300,000 juta pada kadar harga yang berpatutan sebanyak 2.5% untuk 7 tahun selepas proses yang sewajarnya dan hari ini saya hidup dengan baik dan bahagia dan saya kini mempunyai masa untuk keluarga saya kerana saya bos saya sekarang. Dan saya akan selamanya mengekalkan hubungan standard dengan Williams Jeffery Loan Company kerana mereka adalah sebab saya hidup dengan kegembiraan hari ini. Kerana banyak kekacauan kewangan, kredit buruk, hutang, keperluan atau apa sahaja yang anda hadapi hari ini tidak dapat menghubungi mereka di e-mel mereka: williamsjefferyloancompany@gmail.com dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa keinginan anda akan diwujudkan

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
Calls Only ::{+12542276869}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Mohammad Ismali berkata...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau apakah Anda memerlukan dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan usaha menengah yang baik? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan pinjaman modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya ?. Pelamar yang tertarik harus Menghubungi kami melalui email: BBM INVITE: {D8980E0B}
WhatsApp Only: {+ 33753893351}
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskand=alestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Aisha Binahmed berkata...

Lembaga Pengarah ...... + 44-745-6405-237

Saya aisha binahmed tinggal di Klang Malaysia. Saya janda dengan tiga orang anak, saya ingin memberi keterangan kepada kerja-kerja Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk rakyat saya yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan itu, kerana ekonomi yang buruk di sesetengah negara. anda perlu berhati-hati kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di blog ini. Saya telah menjadi mangsa kepada 4 peminjam pinjaman tahun ini sahaja 2019, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang kawan saya yang menjelaskan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai, sebuah syarikat pinjaman aasimahaadilaahmed yang membantu saya dengan pinjaman RM 480,000 pada kadar faedah yang rendah 1% dalam 1 jam yang saya memohon tanpa tekanan atau tekanan. Jika anda memerlukan pinjaman, anda boleh menghubungi firma pinjaman melalui e-mel: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) Jika anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, anda boleh menghubungi saya melalui e-mel: (aishabinahmed7@gmail.com) dan juga mereka adalah beberapa orang yang mendapat pinjaman di sekitar tempat saya.
Sapukan sekarang ... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
: {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

hendi Zikri didi berkata...

Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman Singapore palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman singapore. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

juga bisa menghubungi mereka
WhatsApp # :::::::::::::::::::::::::::::: (+44)746405237
Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Hubungi kami:
                                            via BBM INVITE: {D8980E0B}
                                              WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
                                                Tel .... (+ 44) 7480 729811
e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
Apakah Anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami di sini untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Jika Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan dengan alasan apa pun jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kemalangan finansial Anda. Kami telah menyediakan Miliaran (mata uang berbeda) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat tumbuh urusanmu. kami menawarkan pinjaman untuk semua jenis dengan tingkat bunga rendah dan juga jangka waktu untuk membayar kembali pinjaman. Apakah Anda memiliki kredit yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk membayar tagihan? Atau Anda merasa perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pendanaan yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk berinvestasi dalam spesialisasi apa pun yang akan menguntungkan Anda? ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY bertujuan untuk menyediakan layanan keuangan profesional yang sangat baik e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
Email: {anggaannisa1979@gmail.com}
Twitter: [@AnggaAnnisa1]

Mrs Martini berkata...

Halo, semuanya, tolong, saya ingin segera menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya yang miskin dengan seorang wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa tekanan dan kesulitan keuangan,

 Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu 400 juta saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk beralih ke teman saya untuk saran tentang cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulan yang kami sampaikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Ny. Theresa yang merupakan CEO dari Pinjaman Theresa. Perusahaan

 Saya mengajukan jumlah pinjaman (800 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa tidak memerlukan jaminan untuk transfer pinjaman, saya hanya diminta untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan keinginan hati saya.

Terima kasih banyak kepada Ny. Theresa untuk menjadikan hidup ini adil bagi saya, jadi saya sarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ms. Theresa dengan ramah melalui email Theresaloancompany@gmail.com untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

Jadi terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Saya beri nama martini, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. Terima kasih

ELINA JOHNSON berkata...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan Kewangan bantuan dalam tahap faedah yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

Mrs Martini berkata...

