SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

12 November 2010

KERAJAAN PENTING UBAH SUAI KEDIAMAN PM DARI NAIKKAN COLA

Harakah
Hazayani Zakaria
11/11/2010




KUALA LUMPUR, 11 Nov: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar membidas jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa negara akan mengalami implikasi kewangan yang besar jika menaikkan elaun sara hidup (Cola) kepada kakitangan awam.Mahfuz berkata, kerajaan sering memberikan alasan sedemikian apabila melibatkan keperluan rakyat namun berbelanja besar untuk kepentingan pemimpin Barisan Nasional."Saya kesal dengan pendirian kerajaan itu.

Untuk kakitangan awam,kerajaan selalu berhujah ia akan beri implikasi yang besar kepada negara."Bila Ceupacs minta bonus,alasan yang sama diberikan,mereka kata akan menelan belanja RM3.1 bilion. Tapi kerajaan tak kisah pun untuk beri peruntukan RM65 juta untuk ubah suai kediaman Perdana Menteri," kata Mahfuz dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.Naib Presiden PAS itu turut menegaskan, beliau tetap berpendirian bahawa elaun Cola mesti dinaikkan untuk meringankan beban kakitangan awam."Saya tetap pertahankan bahawa kerajaan harus beri bayaran Cola tambahan kepada kakitangan awam."Saya cadangkan paling kurang kenaikannya sebanyak RM100.

Itu paling kurang kerana beban yang ditanggung kakitangan awam ini dengan kos hidup yang meningkat."Tidak memadai dengan kerajaan memberikan bayaran penuh sebanyak RM500 yang diumumkan dalam bajet 2011 kononnya untuk bantu persekolahan.Petang semalam, Nazri sewaktu penggulungan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 di peringkat Jabatan Perdana Menteri memberitahu cadangan kenaikan elaun itu tidak dapat dipertimbangkan kerana memberi kesan kepada kewangan negara.

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setuju!!

Tanpa Nama berkata...

Buka mata dan minda..Fikir2 kan la..

Tanpa Nama berkata...

i like..

Tanpa Nama berkata...

Itu baru pemimpin yg patut disokong rakyat kerana ambil kebajikan PA dan rakyat bukan utk kepenting ketua saja

Tanpa Nama berkata...

betul itu tuan kediaman perdana
menteri baru sahaja dibina sudah
diubah suai diubah suai macam mana
pun hati tidak membawa ketenangan
bagi diri saya kalau rakyat hidup
senang itu lah membawa ketenangan
tidur pun lena sampai pagi. ini kah
perkataan rakyat didahulukan.

Tanpa Nama berkata...

Bagus!!!Ada juga yang memahami masalah Penjawat Awam ni.Baru lah nampak seorang pemimpin yang sanggup mempertahankan dan memperjuangkan rakyat.Takkan yang kaya terus kaya...yang senang makin bertambah senang...Sedangkan kita...macam peminta sedekah...

Tanpa Nama berkata...

Kalau korang sokong aku lagilah sokong...Kerajaan yang ada sekarang sebenarnya tidak dapat membela nasib rakyat dan penjawat awam sebenarnya...renungkanlah betapa sukar rakyat yang berpendapatan sederhana seperti kami...Ibarat kais pagi makan pagi..Bila agaknya kerajaan yang ada sekarang betul2 mahu membantu rakyat...Ini bukan isu politik tetapi pemerintah yang memerintah sekarang ini...Adakah mereka benar2 faham tentang ekonomi yang berlaku sekarang ini...? Nampaknya Malaysia kini sebenarnya seperti negara mundur...Semalam juga di TV3 pakar ekonomi juga mengatakan hutang paling tinggi di asia adalah Malaysia iaitu 771 bilion rakyat negara ini berhutang..Jika sudah berhutang banyak tentu ekonominya tidak dapat dipacu...macamana hendak menjadi negara maju...fikirkanlah..

Tanpa Nama berkata...

YB Pokok Sena Mohon Kerajaan Naikan Cola Sekiranya gagal beri bonus kepada penjawat awam.

KUALA LUMPUR, 11 Nov: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar membidas jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa negara akan mengalami implikasi kewangan yang besar jika menaikkan elaun sara hidup (Cola) kepada kakitangan awam.

Mahfuz berkata, kerajaan sering memberikan alasan sedemikian apabila melibatkan keperluan rakyat namun berbelanja besar untuk kepentingan pemimpin Barisan Nasional.

"Saya kesal dengan pendirian kerajaan itu. Untuk kakitangan awam,kerajaan selalu berhujah ia akan beri implikasi yang besar kepada negara.

"Bila Ceupacs minta bonus,alasan yang sama diberikan,mereka kata akan menelan belanja RM3.1 bilion. Tapi kerajaan tak kisah pun untuk beri peruntukan RM65 juta untuk ubah suai kediaman Perdana Menteri," kata Mahfuz dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Naib Presiden PAS itu turut menegaskan, beliau tetap berpendirian bahawa elaun Cola mesti dinaikkan untuk meringankan beban kakitangan awam.

"Saya tetap pertahankan bahawa kerajaan harus beri bayaran Cola tambahan kepada kakitangan awam.

"Saya cadangkan paling kurang kenaikannya sebanyak RM100. Itu paling kurang kerana beban yang ditanggung kakitangan awam ini dengan kos hidup yang meningkat.

"Tidak memadai dengan kerajaan memberikan bayaran penuh sebanyak RM500 yang diumumkan dalam bajet 2011 kononnya untuk bantu persekolahan.

Petang semalam, Nazri sewaktu penggulungan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 di peringkat Jabatan Perdana Menteri memberitahu cadangan kenaikan elaun itu tidak dapat dipertimbangkan kerana memberi kesan kepada kewangan negara.

Tanpa Nama berkata...

kediaman PM lg penting la,,,ko org pejawat awam duk umah flat jer tak pe,,idup BN,,,

Tanpa Nama berkata...

Hutang isi rumah meningkat diatas keperluan sara hidup disebabkan kuasa beli semankin berkurang dengan lain perkataan susut nilai gaji yg diperolehi penjawat awam mencecah hampir 65% hingga 70%

Tanpa Nama berkata...

ok jugak kalao umah PM diubahsuai..mungkin time kita pergi Putrajaya / KL..kita check in kat situ je laa..jimat kos sikit..xyah sewa hotel..

Isteri RM berkata...

hmm..tu la, suami najib bg PR basuh kaki ke bila amik alih PRU13 nt..huhu

suami najib yg prihatin!

Tanpa Nama berkata...

Inilah akibatnya jika memilih pemimpin yang tidak faham masalah rakyat !!!!!.. Rumah aku..nape kau kau kisah ?? aku ketua mestilah duduk selesa !!!

Tanpa Nama berkata...

BUKAN SEMUA KAKI TANGAN AWAM DAPAT BAYARAN COLA.RATAKAN LAH PENBERIAN COLA INI TERMASUK KAMI D SABAH INI KAN KAMI PUN RAKYAT MALAYSIA JUGA KAKI TANGAN AWAM MALAYSIA,MANA SELOGAN PM 1 MALAYSIA RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN D UTAMAKAN.

Tanpa Nama berkata...

jika nak bonus dan kenaikan elaun cola, sila undi PAKATAN. hanya PAKATAN yang dapat memperjuangkan kebajikan PA...BN sudah tidak akan melayan PA lagi

sekian

Tanpa Nama berkata...

BN dah jadi bodo,,x tau mcmana nak memacu ekonomi negara dan x tau ape yg perlu di dahulukan..BN dah jadi mengong

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan fakta2 yg di nyatakan,,jelas sekali kegagalan pemerintahan kerajaan BN..ye ngakkk?

Tanpa Nama berkata...

betui betui betui

Penjawat awam berkata...

RM65 juta tu boleh bina 65000 rumah kos sederhana.. PM tu nak ubah suai rumah dia kepada bangunan pencakar langit ke apa?
atau pun dia nak buat sanak saudara dia tinggal bersama? berapa bilik di rumah PM? kebanyakkan rumah penjawat awam ade 3 bilik je.. apa cerita ini PM?

Tanpa Nama berkata...

Caya la mahfuz omar....aku akan setia di belakang mu,pemimpin seperti mu yang kami idamkn,semoga Allah panjangkan umur dan dimurahkan rezeki kepada mu ...insyallah

Tanpa Nama berkata...

ala,mcm bagus jer mahfuz omar ni...dah korang belajar tak tinggi,dapat la cola sikit..korang tgk kami...orang2 BN,semua belajar tinggi2 dan bagus...dapat la cola tinggi dan bagus juga...Kami sokong ubah suai rumah PM,sbb pemimpin perlukan rumah yang selesa...

Tanpa Nama berkata...

kalau kakitangan sabah nak cola jugak supaya "1malaysia"..kami di semenanjung pun nak elaun wilayah macam yg korang dapat..baru adil..17.5% dari gaji..banyak tu kalau nak dibandingkan dgn cola

Rahman Nanyan berkata...

org2 PAS cuba menghasut PA agar menentang kerajaan. Kita semua kena ambil perhatian dan beri tumpuan kepada kesetiaan agar tidak termakan umpan penipu kononnya kita PA ni sanggup menjual negara dengan menyokong pembangkang. cubalah fikir dengan hati yang suci dan ikhlas, mana kaca dan permata, kita akan dapat jawapannya secara Islamik iaitu UMNO lah pilihan kita selama-lamanya

Tanpa Nama berkata...

TAK BERMORAL BETUL LAH NAJIB NI..ADAKAH RENOVATE RUMAH SAMPAI RM 65JUTA. RUMAH TU BUKAN LAH USANG SANGAT. AKAII ADAKAH.

Tanpa Nama berkata...

kalu benarlah kediaman PM lagi penting dari naikkan cola...alamatnya kediaman tu tak lama...pendek kata kalu ramai2 menyumpah...memang mujarab.Baru ni dah dapat bala sakit...tu baru sikit, pasni camna lak ye...Beringatlah sikit...kata rakyat didahulukan...ni rakyat banyak yang papa kedana...

Najib Razak berkata...

ya...aku sokong pemimpin diagung2kan...rakyat buat ape nk selesa...rakyat malaysia mmg ditakdirkan utk merempat...padan muka ko rakyat...sape suh pangkah parti aku(UMNO BN)...hahahha...pemimpin mesti dijga...rakyat kene tolong kerajaan UMNO BN...rakyat mesti hdup ssh demi pemimpin BN...hdup melayu...hdup UMNO...

Tanpa Nama berkata...

masalahnya sekarang kita cakap apa pun najib make don't know je..sebab kata orang kedah...pi mai pi mai pun semua orang tetap sokong umno pilihanraya esok...itu yg buat najib tak heran dgn segala rungutan ni...

bukan saja semua akan sokong umno..malah SPR sendiri pun sokong umno...tak berkecuali punya...

itulah kalau nakkan perubahan..wajib pada kita tukar kerajaan yg ada dan gantikan dgn kerajaan yg lebih baik..IAITU PAKATAN RAKYAT...

Tanpa Nama berkata...

Betul ke kerajaan pentingkan kediaman PM dari naikkan cola? Kalau begitu mai pakat2 pangkah Pakatan PRU13.

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam di Pekan Pahang hati2lah ketika mengundi nanti.

nak bagi lagi ke undi pada najib?

fikir2 dan renung2kanlah...

Tanpa Nama berkata...

Setuju sangat2....

Tanpa Nama berkata...

aku kurang paham kenapa kementerian dan orang tertentu nak sangat mata pelajaran seks diajar di sekolah... nak tambah statistik kes buang bayi ke??

senapi berkata...

setuju bahawa pendidikan seks akan mengurangkan masalah sosial, ini terbukti di negara maju. Kerajaan BN mmang amat prihatin dan berpandangan jauh, serta bijak menguruskan ekonomi. Kami rakyat berikrar akan mengundi BN walau apa terjadi

Tanpa Nama berkata...

time skrg ni memang la cakap taknak undi BN,tapi last2 nk PRU nnt, dah kene sogok ngan duit n kain pelekat...abs dah semua tu...betul cakap mahathir melayu mudah lupa...so, kita kene ubah kata2 tu,dan pastikan cakap mahathir tu x benar

Tanpa Nama berkata...

Najip nak kebas semua duit rakyat sebelum PRU ke 13...Padan muka PA dan rakyat...heeee

Tanpa Nama berkata...

senapi ni memang bodoh lah. You nak tunjuk bagaiman buat sek ka...haiyo senapi...Wujud gejala sosial adalah kerana pemipin kita buat benda tak senonoh tengoklah Datuk Chua Soi Lek tu....You ajar anak you sajalah.

Tanpa Nama berkata...

Minyak RON 97 dah naik 10 sen secara senyap2. Bijak UMNO dan BN. Bunuh rakyat secara senyap.Lepas ni Disel dan RON 95 naik pula....Dasar lintah darat....BN lebih keji dari Along.

Tanpa Nama berkata...

anak najib, anak nazri pernah ditemui berfoya-foya bersama betina si Singapore...cubalah anda google gambar anak najib kat internet....siap minum arak lagi...nanti yang tu dia akan adjust pulak jadi ahli parlimen Pekan..cam bapak dia adjust najib jadi ahli parlimen