SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

20 Disember 2013

AZIH PRESIDEN BARU CUEPACS

Utusan Malaysia
19/12/2013




Omar Osman (depan, enam kanan) menjulang tangan Azih Muda (empat kiri) selepas pemilihan dalam Majlis Konvensyen Tritahunan CUEPACS Ke-26 di Menara PGRM, Kuala Lumpur, semalam, - Utusan/Riduan Rizal Ahmad
KUALA LUMPUR 19 Dis. - Presiden Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Pihak Berkuasa Tempatan Semenanjung Malaysia (ANULAE), Azih Muda dipilih sebagai Presiden baharu Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) untuk sesi 2013-2016.Beliau yang juga bekas Timbalan Presiden I CUEPACS berjaya menewaskan Presiden Kesatuan Kakitangan Kementerian Pertahanan (Kesatria), Ahmad Shah Mohd. Zain dengan kelebihan 390 undi.

Dalam pemilihan tersebut, Azih mendapat 701 undi manakala Ahmad Shah memperoleh 311 undi.Keputusan rasmi itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pengiraan Undi, Borhan Mustafa dalam Konvensyen Tritahunan CUEPACS ke-26 di sini hari ini.Sebelum ini, penyandang jawatan, Datuk Omar Osman, 62, mengambil keputusan untuk tidak mempertahankan jawatan itu selepas memegangnya lebih tujuh tahun. Untuk dua jawatan Timbalan Presiden pula, perwakilan telah memilih Zainal Ismail dan Mohd. Shaman Jaes dengan masing-masing mendapat 623 serta 377 undi.

Jawatan Timbalan Presiden merupakan jawatan paling menarik minat calon untuk bertanding apabila sembilan orang telah menawarkan diri.Bagi jawatan Setiausaha Agung, penyandang, Lok Yim Pheng berjaya mempertahankan kedudukannya selepas mengenepikan dua pencabar dengan meraih 604 undi.Seramai 1,043 perwakilan terlibat dengan pemilihan kali ini.Sementara itu, tiga penyandang jawatan Timbalan Setiausaha Agung iaitu Adnan Mat, Abdul Rahman Mohd. Nordin dan Mahamad Bahrum berjaya mempertahankan kedudukan masing-masing.

Begitu juga dengan jawatan Setiausaha Kewangan dan Timbalan Setiausaha Kewangan yang turut dimenangi oleh penyandang iaitu Ja'apar Mansor dan Mohd. Razali Singah.Boleh dikatakan barisan kepimpinan CUEPACS untuk sesi 2013-2016 tidak banyak berubah berbanding sesi lalu apabila hanya satu muka baharu sahaja yang menganggotai pucuk pimpinan kali ini iaitu Mohd. Shaman.

111 ulasan:

ZXR berkata...

HARAP, TUAN PRESIDEN CUEPACS YANG BARU DAPAT BUAT FOLLOW UP/TINDAKAN SUSULAN TERHADAP CADANGAN/KAJIAN/SEMAKAN YANG MELIBATKAN PENAMBAHBAIKAN SKIM PERKHIDMATAN/GRED JAWATAN/ELAUN DSBGNYA, YANG BELUM SELESAI..TQ..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah

Tanpa Nama berkata...

Hidup gred N

Tanpa Nama berkata...

hairan jugak...tiada pulak golongan pro yang beria-ia berebut jawatan..golongan pelaksana pulak yang bercita-cita tinggi...sebab tu ada tuntutan-tuntutan cuepacs ni nampak macam bodoh jee.

Tanpa Nama berkata...

paling bodoh tuntutan prisiden kopek yang baru ialah gaji paling bawah untuk penjawat awam ialah 4k...bila harga rumah naik...harga barang naik...dll...melalak pula!

Tanpa Nama berkata...

Kau tu bodoh..sbb apa golongan pelaksana yg jadi presiden.sbbnya golongan pro kan gaji dah sedap buat apa nak susahkan diri tambah kerja..

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah maklum balas yang kami terima, dan ada kaitan langsung dengan pelaksanaan PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 8 TAHUN 2013. Harap pihak tuan dapat beri perhatian.
“Saya dan beberapa orang lain mula bekerja sebagai seorang kerani di sektor kerajaan, pada tahun 1996. Pada tahun 2006, kami atas nama mengubah nasib diri, memohon jawatan sebagai penolong pegawai, dan sehinggalah ke hari ini. Dalam kes kami, selepas berkhidmat 10 tahun sebagai kerani dan ditambah 7 tahun sebagai Penolong Pegawai, di manakah adil bagi kami untuk menikmati time-based 13 tahun itu. Harap pihak CUEPACS juga melihat hal ini, sama ada dalam skim perkhidmatan yang sama atau berbeza. Disebabkan kami hanya sekumpulan kecil, mohon agar pihak CUEPACS dapat memperjuangkan nasib kami.”

Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs ni banyak berkorban adalah kumpulan pelaksana ....perjuangan mereka ikhlas....kump pro dapat juga tapi hasil siapa...

Tanpa Nama berkata...

Baru keja 7 tahun dah nak melalak..kami ni dah keja 30 tahun ...x tahu nak bersyukur...

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH TUAN PRESIDEN CUEPACS YANG BARU..saya ingin nyatakan tentang perubahan skim dari gred N1 hingga N10 kepada N11.Tapi kenapa gaji tak berubah ??ini persoalannya..sekiranya berada pada GRED N11 sudah tentu berlaku perubahan GAJI juga.kos sara hidup meningkat Tuan PRESIDEN,justeru golongan sokongan II sangat sangat mengharapkan pertambahan gaji seiring pertukaran GRED ke N11.Tolong TUAN PRESIDEN...

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH TUAN PRESIDEN BARU, MOGA DITAHUN MENDATANG SUARA PERJUANGAN PA LEBIH DIHORMATI OLEH KUMPULAN PEMBUAT DASAR, DALAM MEMARTABATKAN MUTU PERKHIDMATAN AWAM,SOAL ELAUN2?,PENJUMUDAN GRED JAWATAN?,INTEREST PERUMAHAN?,KOS SARA HIDUP?,PELUANG KENAIKAN PANGKAT?, DAN BERMACAM LAGI HARUS DIPERJUANGKAN SUNGGUH. TQ

Tanpa Nama berkata...

Kpd pnp yg tak berapa cerdik lg cuepacs adalah satu kesatuan mewakili kumpulan gred pelaksana,jadi faham2 je la tapi jgn risau walaupun perjuangan utk kumpulan pelaksana tapi yg mendapat habuan besar adalah golongan pnp n keatas itu yg aku hairan sgt2.

Tanpa Nama berkata...

agak-agaknya selama bekerja makan gaji...berapa peratus bekas presiden kupek ni telah menjalankan tugas kakikinya sebagai penjawat awam...adakah setimpal dengan gaji yang diterimanya setiap bulan.

Tanpa Nama berkata...

pembetulan:
kakiki ditukar kepada HAKIKI

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH

SEMOGA BERTAMBAH MAJU

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH

SEMOGA BERTAMBAH MAJU

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH

SEMOGA BERTAMBAH MAJU

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH

SEMOGA BERTAMBAH MAJU

Tanpa Nama berkata...

OK DH BOLEH BERSARA..
JURUTEKNIK POWN DH TERBELA..
TAHNIAH

Tanpa Nama berkata...

Tahniah, harap tuan usaha kembalikan degree berasaskan kepandaian, kesian anak2 tuan2 yang belajar pandai tak ada kerja sebab bodo yang beli degree dok kebas tempat dorg.

SPM 5A > degree dan guru
4A - 3A diploma
2A - 1A sijil
0A buruh, pembantu rumah dan pekerja am

siapa2 yang sudah terlepas SPM & nak ambil degree kne ambil spm calon persendirian & wajibkan skor 5A,

Dengan ini tiada lagi perebutan jawatan degree dan kekurangan buruh di sektor pertanian dan pembinaan dan kekurangan pembantu rumah. Adil buat semua.

Adil itu meletakkan sesuatu pada tempatnya bukan beri samarata. Biar bodo buat kerja bodo pandai buat kerja pandai.

Tanpa Nama berkata...

Nko ni xskola ke, ko tulis 1 kali sudah lah. Ssh org nak baca. Manner tak ada.

Tanpa Nama berkata...

4k utk jawatan PA paling bawah!? Pasang budak2 melayu tak nak belajar lanlepas ni. Habis bidang pro peguam.doktor.engine dukuasai cina dan india. Jgn nk sedap sementara dlm jangka masa panjang bangsa melayu rugi.

Tanpa Nama berkata...

pak cik nih dah nak pencen. berjuang dalam mempertahankan tanah air tercinta. tak pernah mintak kenaikan gaji. rezeki ada dimana2 asalkan ikhlas dan jujur. presiden ceupacs kita telah wakilkan untuk memperjuangkan hak kesamarataan dan percayalah kepada barisan kepimpinan dipilih. tak perlulah nak bising2 sangat pakcik masuk kerja tahun 1970an dulu gaji cuma RM100/= sebulan. sekarang dah nak pencen gaji hampir RM7,000/=. pencen pun dapatlah RM4KXX/= Alhamdulillah. tak yahlah baru kerja setahun jagung nak gaji sampai RM15,000/=, lihat2lah kelulusan yang dipegang. pak cik dulu masuk kerja dengan LCE (bukan SRP), belajar sendiri sampai dapat keputusan MCE (bukan SPM), belajar lagi sendiri2 dapatlah keputusan HSC (bukan STPM). Pangkat akhir dalam jawatan disandang dalam pasukan keselamatan habis kouta. yang penting kita jujur kpd diri sendiri, keluarga, jangan lupa doakan kedua ibu bapa w/pun mereka telah pergi buat selama2nya. pangkat dan gaji adalah anugerah Allah untuk sementara sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Komen Tanpa Nama jam 3.13 pm ape la ke banggang sgt..cukup2 la jgn tunjuk kebanggangan tu...jawatan Presiden tu utk kumoulan Sokongan atsu Pelaksana bukan kump pnp...benggap sampai ke tua...ingat dh ada degree bijak sikit...makin terserlah banggang nya...

Tanpa Nama berkata...

baru dok cadang heirarki paling bawah dlm perkhidmatan awam gaji 4K..
dah mcm-mcm andaian dibuat..

kite dimomokkan, konon nyer pelbagai perkara buruk/bencana/huru-hara/kacau-bilau bagai, bakal menimpa..

tapi bile tang depa, lain plak no..
dok habaq ngan kita, " jangan buruk sangka ", " kena sangka baik "/dah ditentukan dan sbgnye..

boleh beri jaminan ka, kalau gaji x naik, harga barang akan kekal??..
yang pastinye, gaji naek ka, x naek ka, harga barang akan sentiasa naek..x pernah lagi kita dengaq harga barang turun no..
yang dok turun skang nie hujan saja..

Tanpa Nama berkata...

harap presiden baru lebih cerdik,berani dan tegas dalam perjuangkan penjawat awam...no more mcm ex presiden.....bior najib x suka awoak tp penjawat2 awam hormat dan suka awak...jgn jadi lembek tanpa berjuang......

Tanpa Nama berkata...

Tahniah pada Presiden Cuepacs yang baru.
Sebagai pemimpin, tugas Tuan bukanlah mudah.
Jangan skadar mengejar populariti.
Perjuangan masih jauh dan belum selesai.
Berpijaklah di bumi yang nyata dengan memegang prinsip 'Berani kerana benar, takut kerana salah'.
Kami kakitangan awam 'memerhati' perkembangan Tuan.
Bersiap sedialah nanti.

MANTAN J17 berkata...

HARAP PRESIDEN CUEPACS YANG BARU DAPAT PERJUANGKAN BUAT KAMI GRED J17 YANG BARU DINAIKTARAFKAN KE JA29...

JA29 RASA MCM TAK BERAPA NAK CUKUP JGMM... AT LEAST JGMM RM2000(MIN) - RM7000(MAX).

BARU SEDAP SIKIT NAK TUKAR KETER, BELI RUMAH SEMI-D. MAIN GOLF APA LEBIH KURANG.

MAJULAH JA29 UNTUK NEGERA TERCINTA

tulus ikhlas

PENOLONG JURUTERA JA29 (MANTAN J17)

Unknown berkata...

Tahniah En.azis....perdulikan apa org kata. Teruskan tanggjwb kerana Allah

Awangkuazmi berkata...

Tahniah..
Semoga perjuangan dpt memberi manafaat kepada semua penjawat awam..
INSYALLAH...

Tanpa Nama berkata...

Dekat-dekat nak naik sekolah nie, MALAYSIA di gemparkan dengan berita malam nie di TV3, mengenai seorang GURU BESAR DIDAKWA RAKAM FILEM LUCAH, amat dan cukup memalukan profesion guru yg selama ini di jadikan tauladan oleh murid-murid di sekolah..juga di kalangan masyarakat.. apa dah jadi nie.. semakin hari semakin banyak kes-kes salah laku yg dilakukan oleh guru-guru.. Ya"Allah peliharalah kami daripada fitnah dunia yg menipu daya..

Tanpa Nama berkata...

hmmm!!..jalan dia la tue..bara memang dah ada..pi siram petrol plak, tunggu sat na..puak-puak tue x mai agi..

Tanpa Nama berkata...

How To Insert Suppositories


1. Wash the hands.

2. Lie on one side with one leg bent & the
other straight.

3. Remove suppository from package. Lu-
bricate the tip of the suppository with
water.

4. Gently but firmly push the suppository, pointed
end first, into the rectum 3-4 inches or finger
length using the index finger, so that it would
not slip out.

5. Close both legs & sit or lie still for a few
minutes, so that this will keep it in place.

Tanpa Nama berkata...


salam..setiap komen yang diberikan..berilah dengan berfikiran positif..jangan dari awal2 dah negatif..nampak sangat dajalnya..hati anda busuk..hitam,..komen tu..biarlah menunjukkan kematangan..bukan macam budak2 sekolah..tuan presiden baru..niatnya baik..nak naikkan gaji selaras dengan hala tuju negara nak capai status negara maju..xkanla..negara maju.gaji pekerjanya bawah 1k..dia berharap semua orang dapat menikmati hidup yang lebih baik dan selesa..

Tanpa Nama berkata...

pasai apa muka pak omar...cam sedih je..cam lemah je...

Tanpa Nama berkata...

salam..setiap komen yang diberikan..berilah dengan berfikiran positif..jangan dari awal2 dah negatif..nampak sangat dajalnya..hati anda busuk..hitam,..komen tu..biarlah menunjukkan kematangan..bukan macam budak2 sekolah..tuan presiden baru..niatnya baik..nak naikkan gaji selaras dengan hala tuju negara nak capai status negara maju..xkanla..negara maju.gaji pekerjanya bawah 1k..dia berharap semua orang dapat menikmati hidup yang lebih baik dan selesa..

.................................

yalah tu...yang gred 54 nak naik gaji berapa pulak...ada cadangan.

Tanpa Nama berkata...

pasai apa muka pak omar...cam sedih je..cam lemah je...

..............................

hu hu hu...habisla elaun 7,000 tu...tak tahu lagi ke....nasib baik la ada title datuk lagi...nak harap pangkat juruteknik jangan harapla nak dapat gelaran datuk.

Tanpa Nama berkata...

TUAN PRESIDEN CUEPACS MESTI SUDAH ADA CADANGAN JGMM UNTUK SETIAP JAWATAN......KALAU TIDAK, TAKKAN DIA BERANI BUAT KENYATAAN DALAM MEDIA.......

Tanpa Nama berkata...

Dato' OO ok jer... biasa la... adat dunia... ada suka dan ada yang tak suka...

buat baik, org kata buruk... buat buruk ada yang puji baik...

perkara benar tetap benar, mulut kata lain hati tetap membenarkan pada yang benar.

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA TARAF DH NK MUFLIS DH BAWAH NAJIB HABIS HARTA NEGARA NK DILELONGNY UTK NAK MENAMPUNG BLNJAWAN DEFISIT INI BUKAN CUBAAN INI SUNNGUH2 STATMENT DARI WORLD ECONOMIC, KALAU SEMUA NK GAJI BAGUS N ELAUN OK KITA SEMUA WAJIB JATUHKAN NAJIB SELAGI ADA PM BERNAMA NAJIB SELAGI ITULAH KITA AKAN DIPAKSA JADI BODOH, AKUJANJI NAJIB PRU13 UTK TIDAK MENAIKAN TOL SELAMA 5 TAHUN MANA JANJINYA, DH MENANG YG AKAN JADI MANGSA ADALAH RAKYAT DIDAHULUKAN,ADAKAH KITA MAHU DIPAKSA JADI BODOH OLEH PEMIMPIN YG KURANG CERDIK DLM MENILAI KESUSAHAN RAKYAT, FIKIR2KANLAH

Tanpa Nama berkata...

Habislah camni, semua nak paksa presiden ceupacs yang baru naikan gaji. Kantoilah jawabnya. Harus dan mesti berusaha kearah kejayaan dan kecemerlangan. Baru kerja dah mintak gaji terlalu mahal. Produk dihasilkan belum tentu memuaskan hati majikan. Ramai dikalangan peminta ni kebanyakanya suku sakat acuan pembangkang. Jika boleh dapat gaji mahal duduk diam2 kat rumah, janji gaji masuk. Sampai dipejabat hasut situ sini, macam2 onar dikatakan, orang lama gaji mahal tak sepadan dengan kelulusan (SPM, STPM, STU, dll) pekerja baru ada dip. dan dig. gaji murah. Sedarlah nak gaji mahal pergi kat India digree doktor pun masih kerja sebagai buroh binaan. Jadi bersyukurlah di bumi Malaysia ni, taraf pekerjaan setaraf dengan gaji yang dibayar. Lama kelamaan gaji tu naiklah juga.

Tanpa Nama berkata...

BAYANGKAN SEMASA NK PRU13 HARI ITU DH BERAPA BYK RM PELABURAN UTK BERKEMPEN MENAIKAN NAJIB MENJADI PM, SKRG TIBA MASANYA UTK NAJIB MENGUTIP SEMULA PELABURANNYA YG DILABURKAN KEPADA RAKYAT SEBAGAI GULA2 PRU13, DH DKT PRU14 NANTI AKAN ADA GULA2 LAGI UTK RAKYAT YG DIPAKSA MENJADI BODOH, ADAKAH KITA MAHU DIPERBODOHKAN OLEH PEMIMPIN YG BERNAMA NAJIB,SUDH BERAPA BYK KAJIAN UTK PENJAWAT AWAM DARI NAJIB YG TIDK BERKESUDHAN TETAPI YG MENDAPAT HABUAN ADALAH PUAK2 ELIT NAJIB, SEMASA PAKLAH JADI PM ADALAH TERBAIK UTK PA, FIKIR2KANLAH

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH..... FROM THE ROCK

KEPADA PRESIDEN MULAKAN LANGKAH PERTAMA DENGAN TANPA MEMBUANG MASA:

1)MENYELARASKAN ELAUN COLA
2)MENINGKATKAN ELAUN PERUMAHAN
3)MENINGKATKAN ELAUN ITKA

KALAU MENJADI KENYATAAN IA ADALAH PERMULAAN YANG POSITIF DAN NASIB PA AKAN TERPELIHARA.. AMIN
HARAP SEMUA PA AKAN BERPUAS HATI 100%

Tanpa Nama berkata...

Sakit hati pasal gaji kurang drpd gaji gurulah ni... Kita ni sama2 manusia maka tiada siapa yg terlalu sempurna melainkan ALLAH. Jgn gajah di depan mata tak nampak tapi kuman di seberang sungai nampak pula. Salahlaku tidak pulih jawatan, pangkat, darjat, kedudukan maka jgn buat komen semata2 kerana dendam/cemburu. Jumlah guru bukan sikit, justeru itu jika benar ada yg buat salah takkan semua mereka sama. Yang penting ko mesti terima hakikat bahawa selagi kita manusia pasti ada kelemahan termasuk ko dan keturunan ko.

Tanpa Nama berkata...

HAL GAJI TINGGI RENDAH AKU TAK PERTIKAIKAN ITU MASING2 ADA KELEBIHAN MENGIKUT GRED TETAPI PRESIDEN KOPEK YG BARU INI MENJADI HARAPAN PA PELAKSANA UTK PERJUANGKAN ELAUN2 YG TELAH DIPERJUANGKAN SEKIAN LAMA MENGIKUT SETIUASI KENAIKAN HARGA BARANGAN,PERKHIDMATAN,RUMAH YG MENINGKAT MELEBIHI PENDAPATAN SEKARANG INI UTK KEHIDUPAN YG SEMPURNA,ITULAH HARAPAN PA MASAKINI

Tanpa Nama berkata...

Aq harap jgn ambik tindakan taretib @dipindahkn @diturunkan gred saja. Ni kes serius. Dia cekgu camana nk jdi contoh teladan kt murid kalau camtu seropa org tak skor upsr p jdi cekgu la camna nk bg tips belajaq kalu diri seniri tak penah skor upsr. Pecat guru ni demi maruah pendidik dan kementerian pendidikan. Jgn amek ati no. Ni benda betoi.

