SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

09 Jun 2012

CUEPACS MINTA KAJI GAJI PEMBANTU TADBIR

Berita Harian
Oleh Syed Azwan Syed Ali
2012/05/30

KUALA LUMPUR: CUEPACS mencadangkan gred minimum N17 pembantu tadbir dikaji semula selain membuka ruang kenaikan pangkat golongan itu daripada gred maksimum N26 kepada gred bersepadu N42.

Cadangan itu bagi membolehkan kenaikan kerjaya dan pangkat lebih luas kepada 80,000 pembantu tadbir yang dikelompokkan dalam kumpulan sokongan kerajaan.
CUEPACS juga mencadangkan gelaran jawatan itu ditukar kepada pegawai kerani atau pegawai hemat tadbir bagi melambangkan peranan kelompok itu selaku kumpulan sokongan yang melicinkan urusan pentadbiran.
Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata cadangan itu akan dikemukakan kepada kerajaan melalui suruhanjaya khas penambahbaikan sistem saraan baru perjawatan awam yang akan ditubuhkan tidak lama lagi.

Katanya, kajian gred kelompok kakitangan kerajaan itu perlu dilakukan sejajar perubahan tuntutan tugas dan cabaran golongan itu, selain peningkatan taraf hidup rakyat.

“Cadangan sebenar (gred minimum) dibincang pada 12 hingga 14 Jun ini dalam bengkel semakan skim gred gaji penjawat awam anjuran CUEPACS di Muar, Johor.

“Cadangan dibawa kepada suruhanjaya yang akan diumumkan Perdana Menteri atau Ketua Setiausaha Negara (KSN),” katanya selepas merasmikan Mesyuarat Agung Ke-16 Kesatuan Pembantu Tadbir dan Pembantu Tadbir Rendah Pendidikan (KEPTAN) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, di sini, semalam.
Mengulas lanjut, Omar berkata, kajian semula gred minimum N17 bermakna kelompok itu akan menerima kenaikan gaji pokok yang kini dibayar RM926.60 sebulan.

“Gred (minimum) jawatan jururawat juga U19, jadi (gred bagi jawatan) pembantu tadbir kerajaan juga perlu dikaji semula,” katanya.

Katanya, kenaikan gred bersepadu memberi mereka peluang kenaikan pangkat gred bersepadu yang mengambil kira pengalaman, kemahiran dan sumbangan kepada organisasi tanpa perlu merujuk kepada kelulusan akademik.

“Maknanya (bagi gred bersepadu) tak perlu ada ijazah atau diploma tetapi ambil kira pengalaman, kemahiran dan sumbangan. Namun, bukan semua boleh dapat gred ini, hanya mereka yang layak,” katanya.

121 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

korang dgr la ckp omar ni.. dia tgh melobi korang smua agar nampak dia calon tbaik utk pru nati.. omar bangsat gred pertanian bile dan apecter.. aku no 1 lagi

PEG. UNIT GAJI berkata...

TUAN2 & PUAN2. DI SINI SAYA INGIN MEMBANGKITKAN SOAL KENAIKAAN PANGKAT. KENAPA BAGI GRED 41 DAN KEATAS APABILA BERLAKU KENAIKAN PANGKAT, BUKAN SETAKAT GAJI SAYA YANG BERUBAH TETAPI LAIN-LAIN ELAUN TURUT BERUBAH YAKNI MENINGKAT. BERBEZA BAGI GRED 1 HINGGA 40, APABILA NAIK PANGKAT HANYA GAJI SAHAJA YANG BERUBAH SEDANGKAN LAIN-LAIN ELAUN TETAP KEKAL SAMA. INI TAK ADIL BAGI KAKITANGAN BERGRED 1 HINGGA 40. HARAP PIHAK CEUPACS TOLONG TENGOKKAN PERKARA INI. MANA ADIL ASYIK GOLONGAN 41 KEATAS SAHAJA YANG DAPAT UNTUNG SEDANGKAN GRED BAWAHAN DAPAT HAMPEH SAJA,SUDAHLAH TIME BASED SAMPAI 15 TAHUN PULAK TU. SAKIT HATI MELIHAT SETIAP KALI PEG. GRED 41 DAN KEATAS NAIK PANGKAT.

Tanpa Nama berkata...

KAMI SOKONG 100% KENYATAAN DIATAS, INIKAH DIKATAKAN KEADILAN, AGAKNYA KENAIKAN PANGKAT HANYA UNTUK DG41 KE ATAS SAJE,KERJA PEGAWAI GRED 41 KE ATAS, HANYA JALAN,CAKAP,SIGN,
.. KERJA PEMBANTU TADBIR SEMAKIN HARI SEMAKIN BERTAMBAH BEBANNYA,DI ARAH KESANA KESINI, TAKLIMAT, SEMINAR, MAJLIS, KURSUS DAN SEBAGAINYA.. PAGI, PETANG, SIANG-MALAM.. DAHLAH TUE ELAUN TAK NAIK-NAIK, TIMEBASED SAMPAI 15 TAHUN, TAK MASUK AKAL LANGSUNG, PEMBANTU TADBIR SEKARANG RAMAI YG MEMILIKI SIJIL,DIPLOMA DAN IJAZAH, APE CITE, SPA,JPA,CUEPACS DAN KERAJAAN TAK OTAK NAK FIKIR KEA.. MELAMPAU SANGAT, GRED N17 PEMBANTU TADBIR SEPATUTNYA DAH BERUBAH 10 TAHUN YG LALU.. PRU-13 NIE, PENENTU NASIB KAU ORG..

Tanpa Nama berkata...

bagaimana nasib N1, kami yg ada SPM, nk pg ke jawatan N17 pun susah, ni bela plak N17.. lu jgn ingat N17,org bawahan engkau tk pdulikan...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kpd cuepac kerana memperjuangkan nasib penjawat awam. saya merupakan penjawat awam berstatus konttak hampir 10 tahun di DBKL namun hingga kini masih belm ditetapkan.
mohon supaya Datuk Omar membantu kami yang melebihi 1000 orang di pelbagai jawatan yang masih lagi berstatus kontrak.
penyusunan semula telah diluluskam oleh JPA NAMUN dbkl lebih mwmberi peluang kpd calon luar. sepatutnya di tetapkan dulu kakitangan kontrak...

tolonglah kami kerana kami ridak mendapat pembelaan sewajarnya kerana ada yg telah berumur dan sehingga kini masih kontrak

Tanpa Nama berkata...

Semua gred N perlu bersatu seperti MTSU.
60% PA bukan Guru kumpulan sokongan dlm klasifikiasi Gred N.

Tanpa Nama berkata...

PRU-13, lingkuplah BN tahun nie.. kau orglah perhabiskan duit rakyat billion ringgit..!!gaji,gred PA bawahan 1.4juta tak naik-naik, utamakan gred 41 ke atas jea.. harga rumah melambung tinggi, harga barangan keperluan harian melambung naik, minyak RON97 naik, harga kenderaan nasional proton semakin melambung naik, harga barangan makanan asasi naik, Interest bank semakin naik, Tol semakin naik, Bil api dan air semakin naik, Bil astro semakin naik, bil telepon semakin naik, APE NIE SEMUANYA NAIK TAKDA TURUN..!! MANE JANJI DITEPATI, RAKYAT DIDAHULUKAN.. PRU-13 1.4 JUTA PA DAN RAKYAT AKAN MENGUNDI SAPE YG MENJAGA KEBAJIKAN PA,RAKYAT.. PA 1.4 JUTA BERFIKIRLAH SEBELUM BERTINDAK JGN BERFIKIR SELEPAS BERTINDAK (MENGUNDI) BERFIKIR MENGGUNAKAN OTAK JGN MENGUNDIKAN HATI..

Tanpa Nama berkata...

rasanya dah naik gaji....dah naik merungut jugak...tk habis2 nk ugut dengan pilihanraya... mcm hampeh...

Bang jo berkata...

Betul lah..rasanya gaji dah naik dengan banyak lah??/..apa masalah dengan matTanpa nama 10 Jun 1:46:00 PM, tuh!. Mana tak cukup duit..siap boleh pakai Astro...org dah bagi TV free tu cukuplah...ini nak enjoy sakan...dah kata belanja tak cukup. Pelik...dan nampak tak bersyukur.Orang yang...41 ke atas pon tak pakai astro.tu pulak pakai telefon ...pakai berpada-pada lah..hanya yg perlu saja...tapi ini kucing cerit-berit pon nak telefon juga...Sampai bila pon tak cukup bang!...kalo rasa tak cukup juga...pegilah masuk swasta...boleh terus jadi pengarah...

Tanpa Nama berkata...

org gred 41 cumsa sgn lepas cakap sila buat tindakan..org bawahan jugak yg buat kerja..tapi yg dpt nama mereka org la...lepas tu melobi sana sini nk carik publisiti...bila org bawah salah sikit tak buat kerja terus nak tutup periuk nasik org...wei....org atasan!! korang mkn gaji jugak la..korang dibayar lebih kerja la lebih sikit...ini asyik nak turunkan kuasa kepada org bawah..korang xkan makan gaji buta>>!!

Tanpa Nama berkata...

kesian...mau senyum pon ada..ketawa pon ada...

amat jarang PA baca senarai tugas dgn teliti..

amat jarang yg baca & fahamkan pasal SKIM & GRED..

ADIL itu amat subjektif..semua nak SAMARATA..hujungnya sama dengan sistem...

lu fikir la sendiri.. ;)

Tanpa Nama berkata...

Biar betul Omar kupek ni, kalau N17 naik sampai 42, macam mana dengan N1 yang mati takat N4, kerana N 11 dah dijumud.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs berilah keadilan utk semua Penjawat Awam & bukannya memenuhi sekumpulan jawatan sahaja .
Jika Cuepacs sebegini lebih baik Mengikut Kesatuan Profesion sendiri .
Kesatuan utk kakitgn Awam tetapi keputusan tidak berpihak semua.

