SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

11 Februari 2012

MINDA PENGARANG: KADAR BARU PENCEN BUKTI JASA PESARA TENTERA DIKENANG

Berita Harian
2012/02/08



KETIKA usaha mengemaskini skim baru gaji kakitangan awam dilakukan, kerajaan tidak melupakan kebajikan pesara tentera yang pernah menabur bakti ketika berkhidmat dalam mempertahankan keamanan negara. Menerusi pelarasan itu, kira-kira 103,000 pesara tentera akan menikmati kadar baru pencen dengan kenaikan antara 2.5 hingga lapan peratus yang dibayar secara berperingkat mulai akhir bulan ini. Skim saraan baru itu sejajar dengan pelarasan pencen lebih 600,000 pesara kerajaan seperti diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Bajet 2012.

Langkah itu membuktikan kerajaan mampu menunaikan janjinya kepada setiap lapisan rakyat dan bukan sekadar janji kosong seperti dilakukan pembangkang. Apa yang menarik dalam pelarasan ini ialah ia turut membabitkan waris pesara tentera yang layak, termasuk isteri dan anak yang akan ditentukan berdasarkan gaji akhir penjawat awam ketika bersara atau tamat perkhidmatan. Seramai 20,000 pesara yang menamatkan perkhidmatan selepas 1 Oktober 2004 menerima bayaran pencen dengan kadar baru itu, manakala baki 80,300 pesara yang pencen sebelum tarikh berkenaan diselaraskan selepas kelulusan jadual gaji baru di bawah Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) Angkatan Tentera Malaysia (ATM). Kenaikan dinikmati anggota yang berkhidmat selama lebih 21 tahun itu membolehkan pesara tentera menerima pencen bulanan minimum RM777.60 berbanding RM720 sebelum ini. Sementara itu seramai 175,000 anggota yang menamatkan perkhidmatan kurang daripada 21 tahun yang menghadapi kesukaran mendapat pekerjaan akan dibantu menerusi program latihan khusus bagi membolehkan mereka mencebur perniagaan dan mendapat pekerjaan dalam sektor awam dan swasta. Kita percaya kadar pencen bulanan pesara tentera itu tidak akan ‘mati’ di situ saja. Sebagai kerajaan prihatin dan mengutamakan kebajikan rakyat khususnya mereka yang pernah berbakti kepada negara, apatah lagi dalam menjaga keamanan, tentunya kadar itu dikaji mengikut keadaan semasa. Selain pelarasan pencen, kerajaan juga sebelum ini mengumumkan sumbangan sekali bayar RM3,000 kepada setiap bekas anggota serta duda dan balu mereka yang berjumlah hampir 62,000 orang.

Kita yakin pelarasan pencen itu, yang menunjukkan kerajaan sentiasa mengambil berat terhadap kebajikan semua golongan rakyat di negara ini, disambut baik dan dihargai bekas tentera dan waris mereka dengan hati terbuka. Langkah itu sekali gus menangkis dakwaan sesetengah pihak, khususnya pembangkang yang asyik memperlekeh slogan kerajaan iaitu ‘rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan’. Ia juga satu manifestasi bahawa kerajaan tidak pernah meminggirkan anggota keselamatan yang sudah bersara tanpa diberi pembelaan sewajarnya

370 ulasan:

1 – 200 daripada 370   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

memang berjasa ! tahniah. diam-diam rezki bergolek datang.
sbpa ... sbpa .. sbpa ..
ramai yang dilamun mimpi indah, saudagar senja.

Tanpa Nama berkata...

bila nak dpt gaji sbpa?
lambatnya .................

Tanpa Nama berkata...

BUAT PERUBAHAN GAJI BARU SBPA MENGIKUT SEPERTI JADUAL GAJI SSM..BAGAIMANAPUN KADAR % MENGIKUT 7-13%...BARU ADIL DAN SAKSAMA...


KOMANDO PUNYA PENCEN MESTI MAHU JAGA...KERANA MEREKALAH(TENTERA) NEGARA KITA AMAN..KALAU TAK ADA TENTERA BANYAK KOMUNISM BERTAPAK DI MALAYSIA..HARAP KERAJAAN MENGHARGAI PERJUANGAN TENTERA.

Tanpa Nama berkata...

BUAT PERUBAHAN GAJI BARU SBPA MENGIKUT SEPERTI JADUAL GAJI SSM..BAGAIMANAPUN KADAR % MENGIKUT 7-13%...BARU ADIL DAN SAKSAMA...


KOMANDO PUNYA PENCEN MESTI MAHU JAGA...KERANA MEREKALAH(TENTERA) NEGARA KITA AMAN..KALAU TAK ADA TENTERA BANYAK KOMUNISM BERTAPAK DI MALAYSIA..HARAP KERAJAAN MENGHARGAI PERJUANGAN TENTERA.




yg benar

aini
N17

Tanpa Nama berkata...

and apa macam dengan gaji N17 yang ada STPM....harap dinaikkan...

Tanpa Nama berkata...

Jangan baiki spt LABU ... sbpa .

Tanpa Nama berkata...

gaji kerani mesti mau UP ...kerena kerani banyak buat kerja..

Tanpa Nama berkata...

gaji pokok yg sesuai-
srp/pmr gaji rm900
spm gaji rm1300
sijil gaji rm1400
diploma gaji rm1500
ijazah gaji rm1900

amacam ok tak..sesuai tak..kalau ok sokong..kalau marah diam je yah...ok


heheheh

by N17 yg cemerlang

senapi berkata...

sebenarnya mcm ni
PMR RM800
SPM RM1800
SIJIL RM1850
STPM RM1900
DIPLOMA RM1950
IJAZAH RM2000

barulah adil dan kena dengan cadangan memertabatkan semua N17 ke persada dunia.

Rashidi berkata...

mengapa tentera naik gaji? kerja yang mudah dan hanya duduk2 dalam hutan shaja.

Sepatutnya kami yang mepupakan ahli Umno menerima dulu gaji ni agar susah payah kita menuntut kemerdekaan dihargai. Umno perlu diletakkan diatas segalanya.

Rashidi PT N17, JPS

Tanpa Nama berkata...

Bla tengok draf baru gaji cadangan cuepac, nampaknya tak ada perbezaan mana hanya naik lebih kurng rm50 dari yang puak2 PTD buat..ternyata jika ini dikemukakan pada jpa,PTD.JUSA tersenyum riang..pa kena main lagi...Dimana gred senior yang war-warkan untuk diperjuangkan..Gred 12 yang lebih dari gred 11 dekat mana kau humban?.masih letak N5-1?......

Tanpa Nama berkata...

Bla tengok draf baru gaji cadangan cuepac, nampaknya tak ada perbezaan mana hanya naik lebih kurng rm50 dari yang puak2 PTD buat..ternyata jika ini dikemukakan pada jpa,PTD.JUSA tersenyum riang..pa kena main lagi...Dimana gred senior yang war-warkan untuk diperjuangkan..Gred 12 yang lebih dari gred 11 dekat mana kau humban?.masih letak N5-1?......

Ahad, Februari 12, 2012 1:22:00 AM


Aku pun dah tengok draf cadangan gred gaji cuepac.memang kalau macam ni dah tentu kena main lagi..sama macam dulu....

Tanpa Nama berkata...

Aku dah tngk draf, rugi.
aku tak sokong. aku bantah sbpa cuepac. baik pakai sbpa jpa. gaji aku naik lagi ..

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs, tak payahlah nak baiki labu. Sekarang ni, pujuk PM bagi rata untuk semua PA 13 peratus kenaikan.

Itulah kerja sebenar cuepacs supaya PA dapat semaksimum kebaikan yang boleh.

Bagi cadangan kepada jpa yang tidak complicated. Cadangan semua skim gred sama rata adalah cadangan terbaik.

Jangan minta kurang dari 13 peratus. Kalau boleh 15 peratus. Kita terlalu risau macam banyak sangat walhal hanya yang tahu akan tersenyum sumbing. Minta semaksimum mungkin. Soal bonus tu sepatutnya jangan takut minta 5 bulan gaji bonus.

Kenaikan harga barang tidak akan naik sehingga 100 peratus walaupun kita mendapat bonus 10 bulan gaji kerana menurut prinsip perdagangan, suatu barang itu dijual dengan mendapat 30 peratus keuntungan. Paling2 50 peratus keuntungan sahaja. Tak logik naik 2 kali ganda kecuali darurat.

Sekarang ini, apa yang telah nyata salah itu yang perlu didahulukan. Kita tak boleh bagi cadangan yang tidak berkaitan dengan permasalahan sedia ada kerana ia hanya akan menambahkan beban terkumpul. PA semua secara asasnya sudah bersyukur naik gaji cuma minta keadilan sahaja. Jadi usahakan dulu soal keadilan tu. Perkara untung ganda lupakanlah seketika kerana ia memanjangkan masa. Kalau nak untung berganda, buat untuk tahun depanlah bukan sekarang.

Perkara sbpa ni kalau bagi kepada pelajar perakaunan tingkatan 5 pun mereka boleh selesaikan. Cuma kita ni banyak kehendak itu ini. Kehendak itu sebenarnya yang punca masalah sbpa ini timbul.

Tambahan lagi ramai PA di sini mempunyai hasad dengki kepada orang yang untung lebih. Sepatutnya kalau dah nampak orang lain untung lebih, tak payah kutuk orang yang untung itu. Usahakanlah supaya gred sendiri untung, bukannya turunkan keuntungan gred orang yang untung. Faham tak?

Kalau orang lain untung, biarkan mereka untung. Anda cuma minta supaya anda untung juga. Barulah sama-sama untung.

Ini tidak. Orang lain untung, anda minta mereka supaya rugi seperti anda. Jadi anda mahu sama2 rugi? Cubalah fikir baik2.

Anda kata yang junior tak adil dengan senior? Siapa kata tidak adil? Anda sudah 20 tahun, yang junior baru 10 tahun. Dari segi pengalaman anda lebih banyak. Anda cuma menilai hanya pada tahun pertama pelaksanaan sbpa sahaja.

Cubalah nilai dari segi 10 tahun akan datang. Anda banyak pengalaman buat apa anda takut? Anda sudah tentu akan cepat naik pangkat pada 2 atau 3 tahun lagi.

Kenapalah kita ni pendek akal sangat?

Cuepacs pula buat skim gaji baru yang ala-ala 2007 tu buat apa? Kenapa nak sikitkan untuk golongan pnp dan naikkan untukkan golongan sokongan sahaja? Kenapa tidak naikkan untuk semua? Kenapa tak nak semua naik? Semua sama-sama untung, sama2 naik kan bagus?

Bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana muafakat.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH TENTERA...


JPA PATUT KAJI JAWATAN PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN DAN PEMBANTU PENILAIAN...

JAWATAN2 TU TELAH DITURUN TARAF...

Tanpa Nama berkata...

"ATM mempunyai cara pendekatan yang amat komprehensif (memberi penjelasan mengenai SBPA) di bawah kelolaan Bahagian Perkhidmatan yang diketuai oleh Mejar Jeneral Datuk Abdul Aziz Ibrahim," katanya kepada pemberita selepas menghadiri sesi dialog berhubung SBPA bersama warga Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) di Teluk Sepanggar di sini, Jumaat.

Semalam, Abdul Latiff selepas taklimat tertutup mengenai SBPA untuk pegawai dan anggota tentera di Kem Penrissen Kuching dilaporkan berkata gaji pokok permulaan anggota tentera berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) melonjak daripada kira-kira RM800 kepada RM1,125 sebulan berikutan pelaksanaan skim gaji baru ATM berkuatkuasa 16 Jan lalu.

Skim dirancang lebih awal sebelum SBPA diperkenalkan itu juga menyaksikan kenaikan gaji kemasukan bagi pemegang Ijazah Sarjana Muda daripada RM2,100 sebelum ini kepada RM2,400, sebulan.

Abdul Latiff bagaimanapun berkata tidak kesemua daripada anggota tentera menerima opsyen bagi umur persaraan 60 tahun dan mereka boleh memilih opsyen itu sehingga akhir bulan ini.

.................................

Alfaa , Bravoo , Deltaa , Charlie

ATM Udara , Laut Darat ......


Apalaa , Nasiblaa , Terimalaa ,

PA Pelaksana ........

Tanpa Nama berkata...

Semua PA memainkan peranan yang penting!!!Xkira dimanapun dicampakkan tugasnya..sama2..apa yg penting???kerjasama???jika nk diharapkan pd tentera/penguatkuasa..belum tentu juga ekonomi kita akan maju!!!melainkan sektor pertanian/makanan..senang citer semua sektor dibawah GOVla..Xde sape penting dan Xde spe yg Xpenting...itu adil!!!zaman sekarangni bukan zaman utk org berperang lagi!!!kuasa diplomasi adalah senjata yg lebih mudah!!!apa??ingat zaman dirimba ker??zaman siapa gagah dia hebatker???mind set...mind set...

..................................

2012 ! Zaman dimana harga sebiji telur puyuh mantah berharga RM0.20?

2012 ! Zaman dimana nilai duit baru 20 sen (mengecil) sama nilai dengan sebiji telur burung puyuh ? ....

Tak boleh guna pada publicphone ?

Tanpa Nama berkata...

ADA DUIT HIDUP..TADA DUIT LU MATI....ZAMAN SEKARANG SEMUA DUIT....PA2 SYUKURLAH BULAN2 GAJI MASUK...KEJE BAIK TAK BAIK MASUK JUGA...LOAN SENANG JE...HANTAR BORANG TAK SAMPAI 24 JAM DAH LULUS...AHLONG2 LAGILAH SUKA PA PINJAM SAMA MEREKA...TAPI JGN PINJAM AHLONG...LINTAH API.....YANG PENTING..CARA HIDUP YANG SEDERHANA..

JADI PA NI KAYA TAK LAH...TAPI SUSAH TU TAK JUGA...SOAL BONUS..CONFORM TIAP2 TAHUN DAPAT.....PA SEKARANG KEJE 1-2 TAHUN GAJI DAH NAK DEKAT SERIBU LEBIH..TU BARU GRED BAWAH TU...BELUM ATAS LAGI.....

APA LAGI YG KORANG RASA SUSAH JADI PA...ALA KERJA PA BUKAN SUSAH HANYA BUAT YANG DIARAHKAN IKUT KEMAMPUAN...MANA YG BOLEH SIAPKAN..TAK SIAP SAMBUNG ESOK..TAK SIAP PUN TAKDE GAJI POTONG....

BAB CUTI...HAAAA..SUKA HATI ENGKOLAH NAK CUTI BILA...JANJI MOHON...TAPI CUTI KECEMASAN ADA JUGAK...KALAU TAK DAPAT DATANG OPIS CALL JE BOS CUTI KECEMASAN...CUTI SAKIT...DAPAT JE SIJIL SAKIT KLINIK SWASTA OR KERAJAAN PUN BOLEH CUTI...APA LAGI...ISTERI BERSALIN ..CAS RAWATAN PERCUMA..KALAU HOSPITAL KERAJAAN DITANGGUNG PERCUMA.....

LOAN KERETA...PEEEE....JANJI GAJI CUKUP...HANTAR JE DOKUMENT TAK SAMPAI SATU MINGGU BANK LULUSKAN...LEPAS TU BOLEH PANDU KERETA.....HEHEHHE..KALAU BAB KAD KREDIT JANGAN CERITA...BANK SENTIASA KEJAR NAK BAGI KAD KREDIT...NAK APE GOLD...FFFUUUHH...KEJAP JE...HEHEHE..TAPI SY TAKDE LAGI KAD KREDIT...HUTANG BANK RAKYAT PUN BARU NAK BUAT...HEHEHEH...

APA LAGI CEWEK...ALAMAK...KEJAP JE DAPAT..KALAU KAT OPIS BETINA2 JANTAN2 BUJANG BERLAMBAK..SIAP MINTA PINANG LAGI...KALAU KAT LUAR TAHU JE LELAKI TU KERJA PA DAH KELUARGA PEREMPUAN SETUJU ANAK MEREKA DIPINANG DAN DIKAHWINI..MAKLUMLAH MASA DEPAN ANAK TERJAMIN KAHWIN PA NI...HEHEHHE...

APA LAGI NAK SAMBUNG DEGREE MASTER PHD..JANJI ADA GAJI MAMPU KO SAMBUNG LAH BELAJAR SEPARUH MASA SENANG2 JE DAPAT...HAHAHAHAHA...

SO PA NI SEMUA TERJAMIN..TAKDE YANG TAK TERJAMIN....CUMA SATU JE YANG TAK TERJAMIN..YANG BAB NI KORANG PANDAILAH USAHA..BENDA NI TAK TANGOK U JAWATAN APE ..KERJA APE..ANAK SAPE.....NAK TAHU APE...SYURGA KAT AKHIRAT...HEHEH..WALAU U BOS KE JUSA KE..TAK DE JAMINAN U MASUK SYURGA...HEHEHEH..LU FIKIRLAH SENDIRI..SELAMAT BERAMAL.....

Tanpa Nama berkata...

tu lah dah dapat keje PA tu keje lah baik2..waktu interview kat spa bukan main sangup keje walau kat bulan..khekhekge...dah keje mcm2 dimintak...jiwa kacau betullah

Tanpa Nama berkata...

tu lah dah dapat keje PA tu keje lah baik2..waktu interview kat spa bukan main sangup keje walau kat bulan..khekhekge...dah keje mcm2 dimintak...jiwa kacau betullah

=======================

semua PA mcm tu. sebelum kerja sanggup mcm2. jadi buat lah adil pada semua.
kalu nak aniaya,aniaya semua PA.

Tanpa Nama berkata...

Semua PA dikenang jasanya ... Usah risau. Cuma cara dikenang tu sajalah yg berbeza-beza ... Faham-faham ajer lah.

Tanpa Nama berkata...

semua PA keje...macam-macam keje, semua untuk ibu pertiwi....lu pikir la sendiri...jangan nampok sekor jer....

Tanpa Nama berkata...

1.tanpa omar osman..tanpa puak kupek..pesara dan anggota tentera dapat gaji yang menarik melalui sbpa.
2.begitu juga dengan anggota polis..tanpa puak kupek..gaji mereka tetap menarik.
3.apa pentingnya kupek ni..syok sendiri je.

Tanpa Nama berkata...

kita akan terus terdiri dalam golongan PA paling miskin, harga barang, minyak tetap akan melambung...terima je lah...

Tanpa Nama berkata...

gue stuju. cakap lu tepat bro. !!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

1.tanpa omar osman..tanpa puak kupek..pesara dan anggota tentera dapat gaji yang menarik melalui sbpa.
2.begitu juga dengan anggota polis..tanpa puak kupek..gaji mereka tetap menarik.
3.apa pentingnya kupek ni..syok sendiri je.

Ahad, Februari 12, 2012 4:39:00 PM

8888888888888888888888

betul !!!! cakap hang aku stuju !! habih boreh jer .. kupek!
ramai pemimpin syok sendiri !!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama
berkata...
1.tanpa omar osman..tanpa
puak kupek..pesara dan
anggota tentera dapat gaji
yang menarik melalui sbpa.
2.begitu juga dengan
anggota polis..tanpa puak
kupek..gaji mereka tetap
menarik.
3.apa pentingnya kupek
ni..syok sendiri je.
Ahad, Februari 12, 2012
4:39:00 PM
8888888888888888888888
betul !!!! cakap hang aku
stuju !! habih boreh jer ..
kupek!
ramai pemimpin syok
sendiri !!!
Ahad, Februari 12, 2012

beeeeeeeeeeroooooook!!!


WOI,CUEPACS KAN KESATUAN,KALAU LU TAK SUKA,LU TAK PAYAH MASUK/JOIN CUEPACS KAT SINI.BODOH PUNYA URANG.. LU YANG PATUT BLAH!!

Tanpa Nama berkata...

BANYAK2 KESATUAN, CUEPACS YG TERBAIK BELA KESELURUHAN JAWATAN..KESATUAN LAIN HANYA BELA SKIM TERTENTU SAHAJA..CONTOH MTSU HANYA KEJURUTERAAN,NUTP HANYA UNTUK GURU.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH TENTERA...


JPA PATUT KAJI JAWATAN PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN DAN PEMBANTU PENILAIAN...

JAWATAN2 TU TELAH DITURUN TARAF...
-------------------------
bersyukurla masih ada keje..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama
berkata...
1.tanpa omar osman..tanpa
puak kupek..pesara dan
anggota tentera dapat gaji
yang menarik melalui sbpa.
2.begitu juga dengan
anggota polis..tanpa puak
kupek..gaji mereka tetap
menarik.
3.apa pentingnya kupek
ni..syok sendiri je.
Ahad, Februari 12, 2012
4:39:00 PM
8888888888888888888888
betul !!!! cakap hang aku
stuju !! habih boreh jer ..
kupek!
ramai pemimpin syok
sendiri !!!
Ahad, Februari 12, 2012
____________________________

spesis melepaskan anjing yg tersepit la nih..last2 tgn org yg melepaskan dia digigitnya..dasar xkenang budi..

Tanpa Nama berkata...

JPA memang patut kaji jawatan Pembantu Penilaian dan Penolong Pegawai Penilaian sepertimana JPA menaiktaraf jawatan Pelikis Pelan yg di naiktaraf daripada SPM ke sijil...harap Cuepacs dapat membantu. Sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini Jawatan Pembantu Penilaian di kenali sebagai Juruteknik Penilaian tetapi sekarang dah turun Gred pulak..harap JPA dan cuepacs tolong lah kaji2 gred kami ni,kalau pelukis pelan boleh naik gred kenapa kami Pembantu Penilaian ni di pinggirkan..

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN JANGAN KAJI PENCEN PDRM/ATM SAHAJA WARGA KAKITANGAN AWAM PUN PERLU DIKAJI PENCEN,RAMAI KAKITANGAN YANG JUGA BEKAS KAKITANGAN AWAM/TENTERA TIDAK DAPAT SAGU HATI SEPERTI PDRM,KAMI PUN BEKAS ATM SAMBUNG PERKHIDMATAN JADI BURUH DAN LAIN-LAIN TAK DAPAT SAGUHATI MACAM PDRM,LIHAT PANGKAT KOPERAL PDRM DAPAT GAJI RM3,020/=,TIDAK MASUK ELAUN-ELAUN,GAJI DIPLOMA KAKITANGAN AWAM RM1,680/= TIDAK MASUK ELAUN-ELAUN.PM/TPM TENGOK GAJI KAMI DALAM PERKHIDMATAN AWAM YANG AMAT RENDAH GAJI BANDING DENGAN PDRM/ATM

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN JANGAN KAJI PENCEN PDRM/ATM SAHAJA WARGA KAKITANGAN AWAM PUN PERLU DIKAJI PENCEN,RAMAI KAKITANGAN YANG JUGA BEKAS KAKITANGAN AWAM/TENTERA TIDAK DAPAT SAGU HATI SEPERTI PDRM,KAMI PUN BEKAS ATM SAMBUNG PERKHIDMATAN JADI BURUH DAN LAIN-LAIN TAK DAPAT SAGUHATI MACAM PDRM,LIHAT PANGKAT KOPERAL PDRM DAPAT GAJI RM3,020/=,TIDAK MASUK ELAUN-ELAUN,GAJI DIPLOMA KAKITANGAN AWAM RM1,680/= TIDAK MASUK ELAUN-ELAUN.PM/TPM TENGOK GAJI KAMI DALAM PERKHIDMATAN AWAM YANG AMAT RENDAH GAJI BANDING DENGAN PDRM/ATM.
kami kakitangan awam teruk teruk belajar di U sampai diploma gaji mula RM1,680/=,Masuk PDRM/ATM guna PMR/SPM gaji pangkat koperal sama taraf dengan ijazah,takkan JPA/ATM tak tengok benda ini,kalau begitu lebih baik,kami belajar jangan jadi pandai tak masuk U pun dah gaji lebih.

Tanpa Nama berkata...

memamg betul pon,skrg ni balik2 pdrm,atm cikgu jek yg dpt bnyk kelebihan,habis kami ni kakitngn awm gak ape tak berape penting ke kami semua ni...cam timebase yg cikgu dpt nape tak ble bg kt semua kakitngn awam nape cikgu je dpt..nak bagi bagi la semo biar adil dan saksama..kan molek gitu kan,.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
melampau-lampau
permintaan PA skrg ni . ada
yg sijil SRP ja nk gaji 41, ada
yg spm nk gaji dan gred 27 ,
teruk betul sampai mintak
upgred . bawak2 la sedar
diri , ikutla kelayakan yg
dipakai masa masuk dulu .
jangan nk cerita kerja dia ja
susah . org dpt naik gred
dia nk naik gred pada hal
dia ada xxx ja . sedarla diri .
jangan melampau sgt .
alang2 nk buat gila mintak
ja gaji ketua turus 3 ya . x
malu , x sedar untung .
ramai lg kt luar tu nk keje
gomen .
Ahad, Februari 12, 2012

xxxxxxxxxxzz

WOI TGK LAH BETUL2 BUKAN PAKAI HENTAM JE.KO INGAT AKU MASUK GUNA SPM KE?AKU MASUK DULU GUNA SIJIL KEJURUTERAAN,BUKAN SPM.TAPI SEKARANG SBPA NI GAJI SEBARIS DGN SPM,KENAIKAN GAJI PUN MCM SPM.KALAU AKU MASUK GUNA SPM,AKU TAKKAN DUK MELALUT KAT SINI..KO TGK LAH GRED FT,E,Q,W TU MACAMANA..SEKARANG GRED G DAN J JE NAIK 3-1.YANG LAIN2 SEMUA SETARAF SPM..LAGI PUN KO FIKIRLAH SENDIRI,PERGI BELAJAR CUMA DPT T4 JE.SEPATUTNYA GAJI DIBAYAR IKUT KELULUSAN MASUK JAWATAN TERSEBUT,BUKAN DIBAYAR IKUT KELULUSAN ASAS TERENDAH..

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini Jawatan
Pembantu Penilaian di
kenali sebagai Juruteknik
Penilaian tetapi sekarang
dah turun Gred pulak..harap
JPA dan cuepacs tolong lah
kaji2 gred kami ni,kalau
pelukis pelan boleh naik
gred kenapa kami
Pembantu Penilaian ni di
pinggirkan..


xxxxxxxxxxx

sila kemukan pada JPA dan ketua pengarah.ke dato farida /kppa. sebelum 15hb ni..

Tanpa Nama berkata...

ASKAR NAIK GAJI LAGI. BULAN 4 INI NAIK GAJI LAGI. DUA KALI NAIK GAJI ASKAR. ANAK EMAS LE KATAKAN..

Tanpa Nama berkata...

WOI TGK LAH BETUL2 BUKAN PAKAI HENTAM JE.KO INGAT AKU MASUK GUNA SPM KE?AKU MASUK DULU GUNA SIJIL KEJURUTERAAN,BUKAN SPM.TAPI SEKARANG SBPA NI GAJI SEBARIS DGN SPM,KENAIKAN GAJI PUN MCM SPM.KALAU AKU MASUK GUNA SPM,AKU TAKKAN DUK MELALUT KAT SINI..KO TGK LAH GRED FT,E,Q,W TU MACAMANA..SEKARANG GRED G DAN J JE NAIK 3-1.YANG LAIN2 SEMUA SETARAF SPM..LAGI PUN KO FIKIRLAH SENDIRI,PERGI BELAJAR CUMA DPT T4 JE.SEPATUTNYA GAJI DIBAYAR IKUT KELULUSAN MASUK JAWATAN TERSEBUT,BUKAN DIBAYAR IKUT KELULUSAN ASAS TERENDAH..
____________________________
brot mmg lu msuk dgn cert tp skim ko tu kemasukkannya minimun pakai SPM bkn pakai cert.itu pun xfhm ke?skim lu tu masih pakai SPM,be clear derr..

Tanpa Nama berkata...

biarlah apa pon yg PA mintak nk naik gred ke nk mintak apa pon sekali kita semo pon PA kan..klu diorg mintak dapat dah memang rezki la namanya tu..masing2 pon ada kepentingan pada jabatan kan..so apa ada hal kan 1 m'sia..

Tanpa Nama berkata...

WOI TGK LAH BETUL2 BUKAN
PAKAI HENTAM JE.KO INGAT
AKU MASUK GUNA SPM KE?
AKU MASUK DULU GUNA SIJIL
KEJURUTERAAN,BUKAN
SPM.TAPI SEKARANG SBPA NI
GAJI SEBARIS DGN
SPM,KENAIKAN GAJI PUN MCM
SPM.KALAU AKU MASUK
GUNA SPM,AKU TAKKAN DUK
MELALUT KAT SINI..KO TGK
LAH GRED FT,E,Q,W TU
MACAMANA..SEKARANG GRED
G DAN J JE NAIK 3-1.YANG
LAIN2 SEMUA SETARAF
SPM..LAGI PUN KO FIKIRLAH
SENDIRI,PERGI BELAJAR CUMA
DPT T4 JE.SEPATUTNYA GAJI
DIBAYAR IKUT KELULUSAN
MASUK JAWATAN
TERSEBUT,BUKAN DIBAYAR
IKUT KELULUSAN ASAS
TERENDAH..
____________________________
brot mmg lu msuk dgn cert
tp skim ko tu
kemasukkannya minimun
pakai SPM bkn pakai cert.itu
pun xfhm ke?skim lu tu
masih pakai SPM,be clear
derr..

....................

BROT, KITA CAKAP MASA SSM, BUKAN SBPA BROT.SKIM J PELUKIS PELAN JURUTEKNIK PEMBANTU PERTANIAN PUN GUNA ASAS TERENDAH SPM JUGA.. SIKIT ATAU BYK BUKAN MASALAHNYA..SKIM KO DAH NAIK TAKPELAH,KITA NI SAMA2 BELAJAR,KOT 1 KELAS MUNGKIN.
PASAL JPA NI BROT,TAK RETI.BUAT JE MCM PELUKIS PELAN TP TAK PERLU JUMUD JWTN.YG MASUK GUNA SPM TU,6 TAHUN BARU DPT 3-1.YANG SIJIL TERUS DPT 3-1.BUKAN SUSAH PUN.KALAU DAH JPA IKTIRAF SIJIL POLI,JADI IKTIRAFLAH SEMUA SIJIL2 POLI.HARAP BROT PAHAM.AKU CKP BKN PASAL SKIM KO YG SBPA NI,TAPI YG SSM DULU.

ANTI.DENGKI berkata...

RASHIDI, KALAU KO KATA TENTERA DOK KAT HUTAN , ELOK AKU BAGI KO 3 BULAN SAJA MASUK KEM JADI TENTERA, AKU YAKIN KO JADI GILA LA , BARU KO TAUBAT , CAKAP MULUT MACAM TAIK SAJA.

Tanpa Nama berkata...

BROT, KITA CAKAP MASA SSM, BUKAN SBPA BROT.SKIM J PELUKIS PELAN JURUTEKNIK PEMBANTU PERTANIAN PUN GUNA ASAS TERENDAH SPM JUGA.. SIKIT ATAU BYK BUKAN MASALAHNYA..SKIM KO DAH NAIK TAKPELAH,KITA NI SAMA2 BELAJAR,KOT 1 KELAS MUNGKIN.
PASAL JPA NI BROT,TAK RETI.BUAT JE MCM PELUKIS PELAN TP TAK PERLU JUMUD JWTN.YG MASUK GUNA SPM TU,6 TAHUN BARU DPT 3-1.YANG SIJIL TERUS DPT 3-1.BUKAN SUSAH PUN.KALAU DAH JPA IKTIRAF SIJIL POLI,JADI IKTIRAFLAH SEMUA SIJIL2 POLI.HARAP BROT PAHAM.AKU CKP BKN PASAL SKIM KO YG SBPA NI,TAPI YG SSM DULU.
_______________________________
brot jpa/spa iktiraf semua cert poli sama dgn stpm cuma yg membezakan adalah skim tu brot,aku xbelajar poli pun brot.

Tanpa Nama berkata...

a. Sebagai menjana Tranformasi untuk anggota ATM khususnya anggota LLP dengan ini mencadangkan agar dipertimbangkan supaya anggota ATM yang mempunyai kelulusan Diploma dan keatas yang diiktirafkan dicadangkan untuk mendapat satu atau dua anjakan tambahan dimana skim gaji anggota dibawah SBPA hanya berdasarkan kelulusan SPM. Cadangan ini diharap akan dibawa untuk dipertimbangkan secepat mungkin sebagai galakan dan mengiktirafkan setiap anggota yang berdidikasi dan bertungkus lumus dalam meningkatkan lagi taraf akademik mereka yang kini tidak mendapat pengiktirafan yang sewajarnya terutama untuk bakal-bakal pesara supaya dapat menikmati segala pergorbanan mereka , keluarga, masa , kos serta penat lelah serta komitmen belajar secara luar kampus untuk mendapat segulung diploma atau keatas agar mendapat pengiktirafkan yang sewajarnya dalam Skim SBPA oleh kerajaan dan ATM. Pada masa kini walaupun seorang pesara ATM mempunyai Diploma atau keatas sukar untuk mendapat peluang perkerjaan yang sesuai disebabkan faktor umur dan kurang peluang yang diberikan oleh pihak kerajaan mahupun swasta. Mohon dipertimbangkan.





b.Mencadangkan untuk dipertimbangkan supaya untuk memberi perhargaan kepada bakal-bakal pesara anggota ATM yang telah menjalankankan tugas dengan cemerlang semasa berkhidmat , iaitu , telah mendapat anugerah AKC ( Anugerah Khidmat Cemerlang) peringkat kementerian sekurangnya 3 kali layak mendapat pengiktirafan tambahan dalam bentuk anjakan gaji anjakan gaji sewaktu mereka bersara dari perkhidmatan dimana memberi suatu pengiktirafan kerajaan untuk mana-mana anggota ATM yang telah menabur sebahagian kehidupan mereka untuk negara dan memberi motovasi kepada anggota yang sedang berkhidmat supaya mempamirkan prestasi yang cemerlang dalam perkhidmatan, dengan ini menunjukan bahawa kerajaan sentiasa mengiktirafkan dan memberi tranformasi terhadap budaya kecemerlangan dalam perkhidmatan ATM .

Dengan ini juga mencadangkan cola dikekalkan kepada pesara dan menaikan kadar pencen samarata dengan anggota yang membuat opyen 25 tahun iaitu 60% kerana kadar sekarang sudah lama semenjak zaman baru merdeka lagi.

Tanpa Nama berkata...

RASHIDI, KALAU KO KATA TENTERA DOK KAT HUTAN , ELOK AKU BAGI KO 3 BULAN SAJA MASUK KEM JADI TENTERA, AKU YAKIN KO JADI GILA LA , BARU KO TAUBAT , CAKAP MULUT MACAM TAIK SAJA.
_______________________________

HAHAHA..MARAH betol brott..ilek2 brot..sabor dlm melayan kerenah pengomen dlm ni.

WIRA XDIKENANG berkata...

CLATCOKJ

Tanpa Nama berkata...

Saya mewakili semua pesara-pesara Tentera mengucapkan ribuan terima kasih diatas keprihatinan kerajaan dalam membantu pesara-pesara tentera yang pernah berkhidmat didalam ATM.Sebagai makluman pesara tentera mempunyai perbezaan dengan pesara perkhidmatan awam termasuk pasukan uniform yang lain kerana tempoh berkhidmat bersara telah ditetapkan mengikut tempoh perkhidmatan bukan umur seperti perkhidmatan awam yang lain.
Tidak dinafikan terdapat kebanyakan bakal-bakal pesara ATM ‘ risau’ kerana terdapat bakal-bakal pesara umur purata dalam 39-42 dan mempunyai tanggungjawab yang berat kepada keluarga,. Contohnya kita bayangkan jika pesara atau bakal pesara mempunyai 5 orang anak dan isteri tidak bekerja dan gaji masih berkhidmat dalam anggaran RM 3150.00 , masa itu terfikir ingin membeli rumah purata harga rumah rumah kini RM 130,000 keatas dan tidak layak membeli rumah kos rendah kerana melebihi gaji RM 3000.00, potongan yang dikenakan purata RM 800.00 lebih , cuba bayangkan apabila bersara gaji hanya tinggal RM 1600.00 setelah ditolak ansuran rumah hanya tinggal RM 800.00 dan terpaksa menampung 5 orang anak yang masih bersekolah rendah dan menenggah. Kudrat yang separuh umur tidak sama kudrat awal 20an , Pesara terpaksa mencari perkerjaan kali ke 2 berbekalkan kudrat tersebut, walaupun diberi latihan oleh PERHEBAT sebelum bersara adakah boleh menjamin kehidupan dan mendapat pekerjaan yang sesuai dengan umur tersebut. Jika tamat latihan dan berkerja dalam organisasi tersebut , beliau akan menjadi orang baru dan akan di manipulasikan oleh pekerja muda yang lebih lama berkhidmat disitu, dengan ini jika berlaku apa akan kita akan lakukan , jika perkara ini terjadi pada kita. Tambahan lagi semasa dalam perkhidmatan anggota/ bakal pesara sering bertukar tempat kerja mengikut arahan perkhidmatan dengan ini untuk memikirkan dan mencari peluang diluar dunia tentera tidap dapat direalisasikan , kebanyakan anggota tentera LLP berasal dari kampung dan tidak mempunyai tanah pusaka , boleh dikenalpasti pesara atau bakal pesara tidak mempunyai walau sebidang tanah pun kecuali jika ada tanah pusaka. Jika difikir tentera yang berkhidmat telah dipergunakan oleh kerajaan dimana semasa muda anggota tersebut digunakan untuk berkhidmat dan setengah jalan umur mereka dilepaskan dengan berbagai cabaran dan tanggungan bagi untuk menerus kehidupan seterusnya.Perkara seperti ini tidak akan berlaku pada pesara awam yang lain kerana umur bersara mereka terkini mengikut umur 60 tahun, pada masa tersebut gaji berada di tahap maksimum, hutang rumah mungkin sudah/hampir selesai, anak-anak mereka juga sudah berkerja dan dapat mengurangkan tanggungjawab mereka dan jangkamasa umur mereka ke umur bersara, mereka sentiasa dijaga oleh perkhidmatan.

Dengan ini berharap, pihak-pihak yang berkenaan dapat mengambil perhatian beberapa cadangan yang ingin diutarakan seperti berikut:

1. Mengenalpasti bakal-bakal pesara tentera yang mempunyai kelulusan seperti Diploma keatas dapat menikmati peningkatan gaji pada kadar yang sesuai berdasarkan komitmen dan pergorbanan mereka untuk meningkatkan lagi taraf pendidikan dan kehidupan mereka. Dengan ini memberi impak yang baik dalam menentukan kadar pencen yang mereka akan menikmati termasuk meningkatkan kadar peratus pencen .

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
BROT, KITA CAKAP MASA SSM,
BUKAN SBPA BROT.SKIM J
PELUKIS PELAN JURUTEKNIK
PEMBANTU PERTANIAN PUN
GUNA ASAS TERENDAH SPM
JUGA.. SIKIT ATAU BYK
BUKAN MASALAHNYA..SKIM
KO DAH NAIK TAKPELAH,KITA
NI SAMA2 BELAJAR,KOT 1
KELAS MUNGKIN.
PASAL JPA NI BROT,TAK
RETI.BUAT JE MCM PELUKIS
PELAN TP TAK PERLU JUMUD
JWTN.YG MASUK GUNA SPM
TU,6 TAHUN BARU DPT
3-1.YANG SIJIL TERUS DPT
3-1.BUKAN SUSAH
PUN.KALAU DAH JPA IKTIRAF
SIJIL POLI,JADI IKTIRAFLAH
SEMUA SIJIL2 POLI.HARAP
BROT PAHAM.AKU CKP BKN
PASAL SKIM KO YG SBPA
NI,TAPI YG SSM DULU.
_______________________________
brot jpa/spa iktiraf semua
cert poli sama dgn stpm
cuma yg membezakan
adalah skim tu brot,aku
xbelajar poli pun brot

///////////

brot.aku bg contoh supaya ko paham je.contoh ssm dulu.aku belajar sijil kejuruteran politeknik,ko pun bljr sijil kejuruteran politeknik.kita dpt masuk kerja guna sijil.sama2 guna sijil.jawatan ko pun ada juga asas SPM ms SSM.sama dgn jwtn aku.tapi bila SBPA ni,sijil ko je dpt 3-1.aku dpt 4-1 setaraf SPM..TU YANG AKU TAKPAHAM KENAPA JPA IKTIRAF TAK SELARAS..KALAU NAK IKTIRAF,IKTIRAFLAH SEMUA.YANG GUNA SPM TU TGU JE 6THN.MASIH BOLEH AMBIL GUNA SPM TAPI BERI GAJI 4-1,6THN BARU DPT 3-1 SEBAB DUDUK/KERJA DLM SIJIL POLI.. TAK PAHAM BETUL LAH DGN JPA NI.BUAT KERJA TAK BETUL,BILA DITANYA,NAK MARAH KAMI PULAK.PADAHAL TAK PAHAM.KATA KAT KAMI NAK GAJI MCM JUSA LAH,MCM2 LAGI.KALAU DAH TAK BETUL TU,TERIMA LAH.KAN TUGAS PIHAK ATASAN UNTUK MENDENGAR KELUHAN ORG BWHAN,SB TU GAJI JUSA TINGGI,KENA SABAR DENGAR ORG BAWAH.BUKAN MELENTING NAK TEGAK BENANG YANG BASAH.TAK KISAH PUN JUSA NAIK BERAPA,TAPI SELARASLAH GAJI SPM SAMA SPM,SIJIL SAMA SIJIL,DIP SAMA DIP..BILA KATA TAK ADIL TERUS KEJI KAMI.PANDANG JUGA KEBAWAH,BUKAN PANDANG KE LANGIT JE.NANTI JALAN PUN TAK BETUL.

Tanpa Nama berkata...

betul tu aku setuju 200 peratus kalau jpa ble selaras kan gred J nape dia tak ble selaraskan semua gred yg setaraf...memang patut pon JPA tengok semua menda2 ni..baru lah nama nye keadilan..jgnlah di pingirkn gred yg lain woiii..

Tanpa Nama berkata...

AKU CAKAP YANG BENAR,JPA TAK RETI DAN TAK PAHAM.BILE AKU TANYA,TAK JAWAP.ANAK2 AYAM YANG LAIN PULA KATA AKU NK GAJI SELORI.KALAU ANAK2 AYAM TAK PAHAM,DIAMLAH.AKU TANYA JPA.BKN ANAK AYAM.SAMA JUGA DGN GRED E17,W17 PEMB.PENILAIAN,GEOSAINS, DIANAKTIRI SAMA MCM FT.

Tanpa Nama berkata...

ANTI.DENGKI berkata...
RASHIDI, KALAU KO KATA TENTERA DOK KAT HUTAN , ELOK AKU BAGI KO 3 BULAN SAJA MASUK KEM JADI TENTERA, AKU YAKIN KO JADI GILA LA , BARU KO TAUBAT , CAKAP MULUT MACAM TAIK SAJA.

Ahad, Februari 12, 2012 10:22:00 PM

__________________________________

i sokong u, bukan senang nak jadi askar or polis...my family member ada jadi polis dan askar, put ur self in their shoes then u will understnd...or else join the force

Tanpa Nama berkata...

so aku pon dlm jwtan yg di pingirkn dan di anak tirikan berharap agar JPA dptlah kira nye menkaji kaji balik gred2 jwtn yg tersebut dan besar harapan kami PA yg terpingir ni agar cupeacs ble bantu bawa ke jpa...manalah tau kan kot2 JPA terlepas pandang sblm ni kan..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa JPA letak semua gaji pada peringkat diploma tak sama...kalau masuk guna diploma, selaraskan sahaja gaji mula P1T1...habis cerita, ini tidak ada yang dapat T2...T3...T4.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kata nak bandingkan gred lantikan dan gred naik pangkat, cuba buat macam ni
gred lantikan : N17, DG29, DG41 = naik 13%
gred naik pangkat : N22, DG32, DG44 = naik 11%
N24, DG34, DG48 = naik 9%
N26, DG38, DG52 = naik 8%
DG54 = naik 7%
Sebab sibuk kata jgn sama kan DG41 dgn DG32 sbb satu gred lantikan, satu lagi gred naik pangkat.

Tanpa Nama berkata...

Aku masuk kerja jadi Pelukis Pelan masa SSM dengan kelayakkan masuk SPM J17 P1T1. Kawan aku masuk dengan SPM + Sijil Politeknik J17 P1T7...

Sekarang jawatan dah Jumud, SBPA gred 3-1....

Kawan-kawan lain mungkin dapat merasa gred ini jika jawatan yang ada sekarang dijumudkan pada masa akan datang.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama
berkata...
1.tanpa omar osman..tanpa
puak kupek..pesara dan
anggota tentera dapat gaji
yang menarik melalui sbpa.
2.begitu juga dengan
anggota polis..tanpa puak
kupek..gaji mereka tetap
menarik.
3.apa pentingnya kupek
ni..syok sendiri je.
Ahad, Februari 12, 2012
4:39:00 PM
8888888888888888888888
betul !!!! cakap hang aku
stuju !! habih boreh jer ..
kupek!
ramai pemimpin syok
sendiri !!!
Ahad, Februari 12, 2012
____________________________

spesis melepaskan anjing yg tersepit la nih..last2 tgn org yg melepaskan dia digigitnya..dasar xkenang budi..

**********************************

1.Maafla...tak hinginla kita orang berketuakan pemimpin kupek macam omar osman ni..sekarang orang yang berijazah dah tak terkira la..kalau setakat belajar setakar spm..tak usah perasanla nak jadi ketua...tak dak sapa yang akan hormat.
2.islam sendiri dah jelaskan ciri-ciri jadi imam..jadi ketua...mesti berilmu dari orang lain..kalau setakat lulus spm..berilmu apa...kemudian perasan nak gaji macam yang berijazah pulak.
3.berapa kerat agaknya PA yang termasuk dalam kategori P@P iktiraf omar ni sebagai ketua.
4.Semua dasar..gaji,bonus dll..telah ditetapkan oleh kerajaan..macam gaji sbpa tentera,polis,doktor,jururawat pensyarah dll..tidak ada pun sumbangan puak kupek ni..melalak la sampai kemana..keputusan telah dibuat oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Gaji askar (prebet SPM) - RM 1125
Gaji N17 (Kepujian BM) - RM955

Belum campur elaun lagi.....

* ANak emas kerajaan. Kalau gaji tak naik nanti tak sokong BN..

PA yang ada SPM je berkata...

Kepada PA yang berijazah, terima kasih kerana menafikan hak kami untuk menuntut gaji yang lebih adil dan saksama. Kami faham tuan-tuan hanya akan berpuashati sekiranya kami terus kekal sebagai warga Malaysia yang berpendapatan rendah. Jika itulah yang tuan-tuan mahukan, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama
berkata...
1.tanpa omar osman..tanpa
puak kupek..pesara dan
anggota tentera dapat gaji
yang menarik melalui sbpa.
2.begitu juga dengan
anggota polis..tanpa puak
kupek..gaji mereka tetap
menarik.
3.apa pentingnya kupek
ni..syok sendiri je.
Ahad, Februari 12, 2012
4:39:00 PM
8888888888888888888888
betul !!!! cakap hang aku
stuju !! habih boreh jer ..
kupek!
ramai pemimpin syok
sendiri !!!
Ahad, Februari 12, 2012
____________________________

spesis melepaskan anjing yg tersepit la nih..last2 tgn org yg melepaskan dia digigitnya..dasar xkenang budi..

**********************************

1.Maafla...tak hinginla kita orang berketuakan pemimpin kupek macam omar osman ni..sekarang orang yang berijazah dah tak terkira la..kalau setakat belajar setakar spm..tak usah perasanla nak jadi ketua...tak dak sapa yang akan hormat.
2.islam sendiri dah jelaskan ciri-ciri jadi imam..jadi ketua...mesti berilmu dari orang lain..kalau setakat lulus spm..berilmu apa...kemudian perasan nak gaji macam yang berijazah pulak.
3.berapa kerat agaknya PA yang termasuk dalam kategori P@P iktiraf omar ni sebagai ketua.
4.Semua dasar..gaji,bonus dll..telah ditetapkan oleh kerajaan..macam gaji sbpa tentera,polis,doktor,jururawat pensyarah dll..tidak ada pun sumbangan puak kupek ni..melalak la sampai kemana..keputusan telah dibuat oleh kerajaan.

------------------------------

tak semestinya org tak cerdik belajar atau gred2 bawah2 ni perangai bodo...

SEBAB TERLALU RAMAI YANG CERDIK BELAJAR SAMPAI PHD SEKALIPUN TETAPI PERANGAI DAN PEMIKIRAN BODO,BERILMU TAK SEMESTINYA ADA PHD/MASTER.

Tanpa Nama berkata...

PA yang ada SPM je berkata...

Kepada PA yang berijazah, terima kasih kerana menafikan hak kami untuk menuntut gaji yang lebih adil dan saksama. Kami faham tuan-tuan hanya akan berpuashati sekiranya kami terus kekal sebagai warga Malaysia yang berpendapatan rendah. Jika itulah yang tuan-tuan mahukan, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak.

Isnin, Februari 13, 2012 7:55:00 AM
--------

Tak puas hati kalau gaji spm sama dengan ijazah je. Kalau sama maka takde gunanya belajar tinggi-tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Better kekalkan SSM aje ! SBPA tak perlu ! Just naikkan gaji ikut peratus ! Maybe a flat rate !
Lulus PTK naik gaji ! Tak lulus tak naik gaji ! Kan ke more adil dan tranparent !

Tak adalah PA bercakaran !

JPA better stick to SSM ! Memang sistem yang bagus ! And fair to all !

Tanpa Nama berkata...

Aku memang tak setuju dengan SBPA ! Batalkan SBPA aje ! Memeningkan sehingga Pnp dan sokongan bergaduh !

SSM dah bagus , hanya upkan kenaikan gaji semua gred mungkin 500 !

Baru adil dan saksama !

Aku memang suka SSM !

Skim gaji yang dipropose oleh Ceupecs tak masuk akal !

Kupek dan Omar memang tak leh pakai ! Pencen aje !

Aku mahu SSM dikekalkan ! JPA kalau ikut Kupek hancus Perkhidmatan Awam di Malaysia !

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya orang dengan degree pun lebih bodoh daripada dengan orang tak ada degree.Tentera ada degree bermula dengan RM2,300.00 manakala cadangan orang2 yang ada degree ini ialah RM1,900.00 dan RM2,000.00 bagi PA yang ada degree.Patut jangan buat cadangan bagi PA. kalau tak buat home work dengan baik2 sebelum buat cadangan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Cuepacs, tak payahlah nak baiki labu. Sekarang ni, pujuk PM bagi rata untuk semua PA 13 peratus kenaikan.

Itulah kerja sebenar cuepacs supaya PA dapat semaksimum kebaikan yang boleh.
----------------------------------
cadangan yg paling bernas setakat ni yg aku pernah baca dlm blog ni!

Tanpa Nama berkata...

cuepacs, jangan sakit otak cadang 13% naik bagi semua PA daripada ssm.Itu sudah cukup.

Tanpa Nama berkata...

1.Salah satu faktor ketidakpuasan PA mengenai sbpa ialah kenaikan gaji JUSA yang melampau..hampir 100%..ada berani kupek persoalkan perkara ini..ada berani kupek perjuangkan ketidakadilan ini.
2.yang pastinya JUSA telah menikamati gaji baru spba mereka pada bulan lepas...yang kupek ni dok melalak syok sendiri.
3.dah kata dulu..puak kupek yang diketuai oleh omar osman ni..setakat lulus spm ni...tak dak siapa ingin dengar pandangan...baik JPA atau Pm sendiri...lain kali gantilah omar osman ni dengan PA yang educated sikit...takat lulus spm..cerminla diri sendiri sebelum perasan nak jadi ketua pada PA.

Tanpa Nama berkata...

biasanya org yg mgerutkan dahi mnahan sakit kepala lepas makan ubat (asbab dgn izin Allah)tersenyum lega bila pening dah hilang...kt akan dpt rzki yg ditetapkan olehNya...sabar-sabar tuan-tuan..

Tanpa Nama berkata...

5 TUNTUTAN CUEPACS:

1) Kaji semula pindaan gaji Gred 54 ke bawah.
2) Kaji gaji penjawat awam mencapai gaji maksimum.
3) Kaji kekananan dalam SSM sebelum bertukar kepada SBPA.
4) Kaji kenaikan gaji tujuh hingga 13 peratus.
5) Semak penstrukturan semula semua gred penjawat awam.

Salam 1 Malaysia..

Saya amat tertarik dengan komen-komen yang telah di lontarkan oleh pengguna dan penjawat awam (PA) di saluran komunikasi terlaris masa kini, haruslah diingat sebarang nukiran atau artikal yang diluahkan biarkan mengikut tatasusila kita sebagai orang timur yang mempunyai adat sopan dan tuturkata yang baik. Walaupun hendak melepaskan amarah, cubalah kita mengawal emosi dan jangan menjatuhkan maruah orang lain. Sama-sama lah kita tunggu keputusan semakkan semula SPBA yang akan dibentangkan tidak lama lagi, diharapkan segala kekusutan yang dihadapi akan terjawab dan berlaku keadilan untuk semua peringkat kakitanggan awam.