Halo, semuanya, tolong, saya ingin segera menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya yang miskin dengan seorang wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa tekanan dan kesulitan keuangan,

 Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu 400 juta saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk beralih ke teman saya untuk saran tentang cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulan yang kami sampaikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Ny. Theresa yang merupakan CEO dari Pinjaman Theresa. Perusahaan

 Saya mengajukan jumlah pinjaman (800 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa tidak memerlukan jaminan untuk transfer pinjaman, saya hanya diminta untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memesan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan keinginan hati saya.

Terima kasih banyak kepada Ny. Theresa untuk menjadikan hidup ini adil bagi saya, jadi saya sarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ms. Theresa dengan ramah melalui email Theresaloancompany@gmail.com untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

Jadi terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Saya beri nama martini, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. Terima kasih

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

lukwalukason berkata...

Nama saya lukwalukason dari Cirebon West Java Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada adilah adila kerana membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya mengalami banyak peminjam pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa yang dapat berlari, sehingga suatu hari kawan saya memanggil adilah adila setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman ome saya terpaksa menghubungi adila adila dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi syarikat pinjaman ome yang okah syarikat pinjaman ome akan mengejar cerita saya. Pada mulanya, saya adalah seorang penipu tetapi percayalah apabila saya menghubungi syarikat pinjaman ome cerita saya disampaikan kepada yang baik hari ini.Jika anda sedang mencari pinjaman sila jangan membuat kesilapan dengan baik hubungi syarikat pinjaman ome ome sekarang dan dapatkan apa yang anda inginkan , tha adalah okah ome melalui e_mail (okahomeloanfirm@gmail.com) anda juga boleh menghubungi okah pinjaman syarikat ome oleh whatsapp ini (+13602499796)
semoga Allah memberkati adila adila untuk membawa saya ke syarikat pinjaman ome todai saya orang yang lebih baik, jika anda memerlukan maklumat mor dari saya, anda boleh juga menyambung saya melalui e_mail lukwalukason331@gmail.com

humaira kiyoraka berkata...

MUNGKIN ALLAH dipuji nama saya Humaira Kiyoraka, saya dari kota Jayapura, Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang di grup ini mencari uang pinjaman dengan sangat hati-hati, karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan bank-bank menolak memberi saya pinjaman karena saya tidak memiliki jaminan sehingga saya memutuskan untuk mencari pinjaman dari Man di Malaysia dan saya dibodohi oleh orang-orang di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang telah mengubah saudara perempuan saya, Ny. Mira Binti Muhhamed, yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal dan bernama Rossastanley, seorang pemberi pinjaman pribadi, ketika dia memberi tahu saya tentang hal itu, saya menggalinya bagaimana mungkin untuk mendapatkan pinjaman dari internet, tetapi dia tertawa dan mengatakan kepada saya bahwa, itu adalah pemikirannya pada awalnya tetapi dia memutuskan untuk menghubungi Nyonya Rossa stanley dan bahwa ketika pinjaman itu disetujui dia tidak percaya sampai ibu Rossa menjelaskan kepadanya bahwa PBB adalah orang yang mendukung mereka secara finansial untuk membantu orang-orang miskin dari ASIA sehingga saya memutuskan untuk menghubungi ibu Rossa stanley layanan pelanggan perusahaan pinjaman melalui email dan segera mereka menjawab bagaimana mereka dapat membantu sehingga saya memberi tahu mereka Ny. Mira Binti Muhammed memberi saya kontak perusahaannya dan saya mengisi formulir dan lihat pinjaman saya disetujui, bagian yang menakjubkan adalah suku bunga rendah hanya 2% jadi saya melanjutkan untuk mengajukan pinjaman sebesar Rp250.000.000,00 dan lihatlah setelah melewati proses verifikasi, pinjaman saya untuk Rp250.000.000 disetujui dan mereka meminta perincian bank saya, saya segera mengirim perincian Rekening Bank Negara Indonesia (BNI) dan Lihatlah pinjaman saya ditransfer ke ACCOUNT saya, saya tidak bisa TERIMA kasih cukup dengan MOTOS ROSSA dan adik saya Mira Binti Muhammed And juga Perserikatan Bangsa-Bangsa untuk skema Kredit yang luar biasa ini sehingga saran saya untuk Anda semua adalah jangan menghubungi semua pemberi pinjaman palsu ini tetapi hubungi layanan pelanggan perusahaan ibu rossa pinjaman melalui email untuk kebutuhan pinjaman cepat dan Anda akan bersaksi seperti saya juga email layanan pelanggan perusahaan Ibu Rossa adalah Rossastanleyloancompany@gmail.com, tetapi jika Anda memerlukan bantuan dalam memproses pinjaman Anda, jangan ragu untuk menulis saya di humairakiyoraka@gmail.com atau saudari saya di Mirabintimuhammed@gmail.com dan Anda pasti akan seperti kami yang sekarang bersaksi kepada ibu rossas bantuan keuangan yang besar,

