SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 Februari 2012

JIKA ISU INI TAK SELESAI, JANGAN HARAP PRU-13 BOLEH DIADAKAN...

Utusan Malaysia

ISU ini amat sensitif. Ia lebih sensitif daripada isu ladang lembu dan lain-lain. Jika isu ini tidak selesai, jangan diharap pilihan raya boleh diadakan.

Ia membabitkan isu gaji kira-kira 1.3 juta kakitangan awam, yang kesemuanya, termasuk keluarga mereka layak mengundi. Ingat lagi kisah ‘penyapu’ di Selangor? Negeri itu jatuh antara sebabnya kerana penjawat-penjawat awam termasuk DO, ADO sehinggalah ke peringkat peon, begitu marah kerana dihina.

Jangan cari pasal dengan golongan ini. Mereka ialah kumpulan pelaksana dan tulang belakang kepada dasar-dasar kerajaan. Jika mereka marah mereka boleh bertukar warna menjadi Mr. Blue atau Mr. Green seperti dalam watak filem Incredible Hulk. Dan itu amat bahaya.

Dalam hal ini Perdana Menteri sememangnya cukup sedar. Satu tindakan cepat sedang diambilnya. Memang PM sendiri tahu jika isu ini tidak selesai maka Pilihan Raya Umum Ke-13 ini tidak boleh dilaksanakan. Maka itu, YAB PM telah mengarahkan sebuah jawatankuasa petugas khas (task force) semakan semula gaji duduk berbincang dengan Cuepacs mengenai hal ini, setelah Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman sendiri mengamuk.

Setakat ini sudah tiga kali task force ini berbincang. Hari ini sekali lagi rundingan akan dilangsungkan. Kali ini ia akan membabitkan cadangan lima perkara daripada Cuepacs sendiri. Omar akan mengetuai perbincangan itu bagi pihak kesatuan tersebut dengan wakil-wakil dari JPA, Pejabat Peguam Negara, Perbendaharaan dan agensi-agensi lain.

‘‘Kita mahu rundingan ini diselesaikan sebelum 30 Mac ini,” kata Omar kepada saya semalam.

Omar seperti biasa cukup bertenaga. Cakapnya juga cukup tegas. Dalam rundingan itu, beliau diberi tanggungjawab dan kepercayaan oleh kumpulan 54 (pengurusan dan profesional) ke bawah untuk membawa suara dan nasib mereka ke atas.

Kumpulan-kumpulan itu termasuklah: Jawatankuasa khas Gred 54 ke bawah PTD dan Pegawai Tadbir; Persatuan Pensyarah Universiti Profesor Madya Ke Bawah; Persatuan Jurutera Kebangsaan; Kumpulan Doktor-doktor Pakar Gred 54; Kumpulan Anggota Keselamatan Polis; Kumpulan Gred 54 Teknikal selain gabungan Cuepacs sendiri terdiri daripada Kumpulan Pelaksana 1 dan 2.

Hari ini saya mahu menyiarkan sepucuk surat yang dihantar kepada saya oleh seorang penjawat awam. Bunyinya agak keras. Tapi ditulis secara profesional, bernas, ada logik mengenai gaji baru mereka di bawah skim baru SBPA (Skim Baru Perkhidmatan Awam).

Begini bunyi surat itu. Semoga ia menjadi iktibar kepada kita semua.

Struktur perkhidmatan di bawah SBPA terbahagi kepada empat:

* Kumpulan Premier (Strategic and key positions (Turus): KSN, KSU)

* Kumpulan Pengurusan Tertinggi (Jawatan Utama dan Gred Khas: JUSA C, B dan A)

* Kumpulan Pengurusan dan Profesional (Pegawai Gred 41 hingga Gred 54)

* Kumpulan Pelaksana (Pegawai dengan kelayakan masuk PMR hingga Diploma)

Kumpulan pegawai yang mendapat kenaikan gaji paling banyak ialah kumpulan Premier dan JUSA. Difahamkan semua KSU diberikan opsyen bersara dan seterusnya berkhidmat secara kontrak. Persaraan pula dikira sehingga umur 60 tahun. Ini bermakna semua KSU akan mendapat pencen dan gaji selain daripada faedah persaraan lain seperti gratuiti. Pencen sahaja, mengikut jadual gaji SBPA untuk kumpulan ini akan menjangkau puluhan ribu ringgit. Apakah rasionalnya keputusan ini memandangkan kebanyakan KSU telah pun berada di akhir tempoh perkhidmatan? Gaji kumpulan Premier ini difahamkan sama besar atau lebih besar daripada CEO di GLC atau di perbadanan-perbadanan swasta.

Isu penting SBPA ialah ketidakadilan yang amat ketara dari segi kenaikan gaji. Contohnya kumpulan JUSA C sahaja mendapat kenaikan gaji melebihi RM5,000 dengan peratus kenaikan di antara 57 peratus dan 81 peratus! Sementara kumpulan pelaksana N22 hanya mendapat kenaikan gaji di antara RM100 dan RM200 (ada yang lebih rendah) dengan peratus kenaikan di antara 3.7 peratus dan 7.5 peratus sahaja.

Difahamkan di bawah skim baru ini, Premier 1 akan menerima gaji sebanyak RM60,000 sebulan tanpa elaun; Premier 2 RM40,000 tanpa elaun dan Premier 3 RM40,000 tanpa elaun dan Premier 4 RM35,000 tanpa elaun. Tunggakan pampasan adalah antara RM800,000 dan RM1 juta.

Secara logiknya peratus kenaikan di antara kumpulan tidak boleh terlalu berbeza kerana ia akan meningkatkan jurang perbezaan pendapatan serta mengundang rasa tidak puas hati penjawat awam yang 80 peratus terdiri daripada kumpulan pelaksana.

Ketidakpuasan hati kumpulan pelaksana ini, ditambah dengan keluarga masing-masing, mampu menumbangkan kerajaan.

Sebagai rumusan SBPA telah menidakkan semua usaha kerajaan untuk menonjolkan kerajaan sedia ada sebagai a caring government. SBPA dibuat secara tergesa-gesa, tidak telus dan merupakan the biggest blunder Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam sejarah Malaysia.

Pihak JPA tidak perlu lagi memberi taklimat di sana sini mengenai SBPA tetapi mengakui bahawa SBPA sebenarnya tidak adil, tidak telus dan JPA perlu mengambil langkah positif untuk memperbaikinya.

Adalah menjadi satu tindakan yang bodoh, sia-sia dan akan menjadi bahan ketawa umum dan dunia untuk masih lagi mempertahankan bahawa SBPA merupakan satu sistem saraan yang baik dan mampu membawa negara kepada negara berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Kerajaan juga perlu mengambil tindakan tegas kepada mereka yang bertanggungjawab (merangka dan meluluskan tangga gaji itu) bagi menunjukkan kerajaan bertegas serta prihatin kepada kesejahteraan semua kumpulan penjawat awam dan rakyat.

Dengan kepincangan SBPA yang tidak masuk akal dan tidak terfikir oleh kebanyakan penjawat awam ini patutkah Kumpulan Premier, di antaranya terlibat secara langsung dalam penggubalan SBPA, dibayar pencen beserta gaji yang sebegitu tinggi?

Sekiranya dikatakan bahawa SBPA disediakan oleh pihak konsultan, maka apakah peranan kumpulan JUSA dan Premier yang merupakan pemegang strategic dan key positions dalam perkhidmatan awam?

Begitu bunyi surat itu. Benar juga apa yang dijelaskan itu. Ia umpama langit dengan bumi atau antara atap rumbia dan atap genting. Ia juga umpama strata rakyat di India, yang terlalu daif dan yang terlalu kaya.

Yang mendapat imbuhan maha-besar itu hanyalah kira-kira 4,000 kakitangan berbanding 1.3 juta lain yang sedang marah. Dan difahamkan peruntukan untuk membayar kos kepada 4,000 itu merupakan 2/3 daripada keseluruhan peruntukan untuk kesemua kakitangan kerajaan.

Kita berharap rundingan itu akan mencapai satu kata-putus yang menang-menang. Jika tidak, menurut Omar: ‘‘Ia akan menjadi satu isu yang amat kritikal. Dalam road show kami, kakitangan telah memberi kata dua…''

Kita berharap kata dua itu tidak seperti kata-kata Dr. David Banner sebelum dia bertukar warna menjadi Incredible Hulk: ‘‘...don‘t make me angry. You wouldn‘t like me when I’m angry. (Jangan buat saya marah. Saya tidak akan sukakan saya jika saya marah.)

Saya berharap satu formula yang lebih bertamadun dapat dirangka demi kesejahteraan semua pihak, terutamanya kepada kerajaan semasa.

Ingatlah YAB PM telah bekerja amat keras, janganlah kerana skim yang tidak masuk akal ini akan menyebabkan apa yang beliau usahakan rosak sebelanga.

236 ulasan:

1 – 200 daripada 236   Terbaru›   Baru»
Makwe Kintan berkata...

Kite bakor je yob...^__^

Tanpa Nama berkata...

lalalalallalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee................................................
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..................................................................

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih ulasan yang diberikan yang sebenarnya tepat.Disini ada pihak yang berkepentingan menangguk di air yang keruh, dlm erti kata lain mereka melepaskan diri mereka dulu dgn alasan beban tanggung jawab yg digalas. Nasib kita bg golongan pelaksana ini ibarat kais pagi serta ditindas. Keputusan bijak ditagih ditangan PM kita.

Tanpa Nama berkata...

beban tanggungjawab perlu datang dengan akauntabiliti..ni nak gaji super besar..tapi..kalau bab ada masalah...nanti semua dia tolak kat orang bawah...contoh kes NFC..3 bulan baru nak jawab setelah kerajaan teruk kena bantai....
Lagi satu..macamana nak bayar gaji besar...sedangkan buat skim gaji baru (SBPA) pun tunggang langgang...

Tanpa Nama berkata...

jangan dok marah berita tu semalam..hari ni dah kuar ke keputusan mesyuarat?

Tanpa Nama berkata...

naikkan pembantu operasi yg ada spm 5 kredit kepada pembantu tadbir n17

Tanpa Nama berkata...

pembantu operasi yg ada spm 5 kredit jd pembantu tadbir n17.....

Tanpa Nama berkata...

Saya menyokong penuh ulasan dari utusan malaysia ini,ada faktanya.

Tanpa Nama berkata...

JPA ingat mahu kencing, tak sangka pula PA pun ramai yg sudah cerdik..kalau tunggakan sampai RM1 juta habislah duit rakyat...mmglah sbpa untuk jana pendapatan PA yg tinggi tapi hanya untuk 4 ribu orang itu sajalah...kencing jangan tak kencing...

Tanpa Nama berkata...

TEPAT DAN PADAT..

"JIKA ISU INI TAK SELESAI, JANGAN HARAP PRU-13 BOLEH DIADAKAN..."

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.

mat pisang berkata...

buat malu jer...rasanya orang malaysia ramai yang bijak tetapi x jadi ptd kat jpa...buatla sesuatu tu dengan ikhlas..jangan rasa kita hebat sehingga melupakan orang lain.....org kecik pun main peranan macam orang besar bangunkan negara....oleh itu hasil negara bagilah sama adil..kan..kan...

Tanpa Nama berkata...

Yesssssssss..........

Tanpa Nama berkata...

patutlah Lampiran C payah sangat nak keluar itu hari,maka2 ada unsur penipuan yg amat celaka yg tersembunyi.....penat je PM kita kempen sana sini..maka2 ada yg nak menjatuhkan maruah negara...mmg memalukan.....

Tanpa Nama berkata...

yang peliknya,ada lagi org yg menyatakan SBPA ni terbaik untuk semua PA. buta ke apa.

terbaik tu jika meliputi semua aspek,jika terbaik untuk tertentu je tu,bukan terbaik namanya.

skim jusa-terbaik
skim askar-terbaik
skim guru-terbaik
skim gred J17-terbaik
skim gred G17-terbaik

itu je yg terbaik..yg lain2 fikirkanlah.semua dah boleh membaca.cuma nk kongsi.

Botol Kicap, Senawang berkata...

KALAU GAJI YANG BAKAL NAIK PUN HAMPEH DAN TIDAK SEIMBANG DENGAN KENAIKAN HARGA BARANG....AKU UNDI JUGA DALAM PILIHANRAYA NANTI. WALAU BAGAIMANAPUN, ADA TAPINYA.....UNDI TETAP UNDI.

Tanpa Nama berkata...

TEPAT DAN PADAT..

"JIKA ISU INI TAK SELESAI, JANGAN HARAP PRU-13 BOLEH DIADAKAN..."

Rabu, Februari 22, 2012 3:34:00 PM
-----------------------------------
PRU-13 tetap diadakan cuma adakah kerajaan sekarang boleh dikekalkan..?

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
_________________________________

gaji cikgu ijazah DG41, lantikan baru lebih rendah dari ckgu diploma DG29 lantikan baru ke?
mustahil?
atau cikgu DG41 nak bandingkan dengan cikgu2 naik pangkat DG 32/36 ke?
memanglah yang kanan tu lebih banyak. ishhhhhhhhhhh...
tak paham2 lagi cikgu ni.
heeeeeeeeeeee....
ke salah apa yg saya tulis tuh?

ps:
tak habis2 senario gred 41 tak dapat terima kenyataan gred2 bawah yg kanan/ naik pangkat dapat gaji lebih dari mereka?
kan dah cakap, gred lantikan, bandingkan dgn gred lantikan. gred kanan, bandingkan dengan gred kanan.

camana nak terangkan lagi ni
heeeeeeeeee

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kepada Dato' presiden Cuepacs. Hidup Dato'....Kau pelbela nasib kami. Juga terima kasih kepada setiausaha Puan Lok. Semoga dapat gelaran Dato' suatu hari nanti.

Tanpa Nama berkata...

skim jusa-terbaik
skim askar-terbaik
skim guru-terbaik
skim gred J17-terbaik
skim gred G17-terbaik

itu je yg terbaik..yg lain2 fikirkanlah.semua dah boleh membaca.cuma nk kongsi.

Rabu, Februari 22, 2012 3:40:00 PM
----------------------------------
yang lain-lain tu disebalik yang terbaik.so terbalikla...pendek kata lingkup..

Tanpa Nama berkata...

yang peliknya,ada lagi org yg menyatakan SBPA ni terbaik untuk semua PA. buta ke apa.

terbaik tu jika meliputi semua aspek,jika terbaik untuk tertentu je tu,bukan terbaik namanya.

skim jusa-terbaik sebab naik byk
skim askar-terbaik sb naik byk juga
skim guru-terbaik ada time base 8thn
skim gred J17-terbaik sb naik J27
skim gred G17-terbaik sb naik G27

dan bila dah upgred skim sijil poli ni,patut semua d upgred,buat tiada lg skim yg digabung spm dan sijil. atau,jawatan2 tersebut masuk spm,kene kursus secara berperingkat dlm bidang berkaitan.krn kementerian masing2 dah punya pusat latihan/institusi untuk jabatan masing2.

Tanpa Nama berkata...

Terima Kasih cuepacs...semoga dapat keadilan dalam hal ini..jgn biar pihak pelaksanaan tertindas, jika tak, jgn harap dapat jadi sebuah negara berpendapatan tinggi menjelang 2020...yang kaya terus kaya, yang miskin terus mampus

Tanpa Nama berkata...

yang buat sbpa ni patut dikenakan tindakan kerana kecuaian dan kelalaian dalam membuat keputusan, memalukan kerajaan dan mensabotaj tindakan kerajaan yang diketahui menjaga kepentingan rakyat dan penjawat awam..tak boleh dibiarkan dan dilepaskan begitu saja demi kepentingan negara!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

ada motif tertentu orang yg merangka sbpa sebelum ni...

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.

==================================

kalau mcm tu, gaji gred 29 lebih rendah dgn gaji gred 26.ada kitorang bising?
jgn mcm tu,memalukan guru jer.faham betul2.

Tanpa Nama berkata...

byk lah muka korang nk buat tindakan kt org yg buat sbpa nie... korg tue yg penting diri sendiri

Tanpa Nama berkata...

Jika perbincangan pada hari ni tidak mencapai kata sepakat, minta maaflah.. target kerajaan untuk rakyat bergaji prestasi tinggi x tercapai jawabnya. Yang diatas terus kaya samapi ke mati, bg kita golongan pelaksana bertugasla anda sepenuh hati hingga mati.

Tanpa Nama berkata...

yang gred bawahan ni semuanya sama jeeee.....gred JUSA keatas yang dapt durian runtuh....gred primier gaji RM 60 ribu tak termasuk elaun, pencen dpt RM 30 ribu...hampehhhhhhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

kalau org yg buat sbpa nie penting diri sendiri baik diam2 bg duit masuk poket sendiri...mmg dasar xkenang budi

Tanpa Nama berkata...

yang peliknya,ada lagi org yg menyatakan SBPA ni terbaik untuk semua PA. buta ke apa.

terbaik tu jika meliputi semua aspek,jika terbaik untuk tertentu je tu,bukan terbaik namanya.

skim jusa-terbaik sebab naik byk
skim askar-terbaik sb naik byk juga
skim guru-terbaik ada time base 8thn
skim gred J17-terbaik sb naik J27
skim gred G17-terbaik sb naik G27

dan bila dah upgred skim sijil poli ni,patut semua d upgred,buat tiada lg skim yg digabung spm dan sijil. atau,jawatan2 tersebut masuk spm,kene kursus secara berperingkat dlm bidang berkaitan.krn kementerian masing2 dah punya pusat latihan/institusi untuk jabatan masing2.

================================

jabatan pertanian ada institute pertanian malaysia

jabatan kewangan ada Institut Perakaunan Negara (IPN)

jabatan penilaian ada intsitute penilaian negara(inspen)

jabatan ukur ada Institut Tanah Dan Ukur Negara(instun)

dan byk lg.

Tanpa Nama berkata...

Macam tau tau je PRU-13 nak bungkus. Jgn risau kami akan pangkah????

Tanpa Nama berkata...

byk lah muka korang nk buat tindakan kt org yg buat sbpa nie... korg tue yg penting diri sendiri

---------------------------

tak ada la sampai nk buat tindakan.saje je org buat suka2 tu.kami masih menghormati mereka.

Tanpa Nama berkata...

omar tak boleh harap! KPPA.....!!!!
36 premier...!!!!rm60,000 sebulan.
PA pikirlah sendiri lu punya gaji....jangan dok harap ke omar atau cuepacs sebab dia tak dengar ahli-ahli cakap....pikir....pikir...pikir....

Tanpa Nama berkata...

lagisatu kecian aku kt korg..mmg lama ah aku kaji kt forum nie. xyahlah berharap sgt nak naik gaji tinggi. alih2 gaji sbpa kekal mcm aritue

Tanpa Nama berkata...

sebab tue aku kata lama dah org kanan undur diri... bosan.. balik2 tue.alih2 keputusan yg itu juga. lampiran c yg baru mmg dah ada

Tanpa Nama berkata...

SETUJU,

pihak yang bertanggungjawab menggubal dan meluluskan SBPA patut diambil tindakan yang sewajarnya, lagi baik pamerkan sesiapa yang terlibat!

Tanpa Nama berkata...

harini ada berita baik..

Tanpa Nama berkata...

tp ntah nak guna ke lampiran baru tak?ada duit lagi ke malaysia nie?byk pelaburan yg dibuat.aku lak duk pening pikir n buat kerja

Tanpa Nama berkata...

bahaya ni pamerkan wajah2 yg menggubal sbpa huhuhu

Tanpa Nama berkata...

omar tak boleh harap! KPPA.....!!!!
36 premier...!!!!rm60,000 sebulan.
PA pikirlah sendiri lu punya gaji....jangan dok harap ke omar atau cuepacs sebab dia tak dengar ahli-ahli cakap....pikir....pikir...pikir...

Tanpa Nama berkata...

baca petikan ni,


"Yang mendapat imbuhan maha-besar itu hanyalah kira-kira 4,000 kakitangan berbanding 1.3 juta lain yang sedang marah. Dan difahamkan peruntukan untuk membayar kos kepada 4,000 itu merupakan 2/3 daripada keseluruhan peruntukan untuk kesemua kakitangan kerajaan."

2/3 untuk 4000 org
1/3 untuk 1.3+ juta org

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
_________________________________

ini adalah bukti betapa 'dungu'nya sesetengah guru-guru yang kita harapkan mampu mengajar anak-anak kita untuk jadi cerdik!

DG41 tu gred baru masuk ker, ko bandingkanlah dengan gred 17! ko nak banding dengan gred naik pangkat yang dah berkurun-kurun ditunggu dan diharap buat ape?

at least as 'n17', i'm smarter than some of the DG41!

Tanpa Nama berkata...

omar tak boleh harap! KPPA.....!!!!
36 premier...!!!!rm60,000 sebulan.
PA pikirlah sendiri lu punya gaji....jangan dok harap ke omar atau cuepacs sebab dia tak dengar ahli-ahli cakap....pikir....pikir...pikir...

Rabu, Februari 22, 2012 4:10:00 PM

-----------------..............

tgk lah nt apa dato omar akan buat.. jgn pandang rendah! ‘‘...don‘t make me angry. You wouldn‘t like me when I’m angry."

Tanpa Nama berkata...

MANA GAJI BARU SBPA NI???LMBT TU BULAN 4,NAMA JE PROFESIONAL TP KEJE TAH APE2.semuanya kene tunggu.tunggu la pru nt...

Tanpa Nama berkata...

sekiranya penambahbaikan sbpa tidak banyak bezanya dengan apa yang telah dinyatakan sebelum ini (dengan cara paksaan lagi), kesannya cukup buruk. janganlah kerana perkara ini pihak yang mentadbir akan bertukar. kita tak mahu ini berlaku.

tetapi, sejak sbpa diumumkan memang ramai yang mengamuk. kesian betul kat kakitangan sokongan yang bukan main lagi mengharapkan sesuatu yang terbaik dalam suasana kos hidup yang semakin tinggi ini. golongan primier, jusa ni semua dah banyak sangat mewahnya, sebab hampir semua ditanggung macam bil telefon, minyak, touch n go, dan juga gaji pun dah besar. memang diakui mereka ni layak tetapi golongan bawahan ini juga mahu gaji yang cukup untuk tampung kos hidup yang makin menggila. golongan sokongan tidak mintak yg free tu semua (mereka sedar diri mereka siapa) tetapi bagi lah gaji atau tambahan elaun yang boleh menggembirakan mereka dan itu lah yang mereka amat harapkan. kalau boleh biarlah gaji dan elaun2 yang bakal diberikan bukan sahaja cukup untuk tampung kos hidup seharian, tetapi biarlah mereka juga mampu untuk menyimpan untuk masa depan anak-anak serta hari tua.

pendapat saya sebagai orang bawahan...

Tanpa Nama berkata...

MANA GAJI SBPA KAMI, bak kata Mahathir DAH LAMA DAH,

Tanpa Nama berkata...

bila nk bentang ni ? kasi percepatkan sedikit.nk beli kereta ni h aha ha hah a ha ha

ummiP3 berkata...

huuhu yang kaya bertambah kaya..dan yang miskin bertambah miskin (miskin bandar)

Tanpa Nama berkata...

bila nk bentang ni ? kasi percepatkan sedikit.nk beli kereta ni h aha ha hah a ha ha

''''''''''''''''''

bulan 3 ni dapat. lgpun proton baru nk keluar bulan 3.hahahha

Tanpa Nama berkata...

kita tengok je lah nanti... kalo tak masuk akal juga pasal gaji tu kita ramai-ramai tukar jadi hijau...

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan, menteri kabinet, kakitangan awam tak lah bodoh sangat. Orang yang bertanggungjawab dalam merangka dasar yang tak masuk akal ini patut letak jawatan. Orang yg bertanggungjawab ini sebenarnya memalukan dengan sikap tamak dan mementingkan diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

adalah lebih baik jika kerajaan bagi pelarasan gaji sama rata tanpa membezakan setiap gred.....untuk tahun 2012 bagi kepada kakitangan awam kenaikan 25%.pasti semua puas hati......

Tanpa Nama berkata...

Salam PA semua..isu sekarang ni yg awak dok melalak klat sini tak ada gunanya..awak ni mcm tambaha dosa aja... kalau kita kutuk org tuhan tak akan bagi apa kita nak tahu. Hari tu klenapa tak komplen kat sbpa sebelum 15 april.

Tanpa Nama berkata...

saya berharap sangat agar CUEPAC benar benar membela nasib semua penjawat awam yang teraniaya terutamanya gred 48 dan kebawah, JPA hanya mementingkan diri , contohnya kami di J17 seperti di perkotak katikkan , sijil pun ada tarikh tamat dan tarikh bila guna pakai , saya amat kesal dengan tindakan tarik tarik tali JPA , kamibelajar di Institut , susah dan periksa yang sama tapi JPA tetapkan bila sijil keluar di persoalkan, lagi pun jawatan pelukis pelan J 17 di jumudkan , walaupun di jumudkan namun nasib tetap tidak menyebelahi kami.. , jurang gaji terlalu lebar antara pelaksana dan JUSA ... kami juga belajar dan kerja di jabatan kerajaan , jika sijil dari MARA tidak diiktiraf pada tahun 1994 hingga 1997 , salah kami ke?... harap CUEPAC bela nasib kami.... terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

azabsengsara.........
omar tak boleh harap! KPPA.....!!!!
36 premier...!!!!rm60,000 sebulan.
PA pikirlah sendiri lu punya gaji....jangan dok harap ke omar atau cuepacs sebab dia tak dengar ahli-ahli cakap....pikir....pikir...pikir...

Tanpa Nama berkata...

omar tak boleh harap! KPPA.....!!!!
36 premier...!!!!rm60,000 sebulan.
PA pikirlah sendiri lu punya gaji....jangan dok harap ke omar atau cuepacs sebab dia tak dengar ahli-ahli cakap....pikir....pikir...pikir...

Rabu, Februari 22, 2012 4:10:00 PM

-----------------..............

tgk lah nt apa dato omar akan buat.. jgn pandang rendah! ‘‘...don‘t make me angry. You wouldn‘t like me when I’m angry."

=======================
jgn lah marah-marah kat Cuepacs, they already good enough to fight for us, stand for us, if not who willing to do? u ke?...bagi lah mereka peluang, give them support, ni asyik marah-marah kat cuepacs je..mereka tengah fight to..

Tanpa Nama berkata...

....
harap CUEPACS jgn bela nasib kami.... terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

yg duk kutuk cuepacs tu,tak payah duk menyemak kat sini.boleh blah.

Tanpa Nama berkata...

Dengaq cerita....
i. kenaikan utk DG44 cuma 7% saja. kata ada penambahbaikan..tapi la ni dok turun lak..apa kes??
ii. kalau dah takde apa2 perubahan pada lampiran c, apa lagi nak bincang dan tangguh lama2 sampai 30 Mac? buat hangat hati saja! bagi saja la gaji sbpa baru tu hujung bulan ni. habis cerita..tutup kes! lagi lama tunggu lagi haru biru jadinya..!!

Tanpa Nama berkata...

omar cuepacs dengan omar kupekmas tu sama jer... dua presiden, siapa mahu bela siapa.....siapa tipu siapa...PA patut kena fikir siapa yang bela....

Tanpa Nama berkata...

omar tak boleh harap! KPPA.....!!!!
36 premier...!!!!rm60,000 sebulan.
PA pikirlah sendiri lu punya gaji....jangan dok harap ke omar atau cuepacs sebab dia tak dengar ahli-ahli cakap....pikir....pikir...pikir...

Rabu, Februari 22, 2012 4:10:00 PM

-----------------..............

tgk lah nt apa dato omar akan buat.. jgn pandang rendah! ‘‘...don‘t make me angry. You wouldn‘t like me when I’m angry."

Rabu, Februari 22, 2012 4:14:00 PM

_________________________________

Ingat!
Ingat!
Ingat!

27 Dis 2011 di JPA, Aras 3, Putrajaya - Cuepacs buat keputusan terima SBPA. Omar yg keluar statement dlm media letronik dan cetak.

7 januari 2012, PM yg arah KSN supaya SBPA dikaji semula !

Cuepacs jangan dok warwar dan tunjuk hero !!! jangan berlagak jadi Mr. hulk !

Hormati PM , beliaulah penyelamat PA. Beliau amat prihatin kpd PA. Kalau tidak kerana PM, SBPA dah jalan ...

Mengapa parti Pembangkang bersetuju dlm Parlimen??!!
Mereka turut sama buat keputusan terima SBPA?

Lihat ! Lihat ! lihat ! siapa penyelamat SBPA? jawabannya PM.

Lu pikir ler sendiri ...

Tanpa Nama berkata...

tak kutuk cuepacs pun,tak payah duk menyemak kat sini.boleh blah.

Tanpa Nama berkata...

CUEPAC bela lah nasib kami....... JPA tak telus

Tanpa Nama berkata...

Aku tak berapa yakin Pak Omar ni akan perjuangkan gred kelayakan masuk diploma memandangkan rekod lepas, apa pun kita tunggu dan lihat lah hasil kerja Pak Omar dan rakan-rakannya.

Tanpa Nama berkata...

Ingat! PA
Ingat! PA
Ingat! PA

27 Dis 2011 di JPA, Aras 3, Putrajaya - Cuepacs buat keputusan terima SBPA. Omar yg keluar statement dlm media letronik dan cetak.

Omar yg keluar statement dlm media letronik dan cetak.

Omar yg keluar statement dlm media letronik dan cetak.

7 januari 2012, PM yg arah KSN supaya SBPA dikaji semula !

Cuepacs jangan dok warwar dan tunjuk hero !!! jangan berlagak jadi Mr. hulk !

Cuepacs jangan dok warwar dan tunjuk hero !!! jangan berlagak jadi Mr. hulk !


Cuepacs jangan dok warwar dan tunjuk hero !!! jangan berlagak jadi Mr. hulk !

Tanpa Nama berkata...

bagilah kami yang sedang berkhidmat ni kelonggaran mana yang tak patut ada, nak buat apa apa peraturan baru pada intake yang baru tak pelah ... kami juga belajar dan kerja di jabatan kerajaan , jika sylibus di Institut yang dikelolakan oleh kerajaan pun di persoalkan macam mana tu?... patut ke?

Berok Matyeh berkata...

Tanpa Nama berkata
Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
________________________________
Bahlol tanpa nama di atas tuh asik dok memekak kat sini tu masih bandingkan gaji kenaikan pangkat 32, 36, 38 dengan 41 ker!
Pii mampusss lah bangang !!!
Kcik2 tak nak mampuss.!!!

Tanpa Nama berkata...

sekarang JPA dan CUEPACS sedang buat penambahbaikan..

Tanpa Nama berkata...

hanya CUEPAC harapan kami semua ... jangan nanti end of the day...semua setuju dengan JPA...hampeh , bela lah nasib kami....

Perbincangan Hangat SBPA berkata...

ayat2 berita ni, seolah2 PA ni emosional sangat sampai perangai macam Incredible Hulk pulak....

Tanpa Nama berkata...

Puak puak yang khianat pada PM dan negara tak akan terlepas...sekarang pa bawahan bukan macam budak yang selalu kena buli,dan sekarang bukan lagi zaman penjajah..takan 1.4 juta tak berani sorang pun buat laporan polis...

Tanpa Nama berkata...

Kata2 yg maseh terngiang-ngiang kat telinga PA " PENJAWAT AWAM TAK BERMORAL " dari PM

Tanpa Nama berkata...

Saya harap kerajaan ambil tindakan kepada bahagian JPA yang mewujudkan jurang besar ini. SPBA digunakan oleh puak ini untuk mendapat keuntungan bukan untuk memajukan negara. JPA patut buang sahaja mereka2 yang boleh menjatuhkan populariti PERDANA MENTERI. Kesian kat PM, nak pastikan pendapatan yang adil, tiba2 ada pegawai-pegawai dia yang boleh menjatuhkan PM sebab nak gaji besar (makan sorg).....

Tanpa Nama berkata...

PTD pada zaman British terdiri daripada pegawai Inggeris manakala orang bawahan penduduk Tanah Melayu. Sekarang sudah merdeka, Premier dan JUSA PTD masih berperangai seperti pegawai penjajah, hanya mementingkan kepentingan diri sendiri dalam menentukan gaji SBPA. PM ambil tindakan membetulkan ketidakadilan ini. PM umum kenaikan gaji 7-13 % tetapi Primer & JUSA buat gaji sendiri lebih 80%. Ingkar !!!

Tanpa Nama berkata...

SEKARANG ISU BERTAMBAH PANAS..LINGKUPKAN SAJA YANG BUAT DASAR SBPA NI.HUMBANKAN SAJA JAUH2.MENYUSAHKAN PM DAN NEGARA SERTA RAKYAT....

Tanpa Nama berkata...

Hanya disebabkan kesalahan JPA akhirnya 'PEMBANGKANG' bertepuk tangan & telunjukkan jari kepada kerajaan sekarang untuk dipersalahkan.

'PEMBANGKANG' hanya menunggu masa saja untuk mengetawakan kerajaan pimpinan Datuk Najib sebab PRU13 dah semakin hampir. Sekiranya isu ini tidak diselesaikan segera sedah tentu BN akan kalah teruk dalam pilihanraya kali ini.

Isu gaji perlu diselesaikan segera kerana kerajaan perlu ingat tonggak kerajaan adalah pada akarnya iaitu kumpulan Pelaksana - PA.

Jika pilihanraya dilaksanakan juga & isu gaji belum selesai sebelum itu....KEKALAHAN Kerajaan Barisan Nasional pasti berlaku.....jika dah kalah semestinya tidak mungkin boleh berpatah balik.....pengaruh terbesar adalah penjawat awam.

30 Mac pun boleh dikatakan dah terlalu lama juga sebab 22hb Feb adalah perjumpaan yang sedah kali ke-3 pun....takkan la masih tak boleh selesai lagi.

Semua penjawat awam masih ternanti2 & terlalu berharap dengan kenaikan gaji SBPA ni....janganlah kusutkan lagi keadaan....apa yang penting sekarang ni laksanakan ja kumpulan 54 ke bawah....tangguhkan gaji premier untuk dibuat semakan semula.

Tanpa Nama berkata...

"Kerajaan juga perlu mengambil tindakan tegas kepada mereka yang bertanggungjawab (merangka dan meluluskan tangga gaji itu) bagi menunjukkan kerajaan bertegas serta prihatin kepada kesejahteraan semua kumpulan penjawat awam dan rakyat."

Tanpa Nama berkata...

........sesiapa yang jadi presiden cuepacs...kumpulan dia yang naik gred....tengok sbpa siapa yang untung...presiden cuepacs @ kupekmas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Tanpa Nama berkata...

nak gaji ker tak mau gaji baru wahai penjawat awam ooiiiii......banyak sangat 'demand'

silap2 haribulan apa pun tak dapat

Tanpa Nama berkata...

MANE KEPUTUSAN MESYUARAT HARI INI...?

Tanpa Nama berkata...

RM 60 ribu sebulan x termasuk elaun...bila dicampur elaun mungkin akan jadi RM 80 sebulan kot...patutlah Lampiran C nak di sembunyi sgt sebelum ni, ada puaka sebenarnya yg nak bolok sampai puluh2 ribu sebulan....tolong jgn buat malu PM yg bertungkus lumus nak naikkan nama BN (UMNO) alih2 ada sekarang manusia yg simbah taib pd perjuangan mulia PM kita..harap diambil tindakan pd org mcm ni agar tidak dilebelkan pd semua org UMNO mcm tu...TOLONG JAGA NAMA BAIK DAN USAHA BAIK PM KITA....

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih dan saya teramat setuju dengan penulis. Kita jangan dok suap orang kayangan (atasan) saja, orang bawahan juga perlu disuap bagi melicinkan jentera kerajaan. Jangan jadi macam filem tamil atau cite hindustan. Orang kaya disanjung, yang miskin dipijak. CUEPACS kena selamatkan 1.3 juta rakyat ini.

nz kcthg berkata...

kerja mkn gaji camnila.. nak beli vios 2nd hand pon kena pk 8x.. nak bisnes pasar mlm pon slalu pbt kaco.. nasep8.. kaum cina bisnes kaya raya sng2 je bli kondo, harrier or crz baru.. lps aku menaip ni harga brg naik lg.. adoi camne nak buat ye.amik degree bisnes dulu pon skadar kertas je psl bla join kerja smuanya byak politik n kabel dlm ofis.. post yg sepatutnya gred pro dberi pd yg lgung xde kna mngena dgn gred

Tanpa Nama berkata...

teringat zaman pak lah yang menaikkan gaji tanpa banyak soal walaupun ada golongan2 yang tertindas......

