SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

08 November 2010

DEWAN RAKYAT: PENOLONG PENGARAH BTN WILAYAH PERSEKUTUAN DIGANTUNG TUGAS - NAZRI

Bernama
8/11/2010



KUALA LUMPUR, 8 Nov (Bernama) -- Penolong Pengarah Biro Tatanegara Wilayah Persekutuan Hamim Husin telah digantung tugas berkuatkuasa 6 Okt lepas selain diberikan amaran kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dalam satu majlis anjuran Puteri Umno pada 27 Sept lepas.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata selain Hamim, dua lagi penjawat awam turut dikenakan tindakan iaitu pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai, Johor dan pengetua Sekolah Menengah Bukit Selambau, Sungai Petani, Kedah berkaitan tindakan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman.

"Kedua-dua pegawai telah digantung daripada menjalankan tugas, dan masing-masing ditempatkan di Jabatan Pelajaran Johor dan Pejabat Pelajaran Daerah Kuala Muda Kedah berkuatkuasa 23 Ogos lepas," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini Isnin.

Mohamed Nazri bagaimanapun tidak menyatakan tempoh penggantungan daripada menjalankan tugas ketiga-tiga penjawat awam itu semasa menjawab pertanyaan Datuk Wee Jeck Seng (BN-Tanjong Piai) yang ingin tahu jumlah pegawai kerajaan yang diambil tindakan tatatertib kerana menyentuh isu perkauman di Malaysia.

Menyentuh kes pengetua di Johor, katanya prosiding tatatertib telah diambil berdasarkan peraturan-peraturan pegawai awam (kelakuan dan tatatertib) 1993 dengan surat pertuduhan telah dikemukakan kepada pengetua itu untuk membuat representasi membela diri dalam tempoh 21 hari.

"Setelah pegawai mengemukakan representasi bertulis, Lembaga Tatatertib Perkhidmatan Pendidikan Kumpulan Pengurusan Satu akan bersidang dan memutuskan hukuman tatatertib terhadap pegawai jika didapati bersalah," katanya.

Mohamed Nazri berkata kerajaan amat komited untuk membendung perbuatan itu dan memberi jaminan akan mengenakan siasatan dan mengambil tindakan kepada pegawai-pegawai terlibat berasaskan peruntukan undang-undang dan peraturan yang berkuatkuasa.

Dalam pada itu, beliau berkata penjawat awam yang terlepas cakap atau celupar tidak boleh diambil tindakan mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan atau Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana tidak mempunyai niat untuk menghasut.

"Tapi dalam keadaan yang berlaku hari ini mereka tiada niat untuk menghasut, tapi mereka telah celupar bercakap sesuatu yang tidak sepatutnya mereka kata," katanya menjawab soalan tambahan Wee sama ada kerajaan berhasrat mengenakan tindakan lebih tegas termasuk menggunakan Akta ISA kepada penjawat awam yang melakukan kesalahan sedemikian.

Mohamed Nazri juga berkata kerajaan hanya boleh mengambil tindakan berdasarkan peraturan yang dibenarkan untuk menghukum penjawat awam.

"Ini bukan bermakna bahawa kerajaan tidak mahu ambil tindakan lebih. Cuma peraturan itu tidak membenarkan kita mengambil tindakan lebih daripada apa yang telah kita ambil," kata beliau.



-- BERNAMA

55 ulasan:

Pengadil awam berkata...

Mereka pPatut dibuang kerja. Kan kita selalu dituduh mempunyai terlalu ramai kakitangan awam?
Buangkan semua kakitangan awam yang sempit pemikiran, lepas tu kita boleh nikmat lebih bonus.

Tanpa Nama berkata...

Betul gantung ke cuma berlakon semata-mata?

Saya rasa gantung sebulan dua bulan aje, after that dilepaskan ke sekolah lain untuk sebar pemikiran sempit lagi.

Tanpa Nama berkata...