Semoga ALLAH memberkati kalian semua,

zippora.zimslenders berkata...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, pinjaman mobil, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, modal ventura, dll ... Atau jika Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan karena satu atau beberapa alasan. Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda! Saya adalah pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan 1% terjangkau. Manfaat. Silakan hubungi kami melalui surat: zippora.zimslenders@gmail.com

DATA Peminjam S

1) Nama Lengkap: ..............................................................
2) Alamat: .............................................................................
3) Negara: ..............................................................................
4) Jenis Kelamin: .....................................................................
5) Status Perkawinan: ..............................................................
6) Pekerjaan: ............................................................................
7) Nomor Telepon: .....................................................................
8) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........................................
9) Durasi: ....................................................................................
10) Tujuan Pinjaman: .................................................................

MRS KABU LAYU berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Aisha Binahmed berkata...


lihat laman web @ abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com
Lembaga Pengarah ...... + 44-116-326-4282

Saya aisha binahmed tinggal di Klang Malaysia. Saya seorang janda dengan tiga orang anak, saya ingin memberi kesaksian kepada kerja Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk rakyat saya yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Anda perlu berhati-hati kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di blog ini. Saya telah jatuh ke 4 peminjam tahun ini hanya 2019, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang kawan saya yang menjelaskan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai, sebuah syarikat pinjaman abdulaaleebarakah yang membantu saya pinjaman RM 480,000 pada kadar faedah 1% yang rendah dalam 1 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika anda memerlukan pinjaman, anda boleh menghubungi firma pinjaman melalui e-mel: (abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com) Jika anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, anda boleh menghubungi saya melalui e-mel; (aishabinahmed7@gmail.com)
Sapukan sekarang ... (abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com)
Whataap @ + 44-116-326-4282

Farah Agungs / Saya mendapat renovasi rumah dan pinjaman bisnis dari pemberi pinjaman asli ibu Rika di Indonesia/ I got home renovation and business loan from genuine mother Rika lender berkata...

SYARIKAT PINJAMAN RIKA ANDERSON
e-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
Whatsapp +19147057484
TESTIMONY: Lestari Abyasa
BCA: 7683724750
Indonesia.
Saya adalah saksi sejati kepada syarikat pinjaman Ibu Rika.

nama saya adalah Puan. Lestari Abyasa dari Balikpapan di Indonesia. Saya mahu menggunakan media ini untuk mendidik semua orang yang mencari pinjaman untuk berhati-hati kerana terdapat pemiutang palsu. Beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kerugian kewangan, dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Manusia di Singapura dan saya ditipu. Saya hampir kehilangan harapan sehingga saya mendapati seseorang yang berkongsi kesaksian seorang pemberi pinjaman dalam talian bernama Cik Rika Anderson, dari Syarikat Pinjaman Rika Anderson yang meminjamkan saya 100 juta pinjaman tidak bercagar dan kadar faedah yang berpatutan beberapa hari lalu.
Selepas pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya, saya terkejut melihat baki akaun saya dan mendapati jumlah yang saya hantar dihantar terus ke akaun saya oleh ibu Rika Anderson tanpa berlengah-lengah. Dan saya berjanji untuk berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda perlu meminjam pinjaman, hubungi Puan. Rika Anderson melalui e-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com, w / s +19147057484 Dan anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: lestariabyasan@gmail.com. Tolong saya ingin anda menggunakan maklumat ini dan bebas daripada masalah kewangan anda.

enny berkata...

