SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

26 Jun 2012

MINDA PENGARANG: TRANSFORMASI PENTADBIRAN TUNTUT KERJASAMA SEMUA PENJAWAT AWAM

Berita Haraian
21/6/2012


DATUK Seri Dr Ali Hamsa yang dilantik sebagai Ketua Setiausaha Negara (KSN) yang baru berkuat kuasa Ahad ini sudah pasti menarik perhatian seluruh kakitangan perkhidmatan awam. Beliau yang akan menggantikan Tan Sri Mohd Sidek Hassan yang tamat kontrak Sabtu ini sudah menyatakan azamnya untuk menggunakan pendekatan turun padang mendekati anggota perkhidmatan awam, sekali gus mengeratkan hubungan, di samping mempertingkatkan mutu perkhidmatan kepada rakyat. Bekas Ketua Pengarah Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS) di Jabatan Perdana Menteri itu juga dijangka meneruskan usaha meningkatkan keupayaan pelaksanaan dasar, projek dan sistem penyampaian kepada rakyat, selaras perkembangan semasa yang menuntut setiap pelaksanaan dasar dijayakan dengan sempurna. Pengalaman luas beliau sebagai Penolong Setiausaha di Kementerian Perdagangan dan Perindustrian dan Pengarah Seksyen Pembahagian dan Timbalan Ketua Pengarah, Program National Transformation & Advancement sudah pasti dapat dimanfaatkan dalam sektor awam yang mempunyai 1.4 juta kakitangan. Sebagai jentera utama pelaksana dasar kerajaan, khidmat jabatan kerajaan dan kakitangan amat diharapkan bagi meningkatkan sistem penyampaian kepada rakyat. Pelantikan beliau juga diharap mampu memantapkan jentera pentadbiran, di samping penambahbaikan program yang dilaksanakan di bawah pentadbiran KSN sebelum ini dan memperbaiki kelemahan yang ada.

Kakitangan awam memerlukan pemimpin dinamik dan sering turun padang bagi memahami masalah, sekali gus menyelesaikan segala halangan yang ada kaitan dengan kepentingan rakyat. Hampir 28 juta rakyat Malaysia menaruh harapan tinggi agar sektor awam terus berperanan menjayakan program transformasi yang dipelopori Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Dr Ali yang mempunyai pengalaman berkomunikasi dengan sektor swasta sebelum ini membolehkan pentadbiran awam menerima pakai dan mengkaji budaya kerja sektor korporat di jabatan dan agensi kerajaan. Penambahbaikan khidmat sektor awam perlu dilakukan secara berterusan bagi memastikan negara berjaya mencapai status negara maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020. Jika sebelum ini, beberapa rungutan dan kes terpencil membabitkan kelemahan pelaksanaan dasar, kehadiran tokoh berwibawa seperti Dr Ali tentunya akan membawa imej baru lebih positif. CUEPACS dalam reaksi segera turut menyokong pelantikan Dr Ali dengan harapan dapat memantapkan lagi sektor perkhidmatan awam, sekali gus menjayakan program transformasi nasional. Kerjasama pelbagai pihak di samping gandingan profesional dan pekerja sokongan jabatan kerajaan akan membentuk sistem pentadbiran yang lebih cekap dan berkesan. Akhirnya negara akan menikmati transformasi pentadbiran yang lebih dinamik. Tentunya Dr Ali tidak bersendirian untuk memajukan sektor awam.

131 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan awam memerlukan pemimpin dinamik dan sering turun padang bagi memahami masalah

=====================================

minta tambah cuti....cuti tahunan kami kumpulan sokongan lantikan baru hanya 20 hari.....tolong ya.

Tanpa Nama berkata...

Turun padang memang le bagus dan dengar serta fahami masalah PA tp kebanyakan dari dulu pun setakat tu je sbb pemimpin tak cari jln selesaikan masalah PA.Takat turun pdg dengar prblem n faham n pastu balik tak buat apa-apa tindakan pun hanya membuang masa je.Org besar mana peduli kalau u gaji tak cukup ke ape ke.Mereka boleh jwb kalau nak gaji besar masa sekolah dulu kena rajin belajar masuk u ambik degree pastu keja sebagai PA gaji besar le.Skrg kalau setakat golongan sokongan kalau tak buat kerja sambilan di luar waktu pejabat hanya cukup makan je nak beli kereta mewah n aset2 lain tak boleh le bro...

Tanpa Nama berkata...

Turun padang memang le bagus dan dengar serta fahami masalah PA tp kebanyakan dari dulu pun setakat tu je sbb pemimpin tak cari jln selesaikan masalah PA.Takat turun pdg dengar prblem n faham n pastu balik tak buat apa-apa tindakan pun hanya membuang masa je.Org besar mana peduli kalau u gaji tak cukup ke ape ke.Mereka boleh jwb kalau nak gaji besar masa sekolah dulu kena rajin belajar masuk u ambik degree pastu keja sebagai PA gaji besar le.Skrg kalau setakat golongan sokongan kalau tak buat kerja sambilan di luar waktu pejabat hanya cukup makan je nak beli kereta mewah n aset2 lain tak boleh le bro...

Tanpa Nama berkata...

ADAKAH pengalaman dalam human resource management dan financial management? Bukan semua doctorate pun berguna dalam segala urusan.

rr berkata...

CUTI.....TAMBAH....

Tanpa Nama berkata...

Bangsa lain patut ada dalam sektor awam ni...kalau tak kerja nak berpuak puak ( sesama sendiri) walaupun satu bangsa.... pastu kaki ponteng dan ngular biar segan sikit dengan bangsa lain... kerja macam haprak.

pengalaman aku di sektor swasta..tak wujud sikap puak puak ni... target dorang mesti kerja...sama adil dan saksama... tak ada bokrasi pun walaupun dorang offer bangsa dorang gaji lebih sikit...tapi bonus sama rata beb ... siapa siapa tak kerja , ponteng ke mesti kena tindakan...tak ada cover mengcover ni...tak macam sektor awam...macam hapa aje... cover mengcover number 1.... yang kerja teruk makin teruk dan yang tak berapa nak kerja sampai pencen senang lenang.... tension aku... aku jadi terkezut tengok budaya kerja kat sektor awam ni...sebab aku dah biasa kerja dari sektor swasta... hebat lakonan kebanyakkan pekerja sektor awam ni... walaupun tak semua gitu.... kelakar pun ada...
bos ada ...dia ada, bos tak ada, dia tak ada......jadi bila bos nengok dia tak ok?.. jawapan bos sentiasa akan nampak dia ok .....hehehhehe... lakonan semata mata.....bodek nya lain...

Tanpa Nama berkata...

Buat kenyataan di atas....dah tau kerja kerajaan mcm tu kau tggu ape lagi....blah aje la ke swasta.

Tanpa Nama berkata...

swastakan sahaja semua jabatan kerajaan. habis cerita. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Bangsa lain patut ada dalam sektor awam ni...kalau tak kerja nak berpuak puak ( sesama sendiri) walaupun satu bangsa.... pastu kaki ponteng dan ngular biar segan sikit dengan bangsa lain... kerja macam haprak.

pengalaman aku di sektor swasta..tak wujud sikap puak puak ni... target dorang mesti kerja...sama adil dan saksama... tak ada bokrasi pun walaupun dorang offer bangsa dorang gaji lebih sikit...tapi bonus sama rata beb ... siapa siapa tak kerja , ponteng ke mesti kena tindakan...tak ada cover mengcover ni...tak macam sektor awam...macam hapa aje... cover mengcover number 1.... yang kerja teruk makin teruk dan yang tak berapa nak kerja sampai pencen senang lenang.... tension aku... aku jadi terkezut tengok budaya kerja kat sektor awam ni...sebab aku dah biasa kerja dari sektor swasta... hebat lakonan kebanyakkan pekerja sektor awam ni... walaupun tak semua gitu.... kelakar pun ada...
bos ada ...dia ada, bos tak ada, dia tak ada......jadi bila bos nengok dia tak ok?.. jawapan bos sentiasa akan nampak dia ok .....hehehhehe... lakonan semata mata.....bodek nya lain...

-----------------------------------

kdg2 mmg ada sebilangan kecil PA yg mcm ni. mcm ni je, kita bleh tegur dgn cara baik atau nasihat secara baik e.g rezeki yg berkat dtg dr pekerjaan yg dilakukan dgn sempurna dan ikhlas tanpa 'menganiayai' org lain. menganiayai org lain dlm konteks ni ialah mengular dan biarkan kwn sorg lagi buat kerja mati2an utk disiapkn. kalo yg paham mmg akan ambil pusing nasihat mcm ni, x taulah kalo ada spesis hati kering atau yg boleh buat muka selamba je bila kena mcm tu....

Tanpa Nama berkata...

j27 menjadi kenyataan

Tanpa Nama berkata...

JAWATAN KOSONG KERAJAAN JOHOR
Rakyat Negeri Johor Darul Takzim dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan adalah dipelawa memohon jawatan sebagaimana berikut:
1.SKIM PERKHIDMATAN
:PEGAWAI TADBIR
KLASIFIKASI
:PERKHIDMATAN PENTADBIRAN DAN SOKONGAN
KUMPULAN PERKHIDMATAN
:PENGURUSAN DAN PROFESIONAL
TARAF JAWATAN :KONTRAK
JADUAL GAJI/GRED :N41
CARA-CARA MEMOHON :
1.Permohonan hendaklah menggunakan Borang asal SPAJ.01 yang boleh di isi dan cetak daripada portal rasmi SPAJ http://spaj.johordt.gov.my
2.Borang-borang yang sempurna diisi hendaklah disertakan gambar berukuran pasport terkini dan juga SALINAN FOTOSTAT Sijil Kelahiran, Kad Pengenalan, Sijil Keputusan Peperiksaan-Peperiksaan, Diploma atau Ijazah beserta salinan transkrip yang lengkap yang telah diakui salinan sah (Kumpulan A – Kumpulan Pengurusan dan profesional atau Kumpulan B – Kumpulan Pelaksana) dan dicatatkan nama jawatan berkenaan di penjuru kiri atas setiap sampul surat. [Permohonan yang tidak mematuhi syarat sepertimana yang di atas, tidak akan diterima dan ditolak).
3.Calon-calon dikehendaki melengkapkan Borang Status Kesihatan dan Persetujuan (Lampiran A) dan hendaklah dibawa bersama ketika menghadiri Ujian Kecergasan.
4.Ijazah yang digunakan dalam permohonan ini perlu mendapat pengiktirafan kelayakan di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) melalui laman web interaktif JPA http://www.interactive.jpa.gov.my/webinteraktif/frmMainIktiraf.asp dan melampirkannya bersama borang permohonan.
5.Pegawai-pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat (Tetap dan Kontrak) hendaklah mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan dan pastikan Kenyataan Perkhidmatan yang kemaskini dan Laporan Prestasi disertakan bersama.
6.Hanya calon-calon yang melepasi Ujian Kecergasan sahaja akan dipanggil untuk menduduki peperiksaan memasuki skim jawatan Pegawai Tadbir. PERMOHONAN HENDAKLAH DIHANTAR KEPADA:
Setiausaha, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor, Aras 3, Blok A, Bangunan Dato’ Abdul Rahman Andak, Kota Iskandar, 79000 Nusajaya, Johor Darul Ta’zim. Sebelum atau pada 13 Julai 2012 QR CODE SPAJ

Tanpa Nama berkata...

staff wayang kulit n sandiwara semasa memang banyak bro, semedang ngulat jea. bila time bos ada barulah nampak batang hidung dia nie.lakon layar terbaeklah katakan, dok gitu. naik lemas kaum dibuatnye, asyik nak cover dia jea, lemaulah. yang bikin paneh bila kerja dia pun kaum kena take over. bebulu tullah,tak buleh blah.

Tanpa Nama berkata...

ape johor nie, asyik taraf kerja kontrak jea, dah papa-kedana sgt.. kosongnye ciput jea kot.

Tanpa Nama berkata...

Pengulas Pro Lynas berkata:
"kalau mcm tu depot simpanan minyak / kilang penapisan minyak pn x boleh buat lah? ramai dh pekerja yg mati akibat letupan/ kebakaran. tu pn ada risiko besar tp knp x ada org bising ye?".

Intro:
Kilang minyak dengan kilang nuklear berbeza. Lynas ialah kilang kitar sisa nuklear. Bezanya sejauh antara Perlis dan Johor atau jauh lagi. Persoalannya ialah mengapa Australia negara yang besar dan luas (sebuah benua) tidak mahu kilang Lynas didirikan disana. Sedangkan kita Malaysia (Gebeng, Pahang) adalah sebuah negara yang kecil dan tidak luas. Kita masih mundur cara berfikir (termasuk) pemimpin. Cara berfikir sangat sempit macam katak bawah tempurung.Memang pemimpin2 kita semuanya terpelajar dan ada lepasan luar negara, tapi masih berotak BODOH, BEBAL dan BENGAP. Cuba difikir demi masa depan negara yang maju dan rakyat yang sihat. Sekarang ini semua dah cemar kenapa dah tambah cemar lagi (Lynas boleh cemarkan air, udara, tanah dan alam sekitar. Kini apa yang kita makan dah cemar. Nasi yang kita makan, sayur dan buah yang kita makan, ikan, ayam dan daging yang kita makan, air yang kita minum dan udara yang kita bernafas. Nasi, sayur dan buah (sakibaki baja kimia, racun serangga dan rumpai),Ikan (pencemaran kimia marin), ayam dan ikan (sakibaki kimia penggalak pembesaran), air (sisa toksik dari resapan tanah pertanian, kilang industri dan hujan asid) dan udara (asap kilang, sejatan bahan kimia permukaan bumi dan asap pesawat udara). Jangan pandang mudah. Jangan nanti anak cucu kita melaknat kita kerana mewariskan sebuah negara yang sudah tercemar segala2nya.

Tanpa Nama berkata...

we do know he ngulat feet. when the future boss, makkk aiii! robot was lost. if like that, create the best screenplay award in the civil service.

Tanpa Nama berkata...

alert the reviewer to comment that there are always watching you.

Tanpa Nama berkata...

APA turun padang? Bolehkah nampak PA tidur dibawah meja kah? DAN juga tak pandai baca loporan atau lihat feedback kah? Saya berharap bukan seorang buta.

Tanpa Nama berkata...

TAK GUNA TURUN PADANG. Itu adalah cara bagi YB untuk menarik perhatian penundi sahaja dengan duit percuma daripada rakyat. Itu patut dinamakan "Honeymoon."

Tanpa Nama berkata...

TAK PERLU DINAMIK kerana tak perlu seorang yang boleh main GOLF dan hisap rokok sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Jom Transformasi turun padang, rakyat didahulukan dengan barang naik, tol naik, tarif api-air naik, insurans kereta-motor naik, minyak naik, saman naik, astro naik, harga rumah naik, harga kereta nasional naik, cukai tanah naik, cukai pintu naik, cukai pendapatan naik, cukai perniagaan naik, segala semuanya naik, naik dan terus-menerus naik, naik, naik..

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu kena rajin belajar atau ambil degree.Itu cara COPYCAT.Orang tak ada degree mampu beli bangloo dan hantar anak anak ke luar negeri untuk belajar tetapi banyak orang ada degree tak mampu kerana otaknya masih terlalu sempit.

Tanpa Nama berkata...

Kalo semua naik...tukar pemerintah ja la tapi kalo pemerintah baru pun masih semua naik naik naik naik...last last rakyat yg kurang pendapatan ditambah kesempitan hidup di tambah tekanan last last lain pula jadinya...

Tanpa Nama berkata...

Moga dimakbulkan j27 demi maruah setelah sbpa dibatalkan

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan PA ramai yang berasa terlalu selesa(berada dalam zon selesa)hingga tidak bersungguh-sungguh melaksanakan tanggungajawab yang diamanahkan kpd mereka meskipun sering kedengaran tindakan sambil lewa mereka diberi teguran. Mereka tetap suka bersembang berbanding melayan pelanggan dengan kadar yg segera. Di sesetengah jabatan kerajaan terdapat banyak kaunter untuk berurusan tetapi yang dibuka kadang-kadang tak sampai separuh.Ketegasan ketua jabatan menangani pegawai-pegawai yg seolah-olah membuat kerja secara paksa ini harus diberi keutamaan sebelum keadaan menjadi parah. Saya rasa ramai lagi yang mengganggur di luar sana jika diberi peluang dan ruang akan bekerja lebih gigih daripada sesetengah kakitangan PA sakarang ini.

Tanpa Nama berkata...

HALANGAN. Pengalaman dan kelulusan boleh menjadi satu halangan besar untuk satu negeri atau individu. Lihatlah negeri negeri sedang dalam membangun seperti India, China Korea Thai Hong Kong Brazil. Kenapa negara negara tersebut dapat dibangunkan begitu cepat?

Tanpa Nama berkata...

MASALAH BESAR jika gaji naik tetapi harga barang barang tak naik. Namalah kerajaan mendapat duit untuk menbayar gaji PA ?

Tanpa Nama berkata...

Cakap sahaja tak guna, manalah surat pekeliling.

Tanpa Nama berkata...

Nampak muka KSN barulah PA rajin kerja? Ini bukan fikiran budakkah?

Tanpa Nama berkata...

harap KSN baru tiada sindrom 'segan & malu' seperti mantan KSN -Episode tahun 2007 masih dlm ingatan teman

Tanpa Nama berkata...

Sorilah nak cerita sikit. Semasa di EPU dan UKAS dulu Dr. Ali Hamsa lebih pentingkan permintaan projek dari Menteri dari mengawal peruntukan demi rakyat. Cuba tanya orang EPU.

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kau nie penulis Selasa, Jun 26, 2012 10:07:00 PM menganggur, kot kau kea kena buang kerja..sebab tue kau merapu tak tentu pasal.. lagi satu bro, apa pasal nak kena berlari nak mohon keje pegawai tadbir johor,kontrak pulak tue, mcm nak mohon keje buruh jea, kah..!!kah..!!

Tanpa Nama berkata...

cupec dapat rm3juta setahun(grant) dpd kerajaan.
tu sebab memanjang sokong jer .. ntah kemana pergi duitnya !
harap tahun ini, akauntan negara boleh pergi check !

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM, 25 JUN: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam satu kenyataan akhbar yang di keluarkan petang tadi terkilan dengan kenyataan Ketua Setiausaha Negara (KSN) yang baru di lantik Datuk Dr Ali Hamsa yang bersifat tidak profesional dan memihak.

Berikut adalah kenyataan media yang di terima sebentar tadi.

Kerajaan Negeri Selangor merasakan Datuk Dr. Ali Hamsa telah memulakan kariernya sebagai Ketua Setiausaha Negara (KSN) dengan langkah yang silap apabila memburuk-burukkan parti pembangkang di hadapan kakitangan awam.

Kenyataan beliau agar penjawat awam “setia kepada kerajaan sekarang dan jangan mempercayai janji pembangkang” sekaligus menjatuhkan mertabat jawatannya kerana bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan kakitangan awam menjalankan tugas
tanpa pengaruh kepartian.

Tambah pula, Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) menyatakan “Setiap pegawai hendaklan pada setiap masa dan setiap ketika memberikan taat setia yang tidak berbelah bahagi pada Yang di-Pertuan Agong, negara dan kerajaan”.

Maka setiap penjawat awam perlu meletakkan kepentingan negara mengatasi kepentingan peribadi termasuk ideologi politik yang mereka pilih.

Sebagai ketua yang baharu kepada 1.4 juta kakitangan awam, beliau perlu menunjukkan sikap profesional dan bebas tanpa memihak kepada mana-mana parti politik. Jika kita mengambil sikap beliau, adakah bermakna penjawat awam sekarang tidak boleh bekerjasama dengan kerajaan negeri yang tidak sealiran politik dengan kerajaan pusat?

Jika begitu akan menjadi huru-haralah pentadbiran kerajaan dan akhirnya rakyat yang akan rugi. Maka jelas, adalah amat penting untuk kakitangan awam bersikap neutral dan ini penting dalam menguruskan sebuah negara demokrasi.

Baru-baru ini pejuang demokrasi Myanmar, Aung San Suu Kyi telah meminta bantuan Kerajaan British untuk menolong membina satu sistem penjawat awam yang bebas dari pengaruh kepartian.

