SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

08 Jun 2011

PROSPEK DIHARAP MAMPU BERI LEBIH PELUANG KENAIKAN PANGKAT PENJAWAT AWAM - CUEPACS

Bernama
7/6/2011



KUALA TERENGGANU, 7 Jun (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berharap pelaksanaan Program Bersepadu Pembangunan Kompetensi (PROSPEK) mampu memberi kemudahan dan peluang kenaikan pangkat lebih terbuka kepada penjawat awam.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata dengan pelaksanaan sistem baru bagi menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) yang akan berkuat kuasa 1 Julai ini, ia dapat bertahan lebih lama berbanding PTK yang hanya dilihat berjaya semasa tiga tahun pertama pelaksanannya.

"Sebelum ini, PTK telah dilaksanakan selama lapan tahun dan ia hanya berjalan lancar pada tiga tahun pertama. Kemudian sistemnya makin goyah dan tidak ke mana, jadi kita mengharapkan Prospek sebagai satu transformasi untuk pemantapan," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau menghadiri majlis perasmian seminar Pengurusan Kewangan Kumpulan Pelaksana (Sokongan I & II) Badan Berkanun Malaysia bertajuk "Cabaran Pengurusan Kewangan Dalam Era Globalisasi".

Jelasnya, apa yang terdapat dalam PTK sebelum ini tidak akan hilang tetapi melalui transformasi penambahbaikan dengan memberi penekanan terhadap beberapa perkara termasuk kompetensi dan ganjaran.

Omar berkata dengan itu penjawat awam boleh dinaikkan pangkat tanpa perlu menunggu kekosongan jawatan malah mereka juga akan dinilai jika hadir mana-mana seminar yang berkaitan dengan jawatan mereka sendiri.

Ganjaran kenaikan pangkat juga akan diberikan berasaskan aspek sahsiah, sukan, disiplin dan had pencapaian mereka berasaskan penilaian yang dilakukan oleh panel penilai yang akan dilantik terdiri daripada wakil ketua jabatan, pegawai kerajaan supaya ia lebih telus, katanya.

Beliau berkata dari semasa ke semasa, penambahbaikan akan dilakukan supaya sistem Prospeks lebih efisien serta kompetensi dan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) juga bersedia berunding dari semasa ke semasa untuk melakukan penambahbaikan terhadap sistem penilaian baru itu.

Katanya lapan prinsip yang menjadi teras kepada penilaian baru itu meliputi falsafah, tujuan, dimensi kompetensi, kaedah penilaian dan pembangunan kompetensi, fleksibiliti, kawalan kualiti, ganjaran dan pencapaian penilaian.

-- BERNAMA

48 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cakap jer ... mana pekeliling berkenaan PROSPEK? apa pengisiannya? mana taklimat kepada staf?
sdr. presden, cakap kena lihat dulu. JPA belum lancar lagi tapi sdr presden mendahului.

main hentam saje cuepacs ni ... hampeh.!

Tanpa Nama berkata...

ramai engineer kerja luar sebab apa?
sebab peluang untuk jadi kaya dalam negara sendiri tiada.construction???sapa yang jadi bos-bos kontraktor?engineer ka????ada yang tak ada sijil langsung pun ada.guna nama orang lain...asalkan boleh berbakti pada parti-parti politik....orang-orang politik...tak kira la parti apa.sama saja...itulah duit rakyat yang sepatutnya boleh buat 2 projek yang sama tapi dapat satu projek saja...yang betul-betul professional telah keluar negara...yang tinggal kebanyakannya pengampu kepada parti politik dan ahli politik. kalau tidak dibuat begitu, mana dapat duit buat kempen pilihanraya???
ramai doktor kat luar negara kenapa?
belajar macam nak mampus, untuk apa??memang untuk ilmu, tapi survival hidup untuk mendapat keselesaan dan kemewahan setelah penat belajar juga penting. bayangkan kerja turun pukul 6 pagi, balik pukul 9 malam. pukul 11 dah disuruh standby,....robot pun tak tahan kerja macam tu.kalau gaji rm20k-rm30k sebulan ok la jugak...sebab tu la ramai doktor keluar negara...
itu adalah contoh-contoh yang menyebabkan PROFESSIONAL kita di luar negara...
saya bukan ahli ekonomi.tapi saya rasa ekonomi negara telah dimonopolikan oleh sesetengah orang. kenapa saya kata begitu?
1. orang yang tak mampu untuk menanggung pembelajaran anak-anak terpaksa memohon untuk PINJAMAN pelajaran.nak bayar bulan-bulan lepas habis belajar macam bayar kereta..RM 300 - RM 400 sebulan.kalau gaji RM 1800 sebulan, nak bayar rumah, kereta, nak bagi mak ayah, jadi apa yang tinggal untuk makan dan minum...bukan untuk menempelak orang-orang kaya, tapi kalau dah duit berjuta, walaupun anak 9A+, boleh ke dibagi biasiswa? cuba renungkan, yang tak mampu itulah yang patut dibantu.nanti jarak antara orang miskin dan kaya makin jauh walaupun dari segi keupayaan dan professionalism adalah sama......
2. gaji setiap tahun naik.bagus...memang bagus.tetapi kita tak sedar yang dalam ekonomi, bukannya pendapatan yang diambil kira. tetapi pendapatan dan perbelanjaan. maksudnya "Buying Power". tahun ini dengan RM 3 dapat nasi lemak dan ayam goreng. tahun depan gaji naik. minyak naik.bil api naik. barang-barang naik. apa guna gaji naik kalau tahun depan RM 3 cuma dapat nasi lemak dengan telur mata saja. apa yang dimahukan adalah dengan gaji naik, RM 3 pun boleh dapat nasi lemak dengan ayam goreng...
kesimpulannya:
1. jangan salahkan rakyat yang tak nak balik malaysia dan kerja kat luar negara.
2. ekonomi tidak di agihkan dengan sebetulnya.
3. yang kaya, makin kaya. yang miskin akan terus susah.

Tanpa Nama berkata...

Buat lah,dan memperkenalkan apa jua fomular,ia tidak akan datang apa2pun manafaat kapada raayat terutama raayat biasa(man on the street).Saya syorkan untok kembalikan kepercayaan raayat ada beberapa perkara yang Najib mesti mahu tidak mahu lakuan dahulu.
1.Terangkan dengan telus mana pergi RM52 Billion(52,0000,0000,0000)Equity Bumiputra.
2.Jadikan semua Penoroka FELDA Tuan Umpunya tanah(Landlord)
3 Jelaskan bagaimana RM888 Billion wang raayat Malaysia boleh keluar negara tanpa di ketahui oleh BANK NEGARA Tapi orang luar tahu.
4 Bagaimana keuntungan Petronas berjumlah Ratusan Billion di belanjakan oleh Pemerintah Mahathir dan sekarang..
5 Siapa dalang memusnahkan Bank Bumiputra dan sudahkah mereka2 ini di hukum sebagai Pengkhiant Bangsa?
6 Apa kesudahan dengan Perwaja? Bolehkah kita terima kerugian belasan Billion RM begitu sahaja? dan serah Perwaja kepada KRONI?Jelaskan!
7 TOLONG BERI PENJELASAN ATAU ALASAN, APA YANG SANGAT ADA PADA NEGARA JIRAN SINGAPURA HINGGA MEREKA MEMPEROLEH EXCESS RESVERVE S2500 BILLION,SEDANGKAN KITA NEGARA MALAYSIA DI ANUGERAH ALLAH SWT. DENGAN HASIL BUMI BERLIPAH RUAH,BERHUTANG RATUSAN BILLION USD.RAYAAT TENTU INGIN TAHU APA FOMULA SINGAPURA GUNA.MUNKIN KITA BOLEH BERLAJAR DENGAN MEREKA ASALKAN JANGAN TERGADAI NEGARA.Replies (21)

Tanpa Nama berkata...

Belajar penat nak jadi doktor, engineer. Masa sekolah pelajar Sains Hebat. Bila masuk gomen PTD dari art stream jadi boss. Naik macam roket ke JUSA. Jadi engineer kat kerajaan 15 tahun belum tentu dapat 44.

