SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

05 Mei 2014

PENJAWAT AWAM PERLU RASIONAL DALAM SETIAP TINDAKAN - CUEPACS

Bernama
4/5/2014



HULU TERENGGANU, 4 Mei (Bernama) -- Presiden Cuepacs Azih Muda pada Ahad meminta segelintir penjawat awam supaya lebih rasional dalam tindakan mereka agar ia tidak memberi kesan negatif kepada rakan mereka yang sangat komited menjalankan tugas.

Ini kerana apabila segelintir daripada mereka menyokong pembangkang, ia secara tidak langsung menafikan hak-hak penjawat awam yang menyokong usaha kerajaan dalam memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada rakyat.

"Apa sahaja yang mereka tidak puas hati sepatutnya perlu guna saluran yang betul..melalui Cuepacs, kita akan ajukan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak malah banyak tuntutan kita yang diambil berat oleh beliau.

"Malangnya, tindakan segelintir mereka ini lah yang memberi persepsi, gangguan dan budaya kekecewaan yang secara tidak langsung akan memberi imej negatif terhadap kerajaan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mesyuarat agung Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Penguasa Tempatan (Anulae) Terengganu yang disempurnakan Anggota Parlimen Hulu Terengganu Datuk Jailani Johari di sini.

Ditanya sama ada terdapat penjawat awam yang menyertai Perhimpunan Membantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (CBP) pada Khamis lalu, Azih berkata pihaknya masih belum menerima sebarang laporan berhubung perkara itu.

"Saya sangat berharap agar tiada penjawat awam terlibat kerana ia adalah perkara asas yang perlu difahami dan dipatuhi agar mereka tidak menyertai himpunan seumpama itu sehingga menyebabkan tindakan tatatertib boleh diambil kerana melanggar Akujanji dan Ikrar Perkhidmatan yang dibuat semasa diterima bekerja dalam sektor awam," katanya.

Malah, tindakan paling teruk yang boleh dikenakan adalah dibuang kerja, katanya.

-- BERNAMA

1 ulasan:

Unknown berkata...

buang saja penjawat awam yang menentang dasar kerajaan. mereka ini mudah diperdaya dan dipermainkan oleh pihak yang satu lagi tu sampaikan tak boleh beza apa itu "DASAR KERAJAAN" dengan "MANIFESTO PARTI POLITIK".

kita memerlukan penjawat awam yang benar-benar penjawat awam yang cerdik, bukan yang senang dimanipulasi untuk menentang kerajaan sedia ada.

tak kira la anda seorang penjawat awam peringkat persekutuan yang kita tahu parti politik mana yang menjadi kerajaan persekutuan, mahupun kerajaan negeri seperti selangor yang kita tahu parti politik mana yang menjadi kerajaan, kita adalah penjawat awam yang berkhidmat dengan kerajaan, jadi perlu mendokong setiap polisi yang dibuat oleh kerajaan.

jika anda tak boleh bezakan kedua-dua ini, eloklah berhenti sebelum diberhentikan.