Halo semua di laman web ini amat gembira kerana saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya membuat bayaran untuk biaya pinjaman saya yuran insurans dan pemindahan sebelum saya mendapat jumlah pinjaman saya sebesar Rp 170.000.000 juta ke dalam detail akun saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah antara peminjam pinjaman sebenar dan ORIGINAL, anda juga boleh menghubungi Anthony Yuliana Lender jika anda memerlukan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC))
whatsapp sahaja +13234026088 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
e-mel saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

Mrs Martini berkata...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu berkongsi kesaksian ini tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada peminjam kredit yang telah mengubah hidup saya menjadi hidup yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

 Saya telah ditipu 400 juta saya telah menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian yang saya tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk menukar pinjaman kawan saya untuk mendapatkan nasihat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulan yang kami berikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Puan. Theresa yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Theresa Loan. Syarikat

 Saya memohon jumlah pinjaman (800 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan pinjaman, saya mempunyai sijil dan lesen untuk memindahkan kredit saya dan telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memberi saya kredit yang nyata, yang boleh memberi keinginan hati saya.

Ramai terima kasih kepada Puan. Theresa untuk menjadikan hidup adil bagi saya, jadi saya cadangkan anda mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Cik. Theresa melalui e-mel Theresaloancompany@gmail.com untuk maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi terima kasih banyak kerana anda mengambil masa anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Saya bernama martini, anda boleh menghubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. terima kasih

JERRY berkata...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat gembira kerana saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sebanyak Rp 330 juta setelah saya meminta untuk membuat bayaran untuk biaya insurans dan bayaran transfer saya, semua pujian yang dialamatkan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Lender agar ALLAH memberkati mereka semua, nasihat saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini sehingga mereka harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu pinjaman peminjam terbaik dalam talian untuk pinjaman 100%, hubungi
(anthony.yulianalender@gmail.com)
atau whatsapp +1 (323) 4026088
email me{jerryandi843@gmail.com}

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Yully Eva berkata...

Hari yang baik,
Nama saya Yully Eva, saya dari Indonesia. Saya ingin memberi keterangan mengenai pemberi pinjaman yang baik yang menunjukkan saya cahaya selepas dia diiktiraf oleh dua pemiutang antarabangsa yang berbeza di Internet, semua berjanji akan memberi saya pinjaman selepas mereka membuat saya membayar banyak cukai dan mereka tidak memberi saya apa-apa dan tidak mempunyai keputusan yang positif. Saya telah kehilangan wang susah payah saya dan jumlah itu (80,000.000 juta). Suatu hari saya melayari internet yang kelihatan keliru dan kecewa, maka saya mendapati kesaksian dari seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan kredit yang sah dan boleh dipercayai Puan Anthony yuliana (anthony.yulianalenders@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian saya ceritakan tentang bagaimana saya dirompak dari dua pemiutang yang berbeza yang tidak lebih daripada sekadar memberi saya kesakitan. Saya menerangkan kepada mereka melalui e-mel. Mereka memberitahu saya untuk berhenti menangis kerana saya akan mengambil pinjaman saya dari syarikat mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah melengkapkan borang pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya minta dan saya mendapat pinjaman (Rp 450.000.000.00 juta) setelah saya membuat bayaran untuk insurans pinjaman dan bayaran transfer saya, oleh perusahaan besar ini. Di sini saya gembira dengan keluarga saya hari ini kerana pemberi pinjaman Anthony yuliana telah memberi saya pinjaman, jadi saya bersumpah kepada diri saya bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya, saya fikir orang lain juga saksi dan pemiutang yang sama . Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan? Hubungi ibu dengan segera melalui e-mel: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
whatsapp kami di +13234026088
BBM INVITE (E37F9BCC)
Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yullyeva321@gmail.com)

ROBBI berkata...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Angga Annisa berkata...

Ia luar biasa apabila saya fikir semuanya selesai dengan saya, Puan Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya amat terhutang budi kepada orang-orang yang saya meminjam wang dari geng memerangi saya dan kemudian membuat saya ditangkap akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan supaya tempoh tangguh diberikan kepada saya apabila saya dihantar ke rumah dan dibebaskan untuk pergi dan mencari wang untuk membayar semua hutang yang saya terima jadi saya diberitahu bahawa terdapat beberapa pemiutang sah di dalam talian jadi saya terpaksa mencari Kerana melalui blog saya, saya berulang kali ditipu tetapi ketika Saya dapati Puan Iskandar Ketua Pegawai Eksekutif ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkan saya ke iklannya melalui blog kerana ketertarikan saya dengannya benar-benar satu keajaiban mungkin kerana Allah telah melihat bahawa saya telah banyak mengalami kerana itu adalah apa yang diarahkannya kepada saya. Oleh itu, saya memohon dengan penuh semangat selepas beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga dan dalam masa dua hari saya dikreditkan dengan jumlah sebenar yang saya berikan untuk semua ini tanpa tambahan cagaran tanpa cagaran. Saya dan sekarang saya mempunyai supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan daripada orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keputusan kewangan saya tidak mempunyai urusan dengan polis lagi. Anda ingin mengalami kemerdekaan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu menerusi BBM: {D8980E0B} atau melalui e-mel syarikat: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak boleh membahaskan fakta bahawa dalam dunia kesukaran anda memerlukan seseorang untuk membantu anda mengatasi kekacauan membiayai hidup anda dalam satu cara atau lain, maka saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Cik Iskandar di alamat di atas supaya anda dapat mengatasi penurunan kewangan dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya melalui e-mel berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) sentiasa positif dengan Cik Iskandar dia akan melihat anda melalui semua cabaran kewangan anda dan kemudian memberi anda pandangan kewangan baru.