Patutlah ramai lari ke luar. Kalau gomen PTD jelah cepat. Kerja Hampeh.
PTD lah punca masalah PA profesional lari

Tanpa Nama berkata...

bagus tu pak omar..muga takde yang suka bodek bos ler lepas ni...kita kena telus lah..tengok orang yg buat keje..jgn tengok org yg kuat buat..syabas...

Pak Umar Panas berkata...

Main cakap jerk pak omar nie...
mane pekeliling nya???????

Tanpa Nama berkata...

"penjawat awam boleh dinaikkan pangkat tanpa perlu menunggu kekosongan jawatan"

kalau semua camni, camne nak tahu siapa bos, siapa report kat siapa.

lebih elok naikkan gaji jer.

prestasi bagus, kenaikan gaji/bonus lebih.

Tanpa Nama berkata...

aduhai....post lagi cupek ni...sebab orang dalam management cupek ni terutamanya jantan dah mati pucuk....sebab tu jadi penakot tak dak telor.......apalah yang ko takot sangat dengan Najib pun aku tak tau...dia leh buang kerja kau ka Omar...atau kau takut najib buh anak dia ganti kau....byeeeee

Tanpa Nama berkata...

blo nk menaikan gaji PA ni pak OMAR wes??????

Tanpa Nama berkata...

tipu je ni..cuepacs tau cakap je..bubar je cuepacs, tak bole pakai da, da tak releven lagi..dato presden, tahu ckp je..mana janji nak jumpa PM nak bincang pelarasan gaji..senyap je....bikin panas..tipu.. PA ..sedarlah wahai PA semua.. ini smuanya mainan politik BN..kita tumbangkan BN PRU 13 nanti..paling utama skrg ni, kita sepakat gugurkan dato presden cuepacs ni...langsung tak ada kebaikan yang diberi pada PA,kasih panas hati PA adalah...

Tanpa Nama berkata...

PESARA VSS 1 MALAYSIA.
DIMINTA PIHAK JABATAN PERHIDMATAN RAKYAT MALAYSIA,AGAR MENAWARKAN SKIM UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN YANG HENDAK BERSARA AWAL.DALAM OPSYEN INI PESARA MESTI 10 TAHUN KEATAS.DAPAT PENCEN SEPARUH GAJI,GRED DUTY BAYAR PENUH SEMASA SERVIS,DUIT GANTIAN CUTI REHAT,JAMINAN HOSPITAL SEMASA SAKIT(PERCUMA)SERTA WANG BERHENTI SUKARELA,PALING KURANG 50 RIBU RINGGIT DAN KEATAS..BUKAN BANYAK PUN,KIRA BERMORALLAH.DAN TAMBAHAN LAGI TANAH 1 RELUNG,HADIAH BERHENTI AWAL..BOLEH..PM BOLEH BAGI..1 MALAYSIA

halim Jempol berkata...

kasihan masih ada yg percaya fitnah pembangkang mengenai kononnya barang naik mendadak dan gaji sikit. sebenarnya PA sangat beruntung kerja gomen, kalo x suka, berhenti ye pergi kerja kilang. ramai lagi pemuda dr kalangan Umno ingin menjadi PA, mereka lebih baik kerana setia pada parti dan negara,

Profesional 41 berkata...

Belajar penat nak jadi doktor, engineer. Masa sekolah pelajar Sains Hebat. Bila masuk gomen PTD dari art stream jadi boss. Naik macam roket ke JUSA. Jadi engineer kat kerajaan 15 tahun belum tentu dapat 44.

Patutlah ramai lari ke luar. Kalau gomen PTD jelah cepat. Kerja Hampeh.
PTD lah punca masalah PA profesional lari

Rabu, Jun 08, 2011 9:56:00 AM

Setuju bebenor.. Saya ada kawan PTD. keja dia ikut menteri kehulu, kehilir, pakai kemas2, makan tidur kat hotel2, keje sume anak buah buat, paling best... hari2 main facebook. Bila masa dia keje betul2 hanya Allah yang tahu.. Masa kat U ambil jurusan sains Politik. Jurusan pada masa tu untuk pelajar yang score lebih kurang aje masa Matrik atau STPM. Keje tahun 2002 dan skrg dah 48 tggu nak ke 52. Apa diorang buat... cuba tanya kat golongan PTD seluruh Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

profesional taik kucing 41,
yg ko dengki PTD apehal. ko ada mintak skim M tp x dpt kan? kat UK tu pun ada PTD gak dia panggil Fast Stream. xde pun skim lain bising2 x adil kat UK tu mcm kau. PTD ibarat kalau ko keje multinational comp mcm mgmt trainee. kalau ko keje mgmt trainee kat MNC, dah tentu career part ko lg cerah banding ko keje technician, engineer or production dlm satu2 MNC. terima la hakikat bila organisasi besar maka makin kompleks la pengurusan dia bukan boleh pakai engineer nak handle kompleksiti pengurusan. sbb tu la ada pepatah 'lg baik jg 100 mesin dr jg manusia sorang'. jd ko engineer jg mesin/bangunan cukup la. kurang2 skil tu boleh gunapakai kalo ko nak berenti awal/pencen ke. buat bangunan pun bocor ada hati nak naik pangkat awal. pastu harap PTD la yg buat damage control. buto la kau.

PTD bengang

41 juga berkata...

PTD bengang.. sama dengan PTD bangang.. Aku dah cakap.. baru aje post comment dah reply.. nampak sangat keje diorang mngadap laptop main chatting ka.. pesbuk ka.. Kata buat keje.. ko tu cuma arah aje.. orang lain buat.. ko mana ada skil.. sumpah seranah ada lah... Hapuskan PTD...

Tanpa Nama berkata...

41 bodoh,
cuba ko tgk pukul brp aku poskan komen tu. pkl 6.30 la bahlol! dah lebih sejam abis waktu kerja bodoh! mcm mana ko nak boleh jd 41 waktu kerja pun ko x tau. yg ko boleh post tu ko pun ngular la ye? ni pun aku x balik rumah pun lg dok siapkan paper bertimbun2 yg geng2 J bagi last minit. apa salah aku rilek2 surfing jgk? tgk eja dgn tatabahasa pun salah. x pasal2 aku kena amend balik cantik2. tu x tgk fakta lg tah betul tah x. kerja pun konsultan buat padahal gred profesional. buat perabis duit kjaan je bayar atas skil yg ko belajar tp amik ayat/kajian konsultan gak. bayar lg. baik ptd je buat keje kalo lantik konsultan je keje kau. tu x kira lg blkg2 ko nego tah ape dgn konsultan/kontraktor/supplier. mcm aku x tau.

ptd bengang yg menunjukkan kebangangan 41 atas nu

Rahman Nanyan berkata...

kami menuntut agar kerajaan mansuhkn semua keistimewaan ptd dan cikgu, dan utamakan pula golongan yg paling penting di sektor awam iaitu PT N17. Ini penting demi menegakkan kemaslahatan ummah oleh BN dan Umno, pejuang sunnah sebenar

Tanpa Nama berkata...

Untuk rahman nayan kenapa dengki dgn cikgu, macam orang tak tau kerja kerani pemalas, buat satu surat pun mau satu hari lepas tu bising saja lebih mau minta gaji tinggi.kau belajar la tinggi2 jadi boss .ini belajar malas tapi gaji mau tinggio dari boss, hukum mana kau pakai ,pakai kepala lutut ka..bodoh

Tanpa Nama berkata...

rahman nayan,
apa kata ko berenti jd kerani kjaan dan apply keje kerani umno/bn ada berani. yg akan dimansuhkan dulu adalah kerani tau x kat mana2 organisasi. atau sekurang2nya dilimitkan. sbb PNP skrg pun dah boleh buat kerja kerani mcm taip/filing/hantar surat (emel dah ada buat apa nak antar surat lg melainkan surat2 yg sgt penting dan sulit/rahsia aja). lg kemas dan teliti drpd tu pun. tp dah alang ada guna la kalo x nnt dok main game/fesbuk/gosip2/pegi shopping dsb waktu pejabat. biar PNP buat kerja2 memikir, pantau dan menjawab kat bos atasan. ko ingat senang ke. baghal py lembu umno.

Tanpa Nama berkata...

MENTERI BAYANGAN,
APA YANG KECOH KECOH NI,KESIAN SEMUA ORANG,JADI MARAH AKIBAT DASAR PEMBERIAN KENAIKAN PANGKAT DAN GAJI TIDAK SEKATA ADILNYA..ADA PTD PANDAI KERJA DAN ADA YANG BELAKON SAJA,YANG BALIK LUAR NEGERI KEBANYAKKAN PTD OKEY DAN BAIK...YANG ADA NGELAT NI SEGELINTIR DARI U TEMPATAN,HAL INI PERNAH MEREKA BERTEMBUNG DENGAN SAYA SEMASA DI INTAN KL,YANG TEMPATAN BANYAK YANG MERAK..KITA SENYUM..MEREKA BALAS MASAM MUKA..ITU PELAJAR DIPLOMA PENTADBIRAN AWAM INTAN..SEMAWA MAKAN KAT KANTIN,BUAT DONNO JE..ADA KAKITANGAN KERAJAAAN BAWAHAN,MAKAN MEJA SEBELAH PAKAI TANGAN MEREKA KUTUK..YANG U TEMPATANLAH...YANG BALIK USA,ENGLAND,NEGARA ARAB,KEBANYAKKAN OK DAN SELALU SUKA BERBUAL MESRA DENGAN BEBERAPA PENJAWAT BERJAWATAN RENDAH..PTD KEBANYAKKAN TEORI..PERLAKSANNAN KERJA TAKTIKELDAN MEKANIKAL KAKITANGAN BAWAHAN YANG BAIK BAIK..BAGI GURU YANG DIPLOMA,JGN BERSEDIH KERANA TIDAK DAPAT APA YANG PM UCAPKAN..HANYA 8000 LEBIH GURU SISWAZAH YANG DAPAT..YANG TAK DAPAT GURU GRED DIPLOMA ,SAMALAH APA YANG DIRASAKAN GOLONGAN SOKONGAN 1 DAN 2..YANG DAPAT TAHNIAH...YANG TAK DAPAT JANGAN KECEWA...JADI CUBALAH KITA SAMA SAMA MERANGKA SUATU KERJASAMA ANTARA CIKGU,PTD DAN PA SEKALIAN...MACAMMANA NAK KOREK TELINGA KERAJAAN,SUPAYA CUEPAC DAN PM TAK PEKAK MENDENGAR MASALAH KITA SEMUA,,,HAPUSKAN DISKRIMINASI.YANG AKHIR SEKALI PARASIT KERANI UMNO..KEJA KERANI KEMAS..NAK BERI KOMEN KEPADA KAKITANGAN STATE DAN FADERAL...AWAK NGERTI KWSP MANA SAMA DENGAN PENCEN..FAHAMILAH PEPATAH KERIS INI..SALAM SAYANG 1 MALAYA.

J17 berkata...

MTSU, CUEPACS, JPA, JKR, JUPEM, UNIVERSITI AWAM dan PBT bantulah skim JURUTEKNIK (Politeknik) utk dinaiktarafkan. Rasanya dok kaji dari dulu lagi dah cecah lebih 20 tahun. Kaji punya kaji skim lain yg dapat naik dh 2 - 3 kali upgrade. JURUTEKNIK masih di takuk lama juga.

Lina Bini orang berkata...

nak jilat abang Omar boleh tak?
cakap tak super bikin laa..

Tanpa Nama berkata...

x kisahlah ape pun jawatan kiter tapi hakikatnya keja adalah suatu IBADAH. kiter berkerja nak mencari duit untuk nafkah anak bini, so kenalah ikhlas. insyaallah ada jalan yang ALLAH akan berikan.
dulunya aku pun mcm segelintir hamba allah yang senantiasa merungut pada golongan PTD. tapi tak semua PTD mcm tu apabila ada PTD yang aku kenali sangat2 kesian rasanya, bila time nak balik jer barulah bos sibuk2 nak bagi job. mungkin akibat ada segelintir PTD yang -ve yang lain jadi mangsa.
masing2 ada komen yang tersendiri, aper yang penting harap pada CUEPACS bela nasib kiter sebagai penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Tak semua tetapi majoriti pada hakikatnya Pi Ti Do

Tanpa Nama berkata...

ptd bengang dan 41 dua-dua bangang hahahahahahahaha....

Tanpa Nama berkata...

oh ptd = pi ti do la ye? memandangkan ko dah main label2 aku ptd pun nak label korang jgk la. no more mr nice guy:

cikgu = gila pangkat/bonus/gaji. anak murid no 2.

doktor = pengkhianat x sabar tgg habis bond dgn kjaan pastu bukak klinik/keje private. padahal belajar free kjaan tanggung.

engineer/juruteknik = selalu makan rasuah dgn kontraktor/supplier/pembekal. asik kena tipu spec je dgn golongan tersebut

polis = pun asik makan rasuah. rasuah adalah sbhgn pendapatan polis. polis langgar undang2 boleh yg lain x leh.

askar = dok kem eksesais n lepak je. tp gaji tetap mau tinggi

bomba = ada keje, keje. xde keje tido. gaji tetap jln.

peg undang2 = gaji tinggi tp lembab. nak check rang undang2 pun amik masa bertahun2. kata lawyer?

yg kat atas tu majoriti je bukan semua ye....

ptd pulang paku keras pd anon 5:17. kalo berani bgtau ko skim apa

Maznah bt Abdullah Sani berkata...

ingat PTD bagus sgt? walau kami ni hanya PT Persekutuan N17 tidak bermakna kami bodoh, malah dalam banyak hal kami jauh lebih mulia dari PTD dan cikgu
contoh:
1. kami penyokong kuat BN
2. kami sanggup mati demi parti
3. kami jauh lebih ikhlas bekerja tanpa harapkan ganjaran
4. kami x pernah merungut mengenai pangkat
5. kami tulang belakang negara

Che Gayah binti Senapi berkata...

akak sokong puan Maznah. Sebenarnya majoriti PA memang sayang dengan BN ni, cuma segelintir sahaja yang kaut berhutang dan suka menunjuk2, sebab itulah asyik riuh minta naik gaji.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..kak maznah!akak kena banyak2 bermuhasabah...blajo balik sekolah agama...takut nanti akak mati utk parti mati dalam kesesatan...niat salah..kak..kiter orang Islam kena mati utk agama Islam..baru dapat syahid..kalo mati untuk BN..UMNO..kat kubur takder nyer dapat bantu..bahasa akak tu kena la jaga..takut syirik kak...takutttttt..cuba la takut dgn azab Allah..sbb tu kiter kerja pon kena berniat utk keredhaan Allah..ikhlas kerana Allah..moga dapat rezeki yg diberkati..dapat pahala..bukan bekerja ikhlas utk BN..UMNO..

Tanpa Nama berkata...

PTD = Pegawai Tak dak Disiplin...

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama berkata...

hahaha..kak maznah!akak kena banyak2 bermuhasabah...blajo balik sekolah agama...takut nanti akak mati utk parti mati dalam kesesatan...niat salah..kak..kiter orang Islam kena mati utk agama Islam..baru dapat syahid..kalo mati untuk BN..UMNO..kat kubur takder nyer dapat bantu..bahasa akak tu kena la jaga..takut syirik kak...takutttttt..cuba la takut dgn azab Allah..sbb tu kiter kerja pon kena berniat utk keredhaan Allah..ikhlas kerana Allah..moga dapat rezeki yg diberkati..dapat pahala..bukan bekerja ikhlas utk BN..UMNO..


yer betul tu... rezeki Allah yang bagi, bukan pemerintah BN @ UMNO yang bagi. jadi perbetulkan la niat tu...

Tanpa Nama berkata...

Pi Ti Do.. kubur kata mari, rumah kata pergi.. tunggu yea.. he.!! he.!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
... dah main label2 aku ptd pun nak label korang jgk la. no more mr nice guy:Jumaat, Jun 10, 2011 11:06:00 AM
Jangan jadi Pegawai Tak ada Digniti, yg kou terasa tu nampak sangat bersalah. PTD yg buat ape dia orang boleh buat, tak akan PTD nak kasi sendiri gaji kecik tentulah sendiri lebih.

Tanpa Nama berkata...

Baguslah Pak Omar kalau betoi tapi kami ni yang pernah berkhidamat sebagai kakitangan berjawatan kontrak selama 8-15 tahun lepas tu dapat jawatan tetap sepatutnya perkhidmatan kami diambilkira juga kesian kat kami kerja 20 tahun dah tapi perkhimatan tetap baru 8 tahun. Tolong figth service kami kesian KUP 15 tahun tak naik lepas tu pencen dapat sikit. Kalau pasal bayaran ganjaran dok kata perkhidmatan kami tak boleh ambik kira pi jumpa JPA ambil balik duit ganjaran tu bukan banyak mana pun RM 10,000.00 pun tak sampai yang lebih penting adalah service perkhidmatan. TOLONG LAH PAK UMAR ramai kakitangan kontrak senior tapi sama dengan kakitangan junior sebab service tak ambil kira tapi bila kerja senior yang kena pi meeting lah apa la semua kena. OKAY TQ

Tanpa Nama berkata...

anjing xde nama 4:50,
sape kata terasa? kan dah nampak sgt korang kutuk? apa PTD xleh bg tindakbalas? kena terima je apa pun kutukan? pantat korang lah! u want fire, PTD give u fire too! skrg cuba ko bgtau apa skim kau. jgn guna 'tanpa nama' je. apa mak bapak kau bangsat sgt smp x bg nama kat kau? ataupun kau yg bangsat?

PTD gedebe

Tanpa Nama berkata...

oi maznah,
ada ke kajian yg ukur 'kerajinan' PT, PTD atau cikgu? cuba ko bg skit kajian jgn main ckp je. kalo mcm tu aku pun ckp PTD paling rajin keje mlm/ujung minggu pun sanggup tanpa ot. hari2 kena balun atasan. baik ko berenti je pastu jd kerani umno/bn lg elok.

ptd lg

Tanpa Nama berkata...

saya rasa PTK lagi baik, walaupun susah, kalau rajin akhirnya dapat juga janji rajin berusaha tak payah bodek2, tapi yang tak bestnya naik gaji tak seberapa kalau nak dibandingkan dengan susahpayah ambil exam banyak kali.Sepatutnya bagi naik gaji dan naik pangkat terus baru berbaloi.

Qist berkata...

SubhanAllah..nk bg pendapat ker, luahan perasaan ker, tuntut keadilan ker, guna bahasa yg lebih sopan, kita semua penjawat awam, bersatu hatilah..klu nk salahkan PTD pun, berilah pendapat yg bernas, guna akal fikiran..klu letak emosi beraja dlm hati, hsilnya ni la...mcm2 perkataan kotor keluar...

Tanpa Nama berkata...

hopefully prospek will be 'prospect' and a reality of 'prospect' truly hold worker's rightness.

Tanpa Nama berkata...

hahahah selagi ada penilaian sesama manusia dari jabatan yang sama selagi tu hancussss, sbb budaya kroni dan puak takkan hilang, kalau nak lebih adil bagi ketua jabatan laian yang jd penilai, bukan dari jabatan yang sama...

Tanpa Nama berkata...

ptd gedebe, gedebe mung je tau, gedebe orang mung dok kenal lagi, aku bgtau ko sbb malaysia lambat maju dan semakin mundur sbb PTD la ni dikuasai oleh manusia yang tidak taupun kurang kreatif dan hanya tau mengampu bos dan kejar naik pangkat jer.
bidang lain ko cakap doctor lari sbb dlm gomen PTD sasterawan lagi cepat naik pangkat banding ngan depa yang lagi lumayan di luar, tentera,bomba alasan ko memang manusia paling bodoh dalam PA, ni lah tunjuk kebodohan dan tahap pemikiran PTD la nie, polis makan rasuah,,,hehehe no komen aku bab polis...engineer,juruteknik makan rasuah,,, ada tapi yang rasuah utama adalah pemimpin kamu yang korup, depa terpaksa sain bagi kebanyakan kes runtuh, yang arah depa PTD dan ahli politik, so tak yah nak tuding jari kat orang lain 4 masuk dlm diri sendiri

Tanpa Nama berkata...

apalah semua PA nie gaduh.. kita org staf bank rakyat.. tahun nie gaji n bonus naik..ribu-ribu masuk tahun nie ..sebab satu hati.. amin..!!!

Tanpa Nama berkata...

sedihnye aku.. aku ade 8 org anak (rendah,menengah dan universiti).. tgk anak-anak aku pendidikan tak berapa sempurna.. tak dpt hantar tuisyen, pakai buku rujukan lame, belanja sekolah 50 sen jea ke sekolah, pakaian sekolah dan kasut dah 3 tahun tak berganti, kadang-kadang tak ke sekolah tak de duit tambang bas, baju raye pakai 4 tahun lepas punya baju raye.. selamat hari bapa.. ucapan dari anak-anakku walaupun aku bapa yg tak dpt menunaikan tanggungjawab sbg bapa mithali.. amin..!!!

Tanpa Nama berkata...

wahai pantat tanpa nama 6:25
aku ty apa skim mung? kalau guna anon nenek aku pun brani maki. babbi punya PA. kalau aku dpt anak buah mcm kau, mmg aku seksa kau cukup2 dgn kerja yg x terbuat smp ko rasa nyesal jd PA. pukimak punya skim ____ (sila isi tempat kosong kecuali M).

ptd gedebe; peduli apa anjing mcm korang

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...wahai pantat tanpa nama 6:25...skim mung? kalau guna anon nenek aku pun brani maki. babbi punya PA. kalau aku dpt anak buah mcm kau, mmg aku seksa kau cukup2 dgn kerja yg x terbuat smp ko rasa nyesal jd PA. pukimak punya skim ____ (sila isi tempat kosong kecuali M).ptd gedebe; peduli apa anjing mcm korang.Rabu, Jun 22, 2011 4:10:00 PM

Wahai KSN/KPPA, tengokla skim ko yg M tu dalam laman ini, dah terbukti skim ko sudah ketinggalan zaman. Sia2 kursus 6 bulan, sampai nak tunjuk boleh jadi askar celop konon tetapi tak berani masuk unit tentera dan polis nanti M41 kena kerje bawah Mej/ASP dan kena panggil tuan. Sudah sampai masa skim M41 hingga 48 je, atas M52 hendaklah terbuka kepada semua skim. Jangan malukan skim PTD dgn kumpulan hot temper, kaki mencarut dan kaki mengutuk kumpulan sokongan, hancur PA sekelian. Laman nie sebenarnya dari dulu untuk kumpulan sokongan marhaen je sedangkan 41 elokla menyuarakan pendapat melalui persatuan PTD sendiri. Malu aku..

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa PTK lebih senang... tak perlu pergi kursus ke apa... yang penting study jer...

PTK akan menjadi masalah kepada sesiapa yg malas nak belajar dan malas nak duduki exam..

Kita tengoklah pula macam mana PROSPEK nie nanti...

Susah lah kalau pangkat dalam carta organisasi tidak lagi digunapakai... sistem KUP sekarang nie pun dah ada yg tunjuk belang...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa cikgu gila pangkat ya....

Semua tahu cikgu kejenya patut mendidik anak murid...

cikgu tak patut ada buat keje pentadbiran... biarlah jawatan pentadbiran yg buat keje pentadbiran...

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan pengalaman dan penelitian selama bekerja sebagai kakitangan bawahan ini, memang yang saya tengok PTD kebanyakannya tidak begitu berkualiti...Yang bersusah (walau buat presentation report department) pun yang bawah-bawah. PTD cuma present & terima pujian melangit.
Harap kenaikan apngkat PTD dibuat lebih telus dan skop kerja mereka lebih diperincikan dan perlu disetkan di dalam minda mereka yang mereka bukan big boss yang menunggu hasil.
PTD perlu belajar menghormati kakitangan lain & kakitangan bawahan seandainya mereka juga ingin dihormati. Mereka perlu sedar, ada di antara kakitangan bawahan mereka yang berkelulusan lebih baik dan memberikan hasil kerja lebih berkualiti daripada mereka.