Tanpa Nama berkata...

tulis la..kot2 depa nak tengok..he he he

Tanpa Nama berkata...

Tu la pasal, bila ada semakan gaji baru, kumpulan pelaksana tetap diberi tulang dan bukannya daging. Contohnya kalau untuk SSM dapatlah merasa 5 ketul tulang (kira lebih baik dari SSB yang dapat seketul tulang je).

Bila time SBPA pulak, ramai pelaksana dengan wajah gembira dan ceria, sehingga tak sabar2 mengharapkan durian runtuh. Tapi sebaik sahaja SBPA dihebahkan, semuanya hampa kerana tetap jugak diberi tulang.

Tapi kali ini diberi 10 ketul tulang. Kira lebih banyak tulang dari yang sebelumnya. Walaupun banyak, tapi tulang tetap tulang dan daging tetap daging. Walaupun sehingga 100 tahun akan datang sekalipun, tulang dan daging tetap takkan sama.

Tanpa Nama berkata...

mane keputusan pembentangan arini nyer........

Tanpa Nama berkata...

hebat konsep DAGING dan TULANG brader.Falsafah sungguh...TERBAIK

Tanpa Nama berkata...

Persoalan yang belum terjawab.

Adakah selepas semakan ini 37 premier akan terus dapat faedah persaraan(800K/seorang) sebelum dilantik kembali sebagai kontrak.

Adakah kerajaan takut disaman oleh 37 premier ini kerana mereka dah sign. Kalau betul ini berlaku maknanya walaupun gaji golongan bawahan naik kedudukan premier tetap tak berubah.

Jika ini benar maknanya kerajaan lebih takutkan 37 orang dari 1.3 juta orang PA bawahan. sendiri mau ingatlah !!

Tanpa Nama berkata...

mcm makin parah jew bunyinya lepas baca artikel ni, berat66 k'jaan BN... bab kata Ustaz Azhar Idrus...wahaha

Tanpa Nama berkata...

"Kekalutan SBPA ini berlaku kerana ketamakan golongan diperingkat atasan. Mentang-mentang mereka yang menggubal jadual gaji, maka diletaknya kenaikkan gaji paling tinggi bagi mereka. Bukan saja satu tindakan yang bodoh, malah ianya satu tektik/strategi yang memakan diri sendiri.

Ustaz kampung berkata...

Kalau aku yang duduk kerusi mereka yang menggubal jadual gaji tempoh hari, aku teramat malu dengan orang kampung.

Tanpa Nama berkata...

Saya sangat bersetuju dan sokong kewajarannya.

Dalam on paper memang diakui kumpulan pembuat dasar ini hebat. Tetapi apakah mereka hebat bila on start bekerja?. Mereka semuanya zero dan memerlukan tunjuk ajar dan panduan untuk mengerakkan kelancaran kerja. Memang senang mengakui kehebatan dan memang susah nak mulakan kerja kerana memerlukan kemahiran dan ianya tak sama dengan ilmu semasa mendapat anugerah Ijazah, Master dan PHD.

Dalam perjalanan kerja ianya memerlukan undang2 dan peraturan tertentu serta ianya tiada diperolehi semasa pembelajaran. Tak salah kemahiran dan pengelaman ilmu yang ditimba semasa pekerjaan dijadikan bahan ukuran untuk menilai kebolehan dan serta kayu pengukur dan tanda aras kebolehan seseorang. Ibarat buah Kelapa Lagi tuanya lagi pekat santannya.

Sebuah organisasi atau Jabatan ibarat sebuah bahtera. Apakah pihak atasan dapat melaksanakan dan menggerakkan jabatan sekiranya semua pekerja bahawan bercuti dan tinggal beliau seorang untuk melakukan kerja?.

Jawapannya mudah ianya akan hancur dan bahtera tak akan bergerak. Tetapi jika ketua atasan bercuti apakah Jabatan atau organisasi itu terhenti atau terbantut?. Jawapannya tidak kerana penggerak utama terletak kepada injinnya, kemudi masih berfungsi dan dapat menuju kehaluaan sebanar dalam ertikata sebenar tenaga kerja dan penggerak dapat melancarkannya.

Sebagai penggubal dasar ianya harus melaihat keseluruhan dan bukannya kepada kumpulannya sahaja untuk menikmati kesenangan. Ianya harus berpandu kepada banyak faktor untuk bawahannya supaya fungsi dapat kelicinan kelancarannya.

Sepatutnya mereka harus mengambil kira faktor kekangan kewangan, pendidikan, sosio ekonomi, perubatan, hiburan kepada kerana mereka juga perlukannya untuk imbangi keperluan dan kehendak mengikut arus semasa.

Jangan terlalu ikut sistem kapitalis yang hanya mengungtungkan sebelah pihak dan ada ketika sistem sosialis juga perlu supaya menjadi menang2 dan tidak menindas sesuatu pihak.

Islam menyuruhkan kita supaya sentiasa kesederhanaan dan bertimbangrasa serta adil dalam setiap sudut agihan kekayaan. Kita lihat jurang pembahagian kekayaan terlalu sangat ketara ibarat langit dan bumi bahkan kumpulan bawahan ibarat kasta paria dalam ajaran Hindu dan JUSA ibarat Brhmin.

Justeru itu haruslah kajian semuala dilakukan dan sekiranya pihak tertentu mendapat kenaikan 13% biarlah semuanya sama baik si A,B,C dan setrusnya. megapa harus ada kasta.

Sedangkan kasta brahmin ini semasa SSM sudah menikmati kesenangan dengan kemudahan2 elaun2 dan insentif2 tertentu bahkan golongan kasta Paria seratus peratus mengharapkan gaji semata-mata.

Apakah Pihak Kerajaan perlu mementingkan 36 orang daripada 1.3 juta untuk membentuk kerajaan?.
jangan judikan hal ini dan jangan hancurkan harapan bangsa, agama dan negara.

Ilmu kalam.

Tanpa Nama berkata...

Pelik lg pelik..buka minda dlm dlm masih ada tersembunyi yg masih terungkai

Tanpa Nama berkata...

Kbnykan PA org Melayu, masanilah patut naikan gaji yg tinggi kerana dlm PRU12 lalu parti UMNO yang mnang bynk berbanding dgn parti MIC,MCA & Gerakan

Tanpa Nama berkata...

Saya dr kump jusa. Mmg pd mulanya seronok tgk gaji naik bnyk tp bila mgnangkan org bwahan naik sedikit sgt, maka mula sy terasa mcm tidak berkat pulak pegang duit bnyk. Apa2 pun, sy dah niat utk menyumbang dan beramal lebih sedikit skiranya dpt imbuhan kenaikan yg bgitu bnyk.

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.

Tanpa Nama berkata...

isu SBPA semakin lama semakin membosankan...batalkan saja SBPA..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata
Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
___________________________________
dga29/dg41..aku sokong kow !..kpd nutp,kpm dan quepacs..buat pembelaan yg serius,jgn luka lama berdarah kembali.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata
Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.

___________________________________

aku pon sokong kau..depa yg bahlol ! depa bukan tau keadaan DG2941

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
_________________________________

gaji cikgu ijazah DG41, lantikan baru lebih rendah dari ckgu diploma DG29 lantikan baru ke?
mustahil?
atau cikgu DG41 nak bandingkan dengan cikgu2 naik pangkat DG 32/36 ke?
memanglah yang kanan tu lebih banyak. ishhhhhhhhhhh...
tak paham2 lagi cikgu ni.
heeeeeeeeeeee....
ke salah apa yg saya tulis tuh?

ps:
tak habis2 senario gred 41 tak dapat terima kenyataan gred2 bawah yg kanan/ naik pangkat dapat gaji lebih dari mereka?
kan dah cakap, gred lantikan, bandingkan dgn gred lantikan. gred kanan, bandingkan dengan gred kanan.

camana nak terangkan lagi ni
heeeeeeeeee

----------------------------------

nama je guru, tapi BODOH BANGANG..x faham2 ka gred lantikan dan kenaikan pangkat..bila cakap guru bodoh, marah..ngajar pun mcm bodoh ja, nak gaji lebih2..podah

Tanpa Nama berkata...

Saya dr kump jusa. Mmg pd mulanya seronok tgk gaji naik bnyk tp bila mgnangkan org bwahan naik sedikit sgt, maka mula sy terasa mcm tidak berkat pulak pegang duit bnyk. Apa2 pun, sy dah niat utk menyumbang dan beramal lebih sedikit skiranya dpt imbuhan kenaikan yg bgitu bnyk.

----------------------------------

wahhh JUSA tu..org bawahan u banyak tuu...ceh,u jusa gologngan atasan sgt ke?? pi rahh..dapat JUSA pun sbb main kabel politik kuat..

Tanpa Nama berkata...

rasa mcm nak menangis tgk ruangan ini...memaki hamun org sesuka ati...perkataan bodoh..bangang jadi mainan...sbb tu la anak2 pndai cakap mcm ni...bila anak cakap mccm ni kata pengaruh org lain...tapi sbnarnye bapak dan ibu sendiri yg cakap...tahniah kerana berjaya bercakap perkataan tak bermoral mcm ni.... mmg x de bahasa Rasulullah langsung.... subhanallah...

Tanpa Nama berkata...

....setelah Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman sendiri mengamuk

mula2 dia tak mengamuk malah berguling guling gembira sbb dia naik dari J17 ke J27. tapi pabila kumpulan 17 yg lain mengamuk kerana mereka telah diabaikan oleh ceupacs ( kerana omar osman hnya berjuang utk kumplannya saja j17) maka omar osman pun buat buat mengamuk pula. Ku lesing omar ni kang..

Tanpa Nama berkata...

KENAPA GAJI POKOK DIPLOMA DGN IJAZAH X BANYAK BEZA...CONTOH SKIM GURU KERTAS CADANGAN...DG29 DAN DG 41...
HARAP DAPAT DISELESAIKAN DGN BAIK OLEH PIHAK CEUPACT DAN MENGAMBIL KIRA SEMUA PIHAK...SEKIAN SALAM...

Tanpa Nama berkata...

memang patutlah sembang cuepacs nie ditutup sbb pendapat anda semua kat ruangan ni pun semua mengancam kerajaan. lebih baik blog cuepacs ni buat pembaharuan lg sbb pihak luar membaca komen yg nmpk metality pegawai kerajaan malaysia 'low class'

Tanpa Nama berkata...

kalau rezeki dah ditetapkan sebanyak tu terima ajelah. Rezeki bukan ditentukan oleh mahluk.

Tanpa Nama berkata...

anda perlu tahu setiap komen n pendapat yg anda berikan dipantau oleh org2 tertentu.memang patutlah sembang cuepacs nie ditutup sbb pendapat anda semua kat ruangan ni pun semua mengancam kerajaan. lebih baik blog cuepacs ni buat pembaharuan lg sbb pihak luar membaca komen yg nmpk metality pegawai kerajaan malaysia 'low class'

Tanpa Nama berkata...

SALAM GAJI BARU YANG CEUPACS CADANG KPD JPA JANGAN LAGI SIKIT...
ADA TERTENGOK KERTAS KERJA CADANGAN GAJI TAKOT DI BUNDAR LAGI SIKIT....

Tanpa Nama berkata...

Setuju sangat2 dgn ulasan ni. 100% betul. Semoga semakan semula akan memberi kebaikan kepada semua PA.

Tanpa Nama berkata...

Salam saya sebagai penjawat awam menyeru semua rakan-rakan, berdoa kehadrat illahi agar perkara SBPA cepat-cepat selesai.amin

Tanpa Nama berkata...

nama je guru, tapi BODOH BANGANG..x faham2 ka gred lantikan dan kenaikan pangkat..bila cakap guru bodoh, marah..ngajar pun mcm bodoh ja, nak gaji lebih2..podah

-------------------------------------

jangan kata guru bodoh. ko tak tahu perkara sebenarnya. sya juga guru yg jadi mangsa. penjelasannya begini: kami pun dulunya guru dga29 sama sama berada pada mata gaji yg sama. kemudian kami menyambung pelajaran ke U selama 3 tahun. rakan lain meneruskan perkhidmatan dalam dga29. selepas 3 tahun kami memohon ke dg41 dan diberi mata gaji yg paling hampir iaitu RM2329.00. tetapi rakan lain yg tidak menyambung pelajaran telah naik ke dga32 dan diberi gaji permulaan yg lebih tinggi iaitu RM2416. selepas itu setiap tahun kami dg41(bekas dga29) hanya menerima KGT sebnyk RM90.45 manakala dg32 menerima KGT sebnyk RM98.31. Dan setiap tahun kami semakin tertinggal daripada dg32 sedangkan kami pada asalnya sama-sama dilantik pada tahun yg sama.

