SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

05 Jun 2012

ALIMUDDIN MAHU KONGSI PENGALAMAN TAMBAH BAIK PERKHIDMATAN AWAM

Bernama
5/6/2012


KUALA LUMPUR, 2 Jun (Bernama) -- Bekas Ketua Pengarah Pelajaran Tan Sri Alimuddin Mohd Dom mahu berkongsi pengalamannya selama 35 tahun dalam perkhidmatan awam untuk menambah baik sektor itu terutamanya perkhidmatan perguruan.

Alimuddin, yang dilantik sebagai anggota Suruhanjaya Khas Mengkaji Transformasi Perkhidmatan Awam, berkata transformasi perkhidmatan awam negara banyak bergantung kepada kemajuan sektor perguruan kerana hampir satu per tiga daripada jumlah keseluruhan penjawat awam adalah guru.

"Pelantikan ini adalah satu penghormatan kepada saya dan saya akan memberi sokongan dan bantuan yang diperlukan untuk menjadikan perkhidmatan awam terutamanya perguruan lebih baik, produktif dan bertaraf dunia," katanya ketika dihubungi Bernama di sini.

Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan Pada Sabtu mengumumkan pelantikan bekas Ketua Hakim Negara Tun Zaki Tun Azmi sebagai Pengerusi dan enam anggota suruhanjaya khas, yang ditubuhkan bagi mengkaji secara komprehensif dan holistik perkhidmatan awam negara.

Selain Alimuddin, lima lagi anggota suruhanjaya itu ialah bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Ismail Adam; bekas Ketua Audit Negara Tan Sri Dr Hadenan A. Jalil; bekas Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Hussin Ismail; bekas Panglima Latihan Tentera Darat Mej Jen (B) Datuk Che Hasni Che Ahmad dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman.

Penubuhan suruhanjaya bagi mengkaji transformasi perkhidmatan awam ini, yang bukan sahaja melibatkan sistem saraan tetapi juga rupa bentuk perkhidmatan awam masa depan yang diperlukan negara, diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada perjumpaan khas bersama penjawat awam di Putrajaya, 8 Mac lepas.

-- BERNAMA

158 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...

Tanpa Nama berkata...

bagus! buat yang lebih baik dari yang ada sekarang secara menyuluruh!

Tanpa Nama berkata...

yahooo aku no 1 lagiii.. harap ts jadikan j27 kenyataan dan kejayaan

Tanpa Nama berkata...

semoga tan sri dpt menambah baik mutu pdrm.. if tgk cter pdrm kt tv rasa meluat n muntah konon displin n integriti lanchow pdrm.. terima rasuah da jd budaya dan skg ni siap jadi informer pusat maksiat n along.. korang anggota pdrm (aku harap sangat bukan semua) jgnla sampai sanggop jd musoh dlm selimot n byk bkjesama dgn maksiat n pelacuran.. mmg korang terutamanya d7 dpt duit beribu sebulan tapi rezki tu haram.kalau mcm nilah nilai pdrm skg aku lgsung x respek pdrm.. blakon je buat operasi tp sbnarnya operasi maklumat da bocor.. kpn kdn sila ambil phatian!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan abaikan nasib kakitangan kontrak yang dah berkhidmat melebihi 5 tahun ini...terutama kepada CFS dan COS

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR, 2 Jun (Bernama) -- Bekas Ketua Pengarah Pelajaran Tan Sri Alimuddin Mohd Dom mahu berkongsi pengalamannya selama 35 tahun dalam perkhidmatan awam untuk menambah baik sektor itu terutamanya perkhidmatan perguruan....

perguruan.PERGURUAN...ULANG LAGI PERGURUAN...TERUTAMANYA PERGURUAN.

Tanpa Nama berkata...

beb..!! dah pencen buat cara pencen,menyemak dan menyibuk jea.. sape nak layan kau..!! ini zaman dunia tanpa sepadan, kini giliran anak-anak muda mentadbir dan mengurus, takan tak faham-faham org tua ooiii..!!

Tanpa Nama berkata...

pandng juga skim lain.... jangan cikgu sahaja...

Tanpa Nama berkata...

semoga tan sri dpt menambah baik mutu pdrm.. if tgk cter pdrm kt tv rasa meluat n muntah konon displin n integriti lanchow pdrm.. terima rasuah da jd budaya dan skg ni siap jadi informer pusat maksiat n along.. korang anggota pdrm (aku harap sangat bukan semua) jgnla sampai sanggop jd musoh dlm selimot n byk bkjesama dgn maksiat n pelacuran.. mmg korang terutamanya d7 dpt duit beribu sebulan tapi rezki tu haram.kalau mcm nilah nilai pdrm skg aku lgsung x respek pdrm.. blakon je buat operasi tp sbnarnya operasi maklumat da bocor.. kpn kdn sila ambil phatian!!!
..................................
wa sokong.. mmg betol dlm pdrm gejala terima duit kopi beratus ribu sebulan dr tokan2 besar n gengster mmg ade.. harap kpn siasat terutama di sarawak.. gejala dan kejadian samseng amat menakutkan tapi dibendung media taib mamod

Tanpa Nama berkata...

Kenapa gaji kami pegawai kastam sokongan atau gred biasa paling rendah jika dibandingkan dengan PA yang lain.Harap Menteri Kewangan tolong tengok sebab kami tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya dari ketua jabatan kami.Gaji kami jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan Polis,Askar,JPJ dan lain-lain agensi.
Kami juga susah untuk naik pangkat.Sepatutnya kalau 8-10 tahun gred W22,boleh diberikan secara automatik untuk W26.Rata-rata daripada kami telah berkhidmat 30 tahun dan menghampiri usia persaraan.Kalau hendak dikira kenaikan gaji W22 ke W26 ,berapa sen sangat.JPA pun macam sial tak pandang golongan pegawai kiri macam kami.....Harap PM Najib tolong ambil perhatian yang sewajarnya.Bukannya kami minta naik gaji beribu ribu ringgit...Cuma kami lihat ada yang tidak adil.

REETORIKA DE AMOR berkata...

Kenapa gaji kami pegawai kastam sokongan atau gred biasa paling rendah jika dibandingkan dengan PA yang lain.Harap Menteri Kewangan tolong tengok sebab kami tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya dari ketua jabatan kami.Gaji kami jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan Polis,Askar,JPJ dan lain-lain agensi.
Kami juga susah untuk naik pangkat.Sepatutnya kalau 8-10 tahun gred W22,boleh diberikan secara automatik untuk W26.Rata-rata daripada kami telah berkhidmat 30 tahun dan menghampiri usia persaraan.Kalau hendak dikira kenaikan gaji W22 ke W26 ,berapa sen sangat.JPA pun macam sial tak pandang golongan pegawai kiri macam kami.....Harap PM Najib tolong ambil perhatian yang sewajarnya.Bukannya kami minta naik gaji beribu ribu ringgit...Cuma kami lihat ada yang tidak adil.

===================================

permintaan akan senang utk ditunaikan kerana Menteri Kewangan adalah PM yang sedia mendengar denyut nadi rakyat.harap salurkan masalah dan permintaan melalui saluran seperti kesatuan kastam...
insyaAllah tak lama lagi gred kastam adalah yang terbaik berbanding dari gred jawatan lain.

Tanpa Nama berkata...

HARAP GRED J DAN G 17 YG TELAH MENDAPAT GRED 27 MASA SBPA TAPI TELAH DITAMBAHBURUK KAN JD GRED 17 SEMULA AKAN DAPAT SEMULA PENAMBAHBAIKAN YG AKAN DI URUSKAN OLEH JK KHAS YG BARU DI LANTIK NI....JANGAN INDAH KABAR DARI RUPA SAJA

Tanpa Nama berkata...

BILA JK KHAS NI NAK MULA START KERJA...HARAP SEBELUM PRU 13 NI PENAMBAHBAIKAN PD GRED J DAN G YG MASUK KERJA GUNA SIJIL POLI/UITM AKAN DAPAT DI NAIKKAN SEMULA KE GRED 27 YG TELAH DI TAMBAHBURUKAN BERSAMA SBPA DULU

Tanpa Nama berkata...

Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc.

Xtahu bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

pandai kau lah labu...

Tanpa Nama berkata...

terkenang nasib labu labi.....
nasib pa macam aku.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc.

Xtahu bersyukur.
Selasa, Jun 05, 2012 4:41:00 PM

=================================

setuju dengan pendapat di atas.. jururawat masyarakat pun 2 tahun juga study tetapi starting gaji pun tak sampai RM1.4K++.. n17 pun ramai ada stpm, sijil poli & diploma tetapi tak bising pun..

Tanpa Nama berkata...

Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc..................

statement bangang lagi bodoh.. j17 gaji sijil poli start 1.2k la mangkok.. yg ko sakit hati apsal.. da mmg jpa dulu luluskan stpm sijil poli setaraf

wira juang27 berkata...

JURUTEKNIK GRED J17/22/26 HANTAR PETISYEN

Utusan Malaysia
17/1/2009

SEBAGAIMANA semua pihak telah sedia maklum, Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 16 Tahun 2009 yang diedarkan baru-baru ini mengenai penambahbaikan skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah daripada gred NT17, NT22, NT31/32, NT36 kepada NT27, NT32, dan NT36 terlebih dahulu tentulah disambut dengan begitu gembira oleh mereka yang terlibat.
Meneliti semula syarat-syarat yang ditetapkan untuk pelantikan ke NT27, didapati terdapat ketidakselarasan di antara pemegang sijil/diploma di dalam jurusan berkaitan.
Adalah menjadi satu kemusykilan mengapa JPA harus membeza-bezakan kelayakan pemegang sijil daripada politeknik, apa istimewa dan apa kurangnya kelulusan untuk sesetengah jawatan.
Sehubungan itu, kami yang menjawat jawatan sebagai juruteknik yang memiliki sijil serta diploma dalam bidang berkaitan memohon dan merayu supaya JPA, CUEPACS, atau badan berkaitan meneliti semula skim perkhidmatan kami atas sebab-sebab berikut:
Syarat lantikan untuk menjawat jawatan juruteknik gred J17, memerlukan kelayakan sijil daripada politeknik, sedangkan untuk NT17 hanya memerlukan kelulusan SPM dengan kredit dalam subjek Matematik sahaja.
Mengikut pekeliling terbaru yang diedarkan oleh JPA, syarat lantikan bagi skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah gred NT27 adalah memiliki sijil dalam bidang kejuruteraan berkaitan (sila rujuk pekeliling perkhidmatan bil 16 tahun 2009, syarat lantikan - di para 4) yang mana, ini adalah sama dengan kelayakan untuk lantikan bagi skim juruteknik gred J17.
Kebanyakan juruteknik gred J17, walaupun telah bekerja selama lebih daripada 10 tahun, malahan ada yang telah berkhidmat hampir 29 tahun, masih lagi di gred yang sama, dengan gaji akhir bertahun-tahun di P1 dan kalau bernasib baik mendapat anjakan di P3, sedangkan NT17 dengan kelulusan lantikan SPM diberi kelonggaran kenaikan pangkat ke NT27 dengan pengalaman kerja hanya selama 6 tahun sahaja.
Dengan penambahbaikan dan perubahan skim tersebut sudah tentulah gred NT27 berpeluang mendapat gaji/pangkat yang lebih tinggi. Adakah JPA yang membuat dasar terlepas pandang atau sengaja tidak ambil peduli, sehingga menyebabkan mereka berada di skim perkhidmatan yang berlainan kerugian?
Bukankah syarat-syarat kelulusan bagi menjawat jawatan berkenaan adalah sama. Kenapa dasar penambahbaikan yang diguna pakai untuk skim perkhidmatan NT17 tidak boleh digunakan untuk skim-skim perkhidmatan yang lainnya.
Mengapa berlakunya ketidakadilan di dalam dasar pelantikan kakitangan awam.
Persoalannya mengapa tidak diberi kelonggaran dengan dinaikkan pangkat secara lantikan atau diberi opsyen secara tukar lantik sebagaimana diberikan kepada kakitangan gred NT17 (seperti yang dinyatakan dalam pekeliling perkhidmatan bil. 16 2009, sila rujuk di para 6 - pelaksanaan).
Berkali-kali mengisi borang SPA 8, ada yang tidak pernah sekalipun dipanggil temuduga, dan kalau sekalipun dipanggil, boleh pula dibilang dengan jari berapa ramai yang mendapat peluang kenaikan pangkat.
Hampir keseluruhan juruteknik gred J17 telah pun memiliki diploma atau sedang menyambung pelajaran di peringkat diploma dalam bidang kejuruteraan masing-masing dan mempunyai pengalaman kerja lebih daripada 15 tahun, tapi sayangnya kebanyakannya masih bertugas sebagai juruteknik gred J17, sedangkan mereka yang di skim berlainan yang tidak mempunyai kelulusan atau pengalaman setara telah pun dianugerahkan “durian runtuh”.
Sekiranya JPA tidak perasan atau terlepas pandang, andai diteliti mereka di skim lain menikmati kenaikan gred di bawah SSB dan SSM dengan diberi penambahbaikan, tetapi skim perkhidmatan juruteknik diberi “penambahburukkan” pula dengan diturunkan gred.
Setelah menilai, menghitung dan mengkaji sebab-sebab tersebut di atas, kami yang berada di skim perkhidmatan juruteknik merasa amat-amat dipinggirkan dan telah menjadi mangsa keadaan seolah-olah tidak diambil peduli oleh pihak JPA dalam membuat dasar lantikan/ kenaikan pangkat. Adakah

Tanpa Nama berkata...

BILA JK KHAS NI NAK MULA START KERJA...HARAP SEBELUM PRU 13 NI PENAMBAHBAIKAN PD GRED J DAN G YG MASUK KERJA GUNA SIJIL POLI/UITM AKAN DAPAT DI NAIKKAN SEMULA KE GRED 27 YG TELAH DI TAMBAHBURUKAN BERSAMA SBPA DULU
............................
wahh makin ramai yg sokong gred j n g.. tahniah.. inilah masa yg amat baik utk gred j n g memberi pandangan dan pelbagai lagi sebelom pru 13.. semoga perjuangan kita berjaya.. kerana kita telah dianaktiri/ ditipu/ dpermainkan dan mcm2 lagi sejak tahun 83.. stpm yg sekolah belakang rumah sedap2 je dpt 27.. masuk poly tapi letak d 17.. padahal pekeliling dari tahun 83 da ade.. bodoh punye jpa

Tanpa Nama berkata...

Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc.

Xtahu bersyukur.
Selasa, Jun 05, 2012 4:41:00 PM

=================================

setuju dengan pendapat di atas.. jururawat masyarakat pun 2 tahun juga study tetapi starting gaji pun tak sampai RM1.4K++.. n17 pun ramai ada stpm, sijil poli & diploma tetapi tak bising pun..

================================================================================

pelik yaaa....kau org gred lain dari J dan G tu kalau masuk keja guna sijil, tapi diletakkan di gred 17 belohlah mintak gak naik gred 27,,kalau kami mintak hak kami kenapa kau org marah dan dengki tu hak kami...bodoh tul dan dengki lak tu

Tanpa Nama berkata...

WOW..DENGKINYA DIAAAAAAA

Tanpa Nama berkata...

AKU KERJA DAH LAMA JUGA:
Kerja sejak 1980 sampai ni 2012 dan 32 tahun beza 3 tahun je yang si Pencen ini 35tahun. Kalau panjang umur 60 dapatlah 42 tahun kerja gomen
tapi aku suka kat takuk lama sebab banyak kelebihannya, tak perlu aku cakap kat sini. Aku lihat dan rasa dari sudut nikmat hidup yang Allah bagi kat aku yang tak ada kat orang lain. Aku kerja kalau naik kereta baru tukar gear 3 dah sampai pejabat. Kalau pegi bank, sekolah anak, kedai dan urusan hidup seharian baru masuk gear 4 dah sampai. Bermakna gear 5 memang jarang, aku pakai hanya bila balik ziarah orang tua ku. Dulu baru kerja gaji kecik cukup kini gaji besar pun lagi cukup, sebab aku rasa cukup dengan rezeki yang Allah beri kat aku. Kalau Allah tambah lagi rezeki lagilah bertambah nikmat yang ku terima.
Syukur kepada Allah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc.

Xtahu bersyukur.
Selasa, Jun 05, 2012 4:41:00 PM
______________________________________________________________________
mmg la gred lain masuk guna sijil poli/uitm tapi syarat lantikan gred diorg SPM, sebab tu diorg xmelalak, hahaha...

Tanpa Nama berkata...

ULASAN DIPETIK:
hek eleh rimau belang..
stakat peg bomba..pirah,,,,,
dulu msuk ngn srp je..
hahahahahahaha
keje la ko mcm hmba abdi..
hahahahahahahah...
mari kita nyanyi...
rumah trbakar pngill bomba..
bomba dtg trhegeh2..
kuikuikuiiii

HALLO BRO :
Jangan cakap besar. Kalau rumah hang berAPI siapa yang datang tolong kalau Bro separuh nyawa siapa yang tolong. Kalau hilang barang berharga report kat siapa.
Jangan pandang sebelah MATA no. Nanti lobam moto ee.

Tanpa Nama berkata...

Betui tu bos sbb ito la gagji nya sataraf dangan kalayakan sasaorang baito

Tanpa Nama berkata...

Betul tu bos....ini yg tak adil jika stpm dpt 27 tapi kita belajor 2 tahun kat poli ambi sijil poli diletak kat setaraf spm..jpa ni lembab n tidak ambil peduli atau jpa pura pura tak tau..bahalul punya jpa...yg ambi stpm tu tak sampai pun 2 tahun sbb spm keluar bulan mac n then masu lower six pun da masuk bulan april...aku tau la sbb aku pun ada masuk form six lower n upper juga wahai jpa bengongggg...bahalullll punya jpa tak peka tak advance langsung...sa harap datuk lok layak ganti KSN TSN SRI SIDEK....sbb ksn da mula nyanyuk da so pi berehat rehat la...bykn ibadat bekal bagi semua manusia kelak

Tanpa Nama berkata...

Oleh itu..glgn J G...u all fikil gikil la apa yg hendak dipangkah pd PRU13 menjelang tiba..ini sekadar pendapat sahaja...

Ahli Nujum berkata...

Saya rasa Tan Sri Sidek tidak peka mana isu penting dan patut diperjuangkan ...Ini menampakkan kelemahan kerajaan BN 1 Malaysia menguruskan isu Kumpulan J & G yg logik dan sudah lapuk 20 tahun yg lalu...50,000 orang darab 10 org ahli keluarga dan sahabat handai = 500,000 ribu pangkah PR pasti aniaya BN dlm PRU 13 nanti....Jaga2 PM jangan silap dan tak adil dlm perkhidmatan awam.

Tanpa Nama berkata...

gred n dpt jumud ke n17, gred nt dpt naik 27, tp bila gred j dpt naik time sbpa terus ramai dengki n sakit hati.. yg heran jpa da approve (: fb ts kppa sendiri ada umumkan gred j naik ja3-1 ) tapi sbpa batal lantikan kenaikan turut batal.. tapi umur pesaraan x batal plak.. omar cuepac lagi celaka.. terus sebok backing hal gred lain (mentang2la nak lobi najib agar amik dia jd calon pru ni).. so kpd gred j n g.. kita semua msti tuntut hak kita yg jpa da luluskan dec 2011 yg lpas.. jgn senyap je.. gred lain nak kutok p mampos sama dorang.. yg penting kjaan da lantik sruhjaya penambahbaikan.. nilah masa yg cantik utk gred j.. hantar memo or ape saja point kita mesti guna.. bcos if da lps pru lg kjaan x kesah hal kita ni.. kpd adik ts kppa.. rundingla dgn abg u psl gred j ni.. semoga ts kppa mgerjakan umrah dgn tenang.. selamat bjuang semua gred j dan g.. aminnnnn

mainconstr.eng berkata...

Ahli Nujum berkata...
Saya rasa Tan Sri Sidek tidak peka mana isu penting dan patut diperjuangkan ...Ini menampakkan kelemahan kerajaan BN 1 Malaysia menguruskan isu Kumpulan J & G yg logik dan sudah lapuk 20 tahun yg lalu...50,000 orang darab 10 org ahli keluarga dan sahabat handai = 500,000 ribu pangkah PR pasti aniaya BN dlm PRU 13 nanti....Jaga2 PM jangan silap dan tak adil dlm perkhidmatan awam.

Selasa, Jun 05, 2012 11:02:00 PM

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Bro ahli nujum.
Aiiikk..main ugut2 PM plak yek? Iye ke ada 500K gred J&G nak pangkah PR. Sedorla diri kita ni kan pekerja. Kerajaan majikan kita. Nak bagi ke tidak ke adalah kuasa mutlak majikan. Klau nak minta pun cara berhemahla. Aku pun dulu gred J jugak, berenti buat co. sendiri jadi majikan. Nak puas hati kerja pendapatan besar keja sendirila bro.. klau makan gaji kena banyak bersyukur dgn gaji yg majikan beri.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc.

Xtahu bersyukur.
Selasa, Jun 05, 2012 4:41:00 PM

=================================

setuju dengan pendapat di atas.. jururawat masyarakat pun 2 tahun juga study tetapi starting gaji pun tak sampai RM1.4K++.. n17 pun ramai ada stpm, sijil poli & diploma tetapi tak bising pun..

Selasa, Jun 05, 2012 5:05:00 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Gred lain selain J & G yang masuk guna sijil poli/ uitm xmelalak pun dlm blog ni setiap hari.
Pelik dgn sikap golongan J ni.
Nak kata gaji permulaan rendah mcm kemasukan SPM xjuga. Gaji basic start RM1.4K++.

Tinggi la dari gaji penjawat awam lain yg masuk guna sijil pengurusan perniagaan, sijil perubatan, sijil penyimpanan kira-kira etc..................

statement bangang lagi bodoh.. j17 gaji sijil poli start 1.2k la mangkok.. yg ko sakit hati apsal.. da mmg jpa dulu luluskan stpm sijil poli setaraf

....................

Gaji gred J17 ikut maklumat SPA? JPA terkini ialah RM1417.59

Dah dapat lebih dari penjawat awam lain yg ada sijil tapi xtahu bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

Kecoh betul la golongan J ni.
Ramai lagi penjawat awam lain dalam kerajaan yang ada sijil polteknik/ uitm etc tp kami tahu bersyukur, xbising-bising melalak setiap hari dalam blog ni.

Byk lagi kerja di pejabat. Ni la pertama kali aku masuk blok ni dan bagi aku segelintir gred J ni memalukan penjawat awam je. Hari2 melalak mcm xde kerja di pejabat.

Bini aku jururawat masyarakat ada sijil gak, gaji start baru je 1.2K. Adik aku kerja pembantu akauntan, ada sijil gak; kerja pun baru starting 1.3K dan ramai lagi penjawat awam lain pun sama.

Jadi Juruteknik J17, gaji start sekarang RM1.4K++ pun xreti2 nak bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

gaji permulaan jururawat masyarakat lebih rendah drp j17 iaitu RM1,284.27 jer..

Tanpa Nama berkata...

gred j kalau tak kerja luar cuma surfing internet memanjang di ofis..

Tanpa Nama berkata...

Diharap juga faedah utk pinjaman perumahan kerajaan dimansuhkan ! Ini akan mengurangkan beban PA dan lebih ramai PA dapat memiliki rumah !

Diharap faedah diberi kepada semua PA tidak kira gred dan skim !

Jgn pula hanya skim guru dan gred sokongan shj diberi perhatian , PA gred lain pun buat kerja jugak !


Bukan shj pegawai kastam sokongan shj gaji rendah tapi pegawai kastam P&P pun gaji amat rendah dibanding dgn skim Polis !

Kesimpulannya kaji semua skim dan gred so that tak jadi macam SBPA ! Dimasuhkan langsung !

Satu lagi apamacam PTK ? Dihidupkan semula lah ! Senang naik gaji dan pangkat !
Yg senior jgn dengki junior naik gaji banyak ye !

Tanpa Nama berkata...

gred j kalau tak kerja luar cuma surfing internet memanjang di ofis..
..................

Betulah tu, cari info engineering terkini.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
jangan abaikan nasib kakitangan kontrak yang dah berkhidmat melebihi 5 tahun ini...terutama kepada CFS dan COS

Selasa, Jun 05, 2012 12:42:00 PM

==========================================

salam semuanya..tak timbul soal hasad dengki..TAPI INGATLAH


siapa yg isi borang permohonan masa awal mohon kerja dulu? takkan tak faham apa maksud KONTRAK??

masa temuduga takkan tak faham lagi apa maksud KONTRAK?

masa tandatangan terima jawatan dulu takkan tak faham maksud KONTRAK??

jangan mudah sangat salahkan org lain, tanya diri sendiri dulu.

pohon sebarkan..terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

salam semuanya..tak timbul soal hasad dengki..TAPI INGATLAH


siapa yg isi borang permohonan masa awal mohon kerja dulu? takkan tak faham apa maksud KONTRAK??

masa temuduga takkan tak faham lagi apa maksud KONTRAK?

masa tandatangan terima jawatan dulu takkan tak faham maksud KONTRAK??

jangan mudah sangat salahkan org lain, tanya diri sendiri dulu.

pohon sebarkan..terima kasih.
...............