Pada waktu seluruh dunia mengambil langkah ke hadapan untuk membina demokrasi yang lebih berwibawa, malangnya di Malaysia, kita mempunyai seorang KSN yang telah membuat kenyataan seolah ingin membawa negara kita ke belakang.

Negeri Selangor menasihatkan KSN yang baharu agar lebih berhati-hati pada masa hadapan kerana jika tersilap lagi, ucapan beliau akan disalahertikan sebagai tanda terima kasih kepada kerajaan BN atas lantikannya sebagai KSN.

Apabila itu berlaku, maka martabat penjawat awam akan jatuh sekali lagi akibat pemikiran sempit politik.
TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM
MENTERI BESAR SELANGOR

Tanpa Nama berkata...

naikan gaji lagi rumah nak beli dah 200k gaji baru 1500 nak makan pa potogan 900 sebulan naikan elaun rumah lah gaji 2ribu pun x cukup lah

Tanpa Nama berkata...

PERUTUSAN KSN BARU. 3 hari berlepas masih tak lihat apa apa perutusan dalam blog cuepacs atau JPA. Susah menyediakannya? Mau 2 tahun barulah menyiapkan perutusan pertama. Apa macam dasar kerajaan yang hendak menanam kebudayaan rajin bekerja. KSN baru pada mulainya sudah mematah kebudaya ini. Mana boleh meminta semua PA supaya pekerja rajin lagi.

Tanpa Nama berkata...

Nada yang sama setiap kali KSN bertukar...Aku akan sokong pembangkang PRU 13 sbb gaji gred rendah tidak ada sesiapa nak bela.Peluang naik pangkat sikit lagi pun susah wpun dah kerja 30 tahun.Gaji naik bukan banyak mana pun.Nasib ler sebab aku bukan Polis,Askar dan Cikgu....Ada menteri yang bela.

Tanpa Nama berkata...

TINDAKAN KSN PADA HARI PERTAMA patut berkesan dan jelas. Keluarkan perutusan pada hari pertama, memamggil mesyuarat pertama ketua ketua Jabatan, ketua ketua agensi.Kalau tak salah, kedua dua perkara tersebut tak muncul langsung.Pada pandangan saya KSN baru ini tak tahu apa harus dibuat pada hari pertama.

Tanpa Nama berkata...

Akauntan negara tak perlu pergi check mana duit 3 juta.Itu tetap sudah untuk membayar elaun elaun,kopi kek untuk mesyuarat. Kenyang perut dulu barulah ada meeting.

Tanpa Nama berkata...

Untuk mengelakkan komen negatif baguslah kerajaan kasi satu kali lagi 13% gaji tambahan.

Tanpa Nama berkata...

Mana boleh ada transformasi tanpa persetujuan. Yang mudah macam "Buang kopi minum teh kah?" Cakap sahaja menang mudah tetapi mengikutnya menang lebih susah.

Tanpa Nama berkata...

Mesti ada orang nak jual ubat barulah ada ubat untuk mengatasi jangkitan. Jika kerajaan nak ada transformasi, kerajaan haruslah dengan terlebih dahulu menjual polisinya kepada rakyat. Dasar kerajaan hanya bolih dilaksanakan dengan persetujuan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

AKU YAKIN.....AKAN ADA SESUATU INTUK PA DALAM BELANJAWAN 2013 JIKA PILIHANRAYA DI ADAKAN SELEPAS PEMBENTANGAN BAJET.

TAPI JANGAN LA PULA YANG DIBERI SATU KILO GULA,LEPAS SELESAI PRU , 3 TIN SUSU DIAMBIL SEMULA.

Tanpa Nama berkata...

Kali ini GULA tak guna lagi RAKYAT sudah bukan budak lagi sudah jadi orang dewasa. Sesudah gula rakyat masih mau nasi lagi.

Tanpa Nama berkata...

Dr Ali..kaji semula Gred Juruteknik J17 untuk di naikkan ke Gred J27-J36 sepertimana dalan SBPA yang di mansuhkan.Semak semula Pekeliling Bil 4 tahun 2002 untuk kenaikan Gred berdasarkan kepada kelulusan Sijil Politeknik setaraf STPM.

Tanpa Nama berkata...

ADALAH SANGAT PERLU KSN baru mengeluarkan secara umum jadual tugas rasmi 100 hari pertama untuk semakan semua orang. Jangan bersembunyi dibawah sebuah meja atau minum dan makan didalam pejabat sahaja. Buktikanlah.

Tanpa Nama berkata...

kita tolak KSN yg SEGAN & MALU bila nak minta sesuatu..elaun rumah bagilah naik mana ada sewa rumah RM180 la ni..

Tanpa Nama berkata...

La ni Kerajaan hanya dok jaga polis .tentera & yg terkini cikgu..apa? kami yg lain ni tak berkerja ka..ingat PRU13 dah dekat nanti tuan2 yg berada di atas sana juga yg tersungkur..

Tanpa Nama berkata...

j27 menjadi kenyataan setaraf stpm

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
j27 menjadi kenyataan setaraf stpm

Rabu, Jun 27, 2012 2:21:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
beul ke.dengar kabar j17 akan naik j29

Tanpa Nama berkata...

Harap KSN dapat dengar rintihan kami J17 ke J27. Dalam pekeliling SSM dah sah dikeluarkan, kenapa tidak dilaksanakan ???? kenapa !!!!

Tanpa Nama berkata...

stpm dpt n27.. sijil uitm dpt 17.. ini x adel.. ksn naikkan j27

Tanpa Nama berkata...

Kali KALAYAKAN STPM OR STP DPT N27...SIJIL POLI OR UITM DPT 17 . Mana adil datuk tan sri KSN baru....

Tanpa Nama berkata...

He he he hari hari hari mau gula gaman...fikil la wahai rakyat jelata yg sudah bijaksana selepas rakyat ditipuuu...biasala ragam pulutik...ini kan politik mesti barani tipu barani sagalanya....

Tanpa Nama berkata...

ksn n bsn x sama.. sepatutnya najib mintak pandangan isteri tcinta datin yg maha mulia or dymm rosmah utk lantik omar gagap or latok omar kopek jd ksn.nati latok omar akan mengipas jamban rosmah mkin besar wooo.. soli ye balisan nasonal wa x maw pangkah sama lu pasal sudah lama menipu

Tanpa Nama berkata...

mtsu xde htr memo psl j27 kpd pm ke.. xkan dok diam n bharap je.. weeiii geng j bangon weiii mtak kt pm skg ni.. jgn dok bharap je.. apa langkah permulaan nk jumpe pm jomla..

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa sebab utama kaum bukan Melayu kurang berminta untuk menyertai sektor perkhidmatan awam ialah gaji.

Memang tidak dinafikan gaji permulaan (sekitar RM3200) untuk pegawai baru adalah cukup tinggi dan setimpal dengan gaji sektor swasta.

Bagaimanapun, gaji maksimum apabila mencapai tahap tertinggi gred prinsipal 54 (sekitar RM 11000) adalah dianggap rendah kalau ditimbang dari segi pengalaman dan kepakaran. Para profesional di sektor swasta pada peringkat ini lazimnya boleh terima lebih daripada RM 15000.