Tanpa Nama berkata...

Teima ksih banyak2 cuepac, memang patut pun gred pembantu tadbir dinaikan terutama yang pembantu tadbir yang asal. banyak gred bawahan di upgredkan ke N17, pembantu tadbir yang asal masih di gred yg sama, sepatutnya gred kami dinaikan juga baru seimbang.

anak tiri berkata...

salam & selamat sejahtera semua terutama PA....yg bermula gred 1 sampai gred yg x sudah2 ketinggalan dari semua aspek dr gaji,naik pangkat,elaun dan yg sepatutnya dpt. ape pun terima kasih la pd cuepacs yg cuba membantu utk merubah dari yg asal....walau bagaimana pun kami yg dibawah ni hanya menunggu dan menunggu kejutan-kejutan yg luarbiasa dari pihak kerajaan mahupun cuepacs,dan kami masih lg dianak tirikan.....

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar yang dihormati, apa pula cerita bagi pekerja bergaji yang dah bekerja 10, 15 sampai 20 tahun tapi masih bergaji hari. Kerja-kerja yang dibuat memegang vot kerja-kerja kerani akaun (W17), sepertinya tidak berbaloi gaji kami hanya RM700 ke bawah. Kelulusan tidak lah tinggi tamat juga tingkatan lima. tapi kan kalau dah berpuluh tahun buat kerja-kerja seperti ini rasanya tak usah lah pandang sangat kelulusan cukup lah dengan pengalaman kerja berpuluh tahun. Kami merayu hargai lah tenaga kami dan hargai lah pengalaman kerja kami yang berpuluh-puluh serta jasa-jasa kami.

puteri berkata...

Bagus..harap2 menjadi kenyataan sebelum PRU13 nanti.

Tanpa Nama berkata...

kami menyokong penuh kenyataan di atas..beb mane ada dlm malaysia nie org tak pakai astro, org asli pun tahu pakai astro, lu nie bengong kot.. gua rase lu pakai rancangan indon kot.. patut la.. nak jimat katakan..gua rase lu nie minat minah indon agaknye.. gred 41 ke atas senyap-senyap jea dah mintak naik gred sampai JUSA, khususnye Pegawai Tadbir Negeri(PTN), lu jea buta kayu, org dah ke bulan, ke marikh lu duduk bawah temperung kaca..ha..!!ha..!! kesian bro isnin jun 2012, jam 8.25am.. tapi bila naik gaji dan bonus lulah org pertama kecoh satu kampung.. betul-betullah lu nie fikiran mangkuk-hayun.. kah..!!kah..!!

Presiden Kopek berkata...

PT N17 naik ke gred bersepadu N42...aku senang ja...pegang pada statement Pak Omar ni:

"Maknanya (bagi gred bersepadu) tak perlu ada ijazah atau diploma tetapi ambil kira pengalaman, kemahiran dan sumbangan. Namun, bukan semua boleh dapat gred ini, hanya mereka yang layak,” katanya."

Kalau nak kira pengalaman & kemahiran, PT N17 yang dok buat keja taip surat sahaja pun ada yang lebih dari 15 tahun...itu pun pun dah kira berpengalaman...kemahiran dia...ketuk papan keyboard...specialist dalam taip menaip...

hehehehe...mau gelak pecah perut aku ni...kalau orang macam ni boleh naik gred bersepadu N42...dah kira gred profesional beb!!! lepas ni diaorang boleh la masuk meeting dgn bos-bos besau2...boleh bagi keja kat diorang teruk sikit..

jangan nanti org kata, pangkat besau...gaji besau...tapi hasil keja ciput sudah la...

Pak Omar oooii....kalau nak kaji...biar la kaji secara menyeluruh...jgn tengok skim2 tertentu ja...ada berpuluh ribu lagi pegawai kumpulan sokongan tak kira dari gred 1 hingga 40 yang ada kelayakan lebih dari tu...tak kira la diaorang ni dari skim perkhidmatan apa...nak cerita kelulusan....dari sijil sampai ke master pun ada....keja dah berbelas2...berpuluh2 tahun...itu pun ada yang berpeluang dapat KUP selepas 15 tahun berkhidmat...di ulang sekali lagi...baru KUP....tak naik pangkat ke gred hakiki lagi...apa la...dikriminasi skim perjawatan betoi...kalau nak buat, buat semua skim la...kalau macam ni la dok ding..dong..ding..dong..boleh lingkup perkhidmatan awam untuk masa akan datang..

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar oooii ingat-ingat PA khususnya Pembantu Tadbir N17 yang telah bersusah payah menlanjutkan pelajaran untuk mendapatkan diploma /ijazah mahupun degree tapi belum juga mendapat kenaikan pangkat, tetiba ada PA yang dinaikan pangkat secara bersepadu hingga ke gred 42 tanpa perlua ada degree/master? tak kan naya pada mereka yang telah bertungkus lumus belajar... aduh haiii bahlolnya cadangan tuan Presiden kita..

Tanpa Nama berkata...

XPAYAH KAJI LAH...
KALO NK KAJI,KAJI SEMUA GRED..BIAR ADIL..JGN SEBUT PEMBANTU TADBIR SAJA..

Tanpa Nama berkata...

JPA diminta kekal jawatan Pembantu Tadbir N17,W17(Pembantu Tadbir kewangan) kerana setengah Pembantu Tadbir baru naik gred dari N11 to N17,W17 kalau nak minta naik gred ukur baju dibadan,lulusan SPM nak minta naik gred sampai degree,kalau gitu tak payah belajar teruk teruk.dulu masa orang belajar siang malam,asyik berbual bual/tidur sepanjang,bila orang dah pegawai gred 41,nak minta sama gred dengan kami yang gred 41,suloh muka dicermin boleh tak,atau ukur baju dibadan dulu.

Tanpa Nama berkata...

JPA diminta kekal jawatan Pembantu Tadbir N17,W17(Pembantu Tadbir kewangan) ,kalau nak bagi,lulus mereka gred turus 1,2 dan 3 baru mereka jaguh dan tidak cakap besar lagi,biar mereka jadi ksu ksu,biar mereka lintang pukang.baru mereka celik sikit.

Ketua Tadbir Urus Kerajaan N42 berkata...

Saya bangkang 1 juta peratus. Sepatutnya gred bersepadu Turus 1 baru adil dan saksama. Perlu sekurang2nya RM10 juta seminggu baru kami ni cukup duit utk beli:
i. minyak wangi,
ii. spek hitam (utk letak atas kepala),
iii. kasut mahal,
iv. seluar tempah,
v. cincin,
vi. gelang besi,
vii. jam mahal,
viii. modify kete,
ix. beli kelengkapan bersokan (mcm futsal, bolasepak, badminton) tp haram x terer,
x. handphone
xi. kete baru
xii. perabot baru
xiii. langsir
xiv. makan kat luar selalu
xv. minum2
xvi. makan2
xvii. isap rokok

Semua ni penting untuk memartabatkan kami PA walaupun hanya SPM / PMR / DIP tp dgn cara ini baru org pandang hormat dan respek apa kami kata. Gelaran pon patut setara seperti:
i. Penolong / Timbalan Pengurus / Pengurus Pentadbiran Pejabat Gred N17 - N42; atau
ii. Penolong / Pegawai / Ketua Pegawai Khidmat Pengurusan dan Pentadbiran Gred N17 - N42; atau
iii. Penolong / Pentadbir / Ketua Pentadbir Operasi Gred N17 - N42

Ada parkir, ada kete, elaun2, bilik sendiri, suratkhabar, dpt masuk mesyuarat dan makan free, pakai kot dan tali leher dan orang panggil Encik atau Puan... haaa ini baru la layak jadi PA. Kalau tak, org pandang hina lagi keji tahu!

Tanpa Nama berkata...

SALAM SATU MALAYSIA....

WAHAI PENJAWAT AWAM SEKALIAN, KORANG NI YG DOK KECOH2 NAK NAIK GRED NAIK GAJI BAGAI WAT LA SENYAP2... NI KECOH SATU DUNIA LEH BACA LEH TAU PE RANCANGAN KORG... MANA LA HARGA BARANG, HARGA RUMAH TAK NAIK...PENIAGA KAT SANA SMUA TERSENYUM LEBAR BACA KORANG PUNYE STATEMENT TAU TAK...AKU PUN GRED BAWAHAN GAK TP CUBA BERFIKIRAN PROFESIONAL SIKIT WALAUPUN KELAYAKAN AKADEMIK TAK PROFESIONAL.... JGN LETAKKAN MARTABAT ANDA TERLAMPAU RENDAH BILA ORANG BACA STATEMENT YG ANDA TULIS.... TAK SALAH NAK PEJUANGKAN HAK TAPI KAJI SEBELUM MEMBUAT SPEKULASI.... HARAP MAKLUM... TERIMA KASIH....

Tanpa Nama berkata...

Tq. Mohon kaji juga timed based dari 15 tahun ke 10 tahun sepertimana yg dinikmati warga pdrm dan guru

Tanpa Nama berkata...

Kajilah secara menyeluruh jgn mengkaji sesetengah jawatan , kelak terasa hati & makan hati .
Ada anak ramai kenalah sama rata jgn ada anak EMAS .

Tanpa Nama berkata...

cadangan yang dinanti-nantikan setelah bertahun-tahun. Kalau benar bagai dikata.Kalau nak tunggu timebased yang 15 tahun tu..terasa lamak lah sangat.Kan baik kalau sama mcm gred DG, at least 10 tahun.