Dia orang tu tahu, cuma nak minta pertimbangan.
Engkau sibuk apasal. Pergi buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

ramai yg persoalkan pasal gaji..gaji apa yg dirujuk...maka yg tepat adalah gaji pokok atau gaji permulaan..itu yg hangat sangat jadi isu..

ok..dlm masa yg sama kena ingat & faham..setiap kakitangan awam menerima bayaran EMOLUMEN setiap bulan..maknanya gaji + segala elaun yg layak diterima = EMOLUMEN BULANAN..cuba tuan2 senaraikan pelbagai elaun yg layak diterima kakitangan awam..ada juga skim tertentu yg dpt elaun kritikal..& kakitangan awam yg bertugas di luar wilayah..boleh dpt pula elaun perumahan wilayah..bayaran imbuhan wilayah..& istimewanya katakanlah seorang kakitangan awam lahir & membesar di semenanjung..TETAPI salah seorang ibu atau bapanya org sarawak..MAKA dia (kakitangan awam tu) boleh buat akuan sumpah utk pilih wilayah mana sebagai WILAYAH ASALnya..bagi melayakkan diri terima EPW..itu memang sudah jelas termaktub & sah sebagai prosedur!

jadi bab gaji jangan bising sangat..sebab syukurlah ada elaun2 sebagai back-up tambahan..skim perubatan & skim perkhidmatan pelajaran ada juga ELAUN KRITIKAL..yg tidak dirasa oleh skim lain..

bersusun org bank cari kakitangan awam utk uruskan pinjaman peribadi..yg sukar dinikmati oleh kakitangan swasta..

isu paling UTAMA adalah mcm mana nak wujudkan pergerakan kerjaya yg konsisten..merujuk kepada SEMUA SKIM..YANG PENCEN WAJIB..TIDAK PERLU SAMBUNG LANTIKAN SECARA KONTRAK..baru ada kesinambungan & kelancaran dlm perkhidmatan awam..barulah idea2 baru & kebih bernas akan berkembang..baru sistem perkhidmatan awam TIDAK STATIK!

jadi fikirkanlah..

Tanpa Nama berkata...

Dia orang tu tahu, cuma nak minta pertimbangan.
Engkau sibuk apasal. Pergi buat kerja.

Rabu, Jun 06, 2012 9:42:00 AM

#########################################

tuan/puan..mau timbang kilo..timbang kati?


dah namanya KONTRAK..kenalah faham..nak timbang2? habis tu hal org lain mcm mana..kategori lain pon mau timbang sama k...& KALAU SEMUA dah dipertimbangkan..mcm mana?? Kontrak pon ada 2 jenis...jawatan KONTRAK..atau LANTIKAN SECARA KONTRAK..

asyik2 nak pertimbangan..susah la..
baik jgn ada prosedur..baik jgn ada sistem...tukar saja semua atas pertimbangan..fikir rasional la..jgn sedap hati saja mau timbang sana sini..

disebabkan terlalu bnyk pertimbangan maka timbul isu pasal kemasukan kaum kerabat..kroni..kenal-kenalan..kepentingan politik ..dll..

kenapa? dah nak sangat dipertimbangkan..jadi mcm tu la..

-gue sedang cuti..jgn mandai nak tuduh2 sebarang k..-

Tanpa Nama berkata...

copy paste link ini: http://nutp.org/new/sites/default/files/elaunkritikal.pdf

Tanpa Nama berkata...

**apa perasaan anda jika anda salah seorang dari ahli keluarga POLIS YANG KOMA ni..**

http://www.hmetro.com.my/articles/2012060604542720120606045427/Article

KLANG: “Cuma saya pesan jangan jadi jantan dayus, tolonglah datanglah jumpa kami,” hanya itu mampu diluahkan dalam nada sedu, Khairunnissa Mustaghni, 20, anak perempuan anggota polis trafik yang KOMA akibat dilibas dengan topi keledar oleh Mat Rempit, di sini, Ahad lalu.

Ketika ditemui di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang, semalam, anak bongsu daripada dua beradik itu turut sebak ketika mengingatkan kembali ayahnya, Koperal Mustaghni Tabri, 48, yang terdetik sesuatu perkara seperti berlaku sekarang.


“Masa itu kami tengok cerita Korea ada adegan pelakonnya koma. Abah kata kalau dia koma macam itulah jadinya,” katanya yang tak dapat menahan sebak.

Isteri Mustaghni, Norizan Shahidin, 53, pula berkata, dia bagaikan mendapat sinar harapan apabila doktor memberitahu suaminya sudah boleh menerima cecair makanan menerusi tiub.

Sebelum ini, katanya, apabila cecair itu dimasukkan tindak balas negatif apabila keluar kembali kerana badan suami tak dapat menerima.

Tanpa Nama berkata...

Tak salah kakitangan bertaraf kontrak minta diserapkan ke jawatan tetap. Hadir interview dan kalau ada rezeki dapatlah. Memang betul mereka minta kerja, mereka tahu jawatan tu kontrak.
Kalau pakai logik orang di atas, tak payah kita minta naik gaji....sebab waktu minta kerja dulu dah dinyatakan tanggagaji yg di tawarkan.

Tanpa Nama berkata...

Dia orang tu tahu, cuma nak minta pertimbangan.
Engkau sibuk apasal. Pergi buat kerja.

Rabu, Jun 06, 2012 9:42:00 AM

#########################################

tuan/puan..mau timbang kilo..timbang kati?


dah namanya KONTRAK..kenalah faham..nak timbang2? habis tu hal org lain mcm mana..kategori lain pon mau timbang sama k...& KALAU SEMUA dah dipertimbangkan..mcm mana?? Kontrak pon ada 2 jenis...jawatan KONTRAK..atau LANTIKAN SECARA KONTRAK..

asyik2 nak pertimbangan..susah la..
baik jgn ada prosedur..baik jgn ada sistem...tukar saja semua atas pertimbangan..fikir rasional la..jgn sedap hati saja mau timbang sana sini..

disebabkan terlalu bnyk pertimbangan maka timbul isu pasal kemasukan kaum kerabat..kroni..kenal-kenalan..kepentingan politik ..dll..

kenapa? dah nak sangat dipertimbangkan..jadi mcm tu la..

-gue sedang cuti..jgn mandai nak tuduh2 sebarang k..-
.............
Engkau ni sapa, dia punya pasal nak minta tetap ke, naik gaji ke.
Bukan kacau engkau punya periuk nasi pun. Sekurang-kurangnya bagilah sokongan moral kira dah ok. Boleh tumpang bahgia. Bukan tumpang "susah hati" orang tu dapat tetap.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tak salah kakitangan bertaraf kontrak minta diserapkan ke jawatan tetap. Hadir interview dan kalau ada rezeki dapatlah. Memang betul mereka minta kerja, mereka tahu jawatan tu kontrak.
Kalau pakai logik orang di atas, tak payah kita minta naik gaji....sebab waktu minta kerja dulu dah dinyatakan tanggagaji yg di tawarkan.

Rabu, Jun 06, 2012 10:11:00 AM

========================================

ketara sungguh tuan/puan tidak membaca dengan teliti..

walhal tuan/puan sendiri yg nyatakan kaedah yg betul..

kalau tau kena pohon semula & kena ikut proses yg sama..janganlah nak tuntut pula nak 'laluan khas' & kena ingat..jangan buat andaian mudah 'pasti dapat'..calon-calon temuduga yg lain mcm mana pula hal mereka? semua mau juga pertimbangan kan??

pasal GAJI..siapa kata salah nak tuntut? asalkan berpada dengan apa yg dikerjakan, hasil produktiviti & kemampuan kewangan negara.

baca dengan teliti..terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Yang kutuk kakitangan kontrak minta jawatan tetap tu mesti ada PhD tahap gaban......Perangai Hasad Dengki!

Tanpa Nama berkata...

Engkau ni sapa, dia punya pasal nak minta tetap ke, naik gaji ke.
Bukan kacau engkau punya periuk nasi pun. Sekurang-kurangnya bagilah sokongan moral kira dah ok. Boleh tumpang bahgia. Bukan tumpang "susah hati" orang tu dapat tetap.

Rabu, Jun 06, 2012 10:17:00 AM

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

tuan/puan..sokongan moral wajar diberikan kepada yg benar2 usaha gigih..bukannya kepada yg setakat gah sembang kedai kopi lepas tu nak tuntut itu & ini..

tuan/puan masih mau beri sokongan moral kpd yg gah sembang kedai kopi TAPI hasil kerja ala kadar saja?

tak perlu ulas panjang, ya atau tidak saja..

harap fikirkan.

~syukur..ada rezeki utk bercuti mcm ni~

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Yang kutuk kakitangan kontrak minta jawatan tetap tu mesti ada PhD tahap gaban......Perangai Hasad Dengki!

Rabu, Jun 06, 2012 10:21:00 AM

#################################

terang-terang nampaknya anda yg atas ni tidak membaca dengan teliti..sekadar membaca ikut sedap hati ;)

Tanpa Nama berkata...

Sorry la...aku baca kembali statement tentang kakitangan kontrak minta tetap. Tak jumpa pula statement tuan yg menyatakan mereka minta laluan khas untuk ke jawatan tetap. Nanti aku baca lagi sekali.

Tanpa Nama berkata...

Dah baca dah statement 9:10:00am.
Tuan tak kata pun kakitangan kontrak minta laluan khas untuk tetap.
Atau mata teman dah rabun.....

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum...

memang la depa tak kata nak 'laluan khas'...tapi kalau dah kata minta pertimbangan tu...apa kesss???

hangpa semua mcm la taktau cara rakyat Malaysia berkias madah pujangga ni...

alahai...sebab tu ayat2 minta petimbangan ni amat subjektif wooo..pikiaq la kengkawan..kalau depa kata pertimbangan tu...pertimbangan mcm mana ya??

Tanpa Nama berkata...

kenyataan-kenyataan dlm internet tidak boleh dibaca secara apa yg tertulis sahaja..kena dibaca apa juga yg tersirat disebaliknya..

sebab..mana sama keadaannya antara sesuatu yg dilafazkan secara lisan..dengan sesuatu yg ditulis sekadar kata-kata..

;)

Tanpa Nama berkata...

Falsafah...Falsafah!ttea

Tanpa Nama berkata...

Falsafah....Falsafah: dialog AR Tompel dalam filem Keluarga 69.

Tanpa Nama berkata...

Berilah peluang kpd Kakitangan Awam lain pulak mendapat keistimewaan seperti Time Base , tak habis2 Guru yg Tan Sri Alimuddin nak menyibuk buat per dah pencen bagi peluang kpd yg sedang berkhidmat ni , nampak sangat Krjaan ketandusan Kepakaran .

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Berilah peluang kpd Kakitangan Awam lain pulak mendapat keistimewaan seperti Time Base , tak habis2 Guru yg Tan Sri Alimuddin nak menyibuk buat per..

dah pencen bagi peluang kpd yg sedang berkhidmat ni , nampak sangat Krjaan ketandusan Kepakaran .

Rabu, Jun 06, 2012 11:28:00 AM
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

jangan hentam skim Guru woo...karang melenting lagi depa dlm musim cuti sekolah ni..depa kan 'tak boleh disentuh'..depa saja yg korban bnyk..kalau komen nnt kata plak hasad dengki...sensitif woo..

tapi setuju gak la..YANG PATUT PENCEN..atau YANG DAH PENCEN tu..tak payah la nak sibuk-sibuk ni..bagi ruang & laluan kat org lain plak...org lain bnyk gak idea...org lain ada gak kelulusan hebat-hebat..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...beb..!! dah pencen buat cara pencen,menyemak dan menyibuk jea.. sape nak layan kau..!! ini zaman dunia tanpa sepadan, kini giliran anak-anak muda mentadbir dan mengurus, takan tak faham-faham org tua ooiii..!!
Selasa, Jun 05, 2012 1:38:00 PM

Kepala pundek engkauA. Aku bersukur kerana PM Najib bijak dan pandai melantik oarang tua yang berpengalaman sebagai anggota Suruhanjaya Khas Mengkaji Transformasi Perkhidmatan Awam.
Negara-negara yang maju semuanya menjaga dengan baik orang tua yang dianggap sebagai aset yang bernilai tinggi.
Orang macam engkau nie le buat SBPA jadi harubiru dan kesudahnya terpaksa berbalik ke SSM. Kalau engkau jadi setakat pemerhati je abis terbalik semua PA. Awak nie sudah pasti PA gred 52 tamak tak sempat2 nak naik JUSA, kalau boleh nak bom dgn C4 semua JUSA. Orang macam engkau memang patut diamin supaya cepat mampus kerana kerana berasal dari anak buluh betung dah besar jadi sitanggang derhaka. Muda2 tak mahu sembahyang beranggan dah tua baru sembahyang, eloklah cepat mampus supaya kurang dosa dan cepat masuk neraka.

Tanpa Nama berkata...

Tuan-tuan Kehormat Suruhanjaya Khas Kaji Transformasi Perkhidmatan Awam,

Dengan segala hormatnya, saya mencadangkan bahawa formula kiraan pencen perlu diselaraskan mengikut jumlah bulan yang sebenarnya dikhidmatkan oleh kakitangan kerajaan dan bukan 60% gaji terakhir.

Adalah tidak munasabah kakitangan kerajaan yang berkhidmat selama 39 tahun dibayar kadar pencen yang sama dengan kakitangan kerajaan yang berkhidmat hanya 30 tahun. Ada kemungkinan besar, kakitangan kerajaan tersebut menyumbangkan masa, tenaga dan perkhidmatan mereka dalam menjalankan perniagaan sendiri ataupun dengan pihak swasta selepas berkhidmat selama 30 tahun. Mereka mungkin mendapat ganjaran yang lebih lumayan daripada kerja-kerja tersebut dan pada masa yang sama memperoleh kadar pencen yang sama dengan kakitangan kerajaan yang masih rela mengorbankan masa, tenaga dan juga kesihatan/nyawa untuk berkhidmat kepada kerajaan dan orang awam.

Tanpa Nama berkata...

Dipohon kadar pembayaran gratuiti untuk kakitangan kerajaan diselaraskan mengikut jumlah tahun yang dikhidmatkan oleh kakitangan kerajaan memandangkan kos hidup semakin menjulang sangat tinggi dan juga kos menanggung pelajaran anak-anak di institusi tinggi yang amat tinggi dan menelan hampir kesemua gratuiti yang diterima oleh kakitangan kerajaan. Saya mendapati sesetengah kakitangan kerajaan yang sudah bersara masih bekerja semata-mata untuk membantu menjelaskan hutang bank yang dipinjamkan untuk menanggung perbelanjaan pelajaran anak-anak di universiti.

Kadar gratuiti perlu dikira mengikut jumlah tahun yang dikhidmatkan oleh kakitangan kerajaan. Contohnya:

kurang 25 tahun - 8 %
25-30 tahun - 9 %
31-35 tahun - 10 %
melebihi 35 tahun - 11 %

Tanpa Nama berkata...

Panel-panel Suruhanjaya Khas Kaji Transformasi Perkhidmatan Awam,

Saya mohon gaji maksimum perlu ditingkatkan ataupun diteruskan beberapa tangga lagi. Misalnya, saya dapati gaji saya berada di tangga maksimum statik selama 4 hingga 5 tahun sebelum berpeluang melonjak ke DG yang lebih tinggi. Saya mencadangkan gaji maksimum perlu diubahsuaikan sekurang-kurangnya dengan pemberian separuh daripada kenaikan tahunan biasa apabila gaji maksimum sampai ke sesuatu tangga daripada tiada kenaikan langsung. Tujuannya adalah untuk meringankan beban kakitangan kerajaan yang menempuhi gaji maksimum statik untuk beberapa tahun sebelum naik ke DG yang lebih tinggi.

Saya juga cadangkan kakitangan kerajaan yang menempuhi gaji maksimum statik selama dua tahun diberi satu kenaikan, 4 tahun gaji maksimum statik diberi dua kenaikan dan seterusnya.

Tanpa Nama berkata...

gaji maksimum - minumun ni menyusahkan org yang buat kew. 8.. lagipun kebarangkalian silap kira adalah tinggi.. dicadangkan supaya cara pemberian kenaikan gaji tahunan seperti sebelumnya dikekalkan....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

gaji maksimum - minumun ni menyusahkan org yang buat kew. 8.. lagipun kebarangkalian silap kira adalah tinggi.. dicadangkan supaya cara pemberian kenaikan gaji tahunan seperti sebelumnya dikekalkan....

Rabu, Jun 06, 2012 3:36:00 PM

--------------------------------
Xde siapa paksa sign setuju terima SMM plus.

Kalau nak kenaikan gaji lama, stay je dgn skim SSM lama.
Gaji tahunan naik lagi la ciput..

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa Tan Sri Sidek tidak peka mana isu penting dan patut diperjuangkan ...Ini menampakkan kelemahan kerajaan BN 1 Malaysia menguruskan isu Kumpulan J & G yg logik dan sudah lapuk 20 tahun yg lalu...50,000 orang darab 10 org ahli keluarga dan sahabat handai = 500,000 ribu pangkah PR pasti aniaya BN dlm PRU 13 nanti....Jaga2 PM jangan silap dan tak adil dlm perkhidmatan awam.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

aku yakin dengan BN .Bn akan menang PRU 13,.....walau dengan apa cara sekalipun.BN tak gentar ugutan dari rakyat yang cuma gred j gan g.Bn mendengar denyut nadi...cuma tak dengar apa tuntutan yang boleh melingkuokan mereka spt bersih tahi kucing(sila tengok iklan bersih tahi kucing rtm yang sarat dengan nilai murni.....dan kebudak budakan

Tanpa Nama berkata...

Setuju tu. Segelintir gred J &G hanya pentingkan diri bukannya mementingkan berkhidmat utk negara. Asyik terpekik dan mengugut kerajaan, sedangkan xtahu bersyukur dengan rezeki yg telah diberikan.

Gaji starting gred J RM1417.59 jauh lebih tinggi dari penjawat awam lain yg ada sijil.
Dah la Segelintir J ni kuat mengular.

ROSE OF THE HEART berkata...

betulkan statement yang kata J kuat mengular... tak semua ok... kami kat Pejabat Tanah ni kerja tak henti henti , fail bertimbun timbun .... kena settle... pastu kerja dah 4 in 1 , layan public lagi nak beli pelan lah ...nak buat semakan lah...macam macam ada, kalau kaki boleh berfungsi macam tangan dah lama kami guna .... ingat ingat sebelum ckp.... kami kerja bagai nak gila walaupun tak siapa pandang ... apatah lagi menghargai...
mungkin ada yang ngular tapi kami intake baru ni..kerja bermati matian ... sampai dah nak kena darah tinggi .... harap maklum...

jgn kerana setitik nila rosak susu sebelanga ... tak semua ok...

ROSE OF THE HEART berkata...

kami minta hak naik gred.... kami perjuangkan nasib kami sendiri, bukannya minta gred lain memeprjuangkan gred kami yang J dan G ni... jadi bila kami bagi statement kat sini adalah untuk kami , janganlah kutuk kutuk pastu nak sibuk sibuk , kalau nak perjuangkan nasib korang buatlah ...tak ada siapa nak bantah pun...yang iri ahti sgt dengan kami yang J dan G ni apa pasal?.... gred masing masing jagalah masing masing....

lagi pun tak ada siapa nak undi selain kerajaan ....dorang yang J ni ada yang hanya meluahkan rasa... bukan betul betul nak undi selain kerajaan pun..... tak mungkin sebab yang bagi kami gaji pun kerajaan bukannya pembangkang...

apa apa yang korang tengok tu hanya lah rasa ketidak puasan sahaja kerana gred J dan G patut lama dulu naik ,

jangalah gaduh dan kutuk mengutuk kat sini..tak kira lah kita ni melayu ke, india ke, atau cina ke.... kan kita satu malaysia ...biarlah sepakat.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata..:

Kepala pundek engkauA. Aku bersukur kerana PM Najib bijak dan pandai melantik oarang tua yang berpengalaman sebagai anggota Suruhanjaya Khas Mengkaji Transformasi Perkhidmatan Awam.
Negara-negara yang maju semuanya menjaga dengan baik orang tua yang dianggap sebagai aset yang bernilai tinggi.

Orang macam engkau nie le buat SBPA jadi harubiru dan kesudahnya terpaksa berbalik ke SSM. Kalau engkau jadi setakat pemerhati je abis terbalik semua PA. Awak nie sudah pasti PA gred 52 tamak tak sempat2 nak naik JUSA, kalau boleh nak bom dgn C4 semua JUSA.

Orang macam engkau memang patut diamin supaya cepat mampus kerana kerana berasal dari anak buluh betung dah besar jadi sitanggang derhaka. Muda2 tak mahu sembahyang beranggan dah tua baru sembahyang, eloklah cepat mampus supaya kurang dosa dan cepat masuk neraka.

Rabu, Jun 06, 2012 12:49:00 PM

=============================================

Yang cakap diatas ni..JUSA agaknya ye..hehe...atau dah nak pencen agaknya & takut tak disambung secara KONTRAK???

Tanpa Nama berkata...

BN telah menyara keluarga sy selama sy berkhidmat iaitu 32 thn. Kalau bukan BN sudah tentu keluarga sy kelaparan ..... Kenanglah budi. Pastikan BN menang besar. Tokeh kuat, kuli barulah senang... Jangan nak ugut jer

Tanpa Nama berkata...

Ini semua salah JPA dengan Omar KUPEK pasal dia dari J,ade SPM je berlagak nak pakai tai depan belakang. Elok la kembalikan balik skim J17 ke SPM je,..memang patut pun dari zaman azali. Yang herannya skim dia je dinaikkan poly yg lain dah lama dah ade SPM masih duk N1.

Tanpa Nama berkata...

Sokong cakap yg di atas tu, ini J bukan ade kerja sangat,..kan sekarang semua kerja2 JKR kerajaan dah kontrakkan. Kalau SPM je dah memadai, kerja J asyik goyang telur je,...bukan buat ape2....yang dekat pejabat tanah tu , lain lah cerita bukan ape2 buat menyibuk je, Semua orang kerja kat pejabat tanah memang sebok, dari PAR sampai lah ke DO. Kalau pergi melawat depa kat pejabat tanah kalau tak ade hand phone jangan lah harap nak jumpa,.. tak pernah ade kat kerusi.

Tanpa Nama berkata...

Yang cakap diatas ni..JUSA agaknya ye..hehe...atau dah nak pencen agaknya & takut tak disambung secara KONTRAK???Rabu, Jun 06, 2012 5:05:00 PM

Aduh, mana ade JUSA dapat sambung, semua habis berenti kalau dah sampai masa, kecuali pensyarah Unibersiti je. Dia mata dah rabun dan pakai tongkat masih nak bagi ceramah kat penuntut dia. Kesian anak murid dia dah ade Phd pun masih nanggur kerana pensyarah nak kerja sampai mampus kerana seronok naik kereta PERDANA dan tuang minyak sampai tumpah.

Tanpa Nama berkata...

Mohon agar interest/bunga pinjaman Kerajaan dikurangkan dari 4% kepada 1% kerana ini menyebabkan peminjam menanggung hutaang sehingga selepas berpencen. Kerajaan mesti ambil perhatian yang serius perkara ini. Perkara ini jika tidak diambil perhatian serius oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

kenyataan-kenyataan dlm internet tidak boleh dibaca secara apa yg tertulis sahaja..kena dibaca apa juga yg tersirat disebaliknya..

sebab..mana sama keadaannya antara sesuatu yg dilafazkan secara lisan..dengan sesuatu yg ditulis sekadar kata-kata..

;)


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

( dengan sesuatu yg ditulis sekadar kata-kata..)

"LORGHHH! KOK ENAK BANGAT NGOMONGNYA" TOLONG TERJEMAHKAN, LEH TAK...TAK BERAPA NAK FAHAM LER...
I TAMAT DARJAH ENAM, SEK BANTUAN PENUH KERAJAAN JER...

P.A BAKAL MISKIN TEGAR SELEPAS PENCEN berkata...

Tolonglah CUEPACS,SURUHANJAYA KHAS MENGKAJI TRANSFORMASI PERKHIDMATAN AWAM dan KERAJAAN agar BUNGA pinjaman Kerajaan dikurangkan daripada 4% kepada 1% sahaja. Kerana ini akan membebankan terutama sekali kepada peminjam yang masih lagi terpaksa membayar selepas pencen. Ini juga penyumbang kepada Miskin Tegar kakitangan Awam kelak.

Tanpa Nama berkata...

kepada semua gred g n j yg telah dianaiya oleh jpa... skg ni adala masa yg amat sesuai utk anda semua menekan, meluahkan krkecewaan kerna kenaikkan gred yg telah diluluskan tapi dsebabkan kebodohan omar kopek n jpa maka kenaikkan gred telah dibatalkan.. dah macam sial.. boleh main2 je jpa n kjaan najib pd gred g n j.. harap saudara semua hantar memo, htr fb pd wall pnajob psl isu yg memalukan gred kita.. ketana time2 genting nak menang pru mr pm akan luluskan permintaan kita yg telah dpermainkan sukahati mak bapak jpa bangang.. hari2 kena bising dan jadikan kenaikkan gted kita ini isu besar.. jgn harapkan janji manis atau ayat jpa akan, sedang, dalam perhatian.. ayat2 ini adala alasan biasa dr jpa sial.. sy da kerja dr tahun 89 dimana da 5kali pjumpaan bincang isu ini bsama jpa puaka tp hancur.. mentri jkr si shaziman pon x boleh harap.. harap mangkok tu kalah pru tampin.. adalah lebih baik banyak petisyen, surat, memo dhantar pd utusan msia, berita harian, fb najib.. biar jadi isu n jgn permainkan sukati mak bapak dorang je tentang isu kenaikan gred g n j ini.. biar susah skg n bila diluluskan nanti adalah hadiah yg amat besar kepuasan pd gred kita semua.. terus berjuang saudaraku.. juang 27sm 6jun12

Tanpa Nama berkata...

Kalau tiada J..semua PM, TPM,KSN, Guru, Polis, Askar dan semua PA 1 Malaysia jalan kaki ke pejabat dan basikal rosak pun tiada Juruteknik nak repair MANAKALA mereka hanya jilat jari dan mati kelaparan jika tiada sumber makanan dan pengurusan dari kumpulan Pertanian (G)....SO JANGAN KHIANATI KUMPULAN J DAN G.

g17 berkata...

eh sapa kata main2 ja xmau undi bn??ni sungguh2 la ni nak undi pembangkang....

mainconst.eng berkata...

Haa...J & G17 semua undilah selain dari BN kerana nnti anda semua akan diberi kenaikan gred khusus iaitu teros ke gred 54 hahahahaha...

Tanpa Nama berkata...

ROSE OF THE HEART berkata...
betulkan statement yang kata J kuat mengular... tak semua ok... kami kat Pejabat Tanah ni kerja tak henti henti , fail bertimbun timbun .... kena settle... pastu kerja dah 4 in 1 , layan public lagi nak beli pelan lah ...nak buat semakan lah...macam macam ada, kalau kaki boleh berfungsi macam tangan dah lama kami guna .... ingat ingat sebelum ckp.... kami kerja bagai nak gila walaupun tak siapa pandang ... apatah lagi menghargai...
mungkin ada yang ngular tapi kami intake baru ni..kerja bermati matian ... sampai dah nak kena darah tinggi .... harap maklum...

jgn kerana setitik nila rosak susu sebelanga ... tak semua ok...

Rabu, Jun 06, 2012 4:45:00 PM
--------------------------------- Boleh belah la banyak sangat kerja korg gred J ni. Belum sampai pkl 5 ptg asyik surf internet jer. Pagi ptg asyik minum jer, lepas tu habis waktu kerja ada hati nak buat OT. Belum campur ya mengular terutama org lama. Gaji dah tinggi dari penjawat awam lain tip asyik mengugut kerajaan xsudah2. Borak je lebih.

Tanpa Nama berkata...

--------------------------------- Boleh belah la banyak sangat kerja korg gred J ni. Belum sampai pkl 5 ptg asyik surf internet jer. Pagi ptg asyik minum jer, lepas tu habis waktu kerja ada hati nak buat OT. Belum campur ya mengular terutama org lama. Gaji dah tinggi dari penjawat awam lain tip asyik mengugut kerajaan xsudah2. Borak je lebih.

Khamis, Jun 07, 2012 7:23:00 AM

Hahahaha....btulll tu. Sokong pandangan lu. Hakikat tu.. keja mengular banyak ada hati nak minta gaji selori. Piiiirraaaahhhh

Tanpa Nama berkata...

lancaula korang KERA Ni cabok keja kt 30 tahun tapi 1 bende keja pon x tau.. asal tanya psl file x taw, yg taw dok surf mudah, jual avon, jual tudong, jual kuih, lps tu mengumpat, ada hati nak dpt cemerlang, g keje pkai tudung tp baju ketat konon nak tackle bos gred j.. g mamposla ko.. ko bg free pon aku campak longkang.. org sebok check site ko sebok siap bwk anak g opis.. ingat mak n bapak ko jpa ke.. gred lain dpt surat dmbung study kera kera ni la yg sakit hati.. belajar bangang x syukur dr n11 dpt jumud n17.. ko jadila kera ni spjg hidup ko n jgn jeles

ABU Sufyan al-Bantah berkata...

Selain daripada masalah salah urus tadbir negara, tipu angka ekonomi, kronisma dan nepostime yang berleluasa, kegagalan negara Greece juga didapati mempunyai bilangan kakitangan awam yang sangat tinggi, ratio antara yang tertinggi di dalam Kesatuan Eropah. Ini yang menyebabkan kos perbelanjaan kerajaan mereka.

ko tgk, semua ciri2 Greece ada di Malaysia. Elok la stop pengambilan kakitangan awam, dan perkenalkan kembali exit policy dr tanggung biawak hidup dalam PA ni.

Hjh Rogayah berkata...

YAB PM usah risau, akak yakin semua 90% darpada 1.3 juta PA akan tetap undi BN walau apa pun terjadi. laksanakan sahaja dasar2 Islam kita yang terbukti menjadikan negara kita terkaya di Asia dan memiliki lebuhraya yang amat canggih dan amat murah.

BN, namamu disanjung, PA terus menjunjung BN dan UMNO selamanya

Tanpa Nama berkata...

Kami J 17 minta apa yang pekeliling dah termaktub, bukan saja-saja nak mintak. Starting T9 pun bukan kami yang minta, dah tawaran gaji cam tu. ini menunjukkan sangat pentingnya "J" ni. Yang gred lain sakit hati apasal. Bukan luak pun gaji kau tu. kalau pun kau orang kati kami mengular ", sebenarnya kami sedang berfikir, macam mana nak jimat elektrik, macam mana nak bina rumah dgn kos yang murah dan macam-macam lagi untuk kemudahan gred lain yang tak tahu teknikal. Gred non teknikal ni, nak "on" kan lampu pun pi panggil "J".

Tanpa Nama berkata...

TIADA YANG BETUL MELAINKAN BETUL BELAKA. HIDUP GRED JJJJJJJ

Tanpa Nama berkata...

Harap JPA mansuhkan Pekeliling yg tak sesuai dengan zaman, macam akta ISA yg dimansuhkan.

Tanpa Nama berkata...

dalam perkhidmatan awam ini ada kasta.
doktor, polis, tentera, guru kasta atasan.
kumpulan lain macam W bukan PP kumpulan bawahan.

G17,22 dan 26. berkata...

Ini semua salah kerajaan yg hanya memihak kepada kumpulan/kementerian tertentu sampai berlebih-lebihan terutama Polis, Tentera, Guru sampai kenaikkan berlipat ganda berbanding dgn PA Kementerian lain...Ini namanya tak seragam dan seimbang dalam pengurusan.
Dasar kenaikkan yg seimbang dan munasabah perlu diterapkan dlm Sistem Perkhidmatan Awam jangan tengok kumpulan tu ramai terus bagi mereka aje tanpa tengok kumpulan lain yg mungkin lebih penting dan baik prestasi mereka.
Lebih 50 tahun BN memerintah Malaysia namun 8 tahun lagi Wawasan 2020 masih kita semua dibelenggu masalah ketidakseragaman dalam pembahagian, penyusunan gred dan kenaikkan pangkat....ketawa negara lain/luar pandang sistem pentadbiran kita.
Cadangan yg baik seperti Penjawat Awam yg berkemahiran mestilah DIIKTIRAF DENGAN GRED DAN GAJI YG BERPATUTAN seperti WARGA PERTANIAN, PERHUTANAN DAN KUMPULAN TEKNIKAL yg merupakan kementerian yg amat penting di negara maju dan membangun...Statistik menunjukkan bahawa semua negara maju atas asas kumpulan ini dan seterusnya pendidikan, ketenteraan dll.
SEBAB TANPA ALAS PERUT DAPATKAH??? KITA MELAKUKAN KERJA??? MESTILAH KELAPARAN KAN??? JADI TANPA SEKTOR PERTANIAN HABISLAH KITA SEMUA...ANAK2 TANPA SARAPAN DAN MAKANAN DPT PERGI BELAJAR KAH??? GURU TAK PAYAH MAKAN KAH???MANA DATANGNYA MAKANAN JIKA TANPA PERTANIAN!!!
KITA SEMUA BEKERJA UNTUK CARI MAKAN IAITU ISI PERUT KELUARGA TERLEBIH DAHULU SEBELUM MENCARI HARTA.JIKA DUNIA INI TANPA PERTANIAN SEMUA AKAN MATI KELAPARAN TAK PAYAH NAK KATA BENDA LAIN NAK JADI GURU, POLIS ATAU TENTERA SEMUA JADI MIMPI BILA PERUT KOSONG TANPA MAKANAN.
Di sini saya bukan nak cemuh sesama sendiri Penjawat Awam namun inilah kebenaran seperti semua orang atasan mengagungkan-agungkan GURU...kami warga pertanian pernahkah anda fikir KEPENTINGAN SEKTOR KAMI SELAMA INI???
LEPAS INI ANDA SEMUA AKAN KELUAR MAKAN TENGAH HARI(LUNCH) KAN??? TENGOK SUMBER MAKANAN YG KAMU MAKAN DATANG NYA DARI MANA??? KALAU BUKAN INDUSTRI PERTANIAN...DAPAT KAH KAMU SEMUA MENJAMU SELERA???
TEPUK DADA TANYA SELERA!!! OLEH YANG DEMIKIAN JANGAN PERMAINKAN PERASAAN WARGA PERTANIAN YG PENTING UNTUK RAKYAT 1 MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

Ye sgt la pentingnye... Kikiki... Abes klu xde cikgu, camane korang leh smpai dapat sijil ptanian tu.. Korang skip skolah rendah, skolah menengah smua eh, mak korang trs gi antor wt sijil ptanian ke?.. Ceciter..ceciter.. Klu xde askar n polis lak negara x aman cam skrg ni, kna jajah, perang sana-sini, korang leh ke rilek2 tanam jagung ke.. Kacang ke... Ceciter... Skrg ni kna paham.. Semua skim pun penting.. Klu nak pjuangkan skim mana2 pun buatla.. Jgn dok dengki ngan skim lain.. Haihhh!

Tanpa Nama berkata...

BAHALUL ! TOLOL!
BAHALUL ! TOLOL!
BAHALUL ! TOLOL!

kerajaan bayar gaji bukan kasi free ...buat kerja bro. !!!!!
apa pun keje kamu sbg PA, kerajaan bayar gaji !

JANGAN PANDAI-PANDAI MERENDAH-RENDAHKAN SKIM PERKHIDMATAN LAIN !!

BAHALUL ! TOLOL!
BAHALUL ! TOLOL!
BAHALUL ! TOLOL!

9W2ORB berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Lu Bangang kah??? Kita manusia asal dari org purba hingga lu jadi org moden sekarang...Macam lu boleh hidup kalau nenek moyang lu tak ada makanan dan bercucuk tanam zaman itu...mana ada guru, polis dan tentera zaman paling awal TAPI PERTANIAN DAH WUJUD TANPA SEKTOR LAIN...PERTANIAN ASAS KITA HIDUP DARI ZAMAN PURBA HINGGA KINI.
Kalau tiada pertanian dan penternakan dan perhutanan lu org lama dah reput jadi bangkai....Lu org moden tapi OTAK BATU...kalau lu Penjawat Awam boleh resign saja....hehehe

Tanpa Nama berkata...

Satu perkembangan baik. Perlu ada penyelarasan antara sistem gred kerana Gred Q yang membuat kerja pentadbiran berpeluang mendapat kenaikan tanpa menunggu kekosongan manakala gred N perlu menunggu kekosongan untuk kenaikan pangkat walaupun membuat kerja yang sama. Keadaan yang sering berlaku di Jabatan yang ada kerja penyelidikan yang mana gred Q ( senang nak sambung belajar ke peringkat lebih tinggi dengan cuti) di beri keutamaan untuk kerja mentadbir yang sepatutnya membuat kerja penyelidikan.

9W2ORB berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
jangan abaikan nasib kakitangan kontrak yang dah berkhidmat melebihi 5 tahun ini...terutama kepada CFS dan COS

Selasa, Jun 05, 2012 12:42:00 PM

==========================================

salam semuanya..tak timbul soal hasad dengki..TAPI INGATLAH


siapa yg isi borang permohonan masa awal mohon kerja dulu? takkan tak faham apa maksud KONTRAK??

masa temuduga takkan tak faham lagi apa maksud KONTRAK?

masa tandatangan terima jawatan dulu takkan tak faham maksud KONTRAK??

jangan mudah sangat salahkan org lain, tanya diri sendiri dulu.

pohon sebarkan..terima kasih.

Rabu, Jun 06, 2012 9:10:00 AM

........................................................
hehe...adda gak yang marah bila kakitangan kontrak minta pertimbangan sekiranya ingin memohon jawatan tetap...mari saya ceritakan....saya adalah lantikan SPA yang ditemuduga mengikut laluan yang sama dengan kakitangan tetap lain...pada surat temudga tidak lah ditulis sama ada dapat tetap atau kontrak, selepas berjaya ditemuduga saya ditawarkan Pembantu Perpustakaan S17 di Perpustakaan Negara dan pihak PNM berjanji akan memberi status tetap selepas melepasi kompentensi dan NPT pada tahap memberansangkan...kami bermula dengan Pekerja Khidmat Singkat pada tahun 2005 untuk 6 bulan dan dilantik secara Contract of Service (COS) pada tahun 2006....selepas beberapa tahun iaitu pada tahun 2008 kami bangkitkan semula janji KP (Ketua Pengarah) PNM yang telah berpencen itu kepada KP yang baru dilantik dan beliau menyatakan kerajaan sudah tidak mempunyai peruntukan untuk memberi skim tetap....kami cuba mengusulkan perlantikan tetap tanpa berpencen (bercarum KWSP) tetapi masih ditolak atas alasan bodoh iaitu kerajaan tidak ada bajet sedangkan kami memohon jawatan tetap tanpa berpencen....walaupun kami adalah lantikan SPA tiada juga jaminan untuk jawatan tetap sebenarnya...sekarang pada tahun 2012 kami SUDAH 7 tahun sebagai COS dan saya sendiri sudah menghadiri 11 temuduga SPA yang lain sejak 2008 hingga 2012 dan peluang itu masih juga tidak terbuka walaupun mempunyai pengalaman....bukan senang pihak SPA hendak berikan kelebihan untuk kami kerana bagi mereka kami bernasib baik kerana sudah bekerja dan peluang itu mereka akan beri untuk lantikan baru......saya sekali lagi menyatakan bahawa sekiranya anda berada di tempat saya sebagai kakitangan KONTRAK walaupun ditemudga SPA apakah perasaan ada bila ditaklimatkan sebagai kakitangan kontrak semasa melapor diri...tak kecewakah anda....jangan lah hasad dengki kerana Allah s.w.t boleh menarik rezeki anda sama ada melalui kesihatan, umur ataupun status pangkat anda...ada juga perlu rasa bersyukur dan doakan juga untuk rakan seperjuangan yang lain...jangan racist..sekian...Wassalam

UNTUK PENGETAHUAN RAKAN-RAKAN...ADA TIGA JENIS PERJAWATAN LAIN YANG DIWUJUDKAN OLEH KERJAAN SELAIN KAKITANGAN TETAP DAN BERPENCEN UNTUK INFORMASI..SAYA CERITAKAN MENGENAI CONTRACT OF SERVICE:

-KAKITANGAN CONTRACT OF SERVICE
>>kakitangan jenis ini banyak dilantik oleh SPA, PBT dan JPA dan urusan pengambilan diatur oleh Bahagian Pengambilan Khas SPA dan JPA...mempunyai kelayakan akademik yang dinilai setaraf dan sama dengan lantikan tetap yang lain dan mempunyai kenaikan gaji tahunan sekiranya diluluskan oleh jabatan berdasarkan nilaian prestasi tahunan yang dibenrakan iaitu wajib 85% NPT untuk anjakan gaji...sekiranya markah NPT dibawah 70% mereka akan dipertimbangkan untuk ditamatkan kontrak...kes penganiayaan NPT ini selalu berlaku pada kakitangan ini dan mereka harus berkhidmat dan melakukan seperti kaitangan tetap....punyai caruman KWSP dan pemberian ganjaran tahuan mengikut perkiraan KWSP dan tiada pelindungan SOCSO..hanya layak untuk pinjaman kenderaan....tidak boleh dilantik tetap sekiranya tidak meletak jawatan di status ini sebelum melalui proses temuduga lain....kerana servis perkhidmatan tidak dikira untuk lantikan tetap.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.
kepada hajah rogayah...

Tahukah apa BN buat pada negara,apa yang najib buat pada rakyat.Dosa kalau sokog orang yang buat jahat

Tanpa Nama berkata...

kesian juga gred j ni,hari-hari buat kenyataan tapi tak dilayan oleh ceupacs dan Najib,najib tolonglah gred j ni , kesian diaorang,,,,,,kepada gred j pi lah sambung belajar agar dipandang oleh ceupacs dan najib,ok? sambung belajar ya nakkkk.

Tanpa Nama berkata...

Skim lain pun nak merasa jugak time based macam cikgu. Takkan cikgu jer ada time based

=====================================
UNTUK MAKLUMAN TUAN,

SEBENARNYA TIME BASED TELAH DIPRAKTIKKAN KEPADA SEMUA JAWATAN,CUMA......UTK JAWATAN LAIN LAMBAT ATAU MUNGKIN TAK SEMPAT SEBAB PA BOLEH PENCEN DULU.LAGIPUN,JIKA ANDA TIDAK TERPILIH UTK KUP.ITU BERMAKNA PRESTASI ANDA TAK BAGUS....

SILA SALAHKAN DIRI SENDIRI,PELUANG TERBUKA LUAS KEPADA KAKITANGAN AWAM YANG CEKAP DAN BERSEMANGAT TINGGI.

Tanpa Nama berkata...

Skim lain pun nak merasa jugak time based macam cikgu. Takkan cikgu jer ada time based

=====================================
UNTUK MAKLUMAN TUAN,

SEBENARNYA TIME BASED TELAH DIPRAKTIKKAN KEPADA SEMUA JAWATAN,CUMA......UTK JAWATAN LAIN LAMBAT ATAU MUNGKIN TAK SEMPAT SEBAB PA BOLEH PENCEN DULU.LAGIPUN,JIKA ANDA TIDAK TERPILIH UTK KUP.ITU BERMAKNA PRESTASI ANDA TAK BAGUS....

SILA SALAHKAN DIRI SENDIRI,PELUANG TERBUKA LUAS KEPADA KAKITANGAN AWAM YANG CEKAP DAN BERSEMANGAT TINGGI.

Khamis, Jun 07, 2012 1:05:00 PM

-----------------------------------

Pembetulan Brother di atas,

Memang sekarang semua PA ada KUP tapi KUP PA lain selain Polis dan Guru adalah 15 tahun bukan macam Guru 8 tahun dah naik/dapat KUP...
Awak cikgu kah??? Itu pun tak faham??? Kalau guru lebih baik jangan mengajar tak faham bahasa.

Tanpa Nama berkata...

Jiran saya, suami isteri seorang guru...mula cuti sekolah dah balik kampung...sampai sekarang belum balik lagi...masih lagi bercuti. Best betul jadi cikgu, Cuti banyak...naik pangkat pun sonang. Gred 48 plak tu...

Tanpa Nama berkata...

Aduh, mana ade JUSA dapat sambung, semua habis berenti kalau dah sampai masa, kecuali pensyarah Unibersiti je. Dia mata dah rabun dan pakai tongkat masih nak bagi ceramah kat penuntut dia. Kesian anak murid dia dah ade Phd pun masih nanggur kerana pensyarah nak kerja sampai mampus kerana seronok naik kereta PERDANA dan tuang minyak sampai tumpah.

Rabu, Jun 06, 2012 6:51:00 PM

===========================================

siapa kata JUSA pencen tadak sambung secara KONTRAK..bersepah woo..cuma tak kecoh saja..drpd pelbagai SKIM..diulang..pelbagai SKIM...

mcm depa sajalah yg bnyk idea..bnyk pengalaman..org lain dah pupus agaknya..

mcm mana nak wujud idea2 baru kalau yg takuk lama takut nak pencen terus!!..masih gian nak kerja semata walau dah pencen wajib!!

;)

Tanpa Nama berkata...

hjjkkghhklljhk
testing dulu berr

gajah bangun berkata...

hyuuiyjki
uji test..

Tanpa Nama berkata...

Aduh, jom dijemput minum teh tarik dulu la syok gak baca komen komen PA ni .... release tension gak .. ha ha ha ha .....

Tanpa Nama berkata...

wow mashuuukkkkkk...pasni cikgu lagi baik punya perks.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa gaji kami pegawai kastam sokongan atau gred biasa paling rendah jika dibandingkan dengan PA yang lain.Harap Menteri Kewangan tolong tengok sebab kami tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya dari ketua jabatan kami.Gaji kami jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan Polis,Askar,JPJ dan lain-lain agensi.
Kami juga susah untuk naik pangkat.Sepatutnya kalau 8-10 tahun gred W22,boleh diberikan secara automatik untuk W26.Rata-rata daripada kami telah berkhidmat 30 tahun dan menghampiri usia persaraan.Kalau hendak dikira kenaikan gaji W22 ke W26 ,berapa sen sangat.JPA pun macam sial tak pandang golongan pegawai kiri macam kami.....Harap PM Najib tolong ambil perhatian yang sewajarnya.Bukannya kami minta naik gaji beribu ribu ringgit...Cuma kami lihat ada yang tidak adil.


...............................................


sistem gaji ssm min-max nie dah finalize belom? ke nak trus pakai sistem nie sampai next coming 'permintaan' ?

Tanpa Nama berkata...

JURUTEKNIK GRED J17/22/26 HANTAR PETISYEN




Utusan Malaysia
17/1/2009




SEBAGAIMANA semua pihak telah sedia maklum, Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 16 Tahun 2009 yang diedarkan baru-baru ini mengenai penambahbaikan skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah daripada gred NT17, NT22, NT31/32, NT36 kepada NT27, NT32, dan NT36 terlebih dahulu tentulah disambut dengan begitu gembira oleh mereka yang terlibat.
Meneliti semula syarat-syarat yang ditetapkan untuk pelantikan ke NT27, didapati terdapat ketidakselarasan di antara pemegang sijil/diploma di dalam jurusan berkaitan.
Adalah menjadi satu kemusykilan mengapa JPA harus membeza-bezakan kelayakan pemegang sijil daripada politeknik, apa istimewa dan apa kurangnya kelulusan untuk sesetengah jawatan.
Sehubungan itu, kami yang menjawat jawatan sebagai juruteknik yang memiliki sijil serta diploma dalam bidang berkaitan memohon dan merayu supaya JPA, CUEPACS, atau badan berkaitan meneliti semula skim perkhidmatan kami atas sebab-sebab berikut:
Syarat lantikan untuk menjawat jawatan juruteknik gred J17, memerlukan kelayakan sijil daripada politeknik, sedangkan untuk NT17 hanya memerlukan kelulusan SPM dengan kredit dalam subjek Matematik sahaja.
Mengikut pekeliling terbaru yang diedarkan oleh JPA, syarat lantikan bagi skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah gred NT27 adalah memiliki sijil dalam bidang kejuruteraan berkaitan (sila rujuk pekeliling perkhidmatan bil 16 tahun 2009, syarat lantikan - di para 4) yang mana, ini adalah sama dengan kelayakan untuk lantikan bagi skim juruteknik gred J17.
Kebanyakan juruteknik gred J17, walaupun telah bekerja selama lebih daripada 10 tahun, malahan ada yang telah berkhidmat hampir 29 tahun, masih lagi di gred yang sama, dengan gaji akhir bertahun-tahun di P1 dan kalau bernasib baik mendapat anjakan di P3, sedangkan NT17 dengan kelulusan lantikan SPM diberi kelonggaran kenaikan pangkat ke NT27 dengan pengalaman kerja hanya selama 6 tahun sahaja.
Dengan penambahbaikan dan perubahan skim tersebut sudah tentulah gred NT27 berpeluang mendapat gaji/pangkat yang lebih tinggi. Adakah JPA yang membuat dasar terlepas pandang atau sengaja tidak ambil peduli, sehingga menyebabkan mereka berada di skim perkhidmatan yang berlainan kerugian?
Bukankah syarat-syarat kelulusan bagi menjawat jawatan berkenaan adalah sama. Kenapa dasar penambahbaikan yang diguna pakai untuk skim perkhidmatan NT17 tidak boleh digunakan untuk skim-skim perkhidmatan yang lainnya.
Mengapa berlakunya ketidakadilan di dalam dasar pelantikan kakitangan awam.