Saya terpanggil untuk menulis dan mencadangkan beberapa isu yang berbangkit untuk penambahbaikkan sistem SBPA yang sedang hangat dihebohkan. Daripada 5 tututan yang telah dinyatakan oleh CUEPACS, saya ingin membuat sedikit cadangan:.

Tuntutan pertama, Tatacara pemindahan gaji dari SSM ke SBPA haruslah berlaku keadilan cara pengiraannya. Terdapat PA yang junior telah mendapat anjakan permulaanan gaji yang lebih tinggi daripada senior, sedangkan PA senior tersebut telah berkhidmat dengan perbezaan sehingga 5 tahun atau lebih awal. Bukannya niat saya ingin mempertikaikan kebolehan junior dan menafikan kebolehan senior, setiap jabatan mempunyai ketua jabatan yang akan menilai dan memantau setiap PA dibawah naunganya.

Tuntutan ke dua, pengiraan gaji dari SSM ke SBPA haruslah didarab dengan jumlah tahun maksima kemudian di anjakkan kepada gaji permulaan SBPA, tunggakkan sepanjang gaji maksima semasa SSM haruslah di bayar kepada pegawai atau PA tersebut.

Tuntutan ke tiga, Saya difahamkan terdapat PA dari kumpulan sokongan yang naik pangkat melebihi 10 tahun dan tiada kenaikkan pangkat lagi selepas itu sedangkan PA tersebut masih mempunyai peluang untuk kenaikkan pangkat dan telah menduduki PTK dengan lulus cemerlang alasan yang diberikan tiada kekosongan jawatan sedangkan sepanjang tempoh masa yang sama terdapat pegawai kumpulan professional telah naik pangkat sebanyak 2 kali. Diharapkan perkara ini akan mendapat perhatian dan tindakan pihak JPA sewajarnya untuk keadilan kepada semua pihak.

Tuntutan ke empat, telah ramai membuat komen dan semua pun mengetahui permasalah ini, peratusan anjakan gaji haruslah megambil kira semua aspek dan keluhan PA, dan juga implikasi kewangan negara.

Tuntutan ke lima, penstrukturan semula akan diterima oleh semua PA jika bersesuaian dan menepati suasana kerja yang harmoni di jabatan tersebut. Harapan saya agar penstrukturan ini akan menjadi satu laluan untuk memperluaskan perjawatan disemua lapisan dalam perkhidmatan awam.

PA 2020

Tanpa Nama berkata...

sabar tuan2...lepas dah dapat 'ubat' nti hilangla 'pening kpl tu'...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

PA yang ada SPM je berkata...

Kepada PA yang berijazah, terima kasih kerana menafikan hak kami untuk menuntut gaji yang lebih adil dan saksama. Kami faham tuan-tuan hanya akan berpuashati sekiranya kami terus kekal sebagai warga Malaysia yang berpendapatan rendah. Jika itulah yang tuan-tuan mahukan, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak.

Isnin, Februari 13, 2012 7:55:00 AM
--------

Tak puas hati kalau gaji spm sama dengan ijazah je. Kalau sama maka takde gunanya belajar tinggi-tinggi.
=================================


hei korang ingat korang ada diploma pandai yee..aku ni walaupun hanya derjah enam tapi dapat naik N17 dgn KPSL..aku banggah..dan aku rasa aku lebih pandai dan bijak dari korang... gaji basik N17 sepatutnya zaman sekarang adalah rm1900...amacam pendapat aku ...hehehe

setakat ada master/ijazah..bukannya pandai sangat pun hanyalah berpandukan 120 jam kredit je...teori dan paradigma ilmu yg korang belajar semua dah aku belajar dalam mimpi...hehehehehe

Tanpa Nama berkata...

hei korang ingat korang ada diploma pandai yee..aku ni walaupun hanya derjah enam tapi dapat naik N17 dgn KPSL..aku banggah..dan aku rasa aku lebih pandai dan bijak dari korang... gaji basik N17 sepatutnya zaman sekarang adalah rm1900...amacam pendapat aku ...hehehe

setakat ada master/ijazah..bukannya pandai sangat pun hanyalah berpandukan 120 jam kredit je...teori dan paradigma ilmu yg korang belajar semua dah aku belajar dalam mimpi...hehehehehe

----------------

ni bkn org SPM ni.. org jenis kutuk diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

au

Tanpa Nama berkata...

Setuju kadar baru pencen pesara tentera dinaikkan, tapi kena lihat samalah yang sedang berkhidmat dengan kerajaan, jangan pandang sepi kakitangan yang bertungkus lumus menjayakan program kerajaan, nanti penjawat awam bertungkus lumus menjahanamkan imej kerajaan pula, apa tidaknya buat apa kita pertahankan kerajaan, buat penerangan kepada masyarakat berkenaan dasar-dasar kerajaan kalau kerajaan sendiri tidak tahu berterima kasih kepada penjawat awam?

Kerajaan perlu sedar selama ini penjawat awam sering mempertahankan kerajaan dengan memberikan penerangan berkenaan dasar-dasar kerajaan dan mempertahankan kerajaan bila kerajaan dimaki hamun dan dituduh itu dan ini oleh pihak pembangkang, jangan sampai kakitangan kerajaan tidak beri kerjasama untuk pertahankan kerajaan lagi sudahlah, kerana tak guna kita berhempas pulas membuat penerangan itu dan ini kepada masyarakat sedangkan kerajaan tidak mempedulikan kebajikan dan keadilan yang telah dicabuli oleh pegawai atasan seperti KPPA dan kuncu-kuncunya ini.

April 2012 ini adalah penentu samada kakitangan kerajaan akan terus bersama kerajaan atau bersikap diam membisu dan tidak membantu kerajaan bagi menerangkan dasar kerajaan dan tidak lagi mempertahankan kerajaan sekiranya kerajaan dihentam oleh pihak pembangkang.

Jangan anggap penjawat awam pangkat rendah ini lemah kerana penjawat awam pangkat rendah ini mempunyai jaringan yang lebih luas dengan masyarakat berbanding pegawai atasan yang sibuk mengarah itu dan ini saja.

Bakal pesara berkata...

Salam,
CEUPACS asyik cerita gaji naik, cuba cerita pula mengenai jumlah kelayakan pinjaman oleh kakitangan awam yang bertambah seperti pinjaman perumahan, bank-bank, koperasi. Tidakkah ini akan menjadikan kakitangan awam yang muda muda nanti kaya dengan HUTANG, jangan pula gaji naik, hutang bertambah, sehingga suatu masa nak balik kampung menjengok ibu bapa pun minta subsidi dari mereka atau tidak menjengok langsung mereka...

Tanpa Nama berkata...

Gaji ATM memang fair !Jurang gaji diantara gred Pnp dan sokongan dikekalkan ! Kan bagus kalau ikut macam ATM ! Takde gred sokongan askar bising ! Kerani kerani ni lah yang melalak nak gaji macam JUSA ! Kerja malas dah tu nak gaji macam JUSA ! Piraahhhhh !

ATM I respect you !

Tanpa Nama berkata...

Minta Penjelasan dpd Cuepac.
1. adakah cadangan Jadual Gaji sbpa cuepac bersamaan dgn Jadual Gaji matrik SSM?
Contoh : P1T12 (SSM) akan ke T12 (SBPA Cuepac)?

maaf, saya dapat pelbagai info yg mengesahkan maklumat ini.

DG$$ berkata...

Formula kenaikan 7-13 % menguntungkan pihak tertentu sahaja. cuba bayangkan dalam masa 30 tahun gaji officeboy boleh sama dengan doktor pakar.. kalau nak naik biar adil.. 10% semua sekali.

------------------------------
sebagai contoh sebelum ini 25 % untuk guru DG32 tetapi hanya 15 % bagi guru DG41

ini boleh berlaku kerana setiap kali kajian di buat kenaikan adalah tidak adil. contohnye kenaikan 15-25% sebelum ini. dua atau tiga tahun lagi maybe kenaikan gaji akan dikaji semula dan jika formula BODOH ini di gunakan untuk kajian gaji akan datang. Dalam masa 30 tahun memang gaji kerani, officeBoy akan lebih mahal dari doktor, cikgu atau jurutera.


jika kenaikan di buat 3-5 tahun sekali (berdasarkan harga minyak dan emas dunia 15-27% setahun naik)

dalam masa 30 tahun kita buat 6 kenaikan secara purata

secara purata
officeboy/kerani/cikgu(gred 17-32) sentiasa naik 25% x 6 = 150%

cikgu ijazah/leftenan/doktor( gred 41-52) sentiasa naik 7% x 6 = 42%

katakan gaji doktor rm2100 x 42% = RM2982

katakan gaji kerani rm1300 x 150% = RM3250

dalam masa 30 tahun gaji kerani/offsboy dah jd lagi mahal dari doktor.

ini pengiraan paling simple. kalau nak lebih tepat kena guna formula Aritmetik. tapi takut korang tak faham je.

Kenapa jadi macam nie? tak faham? korang kena belajar tajuk aritmetik dalam subjek Addmath.

Ini sudah berlaku dalam sistem gaji guru yang diguna pakai sekarang. iaitu gaji mereka yang tidak sambung belajar (dg32) lebih mahal dari yang sambung belajar buat tesis, tinggal anak isteri dan berhabis duit utk dapatkan dg41. last-last formula BODOH ini telah menganiaya sebahagian besar warga guru di sekolah menengah khususnya.



PS: aku paper add math dulu dapat A masa SPM.

Tanpa Nama berkata...

ini pengiraan paling simple. kalau nak lebih tepat kena guna formula Aritmetik. tapi takut korang tak faham je.

Kenapa jadi macam nie? tak faham? korang kena belajar tajuk aritmetik dalam subjek Addmath.

Ini sudah berlaku dalam sistem gaji guru yang diguna pakai sekarang. iaitu gaji mereka yang tidak sambung belajar (dg32) lebih mahal dari yang sambung belajar buat tesis, tinggal anak isteri dan berhabis duit utk dapatkan dg41. last-last formula BODOH ini telah menganiaya sebahagian besar warga guru di sekolah menengah khususnya.



PS: aku paper add math dulu dapat A masa SPM.

Isnin, Februari 13, 2012 12:31:00 PM

_____________ stuju dgn ngko. Penggunaan Formula dan implikasinya. Aku dulu Fizik kira orait jugak .. he.. he .. momentum, velocity, accelaration, gradient, ...

Tanpa Nama berkata...

Formula 2007 , sebelum ini 25 % untuk guru DG32 tetapi hanya 15 % bagi guru DG41
.....................................

Sepatutnya DG 29 / DG 32 kenaikan hanya 20 % ..... baru OK .......

Tanpa Nama berkata...

Gaji askar (prebet SPM) - RM 1125
Gaji N17 (Kepujian BM) - RM955

Dalam ...
*15 tahun baru dapat KUP ke N22
*LLP dah boleh jadi Staf Sarjan

...................................

Gaji PA Pelaksana biarlah sama dengan Anggota Tentera Lain-Lain Pangkat walaupun elaun tak sama


P & P = Pegawai Tentera ... no komen.

...................................

Semua PA memainkan peranan yang penting!!!Xkira dimanapun dicampakkan tugasnya..sama2..apa yg penting???kerjasama???jika nk diharapkan pd tentera/penguatkuasa..belum tentu juga ekonomi kita akan maju!!!melainkan sektor pertanian/makanan..senang citer semua sektor dibawah GOVla..Xde sape penting dan Xde spe yg Xpenting...itu adil!!!zaman sekarangni bukan zaman utk org berperang lagi!!!kuasa diplomasi adalah senjata yg lebih mudah!!!apa??ingat zaman dirimba ker??zaman siapa gagah dia hebatker???mind set...mind set...

Tanpa Nama berkata...

Lumayan ...

mulai 2012 prajurit LLP akan memilih pranita LLP sebagai calon isteri ....

Gaji Akhir PW 1 melebihi RM6000 X 2 = RM12000 sebulan( Suami Dan Isteri) , bila pencen RM3000 X 2 = RM6000 sebulan( Suami Dan Isteri )

Tanpa Nama berkata...

1.Maafla...tak hinginla kita orang berketuakan pemimpin kupek macam omar osman ni..sekarang orang yang berijazah dah tak terkira la..kalau setakat belajar setakar spm..tak usah perasanla nak jadi ketua...tak dak sapa yang akan hormat.
2.islam sendiri dah jelaskan ciri-ciri jadi imam..jadi ketua...mesti berilmu dari orang lain..kalau setakat lulus spm..berilmu apa...kemudian perasan nak gaji macam yang berijazah pulak.
3.berapa kerat agaknya PA yang termasuk dalam kategori P@P iktiraf omar ni sebagai ketua.
4.Semua dasar..gaji,bonus dll..telah ditetapkan oleh kerajaan..macam gaji sbpa tentera,polis,doktor,jururawat pensyarah dll..tidak ada pun sumbangan puak kupek ni..melalak la sampai kemana..keputusan telah dibuat oleh kerajaan.
_______________________
tgk lah dunia,statement dr org yg claim ada degree,tp stiap bait2 bahasa tu,aduhh.amat2 menjengkelkan..ingtla ilmu walau setinggi mana pun kalo xdguna kejln yg btl xder gunanya n ilmu dunia tu ijazah,master wutever hanyalah dunia,malaikat xtanya ko ada kelayakan apa?pointer berapa?malaikat tanya apa agama kamu?siapa tuhan kamu?

sama2 ingat mengingati..

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN GAJI TAHUNAN,PERBANDINGAN ANTARA SSM DAN SBPA.

PMR RM40(ssm) -RM80(sbpa) naik 100%

SPM RM50(ssm) -RM95(sbpa) naik 90%

SPM+SIJIL RM50(ssm) - RM95(sbpa) naik 90%

SIJIL RM50(ssm) - RM145(sbpa) naik 190%

STPM/DIPLOMA RM60(ssm) - RM145(sbpa) naik 141%

IJAZAH RM90(ssm) - Rm225(sbpa) naik 150%

...................................

Angkatan Tentera lebih mengambil berat kepada Lain Lain Pangkat di Dalam ATM

berbanding .....

Perkhidmatan Awam kepada kumpulan Pelaksana ?

Tanpa Nama berkata...

Ini sudah berlaku dalam sistem gaji guru yang diguna pakai sekarang. iaitu gaji mereka yang tidak sambung belajar (dg32) lebih mahal dari yang sambung belajar buat tesis, tinggal anak isteri dan berhabis duit utk dapatkan dg41. last-last formula BODOH ini telah menganiaya sebahagian besar warga guru di sekolah menengah khususnya.


...............................................

Memang setuju 100 % . Bukan guru sahaja yang rugi malah semua Pnp teraniaya !

Harap JPA dapat membuat pertimbangan yang sewajarnya !

Tanpa Nama berkata...

belajar tinggi2 tapi perangai bodoh,kalau tak percaya cuba tgk komen kat wall FB KPPA.

Tanpa Nama berkata...

Ini sudah berlaku dalam sistem gaji guru yang diguna pakai sekarang. iaitu gaji mereka yang tidak sambung belajar (dg32) lebih mahal dari yang sambung belajar buat tesis, tinggal anak isteri dan berhabis duit utk dapatkan dg41. last-last formula BODOH ini telah menganiaya sebahagian besar warga guru di sekolah menengah khususnya.


...............................................

Memang setuju 100 % . Bukan guru sahaja yang rugi malah semua Pnp teraniaya !

Harap JPA dapat membuat pertimbangan yang sewajarnya !

------------------------------------

Bukan P&P yang terainaya, tapi P&P yang mengainaaya, P&P berpakat dengan JUSA dan Turus untuk menindas dan menzalimi penjawat awam pangkat rendah disebabkan P&P, JUSA, dan Turus dengki tidak bertempat iri hati buta tuli sampai tak reti mengira berkenaan isu kenaikan gaji tahun 2007.

Blah la golongan penindas sekelian, harap belajar saja tinggi, ijazah berjela-jela, tapi penindas yang tak reti mengira.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Cuepacs, tak payahlah nak baiki labu. Sekarang ni, pujuk PM bagi rata untuk semua PA 13 peratus kenaikan.

Itulah kerja sebenar cuepacs supaya PA dapat semaksimum kebaikan yang boleh.
----------------------------------
cadangan yg paling bernas setakat ni yg aku pernah baca dlm blog ni!

-------------------------------------

Bernas kepala otak ko, korang geng PTD, JUSA dan Turus dengki dengan kejayaan CEUPACS yang telah berjaya menggagalkan usaha kejam dan zalim korang nak membolot segalanya dalam SBPA, blah la golongan penindas yang tak reti mengira seperti PTD, JUSA dan Turus telah menerima balasannya, semoga korang semua bertaubat nasuha.

Tanpa Nama berkata...

Asik-asik PA berbalah sesama sendiri saja..Yang pasti ATM dah naik gaji pn begitu juga pesara ATM. Pas ni PDRM naik gaji. Yang PA lain apa yang dapat jika bercakaran sesama sendiri? Belum pn dapat apa-apa dah mula berhasad dengki sesama sendiri.

Tanpa Nama berkata...

PA yang ada SPM je berkata...

Kepada PA yang berijazah, terima kasih kerana menafikan hak kami untuk menuntut gaji yang lebih adil dan saksama. Kami faham tuan-tuan hanya akan berpuashati sekiranya kami terus kekal sebagai warga Malaysia yang berpendapatan rendah. Jika itulah yang tuan-tuan mahukan, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak.

Isnin, Februari 13, 2012 7:55:00 AM
--------

Tak puas hati kalau gaji spm sama dengan ijazah je. Kalau sama maka takde gunanya belajar tinggi-tinggi.

------------------------------------

Kami penjawat awam pangkat rendah bukannya nak gaji sama dengan gaji pegawai yang ada ijazah, tapi pegawai yang ada ijazah janganlah buta perut dan tidak berhati perut menindas kami penjawat awam pangkat rendah bila kamu semua bolot beribu-ribu, kami pula dapat beringgit-ringgit saja, itulah dasar pegawai atasan tak reti mengira, dengki tak bertempat berkenaan kenaikan gaji tahun 2007.

Tanpa Nama berkata...

PA yang ada SPM je berkata...

Kepada PA yang berijazah, terima kasih kerana menafikan hak kami untuk menuntut gaji yang lebih adil dan saksama. Kami faham tuan-tuan hanya akan berpuashati sekiranya kami terus kekal sebagai warga Malaysia yang berpendapatan rendah. Jika itulah yang tuan-tuan mahukan, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak.

Isnin, Februari 13, 2012 7:55:00 AM
--------

Tak puas hati kalau gaji spm sama dengan ijazah je. Kalau sama maka takde gunanya belajar tinggi-tinggi.

------------------------------------

Kami penjawat awam pangkat rendah bukannya nak gaji sama dengan gaji pegawai yang ada ijazah, tapi pegawai yang ada ijazah janganlah buta perut dan tidak berhati perut menindas kami penjawat awam pangkat rendah bila kamu semua bolot beribu-ribu ringgit, kami pula dapat beringgit-ringgit saja, itulah dasar pegawai atasan tak reti mengira, dengki tak bertempat berkenaan kenaikan gaji tahun 2007.

Tanpa Nama berkata...

Asik-asik PA berbalah sesama sendiri saja..Yang pasti ATM dah naik gaji pn begitu juga pesara ATM. Pas ni PDRM naik gaji. Yang PA lain apa yang dapat jika bercakaran sesama sendiri? Belum pn dapat apa-apa dah mula berhasad dengki sesama sendiri.

---------------------------------------

Tak ada masa nak berhasad dengki, tapi penentangan terhadap kekejaman pegawai atasan yang bersikap kapitalis melampau menindas penjawat awam pangkat rendah, kepada kerajaan jangan sektor-sektor tertentu saja yang dimanjakan sedangkan sektor lain dibiarkan ibarat anak yatim piatu, semua sektor perkhidmatan awam perlu diberi layanan yang adil, barulah bertanggungjawab kalau sebegitu rupa.

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs teruskan usaha menentang golongan kapitalis penindas dalam perkhidmatan awam iaitu pegawai atasan yang tamak haloba, tidak berhati perut dan tidak reti mengira.

Kerajaan jangan bersikap pilih kasih dan hanya memanjakan pegawai atasan serta sektor tertentu saja, semua sektor perkhidmatan awam perlukan layanan dan pembelaan yang adil, jangan sektor tertentu saja dimanjakan dan dilimpahkan dengan berbagai kemewahan sedangkan sektor perkhidmatan awam yang lain dibiarkan terkontang kanting mederita ibarat sektor anak yatim piatu yang tidak ada tempat bergantung. Kerajaan perlu bertanggungjawab terhadap kebajikan semua penjawat awam, itu yang sepatutnya, jangan bersikap tidak bertanggungjawb dengan amalan pilih kasih kerana kebajikan semua penjawat awam adalah tanggungjawab kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

April 2012 adalah penentuannya, kerajaan perlu bijak dalam keputusannya untuk mengelakkan sokongan 1.4 juta dan berjuta-juta lagi ahli keluarga, sahabat handai dan sanak saudara penjawat awam dalam menghadapi PRU 13 kelak.

Jangan ambil mudah kerana kali ini semua penjawat awam telah membulatkan tekad untuk mengajar pihak kerajaan sekiranya kerajaan berterusan membiarkan golongan pegawai atasam kapitalis penindas dalam perkhidmatan awam menindas penjawat awam tanpa belas kasihan.

Kami tidak tamak dan tidak memerlukan kenaikkan beribu-ribu ringgit sebagaimana yang hendak dibolot oleh pegawai atasan dalam SBPA sebelum ini, apa yang kami kehendaki adalah sama seperti lima tuntutan oleh pihak Ceupacs, dan beberapa penambah baikan yang lain, kami hendakkan keadilan dan kebajikan kami dibela, itulah tuntutan kami penjawat awam pangkat rendah.

Tanpa Nama berkata...

April 2012 adalah penentuannya, kerajaan perlu bijak dalam keputusannya untuk mengelakkan sokongan 1.4 juta dan berjuta-juta lagi ahli keluarga, sahabat handai dan sanak saudara penjawat awam bertukar arah dalam menghadapi PRU 13 kelak.

Jangan ambil mudah kerana kali ini semua penjawat awam telah membulatkan tekad untuk mengajar pihak kerajaan sekiranya kerajaan berterusan membiarkan golongan pegawai atasam kapitalis penindas dalam perkhidmatan awam menindas penjawat awam tanpa belas kasihan.

Kami tidak tamak dan tidak memerlukan kenaikkan beribu-ribu ringgit sebagaimana yang hendak dibolot oleh pegawai atasan dalam SBPA sebelum ini, apa yang kami kehendaki adalah sama seperti lima tuntutan oleh pihak Ceupacs, dan beberapa penambah baikan yang lain, kami hendakkan keadilan dan kebajikan kami dibela, itulah tuntutan kami penjawat awam pangkat rendah.

Tanpa Nama berkata...

Syabas CEUPACS, pihak pegawai atasan kapitalis penindas telah kelam punca, telah serabut dan tidak tentu arah untuk menentang gelombang penentangan terhadap kezaliman dan penindasn mereka kepada penjawat awam pangkat rendah sebelum ini.

Ramai pegawai atasan kapitalis penindas dan kuncu-kuncu serta balaci-balaci suruhan mereka siang malam membuat kacau untuk menggagalkan usaha CEUPACS, tapi ayuh CEUPACS dan semua penjawat awam pangkat rendah, teruskan tekad untuk menentang kezaliman golongan kapitalis pegawai atasan penindas.

Kepada pihak kerajaan, apa yang dikehendaki oleh penjawat awam pangkat rendah adalah jelas sepertimana lima tuntutan Ceupacs dan beberapa tuntutan lain, itu adalah tidak boleh dikompromi, jangan jadikan alasan bebanan kewangan kerajaan sebagai alasan kerana ambil saja kenaikan gaji berpuluh ribu ringgit oleh JUSA dan Turus untuk bantu penjawat awam pangkat rendah.

Tanpa Nama berkata...

Prebet (SPM) = RM 1125

Kerani (SPM) = RM 955

tegakkan keadilan untuk semua penjawat awam, gaji kerani (SPM) perlu naik permulaan RM 1,000. Jangan ainaya penjawat awam. Gaji permulaan kerani (SPM) RM 1,000.

Saya tidak mahu cadangkan gaji sama dengan prebet kerana mengenangkan risiko tugas prebet sebagai tentera, tapi apa pun RM 1,000 gaji pokok untuk kerani (SPM) adalah munasabah dan patut diberi perhatian serius oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

a

Tanpa Nama berkata...

Prebet (SPM) = RM 1125

Kerani (SPM) = RM 955

tegakkan keadilan untuk semua penjawat awam, gaji kerani (SPM) perlu naik permulaan RM 1,000. Jangan aniaya penjawat awam. Gaji permulaan kerani (SPM) RM 1,000.

Saya tidak mahu cadangkan gaji sama dengan prebet kerana mengenangkan risiko tugas prebet sebagai tentera, tapi apa pun RM 1,000 gaji pokok untuk kerani (SPM) adalah munasabah dan patut diberi perhatian serius oleh kerajaan.

-------------------------

Bro, RM1,000.00 - RM955.00 = RM45.00 je (tak berbaloi langsung)

Ni adalah cadangan aku :

Prebet (SPM) = RM 1,600.00

Kerani (SPM) = RM 1,500.00

Tanpa Nama berkata...

Pihak kerajaan hanya akan mengundang masalah yang besar sekiranya tidak berjaya menangani isu SBPA dengan sebaiknya.

Berdasarkan sokongan kuat oleh penjawat awam kepada pihak kerajaan yang telah mulai kendur boleh menyebabkan satu jentera kerajaan yang selama ini menjadi benteng pembela kerajaan telah mula rapuh.

Kerajaan jangan tunggu nasi bukan saja sudah jadi bubur, tapi periuk dan dapur sekali hangus baru hendak mengambil serius isu SBPA ini adalah tidak berguna kerana sudah terlambat dan sia-sia saja. Bertindaklah sebelum terlambat dalam menangani isu SBPA ini dengan teliti supaya semua pihak mendapat keadilan.

Pemerhati politik tanah air

Tanpa Nama berkata...

Kasim di mana tuan? lama tak dengar berita tuan.

Tanpa Nama berkata...

Bro, RM1,000.00 - RM955.00 = RM45.00 je (tak berbaloi langsung)

Ni adalah cadangan aku :

Prebet (SPM) = RM 1,600.00

Kerani (SPM) = RM 1,500.00

--------------------------------------

Apa yang dicadangkan oleh saya adalah gaji pokok saja, kita perlu nilai dan kaji sumber-sumber kewangan kerajaan untuk mengelakkan negara ini jadi macam negara Greece yang hampir muflis.

Kerajaan pula jangan manjakan pegawai atasan dengan kenaikan gaji beribu-ribu ringgit, sungguh keterluan jika gaji pegawai atasan mencecah RM 30 ribu ke RM 60 ribu sebulan, itu sudah gaji untuk 30 hingga 60 orang kerani. SBPA jelas penipu dan dibuat oleh golongan tamak haloba.

Tanpa Nama berkata...

Kasim? Entah telah dipenjarakan gamaknya. Lama tak dengar berita dari dia.

Kasim, berilah komen untuk melawan ketidak adilan SBPA dan pegawai atasan kapitalis penindas yang suka membuli kakitangan pangkat rendah.

Tanpa Nama berkata...

Sokong kenyataan oleh Pemerhati politik tanah air

Sokong saranan saudara, kerajaan kalau masih nak bersekongkol dengan golongan pegawai atasan kapitalis penindas hanya akan memburukkan sokongan terhadap kerajaan saja, kerana penjawat awam mempunyai jaringan perhubungan yang lebih luas dengan masyarakat dan ini boleh mendatangkan masalah kepada pihak kerajaan jika penjawat awam tidak memberi penerangan untuk membela kerajaan dalam sesuatu isu.

Tanpa Nama berkata...

ATM dah naik gaji tak kecoh pun...SBPA ni tak tau la ape citer???? ha...ha...pakat melopong la

Tanpa Nama berkata...

Wahai kaum muslimin! Umat manusia nii tak ada jasa, semua Allah punya. Kita diturunkan ke dunia untuk memakmurkan dunia bagai ibadah se bukan untuk berjasa (merosakkannya) .....

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kupeks hanya minta kenaikan 7-13% sedangkan jusa dan premier dapat kenaikan sampai 80%! Kalau betul kupeks memperjuangkan kumpulan sokongan sepatutnya mintalah kenaikan 100-150%......itu pun kalau berani la! Jgn bila dah nak dilaksanakan nanti baru nak menyalak.

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=lKNvOb4Xr5g

Tanpa Nama berkata...

Bagi sesiapa yang mahu lihat komen-komen 200 ke atas, sila tulis komen anda dahulu. Tulislah apa-apa pun yang baik-baik. Kemudian barulah anda akan dapat melihat komen terakhir (komen anda) bersama komen-komen latest yang lain. Segala kesulitan amat dikesali.

Tanpa Nama berkata...

KENAPA RAMAI PNP KURANG AJAR? CUBA TGK DLM WALL FB KPPA. SBPA ADA MASALAH MMG PATUT TANGGUH. KALAU ADA PEMIMPIN YG DENGKI GOLONGAN BAWAHAN,ROSAK NEGARA. NASIB BAIK PM SEDAR,ADA GOLONGAN MCM TU.

Tanpa Nama berkata...

Bak kata seorang tentera bersara:

jika naik pangkat maka naiklah gaji. Bila bersara nanti, banyaklah sikit gaji pencen tu. Alhamdulillah.

Kepada semua PA, gaji pencen pun semakin banyak. Jagalah kualiti tu kerja baik2. Jangan sampai kena exit policy di tengah jalan perjuangan kita ni.

Tahniah tentera.

Tanpa Nama berkata...

KENAPA RAMAI PNP KURANG AJAR? CUBA TGK DLM WALL FB KPPA. SBPA ADA MASALAH MMG PATUT TANGGUH. KALAU ADA PEMIMPIN YG DENGKI GOLONGAN BAWAHAN,ROSAK NEGARA. NASIB BAIK PM SEDAR,ADA GOLONGAN MCM TU.

Isnin, Februari 13, 2012 10:09:00 PM

---------------

Sokong. Mereka saja nak menunjukkan tahap kemahiran komunikasi dan kemahiran Personal Relationship (PR) mereka yang amat rendah. Malu baca komen2 tu.

Tanpa Nama berkata...

Formula kenaikan 7-13 % menguntungkan pihak tertentu sahaja. cuba bayangkan dalam masa 30 tahun gaji officeboy boleh sama dengan doktor pakar.. kalau nak naik biar adil.. 10% semua sekali.

------------------------------
sebagai contoh sebelum ini 25 % untuk guru DG32 tetapi hanya 15 % bagi guru DG41

ini boleh berlaku kerana setiap kali kajian di buat kenaikan adalah tidak adil. contohnye kenaikan 15-25% sebelum ini. dua atau tiga tahun lagi maybe kenaikan gaji akan dikaji semula dan jika formula BODOH ini di gunakan untuk kajian gaji akan datang. Dalam masa 30 tahun memang gaji kerani, officeBoy akan lebih mahal dari doktor, cikgu atau jurutera.


jika kenaikan di buat 3-5 tahun sekali (berdasarkan harga minyak dan emas dunia 15-27% setahun naik)

dalam masa 30 tahun kita buat 6 kenaikan secara purata

secara purata
officeboy/kerani/cikgu(gred 17-32) sentiasa naik 25% x 6 = 150%

cikgu ijazah/leftenan/doktor( gred 41-52) sentiasa naik 7% x 6 = 42%

katakan gaji doktor rm2100 x 42% = RM2982

katakan gaji kerani rm1300 x 150% = RM3250

dalam masa 30 tahun gaji kerani/offsboy dah jd lagi mahal dari doktor.

ini pengiraan paling simple. kalau nak lebih tepat kena guna formula Aritmetik. tapi takut korang tak faham je.

Kenapa jadi macam nie? tak faham? korang kena belajar tajuk aritmetik dalam subjek Addmath.

Ini sudah berlaku dalam sistem gaji guru yang diguna pakai sekarang. iaitu gaji mereka yang tidak sambung belajar (dg32) lebih mahal dari yang sambung belajar buat tesis, tinggal anak isteri dan berhabis duit utk dapatkan dg41. last-last formula BODOH ini telah menganiaya sebahagian besar warga guru di sekolah menengah khususnya.



PS: aku paper add math dulu dapat A masa SPM.

Isnin, Februari 13, 2012 12:31:00 PM

----------------------

Saya faham. Kita gunapakai sama rata lagi senang. Kalau guna 7-13peratus tu macam saja nak jimat2 dengan bagi 7 peratus (walhal boleh bagi semua 13 peratus). Penjimatan tu bolehlah guna semasa kempen hehe.

Cuba fikir: Kenapa tidak semua dapat kenaikan 13peratus?

Cuba fikir: Kenapa nak bagi orang itu 7 peratus, orang ini 8 atau 9 peratus.

Kenapa tak bagi semua 13 peratus?

Tolonglah PA bukan barangan supermarket nak buat untung rugi pihak tertentu. Kita manusia. Bagi adillah untuk semua.

Penjimatan duit kerajaan memang berlaku apabila tidak meratakan semua 13 peratus.

Katakan:
yang dpt 13 peratus - satu pertiga

yang dapat 12 peratus kebawah - dua pertiga (kerajaan untung 2 pertiga).

Saya nak tanya CEUPACS, sebelum belanjawan 2012 (tahun lepas), berapakah jumlah kenaikan yang CEUPACS minta? Atau tak minta apa-apa langsung?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
PA yang ada SPM je berkata...

Kepada PA yang berijazah, terima kasih kerana menafikan hak kami untuk menuntut gaji yang lebih adil dan saksama. Kami faham tuan-tuan hanya akan berpuashati sekiranya kami terus kekal sebagai warga Malaysia yang berpendapatan rendah. Jika itulah yang tuan-tuan mahukan, saya ucapkan terima kasih banyak-banyak.

Isnin, Februari 13, 2012 7:55:00 AM
--------

Tak puas hati kalau gaji spm sama dengan ijazah je. Kalau sama maka takde gunanya belajar tinggi-tinggi.

------------------------------------

Kami penjawat awam pangkat rendah bukannya nak gaji sama dengan gaji pegawai yang ada ijazah, tapi pegawai yang ada ijazah janganlah buta perut dan tidak berhati perut menindas kami penjawat awam pangkat rendah bila kamu semua bolot beribu-ribu ringgit, kami pula dapat beringgit-ringgit saja, itulah dasar pegawai atasan tak reti mengira, dengki tak bertempat berkenaan kenaikan gaji tahun 2007.

==================================

SOKONG...Betui kata hang...tapi mereka tu yang tak paham...

Tanpa Nama berkata...

Bernas kepala otak ko, korang geng PTD, JUSA dan Turus dengki dengan kejayaan CEUPACS yang telah berjaya menggagalkan usaha kejam dan zalim korang nak membolot segalanya dalam SBPA, blah la golongan penindas yang tak reti mengira seperti PTD, JUSA dan Turus telah menerima balasannya, semoga korang semua bertaubat nasuha.
----------------------------------------------------------------
Mangkuk yg tulis komen ni confirm mak bapak dia x mandi junub masa lepas main, tu yg jadi biadap bila dah besar!

Tanpa Nama berkata...

CEUPAS SUDAH TIDAK HORMAT SKIM LAIN...GILA KUASA, GILA KUASA...SEMUA DILANGGAR SEOLAH2 CEUPACS LAH KPPA, CEUPACSLAH PM, CUEPACS LAH KERAJAAN,...MELAMPAU BETUL CEUPACS....KERJA HAKIKI ENTAH KE MANA...MAKAN GAJI HARAM...

