SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

19 Ogos 2010

PENANG GOVT SERVANTS TO GET RM400 EACH AS HARI RAYA GIFT

The Star
By ANN TAN
18/8/2010




GEORGE TOWN: Penang government servants will each get a RM400 one-off gift for Hari Raya on Sept 3, said Chief Minister Lim Guan Eng Wednesday.
This gift to 3,577 state civil servants, to be made a week before Hari Raya, was approved during the state exco meeting Tuesday and would cost a total of RM1.5mil, Lim said.
“The special payment shows that the state government values the services of Penang’s state civil service.
“We hope the employees will be motivated to work harder to enhance the delivery system and give better service,” he said at a press conference.
Lim said Penang’s success in transforming itself into an international city depends on the success of rooting out “Little Napoleon” tendencies and delivering international standards of service.
“After all, Penang cannot transform itself unless our civil service leads the way with international benchmarks.
“Despite discriminatory and reduced allocations from the Federal Government, Penang state public service has improved and many feels that Penang is cleaner and brighter.
“If we succeed, it is only fair that our civil servants enjoy international-scale pay,” he said.

44 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wahh.... ada la juga dapat bonus raya walau sikit... huhu

Tanpa Nama berkata...

Sejuta kakitangan awam Afrika Selatan mogok
19/08/2010 3:17am

JOHANNESBURG 19 Ogos – Lebih sejuta kakitangan awam Afrika Selatan mengadakan mogok semalam, memberi amaran ketegangan mereka dengan kerajaan akan berterusan sehingga tuntutan gaji mereka dipenuhi.

“Mogok akan terus berlaku sehingga ada perkembangan baik dan kerajaan memenuhi tuntutan kami,” kata Setiausaha Agung Kesatuan Pekerja Bersekutu dan Kesihatan Pendidikan Kebangsaan.

Sekolah-sekolah terus ditutup di seluruh negara ini, tiga hari sebelum cuti sekolah selama dua minggu dan perbicaraan ditangguhkan ekoran kakitangan mahkamah mogok.

Kakitangan penting seperti doktor, polis dan imigresen bagaimanapun dilaporkan masih bertugas, tetapi media tempatan melaporkan beberapa kumpulan penunjuk perasaan kecil menyekat jalan masuk ke beberapa hospital. – AFP

Tanpa Nama berkata...

Amcam? ada berani ka?

Tanpa Nama berkata...

HARI TAYA .. HARI PERAYAAN APA NI ?
Whats a silly mistake.

Berita yg boleh dipercayai .
Sekiranya tuntutan kenaikan gaji kakitangan kerajaan tidak dilaksanakan Cuepacs akan MOGOK.
BELIEVE IT OR NOT.

Telor Masin.

Tanpa Nama berkata...

HARI TAYA TU IALAH HARI MEMBAKAR TAYAR DI JALANAN..

APA APA PUN TAHNIAH KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG

Tanpa Nama berkata...

Senang2 je kena beli..biarlah xdapat bonus dari terima RM400 hasil pemberian si sepet ni..

P/S: aku bukan perkauman..

Tanpa Nama berkata...

si sepet ? kau ni memang memainkan isu perkauman. si sepet baik drp si jib, rela bagi RM400

Tanpa Nama berkata...

hormatlah Ketua Menteri Pulau Pinang.................beliau sanggup menjaga kebajikan PKA pulan pinang

Tanpa Nama berkata...

RM400 memang lui lah - raw cash man...!

Tanpa Nama berkata...

Sory ar bro..aku bukan perkauman..tapi sampai rakyat sendiri pun berani bagi penampar kat ketua menteri, pe cer? tu belum gua masukkan citer kaum sendiri nak bakar diri..hahahaha..pasal tu la aku xkan hormat dia...

Tanpa Nama berkata...

harap2,federal pun ada kasih duitraya - sekorang2nya RM1200

Tanpa Nama berkata...

tapi sampai rakyat sendiri pun berani bagi penampar kat ketua menteri, pe cer? tu belum gua masukkan citer kaum sendiri nak bakar diri..hahahaha..pasal tu la aku xkan hormat dia...