Lagi pun, bukan semua pegawai boleh mencapai tahap JUSA.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
mtsu xde htr memo psl j27 kpd pm ke.. xkan dok diam n bharap je.. weeiii geng j bangon weiii mtak kt pm skg ni.. jgn dok bharap je.. apa langkah permulaan nk jumpe pm jomla..

Rabu, Jun 27, 2012 8:10:00 PM
----------------------------------
mtsu tido lagi baguh.

Tanpa Nama berkata...

ksn n bsn x sama.. sepatutnya najib mintak pandangan isteri tcinta datin yg maha mulia or dymm rosmah utk lantik omar gagap or latok omar kopek jd ksn.nati latok omar akan mengipas jamban rosmah mkin besar wooo..

soli ye balisan nasonal wa x maw pangkah sama lu pasal sudah lama menipu

Rabu, Jun 27, 2012 6:35:00 PM

==========================================

kenyataan atas ni ketara sungguh picisan politik..

ckp saja gah..bila sampai masa nnt..terhegeh-hegeh gak pangkah BN..

brp kerat sgt PA yg betul ada berani & teguh pendirian?

bila disajikan dpn mata segala mcm habuan..senyap terusssss...

toksah ckp bnyk laa...kerja saja sampai pencen & p tekan ATM tu bila gaji masuk ;)

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
stpm dpt n27.. sijil uitm dpt 17.. ini x adel.. ksn naikkan j27

Rabu, Jun 27, 2012 4:10:00 PM
--------------------------------
ksn baru tok tahu gapo satu lagi

Tanpa Nama berkata...

Telah ada komen bahawa semua PA bukan budak lagi.Mereka tak mau GULA tetapi NASI. Kau masih mau GULA seperti seorang budak?. Kau patut setaraf dengan seorang budak di TADIKA dengan OTAK sempit atau dengan "DOWN SYNDROM."

Tanpa Nama berkata...

Beri seekor kambing atau lembu bukan cheap cheap cheap GULA.

Tanpa Nama berkata...

Tuan KSN.
1. Kenalpasti SAIZ dan RUPABENTUK Penjawat Awam Malaysia akan datang.

-Ujudkan skim Sains dan Teknikal.
-Ujudkan skim Pengurusan & Pentadbiran.
-Ujudkan skim Perguruan & Pensyarah
-Ujudkan Skim Sains Sosial
-Ujudkan Skim Mahir dan Separuh Mahir

Tanpa Nama berkata...

tambahan :
1. multi jobs dan multi tasks.
2. boleh bekerja sama dan boleh beri kerjasama (bukan one man island).
3. skim yang ada boleh dijumud kepada COMMON SCHEMES.
- wa caya lu KSN. c u
papers berkenaan saya dah antar to you KSN.

Tanpa Nama berkata...

LANCHOOOOWWWW N KEPALA BUTOH PUNYA JPA.. WA HALAP KSN LATO ALI KASI HANTAM SMUA ITU JPA BOS PSL ASIK KAJI N BIKIN SULUHANJAYA SAMPAI WA THN DPN MAU PENCEN TAKDE LASE NAIK PANKAT..

Tanpa Nama berkata...

mintak K3 pun dapat eiaun kritikal macam K2 dlm bidang elektrik risikonya tinggi terutamanya gred R14 yg dah kanan tu tolong pandang2lah kami ni sebelum kami ni RENTUNG kena karan..

Tanpa Nama berkata...

Dulu dlm JKRE baju unifrom dapat 3 pasang la ni 2 pasang pas ni dpt seluar dalammm...macam tu juga dgn kasut dulu2 2 pasang la ni 1 pasang pas ni sebelah je dapattt...depa dok jaga rakyat saja kami ni sebagai penyampai kerajaan langsung tak pandang tolong la jaga juga kami ni...

gm, berkata...

ksn baru tok tahu gapo satu lagi

Khamis, Jun 28, 2012 7:52:00 AM

i may agree wit u. d newly appointed KSN is ready to serve BN orders. he knows his line of duties.... to lick shine his renter.

but, i thing for sure we d gov position should know...he is being paid by the taxpayers' money n not BN personal budget. well then, he will implement d policy that beneficial to BN not to d apposite.

d past revelation had proved that political stooges r all over d posts n departments. thats how our administration of d public sector works. once u'r not align to their wish,it doesnt matter how beneficial u ve been to rakyat...yoo - Goodbye saja la u..!

so, my prediction is...this disease looks like to be getting bigger!

Tanpa Nama berkata...

KSN baru patut tahu PA akan bertindak mengikut kehendak kehendak Perintah Am bukan mengikut bercakapan atau nasihat mana mana pihak kerana kesetiaan PA kepada negara tak bolih dibeli atau jual. Pemberita Pemberit masih tak tahu kehendak kehendak ini kerana mereka tak fahami kehendak kehendak yang terdapat dalam PERINTAH AM. KSN baru patut diuji dalam pengetahuan Perintah Am. Dia tahu kehendak ini kah? Ada orang bolih kasi tahu dia kehendak ini.

Tanpa Nama berkata...

ANSWERING COMENT MADE IN ENGLISH. Public servants are required to serve the people through different posts but the directives to act have to come from the government in accordance with GENERAL ORDERS.That is, the government can control the public servants through directives in the form of circulars issued and the public servant conserned must act in accordance with the requirements of GENERAL ORDERS otherwise action can be taken against them in accordance with the requirements of GENERAL ORDERS including dismissal from the service or transfer to another department or turun pangkat. That means public servants are alat alat kepada kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Kalo gaji tak naik lagi sayo nasihat enci pergi main bad men tone dan dapatan seekor DATUK macam Datuk Lee Chong Wie dengan sokongan dari Rosmah.

Tanpa Nama berkata...

Speaking from medical term, a disease can never get bigger. It can only spread.

Tanpa Nama berkata...

TAK TUJU DENGAN KENYATAAN CUEPACS dengan tidak kurang daripada 1,000 alasan.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN BERSALAH. KSN does not take order from anybody. Kalau tak salah KSN only acts as pernament secretary to the weekly cabinet meeting by taking down the minutes and acts on it but nothing more, not even a directive from a minister or any minister. I trust the new KSN knows his role as a public servant and do not let outsider to advise him.

gm berkata...

when d majority want to vote against BN...are we traitors?

are we d first class or rather a good servicemen if we dun vote apposition?

so d good n d bad is upon who votes what?

Tanpa Nama berkata...

the fate of the security guards at some Pub is heartbreaking. probably because security guards are supervised by officials of Pub Other schemes have nothing to do with the scheme, but some are supervised by a servant who is not uniform.

Tanpa Nama berkata...

the fate of the security guards at the various local authorities heartbreaking. probably because security guards are supervised by officials of other schemes that do not have anything to do with this scheme.

Tanpa Nama berkata...

Kalantanese always voted for a certain religion and never voted for development. They prefered ikan bilis than ayam daging. They do not mind living more than 2000 years ago in the middle of a desert. They do not want to change their way of live.

Tanpa Nama berkata...

staff di semenanjung yg bnyk sgt komplen itu ini..amat digalakkan utk cari pengalaman kerja di Sabah/Labuan/Sarawak..

buka mata & fikiran..belajar dari persekitaran & masyarakat setempat.

Tanpa Nama berkata...

Kalantanese always voted for a certain religion and never voted for development. They prefered ikan bilis than ayam daging. They do not mind living more than 2000 years ago in the middle of a desert. They do not want to change their way of live.

Jumaat, Jun 29, 2012 9:08:00 AM

=============================================

itulah menunjukkan betapa teguh pendirian & jelas apa yg dihajatkan..

negeri lain apa cerita?? jgn gah sembang kedai kopi saja..

Tanpa Nama berkata...

Kalantanese always voted for a certain religion and never voted for development. They prefered ikan bilis than ayam daging. They do not mind living more than 2000 years ago in the middle of a desert. They do not want to change their way of live.

Jumaat, Jun 29, 2012 9:08:00 AM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

No, it wasn't. only 56% votes for PR last election. 44% for BN. It was 'tsunami' then.
During PRU12, my family & i votes for PR, BUT in coming PRU13, we shall votes for BN.
Belief me .. we're kelantanese and we know it is the right time to change govt.
adios friend. guano demo !

Tanpa Nama berkata...

Promote our Grade J/G 17, 22 and 26 accordingly to J/G 27,32 and 36 first then we all will vote for Barisan Nasional....If not Pakatan Rakyat (PR) will get the credit to lead the Gov't after PRU 13...PM please beware and approved our right like u caring Teachers, Police and Army.

Anuar Ibrahim berkata...

Kini ROADSHOW dan laungan "JANJI DITEPATI" jelajah seluruh negara di buat untuk dapatkan undi rakyat hebat dijalankan TETAPI mana janji JPA naikkan Gred Juruteknik, Pembantu Pertanian, Pembantu Veterinar dan Renjer Hutan yang kini berada dalam Gred 17, 22 dan 26 kepada Gred 27,32 dan 36???
MANA JANJI DAN JANJI DITEPATI!!!BOHONG BELAKA SEMUANYA...HANYA OMONG2 KOSONG PIHAK KERAJAAN BN...SIAPA NAK UNDI KERAJAAN BN YG PENUH ADENGAN DUSTA DAN BERAT SEBELAHNYA DIMANA GURU, POLIS DAN TENTERA MENJADI ANAK EMASNYA...BANGUNLAH SEGERA JANGAN PERCAYA DENGAN BN PENDUSTA!!!
ANDA SEMUA TAHU APA YANG SEDANG BERLAKU DAN NASIB ANDA TAKKAN BERUBAH JIKA KAMU SEMUA MASIH UNDI BN...JADI UBAH LAH UNDI KEPADA PAKATAN NESCAYA KAMU AKAN DINAIKKAN KE 27,32 DAN 36 MALAH MUNGKIN LEBIH BAIK LAGI SKIM2 PERKHIDMATAN AWAM YANG LAIN AKAN KECAPI KELAK...
AYUH UBAH KEPADA PAKATAN RAKYAT!!!ADIL DAN SAKSAMA...KAMI PR AKAN BANTU KAMU KUMPULAN J/G 17 YANG TERTINDAS...PAKATAN "JANJI DIKOTAKAN".

Tanpa Nama berkata...

transformasi pentadbiran? selesaikan dulu transformasi hak juruteknik J17 baru la cerita lain plk...

Tanpa Nama berkata...

SETUJU ..................!!!!!!!!!!!!!!!

naikkan gred yang patut naik.. , jgn asyik tengok perut sendiri je...JPA....dah tiba masa bg apa yang patut, jgn tindas bangsa sendiri.....ingat tu..!!

Tanpa Nama berkata...

Transformasi Pentadbiran Tuntut Kerjasama Semua Penjawat Awam TETAPI bila bab Penarafan, KUP 8 tahun hanya untuk Guru saja...Apa semua tu MANA ADIL???
Ingat Penjawat Awam lain dari Guru, Polis adalah PA yg bodoh kah!!!
INGAT KUMPULAN J/G BODOH DAN TIADA MARUAH KAH??? JANGAN UNDERESTIMATED KUMPULAN KAMI YG RAMAI 50,000 ORANG x 10 ORANG AHLI KELUARGA DAN 10 ORANG RAKAN DAN SAHABAT = 1,000,000 (1 JUTA) ORANG KESEMUANYA...JIKA UNDI PAKATAN NSCAYA BN AKAN NAHAS DAN TINGGALKAN PUTRA JAYA BUAT SELAMA-LAMANYA...INGAT SEBELUM TERHANTUK BEB!!!

Tanpa Nama berkata...

Kini ROADSHOW dan laungan "JANJI DITEPATI" jelajah seluruh negara di buat untuk dapatkan undi rakyat hebat dijalankan TETAPI mana janji JPA naikkan Gred Juruteknik, Pembantu Pertanian, Pembantu Veterinar dan Renjer Hutan yang kini berada dalam Gred 17, 22 dan 26 kepada Gred 27,32 dan 36???
MANA JANJI DAN JANJI DITEPATI!!!BOHONG BELAKA SEMUANYA...HANYA OMONG2 KOSONG PIHAK KERAJAAN BN...SIAPA NAK UNDI KERAJAAN BN YG PENUH ADENGAN DUSTA DAN BERAT SEBELAHNYA DIMANA GURU, POLIS DAN TENTERA MENJADI ANAK EMASNYA...BANGUNLAH SEGERA JANGAN PERCAYA DENGAN BN PENDUSTA!!!
ANDA SEMUA TAHU APA YANG SEDANG BERLAKU DAN NASIB ANDA TAKKAN BERUBAH JIKA KAMU SEMUA MASIH UNDI BN...JADI UBAH LAH UNDI KEPADA PAKATAN NESCAYA KAMU AKAN DINAIKKAN KE 27,32 DAN 36 MALAH MUNGKIN LEBIH BAIK LAGI SKIM2 PERKHIDMATAN AWAM YANG LAIN AKAN KECAPI KELAK...
AYUH UBAH KEPADA PAKATAN RAKYAT!!!ADIL DAN SAKSAMA...KAMI PR AKAN BANTU KAMU KUMPULAN J/G 17 YANG TERTINDAS...PAKATAN "JANJI DIKOTAKAN".

Jumaat, Jun 29, 2012 2:45:00 PM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
bual kosong jer ... mai scawan !

Tanpa Nama berkata...

Transformasi Pentadbiran Tuntut Kerjasama Semua Penjawat Awam TETAPI bila bab Penarafan, KUP 8 tahun hanya untuk Guru saja...Apa semua tu MANA ADIL???
Ingat Penjawat Awam lain dari Guru, Polis adalah PA yg bodoh kah!!!
INGAT KUMPULAN J/G BODOH DAN TIADA MARUAH KAH??? JANGAN UNDERESTIMATED KUMPULAN KAMI YG RAMAI 50,000 ORANG x 10 ORANG AHLI KELUARGA DAN 10 ORANG RAKAN DAN SAHABAT = 1,000,000 (1 JUTA) ORANG KESEMUANYA...JIKA UNDI PAKATAN NSCAYA BN AKAN NAHAS DAN TINGGALKAN PUTRA JAYA BUAT SELAMA-LAMANYA...INGAT SEBELUM TERHANTUK BEB!!!
---------------------------------
cakap kosong. masa nk undi, sume pangkah logo yg sama. 2x5,5x2.

Tanpa Nama berkata...

Undi adalah rahsia. Tiada orang lain bolih nampak hati mu kecuali ALLAH. Undilah mengikut hati dan keberjayaan mu. Jangan takut.

Tanpa Nama berkata...

Kite nak tukal kerusi ke ni??????'''?'!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha sembang sembang jer...nak buang boring tapi biase la criter politikus gamannnnn

Tanpa Nama berkata...

Support for NEW GOVERMENT CHAIRSSSSSSS...changeeeeé...the bridge bruken alreadyyyyy.....it too dangerrrr laaa...i m scareeeeee la

Tanpa Nama berkata...

He he he he thats old story ..think yours future.....suta lama tipu so bee end lo itooo balisan looo...

Tanpa Nama berkata...

Jangan bersalah, kakitangan awam tidak memerlukan seorang pemimpin atau mengikut arahan seorang pegawai tinggi. Kita ikut sahaja PERINTAH AM yang dikeluarkan oleh kerajaan. Tiada pilihan lain sama ada anda suka atau sebaliknya.

Tanpa Nama berkata...

Jangan melihat muka seorang pegawai tinggi, melihatlah angka slip gaji sudah mencukupi. Be wise.

Tanpa Nama berkata...

Respect nobody but your dompet. Your dompet can make you sad or happy.

Tanpa Nama berkata...

PA patut macam orang cina pandai tipx, orang India pandai bohonx dan least but not last orang sendiri yang pandai curi bini,laki orang punya. Kakau tak berjaya pergilah tanya xxxxx.

Tanpa Nama berkata...

Omar suka membuka mulut, baguslah menyanyi disebuah kelab malam untuk pendapatan tambahan.

Tanpa Nama berkata...

the fate of the security guards at the various local authorities heartbreaking. probably because security guards are supervised by officials of other schemes that do not have anything to do with this scheme.

Tanpa Nama berkata...

mai kopi scawan !
PA sudah letih dgn telatah Cupek dan Omar !

Tanpa Nama berkata...

jpa mmg pilih kaseh.. balik2 cikgu polis yg mkn rasuah je dpt mcm2 faedah.. p.a lain hampas terutamanya skim aku (renjer).. dulu janji nak bg mcm2.. hr ni kppn ts abu bakar yg sepatutnya jd ksn baru da bsara.. ntahla apa nasib gred aku ni.. mmg sial jpa ni.. harap ptd2 kt jpa, omar cuepacs teseksa hidup sbelom mati.. sejuk hati den kalu dpt tgk khidupan setan2 yg btanggungjwb mghancurkan sbpa merana n teseksa hidup.. kpd ts kppn selamat bersara dan tq pd jasa yg tlah ts berikan.walopon ts lbih berhak gantikan sidek celaka tp rezki ts maybe lebih hikmahnya.. amiiiiiiinnnn

Abang Kantin JPN berkata...

INGAT KUMPULAN J/G BODOH DAN TIADA MARUAH KAH??? JANGAN UNDERESTIMATED KUMPULAN KAMI YG RAMAI 50,000 ORANG x 10 ORANG AHLI KELUARGA DAN 10 ORANG RAKAN DAN SAHABAT = 1,000,000 (1 JUTA) ORANG KESEMUANYA...JIKA UNDI PAKATAN NSCAYA BN AKAN NAHAS DAN TINGGALKAN PUTRA JAYA BUAT SELAMA-LAMANYA...INGAT SEBELUM TERHANTUK BEB!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bang, 50 ribu orang x 10 x 10 = 5 juta orang bang. Bukan 1 juta. Abang silap kira kot?

Tanpa Nama berkata...

mcm2...yea nnt kita buat sistem transformasi versi swasta yea..contoh dlm spba aritue Dasar Pemisah

Tanpa Nama berkata...

untuk pekerja swasta tak baik ada hasad dengki dgn pekerja kerajaan...sektor swasta setiap tahun dpt bonus dlm 2k(jawatan paling rendah),4k-10k (tinggi)tp dlm sektor awam naik 7-13% pun xsampai mcmtue..lgpun sektor awan xder bonus setiap tahun,saguhati ada..hanya kenaikan gaji 80-300 je..cuba darab 12 bulan...
sektor awam kalau nak naik gaji atau apa kena tunggu 5 thn sekali...itupun sektor swasta nak dengki

Tanpa Nama berkata...

polis n setaras dengannya...actually gaji kamu dah naik beberapa kali so nak apa lg!mengikut kajian anda kena bersyukur sbb hampir seluruh malaysia balai polis,kuarters yg di sediakan dekat dgn balai...dahlah kenderaan pun pakai kereta atau motor kerajaan..ada minyak lg...xyah buang2 duit sendiri

Tanpa Nama berkata...

hmm

Tanpa Nama berkata...

Polis,Askar..Cikgu ada suruhanjaya gajinyer sendiri..Skimnyer lain.Kalo naik gaji,.. bila menteri kasi naik..puak-puak dia ajer yang dapat.Almaklum anak emas.Melopong ler PA lain..Kemudian pulak ada pelarasan untuk PA lain...dia dapat lagi.Haha senyum ler lebar sampai ke telinga.Apa nak buat menteri nak mertabat golongan ini.....
PA sokongan rendah mcm aku ni nasib ler..Kerja lama sangat dah bukannya nak gaji tinggi sangat,tapi berlaku adil ler wahai menteri..jpa.Sebab jurang gaji antara PA semakin tinggi melangit.Jangan sampai PA sokongan rendah mcm aku ni..,ramai yang melihat hijau.

Tanpa Nama berkata...

Ali kamu ada cakap ke ?
sunyi sepi jer ...
kamu sokong SSM+ ?

Tanpa Nama berkata...

semua pemandu teksi dapat bantuan tukar tayar,kami kakitangan awam mahu bantuan pakaian harian pergi bekerja selama 5 hari secara percuma,pembekal terpulang pihak berwajib yang dilantik kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

kami kakitangan awam malaysia mahu bantuan makanan secara subsidi menjamu juadah dimana mana didalam malaysia bersubsidi baru ringan bebanan kami menghadapi hidup yang serba mencabar dimalaysia ini.
kami mahu subsidi makanan.........................................................

