SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

13 April 2011

SPA DAFTAR 1.6 JUTA PERMOHONAN KERJA SEKTOR AWAM SEPANJANG 2010

Bernama
12/4/2011



KANGAR, 12 April (Bernama) -- Sebanyak 1.6 juta permohonan didaftarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) sepanjang tahun lepas, kata Setiausaha SPA, Datuk Lamien Sawiyo

Daripada jumlah itu, 35,801 permohonan adalah dari kalangan penduduk Perlis, katanya pada karnival kerjaya SPA peringkat negeri Perlis di sini Selasa.

Lamien juga menasihatkan calon-calon yang dipanggil untuk temuduga supaya bersiap sedia antaranya daripada segi fizikal diri, dokumen dan sijil, pengetahuan mengenai jawatan yang dipohon dan bersedia untuk berbincang mengenai isu semasa.

Calon-calon juga perlu mempamerkan kebolehan dan sifat terbaik untuk mendapat penilaian yang tinggi, katanya.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Md Isa Sabu ketika merasmikan karnival itu berharap penjawat awam sentiasa meningkatkan kualiti perkhidmatan mereka supaya dapat diterima dengan baik oleh rakyat



-- BERNAMA

12 ulasan:

Bamboo Sdn.Bhd berkata...

nasib baik aku tak daftar SPA.
Nanti dapat kerja kerajaan susah aku seumur hidup!
Gaji kecik, bonus pun bukan banyak sangat pun.
Harapkan dapat buat loan tanpa penjamin sahaja.
Kerja swasta pun boleh buat loan tanpa penjamin skrg.
Interst bank pun dah kecil.
Ya'Allah jauhkan keluarga aku daripada kerja kerajaan. amin..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan pun tak mengharap awak sebaliknya kpd sesiapa yg berkenaan saja yg berharap. kerajaan malaysia tidak rugi dan tidak bangkrap....kerja swasta...belum tau lagi sampai bila ? gulong tikar ,tak bayar gaji dan buang keja...libih2 lagi mana tahu kot2 satu hari bangkrap jam tu baru tau langit tu tinggi.

Tanpa Nama berkata...

mmg akan jauhla........dh berdoa...

Tanpa Nama berkata...

pemohonan 1.6 juta kekosongan berapa ??????? adakah 0.05% daripada 1.6 juta

Tanpa Nama berkata...

Supporting staff said:

I would be most grateful if Government could consider to do a revision on the Supporting Sheme in the government in terms of promotion to a higher grade. It should be fair compared to Professional Scheme. As I can see, there a lot of supporting staffs that already have a degree but the opportunity to go to higher grade is less rather than who already enetered that scheme especially PTd for instant.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulllah..nasib baek aku dapat keje gomen..kalu tak mesti aku asyik dok mengomel macam dia ni..sabr..cuba lagi tahun depan..

Tanpa Nama berkata...

sokong staff sokongan..

kamalsmc berkata...

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Gurudituduhedar371gramganja/Article

Saya mewakili YBhg Presiden NUTP mendesak kerajaan naikkan gaji guru selaras sebagai tonggak kerajaan dan bebanan kerja. Dgn gaji yang tinggi, guru2 tidak perlu edar dadah lagi!

Guru dituduh edar 371 gram ganja

2011/04/19

Abdul Karim Mohammad
KUALA TERENGGANU: Guru bahasa Inggeris di sekolah agama di Ladang, didakwa di Mahkamah Majistret di sini, semalam atas pertuduhan mengedar dadah di rumahnya di Jalan Hiliran, awal April lalu.

Abdul Karim Mohammad, 40, dituduh mengedar dadah jenis ganja seberat 371 gram di rumahnya di Jalan Hiliran pada 6 April lalu kira-kira jam 1 pagi.

Dia dituduh melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 39B (1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan sabit kesalahan boleh dihukum gantung sampai mati.
Pendakwaan di hadapan Pendaftar Kanan Mahkamah, Mohd Rusli Ahmad dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Zulfazliah Mahmud dan tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh yang mengangguk faham apabila pertuduhan dibacakan terhadapnya.

Tertuduh berpakaian lokap warna oren sempat bersalam dan mencium isterinya yang duduk di barisan depan di galeri awam ketika dibawa keluar daripada kandang tertuduh, sambil isterinya memberikan kata semangat kepadanya.

Mohd Rusli menetapkan 31 Mei untuk sebutan semula kes sementara menunggu laporan kimia.

Akhbar awal bulan ini melaporkan, guru sekolah agama di Ladang ditahan selepas polis menemui ketulan mampat ganja seberat 371 gram ketika serbuan di rumahnya di Jalan Hiliran.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Negeri, Superintendan Roslan Abd Wahid, berkata siasatan awal polis mendapati suspek adalah penagih dan ujian air kencing mendapati bapa tiga anak itu positif ganja dan polis tidak menolak kemungkinan suspek menjadikan pelajar sekolah sebagai sasarannya untuk menjual dadah berkenaan.

Tanpa Nama berkata...

Saya dah pegi temuduga dkt SPA putrajaya..hari jumaat mase tahun 2010. yang terakhir sekali masa temuduga pulak tu.. tau tau lah kalau yang terakhir macam mana. tanye pun macam nak tak nak je.saya dah agak dah.kalau yang last selalu tak dapat. betul pun.. ape lah nasib.. keje 2 tahun kontrak SPS. tapi tak lepas temuduga.. belanja rumah tangga pun kena berjimat-jimat.. kalau keje teruk-teruk pun tahap dekat situ juga. tak kan pergi ke mana pn.silap-silap tamat kontrak macam tu je..

Tanpa Nama berkata...

aku dah geram janji kosong jabatan...janji nak tetapkan kami semua daripada kontrak...nih dah 6 tahun berkhidmat...macam NAJIS ...busuk pembohong janji kurap BN...4 bulan sekali SPA panggil temuduga gred27....dah 9 kali temuduga...apasal tak dapat hah...mau WAYARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ka babi BN

Tanpa Nama berkata...

hang yg salah...nape mintak kerja kontrak kat kerajaan? Lebih baik mintak keja kontrak kat swasta ...haa bru sepadan kan

Tanpa Nama berkata...

1 Malaysia...rosmah diutamakan, rakyat disengsarakan