>>>>>ini semuanya lakon je....bang

Tanpa Nama berkata...

Kalu penang bagi bonus RM400 dan dengar cerita k'jaan Selangor akan bagi RM1000, kalau cam tu Kerajaan pusat up lagi RM1,500 apa macam cukop ?

Tanpa Nama berkata...

mmmm,...RM1500 - okey ! cukop,berpatutan dan cukop sensasi. so sikalang,semua sabar2 dan hope for the best of the best.

Rahman Nanyan berkata...

awas, DAP sedamg menipu du pulau pinang. kononnya bagi bantuan, sebenarnya ialah menipu duit rakyat. harap umno segera bagi bonus pada kami yg ahli sahaja

Tanpa Nama berkata...

Dengar kabar kakitangan awam akan dapat bonus RM2000.00..WAH BEST

Tanpa Nama berkata...

mcm2 dengar crite.....hahahaha,,,

Tanpa Nama berkata...

orang mcm ketua menteri pulau pinanglah yg kita patut sokong.

ikut stail pemerintahan khalifah umar abdul aziz.

siang2 lagi bagi RM400.00 untuk hari raya, bukan mcm kita kakitangan federal..hari2 kena merayu..itu pun belum ada respon.

rayu itulah rayu inilah..

so..faham2lah tindakan kita seterusnya 2 tahun lagi dlm...

kehkehkeh...

jebat berkata...

PRU 13 kita pakat sokong PR...Boleh jalan da BN !!!!!

Tanpa Nama berkata...

pru 13, marilah kita sokong PAKATAN

Tanpa Nama berkata...

jom kita PILIH pakatan

Tanpa Nama berkata...

ya....aku sokong...apa lagi PRU 13 ni kita ramai2 pangkah Pakatan...

Tanpa Nama berkata...

..inilah dia pemimpin yg naik jadi PM x hargai jasa2 pa khususnya kakitangan sokongan. yang tau nak jaga undi bila PRU.

Tanpa Nama berkata...

pak jib tak menghargai jasa pka. rindulah pak lah yang banyak menghargai jasa pka

li pisang berkata...

Kenapa kerajaan kita jadi begini ?? tak sayang golongan P.A nie..Kalau majlis diaorang nak datang kat jabatan kita..tak tido malam kita siapkan tempat..susun atur program kat dia..tapi bila dah jadi gini ??macam kain buruk ..time terdesak guna jugak buat lap kaki..bila kaki dah bersih..campak jea kita tepi longkang..ape punya PM da !! vote 4 PR PRU13..

Tanpa Nama berkata...

malaysia ada minyak kepala sawit, bijih timah, getah, sumber asli yang banyak, tapi bayar 1 bulan bonus pun tak dapat kepada PKA.
malaysia ialah sebuah negara yang kaya. kita ada minyak. singapura, thailand tiada pun.....

Tanpa Nama berkata...

ku sokong li pisang. apa yang li pisang cakap ialh kisah benar

Tanpa Nama berkata...

Kalu betul la apa yang kuar berita hari ini, dah nyanyuk agaknya iman yang gugur kan nama agong ganti nama guan eng..karut..karut..
baru RM400..hehehehehe...

Muhammad Iman M44 berkata...

bertita mainstream x habis fitnah kerajaaan pulau pinang, imam mana nak baca guan eng x lojik langsung, sama x lojik dengan banner chua jui meng nak jadi MB johor. umno memang kaki fitnah merata2, terdesak rakyat dan menyampah, dah la utamakan perut kroni dari perut rakyat memang umno WAJIB ditalkinkan PRU akan datang

harga barang melambung menteri masih x mengaku dan kata tak terjejas apa pun. laknat sungguh pemimpin macam ni, camtu pun ada orang yang sokong lagi

Tanpa Nama berkata...

aku nak gaji penjawat awam disemak semula.. minima gaji paling rendah rm1500.
bagi upgred sokongan 1 dan 2..
baru la ada kelas sebagai penjawat awam.. ini bagi gaji sikit.. x relevan dgn kenaikan harga brg sekarang.. duit raya kena bagi juga.. paling koman rm1000.. ujung tahun wajib bagi bonus sekurang2 nya 3 kali gaji atau rm3000.. amacam kwn2???

Tanpa Nama berkata...

apa nak jadi dibawah pimpinan PokJib

Tanpa Nama berkata...

jangan sokong BN sebab mereka org tidak perlu undi PA lagi
Jangan kerja kuat sebabgaji rendah tidak cukup makan banyakkan masa untuk kerja part time

PRU k13 nanti undilah PR
Hidup Anuar dan gaji PA dinaikkan 100%
Semua PA ada STPM/Diploma dan Ijazah yg masih di jawatan rendah juga dijanjikan 100% dinaikan pangkat sesuai dgn kelulusan mereka

berita palin memgembirakan PR menang harga minyak turun 50%

Tanpa Nama berkata...

PR MENANG HABIS NEGARA PON DIJUALNYA!!baru bg rm 400,LGE dah nk dipuja cam dewa,,pirahhhhhhhhhhh.wlu apapun bersyukurlah pada penjawat awm penang setidak2nya dpt gak meringankan beban nk sambut raya.nk hrp pok jib?? erm sendiri pk la kawan...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah si apek..se jahat jahat cina makan babi tu pun dia masih ingat PA...ini melayu islam PM tu takkan tak reti nak buat sesuatu..pegi tabur berjuta-juta kat setiap tempat yang dilawati boleh..nak bagi bonus PA tak boleh...apa ke jadahnya nie..mau tukar kerajaan ka..?..ada berani ka..?

Tanpa Nama berkata...

ikut aje la...apa boleh buat

Tanpa Nama berkata...

askm..susah kerjaan skrang ni...ape salah nye bagi bonus kt kakitangan kerajaan ni.xpayah ceupacs mintak..kene paham2 la.kerajaan sebagai majikan sepatutnya ade tanggungjawab terhadap pekerjanya.kerajaan penang sendiri bagi bonus tanpa disuruh pun oleh ceupacs.macam dah nak minta sedekah mintak bonus pada kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Buat Rahman Nayan kalau awak nak bonus dari UMNO awak kena pg kat pejabat UMNO dgr ceta kat sana ada bonus hari Raya untuk ahli UMNO saja, bagi kami kakitangan awam Bonus dari K'jaan iaitu duit dari hasil negara bukan duit parti, kadang2 ahli UMNO ni bebal juga tak dpt beza antara k'jaan dgn parti.Sebabtu yg masih meryokong tu hanya org kat kg2 yg buta maklumat wa kaka ka

Media Cyber berkata...

pengecut.. semua komen guna nama anonymous. macam takde telur punya orang.

kerajaan tak nak bagi bonus ye? tunggu... hahaahhahahaaha! SAAT HENTAM AKAN TIBA!

Tanpa Nama berkata...

media cyber..hang letak nama penuh hang..IC hang..alamat rumah hang..no telefon hang...br hang boleh cakap kami ni xdaq teluq ka apa ka..klu x lu ni kategori sembang pompang pompang macam kompang kasi pokok balak tumbang je la..aka MAT LETUP!

Tanpa Nama berkata...

kesimpulannya..
tak dak bonus tak pangkah dah
HARAP PAHAM!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau xde bonus gak aku nak haramkan bini dan anak-anak aku memangkah BN .

Tanpa Nama berkata...

tahun ini adalah tahun ke 3 PA tak merasa bonus kalau tahun ini PM buat bodoh & pekakkan telinga. Aku harapkan PRU ke 13 cepat diadakan...

Tanpa Nama berkata...

tiada bonus? takepelah....tunggu je PRU 13

sokong pakatan.....
nanti macam penang LGE,terus semua dapat bonus

cam menteri pulau penang yang bayk sayang PKA PENANG

Mozas berkata...

Guan Eng, bonus RM400 saja ka? Negeri BN semua RM500. Selangor pun RM500? Buat malu penjawat awam Penang la. Baca sini:

http://satulimatiga.blogspot.com/2010/08/guan-eng-bonus-rm400-saja-ka-semua.html

Jom tolak pakatan haram weh!