KALAU ORANG MELAYU,AMBIK TINDAKAN,PASAL TIADA ORANG BERANI BELA,TAPI KALAU BANGSA LAIN SENYAP SERIBU BAHASA,ITULAH NASIB BANGSA MELAYU DIHINA DIBUMI SENDIRI.TAK BOLIH BERCAKAP SIKIT SEMUA PERKAUMAN SEMPIT TAPI KALAU BANGSA LAIN BERCAKAP TAK APA MEMANG BETUL.BETUL MELAYU MUDAH LUPA DAN

Tanpa Nama berkata...

macam ketam mengajar anak berjalan betul tapi diri sendiri pun tak betul....Gampang,bangsat punya pimpin

Tanpa Nama berkata...

macam ketam mengajar anak berjalan betul tapi diri sendiri pun tak betul....Gampang,bangsat punya pemimpin

Tanpa Nama berkata...

Apa kes anak haram Mawawee?? Kalau Melayu semua kena...tp bangsa pendatang x amik tindakan pulak!!! Dulu kes ketuk ketampi dalam lokap...mula2 bising bangsa DAP ingat yg kena tu Cina! Last2 tau MELAYU... terus tak bising!! Cilaka betol!

Tanpa Nama berkata...

UNTUK APA JUGA KAKITANGAN AWAM MENGIKUTI BTN NI? TOLONG JAWAB TUAN HJ OMAR OSMAN.

Tanpa Nama berkata...

salam semua P/A..isu yang amat menyedihkan kita semua..apapun kami amat bersimpati dgn 3 P/A tersebut..

Tanpa Nama berkata...

UNTUK INGATKAN ASAL USUL KITA... DULU NENEK MOYANG KAYA RAYA, SKANG NI? MEREMPAT...PALING TIDAK PUN KEJA KERAJAAN. WALAUPUN GAJI KECIK SANGGUP SEBAB NK KEJA SWASTA? GAJI IKUT KULIT & BANGSA...LAIN BANGSA LAIN GAJI...

Tanpa Nama berkata...

Soh Niz Aziz betulkan rakyat negeri dia dulu...jgn sibuk tgk kepincangan orang lain! Kalau diri sempurna tak pa...cakap orang dia pun sama!!! Buat malu imej Islam...letak jawatan laa. Mu dh tak relevan nk jd Presiden ke MB. bagi orang muda pulak... ckp kat Tun Mahathir...ni Tun dh bersara dia dok menongkat langit lagi!!!

pkr parti sampah sarap berkata...

bodohnye yg bg komen 'pengadil awam' n tanpa nama Isnin, November 08, 2010 10:23:00 PM..korng bangga n suke ye org melayu kene tindakan sedangkn cine komunis namewee yg persenda org melayu n azan xdikenakan tindakan..ciss..ni la die bngsa melayu pencacai dap..oi nazri aziz n hisyamudin..namewee ape crita?????!!!!...nk bukti ape lg!!bile si komunis mata sepet tu nk dikenakan tindakan??

orang pkr berkata...

To pkr pakar sampah sarap yang buat komen bodoh:

Bila Namewee persenda orang Melayu? Dia cuma pesenda orang yang otak perkauman. Kebetulan dua orang bansat tu orang Melayu.

Cuba tengok betul-betul youtube dia dan buat kesimpulan.

Tanpa Nama berkata...

Youtube Namewee bertajuk NAH memang tidak ada unsur mempersendakan bangsa Melayu. Kalau ada sila tunjukkan bahagian mana?

Memang kerajaan mati matian mahu cari kesalahannya tapi sorry to say~~~ Tak ada sebarang bukti.

Yang dia mempersendakan ialah orang yang berotak perkauman, asik suruh orang balik China balik India. Kenapa sendiri tidak balik Jawa Indon?

joehan berkata...

hahaha..org pkr ni duk dlm gua agaknya...ko pnh tgk satu je ke clip namewee babi tu..hahaha..cr la lg clip die yg lain..yg persendakn azan...ko xtgk ke yg namewee carut2 dlm clip tu..ko suke la ye org carut2..

syg lg ko kt parti kroni nuar juburi ni ye..parti sekecik pkr pon nuar juburi xreti nk handle..ade hati nk jd pm..hahaha..x rmai plak tu bdk2 mude yg xminat politik n xpenh amek tau psl politik membabi buta skong nuar juburi ni..bc la dr byk sumber..jgn bc dr suara keadiln n haramkah je..skrng ni pkr jhr plak yg kelam kabut sbb tolak kepimpinan chua jui meng..hahaah..serabut dgn pkr ni..

joehan berkata...

tanpa nama Selasa, November 09, 2010 6:03:00 PM..i bet u r non malay..coz u asking malay to go back to jawa..heh stupid..semenanjung tanah melayu adalah kepulauan melayu..dh berabad2 lmanya masyarakt melayu berpindah randah dr beratus2 kepulauan yg ada di asia tenggara ni..org2 cine n india giat di bwa msk ms penjajahn inggeris..pedagang2 india n cina yg berdagang semasa zaman kegemilangan melaka dlu cume singgah utk berdagang n bkn hidp bermaustautin di semenanjung tanah melayu..kalo ade pon cume skit je..so very funny u punye statemnt suh melayu blk jawa..hahaha..so org2 pkr..what do u expect from parti kroni nuar juburi..one by one kwn2 nuar juburi tingglkn die..doesnt that prove that nuar juburi byk yg xbtul..tp msh ade ank2 mude yg xbrape mint politik ikut menyokong nuar juburi membabi buta..

joehan berkata...

to tanpa nama Selasa, November 09, 2010 6:03:00 PM..how about v.clip negarakuku..very clear that namewee kutuk azan n bilal..where's your sensitiviti..who start 1st..i think better this person called namewee stay 4ever kt taiwan..byk lg la vc namewee yg lain2..to namewee..how long u ddk malaysia..ckp malaysia pon pelat..stupid!!

Tanpa Nama berkata...

Azan........ memang bising tapi rata-rata diam dalam hati.....

Tanpa Nama berkata...

aik...ini web pekerja awam la...bukan politik...apa raaaa...

tapi umno perosak bangsa tu betul boleh jadi.

Tanpa Nama berkata...

BILA KAUM LAIN MEMPERSOALKAN TENTANG HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU/BUMIPUTRA...TIADA TINDAKAN APA-APA DIKENAKAN. TAPI KALAU MELAYU/BUMIPUTRA PULA BERCAKAP TENTANG FAKTA ORANG MELAYU/BUMIPUTRA, DICAKAP PERKAUMAN OLEH BANGSA LAIN ...BANGSA MELAYU/BUMIPUTRA NI SUATU KETIKA DAHULU TERLALU BAIK DENGAN PEKERJA ASING DARI NEGARA LUAR,BAGI MEREKA STATUS PENDUDUK TETAP (KERAKYATAN) SECARA JUS SOLI, TAPI SEKARANG HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU PUN NAK DIHAKIS OLEH MEREKA YANG TAK TAHU MENGHAYATI DAN MENGHORMATI SEJARAH MALAYSIA DAN PERLEMBAGAAN YANG DIGUBAL SUATU KETIKA DAHULU.(GOLONGAN TAK SEDAR DIRI)

Tanpa Nama berkata...

ko tahu tak perkataan NAH yg namewee babi tuu maksud dalm perbuatan ortodox apek nyonya malysia adalah F**K aka tau la dulu aku kerja ngan geng bangsat nie...pa2 sikit kata NAH..sambil tunjuk jari tuu. Aku harap pak menteri nie adil dalam apa jua tindakan...kesabaran ada jua noktahnya.

Tanpa Nama berkata...

Tok guru jgn dok kutuk selagi dia ikut quran n sunnah. Yg ptt kutuk pemimpin yg muda lagi waras tp x ikut quran n sunnah. bangang

Tanpa Nama berkata...

Bagi mengurangkan perjawat awam kpd mereka yg melanggar peraturan dan guna salah laku perkhidmatan awam serta bersikap berunsur perkauman buang kerja saja penelesaian yg baik

Tanpa Nama berkata...

bukan semua orang melayu berasal dari pulau jawa,ada yg berasal dari tanah melayu contohnya orang2 melayu PATANI,yg memerentah di selatan thailand dulunya,kerajaan melayu patani memerentah hingga kenegeri kelantan,trengganu perlis,kedah,perak dan seluruh kepulauan melayu.jadi orang melayu memang penduduk asal tanah melayu kerana mereka datang dari kepulauan melayu.

senapi berkata...

kami akan menyokong BN walau menggadai maruah dan kepercayaan kami. hanya BN yang mampu menghantar kami ke MEKAH dan Madinah., Malaysia ada kerta dan jalanraya sebab BN yang buat, guna duit poket pempmpin UMNO. mereka byk berkorban utk kita

Tanpa Nama berkata...

Senapi: Mu sakit makan ubat, sape yg bagi lega , ubat ke Allah ke? Mu gi mekah dan madinah BN yg izin sampai sana ke atau Allah? Jage2 aqidah same oiii.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun katakan PKR berpecah sampai hancur untuk aku undi BN adalah diharamkan buat selamanya

Tanpa Nama berkata...

Org2 PKR banyak asalnya dari UMNO mereka mempunyai dari asal nilai dan peribadi UMNO cuma besar kemunkinan yg masuk tu org yg telah dirancang untuk projek menanam kemudian keluar bila pilihanraya atau projek buat pecah belah, yg inilah dinamakan politik sirkular politik Islam tak macam ini kerana mereka berpegang kpd akidah

Tanpa Nama berkata...

senapi munafik...

Tanpa Nama berkata...

Pen. Pengarah Tu Sepatutnya berkerja secara profesional sebagai kakitangan kerajaan bukan berpoitik untuk umno itu sebablah dia digantung kerja

Tanpa Nama berkata...

dulu boleh la umno buat ape saja bang..skrg jangan

Tanpa Nama berkata...

PKR&UMNO sama jer, 2 X 5, da namanya politik, kbykkan dusta..yg penting undi ja mana2 YB tmpat korang yg korang rasa layak&ambik berat pasal kg&daerah anda..tak buat keja jgn undi..

seman E11 pintar bestary berkata...

kalo camtu guru Kemas semua bakal digantung kerja la ye? guna wang rakyat, kerja utk parti

Tanpa Nama berkata...

Ada berita gembira dpd kerajaan BN(UMNO) kpd PA dan rakyat semua semua jenis minyak Diesel, RON 97 dan 95 dinaikan harga RM 0.05 perliter semua orang rasa gembira juga terutama PA

joehan berkata...

tanpa nama Rabu, November 10, 2010 3:58:00 PM...cukup2 la menipu tu..ron95 n diesel xnaik pon..ron97 je naik..ron97 ikt pasaran dunia..kalo ko rs diri ko kaye bli la ron97..kalo x bli je ron95 mcm aku..kecoh!!

Tanpa Nama berkata...

Sapa yg bangang saja laa yg sokong PKR dan DSAI! Jd tali barut bangsa...jd pecacai KOMUNIS@DAP!!! Bodoh! Tak sedar lagi ka bangang2 semua yg PKR jadi alat untuk DAP berkuasa? Tu la....baru hingusan dh jd pak turut dok sokong PKR!


Communist Killer~

Tanpa Nama berkata...

kalau DAP@komunis,abs tu MCA@komunis jugak la yer...dan UMNO merupakan alat bagi MCA..haha sakai betul orang atas aku ni

Tanpa Nama berkata...

yang ambik tindakan dekat 3 pa tu bukan pkr,pas atau dap,yang ambik tindakantu umno,mca,mic,ppp,gerakan dan komponen bn.

Tanpa Nama berkata...

tapi bro...ada kenderaan yang kene pakai ron97...bukan sebab nak pilih sama ada murah atau mahal..tapi memang ada sesetengah kenderaan kene pakai ron jenis 97...mcm kawan aku pakai nissan sunny lama...enjin jahanam beb pakai minyak ron95 atau pun kereta yang pakai no plat inport..kesian la sikit kat orang2 yang pakai ron97...ntah la..asyik rakyat je nak kene bantu kerajaan ...tapikerajaan tak pernah nak bantu rakyat,padahal kita pilih mereka dalam pilihan raya untuk membantu kita...tapi last statement diorg bagi,"bantulah kerajaan"

Kamal berkata...

Sejak kebelakangan ni terlalu banyak isu yang yang dikatakan berbaur perkauman dibincangkan. Tuduh menuduh dan pelbagai tohmahan dilemparkan pada satu2 kaum.

Apakah kerajaan tidak sedar akan krisis ini dan ia merupakan kanser yang boleh membawa maut.

Saya rasa rakyat malaysia yang majmuk ni dah teringin sangat bergaduh dan berbunuhan sesama sendiri. Bila dah ramai mati disembelih barulah nak berdamai.

Sebagai contoh semasa darurat dulu hanya satu bangsa saja dianggap pengkhianat negara kerasa rasa simpati pada kaum sendiri. Maka kaun ini lebih banyak berniaga dan berdiam diri. Tapi apabila perjanjian damai telah dimeterai di Hatyai maka sudah hilang rasa permusuhan tersebut lalu kaum tersebut mula cuba meminta pelbagai perkara hingga kaum pribumi rasa macam terpinggir.

Apabila ketegangan mula memuncak maka tiada cara lain melainkan berperang. Apakah ini yang dikehendaki oleh rakyat malaysia.

Ahli politik mula nak memenangi kaum masing2 walaupun dah tak bermoral hingga satu malaysia melihat aksi dia di atas katil dalam keadan telanjang bulat. Malah kemaluannya juga jelas kelihatan.

Saya harap semoga orang ramai lebih berhati2 dalam menghangatkan suasana. Dulu saya mempunyai ramai rakan berbangsa asing ketika di sekolah, tapi sekarang dah tak ada, malah timbul rasa curiga. Jadi harap semua ambil peringatan.

Tanpa Nama berkata...

NAJIB BERKATA SALOGAN 1 MALAYSIA RAKYAT D DAHULUKAN PENCAPAIAN DI UTAMAKAN.TAPI KAKITANGAN AWAM DIBEZAKAN.KAKITANGAN AWAM PERSEKUTUAN D BAYAR GAJI 10/11/2010.TAPI KAKITANGAN NEGERI SABAH TIDAK D BAYAR.APA INI YG D KATAKAN 1 MALAYSIA?

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya orang! Masih tak sedar DAP tu serpihan PPP yg mmg berasal dari Parti Komunis...Tu laa sejarah negara pon tak tahu....BAHLOL!

Tanpa Nama berkata...

Usahlah terperangkap dgn isu perkauman, kerana ini semua perangakap politik jgn kita campur, yg penting kita sebagai penjawat awam ada tugas kita sebagai penjawat awam berkhidmat kepada kerajaan dibawah sri paduka baginda, kalau pemimpin politik yg ada sekarang ini tak menyantuni penjawat awam kita tukar aja pemimpin yg baru begitu juga seterusnya, Semuga negera kita terus berjaya dan maju dapat dinikmati bersama oleh penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Diantara kenyataan Dato' Jmil Khir akan mengkaji kos menunaikan haji disebabkan
"Jamil Khir berkata, beberapa faktor lain turut perlu diambil kira seperti kos pengangkutan berikutan kenaikan harga minyak dunia dan kos bahan makanan yang turut meningkat."

Cuma yg belum dikaji kenaikannya kos sara sara hidup penjawat awam, perlu dinaikan atau tidak.

Tanpa Nama berkata...

DAP = MCA,x sama ke? dua2 pun cina...peduli ape DAP komunis ke ape...yang penting dua² cina...sbb tu aku ckap ko sakai..

Tanpa Nama berkata...

Kata UMNO sekular, PAS Islam...tp UMNO kawan MCA, yg PAS banghal kawan dgn DAP buat apa?? Tak ka BUDUH tok guru dan penyokong2 PAS??? Imej Islam konon....setakat pakai serban dan jubah saja la...pastu simpan jangut!!! hahahahaha

Kt Kedah majoriti org Islam, tp bg bantuan ikut parti politik....lagi mcm anak haram!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sakai ka apa...nak pilihanraya baru terhegeh2 nk Islamkan orang sakai @ asli. Punya byk masa ada tak pegi...pastu kena tuduh beli undi..nafikan pulak! Sudah laa sandiwara...buang laa sarban & jubah tu...pakai seluar pendek! Nampak mcm apek komunis!!! hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Jika pemerintah x berani di TUKAR maka rugi lah rakyat kerana pemimpin sekarang ni akan bertambah sombong dan kaya raya,,rasuah akan menjadi-jadi dan x dapat dibenteras atau di kurangkan,minyak akan terus naik x turun2,isteri pemimpin2 akan semakin boros,miskin tegar makin melata,pendapatan negeri x bertambah yg bertambah hutang negeri,sistem kroni berterusan,pemimpin x mesra rakyat..malaz r nak taip lg..banyak sangat..huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Tak yah melalut...Bonus ni mcm mana? Tak kan senyap saja?

Tanpa Nama berkata...

masa zaman nabi muhammad pun nabi buat perjanjian damai dengan yahudi...so tak salah PAS buat begitu dengan DAP...hangpa pikiaq la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

woit...ini nak bincang pasal kerja ka pasal politik ni...

gaji dah la rendah..elaun dah la tak naik..kita pulak asyik bising sama sendiri...senyum la najib..

hee...kehkehkehkeh...huhuhuhuhu...

RumahKayu berkata...

Kerajaan x berkira untuk kos ubahsuai rumah PM sehingga 65juta..tapi bila pasal imbuhan spt bonus,cola dsb kepada PA kerajaan akan kata oo itu melibatkan implikasi besar pd kewangan negara..porah la..belanja 65juta utk duduk berapa org?teruk sangat ke keadaan rumah sediaada?nampak sgt kerajaan x waras doh skrg nie.Dah x tau mana 1 yg lebih bermanafaat..puiii

Tanpa Nama berkata...

Mai kita semua sumpah seranah Najib...mudah2an lambat lg laa dia sembuh! hahahaha Doa org teraniaya dimakbulkan....

CUEPACS APA CERITA BONUS??????????? PRESIDEN DH KENA SUAP KA??????????? SENYAP 1000 BAHASA! THN LEPAS TAK DAPAT BOLEH DIMAAFKAN...TAHUN NI TADAK BONUS JUGAK...ALAMAT PM & BN TERIMA PADAH.

Tanpa Nama berkata...

YB Pokok Sena Mohon Kerajaan Naikan Cola Sekiranya gagal beri bonus kepada penjawat awam.

KUALA LUMPUR, 11 Nov: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar membidas jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa negara akan mengalami implikasi kewangan yang besar jika menaikkan elaun sara hidup (Cola) kepada kakitangan awam.

Mahfuz berkata, kerajaan sering memberikan alasan sedemikian apabila melibatkan keperluan rakyat namun berbelanja besar untuk kepentingan pemimpin Barisan Nasional.

"Saya kesal dengan pendirian kerajaan itu. Untuk kakitangan awam,kerajaan selalu berhujah ia akan beri implikasi yang besar kepada negara.

"Bila Ceupacs minta bonus,alasan yang sama diberikan,mereka kata akan menelan belanja RM3.1 bilion. Tapi kerajaan tak kisah pun untuk beri peruntukan RM65 juta untuk ubah suai kediaman Perdana Menteri," kata Mahfuz dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Naib Presiden PAS itu turut menegaskan, beliau tetap berpendirian bahawa elaun Cola mesti dinaikkan untuk meringankan beban kakitangan awam.

"Saya tetap pertahankan bahawa kerajaan harus beri bayaran Cola tambahan kepada kakitangan awam.

"Saya cadangkan paling kurang kenaikannya sebanyak RM100. Itu paling kurang kerana beban yang ditanggung kakitangan awam ini dengan kos hidup yang meningkat.

"Tidak memadai dengan kerajaan memberikan bayaran penuh sebanyak RM500 yang diumumkan dalam bajet 2011 kononnya untuk bantu persekolahan.

Petang semalam, Nazri sewaktu penggulungan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 di peringkat Jabatan Perdana Menteri memberitahu cadangan kenaikan elaun itu tidak dapat dipertimbangkan kerana memberi kesan kepada kewangan negara.

Talib berkata...

BN adalah aprti yang cemerlang. berkat titik peluh pemimpinnya yang tawadduklah maka berdiri nya KLCC dan Litar F1, yg membasmi kemiskinan dan manambahkan kekayaan Islam

Tanpa Nama berkata...

PA melayu akan tetap menjadi mangsa Bangsa sendiri. Di Sarawak PA melayu tempatan di anaktirikan oleh PA Melayu semenanjung dan PA bangsa lain. Apa dah jadi...Nak tahu kenapa , kerana PA yg datang dari semenanjung kebanyakanya berjawatan tinggi dan jadi ketua jabatan/bahagian.Manakala PA yang berbangsa lain adalah perantara kepada Kau....m.Fikir2lah...