Maklumat perhubungan penuh:

Firma: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
E-mel: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Laman web: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penasihat: Angga Annisa
   E-mel: {anggaannisa1979@gmail.com}
Twitter: [@AnggaAnnisa1]

SURYANTO SURYANTO berkata...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: estherpatrick83@gmail.com untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: suryantosuryanto524@gmail.com

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Nama saya adalah Aditya Aulia. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat apabila rakan saya memperkenalkan saya. untuk Ibu pada mulanya saya fikir ia masih akan menjadi permainan yang sama yang saya terpaksa memaksa diri saya untuk mengikuti semua proses kerana mereka tiba di kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan kerana permintaan melalui proses yang saya dapat memperoleh pinjaman 350 juta dalam akaun Bank Central Asia (BCA) ) Saya sentiasa berjaga-jaga apabila saya berada di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ibu menghubungi kini sedang mengalami kejayaan pemanasan jantung dalam kehidupan kewangan anda sama ada BBM INVITE: {D8980E0B} atau anda mahu sahkan saya? Anda boleh menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga boleh menghubungi syarikat ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) melalui: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail ::: [aditya.aulia139@gmail.com]
              [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp ::: [+ 44] 7480 729811 [Sembang Hanya]
Nombor Telefon [+44] 7480 729811 [Panggilan Sahaja]
BBM INVITE ::: [D8980E0B]

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Parwati Dudi berkata...

Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

Slamet Raharjo berkata...

Salam bagimu, dan rahmat dan rahmat Allah

Data pribadi
Negara Indonesia
Nama: Slamet Raharjo
Alamat: Jl teuku umar No 27 A Rt 9 Rw 3 masersari sidoarjo
e_mail: slametraharjo211989@gmail.com
Saya akan terus memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 500 juta dari EMILY GREG LOAN COMPANY karena dia adalah perusahaan pemberi pinjaman nyata dan sejati yang telah membuat kehidupan keuangan saya stabil dan bisnis saya sangat stabil .. ibu Emily adalah pemberi pinjaman nyata yang memiliki memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelum saya memohon ibu saya bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerah 2,7 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya mudah dicapai. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena ibu Emily dan tim Manajemen EMILY GREG LOAN COMPANY telah dianggap pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ibu Emily melalui email: emilygregloancompany@gmail.com atau whatsapp:+1(669)4002627
hari ini untuk pinjaman Anda dan dia akan meminjamkan kepada Anda

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

SURYANTO SURYANTO berkata...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: estherpatrick83@gmail.com untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: suryantosuryanto524@gmail.com

Azmi berkata...

Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya ditipu oleh 6 pemberi pinjaman pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

Saya sangat terkejut apabila memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya dihantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah-lengah. Jadi, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
mungkin ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

Parwati Dudi berkata...

Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

Syifa Agus berkata...