Tanpa Nama berkata...

CEUPAS SUDAH TIDAK HORMAT SKIM LAIN...GILA KUASA, GILA KUASA...SEMUA DILANGGAR SEOLAH2 CEUPACS LAH KPPA, CEUPACSLAH PM, CUEPACS LAH KERAJAAN,...MELAMPAU BETUL CEUPACS....KERJA HAKIKI ENTAH KE MANA...MAKAN GAJI HARAM...

Tanpa Nama berkata...

CEUPAS SUDAH TIDAK HORMAT SKIM LAIN...GILA KUASA, GILA KUASA...SEMUA DILANGGAR SEOLAH2 CEUPACS LAH KPPA, CEUPACSLAH PM, CUEPACS LAH KERAJAAN,...MELAMPAU BETUL CEUPACS....KERJA HAKIKI ENTAH KE MANA...MAKAN GAJI HARAM...

Tanpa Nama berkata...

Malaysia akan menuju ke arah negara maju menjelang tahun 2020.Ketika itu, rakyat Malaysia akan mempunyai pendapatan yang tinggi. Oleh itu, wajarlah PA berjawatan rendah menuntut hak supaya agihan gaji diberi secara seimbang, adil dan saksama. Berikanlah jugak gaji berdasarkan kos hidup semasa.

Kerani Bersatu berkata...

Maaf bertanya...Persoalan saya, Gred cikgu ni ada bermacam-macam dari 29 hingga 54 di sekolah...kerja hakiki bagi gred-gred ini sama atau berlainan?

Apa beza Cikgu 29 hingga 41 disekolah...tanggungjawab sama atau tidak?

walaupun cikgu maktab, ipg, kpli dll, Kerja hakiki semua sama iaitu mengajar...

Jadi, apalah kiranya kerja kerani diwujudkan gred seperti cikgu. Dimana ada kerani spm, kerani berdiploma atau kerani berijazah.
Kerja hakiki semua gred kerani sama macam cikgu iaitu perkeranian.

Mana-mana kerani yang takde diploma atau ijazah boleh dibenar sambung belajar ke universiti (dengan kemasukkan khas) macam cikgu untuk naik pangkat ke gred lebih tinggi.

Mohon N17 ini dinaik tarafkan sepertimana cikgu...kerana ramai N17 ini yang sebenarnya mempunyai kelayakkan yang lebih tinggi.

Perkara-perkara macam inilah yang Mr Presiden Cuepacs kena mohon kat PM...lagipun kerani merupakan PA paling ramai.

Tanpa Nama berkata...

Maaf bertanya...Persoalan saya, Gred cikgu ni ada bermacam-macam dari 29 hingga 54 di sekolah...kerja hakiki bagi gred-gred ini sama atau berlainan?

Apa beza Cikgu 29 hingga 41 disekolah...tanggungjawab sama atau tidak?

walaupun cikgu maktab, ipg, kpli dll, Kerja hakiki semua sama iaitu mengajar...

Jadi, apalah kiranya kerja kerani diwujudkan gred seperti cikgu. Dimana ada kerani spm, kerani berdiploma atau kerani berijazah.
Kerja hakiki semua gred kerani sama macam cikgu iaitu perkeranian.

Mana-mana kerani yang takde diploma atau ijazah boleh dibenar sambung belajar ke universiti (dengan kemasukkan khas) macam cikgu untuk naik pangkat ke gred lebih tinggi.

Mohon N17 ini dinaik tarafkan sepertimana cikgu...kerana ramai N17 ini yang sebenarnya mempunyai kelayakkan yang lebih tinggi.

Perkara-perkara macam inilah yang Mr Presiden Cuepacs kena mohon kat PM...lagipun kerani merupakan PA paling ramai.

----------------------------------

Saya setuju 500% kenyataan saudara. Mana-mana guru yang tiada ijazah (29 & 32) akan diberi peluang untuk menyambung pelajaran ke peringkat degree. Setelah menamatkan pengajian, guru tersebut boleh berkhidmat di sekolah yang sama dan meneruskan tugasan sebagai guru. Di jabatan lain, gred 41 adalah PA yang berjawatan, tetapi di KPM, gred 41 boleh terus mengajar seperti biasa tanpa memegang mana-mana jawatan pun. Inilah kelebihan atau keistimewaan yang diberikan kepada guru. Sepatutnya peluang sebegini diperluaskan kepada PA-PA yang lain juga terutamanya dari segi kemudahan menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi dengan pembiayaan kerajaan. PA-PA yang lain kebanyakannya menyambung pelajaran menggunakan duit sendiri. Selepas grad, mereka dibebankan pula untuk membayar balik pinjaman pelajaran mereka.

Peg. Unit Gaji. berkata...

ini pendapat saya. Sebenarnya gaji yang telah dibuat oleh JPA (SBPA asal) atau yang gibuat olek Cupek (Pindaan) memang dah elok dah. Tapi masalahnya sekarang bagaimanan nak dipindahkan dr SSM ke SBPA. Kalau ikut JPA bagi yang terhampir dengan satu hadiah pergerakan gaji. Manakala cupek pula berdasarkan tangga ke tangga yang sama. Jadi disini yag penting adalah cara pindahan mata gaji itu sahaja yang membuatkan banyak PA tak puas hati. Jadi saya harap Cupek bincanglah elok-elok dengan JPA ni dan kemukakan alasan-alasan yang konkrit supaya pihak JPA boleh terima apa-apa pendapat yang dikemukakan. Sekian, Wassalam.

Dr. Peg. Unit Gaji.

Tanpa Nama berkata...

woi cikgu2!!! ko selalu kutuk mak bapak.. ko jgn menghina mak bapak mcm tu. aku rs tak elok ko main mak bapak.ko nk kutuk,kutuk lah org yg tulis tu.lagi satu ko ingat mak bapak ko tu cerdik sgt??kan rs camner bi aku kutuk mak bapak ko.

ni mmg perangai cikgu ker slu kutuk mak bapak? msti kat sekolah ni kalau budak degil ke apa ker,msti kutuk mak bapak.ko jgn ingat ank ko tu baik nt,kalau cerdik pun bknnya dijamin baik! ramai yang cerdik tapi AKAL BODO..

Tanpa Nama berkata...

Mangkuk yg tulis komen ni confirm mak bapak dia x mandi junub masa lepas main, tu yg jadi biadap bila dah besar!

------------------------------------

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?

Pergi mampuslah dengan kumpulan pegawai atasan penindas macam ko ni, harap ijazah saja berjela, tapi tak berhati perut, biadap dan tak reti mengira.

Tanpa Nama berkata...

CEUPAS SUDAH TIDAK HORMAT SKIM LAIN...GILA KUASA, GILA KUASA...SEMUA DILANGGAR SEOLAH2 CEUPACS LAH KPPA, CEUPACSLAH PM, CUEPACS LAH KERAJAAN,...MELAMPAU BETUL CEUPACS....KERJA HAKIKI ENTAH KE MANA...MAKAN GAJI HARAM...

------------------------------------

Bukan CEUPACS tidak hormat skim lain, tapi pegawai atasan yang perangai tidak berhati perut, zalim, tamak haloba, buta perut, penindas, dan tak reti mengira, buat SBPA untuk pelahap untuk puak mereka saja dan tindas penjawat awam pangkat rendah, itu 'gaji halal' kepala otak ko lah.

Pergi mampus dengan kumpulan pegawai atasan, korang sudah tertekan dengan kejayaan CEUPACS, sudah jelas korang memang dengki dengan kejayaan CEUPACS.

Tanpa Nama berkata...

Kes ibu bapa dengki anak sendiri banyak cuti:

http://www.moe.gov.my/?id=168&aid=2417

Tanpa Nama berkata...

Sabah lagi besar, maka kami perlukan peruntukan lebih. Tolonglah kami di Sabah ini.

Negeri Sabah mempunyai keluasan 73,620 km persegi. Keluasan tersebut hampir menyamai 9 buah negeri termasuk dua buah Wilayah Persekutuan di Semenanjung Malaysia yang berkeluasan keseluruhan 73,711 km persegi. Dengan kedudukan bgeografinya yang luas, berbukit bukau, berpulau dan bersungai, Jabatan Pelajaran Negeri Sabah berdepan dengan perbagai cabaran dan kekangan dalam usahanya untuk memberikan pendidikan yang berkualiti kepada murid di negeri ini.

http://www.moe.gov.my/?id=45&act=division&cat=JPNSABAH

Tanpa Nama berkata...

Salam, kerajaan Malaysia.
Kepada mereka bekas-bekas tentera yang menamatkan perkhodmatan kurang 21 tahun, seperti 13, 15, 18tahun, wajarlah kerajaan memberi bantuan sara hidup sekadar Rm400.00sebulan. Andai anggota tersebut berkhidmat selama 13 tahun, realitinya perkhidmatan sebenar adalah 26 tahun kerana mereka berkhidmat 24 jam. Kalaupun cuti yang diperolehi katakan 30 hari setahun, sebenarnya cuti adalah kurang dari itu kerana termasuk hari sabtu dan minggu. Lagi pun cuti yang diperolehi bukanlah sesuatu yang hak, hanya suatu keistimewaan sahaja. Ditakdirkan negara berlaku peperangan, atas perintah Agung, bekas-bekas ATM, boleh di panggil balik untuk berkhidmat semula yang memang mempunyai kepakaran menggunakan senjata dan masih berjiwa patriotk. Kita boleh lihat pasukan sukarelawan seperti Rela, JPA ramai terdiri dari bekas-bekas anggota ATM. Semuga kerajaan menghargai sumbangan dan pengorbanan bekas-bekas ATM.

Tanpa Nama berkata...

ATM pencen semua minta bantuan sara hiduplah...apalahhhh...mcm bertugas zaman kominis jeeee...yg baru2 ni semua sama ngan PA yg lain...duk opis je banyak....bohong semua tu...

Tanpa Nama berkata...

Pinda SBPA!

Lima Tuntutan CEUPACS Perlu Diberi Perhatian Serius Dan Dilaksanakan Oleh Kerajaan!

Kebajikan Penjawat Awam Pangkat Rendah Perlu Dibela!

Kezaliman Pegawai Atasan Kapitalis Borjuois Penindas Perlu Ditentang Habis-Habisan!

Kerajaan Yang Bertanggungjawab Sentiasa Melindungi Kebajikan Penjawat Awam, Kerajaan Yang Tidak Bertanggungjawab Akan Sentiasa Bersekongkol Dengan Kezaliman Golongan Pegawai Atasan Kapitalis Borjouis Penindas!

Tegakkan Keadilan Untuk Penjawat Awam Pangkat Rendah!

Tegakkan Kebajikan Untuk Penjawat Awam Pangkat Rendah!

Kebajikan dan Keadilan Perlu Dipertahankan!

Tanpa Nama berkata...

Penentangan terhadap kezaliman SBPA perlu diteruskan, kezaliman pegawai atasan kapitalis borjouis penindas perlu ditentang habis-habisan.

Kebajikan penjawat awam pangkat rendah iaitu golongan proletariat yang sedang dizalimi perlu diperjuangkan untuk keadilan.

Teruskan perjuangan menentang keganasan dan kezaliman golongan kapitalis borjouis terhadap golongan proletariat. Keadilan untuk semua pihak, hapuskan kezaliman kapitalis borjouis.

Tanpa Nama berkata...

SBPA jelas mengundang berbagai pergolakan yang akan memberikan masalah besar kepada pihak kerajaan.

Semua ini berpunca daripada sikap tidak bertanggungjawab pihak yang diamanahkan untuk merangka dasar SBPA tapi pihak yang berkenaan telah merosakkan amanah yang diberi dengan membuat dasar yang porak peranda hingga memporak perandakan perkhidmatan awam.

Pihak kerajaan perlu serius dalam menangani masalah ini kerana isu ini sangat besar dan boleh menjejaskan sokongan terhadap parti kerajaan semasa PRU 13 kelak, penambahbaikan yang dibuat oleh pasukan petugas penambah baikan SBPA perlu melihat semua aspek supaya keadilan dan kebajikan semua penjawat awam dapat diberikan dengan sewajarnya.

Kegagalan berbuat demikian akan mengundang padah yang buruk kepada parti pemerintah sekarang ini.

Pemerhati Politik Tanah Air

Tanpa Nama berkata...

korang tubuhkan parti buruh macam kat britain tu jele . hihihi fight ngan BN dan PR . byk ckit option . cam Gordon Brown tu .

Tanpa Nama berkata...

Betul BN dalam masalah besar bila SBPA ni timbul , janagn sampai anwar lambung isu ni . nt semua yg atas pagar tu jatuh ke PR , elok hilang 5 negeri mau 7 negeri pulak hilang nt , sabah tu jaga baik2 , perakpun sama pasai perak haritu bukan menang undi tapi menang mahkamah . jaga-jaga ....

Tanpa Nama berkata...

ATM tak payah2 nk bising2 dh merasa gaji baru sbpa..kalu ada perubahan rasanya akan dapat pula gaji baru..kementerian len entah bila nk merasa gaji baru? lg lama dok bising lg lambat la jwbnya..

Tanpa Nama berkata...

Jadi, apalah kiranya kerja kerani diwujudkan gred seperti cikgu. Dimana ada kerani spm, kerani berdiploma atau kerani berijazah.
Kerja hakiki semua gred kerani sama macam cikgu iaitu perkeranian.

......................................

Kerani berijazah ... sama dengan PTD / PTN .... laaa Tuan Haji.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH TENTERA...


JPA PATUT KAJI JAWATAN PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN DAN PEMBANTU PENILAIAN...

JAWATAN2 TU TELAH DITURUN TARAF...
-------------------------
bersyukurla masih ada keje..
=================================
syukur tetap syukur , tapi union yg ada (MTSU) tolong perjuangkan nasib pen-peg dlm gred2 seimbang yg tertinggal..bnyak skim tertinggal.

Tanpa Nama berkata...

nak selaras biar semua golongan; jangan hanya tentera sahaja. baru fair. sebab yang bukan tentera pun nak makan.

Tanpa Nama berkata...

Gaji ATM memang fair !Jurang gaji diantara gred Pnp dan sokongan dikekalkan ! Kan bagus kalau ikut macam ATM ! Takde gred sokongan askar bising ! Kerani kerani ni lah yang melalak nak gaji macam JUSA ! Kerja malas dah tu nak gaji macam JUSA ! Piraahhhhh !

ATM I respect you !

....................................

Malaysia akan menuju ke arah negara maju menjelang tahun 2020.Ketika itu, rakyat Malaysia akan mempunyai pendapatan yang tinggi. Oleh itu, wajarlah PA berjawatan rendah menuntut hak supaya agihan gaji diberi secara seimbang, adil dan saksama. Berikanlah jugak gaji berdasarkan kos hidup semasa.

....................................


Tahniah ! Panglima ATM .

KPPA ! Ambillah contoh apa yang Panglima ATM buat . LLP banyak mendapat manfaat dari SBPA ATM.

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah aku baru mula nak cari keja aku pasti join ATM dan PDRM sebab kebajikan kakitangan dan keluarga terpelihara.

Tanpa Nama berkata...

Gaji pokok permulaan anggota tentera berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) melonjak daripada kira-kira RM800 kepada RM1,125 sebulan berikutan pelaksanaan skim gaji baru ATM berkuatkuasa 16 Jan lalu.

.....................................

Saaaayang Abang Mad ! Balik awal ye malam nie !

Tanpa Nama berkata...

5 TUNTUTAN CUEPACS:

1) Kaji semula pindaan gaji Gred 54 ke bawah.
2) Kaji gaji penjawat awam mencapai gaji maksimum.
3) Kaji kekananan dalam SSM sebelum bertukar kepada SBPA.
4) Kaji kenaikan gaji tujuh hingga 13 peratus.
5) Semak penstrukturan semula semua gred penjawat awam.

JANGAN TINGGAL GRED 27-40 YG MEMASUKI PERKHIDMATAN DGN DIPLOMA.
BNYAK SKIM TERTINGGAL SPT PEN.PEG.PERTANIAN DLL.
GAJI MMG TERTINGGAL -JIKA SBPA ON KAN GRED 3-2 0R 3-3, SEMUA YG DUK GRED 2-1.2-2 (YG ASAL GRED SSM 27 DIPL0MA) AKAN TERASA.. AKAN MAHAL PENJAWAT LEBIH RENDAH DARI YG LEBIH TINGGI.
CUBA TENGOK - 3-2 MAXIMA RM4880.
3-3 MAXIMA 5320
SEDANGKANG - 2-1 MAXIMA 4330
2-2 MAXIMA 4880
RUGI BAGI YG KPSL BERBANDING KUP..

DARI ITU- PERLU SEMAK DAN BAIKI.

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah aku baru mula nak cari keja aku pasti join ATM dan PDRM sebab kebajikan kakitangan dan keluarga terpelihara.

...............................

Gaji ATM dah naik bila pelarasan gaji PA oleh JPA nanti ATM dan PDRM akan naik lagi..Jadi PA awam juga yang tertinggal jauh...sedih

Tanpa Nama berkata...

gaji pokok yg sesuai-
srp/pmr gaji rm900
spm gaji rm1300
sijil gaji rm1400
diploma gaji rm1500
ijazah gaji rm1900

amacam ok tak..sesuai tak..kalau ok sokong..kalau marah diam je yah...ok


heheheh

by N17 yg cemerlang

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
CANTIK MUKA KO, INGAT SENANG KE BLAJO KT UNIVERSITI, NAK MASUK U PUN SUSA; BILA KEJE N BAGI GAJI KO SENANG2 NK BEZAKAN STAKAT 100 - 300 JE ANTARA KELULUSAN. CE KO YG ADE IJAZAH, KWN KO ADE SIJIL PMR JE, BEZA GAJI 200, KO RASA MCMANE?

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah aku baru mula nak cari keja aku pasti join ATM dan PDRM sebab kebajikan kakitangan dan keluarga terpelihara.

...............................