Cecupak berkata...

setuju dengan Ketua Tadbir Urus Kerajaan N42 Isnin, Jun 11, 2012 8:09:00 PM

patut tambah lagi 'kos' hidup PA especially kerani dan pap mcm tpt aku:-
i. beli beg sandang kulit;
ii. pegi minum2, makan2, isap rokok time keje pakai jaket hitam BERJATA NEGARA (supaya kelas dan org hormat) kalau x pakai uniform PAP
iii. beli baju melayu utk hari jumaat (selalu x pakai sampin pon - mcm kutu haprak je)
iv. minyak rambut dan sikat rambut (pantang besar geng ni kalau nk buat apa2 x bersikat rambut dulu)
v. beli dompet mahal (tp dlm kosong je)
vi. belanja minyak utk pegi bank setiap hari (utk apa aku x tau)
vii. byr astro
viii. beli baju dan barang baby yang mahal, berjenama dan standard (x main la maidin)
ix. bungkus makanan pakai plastik merah - setiap masa menjinjing

keje2 kt pejabat aku x pasti la sapa buat skang menengok 'senarai tugas' depa ni

PAP berkata...

aku yang ada master tak kisah pun kalau tak naik gred N42...walaupun aku skrg ni gred N1...aku bersyukur dengan apa yang ada...bukan tak berusaha untuk minta jawatan yang lebih tinggi...cuma tak dak rezeki lagi...biar periuk nasi kecil...yang penting buat keja dengan niat kerana Allah. Berkat hidup di dunia & di akhirat. Rezeki untuk anak isteri pun halal...

Baik hidup dalam keadaan zuhud di dunia, Allah akan bagi ganjaran yang lebih di akhirat nanti...bukan apa, nanti bila dah naik gred tinggi2...takut lupa diri...alpa...ibadah tungging langgang...kita kena beringat. Ada 3 kelompok manusia iaitu Kelas Bawahan...Kelas Pertengahan...Kelas Atasan...

Yang banyak beribadat adalah kelompok pertengahan...orang yang lebih pentingkan kesederhanaan dan sentiasa beribadat kepada Allah...yang kelompok bawahan ni pula...50-50...sama banyak..tapi kebanyakannya ibadah kurang...gila nak cari kekayaan dunia dengan harapan nak duduk dalam kelompok atasan. Sampai lupa diri. Boleh agak2 orang macam ni dalam kategori yang macamana.

Kelompok atasan pula, paling kritikal...depa ni byk berlakon...hampir2 ke arah munafik...cakap pandai...depa rasa apa yang depa buat dah betul...walaupun ibadah buat...tapi tak ikhlas dengan diri sendiri dan Allah...adakala mereka ni menunjukkan wajah yang riak...ego tak bertempat...

Tanpa Nama berkata...

hidup cuepac...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang dikatakan oleh Omar Osman kadang-kala tak masuk di akal.Mungkin gila kuasa ataupun gilakan pangkat jawatan Presiden Cuepacs sehingga sanggup menabur pelbagai janji manis mu.Apa yang boleh saya katakan ialah dengar boleh percaya jangan haraplah.Dan kalau seandainya apa yang dikatakan betul mungkin tepuk dada tanyalah diri sendiri.Contoh yang paling senang ialah dimana pada tahun lepas presiden yang kita sayangi nie telah berjanji untuk memperjuangkan nasib golongan pekerja yang berjawatan 'Pembantu Am Pejabat'untuk menaikkan gerd N1 kE Gerd yang lebih baik tapi sampai sekarang habuk pun takada.Begitulah jugak dengan Jabatan Perkhidmatan Awam silalah kaji semula sesuatu skim dengan keadaan semasa yang memerlukan kemahiran dan sijil untuk keadilan semua pihak..

Tanpa Nama berkata...

harap gaji untuk n17 nanti memuaskan hati jangan pula kenaikan seciput sahaja.
tapi aku tak puas hati pasal kenaikan pangkat n 17. kenapa pertama menunggunya bertahun-tahun. kedua perlu ada pengalaman,kemahiran,sumbangan? kami ne rata-rata berkhidmat lebih bertahun tak cukupkah pengalaman,kemahiran,sumbangan?
kalau dalam fikiran aku lah setahun hingga 3 tahun pun di kira ada pengalaman,kemahiran,dan sumbangan. sehari mula datang kerja pun ada pengalaman juga itu tentang kerja kecuali orang itu sebodohnya. satu lagi tiada mustahil sesetengah tempat mempunyai sistem "anak emas,ada kepentingan,suka mengipas,pandai berhujah dan lain-lain" manakala orang yang buat kerja sengsara pula jadi kuli sampai pence tidak dapat merasa kenaikan pangkat.peluang n17 naik pangkat rata-rata tipis..

Tanpa Nama berkata...

BILA BACA STATEMENT DATO CUEPACS TU MACAM LUCU PUN ADA, GELIHATI PUN ADA DAN MACAM2 PUN ADA. RASANYA DATO KITA TU MUNGKIN DAH NYANYOK KOT....DARI SEGI LOGIK PUN TAK MASUK AKAL.KALAU DAH MELANGKAU GRED 42 TU DAH KIRA GULONGAN P&P KENA ADA DEGREE TUU...

Nahar Mahzin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

SENANG CERITA BAGI GAJI SAMA RATA DGN GRED 54. BARU LAH ADIL DAN SAKSAMA..ADA SETUJU?..

Tanpa Nama berkata...

Salam...tak perlu la naik sampai N42 tu cuma gaji semula ape rasionalnye gaji N17, N22 dan N26 ni hampir sama je tp tugas lebih kpd N26...setengah tempat tu(sy tak kata semua tempat ok) N17 atau N22 dia berkata2>>buat pa aku nk letih2 buat semua keja ni kan kita ada N26...biaq bg kt dia la buat semua tu kan gaji dia lagi besaq dr kita..Oleh yg demikian...mohon kaji semula gaji dan elaun depa kumpulan bertiga ni sbb dah tak tahan dok passing keja dan tggjwb ni...kalau betul di kata N26 kena buat keje tak perlu jd penyelia kpd gred bawahan dia so tolong semak elaun N26 sbb N26 ni takde halangan buat keja kot...tak tau la di tmpt lain tp di tempat sy tu ok je N26 dia nk buat keje dan kesian dia kdg tak tersambut lak keje2 tu akibat org bwhan tak mau dgr arahan dia....tolong ye Encik dan Makencik Cuepacs ni....dah letih lah dok menegur terutama sekali depa dr golongan kerani jumud dan N17 sendiri ni..terima kasih byk2 jika boleh membantu..

Tanpa Nama berkata...

ulasan tadi tu...'kaji' bkn 'gaji' di baris pertama ye...ralat maaf semua.

Tanpa Nama berkata...

j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27
j17 ke j27

Tanpa Nama berkata...

Adakah kajian naik gaji PT(N17) nih termasuk mengkaji semula tugas2 hakiki mereka? Kalau di opis ku nih, berlambak PT(N17) tak buat kerja. Menyemak dan buang duit kerajaan aje. Aku bukan nak kutuk, kalau yang betul2 kerja tu memang aku respek. Kalau nak 'angkat' org gred bawahan, gred berapa janganlah ikut suka ati, kena ada garis panduan dan kriteria yg logik. Kalau mcm nih budak2 sekolah tak perlu belajar tinggi2, coz kerajaan dah offer gaji besar.

Tanpa Nama berkata...

Kajian yg tidak masuk akal, tak cukup ke yg dari N11 dulu naik ke N17 lepas ni nak naik ke gred yang melampau. Kalau dah ikut kriteria SRP/ PMR atau SPM masa keluarkan kriteria utk jwt kosong dulu, kekalkan aje. Yang ditambah mungkin dari segi elaun khas ke? Datuk, kalau kajian gred N17 ke gred 42 ni diteruskan, saya pun nak gred 27 di up ke gred 52.. adil ke???

Tanpa Nama berkata...

Harap dato omar jgn pndg N17 jerk...pandang la yg gred 1 hgga 16 jugak...zaman skrg bukan mcm dulu..gred 1-16 kelulusan tmt drjah 6 or pmr..ade gak yg baru2 masuk kelulusan setaraf N17...xtau la cmner dorg tapis tuk jwtn ni..sy tgk ade gak N17 kelulusan lg bagus gred N1....pelik! Ke pakai org dalam....
Harap adil...lg 8 tahun je 2020 gaji gred 1 masih RM730 permulaan...masih dibwh kdr kemiskinan....jgn pkr gred lain jerk!!!

Tanpa Nama berkata...

Lantik je PT nih jadi boss, yang sedia ada sekarang nih pun dah berlagak mcm bos...tabik Datuk Omar!

Tanpa Nama berkata...

tuan2 cuepacs, cubalah perjuangkan keistimewaan yang lebih menjamin masa depan PA sehingga pencen kelak daripada hal2 kenaikan gaji dan gred yang amat MELUAT ini. Dan jangan hanya fokus kepada kumpulan tertentu sahaja, kalau nak beri, beri sama rata kepada semua PA, kalau tak nak beri, sama2 tidak dapat. Kan ini lebih adil dan saksama....

Tanpa Nama berkata...

Lantik je PT nih jadi boss, yang sedia ada sekarang nih pun dah berlagak mcm bos...tabik Datuk Omar!

Rabu, Jun 13, 2012 11:20:00 AM

beb..!! lu dengki, lu bebal bro,lu kalau kena santau angin bro, mampooss lu bro, lu betul-betul haprak punya org,kah..!!kah..!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Lantik je PT nih jadi boss, yang sedia ada sekarang nih pun dah berlagak mcm bos...tabik Datuk Omar!

Rabu, Jun 13, 2012 11:20:00 AM

beb..!! lu dengki, lu bebal bro,lu kalau kena santau angin bro, mampooss lu bro, lu betul-betul haprak punya org,kah..!!kah..!!