Nama: Syifa Agus
Email: syifaagus1@gmail.com



Suami saya dan saya harus mencari bantuan untuk membuka bisnis tetapi tidak dapat menemukan kreditor kredibel dengan suku bunga rendah di sini di negara saya sehingga kami memutuskan untuk mencoba Pinjaman online tetapi kami takut karena kami telah ditipu sebelumnya oleh beberapa kreditor online palsu tetapi Tuhan membimbing kita ke Kelompok Keuangan Kredit. Kami melihat posting dari mereka secara online jadi saya melamar dan mereka mengatakan kepada saya apa yang harus dilakukan, setelah menyelesaikan setiap tugas seperti yang mereka katakan, dua hari kemudian saya mendapat pinjaman mereka dan suami saya sangat senang bahkan ketika dia pertama kali menentang gagasan itu, sekarang kami memiliki bisnis kami sendiri, Credit Financial Group sangat luar biasa untuk melakukan bisnis dengan, memberi Anda saran keuangan, platform pembayaran pinjaman mereka sangat sederhana dan saya sangat senang saya menemukan mereka, Anda dapat menghubungi mereka melalui email [creditfinancialgroup01@gmail.com] dan jika Anda memiliki sesuatu atau pertanyaan, kirimkan saya email melalui [syifaagus1@gmail.com]


Kontak
Credit Financial Group
creditfinancialgroup01@gmail.com

Yetty Sunarsih berkata...

Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah cuba mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya amat sadon hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya itu benar dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan apabila saya memeriksa akaun saya pinjaman saya adalah utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa apa-apa syarikat yang dipinjamkan pinjaman saya akan memberi penerangan tentang syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya:( yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga kawan saya ROBBI melalui e-melnya: (robbi5868@gmail.com)

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Parwati Dudi berkata...

Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

Siti Aminah berkata...

Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Victoria Alberto berkata...

Halo, nama saya ialah Victoria Alberto, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. Saya telah kehilangan kira-kira Rp6,000,000, juta rupiah kerana saya memerlukan modal besar sebesar Rp300,000,000, juta rupiah saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. perniagaan saya dimusnahkan, dan dalam proses saya kehilangan anak saya. Saya tidak dapat berdiri lagi. Pada suatu hari saya bertemu rakan lama saya yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dalam sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan peluang ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati anda. saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada warga Indonesia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya daftar melalui Puan Olivia Daniel melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (victoriaalberto78@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

SUSI berkata...

Nama saya Susi dari Indonesia, saya telah mencari pinjaman asli sejak sekian lama dan semua yang saya dapatkan adalah penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya, mereka mengambil wang saya tanpa memberi pinjaman, harapan saya adalah hilang, saya berasa keliru dan kecewa, maka saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu melakukan apa-apa kaitan dengan pinjaman dalam talian lagi, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari seorang kawan, saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, bahawa dia tahu pemberi pinjaman yang jujur ​​bernama Puan Alicia Radu bahawa dia boleh membantu saya, bahawa dia hanya mendapat pinjaman dari Puan Alicia Radu, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon, saya lakukan seperti yang dia memberitahu saya, saya pakai, saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut dengan kejayaan saya mendapat pinjaman 300 juta rupiah, saya tidak percaya saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan. Saya sangat gembira dan saya berterima kasih kepada ALLAH, kerana saya tidak percaya peminjam yang jujur ​​seperti ini masih wujud

Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (susi85746@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[{+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Siti Aminah berkata...

Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

HAFIZUL BIN HAZIQ berkata...


Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Susan Benson berkata...

Hello Ladies and Gentlemen, Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi atau pinjaman gadai janji yang mendesak? Jika ya, saya akan menasihati anda untuk menghubungi kami di Sunshine Financial Group melalui alamat e-mel ini (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman anda.

Sunshine Financial Group adalah firma perkhidmatan kewangan yang komprehensif yang komited untuk membantu anda meningkatkan kejayaan kewangan jangka panjang anda. Program khas kami direka untuk membantu mengembangkan, melindungi, dan memelihara kekayaan anda dengan menyampaikan perkhidmatan dan kepakaran peribadi.

Sekiranya anda mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman ekuiti dari bank tempatan atau institusi kewangan lain, bimbang lagi, kerana Kami telah membantu sejumlah individu dan organisasi yang menghadapi kesulitan kewangan di seluruh dunia. Apabila anda memohon dengan kami, anda memohon dengan syarikat yang dipercayai yang mengambil berat tentang keperluan pembiayaan anda. Anda akan dijaga melalui keseluruhan proses.

MANFAAT UTAMA;
- Memohon bila-bila masa, di mana sahaja.
- Menerima wang tunai dalam masa kurang dari 24 jam
- Meminjam dari € 2000 hingga € 20 Juta
- Tiada caj tersembunyi.
- Kadar faedah yang rendah sebanyak 3%
- Anda Dapatkan Peluang Untuk Memilih Tarikh Bayaran Balik, sama ada mingguan, bulanan atau tahunan untuk tempoh 1-30 tahun.
- Kami menawarkan pinjaman bercagar dan tidak bercagar

Jika anda memerlukan pinjaman segera dalam tempoh 24 jam, sila tulis kepada e-mel di bawah untuk mendapatkan maklumat lanjut
Kenalan E-mel: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com)
WhatsApp Hubungi: +447903159998

Kami berharap untuk mendengar daripada anda

Masitah Binti berkata...