Tanpa Nama berkata...

Kaum kite yg buat kerja bodoh tu kan? Kutuk jgn xkutuk biar kaum lain ketawa. Hehehe.......

Tanpa Nama berkata...

cadangan biarlah REALISTIK.

gaji MINIMUM RM4,000????

memang senyum lebar la golongan gred paling rendah. tak payah susah belajar kan?

oklah, gaji R1 RM4,000

habis gaji minimum P&P berapa? RM7,500.00???

mana datang duit nak bayar tu?

10 tahun lepas kerajaan banyak duit dari peruntukan belanja mengurus untuk menyediakan prasarana terbaik untuk pejabat kerajaan, dalam erti kata lain setakat nak beli kertas A4 1 kontena tu takda masalah. nak cat bangunan, malah nak bina bangunan baru untuk pejabat kerajaan pun tak jadi hal.

sekarang? jangankan nak buat bangunan, nak beli alatulis pun kadang2 takda DUIT katanya. peruntukan tahunan setakat puluhan ribu je untuk beli stationary, kertas a4 semua tu. dinding pejabat makin berlumut.

mengapa? sebab penjawat awam terlalu ramai, pengambilan hampir seganda. pulak tu kenaikan gaji dan elaun. mana datang duit tu? itulah duit dari belanja mengurus yang sepatutnya digunakan untuk membiayai kemudahan pejabat.

jadi nak bayar RM4,000 sebagai gaji minimum? duit mana nak dipotong pula?

akhir kata, ambillah orang BIJAK menjadi pemimpin, tak kiralah di peringkat kesatuan sekerja, jabatan, mahupun peringkat jawatan politik. jangan ambil yang tak reti congak matematik mudah!

Tanpa Nama berkata...

gaji....gaji....gaji......gaji....dulu..parents..guru...suh belaja pandai2...kita main...byk alasan..koya...
Lani...bila tgk kawan yg dpt keja doktor..jurutera oil n gas..dpt pakai keta mahal..rumah besar..melancong luar negara...telan air liur jela..pah duk melalak suh naik gaji...huhhh...bosan..seme org nak

gaji naik la...tp tgkla kelayakan kita tutu

Tanpa Nama berkata...

1. Masalah keewangan.

2. Masalah sosial, kesan kalau PA dimanjakan terlampau adalah keatas bangsa Melayu. Jika PM kita seorg yg berpndangan jauh dia tidak akan memanjakan sangat PA yg rata2 bangsa Melayu supaya orang Melayu merebut kekayaa negara yang sekarang direbut bangsa lain. Harga rumah sahaja dikawal bangsa lain walaupun kerajaan dikuasai Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Yg datang dengan ayat quran dan hadis mnta naik gaji tu adalah pemalas yg mempergunakan ayat quran dan hadis.
2. Nabi tak kerja kerajaan baginda berniaga dan menggalakkan perniagaan.

9/10 punca kekayaan datang dari perniagaan-hadith

Tanpa Nama berkata...

BERJANJI AMAT MUDAH TETAPI JAWABANNYA BELUM TENTU UMPAMA PRESIDEN TERDAHULU. JANGAN SEPRTI BUNYI GURUH DILANGIT MENANDAKAN HUJAN AKAN TURUN TETAPI AKHIRNYA AWAN CERAH DAN PASIR BERDEBU,

APA YANG PENTING TUNAIKAN DAHULU AGENDA KALIAN BAGI YANG DIJANJIKAN TERDAHULU YANG MANA AGENDANYA MASIH TERBENGKALAI HAKIKATNYA AMAT INDAH MENJADI PEMIMPIN TETAPI INGATLAH AMAT PAHIT JUGA MENANTINYA,

OBJEKTIFNYA SEBAGAI PA MEREKA HANYA MAHUKAN POSITIF BAGI MEREKA. JUSTERU ITU NORMA-NORMA PERJUANGAN KEPA PA HARUSLAH DIUTAMAKAN DAN BUKANNYA SEBAGAI PRESIDEN POPULIS SEPERTI DAHULU YANG PENTINGKAN DIRI, POPULIS KIAN JELAS APABILA BELIAU MENANAMKAN HAJAT UNTUK MENJADI SENATOR DALAM DEWAN NEGARA, INILAH YANG PALING DITAKUTI KERANA SEBAGAI PEMIMPIN SEHARYSNYA AMANAH, KEJUJURAN DAN KEADILAN HARUS DIUTAMAKAN.

Tanpa Nama berkata...

niii...nak bagi ilmu kat hangpa semua..bagi rasa hidup bahagia dunia dan akhirat:

1.dari segi rezeki..gaji..selalulah pandang yang BAWAH..kalau yang bergaji 1000..selalulah bandingkan dengan yang bergaji 500..yang bergred 54..selalulah bandingkan yang gajinya 52 dan kebawah...baru rasa aman..rasa puas hati terhadap rezeki dan gaji yang diterima.

2.dari segi amalan agama..selalulah pandang KEATAS...bandingkan amalan kita dengan orang yang lebih alim dari kita...kalau yang sembahyang sekali sehari...bandingkan dengan yang tak pernah tinggal sembahyang dll.

bila kedua-dua ilmu tu dah diterapkan pada diri..hidup akan rasa bahagia...tak makan rasuah..anak-anak tak jadi mat rempit...tak dengki dengan gaji orang lain..dan yang paling penting...jadi umat islam yang bersyukur dan alim dunia dan akhirat.

Tanpa Nama berkata...

Perpatah melayu berkata itu hanya penyedap hati sahaja. Itu memang diajarkan dalam islam. Tetapi faktor-faktor semasa, kos tanggungan juga harus diambil kira. Apakah cukup untuk menambung jika kos kini yang terlalu tinggi malah adakalanya melangkaui pendapatan.

Kini semuanya naik. TNB dengan gayanya tersendiri yang terlalu eksekutif dimana kakitangan sekadar demam selesama mereka mendapatkan khidmat specialist swasta berkelas atasan dan bagi mereka kemudahan hospital kerajaan dipandang sebelah mata. Itulah hakikatnya. Sebagai demandnya sekiranya mendapat keuntungan sedikit maka mereka war=warkan kos bahan bakar kian naik mendadak dan mereka tak mampu menampung kosnya dan terpaksa menaikkan harga.

Begitu juga mereka ego apabila terdapat GLC lain mampu bayar bonus melebihi 3 bulan gaji mereka juga mahukan berlawanan justeru jalan paling mudah naikkan kadar bayaran kepada pengguna. Kenapa tidak semua kakitangan GLC mendapat khidmat rawatan perubatan kerajaan. Ini tidak termasuk kemudahan lain lain lagi. Hakikatnya siapa yang membayar semua itu. Yiada lain adalah rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Sdra Azih..
teruskan perjuangan..susun atur PA dgn sebaiknya mengikut kelayakan masuk perjawatan..dari pmr,spm,sijil2 yg sama taraf STPM, diploma dan ijazah.
Golongan diploma agak ketinggalan sedikit sejak era SSB..terutama dlm bidang pertanian, ekonomi, sosial dll - kebanyakannya gred 27. (disamakan dgn stp)..INI PERLU DIBETULKAN SEMULA.

Tanpa Nama berkata...

hairan jugak...tiada pulak golongan pro yang beria-ia berebut jawatan..golongan pelaksana pulak yang bercita-cita tinggi...sebab tu ada tuntutan-tuntutan cuepacs ni nampak macam bodoh jee.
+++++++++++++++++++++++++++++
Sdra pengomen,

Tolong rujuk Jabatan Halehwal Kesatuan Sekerja
Jangan pamerkan kebodohan penjawat awam jika tidak tahu undang2 negara.
Golongan pro dilarang/tidak boleh menyertai kesatuan sekerja.

Tanpa Nama berkata...

GAJI RM500????? HAT TERUNA PUN X LEPAS NO......YG DAH ADA KELUARGA, X TAW NAK HABAQ LA....
TERASA BEBAN, DENGAN KENAEKAN HARGA BARANG SECARA BERTINDAN-TINDAN.....

MEMANG KITA WAJIB BERSYUKOQ,
HAT TU POKCIK X NAPI LAH.....
SEKALI-SEKALI KITA KENA RENUNGKAN BALIK SEJARAH UMAR AL-KHATAB & UMAR ABD AZIZ......

NAK KENA TAW LAGU MANA DEPA NO?????......

Tanpa Nama berkata...

GAJI RM500????? HAT TERUNA PUN X LEPAS NO......YG DAH ADA KELUARGA, X TAW NAK HABAQ LA....
TERASA BEBAN, DENGAN KENAEKAN HARGA BARANG SECARA BERTINDAN-TINDAN.....

MEMANG KITA WAJIB BERSYUKOQ,
HAT TU POKCIK X NAPI LAH.....
SEKALI-SEKALI KITA KENA RENUNGKAN BALIK SEJARAH UMAR AL-KHATAB & UMAR ABD AZIZ......

NAK KENA TAW LAGU MANA DEPA NO?????......
YG DOK ADA LA NI, ADA MCM DEPA KA?????.......

Tanpa Nama berkata...

Jgn gajah di depan mata tak nampak tapi kuman di seberang sungai nampak pula.
mcmana cikgu perpatah melayu pun salah, bukanya "sungai" tapi "lautan", inilah natijahnya sebagai seorang guru tak ambik pusing lansung pepatah melayu, sebab tue penurunan BM di dalam exam PMR baru-baru nie.. apa nak jadi cikgu..cikgu..

Tanpa Nama berkata...


To :

Tanpa Nama berkata...

Habislah camni, semua nak paksa presiden ceupacs yang baru naikan gaji. Kantoilah jawabnya. Harus dan mesti berusaha kearah kejayaan dan kecemerlangan. Baru kerja dah mintak gaji terlalu mahal. Produk dihasilkan belum tentu memuaskan hati majikan. Ramai dikalangan peminta ni kebanyakanya suku sakat acuan pembangkang. Jika boleh dapat gaji mahal duduk diam2 kat rumah, janji gaji masuk. Sampai dipejabat hasut situ sini, macam2 onar dikatakan, orang lama gaji mahal tak sepadan dengan kelulusan (SPM, STPM, STU, dll) pekerja baru ada dip. dan dig. gaji murah. Sedarlah nak gaji mahal pergi kat India digree doktor pun masih kerja sebagai buroh binaan. Jadi bersyukurlah di bumi Malaysia ni, taraf pekerjaan setaraf dengan gaji yang dibayar. Lama kelamaan gaji tu naiklah juga.

Jumaat, Disember 20, 2013 9:48:00 PTG


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Habis amenda... harga barang² naik mendadak, harga petrol/diesel naik, harga makanan naik (beras, sayur, ikan, ayam, daging, tepung, kicap, gula, garam, roti, meggi, minyak masak etc.)

adakah ADIL? semua yang menjadi KEPERLUAN rakyat dinaikkan harga begitu mendadak, tapi rakyat (penjawat awam/penjawat swasta) nak minta kenaikan gaji pun tak boleh ker.

kalau tak nak naikkan pun tak apa, tapi turunkan semula harga KEPERLUAN bagi kehidupan rakyat. paling drastik adalah harga RUMAH.

RUMAH adalah KEPERLUAN
MAKANAN adalah KEPERLUAN
PENGANGKUTAN adalah KEPERLUAN

Tanpa Nama berkata...

Ehhh..org bkn keje gomen jgn mmkak laa

Tanpa Nama berkata...

ELAUN MINYAK UTK PELAKSANA TAK DA KA, TAK KAN ELAUN MINYAK DIBERI KPD GOLONGAN ATASAN YG DAH DISEDIAKAN DRIVER DAN KERETA KAD MINYAK LAGI.AKU YG ULANG ALIK NAIK MOTOR P KEJA NI PUN DH TAK BRP MAMPU NAK ISI MINYAK MOTOR APATAH LAGI NK BAWA KERETA,HAIRAN2

Tanpa Nama berkata...

Aku ni keje luar keje rasmi..pakai kete sendiri..knp nak claim milage motosikal tak boleh..knp bg elaun basikal je.alasan tak layak sbb gred R1..Apa cita ni

Tanpa Nama berkata...

KPD PENJAWAT KITA JGN MEMANJAKAN PEMIMPIN GAJI YG MEREKA DPT PUN TAK BERBALOI DGN KELULUSAN MEREKA HIDUP MEWAH HARTA BERTIMBUN2 HIDUP BERPOYA2 TAPI KITA NAK MINTA KENAIKAN UTK NK MENAMPUNG KOS SARA HIDUP PUN DIKUTUKNYA KITA MANJA, SIAPA YG MANJA SEBENARNYA,JIKA ITU ALASANNYA JGN DIBELANJAKAN HASIL PENDAPATAN NEGARA UTK RAKYAT BIAR RAKYAT YG BUAT SENDDIRI SEMUANYA,, BENGONG

Tanpa Nama berkata...

Kwn ni keje site..pakai moto..bile nak claim milage tak boleh..bos kata tak layak..cuma bg elaun basikal...apa cita nih

Tanpa Nama berkata...

Sokong pakcik. Semua mmndg kebendaan je. Xnk bersyukur dgn ape yg ada. Sbbtu ALLAH bg xckup je pd org mcmni.

Tanpa Nama berkata...

MEKANISMA UTK MEMBANTU PA MENGURANGKAN KOS PENGANGKUTAN IALAH DGN PEMBERIAN ELAUN MINYAK,PEMIMPIN JGN SEDAP CKP MINYAK NAIK HARGA TAK DA KESAN KPD RAKYAT CKP SENANG LA SEBAB MEREKA TAK MERASA P ISI SENDIRI,NK DGR JG MENTERI JAGA HARGA BARANG CKP KALAU TAK SUKA ISI MINYAK KERANA MINYAK NAIK HARGA PI ISI AYAQ

Tanpa Nama berkata...

CADANGAN MESTI REALISTIK??..

baru ura-ura saje..belum pun sampai ke peringkat cadangan/kajian/semakan dan seterusnye..

baru peringkat lower ground..
lobby pun x sampai lagi..
dah keluar kata-kata momokkan, bencana/hura-hara/haru-biru berbagai-bagai lg lah..

kata tuan presiden:-
"Untuk dua jawatan ini (pembantu am rendah dan pemandu), gaji asas mereka ialah RM820 dan selepas dicampurkan dengan elaun jumlahnya hanya sekadar RM1,100. Jumlah ini tidak mencukupi."Oleh itu kita perlu memperjuangkan pendapatan yang lebih baik untuk penjawat awam kita ini dan saya lihat jumlah paling sesuai adalah RM4,000 sebulan,"..

gaji minimum RM4,000.00??..
ada sebut ker, gaji minimum nie??..
yg disebut pendapatan, bukan gaji minimum..

pendapatan = gaji termasuklah pelbagai elaun dan sbgnye..
-gaji = gaji pokok seseorang pegawai..
-emolumen = segala saraan dalam bentuk wang yang kena dibayar kepada seseorang pegawai dan termasuklah gaji pokok, imbuhan tetap, bayaran insentif dan elaun bulanan yang lain..

bukannye ape, org kite nie belum ape-ape dah kondem..
ape macam lu punye bangsa mau maju??..

Tanpa Nama berkata...

tambahan:-

-elaun lebih masa (OT) = kerja lebih masa bermaksud kerja-kerja yang dijalankan di luar waktu bekerja pejabat biasa yang ditetapkan kepada seseorang pegawai untuk menjalankan tugas-tugas rasmi jawatan hakikinya atau PTj atau yang diarahkan oleh jabatan..

Tanpa Nama berkata...

Hutang jgn xhutang. Gaji dan elaun naik terus tokok tambah hutang sedia ada spya sampai pencen pun gaji tak cukup makan. Hutang sekeliling pinggang semakin gaji dinaikkan. Bohong jika ada yg kata gaji naik akan kurang beban hutang; nafsu tetap buas xdpt dibendung meskipun gaji naik hingga 10k sebulan. Dasar jimat cermat jarang menjadi amalan kebanyakkan PA kerana nak hidup glamour biarpun poket kosong.

Tanpa Nama berkata...

Zaman P.Ramlee xde masalah pun guna basikal. Xde insuran/ cukai jln, minyak xdiperlukn. Kat negara cina jutaan pendudyknya guna basikal, dpt menyihatkn badan pula tu kerana hari berkayuh/buat senaman sambil pergi kerja/shoppingn

Tanpa Nama berkata...

Mana2 lah labu... Lautan kah, langit kah, tasik kah janji faham kan kankankan labi. BM hebat BI.... yes... no.... orite. Inilah org kita. Kat filem/drama melayu..... para artis/pengacara selalu pakai... I mau..... u xmau. u...u...i...i..... Rosak BM - Bahasa Mabuk.

Tanpa Nama berkata...

x aci la cam nie......
u x mention i pown......

kui kui kui.......

Tanpa Nama berkata...

Generasi sekarang terlalu dikuasai oleh nafsu dan xtau bersyukur. Gaji rm2 ribu dah berangan2 nak beli kereta berjenama, beli smartphone yg mahal. Mungkin kerana benda2 mcm tu blm.wujud pd zaman dulu maka generasi lama xmembazir meskipun gaji rm400 tapi dpt hidup.

Tanpa Nama berkata...

Ide nak jahanamkan kualiti kerja PA yg mmg dah hancur. Dlm dok control pun ramai yg mkn haram berblog waktu kerja belum yg peeniagaan on9 dan berchating guna media sosial. Sbb tu kualiti kerja PA lembab gaji mahu mcm swasta tapi hasil kerja mcm PAP.

anti low class berkata...

patutlah penjawat awam ni ramai yang low class, low minded, segala-galanya low.

benda senang: kewangan diri sendiri / keluarga pun tak reti nak manage & handle.

camana nak manage kerja yang diberikan??

low classsss!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan dok i..u..i..u saje..

mcm mana pula dgn bahasa arab, yg menjadi bahasa pengantar di akhirat??..
hampeh/lingkup, x gune gak bai..

Tanpa Nama berkata...


To:

Tanpa Nama berkata...

Zaman P.Ramlee xde masalah pun guna basikal. Xde insuran/ cukai jln, minyak xdiperlukn. Kat negara cina jutaan pendudyknya guna basikal, dpt menyihatkn badan pula tu kerana hari berkayuh/buat senaman sambil pergi kerja/shoppingn

Sabtu, Disember 21, 2013 4:27:00 PTG


encik, zaman sudah berubah... kalau jarak umah nak ke opis 1km ke 2km, consider lagi nak guna basikal... tapi lebih 25km... bukan kata lencun basah dengan peluh, tapi buasir terus duk atas seat basikal brp jam nak sampai.

negara jepun/china/korea cuaca bagaimana... 4 musim, musim sejuk ok guna basikal. tambahan pengangkutan awam mereka jauh lebih baik. Bandar A nak ke Bandar B adalah mudah. negara kira bukan lah kata tak mudah, cuma kos yang kadang agak terlebih bila kita nak guna pengangkutan awam khasnya teksi. sebab bas bukan semua tempat yang menjadi laluan...

KAK HAMIDAH berkata...

anti low class berkata...

patutlah penjawat awam ni ramai yang low class, low minded, segala-galanya low.

benda senang: kewangan diri sendiri / keluarga pun tak reti nak manage & handle.

camana nak manage kerja yang diberikan??

low classsss!!!

######################################################################


BAWA MENGUCAP, ISTIGHFAR DAN ZIKRULLAH BANYAK-BANYAK.......INSYAALLAH....HATI KO AKAN TENANG.....MEREKA SEMUA TAK KACAU KO PUN.....INSAFLAH......

wan azizah berkata...

Tak kacau kepala ayah ko...

Pergi pejabat tanah hri pertama, pegawai takde.

Hari kedua, off line.

Hari ketiga, printer rosak, habis ape gune FT 1 jabatan 1 klu nk tggu vendor juge??

Ko igt aku ulang alik pakai air kencing ke, buang masa aku lgi.

Low class, mkn gaji buata (haram)!!!

Tanpa Nama berkata...

Info terkini: kenaikan gaji tahunan bermula 1 januari 2014 bagi semua gred:
Gred 52-RM 345
Gred 48-RM 295
Gred 44-RM 275
Gred 41-RM 255
Gred 38-RM 225
Gred 36-RM 215
Gred 32-RM 195
Gred 27-RM 175
Gred 26-RM 165
Gred 22-RM 145
Gred 17-RM 135
Gred 11-14-RM 125

serta kenaikan 2 tangga anak gaji, bagi penjawat awam yg ada ijazah akan diberi elaun ijazah sebanyak RM550, bagi yg ada master dan Phd, gaji mengikut kelulusan tersebut, gaji permulaan RM3500, penjawat awam yg ada sijil, diploma dan ijazah akan diberi keutamaan dalam kenaikan pangkat dan lantikan baru bagi jawatan yg dipohon.
Elaun cola, itp dan elaun perumah kenaikan bagi golongan profesional sebanyak RM300 dan golongan sokongan RM400..cuti berlajar bergaji penuh akan diberikan kepada semua penjawat awam yg melanjutkan perlajaran tanpa mengira gred jawatan..