Tanpa Nama berkata...

Gred Kejuruteraan CUEPACS yang dipengerusikan Oleh Sdr. Shuhaimi bin Othman (Presiden MTSU) telah bermesyuarat dengan Gred Sains dan Gred Pertanian mengambil keputusan mendesak pihak JPA menaikkan taraf gred J17 ke gred J27 dan Gred G17 ke Gred G27.
* Keputusan yang diambil secara kolektif.
* Menghantar satu Memorandum kepada Y.A.B Perdana Menteri untuk campur tangan dalam menaiktaraf gred ini yang mana semasa SBPA telah diberi keutamaan dan diletakkan kelayakan masuk STPM/Sijil (JA3-1).
* memohon kerjasama daripada semua MTSU Cawangan menghantar surat rayuan kepada Y.A.B Perdana Menteri

Tanpa Nama berkata...

Elok sangat la Tan Sri jadi panel tu. Baikila semula sistem kenaikan pangkat di Kementerian Pelajaran. Kalau kita lihat sekarang, kenaikan pangkat dengan gred di Kementerian Pelajaran cacamarba. Pelik teramat pelik, kenaikan gred di KPM tidak mengikut kekanan atau senioriti. Baru 10 tahun dalam gred siswazah dah pegang jawatan dan dinaikkan gred. Sedangkan ramai lagi senior yang sudah mencecah 20 tahun berkhidmat dalam jawatan ijazah masih biasa sahaja. Sebenarnya perlu di masukkan PTD ke KPM, JPN dan PPD terutama di bahagian kenaikan pangkat. Pegawai2 di KPM, JPN dan PPD ramai yang tolol.

Tanpa Nama berkata...

J17 memang layak dpt j27 sbb setaraf stpm...pekeliling sebagaimana tersebut di atas benar benar belaka...kalo jpa ksn da tak tau atau pura pura tak tau maknanya ksn kena TUKAR PENCEN AWAL rehatkan otak yg da penuh dgn pelbagai masalah masalah tak kira apa ja masalah...byk lagi pegawai pegawai muda berkalber...

Tanpa Nama berkata...

siapa kata JUSA pencen tadak sambung secara KONTRAK..bersepah woo..cuma tak kecoh saja..drpd pelbagai SKIM..diulang..pelbagai SKIM...agaknya..mcm mana nak wujud idea2 baru kalau yg takuk lama takut nak pencen terus!!..masih gian nak kerja semata walau dah pencen wajib!!Khamis, Jun 07, 2012 2:29:00 PM

kalau yg bukan bawah bawah JPA nak buat macam mana, jabatan tu kepala bapa dia punya, nasiblah engkau anak tiri, kerja asyik memonteng je, tamak macam sikap sekarang, berlagak banyak idea tapi asyik pandang duit je, pasal tu tak naik , memang sah calun masuk neraka. Contoh Om.. KUPEK kerja Juruteknik jaga lembu je, dapat sambung setiap tahun. Lepas tu ugut skim J hendak pakai POLY walhal kerja tak ade asyik merayau ke utara selatan, melalak siang malam dan abiskan duit kesatuan je.

Khamis, Jun 07, 2012 2:29:00 PM

Tanpa Nama berkata...

SEBAGAIMANA semua pihak telah sedia maklum, Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 16 Tahun 2009....... skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah daripada gred NT17, NT22, NT31/32, NT36 kepada NT27, NT32, dan NT36 terlebih....
Mengapa berlakunya ketidakadilan di dalam dasar pelantikan kakitangan awam.Khamis, Jun 07, 2012 5:23:00 PM

Kenapalah banggang sangat skim J nie, untuk menjawat jawatan PENOLONG PEGAWAI TANAH GRED NT27sijil dalam bidang kejuruteraan (ukur tanah atau perancang bandar dan wilayah) atau diploma dalam bidang ukur tanah bukannya sijil baiki aircond, Kerja Raya & Kaji Air dll. Sijil awak layak kerja swasta jaga jalan je. Kalau dah tak tahan berhenti je. Sifat engkau memang tamak skim lain banyak yang rugi bukan engkau sorang je tapi tak lah berlagak sangat macam engkau. Aku punya harapan balikkan balik skim J ade guna SPM baru adil.

Tanpa Nama berkata...

kenyataan-kenyataan dlm internet tidak boleh dibaca secara apa yg tertulis sahaja..kena dibaca apa juga yg tersirat disebaliknya..

sebab..mana sama keadaannya antara sesuatu yg dilafazkan secara lisan..dengan sesuatu yg ditulis sekadar kata-kata..

;)


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

( dengan sesuatu yg ditulis sekadar kata-kata..)

"LORGHHH! KOK ENAK BANGAT NGOMONGNYA" TOLONG TERJEMAHKAN, LEH TAK...TAK BERAPA NAK FAHAM LER...
I TAMAT DARJAH ENAM, SEK BANTUAN PENUH KERAJAAN JER...

SAYA P.A VETERAN berkata...

Memperjuang dan memohon insentif dari kerajaan adalah hak Gred Kementerian masing-masing.PERJUANGKANLAH tetapi jangan mengkritik permohonan Gred dari Kementerian lain pula. Kena Profesional lah.

Tanpa Nama berkata...

NAK ULAS SIKIT :

Aku tahu sangat skim Tani, Hutan dan Teknik gred 17 yang beria2 sangat perasan nak Gred 27. Korang tak tau sebenarnya apasal dah lama tangguh, sebab memang tak layak dan tak memenuhi kriteria LAN, MAMPU, JPA dan SPA.Memanglah CUEPACS dah hantar ke JPA tapi perlu dapat release dari LAN, MAMPU dan SPA. Korang tunggulah sehingga tahun 2020 baru lulus, sebab pada masa itu terma dan akta pekerjaan/ kelulusan/ iktiraf yang baru digubal akan diluluskan selepas dinilai tara 2 kali yang mengambil masa 5 tahun 1 peringkat.
Jadi kalau tak percaya, tunggu dan lihat.....! Sabar....sabar...sabar

ffgghytttr berkata...

woi mangkok bengong.. ko sakit hati kt gred g j apsal.. da tentu jpa thn lps sdri da approve kenaikan tp omar babi melalak sroh batalkan sbpa tros batal.. pd gred lain ko dpt naik aku x kesah.. tp ble gred j n g.. korang semua dengki.. yahudi laknat punya manusia

kerja sendiri gred XXL999 berkata...

kamu orang jangan gadu-gadu, kalau nak sangat gred mau naik... nuka bisness sendiri tak de orang control suka hati sendiri kenapalah gred yang angka besar-besar contohnya J999 atau G999 SIAPA LARANG! ADA KU KESA

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

gaji maksimum - minumun ni menyusahkan org yang buat kew. 8.. lagipun kebarangkalian silap kira adalah tinggi.. dicadangkan supaya cara pemberian kenaikan gaji tahunan seperti sebelumnya dikekalkan....

Rabu, Jun 06, 2012 3:36:00 PM

--------------------------------
Xde siapa paksa sign setuju terima SMM plus.

Kalau nak kenaikan gaji lama, stay je dgn skim SSM lama.
Gaji tahunan naik lagi la ciput..
Rabu, Jun 06, 2012 4:03:00 PM

=============================

bodoh.. org ckp pasal cara pengiraan gaji yg rumit & menyusahkan bahagian kewangan / pentadbiran untuk membuat pergerakan gaji tahunan.. bdoh nak nampus...

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa, hari tu cakap jawatan PELUKIS PELAN nak mansuh.

Sekali lagi aku ulang, hari cakap jawatan Pelukis pelan nak mansuh.
apa citer sekarang?

Lagi sekali akau ulang supaya Tan Sri Puan Sri paham, jawatan pelukis pelan yang nak mansuh apa cerita?

aku lagi 3 tahun pencen Pelukis pelan. Gaji dah lamggar tebing.

Tanpa Nama berkata...

Ko arr yg bodoh, bangang, bahlul. Dh mmg keje diorg buat kew8, so pesal nk kecoh? Gaji nk lebih, tp soh kira byk songeh plak. Makan gaji buta je tau.

Tanpa Nama berkata...

SAYA P.A VETERAN berkata...
Memperjuang dan memohon insentif dari kerajaan adalah hak Gred Kementerian masing-masing.PERJUANGKANLAH tetapi jangan mengkritik permohonan Gred dari Kementerian lain pula. Kena Profesional lah.

Khamis, Jun 07, 2012 8:35:00 PM

============================================

nak perjuangkan itu ini mesti penuh rasional & bukannya emosional..

dah nama pon memohon..biarlah sesuai dgn cara memohon..kenapa mesti sampai jadi mendesak?

bila memohon tidak ada istilah PASTI DAPAT..atau MESTI TERIMA MUTLAK..

sambil tu fikirlah dgn jujur, setimpalkah hasil kerja selama ini dgn apa yg dipohonkan?

Tanpa Nama berkata...

NAK ULAS SIKIT :

Aku tahu sangat skim Tani, Hutan dan Teknik gred 17 yang beria2 sangat perasan nak Gred 27. Korang tak tau sebenarnya apasal dah lama tangguh, sebab memang tak layak dan tak memenuhi kriteria LAN, MAMPU, JPA dan SPA.Memanglah CUEPACS dah hantar ke JPA tapi perlu dapat release dari LAN, MAMPU dan SPA. Korang tunggulah sehingga tahun 2020 baru lulus, sebab pada masa itu terma dan akta pekerjaan/ kelulusan/ iktiraf yang baru digubal akan diluluskan selepas dinilai tara 2 kali yang mengambil masa 5 tahun 1 peringkat.
Jadi kalau tak percaya, tunggu dan lihat.....! Sabar....sabar...sabar

__________________________________

Cakap bajet bijak,tapi sembang kedai kopi boleh la, ni bukan VAKTA tapi AUTA>

Tanpa Nama berkata...

Adakah memorandum telah dihantar dan reaksi balas daripadanya?

Tanpa Nama berkata...

Cakap bajet bijak,tapi sembang kedai kopi boleh la

Jumaat, Jun 08, 2012 8:05:00 AM

===========================================

ya betulllllll...ramai gah & dentam dentum melenting dlm log cuepacs..siap nak ugut guna PRU itu ini..tuntut itu ini...sembang kedai kopi sajaaaaaaaaaaa....

;)

Abang style berkata...

masing2 foul!! perjuangan tiada style..kurang method.
takpe cuba lagi sehingga jd terbaik. ramai yg nk lihat n dengar..
let the best win

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Semua Sahabat dan Salam Sejahtera

Bersyukur seadanya dan berterima kasih pada empunya dan pemimpin semua.

Telah tersurat dan tersirat bahawa kekayaan dan dipandang tinggi adalah kalangan peniagaan. Ini terbukti kerana umat Islam telah diberitahu bahawa 9/10 untuk berjaya dan menjadi kaya adalah bidang perniagaan.

Bukti nyata apabila kesemua orang terkaya di Malaysia adalah Ahli Perniagaan. Justeru itu dinasihatkan kepada semua sahabat jika nak kaya baik PA ceburilah perniagaan. Sebagai PA kehidupannya taklah kaya dan tak juga termiskin.

Amalkan konsep wasatiyyah untuk kejayaan didunia dan diakhirat.

Salam drp hamba yang hina BP.

Tanpa Nama berkata...

elok tukar blog ni kepada BLOg Sembang Kedai Kopi Cuepacs...

Tanpa Nama berkata...

Bukti nyata apabila kesemua orang terkaya di Malaysia adalah Ahli Perniagaan. Justeru itu dinasihatkan kepada semua sahabat jika nak kaya baik PA ceburilah perniagaan. Sebagai PA kehidupannya taklah kaya dan tak juga termiskin.

