SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

02 Mac 2011

PENJAWAT AWAM PERLU BIJAK MENGURUSKAN KEWANGAN ELAK BANKRAP - CUEPACS

Bernama
3/2/2011



PUTRAJAYA, 2 Mac (Bernama) -- Seramai 1.2 juta penjawat awam di negara ini, terutama mereka yang berpendapatan sederhana iaitu RM3,500 ke bawah, digesa supaya lebih bijak dalam mengurus kewangan masing-masing agar tidak dibebani hutang, seterusnya diisytihar bankrap.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman berkata pendedahan bahawa seramai 1,086 penjawat kerajaan diisytihar bankrap dianggap sebagai angka yang tinggi dan tidak sepatutnya berlaku.

"Apabila seorang penjawat awam diisytihar bankrap, dia akan ditamatkan perkhidmatan dan kesemua faedah termasuk pencen akan ditarik balik.

"Jadi kita nasihatkan kepada penjawat awam agar lihat dulu pendapatan bulanan dan kena berbelanja atas kebijaksanaan. Janganlah sampai menghuru-harakan keluarga apabila diisytihar bankrap nanti," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas perasmian Taklimat Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010, Taklimat Kebankrapan dan Taklimat Bantuan Guaman kepada ahli Cuepacs di Jabatan Perdana Menteri di sini Rabu oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Liew Vui Keong.

Omar berkata pada masa ini 80 peratus daripada penjawat awam mempunyai pelbagai jenis hutang, termasuk dari bank mahupun koperasi, dan ia dipercayai didorong oleh kebolehan mendapatkan pinjaman dengan mudah melalui status sebagai penjawat awam.

Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan pengisytiharan bankrap itu disebabkan penjawat awam menjadi penjamin kepada pihak lain yang tidak mampu melangsaikan pinjaman.

Justeru, beliau berkata taklimat pada hari ini diharap dapat memberi lebih penerangan dan kesedaran kepada penjawat awam mengenai kebankrapan agar perkara itu dapat dielakkan pada masa hadapan.

Daripada segi Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 pula, Omar berkata ia untuk memaklumkan penjawat awam bahawa terdapat saluran yang selamat untuk mereka memberi maklumat mengenai sebarang ketirisan dalam perkhidmatan awam.

Ia juga, katanya dijangka dapat mengurangkan sindrom 'surat layang' kerana selain melindungi identiti pelapor, pihak yang melapor juga boleh diambil tindakan sekiranya perkara yang dilapor didapati tidak benar.

Beliau berkata taklimat seperti itu juga akan diadakan di seluruh negara secara berperingkat mengikut zon agar kesemua pemimpin dalam Cuepacs dapat menyertainya dan seterusnya perkara memberi penerangan atau mengadakan seminar untuk memberi penjelasan kepada penjawat awam di bawah seliaan mereka pula.

-- BERNAMA

168 ulasan:

Penjawat Awam Veteran berkata...

Macam mana nak uruskan kewangan dengan baik, kalau gaji pun di paras kemiskinan. Anak ramai, harga barang semakin naik, belanja persekolahan anak tinggi.
Orang politik dan jusa-jusa boleh lah kata suruh berhemah, gaji dan elaun mereka banyak.
Fikirlah sendiri..............

Dengan itu buatlah pelarasan gaji bagi Penjawat Awam supaya mereka tidak lagi meminjam sana dan meminjam sini.

Hidup Berhutang berkata...

Betul tu Penjawat Awam Veteran, kami Penjawat AWam di seluruh Malaysia menyukong apa yang anda katakan.
Macam mana kami nak hidup kalau tak berhutang ?

Gaji tidak cukup untuk menyara hidup.

Fikir-fikirkan lah..............

Pak Omar lainlah, elaun banyak..........

Tanpa Nama berkata...

sebijak manapun kita mengurus kewangan,kalau rezeki tak berkat,tidak ada maknanya.
Petani dikampung,tanah sekangkang kera, tetapi rezeki berkat,boleh mendidik 10 anak yang cemerlang.
PA gaji 4,5k,tetapi tak berkat,hutang keliling pinggang, cari peluang tak nak bayar,mana tak bankrap.Menzalimi dan menganiaya orang lain,menyeweng wang awam,dsbnya, mana nak berkat.

Tanpa Nama berkata...

Memang tidak dinafikan... kalau tak berkat sengsara lah hidupnya. Namun yang tak buat pun sekadar cukup2 makan dan pakai shj.

manaf Jeli berkata...

Tahniah BN, dalam TV3 tadi nyata calon BN amat mesra rakyat, mmg melakili aspirasi PA. calon Pas langsung x masuk TV, agaknya dh lari kot takut pada keikhlasan dan kebenaran Umno dan BN.

Kami para PA terharu dgn kempen BN yg nyata pemimpinnya sanggup bersusah datang rumah kampung hulur bantuan.

Gaji yg diberi BN mmg mencukupi, cuma kta kena bijak, jgn jd mcm org pembangkang, kononnya gaji x cukup

Tanpa Nama berkata...

Manaf Jeli.. selama in TV3 @ RTM hanya buat liputan untuk calon BN. mana ada pula buat liputan untuk pembangkang! kalau tak percaya lihat lah setiap kali berkempen..

Botol Kicap berkata...

Cadangan....cadangan....apa kata Pak-pak Menteri, Jusa-jusa diberi gaji di bawah paras kemiskinan (bawah rm3,500). Buka apa, bagi mereka rasa sengsara jadi orang bawahan. Berikan syarat kepada mereka ini; jangan shopping di luar negara, kau orang beli barangan Malaysia. Lepas tu barulah kau orang tahu langit itu setinggi mana!

Tanpa Nama berkata...

TUNGGU 24 MAC INI AKAN ADA BERITA BAIK UNTUK PENJAWAT AWAM..HARAP BERSABAR

xcrew berkata...

Gaji minimum memang tak mengcukupi, macam saya pun walaupun dah berjimat cermat tetap terasa dengan paras gaji rendah ini. Bayangkan saya perlu membayar ansuran bulanan kereta, rumah dan pinjaman peribadi RM10 ribu (belanja kawin). Itu yang terdapat pada slip gaji.

Lain2 pula seperti bil air dan elektrik, minyak petrol, tol, keperluan dapur, kad tambah nilai prepaid RM10 (sebulan je), makanan tambahan anak, lain2 keperluan anak spt lampin dan pakaian, taska.

Korang semua yang gaji rendah mesti boleh faham punya...hidup dgn kerja makan gaji cikit memang terasa, semua paras harga brg dan keperluan tinggi.

Usaha yang cuba dilakukan untuk naik gaji? amik PTK tp dimansuhkan plak, amik KPSL (kenaikan pangkat secara luar biasa) mmg luar biasa soalan dan jawapannya. entah le..nk bisnes sdri nk kena modal duit jugak. nak bisnes online? kena ada duit jugak nk beli laptop/komputer dan sewa talian internet dan modal barang atau perkhidmatan.

Apapun terima kasih jugaklah sebab berikan saya kerja walaupun pada awal masa tu zaman gawat.

Syed Abu Bakar Syakran berkata...

KIra bijaklah kalau boleh mengurus tanpa mengambil rasuah/ atau buat benda2 haram untuk dapatkan wang.....

TApi bodoh benar jika mengurus tu sambil ambil rasuah/ atau buat benda2 haram untuk dapatkan wang.....

Tanpa Nama berkata...

cakap adalah mudah daripada melaksanakan, cakap siapa2 pun boleh.....

Pakai Proton Iswara ajer........... berkata...

Senang Cerita...........Kalau tak mampu jangan membeli :

Jangan ler :

1. PAP N 1 - PT N 17 berangan hendak membeli kereta Exora.
2. Penolong Pegawai Tadbir N 27 berangan hendak membeli Toyota Vios atau pun Toyota Avanza.
3. Pegawai Tadbir N 41 berangan nak membeli Toyota Wish.

Membeli ikutlah kemampuan diri jangan ikutkan hati. Ikutkan hati binasa.
Pakailah kereta mengikut gaji yang diterima samada cukup ke idak.

Syed Abu Bakar Syakran berkata...

NAk beli satu hal, maintenance?

Takkan nak tuang air longkang plak?

Tanpa Nama berkata...

NAIK GAJI LAH.......................................................BARANG MAHAL INI.........................................................PAK NAJIB


TOLONG LAH

Tanpa Nama berkata...

ni tanda-tanda gaji PA akan disemak semula hahahahaa... ngundi dah dekat oiii...

Tanpa Nama berkata...

dari dlu lg problem ni tak selesai2 gak.mane x nye,gaji dhlh sikit,harge brg melebung naik.1 hari belanje pg keje pn rm30.nk jimat cm ne lg.org2 besar 2 bleh lh ckp ikut sdp je.blum kene btg hidung sendiri.

Tanpa Nama berkata...

ntah la.nk komen kt sini pn aku dh xde mood.sebenarnya kerajaan dah lama tau gaji PA ni rendah tapi saja buat xtau sbb lebih mengutamakn periuk sendiri dan suku sakatnya.

Tanpa Nama berkata...

tak tahu laa kalau pihak berkenaan a.k.a JPA buat tak nampak je hal ni..masalah ni makin berlarutan..org yg bangkrap dan keberhutangan makin tinggi dek kenaikan harga barang n petrol..
statistik yg dipaparkan ni menunjukkan bukti terang lagi bersuluh...

Tanpa Nama berkata...

Saya pun seorang yg berjimat cermat tp masih tak cukup. bayar keta, rumah, loan belajar dulu dn keperluan lain..Almaklumlah gred N17 ja, gaji kecik..Saya berkelulusan tp jawatan rendah..teruk juga kena byar loan belajar dulu...parah mcm ni

Tanpa Nama berkata...

iTULAH TANDANYA KESAN KEGAWATAN EKONOMI YANG TIDAK DAPAT DISELARAS DENGAN PENDAPATAN PENJAWAT AWAM YG BERPENDAPATAN TETAP BULANAN, SEDANGKAN KEPERLUAN SEMASA DAN KOMITMEN UNTUK ANAK-ANAK YG SEDANG BELAJAR DAN KELUARGA TIDAK DPT DIABAIKAN.

JLN PINTAS MELAINKAN BUAT PINJAMAN BANK, DIHARAPKAN BONUS HUJUNG TAHUN TAPI TAK MENJADI KEMUDIAN BUAT OVERLAP PINJAMAN BAGI MENAMPUNG KEPERLUAN HIDUP ANAK2 DAN KELUARGA INILAH IMPLIKASI DIATAS KOS SARA HIDUP YG TERUS MENINGKAT DAN MENEKAN PENJAWAT AWAM.

KESAN INILAH JUGA APA YG TELAH BERLAKU DI MESIR DAN LIBYA SEDANGKAN KALANGAN PEMODAL DAN PEMIMPIN TERUS HIDUP MEWAH.

MUDAH2 AN TIDAK BERLAKU DI NEGARA KITA INI, APA YG KAMI HARAPKAN AGAR ADA SEDIKIT KESEDARAN DAN TANGUNGJAWAB PEMIMPIN APA YG TELAH BERLAKU DIATAS NEGARA2 TERSEBUT DAN JANGAN PULA SERING BERI ALASAN YG KURANG RASIONAL SPT NEGARA AKAN BANGKRAP ATAU SEBAGINYA TETAPI PERLU MENGAMBIL KIRA 1.2 JUTA KEBAJIKAN HIDUP PENJAWAT AWAM YANG JUGA MERUPAKAN PENYUMBANG PEMBANGUNAN NEGARA

Tanpa Nama berkata...

saya cukup muak dgn ungkapan kena bijak belanja, jgn boros, urus kewangan dgn baik, tukar gaya hidup untuk tidak bankrap dan sebagainya ini...

Naik loya saya...

urus kewangan...bunyi macam gaji puluh ribu...

jangan boros...bunyi macam hari2 makan kat restoran atau tidur di hotel tak tidur di rumah atau pergi kerja naik helikopter atau beli selipar di London atau hisap curut RM300.00 sebatang...

kena bijak belanja...bunyi macam kalau sampai kat tol, pandai2lah untuk tidak bayar tol..sampai kat stesen minyak pula, pandai2lah untuk tidak bayar minyak yg dituang ke tangki, kalau sampai saman ekor pulak, pandai2lah untuk elak bayar saman dan sebagainya.

sudah2lah nak momok fikiran rakyat..rakyat bawahan 1-17 ni bukan bodoh sangat..

Tanpa Nama berkata...

agree with u..

sila baca blog Papa Gomo..
lagik rasa loya...

Tanpa Nama berkata...

ada kawan aku gred 17. tp gaji bersih rm 380. belom tolak duit minyak dgn makan.rajin cari duit lebih(OT, kerja sabtu ahad,amik upah angkat barang, jaga studio, DLL) tp tak pernah mengeluh pasal gaji kerajaan bagi tak cukup. pasal dia kata bersyukur pasal DAPAT KERJA KERAJAAN.

PA Bawahan berkata...

Betul tu...........orang atas-atas ni pandai memberi nasihat ajer, ter kena batang hidup mereka, baru mengelabah.
Fikirlah majoriti penjawat awam yang merana berhutang kerana gaji yang rendah, keperluan hidup tinggi.
Harapkan Bonus...........sebulan ke 2 bulan jangan haraplah.
Mana nak cukup......terpaksalah berhutang dengan Bank Rakyatlah, Bank Simpanan Nasionallah. Kalau dah gaji tinggal 40%, terpaksalah pula meminjam dengan Along.

Lu Fikirlah sendiri..............

Ahli Cuepacs berkata...

Berharap sebelum Dato Omar Osman ni bersara wajib tahun ini, berusahalah demi kelangsungan hidup Penjawat Awam.
Penjawat Awam terhimpit dengan gaji yang kecil ini.

Tolonglah Dato Omar...............

Tolonnnnnnnnnnnnnggggggggggggggggggg kami.

Tanpa Nama berkata...

Kelakar pulak bila orang kaya nasihat orang miskin supaya berjimat cermat...orang bawahan pun macam orang atasan jugak kena makan & minum untuk hidup...harga roti kering dan maggi pun dah naik harga...lain-lain harga makanan lagilah....

ABU berkata...

Poverty Line Income in European Union was 1/2 of National Average Income (Monthly). Meaning that, if that indicator was to be use; Malaysia PLI should be 1750 because the National Average was 3500 for year 2008.
So almost majority of the government servents will fall under the group (Rakyat Miskin).

Definisi miskin merupakan sesuatu yang sukar untuk ditakrifkan. Jika EU dijadikan contoh, maka, ramailah kita merupakan rakyat miskin. Mungkin dengan ditakrifkan sebagai miskin, kita perlu melihat balik siapa kita ini sebenarnya...

2bz4money berkata...

Untuk mengelakkan diri dari muflis, PA adalah dijemput menghadiri Kursus Pengurusan Kewangan Peribadi anjuran INTAN Bukit Kiara yang boleh dipohon secara online via www.intanbk.intan.my. PA juga boleh mendapat nasihat/pandangan via AKPK bagi mengurus dan menyelaraskan hutang yg agak kritikal. 'Anda Buat, Anda Dapat..'

Pekerja Miskin berkata...

Gaji bersih saya Rm400 saja.. petrol je sebualan kat 300.. yang lain tu untuk makan. mampuke PM kita makan RM100 untuk sebulan.. Mungkin makanan sehari dia cecah RM100. so keadilan.. rakyat dibelangkan, duit poket sendiri didahulukan.. Kita bukan nakkan kenaikkan gaji RM10000. hanya naik dalam RM400 macam tu pun dah kira ok dah.
Kawan-kawan.. saya tahu ramai diantara kita senasib.. bersabarlah.. mungkin ada berita baik tahun ini. Kalau tak, berita buruk untuk BN menunggu tahun depan..

Tanpa Nama berkata...

cakap bole laaa....hangpa xpa la gaji berpuluh-puluh ribu sebulan...yang jadi BABUN ni gaji nak makan pun xcukup....mana xramai orang pinjam bank.....pas tu hangpa kecoh kata ramai PA utang.....apa citer bro....kalo xnak utang....naikkan gaji....xkan tu pun nak ajaq.....

Tanpa Nama berkata...

islam tak pernah letakkan paras kemiskinan...tu la...lantik lagi bangsa HINDU jadi menteri sumber manusia.....padan muka semua....1malaysia konon..PIRAHHHH..tu semua geng jolok teloq menteri laaa

Tanpa Nama berkata...

azizi mt KD PERAK dah dapat IC.....tu pun dah dapat diut pinjaman...kami xdapat pun.....aper cite broooooo

Tanpa Nama berkata...

Macammana nak urus kewangan kalau barang naik 30-50% tapi gaji naik 5%-7.5% je setiap tahun, fikir-fikirkan lah...

Tanpa Nama berkata...

kapada pak omar masa ni la sesuai memohon sebarang kenaikan gaji & elan.. jika tidak di layan lancarkan mogok pasti pentadbiran kerajaan BN gelabah.... tapi kalau pandang 3 juta diam lah

MASA DEPAN GELAP berkata...

CONTOH BEBAN KEWANGAN PA GRED17 KEBWH DI PULAU PINANG (PERBELANJAAN SEBULAN)

GAJI+ITKA+COLA+ITP=RM1380.00++
TOLAK:
1) BAYARAN PINJAMAN PERUMAHAN: RM600++ (MANA ADA HARGA RUMAH RM100K KE BAWAH SEKARANG NI DIPULAU PINANG)
2) BELANJA MINYAK PETROL&PENYENGGARAAN: RM300
3) BIL ELEKTRIK+AIR+LAIN-LAIN (ITU HPHONE PAKAI PREPAID SAHAJA):RM150
4) BELANJA DAPUR: RM300 (HARGA BARANG NAIK, KERAJAAN HARAM TAK KAWAL PUN)
5) BELANJA PERSEKOLAHAN ANAK (2 ORANG): RM500 (ITU BARU 2 ORANG, KALAU LEBIH DARI TU..MAU GANTUNG DIRI DKT KIPAS ANGIN NI..)
6) BAYARAN BALIK PINJAMAN KENDERAAN: RM400 SEBULAN

JUMLAH PERBELANJAAN: RM2250
LEBIHAN/KURANG: -RM870

CATITAN:
ISTERI KERJA KILANG. GAJI SEBULAN RM600 (CAMPUR OT) = RM900(+-)
BOLEH LA SUPPORT SIKIT UNTUK BELANJA YANG NEGATIF DI ATAS.

KESIMPULANNYA...

1) TIADA SAVING
2) TIADA KEGEMBIRAAN UNTUK ANAK2 (NAK BAWA ANAK2 JALAN TAKUT LARI BUDGET)
3) TIADA DUIT UNTUK IBU BAPA DI KAMPUNG
4) IBARAT KAIS PAGI MAKAN PAGI, KAIS PETANG MAKAN PETANG.

ITU LAH REALITINYA...

JADI MCMANA P.A. X BANKRAP...PENDAPATAN SENDIRI PUN TAK MAMPU NAK TANGGUNG PERBELANJAAN. KERAJAAN SURUH/AJAR RAKYAT SUPAYA BERHEMAT APABILA BERBELANJA. SEDANGKAN DALAM WAKTU YANG SAMA HARGA BARANG NAIK SIKIT-SIKIT TANPA PENGETAHUAN KERAJAAN (TUTUP MATA). CUKAI SANA SINI DI KENA KEPADA RAKYAT. CUKAI PINTU, CUKAI TANAH, CUKAI PERKHIDMATAN, CUKAI HIBURAN (KALAU LANGGAN ASTRO) DAN MCM2 CUKAI LAGI. YANG KAYA SYARIKAT-SYARIKAT YANG SEDIAKAN KEMUDAHAN NI.

KALAU MACAM NI LA KEADAANNYA, TAK MUSTAHIL WAWASAN 2020 YANG INGINKAN MALAYSIA MENJADI NEGARA MAJU & PENDAPATAN KAKITANGAN AWAM BERSKALA TINGGI HANYA GAH PADA NAMA SAHAJA.

YANG KAYA BERTAMBAH KAYA, YANG MISKIN BERTAMBAH PAPA.

TAHNIAH KEPADA KERAJAAN!!! KERANA:

1) BAGI KENAIKAN TAHUNAN IKUT TANGGA GAJI YANG HANYA RM30-RM50 SEBULAN (BUAT BELANJA BELI IKAN SARDIN, SAYUR BUSUK, TELUR AYAM, SUSU MURAH UNTUK KEGUNAAN 1-2 MINGGU BUAT KELUARGA TERSAYANG)

2) BANTUAN KHAS KEWANGAN RM500 SETAHUN UNTUK GUNA PERBELANJAAN HARI RAYA DAN PERBELANJAAN SEKOLAH ANAK-ANAK YANG MANA KOSNYA MENCECAH RM1000 SETAHUN.

abebro berkata...

ada apa ngan 24 mac bro kawan sebagai penjawat awam yang agak komited untuk melakukan tuagasan harian termasuk tugas2 bukan hakiki ni ingin tahu apakah berita terbaikk untuk p.a yang berada pada tahap kemiskinan melampau ni..

Tanpa Nama berkata...

abebro berkata...

ada apa ngan 24 mac bro kawan sebagai penjawat awam yang agak komited untuk melakukan tuagasan harian termasuk tugas2 bukan hakiki ni ingin tahu apakah berita terbaikk untuk p.a yang berada pada tahap kemiskinan melampau ni..

Selasa, Mac 08, 2011 9:30:00 AM

APA LAGI...GAJI MASUK LA 24HB NI

Tanpa Nama berkata...

naik gaji lahhhhh
bukan nyer berjimat nak mampos kerr
berjimat2....
bia xpayah makan tu maksud jimattt???

Tanpa Nama berkata...

Nasiblah...penjawat awam ni. Claim rawatan perubatan yang di tuntut 8 bulan lepas, sehingga kini...jawapan kelulusan pun tak di terima lagi! Dah lah sakit, terpaksa berhutang pulak... Itu rawatan di Hospital Besar kerajaan, bukannya di specialist centre!

Rahman Nanyan berkata...

wahai PA yang tiada sedarkan diri sekelian, tahukah kamu bahawa kita sepaptutnya berjimat cermat sebagaimana saranan YB Menteri baru2 ini?

pemimpin Umno amat mengambil berat hal rakyat, janganlah kerana hal2 kecil seperti barang naik (kononnya) nak dijadikan alasan meminta naik gaji pula. YAB PM dah kata, nanti negara bankrap, mahukah kamu?

Hanya BN mampu membela rakyat, percayalah!!

Tanpa Nama berkata...

x tahu nk buat apa.. dr gred s27 turun ke gred s17 kemudian turun ke n1... apa nk buat ni??? mn hak km??? kata putus di beri myakitkan hati... klu nk keje blh mohon n1 klu x mahu ramai lg yg nk.. susah hidup taraf pks... apa yg perlu kami buat?? KP cakap bongkak! gaji beribu mana nk pandang kami yg bwh ni!!!!! apa yg perlu km buat?? dlu bila n downgred s17 janji dpt kontrak tp penipu!!! malah diberi kata putus lg! jatuh ke gred n1!

Tanpa Nama berkata...

kenapa ada KALAU? ubah terusla...BN bagila gula-gula apapun dkt mengundi, jgn terpedaya,,nanti dia buat lagi..tak serik2 ker???

pilihanraya hanya 5 tahun sekali, sekali tertipu lima tahun sengsara....pikir2kan...

tukarlah kerajaan yg dah 54 thn ni...umur pencen dah tu...umur gred 54,takkan nak pikir kita yg gred bawah2 ni.....

tukor ajer kerajaan PRU 13...amin...

Tanpa Nama berkata...

KITA SOKONG PENDAPAT2 DIATAS..
SEKARANG TARAF HIDUP TINGGI, HARGA BARANG SEMUA NAIK...NAK MENGURUSKAN KEWANGAN DENGAN BIJAK? PUNYALAH SUSAH..TERPAKSA IKAT PERUT..
FIKIR-FIKIR LAH....
GAJI KAKITANGAN AWAM MASIH DI PARAS KEMISKINAN TIDAK CUKUP UNTUK MENYARA HIDUP, NAK BELI RUMAH KOS RENDAH PUN TIDAK LAYAK SEBAB SEKARANG NI HARGA RUMAH TIDAK ADA 100K+ LAGI..

Tanpa Nama berkata...

Apala Komplen-komplen. Kalau x suka kerja kerajaaan gaji rendah, kerja lah swasta. Kalau rasa masih lagi rendah, ambil risiko buat perniagaan. Bukan tanggungjawab kerajaan menanggung perbelanjaan tuan-tuan semua.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya tidak banyak yg muflis, sejak tahun 1998, ada sudah yg memiliki kad kredit, tapi Anwar Ibrahim naikkan 15% bayaran, ketika itu beliau Menteri Kewangan, banyaklah yang blacklist sehingga kini. Selain itu jika boleh CCRIS ketatkan peraturan mereka, dan hanya yang tercatit di CCRIS saja boleh dibayar bukan mengikut kehendak bank. Kalau bank yang rugi berjuta-juta, tidak pun kena muflis, tetapi mereka di bantu, kenapa pula yang kakitangan kerajaan tidak dibantu.

Tanpa Nama berkata...

Yang gaji 1K keatas boleh bersuara lagi, di sabah, tukang cuci pejabat Jabatan Pendaftaran Negara, nak tahu berapa gaji mereka, RM500.00 dan kalau dipedalaman luar bandar RM350.00, tiada potongan kwsp, kenapa majikan tidak diambil tindakan. Mana ketelusan kerajaan terutama yang ada kaitan dengan kes ini. Cukup kah gaji tadi...bukan lagi dibawah paras kemiskinan, tetapi dibawah paras besi bekarat.

Tanpa Nama berkata...

Mereka yang bukan kakitanag awam dan berjawatan tetap dan berpencen, jangan masuk campur hal hal kerajaan, malu sikit. Syukurlah kalau jajwatan sementera atau percubaan atau kontrak, kalau sekadar tiada kerja, baru nak cari kerja, bagus jangan masuk campur hal hal kerajaan. Hanya kakitangan kerajaan saja tahu. Cuepacs sdang berusaha untuk membantu kakitangan awam.

