SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

18 Mei 2009

KENAIKAN PANGKAT PEGAWAI KUMPULAN SOKONGAN YANG TELAH BERKHIDMAT 15 TAHUN

JPA
18/5/2009
Pelaksanaan Kenaikan Pangkat Pegawai Kumpulan Sokongan Yang Telah Berkhidmat 15 Tahun Dan Lebih Dalam Skim Perkhidmatan Dan Perkhidmatan Semasa

Klik Disini : http://www.jpa.gov.my/docs/se/2009/se14052009.pdf

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SAYA PTR(J) YANG BERKHIDMAT LEBIH 15 TAHUN - BERSETUJU 100% (TERIMA KASIH CUEPACS - DENGAN APA YANG PERJUANGKAN. MEMANDANGKAN KEBANYAKAN PARA PTR (J) SEKARANG LEBIH BANYAK MEMBANTU MEMBUAT KERJA PT(P/O). KADANG2 HASIL KERJA PARA PTR (J) YANG MENDAPAT PUJIAN PT(P/O). ADA SEBILANGAN PARA PTR (J) LEBIH CEKAP BEKERJA JIKA DIBANDINGKAN DENGAN PT(P/O).

mat berkata...

kerajaan juga patut peka pada nasib ribuan staf sokongan yang berusaha lebih demi memajukan diri sendiri dalam kerjaya.

mereka telah berkorban masa, keluarga dan wang ringgit untuk terus belajar sama ada di peringkat diploma, degree atau master dsbnya. namun, tiada kenaikan pangkat sehingga segala kelulusan tersebut menjadi tidak bernilai dari segi kerjaya.

mereka ini patut diberi nilaian yang lebih kerana berusaha bersungguh-sungguh untuk memajukan kerjaya mereka. Jadi, apa salahnya jika mereka juga diberi imbuhan sama ada:

1. elaun khas kepada 'kelulusan' mereka.
2. atau bayaran gaji setimpal walaupun masih memegang jawatan yang sama.
3. kenaikan pangkat secara 'pertimbangan automatik' bagi jawatan setaraf yang mengalami kekosongan di mana-mana jabatan tempat staf tersebut bekerja.
4. dan sebagainya.

AKS Forum berkata...

Di sini saya ada sikit muskil... adakah 15 tahun itu termasuk 3 tahun tempoh percubaan atau sebaliknya atau tempoh percubaan dalam denda sahaja yang diambil kira ?

http://ktbmforum.ucoz.net/

terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Saya berpendapat sepatutnya jawatan PTR dijumudkan terus dan tidak perlu menunggu sehingga 15 tahun untuk kenaikan, sekurang-kurangnya disama taraf dengan Operator yang tidak memerlukan syarat-syarat kenaikan sehingga 15 tahun, tapi PTR yang masih tidak cukup 15 tahun harus kena tunggu dan masih adakah jawatan PTR sekarang ini