SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

21 April 2011

PENJAWAT AWAM DISARAN CAPAI MELEBIHI SASARAN NKRA

Bernama
21/4/2011




KOTA KINABALU, 20 April (Bernama) -- Penjawat awam kini perlu memberi fokus terhadap usaha untuk mencapai melebihi sasaran yang ditetapkan di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA), kata Setiausaha Persekutuan Sabah Datuk Muhammad Hatta Ab Aziz.

Katanya momentum pelaksanaan NKRA sekarang yang banyak menemui kejayaan, memerlukan usaha tambahan demi kesejahteraan negara berterusan.

"Janganlah kita persoalkan apakah yang dapat negara beri kepada kita. Sebaliknya yang perlu kita tekankan ialah sumbangan yang dapat kita berikan," katanya pada majlis Perhimpunan Awam Persekutuan Negeri di sini pada Rabu.

Muhammad Hatta turut menasihatkan penjawat awam supaya mencari kaedah terbaik yang dapat memberi pulangan optimum.

Bagi mencapai tujuan itu, beliau berkata penjawat awam perlu membuka minda supaya dapat melihat sesuatu dalam perspektif yang berlainan berbanding sebelumnya.

-- BERNAMA

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mangkok hayun..kepala otak letak kat jubor..suruh kerja bagai nak rak..melebihi sasaran NKRA tapi tak nak naikkan gaji PA..

Tanpa Nama berkata...

NKRA KEPALA HOTAK KAU LAH.GAJI BILA MAU NAIK.GAJI NAIK DULU BARU BINCANG PASAL NKRA.APAMACAM SETUJU.MAU IKUT KEPALA HOTAK KAMU YANG BENGAP TU SAJA.