Tanpa Nama berkata...

Bukan tak bersyukur, tetapi hakikatnya sekarang, memang gaji sedia ada tida mencukupi. Nak ke tandas awam pun kena bayar 50 sen. Semua perlukan duit. Setiap kali hari gaji, duit gaji hanya transit ke dalam akaun kita... lepas tu akan diagih-agih (membayar bil). Saya bersetuju dengan saudara yang ada menyebut bahawa kita bukan nakkan gaji dinaikkan sehingga RM10000 atau bukan kita nakkan kerajaan untuk tanggung perbelanjaan kita, tetapi fikirlah secara logik dan rasional. Put yourself in our shoes, then you'll know... Kalau PA tak ada, sesebuah negara itu tidak ada maknanya...

Tanpa Nama berkata...

Baik Hari untuk Anda.

Apakah Anda mencari pinjaman sangat asli? Pada tingkat yang terjangkau? Dalam waktu 2 sampai 3 hari kerja. Apakah Anda pernah ditolak secara konsisten? oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Kabar baiknya adalah ini! Kami menawarkan pinjaman mulai dari € 1,000.00 menjadi $ 30,000,000.00 Max. 3% bunga per tahun. PINJAMAN untuk mengembangkan ekspansi bisnis EDGE / bisnis yang kompetitif. Kami bersertifikat, dapat dipercaya, dapat diandalkan, efisien, cepat dan dinamis. Dan rekan-pemodal kerja Real estate dan semua bentuk pembiayaan usaha, Balas ke e-mail: perusahaan pinjaman betterdayfunds@aol.com

Kami menyediakan pinjaman jangka panjang dari satu bulan sampai lima puluh tahun.

Kami menawarkan jenis berikut pinjaman dan banyak lagi;

* Pinjaman Pribadi (pinjaman tanpa jaminan)

* Kredit Usaha (pinjaman tanpa jaminan)

* Konsolidasi Pinjaman * Kombinasi Pinjaman

* Home Improvement.


Silakan jika Anda senang dan tertarik dalam penawaran keuangan kita, tidak ragu-ragu untuk menghubungi kami jika Anda membutuhkan jasa kami karena Anda akan perlu untuk memberikan kami informasi berikut untuk memulai proses sesuai jumlah pinjaman Anda. Silakan jika Anda tertarik saat ini pinjaman mendesak E-mail kami dengan alamat email berikut: betterdayfunds@aol.com

Salam
Tedy Kate

Tanpa Nama berkata...

Hello saya Rang Undang-Undang Culbard dari Audita Perkhidmatan Kewangan dan Patners.
Berdasarkan di Lithuania, secara rasmi Republik Lithuania di Eropah Utara, juga mempunyai cawangan di banyak negara. Disebabkan Krisis kewangan global, kami telah memutuskan untuk memberi pinjaman kepada orang ramai, individu dan syarikat-syarikat swasta pada kadar yang lebih murah sebanyak 3% untuk meningkatkan perniagaan mereka.

Berikut adalah Parameter pinjaman:
Masa yang diperlukan untuk kelulusan pinjaman adalah 48 jam.
Masa yang diperlukan untuk memproses pinjaman adalah 2 hari permintaan itu.
Bagi penjamin pinjaman tidak diperlukan.
Dalam berurusan dengan peminjam yang tidak dikawal oleh daftar.
Pinjaman ini tidak terhad oleh umur.


Untuk maklumat lanjut lanjut mengenai cara untuk memohon dan mendapatkan pinjaman anda,
Sila hubungi kami di:
Auditafinancialservice.partner @ gmail.com
24 jam melalui e-mel.

Masalah kewangan anda akan dapat diselesaikan.
Rang Undang-Undang Culbard ..... Audita Perkhidmatan Kewangan dan Rakan

Terima kasih

Unknown berkata...

Perhatian semua pencari pinjaman!!
Selamat datang
Apakah Anda membutuhkan pinjaman?
Apakah Anda tertarik untuk mendapatkan semua jenis pinjaman? Atau khawatir keuangan?
Jika demikian, silahkan hubungi kami sekarang melalui alamat e-mail perusahaan: klarabannyfinance@gmail.com:
Kami siap melayani Anda.
Best Regards,
Klara Banny
Direktur Kerjasama

Kontak: klarabannyfinance@gmail.com: pinjaman Anda saat ini, kami siap melayani Anda.

Apakah Anda membutuhkan pinjaman? JIKA YA-mail: klarabannyfinance@gmail.com: pinjaman Anda saat ini, kami siap melayani Anda.

Tanpa Nama berkata...

Apakah Anda pernah ditolak oleh bank atau pemberi pinjaman keuangan? Apakah Anda ke
utang? Apakah Anda membutuhkan pinjaman cepat untuk bisnis?

Maka di sini adalah kesempatan, perusahaan saya menawarkan pinjaman pribadi dan bisnis untuk
individu, tanpa bunga, di mana peminjam dapat membayar kembali dalam jangka waktu tertentu. Jika tertarik,
hubungi kami sekarang di yogaloanservice@gmail.com atau yogaloanservice@yahoo.com
Berikut Apakah Informasi yang Diperlukan:

* Nama Lengkap
Euro * Jumlah Pinjaman Dibutuhkan, Pounds atau Dolar:
* Tujuan Pinjaman:
* Durasi Pinjaman:
* Negara:
* Telepon:

Melalui program Kredit Tanpa Jaminan kami dan Dijamin, kami dapat menyediakan jenis apa pun
pembiayaan bahwa bisnis mungkin perlu. Kami merancang Program kami untuk menyesuaikan Anda
kebutuhan, bukan milik kita. Dalam kebanyakan kasus, Anda akan menemukan bahwa keluar kita memiliki pilihan
yang tidak ditawarkan oleh bank.

Untuk membahas lebih lanjut situasi Anda, silahkan hubungi kami sekarang untuk aplikasi

Ms Margaret Homes
Direktur (YOGA JASA LOAN)
Pribadi E-mail: yogaloanservice@gmail.com atau yogaloanservice@yahoo.com
YOGA PINJAMAN LAYANAN (SERVICE YOGA LOAN)
Copyright 2013 YOGA PINJAMAN LAYANAN All rights reserved

young lee berkata...

Salam ..
Sila hubungi kami untuk pinjaman anda selamat dan tidak bercagar pada kadar faedah 3%
........................................

Adakah kesukaran ekonomi yang memberi kesan kepada anda tahun ini , adalah bank anda enggan untuk memberikan pinjaman

untuk tahun ini? Jika jawapan anda adalah ya , maka anda perlu pinjaman. Saya Encik Lee Chang, pemilik

syarikat pinjaman Kami menawarkan pinjaman selamat dan terjamin pada kadar faedah sebanyak 3%.
 

* Adakah anda kewangan dihimpit ?
* Adakah anda mencari dana untuk melunasi kredit dan hutang ?
* Adakah anda mencari dana untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
* Adakah anda memerlukan usaha swasta atau kredit untuk pelbagai tujuan ?
* Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek-projek yang besar?

Jika anda mempunyai sebarang masalah di atas , kita boleh menjadi bantuan kepada anda tetapi saya mahu anda memahami

kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 3%.

* Meminjam apa-apa sehingga $ 95.000.000 USD.
* Pilih antara 1 hingga 20 tahun untuk membayar balik.
* Pilih antara Bulanan dan Pelan pembayaran balik Tahunan.
* Terma Pinjaman Fleksibel.
Sila jika anda berminat untuk menyemak kembali dengan kami melalui e-mel ini

alamat : leechangloancompany.ch @ gmail.com

Kami berjanji jaminan 100 % bahawa anda akan menerima pinjaman anda pada akhir pinjaman ini

transaction.There ada pemeriksaan keselamatan , tidak ada pemeriksaan kredit

Salam
Lee Chang
LEE CHANG PINJAMAN SYARIKAT

Unknown berkata...

Apakah Anda membutuhkan pinjaman cepat dan mudah? Saya Mr Jonna, CEO Jonna Finance Pinjaman Perusahaan, saya membiarkan Anda tahu bahwa ini adalah sebuah perusahaan pinjaman yang memberikan fasilitas pinjaman dengan tingkat bunga sebesar 2% menjadi organisasi orang / bisnis yang membutuhkan uang. Aku ingin kau tahu bahwa jumlah pinjaman Anda akan diberikan kepada Anda. Kami menawarkan semua jenis pinjaman kepada orang-orang berpikiran serius yang membutuhkan bantuan keuangan. Untuk mendapatkan prosedur pinjaman dimulai, mengirimkan kepada kami rincian sebagai berikut:-email: jonnafinance@outlook.com

Unknown berkata...

Apakah Anda perlu pembiayaan? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk bisnis atau kebutuhan pribadi? Ingin membiayai perusahaan Anda? Kami menawarkan pinjaman untuk setiap orang atau perusahaan, dengan bunga sebesar 2% per tahun. Untuk informasi lebih lanjut, hubungi Email: jonnafinance@outlook.com

Unknown berkata...

Halo, saya bernama MORAIDA LUNA. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu aku tegang finansial, dan karena putus asa, saya telah scammed oleh beberapa lender online. Aku hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal bernama Ibu Amanda yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari $ 53.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena itu saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan setiap pinjaman apapun, hubungi dia melalui email nya: amandarichardsonloanfirm@gmail.com.
Anda juga dapat menghubungi saya di email saya moraidaluna@gmail.com.
Sekarang, semua saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekeningnya bulanan.

Unknown berkata...

Halo, saya bernama MORAIDA LUNA. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu aku tegang finansial, dan karena putus asa, saya telah scammed oleh beberapa lender online. Aku hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal bernama Ibu Amanda yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari $ 53.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena itu saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan setiap pinjaman apapun, hubungi dia melalui email nya: amandarichardsonloanfirm@gmail.com.
Anda juga dapat menghubungi saya di email saya moraidaluna@gmail.com.
Sekarang, semua saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekeningnya bulanan.

Unknown berkata...

Halo, saya Mr Rapheal Williams, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup waktu kesempatan pinjaman. Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh Bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan konsolidasi pinjaman atau hipotek? mencari lebih banyak karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit yang buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami menyediakan bantuan yang dapat diandalkan dan waris dan akan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email hubungi kami via

Email: raphealwillaims.loanfirm2015@gmail.com Terima kasih, kami berharap untuk prompt Anda menjawab.

Mr tanda Rapheal Roland Email: raphealwillaims.loanfirm2015@gmail.com

kati morgan berkata...

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk perniagaan, melaksanakan projek, membeli hartanah, Pendidikan, atau membayar untuk apartmen. Kati MORGAN PERKHIDMATAN ONLINE adalah sebuah organisasi kewangan yang boleh membantu anda mencapai impian anda dengan usaha yang kurang. Kadar faedah yang rendah @ 4%. APA SAHAJA KREDIT ANDA! Anda masih boleh memohon. e-mel; katimorganfinancialcompany@gmail.com

Unknown berkata...

Halo, saya Mrs Susanne Lani, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman kesempatan seumur hidup. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? menemukan lebih karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis di lantai 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email Hubungi kami melalui

Email: susanne.loancompany@gmail.com Terima kasih, kami berharap untuk prompt reply.

Masuk Mrs Susanne Lani Email: susanne.loancompany@gmail.com

Unknown berkata...

Halo Setiap Satu, nama saya Dwiokta Septiani dari Indonesia, aku cepat-cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak pemberi pinjaman kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli, saya ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman dan pinjaman genue nyata yang telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan pinjaman saya. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan nomor scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari genue pemberi pinjaman kredit online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mrs Anita Charles yang merupakan CEO dari Anita Charles Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp430,000,000) dengan tingkat bunga rendah dari 2%, Tidak mengurus usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang tersebut untuk membangun usaha dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan yang dibuat tentang pengalihan pinjaman dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, itu disimpan ke bank dan mimpi datang melalui saya. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan pinjaman genue dengan cepat menghubungi dia sekarang email di anitacharlesloancompany@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan hal ini. Saya berdoa agar Tuhan akan memberkatinya untuk hal-hal baik yang dia telah lakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di septianidwiokta@gmail.com untuk info lebih lanjut.

Unknown berkata...

Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda?
Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya?
Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek?
mencari lagi karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu.
Kami meminjamkan dana untuk individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis di tingkat 2% .Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami membuat handal dan bantuan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman.

Jadi hubungi kami hari ini via email di: sandrafitraloanfirmltd@gmail.com

Salam Hormat,

Sandra Fitria

lady mia berkata...

Halo, Ramadan adalah di sini sudah tidak anda berfikir ia adalah masa untuk mendapatkan berkah dari Allah boleh conected hari ini dan anda pasti akan bahagia dengan kasih karunia Allah.
Nama saya adalah Cynthia Johnson. kita gadai janji, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman Hotel, tawaran komersial Umum Mr John Carlson, orang harus mengemas kini semua situasi kewangan di dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar pemberi pinjaman wang pinjaman peribadi, pinjaman, kredit pembinaan, rendah kadar faedah 2% dll kredit modal, pinjaman perniagaan dan pinjaman kredit buruk bekerja, start up. Kami membiayai projek di tangan dan syarikat anda / rakan kongsi dan saya juga ingin menawarkan pinjaman peribadi untuk pelanggan mereka. hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lebih lanjut: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com.

Unknown berkata...

Hati-hati di sini. Tidak ada yang dapat membantu Anda di sini atau bahkan menyarankan bagaimana Anda bebas untuk mendapatkan bantuan keuangan. Setiap jawaban dari pemberi pinjaman kredit atas pertanyaan Anda, Anda harus mengabaikan, karena Mereka Apakah Penipuan ... penipuan yang nyata ... saya adalah korban yang saya robek Ribuan dolar ... baik terima kasih Tuhan untuk saudara Kristen yang dimaksud saya untuk sebuah organisasi pinjaman yang dibentuk oleh beberapa Ibu Clara, claraloan@financier.com.
Mereka membuat hidup saya yang berharga dan memberikannya makna. Ketika adik memberiku semata-mata untuk Untuk kontak lebih lanjut, saya menghubungi dia. Mereka menyetujui pinjaman sebesar $ 75.000,00 USD dan dalam 48 jam setelah bertemu semata-mata untuk orang lanjut Untuk melawan persyaratan, pinjaman saya disimpan di rekening bank saya tanpa agunan. Saya akan menyesal Total hidupku, Karena pada titik waktu saya hanya bercerai ayah dari anak saya, dan anak saya (Ridwan) dihadapkan dengan situasi hidup dan mati. Jangan ragu untuk menghubungi via Email: Claraloan@financier.com. Untuk pertanyaan lebih lanjut. hubungi saya via: Yunitanurudeen@gmail.com

Sandra Ovia Loan Firm berkata...

Halo, saya mrs Sandra Ovia, pemberi pinjaman uang pribadi, apakah Anda dalam utang? Anda perlu dorongan keuangan? kami juga menyediakan pinjaman akhir tahun, pinjaman untuk paket Natal, tahun baru, untuk bertemu dengan tagihan Anda, memperluas bisnis Anda dan juga untuk renovasi rumah Anda. Aku memberikan pinjaman kepada perusahaan lokal, internasional dan juga pada tingkat bunga yang sangat rendah dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Lady Jane berkata...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 1,5%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

Lady Mia berkata...

Selamat Tahun Baru semuanya,

Nama saya Mia.S. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah scammed oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 JUTA) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena aku berjanji padanya bahwa aku akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apapun, silahkan hubungi dia melalui emailnya: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya ladymia383@gmail.com dan miss Sety yang saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia dia juga mendapat pinjaman dari Ibu Cynthia baru Anda juga dapat menghubungi dia melalui email nya: arissetymin@gmail.com Sekarang, semua yang saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening bulanan.

Indriaty Manirjo berkata...

Syukur kepada Allah yang maha kuasa untuk memberi saya kesempatan ini untuk berbagi kesaksian saya, saya Mrs. Indriaty Manirjo, yang Anda cari pinjaman? Saya ingin membawa ini ke semua pemberitahuan pinjaman untuk berhati-hati, karena begitu banyak perusahaan pinjaman palsu di internet. Saya telah menjadi korban dari sebuah perusahaan pinjaman palsu 4, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan pinjaman palsu yang saya kemudian mengetahui mereka adalah scam. Pada proses yang saya ditangkap oleh orang-orang yang saya berhutang kepada karena saya tidak bisa bertemu untuk kali saya berjanji untuk membayar dan saya ditangkap. Aku baru saja keluar dari penjara, ketika saya bertemu dengan seorang teman yang intoroduce saya untuk pemberi pinjaman kredit karena dia meyakinkan saya bahwa dia mendapat yang pinjaman dari dia yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY, jadi saya tidak punya pilihan untuk memberikan cobaan karena saya harus bertemu dengan standar hidup dan membayar utang saya dan memulai bisnis baru. Jadi saya mendapat pinjaman saya dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY tanpa stres, itulah alasan saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya kepada orang-orang yang membutuhkan pinjaman, sehingga mereka tidak akan jatuh di tangan pemberi pinjaman kredit palsu. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. magretspencerloancompany@gmail.com,.
Anda masih bisa menghubungi saya melalui email saya untuk informasi lebih lanjut tentang indriatymanirjo010@gmail.com. Tuhan membantu Anda dan sangat berhati-hati.

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi keterangan kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang sedang mencari untuk pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka sesiapa yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih tulen sekali dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa yang 6 kredit peminjam penipuan, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum i adalah pembebasan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menerangkan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman reliabl yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam tempoh 24 jam yang i digunakan, Jadi saya membuat keputusan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik hubungan SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (widyaokta750@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

fatma berkata...

Hello semua, saya fatma dari Indonesia menyeronokkan saya menasihatkan anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, orang-orang di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, walaupun sebahagian daripada keterangan di sini adalah semua palsu mereka orang yang sama yang melakukan itu semua, mereka masih orang yang sama melakukannya. jadi sila berhati-hati untuk tidak jatuh yang tertipu atau menipu rakan-rakan Indonesia, saya menipu empat kali sekitar Rp200,000,000 juta untuk yuran pendaftaran, yuran perpindahan, kos cukai dan kos insurans, tetapi selepas pembayaran saya, saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya membayar lagi dan sekali lagi,

 Ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa ada undang-undang kewangan atau kaedah-kaedah kos ini mendapat pinjaman dari bank-bank, peminjam atau syarikat tetapi Allah bersyukur kerana saya kemudian menerima pinjaman sebanyak $ 100,000 daripada syarikat yang seorang kawan saya yang memperkenalkan saya dengan sebenar dan syarikat pinjaman dipercayai, (THERESALOANCOMPANY), mereka syarikat terkemuka di Asia, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang telah scammed dan menipu, jadi jika anda memerlukan kredit yang lebih baik pergi kepada syarikat-syarikat dalam

(THERESALOANCOMPANY) atau jika anda mempunyai rakan-rakan dan memberitahu mereka untuk membantu anda untuk menghubungi mereka untuk pinjaman, okay, anda boleh mendapatkan yang sangat mudah untuk mendapatkan serendah 2% daripada pinjaman tanpa cagaran atau penjamin. Ini adalah e-mel mereka

(THERESALOANCOMPANY@GMAIL.COM) Anda boleh menghubungi mereka dengan aplikasi anda adalah baik dengan mereka anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa 24 jam, asli cepat dan saya terpaksa membantu penipuan negara saya, e-mel saya adalah (Feyzilfatma@gmail.com) hubungi saya untuk maklumat lanjut, saya bersedia untuk membantu TUHAN memberkati engkau NOTA semua. SILA. TIADA YURAN PENDAFTARAN, TIADA YURAN PEMINDAHAN, NO Bayaran CUKAI, NO YURAN INSURANCE) harta pemberi pinjaman atau syarikat tidak memungut caj ini. Allah memberkati kita YURAN PEMINDAHAN, YURAN NO CUKAI, NO YURAN INSURANCE) sebenar Lender Syarikat ATAU TIDAK memungut caj penutup penyanyi,

maryan sani berkata...

Hello, Saya Puan Maryan sani pemberi pinjaman pinjaman peribadi. Syarikat kami menyediakan pinjaman pada kadar rendah sebanyak 2% anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda, atau anda
memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil dan menambah kemudahan syarikat anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? perkhidmatan
Ini akan memberikan kedua-dua individu, syarikat-syarikat, lelaki dan wanita perniagaan peluang untuk meneroka dalam perniagaan varoius mereka dan kami tidak tergesa-gesa costomers kami untuk membayar pinjaman mereka sebaliknya kita memberi mereka lebih masa untuk membayar laon mereka telah yang mereka telah dikumpulkan. Walau bagaimanapun, peluang kewangan di muka pintu anda dan kemajuan anda adalah peroity kami, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: maryansaniloancompany@gmail.com

Dangote Loan Company berkata...


Tuan Nyonya
Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
Keuangan *
* Home Loan
* Investasi Pinjaman
* Auto Pinjaman
* Konsolidasi hutang
* Line of Credit
* Kedua Mortgage
* Akuisisi kreditan
Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
dangotegrouploandepartment@gmail.com

Unknown berkata...

PELUANG LAGI LAGI, ANDA A MAN PERNIAGAAN / WANITA, PEKERJA DALAM ORGANISASI, BEKERJA SENDIRI? Memerlukan pinjaman peribadi untuk perniagaan tanpa tekanan, Jika ya, hubungi kami hari ini, kami menawarkan pinjaman tahun baru pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, anda boleh memulakan tahun baru dengan senyuman di muka anda, keselamatan, kebahagiaan kami pelanggan adalah kekuatan kita. Jika anda berminat, mengisi borang permohonan pinjaman di bawah:
Maklumat peminjam:

Nama penuh: _______________
Negara: __________________
Seks: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
Tempoh Pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor telefon bimbit: ________

Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com

Unknown berkata...

Halo, aku Joy Wilson, pemberi pinjaman kredit swasta, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? Saya sah terdaftar dan disetujui untuk mengontrol lembaga keuangan. Aku memberikan pinjaman untuk lokal dan internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat membayar kembali pinjaman, pada tingkat 2%. Aku memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank juga mendukung. Tidak memerlukan banyak dokumen. Jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman reputasi kami.
Anda dapat menghubungi kami melalui Email: joywilsonloanfirm@gmail.com

fatma berkata...

Hello semua, saya fatma dari Indonesia menyeronokkan saya menasihatkan anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, orang-orang di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, walaupun sebahagian daripada keterangan di sini adalah semua palsu mereka orang yang sama yang melakukan itu semua, mereka masih orang yang sama melakukannya. jadi sila berhati-hati untuk tidak jatuh yang tertipu atau menipu rakan-rakan Indonesia, saya menipu empat kali sekitar Rp200,000,000 juta untuk yuran pendaftaran, yuran perpindahan, kos cukai dan kos insurans, tetapi selepas pembayaran saya, saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya membayar lagi dan sekali lagi,

 Ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa ada undang-undang kewangan atau kaedah-kaedah kos ini mendapat pinjaman dari bank-bank, peminjam atau syarikat tetapi Allah bersyukur kerana saya kemudian menerima pinjaman sebanyak $ 100,000 daripada syarikat yang seorang kawan saya yang memperkenalkan saya dengan sebenar dan syarikat pinjaman dipercayai, (THERESALOANCOMPANY), mereka syarikat terkemuka di Asia, mereka berada di sini untuk membantu kita semua yang telah scammed dan menipu, jadi jika anda memerlukan kredit yang lebih baik pergi kepada syarikat-syarikat dalam

(THERESALOANCOMPANY) atau jika anda mempunyai rakan-rakan dan memberitahu mereka untuk membantu anda untuk menghubungi mereka untuk pinjaman, okay, anda boleh mendapatkan yang sangat mudah untuk mendapatkan serendah 2% daripada pinjaman tanpa cagaran atau penjamin. Ini adalah e-mel mereka

(THERESALOANCOMPANY@GMAIL.COM) Anda boleh menghubungi mereka dengan aplikasi anda adalah baik dengan mereka anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa 24 jam, asli cepat dan saya terpaksa membantu penipuan negara saya, e-mel saya adalah (Feyzilfatma@gmail.com) hubungi saya untuk maklumat lanjut, saya bersedia untuk membantu TUHAN memberkati engkau NOTA all.PLEASE. TIADA YURAN PENDAFTARAN, TIADA YURAN PEMINDAHAN, NO Bayaran CUKAI, NO YURAN INSURANCE) harta pemberi pinjaman atau syarikat itu tidak mengumpul charges.Allah ini memberkati kita YURAN PEMINDAHAN, YURAN NO CUKAI, NO YURAN INSURANCE) Lender sebenar Syarikat ATAU TIDAK memungut caj penutup penyanyi ,

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Widya Okta berkata...

Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Mrs Martini berkata...

Hello, semua orang, sila, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya kemiskinan dengan seorang wanita kaya dan kini saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kewangan kesukaran, selepas berbulan-bulan cuba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu sebanyak 400 juta saya menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian adalah legit dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kita bercakap mengenainya dan kesimpulan kami memberitahukan kepadanya tentang seorang wanita yang bernama Puan Theresa yang juga Pengasas / Ketua Pegawai Eksekutif Agensi kredit Theresa pinjaman Syarikat. Saya memohon untuk jumlah pinjaman daripada (800 juta) dengan kadar faedah yang rendah, ia diluluskan tanpa tekanan dan persediaan telah dibuat bagi pemindahan dana untuk pinjaman saya ke akaun bank saya dalam masa kurang daripada dua (24) jam dan pinjaman itu dimasukkan ke dalam akaun bank saya.
Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya amat gembira kerana akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberikan keinginan hati saya. Terima kasih kepada Puan Theresa untuk membuat adil hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat dalam mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi Cik Theresa melalui e-mel Theresaloancompany@gmail.com untuk maklumat lanjut mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,
Jadi terima kasih banyak untuk masa yang anda luangkan untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam kehidupan anda.
Saya menamakan martini, anda boleh hubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. terima kasih

Unknown berkata...

Tahun ini segera akan berakhir, adakah anda mencapai matlamat anda yang anda tetapkan untuk tahun ini? Kami berada di sini untuk membantu anda merealisasikan impian anda. Memohon untuk pinjaman serta-merta hari ini dan membina semula perniagaan anda dan memulakan usaha yang lebih baik dan menangkap impian anda. Kami memberi seluruh dunia pinjaman dan apa-apa jumlah yang anda mahu. Hubungi kami sekarang (hannahbossloanfirm@gmail.com) Berimanlah i, Puan Hannah Boss. masa depan anda adalah selamat.

Unknown berkata...

Hello,
Saya Bishop T.D Jakes, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda dalam apa-apa jenis masalah kewangan? Memerlukan pinjaman untuk penyatuan hutang, pada kadar pembinaan 2%, pinjaman hartanah, membiayai semula, peribadi, tujuan perniagaan atau wang kecemasan? Adakah anda seorang ahli perniagaan atau wanita yang berfikir untuk mengembangkan pinjaman tawaran perniagaan anda dari semua jenis. jika berminat hubungi kami hari ini melalui (bishopjakesloancompany@gmail.com)

Unknown berkata...

Hello,

Syarikat kami beroperasi yang dinamik, sistem dalam talian yang terdiri daripada lebih 42 juta pelanggan. Ini teknologi dalam talian yang kita gunakan memberikan kita keupayaan untuk rakyat kita di luar sana yang terbaik, pilihan utama apabila mereka sedang mencari untuk pinjaman atau apa-apa bantuan kewangan lain. E-mel: adicloancompany@gmail.com

Pernahkah anda terfikir untuk mendapat pembekal pinjaman yang sah di mana anda mahu untuk melabur semula selepas banyak dividen? Sila ambil perhatian bahawa kami menawarkan pinjaman pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% setiap tahun atau bulanan bergantung kepada anda lebih suka, Namun, Kami menawarkan pelbagai perkhidmatan kewangan kepada individu dan perniagaan pemilik. Kami bekerja dengan individu, kecil, sederhana, dan besar-besaran untuk membantu mereka sama ada memulakan atau berkembang ke wilayah baru. Kami membantu membiayai perniagaan kecil apabila diperlukan paling untuk mengembangkan perniagaan yang sedia ada, membeli peralatan modal, membayar perbelanjaan dan untuk banyak keperluan lain seperti pengiklanan, sewa, pengubahsuaian dan lain-lain E-mel: adicloancompany@gmail.com untuk maklumat lanjut.


Terima kasih

Selamat sejahtera,


Adic Pinjaman Syarikat.
E-mel: (adicloancompany@gmail.com)
Systems Network, Maryland
AMERIKA SYARIKAT.

Unknown berkata...

Apakah Anda pernah ditolak terus-menerus oleh bank, teman, kerabat, lembaga keuangan Anda?
Jika Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi 2%, kita memiliki banyak rencana yang fleksibel pada panel pinjaman kami untuk membantu Anda,
Kemudian kabar baik di sini !!! Anda telah datang ke tempat yang tepat yang Anda bisa mendapatkan mudah pinjaman Anda cepat dan,
* Pinjaman Pribadi (Aman dan Tanpa Jaminan)
* Kredit Usaha (Aman dan Tanpa Jaminan)
* Kredit Mobil
lebih banyak, tanpa fees.We tersembunyi bersertifikat, dapat dipercaya, handal, efisien, cepat dan pemberi pinjaman uang dinamis,
Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2%, jumlah berkisar dari $ 500.000,00 USD untuk $ 80,000,000,000.00 USD dan periode ulang pembayaran 1 tahun untuk durasi 50 tahun

Mohon kembali ke saya dengan email: Lucysmithloanfirm@gmail.com jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman sehingga saya bisa memberikan informasi lebih untuk persyaratan pinjaman dan kondisi
 
Peminjam Informasi (Information diperlukan bidang muncul dalam cetak tebal).
Nama Lengkap (s):
Usia:
Alamat jalan:
negara:
Nomor kontak:
Jumlah Pinjaman Diminta:
Pinjaman Tujuan:
Durasi Pinjaman:
Status Pekerjaan:

Hubungi kami melalui email kami Lucysmithloanfirm@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Halo, Saya cunson hamilton Katheren, saat ini tinggal di Texas, Amerika Serikat. Saya seprated kali ini dengan tiga anak-anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan Mei 2015 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya. Saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman pribadi dan perusahaan tetapi tidak pernah dengan sukses, dan sebagian besar bank menolak kredit saya. Demi Allah, saya membaca sebuah artikel online dan saya memutuskan untuk mencoba, Pada awalnya saya sangat takut tapi saya mencoba memberikannya karena pada saat itu dalam hidup saya, saya tak akan kehilangan, jadi saya mengikuti arahan mereka dan melakukan aything saya diminta untuk melakukan sebelum pinjaman saya dapat diberikan, saya sangat takut pada saat itu, tapi aku bilang hari ini sebagai tuhan adalah saksi saya, saya sekarang seorang pemilik usaha kecil dan saya membayar kembali pinjaman saya di bunga yang lebih rendah dari 1,5% tanpa masalah, Percayalah dengan perusahaan ini saya jamin tidak akan menyesal, tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada co penandatangan dengan tingkat bunga hanya 1,5% dan pembayaran yang lebih baik rencana dan jadwal, silahkan hubungi Mr Dangote perusahaan pinjaman ( dangotegrouploandepartment@gmail.com). Dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini tapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk membiarkan orang tahu lebih banyak tentang dia dan Tuhan memberkati alsoi ingin lebih. Anda dapat menghubungi dia melalui email-nya.
dangotegrouploandepartment@gmail.com dan saya juga menyadari bahwa beberapa dari Anda mungkin berpikir itu adalah stres tapi tidak, saya tidak pernah scammed $ 5.000 yang membuat saya merasa ingin menyerah tapi hari ini semua berkat Allah Mahakuasa dan Mr Dangote. jadi hubungi saya di Cunsonhamilton342@gmail.com atau hubungi saya di nomor (682) 233-0439 untuk informasi, Nikmati

Mrs Margaret Cartner berkata...

berita kepada semua pelanggan yang dihormati, kami di MARGARET CARTNER PINJAMAN SERVICES baik menawarkan pinjaman faedah 2%, tetapi kini kami menawarkan pinjaman faedah 1.5% disebabkan oleh akhir kami bonanza tahun. Anda datang pada masa yang tepat, kami menggesa anda bahawa jika anda mengikuti arahan dan arahan kami, anda akan dapat untuk mendapatkan pinjaman anda dalam masa 24 jam selepas permohonan. hubungi kami melalui margaret_cartnerloanservices@financier.com
Terima kasih Untuk Naungan Anda. Tuhan merahmati

Unknown berkata...

Halo untuk siapa pun yang membaca artikel ini, Nama saya Jude El nino dari sebagian Spanyol dan Indonesia, namun dibesarkan di Filipina, di mana hal-hal yang begitu keras, perekonomian sangat buruk, saya ingin memulai sebuah pabrik susu tapi tidak ada modal untuk memulai proyek besar dan mimpi, dan bank menuntut begitu banyak untuk collecterial, jadi saya memutuskan untuk melihat secara online sampai saya bertemu dengan beberapa perusahaan tetapi mereka scammed permintaan untuk satu kali pembayaran ke yang lain, jadi saya hampir menyerah sampai aku melihat sebuah artikel dari seseorang yang bersaksi tentang perusahaan pinjaman Mr. Dangote, pada awalnya saya pikir itu sama dengan perusahaan orang lain atas tuduhan penipuan uang thier kecil, tapi aku mengumpulkan keberanian untuk mengikuti kebijakan mereka dan sekarang aku CEO perusahaan susu waktu kecil dengan setidaknya 12 pekerja dan saya melakukannya dengan baik, berdoa untuk memperluas, jadi jika Anda membaca artikel ini, perusahaan pinjaman Mr Dangote adalah nyata dan begitu berlaku dan mendapatkan uang Anda sendiri Via pinjaman Dangotegrouploandepartment@gmail.com dan tingkat bunga hanya 1,5% dan pastikan ketika Anda mendapatkan pinjaman Anda, Anda membayar angsuran bulanan Anda tanpa penundaan, dan jika Anda tidak mengerti proses hubungi saya Via judeelnino@gmail.com

Widya Okta berkata...

Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dapat diandalkan yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Lady Jane berkata...

Halo Setiap Satu, nama saya wanita Jane alice dari Indonesia, dan saya bekerja dengan bersatu bangsa kompensasi, dan kami telah mendengar dan juga membuat pinjaman dari perusahaan pinjaman, saya cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak lender kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli dan nyata, aku ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan Pinjaman nyata genue telah mengubah hidup saya dari rumput rahmat, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internt, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan saya pinjaman. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah scammed kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari online genue kredit pemberi pinjaman yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia bercerita tentang seorang wanita yang disebut Mr Dangote yang merupakan CEO dari Dangote Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp400,000,000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak merawat usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, sudah disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue panggilan pinjaman cepat sekarang email di Dangotegrouploandepartment@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang indah lebih info..

Unknown berkata...

CEPAT! CEPAT !! CEPAT !!! MASALAH KEUANGAN ANDA ADALAH ATAS.
APAKAH ANDA MEMBUTUHKAN KREDIT?, Maksud saya APAPUN PINJAMAN ?, HUBUNGI KAMI DI mariamsuleimanloanfirm@gmail.com UNTUK KREDIT ANDA HARI INI DAN SEMUA MASALAH KEUANGAN ANDA AKAN LATIHAN.

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

WAHYUNI ELVIN berkata...

Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammers di situs ini, aku punya kabar baik untuk berbagi. silahkan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pinjaman. Aku baru saja pinjaman dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN sah. Ini adalah bagaimana saya mendapat kontak mereka. Aku melihat kesaksian Mrs Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari mereka dan dia memberi mereka sebuah email kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" jadi saya segera email mereka dan mereka menanggapi email saya, Jujur, pada awalnya saya begitu banyak takut karena saya telah kehilangan uang saya begitu bodoh sebelumnya. Tapi, saya terkejut bahwa kurang dari 3 jam setelah, pinjaman dari RP 700.000.000, saya diterapkan untuk benar-benar ditransfer ke rekening saya. Seluruh proses itu sederhana. dan pinjaman mendesak pada tingkat 2% aku cepat Tidak ada biaya. Tidak ada penjamin yang dibutuhkan dari saya. sampai sekarang, saya masih merasa sulit untuk percaya bahwa hal itu benar. Saya pikir saya sedang bermimpi ketika saya mendapat peringatan dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan sukacita. Saran saya sederhana untuk semua orang yang mencari dorongan yang tulus untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulai bisnis atau untuk membiayai proyek adalah untuk email mereka sekarang dan Anda akan terkejut betapa saya terkejut. Saya ingin terutama terima Nuliana novi untuk memberikan kontak mereka di forum ini. Dan jika Anda memanggil mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka, silakan menyebarkan kabar baik sehingga orang lain juga dapat manfaat. terima kasih, email mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah email saya wahyunielvin@gmail.com
 Catatan: semua scammers meminta biaya pendaftaran, hati-hati, semuanya adalah scam. mungkin Tuhan memberkati Anda semua
Terima kasih

frank queens berkata...

Borang permohonan pinjaman
Santiago Saya Presiden, Ketua Pegawai Eksekutif / Pengasas syarikat frank queens, dan kami
Di sini untuk membantu menyelesaikan masalah kewangan, dan selamat datang
Syarikat ini menawarkan kadar faedah 3%.

Syarikat ini tidak meminta pelanggan membuat bayaran kerana
Syarikat kami bertanggungjawab untuk butiran insurans, cukai dan gaji
Anugerah, yang mengikut undang-undang pemindahan, jadi jika
Kami memerlukan kredit anda, dan anda mahu keluar dari keadaan ini
Pinjaman dan hantar kepada kami supaya kami tidak dapat memproses produk
Pada masa yang sama.

Kami adalah syarikat berdaftar yang tujuan utamanya
Kita perlu tersenyum pada wajah dan kebahagiaan orang
Semua orang dalam kehidupan memerlukan bantuan dan itulah yang anda perlukan
Dalam kes dengan anda.

Isi dan pulangkan

Nama: ......................... .....
Nama ................. ......... ....
Tidak: .......................... .......
Kelahiran. ....................... ......
Tempat lahir: .................. ...... ......
Hubungi: ....................... .......
Ia adalah tugasnya: ... ................ ..................
Pendapatan: ......... ......... ..............
Alamat rumah: ......................
Telefon: .... ....... .......................
Bandar: .................. ....... ...............
ZIP .......................... .................
Jawatan: ........................ ...... ...........
Negara: ...................... ............... ........
Jumlah pinjaman: .......................... .......
Masa kredit ... .................... ................
Objektif kredit: ................. .............. ...........
Alamat emel: ................ ...... ................
Sebelum ini digunakan? ....................... ..
Alamat e-mel syarikat kami FRANKQUEENS64@GMAIL.COM
Isi dan hantar permohonan pinjaman dari atas, jadi kami tidak tahu
Pemprosesan pinjaman. Terima kasih kerana pemahaman dan pemilihan syarikat anda.

