SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

13 Julai 2008

CUEPACS SAMBUT BAIK PERALIHAN KUASA

Petikan dari Bernama
12/7/2008

SEREMBAN 12 Julai - Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) menyambut baik pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang menetapkan tarikh peralihan kuasa kepada timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 2010. Presidennya, Omar Osman berkata, langkah itu sudah semestinya memberi gambaran jelas kepada semua kakitangan awam siapa yang akan menerajui kepimpinan negara selepas Abdullah. "Dalam hubungan ini, Cuepacs bukan hendak berpolitik, tetapi sebagai kesatuan sekerja kita juga hendak tahu siapa yang akan mengambil alih jawatan Perdana Menteri selepas Pak Lah," katanya kepada Bernama di sini hari ini.
Beliau sebelum itu menutup seminar integriti dalam perkhidmatan awam dan keselamatan di tempat kerja anjuran bersama Cuepacs Bahagian Negeri Sembilan dan Kesatuan Pekerja-Pekerja PKNNS.
Omar berkata, Cuepacs sentiasa memberi sokongan padu kepada kepimpinan kerajaan.
Mengenai langkah kerajaan Negeri Sembilan menetapkan agar semua ketua jabatan turun padang dan bertemu rakyat bagi memberi penjelasan mengenai dasar kerajaan, beliau berkata, ia sesuatu yang patut diikuti oleh negeri lain.
Katanya, Cuepacs mencadangkan semua kerajaan negeri mengikuti langkah kerajaan Negeri Sembilan itu kerana ketua jabatan lebih arif memberi penjelasan mengenai dasar kerajaan dan isu semasa.
- Bernama

Tiada ulasan: