SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

17 Mei 2012

LEBIH 3,000 ANGGOTA KESATUAN SEKERJA BERHIMPUN BERSAMA MUHYIDDIN SELASA DEPAN

Bernama
17 5/2012

KUALA LUMPUR, 17 Mei (Bernama) -- Lebih 3,000 anggota kesatuan sekerja seluruh negara akan bersama dengan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu majlis perhimpunan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Persada Johor, Johor Baharu Selasa depan.

Menurut kenyataan Kementerian Sumber Manusia Khamis, perhimpunan itu akan menyatukan anggota Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja di dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), kesatuan kebangsaan daripada sektor awam dan swasta serta kesatuan dalaman daripada sektor swasta, awam dan berkanun.

"Perhimpunan ini merupakan salah satu wadah pertemuan antara kesatuan sekerja dan pemimpin negara bagi membantu membina kefahaman kesatuan mengenai peranan kesatuan sekerja dalam proses transformasi negara.

"Perhimpunan ini juga mengharapkan kesatuan sekerja dapat memainkan peranan menjayakan matlamat kerajaan untuk mencapai status negara maju menjelang 2020," menurut kenyataan itu lagi.

Pada perhimpunan itu, Muhyiddin dijangka memperjelaskan dasar kerajaan kepada anggota kesatuan sekerja, selain menyediakan platform kepada pemimpin dan anggota kesatuan sekerja untuk menyuarakan pendapat, idea dan luahan hati mereka kepada kerajaan.



-- BERNAMA

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MEMANG BETUL ORANG KATA :
Setelah 18 tahun ditutup kesan radiasi diBukit Merah masih ada ditahap merbahaya!Kumpulan anti-Lynas Selamatkan Malaysia Hentikan Lynas (SMSL) mendakwa kesan radiasi di sekitar kilang penapisan Asia Rare Earth di Bukit Merah, dan tapak pelupusan sisanya di Bukit Kledang, kedua-duanya di Perak, masih pada tahap berbahaya selepas kilang berkenaan ditutup 18 tahun yang lalu.Menurut pengerusi SMSL Tan Bun Teet (kanan)NONE, ahli kumpulan itu yang lengkap dengan alat peranti bacaan radiasi tidak dibenarkan memasuki loji dan tapak pelupusan sisa itu tetapi bacaan radiasi di sekitar kedua-dua lokasi menunjukkan keputusan yang membimbangkan ditemui semasa mereka cuba melawat tapak berkenaan di Perak pada hujung minggu lalu.Bacaan berhampiran tapak kilang adalah sekitar 0.19 microsievert setiap jam manakala bacaan berhampiran tapak pelupusan sisa pula berjumlah kira-kira 0.2 microsievert bagi setiap jam.
Kedua-dua bacaan, jika dihitungkan kepada bacaan asas tahunan, adalah di luar tahap selamat iaitu pada 1 milisievert setiap tahun seperti yang dinasihatkan oleh Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (AELB), dakwa Tan.Purata bacaan di Malaysia adalah 0.05 microsievert bagi setiap jam.AELB sebelum ini mendakwa bahawa tapak kilang telah dinyah-cemar dengan tahap radiasi turun dari 0.65 microsievert setiap jam kepada 0.17microsievert setiap jam dan ia selamat untuk aktiviti manusia. Jadi apa yang SELAMAT jika Projek Lynas diteruskan. Jepun dah guna import tempurung isirong kelapa sawit dari Malaysia untuk menjana Loji tenaga elektriknya.Manakala Kesatuan Eropah (EU) telah menggunakan kuasa ombak dan tenaga solar (matahari) untuk Loji tenaga elektriknya. Mengapa pula kita terhegeh-hegeh nak buat projek nuklear yang amat2 bahaya dan ketinggalan zaman itu. Mari kita cari lagi fakta baru...!

Tanpa Nama berkata...

Dengar ada sesuatu pulak untuk pensyarah....ini yg ditunggukan...asyik cikgu jer dapat

Tanpa Nama berkata...

Ye ke? Ke nak borak2 kosong menjelang PRU-13. Jangan plk dtg dgn penuh harapan, pulang dgn kekecewaan sdhlah ye... Klu ade alhamdulillah, klu takde, ingat2lah...

Tanpa Nama berkata...

MELAKA: Vateran Umno, Tamrin Ghafar kesal dengan tindakan partinya itu yang sejak kebelakangan ini menggunakan samseng untuk mengganggu ceramah Pakatan Rakyat.

"Malulah sikit dengan tindakan samseng baling batu, telur dan lain-lain, kita sudah merdeka lebih dari 54 tahun, takkan masih nak mengamalkan politik macam ini".

"Saya seru pemimpin Umno supaya bertindak matang dan bukan kebudak-budakan macam ini" tegasnya yang merupakan anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba.

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran Majlis Tindakan Dun Ayer Molek di sini malam tadi.

Sementara itu Tamrin berkata, beliau rela dipecat dari Umno demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan.

"Saya masih ahli Umno, saya rela dipecat dari Umno demi rakyat, demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan," ujarnya yang juga bekas Pengerusi MARA.

"Umno ibarat kereta yang rosak dan buruk, saya seorang mekanik baiki yang mana skru longgar dan goyang," katanya.