Bapak Ramadhan Daffa berkata...

Halo, selamat hari untuk semua orang membaca ini,

TESTIMONI BAGAIMANA SAYA MEMILIKI KREDIT SAYA DARI PERUSAHAAN KREDIT LEGIT DAN TRUSTED

Namaku Ramad Handaffa dari Amerika Serikat. Saya ingin berterima kasih kepada Uskup Elia yang telah membantu saya untuk mendapatkan pinjaman. Selama tiga bulan terakhir, saya telah mencari pinjaman untuk melunasi hutang saya, semua orang yang saya temui scammed dan mengambil uang saya sampai akhirnya saya bertemu dengan Uskup Elia. Dia bisa memberi saya pinjaman sebesar $ 10.000 Dolar AS. Dia juga bisa membantu Anda. Dia juga telah membantu beberapa rekan saya yang lain. Jika Anda memerlukan bantuan keuangan, silakan hubungi perusahaannya melalui email: (bishopelijahloanfirm002@hotmail.com) atau nomor whatsapp: +2349035555247.

Saya percaya dia bisa membantumu. Hubungi dia untuk mendapatkan bantuan saat dia membantu saya. Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baiknya ke arah saya tapi saya merasa harus membagikan ini kepada Anda semua untuk membebaskan diri dari scammers, mohon waspadalah terhadap peniru dan hubungi perusahaan pinjaman yang tepat. Berikut adalah kata-kata dorongan untuk mereka yang mencari pemberi pinjaman pinjaman legit dan jujur ​​pribadi.

Terima kasih memberkatimu

Lady Jane berkata...

Hello Everyone, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan sebuah negara kompensasi bersatu, dan kami telah mendengar dan juga meminjam dari perusahaan pinjaman, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia untuk mencari pinjaman Internet Sangat hati-hati Berhati-hatilah untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa di antaranya asli dan nyata,

Saya ingin melempar testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya ke pemberi pinjaman yang sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran. . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapat pinjaman saya.

Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapat pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk Hubungi teman saya yang baru saja mendapatkan pinjaman online, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang wanita bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

Jadi saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman (Rp400.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak mengurus se umur saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang ingin saya gunakan untuk membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta, telah disimpan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan pinjaman cepat sekarang atau email di Dangotegrouploandepartment@Gmail.com

Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia atas hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang menyenangkan info lebih lanjut ..

Nurliana Novi berkata...

Hari yang baik untuk semua warganegara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya ialah Puan Nurliana Novi, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warganegara Indonesia dan seluruh Asia berhati-hati dengan peminjam di internet, Allah telah menyokong saya melalui ibu Puan Elina yang baik

 Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman dari sebuah institusi kewangan, dan ditolak secara berterusan, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15,000,000 dengan peminjam pinjaman yang berbeza.

Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang teman saya yang kemudiannya mengarahkan saya kepada Puan Elina, yang merupakan pemilik syarikat pemberi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya memohon dari Puan Elina, jadi saya merombak keberanian Dan dihubungi Puan Elina.

Saya memohon untuk pinjaman sebanyak Rp500,000,000 dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat atas pemindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pinjaman Pemindahan Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen permohonan Mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah sebanyak Rp500,000,000. Saya sangat gembira bahawa ALLAH telah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.


Mereka juga mempunyai pasukan pakar yang akan menasihati anda tentang jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, supaya anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.


Semoga ALLAH memberkati Ibu Elina kerana membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Elina melalui e-mel: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian kehidupan saya yang sebenarnya tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: nurliananovi96@gmail.com

rossa stanley loan berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk sebenar? Adakah anda pernah ditolak oleh mana-mana pertubuhan kewangan, bank dan perusahaan kewangan lain? Jika ya, bimbang tidak lagi kerana syarikat pinjaman @ ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan yang berpengalaman yang menyediakan pinjaman korporat, kepada badan korporat.farmer, kontraktor dan orang awam pada kadar faedah sebanyak 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

  E-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
  Viber: +15186756750
  Instagram: Rossamikefavor
  Twitter: Rossastanlyloan

  Untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
 
Sila isi borang permohonan di bawah:

                                                   DATA PEMOHON:

1. Nama
2. negara
3. Alamat
4. Jantina
5. Kerja
6. Jawatan di tempat kerja
7. Pendapatan bulanan
8. Jumlah pinjaman yang diperlukan
9. Tempoh pinjaman
10. Agama
11. Pernahkah anda memohon sebelum dan ditolak? Jika ya
12. jika anda telah ditolak berikan alasan .............................. .......... ..
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... ..........
 
 
 
                                     Kami berada di sini untuk keperluan kewangan anda

Unknown berkata...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Unknown berkata...

Halo semua,
Nama saya Alya Ryo dari Jakarta di Indonesia, saya menjadi mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya memohon pinjaman sekitar 300 juta dari seorang wanita di negara-negara bersatu dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mendapat pinjaman , mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, dan saya dibayar tetapi masih saya tidak mendapat pinjaman, mereka merujuk saya kira-kira 2 kali kepada dua wanita yang berbeza di ibu negara Sepanyol, saya harap saya akan bertemu orang yang betul, tetapi saya tidak dan saya kehilangan perniagaan saya dalam proses itu.
Nasib baik bagi saya, seorang kawan yang baru saja memohon pinjaman, dan mendapat pinjaman tanpa apa-apa tekanan, memperkenalkan saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif PINJAMAN JAMINAN, Puan Ivana Luka dan saya memohon 500 juta, saya fikir ia adalah penipuan seperti biasa, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam, 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana perniagaan saya pulih semula
jadi saya nasihat sesiapa yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Ivana Luka melalui e-mel: ivanaluka04@gmail.com

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda mempunyai keraguan atau memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: alyaryo10@gmail.com

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum
Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum
Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
Website: (iskandarlestari.wordpress.com)

Annisa Ahmad berkata...

Halo

Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} ada di sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga memberikan penawaran 100% untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk mereka yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, operator, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi pada apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga dapat menghubungi kami melalui pin BBM (DB5121C1) dan Anda semua bisa menghubungi kami tentang bagaimana kepercayaan nomor (+393511318582) jujur ​​pada layanan kami.
Assalamu`alaikum wr wb,

Unknown berkata...

Assalamualaikum wr. Wb Salam sahabat, perkenalkan nama saya maryam , niat saya hanya ingin berbagi kebaikan khusus kepada orang yang mengalami kesusahan
Bismillahirrahmanirrahim 6 thn yang lalu. awalnya sy seorang pengusaha di bidang property dan kontraktor yang bisa dibilang sukses. seorang single parent kesuksesan yang saya dapati hanya ujian semata terhadap diri saya. sehingga saya lalai akan ibadah, lalai akan kewajiban dan lalai akan zakat. suatu ketika musiba itu datang, ALLAH murka terhadap diri saya. bisnis dan usaha pun hancur dalam sekejab. saat itu sy punya anak dua dan masih kecil2, saya sempat putus asa dan tidak tau mau berbuat apa?,.hutang di bank hampir Rp. 10milyar , diperongan jg yang kian menempuk + bunga, Bahkan car ,rumah serta office pun disita oleh bank. Ikhtiar demi ikhtiar saya lakukan, tapi mengalami jalan buntu. Teman dan saudara semua menghindar, ya begitulah……diwaktu senang banyak uang seperti gula dikerumuni semut. Tersirat dalam hati, tersungkur didepan sajadah, dosa apa yang saya lakukan ya tuhan, padahal dikala sukses saya termasuk orang yg dermawan, suka membantu teman, tetangga dan keluarga. Larut dalam kesedihan, kesusahan dan penderitaan , hampir mau bunuh diri.. Ya tuhan, saya baru sadar bahwa selama ini usaha dan bisnis yang didapati dari hasil uang riba Bulan terus berganti tidak terasa sudah hampir 2 thn sy berusaha untuk bangkit, apapun pekerjaannya saya lakukan meskipun gaji yg saya dapat tiap bulan hanya bisa mencukupi kebutuhan sehari-hari itu pun juga terasa kurang . Puasa senin kamis pun sy lakukan agar dimudah doa dan keinginan.
Alhamdulillah, ujian itu berakhir, Lewat bantuan seorang teman yang memperkenalkan saya dengan seorang ustad/kyai. membantu saya untuk mendapatkan modal dan ustad membimbing sy ke jalan yang lurus, membenarkan langkah kaki saya yg selama ini salah arah dalam bisnis dan juga kehidupan. Alhamdulillah juga beliau menyarankan saya untuk memulai usaha (Usaha yg beliau sarankan) hasil dari istikharah, yang barokah. usaha baru mulai dari nol walaupun harus sakit sakit dahulu. ALLAHUAKABAR, 7 bulan usaha baru yg saya mulai maju pesat. doa saya di ijabah, berkat bimbingan beliau, amalan2 wirid dan zikir yang beliau kasih saya lakukan dengan khusu' dan istiqomah .
Barangsiapa bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya.... ( Q.S.65 ;2-3) Alhamdulillah ya ALLAH. Saat menulis kisah ini saya sudah bangkit kembali dan bisa untuk membayar hutang hutang, rasa kepercayaan orang lain mulai timbul. saya sekeluarga sudah berangkat umrah . Hanya ALLAH yang bisa membalas budi baik kyai, beliau membantu tanpa Pamrih. Doa tanpa usaha, adalah suatu kebodohan. Usaha tanpa doa adalah suatu KESOMBONGAN. Yakinlah saudara2ku tiada satu manusia yang lolos dari cobaan , godaan dan ujian. Allah menguji sesuai kadar manusia masing2. perbanyaklah dhuha, tahajud, hajad dan bersedekahlah karena dengan sedekah suatu saat sedekah itu akan menolong diri sendiri. Hutang tetaplah Hutang yang harus dilunasi, karena hutang akan dibawa sampai mati dan harus dipertanggung jawabkan kepada Allah swt.
Wassalam, semoga menjadi inspirasi...barang siapa yang mau sharing kontak email saya dibawah ini
(maryammalik9977@gmail.com)

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM di salah satu blog saya menghubungi Mrs Iskandar Lestari konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)atau melalui dia BBM INVITE:{D8980E0B} facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
Website: (iskandarlestari.wordpress.com)

Mayfield Investment Trust Ltd berkata...

Halo,
Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, perusahaan pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Apakah Anda membutuhkan pinjaman segera untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih banyak karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 3%. Kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan bermanfaat dan akan bersedia menawarkan pinjaman kepada klien yang berminat. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di:
(startuploanfirm@gmail.com)

JERRY berkata...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman dari Anthony Yuliana Lenders Saya tidak pernah percaya bahwa saya bisa mendapatkan pinjaman di situs ini, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp. 70.000. 000 juta dari Anthony Yuliana Lenders mungkin TUHAN memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman online bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pinjaman pinjaman palsu, untuk pinjaman 100%, hubungi (anthony.yulianalender@gmail. com) BBM INVITE (DC0030C8) atau melalui whatsapp +2349060276038
Anda juga dapat menghubungi saya melalui
email saya adalah {jerryandi843@gmail.com}

Yully Eva berkata...

Hari yang baik,
Nama saya Yully Eva, saya dari Indonesia. Saya ingin memberi kesaksian tentang kreditur yang baik yang menunjukkan kepada saya terang setelah dia diakui oleh dua kreditor internasional yang berbeda di Internet, semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah mereka membuat saya membayar banyak pajak dan mereka tidak memberi saya apa pun dan tidak memiliki hasil yang positif. Saya telah kehilangan uang hasil jerih payah saya dan itu total (8,000,000 juta). Suatu hari saya menjelajah internet tampak bingung dan frustrasi, lalu saya menemukan kesaksian dari seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan kredit yang sah dan dapat diandalkan Ny Anthony yuliana (anthony.yulianalenders@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi perusahaan pinjaman yang sama dan kemudian saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya dirampok dari dua kreditur berbeda yang tidak lebih dari sekadar memberi saya rasa sakit. Saya menjelaskan kepada mereka melalui email. Mereka mengatakan kepada saya untuk berhenti menangis karena saya akan mengambil pinjaman dari perusahaan mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah menyelesaikan formulir pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya minta dan saya mendapat pinjaman sebesar (Rp 450.000.000,00) oleh perusahaan besar ini. Di sini saya bahagia dengan keluarga saya hari ini karena ibu Anthony yuliana telah memberi saya pinjaman, jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya, saya pikir orang lain juga saksi dan kreditur yang sama . Apakah Anda memerlukan pinjaman darurat? Silakan hubungi ibu segera melalui e-mail: (anthony.yulianalenders@gmail.com) Anda juga dapat menghubungi mereka melalui BBM INVITE {DC0030C8}
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yullyeva321@gmail.com)

GLORIA'S LOAN COMPANY berkata...

