SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

23 Februari 2012

CUEPACS TUNTUT KENAIKAN GAJI RM700 - RM2,500 UNTUK GRED 1 HINGGA GRED 54

Berita Harian
23/2/2012


PUTRAJAYA: Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) menuntut kerajaan memberi kenaikan gaji antara RM700 hingga RM2,500 untuk Gred 1 hingga Gred 54. Presidennya Datuk Omar Osman berkata kenaikan itu perlu dilaksanakan terlebih dahulu menerusi skim sedia ada iaitu Skim Saraan Malaysia (SSM) sebelum sebarang pembaharuan dibuat menerusi Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA). Beliau berkata tuntutan yang dikemukakan ialah untuk Gred 1 hingga 16 kenaikan sebanyak RM700, Gred 17 hingga Gred 26 (RM1,000), Gred 27 hingga Gred 40 (RM1,500), Gred 41 hingga Gred 48 (RM1,800) dan Gred 52 hingga Gred 54
(RM2,500).

"Misalnya bagi mereka yang berada di Gred 17, gaji semasa dalam SSM ialah RM820 perlu dinaikkan sebanyak RM1,000 kepada RM1,800," katanya kepada pemberita selepas membentangkan kertas cadangan Cuepacs pada mesyuarat pasukan petugas semakan semula SBPA di sini hari ini.

Omar turut mencadangkan agar mereka yang berada di tangga gaji tahap
maksimum atau pada tangga gaji mati perlu dibayar tunggakan kenaikan tahunan
selama mana mereka tidak menikmati sebarang kenaikan selain perlu dinaikkan
gred.

"Misalnya bagi mereka yang sudah terhenti kenaikan gaji sejak lima tahun
lepas, sekiranya kenaikan setahun mereka ialah RM100 jadi perlu dibayar
tunggakan sebanyak RM500," katanya.

Selain itu, Cuepacs turut menuntut mereka yang lulus Penilaian Tahap
Kecekapan pada Aras 4 sebelum Disember 2011 perlu diberi kenaikan gaji.
"Banyak aduan yang diterima apabila SBPA diperkenalkan mereka yang sudah
lulus Aras 4 tidak diberi kenaikan gaji.

"Ini tidak adil kerana bukan mudah untuk mendapat lulus Aras 4, terpaksa
berkorban baca buku siang malam tapi bila dah lulus tidak dinaikkan gaji,
sia-sia sahajalah usaha mereka," katanya.

Omar berkata tuntutan Cuepacs itu dirasakan sesuai memandangkan mereka yang
di kedudukan atas daripada Gred 54 telahpun menikmati kenaikan tinggi dalam
SBPA.

"Kalau betul kerajaan berhasrat untuk merapatkan jurang antara pegawai
rendah dengan atasan maka tuntutan itu adalah dirasakan wajar, apa yang Cuepacs
lakukan ialah untuk menuntut kesaksamaan," katanya.

Beliau berkata terpulang kepada pasukan petugas SBPA untuk menilainya dan
jika merasakan tuntutan itu melibatkan kos yang tinggi, Cuepacs mencadangkan
gaji kumpulan yang menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA dikurangkan dan
disalurkan kepada gred bawahan.

"Jika tidak boleh juga...apa yang terkandung dalam SPBA sekarang perlu
ditukar keseluruhannya dan digantikan dengan terma-terma yang baru," katanya.-- BERNAMA

459 ulasan:

1 – 200 daripada 459   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Skang apa kata KPPA n JPA??? sakit hati tak? ooo waktu korang naikkan gaji jusa ke atas sesuka hati, korang tak sedar....

Tanpa Nama berkata...

Tarbaek la.....macam tu la orang kata kenaikan gaji....

Tanpa Nama berkata...

kita gred 1-54 baru nak mintak? belum tentu dapat?
tapi gred jusa ke premier nak nikmati gaji sbpa 60k, 45k, 30k?
memang kita diperbodoh2kan sahaja la.
KPPA diam seribu bahasa sebab geng2 mereja sudah dapat nikmati , sedangkan kita masih belum jelas.


nasib la, kita mentimun
memang diperbodohkan2 sahaja
mereka dah tepuk2 tangan

wassalam

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak dapat lebih kurang macam nie...AKU AKAN KEMPEN KAT ISTERI, MAK BAPAK, MERTUA, ADIK BERADIK, IPAR DUAI, SEPUPU dan KAWAN KAWAN, AKU AKAN TUMBANGKAN KERAJAAN.... BERSUMPAH..... aku nekad.... lantak la nak jadi apa pun...

RUGI?? sekarang apa bezanya.

Nasihat kan KPPA celaka dengan JUSA- JUSA Celaka termasuk mana mana PTD celaka tu dulu.....

derang yang mulakan kebencian ini

Tanpa Nama berkata...

kira rakyat la bro.....tak pueh ati kita PILIH yang lain.....

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni kerajaan akan umum bahawa SBPA akan dibatalkan terus.Melepas semua.Tunggu ajelah....

Tanpa Nama berkata...

cadangan yang baik...tetapi dari mana kerajaan DS Najib nak mendapatkan wang bagi membayar gaji ini.

Silap hari bulan kenaikan tempohari di dalam bajet 2012 juga di batal kan.

ini kerana banyak wang yg akan di gunakan dalam Pru kali ini.

Lihat pemberian rm 500, baucer buku, duit untuk budak sekolah.

Dan percayalah banyak lagi yang akan di beri.

Sebab nak pusing duit ini lah maka kenaikan SBPA pada Januari di ganti pada April..itu pun kalau jadi.

Maka kepada ceupacs tuntutlah sekadar yg kerajaan mampu, jangan lah menuntut dengan tujuan nak jadi popular.

Takut nanti kerana Ceupacs Penjawat Awam menjadi lebai Malang. Semua terlepas.....

Tanpa Nama berkata...

biasa la tu...depa naik kasi kenyang jusa ke atas tu...

mcm hampeh...kurang2 kan 95% kenaikan mereka dalam SBPA, salur kepada kaktangan bawahan...

depa gaji 12k skrg, bila SBPA sampai 24k gaji..apa cerita???

Tanpa Nama berkata...

kita bakao jer....teman doh ilao sabao nih

Tanpa Nama berkata...

Pertama sekali terima kasih kpd kump CUEPACS berjuang untuk gred 1-54. SETUJU SANGAT dengan cadangan ini.
SEMOGA BERJAYA, AMIN.
drp gred 17

Tanpa Nama berkata...

kalau la kenaikan gaji ni diluluskan..memang bertuah dan berterima kasih kepada kerajaan tetapi kita tidak sedar dengan kenaikan gaji ni banyak mempegaruhi banyak aspek contoh kenaikan harga rumah..kenaikan harga rumah begitu tinggi hingga 200% @ lebih..mungkin juga xmampu untuk memilikinya..kalau boleh kenaikan gaji ni tidak mempengaruhi kenaikan ..harga berpatutan dengan kos dan keluasan kediaman ...

Tanpa Nama berkata...

mampukah kerajaan nak bagi kenaikan seperti yg di cadangkan cuepecs...

Tanpa Nama berkata...

Tak mungkin JPA akan bersetuju dgn cadangan ini ! Hanya gimmick shj ! Saya tak percaya JPA akan bersetuju dgn cadangan !

Cadangan yang baik ialah kurangkan kenaikan gaji JUSA dan Premier ! Tambahkan gaji PA gred 1 - 54 mengikut yang sepatutnya !

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada, Alhamdullilah

ejoz berkata...

boleh dapat kerr...macam imposible jerrr...kalau dapat bagus gak....

Tanpa Nama berkata...

Setuju 100% tuntutan ceupacs wajar...1-16 (700); 17-26(1000); 27-40(1500); 41-48(1800) & 52-54(2500)....baru nampak adil...kita baru nak tuntut...

Kumpulan Premiar & Jusa dah confirm dapat kenaikan gaji baru SBPA....6000 - 40000...kan jauuhhhh tuuuu...

Datuk Omar...gunakan kuasa mendesak...kekalkan tuntutan, jangan berganjak selagi kumpulan teratas x mahu bertolak ansur...depa dah sedap akan dapat gaji baru....

Duit kerajaan banyak....tabur tu biar la bertempat....

PM...tolong jaga hati 1.3 juta PA seluruh Malaysia nie berbanding 4000 pejawat Jusa & Premier...kalau nak kekal kuasa memerintah....

idup ceupacs....

Tanpa Nama berkata...

jangan mimpi la boleh dapat...

Tanpa Nama berkata...

utk budak baru je.gaji basic.yg lama kena tgk juga gaji berhampiran....kalau gaji ssm nk dekat gaji basic yg diberi.ikut juga gaji basic hehehe kami mmg pandai kalau bab putar alam nie hehehe gurau je

Tanpa Nama berkata...

haram baeeeek punya

Tanpa Nama berkata...

dengar citer plak sbpa bulan 6.. huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

Setuju 100% tuntutan ceupacs wajar...1-16 (700); 17-26(1000); 27-40(1500); 41-48(1800) & 52-54(2500)....baru nampak adil...kita baru nak tuntut...

Kumpulan Premiar & Jusa dah confirm dapat kenaikan gaji baru SBPA....6000 - 40000...kan jauuhhhh tuuuu...

Datuk Omar...gunakan kuasa mendesak...kekalkan tuntutan, jangan berganjak selagi kumpulan teratas x mahu bertolak ansur...depa dah sedap akan dapat gaji baru....

Duit kerajaan banyak....tabur tu biar la bertempat....

PM...tolong jaga hati 1.3 juta PA seluruh Malaysia nie berbanding 4000 pejawat Jusa & Premier...kalau nak kekal kuasa memerintah....

idup ceupacs....

Tanpa Nama berkata...

Setuju 100% tuntutan ceupacs wajar...1-16 (700); 17-26(1000); 27-40(1500); 41-48(1800) & 52-54(2500)....baru nampak adil...kita baru nak tuntut...

Kumpulan Premiar & Jusa dah confirm dapat kenaikan gaji baru SBPA....6000 - 40000...kan jauuhhhh tuuuu...

Datuk Omar...gunakan kuasa mendesak...kekalkan tuntutan, jangan berganjak selagi kumpulan teratas x mahu bertolak ansur...depa dah sedap akan dapat gaji baru....

Duit kerajaan banyak....tabur tu biar la bertempat....

PM...tolong jaga hati 1.3 juta PA seluruh Malaysia nie berbanding 4000 pejawat Jusa & Premier...kalau nak kekal kuasa memerintah....

idup ceupacs....

_________________________________

setuju 100%
tapi ramai yg tak paham
ramai yg kata cuepacs melampau?
kenapa tak kata kumpulan2 premier dan jusa2 tu yg melampau?
cuba pergi tengok fb KPPA. ramai yg duk kata cuepacs melampau pulak dah, depa tak tahu ke geng2 jusa keatas dah dapat gaji sbpa 35k-60k?

lagi mau kata cuepacs melampau?

Tanpa Nama berkata...

Harga barang dah lama naik,.. Sekarang isu gaji kakitangan awam dimana gaji 5 tahun sekali baru nak naik dan kini tiba masanya. Sekurang-kurangnya Pihak Kerajaan perlu menunaikan JANJI DLM BAJET 2012.Jangan memberi harapan palsu kepada kakitangan awam.Undi jadi penentu bila kakitangan awam kecewa dan sangat2 marah bila dipermainkan. UNDI adalah rahsia dan hak individu..

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah jika diizin tuhan..semua akan diperolehi...terima kasih cupacs....

Tanpa Nama berkata...

apapun mmg ada berita baik pun utk budak baru

Tanpa Nama berkata...

aku xmau syok lebih2 lagi.selagi x boleh makan gaji yang dicadangkan ni selgi tu aku tidak percaya..

aku bosan...bosan dengan sikapmu..
aku sudah tidak percaya padamu lagi..
lebih baik aku segera angkat kaki...
aku bosan...bosan pada dirimu...tiallis

Tanpa Nama berkata...

Tok Omar, tugas anda untuk pastikan pihak JPA tunduk dengan tuntutan ni.
Jgn lupa anda mewakili 1.3 juta orang penjawat awam.. u got the bargaining power, use it wisely

Tanpa Nama berkata...

gaji ikut kenaikan ssm dulu lah.naik org yg dah ambil ptk. Tahun depan baru laksana sbpa. Terma syarat n pekeliling sbpa yg dah ada ni kena ubah suai. Nnt bg balik opsyen yg telah pa signs

Tanpa Nama berkata...

Barulah cadangan cuepacs kali ini sangat positive.

Tanpa Nama berkata...

gaji ikut kenaikan ssm dulu lah.naik org yg dah ambil ptk. Tahun depan baru laksana sbpa. Terma syarat n pekeliling sbpa yg dah ada ni kena ubah suai. Nnt bg balik opsyen yg telah pa signs

Tanpa Nama berkata...

bagus cuepecs teruskan usaha anda. sabar tandanya orang beriman.

Tanpa Nama berkata...

Assalam,
Permohonan penambahbaikan dalam SBPA memang banyak yang perlu dibincangkan. Walau bagaimanapun, mungkin PA terlupa bahawa emolumen JUSA dan Premier sebenarnya telah meningkat dalam segala aspek. Di antara perkara utama yang kita tidak sedar berlaku ialah gaji dan segala elaun-elaun mereka telah ditambat dalam satu bracket, maka implikasi di masa hadapan, perkiraan kadar pencen adalah tinggi. Berbanding dengan PA Gred 1 hingga 54, gaji dan elaun dipisahkan. Oleh itu kadar pencen hanya akan dikira bagi jumlah gaji pokok sahaja, tanpa melibatkan elaun tetap yang telah diterima. Mohon perkara ini diambil kira, tidak adil jika JUSA2 dan Premier lain, PA Gred 1 - 54 kira lain pula. Ada beza ke!!!! kata 1 MALAYSIA, semua sama sahaja. Tapi bab macam tu, lain kira pula.

Tanpa Nama berkata...

bagus memang bagus, ni suggestion saje..dapat ke tak..kot kot dikurang lagi..i percaya paya kupek, tapi pihak atasan nak bagi ke? i think mimpi je lah...

Tanpa Nama berkata...

tak berangan-angan laa...jangan jadi mat jenin..... semua cadangan cuepacs di tolak....lu pikir laa....

Tanpa Nama berkata...

Negara bungkus! BN bungkus Rakyat bungkus! DUNIA KIAMAT

Tanpa Nama berkata...

Untuk Dato' Hj. Omar Osman,saya hanya nak tahu 1 je..bila pelaksanaan sbpa sebenarnya ni!!! Asyik sibuk isu itu ini...Boring la!!!!

Tanpa Nama berkata...

Jangan harap le nak dapat kenaikan banyak tu, kalau dapat 7% - 13%pun dah kira bagus.

Tanpa Nama berkata...

belum naik gaji harga dah melambung2 naik. kalau naik alhamdulillah.. tapi kalau di takuk lama... aduhai....

Tanpa Nama berkata...

is hard to believe, Kupek...PROVE TO US, Prove we are wrong, and i hate to be right...

Tanpa Nama berkata...

steady cuepacs lawan tetap lawan saya sokong sangat jika ini terlaksana bn mesti menag pru 13 ni hahahah sokong cuepacs tapi kalau kerajaan menolak usul ni nampak nya kerajaan hanya memandang ringan tentang kesusahan penjawat awaw so jusa macam mana rasa sakit hati kan buat lagi kat orang susah kan

Tanpa Nama berkata...

................................................................................................................mision imposible...........................................................................................................................................

Tanpa Nama berkata...

Tu la, puak-puak menyamun duit berjuta-juta. kita nak minta naik rm1000 jer sebulan...kalau tak dapat juga, kerajaan yang ada sekarang memang wajib ditukar dengan kerajaan yang baru.

Tanpa Nama berkata...

Saya menyokong penuh tuntutan CEUPACS ini. Tuntutan dan cadangan terbaik dari CUEPACS dan kepimpinan Dato Omar setakat ini.

Semua PA, mari menyokong tuntutan ini.

Kepada pekerja swasta, jangan salahkan kami jika gaji kami naik setiap tahun. Siapa suruh kerja swasta. Kerja kerajaan low class konon.

Tanpa Nama berkata...

Assalam,
Permohonan penambahbaikan dalam SBPA memang banyak yang perlu dibincangkan. Walau bagaimanapun, mungkin PA terlupa bahawa emolumen JUSA dan Premier sebenarnya telah meningkat dalam segala aspek. Di antara perkara utama yang kita tidak sedar berlaku ialah gaji dan segala elaun-elaun mereka telah ditambat dalam satu bracket, maka implikasi di masa hadapan, perkiraan kadar pencen adalah tinggi. Berbanding dengan PA Gred 1 hingga 54, gaji dan elaun dipisahkan. Oleh itu kadar pencen hanya akan dikira bagi jumlah gaji pokok sahaja, tanpa melibatkan elaun tetap yang telah diterima. Mohon perkara ini diambil kira, tidak adil jika JUSA2 dan Premier lain, PA Gred 1 - 54 kira lain pula. Ada beza ke!!!! kata 1 MALAYSIA, semua sama sahaja. Tapi bab macam tu, lain kira pula.

Khamis, Februari 23, 2012 9:08:00 AM

x swasta berkata...

kalau gomen nak bagi cam yg dicadangkan pun tak rugi mana pun..income tax nanti kitorang bayar je...jgn risau..kalau tak caya..luluskan le..kita tengok

Tanpa Nama berkata...

Betul ke gaji kumpulan JUSA & Premier dah naik dan sudah menerima gaji baru mereka?...kenapa pemberian gaji baru kumpulan ni pulak diteruskan juga tidak seperti PA2 lain yg ditangguhkan??????Kumpulan JUSA & Premier pun Penjawat Awam juga maka gaji mereka pun patut ditangguhkan juga seperti PA2 yg lain!!!!!Kalau macam ni keadaan nya saya SOKONG 100% cadangan Q-pecs tu...

Tanpa Nama berkata...

Assalam,
Permohonan penambahbaikan dalam SBPA memang banyak yang perlu dibincangkan. Walau bagaimanapun, mungkin PA terlupa bahawa emolumen JUSA dan Premier sebenarnya telah meningkat dalam segala aspek. Di antara perkara utama yang kita tidak sedar berlaku ialah gaji dan segala elaun-elaun mereka telah ditambat dalam satu bracket, maka implikasi di masa hadapan, perkiraan kadar pencen adalah tinggi. Berbanding dengan PA Gred 1 hingga 54, gaji dan elaun dipisahkan. Oleh itu kadar pencen hanya akan dikira bagi jumlah gaji pokok sahaja, tanpa melibatkan elaun tetap yang telah diterima. Mohon perkara ini diambil kira, tidak adil jika JUSA2 dan Premier lain, PA Gred 1 - 54 kira lain pula. Ada beza ke!!!! kata 1 MALAYSIA, semua sama sahaja. Tapi bab macam tu, lain kira pula.

Khamis, Februari 23, 2012 9:08:00 AM
____________________________________

Setuju sesangat ni...IAtasan; 1Bawahan punya skim!

Tanpa Nama berkata...

............................................................................mission imposible......................................................................................................

Tanpa Nama berkata...

Betul ke gaji kumpulan JUSA & Premier dah naik dan sudah menerima gaji baru mereka?...kenapa pemberian gaji baru kumpulan ni pulak diteruskan juga tidak seperti PA2 lain yg ditangguhkan??????Kumpulan JUSA & Premier pun Penjawat Awam juga maka gaji mereka pun patut ditangguhkan juga seperti PA2 yg lain!!!!!Kalau macam ni keadaan nya saya SOKONG 100% cadangan Q-pecs tu...

Khamis, Februari 23, 2012 9:17:00 AM
____________________________________

Lu cerita apa ni bro...Walau sesama penjawat awam pun; golongan atasan dan bawahan adalah dua entiti yang berbeza bro...

Tanpa Nama berkata...

INI BARU ADIL. TENGOK BETUL2 A.D.I.L. Jusa ke atas tu manusia sama seperti PA bawahan ni. Mereka berjaya sebab PA bawahan juga. Kira sama lah tu.

Ini sangat adil. Oleh kerana gaji mereka (jusa) tidak akan less favourable, untuk dapatkan keadilan PA BERSAMA KERAJAAN SEKARANG, ini sangat adil untuk semua orang. Orang atas naik RM6ribu, orang bawah naik RM700 kira adil lah.

Siapa tak setuju memang dengki PA bawahan naik gaji banyak. Dah lah tu, kau tu naik 6,000 tak ingat...

Tanpa Nama berkata...

Selain itu, Cuepacs turut menuntut mereka yang lulus Penilaian Tahap
Kecekapan pada Aras 4 sebelum Disember 2011 perlu diberi kenaikan gaji.
"Banyak aduan yang diterima apabila SBPA diperkenalkan mereka yang sudah
lulus Aras 4 tidak diberi kenaikan gaji.

"Ini tidak adil kerana bukan mudah untuk mendapat lulus Aras 4, terpaksa
berkorban baca buku siang malam tapi bila dah lulus tidak dinaikkan gaji,
sia-sia sahajalah usaha mereka," katanya.
................................
aku salah sorang mangsanya.

Tanpa Nama berkata...

semua bungkus nk kena bw ke kubur

Tanpa Nama berkata...

Korang tak percaya CUEPACS bersungguh nak dapatkan kita kenaikan ini? Tak tahu ker kepimpinan CEUPACS akan jumpa PM lagi tak lama lagi? Nak harap JPA naikkan gaji, jangan harap. BN akan menang besar PRU13 ni. Anything possible. Or else.

Tanpa Nama berkata...

Terbaiklah Cuepacs...
wlaupun aku tahu xkan menjadi kenyataan.

Tanpa Nama berkata...

sama-samalah kita berdoa..Amin...semoga dengan kenaikan yg kita dapat, kita tidak lupa akan kesusahan org lain yang lebih susah dari kita. 1 kita sedekah..InsyaAllah 10 Allah akan bagi kenikmatan kpd kita. INI BENAR.

Tanpa Nama berkata...

Itulah JPA buat SBPA yang entah apa2. Now we deserve this.

JPA, Gov you must pay the price!

Tanpa Nama berkata...

mmg dh patut dpt kenaikan mcm tu pun...dgn taraf kehidupan skrg ni yg makin tinggi..sokong n stuju sesgt..:)

Perbincangan Hangat SBPA berkata...

jangan x jadi SBPA sudeh,,,

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Akhirnya 1 tindakkan drastik dan rasional telah diambil serta disuarakan oleh Datuk Omar.

Tahniah..1st statement yang saya rasakan benar2 sukar untuk disangkal oleh panel2 SBPA.

Jumlah itu masih lagi kecil jika hendak dibandingkan dengan kenaikkan gaji Primier dan JuSA,namun bagi kami memadailah.Bukan nak terlalu mewah dan senang,tapi selesalah untuk kami menampung kos sara hidup kini.Biarpun hakikatnya 4ribu orang share makan pai 2/3 lebih terasa berbanding 1.3juta yang cuma makan 1/3 dari pai tersebut.

TAHNIAH PAK OMAR!!!u deserve it!!ini baru benar cara dan perwatakkan pemimpin!bukan sekadar pandai melalak tak tentu hala,tapi penuh ilmu didada..SYABAS!!!

Tanpa Nama berkata...

JPA ni, menyusahkan pun ada. Berlagak sangat!

Tanpa Nama berkata...

askum....HIDUP CUEPACS!!!!KLU BOLEH KIENAIKAN MINUM RM 700 UNTUK KAKITANGAN GRED 1 AMAT AMAT DI SOKONG HARAP KERAJAAN DAPAT MELAKSANAKAN SECEPAT MUNGKIN!!! MAKA JIKA SEMUA JADI KENYATAAN amiiinnn AKAN BERAYA SAKANLAH KERAJAAN KITA DENGAN KEMENANGAN BESAR PADA PILIHAN RAYA UMUM AKAN DATANG... SARAWAK MERUPAKAN KUBU KUAT BN ...JADI JANGAN HANCURKAN KUBU YANG KUAT DI SARAWAK......30///

joe38sarawak berkata...

BAGUS... kalau tengok angka memang TERBAIK!!!! tapi rasanya CONFORM kena TOLAK... kalau mcm ni perbelanjaan kerajaan untuk gaji je akan naik dari RM4B setahuN ke RM8B setahun... tu tak masuk pencen lagi... takda harapanlah nak dapat.... kalau kerajaan bagi gak, HUTANG tak boleh nak bayar... kalau nak bagi jugak nanti ada yang kena VSS n CONFORM dasar pengurangan pekerja SEKTOR AWAM adan DILAKSANAKAN...

Tanpa Nama berkata...

masa JPA KPPA memperkenalkan sistem SBPA langsung dorang tak ambil kira kita kita di bahagian pelaksana...yang senyum lebar hanyalah JUSA ke atas .. dorang lupa yang kita juga makan nasi bukannya rumput.....

Tanpa Nama berkata...

PERTAMA kali aku stuju dgn Omar !!!!
Ngko Cuepacs memang TERBAIK !!
Cadangan bagus dan amat bagus dan amat terbaik !

SEMUA PA dah tahu cadangan ini. Tiada selindung spt Lampiran C yg SBPA JPA.

Semua TELUS.
Bawalah ke PM.

PM ... nak menang ke tidak ?

Tanpa Nama berkata...

TERBAIK CUEPACS.. CADANGAN YANG BERNAS...... TETAPI HARUS DI INGAT,KENAIKAN GRED J17,G17 KEPADA 27 MENYEBABKAN SKIM (SPM+SIJIL) YANG LAIN MENGAMUK.

Tanpa Nama berkata...

PERTAMA kali aku stuju dgn Omar !!!!
Ngko Cuepacs memang TERBAIK !!
Cadangan bagus dan amat bagus dan amat terbaik !

SEMUA PA dah tahu cadangan ini. Tiada selindung spt Lampiran C yg SBPA JPA.

Semua TELUS.
Bawalah ke PM.

PM ... nak menang ke tidak ?

Khamis, Februari 23, 2012 9:54:00 AM

------------------ NAK MENANG. Bagi jer .. PRU13 bulan Mei/Jun 2012 mesti menang !!!

Kakitangan Kontrak berkata...

Kakitangan kontrak nak merasa jugak....

Tanpa Nama berkata...

yg jusa2 n premier tu x kesah la sbb dh dpt n nikmati kenaikan sbpa tu, tp melampau2 byk nye...yg PA bwh2 ni igt xde kluarga ke nk tanggung, x mkn ke kami2 ni, kami pun buat keje jugak...suami isteri brkrja pn still xbole sampai gaji mcm gaji dorg yg atasan tu, wlupn bru cadangan dr cuepacs, tp mmg patut kenaikan yg cuepacs mintak tu..terima kasih dgn usaha anda...

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah syukur kalau cadangan ini ditunaikan. tetapi segala cukai dan ZAKAT perlu dijelaskan.

Tanpa Nama berkata...

duk cakap je... gaji x naik2x... harga barang dapur da makin mahal... diam2 sudahlah... nak heboh watpe, padahal kenaikan x sampai seratus pun... 1000 jgn haraplah...

PTD Cerdik berkata...

nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang

Tanpa Nama berkata...

kalau xberjaya tuntutan ini, gaji jusa kekal juga,,,pakat2 tukar dalam PRU-13 nanti...ada bran?

Tanpa Nama berkata...

nampak yg ceupacs mintak ni macam melampau je.....
tetapiii, yg jusa dh dapat tu sangat2 melampau.....
aku pn tak tahu apa yg ada dlm kepala penggubal SBPA?
sapo boleh jawab, bantu aku yg lemah ni...

Tanpa Nama berkata...

"marilah semua sahabat rakyat malaysia kita berdoa agar malaysia terus maju dan dapat menikmati nikmat bersama..banyak memadai, sikit mencukupi..keluarkanlah zakat,derma dan jariah yang lain..di akhirat lebih kekal buat selama-lamanya..amin ya rabb"

Tanpa Nama berkata...

"DENGAR SINI SEMUA ORANG !!! ; SOKONG KE TAK SOKONG KE DENGAN CUEPACS..DAH DAFTAR AHLI CUEPACS BELUM??? BANYAK CAKAP PULAKK!!! "

Tanpa Nama berkata...

Setuju memang la setuju tapi agak keterlaluan sangat.....yang kumpulan premier naik dulu tu sebab diorang muka tak malu sebab tu berani naikkan gaji terlampau tinggi.

Bagi aku kenaikan setakat RM500.00 pun dah memadai...bukan apa terpikirkan kemampuan kerajaan juga. Masa JPA buat dulu tu memang sengaja nak bankruptkan kerajaan ja...ada agenda tersendiri.

Apa-apa pun harap2 PA tidak perlu menunggu terlalu lama....kesian la sikit kat golongan bawahan ni....kalau tidak dilaksanakan juga gaji baru ni memang la aku pangkah pembangkang ja....sedap2 padan muka aku sedap2 jugalah padan muka orang lain...berbaloi

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Akhirnya 1 tindakkan drastik dan rasional telah diambil serta disuarakan oleh Datuk Omar.

Tahniah..1st statement yang saya rasakan benar2 sukar untuk disangkal oleh panel2 SBPA.

Jumlah itu masih lagi kecil jika hendak dibandingkan dengan kenaikkan gaji Primier dan JuSA,namun bagi kami memadailah.Bukan nak terlalu mewah dan senang,tapi selesalah untuk kami menampung kos sara hidup kini.Biarpun hakikatnya 4ribu orang share makan pai 2/3 lebih terasa berbanding 1.3juta yang cuma makan 1/3 dari pai tersebut.

TAHNIAH PAK OMAR!!!u deserve it!!ini baru benar cara dan perwatakkan pemimpin!bukan sekadar pandai melalak tak tentu hala,tapi penuh ilmu didada..SYABAS!!!

Khamis, Februari 23, 2012 9:33:00 AM

p/s sgt2 setuju..moga2 ape yg diwar2kan menjadi kenyataan..amin..

Tanpa Nama berkata...

Which mean, this election we will vote for someone else

Worth suggestion pays off

Tanpa Nama berkata...

kita yg ada kat sini, boleh tak jgn bincang pasal gaji JUSA itu? berapa mereka dpt sama ada layak atau tak layak biar mereka tanggung akibatnya sendiri. Yg lebih utama sekarg periuk nasi kita sendiri. Apa yg diberi jika dah kira logik bagi kita, kita terima saja jgn banyak soal lagi. Lagi satu, jgn kerana JUSA dpt lebih kita nak tumbangkan kerajaan yg ada. Kerajaan skg sudah berusaha memberikan yg terbaik. Dan belum tentu kerajaan yg baru nanti boleh memberikan yg lebih baik lagi. Tambahan pula kebanykan JUSA yg ada ni pun bkn smua puak2 BN. Ramai yg menyokong pembangkang dlm diam. Maka oleh itu kita terima saja gaji yang diberikan. Itu rezeki kita. Tak baik menolak rezeki tauuu....

Tanpa Nama berkata...

YAAA..... KATA 2 SAJE..... KALAU NAK PRU 13 JATUH PADA PEMBANGKANG SILA IKUT CKP CUEPACS.... TAK PAYAH CERITA BANYAK... INGAT 1.3 JUTA YANG UNDI..... TU BELUM KAUM KERABAT DIA..... RENUNG2KANLAH....

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang

Khamis, Februari 23, 2012 10:09:00 AM
___________________ memang dasar BAHALUL punya PTD !
Cuepacs dah tunjuk Lampiran "C". TELUS !
Mintak JPA bagi cadangan balas !

Usah perlekeh ! Kita backup cadangan Cuepacs !

Hari tu PM bagi RM3 billion, PTD JPA rumus spt cdgn asal SBPA !

Skrg lihat RUMUS dpd Cuepacs ! BAHALUL PTD Cerdik .. bagi cadangan balas !

Tanpa Nama berkata...

Kalau PM setuju bab ini, tak payahlah PRU dulu. Tangguh ke tahun hadapan..perbaiki dulu kehidupan rakyat untuk buktikan kesungguhan bekerja untuk rakyat sepertimana slogan "rakyat didahulukan" itu...sekarang dahulukan kami barulah kami tahu siapa yang hendak dipilih menjadi kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah, CUEPACS atas usaha anda. PA pula doa sama2 dan tawakkal. Moga Allah makbulkan... Amin...

Tanpa Nama berkata...

ROWKALAU DATO OMAR OSMAN JADI PM MAKIN MAJU NEGARA NI. DIA NAMPAK ORANG-ORANG BAWAHAN DAN AKAR UMBI PUNYA HARAPAN. SOKONG KALAU DATO BUAT PARTI POLITIK SENDIRI. MESTI RAMAI YANG FOLLOW SELAIN 1.3JUTA PENGUNDI SEDIA ADA. TAHNIAH DATO JASA BAKTI DATO AKAN DIKENANG WALAUPUN TAK LAMA LAGI DATO DAH NAK PENCEN.

Tanpa Nama berkata...

pendapat saya, skim ini juga tidak adil terhadap pegawai yang telah berkhidmat lama. seperti saya, tahun ini tahun keenam, dga29 p1t6, tetapi selepas pindah gaji ke sbpa, jadi p1t1 dan guru yang baru masuk tahun ini juga akan dapat gaji yang sama dengan saya... imbalance betul... kalau boleh gaji kami ikutlah pengalaman mengajar untuk menentukan tangga.

Tanpa Nama berkata...

Yang Amat Dihormati Presiden CUEPACS..
harap cadangan CUEPACS naikkan gaji menjadi kenyataan memandangkan keadaan sekarang,bila dilihat CUEPACS membuat langkah bijak kenalkan cadangan berkenaan.Tapi kenapa JPA buat jadi selerak,timbulkan tidak puas hati penjawat awam.
lagi 1,berkenaan syarat-syarat.harap lepaskan @ kecualikan syarat seperti sijil-sijil pmr yang tak cukup syarat untuk menerima gaji tertentu,ini kerana kemasukan dalam kerajaan sebelum 2011.tumpukan syarat-syarat berkenaan untuk kemasukan 2012 & ke depan dalam kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang


KO LA BANGANG... KO INGAT SB KO JD PTD CUKUP BAGUS KALAU KO NAK TAU SEMUA STAF KAT OPIS AKU NIE GRED 17 JE KITAORG SUMER DEGREE HOLDER TAU.. REZEKI KO JE DPT JD PTD...
KO INGAT HARGE BRG IKUT GRED JAWATAN KE ? SAME JE ... SB TUH HARAP KENAIKAN GAJI NI BERI PERUBAHAN PADA INCOME KITORG ...

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...

nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang

Khamis, Februari 23, 2012 10:09:00 AM

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hmmm yerlah....yg buat sbpa tu ko kn? yg makan beribu2 tu ko kn? yg suruh pelaksana keja separuh mati tu ko kn? yg suruh pelaksana keja sampai malam tu ko kn? yg tindas pelaksana tu ko kn?

tp aku tanya keja hakiki ko betul x ko buat? klu x ko sub kepada pelaksana...jgn sembang sgt ler....setakat PTD nie mmg dh biasa aku tgk...BERLAGAK! CERMIN DULU DIRI KALAU NAK TAIP SURAT PON SURUH TYPIST, BESAR SANGAT KER ILMU KO?

aku rasa ko pon x akan rasa kenaikan sbpa nie....semua akan batal...pelarasan 500 jer akan rasa semua peringkat...

AKU ANTI PTD YANG PERASAN BAGUS!!!

Tanpa Nama berkata...

SALAM .SYUKUR ALHAMDULILLAH.JIKA KENYATAAN INI BENAR DI LAKSANAKAN.INI BARULAH BETUL PERJUANGAN CEUPACS UTK MEMPERJUANGKAN KAKITANGAN GRED RENDAH AGAR DPT MERASA BUAH DI DALM PEKHIDMATAN AWAM YG DI NANTIKAN SELAMA INI OLEH SEMUA KAKITANGAN GRED RENDAH.

JIKA BENAR KENYATAAN INI DI LAKSANAKAN, MAKA KAMI BERTERIMA KASIH KEPADA CEUPACS YG MEMPERJUANGKAN NASIB KAKITANGAN GRED RENDAH NI.TERIMA KASIH TAK TERHINGGA DI UCAPKAN JIKA KENAIKAN SPT DI NYATAKAN CEUPACS INI DI LULUSKAN OLEH PM HARI INI.HARI INI CEUPACS AKAN MEMBENTANGKAN KENYATAAN DAN PERMINTAAN INI KEPADA PM.HARAP PM AKAN LULUSKAN DAN DPT DILAKSANAKAN SEGERA MUNGKIN.

SYUKUR KPD ALLAH SNWT.HARAPAN KAKITANGAN AWAM AKAN MENJADI BERSINAR JIKA KENAIKAN DI BERIKAN SEBANYAK ITU.

SPT CONTOH GRED 1 HINGGA 54 KENAIKAN RM700 HINGGA RM2500 PADA KENYATAAN AKHBAR.

Tanpa Nama berkata...

Salam... rasenyer mcm x dpt je kenaikan sbyk tuh.... sebab byk peruntukkan tuh nak bagi kt PA kt M'sia nie...
tp kalau yea Alhamdulillah...

Terima kasih CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS juga harus meminta JPA mengasingkan gred kelayakan Sijil Politeknik/STPM dengan gred kelayakan Diploma.Misalnya 27,30,32 untuk STPM dan 35,36,38 untuk Diploma.

Tanpa Nama berkata...

berita tergempar!!!!!!
sbpa dibatalkan...
PA yg tandatangan sbpa dlu terbatal dgn sendirinya...
ssm yg sediada terus dgunapakai...
KENAIKAN GAJI TIADA
BAYARAN TUNGGAKAN GAJI TIADA..
yang ada hanyalah ANGGAN2

Jezz berkata...

So bila nak selesai ni.Aku paling x suka bila dikaitkan dgn PRU.Bila presiden Ceupacs balik2 kaitkan SBPA dgn PRU,makin kuat hati aku ni sokong kerajaan.Kalau betul nak selaras secara adil,knapa CEUPACS x minta kenaikan peratus sama rata.CTH 25% untuk semua gred.kan adil tu.Ni putar belit tak habis2.Saya dah anggap SBPA ni xde.Pandai2 la urus gaji sedia ada.

Tanpa Nama berkata...

Macam tak dapat?

Jadi, macamana jusa boleh dapat kenaikan 6 ribu tu? Ada akal?

Jadi, macamana primier boleh dapat kenaikan 20ribu tu? Ada akal?

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang

Khamis, Februari 23, 2012 10:09:00 AM
-----------------------------
apasal tiba2 rasa panas.......

Tanpa Nama berkata...

Saya cuma N17 walaupun ada diploma. Saya tak kisahkan kenaikan gaji saya yang sikit. Tapi saya kisahkan nasib ramai kakitangan awam kumpulan D bertaraf kontrak yang terpaksa ditamatkan (saranan dari pegawai JPA) kerana tiada PMR kredit BM. Apa salahnya JPA wujudkan satu skim khusus untuk mereka sekurang2nya ada peluang untuk masuk tetap. Mereka yang berkelulusan rendah ni tak harapkan naik gaji pun, mereka hanya harapkan jaminan kerja yang berterusan dan jaminan selepas bersara. Mereka dihina kononnya dulu tak mahu belajar pandai2 sedangkan pengalaman saya menemuduga calon (sebagai urusetia), sebahagian mereka tak masuk sekolah menengah sebab keluarga terlalu miskin. Kita dah kerja tetap, nasib golongan rendah tanpa didikan tinggi ni siapa yang nak peduli?????

PTD Bijak berkata...

pemende le staff bwhan ni merepek.. kt opis goyang kaki... kul11 kang da kuar amik anak sekolah... kul 3 ptg kang kuar blik pegi minum...

ada hati nak naik gaji smpai rm 700... cisss... mimpi la korang...

fikir la luar kotak ooii... mampu ke kerajaan nk cover utk byr gaji korang... angan2 korang ni tinggi sgt...

berpada2 la ngan gaji skrg... suruh bt keja lebih sikit da menrungut... lum suruh keja yg guna kan otak suruh berfikir... nnti byk la alasan... x pandai la... da x mampu nk fikir la... otak da tepu la... cis...

Tanpa Nama berkata...

Para guru, sila bersedia untuk berhadapan dengan isu ini (akan dilaksanakan di Malaysia)

http://www.nytimes.com/schoolbook/2012/02/16/as-deadline-nears-a-compromise-on-teacher-evaluations/?ref=education

SBPA untuk guru - kita sain lainlah.

Tanpa Nama berkata...

pendapat saya, skim ini juga tidak adil terhadap pegawai yang telah berkhidmat lama. seperti saya, tahun ini tahun keenam, dga29 p1t6, tetapi selepas pindah gaji ke sbpa, jadi p1t1 dan guru yang baru masuk tahun ini juga akan dapat gaji yang sama dengan saya... imbalance betul... kalau boleh gaji kami ikutlah pengalaman mengajar untuk menentukan tangga.
................................
apa yang ko cakap nie labu opp cikgu

gaji sekarang berapa? katakan 2000 + 1500 = 3500, gaji mula sbpa akan jadi 1450+1500= 2950 aje jadi tentu akan ketangga lain kat sbpa bukannya T1.

Tanpa Nama berkata...

tuntutan ni patut juga dihantar kepada PR dan kita tengok siapa yg bersedia memenuhinya....

Tanpa Nama berkata...

bayar je gaji sbpa yang baru ni dulu, nanti dah siap kajian baru la bayar tunggakannya, hati ni hancur lebur mengenangkan penangguhan gaji, asyik bincang pasal brape kenaikannya je, hasilnya tak nampak2 juga.hati semua penjawat awam seolah2 di permainkan.

Tanpa Nama berkata...

TD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang


PTD cerdik yang bodoh..

Tanpa Nama berkata...

inilah natijahnya terlalu mendengar komen rakyat,juga salah satu kelemahan penggunaan internet, bersyukur je apa yang ada, nanti x pasal2 yang di kejar tak dapat yang dikendong berciciran.

Abbas berkata...

kepada PTD Cerdik.... komen anda memang berbeza dengan nama gelaran anda. Sangat2 BODOH!!! 17 atau 41 tu semua pangkat la... jgn la wat komen yang sangat-sangat BODOH. ape ingat kakitangan sokongan nih BODOH sangat ke??! Jangan riak sangat la dengan kelulusan anda tu. Nak suh buat claim, mintak tolong kerani jugak kan??? nak uruskan kelulusan PINJAMAN PERUMAHAN kerani jugak yang buat kan???

Tanpa Nama berkata...

PTD Bijak berkata...
pemende le staff bwhan ni merepek.. kt opis goyang kaki... kul11 kang da kuar amik anak sekolah... kul 3 ptg kang kuar blik pegi minum...

ada hati nak naik gaji smpai rm 700... cisss... mimpi la korang...

fikir la luar kotak ooii... mampu ke kerajaan nk cover utk byr gaji korang... angan2 korang ni tinggi sgt...

berpada2 la ngan gaji skrg... suruh bt keja lebih sikit da menrungut... lum suruh keja yg guna kan otak suruh berfikir... nnti byk la alasan... x pandai la... da x mampu nk fikir la... otak da tepu la... cis...


ko pun sama la bahalol woii!!

Tanpa Nama berkata...

knkenapa banyak :TANPA NAMA BERKATA..tunjukkan diri..selalunya orang yang banyak ckp ni banyak hutang...kan?itu lah realitinya..skit gaji tapi kemudahan berlambak2 untuk kakitangan kerajaan.orang swasta ni lagi teruk kerja.nak masuk gov susah...lau kerani nak naik RM1800 Amboi macam gaji swasta gov lah macam tu..tak boleh lah gitu..

w 17 lapang dada berkata...

aku setuju x naik kan gaji kumpu sokongan...
psl diaorg lbh berborak aje aku tgk..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS juga harus meminta JPA mengasingkan gred kelayakan Sijil Politeknik/STPM dengan gred kelayakan Diploma.Misalnya 27,30,32 untuk STPM dan 35,36,38 untuk Diploma.
-----------------------------------

Assalamualaikum....

maafkan saya jika saya menyampuk..
bukan dalam SBPA memang dah ade ker??yerla gred 2 & Gred 3..cuma apa yg perlu dikaji dan perbetulkan ialah pada tangga gaji dan juga KGT yg tidak menampakkan ada perbezaan.Apa maknanya jika beza dr gred diwujudkan jika tangga gaji dan KGT adalah sama??itu yang harus diperlihat,kaji dan seterusnya perbetulkan...

sekian.wassalam...

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang
------------------------
masa bagi kenaikan yg banyak kat puak2 jusa dan premier tu x meningkatkan belanja kerajaan ke.....ni yg dikatakan bangang tahap cipan

Tanpa Nama berkata...

SAYA SOKONG CUEPACS, TERUSKAN PERJUANGAN, KENE JANJI BOLEH DAPAT GAJI BARU BULAN 3 NI

Tanpa Nama berkata...

bila mcm ni Cuepacs kata ada lak pihak2 yang kata x logik akal tapi yang JPA sendiri buat gaji Premier tu tak der pulak yang membidas.

Bagus Dato' Omar....lagi bagus ler kalau gaji baru tu dah leh dapat bulan Mac ni..gerenti aku pangkah BN

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang
-------------------------
sidangkal cuba menegakkan benang basah.....

Tanpa Nama berkata...

wahai PTD Bijak Berkata...

ko rasa ko saja ker yang buat keja? dh ler mengarahkan orang itu ini...ko lak leh g merokok lagi...buat keja lak suruh N17 yang siapkan....sedarla diri sikit yang keja ko tu dari KPI org bawahan ni lah

jgn nk pandang langit jer...tengok juga le ke tanah...ko mmg PTD yang x sedar diuntung

Tanpa Nama berkata...

tak payah banyak la...

naikkan RM500 semua gaji kakitangan awam..dari gred 1-54 dah cukup...

semua gred dapat RM500 tambahan tiap2 bulan..

itu pun masih jauh beza dgn kump premier dan jusa la...

berana ke JPA bagi??

Tanpa Nama berkata...

Tak Nak Gaji ke naik gaji ke..barang tetap naik....so...mesti naik gaji..CUEPACS tahniah buat semua ini..kmi kakitangna awam nie dah takat lemas, kerja kat kawasan pendalaman harga barang melabung tinggi...

Kalau kenaikan ini berjaya...saya DOA kan kesejahteraan dan keberkatan dunia akhirat untuk kerajaan terutamanya dan khusunya kepada CUEPACS....

AMIN....

anti PTD berkata...

Jusa C dapat naik sampai RM6000, apa lah salahnya jika Gred bawahan dapat naik RM700-RM2000.

Kami tak kacau rezeki Jusa C dan ke atas pun

ceo swasta berkata...

melalak kump sokongan nk naik gaji... tapi time kerja sibuk layan intenet.. blog

dak unipom berkata...

PTD CERDIK

ko mmg bodoh
ada deg nk wat keje x pandai
da dok keje kat bgian penguatkuasa
dapat kad kuasa
ko nk brampos g jbtn lain bwk kad kuasa dan x pulang
dulu ada PTD kat tmpt aku..da le kontrak..blagak mcm pandai sgt...da 2 thn da lik negeri jual budu....org nk mintak sokongan nk g mintak sain sambug blaja x nk bg..baik aku bg penyelia aku lepas gak....

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan sekarang kata mereka mampu memberi peningkatan taraf hidup rakyat...nah...sekarang buktikan...jgn cakap kosonglah...buang masa je...huhu

PTD Cerdik berkata...

dak uniform..

ko tu yg bodoh... guna kn uniform utk pow org... ko la yg plg byk mkn duit tepi... abis semua ko sapu... setakt level bawh.. pakai keta bukan main lagi..

umah nk beso.. melebihi kelayakan sebagi pencacai...

bila bos saound.. tu yg x boleh terima.. nk salah kn bos plak...

Penjawat Awam Kump. Pelaksana berkata...

Apa yang terjadi sekarang adalah amat memalukan kerajaan.Sedangkan hal yang sekecil ini pun nak diperbesarkan.

Perkara yang mudah pulak yang nak disusahkan...jalan penyelesaian terbentang depan mata tetapi masih nak ditangguhkan lagi....tak tau la apa yang nak ditunggu2 lagi.

Wahai pemikir2 kerajaan, tolonglah jangan memalukan diri anda pada negara2 luar...isu yang kecil boleh pula nak diselesaikan dalam tempoh berbulan-bulan.

Tahun 2007 adalah contoh terbaik untuk kita lihat....tiada pula bangkangan daripada semua PA..sebab ia adalah ADIL.

Kepada Perdana Menteri yang tercinta, yang penuh kewibawaan, yang penuh toleransi, yang berkuasa....selesaikan segera hal SBPA ini kerana tuan lah orang yang mengumumkan pemberian ini kepada semua PA.

Jangan biarkan semua PA bertelagah hanya disebabkan tajuk SBPA semata-mata...pembangkang hanya memerhati & mengambil peluang saja.

Tanpa Nama berkata...

wahai PTD yang Cerdik Berkata TUUU....

Ingat...yang kat atas tu kalau x ada yang kat bawah nie tak jalan kerja...kalau kat atas tak ada hatta setahun pun...kerja orang bawah tetap jalan seperti biasa...naik buat surat pun surun N17 buat xpun N11...

Jaga kata2 u yang CERDIK tu...Kerajaan Boleh TUMBANG hanya kerana ORANG KAT BAWAH NIE YANG TAK BIJAK MCM KORANG YANG CERDIK...Tenggok je le.....HANG pun boleh tak ada KERJA Lepas nie...

KUASA ORANG BAWAH...HANG TENGOK NANTI...PRU13....

Kecewa dengan ,JPA, Kerajaan & Cuepacs berkata...

Semakin lama isu SBPA ni tak selesai...maka akan terkeluarlah maki hamun, kutuk, caci, salah menyalah, tuduh menuduh dan bermacam2 lagi.

Aku dah naik muak dengan janji palsu korang....tak kiralah sapa pun JPA ker, CUEPACS ker, PM ker @ sapa2 lah yang terasa pedasnya.

Golongan pemikir ramai tapi semuanya BODOH sebab tak leh selesaikan dengan segera...10 kali buat perjumpaan tapi bahuk pun takdak

PTD BIJAK berkata...

PTD cerdik..

nampaknya mmg tak cerdik..

kalau cerdik takdenya nak melalak kat sini...hahahahha..

ke jenis PTD HASAD DENGKI je ni??

hihihiihihi..

Tanpa Nama berkata...

kalo betul blh terlaksana permintaan ni...alhamdulillah...kerajaan buatlah keputusan betul-betul yang boleh menggembirakan semua rakyat...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS juga harus meminta JPA mengasingkan gred kelayakan Sijil Politeknik/STPM dengan gred kelayakan Diploma.Misalnya 27,30,32 untuk STPM dan 35,36,38 untuk Diploma.
-----------------------------------

Assalamualaikum....

maafkan saya jika saya menyampuk..
bukan dalam SBPA memang dah ade ker??yerla gred 2 & Gred 3..cuma apa yg perlu dikaji dan perbetulkan ialah pada tangga gaji dan juga KGT yg tidak menampakkan ada perbezaan.Apa maknanya jika beza dr gred diwujudkan jika tangga gaji dan KGT adalah sama??itu yang harus diperlihat,kaji dan seterusnya perbetulkan...

sekian.wassalam...

Khamis, Februari 23, 2012 11:26:00 AM

--------------------------------

Sepatutnya gaji akhir gred 29(2-1) dibezakan RM500 ke RM700 dari gred 27(3-1) bukanya RM100, kalau kita tengok beza gaji gred 41(1-1) dengan gred 29(2-1) sebanyak RM2000.

(Lain pada gred sahaja 3-1 dan 2-1 tapi gaji dan KGT hampir dan sama)

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha….. mmg ramai yg setuju dgn kenaikan peratus sama.. tapi apa cerita dengan sijil politeknik?????? ada yang dapat 3-1 dan ada yang dapat 4-1……. maka tak selesai lah juga. skim caca merba SBPA ni.

Tanpa Nama berkata...

NAMPAK GAYANYA LAMBAT LAGI LA SELESAI SBPA NI....

BERTAMBAH TENSION LA ORG YANG LULUS TEMUDUGA MENUNGGU LANTIKAN DILANTIK...

Tanpa Nama berkata...

Setiap penjawat awam layak untuk dinaikan pangkat. Yang Jusa sekarang ni dulunya gred yang rendah. Dengan usaha, setiap PA mampu dinaikan pangkat and menerima gaji yang lebih tinggi. Yang di N17 tak boleh naik pangkat ke? Apa yang menghalang? Jika proses kenaikan pangkat yang menjadi masalah, minta CUEPAS selesaikan. Setakat ini tak ade seorang pun yang merungut tentang proses kenaikan pangkat. Semua nak jalan mudah untuk mendapat gaji yang lebih tinggi.

Tanpa Nama berkata...

hehehehe,

mana kerajaan nak korek duit tu...pinjam dengan ISRAEL ker?

Tanpa Nama berkata...

apabila PA minta kenaikan gaji maka ada suara minta kita fikir tentang kemampuan kerajaan kononnya..bagaimana pula juak2 priemier dan jusa mereka fikir atau tidak tentang kemampuan kerajaan

SAMA LEVEL berkata...

TAK PAYAH NK ASINGKAN STPM DAN DIPLOMA
SEBAB SAMA LEVEL
YG BEZA STPM TUMPANG KAT SEKOLAH BLAJAR MIN 8 PAPER SETAHUN SETENGAH

DIPLOMA
IKUT SEM...SETIAP SEM ADA EXAM..PAS EXAM DA X PEGANG BUKU 2 DAH...

ASALNYA STPM AKN DIBERI KOLEJ SENDIRI DGN NAMA KOLEJ PRA UNIVERSITI....

Tanpa Nama berkata...

PA hari2 baca artikel sbb ader yg tunggu berita baik tapi hampa sebab hasilnya tetap sama...tiada penambahbaikan pun....yang ada cuma cadangan jer.

Tak boleh ka perbetulkan semua peringkat sekaligus...ini baru la adil...buat perubahan tapi separuh2 tak mungkin beri kesan pada jurang perbezaan.

Tahukah korang anak2 minta susu, belanja sekolah, barang dapur pun naik dah & macam2 lagi. Gaji baru belum dapat tapi sewa rumah dah pun dinaikkan...kesannya amat kepada golongan bawahan.

Kalau la gaji baru tak naik juga...alamatnya pasni ?????

Tanpa Nama berkata...

Orang ats kene jga ati y bawah..korang tu cme mengarah..yang membanting tulangnya kami orang bawahan...its not fair la bro...y kaya makin kaya..yang pokai jd bangkai....PRU da dekat..so pkir2 la..BOIKOT!!!!!!!!!!!!

PTD BIJAK berkata...

teruskan lah perjuangan tuan/puan semua..

kami PTD ada persatuan PPTD..

kalau ada PTD2 yg menyampuk di sini..abaikan mereka...

kerana saya faham perasaan tuan/puan apabila kumpulan jusa & premier mendapat kenaikan melampau..

saya hanya mampu berdoa..semoga berjaya..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS juga harus meminta JPA mengasingkan gred kelayakan Sijil Politeknik/STPM dengan gred kelayakan Diploma.Misalnya 27,30,32 untuk STPM dan 35,36,38 untuk Diploma.
-----------------------------------

Assalamualaikum....

maafkan saya jika saya menyampuk..
bukan dalam SBPA memang dah ade ker??yerla gred 2 & Gred 3..cuma apa yg perlu dikaji dan perbetulkan ialah pada tangga gaji dan juga KGT yg tidak menampakkan ada perbezaan.Apa maknanya jika beza dr gred diwujudkan jika tangga gaji dan KGT adalah sama??itu yang harus diperlihat,kaji dan seterusnya perbetulkan...

sekian.wassalam...

Khamis, Februari 23, 2012 11:26:00 AM

--------------------------------

Sepatutnya gaji akhir gred 29(2-1) dibezakan RM500 ke RM700 dari gred 27(3-1) bukanya RM100, kalau kita tengok beza gaji gred 41(1-1) dengan gred 29(2-1) sebanyak RM2000.

(Lain pada gred sahaja 3-1 dan 2-1 tapi gaji dan KGT hampir dan sama)

++++++++++++++++++++++

tak kan selesai juga,sebab sijil politek/pertanian ni terlalu byk naik nya.dah sampai tahap diploma.

lepas tu pulak,ada juga sijil politek/pertanian ni dapat KGT,gaji SPM.....

susah sgt ke JPA nak buat untuk semua ini?????????!!!!???

buat lah mcm ni!!!!!

spm kgt rm95
sijil kgt rm120/145
diploma rm150

tapi tidak,JPA buat
mmg caca merba lah skim nih!
ada juga sijil politek/pertanian dapat gaji SPM. APAHAL???

KALAU KGT SPM DENGAN SIJIL POLI SAMA,TAK APALAH NAK GABUNG PUN.
CUBA TGK JAWATAN Q17 DAN LAIN2 YANG BERKAITAN TU.

Tanpa Nama berkata...

Setuju sebab mcm inilah nama dia kenaikan gaji,,, bukan naikkan gaji yg gred "Besar" jek!! Hidup CUEPACS.... kalau terbatal SBPA... ingat Kita ni Boss sbb UNDI ditangan kita!!!!

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH NK ASINGKAN STPM DAN DIPLOMA
SEBAB SAMA LEVEL
YG BEZA STPM TUMPANG KAT SEKOLAH BLAJAR MIN 8 PAPER SETAHUN SETENGAH

DIPLOMA
IKUT SEM...SETIAP SEM ADA EXAM..PAS EXAM DA X PEGANG BUKU 2 DAH...

ASALNYA STPM AKN DIBERI KOLEJ SENDIRI DGN NAMA KOLEJ PRA UNIVERSITI....
..............................
STPM subjek sains @ sastera (1 1/2 tahun subjek am), Diploma subjek displin yang diambil (3 tahun subjek khusus).. sama ke?

Tanpa Nama berkata...

baik punya..!! baru betul beb..!! apa hal pulak dgn PA yang ada ijazah dan master, tak reti-reti jpa naikkan pangkat, mangkuk dah 7-8 tahun kami tak naik-naik pangkat..cuepacs kumpulkan kesemuanya cerdik-pandai PA bawahan yang ada Phd,master dan ijazah.. kami sedia mengempur turus,jusa,kppa,ksn,spa,jpa dan kerajaan sedia ada.. atau mereka menerima padahnye PRU-13 nie.. tahniah cuepacs di atas keberanian anda..!! kami memimpin..!!

dak unipom berkata...

PTD CERDIK
KO TGK LA SAPA YG AMIK RASUAH
BYK NYER PTD YG DOK TUMPANG JBTAN MCM KAMI

DA DPT PNGT BESAU NK BOLOT DUIT>>PAS 2 NAMA JBTN LA BURUK

KO MATI PON PI LA MINTAK KUBO MAHAL2 TOK ORG DEGREE...

AKU CUKUP LA TANAH KUBUR YG FREE

KO KAN TARAF TINGGI SO X SESUAI DGN KAMI

TP AKU CABAR KO LA

KLO DAPT GJ SPT DICADANGKAN

KO JGN TERIMA
KO P DERMA KAT UMA ANK YATIM
ATAU KLO NK DERMA X IKHLAS KO BEGENTI JE KEJE
SBB BYK PTD YG BIJAK DR KO LE TADBIR DGN BAIK

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH NK ASINGKAN STPM DAN DIPLOMA
SEBAB SAMA LEVEL
YG BEZA STPM TUMPANG KAT SEKOLAH BLAJAR MIN 8 PAPER SETAHUN SETENGAH

DIPLOMA
IKUT SEM...SETIAP SEM ADA EXAM..PAS EXAM DA X PEGANG BUKU 2 DAH...

ASALNYA STPM AKN DIBERI KOLEJ SENDIRI DGN NAMA KOLEJ PRA UNIVERSITI....

===================================

haaaaiii.....tolongan asingkan SPM dgn diploma

Tanpa Nama berkata...

Tentu ramai PA (1.4 juta) tertungging/tertonggeng/tertiarap tak dapat apo seperti yang dituntut........

Angan-angan jadi angin...........

huhuhuhuhuhu............

sekian,

puiq berkata...

pundek la.... cakap semua pandai... kutuk org je pandai... puki la

Tanpa Nama berkata...

Inssyallah kerajaan mampu menunaikan permintaan gaji Penjawat Awam kerana dari segi hasil mahsul negara kita adalah bumi bertuah contohnya kita adalah Pengeksport terbesar minyak kelapa sawit, getah, minyak petroleum. kerajaan Jepun, Korea, Singapura tidak pernahpun bangkrup kerana bagi gaji tinggi kepada kakitangan awam malah pendapatan negara mereka semakin bertambah kerana produktiviti kerja meningkat selari dengan kadar upah. Dasar kerajaan untuk mentrasformasi kepada negara berpendapatan tinggi amatlah disokong. Hidup Datuk Omar Osman. Semoga Malaysia akan terus dipimpin Kerajaan yang prihatin.

Tanpa Nama berkata...

Tuntutan Cuepacs amat realistik dan berjiwa pekerja. Kerajaan kita ialah berjiwa rakyat. PM patut tambah lagi sebagai hadiah.

Tanpa Nama berkata...

aku tak percaya selagi duit tak masuk dalam akaun aku..sbb kerajaan najib skrg kaki putar..

Tanpa Nama berkata...

kalau takut di landa ombak,
jgn berumah di tepi pantai,
gaji PM dan PA singapore besar, apa cite yek?..

subang lembu berkata...

Apa lah nasib kita ye rakyat Malaysia nie.... Kena main je... jangan mimpi la nak menjadi negara maju menjelang 2020... 13 mei akan berulang pada tahun hadapan..... bersiap sedialah wahai rakyat Malaysia.... ayuh ..... Buat la persiapan lebih awal... Melayu sudah jual Melayu sekarang.... ini la dunia dah akhir zaman.... Jangan mengharap pada SBPA. Semua itu mainan politik semuanya... Cuepacs pun digunakan oleh ahli politik untuk kepentingan sendiri... bukan untuk menjaga kepentingan penjawat awam. tiada yang betul2 memperjuangkan hak penjawat awam melainkan diri sendiri..........

Tanpa Nama berkata...

Tengok betapa cerdiknya orang-orang yg merangka gaji SBPA, bila sesetengah sijil disamakan taraf dengan stpm/diploma maka huruhara satu malaya dibuatnya, manakan tidak semua kelayakan sijil-sijil lain menuntut hak yang sama, fikir-fikirlah JPA sebelum membuat keputusan, biarlah adil untuk semua pihak.

Tanpa Nama berkata...

subang lembu berkata...

Apa lah nasib kita ye rakyat Malaysia nie.... Kena main je... jangan mimpi la nak menjadi negara maju menjelang 2020... 13 mei akan berulang pada tahun hadapan..... bersiap sedialah wahai rakyat Malaysia.... ayuh ..... Buat la persiapan lebih awal... Melayu sudah jual Melayu sekarang.... ini la dunia dah akhir zaman.... Jangan mengharap pada SBPA. Semua itu mainan politik semuanya... Cuepacs pun digunakan oleh ahli politik untuk kepentingan sendiri... bukan untuk menjaga kepentingan penjawat awam. tiada yang betul2 memperjuangkan hak penjawat awam melainkan diri sendiri..........

_______________________________

BETUL KE SUBANG LEMBU. CAKAP SIANG PANDANG-PANDANG. CAKAP MALAM DENGAR-DENGAR.

PA pendapatan ciput berkata...

tuntutan ini memang wajar.. dalam kajian mengatakan gaji bawah 3k adalah bawah paras kemiskinan. so kalau gred 17 naik rm1000 pun masih dibawah paras kemiskinan jugak.. kerajaan kata nak buat Kakitangan berpendapatan tinggi menjelang 2020. so ini adalah antara kata kata kerajaan yang perlu dilaksanakan awal awal. menjelang 2020, Kakitangan kerajaan sepatutnya gaji minimum rm 10k dan keatas. so start 1.8k sekarang adalah wajar.

Tanpa Nama berkata...

PUNCA UTAMA SBPA DITANGGUH BUKAN SEBAB CARA PERPINDAHAN GAJI DARI JPA.
RAMAI PA MARAH SEBAB JPA UPRGED SKIM TERTENTU SAHAJA.

APABILA SIJIL POLI NAIK TARAF,DAH SAMA DENGAN DIPLOMA.TERLALU TINGGI NAIK TARAFNYA.. MELAMPAU2 SAMPAI DAH SAMA DENGAN DIPLOMA.

LEPAS TU PULAK,BUKAN SEMUA SIJIL POLI NAIK,ADA YG TAK NAIK DAN SAMA DENGAN SPM.WALAUPUN LULUSAN SAMA DGN SIJIL YG NAIK TARAF TU.

ALAIHAI JPA... BUKA LAH MATA TU!!!!

RELEVEN KE SKIM SPM DIGABUNG DENGAN SIJIL POLI? KGT SPM RM95,SIJIL POLI RM145. BILA DIGABUNG DAPAT GAJI DAN KGT SPM. APA HAL TU?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

aku tak percaya selagi duit tak masuk dalam akaun aku..sbb kerajaan najib skrg kaki putar..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
aku sokong tu geng.........

Tanpa Nama berkata...

cuepacs buat solat hajat mega. minta pada ALLAH bukakan hati mereka yang berkuasa meluluskan permohonan CUEPACS INI.

Tanpa Nama berkata...

PUNCA UTAMA SBPA DITANGGUH BUKAN SEBAB CARA PERPINDAHAN GAJI DARI JPA.
RAMAI PA MARAH SEBAB JPA UPRGED SKIM TERTENTU SAHAJA.

APABILA SIJIL POLI NAIK TARAF,DAH SAMA DENGAN DIPLOMA.TERLALU TINGGI NAIK TARAFNYA.. MELAMPAU2 SAMPAI DAH SAMA DENGAN DIPLOMA.

LEPAS TU PULAK,BUKAN SEMUA SIJIL POLI NAIK,ADA YG TAK NAIK DAN SAMA DENGAN SPM.WALAUPUN LULUSAN SAMA DGN SIJIL YG NAIK TARAF TU.

ALAIHAI JPA... BUKA LAH MATA TU!!!!

RELEVEN KE SKIM SPM DIGABUNG DENGAN SIJIL POLI? KGT SPM RM95,SIJIL POLI RM145. BILA DIGABUNG DAPAT GAJI DAN KGT SPM. APA HAL TU?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

SKIM SSM DULU LEBIH BAIK! DI TELITI DENGAN BAIK!

selepas pilihanraya harga barang naik melambung tinggi berkata...

kenaikan ini memang patut.. sebab lepas pilihanraya confirm minyak akan naik harga. bila minyak naik, automatic barang naik harga.. so tunggu je untuk bayar lebih selepas pilihanraya. gaji sekarang tak akan mampu untuk beli barang sederhana pun bagi gred bawah bawah ini..

Tanpa Nama berkata...

nasib baik ada pak omar =) klau mcm ni mesti ramai suka klau pak omar jd KPPA mulai 2012 =) Amin~

insan redha berkata...

Tanpa Nama berkata...

cuepacs buat solat hajat mega. minta pada ALLAH bukakan hati mereka yang berkuasa meluluskan permohonan CUEPACS INI.

....................................

Saya setuju cadangan tuan. Baik untuk semua

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS juga harus meminta JPA mengasingkan gred kelayakan Sijil Politeknik/STPM dengan gred kelayakan Diploma.Misalnya 27,30,32 untuk STPM dan 35,36,38 untuk Diploma.
-----------------------------------

Assalamualaikum....

maafkan saya jika saya menyampuk..
bukan dalam SBPA memang dah ade ker??yerla gred 2 & Gred 3..cuma apa yg perlu dikaji dan perbetulkan ialah pada tangga gaji dan juga KGT yg tidak menampakkan ada perbezaan.Apa maknanya jika beza dr gred diwujudkan jika tangga gaji dan KGT adalah sama??itu yang harus diperlihat,kaji dan seterusnya perbetulkan...

sekian.wassalam...

Khamis, Februari 23, 2012 11:26:00 AM

--------------------------------

Sepatutnya gaji akhir gred 29(2-1) dibezakan RM500 ke RM700 dari gred 27(3-1) bukanya RM100, kalau kita tengok beza gaji gred 41(1-1) dengan gred 29(2-1) sebanyak RM2000.

(Lain pada gred sahaja 3-1 dan 2-1 tapi gaji dan KGT hampir dan sama)
--------------------------------
benar!!sokong!!perbezaan KGT dan tangga gaji harus diselaraskan kembali.jika tiada perbezaan tak perlulah ada pengasingan gred!!sekadar utk membezakan pemegang sijil dan diploma??walhal gaji sama??baik disama levelkan jer....gred beza tp pelarasan gaji/gaji mati dan KGT sama dan Xjauh beza..

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
nampaknya puak sokongan ni makin besar kepala dan x sedar diri. dengan kelulusan kecil dan pengetahuan sifar yg kamu miliki, ada hati mahu gaji besar2? letak jawatan adalah jalan terbaik untukmu.

Komen la byk2, JPA takkan layan sebab meningkatkan belanja emolumen sampai RM 4 billion sebulan. SETAHUN RM48 billion utk gaji dan elaun PA sahaja. Takkan hanya RM50 billion barulah utk pembangunan? Akal letak di mana? Oh, sokongan rupanya patutlah beri cadangan bangang

Khamis, Februari 23, 2012 10:09:00 AM

---------------------------

PTD = PUAK TANPA DIDIKAN

PTD = PUAK TAHI DAJAL

PTD = PUAK TAHI DAYUS

PTD = PUAK TAMAK DOL

PTD = PERASAAN TAMAK DAJAL

Tanpa Nama berkata...

HIDUP CUEPACS....HIDUP DATUK OMAR...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS BUAT SOLAT HAJAT MEGA DI STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL, MOHON PADA ALLAH. SUPAYA ALLAH MEMBERKATI DAN MENUNAIKAN SEMUA PERMOHONAN CUEPACS KEPADA KERAJAAN MALAYSIA.

CUEPACS ADA 1.4 JUTA AHLI...

INGAT DATO' HAJI OMAR...

SEINGAT SAYA CUEPACS TAK PERNAH ADAKAN SOLAT HAJAT MEGA...

CUBA BUAT SOLAT HAJAT...

INSYA ALLAH, KUASA ALLAH MENGATASI SEMUA KUASA MAKHLUK...

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat PTD .. dipanggil BAHALUL ! Bodoh! bangang! Tolol!
komen dpd rakan blog ada logiknya terhadap PTD !

kalau tuan/puan adalah PTD sebenarnya, saya rasa kesal kerna tuan/puan bermentaliti murahan dlm memberi pendapat !

Tanpa Nama berkata...

selepas pilihanraya harga barang naik melambung tinggi berkata...

kenaikan ini memang patut.. sebab lepas pilihanraya confirm minyak akan naik harga. bila minyak naik, automatic barang naik harga.. so tunggu je untuk bayar lebih selepas pilihanraya. gaji sekarang tak akan mampu untuk beli barang sederhana pun bagi gred bawah bawah ini..


..................................
takpay tunggu pilihan raya la... bulan 5 minyak nak naik dah. sbpa dapat bulan 4.....

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH NK ASINGKAN STPM DAN DIPLOMA
SEBAB SAMA LEVEL
YG BEZA STPM TUMPANG KAT SEKOLAH BLAJAR MIN 8 PAPER SETAHUN SETENGAH

DIPLOMA
IKUT SEM...SETIAP SEM ADA EXAM..PAS EXAM DA X PEGANG BUKU 2 DAH...

ASALNYA STPM AKN DIBERI KOLEJ SENDIRI DGN NAMA KOLEJ PRA UNIVERSITI....
-------------------------------
sepatutnya Xperlu coz matrik dan diploma dah ada dah!!!
samada disamakan kelayakkan masuk or dilupus-musnahkan STPM ni..
Xkan budak gred 2hujung+gred 3 nak dibagi sama level??itu belum kira corak dan cara pembelajaran nya lagi tu??pendedahan??KORsubject??Xdela terkial2 lg!!!bilangan tahun belajar???bilangan kos perbelanjaan???hushhhhhh!!!!!!jauh sangatla kalo nak dikatakan sama level tu!!!kalo nak dikatakan sama kelayakkan mayB pada Nurse,MA(grad KKSB),cekgu maktab n dsb tu dari kelayakan akademik mmg sama jer dengan stpm..tp stil berbeza dari bil tahun dan subjek serta pendedahan pembelajaranya...tang mana yg boleh dikatakan sama LEVEL tue??

