SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

21 Februari 2011

NUTP BANTAH CADANGAN SWATA SEKOLAH KERAJAAN

Bernama
21/02/2011 2:13pm

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (KPPK) hari ini berkata kesatuan itu membantah sebarang langkah untuk menswastakan sekolah kerajaan.

Setiausaha Agungnya, Lok Yim Pheng berkata, dasar baru kerajaan berhubung kerjasama Menteri Pelajaran, di Limbang minggu lepas bahawa kerajaan menimbangkan untuk menswastakan sekolah tertentu atau membenarkan pihak swasta untuk menguruskan pembaikan dan penyelenggaraan. - Bernama

10 ulasan:

Cikgusam berkata...

Tahniah NUTP, langkah yang bijak.

Tanpa Nama berkata...

" RAKYAT DIDAHULUKAN ,PENCAPIAN DIUTAMAKAN "

Nik Zubaidah berkata...

cadangan pembangkang yg inginkan sekolah diswastakan harus ditentang. Baguslah NUTP bersama aspirasi BN dalam memelihara kemuliaan dan ikatan suci antara BN dan KPM.

Kita bersama BN dan UMNO dalam menegakkan KETUANAN MELAYU!!!! minta NUTP siasat juga mengapa ada guru enggan menjadi ahli UMNO, adakah beliau tidak taat pada negara? Hanya guru ahli UMNO yg betul2 ikhlas mengajar

Tanpa Nama berkata...

Kak nik we,kita nak tanya faham ko dok baca artikel NUTP Bantah Cadangan Swasta Sekolah kerajaan.. Cadangan ini dari siapa? Bila masa pulak pembangkang buat cadangan nak swastakan sekolah ni..
Harap karajaan jangan sesekali bercita-cita nak swastakan sekolah pulak.Cukuplah badan-badan kerajaan yang telah diswastakan.Kalu jadi ia akan menjadi satu bala kepada rakyat jelata yang kebanyakan hidup susah sekarang
JEBATAKDURHAKA..

Tanpa Nama berkata...

tu pun tak tahu membaca, cadangan drp sapa...po dah

Cikgusam berkata...

Pn Nik Zubaidah, kenapa pula guru harus menjadi ahli UMNO? Kekuatan, ketamadunan dan nilai nasionalisme boleh dijelmakan dalam pelbagai medium. Tidak bermakna jika bukan ahli UMNO kita tidak setia kepada negara.
Lihat sejarah; Dato Onn keluar UMNO (adakah Dato Onn tidak patriotik?); Tunku Abdul Rahman keluar UMNO, Tun Mahathir pernah keluar UMNO.
Pn Nik Zubaidah, tolong baca dan belajar daripada catatan sejarah ye; baru boleh komen.
Apa pun syukirlah, negara kita aman dan damai. Terima kasih kepada kerajaan yg memerintah.

Tanpa Nama berkata...

Nik Zubaidah paranoid...takut kpd bayang-bayang sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Nik Zubaidah ni...SPM pun tak lulus kot...
Cakap tak ikut fakta.

2bz4money berkata...

Syarikat korporat menggunakan kaedah 'business outsourcing' bagi tujuan mendapatkan 'best value for money' berdasarkan saranan kaedah 'Cost Benefit Analysis'. Juga terdapat firma yg membeli sykt hampir muflis agar dibaikpulih dan dijual semula. Langkah 'penswastaan' secara 'Build, Operate & Transfer' (BOT) diharapkan dapat meletakkan kedudukan prasarana pendidikan negara antara terbaik di dunia seterusnya sebagai Pusat Kecemerlangan Pendidikan. Inilah agenda transformasi negara yg perlu diberi penerangan ke akar umbi kerana tanpa sokongan jitu 'runners' spt pendidik, hasrat agenda tersebut pasti sukar dicapai.

ManDari Parit berkata...

2bz4money;
Kakitangan awam bukan golongan kapitalis. Rasa dengan jiwa dan minda. wangikan nilai kemanusiaan.