Nama saya adalah Masitah Ayob seorang warganegara Malaysia yang mendapat bantuan kewangan daripada syarikat pinjaman Puan Rossa Stanley, Setiap hari ada kisah bantuan kewangan kepada orang miskin di seluruh dunia saya membaca cerita ini dan hanya mengambil lulus dengan pemikiran bahawa ia tidak boleh Sebenarnya sehingga saya mendapat pemeriksaan pada kakak saya Redzuan binti Sarina dan ini seperti mimpi ketika dia menyambung saya ke rumah kewangan halus ini bernama syarikat pinjaman rossa stanley yang berpusat di California, Amerika Syarikat. jadi saya memutuskan untuk mencuba dengan menghubungi mereka di hegoolpline pelanggan +12133153118 atau e-mel di rossastanleyloancompany@gmail.com dan saya memohon pinjaman sebanyak Rm 150,000.00 dan seperti itu sebelum saya tahu selepas pengesahan dokumen saya pinjaman saya mendapat diluluskan dan dipindahkan kepada akaun Citibank saya dan hari ini saya penguji Puan Rossa Stanley memberi nasihat pinjaman kepada semua orang di sini tidak terjejas dengan menghubungi syarikat pinjaman yang salah, dan bukannya langsung ke rossatanleyloancompany kerana kadar faedahnya adalah yang terbaik di mana saja di 2% pada tempoh maksimum 10 tahun supaya panggilan atau menulis e-mel dan permintaan kewangan anda akan diberikan jika anda mempunyai sebarang soalan atau fee ragu-ragu untuk menghubungi atau menulis saya di +60113091951 atau email masitahayobbinti@gmail.com terima kasih dan Tetap selamat

Sandra Ovia Loan Firm berkata...

Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang swasta, apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Saya memberikan pinjaman kepada perusahaan lokal, internasional dan juga dengan tingkat bunga yang sangat rendah 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

HAFIZUL BIN HAZIQ berkata...


Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Alta Finance LLC berkata...

PROGRAM PINJAMAN MUDAH
Dalam masa-masa ekonomi yang tidak menentu, ramai yang mendapati diri mereka menghadapi situasi di mana mereka boleh menggunakan bantuan kewangan. Sama ada untuk kecemasan, pembaikan rumah, menggabungkan hutang atau percutian keluarga - pinjaman peribadi yang rendah adalah cara yang selamat dan boleh dipercayai untuk memenuhi keperluan kewangan anda. Di Alta Finance LLC, kami pakar dalam program pembiayaan Pinjaman yang boleh dipercayai dan cekap. Hubungi kami hari ini menggunakan e-mel syarikat kami: altafinancellcfunding@gmail.com atau melalui teks +1 702 805-0119

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Unknown berkata...

Adakah Anda memerlukan bantuan kewangan segera atau Pinjaman penyatuan hutang, Kami menawarkan pinjaman daripada minimum lima ribu dolar kepada jumlah maksimum lima belas juta dolar. hubungi kami hari ini.
EMEL: kabelofinance@aol.com
WhatsApp: +16282720841

asda services berkata...

DOBRÝ DEN A VÍTAJTE V SPOLOČNOSTI ASDA FINANCE LTD
Potrebujete 100% financie? Môžem vyriešiť vaše finančné potreby pomocou problému dolnej časti chrbta vo výške 3% úrokovej sadzby. Bez ohľadu na vaše okolnosti, samostatne zárobkovo činné osoby, dôchodcovia, majú nízku bonitu, môžeme vám pomôcť. flexibilné splácanie, kontaktujte nás na:
asdaservices24@gmail.com
Požiadajte teraz o všetky typy pôžičiek a získajte peniaze okamžite!
* Založenie franšízy
* Obchodná akvizícia
* Rozšírenie podnikania
* Kapitálový / Infraštrukturálny projekt
* Kúpa komerčných nehnuteľností
* Plnenie zmluvy
* Financovanie obchodu atď.
S pozdravom,