Tanpa Nama berkata...

Saya tidak setuju sama sekali.

Kenaikan RM700 utk gred 1-16 tidak berbaloi kerana msh terdapat jurang perbezaan gaji antara gred 1-16 dengan gred2 yg lain. Sepatutnya gred 1-16 layak dinaikkan ke RM1000 memandangkan kos sara hidup yg tlalu tinggi. Jika gaji utk gred 1-16 tidak dinaikkan maka susahlah utk gred ini mendapatkan rumah mampu milik yg sesuai memandangkan harga rumah sekarang w/pun ianya rumah kos rendah tetapi harga masih juga tinggi..ini sekaligus mempengaruhi kelayakan mereka utk membuat pinjaman perumahan. Harga barang tak payah cakap lagi..belum ada kata putus lg kenaikan gaji..harga barang dah melambung tinggi..Fikir-fikir kan lah...

Tanpa Nama berkata...

Kepada Rakan2 Seperjawatan (Penjawat Awam) Yang Di Hormati. Tiada Salahnya Kita Nak Menegur Dalam Ruangan Ini. Tapi Jangan Sampai Hilang Tata Susila Kalian. Gunakan Bahasa Yang Sopan. Mmg Sukar Nak Memuaskan Hati Banyak Pihak. Syukur Apa Yang DiBerikan. Kalau Nak Diikutkan, Ramai Tak Berpuas Hati Dengan SBPA. Kita Tunggu Apa Keputusan Yang Akan Dimuktamadkan Dalam Masa Terdekat Ni. Ada Kenaikan Yang Baik, (Alhamdulillah)..Kalau Tiada, (Alhamdulillah) Masih Ada Rezki Lagi Klau Nak Dibandingkan Dgn Org Yg Tiada Pekerjaan.. (Maaf Ye Kalau Ada Kekhilafan <*______*> == PTPO==

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat2 dengan tuntutan cuepacs. hidup cuepacs!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

HIDUP CUEPACS....HIDUP DATUK OMAR...

......................
taubat la pak omar cepat-cepat

Tanpa Nama berkata...

PA/KELUARGA BUAT SOLAT HAJAT,BUAT SERENTAK DI SELURUH NEGARA. KITA BUAT HAJAT SEMOGA DI BUKA KAN HATI DAN KESEDARAN MENGENAI KETIDAKADILAN DALAM SBPA NI, INI SOLAT UNTUK KEBAIKAN SEMUA..

DAN SELEPAS ITU,KITA PASRAH JE SEMUA.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Rakan2 Seperjawatan (Penjawat Awam) Yang Di Hormati. Tiada Salahnya Kita Nak Menegur Dalam Ruangan Ini. Tapi Jangan Sampai Hilang Tata Susila Kalian. Gunakan Bahasa Yang Sopan. Mmg Sukar Nak Memuaskan Hati Banyak Pihak. Syukur Apa Yang DiBerikan. Kalau Nak Diikutkan, Ramai Tak Berpuas Hati Dengan SBPA. Kita Tunggu Apa Keputusan Yang Akan Dimuktamadkan Dalam Masa Terdekat Ni. Ada Kenaikan Yang Baik, (Alhamdulillah)..Kalau Tiada, (Alhamdulillah) Masih Ada Rezki Lagi Klau Nak Dibandingkan Dgn Org Yg Tiada Pekerjaan.. (Maaf Ye Kalau Ada Kekhilafan <*______*> == PTPO==

Tanpa Nama berkata...

Kepada Rakan2 Seperjawatan (Penjawat Awam) Yang Di Hormati. Tiada Salahnya Kita Nak Menegur Dalam Ruangan Ini. Tapi Jangan Sampai Hilang Tata Susila Kalian. Gunakan Bahasa Yang Sopan. Mmg Sukar Nak Memuaskan Hati Banyak Pihak. Syukur Apa Yang DiBerikan. Kalau Nak Diikutkan, Ramai Tak Berpuas Hati Dengan SBPA. Kita Tunggu Apa Keputusan Yang Akan Dimuktamadkan Dalam Masa Terdekat Ni. Ada Kenaikan Yang Baik, (Alhamdulillah)..Kalau Tiada, (Alhamdulillah) Masih Ada Rezki Lagi Klau Nak Dibandingkan Dgn Org Yg Tiada Pekerjaan.. (Maaf Ye Kalau Ada Kekhilafan <*______*> == PTPO==

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kepada Rakan2 Seperjawatan (Penjawat Awam) Yang Di Hormati. Tiada Salahnya Kita Nak Menegur Dalam Ruangan Ini. Tapi Jangan Sampai Hilang Tata Susila Kalian. Gunakan Bahasa Yang Sopan. Mmg Sukar Nak Memuaskan Hati Banyak Pihak. Syukur Apa Yang DiBerikan. Kalau Nak Diikutkan, Ramai Tak Berpuas Hati Dengan SBPA. Kita Tunggu Apa Keputusan Yang Akan Dimuktamadkan Dalam Masa Terdekat Ni. Ada Kenaikan Yang Baik, (Alhamdulillah)..Kalau Tiada, (Alhamdulillah) Masih Ada Rezki Lagi Klau Nak Dibandingkan Dgn Org Yg Tiada Pekerjaan.. (Maaf Ye Kalau Ada Kekhilafan <*______*> == PTPO==

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

saya sokong cadangan dan pandangan tuan 100%.

Tanpa Nama berkata...

JGN LUPA SEMUA.. ITU KENAIKAN 700-2500 ADALAH CADANGAN CUEPACS.

NANTI AKAN ADA CADANGAN JPA UNTUK SEMUA. SB JPA PUN TGH BUAT PENAMBAHBAIKAN UNTUK SEMUA JUGA.

Tanpa Nama berkata...

daripada CUEPACS tuntut krajaan naikkan gaji antara rm700 ke rm2500 dlm SSM sbelum pindah ke SBPA, lebih baik CUEPACS cadangkan perpindahan matagaji dari SSM ke SBPA adalah pd mata gaji yg sama. Contoh: Matagaji P1T6 dlm DG41 SSM ialah RM2148 pindah ke SBPA T6 mnjadi RM3050. Kalau ikut formula CUEPACS : RM2148+1800 = RM3948 ke matagaji trhmpir dlm SBPA ialah T10 RM3950. Beza sbyak RM900. Kerajaan dpt jimat budget dan di jamin smua PA akan berpuashati kerana seniority PA mgikut SSM...mana2 PA yg ada pd P2 di beri tmbahan 1 mtagaji P3 tmbahan 2 mtagaji...dan knaikan GAJI JUSA HNDAKLAH DI SEMAK SMULA MENJADI X LEBIH 40%...Amacam PAK OMAR? CONFIRM SEMUA PA STUJU, SMUA PUASHATI KRANA INILAH KAEDAH...TERBAEEEK!

Tanpa Nama berkata...

Bunyinya cukup menarik.

Ada ke duit sebanyak tu.

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PKR HIDUP PAS HIDUP DAP
GAJI NAIK KE TAK NAIK KE PEGI MAMPUS UNITED MALAYS NO OTAK

Tanpa Nama berkata...

daripada CUEPACS tuntut krajaan naikkan gaji antara rm700 ke rm2500 dlm SSM sbelum pindah ke SBPA, lebih baik CUEPACS cadangkan perpindahan matagaji dari SSM ke SBPA adalah pd mata gaji yg sama. Contoh: Matagaji P1T6 dlm DG41 SSM ialah RM2148 pindah ke SBPA T6 mnjadi RM3050. Kalau ikut formula CUEPACS : RM2148+1800 = RM3948 ke matagaji trhmpir dlm SBPA ialah T10 RM3950. Beza sbyak RM900. Kerajaan dpt jimat budget dan di jamin smua PA akan berpuashati kerana seniority PA mgikut SSM...mana2 PA yg ada pd P2 di beri tmbahan 1 mtagaji P3 tmbahan 2 mtagaji...dan knaikan GAJI JUSA HNDAKLAH DI SEMAK SMULA MENJADI X LEBIH 40%...Amacam PAK OMAR? CONFIRM SEMUA PA STUJU, SMUA PUASHATI KRANA INILAH KAEDAH...TERBAEEEK!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS : Saya menyokong penuh usaha CUEPACS memperjuangkan gaji yang munasabah untuk kakitangan pelaksana.

kumpulam JUSA, ketua-ketua jabatan semua tak boleh pakai...

mai pejabat bawa I/C saja

1.makan free.... sbb ada mersyuarat
2.kereta pakai kad minyak kerajaan
3.naik k/terbang pakai duit jabatan
4.hotel .... duduk pakai duit jabatan

duit keraian dapat buta saja... tu pun claim kat kerajaan

kumpulan atasan, ketua2 jabatan, KPPA,KSN dok buat KERTAS KERJA nak penaik group depa saja.

SEMUA dok kipas PERDAN MENTERI.

ada diorang fikir semua kita orang bawah ni?

rumah ratus-ratus ribu

ingatlah sikit.... ALLAH BERI HARTA SUPAYA BUAT KEBAIKAN BUKAN SURUH HIMPUN TAK KIRA HALAL HARAM.
LA TAK NAMPAK LAGI NERAKA.
MATI NANTI AMBIL LAH HARTA TU BAGI KAT MALAIKAT TEBUS DIRI.... TENGOK MALAIKAT TERIMA KA DAK.

JANGANLAH SAMPAI MELAMPAUI BATAS....

ALLAHUMMAARINAL HAQQAK HAQ, WAR ZUQNALTIBBAAH WAARINAL BATILAN BATILAN, WARZUQNAJTINAABAH...

AMIN

YA ALLAH ENGKAU BERILAH PENGAJARAN KEPADA MEREKA YANG TERLAMPAU MELAMPAUI BATAS... AMIN

Tanpa Nama berkata...

daripada CUEPACS tuntut krajaan naikkan gaji antara rm700 ke rm2500 dlm SSM sbelum pindah ke SBPA, lebih baik CUEPACS cadangkan perpindahan matagaji dari SSM ke SBPA adalah pd mata gaji yg sama. Contoh: Matagaji P1T6 dlm DG41 SSM ialah RM2148 pindah ke SBPA T6 mnjadi RM3050. Kalau ikut formula CUEPACS : RM2148+1800 = RM3948 ke matagaji trhmpir dlm SBPA ialah T10 RM3950. Beza sbyak RM900. Kerajaan dpt jimat budget dan di jamin smua PA akan berpuashati kerana seniority PA mgikut SSM...mana2 PA yg ada pd P2 di beri tmbahan 1 mtagaji P3 tmbahan 2 mtagaji...dan knaikan GAJI JUSA HNDAKLAH DI SEMAK SMULA MENJADI X LEBIH 40%...Amacam PAK OMAR? CONFIRM SEMUA PA STUJU, SMUA PUASHATI KRANA INILAH KAEDAH...TERBAEEEK!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PKR HIDUP PAS HIDUP DAP
GAJI NAIK KE TAK NAIK KE PEGI MAMPUS UNITED MALAYS NO OTAK

kepala babai ko. nie bukan pasal politik yang bising2kan buat apa. penjawat awam yang penting. oleh itu kita masuk kubur sendiri cepat.

CADANGAN berkata...

TENGOK NI

Tanpa Nama berkata...

hidup dato omar.itulah yang di katakan gaji.hidup dato omar.teruskan perjuangan

jangan click di sini berkata...

p/s :

----jangan click atas----

Tanpa Nama berkata...

tekanan betul la rasa.. tak apa.. sabar aja semua.. mcmne nak relese tension ni.

Tanpa Nama berkata...

terbaeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk


aku sokonggggggggggggggggg

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Setiap penjawat awam layak untuk dinaikan pangkat. Yang Jusa sekarang ni dulunya gred yang rendah. Dengan usaha, setiap PA mampu dinaikan pangkat and menerima gaji yang lebih tinggi. Yang di N17 tak boleh naik pangkat ke? Apa yang menghalang? Jika proses kenaikan pangkat yang menjadi masalah, minta CUEPAS selesaikan. Setakat ini tak ade seorang pun yang merungut tentang proses kenaikan pangkat. Semua nak jalan mudah untuk mendapat gaji yang lebih tinggi.

Khamis, Februari 23, 2012 12:01:00 PM

Ni lagi cerdik,

Kau dah dok atas senang la cakap pasal kenaikan pangkat la ape la..kau ni dok dalam gua ke ape? beribu2 gred bawahan yang dah lepas kelayakan naik pangkat atau lulus peperiksaan masih tak naik2 walaupun dah memenuhi syarat2 naik pangkat, macam kau kaum dewa2 senangla sebab korang sama2 korang yang buat keputusan,lulus je trus dapat surat mangku dan naik pangkat..cuba tinjau masalah orang bawahan ni barulah namanya pemimpin..ptuiiihhhh!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

InsyaAllah kenaikan gaji sebegini akan merancakkan atau memajukan sektor perniagaan / perusahaan / pertanian / ekonomi negara...

Tanpa Nama berkata...

Kami di peringkat jusa x kisah naik berapa pun, janji golongan pelaksana berpuas hati dgn kenaikan gaji mereka. yg penting biarlah pelaksana menyokong aspirasi dan perancangan yg telah dibuat oleh jusa. kalau polisi yg telah dibuat tidak disokong dan diboikot oleh pelaksana, maka tiadalah perlaksanaan atau kalau ada pun sambil lewa shj. maka tiadalah impak ke atas pmbangunan negara.

Tanpa Nama berkata...

Kami di peringkat jusa x kisah naik berapa pun, janji golongan pelaksana berpuas hati dgn kenaikan gaji mereka. yg penting biarlah pelaksana menyokong aspirasi dan perancangan yg telah dibuat oleh jusa. kalau polisi yg telah dibuat tidak disokong dan diboikot oleh pelaksana, maka tiadalah perlaksanaan atau kalau ada pun sambil lewa shj. maka tiadalah impak ke atas pmbangunan negara.
..................................

hanya menuntut keadilan dalam gred sijil poli dan institusi awam. kenapa sama dgn SPM? sb KGT spm dan KGT sijil adalah tak sama.kenapa masih ada yang digabung?

Tanpa Nama berkata...

aku heran betul lah... ade lg gred spm + sijil... xde beza nye ambik sijil.. gaji mati same dgn spm.. patutnya sijil gaji lain..br nampak beza... kenapa x wujudkan diploma + ijazah.. tgk sape yg mengamuk...

Tanpa Nama berkata...

pehhhhh...panas ni....cuepecs

Tanpa Nama berkata...

Kalau gaji naik mendadak.. barang akan naik lagi mendadak.. silap silap lepas pru 3 nanti minyak rm 4 seliter.. baru time tu semua tahu penangan kenaikan gaji.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU benar...Tapi jgn lupa upgred sijil Politeknik dan sijil berkaitan ke Gred 27 pada skim FT,W,C,Q,N ..kalu tak sama juga MCM JPA dan KPPA sebelum ini..

Tanpa Nama berkata...

halo!halo.p.a semua kalau tiada kenaikan gaji yang munasabah dan menindas p.a peringkat bawahan.apa lagi kalau rugi biar semua rugi itu janji melayu,biar lingkup umno dan kunco2 nya,aku pun umno tapi dah mmg sakit hati dah.........buka lah mata Pm kesayangan ku.buang semua PTD dan KPPA yang ada mereka bukan memperjuangkan sama rata....la ni baru mereka nampak rakyat dah memberontak kerana mereka lah wahai dato sri najib...cuma tak berarak dijalanan saja...

kerani cabok berkata...

klu kaedah nie digunakan ramai penjawat awam akan setuju...aku pun setuju sangat.. alhamdulillah persoalannya..
1 ) adakah kerajaan akan mampu..
2 ) adakah kerajaan sedia ada masih di sokong atau "Bila dapat Emas, di buang Belian"
3 ) adakah kerja penjawat awam akan lebih baik, dan bermutu
4 ) adakah segala kos sara hidup akan tetap sama
5 ) adakah pandangan masyarakat terhadap penjawat awam akan lebih baik..

tapi saya mengharapkan yang terbaik dari kedua-dua pihak.. jangan lah seperti peribahasa ini "alah jadi abu,Menang jadi arang"

Tanpa Nama berkata...

salam
mungkin ini platform terbaik utk saya kongsikan
apa yang berlaku semalam

Begini ceritanya di JPM semalam..

First round: Boss JPA ni entah apa nama dok blame CUEPACS belot dan segala-galanya. Katanya Cuepacs ni tak faham certain2 things yang ada sebahagiannya sulitlah apalah.. Selepas membebel2 dia pun blah keluar.

Second round: selepas bos, PTD ambil alih dalam sesi soaljawab. Nak cerita detail mmg kena type panjang tapi aku bagi short je.

Dipendekkan cerita, seorang pegawai polis cawangan khas bertanya pada PTD tersebut kenapa gaji bagi jawatan pegawai polis dotdotdot diberi kenaikan yang tinggi? adakah atas sebab penambahan kerja?

Maka PTD tu pun jawab lebih kurang begini bunyi,

“kalau nak menaikkan gaji golongan pelaksana ni, kita kena ‘buka dulu bumbung di atas terlebih dahulu.” maksudnya dia kena ambil kira kenaikan bagi pegawai atasan dulu.. tetapi sebenarnya PTD ini cuba mengelak dari menjawab soalan pegawai polis tersebut.

Kes kedua. Seorang doktor bangun dan bertanya. Kenapa ada jurang perbezaan yang ketara (RM5,000) di antara gaji doktor baru dengan gaji doktor yang telah lama berkhidmat?

PTD itu menjawab, “sebenarnya kita sudah lama mengenalpasti masalah tersebut dan SBPA inilah yang akan memperbaiki kelemahan itu. Permasalahan ini berpunca dari KKM sendiri sebenarnya.

Pulak dah? KKM pulak yang dipersalahkan? Hebat PTD ni.. tetapi PTD ini dah tak tahu nak defend macam mana dah.. bos dia pun dah keluar.

PTD tu dok pung pang pung pang dan segala persoalan yang diajukan diberikan jawapan yang seolah-olah berbunyi begini:

“Percaya atau tidak, inilah hakikatnya. SBPA ini adalah terbaik utk kita” seolah-olah merayu pada penjawat awam yang hadir agar menerima penjelasan dia.

… dan seorang doktor tu bangun dan berkata.. “Oh, jadi perjumpaan ini bukan nak mengumumkan sesuatu yang barulah ye?” .. PTD tersebut tak jawab soalan doktor itu..

Dan 5.30 pm semua bersurai.. dan sekaligus menyangkal segala desas desus mengenai SBPA yang kononnya akan diperbaiki.

Inilah masalahnya.. DS Najib pada kenyataan medianya yang lalu mengarahkan JPA merombak balik SBPA bagi membantu golongan bawahan akan tetapi arahan itu diingkari dengan jelas dan nyata oleh JPA. Pendek kata Sabotaj.

Sekaligus membarakan lagi api kemarahan 1.3 juta penjawat awam. Amarah penjawat awam bukan ditujukan kepada PTD/JPA tersebut tetapi ditujukan kepada Najib. Padahal Najib sudah mengarahkan JPA melaksanakan yang terbaik tetapi JPA sebaliknya menidakkan arahan itu.

Fikir2kanlah.. okbai.

p/s :copy dari comen beritasemasa

Tanpa Nama berkata...

PTD CERDIK YANG BODOH,

Bab orang bawahan nak mintak naik 700-2500 pun kau tak boleh nk handle,macam mana la kau boleh jadik PTD,setau aku PTD ni golongan yang bijak pandai kabonye..tapi PTD dulula..yg baru2 sekarang ni hampehh..contoh terbaik geng2 PTD yang buat SBPA ni ha..macam ni kau kata PTD CERDIK??

Yang bawah ni bukan nk mintak naik sampai sama level dengan JUSA, JUSA is JUSA..peranan,tanggungjawab dan kepakaran masing2 tak dinafikan,cuma sebilangan kecil JUSA yang hampeh.tau membodek dan mengarah je keje..yang lain2 rasanya2 bagus..

Apa salah orang bawahan nak mintak hak mereka? apa kau ingat pelaksana ni cap ayam macam kau ke? tak payah nak memalukan golongan PTD la..kau ni bukan PTD tapi PETODI..dah mamai tak tau nk berfikiran waras..

Cuba kau letakkan mak bapak kau sebagai pelaksana masa kau belajo sebelum berjaya jadik PETODI,apa perasaan kau? perit jerih diorang nak support kau belajo? bergolok bergadai? bile dah berjaya kemain belagak lagik kau yek?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kalau takut di landa ombak,
jgn berumah di tepi pantai,
gaji PM dan PA singapore besar, apa cite yek?..

==================
sokong, memang besar...elaun perumahan diselaraskan tidak kira pangkat..perbezaan hanya pada gaji..i tak fikir JPA akan memberi gaji yang dicadangkan oleh pihak Cuepacs, wait and see

Tanpa Nama berkata...

salam
mungkin ini platform terbaik utk saya kongsikan
apa yang berlaku semalam

Begini ceritanya di JPM semalam..

First round: Boss JPA ni entah apa nama dok blame CUEPACS belot dan segala-galanya. Katanya Cuepacs ni tak faham certain2 things yang ada sebahagiannya sulitlah apalah.. Selepas membebel2 dia pun blah keluar.

Second round: selepas bos, PTD ambil alih dalam sesi soaljawab. Nak cerita detail mmg kena type panjang tapi aku bagi short je.

Dipendekkan cerita, seorang pegawai polis cawangan khas bertanya pada PTD tersebut kenapa gaji bagi jawatan pegawai polis dotdotdot diberi kenaikan yang tinggi? adakah atas sebab penambahan kerja?

Maka PTD tu pun jawab lebih kurang begini bunyi,

“kalau nak menaikkan gaji golongan pelaksana ni, kita kena ‘buka dulu bumbung di atas terlebih dahulu.” maksudnya dia kena ambil kira kenaikan bagi pegawai atasan dulu.. tetapi sebenarnya PTD ini cuba mengelak dari menjawab soalan pegawai polis tersebut.

Kes kedua. Seorang doktor bangun dan bertanya. Kenapa ada jurang perbezaan yang ketara (RM5,000) di antara gaji doktor baru dengan gaji doktor yang telah lama berkhidmat?

PTD itu menjawab, “sebenarnya kita sudah lama mengenalpasti masalah tersebut dan SBPA inilah yang akan memperbaiki kelemahan itu. Permasalahan ini berpunca dari KKM sendiri sebenarnya.

Pulak dah? KKM pulak yang dipersalahkan? Hebat PTD ni.. tetapi PTD ini dah tak tahu nak defend macam mana dah.. bos dia pun dah keluar.

PTD tu dok pung pang pung pang dan segala persoalan yang diajukan diberikan jawapan yang seolah-olah berbunyi begini:

“Percaya atau tidak, inilah hakikatnya. SBPA ini adalah terbaik utk kita” seolah-olah merayu pada penjawat awam yang hadir agar menerima penjelasan dia.

… dan seorang doktor tu bangun dan berkata.. “Oh, jadi perjumpaan ini bukan nak mengumumkan sesuatu yang barulah ye?” .. PTD tersebut tak jawab soalan doktor itu..

Dan 5.30 pm semua bersurai.. dan sekaligus menyangkal segala desas desus mengenai SBPA yang kononnya akan diperbaiki.

Inilah masalahnya.. DS Najib pada kenyataan medianya yang lalu mengarahkan JPA merombak balik SBPA bagi membantu golongan bawahan akan tetapi arahan itu diingkari dengan jelas dan nyata oleh JPA. Pendek kata Sabotaj.

Sekaligus membarakan lagi api kemarahan 1.3 juta penjawat awam. Amarah penjawat awam bukan ditujukan kepada PTD/JPA tersebut tetapi ditujukan kepada Najib. Padahal Najib sudah mengarahkan JPA melaksanakan yang terbaik tetapi JPA sebaliknya menidakkan arahan itu.

Fikir2kanlah.. okbai.

+++++++++++++++++++

HAH BACA NI,KALAU LAH DATO OMAR SORANG JE DALAM METING NI YG WAKIL CUEPACS... ALAMAKNYA HANCUR KENE LENYEK.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 459   Terbaru› Baru»