Ape bro bro...aku tak de pertalian dgn kamu pun...kesian betul..hahaha...

Tanpa Nama berkata...

klu cam nih aku resign masuk N17, lagi erah masa depan, boleh ke Datuk Omar?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Lantik je PT nih jadi boss, yang sedia ada sekarang nih pun dah berlagak mcm bos...tabik Datuk Omar!

Rabu, Jun 13, 2012 11:20:00 AM

beb..!! lu dengki, lu bebal bro,lu kalau kena santau angin bro, mampooss lu bro, lu betul-betul haprak punya org,kah..!!kah..!!

Ape bro bro...aku tak de pertalian dgn kamu pun...kesian betul..hahaha...

Rabu, Jun 13, 2012 1:14:00 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

klu cam nih aku resign masuk N17, lagi erah masa depan, boleh ke Datuk Omar?

Rabu, Jun 13, 2012 1:16:00 PM

Aku pun nak apply N17, tak yah skolah tinggi2, 5 tahun akan datang boleh dpt N42, kan Datuk?

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan jawatan N17 dijumudkan!!! buat menyemak...bingit telinga aku...hari2 dok gelak...menyembang...pot..pet...pot...pet...kalau menyembang bab keja tak pa lagi...ni siap mengumpat...hari2 mengumpat..mengumpat...yang byk dok buat keja2 mcm ni...puak2 N17 perempuan laaa...mai keja..bawa katalog, kain pasang, parti tupperware...dah buat ofis macam pasar borong...keje tak seberapa mana...bergaya ja lebih...bengang betoi dengan puak2 mcm ni...tu pun Pak OM..nak bela lagi...nak bagi naik pangkat ke super gred N42...Pak OM oooii...dah la tu...jgn asyik syok sendiri ja...

Tanpa Nama berkata...

Dato' Omar

Mohon jasa baik Dato kaji juga P & P S41 di IPTA terutamanya pustakawan dan semua...jawatan/career setakat ni mmg terhad dan susah nak naik pangkat..kerana JPA bt kuota..kerja 10 thn blm ttu naik 44....kerja mmg mencabar, lain dari biasa..terpaksa berhadapan dgn foreign student, student yg matang2.. di IPTA hendak2 yg berstatus research/apex/dll...

kita org pun nak time base juga...4/5/6 tahun khidmat boleh ke gred seterusnya.sama seperti yg diberi kpd guru....
kalau JPA kata ikut kuota..mengapa time base boleh di buat tuk guru yg paling ramai sekali PA ..ini bukan statement dengki..tp supaya dipanjangkan juga kepada P&P di IPTA dan seluruhnya..

BAru adil & saksama..
Jgn hanya golongan PA tertentu ramai maka hanya tumpu kpd mereka saja...dlm kata lain nk pancing undi (pendapat peribadi)..

Wallahuaklam...

Wong Turbo berkata...

Rakan2 pembantu tadbir memang hebat dan berdedikasi. kena psiko dgn orang yg dengki pun masih tetap steady.kekalkan hati bersih itu semasa berkhidmat tuan2 & puan2...bak kata rockers WA CAYA SAMA LU!

Tanpa Nama berkata...

Alahai Datuk, tak de agenda ke tahun nih sampei buat super gred 42. Kami yg belajar berabis duit mak ayah bekerja sbg petani masuk U ambik degree. Tak cukup ke SBPA kenak reject? Rata2 PT yg aku tengok kat opis nih,suke buat muka tenuk kalau di bg kerja, tak boleh dijentik. Kalau mcm nih, boleh cepat runtuh Kerajaan M'sia!

SuperN42 berkata...

aku setuju statement saudara kita di atas. Bkn sahaja KERAni tp juga PAPi sama... begini gaya diorg keje (pagi)

pepagi dh la masuk lewat, pakai minyak wangi bagai, belum apa2 bukak spek hitam yang letak atas kepala kemudian bersikat2 rambut sambil bersiul dan gelang tangan besi tu berbunyi lepas letak beg sandang kulit di tpt keje (tanpa tgk pon surat yang sepatutnya difaks dan dihantar semalam), terus angkat telefon call mamat PAPi yang lain untuk pegi minum2, makan2 dan isap2 rokok dan jalan pakai jaket hitam berjata negara sambil main2 handphone mahal untuk turun ke kafe sambil cakap kuat2 dan ketawa besar bila selisih dengan orang lain... begitulah setiap hari aku tgk... belum lagi blk dr minum2 tu (jam 1000 pagi lebih kurang) dengan surat tadi x berfaks dan hantar, terus capai surat khabar kegemaran orang MELAYU iaitu HARIAN METRO, terus dengan muka bersungguh2 baca sambil tangan dok sikat rambut lagi (ulang proses di atas sehingga waktu makan tengahari jam 12)...

ni belum lagi mamat jambul yang suka tari menari dan joget2 lagi bersokan dan berkelab dan berkursus tu lagi (contohnya yang mamat jambul yg cakap wa caya lu di atas - nampak sgt pelajaran tiada atau hampir tiada)

Tanpa Nama berkata...

eh ape ni?? mcm x percaya rr.....mustahil..ape citer ngan jwatan n gred lain...diorg pun wat keja gak..lagi bagus...diorag wajib diberi jgak kenaikan...aqu bukn nak buruk2 atau dengki..tp kenyataan..aq meluat ngan PT kat tempat keje aq..kerenah lebih..dah mcm BOS plak..megarah2 org wat keje..siap pantau g tgok aq wat keje k x..ngadu ngan BOS..aq plak kena mrh..tp nak diikutkan dah byk kali aq tolong dier..tp die wat aq camni.. biarlah ALLAH yang membalas perbuatan seseorag...sob.. sob..SEDIH sgt..

Tanpa Nama berkata...

best sangat lah tu, J17 dah kena kencing masa SBPA baru2 ni, lepas ni N17 plak yg akan kena kecing....fikir2 kan, selamat beramal....

Tanpa Nama berkata...

Satu idea yang bodoh memperjuangkan satu satu gred kononnya gred ini penting dan perlu diberi perhatian. Ini dinamakan tindakan yang kurang wajar dan bersifat mecari populis. Walhal kebajikan semua gred perlu diperjuanngkan bukan hanya gred tertentu sahaja. Presiden cuepacs perlu jaga hati semua kakitangan pelbagai gred bukan satu satu gred terpilih sahaja. Macam kakitangan awam ni ada kasta kasta. Kami gred lain bukan kasta gred pariah, kamu tahukah gred lain nak naik pangkat dan gaji terkemut kemut.. Benci betul

Tanpa Nama berkata...

PT boleh naik ke gred42? Wah... berat sgt ke tanggunjawab mereka? Kalau cam nih, mansuhkan aje gred N17. Tak de PT pun pegawai boleh taip kerja sendiri, kalau kerja diberi kat PT depan ofis aku nih, sampai bulan depan pun tak siap2 kalau tak ditegur. Ni nak beri gred42 lagi...alahai..mengucap aku...

kup 17 je berkata...

boleh tuan,, kalau dia jenis yang educated ada kelulusan..entah2 tgh tggu surat panggilan jadi manager, tok kadi, tok mudim, berniaga, investor, imam surau dll.
PT pun ada yg cari pengalaman, cari modal & cari makan sara hidup.. PT pun ada tanggungjawab bukan tak kerja.. teknologi moden ada cakap itu 'standby mode'...gegegeee

memana PT yg lost kontrol mungkin ada pihak berkenaan boleh buat sesuatu..

Boss elok PT pun molek.

Tanpa Nama berkata...

kpda insan yg berada d Gred 41..jgn hina org gred bawahan nie,bkn smer yg berada dibawah tue xsekolah n blajar main2..tp smer dah t'tlis rzki..aku de dgree jgk tp gred 17 je..so bersyukur dengan rzeki anda kerana diberi peluang berada di atas...kita semua saling memerlukan..tanpa org bawahan yg dihina nie siapa yg nak melaksakan kerja2 remeh..dan tanpa org atasan yg dikatakan bijak pandai..siapa yg ingin membuat keputusan dan jalan penyelesaian..so renung2kan lah..

Tanpa Nama berkata...

Drp komen2 semua PA kat sini, Cuepacs patut tengok impak yang sedang melanda sektor awam. Kalau semua PA saling berbalah kerana gaji dan gred nescaya sektor awam akan runtuh dan hancur satu hari nanti. Kalau nak buat kebaikan biarlah secara menyeluruh. Nak bina jambatan bukannya boleh siap satu hari, kena kaji bertahun-tahun baru boleh bina jambatan yang kukuh.

Tanpa Nama berkata...

PA tak berbalah pun. Yang komen kat sini semua nya PA penakut. Sepatutnya komen kat JPA terus. Sini PA semua boleh hide nama dan tempat kerja tapi kalau kt JPA mesti kena dedah butiran PA baru mereka layan

ANN SARAWAK berkata...

SAYA DOAKAN UNTUK DATUK OMAR BERJAYA BUAT PERUBAHAN UNTUK SAYA DAN SEMUA PEGAWAI GRED 17 YANG DILANTIK DENGAN KELULUSAN SPM / STPM DI DALAM PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN.
GAJI SUDAH KERAJAAN NAIKKAN, GAJI BUKAN MASALAHNYA SEKARANG.
YA! UKURAN STATUS & PANGKAT!
DIBAWAH KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA, PEMBANTU TADBIR RENDAH N11 DGN KELULUSAN SRP/PMR SAHAJA NAIK JADI PT N17, TUKANG MASAK N1 DGN KELULUSAN DARJAH 6/UPSR NAIK JADI TK N17.
CUKUP DUKACITA SEKALI PEGAWAI LANTIKAN TERUS SPP GRED 17 MENERIMA PENGUMUMAN INI YANG SEKALIGUS MENCEMARKAN DAN MERENDAHKAN STATUS JAWATAN GRED 17.
SYARAT LANTIKAN KAMI PERLU LULUS 6 SUBJEK (SPM) TERMASUK BM. UNTUK DISAHKAN DALAM JAWATAN, KAMI PERLU MENDUDUKI PEPERIKSAAN PERKHIDMATAN AWAM YANG SUSAH.
TUGAS-TUGASAN KAMI BERAT SEKALI;
ANTARANYA,
1. KERANI PERKHIDMATAN MENJAGA SEMUA HAL EHWAL PERKHIDMATAN KAKITANGAN JABATAN SPT REKOD CUTI, LANTIKAN, PENGESAHAN, NAIK PANGKAT, REKOD PERKHIDMATAN, PERSARAAN DLL .
(INI SAMA DENGAN TUGAS PEGAWAI SUMBER MANUSIA DI KOMPONI SWASTA GRED PROFESSIONAL)

2. KPT / KERANI KEWANGAN MENGURUS SEMUA KERJA KEWANGAN SPT AKAUN JABATAN, TEMPAHAN & BAYARAN, MENGURUS HAL EHWAL PERUBAHAN DAN PERGERAKAN KAKITANGAN JABATAN, MENGURUS HARTA MODAL & ASET JABATAN DLL.
(INI SAMA JUGA DENGAN TUGAS PEGAWAI KEWANGAN DI KOMPONI SWASTA GRED PROFESSIONAL)

3. PENYELIA ASRAMA MENGURUS SEMUA KEBAJIKAN PENGHUNI ASRAMA, MENGAWAS DEWAN MAKAN, MERANCANG DAN MENGAWAL PERBELANJAAN PERUNTUKAN ASRAMA, DLL.
4. JURUTEKNIK KOMPUTER PERLU MENGURUS, MENJAGA DAN MEMBAIKI RATUSAN BUAH KOMPUTER JABATAN DAN MAKMAL KOMPUTER.

Tanpa Nama berkata...

Ko dengar tu Cuepacs, semua org ada tanggungjawab masing2. Lain2 jabatan ada tugas dan beban mereka. Cik Ann Sarawak nih satu contoh yg mana jabatan dia beri tugas yg byk tetapi mcm PT di jabatan aku nih, byk pael daripada melaksanakan tugas. Tetapi mcm mane Cuepacs nak memantau semua PA buat kerja? LNPT boleh main tipu, sapa kuat bodek, LNPT cemerlang. Sekarang nih, Cuepacs seolah2 menambah jurang gred dan gaji kakitangan awam. Aku sokong gaji PT dikaji tetapi kalau dah melangkau gaji P&P, golongan N1 mcm mane? Gred PA lain mcm mane?

Tanpa Nama berkata...

1. KERANI PERKHIDMATAN MENJAGA SEMUA HAL EHWAL PERKHIDMATAN KAKITANGAN JABATAN SPT REKOD CUTI, LANTIKAN, PENGESAHAN, NAIK PANGKAT, REKOD PERKHIDMATAN, PERSARAAN DLL .
(INI SAMA DENGAN TUGAS PEGAWAI SUMBER MANUSIA DI KOMPONI SWASTA GRED PROFESSIONAL)

2. KPT / KERANI KEWANGAN MENGURUS SEMUA KERJA KEWANGAN SPT AKAUN JABATAN, TEMPAHAN & BAYARAN, MENGURUS HAL EHWAL PERUBAHAN DAN PERGERAKAN KAKITANGAN JABATAN, MENGURUS HARTA MODAL & ASET JABATAN DLL.
(INI SAMA JUGA DENGAN TUGAS PEGAWAI KEWANGAN DI KOMPONI SWASTA GRED PROFESSIONAL)

3. PENYELIA ASRAMA MENGURUS SEMUA KEBAJIKAN PENGHUNI ASRAMA, MENGAWAS DEWAN MAKAN, MERANCANG DAN MENGAWAL PERBELANJAAN PERUNTUKAN ASRAMA, DLL.
4. JURUTEKNIK KOMPUTER PERLU MENGURUS, MENJAGA DAN MEMBAIKI RATUSAN BUAH KOMPUTER JABATAN DAN MAKMAL KOMPUTER.

APAPUN YANG DIKELUH TIDAK MENCABAR,PERLU ADA TEMPOH KESIAPAN 1HARI,2HARI ATAU 5 HARI.PERLU ADA MASA KESIAPAN.MENCERITA SAJA BUAT KERJA BELUM TENTU.KAMI TAHU APA ANDA BUAT.

Tanpa Nama berkata...

Mana ada JPA mau pandang gred rendah ni...Nak naik pangkat wpun gaji naik sikit benar,.. JPA akan bagi macam-macam alasan.Ketua Jabatan pun asyik jaga perut buncit sendiri.Mana ada mau backing anak buah kecuali Ketua Polis Negara dulu.Tak malu nk kata gaji kakitangan rendah.Peliknya JPA boleh create gred baru..4 tahun dah boleh naik pangkat untuk gred P&P.Tak kira jabatan mana atau agensi.Cikgu pulak ngajar ler ..kerja yang sama sampai gred 54.Aku harap PM Najib akan benar-benar faham.Permudahkan juga untuk kenaikkan pangkat dari Gred 22 ke Gred 26.Sepatutnya 8-10 tahun servis Gred 22 boleh kasi automatik atau time based untuk ke Gred 26.Yang aku pelik bin ajaib 5 tahun Gred 22 dah dapat Gred 26.Mana pertimbangan atau penilaian yang adil dari JPA.Pretasi sama jer cemerlang tiap tahun.Lagi pulak naikkan gred ni..,sebagai tanda perhargaan bagi kami..orang-orang yang lama dalam perkhidmatan.Bukan banyak pun gaji naik...dan kami tak mintak lebih pun.Jurang gaji antara gred PA dalam perkhidmatan awam semakin meluas.....Jangan salahkan kami kalau undi BN tiba-tiba jatuh merudum PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs, kita baru je dpt berita baik, SBPA batal, gaji pun naik (w/pun tak le naik mane)...tolong jangan ambik hati 1 pihak aje, org lain dibiar meleleh air liur tengok gaji dan gred org lain naik. Jadi apa peranan sebenar Cuepacs? Kalau tak de halatuju bubar je.. lagi lah buang duit kerajaan je mcm nih!

Tanpa Nama berkata...

SAYA DOAKAN UNTUK DATUK OMAR BERJAYA BUAT PERUBAHAN UNTUK SAYA DAN SEMUA PEGAWAI GRED 17 YANG DILANTIK DENGAN KELULUSAN SPM / STPM DI DALAM PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN.
GAJI SUDAH KERAJAAN NAIKKAN, GAJI BUKAN MASALAHNYA SEKARANG.
YA! UKURAN STATUS & PANGKAT!
DIBAWAH KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA, PEMBANTU TADBIR RENDAH N11 DGN KELULUSAN SRP/PMR SAHAJA NAIK JADI PT N17, TUKANG MASAK N1 DGN KELULUSAN DARJAH 6/UPSR NAIK JADI TK N17.
CUKUP DUKACITA SEKALI PEGAWAI LANTIKAN TERUS SPP GRED 17 MENERIMA PENGUMUMAN INI YANG SEKALIGUS MENCEMARKAN DAN MERENDAHKAN STATUS JAWATAN GRED 17.
SYARAT LANTIKAN KAMI PERLU LULUS 6 SUBJEK (SPM) TERMASUK BM. UNTUK DISAHKAN DALAM JAWATAN, KAMI PERLU MENDUDUKI PEPERIKSAAN PERKHIDMATAN AWAM YANG SUSAH.
TUGAS-TUGASAN KAMI BERAT SEKALI;
ANTARANYA,
1. KERANI PERKHIDMATAN MENJAGA SEMUA HAL EHWAL PERKHIDMATAN KAKITANGAN JABATAN SPT REKOD CUTI, LANTIKAN, PENGESAHAN, NAIK PANGKAT, REKOD PERKHIDMATAN, PERSARAAN DLL .
(INI SAMA DENGAN TUGAS PEGAWAI SUMBER MANUSIA DI KOMPONI SWASTA GRED PROFESSIONAL)

2. KPT / KERANI KEWANGAN MENGURUS SEMUA KERJA KEWANGAN SPT AKAUN JABATAN, TEMPAHAN & BAYARAN, MENGURUS HAL EHWAL PERUBAHAN DAN PERGERAKAN KAKITANGAN JABATAN, MENGURUS HARTA MODAL & ASET JABATAN DLL.
(INI SAMA JUGA DENGAN TUGAS PEGAWAI KEWANGAN DI KOMPONI SWASTA GRED PROFESSIONAL)

3. PENYELIA ASRAMA MENGURUS SEMUA KEBAJIKAN PENGHUNI ASRAMA, MENGAWAS DEWAN MAKAN, MERANCANG DAN MENGAWAL PERBELANJAAN PERUNTUKAN ASRAMA, DLL.
4. JURUTEKNIK KOMPUTER PERLU MENGURUS, MENJAGA DAN MEMBAIKI RATUSAN BUAH KOMPUTER JABATAN DAN MAKMAL KOMPUTER.


ASSALAMUALAIKUM

SAYA PEMBANTU TADBIR N17 INGIN MENYOKONG CAKAP SAUDARI ANN DARI SARAWAK

Tanpa Nama berkata...

