SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

07 Julai 2008

CUEPACS MAHU AHLI SOKONG HARI TIDAK BERBELANJA

Petikan dari Berita Harian
7/7/2008

KOTA BHARU: Cuepacs mahu 1.5 juta ahlinya menyokong kempen ‘cuti sehari’ daripada berbelanja pada 16 Julai ini sebagai tanda pengguna mampu sepakat dalam memperjuangkan hak dan kepentingan mereka. Presiden Cuepacs, Omar Osman, berkata cuti daripada berbelanja bukan bertujuan memboikot peniaga atau menunjukkan protes terhadap mana-mana pihak, sebaliknya mahu memberi kesedaran kepada pengguna supaya mengubah gaya hidup berbelanja dalam keadaan sekarang. "Sekiranya bekerja ada hari cutinya, berbelanja pun perlu cuti. Justeru, Cuepacs meminta semua ahli supaya menyambut baik langkah ini serta bekerjasama dengan tidak berbelanja pada 16 Julai ini.
"Isikan hari tidak berbelanja itu dengan duduk di rumah sambil menjalankan aktiviti seperti membaca buku dan kita habiskan barangan yang masih ada (di rumah)," katanya di sini, semalam. Beliau mengulas mengenai sambutan Hari Tidak Berbelanja yang dianjurkan Gabungan Persekutuan Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) sebagai kempen berjimat cermat bagi mengurangkan beban kos sara hidup. Cuepacs sudah membuat perjanjian dengan Fomca, Majlis Belia Malaysia (MBM) dan Majlis Pertubuhan Wanita Kebangsaan (NCWO) untuk bersama menjayakan hari berkenaan.
Omar berkata, usaha itu untuk memberi kesedaran kepada pengguna melalui pendidikan, selain hendak melihat kesannya kepada peniaga, harga barang dan pengguna.

Tiada ulasan: