SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

26 Disember 2008

PELANTIKAN OTHMAN DISOKONG

Utusan Malaysia
24/12/2008


KUALA LUMPUR 24 Dis. - Kesatuan Pekerja Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) menyambut baik pelantikan Othman Omar sebagai Pengurus Besar perbadanan itu yang berkuat kuasa 1 Februari depan.
Presidennya, Ab. Rahman Abdan berkata, pada dasarnya pihak kesatuan amat berpuas hati di atas pelantikan Othman untuk menerajui PKNS memandangkan PKNS memerlukan seorang pemimpin Melayu untuk menjadi ketua.
"Kita bukan bersifat perkauman tetapi memang timbul kekhuatiran nasib yang bakal menimpa orang Melayu sekiranya seorang pemimpin bukan Melayu yang memerintah.
"PKNS mengutamakan agenda Melayu kerana kita tidak mahu orang Melayu terpinggir di negeri Selangor ini,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Sebelum ini, kerajaan negeri Selangor dikritik hebat kerana melantik Low Siew Moi sebagai pemangku Pengurus Besar PKNS yang tindakan itu disifatkan sebagai membelakangkan orang Melayu.
Bagaimanapun, semalam Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan pelantikan Othman sebagai Pengurus Besar.
Ab. Rahman menjelaskan, gesaan melantik orang Melayu sebagai pemimpin PKNS berasas kerana pihaknya tidak mahu setiap projek di bawah PKNS dimonopoli oleh kaum lain dan tersasar dengan matlamat utama PKNS.
"Cuba kita lihat bandar raya Shah Alam hari ini, hampir 70 peratus dimiliki oleh orang Melayu. Ini yang kita mahukan.
"Kita bimbang jika PKNS diterajui oleh bukan Melayu, sudah pasti bukan Melayu akan mengusai Shah Alam seterusnya meminggirkan orang Melayu," jelasnya.

Tiada ulasan: