SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

06 Oktober 2007

CUEPACS SUMBANG TABUNG GEMPA BUMI DI SUMATERA INDONESIA

Petikan dari Utusan Malaysia
6/10/2007

KUALA LUMPUR 5 Okt. – Usaha membantu mangsa gempa bumi di Sumatera, Indonesia terus mendapat perhatian apabila jumlah kutipan Tabung Gempa Nusantara Utusan-Maybank meningkat kepada RM375,315.27 sehingga pukul 5 petang ini sejak dilancarkan pada 14 September lalu.
Bagaimanapun, jumlah itu tidak termasuk sumbangan bernilai RM5 atau RM10 bagi setiap khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dimulakan pada 20 September lalu.
Pelanggan Maybank dan orang ramai yang berhasrat untuk menderma boleh berbuat demikian melalui akaun Maybank 514011-000-551.
Sumbangan itu boleh dibuat di mana-mana kaunter cawangan Maybank, mesin deposit tunai, mesin deposit cek atau melalui pindahan dana kepada pihak ketiga di mesin teler automatik (ATM) Maybank di seluruh negara.
Bagi memudahkan orang ramai yang mahu membantu, sumbangan juga boleh dibuat secara talian melalui laman web maybank2u.com.
Untuk maklumat lanjut mengenai tabung itu, orang ramai boleh menghubungi Bahagian Hal Ehwal Korporat dan Komunikasi Maybank di talian 03-2074 8654 atau 03-20747785.
Bagi menyampaikan sumbangan menerusi SMS pula, orang ramai hanya perlu menaip GEMPA 5 untuk menderma RM5 atau GEMPA 10 untuk menderma RM10 dan dihantar ke 33833.
Keterangan lanjut mengenai perkhidmatan SMS itu boleh diperoleh menerusi laman web Utusan Online iaitu www.utusan. com. my.
Penerangan juga boleh diperoleh dengan melayari laman web www.tutor. com. my, www.kareer.com. my, www. manggatv.com dan www. manggaonline. com. my.
Sumbangan juga boleh disalurkan terus kepada wakil Utusan Malaysia di seluruh negara atau tabung yang diwujudkan oleh persatuan seperti Puteri UMNO, Putera UMNO, Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri dan rangkaian Hotel Seri Malaysia.
Tabung itu dilancarkan bagi membantu mangsa ekoran gempa bumi berukuran 8.4 pada skala Richter yang melanda Bengkulu, selatan Sumatera pada 12 September lalu dan mengorbankan sekurang-kurang 23 nyawa serta 88 lagi cedera.

1 ulasan:

Chinta berkata...

simpati dengan nasib mereka