Tanpa Nama berkata...

BANYAKKAN SOLAT HAJAT DAN SOLAT TAUBAT......SEMOGA SEGALA URASAN DIPERMUDAHKAN......MUNGKIN TERLALU BANYAK DOSA DENGAN TUHAN ATAU MANUSIA.....BERTAUBATLAH, MOHON AMPUN BANYAK2.....MUNGKIN BANYAK KESALAHAN SESAMA MANUSIA.....INGAT, SUATU MASA KITA AKAN DIJEMPUT PULANG SELAMA2NYA......

Tanpa Nama berkata...

Bestnya g keje curi tulang bila org komplein salahkan Allah.. mcm org menipu sistem atau guna kabel masuk keje.. salahkan rezeki yek ; )

USTAZAH ZAITUN berkata...

wan azizah berkata...

Tak kacau kepala ayah ko...

Pergi pejabat tanah hri pertama, pegawai takde.

Hari kedua, off line.

Hari ketiga, printer rosak, habis ape gune FT 1 jabatan 1 klu nk tggu vendor juge??

Ko igt aku ulang alik pakai air kencing ke, buang masa aku lgi.

Low class, mkn gaji buata (haram)!!!
Sabtu, Disember 21, 2013 8:27:00 PTG

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%



BANYAKKAN SOLAT HAJAT DAN SOLAT TAUBAT......SEMOGA SEGALA URASAN DIPERMUDAHKAN......MUNGKIN TERLALU BANYAK DOSA DENGAN TUHAN ATAU MANUSIA.....BERTAUBATLAH, MOHON AMPUN BANYAK2.....
BANYAK BUAT DOSA DAN KESALAHAN SESAMA MANUSIA, HATI KOTOR NI, HASAD DENGKI TERLALU BANYAK, TIDAK SABAR, BANYAK SIFAT MAZMUMAH DALAM DIRI KO DAN TAKBUR NI, YA YA YA.....PERLU UBAH DIRI DAN ROHANI YA YA YA....JADILAH INSAN YANG SOBAR DALAM MENHADAPI SEBARANG MUSIBAH YA YA YA.....INGAT, SUATU MASA KITA AKAN DIJEMPUT PULANG SELAMA2NYA......

Tanpa Nama berkata...

Gred da naik.. bersyukur la kawan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bestnya g keje curi tulang bila org komplein salahkan Allah.. mcm org menipu sistem atau guna kabel masuk keje.. salahkan rezeki yek ; )

Sabtu, Disember 21, 2013 8:44:00 PTG


KENAPA KO BERANI TULIS AYAT SEBEGINI...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah presiden baru......biarkan apa mereka nak kata...banyak sabar....yg penting gaji kita bertingket tingkek...fu yoo

Tanpa Nama berkata...

Fu..yoo..presiden baru...gaji pun baru...

Tanpa Nama berkata...

Minyak dah naik...tol akan naik....lepas ni tak tahu apa akan naik...gaji tak naik naik.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bestnya g keje curi tulang bila org komplein salahkan Allah.. mcm org menipu sistem atau guna kabel masuk keje.. salahkan rezeki yek ; )
Sabtu, Disember 21, 2013 8:44:00 PTG

......................................................................

KENAPA KO BERANI TULIS AYAT SEBEGINI...

......................................................................

DIA DAH CUAKLAH TU...



Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH... TUAN PRESIDEN BARU...ATAS PERLANTIKAN..TUAN..

maharaja lawak berkata...

cadangan biarlah masuk akal sikit wahai presiden baru cuepacs.

gaji minimum rm4k???? mana nak cekau duit tu???? nanti kenakan cukai itu ini, ramai pula yang menyalak. habis nak bagi gaji pra/par rm4k starting kerja. kah kah kah.

masuk akal sikit la wehh! kalau tak selamanya la kumpulan sokongan ni akan jadi bahan lawak kepada kumpulan p&p.

Tanpa Nama berkata...


Info terkini: kenaikan gaji tahunan bermula 1 januari 2014 bagi semua gred:
Gred 52-RM 345
Gred 48-RM 295
Gred 44-RM 275
Gred 41-RM 255
Gred 38-RM 225
Gred 36-RM 215
Gred 32-RM 195
Gred 27-RM 175
Gred 26-RM 165
Gred 22-RM 145
Gred 17-RM 135
Gred 11-14-RM 125

serta kenaikan 2 tangga anak gaji, bagi penjawat awam yg ada ijazah akan diberi elaun ijazah sebanyak RM550, bagi yg ada master dan Phd, gaji mengikut kelulusan tersebut, gaji permulaan RM3500, penjawat awam yg ada sijil, diploma dan ijazah akan diberi keutamaan dalam kenaikan pangkat dan lantikan baru bagi jawatan yg dipohon.
Elaun cola, itp dan elaun perumah kenaikan bagi golongan profesional sebanyak RM300 dan golongan sokongan RM400..cuti berlajar bergaji penuh akan diberikan kepada semua penjawat awam yg melanjutkan perlajaran tanpa mengira gred jawatan..


DR SUMBER MNA PLAK NI TGK PUN MCM X LOGIK JEA, KGT DG41 DRPD RM 250 JADI RM255 JEA..BISING PLAK GENG2 DG41 NNTI HI!HE!

Tanpa Nama berkata...

CADANGAN BIAR REALISTIK??..

baru ura-ura saje..belum pun sampai ke peringkat cadangan/kajian/semakan dan seterusnye..

baru peringkat lower ground..
lobby pun x sampai lagi..
dah keluar kata-kata momokkan, bencana/hura-hara/haru-biru berbagai-bagai lg lah..

kata tuan presiden:-
"Untuk dua jawatan ini (pembantu am rendah dan pemandu), gaji asas mereka ialah RM820 dan selepas dicampurkan dengan elaun jumlahnya hanya sekadar RM1,100. Jumlah ini tidak mencukupi."Oleh itu kita perlu memperjuangkan pendapatan yang lebih baik untuk penjawat awam kita ini dan saya lihat jumlah paling sesuai adalah RM4,000 sebulan,"..

gaji minimum RM4,000.00??..

ada sebut ker, gaji minimum nie??..
yg disebut pendapatan, bukan gaji minimum..

pendapatan = gaji termasuklah pelbagai elaun dan sbgnye..{ GAJI + ELAUN + OT }..

-gaji = gaji pokok seseorang pegawai..
-emolumen = segala saraan dalam bentuk wang yang kena dibayar kepada seseorang pegawai dan termasuklah gaji pokok, imbuhan tetap, bayaran insentif dan elaun bulanan yang lain..
-elaun lebih masa (OT) = kerja lebih masa bermaksud kerja-kerja yang dijalankan di luar waktu bekerja pejabat biasa yang ditetapkan kepada seseorang pegawai untuk menjalankan tugas-tugas rasmi jawatan hakikinya atau PTj atau yang diarahkan oleh jabatan..

bukannye ape, org kite nie belum ape-ape lagi dah kondem..
ape macam lu punye bangsa mau maju??..

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH!!!!!!

SELAMAT MENJALANKAN TUGAS EN AZIS.

Dari gred N kannnnn....

Diharapkan nanti gred N akan bertambah mutu kerja secara menyeluruh dan disiplinnya yang tinggi. Jadilah Pelaksana yang baik dan bukan hanya pandai mengomen saja. Pastikan segala arahan kerja diikuti berasaskan piawaian yang ditetapkan, bukan hanya slogan yang tercatat kat depan pejabat sahaja.

TQQQQ

Selamat menjalankan tugas gred NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Tanpa Nama berkata...

gaji minimum RM4k??..

ntah laaa..sy dah cari setiap entry yg di post kat dlm blog nie..
x jumpe pun, qpacs nak minta gaji minimum RM4k..

lain yg ditulis, lain pulak yg diterjemahkan oleh pihak-pihak cendekiawan kat dlm nie..

nie la sikap mereka yg suka memutarbelitkan (putau alam) fakta, untuk memperbodohkan org lain dan supaya idea pihak yg mencadang dilihat bodoh..

inilah modal insan yg dihasilkan tanpa berkonsepkan dakwah dan tarbiah..

Tanpa Nama berkata...

BUAT APA BAGI CADANGAN....BALIK TIDOLAH....

~ ADA DEGREE XDE KEPANDAIAN~

Tanpa Nama berkata...

ENCIK... REZEKI TU SIAPA YANG TENTUKAN? REZEKI SIAPA YANG BERI?

KO MENTION SEKOLAH MAAHAD... ITU PUN KO TAK BOLEH FIKIR KER...

BETUL JUGA YANG KORANG BISING2 BUATAPA DAH REZEKI KORANG BANYAK TU JE.. YANG POLIS DOK PI SIASAT PEMBUNUHAN BUATPA, DAH AJAL DIA, BALIK TIDO LAH..

~DEGREE ADA, KEPANDAIAN XADA~

Tanpa Nama berkata...

U X MENTION I POWN KAHN....MANALAH KITOWANG TAW....LAIN KALI MENTIONLAH....
KUI KUI KUI....

Tanpa Nama berkata...

PTD dah ada persatuan sendiri. Rumah PTD pun ada sendiri untuk aktiviti berpesatuan. Apa barang nak join cuepacs

Tanpa Nama berkata...

gred 41 kenaikan 225 lah bro..isk3.check btul2 dulu..aiya

Tanpa Nama berkata...

naik byk ke skit wa tak kisah pun .. ada kenaikkan pun alhamdulillah

biar PAP asalkan bergaya berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

CADANGAN BIAR REALISTIK??..

baru ura-ura saje..belum pun sampai ke peringkat cadangan/kajian/semakan dan seterusnye..

baru peringkat lower ground..
lobby pun x sampai lagi..
dah keluar kata-kata momokkan, bencana/hura-hara/haru-biru berbagai-bagai lg lah..

kata tuan presiden:-
"Untuk dua jawatan ini (pembantu am rendah dan pemandu), gaji asas mereka ialah RM820 dan selepas dicampurkan dengan elaun jumlahnya hanya sekadar RM1,100. Jumlah ini tidak mencukupi."Oleh itu kita perlu memperjuangkan pendapatan yang lebih baik untuk penjawat awam kita ini dan saya lihat jumlah paling sesuai adalah RM4,000 sebulan,"..

gaji minimum RM4,000.00??..

ada sebut ker, gaji minimum nie??..
yg disebut pendapatan, bukan gaji minimum..

pendapatan = gaji termasuklah pelbagai elaun dan sbgnye..{ GAJI + ELAUN + OT }..

-gaji = gaji pokok seseorang pegawai..
-emolumen = segala saraan dalam bentuk wang yang kena dibayar kepada seseorang pegawai dan termasuklah gaji pokok, imbuhan tetap, bayaran insentif dan elaun bulanan yang lain..
-elaun lebih masa (OT) = kerja lebih masa bermaksud kerja-kerja yang dijalankan di luar waktu bekerja pejabat biasa yang ditetapkan kepada seseorang pegawai untuk menjalankan tugas-tugas rasmi jawatan hakikinya atau PTj atau yang diarahkan oleh jabatan..

bukannye ape, org kite nie belum ape-ape lagi dah kondem..
ape macam lu punye bangsa mau maju??..

Ahad, Disember 22, 2013 6:30:00 PG


----------------------------

yg komen di atas ni kompommm R1, R3, N1, N3.....

ukur baju badan sendiri wehhh!!

Tanpa Nama berkata...

yg komen di atas ni kompommm R1, R3, N1, N3.....

ukur baju badan sendiri wehhh!!


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

X FAHAM ULASAN. MACAM PRO TAPI HANCOR.

~DIGREE ADA, KEPANDAIAN XDA~




Tanpa Nama berkata...

Ulasan drpd PT N17 yg bayar gaji semua PA. Memang layak PT menjadi ketua mana2 jabatan kerana mempunyai kepandaian/IQ yg sama dgn mana2 gred jawatan.

Tanpa Nama berkata...

Gaji Minimum STPM 1362 gred 27
Gaji minimum Sijil Kejuruteraan Poli 1416 gred 29

Tanpa Nama berkata...

hapuskan jer jawatan kasta paria cam r1/r3/n1/n3/ tuh semua. keje derang tu gred 17 pun leh buat. mmg kebanyakan jabatan pun keje derang 17 yg buat pasal gred sampah ni byk yg hilang, mia, awol. wujudkan semula exit policy supaya sampah2 nih leh diterminate secara terhormat.

Tanpa Nama berkata...

jangan menghina terlalu rendah,ada kalangan.engkau lagi bodoh macam beruk makyeh,mana ada gted N3 dan R3 banfang.engkau ni betul2 buta jawatan.Aku rasa kau ni keje sebagai pencacai Gred 17.Itu pasal kalau nak komen biar lah beritka bodoh.Ini lah agaknya salah mak bapak engkau bila main tak nak baca doa.pasdal tu dapat anak macam kau ni asyik nak menghina orang.

Tanpa Nama berkata...

aku setuju komen kau orang yang suka mengina orang terlalu rendah sebenarnya orang tu lah yang layak masuk kedalam lubang taik,bukan dia saja tapi mak dan bapak dia sekali sumbatkan dalam lubang taik sebab main tak nak baca doa.dapat anak nak menghina orang.besar benor ke pangkat kau bodah samapi nak kata orang paria.aku ingat kau ni tentu termakan taik mak kau agaknya he ...he...he

Tanpa Nama berkata...

itu pasal lain kali jangan kutuk orang dengan perkataan "PARIA"kan dah kena.setakat kalau 17 tu kelulusan sama aja macam n1dan n4 jadi jangan banga sangat.Memang betul lah dia orang cakap kau ni lahirkan ikut bontot mak kau.Jadi bila dah badan penuh dengan taik itu pasal rasa diri tu besar.kesian aku tengok kau kena maki.ok cakap dengan mak kau jangan keluarkan anak dari bontot nanti tabiat suka menghina orang aja.........ha..ha..ha

Tanpa Nama berkata...

mohon kaji j29 hakiki..x kan duk cam tu je...yg U12..perawatan pesakit turun U11..haa...pelik tapi benar..