Halo, saya Ny. GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberikan pinjaman kepada perusahaan 2% lebih rendah. Apakah Anda perlu pinjaman segera untuk membayar utang, ATAU Anda memerlukan pinjaman usaha untuk meningkatkan bisnis Anda, membayar tagihan Anda dan meningkatkan kesuburan perusahaan Anda? apakah Anda telah ditolak oleh Bank dan lembaga keuangan lainnya? kami memberikan layanan yang baik kepada individu, perusahaan, pria dan wanita bisnis dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada perusahaan kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu banyak orang yang secara finansial turun. Namun, Opportunity Finance ada di Door Step Anda, jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman Anda hari ini.
Mrs. Gloria S MD / CEO
PERSYARATAN KREDIT INFORMASI YANG DIPERLUKAN:
1) Nama lengkap: ............
2) Jenis Kelamin: ............ .....
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nomor Telepon: ........
6) Pekerjaan: ..............
7) Penghasilan: ......
8) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....
9) Jangka waktu pinjaman: ...............
10) Alasan pinjaman: ...........
11) Sudahkah Anda mengajukan permohonan dan ditolak? Kemudian ........
12) Apakah kamu berbicara bahasa Inggris .......
Salam

Sandra Ovia Loan Firm berkata...

Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini dan juga untuk renovasi rumah Anda. Saya memberikan pinjaman kepada perusahaan lokal, internasional dan juga pada tingkat bunga yang sangat rendah, yaitu 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

Sulis Susanti berkata...

Wow saya tidak percaya ini, Nama saya Diah Lydia dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang agar mudah berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak kreditur di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda saya meminta pinjaman sekitar 100 juta di atas seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 12 juta tanpa pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk rumah kos, saya membayar hampir 12 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

Tuhan kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman baru yang dulunya dipinjamkan, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya pada Nyonya Tricia Wilson, dan saya memohon 850 juta, saya pikir dia cerdas dan penipu, tapi Saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa pagar. Saya sangat senang karena saya telah diselamatkan daripada menjadi miskin.

Jadi saya menyarankan semua penghuni di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Nyonya Tricia Wilson, melalui e-mail: triciawilsonloanfirm@gmail.com

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui e-mail: diahlydia73@gmail.com

Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya dan Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup yang panjang dan sejahtera, dan saya merasa bahagia bahwa saya dan keluarga saya lagi. (Amin)

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum


Calls Only::::{+16264653418}
WhatsApp Only::::{+33753893351}aditya.aulia139@gmail.com
Email:::::::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
{{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

charity white berkata...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017/18 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
Calls Only ::{+12542276869}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Yetty Sunarsih berkata...

Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Allah atas apa yang dia gunakan untuk dilakukan oleh Ibu Alicia Radu dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya seorang janda dengan 3 anak, suami saya meninggal dalam kecelakaan mobil dan sejak itu hidup telah menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di malaysia dan saya ditolak dan dikurangi karena saya tidak memiliki jaminan dan tidak bisa mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubungi dia untuk bertanya tentang Ibu dan bagaimana benar pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia mengatakan kepada saya bahwa benar dan saya menghubungi Ibu Bunda Alicia Radu dan mengajukan permohonan pinjaman dan pinjaman Saya diproses dan disetujui dan dalam 24 jam saya mendapat uang pinjaman saya peringatan di akun saya dan ketika saya memeriksa akun saya, pinjaman saya masih utuh dan saya sangat bahagia dan saya bersumpah bahwa setiap perusahaan yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan deskripsi perusahaan, jadi saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com) dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk informasi dan juga teman saya ROBBI via emailnya :( robbi5868@gmail.com)

Unknown berkata...

Wow saya tidak percaya ini, Nama saya Diah Lydia dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang agar mudah berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak kreditur di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda saya meminta pinjaman sekitar 100 juta di atas seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 12 juta tanpa pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk rumah kos, saya membayar hampir 12 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

Tuhan kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman baru yang dulunya dipinjamkan, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya pada Nyonya Tricia Wilson, dan saya memohon 850 juta, saya pikir dia cerdas dan penipu, tapi Saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa pagar. Saya sangat senang karena saya telah diselamatkan daripada menjadi miskin.

Jadi saya menyarankan semua penghuni di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Nyonya Tricia Wilson, melalui e-mail: triciawilsonloanfirm@gmail.com

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui e-mail: diahlydia73@gmail.com

Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya dan Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup yang panjang dan sejahtera, dan saya merasa bahagia bahwa saya dan keluarga saya lagi. (Amin)

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Sulis Susanti berkata...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

charitycashlender berkata...

Halo, kami kasir amal
sebuah perusahaan pinjaman Arab Saudi dan Cina, kehidupan memberikan pinjaman pinjaman pribadi, pinjaman alternatif. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau apakah Anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Pernahkah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Ini tidak terlihat lagi, karena kami di sini untuk semua masalah keuangan Anda di masa lalu. Kami meminjamkan uang kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit macet atau butuh uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam tingkat bisnis 1%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami dapat diandalkan dan menerima bantuan keuangan, dan akan siap menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mail (charitycashlender@gmail.com) ... banyak orang telah mendapatkan pinjaman mereka hari ini sebagai kesempatan untuk mendapatkan pinjaman Anda. Terima kasih
APLIKASI DATA

1) Nama:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status pernikahan:
6) Pekerjaan:
7) Nomor Telepon:
8) posisi di tempat kerja:
9) penghasilan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) durasi pinjaman:
12) Tujuan pinjaman:
13) Tanggal Lahir:
14) Nomor Whatsapp:

Terima kasih

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah membayar pembayaran cicilan bulanan seperti yang disepakati dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

Ridwan Bahari berkata...

BERHATI-HATI DI SINI!!!

Pembohong! Mereka semua palsu pemberi pinjaman. Saya telah mencoba beberapa dari mereka dan aku tidak pernah mendapatkan pinjaman dari mereka. Mohon teman-teman jangan jatuh untuk mereka. Jika tidak, mereka akan mengambil uang anda. Saya bangkrut karena mereka. Jika tidak untuk seorang teman yang mengarahkan saya ke islam yang murni pinjaman organisasi di mana saya mendapat pinjaman sebesar Rp800.000.000, aku akan mengemis untuk makanan untuk makan sekarang. Saya berterima kasih kepada Tuhan organisasi pinjaman islam datang untuk menyelamatkan saya dan menyelamatkan saya dari tangan orang-orang jahat yang berpura-pura menjadi pemberi pinjaman pinjaman. Allah akan menghakimi kalian semua. Teman-teman, jika anda pernah membutuhkan pinjaman jangan hubungi mereka segera. Satu-satunya organisasi yang bisa saya percaya adalah Islam serikat kredit. Hubungi mereka dan meminta untuk pinjaman apakah anda membutuhkan pinjaman melalui email(islamiccreditunion@gmail.com) Mereka memberikan pinjaman lunak sesuai untuk organisasi dan individu. Tidak ada jaminan yang diperlukan. Ada banyak kertas kerja. Tidak ada biaya tersembunyi. Mereka beroperasi sesuai dengan hukum islam. Hanya menghubungi mereka dan anda tidak akan pernah menyesal melakukannya....

Ratna Setyaningsih berkata...

Saya pikir anda benar Ridwan. Anda adalah satu-satunya yang masuk akal di sini. Saya akan mencoba dan hubungi islamiccreditunion@gmail.com karena teman juga bilang dia mendapat pinjaman dari pinjaman islam organisasi. saya akan mencoba untuk mengajukan pinjaman dengan mereka. Terima kasih untuk berbagi informasi ini

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum Wr. Wb.

WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
Calls Only ::{ 12542276869}
WhatsApp Only::{ 33753893351}

LAWRANCE SIMO berkata...

Adakah anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman jika ya kontrak saya Encik Anthony yang membantu saya dengan pinjaman hanya beberapa minggu lalu, saya hanya perlu berkongsi ini di seluruh dunia untuk memberitahu orang ramai bahawa masih ada orang yang baik dipanaskan di dunia hari ini. Saya benar-benar kehilangan wang untuk penipu dalam talian semua kerana saya terdesak untuk pinjaman. Sehingga saya melihat komen tentang dia, menghubungi beliau bukan kesilapan tetapi impian datang untuk saya. Sekarang saya seorang lelaki bahagia dengan keluarga saya. Hubungi dia jika anda memerlukan sebarang pinjaman di: susan.credit@hotmail.com

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum Wr. Wb.

WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Dewi fendi berkata...

dewifendi2017@gmail.com

Selamat siang semua orang. Saya Dewi Fedi dari Kota Indonesia. Saya ingin berbagi kisah sukses besar yang terjadi dalam hidup saya karena semua orang tahu bahwa dalam hidup Anda mungkin ada waktu yang buruk jangan khawatir waktu yang baik pasti akan datang hanya bersabar dan miliki mendapat fokus bagian dari pengalaman hidup saya, saya ingin mengucapkan terima kasih (ANTHONY YULIANA LENDERS) atas kebaikan, ketulusan, kesetiaan dan kejujuran mereka dalam hidup saya. Hanya beberapa bulan yang lalu, saya mencari pinjaman sebesar Rp100.000.000 juta karena saya kehabisan uang untuk bisnis saya dan saya tidak dapat membayar tagihan dan pekerja lagi. Saya scammed Rp10, juta penipuan penebus penipuan pinjaman ATM dan saya memutuskan untuk tidak terlibat dalam bisnis seperti itu lagi saya tidak pernah tahu bahwa perusahaan yang nyata seperti (ANTHONY YULIANA LENDER) masih ada di dunia ini sampai mantan rekan kerja saya (Tuan Jerry) Andi) yang memberi tahu saya tentang sebuah perusahaan yang mengakui pinjaman besar di Eropa, saya memintanya untuk alamat yang dia beri tahu tetapi memiliki email (anthony.yulianalenders@gmail.com) karena penampilan dan perbuatan saya, dia meyakinkan saya bahwa jika saya melamar saya akan memberikan kredit untuk bisnis pada awalnya saya berdebat dengan dia, saya meyakinkan dia ketika dia mengatakan kepada saya bahwa uang yang kita bayar utang dan memulai bisnisnya adalah dari ((ANTHONY YULIANA LENDERS)) yang merupakan perusahaan asli, meskipun saya tidak pernah percaya dia, saya membuat percobaan dan saya senang saya lakukan, saya diberi jumlah pinjaman dari Rp 100.000.000 juta, oleh perusahaan ini ((ANTHONY YULIANA LENDERS) setelah itu membayar asuransi pinjaman saya dan biaya transfer Jika Anda membutuhkan pinjaman asli, sah atau bantuan keuangan dan Anda dapat diandalkan, dapat dipercaya dan mampu bayar kembali pada saat jatuh tempo dana saya akan menjadi saran Anda untuk menghubungi: (anthony.yulianalenders@gmail.com) dan Anda bebas dari penipuan di internet. Terima kasih (ANTHONY YULIANA LENDERS) untuk memulihkan hidup saya. Apakah Anda berasal dari Asia atau Eropa dan di luar mencari pinjaman yang sangat Asli? kisah sukses memiliki perubahan dengan (anthony.yulianalenders@gmail.com)

Olivia Daniel berkata...

Halo,
Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
(oliviadaniel93@gmail.com)


DATA PERMOHONAN

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negeri:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
12) Tempoh pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh Lahir:
Terima kasih,

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah membayar pembayaran cicilan bulanan seperti yang disepakati dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

Indriaty Manirjo berkata...

Saya Indriaty Manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.
Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp850.000.000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (magretspencerloancompany@gmail.com) Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (indriatymanirjo010@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Mia Fitriani, email: (miafitriani133@gmail.com).

enny berkata...

Halo semua orang di situs ini sangat senang karena saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya melakukan pembayaran untuk biaya pinjaman saya asuransi dan biaya transfer sebelum saya mendapatkan jumlah pinjaman saya Rp 170.000.000 juta, masukkan ke dalam rekening saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah salah satu pemberi pinjaman pinjaman nyata dan ASLI, Anda juga dapat menghubungi Pemberi Pinjaman Anthony Yuliana jika Anda membutuhkan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC)) nomor whatsapp +2348138908619 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
email saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

Dodi berkata...

Halo,
Nama saya Dodi Bayu, saya adalah korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu, saya telah kehilangan sekitar 18 juta karena saya membutuhkan modal 180 juta, saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi, bisnis saya hancur dan di proses kehilangan anak saya, saya tidak tahan lagi terjadi hal ini, pada bulan Juli 2018, teman saya Jerry Andi yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Anthony Yuliana, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman sebesar Rp 180 juta setelah saya membuat pembayaran asuransi pinjaman dan biaya transfer saya. Saya ingin memanfaatkan kesempatan ini untuk memberi tahu orang Indonesia bahwa ada banyak penipuan di luar sana, tetapi Anthony Yuliana dapat dipercaya dan dapat dipercaya sehingga jika Anda membutuhkan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, cukup mendaftar melalui Anthony Yuliana dan Anda dapat menghubungi melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
BBM INVITE (E37F9BCC) Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (dodibayu32@gmail.com) Anda juga dapat menghubungi teman saya (jerryandi843@gmail.com)

NURUL YUDIANTO berkata...

Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pinjaman peminjam di internet dari NIGERIA dan lainnya bagian dari AFRIKA,

Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya menipu dan kehilangan Rp18,7 juta, untuk seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang Access Loan Firm, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari LADY ESTHER, jadi I Screams menuangkan dan menghubungi LADY ESTHER. via email: (estherpatrick83@gmail.com)

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp200 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman awal saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER dengan baik melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

Sulis Susanti berkata...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

Yuli berkata...

Halo,
Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari wang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos itu, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberikan kita hidup dan kemakmuran

JERRY berkata...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman Saya tidak pernah percaya bahwa saya bisa mendapatkan pinjaman di situs ini, semua pujian ditujukan kepada TUHAN, saya mendapat pinjaman sebesar Rp70.000. 000 juta dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman semoga ALLAH memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman palsu, untuk pinjaman 100%, hubungi (anthony.yulianalender @ gmail.com) BBM INVITE ((E37F9BCC)) atau melalui whatsapp +2348138908619 Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya {jerryandi843@gmail.com}

Indriaty Manirjo berkata...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

enny berkata...

Halo semua orang di situs ini sangat senang karena saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya melakukan pembayaran untuk biaya pinjaman saya biaya asuransi dan transfer sebelum saya mendapatkan jumlah pinjaman saya Rp 170.000.000 juta masukkan ke dalam rekening saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah salah satu pemberi pinjaman pinjaman nyata dan ASLI, Anda juga dapat menghubungi Pemberi Pinjaman Anthony Yuliana jika Anda membutuhkan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC)) nomor whatsapp +2348138908619 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
email saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

Unknown berkata...

Halo, aku Joy Wilson, pemberi pinjaman kredit swasta, yang Anda dalam utang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? Saya sah terdaftar dan disetujui untuk mengontrol lembaga keuangan. Aku memberikan pinjaman untuk lokal dan internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat membayar kembali pinjaman, pada tingkat 2%. Aku memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank juga mendukung. Tidak memerlukan banyak dokumen. Jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman reputasi kami.
Anda dapat menghubungi kami melalui Email: joywilsonloanfirm@gmail.com

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
Calls Only ::{ 12542276869}
WhatsApp Only::{ 33753893351}

Michelle Andy berkata...

Selamat siang, Tuan / Nyonya:
Ini untuk memberi tahu semua republik publik di Indonesia dan negara lain tentang kata untuk mengetahui perusahaan pinjaman yang tepat dan sah, MICHELLE ANDY LOAN FIRM, Kami memberikan pinjaman dengan suku bunga rendah 1% dan itu adalah jaminan 100% dijamin , DOLAR, RUPIAH, dan mata uang lainnya. Masalah kredit dan jaminan adalah sesuatu yang selalu dikhawatirkan klien ketika mencari pinjaman
dari pemberi pinjaman yang sah. Tetapi MICHELLE ANDY LOAN FIRM telah membuat perbedaan dalam industri pinjaman. Kita dapat mengatur pinjaman dari sekitar $ 1.000,00 hingga $ 1.000.000,00
Layanan kami meliputi:
Konsolidasi hutang
Hipotek kedua
Pinjaman Bisnis
Pinjaman pribadi
Pinjaman Internasional
pinjaman perusahaan
pinjaman mahasiswa
pinjaman rumah
dll.
Tidak ada jaminan sosial dan tidak ada pemeriksaan kredit, jaminan 100%. Yang harus Anda lakukan adalah memberi tahu kami apa yang Anda inginkan dan kami pasti akan mewujudkan impian Anda. MICHELLE ANDY LOAN FIRM mengatakan YA ketika bank Anda mengatakan TIDAK.
Akhirnya, karena kami memiliki banyak uang dan kami siap memberikan pinjaman kepada setiap individu yang serius mendapatkan pinjaman. Untuk selanjutnya
Detail untuk memproses pinjaman kami, silakan hubungi email kami: (michelle.andyloanfirm@gmail.com)

Terima kasih

Michelle Andy

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum Wr. Wb.

WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Magret Spencer berkata...

KAMI MEMBERIKAN PINJAMAN UNTUK PAKET AKHIR TAHUN DENGAN TINGKAT SANGAT RENDAH.
Halo, saya Magret Spencer, pemberi pinjaman uang pribadi, apakah Anda berhutang? Anda membutuhkan dorongan finansial? Saya sudah terdaftar dan disetujui. Saya meminjamkan ke reputasi dan tingkat individu Tersedia dalam 2%. Saya pinjamkan secara lokal dan internasional untuk semua yang membutuhkan pinjaman, dan dapat membayar kembali pinjaman, di seluruh dunia. Saya memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank juga mendukung. Tidak membutuhkan banyak dokumen. Jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari reputasi kami.
Anda dapat menghubungi kami melalui Email: magretspencerloancompany@gmail.com

Azmi berkata...

Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya ditipu oleh 6 pemberi pinjaman pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

Saya sangat terkejut apabila memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya dihantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah-lengah. Jadi, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
mungkin ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum Wr. Wb.

WhatsApp Only:<<<<<<<{+33753893351}
Email:<<<<<<<<{aditya.aulia139@gmail.com}
<<<<<<<{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

HELEN WILSON berkata...

Halo,
Adakah anda sedang mencari pinjaman asli? adakah anda berhutang dan memerlukan wang untuk membayar bil anda, adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan baru atau meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membeli kereta atau rumah? adakah anda mempunyai projek yang belum selesai di hujung jari anda disebabkan oleh pembiayaan yang tidak mencukupi? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal daripada bank tempatan dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman pelaburan untuk melabur di kawasan tertentu? pengkhususan, anda berada di tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Kami menawarkan pelbagai jenis pinjaman kepada syarikat dan individu dengan kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Modal dan proses pinjaman kami adalah selamat, tulen dan 100% dijamin dan terjamin. Berminat sila hubungi saya melalui e-mel; (helenwilson719@gmail.com)

E-mel: helenwilson719@gmail.com

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
BBM<<{D8980E0B}
WA>>{+33)753893351

Ridwan byo berkata...

Nama saya Ridwan Byo dan saya dari Jawa Timur Malang / Indonesia hari ini saya di sini bukan oleh diri saya sendiri tetapi oleh karya ALLAH / ALLAH yang memberi saya perusahaan pinjaman yang sempurna untuk dihubungi, harapan saya semua hilang sebelumnya. bahwa saya hampir tidak makan makanan persegi karena saya telah scammed berkali-kali sebelum sampai seorang teman baik mengarahkan saya untuk menulis kepada perusahaan pinjaman ini (michelle.andyloanfirm@gmail.com) berdasarkan pada kesaksian yang saya lihat online tetapi pada awalnya saya lakukan tidak percaya karena seseorang telah scammed saya sebelumnya, jadi saya berdoa kepada ALLAH / ALLAH untuk melihat saya melalui saat saya menulis ke perusahaan. kemudian saya menulis untuk permintaan pinjaman sebesar Rp200 juta dan organisasi mengirimi saya beberapa pesan dan saya menjalaninya dan mereka menjawab kembali setelah itu mereka memberi tahu saya semua tentang pinjaman, pada saat ini saya berpikir itu seperti orang-orang sebelumnya tetapi untuk kejutan terbesar saya, mereka meminta saya untuk mengikuti pesan pedoman berikutnya yang mereka kirimkan kepada saya yang saya lakukan. setelah verifikasi pesan saya mengirimnya. saya kaget menerima peringatan di rekening bank saya, untuk pertama kalinya dalam hidup saya ALLAH / ALLAH telah menemukan saya berkenan ketika semua harapan hilang. jadi saya di sini untuk meyakinkan Anda bahwa perusahaan MICHELLE ANDY adalah perusahaan pinjaman yang dapat dipercaya dan dipercaya. Saya senang untuk membagikan ini karena ALLAH / ALLAH telah menggunakan kesempatan ini untuk mengangkat saya dari rumput ke rahmat. Saya ridwan byo dan ini email saya; (byor3517@gmail.com)

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Mia fitriani berkata...

Saya Mia Fitriani dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang agar mudah berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak kreditur di sini adalah penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda saya meminta pinjaman sekitar 80 juta di atas seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 12 juta tanpa pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk rumah kos, saya membayar hampir 12 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

Tuhan kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman baru yang dulunya dipinjamkan, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya pada Nyonya Magret Spencer, dan saya memohon 50 juta, saya pikir dia cerdas dan penipu, tapi Saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa pagar. Saya sangat senang karena saya telah diselamatkan daripada menjadi miskin.

Jadi saya menyarankan semua penghuni di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Nyonya Magret Spencer, melalui e-mail: magretspencerloancompany@gmail.com

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui e-mail: miafitriani133@gmail.com

Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya dan Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup yang panjang dan sejahtera, dan saya merasa bahagia bahwa saya dan keluarga saya lagi.

charity white berkata...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

enny berkata...

Halo semua orang di situs ini sangat senang karena saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya melakukan pembayaran untuk biaya pinjaman saya biaya asuransi dan transfer sebelum saya mendapatkan jumlah pinjaman saya Rp 170.000.000 juta masukkan ke dalam rekening saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah salah satu pemberi pinjaman pinjaman nyata dan ASLI, Anda juga dapat menghubungi Pemberi Pinjaman Anthony Yuliana jika Anda membutuhkan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC)) nomor whatsapp +2348138908619 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
email saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum


Calls Only::{+12542276869}
WhatsApp Only::{+33753893351}
Email:::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
{{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

LILOW YETTY berkata...

Kabar baik
Nama saya LILOW YETTY, seorang warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka, tetapi Bunda Yuliana berbeda
Beberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak berujung yang saya tidak pernah tahu semuanya bohong dan bagaimana mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mother Yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah saya membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya saya mengetahui bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Bunda Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Bunda Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
BBM INVITE (E37F9BCC)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Bunda yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Bunda yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Bunda Yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskand=alestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Sarah berkata...

Halo semuanya, nama saya Sarah Adia dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengucapkan terima kasih kepada ALLAH yang telah mewujudkan impian saya, saya telah mencari pinjaman selama 2 tahun terakhir sekarang sampai teman saya yang namanya LILOWYETTY memperkenalkan saya kepada Anthony Yuliana Lenders pemberi pinjaman yang andal, di mana saya akhirnya mendapat pinjaman sebesar Rp350 juta, saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman saya dan biaya transfer sebelum Anthony Yuliana Lenders mentransfer pinjaman sebesar Rp350 juta ke dalam akun saya, saya ingin gunakan kesempatan ini untuk menasihati mereka yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena 70% dari pemberi pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata. jika Anda tertarik pada pinjaman, saya ingin memberi nasihat bahwa Anda harus menghubungi pemberi pinjaman yang andal melalui email (anthony.yulianalenders@gmail.com) atau melalui
BBM INVITE (E37F9BCC) atau via
  whatsapp +2348138908619, email saya untuk informasi lebih lanjut
(sarahadia234@gmail.com)

Unknown berkata...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
WhatsApp Only::+33753893351}

Olivia Daniel berkata...

Halo,
Saya Ny. Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman pribadi yang memberikan pinjaman kesempatan seumur hidup. Apakah Anda membutuhkan pinjaman segera untuk melunasi hutang Anda atau Anda perlu pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih banyak karena kami di sini untuk menjadikan semua masalah keuangan Anda sebagai masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan penerima dan akan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di:
(oliviadaniel93@gmail.com)

DATA APLIKASI

1) Nama Lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jenis Kelamin:
5) Status Perkawinan:
6) Pekerjaan:
7) nomor WhatsApp:
8) Nomor Telepon:
9) Penghasilan bulanan:
10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
11) Durasi Pinjaman:
12) Tujuan Pinjaman:
13) Tanggal lahir:

Terima kasih.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Parwati Dudi berkata...

Nama saya Ny. Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia. Saya kehilangan uang, tetapi Indonesia 20 juta rupiah karena pemberi pinjaman palsu, toko saya sudah tutup dan saya kehilangan harapan dalam hidup pada hari ini yang setia ketika saya pergi melalui internet. melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman `dari Ny. Rebecca Walker. Saya diberitahu bahwa dia adalah ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya punya toko saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya, semua berkat Ibu Rebecca Walker dia adalah ibu yang baik Jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya setiap hari dan Anda juga dapat menghubungi email ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Mother Rebecca Walker, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Tuhan terus memberkatinya dan melindunginya karena dia adalah orang yang baik.
 email mothe: (rebeccawalker700@gmail.com)
 nomor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
 email saya: (parwatidudi350@gmail.com)

Queen Lisa Efendi berkata...

saudara-saudara
Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

.(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com   

Ahmed Neni berkata...

Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUNDGmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       Selamat siang
Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC 


Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan baik Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman palsu di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu.

Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman 6-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasinya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM.

Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta saran Anda jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda sebaiknya menghubungi SANDRAOVIALOANFIRM.

Email: sandraovialoanfirm@gmail.com
Nomor kontak dewan direksi: +12512278012
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Angga Annisa berkata...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
: {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Azmi berkata...

Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan peminjam pinjaman palsu di internet. Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Bunda Alicia Radu setelah saya tertipu oleh 6 pinjaman pemberi pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebesar RM 10.000 dari ibu Alicia Radu dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan suku bunga 2%.

Saya sangat terkejut ketika memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya kirim dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi email ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman.

dan Anda masih dapat menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (robbi5868@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (azmi88455@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu,
semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu And is Family