GRED LAIN SENYAP-SENYAP AJE DINAIKKAN TARAF, PEMBANTU TADBIR N17 NI MACAM TAK BUAT KEJE KER APA,

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya mana2 skim pun penting buat pentadbiran..tak kira la skim A hingga Z.Skim tak salah..yang buat tak betul penjawat skim tersebut..jangan la mengata skim tu tak bagus skim kita je yang bagus..bab tuntutan gaji dan dred , ini tertakluk kepada pekeliling yang telah di tentukan oleh JPA dan SPA..contohnya Skim J..telah keluar pekeliling perkhidmatan Bil 4 tahun 2002 yang menyatakan skim J yang mempunyai kelayakan sijil politeknik di samakan dengan pemegang STPM..Gred yang di tentukan ialah gred 27 hingga 36..sedangkan N17 di pejabat tanah yang mempunyai sijil Politeknik telah di naik taraf ke Gred 27..apakah skim J tidak layak menuntut hak mereka sedangkan kelulusan mereka sama..harap PA skim lain faham..tq

Tanpa Nama berkata...

MACAM TAK ADA SUMBANGAN GRED N17 PADA SEKTOR AWAM

Tanpa Nama berkata...

aku sokong Datuk Omar.aku pun gred n17..keje bwh KKM..keje bertimbun,tak padan dgn gaji..bos semua gred 41,44,48,54..tapi aku semua buat keje dari A sampai Z.KALAU LANTIKAN BARU U41 TU,KEJE MACAM KAYU,TIADA PENGALAMAN,KOMPUTER PUN TAK PANDAI...belagak je pandai..PANDAI TOKKI AKU LAGI..semua keje aku buat dan depa nak terima yang siap je..duk sain je ape yang dh siap.silap aku kena semak sendiri,silap diorang pun aku yang kena semak..ape ke hal tuuuu...gred atas tu jgn duk sedap ngata ke gred bwah je..cermin sket muka ko gred2 atas weyyyy...

Tanpa Nama berkata...

ala payah2....kaji dan semak semula semua gred..sapa betui2 buat keja bg naik gaji....sapa tak buat keja dok sembang nye melalut mcm pasar borong tu bg surat amaran 3 kali kalau tak berubah gak bg gaji statik la jwbnya..........ikut stail keja kt pjbt swasta la...takdak chan nk sembang lama oiii...haru kalau tak buat keja mau gaji mcm tu ja...huhuhu...baik pikiaq la pak omar oii toksah dok cerita naik gaji depa ni dulu....bg arahan keja mesti mau baik punya dulu......amacam setuju semua org..

Tanpa Nama berkata...

mintak pendekkan KUP dari 15 tahun ke 10 tahun atau 7 tahun macam guru

Tanpa Nama berkata...

PERKARA SEMACAM INI LA YANG MEMBUAT PA BERPECAH BELAH SESAMA SENDIRI. CUEPACS NI SEOLAH MELAGA-LAGAKAN PA YANG LAIN.. CTH KALO DI RUMAH KALO BAPA CUMA BELI HADIAH BASIKAL KEPADA YANG BONGSU SAHAJA UMUR 7THN YANG C ABANG UMUR 13THN TIADA.. APA RASA ABANG SULUNG TU.. MESTI LA MERAJUK.. TAK PUAS ATI. PASTU TAK DI LAYAN C ADIK PULA EJEK2 LAGI MENUNJUK GUNA BASIKAL BARU DEPAN C ABANG. CUEPACS NI MCM HANTU DALAM BADAN LA.. CUBA LA KALO NAK KAJI.. KAJI LA SEMUA SEKALI. NI MCM JANJI GULA-GULA DENGAN n17 YG GRED MELELEH AIR LIUR DARI JAUH LA TU YANG CUEPAC MAU..

Tanpa Nama berkata...

guna akal bukan guna perasaan... cerminkan diri sebagai penjawat awam yang beretika dan berkualiti, bahasa pun kena ada tertibnya.... nak minra sesuatu kena ada caranya, bukan dok menengking menghamun....

Tanpa Nama berkata...

SALAM,
POHON PIHAK TUAN UNTUK MENGKAJI JAWATAN PEM.PENERBITAN DI LUAR JABATAN PENERANGAN. MASIH RELEVANKAH JAWATAN TERSEBUT DI LUAR JABATAN PENERANGAN?

Tanpa Nama berkata...

tlg pertimbangkan...time based 15 thn d kurangkan kpd 10 thn atau 8 tahun...

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PENDENGKI DAN PEMBANGKANG DALAM KERAJAAN. GUNA OTAK KALU MENAIP TU....MACAM ORANG BODOH BIN BAHALUL ...TAK ADA TAMADUN. BAGUS MATI SAJALAH ...KURANG AJAR BETUL.

Tanpa Nama berkata...

saya setuju gred n17 ini dikaji.. gaji n17, n22 & n26 ni tau jauh bezanya.. biarlah jurangnya dijauhkan sedikit supaya nampak akan kenaikan pangkat tersebut... kerja PT bukanlah seperti dulu yg cuma manaip.. sekarang banyak cabarannya.. dari merancang hinggalah ke melaksana PTN17 jugalah yg buat.. ambil contoh mudah tugas PT yg handle bahagian unit latihan.. nampak saja mudah tetapi bila tuan/puan sendiri melaksanakannya amatlah payah.. tugas dr A hingga Z PT17 itu jugalah yg buat.. dari merancang jenis2 kursus yg nak dibuat, pengiraan bajet, bayaran penceramah, jemputan surat kepada penceramah, cari tempat berkursus, cari katerer, bayar katerer, order cenderamata penceramah, jadi mc kursus, keluarkan sijil kursus, buat statistik kursus, laporan kursus.. nampak mudah kan tetapi ianya bukanlah semudah yag disangka.. belum lagi dengan kerenah birokrasi & politik pejabat yg menyukarkan tugas tersebut...

byk lagi tugas PT yg lain yg aku malas nak senaraikan di sini.. anda silap jika mengatakan tugas PT HANYA MENAIP SURAT JER....

SEKIAN.

Tanpa Nama berkata...

like 100% till "infiniti"

kerja PT bukanlah seperti dulu yg cuma manaip.. sekarang banyak cabarannya.. dari merancang hinggalah ke melaksana PTN17 jugalah yg buat.. ambil contoh mudah tugas PT yg handle bahagian unit latihan.. nampak saja mudah tetapi bila tuan/puan sendiri melaksanakannya amatlah payah.. tugas dr A hingga Z PT17 itu jugalah yg buat.. dari merancang jenis2 kursus yg nak dibuat, pengiraan bajet, bayaran penceramah, jemputan surat kepada penceramah, cari tempat berkursus, cari katerer, bayar katerer, order cenderamata penceramah, jadi mc kursus, keluarkan sijil kursus, buat statistik kursus, laporan kursus.. nampak mudah kan tetapi ianya bukanlah semudah yag disangka.. belum lagi dengan kerenah birokrasi & politik pejabat yg menyukarkan tugas tersebut...

byk lagi tugas PT yg lain yg aku malas nak senaraikan di sini.. anda silap jika mengatakan tugas PT HANYA MENAIP SURAT JER....

Tanpa Nama berkata...

Tugas PT skrg lebih dari sekadar menaip surat. ada yg seolah2 mnanggung kerja bos 54 bila bos meeting, ceramah etc..

p/s: utk makluman, bos ku pernah x jd msk opis gara2 aku EL. bila dtanya, susah nak buat kerja bila aku cuti..

Tanpa Nama berkata...

Saya PT N17 dan bertugas di sekolah, semua perkara saya lakukan. Dari Fotostat, Reso, perkhidmatan dan kewangan saya buat. Tapi mengapa PAP di sekolah ada elaun Motosikal dan gajinya tak banyak beza dengan N17 seperti saya. Dan paling sedih bila kenaikan gaji tahunan, PAP RM80.00 sedangkan PT N17 RM95.00 sahaja. Tolong tengok-tengok le ...Kerja PT N17 ni banyak sangat, nak hantar surat le, pergerakan gaji le, kenaikan gaji dan macam-macam... silap haribulan siap kena saman parking lagi... Tuntutan perjalanan kalau dapatpun tak sampai seratus, itupun kalau PPD bayar..??

bebe fauzi berkata...

untuk makluman tuan puan bersukur la daripada tiada.tungu dan lihat

Tanpa Nama berkata...

saya sokong dengan komen ANN Sarawak dan rakan N17 yg lain..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS XPYH LAYAN DIORG YG GRED 17 NI..PEMBANTU TADBIR YG BODOH!!! BLAJAR XTINGGI NK MINTK GAJI DINAIKKAN..KERJA MCM LAKNAT..MCM HARAM..TUIH..

FROM: PTD M41

Tanpa Nama berkata...

KEPADA PTD M41 " YA ALLAH BERIKANLAH PETUNJUK KEPADA MANUSIA YG BERHATI BUSUK INI SUPAYA LEBIH BERHATI-HATI BILA BERTUTUR KATA .. AMIN "

Tanpa Nama berkata...

Ok lah tu!kami lagi teruk penjawat awam yang paling rendah dalam penjawat r1 tak ada orang yang hendak ambik tahu

Tanpa Nama berkata...

Kepada PTD M41 :Anda berpelajaran tinggi tp sikap seperti kebudakkan.. jadi perlulah beradab bila membuat ulasan.. kita manusia sama saja.. perbezaan pangkat & darjat hanya di dunia sahaja.. bersikaplah profesional.. yang pastinya rezeki kita semuanya dr allah..

Tanpa Nama berkata...

tak payah ambik hati la pasai PTD 41 tu..dia pun taraf jawatan pun kontrak saja..bila2 masa boleh tamat..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik yg pakai sijil Politeknik pun masih di tahap 17, ni cakap nak naikkan pem tadbir yg pakai SPM pulak....Apa ni main cakap je...bikin x jugak....

Tanpa Nama berkata...

weeeeee ahhhhhhh aku naik N42..hahahahahhahahahha...kejap ko PTD hahahahhahahahahahhahah HIDUP CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

Salam untuk semua,,,,,,

Pembantu Tadbir hendak naik gred yang lebih tinggi bagi mereka yang dibawah skim gerd gaji n17.Ini sesuatu yang amat baik,, dan sekiranya dapat dimurnikan lagi kami amat ikhlas mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak yang berwajib.memang patut dikaji semula,,,tapi dalam pada ini,, bagaimana dengan rakan yang berjawatan lain yang menggunakan gred gaji n17 . Apa penerimaan mereka sekiranya hanya pt sahaj yang diberi kanaikan ,tentu mereka rasa tidak puas hati padahal kita di bawah bumbung yang sama. Contohnya,, dalam keluarga mahukah ibu bapanya meminggirkan anaknya dengan tidak memberikan makanan yang sama banyak kepada anaknya,, ini tentu tidak,, sedikit sama sedikit, banyak sama banyak ,,,begitu juga dengan penjawat awam yang lain,,jangan hanya n17 untuk PT sahaja yang diberi peluang.. yang lain pun nak juga,,,kalau Pt sahaja yang kerajaan semak balik,, INI DINAMAKAN SIKAP TIDAK ADIL DAN SAKSAMA, mana prinsip 1 Malaysia yang kita agung -agungkan itu,,, kalau PT sahaja yang diberi itu bukan 1 malaysia namanya.. Itu 1PT NAMANYA.Bagi saya semak semua yang gred 17 tak kira dia skim u,y,x,c,j,n ke, kena semak balik,,, baru betul dan berintegriti,,

Tanpa Nama berkata...

Salam buat sahabat ptd m41,,,

bercakap dengan beradap,jangan sombong dengan apa yang anda miliki sekarang.entah- entah orang yang sebegini adalah pengkhianat anak bangsa sendiri,, tak tahu yang di kontrak ke,, ganti ke atau yang paling sedih sahabat ini mempunyai kelulusan yang palsu ,,,, sahabat ingat anda layak jadi ptd m41 ke,,, bila saya kaji dari segi bahasa sahabat ini tentunya sahabat tidak mencerminkan anda seorang yang tergolong dalam golongan yang profisional,,bahasa paling teruk,,, entah sahabat ini tidak mengenal asal usul sahabat sendiri,,, SEDARLAH SEBELUM SAHABAT DISEDARKAN,,, AMIN

Tanpa Nama berkata...

Cadangan supaya ada baiknya pihak CUEPACS mendesak JPA/SPA untuk mewujudkan semula jawatan PEGAWAI TADBIR GRED N41 GUNASAMA dan pada masa yang sama teruskan pengambilan PTD M41. Cadangkan supaya PEGAWAI TADBIR N41 bertanggungjawab hal ehwal operasi dan PTD M41 bertanggungjawab hal ehwal dasar. Kelayakan bagi N41 adalah pemegang ijazah atau calon KPSL dari PENOLONG PEGAWAI TADBIR N32 dan PTD M41 dari pemegang ijazah.

Tanpa Nama berkata...

Saya sangat bersetuju dengan cadangan wujudkan PEGAWAI TADBIR N41 kerana berlambak PPT N32 yang telah lulus SKIM PEPERIKSAAN KHAS UNTUK MEMASUKI PEGAWAI TADBIR GRED N41 tetapi habuk pun tarak. Sedangkan peperiksaan berkenaan setiap tahun diadakan oleh JPA. Kalau nak harapkan mohon jawatan ini dengan state sorry lah, lebih baik mereka pilih PPT N32 yang dah sememangnya dari state yang telah ada pengalaman kerja dengan state.

Tanpa Nama berkata...

setiausaha pejabat dah naik ke n27 walaupun skop kerja lebih kurang sama dgn pt n17.. jadi memang selayaknya gred ptn17 ini dikaji kerana beban kerja yg semakin banyak dan mencabar... di sesetengah jabatan tindakan tatatertib pun ptn17 yg buat.. belum lagi tugas2 lain seperti mencatat minit mensyuarat, buat aset, jaga hrmis dan sebagainya.. paperwork tiap2 bulan kena buat..

Tanpa Nama berkata...

Jangan kaji gred N17 aje..W17 dan sewaktu dengan nya juga kena naik sama...baru adil dan saksama..jangan ada birokrasi...kena bijak la sikit...

Tanpa Nama berkata...

Bagus. Minta JPA kaji semua perjawatan secara adil..jangan lupe bagi kump N, pentadbiran, kump ini sebenarnya, dah ketinggalan ke belakang berbanding jawatan2 lain.. Pengalaman dan kelulusan kakitangan perlu diambil kira dalam menentukan gred sesuatu jawatan.. Mungkin KSN baru boleh melihat kembali perkara ini.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah nk berangan la, kau orang ni kurang cerdik, sbb tulah tak dpt masuk universiti.. Kami PTD, semua grad..,jap je dh dpt naik pangkat... hehehe, so tak leh sama taraf, sbb kami yg buat dasar.... PTD M44

FT17 berkata...

Angkuhnya komen atas aku nih.. ingat la dol.. ko tak setiap masa boleh senang lenang.. mgkin gaji dan pangkat besar.. tp klu sakit sana sini.. anak2 buat hal.. hati x tenang apa guna... asyik kena sumpah dek orang je... ptuihhh..

Tanpa Nama berkata...

pangkat je tinggi ngaku diri cerdik tapi komen nampak cam tak cerdik..=P

izor83 berkata...

saya menyokong 100% cadangan cuepacs tu,bagi saya untuk kenaikan pangkat secara time based tu dikurangkan dari 15 tahun ke 8 tahu..kenapa guru2 boleh layak dikurangkan time based tu? kita sebagai golongan pelaksana tak layak dapat manfaat sebegitu...tentang kenaikan gaji pun saya sokong..kalau x naik gaji pun takpe, tapi kaji balik elaun2 untuk pembantu tadbir yang berkhidmat disekolah, mereka banyak menanggung kerja pembantu tadbir kewangan gred w17 tetapi hanya dibayar elaun RM 40-RM80 ringgit sahaja sedangkan risiko untuk melaksanakan tugas itu adalah amat tinggi.Bago golongan gred N41 ke atas memang mengharapkan gred N1-N27 ni buat kerja, diorang tahu mengarah jer...kerja diorang cume semak,sign jer....jadi saya memang menykong penuh cadangan cuepacs tu

Tanpa Nama berkata...

mansuhkan skim pegawai khidmat pelanggan dan gantikan dengan skim pembantu tadbir (pengkeranian/operasi), ia lebih flexible..

Tanpa Nama berkata...

SEDIH BAGI PEMBANTU AM PAJABAT N1 TIADA PEMBELAAN. BUAT KERJA MACAM PT N17,BUAT MINIT MESYUARAT, MENAIP SURAT,REKOD CUTI,MENJALANKAN KERJA PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN DAN PELBAGAI BEBAN TUGAS DAN BUKAN LAGI HANYA MENJALANKAN TUGAS PAP YANG HAKIKI.BEKERJA HAMPIR 9 TAHUN TETAPI GRED JAWATAN BELUM DITUKAR MASIH TETAP N1.LIHAT LAH TANGGA GAJI KAMI

Tanpa Nama berkata...

aku rasa gred 17 ni kalau kerja rajin patut dipertimbangkan naik hingga ke gred 42, 44, 48, 52, 54, Jusa C, Jusa B, Jusa A, Turus c, Turus B, atau turus A. tak payah belajar tinggi2 pastu hutang ngan PTPTN. Ni asyik PTD, cikgu, doktor je yang cepat naik pangkat.

Tanpa Nama berkata...

tlg pertimbangkan...time based 15 thn d kurangkan kpd 10 thn atau 8 tahun...asyik cikgu jer yg di lebih-lebihkan...pas tu polis.........pastu askar...kami kakitangan awan juga..tapi bila????

Tanpa Nama berkata...

Kepada saudara dan saudari penjawat awam sekelian. Setelah saya baca satu persatu saya terfikir "isu" satu kes, tapi lagi satu kes nie perkataan yang diluahkan atau ditulis mengambarkan kekurangan nilai murni penjawat awam... I'm so sad :((

Luna berkata...

btul..dsbabkan harta, pangkat, darjat... smua nye lupa....

Tanpa Nama berkata...

bersyukur la apa yang ada.... klo kita bersyukur akan nikmat/rezeki yang tuhan bagi, insyallah Allah akan melipat gandakan rezeki kita... byk lagi yang nak keja dgn kerajaan, tetapi tidak dapat... mayb bukan rezeki mereka... bkn gaji yang di persoalkan, tetapi amanah yang dipikul... sebab segala duit yang kita terima adalah hasil dari amanah2 yang diberikan... kurang lebih akan disoal di akhirat..

Tanpa Nama berkata...

Wahai Cuepac,
tak payah kaji2 gred gaji lagi, nk kaji baik kaji semua gred. cadang pada JPA naikkan kelayakan N17 sekurang-kurangnya mempunyai sijil @ Diploma kerana kebanyakan diorang amik pengambilan N17. Budak yang sijil just SPM masuk-masuk kerja byk yang tak tau apa-apa pasal komputer, kerja dll, N17 yg ada sijil & diploma juga la tempat harapan para pegawai membantu mereka kerana golongan ini lebih mempunyai skill.
-Pejuang N17-

Tanpa Nama berkata...

di mintak kaji semua gaji pembantu...bukan melihat sekadar pembantu tadbir N17.pembantu yg lain perlu di kaji seperti u17 yg menpunyai sijil.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum w.b.t

Kami PT bukan tak bersyukur dengan apa yang ada, tapi beban kerja PT da mcm PTD, dkat jabatan sy, ada ke PT yg kena buat slide utk PTD mesyaurat. Ada jugak tnya pegawai2 atasan, tu bukan skop kerja PT....

so, mana keadilan??

