SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

29 Julai 2009

CUEPACS MOHON KERAJAAN PERTIMBANG BERI BONUS

Bernama
28/07/2009 3:24pm





JOHOR BAHARU 28 Julai - Cuepacs akan mengemukakan permohonan kepada kerajaan untuk menimbangkan pemberian bonus kepada penjawat awam dalam pengumuman Bajet, Oktober ini.
Presidennya, Omar Osman berkata, perbincangan mengenai bonus itu akan diadakan menerusi mesyuarat tertinggi kongres itu minggu depan sebelum dikemukakan kepada kerajaan.
“Pemberian bonus ini sudah dibincangkan bersama Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Khamis lepas. Kita setuju kalau pemberian Elaun Sara Hidup (COLA) tidak dapat dinaikkan dalam keadaan ekonomi ketika ini, tetapi kita harap biarlah dalam musim perayaan nanti kira-kira 1.2 juta penjawat awam di negara ini dapat menikmati ’duit raya’,” katanya.
Omar berkata demikian kepada pemberita selepas majlis perasmian mesyuarat agung dwi tahunan Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Penguasa Tempatan (Anulae) Majlis Bandaraya Johor Baharu (MBJB), di sini hari ini.
Beliau berkata, pihaknya menerima banyak panggilan telefon dan SMS daripada penjawat awam yang ingin mendapatkan perkembangan mengenai pemberian bonus selain perkara-perkara lain yang dibangkitkan Cuepacs.
- BERNAMA

Tiada ulasan: