SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

02 November 2011

CUEPACS BIMBANG DAP PERSOALKAN KELEBIHAN

Berita Harian
Oleh Zanariah Abd Mutalib
zanariah@bharian.com.my
2011/11/02

pix_gal0


Jumlah penjawat awam terjejas jika pakatan menang

KUALA LUMPUR: CUEPACS bimbang jumlah kakitangan awam akan dikurangkan jika pakatan pembangkang menang pilihan raya umum akan datang berikutan tindakan DAP mempersoalkan pelbagai kelebihan yang diberikan kerajaan kepada mereka.
Timbalan Presidennya, Azih Muda, berkata DAP tidak seharusnya mempertikaikan kenaikan gaji dan pencen diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Bajet 2012 bulan lalu kerana ia dibuat berdasarkan kenaikan kos sara hidup di negara ini.
“Jika itulah penilaian pembangkang kepada kakitangan awam, ia memberi gambaran tidak baik kepada kita pada masa depan.

“Kita tidak harus hanya melihat kepada pertambahan pendapatan seseorang, tetapi perlu diukur dari segi kos sara hidup yang perlu seiring dengan tahap kehidupan di Malaysia yang sedang ke arah negara berpendapatan tinggi,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Tony Pua yang mempersoalkan langkah kerajaan menaikkan gaji kakitangan awam antara tujuh dan 13 peratus, selain pelarasan kenaikan tahunan pencen bagi pesara kerajaan sebanyak dua peratus.

Pua yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara berkata, langkah itu meningkatkan perbelanjaan sektor awam sebanyak 73.7 peratus dalam tempoh lima tahun dan tidak menggambarkan kerajaan serta perkhidmatan awam yang lebih efisyen atau menjimatkan kos.
Azih juga berkata, jika pembangkang berpendapat kakitangan awam tidak layak mendapat kenaikan gaji, CUEPACS bimbang generasi muda tidak akan berminat untuk berkhidmat dalam kerajaan.

“Kita sedia untuk berkhidmat kerana yakin kerajaan sedia ada sentiasa menjaga kebajikan dan melindungi rakyat menerusi pelbagai faedah yang diberikan kepada kami,” katanya.

146 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TEMBAK SAHAJA DENGAN SENAPANG GAJAH AHLI PARLIMEN YANG BANYAK SOAL TU....

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS!!!..x sepatutnya terlibat dlm kancah politik..x perlu sebut Parti Kerajaan ATAU Parti Pembangkang...cukup hny sebut DAP...bkn Pembangkang...Penjawat Awam perlu akur dgn Government of The Day...klu menteri yg jawab bolehlah nk guna PEMBANGKANG..

Tanpa Nama berkata...

KENAPA HAL POLITIK PUN NAK MASUKKAN DALAM INI BLOG...?!!

KENAPA pA MENJADI MANGSA DAN ORG TGH DALAM HAL POLITIK PARTI..BERKHIDMAT UNTUK NEGARA...BUKAN UNTUK KEPENTINGAN PARTI!!

Tanpa Nama berkata...

APSAL CUEPACS MASUK CAMPUR POLITIK PLAK..

Tanpa Nama berkata...

menunjukan ketidak matangan pantadbiran cuepacs, pa adalah berkecuali, jangan mengherat pa kedalam kancah politik....

Pendekar Tanpa Nama berkata...

jika nak berpolitik join kerajaan x pyh jd berkecuali....

Tanpa Nama berkata...

ini hanya mainan politik. nak suruh PA membenci parti selain BN?
sebagai seorang islam , sudah pasti saya sokong PAS .

Tanpa Nama berkata...

witePA sokong semua pihak yang akan melaksanakan kenaikan gaji, pencen, imbuhan, menambahbaik skim perkhidmatan dan kemudahan kpd PA khususnya sptmana Bajet 2012.

Mana-mana pihak yg mempertikai dan mempersoal pelbagai kelebihan yg diberikan kerajaan kpd PA akan kita TENTANG HABIS-HABISAN hatta dalam PRU 13 ini.

Tanpa Nama berkata...

aku PA, aku pun sokong PAS...baliklah.....omar

Tanpa Nama berkata...

Kalu kecek hal parti .. tak akan slesai .. muga ada sokmo hok tak keno bagi mata kito.
kita Penjawat Awam keno dok tengah lah.... sokong dlm hati. Jange tunjuk ko 'ore.
he .. he .. maaf deh. ambo tok ngepeng (kempen).

Tanpa Nama berkata...

Kepada PA yang menyokong pembangkang lebih baik letak jawatan, jangan makan gaji buta dengan kerajaan, PA seperti ini yang akan memburukan nama PA. Boleh cabut dan angkat kaki kepada PA pro pembangkang, masih ramai penganggur diluar sana yang menyokong kerajaan....kasih malu PA..

Tanpa Nama berkata...

Kebarangkalian kakitangan awam di berhentikan secara bijak dan tersusun mungkin akan berlaku sekiranya DAP memerintah..Ini dapat dilihat melalui beberapa rentetan dan persoalan yang sering diutarakan oleh DAP sendiri.Dap memang bijak mengatur strategi untuk menguasai ekonomi,politik dan negara Malaysia.(untuk kaum Cina)kerana kakitangan awam kabanyakannya adalah kaum melayu.
Perkara ini mungkin boleh berlaku adalah tinggi.Parti PAS sendiri berkemungkinan akan diatur dan ditekan sehingga Pas sendiri akan keluar dari Pakatan rakyat tanpa di suruh.Cuma pandangan tapi kebarangkaliannya sangat tinggi.

Abg Feudal M44 berkata...

Sedap betul salahkan DAP. Tolong la berfikir secara waras dan sebagai sorang terpelajar. Dato Najib sendiri sedar bahawa jumpah PA terlalu ramai dan membebankan kewangan kerajaan, sebab tu la dia liat nak bagi bonus, sekali bagi utk sebulan je dah sampai RM4 billion.

Lagi pun tahap penyampai sektor awam amat rendah, dan x sepadan dengan jumlah gaji yg diterima. Melainkan beberapa sektor kritikal seperti PTD, keselamatan, pendidikan, kesihatan dan pertahanan, sumbangan kebanyakan PA mmg boleh dipertikaikan apakah mereka layak mendapat kenaikan gaji seperti yg diumumkan.

Alasan naik harga barang bukannya alasan utk naik gaji jika mutu perkhidmatan amat memalukan dan menjadi cercaan rakyat jelata. Perkhidmatan lembab, x mesra, cuai, kaki ponteng, pemalas dan kuat mengular seolah2 sudah sebati dengan PA dulu, kini dan selamanya.

Apakah CUEPACS mahukan semua rakyat bumiputera disumbat masuk kerja kerajaan tanpa mengambilkira kita akan menuju kearah Somalia dalam masa 10 tahun jika Perkhidmatan Awam tidak distrukturkan semula segera?

Tanpa Nama berkata...

semua melayu berhak kerja kerajaan, dan jgn benarkan cina india masuk kerajaan. ini tuntutan kami. jgn takut negara bangkrap, cetak la duit byk2, bukannya susah.

Mat Lasim bin Hj Abd Manaf
N4, Ipoh

Tanpa Nama berkata...

PA mempunyai hak dalam perlembagaan dalam politik. Kalau takut DAP kurangkan jumlah PA, lihat la Penang. Ada dengar ke PA negeri PP dipecat? Adakah PA negeri Penang penyokong kuat UMNO diminta letak jawatan?
Yang kata PA yang menyokong Pembangkang kena letak jawatan sbb makan gaji buta tu sebenarnya tak ada akal yang waras. Setakat PA pengampu sahaja.

nuar keparat!! berkata...

ape la pencacai2 pembangkng msih xsedar2 lg ke...aaa..korng skong la pembnkng pru13 ni ye..jgn malu2..aritu dap ade persoalkn jumlh penjwt awam di mlysia xbalance dgn jmlh penduduk keseluruhan..antara PA yg teramai di dunia berbnding jumlh penddk..

korng msh xsdr2 lg ke aa wahai pencacai2 pr..korng msh xsdr lg ke yg dap tu bapak segala rasis!!!mmg korng la mnusia pling bodo sbb msh xsedar2.!!
adoi...msh rmai lg yg xsedar2 diri..pas tu parti pencacai je dlm pr di bwh pkr n dap..xsedar2 lg ke..lawak tol la otk2 pa ni..

Tanpa Nama berkata...

ini hanya mainan politik. nak suruh PA membenci parti selain BN?
sebagai seorang islam , sudah pasti saya sokong PAS .

Rabu, November 02, 2011 11:13:00 AM

___________________________________

aku pun org islam tp aku x sokong pas.. dulu ya.. la ni g mampus.. walaupun masih ada beberapa org pemimpin pas yang aku sanjung.

jangan nak campur adukkan islam ngan politik.

PAS bukan Islam
dan Islam bukan PAS

satu lagi jujungan mulia kita Rasulullah SAW kalu nak dibandingkan dengan beberapa pimpinan pas macam pluto dengan bumi. jauh sekali beza akhlaknya.

Tanpa Nama berkata...

DAP berak kapoq....

Tanpa Nama berkata...

ubahla...dh lama sgt...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

TDM pernah berkata Melayu akan hilang kuasa di Tanah Melayu dalam 10 tahun lagi, sejarah telah membuktikan runtuhnya sesuatu bangsa dek kerana bangsa sendiri.

http://dinturtle.blogspot.com/2011/10/nasihat-tdm-melayu-hilang-kuasa-10.html

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS jgn jadi BARUA POLITIK!!!siapa sahaja yg layak dan telah di undi oleh rakyat akan wajib menjadi kerajaan!!!tak kira datang dari parti mana....

Tanpa Nama berkata...

aku rasa sekarang ni kalau nak jadi ustaz senang betul, pakai kopiah putih dan simpan janggut sikit bila kita jalan-jalan orang panggil ustaz nak lagi power join parti tut tut tut silap silap orang panggil kita ulama lagi sedap sokong lagi satu parti yg rasis terhadap kalau bumi.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN SALAHKAN CEUPACS....CEUPACS KELUARKAN ISU INI SEBAB DAP CAMPURTANGAN SOAL KEDUDUKAN PA..MEMANG SESUAILAH CEUPACS ULAS DAP...SEBAB DAP SENTUH DAN CAMPUR TANGAN SOAL KELEBIHAN PA...ERTI KATA

"ORANG LUAR MASUK KAMPUNG BUAT KECOH KAT KAMPUNG TU..MESTILAH KETUA KAMPUNG MARAHKAN..BETUL TAK"

SAYA TIDAK SALAHKAN CEUPACS..TINDAKAN CEUPACS ULAS BENDA NI SUNGUH RELEVEN...

DAP SEPATUTNYA ULAS TENTANG BN BUKANNYA ULAS TENTANG PA... PA ADALAH PENTADBIRAN YANG TIDAK BOLEH DISENTUH OLEH GOLONGAN ORANG2 POLITIK..TIDAK KIRALAH MANA2 PIHAK....

PENGKRITIK BEBAS

Tanpa Nama berkata...

yang akan di buang cuma ko ja omar kaki auta cakap ja lebih apa pun tara

Tanpa Nama berkata...

Dalam banyak2 skim, PTD lah yg paling tak produktif, kerana mereka hanya membuat dan menyediakan polisi serta garispanduan. Sebenarnya kerajaan tidak memerlukan terlalu ramai PTD. Yg diperlukan hanya penjawat awam yang melaksanakan semua transformasi kerajaan seperti pengurusan (kewangan / akaun), operasi, pegawai teknikal dll. Tapi bukan PTD!!! kebanyakan PTD hanya tahu mengarah, sain dan mengarah dan selepas itu, buat kerja lain? Wallahualam.

Yang memberi input dalam semua program kerajaan juga adalah terdiri dari kumpulan pegawai teknikal termasuk dalam skim perundangan, pertanian, sains, kejuruteraan dll. Jadi perlu ke PTD ramai2? Fikir-fikirkan..jumlah mereka perlu diperkecilkan.

Dan bagi memastikan transformasi kerajaan berjaya sepenuhnya, Jawatan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, KSU dan KSN tidak semestinya di kalangan PTD.!!

dari anti-kapitalis merangkap kump. pengurusan dan profesional.

apa kata abg feudal M44? fact is facts..

Tanpa Nama berkata...

Kepada PA yang menyokong pembangkang lebih baik letak jawatan, jangan makan gaji buta dengan kerajaan, PA seperti ini yang akan memburukan nama PA. Boleh cabut dan angkat kaki kepada PA pro pembangkang, masih ramai penganggur diluar sana yang menyokong kerajaan....kasih malu PA..
___________________________________

apa punya bodo statement...kerajaan dan parti memerintah x reti nk beza...BONGOK!!!...Kerajaan Malaysia bkn BN yg punya...BN hny pembuat dasar...PA melaksanakan dasar..kerana melaksanakan dasar BN lah Kerajaan Malaysia negara jd mcm nie skrg!...ACU UBAH SEKALI!

hamizan zakaria berkata...

bandingkan akhlak pemimpin UMNO dan PAS adalah bagai langit dengan bumi. Beza antara para ulama dan para penyamun rakyat. Itulah bezanya wahai org UMNO yang amat tolol lagi x sedar diri. Diperlatak kononnya bela melayu, senyap2 sapu komisen dan rasuah, yang tukang sokong mcm mat rempit penang tu terus2an miskin hina

Pekida Setia berkata...

sangat setuju dengan tanpa nama diatas, bahawa skim PTD mmg dah x rlevan dan patut dijumudkan.

Beri peluang kepada kami PAP untuk naik time based dari N4-N41-M44-M48-M54 selang 5 tahun. Kami juga mampu memerintah dan menjadi KSU/KSN.

Apa kerja yg PAP x mampu buat, semuanya kami buat 99% siap dengan masa yg tepat dan betul.

Tanpa Nama berkata...

Jangan perkecilkan tugas PTD, jangan hanya nampak ptd mengarah & sain.jangan cakap kalau kamu diluar kotak tugas ptd..jangan hanya suka bagi persepsi.

ptd adalah melihat semua perkara dalam jabatan. ini kemahiran mereka,hubungan komunikasi yang berkesan terletak pada ptd bukan hanya kemahiran teknikal...kalau ada masalah tentang lemparan, tuduhan atau merosotnya prestasi jabatan..ptd dulu yg dicari bukan teknikal

Tanpa Nama berkata...

jgn di katakan DAP sahaja yg akan mengurangkan jumlah dan bilangan PA.kita tak tahu lagi dasar exit policy yg PM umumkan tu ada udang di ebalik batu ke tak.yg kata tersusun dan teratur adalah melalui benda dan perkara sebegini.p pinang tiada pula kedengaran penjawat awam negeri di kurangkan.jd kita perlu menilai sendiri keihklasan kedu belah pihak.

Tanpa Nama berkata...

yes itulah kesilapan jawatan PTD..terang2 dia kata apa2 org cari PTD bukan teknikal.sebab tu makin kucar kacir.PTD tak tahu kerja teknikal tapi di beri tugas utk memberi arahan..so pincang lah.cuba yg menjawab persoalan tu adalah dr org teknikal..tak ade prob kan?

Tanpa Nama berkata...

tugas PTD..

hanya bertugas menjawab persoalan yg timbul....???what the hell???

Tanpa Nama berkata...

asingkan teknikal dengan pengurusan.
masalah teknikal sila cari pegawai teknikal.

masalah jabatan melibatkan pengurusan cari ptd..

tetapi bila masalah teknikal sehingga melibatkan imej dan prestasi jabatan tanya ptd dan ptd akan tanya teknikal..

kalau pegawai teknikal diarah buat kerja pengurusan tatatertib memang tak masuk akal.

kalau ptd diarah buat kerja teknikal lagi tak kena.

ini yang dimaksudkan.

Tanpa Nama berkata...

saling memerlukan teknikal dan ptd..

macam hospital..kalau minta doktor buat pengurusan pasal aset,latihan,perkhidmatan,kewangan..doktor tak boleh buat..

and kalau minta ptd rawat pesakit lagi tak masuk akal..
sebab tu hirarki tugas dan organiasi saling memerlukan antara ptd dengan teknikal termasuklah pegawai bawahan

Tanpa Nama berkata...

tugas ptd jawab 5w 1h, apa,siapa,kenapa,bagaimana,di mana, dan bila.

Tanpa Nama berkata...

Sebelum aku masuk kerja penjawat awam aku kerja swasta.Aku kerja ngan syarikat cina.Bangsanya akan jadi keutamaan.Aku rasa perkara ini akan terjadi dalam PERKHIDMATAN AWAM sekiranya DAP menguasai kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Apa yg saya ckp adalah satu fakta. PTD tidak begitu kritikal dlm perkhidmatan awam. Cukup dlm bil. yg kecil. 95% tugas diperkhidmatan awam dibuat oleh pegawai teknikal.

Dan siapa kata peg. teknikal tdk tau mengurus? Aduan kami buat...kewangan kami rancang...reten kami juga yg buat...tugas dilapangan, kami peg teknikal yg turun tgk tali air, periksa kilang dll...KPI kami tentukan.....SOOOO APANYER YG PTD BUAT SGT???? Kerja 5-7 tahun dah naik gred 48-52. So relevan sgt kah jumlah PTD yg ramai tu? Walaupun saya bkn PTD, pengalaman dan pemerhatian saya dah cukup menyatakan bahawa dlm mentranformasikan kerajaan, kita tak perlu jumlah PTD yg ramai. Cukup sekadarnya dlm menguruskan bajet, membuat garispanduan pengurusan dan kewangan (yg laksana pembantu tadbir juga!).....

So masih nak nafikan?........

By anti-kapitalis merangkap kump. Pengurusan dan profesional.

anti pengikut taksub! berkata...

huyoo penjilat nuar keparat agung bernama hamizan zakaria berkata. Rabu, November 02, 2011 3:12:00 PM..yg DAPIG komplen psl kita sume dpt kenaikn gj n bonus die xbising..sibuk2 plak cite psl rasuah la...tadbir urus trukla..pas maksum la...beza ahlak pas dgn nabi n sahabat2 nabi : nabi xpernh berdendam even dilontar batu..org2 pas berdendam smpai ke kubur sbb penh dikeluarkan dr bn ms 30,40 thn lps..smpi skrng pok nik fobia dgn perpaduan ummah dua parti org islam terbesar!
nabi xpernh mencaci2,menggelarkn seseorg dgn gelaran buruk,mendoakn kecelakaan org lain, yg paling best ade manusia dr parti pas kate kelahiran nabi muhamad sm mcm kelahiran mamat2 kt kg..cube korng cr sp yg ckp psl ni..hehe..die ambk air smbhyg org tngkp gmbar,die slt org tngkp gmbr,selipar die org curi konon2 berkat,gmbr die org gntung di rumah2..di dh smpai tahap ape ni...TAKSUB dh ni..ko nasihat la skit pengikut2 ko tu pok nik supya jgn terlalu taksub dgn ko..

Tanpa Nama berkata...

saya dah nampak masalah di atas...ulasan yg kamu buat berdasarkan tempat kerja kamu...tapi bagaimana pula jabatan/kementerian yang tidak memerlukan pegawai teknikal.???? sudah tentu memerlukan ptd. di mana tidak perlunya PTD...mungkin kamu hanya cerita kisah jabatan kamu. fakta perlu menyeluruh untuk melibatkan jabatan/kementerian2 lain. tidak boleh hanya kajian di jabatan sendiri.

sebagai contoh kementeria kewangan tidak memerlukan gred J sebagai pembuat dasar dan keputusan,sudah tentu perlunya gred M.begitu juga jabatan2 lain.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Apa yg saya ckp adalah satu fakta. PTD tidak begitu kritikal dlm perkhidmatan awam. Cukup dlm bil. yg kecil. 95% tugas diperkhidmatan awam dibuat oleh pegawai teknikal.

Dan siapa kata peg. teknikal tdk tau mengurus? Aduan kami buat...kewangan kami rancang...reten kami juga yg buat...tugas dilapangan, kami peg teknikal yg turun tgk tali air, periksa kilang dll...KPI kami tentukan.....SOOOO APANYER YG PTD BUAT SGT???? Kerja 5-7 tahun dah naik gred 48-52. So relevan sgt kah jumlah PTD yg ramai tu? Walaupun saya bkn PTD, pengalaman dan pemerhatian saya dah cukup menyatakan bahawa dlm mentranformasikan kerajaan, kita tak perlu jumlah PTD yg ramai. Cukup sekadarnya dlm menguruskan bajet, membuat garispanduan pengurusan dan kewangan (yg laksana pembantu tadbir juga!).....

So masih nak nafikan?........

By anti-kapitalis merangkap kump. Pengurusan dan profesional.

___________________________________


saya dah nampak masalah di atas...ulasan yg kamu buat berdasarkan tempat kerja kamu...tapi bagaimana pula jabatan/kementerian yang tidak memerlukan pegawai teknikal.???? sudah tentu memerlukan ptd. di mana tidak perlunya PTD...mungkin kamu hanya cerita kisah jabatan kamu. fakta perlu menyeluruh untuk melibatkan jabatan/kementerian2 lain. tidak boleh hanya kajian di jabatan sendiri.

sebagai contoh kementeria kewangan tidak memerlukan gred J sebagai pembuat dasar dan keputusan,sudah tentu perlunya gred M.begitu juga jabatan2 lain.

Tanpa Nama berkata...

So PTD Sendiri dah admit dia kata yg teknikal apa sume ptd tak yah.tapi kat jabatn aku due tiga eko ptd tu buat pe.ptd di letakkan di bahagian tertentu je tak payah kat sume jabatan.kesimpulannya memang wajar ptd di kurangkan.sebab tak kritikal.ptd ni sepatutnya dilantik dr gred 41 dan ke atas.maksudnya org yg memang sedia maklum tentang jabatan.ni tak..lulusan degree kesusasteraan melayu leh je masuk ptd..bahagian kewangan plak tu.adoi...parah makin membarah......KELAB ANTI PTD

jahanam pr!! berkata...

kurng yg komen psl isu ni..tp kalo isu2 nk burukkn kerajaan..msti rmai PA2 yg xtau malu yg jd pencacai pembangkng sibuk2 nk bg komen..g jahanam dgn pr!!

Tanpa Nama berkata...

Sory fakta saya betul dan menyeluruh.

Ya betul, hanya sektor tertentu dan di bhg tertentu shj perlu ada PTD. Bukan di semua unit, seksyen, bahagian, program, jabatan dll. Mayb sekadar di JPA, Bhg Kewangan sahaja.

Anda tidak perlu bersikap deny personality. Tahukah anda? Majoriti mengganggap kehadiran PTD tidak dialu-alukan..bahkan sorry to say most of them, majority of them feel meluat dan muak dgn dasar perluasan skim PTD di semua sektor!!!

Lagi sekali pendirian saya, kalu PM mahu melihat transformasi kerajaan berjaya, perkecilkan jumlah PTD, perkasakan peg. teknikal dan buka post KSU, KSN dan KP kepada semua skim dan bukanPTD sahaja. Siapa yg kompeten dia yg dilantik!

By anti-kapitalis merangkap kump pengurusan dan profesional

Tanpa Nama berkata...

Ptd di anggap sebagai pegawas sekolah peringkat jabatan.sgt meluat.meluat sgt.meluat meluat.PTD IS NOTHING coz they just give instruction....pegawai teknikal adalah pegawai yg terbukti cemerlangnya dr zaman sekolah hungga ke u..what the hell org2 cam ptd plak nak jd bos....bosy!!!

Tanpa Nama berkata...

selama ni apa yang UMNO buat lebih teruk dari DAP, siapa lepaskan Singapura kepada PAP??? kalau bukan UMNO

Tanpa Nama berkata...

yang nak perintah malaysia bukan DAP tapi Pakatan Rakyat, tak kan TGNA nak diam saja?

Tanpa Nama berkata...

PANGLIMA GAGAH BERKATA:

SAYA LIHAT BANGSA PERIBUMI SEKARANG NI HENDAK DITINDAS OLEH BANGSA LAIN. JIKA ORANG BUMIPUTRA TIDAK BERSATU DAN TERUS BERTELAGAH SESAMA SENDIRI. TENGOKLAH SUATU HARI NANTI, KITA BUMIPUTRA AKAN DIJAJAH OLEH BANGSA LAIN SEKALI LAGI SEHINGGA SEGALA KELEBIHAN YANG KITA ADA AKAN DITARIK DAN KITA AKAN HIDUP DALAM KEADAAN DAIF DAN MISKIN DAN TERUS TERTINDAS SEPERTI SUATU KETIKA DAHULU. SAYA SEDIH KENAPA ORANG MELAYU DAN BUMIPUTRA SEKARANG NI MAKIN TIDAK TAHU BERSYUKUR DAN SUKA MENJATUHKAN SESAMA SENDIRI SEDANGKAN BANGSA LAIN SEDANG MENUNGGU KITA JATUH DAN HANCUR SEBELUM MEREKA MENGUASAI KITA SUATU HARI NANTI. SAMPAI BILAKAH KITA BUMIPUTRA HENDAK MENGHANCURKAN SESAMA KITA? FIKIR-FIKIRLAH WAHAI BUMIPUTRA PEWARIS NEGARA INI. JANGAN JADI BODOH

Tanpa Nama berkata...

Puak Pas mungkin kata "apa takut Pas kan tanding banyak kerusi berbanding dap dan parti lain mereka mesti tunduk kat kita punya", dan sekarang pun kita boleh lihat betapa berkuasanya Pas dalam pakatan.

Hang Tuah Kembali berkata...

Aku berkhidmat dengan kerajaan YANG DIPERTUAN AGONG. Ketua kerajaan aku adalah YANG DIPERTUAN AGONG. Bukannya BN atau Pembangkang. Kalau AGONG dah perkenan untuk meluluskan kenaikan gaji kepada penjawat awam, bermakna orang yang mempertikaikan perkara yang dimaksudkan telah menderhaka kepada AGONG!!! Ada OTAK pakai...tapi letak dekat kepala LUTUT!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apakah majikkan boleh mengambil tindakkan sekiranya panggilan telepon beliau tidak dijawab oleh pekerjanya, sedangkan panggilan itu dibuat selepas waktu bekerja. Sebagai contoh. Masuk waktu pejabat pukul 9.00 a.m dan balik 6.00 p.m, dan majikkan pula membuat panggilan telepon pukul 8.00 p.m. Adakah seorang pekerja berhak tidak menjawap panggilan tersebut memandangkan waktu tersebut bukan waktu kerja. Apakah dia ada hak mengeluarkan surat amaran terhadap pekerjanya.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan 7-13% bukannya tinggi sangat bro berbanding era pak lah.. saje buat kecoh nak dpt sokongan dari semua PA.. ini semua strategi politik murahan.. omar dan konco-konconya, sila letak jawatan beb, kamu gagal dlm menunaikan tanggungjawab sebagai presiden cuapecs, lagipun kau org dah tua beb.. bagi peluang kat org lain pulak.. nak politik gi masuk bertanding, pilh mana satu parti PR dan BN.. kami anak-anak muda sedia memimpin.. kami memimpin..!!

azmil, J44 je berkata...

buat apa banding akhlak Nabi s.a.w. dengan pemimpin Pas. Mmg Pas xleh celen la

Cuba banding pula akhlak pemimpin BN dengan Nabi s.a.w.? Automatik pemimpin BN jatuh dalam kategori Abu Jahal, Abu Lahab, Namrud, Firaun dan Abdullah bin Ubay.

Tanpa Nama berkata...

kami bermula dari bawah gred N17, sambung berlajar atas saranan kerajaan dari ijazah hingga ke master, pakai duit sendiri, berkorban masa diri sendiri dan keluarga, makan bercatu sebab bayar yuran pengajian, kadang-kala tu tido di masjid atau surau di universiti, berjalan kaki berbatu-batu ke tempat kuliah, ada di antara kami terkorban di jalanraya semasa seisi pembelajaran, tak sempat terima ijazah dah jadi jenazah, tapi sayangnya pengorbanan kami kepada kerajaan tak diindahkan malah disisihkan, cuepacs pun tak ambil peduli, dah graduate 7-8 tahun, dah mendaftar dispa sekian lamanya tapi masih staf sokongan..bajet 2012 kami masih ditakuk lama lagi.. adakah kami mesti bersama kerajaan skg atau kami menggunakan kepakaran kami untuk kerajaan baru di mana kami memimpin pada PRU-13 nie..?spa,jpa,cuepacs, lu fikirlah sendiri..!!

Hamba Hutang berkata...

Penjawat awam yang berhutang memberikan keuntungan kepada bank dan institusi kewangan dengan membayar hutang beserta riba yang telah dihalalkan oleh ustaz-ustaz yang dibayar gaji oleh bank, jadi penjawat awam juga menyumbang kepada kekayaan CEO bank dan institusi kewangan serta membantu ekonomi negara, hasil cukai yg dikenakan kepada bank juga akan digunakan untuk membayar gaji dan elaun ahli-ahli parlimen...

Tanpa Nama berkata...

rakyat jelata kena insaf bahawa kita wajar mencontohi pemimpin Umno yg berjimat dan berhemah dalam berbelanja. Jgn jadi bahalol dengan menyokong pembangkang.

Kebanyakan org bandar adalah dungu dan bangang sebab x undi BN, x mcm kami org2 kampung yg bijak dan setia pada BN walau apa pun terjadi. Tak payah cerita la rasuah ke barang naik ke apa ke kami x percaya kerana ianya pastilah fitnah pembangkang. Isu cincin juta2 ringgit juga jelas palsu kerana Datin Seri Hajah Rosmah diketahui hidup bersederhana dan merendah diri.

Abu Samah b. Razali, N4, Anak Felda

Tanpa Nama berkata...

Sekarang ni Kerajaan cuba kurangkan jumlah kakitangan kerajaan dengan cara perkhidmatan yang kejap....Gred1 dinaikkan ke Gred11 bukannya naik saja tapi ditambahkan bidang tugas seperti Gred11 secara tak langsung kerajaan tak perlu buat pengambilan kakitangan lagi

Tanpa Nama berkata...

politik.politik.politik. politik. tak habis-habis!

Tanpa Nama berkata...

DAP bagi perintah, PKR tukang canang, PAS tukang angguk! Melayu hilang kuasa, Islam jadi lemah. Ingat, kita hanya tinggal kuasa sahaja. (maaf, ini pandangan peribadi saya sahaja)

jumanji berkata...

selama ni UMNO perintah semua melayu pakat kya raya ke yg takut sgt melayu miskin nnt. haprak punya pemikiran. yg kaya haa tuu dia yg duduk dalam rumah2 mewah kereta besau tu x nampak2 lagi, alahai bebal atau dah termakan nasi kangkang ketua bahagian UMNO

PA Veteran berkata...

Haram Jadah DAP.

Tanpa Nama berkata...

Memang kita berterima kasih pada apa yg kerajaan beri. Tapi itu tugas kerajaan.

So, CEUPACS jangan nampak sangat berpolitik... Tak manis. PA kene berkecuali, di tempat undi, undi masing-masing dan rahsia.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sory fakta saya betul dan menyeluruh.

Ya betul, hanya sektor tertentu dan di bhg tertentu shj perlu ada PTD. Bukan di semua unit, seksyen, bahagian, program, jabatan dll. Mayb sekadar di JPA, Bhg Kewangan sahaja.

Anda tidak perlu bersikap deny personality. Tahukah anda? Majoriti mengganggap kehadiran PTD tidak dialu-alukan..bahkan sorry to say most of them, majority of them feel meluat dan muak dgn dasar perluasan skim PTD di semua sektor!!!

Lagi sekali pendirian saya, kalu PM mahu melihat transformasi kerajaan berjaya, perkecilkan jumlah PTD, perkasakan peg. teknikal dan buka post KSU, KSN dan KP kepada semua skim dan bukanPTD sahaja. Siapa yg kompeten dia yg dilantik!

By anti-kapitalis merangkap kump pengurusan dan profesional
_________________________________




fakta apa yang betul? u dah buat research di jabatan2/kementerian lain ptd tak kritikal,tak perlu,tak buat keje,cepat naik pangkat.tak boleh dengan pengalaman dan permerhatian u sahaja,pengalaman dan pemerhatian orang lain nak letak mana.seharusnya research betul2 signifikan.
sape kata cepat naik pangkat?? naik pangkat berdasarkan prestasi bukan semua.


sape kate sektor tentu?..majoriti menganggap tu sape? tak boleh main rasa2 je..
(Mayb sekadar di JPA, Bhg Kewangan sahaja.)boleh kamu kata maybe. bila buat fakta tak boleh rasa2.

realitinya ksn/jpa pun takde kata ptd tak perlu...yang kata tak perlu hanya pendirian kamu.

apa kaitan tranformasi kerajaan dengan perkasa pegawai teknikal.??tranformasi tu dari pegawai teknikal sahaja ke.maju mundurnya kerajaan dari pegawai teknikal ke??

(feel meluat dan muak )ini perkataan tak puas hati sebab ptd cepat naik pangkat & kamu fikir ptd tak buat kerja,jangan libatkan perkataan emosi dalam kerja yang boleh menyebabkan bertambah tak puas hati pada ptd.
kamu perlu terima apapun yang kamu diarahkan berdasarkan ketua jabatan yang memberikan anda tanggungjawab,sekiranya kamu tak puas hati apa berlaku ditempat kerja, kamu boleh kemukakan kepada ketua jabatan.

ketua jabatan yang lebih faham dan memberikan tanggungjawab kepada setiap pegawai. tak perlu nak buat kumpulan kononnya anti-kapitalis ptd lah itulah ini lah

jgn kata kamu buat semua kerja,ptd tak buat kerja dan jgn kerana 2 3 orang ptd kamu fikir semua sama.

keldai pr dungu! berkata...

ape la ke bodo sgt keldai2 pr ni..ape plak korng slhkn cuepacs psl isu dap kritik bonus n kenaikn gj PA..spttnya korng slhkn dapig..cube kalo ngo2 biasa yg pertikaikn..aku rs cuepacs akn bertindak dgn cr sm...dh kebetulan dapig celake tu yg persoalkn..nk xnk mmg xblh lari dr politik..xyh la nk slhkn cuepacs plak..bodo la pencacai2 pr ni..

ape la jumanji Khamis, November 03, 2011 2:13:00 AM ko xabs2 nk merungut2 kate pemimpin2 umno kaye..pemimpin2 pr mn yg rumh n kete die xbsr..dh kalo berpolitk tu kompem sumenye besr2..rmh pok nik kecik ke..ko cube suh die istihar harte..tgk bpe hrte die..cthnye dapig png dlu sblm berkuasa beria2 nk istihar harta..tp smpi skrng dh 3,4 thn xistihar2 lg..ko ni bkk la minda tu skit..kalo dpt sesuatu berita tu selidik la dlu..

negara ni aman makmur...kalo ko nk kaye bkk bisnes..org bangla,indon,pakistan,nepal sme dtg sini utk cr rezki..anak2 melayu islam mcm ko jumanji yg sengal hanya tau komplen 24 jam..keje mkn gji..kelayakan spm..nk gj 5,6 ribu..dlu sekolh pemlas..dh bsr komplen2..hari2 bli rokok blh,psng astro,tuka sport rim,make up kete..pastu komplen kos sara hidp tinggi..goc dh bg berbilion2 subsidi..ko bgto kerajaan negara mn yg bg mcm tu..

sudah2 la membebel tu wahai jumanji..ko yg pemals..sedar diri tu skit..hahaha..yg loser2 mmg akan jd balaci pr..ambabiga,suaran n majlis peguam yg sokong pr tu bg sokongn 100% kt progam seksualiti merdeka..korng yg join BERSHIT 2.0 aritu xnk ikut ke..hahahaha...mmg dasar keldai org2 pr ni.

Tanpa Nama berkata...

Kalau lah ini mentaliti PA Malaysia, bagaimana negara kita akan maju????

Tanpa Nama berkata...

Yang pasti, Selapas Cuepacs dapat 2 juta dari gomen, dah tadi tukang ampu BN la pulak.
Omar ko tu dah pencen kan. Takyah la nak sambung kontrak lagi. Seumur hidup jaga stor kat U lebih baik.

jgn skong pr!! berkata...

oi bdk2 yg pangkah pr..korng msti xpnh bc paper cine kn ..korng cr artikel ni dalm paper ni

Sumber: Sinchew Daily News m/s 9, 1 November 2011

traslation dlm BM korng leh bc kt sini http://theunspinners.blogspot.com/2011/11/panas-separuh-kakitangan-awam.html

AMACAM KELDAI2 PR..MASIH SYG N PANGKH PR LG PRU13 NI..DHLA KETUA BERSHIT KORNG SKONG GAY,LESBIAN SUME,KETUA PR PLAK MMG GAY..YG PAS PLAK JOIN KAUM2 YG DILAKNAT ALLAH NI..KORNG PON NK BERSEKONGKOL SKALI KE..XSEDAR2 LG..AMBIGA TU PENYKONG KUAT KETERBUKAAN SEKSUAL MCM GAY N LESBIAN..AMACAM..KORNG NK DPT SHARE PAHALA KE SOKONG ORG MCM NI..

SUDAH2 LA DGR CKP KETUA PAS TU..DIE MANUSIA JGK..XLARI DR DOSA PAHALA..SKRNG NI PR MAKIN BWK BYK KEROSAKN BERBNDING KEBAIKN!!

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya itulah tujuan mereka. rasanya penjawat awam perlu membuat laporan polis terhadap tony pua kerana kenyataannya boleh dianggap sebagai menghina seluruh penjawat awam dan menggugut serta boleh dianggap menghalang tugas penjawat awam.!!!

by anti-kapitalis merangkap kump peng & prof.

Tanpa Nama berkata...

saya dah nampak masalah di atas...ulasan yg kamu buat berdasarkan tempat kerja kamu...tapi bagaimana pula jabatan/kementerian yang tidak memerlukan pegawai teknikal.???? sudah tentu memerlukan ptd. di mana tidak perlunya PTD...mungkin kamu hanya cerita kisah jabatan kamu. fakta perlu menyeluruh untuk melibatkan jabatan/kementerian2 lain. tidak boleh hanya kajian di jabatan sendiri.

sebagai contoh kementeria kewangan tidak memerlukan gred J sebagai pembuat dasar dan keputusan,sudah tentu perlunya gred M.begitu juga jabatan2 lain.

___________________________________

sistem PTD adalah zaman british dulu...rasanya x relevan dah zaman skrg nie...kepakaran seseorang kena d letakkan d tmpt yg betul...mereka yg berkelulusan Perakaunan blh letakkan d Kem. Kewangan & layak jd KSP..Engineer di Kem. Kerja Raya & layak jd KSU..lulusan Sumber Manusia duduk d Kem. Sumber Manusia & layak jd KSU...jd apa perlunya PTD???...mereka yg pakar pengurusan boleh dilantik sbg Peg Tadbir...menguruskan hal ehwal pengurusan...skrg nie dh pelik sgt..seorang PTD berkelulusan Sains Sukan duduk d Bahagian Kewangan...lulusan Engineer duduk di Sumber Manusia...apa kepakaran yg dia ada????...akhirnya staff bawahan yg buat kerja...PTD hny sign surat shj..

Tanpa Nama berkata...

PTD - Kumpulan Tarah Duit

Tanpa Nama berkata...

mat lasim,
engko ni sedap mulut suroh cetak duit banyak-banyak.engko ingat duit boleh dicetak sesuka hati tanpa bergantung dengan prestasi ekonomi???kalu camtu duit tak laku macam duit daun pisang dululah...mat lasim2.......

Tanpa Nama berkata...

ape la mamat ptd n bkn ptd ni..asyik membebel je 2org..ke due2 ni org yg sm dr pr utk divert isu psl DAPig ni..sudh2 la tu..ptd tu ade pro n kon..sume pon xsempurna..hanya islam je yg smpurna..meliputi segalanya.

Tanpa Nama berkata...

ape la mamat ptd n bkn ptd ni..asyik membebel je 2org..ke due2 ni org yg sm dr pr utk divert isu psl DAPig ni..sudh2 la tu..ptd tu ade pro n kon..sume pon xsempurna..hanya islam je yg smpurna..meliputi segalanya.

______________________

nope..kami org yg berlainan. saya menggunakan nickname "anti-kapitalis" dan sumtimes put "anti-kapitalis merangkap kump. peng. & prof.'

Kami mayb mempyi perasaan yg sama terhadap kewujudan PTD yg meluas dlm perkhidmatan awam dan dr segi kerja, kedudukan PTD tidak relevan lagi dlm kebykan organisasi.

Jika PTD dianggap expert dlm hal pengurusan, dan dlm masa yg sama menggubal polisi yg tidak saksama utk semua penjawat awam dgn sesetgh skim diberi laluan kerjaya yg mudah, jadi adakah PTD ini dianggap bagus dan pakar dalam menilai aspek pengurusan yg boleh memajukan seluruh organisasi dan penjawat awam???

kalu beginilah penilaian mereka, sbnrnya mereka telah gagal membimbing organisasi dan gagal membantu kebajikan penjawat awam. Kalu kptsn yg dibuat berlandasakan politik, jadi knp mrk tidak menyakinkan 'decision maker' bahawa semua penjawat awam harus diberi laluan kerjaya yang selayaknya??? kenapa perlu ada double standard? adakan kump teknikal dan skim lain tidak layak? dan tidak membantu program transformasi kerajaan?

Satu saje ayat yg sesuai buat mereka iaitu PTD ; kewujudan mrk yg ramai tidak memberi impak kepada program transformasi kerajaan dan mrk hanya tau menjaga periuk nasi mereka sahaja!!!

by anti-kapitalis merangkap kump. peng & prof.

Tanpa Nama berkata...

DAP pertikai kenaikan itu perlu seimbang dgn kenaikan kos sara hidup penjawat awam, dgn lain perkataan perlu ditambah diatas kos harga pengguna yg tak seimbang dgn pendapatan isu surah dgn kadar yg lebih munasabah

Tanpa Nama berkata...

Saya benar menyokong dgn kenyataan tersebut kerana kos sara hidup masih tinggi sedangkan pendapatan yg dijanjikan itu masih belum dapat diselaraskan dgn kadar kos sara hidup isi rumah yg munasabah

Tanpa Nama berkata...

akta apa yang betul? u dah buat research di jabatan2/kementerian lain ptd tak kritikal,tak perlu,tak buat keje,cepat naik pangkat.tak boleh dengan pengalaman dan permerhatian u sahaja,pengalaman dan pemerhatian orang lain nak letak mana.seharusnya research betul2 signifikan.
sape kata cepat naik pangkat?? naik pangkat berdasarkan prestasi bukan semua.


sape kate sektor tentu?..majoriti menganggap tu sape? tak boleh main rasa2 je..
(Mayb sekadar di JPA, Bhg Kewangan sahaja.)boleh kamu kata maybe. bila buat fakta tak boleh rasa2.

realitinya ksn/jpa pun takde kata ptd tak perlu...yang kata tak perlu hanya pendirian kamu.

apa kaitan tranformasi kerajaan dengan perkasa pegawai teknikal.??tranformasi tu dari pegawai teknikal sahaja ke.maju mundurnya kerajaan dari pegawai teknikal ke??

dan......

________________________

waduh panjangnye saudara PTD kita mengulas...

Rasanya tuan hanya membela diri tuan dan kump tuan tanpa melihat skop diluar. tanpa melihat konteks diluar. sebab itu tuan rasa PTD dan kenaikan pangkat tuan yg cepat itu berdasarkan merit...!!!

Sory, saya tetap dgn fakta saya. Kalu tuan percaya pd fakta tuan, saya pun akan terus memperjuangkan kum. non-PTD terutama kump teknikal. Faham?

Tolong bagi tau kepada bos tuan atau KSN, plsss wujudkan jawatan kenaikan pangkat yg adil buat semua skim. kalu PTD bole naik 48-52 dlm tempoh 5-7 tahun, so wujudkan yg sama utk semua skim. Berani???

Kump PTD sengaja mewujudkan pelbagai alasan dan justifikasi semata2 mau meluasakan 'jajahan' mereka. dan dgn itu mudah lah bg skim mereka naik pangkat. sedangakan kump lain yg menggerakkan lebih 90% transformasi kerajaan ketinggalan ke belakang.

Faham? Lagi satu, perasaan meluat kami bukan berdasarkan cemburu atau jeles. Tapi kami merasakan kehadiran PTD dlm kebanyakan organisasi kerajaan adalah tidak relevan dan membuang duit kerajaan sahaja. Sedangkan tugas mereka lebih kepada 5H 1W! seperti komen rakan kita di atas.....itulah kerja mereka....

Ingat ye tuan, jgn memutarbelitkan kenyataan saya. Saya bukan mengatakan PTD itu tidak perlu, tapi cukup sekadar di JPA, sesetgh bhg di Kewangan dan tempat2 yg difikirkan perlu sahaja!!!

Tanpa Nama berkata...

soryy.. lupa letak nickname..

kenyataan di atas dibuat oleh saya, anti-kapitalis

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam kerajaan negeri P.Pinang lebih dulu dapat bonus berbanding kakitangan awam kerajaan persekutuan BN.CEUPACS hanya jadi YES MAN SAJA KEPADA BN

Tanpa Nama berkata...

CEUPACS MEMANG BARUA BN, APA BN BUAT DIA SOKONG, KALAU BN TAK BERI BONUS 2 BULAN GAJI CEUPACS BERANI DEMO???????????????????????????????? tapi MTUC berani piket.TAHNIAH MTUC MENJAGA KEBAJIKAN PEKERJA

Tanpa Nama berkata...

x payah gaduh2,politik punya hal dah campur adukyang kaya bertambah kaya

bela golongan yang berpendapatan rendah ni,fikir 10 tahun akan datang

Tanpa Nama berkata...

takpe sy bersedia mendengar sejauh mana hujah anda.
***********************************

Rasanya tuan hanya membela diri tuan dan kump tuan tanpa melihat skop diluar. tanpa melihat konteks diluar. sebab itu tuan rasa PTD dan kenaikan pangkat tuan yg cepat itu berdasarkan merit...!!!
<<< kan saya dah kata tadi saya takde main rasa2 PTD cepat naik pangkat,kenaikan pangkat berdasarkan prestasi,bukan semua..takkan prestasi tak elok boleh naik pangkat,kalau dah prestasi baik naik le..skim lain pun sama je, berdasarkan keperluan jawatan tersebut dalam jabatan..saudara boleh rujuk JPA.>>>
___________________________________

Sory, saya tetap dgn fakta saya. Kalu tuan percaya pd fakta tuan, saya pun akan terus memperjuangkan kum. non-PTD terutama kump teknikal. Faham?
<<< teruskan, takde masalah,boleh usulkan ke kementerian,jpa dan lain2,kite faham >>>
___________________________________

Tolong bagi tau kepada bos tuan atau KSN, plsss wujudkan jawatan kenaikan pangkat yg adil buat semua skim. kalu PTD bole naik 48-52 dlm tempoh 5-7 tahun, so wujudkan yg sama utk semua skim. Berani???
<<< kenapa pula sy nak bagi tahu.. kan dah kata tak semua 5-7 tahun naik 48-52.tengok prestasi juga. doktor 5 tahun naik dah..tengok keperluanlah dan prestasi..bukan suka2 je naik 48-52..tak kira mana skim>>>
_________________________________

Kump PTD sengaja mewujudkan pelbagai alasan dan justifikasi semata2 mau meluasakan 'jajahan' mereka. dan dgn itu mudah lah bg skim mereka naik pangkat. sedangakan kump lain yg menggerakkan lebih 90% transformasi kerajaan ketinggalan ke belakang.
<<< "jajahan"...tak pernah pun fikir macam tu.tak tahulah sape yang fikir mcm tu.. sebenarnya kementerain dan jabatan memerlukan ptd,maka duduk lah..tanggungjawab dan ikut arahan..bukan suka2 hati..and macam mana boleh dapat 90% tu>>>
________________________________

Faham? Lagi satu, perasaan meluat kami bukan berdasarkan cemburu atau jeles. Tapi kami merasakan kehadiran PTD dlm kebanyakan organisasi kerajaan adalah tidak relevan dan membuang duit kerajaan sahaja. Sedangkan tugas mereka lebih kepada 5H 1W! seperti komen rakan kita di atas.....itulah kerja mereka....
<<<5w 1h tu terlalu umum, andai adapun ptd mengguna formula 5w 1h dalam tugas2 namun setiap tugas dan tanggungjawab itu perlu terperinci dan mendalam, bukan hanya setakat menjawab persoalan 5w 1h. contohnya jika nak buat sesuatu keputusan atau dasar perlulah melihat skop-skop yang berkaitan berdasarkan kepentingan,kajian,statistic data yg tepat dan sebagainya..bukan suka2 je letak dasar ,keputusan dan sebagainya>>>

Ingat ye tuan, jgn memutarbelitkan kenyataan saya. Saya bukan mengatakan PTD itu tidak perlu, tapi cukup sekadar di JPA, sesetgh bhg di Kewangan dan tempat2 yg difikirkan perlu sahaja!!!
<<< saya faham kamu bukan mengakatan ptd tidak perlu,..tetapi ada perenggan kamu di atas kamu kata “tak releven dan membuang duit kerajaan sahaja”..ape benda ni..>>>

*sy tak pernah anti mana-mana skim,semua sama dan saling memerlukan..dan sy bersedia mendengar pandagan saudara tanpa ada rasa anti*

Yang iklhas
cik. rosnani

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah Kekalkanlah Kerajaan BARISAN NASIONAL Memerintah Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

waduh panjangnye saudara PTD kita mengulas...

Rasanya tuan hanya membela diri tuan dan kump tuan tanpa melihat skop diluar. tanpa melihat konteks diluar. sebab itu tuan rasa PTD dan kenaikan pangkat tuan yg cepat itu berdasarkan merit...!!!

Sory, saya tetap dgn fakta saya. Kalu tuan percaya pd fakta tuan, saya pun akan terus memperjuangkan kum. non-PTD terutama kump teknikal. Faham?

Tolong bagi tau kepada bos tuan atau KSN, plsss wujudkan jawatan kenaikan pangkat yg adil buat semua skim. kalu PTD bole naik 48-52 dlm tempoh 5-7 tahun, so wujudkan yg sama utk semua skim. Berani???

Kump PTD sengaja mewujudkan pelbagai alasan dan justifikasi semata2 mau meluasakan 'jajahan' mereka. dan dgn itu mudah lah bg skim mereka naik pangkat. sedangakan kump lain yg menggerakkan lebih 90% transformasi kerajaan ketinggalan ke belakang.

Faham? Lagi satu, perasaan meluat kami bukan berdasarkan cemburu atau jeles. Tapi kami merasakan kehadiran PTD dlm kebanyakan organisasi kerajaan adalah tidak relevan dan membuang duit kerajaan sahaja. Sedangkan tugas mereka lebih kepada 5H 1W! seperti komen rakan kita di atas.....itulah kerja mereka....

Ingat ye tuan, jgn memutarbelitkan kenyataan saya. Saya bukan mengatakan PTD itu tidak perlu, tapi cukup sekadar di JPA, sesetgh bhg di Kewangan dan tempat2 yg difikirkan perlu sahaja!!!
___________________________________

sorry..bhgn kewangan juga tidak memerlukan PTD..PTD lulusan Kesusateraan Melayu...apa yg dia tahu psl kewangan?????

Penjawat Awam berkata...

Kecilkan sahaja jumlah PTD dalam pentadbiran jabatan atau kementerian. Jawatan tersebut boleh dipegang oleh mana-mana pegawai lain bkn PTD pun. Sama sahaja kualitinya. Jurutera, akauntan, doktor, guru pun boleh menjalankan tanggungjawab tersebut. So lebih mudahlah pegawai di perjawatan lain naik pangkat dan memimpin kementerian masing-masing.
Para PTD je xnak mengakui hakikat itu.

PTD kurang relevan berkata...

PTD ingat hanya mereka sahaja pandai membuat dasar-dasar dan memimpin jabatan.
Walhal, hakikatnya ramai penjawat awam lain yg lebih baik dan berkaliber.
bahagian kewangan? Kita ada perjawatan lain seperti juruaudit dan akauntan negara yg mampu memikul tanggungjawab.
bahagian teknikal? kita ada jurutera, doktor dan perjawatan profesional lain yg lebih pakar.
mana relevannya hanya PTD mampu membuat dasar, sedangkan perjawatan ini sepatutnya diperkecilkan supaya perjawatan awam lebih kejap.

Tanpa Nama berkata...

rosak2 cuepacs pun dh nk jd parti politik kot pasni huhu..

Tanpa Nama berkata...

ikhlas dr aku PTD xdiperlukan dlm sektor awam di malaysia..ckupla pegawai tadbir di peringkat federal n pegawai tadbir negeri di peringkat negeri,kehadiran skim PTD ni hanya semata2 utk membela skim m semata2..xde function langsung..

Tanpa Nama berkata...

kalo x berlagak tu bkn ptd namanya..lg2 yg br ermmmm..malas nk tulis panjang2 bosan sgt2 dgn skim tu..

Cikgu Bada berkata...

apo bangang bona presiden ni

Tanpa Nama berkata...

1. Exit Policy 2 PTD yg bossy (yg tau bg arahan tapi X tau buat keja selain itu saja keja dia - bg arahan).
2. Exit Policy 2 P&P yg bodoh (hanya minta pandangan dan minta staf dia buat - dia lena & mimpi utk naik pangkat & gaji jer).
3. Exit policy 2 PA yg fanatik politik (mencarut semua hal dlm dunia & anggap politik sbg gaya hidup utama).
4. Exit policy 2 PA yg x kompiten (yg tahu menuduh dan x pandai buat keja selain mencarut/menuduh/mempersoal).
5. Exit policy 2 PA yg chauvanish (dia anggap dia hero & hanya dia anak jantan).
6. Exit Policy 2 PA yg sudah hilang arah sbg PA yg berkarisme & berpotensi memajukan negara dan meningkatkan pendapatan negara.

Tanpa Nama berkata...

PTD skim HAPRAK dulu kini dan selamanya! Ko bayangkan tahun 2004, opis pindah ke Putrajaya. Opis 17 tingkat, 3 tingkat disewakan pada jabatan luar... Peg PTD bengong boleh bahagi parking sama byk! Tak ke bodoh bahlol punya PTD. Sib baik dh berambus ke Kementetian lain. Byg kan kalau dia ni jd policy maker? Mampos jahanam kerajaan...

dah lama sangat dah..... berkata...

saya setuju sangat ....

ini hanya mainan politik. nak suruh PA membenci parti selain BN?

Saya tak berapa sokong pembangkang,tapi saya tak sokong BN yang telah banyak menipu menggunakan media media yang dikawal dan jabatan jabatan kerajaan untuk berlawan dengan pembangkang dengan cara yang dayus.

Kalau heBAt sangat beri ruang kepada perdebatan akademik tentang sesuatu isu SEPERTI BUKU JINGGA...jangan cakap hujah pembangkang karut tapi tidak mahu berdebat secara akademik.kAMI MAHU Tahu secara akademik. Bukan lempar batu sembunyi tangan,...menafikan.tapi tak ada hujah.

Ceritakan apakah hujah yang mengatakanitu karut ini karut scara akademik.AKU BENCI TENGOK ORANG BN CAKAP TAKBUR DAN BONGKAK.

DAH LAMA DAH.....Berubahlah woi....

Lalang Berprinsip berkata...

DAP tak mungkin akan memerintah Malaysia, sebab apa? sebab kalau PAS lawan UMNO, aku akan undi PAS, tapi kalau UMNO lawan DAP, aku akan undi UMNO walaupun menyampah tengok lambang dacing....

Tanpa Nama berkata...

KEPADA KAKITANGAN AWAM...INI DIA DAP SIAL ...RAKAN SEPERJUANGAN..PAS DAN PKR...

http://azlishukri.blogspot.com/2011/11/dap-nak-buang-ramai-kakitangan-awam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AzliShukriToday+%28AZLI+SHUKRI+TODAY%29


KALAU SOKONG PAKATAN ANDA AKAN KEHILANGAN KERJA
KALAU SOKONG PAKATAN ANDA AKAN KEHILANGAN KERJA

Tanpa Nama berkata...

HOI ORANG 2 PAS...
KALAU NAK JADI PA...LETAK JAWATAN...JANGAN MAKAN DUIT GAJI HARAM...KALAU ANDA TAK LETAK JAWATAN ANDA BACUL

Tanpa Nama berkata...

KEPADA KAKITANGAN AWAM...INI DIA DAP SIAL ...RAKAN SEPERJUANGAN..PAS DAN PKR...

http://azlishukri.blogspot.com/2011/11/dap-nak-buang-ramai-kakitangan-awam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AzliShukriToday+%28AZLI+SHUKRI+TODAY%29


KALAU SOKONG PAKATAN ANDA AKAN KEHILANGAN KERJA
KALAU SOKONG PAKATAN ANDA AKAN KEHILANGAN KERJA

Tanpa Nama berkata...

ORANG ORANG PAS YANG KERJA GOMEN DAN MENGUTUK KERAJAAN...
,,,INILAH MANUSIA2 PENIPU DAN HIPOKRIT,,,
HARI2 KUTUK KERAJAAN YANG BAGI DIA MAKAN....
PERASAAN DIRI ISLAM, BERIMAN DAN BERAKHLAK...
PI BELAH LAH
AGAMA ISLAM ADALAH RUKUN IMAN DAN ISLAM
PAS HANYA PARTI POLITIK
YANG MEMPERALATKAN AGAMA...
,,,,RAMAI PEMIMPIN PAS JUGA KORUP, PENIPU , MUNAFIK, KAKI REMBAT BINI ORANG, KUAT SEKS,...

.....KEPADA PENYOKONG PAS ...HAKIKATNYA...PAS TAK MENJAMIN SYURGA...
MALAH..RAKAN PAS AMBIGA
MERAYAKAN SEKSUALITI MERDEKA....


PISSS...KELANTAN PALING RAMAI PENGIDAP KAT MALAYSIA...DEPA TU KEBANYAKANNYA AHLI2 PAS YANG DITARBIAH OLEH PAS...DI NEGERI SERAMBI AIDS..

..HARI PAS KUTUK KERAJAAN

NIK AJIS...MEMERINTAH KELANTAN PULUHAN TAHUN...AIR PUN TAK PANDAI URUS...
...INIKAH ISLAM PAS....BIKIN MALU ISLAM
INIKAH ISLAM PAS....BIKIN MALU ISLAM
INIKAH ISLAM PAS....BIKIN MALU ISLAM

...KEPADA PA...DAN PENYOKONG PAS...LEBIH BAIK LETAK JAWATAN SEBAB GAJI ANDA DARI SUMBER HARAM

Tanpa Nama berkata...

ambo stuju dgn demo. Puak PAS ni agah (megah) dah loni .. nok jual melayu.
Puok ambo benci pd ulamak yg riak dan sombong.
PRU10, 11, 12 puok ambo pangkah PAS. PRU13 puok ambo nok pangkah BN pulak.
Kita tukar kerajaan ..

Tanpa Nama berkata...

ada lagi yg x faham2....kerajaan tu sapa? KITA SEME LAAA BEGONG...kerja ngan kerajaan, gaji ambik dari mana?dr pembayar cukai...pembayar cukai tu sapa?kita la bongngok...yg diorang x puas hati ni pada pemimpin hok ngaku bela bangsa...padahal nok mampos ke bangsa...lambang keris tu laaa...

Tanpa Nama berkata...

rosak habis binasa..pasni akan wujud parti baru..parti cuepacs 1malaysia..sayap br bn kahkahkah..lantak la deme.biar tenggelam bersama umno&bn.1 lg tu ada gak kata sokong pembangkang tu x kenang budi..ermm tahu nk ckp b****h tahap cipan..kata negara mengamalkan demokrasi berparlimen tp bila nk sokong selain bn x blh..huhu..lantak aku ttp pangkah tutttttt...hahaha..byk sgt benda mengarut akhir2 ni charge tu,charge ni,try la sekali tukar driver..

Tanpa Nama berkata...

cuepacs is so stupid!

penyokong pr bebal!! berkata...

ape benda la bdk2 pr ni still bengap nk mampos...cuepacs dh tuntut dpt kenaikn bonus xbersyukur..dap yg komplen psl kenaikn gj n bonus xde plak bdk2 pr ni mrh..yg artikel tony pua kate nk buang seprh PA xde plak keldai2 pr ni bsing2..

kalo pndai bhsa cine bc sndri kt sini Sumber: Sinchew Daily News m/s 9, 1 November 2011

bc translate die kt cni..
http://theunspinners.blogspot.com/2011/11/panas-separuh-kakitangan-awam.html


ape la msh bengap n bebal lg wahai PA2 penykong pr..ketua bersih korng plak skong gay n lesbian..mmg bodo n bangang la..nk demokrasi mmg blh wahai tanpa nama Khamis, November 03, 2011 11:02:00 PM yg bodo..tp xkn ko nk skong org yg bersekongkol dgn gay n lesbian..nabi pon xngaku umat kalo spe2 yg wt hub sejenis ni..tp korng yg skong pr ni plak dgn bangge bersekongkol dgn manusia biadap mcm ambabiga n pr..adoi..

gune la otak tu wahai pencacai2 pr..korng xpelik ke kebanyakan gerakan2 yg liberal,yg sosialis,yg menyokong keterbukaan semuanya bg sokongn kuat pd anwar ibrahim n pr cthnya mjlis peguam,ambabiga n suaram...ni sume org2 kuat di blakang Festival Seksualiti Merdeka..nasib baik polis batalkn mende haram jadah ni..tahniah PDRM.

lg satu..bile ketua peliwat negara si nuar berahi tu nk g mekah..buat umrah pon jd la..g us 2,3 kali sebln..ko tu dh lbh dr mampu dh wahai peliwat..tkt nk jejak kaki ke mekah ke nuar berahi oi..hhahahahah..mn pencacai2 pr yg brani jwb komen aku ni..kompem xde..sumenye bodo n bengap..sbb org yg sng kene cucuk hidung je skong pr ni..padahal xtau ape2 psl politik..

Tanpa Nama berkata...

Apasal korang ni,,ini bukan blog kutuk mengutuk..isu asal pasal DAP masuk campur urusan kakitangan Awam..yang dah melarat-larat mengata PTD ni apahal pulak..Lantak la PTD buat buat kerja dia .kita PA biasa buat kerja kita..masing masing ada tugas dan tanggungjawab tak payah nak perlekeh lekeh kerja orang lain,

Tanpa Nama berkata...

aku skong ko tanpa nama Jumaat, November 04, 2011 12:23:00 AM..
skrng ni isu psl dap komplen psl pa ni dpt byk kelebihan...tp mamt ptd n bkn ptd tu plak cite psl isu lain..aku rs die ni org yg sama utk divert isu psl dapig cilake ni..ape2pn dapig mmg cilake..geng2 die dlm pr pn sm..dhla skong ambiga ms bershit 2.0..satu demi satu Allah nk tunjuk yg pas ni bersekongkol dgn org yg slh..tu pon xsdr2 lg..dh la aritu jd pak turut ambabiga..korng xnk join festival seksual tu ke wahai keldai2 pr..

Tanpa Nama berkata...

Kita bagi Ambiga jadi PM.... slamatttt!

Tanpa Nama berkata...

kalo ambabiga jd pm..kompem nuar akan dibekalkn anak muda tiap2 mlm..haaha..

Tanpa Nama berkata...

Ambiga ni menyusahkan kerajaan betul
lepas satu satu buat benda yang merugikan duit rakyat..dulu bersih tak pasal pasal kerajaan abis duit belanja berjuta juta nak mengawal bersih..ni kecoh lagi seks bebas pula
lepas ni apa pula agaknya si ambiga ni buat..(seks bebas adalah orang yang mentalnya sakit..ia perlu rawatan bukan biar terus sesat dalan dunia dia yang menentang arus hukum kejadian manusia..Babi pun tak buat seks luar tabii ni.kalau buat juga dah sah lebih teruk dari babi..Nak jadi kaum Nabi Lut ke..

Tanpa Nama berkata...

isu sebenarnya adalah cuepacs nak jd parti politik tu jer..rosak dh cuepacs ni..nak sgt nampaknya jd hero utk bn..bn tu pun parti politik..cuepacs pttnya berkecuali xyah la nk jd tukang canang..ckp xblh nk berpolitik..tp bila soh sokong kerajaan bn tu bkn ke berpolitik..xkira la pas ke umno,bn,dap tu semua tentukan dlm PRU13 nanti..nampak cuepacs lak lebih sudu dr kuah..aparaa la ini org..

Tanpa Nama berkata...

jenis otak dh kecut yg duk sokong bn tu..

Tanpa Nama berkata...

nampak sgt nk kalah pru13..muahahaha..

Tanpa Nama berkata...

ortodok bn komen berapi2 kek atas tu..hihihi..saborla nk politik..tggu pru13 k..lum apa2 panas membara dh ni hihi..peace..

Tanpa Nama berkata...

ikhlas aku ckp la..dlm byk2 skim ptd yg septtnya dikurangkn,sbb function kt jabatan,agensi kerajaan x byk mana pun,semua keje2 tu gred N blh buat cuba bg kt gred N pendedahan blh jer buat dlm kerje berkenaan atau skim2 lain dlm group PnP insyallah blh buat..ptd bi biasa keje mengarah je pandai ikhlas komen aku r1 dr rumah mayat.

keldai pr! berkata...

hahaha..rmai lg rupenye keldai2 pr yg msh skong dap..xpe..korng skong la..nnti lps pr berkuasa jgn korng mengemis n berdemontrasi sbb kene buang sudahla..heheheh..percya sgt kt nuar juburi..dlu rmai2 percya kt ambabiga..ajak ank bini abiskn ms ats jln rya ms bershit 2..skrng xnk join ambabiga utk festival seks tu ke..hahaha..keldai2..

keldai pr syngkn dap walaupon kene buang kje! berkata...

bodonye komen dr tanpa nama Jumaat, November 04, 2011 12:29:00 PM..mmg ptt la ceupacs bsing psl isu dapig ni..ceupacs tu kn kesatuan sekerja utk kakitgn awam..korng keldai2 pr yg berpolitik sbnrnya..sbbnya korng lngsung xmenunjukkn sebrang tindakbls psl komen dapig tu..tp aku rs..cube kalo perkasa or mca or mic or gerakan yg persoalkn kelebihn penjawat awam dpt..msti bertimbun2 sumpah seranah yg korang selaku keldai2 pr akn bg pd dieorg kn...so spe yg berpolitk sbnrnya..korng la petualang sebenrnya..nk berpolitk tu matang la skit..org komen psl kelebihn kita pon korng snyp je..sebijik mcm keldai or lembu..hahaha.

Tanpa Nama berkata...

komen2 yg beremosi dr pencacai bn..kesian..kihkih,,peace

Tanpa Nama berkata...

bila dh mainkan isu politik camni la jdnya..yg komen pn semua panas je..

Tanpa Nama berkata...

BODOH PUNYA PA. SEMPAT LAGI KO NAK GADOH2 PASAL JAWATAN2 KORANG. KO SEDAR TAK BERJUTA2 RAKYAT KAT LUAR SANA TAK PUAS HATI DENGAN PA YANG ADA SEKARANG. MEMANG PATUT PUN BILANGAN PA DIKURANGKAN, DARI 1.2 JUTA KEPADA 700RIBU JER. MEMBAZIR WANG RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

jeles lah ni

Tanpa Nama berkata...

aku pun sama setuju dikurangkn,bkn bermksud nk mengurangkn membuang sesuka hati tp penstrukturan semula yg ponteng,xkonpeten,produktif elok la diberhentikan,xda guna organisasi yg besar tp xproduktif,yg btl2 menjlnkn tanggungjwb n amanah hanya separuh..dlm SBPA pun ada gak menyentuh isu pemberhentian jika tidak mencapai stardand yg ditetapkn,pelan2 kita menuju servis yg lebih berkualiti setara upah yg diterima..btl ramai xpuas hati dgn kaitgn awam jd kakitangan semua buktikan anda layak bekerja dgnb sektor awam..

malikul berkata...

ramai PA pro BN mmg otak singkat atau bangang. mana ada negara kat dunia ni duit belanniwan kerajaan lebih separuh diguna semata2 nak bayar gaji, dan hanya 25% utk projek pembangunan.. mana akal mu??? logik la tu. mu mau bela melayu dan serap semua dalam sektor awam, lepas 10 tahun negara bankrup dan jadi SOMALIA baru padan muka puak2 PERKASAM PEKIDA UMNO NI

Tanpa Nama berkata...

Sedap sedap hati je nak kurangkan kakitangan awam.skrg ni rakyat kekurangan doktor..kena tunggu dari pagi sampai petang baru dapat giliran utk rawatan.Tiada balai bomba di kampung kalau rumah orang kampung terbakar dah tinggal arang baru bomba sampai tu tanda anggota bomba tak cukup.Dalam kelas murid sampai 45 org satu kelas..pening kepala guru nak tumpu perhatian campur dengan perangai murid yang pelik pelik..tanda guru tak cukup.Banyak rompakan..ragut & jenayah berat lain sebab polis tak cukup nak kawal penjahat yang semakin berani.orang awam kena beratur panjang kat pej pendaftaran atau pej kerajaan untuk buat urusan sebab pelanggan ramai..anggota tentera malaysia masih kurang jika di bandingkan dengan nisbah keluasan negara..lagi mau kata malaysia lebih kakitangan awan..Rakyak malaysia patut bersyukur Kakitangan awam ni buat kerja dan stress kerana masalah tekanan kerja..lagi nak kurangkan PA..

Tanpa Nama berkata...

ok la.. kita kurangkan gaji k. 50%

2bz4money berkata...

Eloklah dilakukan penstrukturan semula perjawatan, diimbangkan dengan keperluan beban kerja dan kompetensi. Kerana terdapat rungutan awam mengenai penjawat yang curi tulang , tiada kerja dan berprestasi rendah. Dengan penjajaran semula perjawatan secara optimun, pengurusan penyampaian perkhidmatan akan lebih cekap dan berkesan; disamping menjimatkan kos emolumen. Justeru itu, mereka yang berkompetensi baik sahaja sepatutnya menerima Bonus, naik pangkat dan anjakan gaji; berbanding sekarang yang dapat 'makan free'.

Tanpa Nama berkata...

kalau hati dah busuk nak dengki je tak habis habis, ada je nak cari salah orang tak pernah duduk diam, hyper aktif betul.

Tanpa Nama berkata...

kenapa org suka duk kata penjawat awam curi tulang, prestasi rendah dan macam macam tohmahan...kalau ada pun sikit sangat,saya rasa ok je penjawat awam ni datang kerja macam biasa,,contoh polis,tentera dan bomba akan bekerja 24 jam jika ada masalah kecemasan..korban cuti termasuk cuti raya..Begitu juga Guru. doktor,nurse..kastam..jabatan pendaftaran mana boleh ikut suka hati keluar masuk pejabat..kalau buat juga pasti mendapat teguran & tindakan disiplin dari ketua masing masing.

Tanpa Nama berkata...

come on la.... buka sikit mata n minda ko tu. ko tengok betol2 cara PA buat kerja. cam syial.

Tanpa Nama berkata...

2bz4money berkata...

Eloklah dilakukan penstrukturan semula perjawatan, diimbangkan dengan keperluan beban kerja dan kompetensi. Kerana terdapat rungutan awam mengenai penjawat yang curi tulang , tiada kerja dan berprestasi rendah. Dengan penjajaran semula perjawatan secara optimun, pengurusan penyampaian perkhidmatan akan lebih cekap dan berkesan; disamping menjimatkan kos emolumen. Justeru itu, mereka yang berkompetensi baik sahaja sepatutnya menerima Bonus, naik pangkat dan anjakan gaji; berbanding sekarang yang dapat 'makan free'.

agree 100%..bkn bermksud nk buang sesuka hati tp penstrukturan semula,dlm agensi kerajaan ada yg bagus servisnya n sebaliknya,jika anda berada di kedudukan yg septtnya kerja mmg mencapai standard yg ditetapkn kenapa mesti rs risau or gelaabah..bg yg selama ni selalu kua ikut suka hati,keje dtg lmbat blk awal,mslh disiplin yg tu yg akan disentuh or dibuat penstukturan semula..

Tanpa Nama berkata...

setuju 100%

Tanpa Nama berkata...

mana2 kakitangan awam yang dah jemu keje tu..yang menyampah dgn kerajaan BN... ha ape lagi.. pakat2 lah ramai2 undi DAP nnt.. pas dah menang boleh lah kena buang kerja...

Tanpa Nama berkata...

bagus gak..nak2 yang kena buang tu la yang dok pangkah PR..nak tengok gak diaorang jerit kuat mana..what goes around comes around..hee..

Tanpa Nama berkata...

apa lg.. kakitgn awam yg xsdr diri n menyokong PR tu.. suka la korang.. undi n pangkah la PR.. pas depa dpt memerintah.. hangpa semua duk dlm longkang n makan smph..

Tanpa Nama berkata...

Bila ramai rakyat yg tak mempunyai pekerjaan, mereka salahkan kerajaan BN dan apabila ramai rakyat yg sdh diberi pekerjaan sbg kakitangan awam oleh kerajaan BN pun mereka salahkan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Pilih cina lagi...pangkah cina lagi....Depa takdak hati nak jaga MELAYU....MELAYU TAK SEDAQ DIRI SAJA DOK JAGA JILAT CINA.....Aku sokong sangat kata2 padan muka pada kakitangan kerajaan yang dok sokong pembangkang kena buang sekali.Baru tau langit tinggi rendah.Takdak sapa nak jaga diri kita MELAINKAN MELAYU SENDIRI.........

Tanpa Nama berkata...

rezeki Allah yg bagi,kenapa tkt sgt seolah2 semua rezeki atas dunia ni adalah dr BN semata2..aku xsokong mana2 cuma kdang2 aku nmpak ada sesetengah tu terlalu taksub bila berpolitik hingga lupa dr mana asal dtgnya rezekinya tu..nk bersyukur hanya kpd Allah..

Tanpa Nama berkata...

dlm skim sbpa nanti tidak kirala sokong pembangkang ke bn ke jika xperform harus la diambil tindakan kenapa mesti ada diskriminasi polit ik dlm isu ni..ni adalah utk kebaikkan rakyat..penjawat awam memberi servis utk rakyat..

Tanpa Nama berkata...

dlm skim sbpa nanti tidak kirala sokong pembangkang ke bn ke jika xperform harus la diambil tindakan kenapa mesti ada diskriminasi polit ik dlm isu ni..ni adalah utk kebaikkan rakyat..penjawat awam memberi servis utk rakyat..

Tanpa Nama berkata...

ermmm terlampau byk sgt dimomokkan dgn mcm2 benda yg xbtl dlm media massa membuatkan sesetengah tu terlampau jumud or berfikiran tertutup@otak kecut utk menerima apa2 perubahan waima dlm bentuk apa pun..

Tanpa Nama berkata...

com..on la buka sikit mata tu..anak anak ko pegi sekolah pagi pagi kakitangan awam yang didik..ko boleh tidur lena polis yg ronda siang malam kawal jenayah..ko boleh hidup cari rezeki tentera tertonggeng terterap jaga keselamatan negara dari ancaman luar..kalau berlaku kemalangan..orang lemas..ular..tebuan masuk rumah sape ko panggil kalau tidak bomba..esok lusa ko sakit tenat mana ko pergi hospital juga..jangan ikut suka hati je kata PA kerja macam SIAL..Takut sial tu terkena pada batang hidung awak je wahai tanpa nama..ahad, November 06, 2011 6:05:00 AM yang tidak tahu bersyukur atas penat lelah orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Ko org setuju ke DAP kurangkan separoh Kakitangan Awam????

CUEPACS tak setuju, oleh itu dia keluarkan kenyataan "BIMBANG DAP PERSOALKAN KELEBIHAN" yang dimiliki oleh PA...

salah ke kenyataan tersebut???
berpolitik ke kenyataan tersebut???

Tanpa Nama berkata...

Mahasiswa berdemo tuntut jaminan penempatan

Hampir 1,000 mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) mengadakan demonstrasi sebagai tanda protes agar kerajaan memberi jaminan penempatan kepada bakal graduan universiti itu seperti yang diberikan kepada Guru Sandaran Tidak Terlatih (GSTT).

Piket semalam yang berlangsung selama lebih kurang empat jam itu menyaksikan ucapan-ucapan menuntut hak penempatan guru untuk graduan lulusan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan oleh UPSI.

Polemik isu ini bermula dengan kenyataan timbalan perdana menteri yang merangkap Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengarahkan graduan UPSI "cari kerja lain".

Beliau juga mengesahkan kekosongan jawatan guru di sekolah seluruh negara akan diisi oleh 7,000 guru lepasan GSTT

Kenyataan berkenaan telah menimbulkan kemarahan ribuan graduan dan bakal graduan di UPSI dan kampus-kampus lain.

Piket tengah hari semalam anjuran Gabungan Bertindak Mahasiswa itu dicetus oleh wakil LMP,sebuah front Solidariti Mahasiswa Malaysia. Ia turut digerakkan bersama wakil Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (GAMIS), dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), serta front-front mahasiswa UPSI yg lain.

Piket ini kemudian diakhiri dengan penyerahan memorandum tujuh tuntutan yang diserahkan kepada timbalan naib canselor, penyelidikan dan inovasi universiti itu.

NONEAntara tuntutan mereka, termasuklah mendesak Muhyiddin menyediakan penempatan yang mencukupi kepada graduan universiti itu, mengurangkan pengambilan guru GSTT serta DPLI, dan memperincikan bajet pendidikan yang lebih telus dalam menyediakan penempatan guru.

Gabungan mahasiswa ini juga berhasrat untuk menyerahkan 10,000 tanda tangan kepada Muhyiddin dalam masa terdekat.

-----------------------------------
sekadar bertanya kenapa isu yang ini tidak diketengahkan oleh cuepacs?

Tanpa Nama berkata...

Perkauman perkauman DAP rasis..Parti DAP akan membalas jasa orang cina yang akan mengundi DAP nanti.. habislah orang melayu..Tinggal baju melayu jelah..orang melayu akan merempat seperti di singapura..padan muka orang melayu akan kehilangan pekerjaan..tanah rizab serta keistimewaan lain..Perlembagaan akan di tukar..semua akan terbalik kot bila DAP memerintah..Keistimewaan orang melayu dapat ke cina.Tongkat orang melayu dapat kat cina..habislah padan muka semua orang melayu..DAP akan menggunakan model singapura untuk memerintah Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

jika DAP berlebihan sangat tingkahlakunya, kita tangkap saja pemimpinnya dan sumabt dlm ISA...

Tanpa Nama berkata...

isa dh tinggal mat isa jerla skrg ni..

Tanpa Nama berkata...

BN yg berlebihan aku tgk..

Tanpa Nama berkata...

sokong DAP! kita kurangkan bilangan PA di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Eh syial lah... puih!

Tanpa Nama berkata...

SETUJU DGN TANPA NAMA KHAMIS,3 NOV 2011:12.20PM.

Bahagian Sumber Manusia seharusnya peka, penempatan pegawai2 yng akan mengetuai sesuatu jabatn @ unit. tempatkan pegawai yang berkelulusan yang sepatutnye untuk menjalankan tugas yang berkaitan. kebanyakan PTD yang dilantik sekadar ade ijazah sains kemanusiaan, sains kemasyarakatan,pengurusan, sains sosial dsbgnya. Sememangnya graduan kursus2 tersebut agak cemerlang CGPA ijazahnya, krna skop pembelajarannya agak mudah berbanding dgn kursus2 yang "power" seperti kejuruteraan, ekonomi, perubatan, akauntancy. Tapi tahap "pick up" pemikiran untuk membuat keputusan agak lembab.

kita usul je, pelajar yg berkelulusan SPM tahap mane layak mengikuti kursus tersebut. kalu JPA bertegas, bhw tahap pemikiran seseorg sama saja walau ape bidang pun kelulusan, kenapa di peringkat awal kemasukan universiti, telah ditetapkan syarat, hanya pelajar 9A1 SPM,kredit dlm subjek tertentu, CGPA 3.75 di peringkat matrikulasi, layak mengikuti kursus perubatan,CGPA 3.5 ke atas layak mengikuti kursus kejuruteraan, akauntan dan sains. Yang mendapat CGPA bawah dari 3.0 hanya layak mengikuti kursus yang "ala ala" di universiti tempatan.

Tetap, apabila di bidang pekerjaan, JPA memilih student yg hanya mendapat CGPA 3.0 kebawah inilah untuk mengetuai jabatan.Dalam kata lain, JPA melantik "org yg lebih lembab mengurus org yg lebih bijak".

Sememangnya wajarlah, staf melawan bos. Sebab tu terjadi penempatan PTD langsung lari dari skop profesionalnya. Contoh terdekat di ofis saya: Graduan yg berkelulusan pengurusan sumber manusia dilantik sebagai pegawai sains dan teknilogi (Biotek) yg terpaksa berdepan dgn pelabur2 yg pakar ttg biotek. Maka jadilah dia pegawai yg hanya "mengangguk" apa saja yg dibentangkan dlm paper oleh pelabur2 ttg biotek yg berpengetahuan tinggi.

Moralnya, PTD yg membuat dasar, yg menentukan penempatan pegawai, seharusnya meletakkan seseorg pegawai yg bersesuaian di tempat tertentu. Kan nampak cantik, cawan di letak berlapikkan piring berbanding cawan berlapikkan mangkuk.

***MAAF, JIKA KETERLALUAN,YG BAIK JADIKN TAULADAN, YG BURUK JADIKAN IKTIBAR***