Tanpa Nama berkata...

KALO DIBUNDARKAN GAJI MENGIKUT KERTAS CADANGAN CEUPACS... DAN MERUJUK PEKELILING DIKELUARKAN JPA SEBELUMNYA IAITU SSM KE SBPA LAGI SEDIKIT MERUJUK PERATUSAN % 7 HINGGA 13%...JIKA LEBIH RENDAH BAIK PAKAI SKIM SEBELUMNYA SBPA......DIHARAP DAPAT DITELITI PIHAK CEUPACS.....SEKIAN TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

Soalan matematik darjah 1

Aku ada sebijik kek. 2/3 bahagian kek aku kasi kat 4,000 orang aje. Selebihnya korang bahagi-bahagikanlah dengan 1.3 juta orang. Korang pulak merupakan salah seorang daripada 1.3 juta orang tu. Berapa banyakkah bahagian yang korang dapat ?

Tanpa Nama berkata...

Depa dapat kenaikan gaji 100%, atau 2 kali ganda..yg dok bawah dpt ciput jer, terang2 sbpa ni dibuat utk mereka2 ni saja hampeh punya KPPA!!

Tanpa Nama berkata...

HARAP DAPAT SELESAI CEPAT.. AGAK KECEWA KERANA SEPATUTNYA DAPAT GAJI BARU BULAN 1...HAL INI DIRASAI OLEH RAMAI PENJAWAT AWAM...DAN BERSYUKURLAH DENGAN NAIK BRAPA PON...CUMA NAK PEKARA NIE DISELESAI CEPAT...

Tanpa Nama berkata...

Dah tu DG41 skang akan potong balek la DG32 tu.. KGT DG41 kan RM225. itu Pun xbersyukur lagik ke disamping elaun keraian yang korang dapat bila DG44?

Tanpa Nama berkata...

sibuk betul DG41 nie, org lain gred 41 relax je apa daa....................hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Dah tu DG41 skang akan potong balek la DG32 tu.. KGT DG41 kan RM225. itu Pun xbersyukur lagik ke disamping elaun keraian yang korang dapat bila DG44?
-------------------------------------

sibuk betul DG41 nie, org lain gred 41 relax je apa daa....................hehehehe

-------------------------------------
Memang dah bersyukur dah ni. Dan untuk pengetahun dg41 ini lain sedikit dari 41 yg lain. dg41 ni kerjanya mcm buruh kasar juga, tak mcm 41 yg lain duk ofis goyang kaki. dg41 ni semua kerja dia buat selain mengajar. contohnya buat trek dipadang masa sukan(habis baju berlumur minyak hitam), membaiki kerusi meja pelajar yg rosak, membaiki tandas rosak, memotong rumput kawasan sekolah,(kerana peruntukan tak ada so kena buat sendirilah) dan mcm macam kerja di sekolah tu. ko ingat kami duduk dlam kelas saja ka?

Tanpa Nama berkata...

jangan kata guru bodoh. ko tak tahu perkara sebenarnya. sya juga guru yg jadi mangsa. penjelasannya begini: kami pun dulunya guru dga29 sama sama berada pada mata gaji yg sama. kemudian kami menyambung pelajaran ke U selama 3 tahun. rakan lain meneruskan perkhidmatan dalam dga29. selepas 3 tahun kami memohon ke dg41 dan diberi mata gaji yg paling hampir iaitu RM2329.00. tetapi rakan lain yg tidak menyambung pelajaran telah naik ke dga32 dan diberi gaji permulaan yg lebih tinggi iaitu RM2416. selepas itu setiap tahun kami dg41(bekas dga29) hanya menerima KGT sebnyk RM90.45 manakala dg32 menerima KGT sebnyk RM98.31. Dan setiap tahun kami semakin tertinggal daripada dg32 sedangkan kami pada asalnya sama-sama dilantik pada tahun yg sama.

-------------------------------------------------------------------

Mari kita membuat perbandingan :


DGA32(KUP) DG41
----------- -----------

Gaji RM2,416.00 RM2,329.00
Cola RM100.00 RM100.00
ITP RM180.00 RM250.00
ITKA RM160.00 RM300.00
----------- -----------
Jumlah RM2,856.00 RM2,979.00
----------- -----------

Maksudnya, DG41 masih mempunyai kelebihan kerana mendapat elaun yang lebih tinggi dari DGA32(KUP) walaupun gajinya kurang sedikit.

Tanpa Nama berkata...

hampa dok cakap sana cakap sini last2 habuk je dpt. hampa ingat la sama kata ceupec hebat tp habukpun tak ada, ckp ada 1.3 juta PA tp tak de power pun asik kena main ngan orang je, hampas.........

Tanpa Nama berkata...

Mari kita membuat perbandingan :


DGA32(KUP) DG41
----------- -----------

Gaji RM2,416.00 RM2,329.00
Cola RM100.00 RM100.00
ITP RM180.00 RM250.00
ITKA RM160.00 RM300.00
----------- -----------
Jumlah RM2,856.00 RM2,979.00
----------- -----------

Maksudnya, DG41 masih mempunyai kelebihan kerana mendapat elaun yang lebih tinggi dari DGA32(KUP) walaupun gajinya kurang sedikit.

---------------------------------
cuba tambah bisp pula. dga32 dpt 10% dg41 dpt 5% kan masih rndah tu.

Tanpa Nama berkata...

cuba tambah bisp pula. dga32 dpt 10% dg41 dpt 5% kan masih rndah tu.

------------------------------------

Bro, PPSMI dah dimansuhkan. Skrg ni MBMMI pulak. So, bisp pun kena potong gak.

Tanpa Nama berkata...

Bro, PPSMI dah dimansuhkan. Skrg ni MBMMI pulak. So, bisp pun kena potong gak.

-----------------------------------
setakat ni blum ada pekeliling potong bisp lagi.

Tanpa Nama berkata...

Mari kita membuat perbandingan :


DGA32(KUP) DG41
----------- -----------

Gaji RM2,416.00 RM2,329.00
Cola RM100.00 RM100.00
ITP RM180.00 RM250.00
ITKA RM160.00 RM300.00
----------- -----------
Jumlah RM2,856.00 RM2,979.00
----------- -----------

Maksudnya, DG41 masih mempunyai kelebihan kerana mendapat elaun yang lebih tinggi dari DGA32(KUP) walaupun gajinya kurang sedikit.

--------------------------------

Aku cadangkan cikgu2 DGA32 sambung belajar ambil degree dan naik pangkat ke DG41 kalau rasa elaun DG41 tinggi.

Aku mintak KSN ambil tindakan kpd PA2 yg kena teguran oleh Audit Negara kerana harga belian yang tak masuk akal. Dan umumkan tindakan yg telah diambil kpd rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Guru DGA32 maksimum berkata:

Kepada adik-adik dah rakan-rakan yang masih terluka dengan kenaikan gaji 2007 ( DG41) diharap bersabar. Rangka SBPA menunjukkan gaji, KGT dan lalauan kerjaya yang lebih baik untuk anda semua. Bagi pihak diri saya, saya bersyukur dengan apa yang saya perolehi. Ini ditambah lagi dengan suasana kerja yang seronok, Pengetua yang humanistik dan pelajar-pelajar yang...biasalah, macam-macam ada. Bermula dengan gaji guru sandaran terlatih pada tahun 1981 (RM370) hingga gaji maksimum 2011 (RM3700.20)saya tidak membandingkan gaji saya dengan orang lain. Kita uruskan pendapatan kita secara terbaik. Mohon maaf.

Tanpa Nama berkata...

Samurai lawan pendekar hihihi boley menang ka ?

Tanpa Nama berkata...

1.kan dah kata...kupek hanya boleh sentuh gred gaji 54 kebawah...maknanya gred JUSA..kupek tak boleh sentuh dan bincang...tak faham lagi kee.
2.itulah kebodohan puak kupek dibawah regim omar osman ni...akai tak dak..dari awal lagi telah ditetapkan bahawa hanya boleh dibawa bincang gred 54 kebawah...ada berani omar osman ni bantah...
3.puak jusa,primer...dah belanja gaji sbpa...berpuluh ribu sebulan beb...takkan nak kena bayar balik kot...

Tanpa Nama berkata...

perjuangang ceupacs untuk gred 54 ke bawah....

Terima kasih.

jangan kita berbalah antara pelaksana,pnp,ptd,guru....

kita sama
semuanya sama
apa yang ada hanyalah ....kehidupan

mohon jumlah cuti dikembalikan seperti sebelum 2009.

maaf kiranya pintaku keterlaluan

Tanpa Nama berkata...

sejuk mendengar kata kata guru dg32 maksimum tu.terima kasih atas kata kata tu cikgu :)

dari guru dg41

Tanpa Nama berkata...

saya bekerja DG 41, gaji mula 1901.80 mula kerja NOV 2008, bersyukur dengan apa yang ada, walaupun ex-SBP tetapi malas belajar, jadilah guru,, hahaha..

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan cikgu2 DGA32 sambung belajar ambil degree dan naik pangkat ke DG41 kalau rasa elaun DG41 tinggi.
++++++++++++++++++++++++++++++++++

untung la cikgu....
bila sambun belajar boleh naik 41,
kesian gred lain,....kena exam,kena kpsl,kena assasement,kena interview,kena bersaing dengan fresh graduate untuk dapat kerja baru.

aku dah tua,hari tu pergi assasement,kena lari 2.4 km....kena tinggal dengan budak muda
ada ijazah pn masih cam tu juga

the dreamer berkata...

dulu sape yg naik 25% dan ade naik 15 peratus tp snyap je semua.bg la peluang org ats gaji lebh sket.kalo nk gaji beso blajar la tinggi.,trima la hakikat.....kalo pndidikan rendah tak kan nk same dgn gaji org PHD.kalo gitu x yah blajo tinggi2 la.huuhuuu.fikir2 n....

Tanpa Nama berkata...

PENJAWAT AWAM ? ? ?
Tidak boleh minta peratus yang lebih dari yang diluluskan dalam bajet lepas iaitu
7-13 peratus kenaikan.
Jika melebihi dari yang diluluskan ibarat MENCURI wang rakyat.
Jadi yang sesuai ialah kenaikan 7-13 peratus pada SSM P2/P3 T1 setiap gred sebagai P1T1 SBPA. Isunya gred apa yg dapat 13peratus dan gred apa yg 7 peratus.

MAKA
1. jangan curi duit rakyat
2. jangan sampai pelaksana ejek yg berijazah asyik nak lebih dan yg berijazah pula ejek pelaksana Sijil Ciput gaji nak selori.

Tanpa Nama berkata...

cadangan gaji ceupacs tu bagus dah...tapi aku muskil cukup ke dengan peruntukan kewangan sedia ada tu jika puak puak gred 54 keatas tu masih juga dapat gaji spt SBPA asal.

kalau nak penuhi cadangan gaji ceupaks dengan gred jusa tak mahu berganjak ,nampaknya kena la tambah sikit peruntukan kewangan.

apa kata kalau kita yang gaji kecik ni bertolak ansur,....biarlah mereka pulun....kita relakan gaji kita kurang,tapi biar cuti kita ditambah 15 hari setahun.kita rehat je kat rumah,atau pergi buat kerja sampingan untuk dapat duit lebih

Tanpa Nama berkata...

Maksudnya, DG41 masih mempunyai kelebihan kerana mendapat elaun yang lebih tinggi dari DGA32(KUP) walaupun gajinya kurang sedikit.

--------------------------------
Aku cadangkan cikgu2 DGA32 sambung belajar ambil degree dan naik pangkat ke DG41 kalau rasa elaun DG41 tinggi
................................

DGA gaduh dgn DG41.. tak ada kerja lain ke.

dengan SBPA kalau DGA32 dpt naik DG41 anda bernasib baik kerana pengalaman mengajar anda akan diambil kira dalam penentuan mata tangagaji bukan T1 mungkin akan mula dengan T6 T7 di 1-1. Yang rugi adalah DG41 yang naik semasa SSM, dan mereka ini lah yang banyak bangkang bila kum pelaksana gaji lebih dari mereka.

Tanpa Nama berkata...

cadangan gaji ceupacs tu bagus dah...tapi aku muskil cukup ke dengan peruntukan kewangan sedia ada tu jika puak puak gred 54 keatas tu masih juga dapat gaji spt SBPA asal.
-------------------------------------

puak gred 54 ke atas tu jumlahnya tak banyak mana. klu kumpul2 semua gaji mereka yg naik menggila kata orang tu pun belum dpt mengalahkan semua gji kita yg jumlah kita ni angka juta juta org. gred 54 ke atas dlm angka ribu jer...

Besama PM Kita berkata...

Tanpa Nama berkata...

RM 60 ribu sebulan x termasuk elaun...bila dicampur elaun mungkin akan jadi RM 80 sebulan kot...patutlah Lampiran C nak di sembunyi sgt sebelum ni, ada puaka sebenarnya yg nak bolok sampai puluh2 ribu sebulan....tolong jgn buat malu PM yg bertungkus lumus nak naikkan nama BN (UMNO) alih2 ada sekarang manusia yg simbah taib pd perjuangan mulia PM kita..harap diambil tindakan pd org mcm ni agar tidak dilebelkan pd semua org UMNO mcm tu...TOLONG JAGA NAMA BAIK DAN USAHA BAIK PM KITA....

Rabu, Februari 22, 2012 5:29:00 PM
-----------------------------------
Kump. Premier dah lah tua-tua, masih bernafsu besar lagi.

Kepada:
YAB PM Malaysia

Dato Seri, imej kerajaan dan PA telah tercalar dengan begitu teruk sekali disebabkan nafsu2 rakus mereka2 yang terlibat dan terlalu mementingkan diri dan telah hampir2 mengundang kebrantakan, kemusnahan imej PA serta mampu mengubah lanskap sosio-politik negara.
Tindakan TATATERTIB BAB D 1980 perlu di ambil terhadap mereka2 yang terlibat dengan mengenakan pertuduhan2 yang sewajarnya oleh kerana kesalahan ini amat serius dan implikasinya teramat besar seandainya Datuk Seri dan Kabinet terlepas pandang.
Syabas Dato Seri dan Kabinet.
Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

....Tindakan TATATERTIB BAB D 1980 perlu di ambil terhadap mereka2 yang terlibat dengan mengenakan pertuduhan2 yang sewajarnya oleh kerana kesalahan ini amat serius dan implikasinya teramat besar seandainya Datuk Seri dan Kabinet terlepas pandang.
Syabas Dato Seri dan Kabinet.
Sekian, terima kasih.
-----------------------------------

kpla hotak kauuuuu!!!

Tanpa Nama berkata...

sidang perbincangan kecoh tadi.

Tanpa Nama berkata...

saya pemegang diploma kesetiausahaan dari politeknik, dah 3 tahun tak dapat kerja apa cerita? temuduga pembantu am pun tak lepas .. korang dok sibuk naik sikit la naik banyak la .. nak pencen 60 tahun la , baik pencen sampai mati la .......

Tanpa Nama berkata...

blog cuepacs ini kembali panas.krn PA2 ternanti2 keputusan hari ini.
sebelum ni sunyi jer.nasib badan semua.

jom mkn ns lauk budu.ikan singan.

Tanpa Nama berkata...

Makanlahhhhhhhhhh pitih dunia,
Mati besok aku akan tuntut dihadapan Allah nanti, puak-puak atasan buat gaji paling terbaik kerana untuk dia, biarlah anak ayam bawah bahan tanahpun

Tanpa Nama berkata...

Sedar la...
Gaji SBPA gred C dah sama N.. tetapi ada juga Gred C kat sekolah dok menyapu sampah, menggelap cermin, jadi office boy, dok dalam bilik x de aircond... Gaji SBPA memang x adil...

Tanpa Nama berkata...

Selaku kakitangan awam yang dah lama 'sedia menurut perintah'.

Saya pasti, jika semakan SBPA ini tak selesai dengan bijak akan ada 'tsunami' dalam keputusan PRU - 13 ini nanti.Bersedialah dari sekarang.

Bosan dengan sikap mereka yang suka berpura-pura dan tamak ni.

Percayalah balasanNya pasti ada pada mereka yang golongan yang disebutkan itu tadi.

Tanpa Nama berkata...

nih kalau hangpa semua nk komplain byk sgt ampa x yah kerja kerajaan la senang !
puiiii

Tanpa Nama berkata...

wau gaji 60k sebulan..boleh beli myvi sebijik sebulan, bagi anak, cucu,cicit, cucut, cacat...

Tanpa Nama berkata...

nih kalau hangpa semua nk komplain byk sgt ampa x yah kerja kerajaan la senang !
puiiii
------------------------------

sokong dengan anda...mari ludah sama sama ...ptui ptui ptuiiii....

Tanpa Nama berkata...

yang 36 orang tu kalau gila duit sangat, bila dah mati nanti mintak balut badan pakat duit ok, jangan pakai kain kapan..lepas tu kat batu nisan tu jangan lupa letak pangkat korang... dah rumah kata pergi kubur kata mari pun tak insaf2 lagi.

Tanpa Nama berkata...

nih kalau hangpa semua nk komplain byk sgt ampa x yah kerja kerajaan la senang !
puiiii
------------------------------

sokong dengan anda...mari ludah sama sama ...ptui ptui ptuiiii....

------------------------------

tu laa..saya sbg PA malu sgt tgk suma nie..nie ka mentaliti PA ?kalau setakat nk bg pandangan or luahkan perasaan ja x pa laa..nie caci maki suma keluaq !
puiii

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
..........................
ya sangat sbetul, kami gred 41 yg teraniaya tetap ingat dan INGAT.....DIMANA HAK KAMI.......HINGGA SEKARANG DAH MASUK 6 TAHUN BELUM TERBELA. AWAS......KAMI PUN ADA KAL FIKIR...
kumpulan ini pun cecah puluh ribu....

Tanpa Nama berkata...

nih kalau hangpa semua nk komplain byk sgt ampa x yah kerja kerajaan la senang !
puiiii
------------------------------

sokong dengan anda...mari ludah sama sama ...ptui ptui ptuiiii...
-----------------------------
rupa- rupanya awak dan guru cemerlang dg52 penyebar penyakit selsema burung... asyik2 meludah . sungguh pengotor awak tu...juga mencerminkan dalaman/jiwa yang kotor.

Tanpa Nama berkata...

jelas lagi nyata, ada sorang prof tempat aku...buat kerja lansung tak tunjuk level jusa, bila buat tindakan-tindakan bodoh...yg ni layak panggil prof kangkong..bila naik rm5k, tu yg buat orang marah

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
..........................
ya sangat sbetul, kami gred 41 yg teraniaya tetap ingat dan INGAT.....DIMANA HAK KAMI.......HINGGA SEKARANG DAH MASUK 6 TAHUN BELUM TERBELA. AWAS......KAMI PUN ADA KAL FIKIR...
kumpulan ini pun cecah puluh ribu....
.........................
SAUDARA YANG TIDAK FAHAM TENTANG SILA TUTUP MULUT..INI ADALAH HAK KAMI..SEBAB KAMI KANAN JUGA LA BUKAN KIRI....

Tanpa Nama berkata...

rupa- rupanya awak dan guru cemerlang dg52 penyebar penyakit selsema burung... asyik2 meludah . sungguh pengotor awak tu...juga mencerminkan dalaman/jiwa yang kotor.
----------------------------------------

awak klu tempat itu memang dah kotor dan busuk tak membuang ludah ke? agaknya sampai termuntah muntah pun ada gamaknya.

kami meludah sbb sekeliling kami ni dah kotor dan busuk termasuk juga engkau tu...

Tanpa Nama berkata...

kalo isu ni takde kputusan yg tepat...saye dh bercadang samada nak undi pakatan atau takyah buang undi dan melobi semua ahli keluarga, kwn2 yg ada kat luar dan juga ken2 dlm facebook. jgn main2 dgn kami...kami ni bkn hamba abdi yg snang2 dicucuk idong.

Tanpa Nama berkata...

rupa- rupanya awak dan guru cemerlang dg52 penyebar penyakit selsema burung... asyik2 meludah . sungguh pengotor awak tu...juga mencerminkan dalaman/jiwa yang kotor.
----------------------------------------

awak klu tempat itu memang dah kotor dan busuk tak membuang ludah ke? agaknya sampai termuntah muntah pun ada gamaknya.

kami meludah sbb sekeliling kami ni dah kotor dan busuk termasuk juga engkau tu...
---------------
dalaman kotor, luaran kotor, sekeliling pun kotor...

Tanpa Nama berkata...

kita tukar jer....

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs tuntut naik gaji RM700-RM2,500 bagi gred 1-54
9:49PM Feb 22, 2012
Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) menuntut kerajaan memberi kenaikan gaji antara RM700 hingga RM2,500 untuk Gred 1 hingga Gred 54.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata kenaikan itu perlu dilaksanakan terlebih dahulu menerusi skim sedia ada iaitu Skim Saraan Malaysia (SSM) sebelum sebarang pembaharuan dibuat menerusi Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Beliau berkata tuntutan yang dikemukakan ialah untuk Gred 1 hingga 16 kenaikan sebanyak RM700, Gred 17 hingga Gred 26 (RM1,000), Gred 27 hingga Gred 40 (RM1,500), Gred 41 hingga Gred 48 (RM1,800) dan Gred 52 hingga Gred 54 (RM2,500).

"Misalnya bagi mereka yang berada di Gred 17, gaji semasa dalam SSM ialah RM820 perlu dinaikkan sebanyak RM1,000 kepada RM1,800," katanya kepada pemberita selepas membentangkan kertas cadangan Cuepacs di mesyuarat pasukan petugas semakan semula SBPA di Putrajaya hari ini.

Omar turut mencadangkan agar mereka yang berada di tangga gaji tahap maksimum atau pada tangga gaji mati perlu dibayar tunggakan kenaikan tahunan selama mana mereka tidak menikmati sebarang kenaikan selain perlu dinaikkan gred.

"Misalnya bagi mereka yang sudah terhenti kenaikan gaji sejak lima tahun lepas, sekiranya kenaikan setahun mereka ialah RM100 jadi perlu dibayar tunggakan sebanyak RM500," katanya.

Selain itu, Cuepacs turut menuntut mereka yang lulus Penilaian Tahap Kecekapan pada Aras 4 sebelum Disember 2011 perlu diberi kenaikan gaji.

"Banyak aduan yang diterima apabila SBPA diperkenalkan mereka yang sudah lulus Aras 4 tidak diberi kenaikan gaji.

"Ini tidak adil kerana bukan mudah untuk mendapat lulus Aras 4, terpaksa berkorban baca buku siang malam tapi bila dah lulus tidak dinaikkan gaji, sia-sia sahajalah usaha mereka," katanya.

Omar berkata tuntutan Cuepacs itu dirasakan sesuai memandangkan mereka yang di kedudukan atas daripada Gred 54 telahpun menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA.

"Kalau betul kerajaan berhasrat untuk merapatkan jurang antara pegawai rendah dengan atasan maka tuntutan itu adalah dirasakan wajar, apa yang Cuepacs lakukan ialah untuk menuntut kesaksamaan," katanya.

Beliau berkata terpulang kepada pasukan petugas SBPA untuk menilainya dan jika merasakan tuntutan itu melibatkan kos yang tinggi, Cuepacs mencadangkan gaji kumpulan yang menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA dikurangkan dan disalurkan kepada gred bawahan.

"Jika tidak boleh juga...apa yang terkandung dalam SPBA sekarang perlu ditukar keseluruhannya dan digantikan dengan terma-terma yang baru," katanya.

- Bernama

Tanpa Nama berkata...

Ayuh PA kumpulan pelaksana ... teruskan perjuangan. Minta Datuk OMAR hantar isyarat sikit kat TS Pengerusi JKuasa Semakan SBPA . Walaupun skop JK tidak meliputi JUSA dan TURUS ...letak syarat No 6. Kaji semula kenaikan tak munsabah kumpulan atas tu!! jika betul naik sampai 81% sangat tidak patut tambah lagi diberikan arahan bersara wajib maksimum 60 tahun ???

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs tuntut naik gaji RM700-RM2,500 bagi gred 1-54
9:49PM Feb 22, 2012
Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) menuntut kerajaan memberi kenaikan gaji antara RM700 hingga RM2,500 untuk Gred 1 hingga Gred 54.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata kenaikan itu perlu dilaksanakan terlebih dahulu menerusi skim sedia ada iaitu Skim Saraan Malaysia (SSM) sebelum sebarang pembaharuan dibuat menerusi Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Beliau berkata tuntutan yang dikemukakan ialah untuk Gred 1 hingga 16 kenaikan sebanyak RM700, Gred 17 hingga Gred 26 (RM1,000), Gred 27 hingga Gred 40 (RM1,500), Gred 41 hingga Gred 48 (RM1,800) dan Gred 52 hingga Gred 54 (RM2,500).

"Misalnya bagi mereka yang berada di Gred 17, gaji semasa dalam SSM ialah RM820 perlu dinaikkan sebanyak RM1,000 kepada RM1,800," katanya kepada pemberita selepas membentangkan kertas cadangan Cuepacs di mesyuarat pasukan petugas semakan semula SBPA di Putrajaya hari ini.

Omar turut mencadangkan agar mereka yang berada di tangga gaji tahap maksimum atau pada tangga gaji mati perlu dibayar tunggakan kenaikan tahunan selama mana mereka tidak menikmati sebarang kenaikan selain perlu dinaikkan gred.

"Misalnya bagi mereka yang sudah terhenti kenaikan gaji sejak lima tahun lepas, sekiranya kenaikan setahun mereka ialah RM100 jadi perlu dibayar tunggakan sebanyak RM500," katanya.

Selain itu, Cuepacs turut menuntut mereka yang lulus Penilaian Tahap Kecekapan pada Aras 4 sebelum Disember 2011 perlu diberi kenaikan gaji.

"Banyak aduan yang diterima apabila SBPA diperkenalkan mereka yang sudah lulus Aras 4 tidak diberi kenaikan gaji.

"Ini tidak adil kerana bukan mudah untuk mendapat lulus Aras 4, terpaksa berkorban baca buku siang malam tapi bila dah lulus tidak dinaikkan gaji, sia-sia sahajalah usaha mereka," katanya.

Omar berkata tuntutan Cuepacs itu dirasakan sesuai memandangkan mereka yang di kedudukan atas daripada Gred 54 telahpun menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA.

"Kalau betul kerajaan berhasrat untuk merapatkan jurang antara pegawai rendah dengan atasan maka tuntutan itu adalah dirasakan wajar, apa yang Cuepacs lakukan ialah untuk menuntut kesaksamaan," katanya.

Beliau berkata terpulang kepada pasukan petugas SBPA untuk menilainya dan jika merasakan tuntutan itu melibatkan kos yang tinggi, Cuepacs mencadangkan gaji kumpulan yang menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA dikurangkan dan disalurkan kepada gred bawahan.

"Jika tidak boleh juga...apa yang terkandung dalam SPBA sekarang perlu ditukar keseluruhannya dan digantikan dengan terma-terma yang baru," katanya.

---------------------------------

giler ke ape pak omar..bankrupt la kerajaan kalau camnie..mintak bg adil cukup la bukan yg bukan bukan..haddoyy

Tanpa Nama berkata...

Dah tu DG41 skang akan potong balek la DG32 tu.. KGT DG41 kan RM225. itu Pun xbersyukur lagik ke disamping elaun keraian yang korang dapat bila DG44?
-------------------------------------

sibuk betul DG41 nie, org lain gred 41 relax je apa daa....................hehehehe

-------------------------------------
Memang dah bersyukur dah ni. Dan untuk pengetahun dg41 ini lain sedikit dari 41 yg lain. dg41 ni kerjanya mcm buruh kasar juga, tak mcm 41 yg lain duk ofis goyang kaki. dg41 ni semua kerja dia buat selain mengajar. contohnya buat trek dipadang masa sukan(habis baju berlumur minyak hitam), membaiki kerusi meja pelajar yg rosak, membaiki tandas rosak, memotong rumput kawasan sekolah,(kerana peruntukan tak ada so kena buat sendirilah) dan mcm macam kerja di sekolah tu. ko ingat kami duduk dlam kelas saja ka?
..........................
saya pun terpanggil untuk beri komen....mereka yang bukan cikgu tak tahu tugas cikgu macam mana cuma pandai komen saja....biarlah dengan komen yang tak membina daripada mereka...dah memang itulah mereka...jangan marah..

Tanpa Nama berkata...

Aku tak berapa yakin Pak Omar ni akan perjuangkan gred kelayakan masuk diploma memandangkan rekod lepas, apa pun kita tunggu dan lihat lah hasil kerja Pak Omar dan rakan-rakannya.

Rabu, Februari 22, 2012 4:53:00 PM
___________________________________________

Setuju! Jangan harap sangat la!

Tanpa Nama berkata...

mengenai gred 1-40 , yang penting gaji mula mesti diselaraskan dengan JPA supaya sesuai dengan Garis Kemiskinan ... adakah JPA tidak sedar 40% PA berada di bawah paras kemiskinan < RM3000.
Gaji mula patutnya dikaji sama.. contoh :
JUSA C RM8,500- RM15,000
Gred 1-6 RM6,500- RM10,500
Gred 1-1 RM3,0000- RM6,700
Gred 2-1 RM2,500- RM4,700
Gred 3-1 RM1,800- RM3,400
Gred 4-1 RM1,500- RM2,850
Gred 5-1 RM1,150 - RM2,450

Tanpa Nama berkata...

Memng semua suka kalau nak gaji lebih , kerja kurang. Kakitangan awam semua jangan la fikir gaji saja, nampak lu all tamak la. Siap ugut kerajaan lagi. Kena bersyukur juga sebab kerajaan malaysia meramaikan kakitangan awamnya untuk tujuan kurangkan pengangguran. Sebab tu malaysia adalah tertingi ratio kakitangan awam berbanding penduduk. Baiklah gaji walaupun tak seberapa asal tak menganggur, terutamanya lepasan ijazah dan diploma tu. Kalau kerajaan lain naik pun belum tentu mereka mesra PA.. Kakitangan awam mungkin akan dikurangkan separuh. Bila hangpa kena buat kerja lain baru tau langit tinggi atau rendah, asyik menyalak nak gaji tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Berok Matyeh berkata...

Tanpa Nama berkata
Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
________________________________
Bahlol tanpa nama di atas tuh asik dok memekak kat sini tu masih bandingkan gaji kenaikan pangkat 32, 36, 38 dengan 41 ker!
Pii mampusss lah bangang !!!
Kcik2 tak nak mampuss.!!!
............
Rilexs la bro...
Tahulah guna nama beruk... jagalah bahasa sikit.... mahunya org sumpah jadi beruk sungguh baru tau....
"Budi bahasa budaya kita"

Tanpa Nama berkata...

Pada pandangan saya JUSA dan turus patut dapat apa yang mereka usahakan. Kualiti kerja serta pengetahuan dan pengalaman mesti diambil kira. Mereka menentukan kaedah dan pendekatan dalam apa jua dasar kerajaan yang dibentuk dan perlu dilaksanakan.

Isunya kini ialah kenapa ramai PA yang tak puas hati, walhal mereka adalah orang yang melaksanakan dasar yang diputuskan oleh kerajaan. Sepatutnya PA mesti menghayati setiap perlaksanaan dasar agar ia mendapat pulangan yang baik kepada negara.

Lihatlah dan nilaikanlah apakah negara kita kini telah berjaya melaksanakan dasar yang ditetapkan dan lebih penting dari itu adakah ia memberi impak yang positif kepada negara dan rakyat?.

Tanpa Nama berkata...

..Ni sure Pak Omar terbakar bila baca Utusan gaji Jusa naik smpai ribu2. Tapi pada aku memadailah klau Cuepacs mintak knaikan gaji dlm SSM sbelum pindah ke SBPA.. Gred 1 hingga 16 kenaikan (RM400), Gred 17 hingga Gred 26 (RM600), Gred 27 hingga Gred 40 (RM900), Gred 41 hingga Gred 48 (RM1,300) dan Gred 52 hingga Gred 54(RM1800)..ianya lebih munasabah, pd masa yg sam mintak knaikan gaji JUSA dlm SBPA di semak semula agar tidak melebihi 40%..amacam Pak Omar?, kita kna ingat..isu Inflasi, isu Negara bangkrap mcm Greece.. kerana PA ada 1.3 juta oiii.

Tanpa Nama berkata...

..Ni sure Pak Omar terbakar bila baca Utusan gaji Jusa naik smpai ribu2. Tapi pada aku memadailah klau Cuepacs mintak knaikan gaji dlm SSM sbelum pindah ke SBPA.. Gred 1 hingga 16 kenaikan (RM400), Gred 17 hingga Gred 26 (RM600), Gred 27 hingga Gred 40 (RM900), Gred 41 hingga Gred 48 (RM1,300) dan Gred 52 hingga Gred 54(RM1800)..ianya lebih munasabah, pd masa yg sam mintak knaikan gaji JUSA dlm SBPA di semak semula agar tidak melebihi 40%..amacam Pak Omar?, kita kna ingat..isu Inflasi, isu Negara bangkrap mcm Greece.. kerana PA ada 1.3 juta oiii.

Tanpa Nama berkata...

Apakah selama ini kumpulan Premier dan JUSA masih xcukup2 dengan segala kemudahan dan ganjaran yang pihak Kerajaan sediakannya. Semuanya diberikan seperti menatang minyak yang penuh.

Apakah tindakan mereka wajar menaikkan gaji yang terlalu melampau dan tidak mendatangkan masalah kekangan kewangan kepada kerajaan. Malangnya apabila 1.3 juta PA pohonkan kenaikan akan mengelami kekangan kewangan kepada kerajaan.

Ada akalkah sebanyak 4000 kakitangan kerajaan memerlukan pembayaran 2/3 jumlah peruntukkan dan 1.3 juta kakitangan hanya 1.3 jumlah peruntukkan pembayaran gaji kakitangan awam Malaysia.

Persoalannya apakah selama ini 400 orang ini hanya menaikkan dan memertabatkan mutu perkhidmatan awam Malaysia dan apakah ini tidak tergolong komplot dan penipuan terancang??????.

Apakah selama ini kumpulan ini kebuluran hidup merempat serta tiada kemudahan kerajaan berikan dan PA bawahan mendapat kemudahan istimewa dan semuanya free.

Tanpa Nama berkata...

Sy bersetuju. peringkat jusa bnyk berfikir utk memacu hala tuju organisasi. peringkat pa pula melaksanakan apa yg telah dirancangkan. sy rasa 54 sudah dicdgkan naik gaji 2500 sudah ckp baik. bg peringkat bwhan pula, gaji yg tggi memberi anda motivasi utk menambah ilmu pgtahuan. peluang utk belajar terbuka luas. tidak ada organisasi kerajaan yg mghalang, malah memberi cuti belajar bergaji penuh. lainlah swasta, mmg kena berhenti utk smbg belajar.

Tanpa Nama berkata...

Betul cakap Omar,sokong peunh.

Tanpa Nama berkata...

ADAKAH TUNTUTAN KENAIKAN ANTARA rm700 HINGGA RM2500 CEUPACS RASIONAL? APAKAH KITA MAHU MALAYSIA BANGKRAP SEPERTI APA YANG DIALAMI GREECE HARI INI. SAYA TIDAK MENYOKONG TUNTUTAN INI.

Tanpa Nama berkata...

Ada monolog disini, dia cadang dia sokong, dia comment. Org gila .

Tanpa Nama berkata...

Pkat jusa tidak pernah minta gaji tinggi mcm ni., semuanya rank and file. kalau layak naik ke pangkat tersebut, syukurlah bnyk2 dan beramal dan bersedekah lah lebih, kerana duit itu drp rakyat dan pulangannya juga kpd rakyat. bg golongan pelaksana, lakukanlah yg terbaik, bersyukurlah..rezeki dan keberkatan ada bukan hanya pd gaji tinggi semata2. tingkatkan usaha untuk mencapai yg terbaik. ganjaran dan insentif pasti ada bg mereka yg bekerja keras dan bersabar. Allah maha melihat.

Tanpa Nama berkata...

Omar, kita akan terjun ke dalam sungei sama mu jika cadangan cuepacs tak diterima.

Tanpa Nama berkata...

PTD.. Pegawai Tamak Duit..

Tanpa Nama berkata...

dibersarakan dengan pencen belasan atau puluhan ribu..imbuhan hampir cecah 1 mil..gaji baru(single point-kontrak) lak..main puluh ribu..sedih dengar berita ni..sedih sangat..sedih..takpela..nak buat guane..