Gaji ATM dah naik bila pelarasan gaji PA oleh JPA nanti ATM dan PDRM akan naik lagi..Jadi PA awam juga yang tertinggal jauh...sedih

..................................

Jiran aku pencen ATM / LLP , servis 23 tahun sahaja dapat pencen bulanan RM2500.00

Kawan aku pencen PA / N22 , servis 33 tahun dapat pencen RM1300 sahaja .

Tanpa Nama berkata...

Penentangan terhadap kezaliman SBPA perlu diteruskan, kezaliman pegawai atasan kapitalis borjouis penindas perlu ditentang habis-habisan.

Kebajikan penjawat awam pangkat rendah iaitu golongan proletariat yang sedang dizalimi perlu diperjuangkan untuk keadilan.

Teruskan perjuangan menentang keganasan dan kezaliman golongan kapitalis borjouis terhadap golongan proletariat. Keadilan untuk semua pihak, hapuskan kezaliman kapitalis borjouis.

Tanpa Nama berkata...

Jiran aku pencen ATM / LLP , servis 23 tahun sahaja dapat pencen bulanan RM2500.00

Kawan aku pencen PA / N22 , servis 33 tahun dapat pencen RM1300 sahaja...cc katakan...

KPPA! tolong pikir laa, sbpa....omar cupec tu dan pencen....ape dia tahu...

Tanpa Nama berkata...

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?
---------------------------------
kejayaan CUEPACS...apa kejayaan yg cuepacs capai selama ni??? macam persatuan pinggan mangkuk je cuepacs ni.....!

Tanpa Nama berkata...

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?
---------------------------------
kejayaan CUEPACS...apa kejayaan yg cuepacs capai selama ni??? macam persatuan pinggan mangkuk je cuepacs ni.....!

-----------------------------------

Golongan pegawai atasan yang dengki dan iri hati dengan kejayaan CEUPACS telah kepanasan, pergi jahanamlah dengan korang, korang bukan saja tamak, zalim, malahan tak reti mengira, ada ke patut isu kenaikan gaji 2007 pun boleh berdengki tanpa usul periksa? Apa pun CEUPACS telah berjaya mematahkan keganasan dan kezaliman pegawai atasan yang buat SBPA dan kuncu-kuncu serta balacinya seperi ko ini.

Tanpa Nama berkata...

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?
---------------------------------
kejayaan CUEPACS...apa kejayaan yg cuepacs capai selama ni??? macam persatuan pinggan mangkuk je cuepacs ni.....!

--------------------------------

Ko jangan nak hina CEUPACS, pendirian kami penjawat awam pangkat rendah adalah jelas bahawa kalau lima tuntutan CEUPACS berhubung penambah baikan SBPA itu tidak dilayan, maka protes akan beterusan hingga ke peti undi PRU 13 dan seterusnya, harapnya pihak kerajaan ambil serius perkara ini. Kepada pegawai atasan yang berlagak boleh blah la korang, dasar penindas.

Tanpa Nama berkata...

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?
---------------------------------
kejayaan CUEPACS...apa kejayaan yg cuepacs capai selama ni??? macam persatuan pinggan mangkuk je cuepacs ni.....!

------------------------------------

Kuncu-kuncu dan balaci KPPA, JUSA, Turus dan PTD yang buat SBPA telah kepanasan, mereka jelas gagal untuk memburukkan CEUPACS, kepada kuncu-kuncu dan balaci KPPA, JUSA, Turus dan PTD seperti ini, ko boleh blah, boleh berambus, ko jangan harap kami akan terpedaya dengan provokasi murahan ko itu, blah la ko pecacai golongan penindas.

Tanpa Nama berkata...

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?
---------------------------------
kejayaan CUEPACS...apa kejayaan yg cuepacs capai selama ni??? macam persatuan pinggan mangkuk je cuepacs ni.....!

------------------------------------

CEUPACS jauh lebih baik dari penindas seperti pegawai atasan yang buat SBPA, sudahlah tak reti sumber manusia, tak reti mengira, lepas itu tamak haloba, dengki tak tentu arah, korang golongan tamak, penindas yang tak sedar diri.

Syabas CEUPACS, kami kakitangan awam akan terus berjuang bersama CEUPACS.

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah aku baru mula nak cari keja aku pasti join ATM dan PDRM sebab kebajikan kakitangan dan keluarga terpelihara.

...............................

Gaji ATM dah naik bila pelarasan gaji PA oleh JPA nanti ATM dan PDRM akan naik lagi..Jadi PA awam juga yang tertinggal jauh...sedih

----------------------------------

Ini semua adalah angkara sikap tamak haloba, dengki tak tentu arah dan tak reti sumber manusia serta tak reti mengira pegawai atasan di JPA dan kuncu-kuncu serta para balaci mereka. Mereka inilah puncanya segala masalah yang berlaku sekarang ini. Kepada KPPA, JUSA, Turus dan PTD yang tak reti sumber manusia dan tak reti mengira, korang adalah punca kekalutan dalam perkhidmatan awam sekarang ini, ada reti ke? Faham-fahamlah ye.

Tanpa Nama berkata...

aku cikgu DG32 saja, kerja dah berpuluh taun. masa dulu kalau nak amik degree kena cuti study dan tak bergaji.macam mana nak tanggung anak bini aku kalau sambung. Ngajar 7 kelas, satu kelas 40 murid dan ngajar 2 subjek. bila petang penuh bonet keta sebab nak semak buku murid. kat sek. aku kena juga buat keja kerani dan kerja-kerja sek. spt keja koku. sampai buat line padang dan susun bangku pun aku kena buat. ngajar sama dgn DG41 & DG44 tapi gaji aku tak sama.Nama je keja sampai 2 tapi tiap2 ari aku balik pukul 6 dan sabtu ahad aku datang sek. jg. Adil ke ni?

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya, berita untuk MTUC (Swasta):

Rang Undang-Undang Umur Persaraan Swasta hampir siap


2012/02/14
PUTRAJAYA: Proses penggubalan Rang Undang-undang Umur Persaraan Swasta bagi menaikkan had umur persaraan sehingga 64 tahun dengan had bersara mandatori 60 tahun, kini di peringkat akhir, kata Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr S Subramaniam.

Beliau berharap rang undang-undang itu dapat dibentangkan pada sesi sidang Dewan Rakyat yang akan bermula bulan depan untuk mendapat kelulusan selepas beberapa perkara diperhalusi.
"Kita di peringkat akhir proses penggubalan undang-undang. Kalau siap sebelum sesi Parlimen ini, kita harap ia boleh dibentangkan nanti. Tetapi ada satu dua isu yang masih kita meneliti dan memperhalusi," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Kini tiada umur persaraan wajib ditetapkan bagi sektor swasta seperti sektor awam.

Di bawah undang-undang baru itu, seseorang pekerja hanya akan bersara apabila mencapai usia 60 tahun dan jika khidmatnya masih diperlukan, pekerja terbabit boleh dilanjutkan perkhidmatan selama empat tahun lagi.

Sebelum ini Setiausaha Agung Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Abdul Halim Mansor menyambut baik usaha kerajaan untuk melanjutkan umur persaraan kakitangan sektor swasta berjumlah lebih enam juta orang.

Terdahulu Dr Subramaniam menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Jabatan Pembangunan Kemahiran dengan Persatuan Teknologi Industri Perkomputeran (CompTIA), Dewan Perusahaan dan Perindustrian London (LCCI) dan Persatuan Teknologi Malaysia (TAM). - BERNAMA

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/RangUndang-UndangUmurPersaraanSwastahampirsiap/Article

Go Datuk Subramaniam Go

Tanpa Nama berkata...

Pihak kerajaan menghadapi dilema yang serius berkenaan SBPA ini kerana isu yang bergolak dalam SBPA sangat sensitif dan sungguh rumit untuk diatasi.

Pihak kerajaan perlu melihat perkara ini dengan serius supaya pihak-pihak yang terlibat dalam SBPA dapat mecapai kata sepakat yang bersifat menang-menang untuk keadilan dan kebajikan bersama.

Meskipun begitu cabaran yang begitu getir akan ditempuhi oleh pihak kerajaan dalam menyelesaikan segala keributan dan kekalutan dalam SBPA yang telah menggoncang sokongan penjawat awam terhadap kerajaan.

Keharmonian perkhidmatan awam telah diporak perandakan oleh golongan yang telah menyalahgunakan kuasa dan kedudukan mereka untuk membuat dasar yang mementingkan diri mereka tetapi menindas penjawat awam pangkat rendah. Tindakan serius perlu dikenakan kepada petualang berkenaan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

bh

Tanpa Nama berkata...

saya sokong Kasim. Tq kerna kembali lagi.
Saya tau tuan ikhlas berjuang. Teruskan ...

Tanpa Nama berkata...

Pakcik kasim, sy sokong pakcik...semoga keadilan berpihak di sebelah pakcik...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?
---------------------------------
kejayaan CUEPACS...apa kejayaan yg cuepacs capai selama ni??? macam persatuan pinggan mangkuk je cuepacs ni.....!

------------------------------------

CEUPACS jauh lebih baik dari penindas seperti pegawai atasan yang buat SBPA, sudahlah tak reti sumber manusia, tak reti mengira, lepas itu tamak haloba, dengki tak tentu arah, korang golongan tamak, penindas yang tak sedar diri.

Syabas CEUPACS, kami kakitangan awam akan terus berjuang bersama CEUPACS.
===================================
sy sokong CUEPACS, mereka tak bersalah malah memperjuangkan hak-hak PA yang tertindas...SOKONG....

Tanpa Nama berkata...

Syabas CEUPACS, kami kakitangan awam akan terus berjuang bersama CEUPACS.
---------------------------------------------------------------
Berjuang konon!..........org yg tengah menyangkung dlm jamban pun mengaku berjuang.......walau pun sekadar nak mengeluarkan taik!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mangkuk yg tulis komen ni confirm mak bapak dia x mandi junub masa lepas main, tu yg jadi biadap bila dah besar!

------------------------------------

Ko ni memang kurang ajar, tak mahulah saya maki hamun mak bapak kamu, kalau saya maki mau meraung kamu lihat caci maki saya pula nanti. Memang jelas PTD, JUSA, Turus geng pegawai atasan memang tamak dan dengki dengan kejayaan CEUPACS termasuk diri ko sekali, apahal, tak puas hati?

Pergi mampuslah dengan kumpulan pegawai atasan penindas macam ko ni, harap ijazah saja berjela, tapi tak berhati perut, biadap dan tak reti mengira.

Selasa, Februari 14, 2012 9:16:00 AM

----------------------------------
KO NI MEMANG NAMPAK BODOH BILA KOMEN...KALAU DAH BODOH BERTINGKAT2 TU, TAK PAYAH LA NAK KONDEM ORG ADA IJAZAH.6 TAHUN BLAJAR KAT U SUSAH2, PASTU KORANG YG SPM PLAK NAK GAJI SAMA DGN IJAZAH...WAKLU ...KALU BERANI PI SWASTA LA BODOH...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
KENAPA RAMAI PNP KURANG AJAR? CUBA TGK DLM WALL FB KPPA. SBPA ADA MASALAH MMG PATUT TANGGUH. KALAU ADA PEMIMPIN YG DENGKI GOLONGAN BAWAHAN,ROSAK NEGARA. NASIB BAIK PM SEDAR,ADA GOLONGAN MCM TU.

Isnin, Februari 13, 2012 10:09:00 PM

--------------------------------BUKAN PNP YG KOMEN CAMTU KAT WALL KPPA, YG SOKONGAN TAKDE OTAK JE YG BERANI MENCARUT KAT WALL KPPA...MENYAMAR JADI PNP KE?....SILAP LA BRO...

Tanpa Nama berkata...

kasim, ko pun petualang jugak..melaga2kan PA....ko pun [patut kena humban calam lobang jamban...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku cikgu DG32 saja, kerja dah berpuluh taun. masa dulu kalau nak amik degree kena cuti study dan tak bergaji.macam mana nak tanggung anak bini aku kalau sambung. Ngajar 7 kelas, satu kelas 40 murid dan ngajar 2 subjek. bila petang penuh bonet keta sebab nak semak buku murid. kat sek. aku kena juga buat keja kerani dan kerja-kerja sek. spt keja koku. sampai buat line padang dan susun bangku pun aku kena buat. ngajar sama dgn DG41 & DG44 tapi gaji aku tak sama.Nama je keja sampai 2 tapi tiap2 ari aku balik pukul 6 dan sabtu ahad aku datang sek. jg. Adil ke ni?

Selasa, Februari 14, 2012 3:05:00 PM

---------------------------------

ish ish...tak adil...bila org admin nak jaga keje cikgu, tak bagi...ni sume org atas cikgu2 la ni...sibuk nak kejar pangkat...cikgu2 bawah plak ramai sibuk berpolitik dan buat MLM...salah siapa? salah cikgu jugak....

Tanpa Nama berkata...

kalau semua nak itu, nak ini, salahkan cuepacs pulak, kalau macam ni, bagus semua batalkan..jgn bagi apa2 kemudahan kepada PA ke, pangkat besar ke rendah ke...bior padan muka semua...termasuk aku sendiri....ini kah yang anda semua minta? biar lah mereka buat keputusan dulu, kalau cuepacs tak fight? sape yang fight? u semua ke? termasuk aku? yang kita ni hanya tahu point kesalahan org je, they trying their best for us to help PA...renung2 kan lah...

Tanpa Nama berkata...

alahaii kasim selamat sijil seciput gaji nk selori..mula la dengki kt gred lain..

Tanpa Nama berkata...

kasim, ko pun petualang jugak..melaga2kan PA....ko pun [patut kena humban calam lobang jamban...

Selasa, Februari 14, 2012 11:12:00 PM

alahaii kasim selamat sijil seciput gaji nk selori..mula la dengki kt gred lain..

Rabu, Februari 15, 2012 1:20:00 AM

_________ hanya orang yang berpenyakit SCHEZOPHERNIA yg berkata demikian kpd Kasim.
Aku sokong Kasim.

Tanpa Nama berkata...

ish ish...tak adil...bila org admin nak jaga keje cikgu, tak bagi...ni sume org atas cikgu2 la ni...sibuk nak kejar pangkat...cikgu2 bawah plak ramai sibuk berpolitik dan buat MLM...salah siapa? salah cikgu jugak....
-------------------------------------
Saya setuju dengan statement atas, memang betul kebanyakan cikgu lepasan maktab yang tidak dpat melanjutkan pelajaran sibuk dengan berpolitik dan MLM untuk pendapatan melebihi guru ijazah. Oleh itu kementrian pedidikan harus ambil perhatian ke atas guru-guru seperti ini, kerana mereka inilah yang menyebabkan nama guru busuk kerana tidak menfokus sepenuhnya kepada pelajaran kanak-kanak. Cikgu jangan hanya pandai marah apabila dicemuh.

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN GAJI TAHUNAN,PERBANDINGAN ANTARA SSM DAN SBPA.

PMR RM40(ssm) -RM80(sbpa) naik 100% ( RM80 x 10 thn = RM800 )

SPM RM50(ssm) -RM95(sbpa) naik 90%
( RM95 x 10 thn = RM950 )

SPM+SIJIL RM50(ssm) - RM95(sbpa) naik 90%
( RM95 x 10 thn = RM950 )

SIJIL RM50(ssm) - RM145(sbpa) naik 190%
( RM145 x 10 thn = RM1450 )

STPM/DIPLOMA RM60(ssm) - RM145(sbpa) naik 141%
( RM145 x 10 thn = RM1450)

IJAZAH RM90(ssm) - Rm225(sbpa) naik 150%
N41( RM225 x 10 thn = RM2250 )
N44( RM250 x 10 thn = RM2500 )

.... Tolong Sambung analisa ini ...

Tanpa Nama berkata...

Sara Hidup ATM LLP (SPM )

Prebet - RM1125 - RM3035

Lans Koperal- RM1400 - RM3295

Koperal - RM1550 - RM3550

Sarjan - RM1645 - RM4570

Staf Sarjan - RM2015 - RM4905

PW II - RM.....

Tanpa Nama berkata...

5 TUNTUTAN CUEPACS:

1) Kaji semula pindaan gaji Gred 54 ke bawah.
2) Kaji gaji penjawat awam mencapai gaji maksimum.
3) Kaji kekananan dalam SSM sebelum bertukar kepada SBPA.
4) Kaji kenaikan gaji tujuh hingga 13 peratus.
5) Semak penstrukturan semula semua gred penjawat awam.

JANGAN TINGGAL GRED 27-40 YG MEMASUKI PERKHIDMATAN DGN DIPLOMA.
BNYAK SKIM TERTINGGAL SPT PEN.PEG.PERTANIAN DLL.
GAJI MMG TERTINGGAL -JIKA SBPA ON KAN GRED 3-2 0R 3-3, SEMUA YG DUK GRED 2-1.2-2 (YG ASAL GRED SSM 27 DIPL0MA) AKAN TERASA.. AKAN MAHAL PENJAWAT LEBIH RENDAH DARI YG LEBIH TINGGI.
CUBA TENGOK - 3-2 MAXIMA RM4880.
3-3 MAXIMA 5320
SEDANGKANG - 2-1 MAXIMA 4330
2-2 MAXIMA 4880
RUGI BAGI YG KPSL BERBANDING KUP..

DARI ITU- PERLU SEMAK DAN BAIKI.

Selasa, Februari 14, 2012 12:39:00 PM

**********************************

TERASA BODOHNYA BILA GAJI KELAYAKAN SIJIL SAMA ATAU LEBIH TINGGI DARI DIPLOMA...YG BODOH TU BUKAN AKU SEBAB AKU TAK BUAT SKIM GAJI TU...KALAU AKU BUAT AKU MESTI BEZAKAN GRED 1-1 2-1 3-1 4-1 DAN 5-1, BARU LA TAK BISING SATU MALAYA.

Tanpa Nama berkata...

maka-maka ada lg yg bonggok dan bahlol...duk gred 41 tapi bising camne gred 32 lebih tinggi gaji dari gred 29...tak tau nk beza gred lantikan ngan gred naik pangkat....cakap pandai tapi senggal...bodoh sombong tak nak tanya org yg lebih tau

Tanpa Nama berkata...

JANGAN TINGGAL GRED 27-40 YG MEMASUKI PERKHIDMATAN DGN DIPLOMA.
BNYAK SKIM TERTINGGAL SPT PEN.PEG.PERTANIAN DLL.
GAJI MMG TERTINGGAL -JIKA SBPA ON KAN GRED 3-2 0R 3-3, SEMUA YG DUK GRED 2-1.2-2 (YG ASAL GRED SSM 27 DIPL0MA) AKAN TERASA.. AKAN MAHAL PENJAWAT LEBIH RENDAH DARI YG LEBIH TINGGI.
CUBA TENGOK - 3-2 MAXIMA RM4880.
3-3 MAXIMA 5320
SEDANGKANG - 2-1 MAXIMA 4330
2-2 MAXIMA 4880
RUGI BAGI YG KPSL BERBANDING KUP..
---------------------------------------------
ni kenyataan bodoh tak tau beza gred lantikan ngan gred kenaikan pangkat...bahlol sepanjang zaman

Tanpa Nama berkata...

MINTA CUEPACS-PASTIKAN TAKLIMAT DAN KURUS YANG DI ADAKAN OLIH JABATAN KERAJAAN TIDAK DIADAKAN PADA HARI SABTU DAN AHAD INI SAMPAI RUMAH TANGGA HADAPI BANYAK MASALAH.TOLONG LAH CUEPACS

j22/26 berkata...

Kami menghargai jasa baik kerajaan kerana menaik taraf sijil kejuruteraan politeknik setaraf STPM. Jawatan Juruteknik J22 & J26 kini adalah JA3-1 sama gred dgn jawatan Juruteknik J17. Dari itu kami Juruteknik J22 & J26(SSM) yang memiliki Sijil Kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun, mohon dipertimbangkan & dihargai pengalaman serta kekananannya. Sebelum ini kami juga berusaha utk lulus PTK & melalui prosesi temu duga sebelum dapat menjawat jawatan Juruteknik J22 @ J26. Dengan ini kami berharap pihak JPA memberi kami sedikit penghargaan atas usaha kami sebelum ini utk memajukan diri hingga dapat menjawat jawatan kanan dlm skim juruteknik. Harapan kami agar diberi gred berbeza dari gred JA3-1 supaya dpt membezakn kami dr gred J17 SSM.

Tanpa Nama berkata...

maka-maka ada lg yg bonggok dan bahlol...duk gred 41 tapi bising camne gred 32 lebih tinggi gaji dari gred 29...tak tau nk beza gred lantikan ngan gred naik pangkat....cakap pandai tapi senggal...bodoh sombong tak nak tanya org yg lebih tau

Rabu, Februari 15, 2012 11:20:00 AM
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

JANGAN TINGGAL GRED 27-40 YG MEMASUKI PERKHIDMATAN DGN DIPLOMA.
BNYAK SKIM TERTINGGAL SPT PEN.PEG.PERTANIAN DLL.
GAJI MMG TERTINGGAL -JIKA SBPA ON KAN GRED 3-2 0R 3-3, SEMUA YG DUK GRED 2-1.2-2 (YG ASAL GRED SSM 27 DIPL0MA) AKAN TERASA.. AKAN MAHAL PENJAWAT LEBIH RENDAH DARI YG LEBIH TINGGI.
CUBA TENGOK - 3-2 MAXIMA RM4880.
3-3 MAXIMA 5320
SEDANGKANG - 2-1 MAXIMA 4330
2-2 MAXIMA 4880
RUGI BAGI YG KPSL BERBANDING KUP..
---------------------------------------------
ni kenyataan bodoh tak tau beza gred lantikan ngan gred kenaikan pangkat...bahlol sepanjang zaman

Rabu, Februari 15, 2012 11:33:00 AM

@@@@@@@@@@@@@@@@

Dah banyak kali perkara ini dibangkitkan.... Masih ada yang x faham...

Tanpa Nama berkata...

masalah untuk melaksanakan sbpa tak banyak mana ..yg byknya masalah yg telah lama timbul dalam skim yang sebelum ini...yg byk ketidakadilan tapi tak di selesaikan segera oleh JPA dan cuepacs...kalau tak senanag je...semua naik 10%..apa masalah..adil.Bab duit kerajaan ada budjet...ada simpan kat mana-mana...tak caya tanya Bank Negara...hidup kerajaan....hidup sbpa...kasi cepat sikit..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

1.Salah satu faktor ketidakpuasan PA mengenai sbpa ialah kenaikan gaji JUSA yang melampau..hampir 100%..ada berani kupek persoalkan perkara ini..ada berani kupek perjuangkan ketidakadilan ini.
2.yang pastinya JUSA telah menikamati gaji baru spba mereka pada bulan lepas...yang kupek ni dok melalak syok sendiri.
3.dah kata dulu..puak kupek yang diketuai oleh omar osman ni..setakat lulus spm ni...tak dak siapa ingin dengar pandangan...baik JPA atau Pm sendiri...lain kali gantilah omar osman ni dengan PA yang educated sikit...takat lulus spm..cerminla diri sendiri sebelum perasan nak jadi ketua pada PA.
...................................
sokongggggg

hamba17 berkata...

Semua PA kena tipu. Di tipu oleh orang yang cerdik menipu demi kepentingan sendiri. Hanya Allah sahaja yang tahu. Tak usah bagi pandangan ataupun bangkangan atau mencetuskan pergaduhan lah. Semua itu tidak dipedulikan lagi. Apa yang Cuepacs buat adalah mengikut arahan PM. Tunggu dan lihat la nanti. Meraka sanggup membunuh 1000 orang janji dapat selamatkan 1,000,000 orang. Kejamnya dunia sekarang.

Tanpa Nama berkata...

KO NI MEMANG NAMPAK BODOH BILA KOMEN...KALAU DAH BODOH BERTINGKAT2 TU, TAK PAYAH LA NAK KONDEM ORG ADA IJAZAH.6 TAHUN BLAJAR KAT U SUSAH2, PASTU KORANG YG SPM PLAK NAK GAJI SAMA DGN IJAZAH...WAKLU ...KALU BERANI PI SWASTA LA BODOH...

--------------------------------------

Apahal, tak puas hati? Korang ada ijazah, tapi tak reti mengira, lepas itu tak berhati perut, zalim, penindas memang tak berguna. Jadi korang nak pertikaikan CEUPACS apa lagi?

Setakat belajar di universiti, setakat menghafal untuk jawab periksa tapi tak tahu apa yang dijawab apa guna? Berlagak saja lebih korang ni, sebab itulah tak reti mengira, tak reti sumber manusia bua SBPA macam lahanat musibat. Pergi mampuslah dengan penindas seperti korang ini.

Tanpa Nama berkata...

kasim, ko pun petualang jugak..melaga2kan PA....ko pun [patut kena humban calam lobang jamban...

-------------------------------------

Salah seorang pecacai dan kuncu-kuncu KPPA, PTD, JUSA dan Turus dengki terhadap penjawat awam, boleh blah la dengan kedengkian korang tu, jangan harap kami penjawat awam akan termakan dengan provokasi murahan pegawai atasan penindas yang tak berhati perut, pergi mampus dengan korang.

Tanpa Nama berkata...

Syabas CEUPACS, kami kakitangan awam akan terus berjuang bersama CEUPACS.
---------------------------------------------------------------
Berjuang konon!..........org yg tengah menyangkung dlm jamban pun mengaku berjuang.......walau pun sekadar nak mengeluarkan taik!!!!

---------------------------------------

Pergi mampuslah dengan pecacai dan tali barut serta kuncu-kuncu KPPA, JUSA, PTD dan Turus, korang pegawai atasan memang dengki dengan CEUPACS yang telah berjaya mengggalkan usaha kejam kamu itu, itulah perkara jahat memang tidak akan diredhai, boleh pergi mampuslah dengan kedengkian korang, teruskan usaha CEUPACS, penjawat awam sentiasa bersama CEUPACS untuk menentang kezaliman pegawai atasan penindas yang tak guna ini.

Tanpa Nama berkata...

Saya telah melihat komen-komen dari pihak yang tidak berpuas hati terhadap saya dan juga terhadap pihak CEUPACS di blog ini, rasanya ia adalah disebabkan kekecewaan pihak-pihak tertentu yang telah gagal untuk memanipulasikan SBPA sebelum ini untuk kepentingan mereka. Biarkan pihak-pihak tersebut dengan kesombongan dan ketololan mereka, kononnya mereka belajar tinggi, kononnya mereka pegawai tapi tak reti mengira, tak reti sumber manusia, tak berhati perut, tak bertimbang rasa, tak berperi kemanusiaan, apa guna?

Berkenaan maki hamun terhadap saya, itu pihak yang berkenaan punya pasal, apa yang saya ingin terangkan adalah jelas bahawa saya bersama CEUPACS dan seluruh kakitangan awam pangkat rendah untuk terus berjuang untuk keadilan semua penjawat awam, lima tuntutan CEUPACS perlu dipenuhi oleh pihak kerajaan, itu kehendak semua penjawat awam pangkat rendah, jelas dan terang.

Tanpa Nama berkata...

Saya telah melihat komen-komen dari pihak yang tidak berpuas hati terhadap saya dan juga terhadap pihak CEUPACS di blog ini, rasanya ia adalah disebabkan kekecewaan pihak-pihak tertentu yang telah gagal untuk memanipulasikan SBPA sebelum ini untuk kepentingan mereka. Biarkan pihak-pihak tersebut dengan kesombongan dan ketololan mereka, kononnya mereka belajar tinggi, kononnya mereka pegawai tapi tak reti mengira, tak reti sumber manusia, tak berhati perut, tak bertimbang rasa, tak berperi kemanusiaan, apa guna?

Berkenaan maki hamun terhadap saya, itu pihak yang berkenaan punya pasal, apa yang saya ingin terangkan adalah jelas bahawa saya bersama CEUPACS dan seluruh kakitangan awam pangkat rendah untuk terus berjuang untuk keadilan semua penjawat awam, lima tuntutan CEUPACS perlu dipenuhi oleh pihak kerajaan, itu kehendak semua penjawat awam pangkat rendah, jelas dan terang.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Matlamat penjawat awam terhadap SBPA adalah penuhi segala tuntutan CEUPACS terhadap penambahbaikan SBPA, itu jelas dan terang, jika gagal untuk perkara berkenaan, maka penambahbaikan akan ditolak seluruhnya.

Penolakan SBPA yang baru ini akan memberikan kesan yang sangat serius terhadap situasi politik kerajaan, dengan rangakaian yang luas penjawat awam dengan masyarakat, maka kerajaan telah kehilangan satu jentera yang selama ini menjadi bentang pembelaan kerajaan, sebabnya ramai penjawat awam selama ini menjadi pembela kerajaan dalam menangkis tohmahan oleh pihak pembangkang, kakitangan awam tidak akan memburuk-burukkan kerajaan, tapi kalau kakitangan kerajaan tidak lagi membela dengan menangkis tohmahan oleh pihak pembangkang,maka kerajaan akan berada dalam situasi yang sangat getir. Renung-renungkanlah.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
KO NI MEMANG NAMPAK BODOH BILA KOMEN...KALAU DAH BODOH BERTINGKAT2 TU, TAK PAYAH LA NAK KONDEM ORG ADA IJAZAH.6 TAHUN BLAJAR KAT U SUSAH2, PASTU KORANG YG SPM PLAK NAK GAJI SAMA DGN IJAZAH...WAKLU ...KALU BERANI PI SWASTA LA BODOH...

--------------------------------------

Apahal, tak puas hati? Korang ada ijazah, tapi tak reti mengira, lepas itu tak berhati perut, zalim, penindas memang tak berguna. Jadi korang nak pertikaikan CEUPACS apa lagi?

Setakat belajar di universiti, setakat menghafal untuk jawab periksa tapi tak tahu apa yang dijawab apa guna? Berlagak saja lebih korang ni, sebab itulah tak reti mengira, tak reti sumber manusia bua SBPA macam lahanat musibat. Pergi mampuslah dengan penindas seperti korang ini.

-----------------------

Woi bodoh tahap cipan
SBPA ni budak takder degree ker yang buat?? or budak SPM yang buat???Jangan berlagak lah dengan degree ko tu..buat bungkus nasi lemak jer ler...

Tanpa Nama berkata...

Sara Hidup ATM LLP (SPM )

Prebet - RM1125 - RM3035

Lans Koperal- RM1400 - RM3295

Koperal - RM1550 - RM3550

Sarjan - RM1645 - RM4570

Staf Sarjan - RM2015 - RM4905

PW II - RM2695 - RM5435

PW 1 - RM3290 - RM6020

Diluluskan mulai 16 hb. Jan 2012 .

Tempoh servis dari 23 tahun dinaikan kepada 27 tahun.

Terima kasih , Panglima ATM !!

Tanpa Nama berkata...

TEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIMMMMMMMMMMMMMMMMMAAAAAAAAAAAAAAAAAA KKKKKKKKKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH CCCCCCCCCCCCCCCCCUUUUUUUUUUUEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPAAAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCCCCCCCCCSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS...

Tanpa Nama berkata...

kenapa ramai sangat yang kutuk2 CEUPACS..aku tengok kesatuan ini jer yang banyak membantu dan memperjuangkan PA.Lebih - lebih lagi bab bonus, elaun dan gaji.

kesatuan lain takder ker yang berani macam CEUPACS???

Gol PNP tak berminat ker buat kesatuan yang membela nasib PNP, tak perlu lah kutuk2 presiden kupek yang takder degree tu kan. Adil dan saksama.

kutuk2 ni buat tambah dosa jer.

Time susah macam ni reti lah pulak minta tlg kupeks tangguh SPBA. Time senang lupe diri macam kucing dapat tikus.

Tanpa Nama berkata...

Aku rase boleh lingkup PRU 13 ni jika masalah ini tidak selesai..

Nasiblah labu..ditelan dimakan pun redha jer lah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
KENAPA RAMAI PNP KURANG AJAR? CUBA TGK DLM WALL FB KPPA. SBPA ADA MASALAH MMG PATUT TANGGUH. KALAU ADA PEMIMPIN YG DENGKI GOLONGAN BAWAHAN,ROSAK NEGARA. NASIB BAIK PM SEDAR,ADA GOLONGAN MCM TU.

Isnin, Februari 13, 2012 10:09:00 PM

--------------------------------BUKAN PNP YG KOMEN CAMTU KAT WALL KPPA, YG SOKONGAN TAKDE OTAK JE YG BERANI MENCARUT KAT WALL KPPA...MENYAMAR JADI PNP KE?....SILAP LA BRO...

-----------------------

Lu jangan tuduh sokongan plak,lu ader bukti ker brooooook

Berfikir dengan waras adalah lebih baik dari berfikir macam kera duku.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kita akan terus terdiri dalam golongan PA paling miskin, harga barang, minyak tetap akan melambung...terima je lah...

---------------------

Yang ni aku setuju..PRU 13 ni kita sama - sama lah pilih penentu masa depan PA semua supaya tidak terus miskin dan miskin lagi..mati pun gune duit beli kain kapan dan batu nisan.

Sokong dan sokong dah tapi habuk pun takdak..hirup kuah jer ler labu

Tanpa Nama berkata...

Jangan anggap penjawat awam pangkat rendah ini lemah kerana penjawat awam pangkat rendah ini mempunyai jaringan yang lebih luas dengan masyarakat berbanding pegawai atasan yang sibuk mengarah itu dan ini saja.
---------------------------

Yang ini aku setuju..Gol perlaksana bilanganya ramai serta mereka selalu berhubung dengan masyarakat. Bahaya dan silap besar PM jika mereka - mereka ini berpaling tadah..walapun setakat spm, stpm, sijil dan diploma tapi bab politik mereka lebih pandai dan pro..

tak mustahil pisang berbuah 3 kali.

sekadar renungan

Tanpa Nama berkata...

sambungan...

minta jasa baik gol perlaksana supaya menyokong PM.

Jasa mu tetap dikenang dan dihargai.

Tanpa Nama berkata...

OK.. AKU SOKONG PM SEPENUH HATI JIKA GRED Q17 DAPAT 3-1..

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan badan berkanun pun dok tunggu Sifir Gaji SBPA ... untuk ikut follow gaji baru . Kumpulan ini juga sedang menunggu bulan jatuh keriba !

Tanpa Nama berkata...

omar dah tua,cakap macam burung tiong, pendapat peribadi di utamakan, suara ahli kongres tidak di utamakan.

Tanpa Nama berkata...

Jangan anggap penjawat awam pangkat rendah ini lemah kerana penjawat awam pangkat rendah ini mempunyai jaringan yang lebih luas dengan masyarakat berbanding pegawai atasan yang sibuk mengarah itu dan ini saja.

......................................

Aku juga bersamamu .....

Tanpa Nama berkata...

Johor,perak,melaka adalah negeri yang paling susah kenaikan pangkat bagi kakitangan kerajaannya, walaupun ada sebahagian besar kakitangan bawahannya yang mempunyai ijazah dan master, tidak diberi keutamaan di dalam perjawatan baru bagi kumpulan A, malah jawatan tersebut hanya di beri kepada anak-anak org atasan dan besar.. johor,perak,melaka bakal tumbang kepada PR pada PRU-13 nie.. bersedialah menjadi pembangkang..!!

Tanpa Nama berkata...

Salam Y. Bhg. Dato',

adalah dicadangkan supaya kakitangan awam yg telah maximum beberapa
tahun sebelum 2012, ditahan kenaikkan gaji sebab tidak lulus periksa
beberapa tahun sebelum 2012 hendaklah diberi kenaikkan gaji bagi
tahun2 yg ditahan itu walaupun kakitangan itu telah dinaikkan pangkat
ke gred lain.

Terima kasih.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 370   Terbaru› Baru»