Tanpa Nama berkata...

terima kasih cuepacs atas perjuangkan kami semua tapi kami mohon pendek kan lagi kenaikan pangkat bagi semua staf sokongan...

PSH berkata...

Menarik apa yg sdg diperkatakan disini.. Saya merupakan pekerja PSH N17 dimana kami dibayar gaji secara harian. Sekiraya cuti kami tidak akn mdpat gaji. Selain itu juga kami tidak mempunyai kelebihan spt pkerja kntrak/tetap kerajaan yg lain. Kami tiada cuti,elaun serta elaun lbih masa. Cuti kami akn dpt sekiranya kami bekerja lebih masa pada hari Sabtu dan Ahad. Sesiapa yang bekerja sebagai PSH akan tahu bgaimana beban tugas, kami bekerja lebih dari pekerja tetap tp kami xmmpu merungut sb kami faham ni rezeki kami. Kepada yg mempunyai kelulusan tinggi spt Ijazah jgnlah memandang rendah kpd N17 krn sya adalah pemegang kelulusan sama dgn kamu ttp menerima gaji lebih rendah dr kamu. Saya bersetuju dgn cdgan untuk menaikkan gaji N17 krn sesiapa yang mendapat gaji ini tahu bebannya.

Cadangan saya kpd Cuepacs berjuang la juga kepada pekerja kontrak PSH yang tidak mendapat banyak manfaat. Walaupun mereka mempunyai kelulusan yang tinggi namun gaji yang diberi hanyalah mengikut SPM.

Sebaiknya kaji lah adakah relevan menaikkan umur persaraan padahal ramai belia diluar sana masih menunggu untuk mengisi tempat tersebut. Seain itu, prihatinlah kepada nasib PSH yang terpaksa menandatangani kontrak setiap 3 bulan. Ada diantara mereka menunggu bertahun untuk ada terima mereka. Prihatin la nasib mereka yang mungkin ibu tunggal, ataupun belia muda yang mampu membantu anda mencorak negara.

Tanpa Nama berkata...

SEDIH BAGI PEMBANTU AM PEJABAT N1 TIADA PEMBELAAN. SELAIN MENJALANKAN TUGAS PAP KAMI JUGA BUAT KERJA PT N17 SEPERTI BUAT MINIT MESYUARAT, MENAIP SURAT,REKOD CUTI,MENJALANKAN KERJA PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN DAN PELBAGAI BEBAN TUGAS LAIN YANG BUKAN LAGI HANYA MENJALANKAN TUGAS PAP YANG HAKIKI.LIHAT LAH TANGGA GAJI KAMI.TOLONG PIHAK CUEPACS BELA NASIB KAMI PEMBANTU AM PEJABAT.JGN ASYIK NAK BELA PT JER.KAMI PUN PENJAWAT AWAM JUGA DAN KAMI JUGA PENTING DALAM SESEBUAH JABATAN.

Tanpa Nama berkata...

SEDIH BAGI PEMBANTU AM PEJABAT N1 TIADA PEMBELAAN. SELAIN MENJALANKAN TUGAS PAP KAMI JUGA BUAT KERJA PT N17 SEPERTI BUAT MINIT MESYUARAT, MENAIP SURAT,REKOD CUTI,MENJALANKAN KERJA PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN DAN PELBAGAI BEBAN TUGAS LAIN YANG BUKAN LAGI HANYA MENJALANKAN TUGAS PAP YANG HAKIKI.LIHAT LAH TANGGA GAJI KAMI.TOLONG PIHAK CUEPACS BELA NASIB KAMI PEMBANTU AM PEJABAT.JGN ASYIK NAK BELA PT JER.KAMI PUN PENJAWAT AWAM JUGA DAN KAMI JUGA PENTING DALAM SESEBUAH JABATAN.

Tanpa Nama berkata...

SEDIH BAGI PEMBANTU AM PEJABAT N1 TIADA PEMBELAAN. SELAIN MENJALANKAN TUGAS PAP KAMI JUGA BUAT KERJA PT N17 SEPERTI BUAT MINIT MESYUARAT, MENAIP SURAT,REKOD CUTI,MENJALANKAN KERJA PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN DAN PELBAGAI BEBAN TUGAS LAIN YANG BUKAN LAGI HANYA MENJALANKAN TUGAS PAP YANG HAKIKI.LIHAT LAH TANGGA GAJI KAMI.TOLONG PIHAK CUEPACS BELA NASIB KAMI PEMBANTU AM PEJABAT.JGN ASYIK NAK BELA PT JER.KAMI PUN PENJAWAT AWAM JUGA DAN KAMI JUGA PENTING DALAM SESEBUAH JABATAN.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS XPYH LAYAN DIORG YG GRED 17 NI..PEMBANTU TADBIR YG BODOH!!! BLAJAR XTINGGI NK MINTK GAJI DINAIKKAN..KERJA MCM LAKNAT..MCM HARAM..TUIH..

FROM: PTD M41

berbalik pada ayat yg ditulis diatas nie nmpk sgt PTD M41 ni bangang...kalau xada gred 17 ni bayak kerja2 yang xdapat buat taw x bangang.gaji PTD M41 banyak tapi kerja haram xtaw nk buat.sekadar datang punch card pastu balik tido dirumah aje.bila kerja ada yang xsiap mula le nak tuding jari dan cari gred 17 nie untuk cover.so kt ctu nmpk sgt le PTD M41 ni PANDAI KE BODOH?cuba nilai sendiri kt ctu cm ne kerja PTD M41 yg dikatakan pandai n berpelajaran tinggi sgt kn...


PTD M41 selalu gk hilang n amik mc bila de meeting yg tiba2 xnak attend....sungguh menampakkn sikap kurang profesional PTD M41 ni.

PTD M41 sekarang balik pukul 4.30 ptg pastu tengahari balik rumah susukan ank.so kalau GRED 17 ko cakap bodoh,laknat ko lg le laknat sbb perangai n bahasa ko cantik sgt.

PTD M41, jgn igt ko saja de degree or diploma.gred 17 nie pun rmi gk de degree or diploma tapi kerajaan lebihkan PTD OH PTD...sungguh xadil.

PTD M41----PTD sekarang pon banyak gak buat jualan langsung kat opis..tupperware la,avon la,cosway la,mcm-mcm la..ape kite nk gelar dorg nie ek?? kalo ikutkan gaji da ribu riban tapi stil xcukup duit gak...yg 17 ni boleh je survive walaupon gaji xla sehebat gaji PTD. Pastu kalo GRED 17 melaram n bergaya datang opis guna hasil duit gaji kitorg yg seciput ni..bukan mintak duit PTD M41 pon kannnnn...suke ati la nak bergaya ke ape ke..patut korg yg konon2nya profesional n tau etika berpakaian tapi kenapa dtg opis pun kusut masai mcm makcik cleaner je..makcik cleaner pon lawa lagi kot...

PTD M41: sape ko nak cakap 'LAKNAT' sume nie? ko tu TUHAN ke..bahasa tu sile jage sikit k..jangan ingat ko dok kat atas ko xkan ke bawah..bumi ALLAH ni bulat..ko kena ingat hukum karma dari ALLAH..anak-anak ko nanti mcm ne..keturunan ko lagi..insaflah wahai PTD M41 yang dah makan rasuah banyak...melampau la korg! kalo hantar nama kat SPRM dah xde kot pegawai yg boleh pakai dalam kerajaan malaysia ni...

p/s : ni blog untuk "pembantu tadbir"
-- "CUEPACS MINTA KAJI GAJI PEMBANTU TADBIR" --

BUKAN UNTUK KAJI GAJI PTD 41 dan seangkatan dengannya

GENG BULAT 17

Tanpa Nama berkata...

bila bc komen anda semua sy rs nak tergelak. saya bukan org gov, sy keje swsta. saja2 buka page ni juz nak tgk apa yg patut sblm pegi intvw spa xlm lg.kalu mcm ni la mnda org keje gov. sy rs terlalu sedih. walau pn keje swsta & gaji kami pn sberapa tp kami ttp kuat & gigih bkeje untuk meningkatkan prestasi keje. kami x bndingkan gaji sapa yg plg tinggi/byk. Prestasi keje yg plg utama. setakat dtg keje & nk melaram buat apa.Bila ada yg komen psl perkhidmtn gov ni teruk, kamu semua marah wal hal kenyataan di sini sudah menggambarkan ttg sikap & integriti anda. Jangan kalian malukan diri kalian sdr. Ubahlah mindset anda...

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs, tolong kaji semula elaun cola. saya pernah bertugas di shah alam (elaun cola rm300), dan kini telah bertukar ke segamat (elaun cola rm150). masalahnya, kos sara hidup agak lebih tinggi walaupun duduk di kampung kerana harga barang keperluan agak lebih mahal berbanding di bandar. ini mungkin kerana di bandar ada pasaraya2 besar spt Tesco, Mydin, NSK dll. di kampung pula hanya ada kedai2 runcit biasa yg tidak mampu memberi harga murah kpd pelanggan. pernah saya tanya pd peniaga di dalam kawasan felda berkenaan harga tersebut & mereka beri alasan "nk ambil barang pun jauh, macam mana nak bagi harga murah", "laut jauh so harga ikan pun mahal la sikit". Pernah dulu masa baru2 saya pindah ke sini, saya terkejut tengok harga bawang besar rm2.50/kg sedangkan dulu masa saya berbelanja di shah alam harga bawang hanya rm1.00/kg... PT Kewangan W17

Tanpa Nama berkata...

penat belajar tinggi2 kalau lepas spm pun dh bole dh bole jd pegawai..punch kad, msuk ofis, mekap2,sembang2 gelak2..customer dtg, lmbat servis...pstu tnya jwtan apa,,pegawai tadbir..opsssss..