Tanpa Nama berkata...

kami kakitangan awam gred sokongan mahu juga naik kapal terbang pergi berkursus,hakikatnya pengurusan tertinggi/profesional yang menikmati kemudahan ini.tidak adil,beri peluangkepada kumpulan sokongan.

Tanpa Nama berkata...

JPA apabila buat penstrukturan semula jabatan jangan lupa memperbanyakkan gred sokongan terutama jawatan kanan supaya ramai penjawat awam menikmatinya bukan gred gred turus/jusa diperbanyakan,gred 54 ditambah dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

kumpulan pengurusan tertinggi apabila akan bersara akan berpeluang melawat luar negeri, kumpulan sokongan tiada insentif ini,harap harap KSN baru akan tengok balik isu ini.

Tanpa Nama berkata...

Ingatlah kami sudah biasa dengan ikan masin maka jangan minta terlampau.

Tanpa Nama berkata...

Tak patut minta bantuan makanan nanti semua orang melayu akan jadi LAZYCAT.

Tanpa Nama berkata...

Jangan minta tambang percuma apabila akan bersara. Negara ini bukan GREECE.

Tanpa Nama berkata...

Jangan bersalah. Gred 54 adalah gred profesional bukan gred sokongan.

Tanpa Nama berkata...

Gred 54 adalah gred bagi DOKTOR PAKAR dengan degree sarjana plus 12tahun pengalaman.

bekas pelajar cemerlang. berkata...

semua merapu....tipu.terima kasih pembangkang yang mengusulkan pendidikan percuma....sekarang saya tak payah bayar ptptn saya.terima kasih pembangkang.jika tidak kerana idea pembangkang jangan harap saya akan dapat merasa nikmat pembatalan ptptn ni....asyik bagi alasan greece je...

Tanpa Nama berkata...

PA menang tak pandai kira duit sendiri. Mana semua duit akan datang. Dari tandas kah? Duit menang dipotong dari gaji. Nanti gaji tertinggal dengan sedikit sahaja.

Tanpa Nama berkata...

jpa ptd polis bersamaan LANCHOOOOOWWW... HARAP SANGAT BE END TERSUNGKUR LINGKOP CELAH KANGKANG ROSMAH.. DA 28 TAHON AKU KEJE GRED PRO JE DPT MCM2 SUBSIDI N ELAUN.GRED AKU LANGSONG XDE APE PERUBAHAN.HARAP GREF SOKONGAN HAPUSKAN BN PD PRU NI.BIAR DORANG TAKOT TGK KUASA GRED SOKONGAN MENGAMOK

Tanpa Nama berkata...

Math spm 8 ngam ngam pass jer kot...ha ha ha ha ....takper yg pinting BEE END....he he he

Che Darus Tukimin berkata...

saya mewakili petani,nelayan dan pekebun kecil berharap kerajaan dpt memiliknegarakan semua sawah,kebun,ladang,dan bot nelayan.serapkan kami sebagai penjawat awam dan diberi gred mengikut kelayakan kami sekurang2kurangnya gred 41 keatas contoh petani=PT 41,nelayan=NL41,pekebun kecil=PK41.
saya yang memberi cadangan ini harus diberi jawatan TURUS III.

Tanpa Nama berkata...

Sabtu, Jun 30, 2012 5:20:00 AM

_____________________________________

dasar pemisah, taknaklah pisah.
grrr!! eii... takutnyer.

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong tu cdgn tuan sbb glgn ni la yg menjana pembangunan kemajuan negara

pemungut jentik jentik berkata...

setuju! KPPA mesti dari skim PT/Po atau PAP atau mana kumpulan sokongan yang 30 tahun tak naik pangkat. ( kerajaan dah bagi KUP 15 tahun, yg tak dapat jugak tu sbb ketua jabatan tak penah tengok ada kat opis la tu..)

Tanpa Nama berkata...

pisahkan pengaruh politik dari pentadbiran awam. itu saja cara untuk transformasi.

kalau tak jadilah seperti TS abu bakar & IR judin, teraniaya dek permainan politik.

manakala sidek hasan sambung kontrak bertahun-tahun, bila dah puas, jadi pengerusi petronas pulak.

transformasi la sangat. boleh blah!

Tanpa Nama berkata...

Hakikatnya pada hari ini majoriti penjawat awam menolak kepimpinan PTD. Majoriti penjawat awam sudah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap PTD. Saya berpendapat adalah lebih bijak sekiranya kerajaan melantik KSN atau KPPA daripada kementerian yang mempunyai majoriti penjawat awam seperti pendidikan, kesihatan dan pengajian tinggi..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan lagi suka mengangkat skim yang hanya berjumlah 0.57% dari keseluruhan perkhidmatan awam untuk menguasai kepimpinan tertinggi perkhidmatan awam.

malangnya kerajaan tak tau bahawa 0.57% ni la yang kadang-kadang menjadi duri dalam daging, mensabotaj kerajaan dan sewaktu dengannya.

0.57% ini juga la yang menguasai agensi pengambil pekerja seperti SPA dan agensi mengurus pekerja seperti JPA.

bagaimana kerajaan nak mengwar-warkan ideologi TRANSFORMASI kalau 0.57% kakitangan awam ni masih lagi dibiarkan bermaharajalela?

Tanpa Nama berkata...

itu psl mereka ini dipanggil a little napoleon.

bilangan sikit jer dlm sumer PA, tapi skali bikin huru hara, 1 malaysia dapat kesannyer!

BABY PM berkata...

cuepacs tlg cadangkn pade pihak yg berkenaan ssp rela/jpam ni ade slip gji ade epf pun da ok..da kje 3taun elaun pun masih bgi by hand ..buat buku bank tp x bank in, da taun 2012 da...kilang pun bgi gji msuk bank..mane rakyat didahulukan,elaun dpt lambat 15 haribulan pada bulan lain...tiap 25 haribulan gji selaraskan pun kami bersyukur..rezki kami pada sp rela/jpam..tu la jelah sumber pendapatan kami..nk serap konstable sokongan hemmmmm..kami mimpi jela..tggu pembangkang ambil alih kerajaan mgkin ade perubahan....tiap pkerjaan kan ade penigkatan taraf...mati lah kalau macamni je....bagi gred gaji r3 n1 pun da kire bernafas kami ...kalau senang mintak kje kerajaan ni xpelah...6bulan tggu xde pape,hendaklah mengangap pemohonan anda tidak berjaya,balik-balik ni jelah AYATNYA BALIK2 sedare mare dia jelah yg kje xde org lain.... kalau cadangan smua PA/ sukarela dipertimbangkn insyaallah BN MENANG PRU 13 NI..AMIN

Tanpa Nama berkata...

mansuhkan skim pegawai khidmat pelanggan dan gantikan dengan skim pembantu tadbir (pengkeranian/operasi), ia lebih flexible..