Amalkan konsep wasatiyyah untuk kejayaan didunia dan diakhirat.

Salam drp hamba yang hina BP.

Jumaat, Jun 08, 2012 11:00:00 AM

=============================================

benarrrrr..jadi silalah ramai2 PA yg keluh kesah gelisah tak selesa tu utk hantar surat rasmi SEGERA samada pohon kebenaran RASMI jalankan bisnes...ATAU kalau yg dah ada bisnes tu..inilah masa terbaeekkkkk utk bersara awal (bersara pilihan)..atau perletakan jawatan ;)

maka akan wujud lebih banyak RUANG & PELUANG untuk PA lain mendapat kenaikan pangkat dsb.. ;)

Tanpa Nama berkata...

terkini.....dengar sini semua.

AKU YAKIN....

DENGAN KEDUDUKAN KEWANGAN KERAJAAN YANG KUKUH SEHINGGA MENCADANGKAN BRIM PUSINGAN KE 2,MAKA PADA 28 SEPT NANTI,PA AKAN DAPAT KENAIKAN GAJI DAN TAMBAHAN CUTI LAGI.(CUTI UTK MENAMBAHKAN HUBUNGAN KELUARGA , AKTIVITI KEJIRANAN DAN MASYARAKAT)

HIDUP BN!!!!!TERUS MEMERINTAH SELEPAS PRU 13.

NAIK GAJI 13% PUSINGAN KE 2.

Tanpa Nama berkata...

Kami E22 Perangkaan telah naik pangkat secara temuduga dan pindah ke negeri lain.Tetapi KUP22 dapat kemudahan gaji sama dengan kita tanpa berubah meja. Sila panjankan E26 KUP kepada semua E22 yang telah disahkan dan telah berkhidmat
5tahun dalam jawatan ini.

Tanpa Nama berkata...

tak berpuas hati dgn Sistem Perkhidmatan Awam ditadbir oleh Krjaan BN pakat2 TUKAR le bro dlm PRU13 .
ANDA MAMPU MENGUBAHnya .

Tanpa Nama berkata...

TAMBAHBAIK PERKHIDMATAN AWAM DAN LAKSANAKAN SEBELUM PRU KE-13, PASTI OMNO/BN MENANG BESAR...! TAPI KALAU TIDAK PR LAH AMBIL ALIH PUTERAJAYA, HA..HA...HA...!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita pakat berpakat membawa berakat tukal karusi meja jambatan baru jet la..senang criter

Tanpa Nama berkata...

Kita kan penjawat awam...tak kan ko nak gigit tangan org yg nembetr bantuan ko dgn gagji rakyat yg ko makan sara keluarga...kalo ko nak lawan kerajaan mu berhenti berkhidmat dgn kerajaang...tapi ku tau korang semua diam diam ubi bergerak di bawah tanah yerrrr...ha ha ha tak pe la kan negara kite DEMOKRASI BERPERLEMBAGAAN....

Tanpa Nama berkata...

Wahai semua penjawat awam seluruh negara ...dengar dengar PA kena dinaikkan gaji 13%-7% kali kedua sbb BR1M KENA BAGI KALI KEDUA juga..horeeee trimakasi kerajaan BN SELAMANYA......syukul laaaaa

Tanpa Nama berkata...

betul dan sahih ke berita / khabar yang pa di seluruh negara akan naik gaji 13 -7 peratus utk kali kedua spt br1m ?

Tanpa Nama berkata...

NAK ULAS SIKIT:

Sebab apa Kerajaan bagi kenaikan 13%.
Sebab mintak penjawat awam sokong kerajaan pusat sekarang masa undi PRU-13 nanti. Tapi janganlah jadi keldai sebab kita ada akal dan iman.
Tepuk dada tanya iman.

Tanpa Nama berkata...

NAK ULAS SIKIT:

Apa jawatan penjawat awam perlu ada
INTEGRITI. Bermula dari pemilihan, temuduga, lantikan, pengesahan jawatan dan berpencen.Kalau dari awal dah pilih KRONI(mesti ada kepentingan) tak payahlah dihujung nak cakap yang TERBAIK. Jangan ikut doktrin si kafir atau
si munafik, yang berkata kalau tak buat DOSA dulu macam mana nak TAUBAT konon. Atau bertindak secara sesat iaitu MATLAMAT menghalalkan CARA.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa gaji kami pegawai kastam sokongan atau gred biasa paling rendah jika dibandingkan dengan PA yang lain.Harap Menteri Kewangan tolong tengok sebab kami tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya dari ketua jabatan kami.Gaji kami jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan Polis,Askar,JPJ dan lain-lain agensi.
Kami juga susah untuk naik pangkat.Sepatutnya kalau 8-10 tahun gred W22,boleh diberikan secara automatik untuk W26.Rata-rata daripada kami telah berkhidmat 30 tahun dan menghampiri usia persaraan.Kalau hendak dikira kenaikan gaji W22 ke W26 ,berapa sen sangat.JPA pun macam sial tak pandang golongan pegawai kiri macam kami.....Harap PM Najib tolong ambil perhatian yang sewajarnya.Bukannya kami minta naik gaji beribu ribu ringgit...Cuma kami lihat ada yang tidak adil.

===================================

permintaan akan senang utk ditunaikan kerana Menteri Kewangan adalah PM yang sedia mendengar denyut nadi rakyat.harap salurkan masalah dan permintaan melalui saluran seperti kesatuan kastam...
insyaAllah tak lama lagi gred kastam adalah yang terbaik berbanding dari gred jawatan lain.
----------------------------------
Saya pun dah dekat 10 tahun menyandang W22.Betul ler kerja kastam peringkat sokongan rendah ni tidak dapat pembelaan dari JPA ker..Pengurusan Kastam Ker..Hatta Menteri sekali pun.Gaji lebih rendah dari Pegawai Polis berpangkat Koperal.Apa boleh buat.Dari segi gaji, Kastam ni 10 tahun ketinggalan jika dibandingkan dengan agensi lain.Jadinya kena ler buat kerja sampingan sebab nak tambah duit poket.Mintak ler PM beri kelonggaran PA yang mcm kami.Servis dah lama sangat nak pencen tak lama lagi.Kalau nak harap ehsan JPA tak usah harap.Betul ler tu..berapa sen sangat kalau gaji naik pun.Kalau peringkat pegawai kanan W41 ke W44,5 tahun dah boleh naik pangkat.Gaji naik banyak tuu.Apa raa JPA.Mana pertimbangan yang adil .?

Tanpa Nama berkata...

suruhanjaya ssm nir berapa lama nak dapatkan keputusan penambahbaikan ssm nie.semua buat slow je. semua yang dilantik nie x berguna kakitanganawam Di perbodoh je. dah 3 bulan berlalu khabar angin pun x de. kalau janji nak bg lepas pilihanraya memang x de la jawapanya.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
suruhanjaya ssm nir berapa lama nak dapatkan keputusan penambahbaikan ssm nie.semua buat slow je. semua yang dilantik nie x berguna kakitanganawam Di perbodoh je. dah 3 bulan berlalu khabar angin pun x de. kalau janji nak bg lepas pilihanraya memang x de la jawapanya.

Sabtu, Jun 09, 2012 10:07:00 AM

************************************************************

hahahahaha...sendiri mau ingat la bro...baru tau ka???

Tanpa Nama berkata...

Wahai semua penjawat awam seluruh negara ...dengar dengar PA kena dinaikkan gaji 13%-7% kali kedua sbb BR1M KENA BAGI KALI KEDUA juga..horeeee trimakasi kerajaan BN SELAMANYA......syukul laaaaa

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ito la janji konsep pulitik pilihanraya.....janji tu 5 tahun akan dtg baru diungkit semula....he he he

Tanpa Nama berkata...

Ini bagus punya criter ni....

Tanpa Nama berkata...

Tatap tu .....tak nak jaga group J G buat aper kiter sokong....kita cuba luah pada kerusi baru lagi pulak pun tara kana paduli...ini citer lapok juga nanti....

Tanpa Nama berkata...

bye2lh najib...

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikom..
Datuk Alimudin semasa jadi Ketua Pengarah Pelajaran apa satu pun tak buat, inikan pula hendak berharap kpd dia...melingkup..

Tanpa Nama berkata...

Hidup J17,bila nak naikkan pangkat kami ke J 27,tak tau ke sijil kami setaraf Ijazah,sepatutnya layak j41

Tanpa Nama berkata...

Akan naikkan gred j17 ke j27 ini sblm PRU13 tapi korang kena sukung BN ...korang layak 100% layak dan tatap layak ikut ito pekeliling

J54 berkata...

Tanpa Nama berkata...
Hidup J17,bila nak naikkan pangkat kami ke J 27,tak tau ke sijil kami setaraf Ijazah,sepatutnya layak j41

Ahad, Jun 10, 2012 4:09:00 PM

Silap tu bro, bukan 41 tapi 54
apala kau ni nak minta gred pun x reti kihkihkihkih

Tanpa Nama berkata...

Keadilan utk semua bukan utk sekumpulan jawatan sahaja.

Tanpa Nama berkata...

j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27

Tanpa Nama berkata...

GRED J dan yang sewaktu dengannya patut naik.... lepas buat penambahbaikan dari masa ke semasa kepada semua GRED agar tiada yang ketinggalan...

Bangsa lain patut ada dalam sektor awam ni...kalau tak kerja nak berpuak puak ( sesama sendiri) walaupun satu bangsa.... pastu kaki ponteng dan ngular biar segan sikit dengan bangsa lain... kerja macam haprak.

pengalaman aku di sektor swasta..tak wujud sikap puak puak ni... target dorang mesti kerja...sama adil dan saksama... tak ada bokrasi pun walaupun dorang offer bangsa dorang gaji lebih sikit...tapi bonus sama rata beb ... siapa siapa tak kerja , ponteng ke mesti kena tindakan...tak ada cover mengcover ni...tak macam sektor awam...macam hapa aje... cover mengcover number 1.... yang kerja teruk makin teruk dan yang tak berapa nak kerja sampai pencen senang lenang.... tension aku... aku jadi terkezut tengok budaya kerja kat sektor awam ni...sebab aku dah biasa kerja dari sektor swasta... hebat lakonan kebanyakkan pekerja sektor awam ni... walaupun tak semua gitu.... kelakar pun ada...
bos ada ...dia ada, bos tak ada, dia tak ada......jadi bila bos nengok dia tak ok?.. jawapan bos sentiasa akan nampak dia ok .....hehehhehe... lakonan semata mata.....bodek nya lain...

jadinya aku setuju ambil bangsa lain duduk kat sektor awam ni... amibil nisbah 10 : 100 ....10 setiap bangsa lain dan 100 bangsa kita....

Tanpa Nama berkata...

Ya ya ya..undilah kerajaan BN

Tanpa Nama berkata...

Ito la korang byk hasad dengki.....otak korang paling mundur di dunia...

Tanpa Nama berkata...

Kami j29 minta naik taraf j38...tatap huru hara jpa lagi

Tanpa Nama berkata...

KITA NI MELAYU......INGATLAH :

JIKA KITA BERBAHASA....DORANG JUGA BERBAHASA,

JIKA KITA SOPAN ...... DORANG JUGA SEGAN,

JIKA KITA MENGHORMATI.... DORANG JUGA AKAN MATI AKAL,

JIKA KITA CINTAKAN AGAMA DAN BANGSA KITA ...... DORANG AKAN TAKUT DAN SEGAN NAK PIJAK KIA,

TAPI APAKAN DAYA ....:

MELAYU DAH TAK MACAM MELAYU DAH SEKARANG NI,

MELAYU SENDIRI HINA MELAYU....,

MELAYU SENDIRI MENJATUHKAN MERTABAT SENDIRI,

MELAYU SENDIRI DAH TAHU BERAGAMA,

MELAYU SENDIRI YANG MENGAIBKAN BANGSA SENDIRI.....

MELAYU SENDIRI YANG LUPA ASAL USUL ,
MELAYU JUGA DAH TAK ADA SOPAN SANTUN ,

MELAYU SENDIRI YANG MENGGUNAKAN KATA KATA KESAT...

INGATLAH MELAYU JIKA BERSATU KITE KUAT..... JGN ASYIK KUAT MENGAMPU,

INGATLAH MELAYU ,KITA KITA DI PANDANG DARI SEGI AKHLAK, BUDI BAHASA DAN AGAMA YANG KITA ANUTI...JGN CEMARKAN AGAMA MURNI KITA "ISLAM"...

SEKIAN TERIMA KASIH....