Tanpa Nama berkata...

Minta Nik haramkan orang yang membuat SBPA.

Tanpa Nama berkata...

Sy rasa baik kumpulan jusa tu tukar ke kumpulan pelaksana dan kumpulan pelaksana tukar ke jusa sbb kumpulan pelaksana lg pandai dari kumpulan jusa. Kumpulan jusa ni lawa pada pakai kot je, pikir la pakai otak jgn pikir pakai lutut...

Tanpa Nama berkata...

Ya....Ini kali la.....

Tanpa Nama berkata...

hm.. yg kaya semakin kaya.. yg tinggi semakin menindas yg rendah.. yang kurang akal semakin menghina org lain kononnya dia tahu.. wahai rakan2 sekalian... sy juga tidak berpuas hati.. tp adakah selesai dgn memaki hamun org? cukup lah.. yg di hina mungkin darah dagiing kita sendiri..

saya sedar berlaku ketidakadilan dalam perangkaan ini... semua pihak berhak untuk dptkan apa yg sepatutnya mereka dapat.. bukan dpt apa yg mereka fikirkan perlu dapat.. apa guna berhutang sampai 40K semata2 nak dapatkan segulung ijazah.. apa guna senioriti hilang akibat cuti belajar.. saya alami semuanya... saya rasa kita semua mahukan keadilan... tidak perlulah memaki hamun sesiapa.. kita dinilai dr percakapan kita.. teruk bahasa kita.. maka teruk lah peribadi kita.. ubahlah.. ada byk cara lagi yang boleh diusahakan.. bukan dengan cara memaki hamun..

wallahualam

Tanpa Nama berkata...

BRAVO Dato Omar!!!!!!!!!!!!!!
Ini dia pemimpin CUEPACS yang sebenar.
Bukan kaki jilat macam presiden CUEPACS yang lepas..
Terutama yang bukan Melayu sorang tu.. Kaki ampu dan kaki jilat nak kan jawatan dengan gunakan CUEPACS.
Ini baru betul betul Presiden CUEPACS.
Anak anak Omar CUEPACS ini memang senang idup kemudian hari atas jasa bapak ko orang. Orang akan kenang jsa Omar CUEPACS. Memang anak jantan lah ko Omar!!!!
Lawan biar sampai habis bukan sekerat-sekerat.
Ingat Dato Omar, walaupun ada yang jeles konon ATM dah dapat dulu, kita jangan lupa perkhidmatan ATM tak ada union. Dan paling teruk dalam ATM mesti cukup 21 tahun. Kalau tidak setakat gratuity saja tauuu. Jadi jangan lah pulak bising di MINDEF anggota ATM dah dapat dulu.
Lagi pulak depa ni menjaga keselamatan negara. Supaya kita boleh tidur lena siang malam.
Apa pun teruskan perjuangan dalam isu gaji ini Dato Omar.
Orang macam ni kita nak jadi pemimpin.
Dato Omar telah tunjukkan contoh dan tauladan yang betul. Kalau nak jadi Presiden CUEPACS perjuangkan kebajikan anak buah samapi habis habisan. BUKAN termakan dengan pangkat dan makan di hotel 5 bintang saja dan habuan lain....
Hidup DATO OMAR Presiden CUEPACS
ohhh lupa, kepada penulis Utusan Malaysia tu teruskan kerja menjilat bontot PM, Itu memang kerja ko. Tapi ko jangan lupa ko berurusan dengan kakitangan awam setiap hari!!!!!
Anak ko pergi sekolah kerajaan kecualilah anak ko sekolah Indon atau Australia atau KL Initernational School atau Sekolah Tahfiz...
Ko nak renew road tax boleh lah ko pegi pejabat pos (Nasib baik Mahathir dah jual semua harta kerajaan..)
DAN permit syrikat ko kerja tu pun kakitangan awam uruskan.. Jangan lupa semua ni belum lagi kira keselamatan diri ko sendiri yang melibatkan kakitangan awam.
Jadi janganlah menulis semata-mata macam anjing menjilat tuan selepas menyalak bukit.
Hidup DATO OMAR!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Baik semua ahli CUEPACS hantar memorandum tukarkan KPPA jaga pulau Bangi sebagai Pegawai Daerah Khas. Sebab mangkuk ni memang celaka besar.
Pikir tengkolok dia saja tanpa pedulikan kakitangan awam yang sebenar.
Aku rasa mamat ni kalau hari raya pun pun tak pernah sedekah pada anak2 kakitangan bawah di di jabatan dia. Aku tak rasa orang macam ni pernah turun basuh jamban di surau kawasan rumah dia. Memang orang macam ni kita pindahkan jaga laluan kapal minyak di pelantar minyak Laut Cina Selatan. baru dia sedar betapa susah kerja teknikal bukan macam kerja PTD kaki kelentong dan perabih duit rakyat aje

Tanpa Nama berkata...

Pengarang UTUSAN ni memang celaka besar!!
Ko marah CUEPACS tuntut gaji besar tapi ko mesti ingat UTUSAN dan akhbar lain lah yang jahanamkan negara.
Gaji naik sorang RM50 ko kata kakitangan awam dapat 500 juta.
Imbuhan FELCDRA sorang dapat 200 ko kata FELCRA bagi 300 juta.
Orang baca akan kata penserta FELCRA dapat ribu-ribu.
Akibatnya belum apa2 semua harga makanan dan servis kereta dah naik.
Memanglah ko tak rasa apa sebab gaji ko ketua pengarang dan berbelas ribu sebulan.
Tapi ko lupa kerani dan peon kat ofis ko yang tension sebab dia kena beban kenaikan harga barang.
Jadi bila CUEPACS demand ko diam jerlah.
Ni sibuk nak jilat bontot PM konon nak tunjuk PM bagi gaji besar.
Benda tak selesai jangan main lapor.
Sekarang sapa susah??? Ko jugak yang susah sebab ko orang kena bayar lebih kat mamak dan Indon yang nak bawak duit balik kampung.
Padan gak muka ko.
Aku rasa anak-anak ko sure malu dengan sikap ko ni. Bayangkan dia pergi sekolah dan cikgu dia tanya salah ke cikgu dapat gaji lebih nak bayar kos hidup tinggi?
Malulah anak anak ko kat sekolah tu.

Tanpa Nama berkata...

kurang bijak orang ni menulis...

Tanpa Nama berkata...

haha..bodohnyer semua PA yg memberi komen di blog ni...wakaka...pasal gaji saja semua mau jadi hero dengan memberikan komen2 yang teruk. ntah macam mana boleh jadi PA...kitaorg yg swasta relax jer..cermin2 dulu diri tu wahai semua PA...

Tanpa Nama berkata...

KALAU KERAJAAN SKRG TIDAK MENYELESAIKAN MASAALAH INI DGN BIJAK,BERSIAP SEDIALAH KERAJAAN YG MEMERINTAH SKRG MENGEMAS APA YG PATUT DIPEJABAT,PRU KE13 ADALAH PRU YG TERAKHIR MEREKA SEBAGAI KERAJAAN!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
haha..bodohnyer semua PA yg memberi komen di blog ni...wakaka...pasal gaji saja semua mau jadi hero dengan memberikan komen2 yang teruk. ntah macam mana boleh jadi PA...kitaorg yg swasta relax jer..cermin2 dulu diri tu wahai semua PA...

==============================
kalau ni tak dak kena mengena ngan KAU, KAU BOLEH BLAH...CEMBURU BABI BUTA..

Tanpa Nama berkata...

Maaf. jgnlah berasa dengki dgn jusa. tidak semua jusa naik dgn mengampu. kami terpaksa membuat rayuan dgn memberi justifikasi hasil produktiviti kami setelah berada lebih 7 tahun di tangga 54. ptk6 dah lepas lama, 6 tahun dan interview jusa 3x. balik2 keputusan diberi kpd mereka yg dah nak pencen. rayuan akhirnya didengar oleh pihak ksu. terima kasih. kpd mereka yg dibawah, jgn mencemuh sbb kami ada integriti dan bukan sekadar pakai kot dan btali leher. kdg2 tak pakai pun sbb tak perlu dlm iklim yg panas mcm ni. yg penting daya pemikiran kami menyumbang kpd pembangunan dan hala tuju organisasi. kami harap anda dibawah bekerjasama dgn kami utk mencapai wawasan organisasi.

Tanpa Nama berkata...

Hmmmm....tau tak per....

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa DG41 yang teraniaya...! Kami juga wlupun dlm kategori Pengurusan & Profesional tapi hakikatnya PENDAPATAN dan GAJI kami di BAWAH kumpulan Pelaksana...!!!!!! GAJI KAMI DG41 DI BAWAH KUMPULAN PELAKSANA.
_________________________________

ini adalah bukti betapa 'dungu'nya sesetengah guru-guru yang kita harapkan mampu mengajar anak-anak kita untuk jadi cerdik!

DG41 tu gred baru masuk ker, ko bandingkanlah dengan gred 17! ko nak banding dengan gred naik pangkat yang dah berkurun-kurun ditunggu dan diharap buat ape?

at least as 'n17', i'm smarter than some of the DG41!
-----------------------------------
saya skong n17 ni...nma saja dg41 tp tahap pemahaman yng agak rendah.

Tanpa Nama berkata...

azabsengsara..........

untuk makluman kepada semua PA

lima cadangan cuepacs di tolak
lu pikir....macamner nak buat.......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
haha..bodohnyer semua PA yg memberi komen di blog ni...wakaka...pasal gaji saja semua mau jadi hero dengan memberikan komen2 yang teruk. ntah macam mana boleh jadi PA...kitaorg yg swasta relax jer..cermin2 dulu diri tu wahai semua PA...

Khamis, Februari 23, 2012 6:37:00 AM
-----------------------------
yg ni confirm bodoh!!.......dah tau kerja swasta yg masuk blog ni buat apa...

Tanpa Nama berkata...

azabsengsara..........

untuk makluman kepada semua PA

lima cadangan cuepacs di tolak
lu pikir....macamner nak buat.......

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Betul tu .... Itu sebab sampai jam 8.45 pagi hari .... AJK Cuepacs senyap menyepi ... hahahah. Kata nak keluarkan cadangan skim gaji yang dirangka oleh Cuepacs pada 22/02/2012 .. untuk tatapan PA ... Tak telus dan mungkir janji .. macam mane nak jadi pemimpin

Tanpa Nama berkata...

SYABAS CUEPACS,
HARAP KERAJAAN MEMBUKA MATA BAGI GRED SEPERTI KAMI...PRU 13 ADALAH KEPUTUSAN BAGI SEGALA-GALANYA JIKA 1.3 PENJAWAT AWAM GEMBIRA...PRU13 PASTI BERJAYA KERANA 1.3 PENJAWAT AWAM BOLEH MENGUBAH SEGALA-GALA DALAM KERAJAAN... 0-)

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH CUEPACS!!! INI YANG PA MAHU...bukan sekadar kerana gaji, tetapi keadilan buat semua PA2 tidak kira apa jawatan, gred dan kelulusan. Kasihan PA2 yang terpaksa menghadapi kemelut kenaikan harga barang keperluan lebih2 lagi makanan dan susu untuk yang ada anak2 kecil. Petrol mungkin naik lagi. Semoga segala urusan CUEPACS dipermudahkan.

Tanpa Nama berkata...

LAMPIRAN C...

c = cukup/ cantik/ cermat/ celaka..

Tanpa Nama berkata...

1. Jgn dok cakap saja cuepacs...naik berbuih mulut tapi hasilnya tak dak lagi..bila lagi nak tggu. Bosan la asyik benda yg sama ja...

2. Tu la wat keputusan syok sendri tak tnya org lain. Gitu la dulu pun isu Mansuh PTK pun. Staff yg keja PTK haram tak tau benda..tiba2 mansuh ja?mana PTK baru?setahun dah tak dak exam YB.....

3. Tu la bentang ikut sedap mulut ja nak tunjuk kata hebat...please la. Biar cakap tu rujuk org lain dulu...jgn dok wat dah gini. Manis di mulut di mata..hakikatnya pusing duit merata ni YB...

Bak kata cuepacs ""JIKA ISU INI TAK SELESAI, JANGAN HARAP PRU-13 BOLEH DIADAKAN..."
hahahahaha i like it

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 236   Terbaru› Baru»